Reklama

.

.

neděle 15. března 2015

Koho volíme


Ivan David
15. 3. 2015
Jako bývalý člen ÚVV ČSSD jsem se sjezdu zúčastnil a to pojedenácté a naposled. Mám tedy o sjezdech a dění v ČSSD a stranách obecně poněkud určitější představu než většina komentujících. Rozhodně není pravda to, co napsal pan Letko zde a původně zde), že „tančí celý sociálně demokratický sál“. Nebudu podrobně popisovat sjezd, omezím se na několik obecných vysvětlivek jevů, které jsem možná v důsledku dlouhého pozorování pochopil.


Ne, žádné projevy radosti nebylo lze pozorovat. Pan Letko má ovšem pravdu, že divák při televizním pohledu na sjezd musel prožívat nudu. Prožívali ji i delegáti. Devadesát procent z nich byli rovněž jen diváci. Vše bylo dlouho dopředu na nejvyšší úrovni dohodnuto.

Kandidáti schválení a doporučení předsedou byli zvoleni s výraznou převahou. Před samotným hlasováním bylo vidět shluky delegátů, které s shromáždily, aby se znovu a naposledy dozvěděly „koho volíme“. Shluků bylo méně a byly mnohem větší než na předchozích sjezdech. Proto samotné volby nebyly dramatem, neboť naopak dramaticky ubylo delegátů, které nezajímalo „koho volíme“ a používali vlastní hlavu. Tu dnes nepotřebují a mnozí nepoužívají. Jsou pečlivěji vybíráni podle neomylné schopnosti souhlasit.

Jestliže nedoporučený Jeroným Tejc získal ve volbě prvního místopředsedy asi třetinu hlasů, vzbuzoval tento výsledek lehký údiv, že tak mnoho. Zcela převládl názor, že vyšší funkcionář přece má právo si vybrat, „s kým chce spolupracovat“. Z toho důvodu se od člena strany a delegáta očekává, že bude rozhodnutí vyššího funkcionáře respektovat.

Právě proto po mnoha letech bojů stále se ztenčující skupiny bojovníků proti sestavování kandidátních listin vyššími orgány mohl přijít Jiří Dientsbier ml. s návrhem, aby členové strany mohli do sestavování kandidátek zasahovat. Zdůvodnil to vyjádřením přesvědčení, že dnes jsou členové strany velmi vyspělí. To znamená, že nebudou podporovat někoho nedoporučeného.

Sám jsem se kdysi ocitl na volitelném místě kandidátky. Delegáti odmítli schválit kandidátku předloženou krajským výborem a listina se sestavovala znovu podle počtu hlasů získaných přímo delegáty. Je to už 17 let a nikdy už se podobná nehoda krajskému výboru nestala. Pro jistotu volební řády obsahují „pojistky“. Při posledních volbách jsem byl vyškrtnut, protože jsem nedodal úplně nové lustrační osvědčení, když to, které dvacet let stačilo, přestalo vyhovovat. Nevrátil jsem se okamžitě z dovolené v Bretani, abych nové osvědčení dodal. Po volbách se stal hlavním koaličním partnerem pan Babiš - tak nějak bez osvědčení.

O korytech
Pan Letko se domnívá, že „politické strany slouží k realizaci a obživě jejich členů“. „Realizaci“, tedy zájem o veřejné věci není snad zavrženíhodný. V případě ČSSD slouží strana k obživě jen malého procenta vyvolených (zvolených, protože doporučených nebo jmenovaných). Je pravda, že i mnoho dalších jsou zastupitelé malých obcí, ale zde nelze o nějaké „obživě“ nebo „korytu“ hovořit.

Všechny politické strany podobně jako jiné mocenské struktury postupně degenerují. Je tomu tak proto, že nositelé vyššího vlivu se snaží obsadit místa pod sebou věrnými a pro jistotu méně schopnými je samotné ohrozit. Komu se to nedaří, vypadá ze hry. Říká se tomu klientelistický systém. Výše stojí „patron“, níže jeho „klient“, tedy „chráněnec“ podporovaný „protekcí“ a korupcí. Do nejvyšších pozic se tak dostávají ti, jejichž schopnost zbavovat se konkurentů a získávat klienty je nejvyšší. Jsou mistry ve svém oboru. Systém však degeneruje, protože tato schopnost obvykle nesouvisí se smyslem existence mocenské struktury. Armáda s protekčními generály nevyhrává.

Klientelistický systém funguje za ustáleného stavu (v „míru“), v krizi přeborníci v korumpování a poskytování protekce selhávají, protože tyto schopnosti k nalezení východiska z krize nestačí. Systém dosahuje „dokonalosti“ vezme-li si za normu, že patron přece „má mít právo“ vybrat si své klienty. V struktuře, která by měla být demokratická a funkcionáři by měli být voleni jsou fakticky jmenováni – jako ve firmě. Zatímco běžná původně možná i demokratická strana potřebuje ke své degeneraci 10 – 20 let, Babišovo hnutí „ANO“, v němž si předseda (majitel) volí klienty sám, je z hlediska demokracie degenerovanou strukturou od svého zrodu. Úspěch „ANO“, bude-li pokračovat, tak ukazuje, kudy se ubírá vývoj společnosti, která se pokládá za demokratickou.

Političní profesionálové, kteří z politiky žijí (což může být zcela poctivá práce!) pozorují s nelibostí, že jim vývoj nedává naději na další uplatnění. Tomu, co se děje rozumějí. Proto zřídka podléhají emocím a obvykle nevolají: „Sláva!“. Je to nuda. Televizní diváci pozorující sjezd v televizi chápou asi tolik jako Eskymáci pozorující mistrovství v šachu. Hraje se figurkami a někdo vyhrává.

„Svět stojí před hrozícím krachem naší civilizace naprosto bezradně“, soudí pan Letko a v tom má pravdu. Podstatnou příčinou je absence řešení. Není hledáno. Ti, kteří by ho měli hledat, namísto toho budují svůj klientelistický systém nebo rovnou firmu zaměřenou na zisk.

Vstupoval jsem do ČSSD v době, kdy hledala řešení problémů proti rodícímu se neoliberálnímu režimu. Nevěděl jsem, že za dvacet let strana neoliberální režim přijme jako přirozený rámec své existence a bude zvolna pracovat na mírném pokroku v mezích neoliberálních zákonů. Aspoň jsem se pokusil.

77 komentářů :

  1. Pane Davide, v západní Evropě vznikl od války takový nešvar. Říká se mu střední třída. Korporace pomocí levých nebo pravých politiků tuto třídu likvidují. No a u nás ? Tady se nic takového ani nestačí pořádně rozvinout. Stačí, aby někdo vylezl na náměstí a lidé jeho způsob upozorňování na své zájmy zlehčují. S panem Konvičkou sice nesouhlasím, ale jsem rád, že chce lidi dostat do ulic. Stejné je to i tady na diskusích. Člověk něco napíše a už tu je hovado, které se ho snaží zesměšnit. A hovad, je v ČR hodně. Díky tomu si tu oligarchové mohou dělat co se jim zlíbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne do ulic ne. To je špatně.

