Reklama

.

.

sobota 31. ledna 2015

Drobnůstka ze světa motorů

31. 1. 2015, Petr Ďoubalík, zdroj: Rossia24 (31. 1. 2015), Test automobilu Škoda Rapid


Dnes odpoledne v časovém prostoru mezi zprávami (o bojích na Ukrajině, o jednáních v Minsku, o požáru knihovy v Moskvě, o telefonátu Putin - Merkelová - Hollande, o demonstraci ve Španělsku...) byl v motoristickém pořadu testován automobil Škoda Rapid. Zbystřil jsem pozornost a čekal chválu, ale...


...moc se jí milému Rapidu nedostalo. Nebudu teď test pitvat a zatěžovat vás podrobnostmi. Jen bych chtěl předat, co jsem cítil na samém konci: že dnes už není snadné vyvážet a prodávat v RF, protože konkurence je veliká a tamní zákazníci mají vyšší nároky, než si myslíme. Tož, hurá na další protiruské sankce! Vpřed do bezvědomí!

Stihnul jsem udělat alespoň jeden screen obrazovky, kdy v konci testu dávali radu, pro koho je auto vhodné:

15 komentářů :

  1. Nejprodávanější vozy v Rusku 2014

    1. Lada Granta
    2. Hyundai Solaris
    3. Kia Rio
    4. Renaul Duster
    5. Lada Kalina

    Rusko je zřejmě velmi nenáročný trh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za doplnění a potvrzení, že je ruský trh velmi podobný tomu našemu - náročnému. V každém případě těch drahých vozů (které nikdy nebudou na prvních místech žebříčků prodejnosti, což jistě víte), se v RF prodá násobně více, než u nás. Ještě jednou děkuji a pro srovnání přidávám nejprodávanější vozy v ČR 2014:
      1. Škoda Octavia
      2. Škoda Rapid (!)
      3. Škoda Fabia
      4. Hyundai i30 (dle Médea Research), VW Golf (dle SDA)
      5. VW Golf (dle Médea Research), Hyundai i30 (dle SDA)

      Vymazat
    2. Ne, není podobný. Škoda dělá ve světě konkurenceschopná kvalitní auta. Kdežto AvtoVaz vyrábí v podstatě jen pro Rusko a některé postsovětské republiky, jinde jsou Lady zcela neprodejné. Lady jsou neco jako Dacia. Avtovaz vlastní Renault který ho řídí, dodává motory, vyvíjí atd. V Čele stojí švédský manažer atd.

      Nechápu smysl vašeho článku a vaši potřebu kopat do úspěšných českých výrobků. Jestli to mělo vyznít tak, že Škodovky nejsou pro náročné Rusy dost nóbl tak se vám to vůbec nepovedlo. Jste mimo.

      Vymazat
    3. Já jsem asi správně pochopil smysl článku v tom, že když už nevyrábíme jedničku, tak jí ještě ztěžujeme prodejnost Americkými sankcemi, na obrovském trhu, který je schopen vykoupit produkci ČR, a nejen v autech a vůbec se nezapotí.

      Vymazat
    4. 10:51

      Škodovky prodávané v Rusku se také v Rusku vyrábějí, sankce na jejich prodeje nemají vůbec žádný vliv.
      Co se týče velikosti trhu, tak pro srovnání v Rusku se prodá 2.5 milionu aut za rok av EU 13 milionů. Jen v samotném Německu přes 3 miliony aut a to v průměru o dost dražších.

      Vymazat
    5. Obávám se, Anonymní 10:11, že jste vedle jak ta jedle. V mém článku nenajdete ani známku "kopání do úspěšných českých výrobků". Podsouváte mi něco, co není a to je váš nečistý způsob hry, podobně jako není ve slušné společnosti slušné se nepodepisovat. Udělal jsem výjimku, že jsem na vás reagoval, protože jste mimořádně nebyl vulgární a naopak byl docela věcný. Můj příspěvek pouze informoval o zveřejněném testu a naznačoval, že konkurence na trhu s auty v RF je obrovská a naše sankce hloupé. Osobně se domnívám, že jsou současné škodovky velmi kvalitní auta a kdyby mi chtěl někdo věnovat Rapida, určitě bych byl nadšený, byť nejsem ani řidič začátečník ani důchodce. A ještě maličkost, podobně jako AvtoVaz, ani ŠkodaAuto není tak docela "naše". Přeji pěknou neděli a nestyďte se za své jméno.

