Reklama

úterý 3. března 2015

Lubomir Man žádá od ministra zahraničí ČR Lubomíra Zaorálka vyjádření k jeho pobytu v Kyjevě



3. 3. 2015
Spisovatel Lubomír Man se obrátil na ministra zahraničí Lubomíra Zaorálka dopisem, obsahujícím otázky, týkající se jeho účasti na tzv. Pochodu důstojnosti, konaného na oslavu Vítězného Majdanu 22. února t.r. v Kyjevě. Přinášíme jej v plném znění s tím, že dopis je ve značné části koncipován podle údajů z textu podobné žádosti, jež ve stejné záležititosti poslal 23. února Ján Čarnogurský slovenskému prezidentovi A Kiskovi a kterou 3. března t.r. zveřejnil portál www.vasevec.cz

Manův dopis uvádíme v plném znění:

Vážený pane ministře zahraničí,

V neděli 22. února jste se jako představitel vlády ČR zúčastnil v Kyjevě oslav prvého výročí změny ukrajinské vlády pod tlakem událostí na Majdanu. Vaše návštěva měla vyjádřit souhlasný postoj české vlády k událostem na Majdanu před rokem. Jako občanu České republiky mi není lhostejné, k jakým mravním a politickým zásadám se český ministr zahraničí hlásí při reprezentování svého státu. Prosím proto, abyste mi podle zákona č. 106/1999 S.B., aktualizovaném 15. 1. 2015 o svobodném přístupu k informacím, podal následující Vaše vysvětlení:

Zda jste při rozhodnutí účastnit se oslav v Kyjevě měl k dispozici údaj o zveřejněném telefonickém rozhovoru estonského ministra zahraničí Urmosa Paeta se zplnomocněnkyní EU pro zahraniční záležitosti Catherine Ashtonovou z února minulého roku, ve kterém ministr Paet mluví o tom, že střelce, zabíjející lidi na Majdanu, najal představitel tehdejších demonstrantů?

Zda víte něco o vyjádření lékařky z Majdanu Olhy Bohanetecové, že charakter zranění demonstrantú i vládních policistů dokazoval použití stejných zbraní?

Zda jste před odjezdem do Kyjeva měl k dispozici relaci německé televize ARD přibližně z podzimu minulého roku, že se na Majdanu pálilo z budov, které měli v držení demonstranti?

Zda jste měl k dispozici relaci britské televize BBC z pera redaktora Gabriela Gatehouse, ve které zhruba před třemi týdny vypovídal muž, vystupující pod jménem Sergej, že on sám z budovy konzervatoře, nacházející se v rukou demonstrantů, střílel do řad zasahujících policicistů s tím, že jej touto střelbou pověřil muž z okruhu tehdejšího prvního podpředsedy ukrajinského parlamentu?

Zda jste se zajímal, z jakých zdrojů, zda z místních, či zahraničních, jmenovitě pak zda nikoliv ze zdrojů USA, se financovalo bezplatné stravování tisíců demonstrantů na Majdanu?

Otázka souhrnná k otázkám předcházejícím pak zní takto:

Jak jste shora uvedené informace vyhodnotil pro politickou vhodnost Vaší účasti na oslavách v Kyjevě, když mezi jejich organizátory byli právě lidé důvodně podezřelí z účasti na zorgannizováni střelby na Majdanu před rokem?

Dále, když dovolíte, by mě zajímalo:

a) Zda jste se během návštěvy v Kyjevě zajímal o výsledky vyšetřování střelby na Majdanu?

b) Zda jste se během návštěvy v Kyjevě zajímal o viníky vraždění lidí před Domem odborů v Oděse dne 2. května m. r. s podotázkou, proč proti tomuto vraždění nezasáhla ukrajinská policie a proč vrahové nebyli dosud potrestáni?

c) Jak jste při přípravě návštěvy Kyjeva i během ní vyhodnotil fakt, že prvá vláda A. Jaceňuka se dostala k moci 22. února m.r. na základě porušení dohody uzavřené mezi tehdejším prezidentem Janukovyčem a zástupcem demonstrantů (mezi nimiž byl i A. Jaceňuk), z předchozího dne, a to za účasti ozbrojenců z řad demonstrantů, kteří vnikli do parlamentu nezákonně i na základě porušení tehdy platné ukrajinské ústavy?