      Vymazat
    2. Občané právě musí do ulic! Je potřeba vstoupit do odborů a jít do ulic! Organizovaně a naučit se to!

      Vymazat
    3. Občané musí chodit k volbám a volby by měly být povinné , jako jsou povinné ve Švédsku, dle statistik v zemi, kde se nejlépe žije. Bylo by dobře, kdyby se o Švédském systému i psalo.

      Vymazat
    4. Anonymní pose.o 12:29
      Právě vy kteří chodíte volit,nesete plnou zodpovědnost za vše špatné,co se ve státě děje.Proradní politici,řízení ze
      zahraničí,zradí národ a potom se kryjí mandátem od obča-
      nů,které zrazují.Díky naivkům,kteří si myslí,že volby něco
      změní.Je jedno,jakou partaj volíte,výsledek je vždy stejný.
      Petr Majevský



















      Vymazat
    5. OSV TVRDÍ JEDNODUŠE TOTO

      Garnituru politiků,kteři nám voličům ukrdou falešnými sliby při volbách naši moc a hlasy,bude muset být odvolána jen nově získanou mocí POSPOLITOSTI obřanů voličů i kdyby slovo POSPOLITIST mělo bát definováno DESATEREM,KTERÉ VOLIČI kako svůj požadavek na své zastupitele sestaví sami

      Vymazat
    6. BOHUŽEL SE NAJEDNOU OBJEVILA MAZACÍ FUNKCE

      a přispěvky OSV,které jsou o kapku více slovy do pranice jsou před dohotovenám mazány přes tzv.registrační kartu.to se stalo u předchozího přispěvku DVAKRÁT.Proto neopravuji chyby a rychle přispěvek odešlu.NRto samozřejmš nedělá,protože je tomu tak u každého i jiného webu,s vyjímkou některých které to maji očetřeny a nejde to tam dělat

      Vymazat
    7. NEOLIBERÁLOVÉ PROMINTE,ŽE SE NA NEBI NOVÉ REPUBLIKY ODJEVILA NEČEKANÁ SÍLA

      Je to OSV-občanská společnost voličů.Nepomůže ji mazat má totiž 8 395 132 registrovaných členů a pokračuje tímto sdělením.

      Je bohužel pravda,že levice se nedokáže sjednotit ani na jednom slově,které chybí hned v prvním článku naší už tak zdemolované Ústavy,kterou nám odmítli křiváci z polit.třidy dát odsouhlasit v referendu.TOTO SLOVO JE SOCIÁLNÍ STÁT.

      Vymazat
    8. ABY TOHO NEBYLO DOST DĚLAJÍ SE VŠECHNY POLIT.STRANY BLBCI A PRÝ NEVĚDÍ CO TO SOCIÁLNÍ STÁT JE.

      Žádná strana si to nedala do programu jako prioritu.Tak jim sdělujeme.že je to typ solidární společnosti,kde vláda přejímá odpovědnost za politickou,ekonomickou a sociální prosperitu.A tak k jeho rabování nemůže dojít na rozdíl od staré republiky.

      Vymazat
    9. KDYŽ JSME ARGUMENTOVALI,ŽE NĚMCI TEN STÁT MĚLI V ZÁKLADNÍM ZÁKONĚ HNED PO VÁLCE

      kdy mezi ruinami vyměnoval zbytek mužů vajíčka za cigarety a později z toho vznikla tak silná homogenizovaná střední třida,našel se jeden chytrý prosranec a ŘEKL.No to jim to tam pomohli dát AMERIČANÉ,aby zase nevolili HITLERA.Proto máme tady amíky rádi a bojujeme spolu s PUTINEM za americký lid,aby neshořel na atomových hřibech jak si to přejí nenažraní boháči z NWO,

      Vymazat
  2. Smutné, ještě to nějakou dobu půjde samospádem, ale inteligentnější socani by si už měli hledat působiště jinde. Ta strana je nereformovatelná, stejně jako je nereformovatelná ČT. Zajímavé je, že tam se odvoláváte na princip veřejnoprávnosti a dáváte jí naději, stejně byste se mohl u ČSD odvolávat na princip levicovosti. Ale je to špatně, už jsou obě entity mrtvé.

    OdpovědětVymazat
  3. Pane David, děkuji vám za nastínění atmosféry, která panovala na sjezdu ČSSD. Nám nezasvěcených jste umožnil "přičuchnout" tam, kam naše oko nedohlédne.

    Vážím si Vás, pane docente, vážím si pana Dvořáka a dalších, kteří nás informují o dění nejen u nás, ale i ve světě. Věřte, že je nás mnoho, kteří vaši práci oceňují a dobře si uvědomujeme, jak náročné to musí být.
    Nedivím se Vám, že jste se účastnil sjezdu naposledy, ta strana si totiž takového politika jako jste vy nezaslouží. Ta strana je i pro mě mrtvá a to jsem ji v minulosti volil.

    Založte prosím novou stranu, zkuste přesvědčit takové lidi jako je pan poslanec Foldyna, paní Švihlíková a tak dále a my vás budeme volit ! Levicový volič, kterému není lhostejné okolí, naši spoluobčané a stát, který nechce poslouchat lži, který nechce aby jeho zem byla jen loutkou v rukách mocných, již nikdy nemůže volit ČSSD.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, taky souhlas. Nechce se mi uvěřit, že se nenajdou v českém národu lidé, které ještě stojí za to následovat a vložit v ně důvěru v podobě volebního hlasu. Asi najdou. Jiná otázka ale je, zda se jim chce brodit se tou stokou, když dobře vědí, co je čeká a jak neskutečně těžké, ne-li nemožné, je plout proti proudu.

      Vymazat
    2. Pan Foldyna plánuje založení platformy autentické sociální demokracie uvnitř stávající strany s cílem zvedat a startovat levicová témata. Myšlenka není špatná, ale celou platformu bych pojal mimo sociální demokracii (ta současná nás obyčejné voliče opravdu nepotřebuje), a to ve formátu všelidového hnutí. Startovacím krokem by se mohl stát virtuální IT projekt, který by dal dohromady všechny příznivce Nové Republiky na hodnotách, které jsou na tomto webu velmi často frekventovány. Pernolt.

      Vymazat
    3. I já souhlasím. Pro mě jako levicového voliče je tato strana již mrtvá. Nemá nám co nabídnout. A ta šaškárna na sjezdu ČSSD mě v tom jen utvrdila.

      Vymazat
    4. Také souhlasím . Standa.

      Vymazat
    5. Naprostý souhlas se vším co zde bylo vyřčeno, ČSSD je pro mne jedno velké zklamání a nikdy už můj hlas nedostanou.

