Reklama

.

.

pátek 23. ledna 2015

Ještě více izolované Rusko teď s Čínou postaví vysokorychlostní železniční propojení za 240 miliard

23.1.2015 Reformy
Probíhající ‚izolace‘ Ruska nabrala dnes další izolační obrat, když jak hlásí Bloomberg, se Čína chystá postavit 7 000 kilometrů dlouhé vysokorychlostní železniční spojení z Pekingu do Moskvy za cenu 1,5 bilionu yuanů (242 miliard $), což prohlásila vláda města Pekingu. To železniční spojení – které zkrátí dobu cestování mezi Pekingem a Moskvou z 5 dnů na 30 hodin – signalizuje 10 leté partnerství mezi těmito dvěma národy a následně z tohoto projektu vylučuje francouzskou společnost Alstom.
Jak hlásí Bloomberg:

Čína postaví 7 000 kilometrů dlouhé vysokorychlostní železniční spojení z Pekingu do Moskvy za cenu 1,5 bilionu yuanů (242 miliard $), uvedla pekingská městská vláda na stránce sociální sítě Weibo.

Tohle železniční spojení chce zajišťovat cestování po Evropě a Asii, uvedla v příspěvku na Weibo, čínském ekvivalentu Twitteru, z 21. ledna pekingská městská vláda. Cesta z Pekingu do Moskvy zabere „dva dny“ a povede přes Kazachstán, sděluje se v příspěvku.



Navržená železnice přichází v okamžiku, kdy Ruská ekonomika zápasí o znovuoživení po propadu cen ropy, a když jsou vztahy s US a s Evropou zhoršené kvůli Ukrajinskému konfliktu, a v době, kdy se Čína protlačuje na mezinárodní trh s technologiemi vysokorychlostních železnic.

Tato železnice přišla na přetřes už v listopadu po loňské rusko-čínské dohodě o největším kontraktu na dodávky zemního plynu v historii, řekl 18. listopadu v interview první vicepresident státem vlastněných Ruských drah OAO, když tvrdil, že tento plán bude stát 60 miliard $, aby dosáhl na ruskou hranici, a zkrátí cestu z Pekingu do Moskvy z pěti dnů na 30 hodin.




Postavit trať do Pekingu potrvá osm až deset let, řekl v listopadu Mišarin.

A umožní novou nejdelší železniční cestu na světě…

Ale jak uvádí Malaysia Chronicle, ne všichni jsou vítězi.

Stavba tohoto ohromného projektu je na China Railway High-speed (CHR), což je pobočka státem kontrolované China Railway (CR).

Spolupracovat budou s místní ruskou firmou Uralvagonzavod, když se rozhodli z projektu vyřadit francouzskou společnost Alstom,jednoho ze světových vůdčích výrobců vysokorychlostních vlaků.

A následují ještě další s izolací se neslučující aktivity…

V květnu po více než desetiletí rozhovorů vývozce zemního plynu OAO Gazprom dosáhl s Čínou dohodu za 400 miliard $ na postavení plynovodu a zahájení dodávek. Mišarin v listopadu ve svých komentářích srovnal tuhle novou dopravní síť, „co se týče rozsahu a významu,“ se Suezským kanálem.

Tato sdělení přichází měsíc poté, co delegace do Moskvy vedená čínským premiérem Li Keigiangem podepsala dohody zahrnující spolupráci na vysokorychlostních železnicích,dohodu o tříletých swapech místních měn na 150 miliard yuanů (24 miliard $) a dohodu proti dvojímu zdanění.

Tak kdo je teď izolovaný?

Přeložil Miroslav Pavlíček

50 komentářů :

  1. Držím palce BRICS je budoucnost.


    PS: právě se dívám na Ukaine Today, dávají jak Ukrajina žádá Ameriku a Obamu o pomoc proti Putinovi a Ruské ozbrojené agresi snad desetitisíců Ruských vojáků a tisíců tanků. Takové vymývání vlastních mozků je ještě vetší jak v ČT, které před chvíli zveřejnila senzační zprávu o dobytí Doněckého letiště a že jsou tam US zbraně a mrtví vojáci NATO, že jim to ale trvalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen Čína je velmoc, zbytek slavného BRICS jsou přicmrndávači. Hlavně ta Jižní Afrika netuším co má znamenat a jak se do toho spolku dostala

      Vymazat
    2. Třeba na tom je něco pravdy. Já jsem se teď dívala na Vesti a tam říkali cosi o fámě, že byly vojenské jednotky z leningradské oblasti přesunuty na Ukrajinu. Už proti tomu protestuje nějaká organizace ruských matek. Mám tu problémy s internetem, takže jsem občas viděla jen rozmazaný obrázek a zaslechla jen huhlání, takže je to bez záruky.
      ;-D

      Vymazat
    3. Jo za chvíli dávali jak hrdinná UA brání Doněcké letiště proti Ruské přesile, na záběrech žádný sníh, ba dokonce tam opět stojí letištní věž, jen zapomněli říct, kdy ji rekonstruovali.

