Reklama

.

.

sobota 21. února 2015

Rusofobie? Ne, nebezpečná blbost!

Ivan David
21. 2. 2015

Média se nás denně snaží přesvědčit, že nás Rusko ohrožuje. Pracují tak na zadaném úkolu zpřetrhat všechny vztahy s Ruskem. Na to brzo naváže další jejich úkol, poslat nás i s celou Evropou do otroctví. K tomu má sloužit smlouva TTIP. Nástrojem je pěstování „rusofobie“.

Fobie je psychiatrický pojem. Jedná se o strach, který má neadekvátní předmět. Takový, který obvykle nevyvolává strach, nebo je strach nepřiměřený předmětu. Například strach z pavouků, davu lidí, vlastní neobratnosti z cizinců…. Postižení obvykle vědí, že obava není důvodná. Strach není adekvátní reálné hrozbě.

Ti, kteří mají strach z Rusů, pokládají svoji obavu za odůvodněnou. Většinou podlehli mediální protiruské kampani. Jen někdy vyplývá strach z vlastní zkušenosti. Pamatuji si bývalého podnikatele, který se rozklepal strachy, kdykoli zaslechl ruštinu, protože mu „ruskojazyčná mafie“ vypálila podnik. Odmítl platit výpalné. Vyhrožovali mu zabitím. To nebyla fobie. To byl strach z reálné hrozby.

Obvykle se jako „rusofobie“ neoznačuje strach, ale nenávist k Rusům. Dodejme chorobnou nenávist, pokud je možné nenávidět zdravě. Taková nenávist by se mohla nazývat „misorusie“ z řeckého misein – nenávist, podobně jako misantropie, nenávist k lidem. Ani fobie ani chorobná nenávist nutně nezahrnuje paranoiditu, tedy chorobné přesvědčení, že spolu souvisejí jevy, které spolu reálně nesouvisejí. Jestliže je takové přesvědčení nevývratné a nemá oporu v realitě, může jít o blud. Může, pokud ovšem takové přesvědčení není široce společensky sdíleno jako součást ideologie nebo náboženství v komunitě, k níž zkoumaný jedinec náleží. Takové sdílení nevývratného přesvědčení, i když je v rozporu s realitou se v psychiatrii nepokládá za chorobné. Takový sdílený blud si troufám označit za sociální patologii. Kdo nemá „kontakt s realitou“, nemůže se dobře rozhodovat. Široce sdílený blud vede společnost na zcestí.

Národní konflikty vedou jen k nedůvěře, která se snadno transformuje v nenávist.

Individuální ostražitost k cizímu, neznámému je obecně rozšířena a je v podstatě rozumná. Skupinově sdílená ostražitost k jiné skupině se ovšem ideologizuje jako hluboká nedůvěra dolňáků k horňákům a naopak. Na místní úrovni bývá zřídka podepírána nenávistí, protože horňáci a dolňáci se přece jen znají a proto seznají, že ti druzí jsou konec konců lidé jako oni sami. Je to horší pokud žijí vedle sebe ve vlastních ghettech a neznají se. Na obzoru je pogrom. Jak mi kdysi sdělil jeden kolega, on má právo nenávidět Cikány, protože je z Teplic, zatímco já je nenávidět nemusím, protože jsem z Prahy.

Patologie antirusismu

To co je nazýváno „rusofobií“ s náznakem, že je proč se bát, si zaslouží spíše označení „antirusismus“. Antirusismus jako speciální forma xenofobie (z řeckého ξένος, ksenos = cizí) To, co se nazývá xenofobie obvykle není fobií, tedy iracionálním strachem, ale nenávistí. Nenávist nikdy racionální není, i když je „pochopitelná“. Téměř každé dva sousední národy spolu v historii válčily a obyvatelstvo spolu s útrapami sdílelo i nenávist zejména pokud bylo součástí národa, který nezvítězil.

Skupinové sdílenou nenávist pokládám za sociální patologii. A to i v případě, že zachvátí skoro celé národy. Smutným příkladem národů většinově zachvácených antirusismem jsou například Poláci, Lotyši, Estonci a Ukrajinci. Ne celé národy. Kdo je prostšího ducha podléhá snáze, stejně jako lidé podezřívaví nebo nadaní sklonem k prudkým negativním emocím. Tvorba a podpora skupinové nenávisti jako nástroje k manipulaci davů je, zdá se, úkolem médií přichýlených k vládnoucím. Lžou, když tvrdí že informují a bdí nad veřejným zájmem.

Rusové vstoupili Čechům do života ve třech fázích. Poprvé jako vítězové nad Němci. Ovšemže Sovětský svaz chtěl rozšířit svoji moc na západ do východní Evropy. Ostatně také Spojené státy vstoupily do války proto, aby rozšířily svoji moc na východ, do západní Evropy. Dodnes mají v Německu své vojenské základny a nové budují na dostřel od Ruska.

Podruhé se Rusové uplatnili jako nositelé ideologie, která ovšem měla i své vlastní silné domácí kořeny. Současně byli „cizí mocí“. Tato cizí moc vstoupila skoro všem do života v srpnu 1968 a v letech následujících. Byli jsme opět osvobozeni („Však ne tak, jako včera, dnes už bez šeříků“ K. Kryl).

Cizí moc se zdejšímu lidu nikdy nelíbila, zatímco tuzemské elity byly již celá staletí (s dvacetiletou přestávkou) elitami právě proto, že zprostředkovávaly cizí moc nad národem, kterému vládly. To platí dodnes. Dnes je jako cizí moc stále více vnímána Evropská unie ovládaná stále viditelnější rukou USA. Ti, kteří zde chtějí vládnout, doufají, že se jim podaří si zasloužit důvěru a podporu cizí moci.

Racionální postoj k Rusům a Rusku

Naše přežití je vázáno na možnost exportu hotových výrobků a k tomu potřebujeme import surovin. Tento vztah export-import je pro nás životně důležitý, bez něj nebudeme existovat. Podobně je na tom skoro celá Evropa. Rusko má suroviny a může být odbytištěm. Pro Rusko jsou jeho suroviny životně důležité. S nimi přežije i bez Evropy. Rusko nemá zájem o územní expanzi. Nepotřebuje ji. Rozhodně však nestojí o základny v blízkosti svých hranic. Ty budují USA, protože chtějí vyvolat válečný konflikt s nepodrobivým Ruskem.

Máme-li přežít, musí Rusko zůstat naším partnerem. Nemusíme se milovat. Evropa, jejíž „elity“ jsou řízeny americkou cizí mocí, vede celý kontinent do záhuby. Spojené státy nám nenabízejí nic pozitivního. Máme nakupovat jejich zbraně a podrobit se jejich diktátu (TTIP), posílat vojáky do jimi vedených válek a jimi vyprovokovaných konfliktů. Reálně hrozí, že se Evropa opět stane válčištěm. Evropským „elitám“ slibují, že je nechají přežít, budou-li věrně sloužit k neprospěchu lidu vlastních zemí.

Máme-li přežít, nemůžeme si dovolit takové „elity“. Musíme je vyměnit.

115 komentářů :

  1. " "Rusofil", "Putler", "Kremlofil" ... kolikrát jste to zaslechli nebo viděli? Má to nějaký racionální základ, anebo je to hysterie primitivních nevzdělanců? ... "

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No určitě méněkrát než označení "fašista", "fašoun", "nácek" které postižení jedinci používají k snídani, obědu i večeři, křičí ho i ze spaní a označují jím všechno a všechny.

      Vymazat
    2. Pane Dvořák, ještě bych vás doplnil o slovo "soudruzi" které bývá často jedinou argumentační hodnotou, kterou příspěvek obsahuje. Lež se těžko obhajuje a v drtivé většině případu se provalí. Potom už zbývá jen zoufalství v podobě kremlofil, soudruh atd.

      Vymazat
    3. Němci už nějaký čas (např. v politickém kabaretu) užívají subtilnější označení: "Putinversteher".

      Vymazat
    4. A co na to Putin? ...

      Putin: "Nikdo by neměl podléhat jakýmkoliv iluzím, že je možné dosáhnout vojenské nadvlády nad Ruskem nebo držet Rusko pod jakýkoliv tlakem."
      Putin: “No one should be under any illusion that it is possible to achieve military superiority over Russia or put Russia under any pressure."