      Vymazat
  4. Mimochodem, kdopak viděl dneska reportáž v ČT o střílení divočáků ve městech, kde je to velmi nebezpečné, ale myslivci se toho ujali a v hlavních zprávách jsme pak slyšeli o myslivci z Karlových Var, který číhal na posedu v blízkosti ruské ambasády a když na něj vletěli policajti a ptali se ho, co tam s flintou dělá, tento odpověděl (cituji doslova ČT, který se cítila povinna nás o tom přesně informovat v hlavní zpravodajské relaci): Čekám, až ty prasata vylezou a pak je zastřelím. Tak tomu říkám veřejnoprávní vysílání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těm hovadům v ČT, je každá provokace a každá lež proti Rusku dobrá. Normální člověk to už vůbec nevnímá. Jen tím ukazují jak jsou trapní a hlavně koho musí poslouchat a plnit jeho nařízení. Prostě demokracie západního typu.

      Vymazat
    2. Není možná. Oni se neustále překonávají. Člověk už si myslí, že to nemůže být horší a oni ještě přitvrdí. Jsem ráda, že jsem to neviděla a ostatním doporučuji totéž. Ať si ty své lži vyprávějí do zdi.

      Vymazat
    3. ČT a vůbez zprávy v tv od počátku ukrajinské krize nesleduji a sledovat nehodlám, rovněž tak nehodlám platit poplatky Čt.

      Vymazat
    4. Včera jsem se koukal na ten ruský dokument o připojení Krymu. 15 minut před začátkem premiéry jsem našel na teletextu čt zasvěcený rozbor pořadu...

      Vymazat
  5. Ještě bych se chtěl zeptat, jaká je pozice v ČSSD pana Mládka. Pan Mládek pracuje dobře. Pan Bakala má z něho určitě radost. Nemá nějakou vážnou chorobu ? Jako že by už .....

    OdpovědětVymazat
  6. Ta nenávist a štvavá kampaň proti Rusku je až zarážející. Je smutné sledovat, kam až je ČT schopna zajít. Co to je za lidi ? Jsou to vůbec lidé ? Kde je úcta k jinému národu, potažmo názoru ? Asi jsem staromodní a naivní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, jste poctivý a pravdomluvný člověk, který přemýšlí vlastní hlavou. Bohužel, v dnešní době jste taky zároveň nepřítelem režimu.

      Vymazat
    2. Víte, ono je to někdy těžké. Já nenáviděla Rusy od svých deseti let tak, že když vyhodili Čečenci do povětří barák, říkala jsem si "a zase pár dobrých Rusů" (mrtvý Rus, dobrý Rus). To jsou následky 68. roku a pohledu do hlavně namířeného samopalu. No a pak jsem viděla ty hrůzy v Oděse, upálené, uškrcenou těhotnou ženu, porovnala jsem si, jak dělají pořádek naši američtí přátelé v zemích, kterým přinášejí demokracii, s tím, jak se chovali Rusové tady. No a nenávist mě přešla. Ona nenávist strašně zatemňuje mozek ... Ti lidé snad za to ani nemohou ...

      Vymazat
  7. www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Stepan-Kotrba-zdravi-sjezd-CSSD-Nelze-diskutovat-s-fasisty-z-Ukrajiny-aniz-by-se-clovek-poblil-Sobotkovo-fnukani-lezeni-do-globalniho-zadku-366001

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavá analýza pana Kotrby. Zvláště věty týkající se zahraniční politiky: Nelze diplomaticky diskutovat s fašisty z Litvy, Lotyšska či Ukrajiny, aniž by se člověk nepoblil. A chce mít kachní žaludek na diskuzi s Obamovou administrativou, která se od té Bushovy neliší. Věznice v zálivu Guantánamo existuje stále. Izrael stále okupuje palestinská území v rozporu s usneseními OSN. A USA šmírují a vydírají politiky celé Evropy, nejen Německa, kde to prasklo. Saúdové jsou stále islámským státem, uplatňujícím drakonická pravidla šaríi. Proti těmto "demokratům" je Putin v geopolitice vzorem dokonalého gentlemana a lidumila. Pouze se stará o vlastní dvorek, aby mu tam nelezli beztrestně američtí potkani. Jaké jsou priority zahraniční politiky Česka? Lidská práva v Barmě a nebo výhodný obchod s Nusultanem Nazarbajevem? Levná ropa z Ruska a nebo čokoláda od Porošenka? Pochvala amerického velvyslance a nebo dodávka investičních celků na Sibiř? Čínské investice do českého průmyslu a nebo pochybná půjčka od MMF?

      Vymazat
  8. Přítel Sobotka se směje jako měsíček na hnoji.Jsem zvědavý jestli se bude smát po nejbližších volbách.Lidem už je jasné ,že jeho strana degeneruje.Ale koho má levicový volič volit?

    OdpovědětVymazat
  9. Zatím nezbývá než volit komouše, což už jsem v posledních dvou volbách udělala. Ale kdy bylo něco lepšího...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že něco lepšího nebylo, není a nebude.Tak zůstaňte u toho "horšího" dál. Stejně jako já.

      Vymazat
    2. Myslím, že něco lepšího nebylo, není a nebude.Tak zůstaňte u toho "horšího" dál. Stejně jako já.

      Vymazat
    3. To máte pravdu, koho volit. Já volil Úsvit a vidíte jak to dopadlo. Okamuru smetli, asi svoje sliby myslel vážně a stál si za nimi a tak pryč s ním. To je u nás už taková tradice. Ten kdo je slušný a myslí taky na lidi, tak ten tam nemá co dělat. Tak uvidíme, zda se naskytne nějaká přijatelná alternativa. Také je možnost, že už ani žádné volby nebudou potřeba...

      Vymazat
    4. Souhlasím s Vámi. I přes mnohá "ale" je KSČM stále jedinou RELEVANTNÍ (tedy klauzuli 5% překračující) LEVICOVOU stranou (i když trockisté, ortodoxní levičáci, stalinovci atd. na ní nenechají nit suchou a někteří v ní vidí pomalu béčko ODS).
      Když si to vezmu kolem a kolem, tak koho vlastně volit? Záměrně opomíjím možnost nevolit, protože to považuji za nic neřešící pseudoprotest. Pravičák si může vybrat z ANO, TOP, ODS, KDU, možná někdo i z Úsvitu. A levičák má koho? Socdemáky, kteří se zhlédli v Blairovské "Třetí cestě", která je ve skutečnosti středopravicí. Nebo pak ty komouše.
      Kéž by vznikla nějaká strana typu Syrizy či PODEMOS. Myslím, že by ji volilo hodně lidí už jen z toho důvodu, že by na ní nebylo možno použít havloidy pečlivě udržovaného bubáka "levice=komunisti=Gottwald=50. léta". Ostatně, podle mě kdyby se tenhle vzorec netlačil lidem 25 let soustavně do hlav horem spodem, tak mohli komunisti klidně vyhrát volby. Ale takhle mnohý levičák volí raději socany, aby se mu sousedi nesmáli, nebo nenadávali, že chce zpátky výjezdní doložky a TUZEX.
      Nová LEVICOVÁ strana je zkráta zapotřebí jako sůl. Už jen proto, že pravice skvěle pochopila náš volební systém a rozdělení do 3-4 fragmentů ji umožňuje získávat většiny i při ziscích 20, 10, 5 a 5%. Aby měla jedna strana většinu, musela by vyhrát snad se 45% a to se zřejmě nikdy nestane. Řešením je více menších stran, které dohromady tu většinu dají relativně snadno. Pokud tu však budou za levici jen komunisti a socdemáci ohánějící se Bohumínským usnesením, tak ani 180 seminářů, 50 webů a 40 knih na současné politické situaci nezmění zhola nic.

