Reklama

.

.

úterý 17. února 2015

Čechokanaďan Jírovec: Havlovy lži, "mnoho očí za oko, mnoho zubů za zub", všude létají bomby a kšeft se zbraněmi se točí

17. 2. 2015   Parlamentní listy
Dobrá slova jako princip, lidská práva, humanitární povaha, priorita. Václav Havel jimi vytvářel prázdné konstrukce, které lze označit za lži. Nikdy nicméně neprotestoval proti porušování lidských práv v USA anebo diktaturám s nimi spřízněnými. Biolog z Kanady Jiří Jírovec se rozčílil nad obhajobou pojmu humanitární bombardování a vytvořil vlastní posthavlovský pohled na lidská práva.

Ministr kultury Daniel Herman se zastal Václava Havla, když odpověděl na otázku ohledně jeho výroku proneseného u příležitosti bombardování Srbska"humanitární bombarďák".

Podle Hermana Havel řekl toto: „Domnívám se, že během zásahu NATO v Kosovu existuje jeden činitel, o kterém nikdo nemůže pochybovat. Nálety, bomby nejsou vyvolány hmotným zájmem. Jejich povaha je výlučně humanitární. To, co je zde ve hře, jsou principy, lidská práva, jimž je dána taková priorita, která překračuje i státní suverenitu…“ Herman ještě poznamenal: "Smysl té věty, kterou Václav Havel řekl, je ale docela jednoznačný, stačí rozumět psanému textu."

"To je pravda. Tedy s tím rozdílem, že ministr kultury sám projevuje neschopnost či neochotu pochopit pravý význam Havlova výroku. Havel použil 'dobrá slova' jako princip, lidská práva, humanitární povaha a priorita. Autoritativně vyloučil, že by nálety a bomby byly vyvolány hmotným zájmem a povýšil lidská práva nad státní suverenitu.

Volba 'dobrých slov' ale připomíná známý skeč britské dvojice Bird and Fortune. Bird, představující investičního bankéře, vysvětluje, že název investičního fondu musí obsahovat adjektiva jako strukturovaný, vylepšený a vysoce kvalitní. Kdyby v názvu bylo, že jde o hypoteční dluhy nezaměstnaných černochů, nikdo by takový produkt nekoupil. Stejně jako u názvů finančních produktů i Havlova slova nakonec vytvářejí prázdnou konstrukci, kterou lze označit jako lež. Nechce se věřit, že by byl Havel takový hlupák, že by nic netušil o geopolitických hrách a zájmech Západu. Jugoslávie byla rozkulačena jako bývalý spojenec Sovětského svazu a posléze Ruska.

Podle Hermana byl Slobodan Miloševič "agresivním autoritářským vůdcem, který izoloval svůj národ a způsobil utrpení ostatním národům". To je prý 'havlismus', tedy opět ona známá 'dobrá slova', zabírající na ty, kteří o rozpadu Jugoslávie nic nevědí.

Pod taktovkou USA

"Kdo sleduje britský humor, může si vzpomenout na rady, jak si má ministr počínat, aby zvítězil v boji o křeslo ministerského předsedy: Postavíte se za svého protivníka (abyste ho pak mohl bodnout do zad) a naznačíte, že nemáte na oné pozici osobní zájem. Přijal byste ji jen kdyby národ chtěl, abyste takovou oběť podstoupil," popisuje a srovnává.

Havel podle Jírovce tento přístup použil dokonale. Vzal oběť prezidentství na sebe. Napřed použil Alexandera Dubčeka a pak slíbil odstoupení po volbách. Zase lež, protože Havel musel vědět, že Dubček by jako prezident představoval kontinuitu s rokem 1968. Volba Havla by naopak odsunula Dubčeka do historie. "Havel se pak držel koryta tak dlouho, jak ústava umožňovala. Mluvil o principech a lidských právech. Slova, slova, slova… Nikde u něj nenajdete ani náznak protestu proti porušování lidských práv v diktaturách spřízněných s USA. O Spojených státech ani nemluvě," podotýká.