      Dívám se na satelitní vysílání a mám přehled po celé zeměkouli, ale Ukaine Today je naprostá jednička.

      Jednoduché ověření je na stránkách OBSE a jejich zpráv a ti mají přehled, kolik lidí uteklo který den do Ruska, ale kolik přešlo Ruských vojáků a techniky se jim spočítat nepodařilo, takže bych jim věřil, monitorování Ruské hranice je jejich práce.

      Vymazat
    4. http://www.osce.org/ukraine-smm/135926

      Vymazat
    5. Škoda, já osobně bych byla pro to, aby Rusové Donbas obsadili, protože by to vraždění už konečně skončilo.

      To s tím letištěm jsem taky viděla.

      A ještě na Vesti.ru říkal Zacharčenko, že si ukrajinská armáda s sebou vozí tři mobilní krematoria a spalují svoje padlé vojáky. To znamená, že jejich rodiny nebudou mít nárok na žádné odškodnění: budou se počítat jako zajatí.

      Vymazat
  2. Skvělý projekt, gratuluji ! Svět se bude krásně točit i bez USSA, daleko mírumilovněji, aniž by se vývoj zastavil.

    OdpovědětVymazat
  3. Na otázku v závěru odpovídám, že izolované je Rusko, které šachový velmistr Putin vydal zcela na milost a nemilost Číně a jejím vrtochům. Nezbývá mu než hrát na jedinou kartu, v případě rozporů už není utéct kam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zcela správně. Nutno pouze dodat, že Číně jsou na milostg a nemilost vydáni dnes už všichni, nejvíc a první ze všech USA.

      Vymazat
  4. Výborně, tleskám vyšachování Francie. Jo, v Rusku se drží slovo a vyjeb s Mistralem má svůj dopad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Francie zatím nepatří mezi státy BRICS, čímž s ní není počítáno

      Vymazat
  5. Už tu chybí jen nějaký ekonomický specialista, který nám vysvětlí, že ty rychlovlaky v Číně jezdí jen a jen díky kapitalismu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ondrášku,
      samozřejmě, že Čínský zázrak vděčí jen kapitalistickým investicím a know how které začaly do Číny proudit ze Západu před 40 lety po ukončení vlády komouše MaoCeTunga. To té doby tam žrali hlínu s rýží.
      Vlaky a 90% zbylých jejich výrobků nejsou nic jiného než levné kopie západních originálů.

      A je moc hezké jak se tu komouši rozplívají nad úspěchy číny a na druhou stranu nadávají a brečí nad zánikem našich textilek jiných tradičních odvětví. Které zanikly právě díky Číně :-D

      Vymazat
    2. Zanikly "díky" hrabivosti polistopadových vlád, které udělaly se spekulanty systémovou dohodu, že se zhasne a zapomene se na účelnost obchodů a každý si přitom příjde na kolik dokáže.

      Vymazat
    3. "Vlaky a 90% zbylých jejich výrobků nejsou nic jiného než levné kopie západních originálů."

      Jenže ty originály jsou Čínské, Čína vlastní ty nejnovější technologie a utíká světu, jen my jsme nenávistí slepí

      Vymazat
    4. 21:08

      Zanikly díky tomu že kupuješ levné hadry z tržnice místo aby jsis koupil o něco dražší, české.
      Jinak rebubliku rozkradli bývalí komunističtí papaláši. Nebo si snad myslíš, že to byly dojičky, zedníci a švadleny?

      21:10
      Čína žádné technologie nemá, ještě před 10 lety to byli 100% kopírovači a zloději patentů a duševního vlastnictví. Teprve v poslední době začínají sami něco konkurenceschopného vyvíjet

      Vymazat
    5. Neviditelná ruka trhu je neviditelná, protože je zhasnuto...

      Vymazat
    6. Anonymní 23. ledna 2015 21:16
      A proč by měl někdo vymýšlet již vymyšlené? To že někdo něco zkopíruje, tak se jen učí něčemu novému. Tohle je člověku vlastní co lidstvo existuje.