      Vymazat
    5. Pan Foldyna plánuje založení platformy autentické sociální demokracie uvnitř stávající strany s cílem zvedat a startovat levicová témata. Myšlenka není špatná, ale celou platformu bych pojal mimo sociální demokracii (ta současná nás obyčejné voliče opravdu nepotřebuje), a to ve formátu všelidového hnutí. Startovacím krokem by se mohl stát virtuální IT projekt, který by dal dohromady všechny příznivce Nové Republiky na hodnotách, které jsou na tomto webu velmi často frekventovány. Pernolt.

      Vymazat
    6. Taky je už pár voleb volím, ale jen z nouze. taky jsou zalezlí v noře a je jim v opozici dobře. Ti neidělají nic "špatně". Ve sněmovně je jim dobře bez odpovědnosti. Škoda. Potřebujeme revoluční stranu, ale ta bohužel není na obzoru,,,
      Slávek, Brno

      Vymazat
  10. SSŠ - Strana stalinistickych sulinu. Tak se bude jmenovat nova strana zalozena idioty z Nove republiky. A pokud se ji opravdu podari pretahnout Vandasovym fasistickym Delnikum 500 clenu, bude mit clenu 520.

    OdpovědětVymazat
  11. Pane Davide, já vstoupil do ČSSD v 90. letech a nadšeně pracoval pro občany v době, kdy u voličů byla tato strana ještě v nedůvěře. Jednou na městské konferenci, kde jsme měli schvalovat kandidáty v rámci krajských voleb mi byl při evidenci vydán volební lístek (a nejen mně), na němž byli již kandidáti uvedeni, seřazeni a označeni podle pořadí . Mým úkolem bylo bez úpravy pouze hodit tento připravený volební lístek do urny. Protestoval jsem u předsedy volební komise, který mě odbyl sdělením, že vše je řízeno z ÚVV abych nedělal problémy. Odešel jsem a vystoupil ze strany, od této zkušenosti k volbám nechodím. Prostě k našemu pokřivenému "demokratickému" sytému nemám důvěru. Vyjádřeno trefně slovy Karla Kryla:"Nevěř ostnatému drátu i kdyby se stokrát tvářil jako stonek růže".

    OdpovědětVymazat
  12. V čem je dnes ČSSD levicová? Těmi kecy Dienstbiera? Vždyt´ oni se ani nepokusili o sestavení levicové vlády, FUJ, chce to novou levicovou stranu. Snad se o něco pan Foldyna pokusí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dienstbier je mimoň, mě někdy připadá, že hlavním problémem naší civilizace je ztráta schopnosti rozlišovat dobré od zlého a špatné od ještě horšího. Amíci v tom dosahují dokonalosti a Dienstbier má zjevně jejich výchovu.

      Vymazat
    2. Dienstbier se svými názory nemá v ČSSD co dělat, arogantní, namyšlený floutek názorově patří do TOPky. Svému otci morálně nesahá ani po kotníky.

      Vymazat
    3. no bodejt by nebyl když má občanství USA. Narodil se v Chicagu. Je to hajzlík...

      Slávek, B.

      Vymazat
  13. Vse nasvedcuje tomu, ze vsechny politicke strany jsou u nas rizeny ze zahranici a odtud je snaha - vsude na celem svete - nejen u nas vytvaret nejednotu,nenavist, pomlouvani. Vse podle stanoveneho cile- rozdel a opanuj.Zadna strana nesmi byt v tomto systemu tak silna, aby si mohla delat vlastni politiku a v takove strane lze snadno si koupit kazdeho.

    OdpovědětVymazat
  14. Pro člověka, který pozoruje, kam dnešní čeští politici dospěli, je situace - ne-li prohraná, tak jistě patová. Děkuji Vám, pane Davide, za vnesení světla do temných zákoutí. Po přečtení článku pana Letka jsem s ním plně souhlasil. Vaše upřesnění bylo užitečné.
    ČSSD je naprosto nevolitelná, protože je stejně korupční jako ODS či TOP09 ( pro mě spíše 00 :-) ). Jsou tam stejné typy lidí, přemýšlející jen o svém vlastním prospěchu. Pravice - levice? - k smíchu. Je to možnost vybrat si mezi lží a lží. Ani KSČM, kterou jsem volil, podobně jako jiní, jako z nouze ctnost, neukazuje, že by chtěla něco změnit. Viz v podstatě spokojeného Ransdorfa coby europoslance. Těm lidem jde o jakýsi názor až v xté řadě. Na prvním místě jsou prebendy.
    Systém společnosti je nastaven po americku: Make Money. Dělat peníze. Vyrobit si zisk. Jedno jak, (hlavně ne prací, ale oblafnutím druhých, pokud možno velkého množství) jedno čím, jedno jakými prostředky a jedno, kolik lidí okradu a kolik toho zdevastuju.
    Po pravdě řečeno, není koho volit. I kdyby jste založil novou politickou stranu - a Vám bych, pane Davide věřil, že mocí nezmagoříte - jak bych mohl věřit Vašim spolupracovníkům? Ukažte mi někoho, kdo se dere k politické moci a není to Koukolíkovými slovy "deprivant". A i kdyby se taková strana vytvořila, systém manipulace veřejností je tak "dokonalý", že manipulátoři tuto stranu s naprostou jistotou odstaví. Pravděpodobně by se tedy muselo začít od nějakých sdělovacích prostředků, které by říkaly pravdu a nedaly by se koupit někým, kdo má zcela jiné zájmy.
    Ladislav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pan Foldyna plánuje založení platformy autentické sociální demokracie uvnitř stávající strany s cílem zvedat a startovat levicová témata. Myšlenka není špatná, ale celou platformu bych pojal mimo sociální demokracii (ta současná nás obyčejné voliče opravdu nepotřebuje), a to ve formátu všelidového hnutí. Startovacím krokem by se mohl stát virtuální IT projekt, který by dal dohromady všechny příznivce Nové Republiky na hodnotách, které jsou na tomto webu velmi často frekventovány. V každém stádu se najde pár prašivých ovcí, záleží na bačovi, jak rychle je ze stáda vydělí. Pernolt.

      Vymazat
    2. Neco jako stalinisticka bunka, Pemolte ?