Otázka lidských práv, jak říká Jiří Jírovec, znovu a silně vystupuje v souvislosti s následky různobarevných Západem podporovaných revolucí a bombardování nepohodlných režimů v Iráku, Afghánistánu, Libyi a Sýrii. "Opravdu se tamní obyvatelstvo nemohlo dočkat, až na ně nositelé absolutní pravdy a světového pokroku pošlou bomby s nehmotným zájmem, a diktátoři budou nahrazeni tlupami, které rozvíří náboženské třenice, aby pod hlavičkou neexistujících bohů bojovali o svá koryta? Co když si obyvatelé oněch postižených zemí raději představovali, že si v klidu ještě nějakou dobu odtrpí s tím, že diktátory časem vezme věk?" Klade řečnické otázky.

Původní smysl Majdanu

"Havel by nestál za zmínku, kdyby jeho lži nebyly neustále oživovány. V Česku si málokdo troufne říct, že tento císař je nahý. Kdyby nešlo o lidskou tragédii, byly by události na Ukrajině směšným důkazem snadnosti zapomínání. Zapomenut je původní Majdan, který byl protestem proti oligarchům, kteří přivedli zemi zu grunt. Zapomenuto je jednání o asociaci Ukrajiny s EU, protože se nehodí připomínat, že Ukrajina potřebovala peníze, ale podpis dohody s EU je nemohl přinést, nicméně znamenal konec nabídky finanční pomoci Ruska."

A dodává další příklady zapomínání: "Zapomenuto je vyšetřování ostřelování lidí na Majdanu. Nad Ukrajinou létají špionážní družice, ale nikdo nikdy neviděl jediný snímek, který by ukázal, jak masy ruských tanků překračují ukrajinské hranice. Nikdo nikdy neviděl ani jeden z důkazů o tom, že malajsijské dopravní letadlo sestřelili povstalci, tedy teroristi, jak je označuje Česká televize. Američané tvrdili, že je mají. Tak sem s nimi. Zapomenuto je vyšetřování upálení lidí v Oděse. Zapomenut je dvojí metr používaný proti Rusku. Američané spustili bombardování Panamy pod záminkou, že smrt jejich vojáka, ostatně byl zastřelen na místě, kde neměl co dělat, ohrožuje životy všech 35 000 Američanů, kteří tenkrát v Panamě byli."

Pro jistotu, jak míní krajan z Kanady Jiří Jírovec, zapomínáme všechno a tak nejsme schopni vidět, že byl starozákonní příkaz "oko za oko, zub za zub" zmodernizován do podoby "mnoho očí za oko, mnoho zubů za zub". Smrtka se směje a s ní zbrojaři a stratégové. Všude létají bomby a kšeft se zbraněmi se točí a točí a točí…

24 komentářů :

  1. My už Havla nemáme. My teď máme Andreje Babiše. Ten za nás všechnu korupci zlikviduje. Dali jsme mu bianco šek ve volbách.

    OdpovědětVymazat
  2. Havel byl tragédií pro tuto zemi. On vlastně nic neuměl, ale o všem rozhodoval. A za jeho zády se tady rabovalo a všichni mu plácali po rameni, jaký je skvělý státník.

    OdpovědětVymazat
  3. Havla před listopadem 1989 neznal téměř nikdo.A najednou se vynořily jeho fotky /asi jako červené karty/ a bylo jasné,že jedině on musí na hrad.Jak bylo vše krásně zaranžované.No a on se potom jezdil klanět svým chlebodárcům do Ameriky. A Herman,Duka,Halík a jiní tzv.křesťané,neznám pro ně slušný výraz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale byli tady lidi, co ho znali, ale nikdo nás nechtěl slyšet. V 60tých letech jsem bydlel ve vedlejší ulici a V.H. jsem znal od Kalendů a z Rybárny. Normální hospodský povaleč (nějak podobně ho charakterizovala i jeho matka, proto ji neměl rád), prostě hodně planých keců (zdánlivě "filozofikých") a hlavně žádná práce (a k fyzické práci měl skutečně až fyzický odpor). Syžety k jeho "dramatům" buď vymyslel jeho brácha Ivan (např. "ptydepe") nebo si je "půjčil" (např.Mackie Messer). Na školu údajně nesměl z politických důvodů (ale brácha Ivan bez problémů vystudoval a už v 60tých letech vydával odborné knihy).

