Reklama

úterý 31. března 2015

Jiří Paroubek: Kde jste udělali chybu, soudruzi?

Jiří Paroubek
30.3.2015   Vaše věc 
Už zhruba rok jede na plný plyn propagandistický stroj, který nás přesvědčuje o agresivitě plánů Ruska a ukazuje ruského prezidenta Putina manichejsky jako ztělesněné zlo. Naopak „majdanovský“ převrat v Kyjevě byl líčen jako velké vítězství demokracie nad korupčním, autokratickým režimem prezidenta Janukovyče. Sice legitimně zvoleného, ale přesto ruského agenta, a k tomu ještě skrz naskrz zkorumpovaného politika.
Pečlivě režírovaná propaganda Západu jaksi „velkoryse“ přehlížela, kdo je se Západem na jedné lodi. No, přiznám se, že s pohrobky Bandery, vraha Rusů, Židů, Poláků a Čechů, lidí zcela nevinných, v jedné společnosti (ba ani v jedné místnosti) být nechci.

Až v posledních týdnech se v českých médiích objevují informace o tom, že páteří ukrajinského vojska v občanské válce na východě Ukrajiny byly soukromé armády ukrajinských oligarchů, kteří verbovali své bojovníky jako žoldnéře. Naopak desítky tisíc odvedenců do ukrajinské armády nenastoupily…Zběhly.

Ano, v zásadě se na Ukrajině jedná o tytéž oligarchy, kteří v předchozích dvou desítkách let rozchvátili Ukrajinu a její bohatství. A udělali to tak důkladně, že má dnes tato země zcela rozvrácené hospodářství.

Přesto i „seriózní“ evropští a američtí politici živili v posledním roce naděje ukrajinských „elit“ na brzký vstup Ukrajiny do EU a NATO. Jakoby ani nebylo potřeba obřích politických a ekonomických reforem, které by Ukrajinu alespoň přiblížily zemím Evropské unie. S tím, že EU – Spojené státy na tuto „čest“ rezignovaly okamžitě – zasanuje Ukrajinu 300 miliardami eur a zachrání ji před bankrotem. Jaksi mimochodem přitom za další desítky miliard eur zmodernizuje hospodářství této strádající země, a ještě k tomu návdavkem odstraní rozhodující vliv oligarchů na politiku státu, vytvoří demokratické politické strany s návazností na politické partnery v EU – konzervativce, socialisty, liberály, zelené atd. A postaví nové silné demokratické instituce demokratického ukrajinského státu. Prostě krásná pohádka, ze které by se evropské politické elity měly rychle probudit. Anebo jí alespoň neuvěřit.

Proč má vlastně skončit neutralita Ukrajiny?

Řekněme si to otevřeně. Spojené státy mají zájem ukončit neutralitní charakter Ukrajiny (jak o to usilovaly již v roce 2008, kdy ale narazily na nesouhlas Německa) a posunout hranice NATO o pár set kilometrů na východ Evropy. Promiňte nechápavému, ale opravdu nechápu proč? Stejně tak ovšem nechápu výši obrovských vojenských výdajů USA v Afghánistánu (1 bilion dolarů) či v Iráku (1,2 bilionu dolarů). Spojené státy v tomto roce vynakládají na vojenské výdaje cca 560 miliard dolarů, zatímco Rusko zhruba 50 miliard dolarů. Není to tedy obráceně. Z Ruska tedy nemůžou mít USA a NATO strach.

V. Putin by za těchto poměrů ve vojenských výdajích USA a Ruska musel být nikoli monstrem, za které je propagandou Západu vydáván, ale šílencem či hlupákem, anebo šíleným hlupákem. Jak jsem však Putina osobně poznal, není ani šílencem, ani hlupákem.

Jestliže těsně před pádem „železné opony“ v roce 1989 existovala mezi organizací NATO a Varšavskou smlouvou (přesněji Sovětským svazem) přibližná parita v množství konvenčních zbraní i ve zbraních nukleárních, dnes tomu tak není. NATO má již značnou převahu v konvenčních zbraních a Rusko horko těžko udržuje paritu ve zbraňových systémech nukleárních a raketových.