      Vymazat
    5. tak to mně taky nejde na rozum nemusím se vším souhlasit ale srovnávat putin az hitlerem? nechávat bojovat na ukrajině oddíly otevřeně se hlásící k odkazu německých divizí aještě jim pleskat jako v čt či n aaktualně cz? kde je soudnost kde je nějaká ucta třeba k padlým sovětským potažmo i ukrajinským vojákům za druhé světové války? a 68 nas obsadili snad rusové či sssr jehož součástí byla i ukrajina a měla co do počtu mužů jasnou převahu adnes se to vyčítá je rusku? amewrická demokracie? díky ji je ve válce polovina světa a bojuje se kde ? snad v californii či na walstret? nenen bojuje se jen tam kde jim na to skočili viz ukrajina

      Vymazat
    6. Podpíšem sa napred, ku koncu furt zabúdam. Môj profil: ukrofil.
      Zaújmavá téma ktorú tu rozoberáte, ohľadne zdánlivo s nedopatrením, tolerovanej národnostnej, náboženskej, rasovej... neznášanlivosti, vedenej v mene slobody slova a prejavu v demokratizme. Ako páka k tomu sa využíva politika ublíženosti, kde sa vyťahujú rôzne krivdy z minulosti. Zaújmavé, že tu ktosi vytiahol súdruhov, fašistov a nacistov. Ako spestrenie diskúsie o podnecovanie NÁRODOSTNEJ neznášanlivosti, môže byť. Som len zvedavý kedy aj "homoši", pasovaní do akejsi menšiny rovnej tej národnostnej, budú v rámci politiky ukrivdenosti, vytýkať heterosexuálom zločiny napáchané v minulosti. To nebude len o nejakom období II.sv.vojny, či "r.68". Pôjdu pekne až do praveku, kedy pračlovek Mišo, pravekého kmeňa slovenského, udrel kyjakom po hlave pra-homosexuála Ďura v Demänovskej kvapľovej jaskyni. Hovoríme o dvojnásobnom vstupe Rusov do života Čechov. Nakoľko sme susedi, vstup Čechov do života Slovákov je viacnásobný. O tom by vedeli vyprávať slovenskí Cechofóbi. Už povedzme o lúpeživých hordách náboženskej sekty Česských Bratríkov. O postupnom obsadení Slovenska Česskoslovenskou armádou. A o následnej anexii Východoslovenskej republiky. Bol to podfinancovaný projekt národa Sloviakov, ktorý si vybral za úradnú reč Šarištinu. Bolo vydaných niekoľko literárnych diel, ktoré zapadajú prachom kdesi v Košickom múzeu. Tento projekt nemohol logicky konkurovať silnejšiemu projektu západných mocností z Trianonu a následnej inštalácii pro-anglosinistických bábok ako Masaryk, Štefánik, Beneš, a tak zlyhal. Udivujú ma podaktorí antiamerikanisti, čo jedným kútikom úst nadávajú na Američanov a druhým velebia ich nastrčenú bábku Masaryka, neskôr Beneša. Občas sa vo východniaroch prebudí národ Sloviakov aspoň keď sa podpichujú so Slovákmi. A čo vy? Koľkokrát ste vstúpili do života Rusov. Na základe pozývacieho dopisu cára Mikuláša, Československé légie vstúpili do Russka, rabovali, plienili, ukradli zlato, na ktorom ste postavili svoju LegionBanku. Koľkokrát do života Srbov? Za Rakússkouhorska a teraz keď ste poslali svoje okupačné jednotky do juhoSrbskej provincie Kosovo. Afgáncom koľkokrát? Môj profil: Ukrofil.

      Vymazat
    7. Pokud jsem já Ukrofil i Rusofil mám se mezi ssebou nenávidět nebo to léčit jako schizofrenii?

      Vymazat
    8. Ukrofilům pouze tolik, že sebesofistikovanějším plácáním nelze zakrýt sprosté vraždy a násilnosti, obecně nelidskost páchané pod jakoukoli vlajkou.

      Vymazat
    9. a ted neco ja pane "DVORAKU"jestli tady s tij zajebavanim neprestanete,muze se stat,ze se najdou naci chytri lide,zbehli v informatice a jednou az pujdete na jedno do svy oblibeny hozpudky si k vam prisednou naci ziznivi chlapici a pak vas presvedci abyste s nima vysel trochu si popovidat na cerstvej vzduch!
      vubec nepochybuju ze se to stane a vas svinskej cumak se tady nadlouho neukaze,jestli vubec....:-)

      Vymazat
  2. TTIP společně s firmou Monsanto považuji za největší hrozbu pro naši zemi. Babiš již pěstuje s firmou Monsanto řepku na českých polích a modifikovanou sračku plnou rakovinotvorných buněk již konzumují česká zvířata. A pak věřte reklamštině na české výrobky. Vodňanské kuře krmené modifikovanými jedy, to je opravdu pochoutka, které bych nekoupil za nic na světě. Zatím to řeším tak, že nakupuji po lidech na vesnicích, ale i tomu už EU chystá konec. Kde budu nakupovat potom, to vážně nevím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý pane, máte-li nějakou myšlenku, která stojí za uveřejnění, sem s ní! Ale v tom případě se za ní postavte, svým jménem, svou ctí a odkazem, o co se opírá. V opačném případě jste pouhým reproduktorem rozšiřujícím lži a polopravdy. Vaše slova: ...modifikovanou sračku plnou rakovinotvorných buněk již konzumují česká zvířata. A pak věřte reklamštině na české výrobky. Vodňanské kuře krmené modifikovanými jedy, to je opravdu pochoutka, které bych nekoupil za nic na světě...Kdyby cokoliv z toho byla pravda, tak už s Amerikou nemáme problémy, protože by to byl už jenom masový hrob. Tam se totiž jí GMO už dvacet let! A není vidět, že by vymírali. Váš odpor ke smlouvě TTIP stejně jako k firmě Monsanto, je nejenom legitimní, ale je podložen mnohými skutečnostmi, o kterých se nebudu rozepisovat v diskusním příspěvku, když jsou v projevech paní Švihlíkové nebo Kellera dostatečně známé. Ale o GMO buďto nemáte informace žádné - potom je divné, kde berete odvahu je pomlouvat - nebo ty, které zprostředkuje Greenpeace. Zkuste se alespoň trochu orientovat alespoň tím, že se podíváte na http://www.biotrin.cz/ a že to je nevládka prokazatelně nepodporovaná z žádných (ani amerických) zdrojů.

      Vymazat
    2. Re: Leo K - že by potrefená husa ozvala. Kdo jste vy, vy jste se podepsal ? Už jen samotný fakt, že se pídíte po mé identitě ledacos naznačuje, jste buď agent "Burešova" impéria, nebo snad brněnského zastoupení firmy Mosanto ?
      Chcete důkazy, tady je máte !
      http://www.svetkolemnas.info/novinky/domaci/237-babisovo-geneticky-modifikovane-plodiny-od-monsanta-na-nasem-stole
      http://byznys.ihned.cz/c1-59503340-agrofert-testuje-zazracnou-repku
      https://www.youtube.com/watch?v=buwb6TMahW0

      O čem chcete ještě diskutovat a oblbovat ? Tady nejste na soudružské diskuzi Idnes.

      Vymazat
    3. Nepídím se po vaší identitě a říkám jenom to, co říkal Karel Čapek: Anonym je čestný člověk. Pod svým jménem by nikdy nic podobného nenapsal. Konec citátu.
      Proč bych měl "oblbovat" - jak to nazýváte vy, když to pohodlně stihnete sám. Že neumíte číst, je vaše smůla, ale že se odvážíte ještě odepisovat, to už lze klasifikovat jako neomalenost. Ty linky , které uvádíte považujete za důkaz vašeho tvrzení? Svatá prostoto! Všimněte si - laskavě - že já nic netvrdím. Naopak! Zpochybňuju vaše tvrzení, že GMO= ..modifikovanou sračku plnou rakovinotvorných buněk již konzumují česká zvířata....Čím to zpochybňuji? No tím, že to v USA papají už 20 let a nevymřeli- nebo se mýlím?

      Vymazat
    4. Ještě k mé identitě: Leo K je nick, který používám na internetu od roku 1996. Bližší údaje zde: http://www.kyslinger.info

      Vymazat
    5. Vaše identita mě nezajímá, ba co víc, je mě ukradená. Čmuchat v profilech, to je vaše STBácká doména do které mě netahejte.
      Je úsměvné kritizovat někoho za anonymní názor a sám se podepsat nedokážete. Jak pokrytecké.
      Tak vy nemáte dost a pořád dokola budete obhajovat geneticky modifikované potraviny, tak mě laskavě vysvětlete, jak je možné, že firmu Monsanto všichni ženou svinským krokem a to i takové země, jako je spojenecká země Anglie ???? Proč GMO zakázali další země jako je Maďarsko , Rusko ? Pro srandu králíkům asi ne, že.
      Tady máte další důkaz, že GMO je zdraví škodlivé.

      http://bloumatel.cz/vyzkum-gmo-potvrzen-dna-geneticky-modifikovanych-plodin-se-premistuje-do-lidskeho-organismu/

      http://zeme-nikoho.webnode.cz/news/vyzkum-gmo-no-fuuj-/

      https://www.youtube.com/watch?v=6LD4Y-cfd-k




      Vymazat
    6. Pletete si GMO s Monsantem. Jinak - já se podepisuji, vy ne!
      Jestli vám tyhle odkazy stačí jako důkazy, také dobře. V USA neexistuje povinnost označovat potraviny jestli obsahují GM složky. Já neříkám, že je to dobře. To jenom vy umanutě melete, že jde o "sračky" USA představuje 300 milionů lidí. To je docela dobrý a statisticky průkazný vzorek.
      Pokud mě chcete urážet (STB doména), poslužte si - čekal jsem spíše nějakou myšlenku - ta by nebyla?