      Vymazat
    7. Kopie? Čínský rychlovlak, a předevšímn samoitná železniční cesta, spojující Peking Lhasou, nemá ve světě technologicky obdobu. Nikdo jiný nedokáže takový technický zázrak postavit.

      Vymazat
  6. Anonymní,nevěřím ti ani Ň, protože nezvládáš ani učební látku 4 třídy základní školy - rozplývat je od základu plynouti.Co se týče dějin Číny - to jsi na tom ještě hůře. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, to je jen tím , že píši rychle a nečtu to po sobě. O té moderní historii Číny a jejím nebývalé rozkvětu a prosperitě v 60. a 70. letech 20. století byste mě tedy mohla poučit.

      Vymazat
  7. Zaorálkovi v JúEsEj implantovali komplet novou osobnost, tak mu to hned nekažte tu radost.

    OdpovědětVymazat
  8. Čína má již hodně dlouho nejrychlejší vlaky světa, nemá se na koho dotahovat, je tomu právě naopak a tato magistrála bude slavnější jak TransSibiřská magistrála, nedivil bych se kdyby byl zájem ji protáhnout až do Berlína, pro dopravu zboží má neskutečný potenciál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cože? Nechte si ty pohádky pro vaše děti nebo strejce v hospodě po desátým.
      Nejrychlejší vlaky jsou japonské SCMaglevy. A pokud máte na mysli pomalejší Transrapidy co jezdí v Číně, tak ty vyvinul, vyrábí a dodal německý Siemens.

      Jinak, jet 2 dny vlakem z Číny do Berlína může jen blb, když letadlem to zvládne za 20% doby a využívat rychlovlaky k přepravě zboží může napadnout jen ekonoma vašeho kalibru.

      Vymazat
    2. Francouzský TGV jsou také rychlejší, alespoň v testovacím provozu. Rekord v testovacím provozu 578 kmh.

      Vymazat
    3. Čínský maglev ... Šanghai. Jak se jezdí rychlostí nad 400 kmh. https://www.youtube.com/watch?v=nc81Wej6XWI

      Vymazat
    4. Ne teorie, ale reálný svět:
      Průměrná rychlost čínského supervlaku se pohybuje kolem 350-400 km.h-1, což je v průměru o 100 km.h-1 více, než většina světových rychlodrah. V tomto parametru předčí jak francouzské TGV (průměrná rychlost 270 km.h-1), i japonské šinkanseny (průměrná rychlost 240 km.h-1).
      SCMaglev? Na jejich oficiální zavedení do provozu si ovšem cestující budou muset počkat až do roku 2027. V roce 2045 by pak měl začít jezdit až do Ósaky

      Vymazat
    5. To ale nic nemění na tom, že Transrapid je kompletně německé know how, Čínani na něm nevyvinuli ani šroubek.

      Navíc, trať Šanghaiského Maglevu je jen 30 km dlouhá a jedná se tak vlastně jen o atrakci. Z praktického hlediska nemá žádný smysl, jen co se rozjede už musí brzdit.

      Nesrovnávejte to s mnoha tisícikilometrovou sítí TGV a Šikansenů.

      Vymazat
    6. Nejdelší vysokorychlostní síť, nejvíce rychlovlaků má Čína

      Má na 10tis km tratí a stejně tak rozestavěných, provozuje tedy polovinu světových tratí a v rozestavěných má k 70% světového podílu, francouzská TGV má na ubohých 2tis km a je ztrátová.

      Společnost Siemens AG dodala jen 60 jednotek CRH3/Velaro CN, ale jezdí jich tam mnohonásobně více, vesměs čínské produkce

      Vymazat
    7. Vy skáčete s Transrapidů a Maglevů na normální rychlovlaky TGV a ICE, motáte dohromady páté přes deváté jak se vám to zrovna hodí, nedá se sváma moc diskutovat.

      Ano Siemens dodal jen 60 ICE jednotek, ale ty všechny ostatní vyráběné čínou samozřejmě používají kow how Siemensu. Jestli je to pořešené právně nebo jen klasicky ukradené a okopírované nevím.

      Vymazat
    8. ja myslim , ze je uplne jedno kdo dal know how atd, ale je dulezite kdo ma na to, to zakryt a realizovat financne, a jaky to bude mit prinos. V pripade Ciny hledaji i prinos mimo sferu financni, cemuz mi evropsti idioti uz nerozumime. Jsi nemec , ze predkladas Siemens, Siemens zatim pekne pohrbily cast naseho prumyslu, ale to ti nevadi. Protoze jsi vlastenec jak cikan. Myslim , ze je jedno kdo , kde , jak, dulezity je aby to bylo ku prospechu vsech......