Za Vaše laskavé odpovědi příp. i další informace Vám budu velmi vděčný a děkuji za ně.

Lubomír Man, spisovatel, člen společnosti Oxford Encyclopedia
v Ostravě 2. března 2015




41 komentářů :

  1. Dobrý den, nevěřím tomu, že by na váš dopis odpověděl. Připdá mi, že ten člověk, nechce vidět, nechce slyšet.

    OdpovědětSmazat
  2. Budu se těšit na případnou odpověď. Ještě v otázkách chybělo, že dokonce náš parlament v usnesení žádal vyšetření

    Dále budeme hlasovat o usnesení, které navrhl pan poslanec Pavel Holík. Usnesení se skládá ze dvou částí a říká: "Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky odsuzuje násilí, ke kterému došlo dne 2. května v Oděse, a žádá nestranné vyšetření a potrestání viníků. Dále vyjadřuje hlubokou lítost nad tragickými událostmi v Oděse a vyslovuje soustrast pozůstalým obětí."

    O tomto usnesení zahajuji hlasování. Kdo je pro toto usnesení, ať zvedne ruku a zmáčkne tlačítko. Kdo je proti?

    Je to hlasování pořadové číslo 91, přihlášeno 152 poslankyň a poslanců, pro 143, proti 2. Tento návrh usnesení byl přijat.

    Dne 7.5.2014

    OdpovědětSmazat
  3. Necekejte jakekoliv odpovedi od nekoho, koho jedinou ulohou je na takove otazky neodpovidat a uvedene skutecnosti ignorovat.

    OdpovědětSmazat
  4. Ale on určitě i vidí i slyší a dobře,
    ale ale je to aktivní politik,
    a dnes politik, v tomto euro-americkém fašistickém bloku, to znamena být pouhou loutkou, výti s vlky a prosazovat jen podružné kraviny, protože to podstatné se rozhoduje úplně jinde.
    Politici stějně jako presstituti, jenom ubozí kolaboranti z výšky se*oucí na svůj ubohý národ.

    OdpovědětSmazat
  5. Že je Zaorálek nekompetentní hovado netřeba nikterak dokazovat. V Kyjevě si utrhnul svých 15 minut slávy, a to i za cenu zostuzení České republiky v očích každého, kdo jeho účast bral jako účast českého Ministra zahraničí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Děkuji pane Ondřeji Dvořáku, lépe to už říci nešlo.

      Smazat
    2. Z oho co jsem si tu přečetl jsem pochopil, že vrhnout se zbraní v ruce do parlamentu a udělat převrat není trestným činem ?

      Smazat
    3. To my mezi sebou si tříbíme názory a přesvědčujeme především přesvědčené. On se jen chce zalíbit EU, CIA, USA, sionistům...Kariérní necivilizovaný politik.
      Podobné jako při volbách do Valašského království: "Dejte mi svůj hlas a už mlčte."

      Slunce v duši, ogaři.

      Smazat
    4. Výborně, teď jste na to kápl 12:02. Precedent by tu byl. To by hoši vydržovaný čuměli na drát, kdyby jim někdo pod hesly demokratické revoluce srovnal fasádu. A řekněme si to na rovinu, právem. Ani bych je nelitovala.

      Smazat
    5. Anonymní3. března 2015 11:43

      Díky, v podstatě jde jen o transkripci prvotřídního dopisu pana Mana.

      Smazat
  6. Pan Zaoralek to ma tezke. Je to az prilis slusny clovek. Volba nohama bude ta nejlepsi osobni geopolitika.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A 11:43 Člověče, vůbec těm vašim blábolům nerozumím. Jaká volba nohama? A zase nepíše čárky ,ani háčky. Provokatér????

      Smazat
    2. Zaorálek je americký čípek bez vlastního názoru. Na ministerstvu nechal dál vegetovat všechen ten schwarzenberský plevel, všechny ty prosudeťácký papežence, německou a americkou 5. kolonu. Až odejde, bude se na Zamini zametat a desinfikovat hned po dvou hnidách - po Spáči a po Zadolárkovi.