      Vymazat
    7. Ano podepsal jste se Leo K , jak úsměvné. To je podle podpis ? Teprve když jsem vás vystavil kritice, tak jste se podepsal, taky co jiného vám zbylo že ?
      Co se týče USA, umanutý jste jen a jen vy. Nejste schopen přijmout fakt, že GMO je podle několika vědeckých studii velmi škodlivé !!! Pokud o tom nemáte šajnu, tak se raději ani neozývejte, těch studií je hned několik a já je za vás hledat nebudu. Proč GMO zakázali země jako Anglie, Německo atd jste se raději neráčil ani odpovědět. Taková je pravda.
      Co se týče Monsanta a GMO. opět LŽETE.

      Tohle by vám pro začátek mohlo stačit.

      http://cs.wikipedia.org/wiki/Monsanto

      Vymazat
    8. Leo K že v americe žije 300 mil lidí je podle vás důkazem nezávadnosti gmo ? No potěš koště. Kam si rozum dal.

      Vymazat
    9. Je to škoda, že čtete-li GMO máte rudo před očima. Nemáte pravdu, že GM plodiny jsou zakázané v Německu a v Angli. Zakázané jsou v jediném státu EU a tím je Rakousko. Škoda, že toho víte tak málo a o to hlasitěji prosazujete svů nezdůvodněný názor.Je pravdou, že existovali studie, které měli varující výsledky, ale ani jedna z těch studií nebyla korektní nebo se jí nepodařilo opakovat.Že halt sednete na vějičku Greenpeace, dobře, to se dá pochopit. Ale že si takové údaje neověříte - to už pokládám za chybu. Ještě k tomu Monsantu a GMO.Monsanto je firma, která žije z patentového práva na americký způsob. To znamená, že si patentovala nejenom odrůdy, ale i agrotechnické postupy a tím si podmanila více než 70 % sadby kukuřice a sojových bobů na území USA. Za to opravdu GMO nemůže. Tam pracovali vědci spolu s rostlináři tak, aby to přineslo užitek. Strach nerozsévají žádné špatné výsledky ale organizace Greenpeace. Ten strach způsobuje, že ročně umírá více než půl milionu dětí východní Asie na nedostatek vitamínu A. Už více než 15 let je problém vyřešen, ale aktivisté Greenpeace mu brání Aktivističtí ochránci životního prostředí vyjádřili od roku 1999 opakovaně svůj ideologický nesouhlas s touto humanitární snahou. Tvrdí, že jde o vlka převlečeného za beránka, spiknutí biotechnologického průmyslu za účelem získat neoprávněný zisk. Podívejme se, jak daleko je toto přesvědčení od pravdy. Jakmile se semena jednou vyrobí, získají drobní rolníci a zemědělci zadarmo oprávnění je používat. Semena lze navíc pěstovat a skladovat stejným způsobem jako klasickou rýži. Kde je tedy schovaný onen neoprávněný zisk? Zlatá rýže je bez licenčních poplatků, ale strach - ten mocný pán - nedovoluje dotáhnout věc do konce. Jsou to lidé jako vy. Fanaticky přesvědčeni o své pravdě bez ohledu na cenu života půl milionů dětí ročně.

      Vymazat
    10. Opět lžete, v Německu zákaz GMO platí. Důkaz je zde.

      http://www.vitalia.cz/clanky/evropou-se-siri-zakazy-pestovani-gmo-plodin-pripoji-se-i-cesko/

      Dál jsem váš příspěvek nečetl a diskuzi s vámi končím. Je bezpředmětná.

      Vymazat
    11. Umanutý tvrdohlavý anonymní mezek. Jinak to nelze nazvat. Protože věří kde jaké tiskovině aniž by se sháněl po zdrojích. Tak třeba v Německu nejvyšší autorita pro bezpečnost potravin (Spolkový úřad pro bezpečnost potravin a ochranu spotřebitele -BVL), povolila společnosti BASF Plant Science pěstovat geneticky modifikované brambory. U nás (v ČR) se pěstovalo loni (2014) na 1750 hektarech kukuřice MON 810. Ale copak je s fanatiky, kteří hledají jenom způsob jak ponížit diskutujícího (mě je 76 let. Kdyby mi nějaký fracek řekl do očí, že jsem bývalý agent a že lžu- tak jako tady na fóru, tak z něj udělám sekanou) - copak je s fanatiky řeč?

      Vymazat
    12. Ostatně i název článku říká, že blbost je nebezpečná a může nabýt i nekonečných rozměrů.

      Vymazat
    13. Pane Leo,se zájmem jsem sledoval vaši "hádku"o GMO.Protože o tom vím jen to ,že se Evropa ještě brání,zajímá mne spíše zanícenost vás obou.Jste-li tedy odborníky nebo se jen přete o odbornost zdrojů?Jinak jsem kliknul na Vaše www-dobrý,opravdu dobrý.

      Vymazat
    14. To M. Povolný: Ne. Nejsem odborník. Jsem učitelem (M - ZT) v důchodu. Ale vidím typické schéma ovlivněného člověka. V případě TTIP jsem tomu rád i když by mě víc těšilo, kdyby k tomu poznání došel vlastním rozumem. V případě Monsanta je to také dobře, ale špatná stránka je v tom, že je to "čert" či ďábel, ale proč - to už neumí říct. A uznávat za zdroje o GM plodinách ty linky, které uváděl...to snad nestojí ani za komentář. Uvedl jsem jediný link http://www.biotrin.cz/ - podle toho, jak se vyjadřoval se na něj ani nepodíval. Řekněme, že argumenty odpůrců jsou soustředěny tady: http://www.vitalia.cz/ Jsem schopen na obě stránky se dívat a vyslechnout obojí. Mě z toho soupeření názorů vyplývá, že si tady Evropa zbytečně nechává ujet vlak a naprosto zbytečně se tak někdy v budoucnosti dostane do područí korporátek jakými jsou Monsanto nebo třeba Bayer. Na rozdíl od USA je tady uzákoněno, že potraviny, které obsahují GM složky musí mít tuto skutečnost vyznačenou na štítku. GM potraviny baští podstatně víc lidí než těch uváděných 300 milionů - a už dvacet let. A v pravém smyslu slova jde tedy nikoliv o zdravotní, ale politický problém. Každý se bojí podepsat. Víte proč, že? Každá moc se chce reprodukovat. Jenže, když o vědě rozhodují politici, tak to není jednou tragédie a podruhé fraška, ale zůstane u té tragédie. A děkuji za podporu.

      Vymazat
    15. Abychom zbytečně nezatěžovali tohle diskusní vlákno, můžete mi napsat na leok@email.cz

      Vymazat
  3. Individuální ostražitost mám proti vysoce inteligentním anonymům postiženým sociální patologií.Zítra to od nich schytáte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tady zatím nikdo vysokou inteligenci z těch palmerovců neprokázal.

      Vymazat
  4. Média se nás snaží denně přesvědčit, že nás ohrožuje Rusko, David a Nová republika se nás ještě s daleko větší intenzitou a fanatismem snaží denně přesvědčit že nás ohrožují USA, chtějí nás prej poslat do otroctví.
    Davide, zamyslete se nad svou fobií z USA a anti-amerikanismem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. USA jsou to největší zlo, že vy to nevidíte ještě neznamená, že ostatní jsou slepí stejně jako vy. Jednoho dne se možná probudíte. Nenávidím války, které tato země vede téměř po celém kontinentu. Vám se líbí to, jak vypadá dnešní Libie, Irák, Jugoslávie atd ?

      Vymazat
    2. Anonymní 21. února 2015 1:23 -
      (Vážený pane, slušný člověk se PODEPISUJE, a tom tím spíše, když někoho jmenovitě oslovuje a označuje za fanatika.)

      "Antiamerikanismus" je celkem častá nálepka, kterou člověk nesouhlasící s americkou politikou dostává. Když se mi to stane, bývám někdy trochu na rozpacích: vyjádřil jsem se snad špatně a vzbudil v posluchači falešný dojem, že mám na mysli VŠECHNY Američany?!

      Anonymní 21. února 2015 1:33
      (Ani Vás ve škole nenaučili představit se jménem?!)
      Nemáte pravdu. Souhlasím s tím, že války vedené USA a jejich ochotnými spojenci jsou dnes asi největším viditelným zlem.
      Domnívat se ale, že "zlo" můžeme na zeměkouli lokalizovat, je naivní. Vidět svět zjednodušeně jen jako boj dobra se zlem patří do říše pohádek - nebo hollywoodských filmů.
      To nás pochopitelně nezbavuje mravní povinnosti zlo a dobro rozlišovat. Svět ale není černobílý, neskládá se z "nul a jedniček".