      Vymazat
  4. Přesně tak , Havel to byla tragédie pro tento národ . Už jeho osobní život naznačuje , co byl zač když podváděl obě svoje manželky . Se svým guru Šláfnberkem dostali v restitucích majetek , na který neměli nárok . O tom kardinál Dukát mlčí , protože i církevní restituce jsou ze stejného soudku . Ale tak už to bohužel v našem Kocourkově chodí .
    Přeji hezký den .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Havel nebyl žádní tragédie pro tento národ. Tragédií je, že tento národ baští jeho glorifikaci i s navijákem. Když jej tajné služby USA vybraly za "vůdce národa" věděly velmi dobře jakého člověka vybírají. A komančové jim v tom stupiditou propagandy pomáhali, místo toho, aby dali možnost národu poznat jej, přes publikování a hraní těch jeho trapných divadelních dramat.

      Vymazat
  5. Havel je v mojich očích nejodpornější postava novodobých českých dějin. Jednou, budou-li v Česku normální poměry, tak Havel nemůže být nevyhlášený jako zemský škůdce. Nic víc, nic měné si nezaslouží.
    Miroslav Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://www.youtube.com/watch?v=iCOFp_Jt1S8&lc=z12ghbkiiwzjipboz04cg30pfzamsjt5hns0k

      Vymazat
  6. Pane Jírovec.
    Zdraví čtenář na vlkově kose.
    Chtěl jsem si to přečíst na PL,ale než jsem se k tomu dostal,tak to zmizlo.Jinak pokaždé,výborně napsáno,což kvituji a děkuji.
    Jen doufám,že mnoha lidem dojde o co vlastně jde,také je jasné,že nám média lžou.Celý ten děj na Ukrajině,není jen zastřílet si,ale opravdu dostat se Rusům do kožicha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice těžce k nalezení (že by schválně zasunuto?), ale je to tam k přečtení zde (jen s jinou fotogafií p. Jírovce):
      http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Cechokanadan-Jirovec-Havlovy-lzi-mnoho-oci-za-oko-mnoho-zubu-za-zub-vsude-letaji-bomby-a-kseft-se-zbranemi-se-toci-362335

      Vymazat
    2. Asi jsem špatně hledal,podívám se znovu,díky.
      Jinak,jak jsem už napsal,pan Jírovec trefně píše,co chválím.

      Vymazat
  7. Jsem panu Jírovcovi velmi vděčný za to, jak to řekl a že to řekl on. Z Kanady. I když si to samé myslí většina lidí i u nás.
    Jenže, řící to kdokoliv z našich politiků (natožpak prezident Zeman), pražská havloidní galérka, vč. posluhujících médií, by jej roztrhala na kousky. A místní US Embassy by snad do toho samého večera zorganizovala státní převrat, aby je svrhla. Manuál na to už jistě má, a možná už i nacvičený kompars (viz např. ten s rudými albertovskými mávátky z loňského listopadu) ...
    Opluštil

    OdpovědětVymazat
  8. Ale obecně už teď to není nic platné. Vlezdoprdelizmus USA už se začal řadě lidí tady vyplácet a hodlají si na něm založit své kariérní postupy, jako si před válkou zakládali kariérní postupy hlášením se k Němcům, a po válce zakládali kariérní postupy na vstupu do KSČ. Těmto nadšencům pro ideologické změny taky nevadily uranové doly, političtí vězni ( různé ty velezrady a vlastizrady od padesátiletých babiček a dědečků) a šíření poplašných zpráv za které se posílalo do vězení. Oni byli tak zfanatizovaní, že vážně věřili, že tyto postupy a zhovadilé tresty jsou "po zásluze" - ovšem na druhé straně tady skutečně byla spousta kulaků, kteří ze vzteku, že padla buržoazní sebranka, sami zapalovali stohy obilí a sýpky, brambory sypali do krechtů,kde je nechávali hnít, a snažili se dělat škody kde to šlo s jakým cílem??? Přece vyhladovět obyvatelstvo.!!! Obyčejní chudáci,kteří o hladu přežili válečné útrapy, jim posloužili jako rukojmí aby docílili pád rostoucího komunizmu, proto se stávalo, že některého zvlášť zparchantělého kulaka místní lidi přibili na vrata. Tak -proč jsou všichni bohatější, kteří něco mají - tak strašně zlí? Proč jsou bezcitní, až sadističtí a perverzní? Režim je úplně fuk - zlo je vždycky jen v lidech, a čím větší má hajzl moc, tím je všechno horší. Dnes vzlezdoprdelům USA nevadí vybíjení lidí po celém světě, které USA páchá - taky si to nějak zdůvodňují, že je to po zásluze. Kariérizmus je u nich na prvním místě, taky by klidně nechali občany vyhladovět, a i kdyby media pouštěla do eteru nějaká videa,jak američani vraždí kojence a nemluvňata - s těmito stvůrami to ani nehne. Polezou jim do zadku dál - a toto už je něco,co se vymyká lidskému chápání.Nemají smysl články o bestialitě americké politiky, protože miliony lidí to vědí, a psát to proamerickým nadšencům nemá smysl, je nic nezvrátí, asi by obětovali i své vlastní děti - nevím nakolik takto demagogií postižený člověk může být zrůdný.