      Vymazat
  2. Rusi majú silný pud "ruskosti". Nie je to nacionalizmus ale čistý patriotizmus a budú mať dlhú pamäť na tých, ktorí sa postavili do jedného šíku s fašistami.
    Autá majú svoje a prednostne pomôžu vlastným výrobcom aby sa vymedzili daľšiemu možnému podrazu zo strany "západu"..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majú svoje auta? Ale jděte...

      http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/renault-s-nissanem-prevzali-rusky-avtovaz-co-chysta-lada/r~b6d3c6acfeaa11e3a0860025900fea04/

      Vymazat
    2. Pro Anonymní 21:46:
      Vy jste si nevšiml, z kterého data ten váš článek je? (28. 6. 2014) Tedy před celým tím samkčním cirkusem. Tudíž dnes už asi bezpřetmětný. Renault s Nissanem jsou Obamovi jistě vděčni.

      Vymazat
    3. 2:32

      O čem to mluvíte? Vlastník zůstává vlastníkem sankce nesankce.

      Vymazat
  3. Autor zřejmě není silný v ruštině. Kdyby byl pozorný, zajisté by mu neuniklo, že v ruském textu se zdůrazňuje, že toto auto se hodí také (důraz na "i") pro začátečníky i důchodce, tudíž pro všechny!!! Jelikož jsem pořad ruské TV neviděl, nemohu posoudit celkové vyznění testu. Protože se autor projevil jako, mírně řečeno průměrný rusista, spíše se obávám, že svým plácnutím do vody uvádí čtenáře do omylu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím, že vás to zaujalo, to jsem rád. Neovládáte však překlady tak dokonale, abyste nepřekroutil celkové vyznění, které je pro překlad zcela nejdůležitější. Přesný překlad pro vás: "Cílová skupina (zákazníků), dvojtečka (!), hodí se jak pro zelenáče, kteří teď právě dostali řidičák, tak pro důchodce, ve svátky (o víkendech) vyjíždějící na chaty". Písmenko "i" v ruštině je velmi zrádné pro překlad, musíte si dávat větší pozor, zejména tehdy, když jsou 2 za sebou. Nicméně uvedené tvrzení jistě nevylučuje, že je Rapid vhodný "i" pro vás. Děkuji za oživení diskuse a budu vděčný za další kontrolu mé ruštiny. Jsem totiž opravdu amatér, který s ruštinou skončil ve škole před 36 lety.

      Vymazat
  4. Pan Ďoubalík má samozřejmě pravdu a Rusové se bez našich škodovek a okurek a sýrů jistě obejdou, koupí si jiná auta jinde a nepřilezou po kolenou a nevymění svoje ropné naleziště za hrst žvýkaček. Takže klid a jestli se to někomu nelíbí, doporučuji číst novinky a idnes, tam vám nalžou co chcete slyšet.

    OdpovědětVymazat
  5. Nevím, proč tak nasazuje. Vždyť přece každá Škoda je simply clever!
    Nebo že by nééé?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jó, Škodovka už není co bývala. Od roku 2004 se neuvěřitelně šidí na kvalitě použitých materiálů i antikorozní ochraně. Třeba Octávie první generace vyrobené do 2004 roku uvidíte rezavou jen výjimečně, nerezaví ani ty jedny z prvních vyrobených, ale Octavie druhé generace už rezaví snad každá druhá. Ještě horší s kvalitou je to u mechanických částí. První generace Octávií hlavně s dieselovým motorem vydržela při normální údržbě i milion kilometrů, ale Octavia II s motorem TDI PD už s bídou půl milionu km. Ještě horší je to s dnešními vozy, karoserie často rezaví už po dvou letech provozu a maloobjemové benzínové motory dopované turbem to je hrůza stejně jako dieselové se vstřikováním commonrail. Ta fanatická honba za snižováním nákladů a růstem zisků se stupňuje až do té míry, že už ani Mercedes dnes není zárukou kvality.

      Vymazat