      Vymazat
    3. Kopecký,
      nesnažte se tady laskavě nikoho vychovávat a nálepkovat kdo je podle vás slušný a kdo neslušný. Právě toto je velmi neslušné. Vy svobodně dle vlastního rozhodnutí využíváte možnost mít účet a podepisovat se, já žádný účet nechci a využívám svobodně možnost ho nemít. Nesnažte se vaši volbu vnucovat jiným. Pro mě jste ale stejný anonym ať se podepisujete nebo ne. Já vás neznám a vaše jméno, ať již pravé nebo falešné, je mi zcela ukradené.

      Antiamerikanismus je naprosto stejná nálepka jako antirusismus nebo rusofobie kterou operuje David. David se rozčiluje nad rusofobií a přitom dělá úplně to samé z opačného gardu. Nejste schopni se na vaši činnost a myšlenkové pochody podívat ani z malého nadhledu.

      Já osobně Rusy moc rád nemám, znám je tedy jenom z dovolenkových destinací, kde se chovají obecně hlučně, bezohledně, jako by jim tam všechno patřilo.
      K Rusku celkově byl můj vztah vcelku neutrální až do anexe Krymu, různých prohlášení Putina o tom, že rozpad SSSR byl největší chybou 20. století, že stejně jako na Krymu bude "chránit" ruské menšiny všude ve světě atd.

      S intervencemi USA můžete nesouhlasit, ani mě se většina z nich nezamlouvá. Co je ale směšné je, jak se USA snažíte různými chatrnými oslími můstky a konspiračními teoriemi obvinit z dění na Ukrajině, vymýšlíte hlouposti o snaze zotročit Evropu, rozpoutat 3. světovou válku a jiné nesmysly. To už je opravdu jenom hloupost, posedlost, nenávist.

      Vymazat
    4. Anonymní 21. února 2015 4:27
      Pane, Vy přece ale nepotřebujete žádný účet. Stačí napsat své jméno a příjmení. Připadá-li Vám to ovšem jako "vnucování", je to jen a jen Váš problém.

      Vymazat
    5. Miroslav Povolny21. února 2015 1:14
      Dobré ráno pane Povolný! Těmi "vysoce inteligentními anonymy" máte na mysli např. ty v 1.35, ve 4.27 a ve 4.33 hod.? Tak u těch žádné obezřetnosti třeba není, ti jsou jen průhledně hloupí, slepí, hluší a agresivní. No a člověk, který si nedokáže reálně vyhodnotit fakta a trvá si na evidentních lžích navzdory realitě, tomu lidská inteligence chybí úplně. Veronika

      Vymazat
    6. tak vážený pane myslím že netřeba chodit daleko třeba do bývalé jugoslávie tolik lidí neštastných udělalo snad rusko?či vámi opěvovaná amerika? myslím si že by tady ani nikde jinde nikdo nic proti amíkům neměl zhola nic kdyby tohle neprováděli po celém svě+tě . muj názor je ten že by většině evropy byli ukradeni

      Vymazat
    7. Anonymnímu (21.2.; 01:23)
      Narozdíl od I. Davida, kterého za jeho psaní nikdo neplatí, jsou publicisté veřejno-právních médií placeni. A dokonce i z koncesionářských poplatků nás obou. Ato, za to, aby přinášela veřejnosti objektivní (tj. pravdivé) a vyvážené informace, analýzy aj.
      Nepřinášejí však. Jsou jednostranná, podsouvavá, překrucují, často nepokrytě lžou ... Ptám se proč??!
      Těžko pak Ivanu Davidovi a podobně angažovaným publicistům vyčítat, že svými úvahami, analýzami, apely atd. vyvažuje to ostudné selhání veřejnoprávních médií. On to nemusí dělat, ale má totik citu a odpovědnosti, že tu osobní povinnost vnímá .. A já mu za to děkuji.
      Jakož i mnohým dalším, podobně angažovaným lidem.

      Vymazat
    8. Ba ne! Už Karel Čapek říkal...Anonym je člověk, který má svou čest. Pod svým jménem by to nenapsal.

      Vymazat
  5. Narozdil od Ameriky nas Rusaci prepadli, porobili a rozkradli. Takze kdyz dnes opet vrazdi a zabiraji Ukrajinu smerem k nasim hranicim, je duvod k obavam.
    Quislingove kteri jim lizaji rite by meli radeji drzet hubu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdy nás Rusové vykradli ? Já vím jen o loupeži tísíciletí po 89 a to usáky. Který think thank vyučuje ty směšné vymývačky?
      Pan David popisuje přesně, že nejlepší kořistí manipulátorů jsou ti prostoduší.

      Zdraví zapřísáhlý antikomunista Martin

      Vymazat
    2. Můžeš popsat co Rusové v naší zemi vykradli ?

      Vymazat
    3. 1:50

      Asi nebudete takový antikomunista když jako loupež tisíciletí neoznačíte znárodnění r. 1948
      Velmi by mě zajímalo co USA podle vás u nás ukradly. Co já vím, tak si republiku rozebrali povětšinou zase právě komouši. Tedy ti chytřejší co měli styky a kontakty.

      Vymazat
    4. 4:33

      Znárodnění provedl Masaryk, Beneš a dokončili čeští komunisté. Toho se Rusové, Ukrajinci, Bělorusové, Tadžikové, Lotyši, Estonci, Litevci etc. - tedy SSSR vůbec neúčastnili. Krom toho veškerý majetek zůstal v Československu a stal se majetkem státu, tedy všeho lidu. USA v Československu vybombardovaly na konci války průmysl a po PLyšáku vytunily vojenské patenty (viz radiolokátor Tamara), odsávají z ČR a jiných zemí skrze nekrytý inflační dolar peníze...

      Vymazat
    5. Staci vzpomenout na uran. Vydolovany za nelidskych podminek politickymi vezni a odeslany ruskym okupantum.
      A nejen uran - za jejich okupace byla nase zeme hospodarsky zcela znicena. A Quislingum to neni dost, jeste polezou do riti agresivnimu kagebakovi, ktery chce nasi zemi ziskat zpet. To neni nic jineho, nez vlastizrada.

      Vymazat
    6. Žvaníš |Palmere. Za ten uran zpřístupnil SSSR celou řadu patentů v oblasti vojenství, dodal jaderné zařízení a uranové tyče do JETE - byl to vzájemně výhodný obchod. SSSR se ke svým "koloniím" choval poněkud jinak než USA a západní imperialisté (viz Indie, Latinská Amerika), dnes Bangladéš... SSSR bylo jediné impérium, kde se v koloniálním centru mělo obyvatelstvo hůře než v koloniích. V Indii pod Brity umírali miliony lidí hlady i když potraviny Indie vyvážela do VB.

      Vymazat
    7. Ukranové doly byly doly na prachy, političtí si tam vydělali toli, že si po propuštění pořídili vily a mnohdy tam zůstávali pracovat i po propuštění. To je stran nelidských podmínek. A okupantům se uran prodával, stejně jako ho okupanti teď prodávají Američanům a ti ho pak prodávají jako palivo méně vyvinutým státům do elektráren.

      Vymazat
    8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    9. 4:33

      To "znárodnění" které tu probíhá od 89 je nevratné na rozdíl od toho 48´. Zjistěte si kolik půdy pod nohama nám tu zůstalo, kolik zemědělské půdy bylo použito pro stavbu marketů, kterých máme nejvíc na světě na počet obyvatel !!! Znárodněný majetek v 48 nikdo nevyvezl, velké podniky fungovaly jinak, ale zůstaly v zemi. Nezlehčuji znárodnění ve 48´, ale nebudu srovnávat ani SSSR s dnešním Ruskem.
      To, co činí USA s majetkem, obyvateli a půdou stovek zemi na zeměkouli je obyčejné drancování. Začalo to při osidlování jejich kontinentu a neskončilo dodnes. Mám pokračovat vývozem, vnucováním demokracie ? Kdo je opravňuje vnucovat tu jejich "demokracii" státům s naprosto odlišnou mentalitou a tradicí kteří jim o ni nestojí. Kdo opravňuje představitele této "všespasitelné demokracie" prohlašovat, že je třeba neposlušným "zkroutit ruce ", aby nezlobili ? Vy nevidíte, že hájíte DIKTÁTORA ? Vy nevidíte to MEGAZNÁRODŇOVÁNÍ ???
      Proč se nepostarají o všechny ty islamisty, kterým vyvraždili rodiny a zbořili jejich domovy v duchu "demokracie" ? Proč si je nepřivezou do své země, aby je tam učili demokracii a umožnili jim po "demokraticku se zachováním lidských práv" důstojný život ??? Pokračovat bych mohl do rána......

      Můžete mi odpovědět ?