Spojené státy jsou dnes ve vztahu ke svým největším geopolitickým soupeřům – zejména vůči Číně a Indii – ve stejné relaci jako tomu bylo v případě Velké Británie k Německu a USA v závěrečné třetině 19. století. Británie v té době ztratila primát ve světové ekonomice, ale v závěru 19. století se stala největším impériem světa. Ve vztahu ke koloniím plynule přešla od civilizačního poslání, které do té doby zdůrazňovala, k parazitnímu imperialismu a neslýchanému vykořisťování těchto kolonií. A stále usilovala – a zejména vůči Německu – o zachování své převahy ve světových mořích.

Je jen otázkou času (necelých deset let), kdy objemem HDP Čína překoná Spojené státy, podobně jako USA a Německo kdysi předběhly Británii.

USA si svůj politický primát chtějí zachovat jako suverénně největší vojenská síla světa. A toto jejich odhodlání nezůstává bez vlivu na jejich politiku dnes, a zejména v příštích desetiletích. Na tuto roli jsou ovšem politické elity USA připraveny mnohem méně nežli v časech Kissingera či Brzezinského. Tehdy však jejich vládní administrativy postupovaly mnohem kvalifikovaněji než nyní. Bylo méně agresivity a více rozumu.

Češi překvapivě realističtí

Již nějakou dobu si říkám, že kdyby existoval nějaký průzkum veřejného mínění, který by prokazoval bojechtivost českých občanů, protiputinovští propagandisté by nás s ním už snaživě seznámili.

Zatím nikdo z těch Marjanovičů, Zvěřinů, bakalonovinářů, Mitrofanovů a dalších „přátel Ruska“ nemohl zajásat, že by odvedli dobrou práci a čeští občané mají již dostatečně vymyté mozky…

A tak si pomohli lstí, řekněme přímo podbabou. Známý „kultivátor“ průzkumů veřejného mínění, agentura STEM, se dotázala reprezentativního vzorku českých občanů, zda jim nevadí průjezd amerických kolon českým územím.Na takto pojatou otázku ovšem 82 % respondentů poctivě odpovědělo, že nevadí. Stejně bych ostatně na tuto otázku odpověděl i já, ačkoli celou akci Američanů považuji za vcelku zbytečnou provokaci vůči Rusku. A Rusko v reakci na ni zase udělá jinou, možná ještě větší provokaci vůči Západu. A tak to půjde pořád dokola. Komentátor STEM však z otázky, zda vadí či nevadí průjezd dragounů, udělal vášnivý souhlas. To je ovšem trochu perfidní.

Ústava jako cár papíru

Česká vláda si při svém rozhodování o konvoji neuvědomila jeden důležitý aspekt. Podle Ústavy naší republiky je česká armáda apolitická a tak se má chovat i na veřejnosti. Pokud toto konstituční postavení platí pro českou armádu, tím více to platí pro armádu cizího státu, byť spojeneckou. Bez výjimky.

Pokud ČT ve svém vysílání zve na setkání s americkými vojáky za politickým účelem – a setkání občanů ČR s vojáky USA politický charakter má, jsou taková setkání v rozporu s literou i duchem ústavy našeho státu. Jsem rád, že to není jen můj výstřední názor, ale stejný názor na věc má také nejvýznamnější žijící český ústavní právník – prof. Pavlíček. Prof. Pavlíček tento názor brilantně vysvětlil v rozhovoru zveřejněném v sobotním vydání Práva (28. března).

Američané by se zkrátka při průjezdu Českem měli držet stranou a bez velkých řečí, a Švejk by řekl „zaagitace“, rychle zmizet za hranicemi naší země. Koneckonců bez větší pozornosti české veřejnosti v poslední době projelo přes naše území několik amerických vojenských konvojů.