      Vymazat
  15. Pane doktore, myslim, ze Vase rozhodnuti je chybne. Jsem presvedcen, ze na pristim sjezdu po Vas bude velika poptavka. Zadam zdvorile, ve jmenu socdem, prehodnotte sve rozhodnuti

    OdpovědětVymazat
  16. doktor ČSSD je slovy indiánského náčelníka "muž ,který je mrtvý a ještě to neví"...KSČM je parta kluků pod heslem "my co spolu mluvíme" a přežijeme ve funkcích do důchodu...Část voličů je volí, protože už neví koho jiného.Oportunismus není program...ale koryto a to platí pro KSČM i socany.Takže to chce novou, státotvorně a národně orientovanou stranu prosazující tzv."konzervativní" hodnoty ,( jako je rodina ,rovnost před zákonem),prosazující státní suverenitu,a sociální spravedlnost v tom smyslu,že za práci má každý nárok na odměnu,zdravotní péči atd.
    Základem je očista státu a samospráv od toho xyndlu, který je tam usazen a parazituje na ovčanovi.V ekonomice je třeba řešit vlastnické vztahy k surovinám,rozvodovým sítím a výrobě energií a dopravě - stačí dle ústavy.Podpora středního a drobného podnikání a postup v souladu se zákony proti nadnárodním korporacím, zejména v otázce vyvádění zisku mimo ČR.Vystoupit po vzoru Francie z vojenské složky NATO a přehodnotit vztah k EU.Je krásné, že od EU dostáváme víc, než dáváme, ale nezdá se mi, že pro náš stát jsou cyklostezky,nadace a jiné pí...ny důležitější než budování a udržení výrobní a výzkumné základny.Takže peníze, které dostáváme by normální hospodář takto neutrácel - jedná se o ztrátu.(a kšeft pro politiky a jejich kámoše) Jenomže už Nitzche a Marx tvrdili,že jakákoliv zásadní změna systému následuje po válce......A mám obavy, že doba prvobytně pospolná by nebylo ono. Job

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nidy by mě nenapadlo, že hodnoty, které uvádíte, a se kterými naprosto souhlasím, bude možné jednou označit za "konzervativní". Ale je to tak, základní potřeby a práva normálních lidí jsou dnes , v časech trhu bez přívlastků, stará veteš. Sám za sebe jsem připraven se do takové strany, či jiného subjektu, který bude prosazovat takové "konzervativní" hodnoty, zapojit.
      Panu doktorovi Davidovi naprosto rozumím.Sám jsem si tím hořkým procesem poznání o úpadku ČSSD prošel, a vzdal jsem to už dříve. Je naprosto jisté, že se už ta strana nevzpamatuje, protože z principu nemůže. Dnes, pro názorný příklad, vyšly informace o nové místopředsedkyni ČSSD (čachrování s pozemkem), které jen dokládají, že zapadla. Je zřejmě "týmová hráčka" s potřebnými "morálními" vlastnostmi. Jarda Foldyna je , v nejlepším slova smyslu, rváč, ale v té partě nemá šanci. Proto bych vyvedl z omylu anonyma z 9:43, nikdy už v ČSSD poptávka po zásadových sociálních demokratech nebude. V lepším případě ČSSD čeká osud sociální demokracie v Portugalsku, která je dnes autenticky (až krajně) pravicová, nebo osud ODS. Nic jim není svaté, za nic se nestydí, a není nikoho, s kým by se nedokázali pro koryta "koaličně" dohodnout.
      Jediná šance pro naši republiku, novou, lepší, je pokusit se sjednotit lidi s obdobnými názory pod jednou vlajkou. Není jich málo, jsou roztříštěni v mnoha subjektech či jako nezávislí. Něco jako slovenský SMER, nebo jako Babišovo ANO, ale z levé, dnes paradoxně "konzervativní" části politického spektra. Trvale udržitelný důstojný život. To by mohl být program. J.B.

      Vymazat
    2. Neni nejmensich pochyb, ze pan/pani z 12:12 ma naprostou pravdu.Ale co je horsi a co se mi vraci na mysl, ze pan/pani z 12:50, ve vete kdy me vyvadi z omylu, bude take blize ke skutecnosti. Chte nechte to uznavam a nahrazuji slovo presvedcen v doufam, a take se i trochu modlim.

      Vymazat
  17. Ve vícero článcích a rozhovorech se pan David zmínil, že jednou z priorit hnutí Nová Republika je tvorba programu (politického?), ale že právě tato etapa se zdá složitější, než jaká byla původní představa.
    Chtěl bych se proto zeptat, je-li tento program, či jeho pracovní verze někde k nahlédnutí, případně vede-li se o něm někde veřejná diskuze (ve smyslu okruhu příznivců NR) a do třetice, kdy by tento program výhledově mohl být představen?

    OdpovědětVymazat
  18. Souhlasím,je potřeba založit novou stranu,dostat tam lidi,kteří něčemu rozumí,názorově nám blízcí.Postavit naši zemi znovu na nohy,takovou jaká byla než jsme přešli do tzv.demokracie.Potřebujeme stejné lidi jako
    má Madarsko- Řecko.ale i RUSKO. Těmto zemím přeji mnoho sil .Nám nezbývá než sledovat jak která strana vystupuje,jaké má názory a podle toho volit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proc nereknete rovnou, ze jsou pro vas i komousi malo radikalni a ze chcete ve sve zvrhlosti zalozit jeste neco odpornejsiho, navic napojeneho na ruskeho diktatora a nacisty ?

      Vymazat
  19. Zatim se David spolu s Dvorakem a Doubalikem spokojili s vydavanim stalinistickeho webiku, ktery pretiskuje ruske lzi a materialy z jinych komunistickych ci neo-nacistickych blogu.

    OdpovědětVymazat
  20. Diskuze se vede nevím zda jde o záměr nebo o ospravedlnění svých zapšklých postojů k jediné levicové straně v parlamentu.Znovuzaložení nějaké pol.strany levicového typu nahrává těm,kteří se snaží odlákat hlasy komunistům.Tedy rozděl a panuj.Jistě tato levicová strana není prosta od nedostatků,proto je třeba volit její program a pokusit se tyto nedostatky odstraňovat.Vytváření nových lev. struktur je cesta do záhuby.Jedině vytvořením jediné silné levice,možná i s vnitřími proudy je cesta SPRÁVNÁ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vaše poznámka je poněkud nesourodá, a místy si, alespoň podle mého soudu, protiřečí. Jediná levice, podle vás komunistická, je nereálný cíl. Osobně nemám problém s komunisty spolupracovat a spojit síly, ale je mnoho levicově smýšlejících lidí, keří vedoucí úlohu komunistů už nikdy nezkousnou. Ostatně jejich opatrnický opoziční oportunismus je celkem obecně znám.
      Proto nikoliv jedinou, ale jednotnou levicovou platformu potřebuje naše země jako sůl. Spojenectví na základě společně uznávaných "konzervativních" hodnot, jak je např. uvedeno výše, v příspěvku z 12:12. A racionální realismus, nikoliv nerealizovatelné sny a představy. J.B.

      Vymazat
    2. Levicová platforma je to co současná politická situace ať pravice nebo střed ,ale i t zv. levice potřebuje proto aby nevznikla jednolitá silná levice.Vedoucí úloha komunistů a další ostarkizace je a bude vždy předhazována jako návnada pro tápající. Opatrnický opoziční oportunismus ?Strategie a taktika každého uskupení má svoje pravidla.