      Zapřisáhlý antikomunista Martin

      Vymazat
    10. Velmi rád bych autorovi článku a všem, kteří obhajují autorovu myšlenku sdílel odkaz Paměti národa od PostBellum. Příběhy si můžete poslechnout zde: http://hledani.rozhlas.cz/iRadio/?stanice[]=%C4%8CRo+Plus&porad[]=P%C5%99%C3%ADb%C4%9Bhy+20.+stolet%C3%AD&zobrazNevysilane=1
      Všichni Ti, kteří přispívali a obhajovali Rusko V této diskusi, by podle mě měli čas lépe využít a poslechnout si, jaká zvěrstva Rusko provádělo od začátku 19. století nejenom na Československu. Jsou uvedenými argumenty Nezapomínejte, když už se v mnoha příspěvcích zmiňuje fašismus, že právě Hitler se Stalinem začali 2. světovou válku a společně napadli Polsko, pak rok 1948, 1968, … Ti Rusové, které tu obhajujete. OPRAVDU MI ZŮSTÁVÁ ROZUM STÁT. Vítek.

      Vymazat
    11. Tohle může napsat jen nedouk historie, záměrný překrucovač faktů a míchač carismu, leninismu, stalinismu, brežněvismu a dneška. Prostě demagog s uplatněním pouze jako odborník v ÚSTRku, čili v Ústavu, který zatím nic nevykoumal, i když okolo nás a u našich 'přátel' bují fašismus a hloubí se totalita jako po jarním dešti. Jirka D.

      Vymazat
    12. Co jsi chtěl říci předchozím příspěvkem Jirko?

      Vymazat
    13. Proboha ... oni zabírají Ukrajinu, kde je navíc legitimní vláda ???
      Rusáky nesnáším, ale vše má své meze, tohle není z Vaši hlavy ..

      Vymazat
  6. Havloide, co nám Rusáci ukradli ? O ničem nevím. Za to dnes vidím kompletně rozkradenou zemi amíky a němci. Co je naše ? Nic, ani ta pitomá Škodovka ne. Ale to ty pro svou zaslepenost ani nevidíš.

    OdpovědětVymazat
  7. Není větší vul než je tento.Snad nechce popírat že to jsou právě ukrofašisti kdo utočí a vraždí směrem k ruským hranicím.Vymatlaný ignorant si plete směr.

    OdpovědětVymazat
  8. Uzavřená skupina - vstup na žádost. Každý je vítán. Je to místo, kde se snažím koncentrovat střípky racionálních politických úvah.

    https://www.facebook.com/groups/revoluce2015/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ondřeji Facebook nemám a ani v budoucnu mít nehodlám- smůla a nešťestí cpát kecárnu tam.

      Vymazat
    2. Pane Dvořáku, s facebookem bych si nezahrával. Je to nástroj pro sofistikované sledování lidí a celých skupin, které se tam sdružují. Zdejší diskuze je méně rozklíčovatelná. Na facebooku jste dočista donaha i s adresou a telefonním číslem.

      Vymazat
    3. Paranoiu zanechte před prahem.

      Vymazat
  9. Ti co vedou USA vytunelovali Evropu i USA, všude vraždí, pořádají krvavé převraty. To není jenom rusofobie .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím mnoho lidí se vymejt proti Rusku už nedá..
      Rusko je dnes jinde a beru ho jako menší zlo, spasitele proti válkám, špíně Usa

      Vymazat
    2. hrabě Kocharowski21. února 2015 9:12

      Přesně tak, podepisuji.

      Vymazat
  10. Já jsem podobnou nenávist již nabyl proti EU a obyvatelstvu Západních zemí, Polska a Litvy. Mám strach, že když ke mě přistoupí v Praze nějaký turista a začne třeba Německy, a nebo Francouzsku, že mu beze slova jednu nenatáhnu, a řeknu mu, aby vypadl z mé země, to je skutečnost, ke které mě dovedla tato hloupá mediální masáž a netečnost například Francouzů k tomu, co se děje na Donbase.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O TO JIM JDE !!! Destabilizovat Evropu plnou nenávisti jeden vůči druhému. Rozdělit státy názorově tak, že se budou nenávidět. Pak stačí zapálit jednu sirku viz MAJDAN.
      Testují naši odolnost, naši inteligenci, naši sílu, naše vlastenectví.
      NENÁVIST JE ZHOUBNÁ vede do pekel !!!

      Vymazat
  11. Pan David píše: "... Dnes je jako cizí moc stále více vnímána Evropská unie ovládaná stále viditelnější rukou USA. Ti, kteří zde chtějí vládnout, doufají, že se jim podaří si zasloužit důvěru a podporu cizí moci. ..."

    Troufnu si trochu opravit, doplnit.
    Oni nedoufají. Oni už ji mají. I tu důvěru, i tu podporu, Příklad zde:
    http://zpravy.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A150219_131934_zahranicni_ert
    Tipoval bych to na peníze i od Nulandové.
    Stojí to za prohlédnutí.
    V podstatě, jak tomu rozumím, budeme vedeni k rusofobii, k pražskému Majdanu, k občanské válce, k režimu jako v Libyi, Sýrii, Iráku, atd. zkrátka k respektování lidských práv, demokracii.
    Děda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tys byl v koncentráku? Pro mnpohé lidi je koncentrákem dnešek. Nemají nic, než dluhy a živoří mnohem hůř než za komunistů. Jsou staří, nemocní, bez domova, trpí podvýživou, zimou, nikdo je kvůli stáří a nemocem nezaměstná. Jdi někam s tou svojí propagandou. Pro ty lidi jsou ostnaté dráty komunistů se zajištěným domovem, bezpečností, ochranou před nejrůznějšími podvodníky, zajištěným důchodem lepší než supí "svoboda".

      Vymazat
  12. Petr Jihlava.
    Pane Davide,díky za skvělý článek.Naprosto s Vámi souhlasím.

    OdpovědětVymazat
  13. Zdravím všechny ,kteří nemají strach používat vlastní rozum.
    Už jsem to tu psal: rozjíždí se placená kampaň na ovlivnění názorového mínění tím "správným" schváleným směrem. V mainstreamu to již běží několik let. Nyní je zaměření na podobné weby. Očekávejte, zvýšení mentálně zakomplexovaných příspěvků na neúnosnou míru. Tito chudáci schopní zaprodat svoji rodinu za cizí peníze mají velmi nízkou mentální úroveň, cca na úrovni 4 letého dítěte. Nejvyšší vrchol inteligenčního vzepětí je pro ně opakovat schválené pravdy.

    Jak chcete třeba reagovat na 8:54? Vždyť jen papouškuje mainstream. Pokud chcete znát jeho světonázor, stačí si otevřít idnes. Vidíte tu mentální bídu?

    Jakákoliv argumentace je zbytečná. Neplýtvejte prosím čas jim cokoliv vysvětlovat, dodáváte jim pouze energii - vaši pozornost.
    Majitel tohoto webu by měl zvážit zobrazování třeba poslední 3 číslic IP adresy u komentářů. Osobně bych se nezlobil za celou IP adresu. Anonymita je jen fikce.

    Děkuji six

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáte pravdu ve dvou případech.Kampaň se nerozjíždí,delší dobu běží.K takové "práci"potřebujete inteligenci.Zdejší troll má VŠ,překládá.Vulgarity užívá záměrně k provokování.Tím odpovídám i Veronice.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  14. Pane autore, jinak dobrý, ale váš kolega z Teplic měl pravdu.

    OdpovědětVymazat
  15. S článkem pana Davida plně souhlasím! Skvělé a pravdivé!

    OdpovědětVymazat
  16. Petr Jihlava.
    Nepatřím mezi voliče či sympatizanta Babišova hnutí ANO.
    Nerozumím tomu,jak může inteligentní a vysokoškolsky vzdělaný člověk jako prof.Zlatuška v rozhovoru pro Parlamentní listy takto argumentovat(http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Putin-je-Hitler-light-odlehceny-nemecky-diktator-Ale-nemel-by-na-to-spolehat-rekl-nam-Babisuv-profesor-Zlatuska-Pak-se-zamyslel-kdo-z-tandemu-Klaus-Zeman-je-vetsi-pohroma-362949).
    Vysvětlení nacházím v textu Víta Klímy(Radikální Slované)který vyšel tento týden v Literárních Novinách http://www.literarky.cz/komentare/ostatni/19334-radikalni-slovane

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučiji vám přečíst si něco pravdivějšího a objektivnějšího o Slovanech.

      Vymazat
  17. pan Kopecký je naprosto mimo realitu tohoto smutného světa

    OdpovědětVymazat
  18. - six -
    Domnívám se, že převážná část příspěvku, v nichž lidé nedělají nic jiného, než že si navzájem spílají, ani nemusí být placená. A vlastně na tomtak moc nezáleží, je-li šíření bludů placené nebo spontánní.

    Je v tom neúcta k sobě samému a neúcta k jazyku (nemluvím jen o mizerné češtině většiny těchto pisatelů, to je jen průvodní jev).
    Myslím-li svá slova vážně a hledám-li tedy rozhovor, nevyhnutelně dojde často k tomu, že druhého přeceňuji. Je to ale zároveň dostatečný důvod, abych druhé paušálně podceňoval?
    Většina přispěvatelů (a sebe sama z toho nemůžu vždy úplně vyjmout) nereaguje na text, pod kterým píše, ale na příspěvky druhých. To je nešťastné, a pravděpodobně bohužel opravdu jen ztráta času.