MfD, asi proto, aby si udělala oko u americké ambasády a aby se lidé v ČR radostněji chopili mávátek k vítání amerických zachránců před Putinem, si agenturou Median nechala zpracovat průzkum veřejného mínění. V sobotu pak MfD nezbylo nic jiného nežli předstírat, že šlo vlastně jen o průzkum názorů české veřejnosti na možnosti znovuobnovení základní vojenské služby.

Ale i to, co z výsledků průzkumu jaksi na okraj uniklo, představuje politický ekrazit. Jen osm procent Čechů chce, aby NATO vojensky „pomohlo“ Ukrajině. A jen sedm procent Čechů by na Ukrajinu poslalo zbraně… O svou bezpečnost v souvislosti s Ukrajinou se obává 27 % respondentů, a naopak 70 % se jich situací v této zemi neznepokojuje. No, a to je vše, co nám z toho zřejmě rozsáhlého průzkumu Medianu MfD dopřála. Žádné obvyklé koláče s procenty vyjadřujícími otázky a odpovědi.

Zkrátka, průzkum nedopadl, jak měl. A tak se z něj zveřejnilo co nejméně, aby to příliš nemátlo naše spoluobčany… I z toho mála je ale patrná malá bojechtivost českých občanů a jejich malá ochota ztotožnit se s neužitečně agresivními cíli Aliance a našeho největšího spojence – USA na Ukrajině. Prostě, českou veřejnost se marketingovým odborníkům hysterizovat nepodařilo.

Kde jen asi soudruzi v marketingu udělali chybu? Češi se tentokrát ve své většině dokázali se složitým ukrajinským problémem vyrovnat zdravým rozumem. A to je dobrý vklad do budoucna.

35 komentářů :

  1. Zde je dokument Krym - cesta domů s českými titulky, o které se zasloužil Leva-net, NWOO a paní Irena. Velké díky za ně, protože je to fakt zážitek a síla !

    http://leva-net.webnode.cz/products/krym-cesta-domu-dokumentarni-film-andreje-kondrasova/

    OdpovědětVymazat
  2. PANE PAROUBEK NESTAČI ABY MFD CHODILO OKOLO HORKÉ KAŠE A CHTĚLO OBNOVENÍ POVINNÉ VOJ.SLUŽBY

    požádejte přímo pana BABIŠE zda by nenačidi výcvik našich mladých válkydychtivých neosráčů,kteři chtějí nejen mávat vojákům, ale i jezdit pod palbou ve skutečné válce.Vždyt je na čase,aby se začali vážně připravovat a to v mami hotelích nemohou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není nad hysterický kvíkot zfanatizovaného bolševika i když se aktuálně převlíká za pravdoláskaře - pořád jde o stejného kolaboranta, co s vlaječkou vítal už v březnu 1939 tehdejší osvoboditele, aby si to pak zopáknul v srpnu 1968 a teď (pro změnu) v březnu 2015

      Vymazat
    2. Na Hitlerovou kolonu přišlo 500 000 Čechu .

      Vymazat
    3. An.22:27Máš pravdu tragéde,závidím Ti mládí.Já být mladý,hned bych někde bojoval.Na Ukrajině-kdekoliv,ale jen pod vlajkou pruhů a hvězd.Neboj Palmere-bude Ti to umožněno.Připrav si -pro jistotu-pár balíčků Pempers!

      Vymazat
    4. Nevíš co je válka !

      Vymazat
  3. Vojenská propaganda USA ohrožuje existenci světového systému, protože ignoruje všechny mírové návrhy zemí, které provádějí politiku nezávislou na USA. A spočítáme-li oběti mezi civilisty v důsledku amerického vpádu, můžeme pak označit USA za hlavního vojenského zločince, soudí americký politolog a ekonom Paul Craig Roberts.

