Reklama

neděle 29. března 2015

Otevři ty zatracené dveře, křičel kapitán airbusu na kolegu

29. 3. 2015   Aktuálně 
Německý deník Bild zveřejnil přepis zvukového záznamu z pilotní kabiny těsně před pádem letounu společnosti Germanwings.Situace na palubě letadla Germanwings, které se v úterý zřítilo ve francouzských Alpách, byla několik minut před haváriívelmi dramatická: kapitán se zoufale dobýval do kokpitu a prosil druhého pilota, aby otevřel dveře, zatímco pasažéři propukali v paniku.
"Otevři proboha ty dveře!" a "Otevři ty zatracené dveře!" - tyto věty křičel kapitán letu z Barcelony do Düsseldorfu Patrick Sondheimer na svého druhého pilota, když se pokoušel dostat do kokpitu.
Andreas Lubitz ale na jeho výzvy nereagoval. Dopolední let přitom až do odchodu kapitána na toaletu probíhal naprosto rutinně.

Podle deníku Bild je na záznamu nejdříve slyšet, jak se Sondheimer cestujícím omlouvá za to, že letadlo odstartovalo s 26minutovým zpožděním a slibuje jim, že se ho během letu bude snažit dohnat. Pak dvacet minut klidně konverzuje s Lubitzem, který mu nabízí, že si může kdykoli odskočit, když to nestihl v Barceloně.
"Můžeš to převzít"
V 10:27 letadlo vystoupalo do cestovní výšky 38 tisíc stop (11.600 metrů) a kapitán Lubitze vyzval, aby se začal připravovat na přistání v Düsseldorfu. Když druhý pilot dokončil kontrolní proceduru, ujistil kapitána, že může kokpit opustit.
Po dvou minutách je pak slyšet Sondheimera, jak předává Lubitzovi velení se slovy "Můžeš to převzít".
V 10:29 letové radary zaznamenaly, že letadlo začalo klesat. Během první minuty sestoupilo o 316 stop (100 metrů), během další minuty už ztratilo 1 800 stop (550 metrů) z původní výšky.
V 10:32 se letadlo snažili kontaktovat letoví dispečeři, ale nedostali žádnou odpověď. V tu chvíli se v kokpitu rozezněl i automatický alarm, upozorňující na náhlé klesání.
Vzápětí je slyšet hlasité rány, pravděpodobně důsledek toho, jak se kapitán snaží dostat do kabiny. "Proboha, otevři ty dveře!," křičí kapitán a v záznamu lze rozeznat i první výkřiky cestujících.
V 10:35, kdy je letadlo ve výšce 7 000 stop (2 100 metrů), je slyšet další sérii hlasitých kovově znějících zvuků.
Nepomohla ani sekera
Francouzští vyšetřovatelé už dříve uvedli, že kapitán se pokoušel zablokované pancéřové dveře otevřít i pomocí sekery. Po minutě a půl se v kokpitu rozeznělo další automatické varování vyzývající piloty, aby začali stoupat.
V 10:38 je kromě motorů na záznamu slyšitelný dech druhého pilota, který je jinak zcela potichu, o dvě minuty později letadlo za křiku cestujících narazí křídlem do horského úbočí a roztříští se.

17 komentářů :

  1. Možná, že všechno, čím nás opět média krmí, jsou jen další pohádky. Nebo se někdo spletl a nepokládá za důležité to napravit?

    Proč média vydávají fotky A. Guentera za fotky kopilota A.Lubitze???
    Krátké videjko:
    http://www.uloz.to/live/xDMfgjPK/velka-blamaz-v-europe-andreas-udajny-samovrazedny-pilot-ktoreho-ukazali-na-fotke-sa-prihlasil-ze-zije-mp4

    OdpovědětVymazat
  2. Možná pilota navedl Putin, uvídíme večer co na to ČT1.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No samozřejmě - jak jinak. Putin mu totiž těsně před tím volal :-D.