    OdpovědětVymazat
  9. TI co o nich trefně píšete, mají vždycky, vždycky navrch.Mimochodem, je řada lidí, pro kterou je nutné psát o zrůdnosti politiky USA, jinak by baštili co jim mainstream předloží. Někdy je to únavné se s nimi hádat. Až bude ověřeno, že většina obyvatel je pro odpornou politiku USA, například i z diskuzí na internetu, přestože válku nikdo nechce, dojdou k tomu, že už ji mohou rozpoutat.

    OdpovědětVymazat
  10. Kladně hodnotím příspěvek z 10:06 hod. (LB)

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý den.
    Nová republika je skvělá.Akorát mě mrzí,že hodně přispěvatelů názorů je anonymních a,že se za svůj názor veřejně nepostaví.
    Myslím,že tim troch Novou republiku snižujete.Nesmíme se bát postavit se za ni,pokud s ní souhlasíme ale i nesouhlasíme.Jedině tak se bude naše společnost zlepšovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já se pane Voltr nedivím ,Evropa zatím ta východní se začíná silně fašizovat. nosit symboly fašistíckého německa je asi na ukrajině a v estonsku košér a lidé už začínají mít strach ,když odhalí svojí identitu

      Vymazat
  12. Ale kdepak miláčku. Anonym je preventivní ochrana před možnou buzerací. Nikdo neví, čemu a komu slouží media současného režimu a při vší úctě k nové republice, opatrnosti nikdy nezbývá. Kdo za anonymní identitou sprostě nadává a uráží je jasnej zbabělej magor, ale ostatní slušní jsou třeba jen poučeni z minulýho režimu. Stávalo se, že pro některý lidi v noci přijeli zmetci ( jako protektorátní kožený kabáty) nebo někoho jen tak sebrali na ulici, odvlekli někam asi k Nejdku, kde se internovali tihle "zločinci proti režimu" a rodina ho třeba tři roky neviděla. Nikdo nevěděl kde dotyčný je. A třeba nakonec to bylo jen kvůli nějaký sračce, kterou řekl někde v hospodě - řeklo by se neškodný sračce - ale oni si potřebovali vytvořit síť záškodníků, to byla tehdy státní zakázka, a k tomu byli najati a financováni. Nemá smysl bavit se o tom, že to bylo pěkný svinstvo, ale není to jen svinstvo minulého režimu, je to prostě universální svinstvo. V minulý době nebyly notebooky, servery, internet, a podobný technický šmejdy, o to víc chodili lidi žvanit do hospod, skoro všude se tancovalo apod. A tam právě se lovily tyhle "protirežimní živly", kolikrát byl někdo popotahován fakt za úplnou kravinu, propuštěn pochopitelně ze zaměstnání jako záškodník, ať měl jakékoliv vzdělání a praxi. Ovšem že byla protekce a bujela taky všude, ale jen mezi komouši.Komouš komouše nepotopil -nesměl. Když se zjistilo, že hospodský žvatla je komouš, pochopitelně ho neodvlekli. Proto taky komouši se moc s ostatními lidmi "neshlukovali" A co si myslíte o dnešku? Proč jsou pod každou publicistikou povolené diskuze a články jsou námětově specielně zaměřeny? Bůhví jaká je to zakázka, asi bude později třeba odůvodnit lidové třenice až se lidi vážně naserou, ale nebude se řešit, že je to kvůli ekonomickému švajneraj, okrádání lidí, bordelu a špatných politických poměrech, ale svede se to na extrémisty z řad občanů - ty špatné, ty na diskuzích, kteří to zde rozeštvali zdola. Nás dříve narozené netřeba poučovat. My jsme to všechno už zažili, a skoro všechno je zase stejný. Proto ty anonymy, i když je to stejně naivní - každý počítač lze zaměřit a společnost Seznam to dělá určitě.Vleze klidně každému do soukromí. Vono si člověk nevybere - říkal už Pepa Švejk - pěšky jako za vozem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano , máte 100% pravdu . A pan Jírovec taky . Jemu velký dík .Jedna z dříve narozených to potvrzuje . Nám bulíky nenavěšej .