      Vymazat
    3. Sám uvádíte možnost "vnitřních proudů", tak jakápak jednolitost. Nejde o jednu značku a jeden prapor, i když je to jistě výhodnější. Ale dokáží-li se subjekty a jednotlivci shodnout na potřebě vrátit do vlivu své země pitnou vodu,suroviny, energie, emise měny a bankovní systém, to pro příklad a pro začátek, tak na tomhle, a cestě jak toho dosáhnout, se přeci dohodnout lze. A na taktice, jak toho dosáhnout a ovlivnit rozhodnutí voličů. Nepatřím k těm, kdo potřebují ke svému životu ostrakizovat současné komunisty. Jen se snažím vidět věci reálně. Pořád si ještě nemohou dovolit říkat natvrdo názory, které jsou sice věcně správné, ale právě od komunistů to mnoho lidí nevezme. Tak to musí udělat jiní. Jde o jednotu a spolupráci, nikoliv jednolitost, ta nemá v současné době šanci. Ale každý máme právo na svůj názor. J.B.

      Vymazat
    4. Je potřeba být realisty. Především je nutné brát v potaz samotný volební systém, který je stvořen k tomu, aby byla vláda jedné strany prakticky nemožná. To by taková strana musela zvítězit s cca 45 a více procenty, což není obzvláště v ČR dost dobře možné. Varovným příkladem budiž Slovensko, kde SMER sice sdružil množství levicových stran a hnutí, ale tím si de facto odstranil potencionální koaliční partnery. Dnes musí vyhrávat volby se 44 a více procenty aby mohl vládnout sám, neb ostatní strany, které se do Národnej Rady dostanou jsou do jedné pravicové a proti SMERu se vždy spojí.
      V Řecku může SYRIZA vládnout díky volebnímu systému, který si pro své blaho stvořilo dřívější bipartijní duo, aby si pojistilo své pozice navěky (vítěz obdrží automatický bonus křesel, což umožňovalo tvorby jednobarevných vlád). Dnes tento systém využila levice ku svému prospěchu, což je docela pikantní.
      V našem poměrném systému je dosáhnutí parl. většiny jednou stranou téměř nemožné. Nemluvě o tom, že by se do budoucna hodila většina ústavní, pokud chceme hovořit o systémových změnách (zavádění prvků přímé demokracie, rušení nepotřebných institucí a "trafik", přehodnocování členství v různých "bohulibých" uskupeních atd.). Řešením tohoto stavu je existence vícera levicových stran, které budou vzájemně kooperovat. Toto pochopila pravice celkem záhy a využívá toho ve svůj prospěch. TOP, ODS, ANO a KDU považuji za různé profilované, přesto však pravicové strany. Na levici je pouze KSČM a s výhradami ČSSD, která však ostentativně odmítá s komunisty spolupracovat. Vznik třetí relevantní (tedy nad 5% se pohybující) levicové strany by mohl celý problém posunout do nové roviny. Minimálně tím, že by mohl působit jako katalyzátor levicových hlasů v ČSSD, které by v ní mohly najít kýženého partnera, který by se nemusel omlouvat za "totalitní minulost". Tato strana by sama o sobě s ČSSD zřejmě většinu nedala, ALE opět by mohla působit tentokráte jako brzda tradičnímu soc-dem ideologickému veletoči, když se vrhají do náruče lidovců. A propos, lidovci vždy působili právě jako takový jazýček na vahách, což jim umožňovalo při svých "4 a půl" poslancích obsadit 3 ministerstva. Nová levicová strana by mohla pomoci také konečně demýtizovat KSČM a donutit ČSSD ke spolupráci s ní v rámci jakési levicové trojkoalice. Osobně si myslím, že v soc-dem stále ještě jsou "autentičtí levičáci", ti však jsou pečlivě uklizeni na vedlejší kolej eurohujerskou, pronatoidní neoliberální klikou. Tito by ve světle takové situace mohli ve straně nabýt opět na významu a možná ji opět vrátit její původní SOCIÁLNÍ a DEMOKRATICKÝ étos. Jsem možná naivní, ale proč ne?
      Bylo by však dobré, aby i přes případný vznik nové levicové strany nevymizela KSČM. Za prvé 1 levicová strana je málo a za druhé mám obavy, že tato nová strana by se záhy mohla dostat do podobných pozic jako dnešní komunisté, kdy by se opět lustrovali její členové či dehonestoval její program ve stylu "rozhazování veřejných peněz" a varování typu "Chcete dopadnout jako v Řecku?".
      Závěrem tedy - ideální stav KSČM+nová levice+SOC-DEM (navrátivší se k levicové politice) a pravice si ani neškrtne :)

      Vymazat
    5. Pravicové strany a ČSSD pokukují po novém volebním systému.Copak jim pomoci s tím,že to dopadne lépe než v Řecku?Samozřejmě po průserech na praqvici a ČSSD.Rozbití současných 15 -17 % je klasická sebevražda.
      Pokud levicově smýšlející občané se nesoustředí pod jedinou levicovou skupinu,kde si mohou vytvořit třeba 21 podmínek,jak to v historii známe pak je zde šance navýšit nad 15 - 17 % levicové hlasy.Doplnit levicový program o nové a současné situaci odpovídající idee opřené o mladou generaci.

      Vymazat
  21. Petr,Jihlava
    Výsledek sjezdu ČSSD dopadl tak, jak většina veřejnosti očekávala.Žádné převratné změny začít vytvářet moderní levicovou stranou a dokázat oslovit ve volbách co nejvíce svých potenciońálních voličů.Progresivní občanské sdružení MDA( sociálnědemokratická vzdělávací instituce popularizující hodnoty sociální demokracie, pořádající debaty, semináře a školení.)stále zůstává proti oportunistické názorové části členstva ČSSD v menšině.

    Tvůrci NR se snaží svými články a tématy oslovit,jak konzervativní tak liberální a progresivní názorovou část občanské levice.To se jim celkem daří.Důsledná moderní levicová politická organizace na naší politické scéně stále chybí.Od NR,ale iniciativa vzejít nemůže.Tvůrci NR si toho vědomí a znají objektivní i subjektivní příčiny proč to od nich nelze.
    Politiku je především nutné měnit zdola.To ho si je autor textu Ivan David dobře vědom.
    Alternativa pro progresivní levicovou názorovou část společnosti,která se vymezují proti oportunismu a sektářství naší parlamentní stranické levice je občanský aktivismus v neziskových organizacích a iniciativách.Z masové občanské angažovanosti může potom reálně vzejít nová politická strana nebo hnutí typu Syriza či Podemos.Konzervativní část levice může hledat naději v politicích jako je M.Zeman,J.Veleba,J Foldyna.
    My co se neustále dožadujemé moderní levicové strany nic jiného nezbývá než se začít aktivně občansky angažovat.Někdo jiný než my sami to za za nás udělat nemůže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Petře, pokuste se popsat rozdíl mezi "konzervativním" a "progresivním" pojetí levice, přesněji moderní levice. Opravdu mě to zajímá, V mém už poměrně dlouhém občanském životě se totiž pokaždé, když někdo začal mluvit o progresivním a moderním pohledu na...cokoliv, tak z toho zpravidla koukala nějaká lumpárna. Opravdu se zajímám o váš názor, zdá se že jste idealista a srdcař. Možná, že nakonec zjistíme, že jste taky "stará konzerva", jako my, dříve narození levičáci. Ale třeba ne, třeba máte jiný způsob myšlení.Zkuste to, vážně. J.B.