      Vymazat
  3. Nosit sekeru do letadla,to snad není možné.
    Tady někdo blufuje a snaží se odvést pozornost,od důležité události.Když jsou všichni po smrti,tak se může vykládat cokoliv.
    Anonymní.16:36
    To můžu zavolat i já,jako Lubitz,živého ho stejně neuvidíme.
    Jak dokázat,že druhý pilot byl vůbec při smyslech.
    zemedelec.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zemedelce, takove letadlo neni traktor. Ver nebo never, i v takových letadlech je sekera. Ona je to taková hasičská sekera.

      Vymazat
    2. Protipožární sekera se nachází i v letadle - mohu potvrdit - ale je to spíše "sekerka". Nic moc na rozbíjení dveří, přes které nemá projít terorista.

      Vymazat
  4. Nikdy jsem neviděl tak roztříštěné letadlo po pádu, na takové kousíčky.

    OdpovědětVymazat
  5. Ta sekera je v pořádku a ten pad asi ne. Je pravidlem, ze letadlo při takove rychlosti exploduje

    OdpovědětVymazat
  6. Jaci jsou nekteri nasi lide se ukazalo na dnesnich mavanic nasim osvoboditelum jak volali na Ami- jak snadno se nechaji dnes lide zblnout, kdyz denne ti chytrejsi vidi jak cast naroda jsou blbci a takovy narod ceka jen poslouchat druhe.A s takovym narodem neni budoucnost
    Prave ta spadana letadla byla takto vysvetlena :
    1.letadlo Malajsie co bylo nasmerovano misto na sever na jih do hlubokych mori Pacifiku - pricina -nezjisteno
    2.letadlo Malajsie spadlo na uzemi, kde bojovalo-pricina Putin
    3.letadlo Germanwings-spadlo do vysokych hor-pricina -blazen
    U vsech letadlech nebyly zjisteny zadne dukazy,jen domnenky
    Pro ty co umeji anglicky je vyjadren nazor, ze vsechny tato letadla byla pomoci laseru navigovana tak kde se jiz dukazy neziskaji
    .
    Kdo umi anglicky - www.jimstone.is/a 320 crash-html
    Tento novy pristroj byl vyzkousen jako nova zbran proti cizim letadlum
    a ze zahynulo pri teto zkousce 1000 lidi neni pro ty valecniky dulezite.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrozivá monstrózní představa, ale nikoliv neuskutečnitelná. Už jen fakt, že nic nezhořelo, ale bylo roztříštěno na kousky.

      Vymazat
  7. Ano - nezalezi jim na zivotech a obvini i toho mladeho druheho pilota-
    neni treba byt odbornikem ale ty zaznamy z te cerne skrinky jsou jen opet pro obalamucovani lidi. Je zcela neobvykle, ze ten sefpilot by musel odejit po 5 minut po startu a ze nejake bouchani pry muselo byt na dvere.Je zcela vylouceno, aby padem letadla , kdyz nevybouchlo,
    nezbyly zadne vetsi kusy jen kousky jako roztrhany papir.
    Je podivne, kdyz se nasel jeden black box, ze druhy se nemuze najit, i kdyz je znamo, ze kazdy takovy box vysila signaly i nekolik dni.
    Je podivne,ze letadlo odletelo s hodinovym zpozdenim a za za tu dobu
    musel sefpilot s nim mluvit a ze by nepoznal jeho podivne chovani.
    Je malo presvedcujici , ze by ten druhy pilot voilil k sebevrazde letadlo s 150 cestujicim,kdyz ho ostatni chvalil jaky to byl hodny kluk.
    A proc zrovn si vybral vysoke hory - mohl sam letadlo nasmerovat na more apod.Mnohym psychiatrum se to nezda pravdepodobne.
    Litujeme nejen vsechny ostatni co zahynuli ale i rodice toho mladika,
    kteri musi cist zpravy, ze jejich syn byl vrah a nikdo to nemuze dokazat

    OdpovědětVymazat
  8. a nekomunisticka hovadka ty dukazy potrebuji? jestli ono to spis neni o prumerne tuposti populace nez o tom, jestli nekdo veri komunistum nebo nekomu jinemu...
    v kazdem pripade je zde zase spousta nejasnosti...jedna ze zasadnich je treba ta rozdrobenost .... neodpovida tomu, ze by stroj naratil do terenu drive nez explodoval ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po každé katastrofě našli alespoň pár pasažérů vcelku. Sice mrtvých ale vcelku. Tady se na začátku tvrdilo, že vše je na malé kousky: letadlo i lidi.