    Více:

    http://cz.sputniknews.com/nazory/20150331/188908.html#ixzz3Vzr5pLi0

    ;;;;;
    Roberts ma svoji stranku -je velmi decentni - stoji na principech lidskosti to je jedinny duvod toho ze musi mluvit pravdu a tim padem odhalovat spinavost USA ....

    http://www.paulcraigroberts.org

    Kdyz kliknete na youtube Paul Craig Roberst najdete mnoho jeho prispevku

    OdpovědětVymazat
  4. Ja si myslím,že by panu Babišovi byli jeho kámoši ROCKYFELDER A ROTSCHILD za to že nařidí výcvik borců ČR svému ministrovi války vděčni.Vždyt na co ho dali zvolit,když ne právě na to,aby zajistil válku.Ono jinak se ty triloony dluhů nedají vymazat.a pak bude i líp,že ANO?

    OdpovědětVymazat
  5. pro Anonymní31. března 2015 22:27

    A co jsi dělal těch 40 let ty ? verbální hrdino ? Denně jsi 8 hodin zařezával a budoval socialismus Nebo jsi škodil ? Kdo nekrade okrádá rodinu ? Poslechem svobodné evropy a krádeží ve fabrice jsi pomáhal k vítězství nad totalitou ? Ty osle kdyby nebylo komunisty Gorbačova tak jsi ještě dnes chodil do prvomájového průvodu.

    OdpovědětVymazat
  6. Pro Anonymní31. března 2015 22:51
    Největší frustrovaný hňup a nedovzdělaný bezmozek je ten, kdo si současné Rusko spojuje s komunisty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty mᚠdost ��

      Vymazat
    2. Anonym 22:57

      100% souhlas - uhodil jste na hlavicku hrebiku ....

      Jde o principy zivota a o obrodu .... na obrozeni neni nikdy pozde a nekdo s tim musi zacit. Nema cenu hledat chyby v minulosti a brecet zbytek zivota nad tim co se odehralo v minulosti. Je potreba rozpozat chyby minule - analyzovat - a delat veci lepe.

      Kdokoliv co osocuje tady lidi s komousu atd - nepochopil historicitu vyvoje a evoluce ... a nechape soucasne dynamiky geo-politiky....

      Je potreba lidi informovat ......

      Vymazat
    3. 22:57 Naprostý souhlas. Jenom bych ještě dodala, když se podíváte dopředu, ono to zase k tomu komunismu nezadržitelně spěje. Chudnoucí obyvatelstvo světa už začíná chápat základní klady komunismu pro většinu obyčejné populace, kteří chtějí jen v klidu a míru žít, nemít nedostatek, ale ani se nepotřebují válet v mamonu. Ona ta naše planeta už totiž sotva dýchá a to jednoznačně způsobuje kapitalistická hrabivost elit. Samozřejmě, dobrovolně to nevzdají a z budoucího vývoje mají tedy oprávněný strach a proto tedˇ mocní tak šílí, ale myslím, že lidstvo na planetě nemá ani jinou možnost, jak přežít. A to prosím opravdu nejsem komunista a ani jsem je nikdy nevolila, část komunismu, no tedy spíš socialismu, jsem zažila a tedˇ zažívám i ten globálně kapitalistický zázrak a jsem ráda, že můžu srovnávat.

      Vymazat
    4. Komunisti jsou v Rusku v opozici, ve volbách dostali 14%. Putinova strana Jednotné Rusko je středo-pravicová. Jenže to nikdo neví, nebo spíše nechtějí vidět a melou pořád něco o ruských komunistech a putlerech :-D

      Vymazat
  7. pro Anonymní31. března 2015 23:13

    No pokud ti z toho jako mě vychází, že jsi s těmi místními komunisty na jedné lodi tak není co řešit :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Pane Paroubku, víte co je zajímavé, že reálnou situaci ohledně Ukrajiny dokáží vcelku objektivně/ až na čestné vyjímky/ posoudit :
    a/ politické mrtvoly - myslím Vás, Baštu, Klause etc
    b/ poradci kteří už nikomu neradí - Kisinger, Hájek etc

    Mě by jen zajímalo co byste říkal kdyby vás toto postihlo coby premiára.
    Dám ruku do ohně, že by se to od toho Sobotko-Zaorálkovo moc nelišilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NO TOMU PAROUBKOVI BY BYLA DOBR(Á RADA DRAHÁ

      ale dá li si říci může zkusit požádat naši vládu,aby jsme se dali kolonizovat ŠVÝCARSKEM a začit ji už dnes přesvědčovat,že chceme jako tam každý do skřině flintu nebo panceřovou pěst.Kdoví,zda by se tak nedali přemluvit.No trochu by se báli,že otevřeme almary,když zase udělaji nějaký ten šrot zákon,ale to by se dalo zamluvit.