      Vymazat
  9. Pro 21:05
    J e samozřejmé že mozek a nápady mají pouze ctihodní západáci a především amíci, ostatní jsou neandrtálští komunisti,- tedy v Tvém podání ty přiblblo-
    1-vé zjisti si počet pracovníků na high technologiích ,např v silikon valey, a jejich národnosti,-budeš čučet ty magůrku
    2-hé -většinu know how byla budto přeplacena nebo přímo vykradena jiným.
    3-tí je logické, že mnozí tovariši chodili po světě a pokud nebyli zaprodanci, jako Vy tak pak doma zkušenosti zůročili.
    A konečně za 4.- té většina nenažraných západáků si myslela že když vyvezou nějaké své druhořadé know how číně, že vděčně padnou na prdel a budou jim sloužit na věčné časy za mrzkou mzdu aby si mohli mastit kapsu a ještě si diktovat jak a co chtějí.
    Tůdle nůdle, jeden chytřejší vyjeb.l s tím druhým, co si myslel, jako Ty že je mozek a pupek světa. Dobře jim tak, tady to pozavírali a hurá do číny, dostavájí jen málo z toho co si vykoledovali.A neboj, ted dojde ještě na ty blbečky co mají velký oči např. v Dubaji apod.
    K těm levným falzifikátům, ještě tolik že oni je ještě inovují a jsou lepší než původní drahý brak, umí levně a už i kvalitně, takže Vám postsoudruzi z euroatlantidy ujíždí vlak,a kurna rychle. Jen je blbý že v nom nejsme i my-vy už jste svým přesvědčením a blbostí jste si sami roztrhali jízdenku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? No já jsem úplně v klidu a žádný vlak mě neujíždí, ale ty máš evidentně nějaký problém sám se sebou.

      Pro koho ti pracovníci v Silicon vakey asi pracují a komu vydělávají? Za domácí úkol si to přes víkend hezky promysli.

      Vymazat
    2. S tou inovací to není vždycky tak ůžové. Do Evropy se z Číny dováží velké, lépe řečeno obří, množství nekvalitních napodobenin, kterým chybí různé ochranné prvky. Mluvím o příkladu baterií do mobilních telefonů, které nemají pojistku proti přehřátí a mohou explodovat. Alespoň tolik o jedné reportáži francouzského detektiva, který se vypravil do Hong-kongu vypátrat zdroj napodobenin. Objevil středně velkou fabriku, která od něj očekávala objednávku ve statisících kusech.

      Vymazat
  10. pro 21:20
    Souhlas s tím, že to skoro všechno rozkradli bývalí soudruzi, ale za požehnání demokratického západu a s ním ruku v ruce, tak aby republika padla na prdel a musela žebrat o peníze a sloužit. A kdo jsou ti ctihodní mužové a ženy, co táhnou dnes naši ekonomiku do pr..le a bruselu, který to táhne taky do prd..le a Sachsům, Sorosům, a dalším. Smutné že nevidíš, že nás tu vedou k světlím zítřkům lidi jako podvodný dědek šláfnberg a především takoví doslova jako ZADOLÁREK, v EU lidi prodejní a zkorumpovaní a svazáci jako endžíla, finanční hochštapleři a podvodníci, ale kdo je drží u vesel?
    Myslíš že jsou řádně zvolení,-prdlajs-Ti jsou napumpovaní a delegovaní finančníky z USA a London City,-a to je to, komouši už svojí roli sehráli a jsou ted jen druhořadí, tak kdo ted zavinuje ten bordel-jen a jen zlý lidi at jsou co jsou, není v politckém smýšlení ale v pokřivených charakterech . A ani to jestli si někdo koupil rifle u větnamce neudělalo to co byl záměr od samého počátku podvodu velvet-89- A nebo Tvými slovy myslíš si že to udělali dojičky ,zedníci a švadleny.i kdyby byli členy ksč? Než napíšeš něco promysli co bylo a jak to je, pak počítej do sta a a radši nepiš, vždyt kdo ještě trochu myslí už dávno ví kdo je kdo.

    OdpovědětVymazat
  11. Cesta letadlem např. z Frankfurtu do Pekinu, to opravdu radši 30 hodin v pohodlném rychlovlaku, těch hodin před vzletem,mezipřistání a odbavování-a celej den je v trapu, za mín, jak 13-15 hod. to neabsolvuješ a jseš grogy, to pak ve vlaku je proti tomu přímo žrádlo. Ale meritum věci není jen v přepravě osob,-ale hlavně přeprava zboží, a to už je jiný kafe a hlavně ekonimicky, Vy mudrcové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 30 hodin to má trvat do Moskvy, ne do Frankfurtu. Tam by to trvalo nejmíň 40, ale spíš víc. Let bez mezipřistání trvá 10 hodin, odbavení bude +- stejně náročné. Tady není vůbec o čem.
      A přeprava zboží rychlovlaky 300+ km/h je naprostý ekonomický nesmysl.