    Pokud jde o internetové diskuse:
    Jak jinak než slovy působit proti sociálně-patologickým bludům, je-li tu naděje, že i zde existují lidé, kteří jsou schopni a ochotni se zamyslet? Nebo máme resignovat a mluvit výhradně s lidmi, kteří sdílejí stejné názory jako my? To je pohodlné a nikam to nevede.

    Aby bylo jasno: své repliky nechápu jako jakýsi "universální boj s blbostí".

    ***

    Před lety se ustavičně mluvilo o "buržoasní ideologii" a boji s ní. Nechci tento termín za každou oprašovat.
    -- Nicméně otázka, proč ovládaní přejímají světový názor vládnoucích, zůstává trvale aktuální.
    Nejde tu, jak by se leckdo mohl domnívat - tedy určitě ne v první řadě - o vzdělání či inteligenci. Spoustu větších či menších fanatiků najdem i mezi lidmi vzdělanými nebo nadprůměrně inteligentními.
    Klíčovým slovem je "výroba souhlasu". A tady - v tom Vám dám za pravdu - peníze hrají významnou roli. Ještě větší roli ale hraje důmysl a píle tvůrců doktrin souhlasu. I proto najdeme mezi novináři tak překvapivé množství lidí, kteří jsou sami se sebou spokojeni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že k řádné manipulaci je potřeba vysoké inteligence, potřeba zaujmout je nutí používat pravdu, kde závěr posunou tím "správným" směrem. S těmito se snad i dá diskutovat. Něco zajímavého prostě musí dodat.
      Pokud se jedná o příspěvky s cílem naštvat/vydráždit/znechutit, s těmito se diskutovat nedá. Reagoval jsem na tento typ příspěvků.

      Ostatně podle úrovně mainstreamu se dá odhadnout, jakou rozpoznávací úroveň má většina obyvatel daného státu, neboli co si o svých ovečkách myslí vláda. Potěšující je, že jim začali vadit svobodné weby, tož snad se již lidi probouzejí.


      Ohledně morální nevyspělosti, která nutí lidskou bytost přejímat nějaký cizí názor jako svůj vlastní, no zde mají obě skupiny společný základ.
      To platí o lidských bytostech.

      Bohužel, pak zde máme skupinu "lidí", kterým chybí/nebo mají poškozeno emoční tělo. Myslím, že odborně se jim říká psychopati. Jejich rozhodování se řídí v mantinelech prospěch/neprospěch v osobní rovině. Dovedou perfektně využívat reakcí emočního těla tzv. normálních lidí ve svůj prospěch - manipulátoři. Hrají na city.
      Kdysi, tito psychopaté byli odsunuti na okraj společnosti ve smyslu rozhodovacího práva. Jejich vliv byl nepatrný, případně žádný. Mají ještě jednu společnou vlastnost – podvědomě se podporují v případě ohrožení. Jinak si jdou po krku.
      Zkráceně, stalo se že tato skupina postupně převzala moc a dostala se do silových pozic. To je tisíce let stará Historie, kdo chce může si dohledat, různé popisy této události. Důsledkem byl vznik různých tajných temnych společností.
      Cílem je vytvoření dokonalého otroka – maximální degradace člověka, který bude bez předsudků přebírat oficiální stanovisko a svůj statusquo bránit. Téměř dokončeno. Změny provedeny i na DNA úrovni, defacto se provádí šlechtění, kdy ti nepřijatelní jsou eliminování – pokračuje dodnes.
      Probíhá útok na člověka je ve všech myslitelných rovinách, hlavní útok je nyní veden na rodinu.
      Předpokládám, že to víte mnohem detailněji.
      To, že lidé tak snadno podléhají, je důsledkem dlouhého období úprav jejich chování, posun priorit směrem k prioritám psychopatů, ale s emočním tělem.
      six

      Vymazat
  19. jps
    Vážený,
    můžete, prosím, své tvrzení konkrétně vysvětlit, abych se nad sebou mohl zamyslet? Nezlobím se ani za mák, že jste si o mně tak rychle vytvořil jednoznačný názor. Prostě mě zajímá, jakým způsobem přemýšlíte - věříte mi to?
    Naším společným východiskem může být konstatování, že svět, ve kterém žijeme je opravdu smutný - ačkoli mladí nebo zamilovaní to většinou vidí jinak. Druhá shoda je možná (?) v tom, že nám to není lhostejné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svět je takový jaký je. Nikdy nebyl lepší, většinou v historii spíše o hodně horší. A vy s tím vůbec nic neuděláte, máte na to nulový vliv i když si zřejmě myslíte opak.

      S čím můžete reálně opravdu mnoho udělat jste vy, váš život, vztahy ve vašem nejbližším okolí, s rodinou, přáteli v zaměstnání. Můžete si navzájem pomáhat, podporovat se, šířit dobrou náladu, optimismus. Neznám vás tak nechci hodnotit, ale mám dojem že jste morous který dělá přesný opak a myslí si, že svou zatrpklostí udělá svět lepším. No jak myslíte.

      Vymazat
    2. Vidíte? Nenapsal jsem nic neslušného a přesto jsem byl smáznut. Za názor. Vulgární souhlasné výkřiky ale cenzorům nevadí. To je prostě ta Nová republika.

      Vymazat
    3. Anonymní 21. února 2015 11:02 - jps?-
      Děkuji za odpověď. Nicméně si to hodně zjednodušujete, jelikož jste se nepokusil svůj "dojem" vysvětlit. Možná Vám to nestojí za námahu? Proč mi to ale v tom případě vůbec píšete?

      Svět je takový jaký je - to je opravdu banalita. Je tedy "nejlepší" být fatalistou? Je-li to Váš názor, nechápu, co tu hledáte. Chápete to Vy?

      Vymazat
    4. Vetsinu komentaru zde maze soudruh Dvorak. Ja zde kvuli tomu pisi, jak me zobak narostl. Nacistovi jako je on nejake drsnejsi slovicko neuskodi.

      Vymazat
    5. Ne, není nejlepší být fatalistou.To si velmi zjednodušujete naopak vy. Myslím, že jsem to napsal dost jasně, jednoduše a srozumitelně. Pokud to potřebujete ještě zjednodušit a vytáhnout podstatu tak asi takto:

      Vydávejte vaši energii a snahu na věci k teré můžete sám skutečně ovlivnit a zlepšit (tzn nejste fatalistou, svůj osud a osudy jiných vlastním úsilím skutečně měníte!!!) a neplýtvejte energií na věci na které máte nulový vliv a nepohnete s nimi ani o prd.
      Snaha o změnu světa a věčné lamentování nad ním je jako snaha pohnout Sluncem. Je ve skutečnosti pouze záminkou nedělat skutečně přínosného vůbec NIC a jen žít v nějakých fantaziích. To je opravdový fatalismus. Stejně jako očekávání příchodu nějakého spasitele v podobě někoho jako je Putin, který za vás vše vyřeší.

      Vaším škarohlídstvím, přesvědčováním ostatních jak se mají špatně, že jsou otroci, že jsme protektorát, šířením blbé nálady atd, děláte svět ve skutečnosti ještě horší. To raději buďte tím fatalistou.

      Vymazat
    6. Omlouvám se,že se mísím do debaty,kdo tedy a jak mění svět na Zemi nebo aspoň v Česku?Loutkou jsem tak či tak?Mám uznat kasty,vyvolené?Děkuji/nechci/.

      Vymazat
    7. 11:02
      Svět nikdy nebyl lepším ??? A to hodnotíte podle tabletů, iPhohů a automobilů ? Vy se opravdu nezamýšlíte nad bídou světa a příčinami ? Nad tím proč budete muset jíst GMO potraviny povinně, proč bude povinné očkování, které zabíjí Afričany, proč tito chudáci přes takový nadbytek a nadprodukci stále v 21. století umírají hlady ? Proč se podojí kráva v Polsku a než se vám dostane na stůl objede celou zeměkouli, kolik k tomu spotřebuje ropy, které tak ubývá ? Tisíce dalších jiných otázek, které bijí do očí. Opravdu máte tak omezené vidění světa ? Nebo je pohodlnější to nevidět, hlavně, že máme plné markety zbytečností ? Zatrplým musí být ten, kdo na rozdíl od vás zahleděných jen do sebe a možná blízkého okolí není schopen přemýšlet o budoucnosti svých dětí, o dětech jinde na světě ?
      Upřímně, lidí jak vy je mi líto.
      Tito lidé jsou čirými produkty konzumní společnosti.

      Vymazat
    8. Hezky napsáno. Fakt, je v tom kus pravdy.

      Vymazat
    9. 11:02

      Člověk, který vidí víc než vy chcete, nebo než na co máte je podle vás zatrplým ? Vás opravdu ten konzumní svět sežral ?