      Vymazat
    2. No, ku cti páně Paroubkově lze říct, že on se nedržel u moci jako prase u koryta. Za jeho premiérování byl také odpískán radar a i když si nedělám přehnané iluze, tak pod tlakem veřejnosti změnil názor, za což byl osočován coby populista, což mi přijde správně zvrácené, že někdo, kdo vnímá, co chce jeho volič, je populista, je vidět, jak nás voliče politici vnímají - dej mi hlas a pak mlč, protože ničemu nerozumíš, na přemýšlení a rozhodování máš mě!
      Byl také jediný, kdo by sestavil vládu s komunisty a tenkrát s lidovcem Kalouskem (je zajímavé, že dnes mu tuto jeho hujeřinu nikdo z redaktorů nepřipomene, bytˇ je v televizi víc než doma).
      Tak nějak si o Paroubkovi pořád myslím, že ho vedly dobré úmysly a že je to vlastenec, ale ve své době narazil, jako každý takový, na politické šakaly amerického střihu, jako např. p. Langer, který proti němu vedl špinavou a štvavou kampanˇ ve spolupráci s tajnými službami a i když byl Langer následně z politiky odejit, "dobré" věci posloužil. Ze se pak prohnilost ODS vyvalila v celé parádě, už ani nepřekvapí. A takhle to jde u nás pořád. Ti bez skrupulí a morálky požerou ty, kteří možná občas chybují, ale v jádru to myslí s naší malou republičkou dobře.

      Vymazat
    3. Pro 11:01: Souhlasím s vámi.

      Vymazat
  9. A KDYBY TO BYL TAKOVÝ OSTRÝ WEB,KDE BY KVŮLI PŘISPĚVKŮM JAKO TADY CHLAPI VYBULILI DVEŘE

    tak zaručuji JÁ ,že takovou reklamu by jen potřebovali.No když,ale budou valit koule tak ono prý už vzniká nový projekt JE LIBO ALTERNATIVU PRO ČESKO -AfČ a to pane nejsou žádní KOMANČI,ale fajn APAČI.

    OdpovědětVymazat
  10. J.P. to je ten, co tu nejprve chtěl a pak nechtěl US radar?
    Palmer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to je jeden z těch, kterým vděčíme za to, že tu ten radar nemáme.

      Vymazat
  11. Česká televize nás svým „průzkumem“ (STEM/MARK 23.-24.3.2015) tahá, jako obvykle, za fusekli. Existují i dva průzkumy z března od SANEP, o kterých se ani nezmínila. Je zajímavé porovnat si pokládané otázky:
    http://www.sanep.cz/pruzkumy/americti-vojaci-v-cr-publikovano-10-3-2015/
    http://www.sanep.cz/pruzkumy/vojensky-konvoj-v-cr-publikovano-27-3-2015/ pro Blesk

    OdpovědětVymazat
  12. Pan Paroubek celkem objektivně popsal situaci. Obyvatelstvo chápe, že pokud jsme v NATO, těžko může průjezdu vojsk USA zabránit. nicméně pro všechny, kteří mají finance nějak svázány se zámořím, ukázat se byla vlastně povinost. Alespoň je dneska jasné, kolik obyvatelstva kolaboruje a kolik lidí je přímo nebo nepřímo z USA placeno. Když byl pohřeb Havla, bylo to až děsné, jaký monolit tu máme.
    Evidentně jsou to lidi, co si hned svůj majetek a výhody hned tak vzít nenechají. S tím musí ale každý politik taky počítat.