      Smazat
  7. Zaorálek je mně celkem ukradený, ale pokud bych mu psal nějaký dopis, tak bych se ho zeptal, kolik sem chce do Česka ještě naládovat pracovní síly z Ukrajiny. Zatím tu prý je (ale jenom podle odhadů) cca 400 tisíc Ukrajinců. Pokud ale Zaorálek počítá s nějakým miliónem hladových, nenávistných a všehoschopných přivandrovalců navíc, tak je asi nejvyšší čas si sbalit kufry a tuto zemi opustit co nejdále, nejlépe asi mimo Evropu. Tady nám brzo bude něco padat na hlavy, tedy nikoliv pečení holubi, ale pečené (při sestřelení) rakety.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No, to bychom je potěšili, kdybychom vyklidili pole své vlasti, místo abychom ji bránili. Typicky české.

      Smazat
    2. Už padá od dobráků z chemtrails z USA. Dnes opět několik čar na obloze. Ty parchanti si myslí, že si mohou vše dovolit a všechny nás postupně otrávit. Prosím, zda-li by bylo možné napsat o této zrůdnosti nějaký článek, zde na nové republice, aby ostatní lidé poznali o co jde. Děkuji.

      Smazat
  8. Až príde na Ukrajine doba, keď budú súdiť v súčasnosti už rok vládnucich fašistov, tak všetci tí domáci podporovatelia fašistov na Ukrajine, ktorý sa tým stali tiež fašistami, včítane Zaorálka, takzvaného prezidenta Kisku a im podobní, bude príležitosť im doma v ČR a v SR spočítať

    OdpovědětSmazat
  9. Ten dotaz, vznesený panem Manem k ministru Zaorálkovi, je velmi aktuální a případný!
    Nadto by si od Zaorálka mohl vyžádat odpověď na jinou otázku, a sice, zda-li Banderův ideologický odkaz, ke kterému se hlásí značná část představitelů dnešní Ukrajiny náleží k těm euro-atlantským hodnotám, které Zaorálek tak zdůrazňuje.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nedávno jsem poslouchal komentář ruského politologa k Evropě, který se vyjádřil v tom smyslu, že Evropa buduje jednoznačně hnědou budoucnost, kde budou mít nacistické vládnoucí strany jedinou protiváhu a tou bude islámský fundamentalismus. A toto evropské dvojvládí spustí novodobý hokokaust. Pjakin ho označil termínem superholokaust. Zatím mu tato prognóza vychází.

      Smazat
  10. Naši vládní představitelé v minulosti a bohužel i v současnosti vždy rozdělovali obyvatele jednoho a téhož státu na dobré a špatné. Když se vrátíme před rok 1989, tak samozřejmě byli "dobří " američané, jako např. Angela Davisová a Dean Read, pak byli ti špatní, většinou seděli v Bílém domě nebo na Wall Streetu, samozřejmě úměrně k tomu byli "dobří" němci z NDR a "špatní" němci z NSR, podobně jsme v minulosti hodnotili i Korejce. Ty "dobré" jsme bezvýhradně podporovali a milovali láskou internacionální ať už to byli výlupci nectní, pro ty "špatné" jsme měli jen slova opovržení a třídní nenávisti. Dokonce se takové rozdělení dalo krásně zdůvodnit. Pak náhle, jak by řekl básník, čas oponou trhnul, trochu se popravily dějinné události a "špatní" se změnili v "dobré" a naopak . Takže si myslím, že současná vládní garnitura má v rozlišování "dobrých" a "špatných" své vzory a jak vidět a slyšet nedělá ji problém rozlišovat na "dobré" a "špatné" Ukrajince. Ty dobré budeme bezvýhradně podporovat a milovat láskou evropskounijní no a ty "špatné"....,ale to bych se opakoval. Z toho mi vychází, že čekat na odpověď od ministra veletočů, pana Zaorálka je zbytečná ztráta času. Možná, snad kdyby bylo před volbami.... Nebo, že bych se mýlil? František

    OdpovědětSmazat
  11. Musím panu Manovi poděkovat, že ten dopis napsal. Asi více lidí napadlo se Zaorálka na to zeptat, ale on to udělal. Teď jenom vyžadovat odpověď, ať se Zaorálek ukáže, jak je ubohý.

    OdpovědětSmazat
  12. Panu Manovi je třeba poděkovat , ale to je tak asi všechno . Zapomeňte
    na to , že mu tento bezpáteřní Zaorálek odpoví .Nejdříve se pojede zeptat strýčka Sama co má dělat . Co mu tento řekne si snad domyslíte . Luboši , Luboši to jsi to dopracoval !