      Vymazat
  22. Petr,Jihlava.
    Anonymní16. března 2015 18:50.
    Děkuji Vám za názor a pokusím se Vám výstižně a krátce odpovědět.
    Podle Wikipidie:
    Obecně lze říci, že charakteristikou konzervatismu je otevřená tendence bránit se (rychlým) změnám a podporovat tradiční normy. Těmi mohou v různých kontextech být: řád, autorita, tradice, vlast, rodina, náboženství, soukromé vlastnictví, hierarchizace společnosti a morálka.Protějškem konzervativců jsou pokrokáři, rovnostáři a revolucionáři.
    Moderní podle mého je ten,kdo reflektuje oprávněné požadavky společnost,které přináší současnost a podporuje všechny emancipační snahy(občanů,pracujících).
    Já sám jsem hodnotově založen jako idealista a humanista.Humanistický idealisté byli významný světový levicový filozofové.Tím o sobě netvrdím,že jsem levicový myslitel nebo filozof.O Karlu Marxovi je např.známo,že byl svým hodnotovým založením levicový liberál a idealista.Hodně lidí si plete pojmy politický liberál a ekonomický liberál.Oba termíny slov mají jiný význam.
    Konzervativní jsem pouze v otázce fungování sociálního státu a sociální spravedlnosti.
    Velmi přesně např. na tématu Ukrajinsko-Ruský konflikt popsal konzervativní levice ve svém článku (Ideologické zmatky kolem Putina)Vladimír Tupáček na web.stránkách A2larm.http://a2larm.cz/2015/03/ideologicke-zmatky-kolem-putina/



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "No, moc jste mě nepotěšil, ani já vás nepotěším.." Podle mého soudu máte ve svých soudech a názorech trochu guláš, a ni to, že jste si vypomohl Wikipedií vám to neusnadnilo. Ale neberte to jako útok či snahu vás urazit, to opravdu ne.
      Veškerá pojmologie se stává nepoužitelnou v okamžiku, kdy se začneme bavit o konkrétních a praktických postupech. Patří například právo na práci, dostupnou zdravotní péči, bezplatné vzdělání, střechu nad hlavou mezi oprávněné požadavky společnosti? Ale ty už existují hodně dlouho.Jsou to moderní či konzervativní problémy? Má stát přednostně saturovat základní potřeby a práva společnosti prostředky státními a veřejnými, nebo musí vše privatizovat, protože je to , údajně, levnější,výkonnější, ale může to svobodně zkrachovat. Teprve tady, při řešení konkrétních cílů a problémů se, snad, můžeme bavit o konzervativnímu či modernímu přístupu. A i to je dost sporné.
      Víte, zkušenosti, které se dají získat jen v čase, jsou sice přenositelné, ale málokdy mladí chtějí poslouchat "pindy starých zbrojnošů". Přitom takové věci, jako národní hrdost, solidarita a soucit, smysl pro obecnou spravedlnost, a další a další, jsou ty, které jsou vždy moderní, a zároveň staré a konzervativní, jako svět sám, je mnoho z nás schopno opravdu akceptovat až vývojem v čase.
      Vykašlete se na teoretizování, zda ten či onen výraz je ten správný. Zkuste přemýšlet, jak zařídit slušný život těm, kteří na něj chtějí a mohou přispět všemi svými možnostmi a schopnostmi, a jak se postarat o ty, kteří opravdu nemohou. A jak přinutit a ztrestat ty, keří sice mohou, ale nechtějí. Prakticky a pragmaticky.
      A k tomu Rusku, a článku, na který odkazujete. Ten článek je opět, podle mého, nálepkovací blaf. Odpůrci nátlaku na Rusko, zdánlivě paradoxně napříč politickým spektrem, hodnotí nikoliv Putina a jeho vládu, chcete-li režim. Ale příčiny a následky, skutečné souvislosti a lži předložené k uvěření, týkající se válečné situace. Kdo co vyvolal, a proč, kdo to podporoval a platil (platí), a co má být výsledkem. A co může být nakonec výsledkem. A jestli nás to může ohrozit a jak. Nic víc, nic míň. Všechny analytické výšplechty okolo jsou jen vata. J.B.

      Vymazat
    2. Petr,Jihlava.
      Anonymní16. března 2015 21:25
      Já vás nechtěl přesvědčit o svých hodnotách.Každý máme jiné.Vy sám nedokážete přesvědčivě pojmenovat termín slov a mě za to pokrytecky kritizujete.
      Já jsem ročník narození 1968.Občanským povoláním jsem dělník.O problémech dnešních pracujících a občanů v neoliberálním kapitalismu s formálním fungování demokracie v ČR vím toho dost.Věřte,to co já viděl a přímo zažil za posledních 25-let v reálném životě naší kapitalistické společnosti není nic pěkného.Troufám si tvrdit,že moje sociální zkušenosti jsou bohatší než vaše.
      Na svých názorech a postojích nemám žádný důvod co měnit.

      Vymazat
    3. Je velmi zajímavé sledovat tuto diskuzi s pohledu částečně zainteresovaného.Pojem konzervativní bez vikipedie,dle mého pohledu je postoj vyjadřující teorii s praktickými dopady posuzovaného.Co je třeba na konzervativní větev roubovat a co je třeba s této větve odstranit aby se dostalo světlo ,slunce do koruny konzervativního stromu?Pokud zůstanou větévky usychajících výhonů /ostarkizace,všelijaké polopravdy/ není pomoci.Některým jde o to odstranit všechno.Prooudloužit tím aby nový kmínek plodil co možná nejpozději.