    OdpovědětVymazat
  13. nuž pravda - hysterický strach, a len a len o svoje majetky, neprávom nadobudnuté, a tak prelši cez Česko emerikanci aby ukázali, že to majú pod kontrolu a nič sa meniť nebude ? - panika ??? - alebo ukážka toho, že už naozaj, ale naozaj na takúto techniku nemáte a nikdy mať nebudete? - že kolónie nemajú armádu, len prisluhovačov???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to přesně tak. A dá se očekávat, že konvoj nebude poslední am. gesto. Brzy přijde něco dalšího. Můžeme se jen dohadovat, co to bude? Nový pokus o radar, základnu? Je už naše společnost dostatečně vyděšená protiruskou propagandou, aby tady přijala i atomovou základnu? Nic není jen tak a tlak bude zcela jistě eskalovat. Mrzí mě ti občané, kteří jim to, třeba i v dobré víře, baští. Ti nás totiž posouvají do jejich rozevřené tlamy...

      Vymazat
  14. Průzkum veřejného mínění je největší podvod, který dělají některé remované agentury. Byl jsem u toho a mohu odpovědně prohlásit, že ten kdo zaplatí a dost velkou sumu, vždycky vyjde jeho přání tak, jak požaduje ve smlouvě. Je to podvod na lidi a divím se, že tomu většina věří.

    OdpovědětVymazat
  15. Je zajímavé, že i někdo tak provařený, jako "Jirka střílej se mi na narozkách mafiáni", může chápat opravdu realisticky geopolitickou situaci a umět to velice kvalitně formulovat. Zde je vidět, jak je důležité umět naslouchat i těm o kterých máme jinak nevalné mínění. Protože pokud si člověk vytvoří díky předsudkům bariéru, nebudou se mu dostávat všechny relevantní názory a informace. Což v důsledku znamená, že vlastní názor bude nakonec mimo faktickou realitu. A to dnes beru jako největší slabinu nás všech, jako občanů....

    OdpovědětVymazat
  16. Naprostý souhlas Jiří. Škoda jen, žes to svým americkým partnerům takhle otevřeně neříkal, když jsi byl českým předsedou vlády. Teď už je pozdě. Kdo nemává, není čech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonym 9:03

      Souhlas .... na druhou stranu neni jednoduche se zorientovat v bludisti. Nikdo pred 25 lety necekal ze USACI a cely zapad je vedeny nacistickou mafii ......

      To, ze Havel letel na prvni zahranicni navstevu do Israele bylo pro me momentem kdy vsechny moje receptory zvonily na poplach a bylo a zacalo mi byt pomalu jasne co se deje .... po te co M. Albright rekla na verejnosti, ze je to v pohode zabit pul milionu irackych deti .....PAK JIZ JSEM NEMOHL JIT ZPET .... potvrzeni pak byla Jugoslavie ......

      Vymazat
  17. Krym. Cesta domů. Dokumentární film Andreje Kondrašova, Titulky CZ -
    http://leva-net.webnode.cz/products/krym-cesta-domu-dokumentarni-film-andreje-kondrasova/

    OdpovědětVymazat
  18. Když už se mluvilo o veř. mínění, tak tady je, jak se dělá. http://aeronet.cz/news/jak-funguji-ceske-medialni-agentury-pro-pruzkum-verejneho-mineni-exkluzivni-vypoved

    OdpovědětVymazat
  19. Je zajímavé, že tu kolonu, s kterou jsme se tady mohli posrat, nikdo v Německu nevítá. Asi tam nemají takové šašky jako tady.Ukazují to poslední zprávy z přesunu US žoldáků.

    OdpovědětVymazat
  20. ŠKODA,ŽE TU VŠICHNI HÁZEJÍ NEVŠÍMÁKA NA POŽADAVEK LIDU

    aby naše milovaná strana znárodnila svůj stranický web.No co když tam mají jen sabotážníky,kteři to přecedovi nedovoli,tak se možná zkusíme obrátit na PAROUBKA,který už první přikázání DESATERA VOLIČE splnuje.

    NO NI?

    OdpovědětVymazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.