      Vymazat
  12. Prosím laskavě aby jste formulovali správně, trvám na příjmení ZADOLÁREK.Děkuji

    OdpovědětVymazat
  13. Opakování z páté třídy ZDŠ nejlevnější je doprava lodní, dále železniční atd. Ale ted je přeci všechno jinak už neplatí fyzikáklní zákony ale ty made in EU a hlavně USA. Po kolejích rychlovlaku nemusí jezdit zboží 500km/hod ale i méně to jen tak že když máš na tachometru 200km/hod tak taky nejedeš do teska takhle rychle ,nebo ano jsi Janoušek?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chytrolíne, doprava vlaky je opravdu levná, ale se zvyšující se rychlostí se náklady exponenciálně zvyšují. A zboží je naprosto jedno jestli poputuje 30 hodin nebo 3 dny. Proto je to nesmysl. A představa že se bude po vysokorychlostní magistrále courat nákladní vlak 200 km/h a zavazet osobním vlakům jedoucím 350 km/h je hodná opravdového lumena. Nebo kolik těch kolejí má být v každém směru vedle sebe?

      Vymazat
    2. Bez obav, oni počítat umějí, mají většinu největších staveb světa a tato bude další

      Vymazat
    3. Jo. A když hlouběji zapátráte tak zjistíte, že drtivou většinu těch 400+ metrových staveb navrhli právě západní architekti a projektanti.

      Také číňani vybudovali několik mnohatisícových měst duchů, která dnes zejí prázdnotou a nemají žádný ekonomický smysl. Asi to špatně propočítali.

      Vymazat
  14. 3 dny? Lodí do přístavu a do Moskvy? Ty jsi ale ekonouma a velkej ty exponenciále. Vlaková doprava, bez ohledu na rychlost a vzdálenost je stále druhá nejlevnější, pakliže by přístav v Moskvě byl tak by to sice bylo levnější, ale přeprava by byla v řádech týdne ne hodin ani dní, poučovat můžeš tak na škole v Plzni-možná tam tohle umí,taky to tak vypadá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kde píšu co jakých lodích? Nejenom, že neumíš reagovat ve vláknu,ale navíc ještě neumíš číst, o pochopení psaného nemluvě.

      Vymazat
  15. O tom pochopení a uvažovaní. V jednom príspevku je toho moc, biele je čierne a čierne je biele.( navrhli právě západní architekti a projektanti, vybudovali několik mnohatisícových měst duchů, která dnes zejí prázdnotou a nemají žádný ekonomický smysl. Asi to špatně propočítali. ) A o tom vlaku a jeho ekonomickej výhode má tvoj oponent pravdu. Ak má ísť tovar loďou mesiac a vlakom 30 hodín tak nieje čo riešiť.
    Bača z Horehronia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... ze špalíčku dobrých českých vtipů

      To takhle jednou zajdou výletníci na salaš a povídají s bačou: "Tak co, bačo, jak se mají ovce?"
      "No, černé dobře."
      "A co bílé, bačo?"
      "No, bílé taky dobře."
      "A zdravé jsou, bačo?"
      "No, černé jsou zdravé."
      "A co bílé?"
      "No, bílé jsou taky zdravé."
      "A dojí dobře, bačo?"
      "No, černé dojí dobře."
      "A co bílé, bačo?"
      "Ale, aj bílé dojí dobře."
      "Bačo, a proč je pořád dělíš na černé a bílé?"
      "No, černé jsou přece moje."
      "A co bílé, bačo?"
      "No, ty jsou taky moje..."


      zdravím do Horehronia!

      Vymazat
  16. hrabě Kocharowski24. ledna 2015 18:58

    Západní Evropa se zuby nehty bránila vzniku železnice z Číny přes Rusko do Evropy, protože měla monopol na lodní přepravu a z ní bohatla. S tím je konec, šachmat. Zoufalý pláč a skřípění zubů, sebevraždy akcionářů, následovat bude úpadek Francie a Malé Británie. Leda že by začali vozit zboží z SSA do Evropy, tam by mohli využít ty svoje kocábky, MISTRÁLY.

    OdpovědětVymazat