Reklama

středa 6. srpna 2014

Nákupní seznam: pivo, zmrzlina, půjčka

 6. 8. 2014  zdroj

Češi, kteří se večer uvelebí před televizí, shlédnou desítky reklam na cokoli od drogistických výrobků po kečup. Ve většině případů dostanou to, co vidí. Pivo nebo kola jim podle slibů uhasí žízeň, seznamka jim opatří potenciální protějšky a falešné máslo přiživí jejich iluzi, že jedí zdravě.


Pokud si přečtou drobné písmo na obalu, možná se zděsí, ale splní-li výrobek jejich očekávání, propříště je to neodradí. Kategorii samu pro sebe tvoří reklamy na finanční produkty a služby.

Často není zcela jasné, co zákazník získá. Někdy drobné písmo z televize nelze přečíst ani po pozastavení obrazu.

Politolog Petr Robejšek řekl minulý týden v Událostech, komentářích na ČT, že zásadní selhání demokracie spočívá v tom, že umožnila, aby jeden subsystém společnosti, finanční průmysl, uchopil moc a priviliegia na úkor společnosti celé. Ke každodenní připomínce tohoto postřehu stačí zapnout si oblíbený televizní pořad.

Žádné komentáře :

Okomentovat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.