      Vymazat
    4. Pravice není žádný strom, který plodí. To může napsat jen naivka, který si tu blbost někde přečetl a teď ji jako moudro trousí světem. Kdo plodí ovoce jsou zaměstnanci a podnikatelé, řemeslníci a živnostníci. A to ještě jen v některých oborech. Ostatní, včetně pravice (a tou je dnes i ČSSD), jsou pijavice a ne stromy. Výsledkem české pravice po 25 letech kočírování je velký státní dluh, bez kterého pravice nedokáže vládnout (vládnou na sekeru a čekají, že to někdo za ně zaplatí - 'po nás potopa') a dalšími negativy jsou postupně oklešťovaná lidská práva - cenzura a konec občanských diskusí ve veřejném prostoru včetně ČT, ČRo, fízlování na každém kroku včetně vnikání do mobilních telefonů, počítačů, sociálních sítí, kamery všude na ulicích a veřejných prostorech - tedy popírání individuálních osobních svobod, na kterých 'pravice' tak ráda rajtuje. Dále vzrůst nesnášenlivosti a rasismu mezi lidmi, protože pravice potřebuje lidi rozeštvané stojící jeden proti druhému, to také potřebují k vládnutí. A v neposlední řadě zbyrokratizování života i podnikání (viz EU, kde nejsilnější frakcí je pravice), bezohledné vnucování svých chabě podložených představ (solární energetika na úkor občanů, preferování řepky jako paliva - opět na úkor občanů, prosazovaná větrné energie - opět na úkor občanů, prosazování jaderné energie bez ohledu na budoucnost (opět platí 'po nás potopa'). A to nemluvím o těch stovkách možná tisících pravičáků, napojených na veřejné rozpočty. Tohle je pravice - pravice podle vzoru pijavice, tasemnice, klekánice. A to nemluvím o tom nejhorším produktu pravice: militarizace společnosti a hnaní národů Evropy do zničující jaderné války. Takže žádný strom vhodný k průklestu, ale paraziti společnosti.

      Vymazat
  23. Tenhle sjezd ČSSD byl posledním hřebíkem do její rakve, na příštích sjezdech (spíše sešupech) už budou "přátelé" řešit jen problém, jak se dostat v dalších volbách nad 5% a znovu ke korytům. Na ČRo Plus jsem dnes zaslechl názor jakéhosi "renomovaného" komentátora, že tímhle sjezdem ČSSD osvědčila, že se stala moderní "levicovou" stranou. Moderní se levicová strana stane totiž poté, co se stane pravicovou. Levicová strana, která se nestane pravicovou, nemůže být moderní. Tohle je i varováním pro komanče - ti se také ze všech sil snaží, aby se stali stranou moderně "levicovou". Místo snah o zmodernění by raději měli šlápnout mocně do pedálů a nejen se ustrašeně schovávat v domku na ul. Politických vězňů...., po sjezdu ČSSD se začíná v politickém spektru otvírat obrovská vakance, bylo by moudré ji zavčas zaplnit dříve, než jí zaplní nějací hnědokošiláči.

    OdpovědětVymazat
  24. Petr, Jihlava.
    Po roce stálé aktuální a výstižné o naší stranické levici a stavu naší společnosti po volbách do PS v roce 2013.
    http://solidarita.socsol.cz/2014/domaci/rozhovory-s-osobnostmi-ceske-levice-tomas-tozicka
    http://solidarita.socsol.cz/2014/domaci/rozhovory-s-osobnostmi-ceske-levice-ondrej-marek
    http://solidarita.socsol.cz/2014/domaci/rozhovory-s-osobnostmi-ceske-levice-ilona-svihlikova

    OdpovědětVymazat
  25. S určitým časovým odstupem jsem prošel diskuzi-dobrou.Skoro všichni jsme zde-mimo trollů-socani.Nejblíže mému názoru je nick J.B.Nemám ale problém se ztotožnit i s jinými.V čem je tedy problém?V lidech.Ať se nám to líbí nebo ne,hrajeme 3.ligu.2.ligu hrají politici a1.ligu GURU.Máme svého guru?Nemáme.Trollové budou tvrdit Putin,přiznají oni Obamu?Vždyť je to blbost personifikovat.Proto dávám přednost hodnotám,které se dají vyjádřit"hezky česky",jak to vyjádřil J.B,21:25.Ještě k hodnotám.Kdyby tu nebyly neplodné konzervy komunistů,bylo už dávno líp!Pravice si komunisty hýčká jako své rodiče.

    OdpovědětVymazat
  26. hrabě Kocharowski17. března 2015 17:15

    .Kdyby tu nebyly neplodné konzervy komunistů,bylo už dávno líp!Pravice si komunisty hýčká jako své rodiče.
    xxxxxxxxx
    Moje slova, kdyby zde nebyli komunisti, musela by si je pravice vymyslet. Vše je promyšlené divadýlko od samého začátku, komunisti blokují 15% levicového potenciálu, a to nahrává do karet tzv. pravici.
    Při jiném složení stran, kdyby nebyli komunisti, možná dopadla prichvatizace v 90. letech jinak, nevím. Ale jsem pevně přesvědčen,
    že stávající komunisti pomohli "bývalým" komunistům rozkrást státní majetek, a že to nebyla náhoda, ale dohoda předem na zblblý kompars.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OSV SI VŠIMLA VAŠEHO HODNOCENÍ.JE NAČASE,ABY KOMUNISTÉ BUD SLEZLI Z GAUČE,KDE PŮSOBÍ JAKO CHROMÉ KACHNY

      nebo působit tak,že hlasy,které dostávají jako nositelé falešných naděhí se budou muset přesunout jinde.Všimněte si,že KOMUNISTÉ nejsou schopni otevřít ani jimi zablokované diskuzní rubriky pod JEJICH články na JEJICH stranickém webu.
      TO DOKAZUJE BEZPEČNĚ JEJICH STRACH NĚCO ODDISKUTOVAT A ŘEŠIT.Vysledkem je,že jsou už dnes nepotřební. Samozřejmě nezaniknou,ale pokud budou dále vedeni diversanty v jejich řadách koledují si o krach.

      Vymazat
  27. Petr,Jihlava.
    Poslední poznámka k pojmu moderní levice.
    Podle mého názoru téma moderní levice např.skvěle otevřel liberál Jan Štern ve svém článku(K otázce moderní levice),který vyšel v srpnu 2013 na blogu aktuálně cz.Ne s každým komentáře JŠ souhlasím,ale tento mě mimo jiné jako dělníka silně oslovil:http://blog.aktualne.cz/blogy/jan-stern.php?blogid=181&archive=2013-08
    Znám přímo dobře dělnické prostředí a jsem přesvědčen o tom,že většina pracujících by dala argumentům JŠ za pravdu.Zazněla tam témata,která by měla moderní levice reflektovat.Je velká chyba,že řada levicových politiků a intelektuálů vůbec nezná dělnické prostředí v privátním sektoru současného kapitalismu a o skutečné problémy pracujících se nezajímá.S odborářskými bosy se mylně se domnívají,že pracujícím se jedná pouze o řešení nezaměstnanosti a míru sociálních benefitů pro zaměstnance.Není to pravda.
    Vyjímka je např.Ilona Švihlíková,Tomáš Tožička,Sokačová Linda,Jiří Karen.
    http://a2larm.cz/2015/01/kdo-se-boji-nove-levice/
    http://a2larm.cz/2014/11/prace-v-krizi-na-delniky-se-divaji-s-despektem/
    http://denikreferendum.cz/clanek/19791-bicem-k-vetsi-produktivite

    OdpovědětVymazat
  28. Petr, Jihlava.
    Naprosto souhlasím s Vítem Klímou,který ve svém článku(Objeví se česká Syriza) výstižně přesně charakterizuje některé pochybné iniciativy politiků za ČSSD:
    http://www.literarky.cz/komentare/ostatni/19511-ii-objevi-se-eska-syriza

    OdpovědětVymazat