      Vymazat
  13. hrabě Kocharowski18. února 2015 18:51

    ovšem na druhé straně tady skutečně byla spousta kulaků, kteří ze vzteku, že padla buržoazní sebranka, sami zapalovali stohy obilí a sýpky, brambory sypali do krechtů,kde je nechávali hnít, a snažili se dělat škody kde to šlo s jakým cílem??? Přece vyhladovět obyvatelstvo.!!!
    xxxxxxxxxxx
    Zachoval bych se úplně stejně, kdyby mě někdo přišel ukrást majetek, na který dřeli moji předkové a já po nich. Ti lidé se nedopustili ničeho nezákonného, dle platných zákonů žili a pracovali na svém majetku. Režim, který se dopouští zločinu krádeže majetku svých občanů, je režim zločinný. Neexistuje důvod, aby byl občanu, který svého majetku nabyl poctivou prací, byl tento majetek státem ukraden. Mému dědovi, který měl 6 dětí, malý živnostník, sebrali komunisti krávu, kterou měl děda kvůli mléku pro děti. Když potom šel ke komunistům do kanceláře, řekl mu jeden z nich, že kráva je jejich. Tak ho děda chytil za kabát a začal ho z něj strhávat se slovy "ten kabát je můj". Za to si děda odseděl nějaký rok v base. Jenže děda tu krávu koupil za poctivě vydělané peníze, nikomu ji neukradl. Naopak tu krávu mu ukradli komunisti. Tohle přece nemůže žádný normální člověk obhajovat.

    OdpovědětVymazat
  14. Vy jeden udřenej předku! Nejednalo se o žádný majetek, ale o úrodu,kterou ti parchanti pálili a nechávali zničit úmyslně, aby vyhladověli občany. Obecně je už od lovců mamutů tendence si navzájem pomáhat, jen tak mohou lidé přežít. Pomáhá se i psům zapadlým třeba do odpadní jímky a nikdo u toho blbě nedržkuje. Je dobře, že takové parchanty lidi přibíjeli na vrata. Velmi správně. Škůdce a darebáky, kteří by se pro majetek posrali a zabíjeli by nevinné lidi,je třeba ze slušné společnosti systematicky odstraňovat. Máte myšlení jako velmi průměrná zrůda. Kdybyste chcípal někde na zemi na infarkt, a já jel kolem sanitkou, která by byla zase mým majetkem, nechal bych vás s přehledem chcípnout. Za nějaký čas bych se jel podívat, jestli už vás ohlodaly krysy. Podělejte se vy majetkáři s vašimi majetky. Proč vůbec lezete na diskuze? Majetkáři vždycky byli,jsou a budou škodlivý odpad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzpomínka na rok 1989.
      Na pracovišti (budova 49, Škoda Plzeň, ETD) proběhly toho roku tři sabotáže, celkem činila škoda několik desítek milionů korun tehdejší měny. Celková výše škod není známa, protože vyšetřování ukončila amnestie presidenta republiky (Václava Havla).
      Zároveň jsem se o sobě dočetl v hlášení svého souseda, že jsem nepřítelem státu, neboť slyšel ťukání psacího stroje před výročím 21.srpna. Adresováno předsedovi občanského výboru. Udávalo se do poslední chvíle a byla to dobrovolná iniciativa , žádná StB by to nebrala vážně, na rozdíl od těch sabotáží.

      Vymazat