    OdpovědětSmazat
  13. Na Majdanu zavrazdili Janukovicovi policiste behem jednoho dne 87 lidi. Komunisticky politruk Man at si napred srovna fakta a potom pise dopisy ministrum.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A nestříleli náhodou chlapci v Pravého sektoru, tak jak to ukazoval film z ARD a BBC? Jednoho z těch střelců chytili pod Děbalcevem. Už se těšíte, na ty výslechové protokoly? A kdo smažil lidi v Oděse 2.5.214 - to byl taky Janukovič nebo to byl osobně Putin? Ukrajinské lži si tahej na iDěs a do Lihových novin.

      Smazat
    2. Jelito z 13:58, máš to hodně popletené, ty jsi přesně ten "íkváč" onanující na BurešDnes.cz, sledující vaše EU-ČT s pivem v ruce. Proto se dovzdělej, jsi totiž úplně mimo.

      Smazat
  14. Ministr zahraničí, Lubomír Zaorálek, je pouze loutkou, kterou vodí někdo jiný. Je zřejmé, že řízení tohoto státu velice připomíná rukopis agentů USA. V okresních novinách jsem se nedávno dozvěděl, že Mosteckou stávku v 30.letech připravovali s komunisty i fašisti a úzce spolu spolupracovali. Jak je vidět, máme loutkovodiče už i v okresním prostoru. Nedělejme si iluze, je to špatné, moc špatné. A smutné na tom všem je to, že to ty české "loutky" dělají zcela dobrovolně.

    OdpovědětSmazat
  15. Což požádat pana Mana o povolení. A poslat to Zaorálkovi hromadně.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Můj souhlas, samozžejmě.

      Lubomír Man

      Smazat
  16. Velmi trefný a dobře zformulovaný dopis panu Zaorálkovi. Klidně bych
    jej, se souhlasem pana Mana podepsal.

    OdpovědětSmazat
  17. Těžko od takového člověka čekat odpověď. Je to gauner, který pro udržení koryta klidně podřízne i svoji mámu. Chtít aby to veřejně přiznal je naivita. Nicméně i mlčení má svoji vypovídací hodnotu. Díky za ten dopis.

    OdpovědětSmazat
  18. Děkuji pane Mane, že jste učinil, to co měli udělat všichni občané této země.
    D.K.

    OdpovědětSmazat
  19. "Otázky" soudruha Mana jsou zcela irelevantní.

    OdpovědětSmazat
  20. Já to Zaorálkovi pošlu na jeho poslanecký e-mail, občas mu píši, co si o něm myslím, zatím ale neprovedl žádnou zpětnou reflexi písemně, asi až ho vyhodí z ČSSD a bude mít víc času, tak si spolu popovídáme, o tom, co je čestné, co je to být charakter, jak pozná nacisty apod.: zaoralek@psp.cz

    OdpovědětSmazat
  21. Doktor ad 17:17 Zaorálka ze ČSSD nikdy nevyhodí, protože reprezentují spolu se Sobotkou,Chovancem, Haškem ,Onderkou Tejcem a podobnými to nejlepší v sociální demokracii. Řadoví sociální demokraté se uctivě se klaní před těmi, kteří např. zvolili cestu odříkání a získali vysokoškolské vzdělání ve Sládkovičovu,na Rašínově VŠ v Brně případně zvolili obtížnější cestu získání titulu na Právnické fakultě v Plzni....
    Takové klauny a zloděje s plnými ústy hájení zájmů lidu, odmítání restitucí atd. nikde nenajdou.Lobotko,Lobotko do roka a do dne.....

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Je to tak jak píšete. Dnes už je ČSSD naprosto nevolitelná strana. A jen díky tomu hlenu, co si říká vedení.

      Smazat
  22. Souhlasím, samozřejmě!

    Lubomír Man

    OdpovědětSmazat
  23. Myslím si, že tohle všechno padá na vládu, která zcela jistě projednává a tvoří zahraniční politiku. Nebo že by byl Zaorálek takový sólista, který se sebere a letí tam, kam se mu zachce a říká tam, co ho zrovna napadne? Ale tím ho neobhajuji. VV

    OdpovědětSmazat
  24. jedným slovom Zaoralek je kus vola !!ktorý čaká na rozkaz z vrhu !!!!

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.