      Při nehodě ale byly oproti jiným situacím rozdíly:
      náraz 300 km/h - nouzové přistání do lesa a hory
      náraz 900 km/h - náraz cestovní rychlostí do hory

      Pokusy se s letadly asi nedělaly, ale je jasný (a z fotek bulváru známý) rozdíl poškození aut při nedodržené vzdálenosti (nedobrzdění) a náraz v plné rychlosti do pilíře mostu na dálnici.

      Kdo zná letecké katastrofy, neví náhodou stav trosek, když letadlo vrazilo do hory protože se pokazil výškoměr? To by měl být podobný případ.

      Vymazat
  9. Takový kraviny všude. Bulvární publicistika. A lidi tak pitomí, že kdyby media psaly, že někdo sere do vejšky, budou diskutovat v desítkách diskuzí jestli je to technicky možný, a proč to ten člověk dělá. Už jsme fakt pitomci, na diskuzích je to vidět nejvíc. Dříve zcela určitě nikdo takový potřeby, jako je dřepět u nějakých článků a mydlit do klávesnice svý názory k k tomu, neměl. Lidi žili smysluplný život a ne takhle zmagořený.

    OdpovědětVymazat
  10. Ten druhý pilot měl podle dostupných informací problémů až dost a nezvládl to. Nic jiného o tom už napsat nejde. A chtěl na sebe upozornit. Bylo tu "něco", co je chybou v samotném systému jako celku - myslím tím systém, v kterém žil. Zastávat se ho tím nechci, ale ten člověk patřil jinam a ne do "společnosti vyvolených", do které jistě piloti patří. Mohl být třeba spokojeným truhlářem nebo instalatérem. No kdo ví.

    OdpovědětVymazat
  11. A že to všechno mohlo bejt úplně jinak, a ten pilot -a vůbec žádnej pilot za to nemůže - nikoho tady nenapadlo? No jasně. Čtenáři Plesku nechtí nikdy uvažovat o jiných alternativách, než se dočtou, věří pleskosráčům víc než bibli.Proč se tak urputně drží téze o pilotovi, jak hovno košile a ještě mají potřebu několikrát denně o tom ze všech stran přesvědčovat - už to je samo o sobě podezřelý. Ne?

    OdpovědětVymazat
  12. Nejhorsi lidske svinstvo je v tom, ze obvinuji nekoho, kdo se nemuze branit.Dovede si nekdo predstavit jak se citi pozustali tech mrtvych, zejmena rodicu a sourozencu a jak musi nenavidet vraha.Ale jak se citi rodice toho druheho pilota, kdyz noviny celeho sveta ukazuji jeho fotky
    a cely svet ho nenavidi?
    Jiste obvinit nekoho je nejrychlejsi cesta jak se ten pripad ukonci, aniz by nekdo zkoumal nebyla v tom technicka chyba? Nikdo si jiz nevzpomene jak zmizelo letadlo Malajsie do hlubokych mori a nespekuluje, zda to take nezavinil pilot.To se jim nepodarilo, nebot
    urady Malajsie hned se postavili za piloty, ale posrani Nemci odkyvali nazor franc.prokuratora, ze to byl druhy pilot uz treti den.
    Francouzum tady hrozilo, ze jinak pri technicke poruse by byl ohrozen
    franc.vyrobce Airbusu v Toulouse a okamzite zastaveni nejen vyroby, ale i lety vsech air-busu.
    Podle znameho rceni, ktere bylo u nas ihned po valce oblibene-Mrtrvy-prt vi se cely svet vrhnul na mladika Lubitze, ktery byl oblibeny,pracovity a cilevedomi.
    Pry bylo slyset jeho normalni dychani - to se neodvazi nikdo rici, ze ten, ktery za par minut chce zabit sebe a 149 lidi nemuze dychat normalne.
    Kam se to svet riti - lhat, podvadet,intrikovat,zabijet - to je dnesni demokraticky svet.

    OdpovědětVymazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.