      Vymazat
  20. Otázkou je, a je to široké téma, co můžeme proti takové masáži dělat?
    Dobře, někdo, kdo je sám odhlásí televizi. Ale člověk co má rodinu? ne .
    Bavíš se o tom v rámci rodiny a ti o tom nechtějí slyšet- nezajímá je to nechtějí zabředávat do svinstev.
    Bavíme se o tom se sousedy nebo v práci a narážíme právě na ten Rusifobismus. Zeptáme se kolikrát jsi slyšel Putinův projev, poslechl sis, co říká? Ne jen se papouškuje Krym, anexe, atd.
    To už pak sám nemám sílu, protože tak jak extrémně roste protiruská propaganda, mám pocit že i já už extrémně reaguji, abych vyvážil ty lži.Nejde to kolikrát jinak.
    Pořád je tu otázka, co s tím. Až nebude sledovanost zpráv v televizi taková? Nevěřím, že se zmenší. Můžeme nějak , nějak zjistit odhodlání lidí, a přibližný počet, kolik nás má podobný názor- napříč spřátelenými servery? Já do Prahy demonstrovat nepojedu- je to opravdu citelný zásah do rozpočtu, a to zatím, do září mám práci.
    Může spojit úsilí PROALT, HZPD,Třeba lidé sympatizující s názory pana Paroubka? Najít společné nosné téma- tou klíčovou je nekorumpovatelnost, slušnost a práce pro slušné lidi? Začít budovat celonárodní hnutí a budovat odspoda- shora to nepůjde- ?Je to nápad- nebo- jak chcete zjistit, kolik nás je, pro kolik lidí je otázka dobrých vztahů s Ruskem- a Všimněte si , i já už používám( beru si do huby Rusko), které není hlavní problém- tím jsou vládnoucí elity odtržené od reality, a především politika USA.TAkže pro kolik lidí je politika USA a EU neakceptovatelná...nechci zažít znovu stav, kdy si zvolím stranu-viz ČSSD a ti začnou předvádět viz Zaorálek...a 4 roky mají klid.
    Něco musíme začít dělat, něco víc než jen datlovat do klávesnice a být rádi, že tam někde venku jsou lidé s podobným smýšlením.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro Efpe.... s vaším názorem se v drtivé většině shoduji, jen mi vysvětlete jednu věc, jak jste mohl volit ČSSD ? To jste je do ukrajinské krize neprokoukl ? Můj názor je ten, že je ÚPLNĚ jedno, kdo je u moci, zdali je to ODS nebo ČSSD. Prvním mužem Česka není premiér, nýbrž americký velvyslanec a tady se rozhoduje o osudu naší země. Proto už k volbám ani nechodím.

      Vymazat
    2. 16:03 Nejitím k volbám velvyslance nevyženete.Někde v diskuzi jsem četl názor,v příštích volbách-budou-li-volit jen ANO,Okamuru a KSČM.Nevím,nemám na to názor.

      Vymazat
    3. Pane Povolný, to si uvědomuji a vím, že je chyba nejít k volbám. Koho ovšem volit, to vážně nevím. Lidí jsou omámeni propagandu a slepě budou volit dokola jen dvě strany, ČSSD nebo ODS popřípadě ČSSD + ANO. Obávám se, že pokud země nepadne na hubu, tak není naděje na změnu. Ale souhlasím s vámi, nevolit rovná se chyba.

      Vymazat
    4. No, vidíte, Ano neprůchodné, ani Úsvit mně nepřesvědčil. A pak , při volbách do EP jsem to ignoroval, i když pan Keller má mé sympatie, ale protože šel za socdem jsem to nedal. A teď babo raď.Vemte si že kdyby si socdem vzali do vlády úsvit místo lidovců, dokázali sáhnout na restituce apod. A to je to čeho se strany bojí, že budou muset splnit své sliby. Proto si myslím, že asi by bylo o velkých tématech mluvit i v malé politice a začít pracovat na hnutí, které nakonec otočí tím kormidlem směrem ke spravedlnosti

      Vymazat
  21. Anonymní 21. února 2015 12:12 - jps
    Dobrá, vidím, že víc než dálková rychlodiagnóza resp. obecné rady do života z "nadhledu" z Vás nevyleze. Nemám potřebu Vás o čemkoli přesvědčovat.
    (Udělal jsem toho v životě poměrně dost. Určitě ale ani jeden nemáme v úmyslu vyměňovat si tady životopisy.)
    - Tož se mějte, jak umíte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, budu se mít dobře, vám přeji to samé.

      Vymazat
    2. Pane Kopecký,nevím zda se vrátíte ještě na tuto stránku,celou dobu jste "diskutoval" s Trollem,ne s"jps",ten má nick! Troll jen drzost se v alpit.

      Vymazat
    3. Povolný,
      co to zase melete :-D?
      Ale když to tedy potěší vaši bolavou dušičku, tak tedy jsem placený troll, fašoun, nácek najatý americkou ambasádou, CIA, NSA, Mossadem. Pracuji ve jménu zotročení EU, rozpoutání WW3, zničení Ruska a nastolení NWO. K tomu mi dopomáhej Satan
      Tak asi tak nějak počítám že to funguje ve vaší nemocné hlavě :-D

      Vymazat
    4. Petr Jihlava.
      Souhlasím s názory a argumenty diskutujících čtenářů p.Povolný a Kopecký.
      V těchto článcích se lidé s vaším myšlením skvěle najdou.
      Odkaz na články zde:
      http://a2larm.cz/2015/02/ukrajinu-nedame-radsi-ji-zbourame/
      http://a2larm.cz/2015/02/na-zapadni-hodnoty-nam-nesahejte/

      Vymazat
    5. 20:22 Jsem rád že se k tomu hlásíte,byťjsem to neřekl já ale Vy.Pan Kopecký uváděl vždy zn."jps".Vy jste jen využil jeho nepozornosti a to nebylo fér.O mé zdraví se nestrachujte.

      Vymazat
  22. Děkuji panu Davidovi za skvělý článek.

    Jsem doslova zděšen některými příspěvky, musím tyto lidi upřímně politovat. Jejich vidění světa se scvrklo na mainstram a plné markety.
    Kdo má jiné vidění je komunista, lůza, nemako, rusofil.

    Bože, do čeho všeho duši dáváš ?
    Proč tím usnadňuješ práci diktátorům ?

    OdpovědětVymazat
  23. Moc šikovně napsáno, s podrobným vysvětením tarminologických záludností, aby se člověk snáze orientoval.
    Jen s tím podnikatelem si nejsem jistý, téměř se mne zmocňuje fobie (vzhledem ke strachu z neznámého), neboť formulace "Vyhrožovali mu zabytím" je výhrůžka nejtemnějšího kalibru, tedy pro mne zcela určitě, jelikož nevím, co je to zabytí. Ale představuji si, že to bude něco na úrovni waterboardingu?

    OdpovědětVymazat
  24. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  25. Petr Jihlava.
    Když nepočítám diskutujícího ultrapravicového dogmatika Palmera se diskuzí účastní také některý příznivci pravicové strany Svobodní a Okamurova politického hnutí Úsvit.
    Jejich cíl je zde jednoduchý.
    1,Zpochybnit iniciativu Nové Republiky.
    2,Potencionální levicové voliče,který kriticky hodnotí práci a chování politiků stranické levice(ČSSD,KSČM) odlákat ke krajní a populistické pravici.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře,také občas zařazuji na polopřímky vpravo-vlevo.Co je ale hlavní je cíl.Pokud se shodneme na tom co nechceme vyhrajeme.V 89 to nebylo jiné.Nechtěli jsme komunismus ale demokracii.Tý už máme plné zuby,chtějme přímou demokracii.Jaká bude nevíme ale chtějme ji! Strany,které ji nebudou mít v programu,nevolme.Mohou nás později zklamat,máte jiný nápad?

      Vymazat
    2. Petr Jihlava.
      Pane Povolný,k přímé demokracii se dnes hlásí hodně stran a hnutí.Její skutečné naplňování v praxi je už jiná věc.Např. koaliční vládní návrh zákona o obecném referendu považuji za špatný a diskriminační.Moji důvěru s prosazováním prvků přímé demokracie u nás má Česká pirátská strana.Můj hlas ve volbách(parlametní,komunální) patří mimo jiné proto i Pirátům.Jinak jsem převážně levicově smýšlející.Proč ve volbách raději nevolím levicové subjekty je důsledek toho,že v ČR chybí důsledná levicová pol. strana nebo hnutí.Jsem si vědom toho,že PD není všelék na marasmus u nás.Sdílím přesvědčení,že participativní občanská demokracie doplněna o prvky přímé demokracie je ta nejlepší možná alternativa.Nesmíme zapomínat taky na ekonomickou demokracii(komunitní a družstevní vlastnictví).
      Ekonomická demokracie je v současné krizi neoliberálního kapitalismu důležité téma,kterýmu se naše parlametní stranická levice vyhýbá.



