Reklama

sobota 5. dubna 2014

Znechucení německé veřejnosti vzrůstá spolu s mediálním lhaním o ukrajinské krizi

5. 4. 2014 ac24
S příchodem USA a Německem podporovaného puče v Kyjevě ovládla německá média bezprecedentní vlna anti-ruské propagandy. 

Vůdčí publikace jako Der Spiegel, Die Zeit, Süddeutsche Zeitung a Frankfurter Allgemeine Zeitung, avšak i takové „alternativní“ mediální kanály jako je taz (který má úzké vazby na Zelené) se hlasitě domáhají vojenských akcí proti Rusku a předhánějí jeden druhého v zběsilých útocích na ruského presidenta Vladimira Putina, kterého popisují jako nového Hitlera a agresora.
Tato propagandistická kampaň připomínající konformistický tisk totalitních diktatur měla však zatím dost omezený účinek.
Mnozí čtenáři jsou touto kampaní znechuceni a reagovali na ni i nahněvaně. Tohle se odráží i na stránkách dopisů čtenářů novinám a v on-line komentářích.

19. března byla kancelář šéfredaktora Berliner Zeitung nucena přiznat: „Německé noviny a radiové stanice už obdržely pytle dopisů čtenářů a komentářů stěžujících si na jednostranné reportáže. Ruská intervence na Krym se setkávala s velkou mírou pochopení. Na druhou stranu byla německá média obviňována, že vedou proti-ruskou kampaň.“

Dokonce i konzervativní Berliner Tagesspiegel uvedl, že 80 procent z 12 000 čtenářů, kteří se zúčastnili on-line průzkumu považovalo oficiální kritiku Moskvy za „pokryteckou“. Pouhá 4 procenta upřednostňovala „vojenskou intervenci NATO“ nebo vyloučení Ruska z G8.

Průzkum televizního kanálu ARD vydaný počátkem března zjistil, že 82 procent respondentů bylo proti použití vojenské síly proti Rusku. Dvě třetiny zavrhovaly ekonomické sankce proti Rusku.

V dopisech a komentářích redakčním radám mnozí čtenáři a posluchači rozhlasu zmiňovali aktivní roli, jakou sehrály USA, EU a Berlín na Náměstí nezávislosti, která vedla k puči proti zvolené vládě v Kyjevě.

Komentář čtenáře listu München Merkur: „Podle mě jsou demonstrace v Kyjevě s Kličkem, co to má na povel, logisticky a finančnělovány Západem (tj. USA a Evropou) – bývalý ministr zahraničí amerického presidenta Reagana mluvil o $5 miliardách. USA se už od znovuzavedení kapitalismu ve Východní Evropě snaží o oslabování a izolaci Ruska a o jeho eliminaci jako supervelmoci.“

Tento komentář pokračuje: „USA a EU přivedly Pobaltské státy a téměř všechny země bývalého Východního bloku do NATO a EU. Teď postupují vpřed s navrhovaným přijetím Ukrajiny až k západní hranici Ruska a provokují ruskou Černomořskou flotilu.“

Mnozí čtenáři jsou znechucení trivializací role fašistické strany Svoboda a z podbízení událostí na Náměstí nezávislosti jako něčeho, co má co dělat s demokracií. Četné reportáže a videa na YouTube dostupné na Internetu jasně odhalují roli, jakou sehrály utra-násilnické fašistické síly.

10. března vydal München Merkur komentář Dr. K.H.B., který napsal: „První obětí války je pravda. Tohle je válka, a tak nevěřím ani ruskému mainstreamovému tisku, včetně státní televize, ani tomu našemu.“

Další čtenář je pobouřený článkem Thüringer Allgemeine z 18. března „Anexe Krymu je reminiscencí Hitlerovy invaze do Sudet“ a píše: „Zase jednou se tu nestoudně zkouší dávat Putina na roveň Hitlerovi.“

Naštvaný posluchač napsal Německému rádiu: „Musím vám říci, že mě už unavuje poslouchat ty polopravdy a zaujaté reportáže o všem, co má co dělat s Ruskem, které vaše stanice vysílá. Pokud tomu dobře rozumím, je Německé rádio přímým následovníkem někdejší rozhlasové stanice RIAS, která mívala reputaci propagandistické agitky. Připadá mi, že jste opravdu v tomto dědictví uvázli.“

E.P. z Erfurtu referuje o tvrzeních, že Rusko je „agresor používající metod 18. století“ jako o „úmyslném očerňování.“

Obavy z nebezpečí válečné eskalace jsou všeobecným pocitem. H.M. píše, že pořád doufá, že země NATO se omezí jen na verbální hrozby, a že nikdo nemá zájem „umírat za zájmy kyjevských extremistů. Ekonomická válka s Ruskem bohatým na zdroje by rovněž měla fatální následky pro všechny strany.“

H.S. ve svém dopise Braunschwiger Zeitung varuje: „Je snad na horizontu válka? Tak se jí musíme za každou cenu vyhnout!“

V reakci na článek „Merkelová varuje Putina“ v Badische Zeitung píše UK: „Pozor! Zvláště v Německu by nám to mělo být jasné: ponižování v dvojstranných a vícestranných vztazích může mít strašlivé následky! Ponižující Versailleská smlouva v roce 1919 byla příčinou Druhé světové války…“

Několik posluchačů Německého rozhlasu nacházelo přímé paralely s fašistickou propagandou z éry II. světové války: „Mám dojem, že váš vysílač zase jednou volá po válce proti Rusku. Vaše stanice je replikou megalomanie Velkoněmecké říše.“

Další komentář dodal: „Kdokoliv každodenně poslouchal tu (nacistickou) stanici Stahlhelm, tj. tu kampaň Německého rozhlasu proti Rusku zaměřenou na fixaci veřejnosti ke kurzu NATO, ten musí mít strach o naši bezpečnost a o mír v Evropě.“
Vážení a milí čtenáři, podpořte nás zakoupením předplatného nezávislého magazínu AC24 Vědomí

Překlad: Miroslav Pavlíček

Žádné komentáře :

Okomentovat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.