      Vymazat
    3. Petře,jsem na levé straně pol.spektra.Neznamená to ale nekriticky.Nepotřebuji také vol.kampaň.Shlédnu zběžně nicneříkající program a odvolím.Po volbách zhodnotím koal.možnosti a už ukládám do mozku informace.O.K.Teď parafráze Čapka,proč nezvolit ČSSD.Pro zbabělost a impotenci."Bohumín"neměl být vůbec přijat,strach co řeknou pravice a media,směšné!Volme tedy novináře,kometátory jsou-li držiteli moci.Proč impotence?Koho mají za"vizionáře"který vidí dál než na jedno vol.období?Který pod vlajkou ČSSD,potenciálním voličům zhodnotí současnost a nastíní-co dál.Jak jsem již řekl,nepotřebuji kampaň,po ovoci poznáš strom.

      Vymazat
    4. Petr Jihlava.
      Pane Povolny,mimo to,že se hlásím k levicovým hodnotám se řadím mezi levicové liberály a idealisty.Úplně tak pragmaticky jako vy neuvažuji.Jestli je dobře být idealistou či spíše pragmatikem nedokážu objektivně posoudit.Každý svoje hodnoty má někde ukotveny.

      Vymazat
    5. Teď už taky budu Piráty.Všichno zklamali a dost.Ovšem naší politickou scénou bude hýbat mezinárodní dění.Pokud se bude válčit,tak se malé strany nechytají.A asi volby stejně nebudou.Počké se až přijedou Rusové a oni už nám ukáží,jak se dělají správně volby.Máme s tím sice zkušenosti ale oni nám rádi osvěží paměť.A taky nám předvedou co je to přímá demokracie parusky. Snad k tom u nedojde ale směřuje to k tomu.Rus ví,že jsme velmi špatně vyzbrojeni mimo Německa.Ale tam oni nepůjdou,Němci se jim hodí do krámu.Ale střední Evropu si nenechají ujít,to těžko.Prostě peníze byli bližší než obrana vlasti.Máme co nám politici zavařili.Mladí bojovat nepůjdou,radši se tomu vyhnou a taky nemají čím.Šetřilo se na rozkrádání,jiné efekt to nemělo. Možná k tomu nedojde ale velmi to smrdí a další ústupky Rusům to jen zhoršují. Apropo-dnes je moderní plivat po USA,už pěkných pár let.Hlavně ze strany mladých.Moc by mě zajímalo až to vypukne(nedej bože),kam budou ti,co tak vehementně odsuzují USA kam budou utíkat????Do Ruska?Je to dost směšná alternativa,nicméně oni jsou směšnější.Samozřejmě že do USA.Ale byla by to velmi zajímavá anketa.V Česku je hrozná spousta Jidášů a kurev všeho druhu.A k tomu je potřeba započítat slepá důvěra ve sdělovací prostředky!!Chováme se jak stádo ovcí a to neustále.Není nám pomoci v ničem.Všechno pomluvíme aniž víme jádro věci.Dnes vládne primitivizmus,vymizel logické náhled na věc.Jako kdyby se lidím nechtělo přemýšlet.Já sám nejsem žádný Einstein ale logika mě zatím neopustila. Tak si přejme hodně zdraví A ať se nevyplní to nejhorší.Protože hodně našich ovcí by z toho bylo zcela posraných. Mějte se a hodně zdraví

      Vymazat
    6. hrabě Kocharowski23. února 2015 19:42

      Petr Jihlava

      ty budeš asi hodně jednoduchý človíček, nicht war?

      Vymazat
  26. Tak -tohle že je diskuze k článku? NE! Pouze se tu hádá parta pitomých chlapů a melou kokotiny! Sebranka ze všech možných diskuzí nalezla sem a žvaní a žvaní. Budete příčinou toho, že diskuze nebudou povoleny. Když nemáte nic k věci, zavřete kušny a jděte si někam tahat péro vy kreténi, neonanujte tady příspěvkama.

    OdpovědětVymazat
  27. Vyslovení výrazu "Putler" je variantou hajlování a mělo by tak být i "orgány činnými v trestním řízení" posuzováno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi dobry blbeček. A co vyslovení slova lenin, gottwald,stalin.
      Palmer

      Vymazat
  28. Tak já se vrátím k tématu článku.Všichni by jste si měli uvědomit.že nebýt Ruska,tak většina z nás by tu nebyla.Většina-předpokládám že zná .co chtěl s námi slovany ,Hitler udělat, jak se nás všech chtěl zbavit.Američané se přidali,když si uvědomili sílu Rudé armády,jak postupovala a osvobozovala území a tak si našli záminku--potopení lidě---a vstoupili do války, vlastně již pomalu na konci války,Ostatně do dnes jsou v NĚMECKU.Přeci víme,že nás postavili k ledu a nebýt Ruska,tak se dnes tu nebavíme--Mnichov---To je zkráceně holý fakt.V 68 roku na pozvání-dopis- sem vstoupili vojska,Nikdo z toho nadšený nebyl.Ale jaký to je rozdíl.lidé nebyli vražděni,ani během dalších let co tady sovětští vojáci byli.Nyní si vemte američany,Kam vstoupí,umírají lidé,ničí zemi.Ve svém zájmu-vždy to umí z důvodnit,ničí vše,včetně vraždění obyvatel,Kolik lidí již USA ZABILO---podívejte se na jejich historii.jak vznikal o USA JAK SI PODROBOVALI ZEMĚ--táhne se to za nimi desítky let jako černý mrak.Je to dlouhý čtení.No a kde ještě nejsou a chtějí být,Chtějí ovládnout celý svět-NWO .Kdo jim stojí v cestě a má zásoby surovin,které jim dochází-jsou neskonale zadlužený a hrozí jim krach---potřebují odbyt-výnosný obchody a ještě si to pojistit,kdyby to moc neneslo aby to ta země jim musela nahradit ztráty
    GMO POTRAVINY JSOU VELMI NEBEZPEČNÉ,mohou Vám v těle způsobit spoustu problémů-jak rakovinu tak třeba neplodnost--regulace lidstva v přímém přenosu a ani si to někteří neuvědomujíToto se táhne z USA k námPutin řekl dost--a co začalo-Ukrajina a všechno to napadání Ruska a demagogie-očernování.UvědomteSI LASKAVĚ CO NÁM HROZÍ,když padne Rusko.Rozdělení planety na zony,žádné velké cestování- redukce lidstva-silná kontrola-čipování--elita chce vládnout a ovládat Vaši mysl-budete jak ovce v ohradě-CHce se Vám takto žít,Začněte trochu přemýšlet vždyt to máte před očima-copak nevidíte a neslyšíte-----Přeji všem bytostem mnoho lásky a štastný život
    v míru LM

    OdpovědětVymazat
  29. Naprostý souhlas s textem Ivana Davida. K jeho tvrzení "Široce sdílený blud vede společnost na zcestí. " bych jen dodal, že nejen na zcestí, ale doslova do pekel.
    Akce typu Ukrajina made USEU "elity" je vedena nejen proti Ukrajincům, Rusům, a EU. Je vedena za účelem destrukce a rozeštvání společenství - společnosti ve všech evropských státech, speciálně pak k rozeštvání společností středo a východoevropských zemí. A je dokonce snaha, aby toto rozeštvání a vnitřní rozdělení společnosti bylo trvalé, či alespoň dlouhodobé.
    Největším bohatstvím každé země nejsou suroviny na jejím území, ale KOHEZE OBČANŮ A JEJICH AKTIVITA, OCHOTA, INVENCE (NÁPADITOST) A DOBRÁ VŮLE, ochota SDÍLET (i to dobré a zlé). Proto tvrdím, že amerikanizace Ukrajiny soudobými "elitami" USA je prekurzorem rozpadu Evropy.
    Je třeba to odmítnout a sdílet rozum, srdce, důvěru a budoucnost - ne fóbie a institucionalizovanou hloupost beznaděje.
    Martin Míček

    OdpovědětVymazat
  30. Nemám rád polemiku o Rusku a USA, který z nich je větší ksindl. Bohužel ... největší ksindl je Velká Britanie a Francie. Německo po roce 1918 podepsalo kapitulaci a platilo a platilo právě GB a F. Nenažranost dávných rivalů (GB a F) měla zničit Německo. Co bylo dál snad každá zná, ale .... vznikl stát Polsko, naprosto a jednoznačně agresivní svoloč idiotů. Po válce s Ruskem (kolem r. 1920), kdy vyvraždil tenhle "pacholík" statisíce Rusů v koncentračních táborech, podepsalo Polsko smlouvu s Německem r. 1934 a nabídlo svoji vojenskou pomoc proti Československu i proti Sovětskému svazu. Co si mám o polácích myslet, když v roce 1938 okupovalo část severní Moravy????? To si nedovolil ani Hitler! Tak tomu bylo po podepsání paktu v Mnichově 1938, kde byla zastoupená GB, F, I a D. Sovětský svaz a USA nebylo přítomno v zastoupení. Však Delano R. děkoval bohu, protože by byl za idiota. Dnes jsou Státy Americké Unie všeobecně za idiota a Evropská Unie jim sekunduje.

    OdpovědětVymazat

Reklama