Reklama

.

.

středa 22. dubna 2015

Otevřený dopis ruskému národu

Jan Tesař
22.4. 2015   Czechfreepress
Velvyslanectví Ruské Federace v Praze
Generální konzulát Ruské Federace v Brně
(Na vedomie tiež Veľvyslanectvu Ruskej
Federácie na Slovensku v Bratislave)


OTEVŘENÝ DOPIS

Vážený pane velvyslanče,
vážený pane generální konzule,
dámy a pánové,

prosím, abyste odevzdali lidu Ruské federace, vojákům a námořníkům můj pozdrav k výročí vítězství nad Německem dne 9. května 1945. Ve chvíli, kdy se pozdvihují proti Rusku zbraně se symbolem hákových křížů (ať je to kdekoli), nemůže žádný skutečný socialista, žádný opravdový křesťan, žádný upřímný Slovan a vůbec žádný člověk pociťující odpovědnost za zachování lidskosti v našem světě zůstat stranou; každý by měl přát zdar tomuto Rusku, které čelí oživovanému nacismu: ať si mu čelí všemi prostředky, jichž si to vyžádá. S radostí se připojuji k těm, kdo na celém světě takto smýšlejí.

Bohužel nezbývá než předpokládat, že tento můj dobře zvážený postoj nesdílí premiér současné administrativy země, v níž působíte. Zato v ní pořád žijí tisíce těch, kteří si stejně jako já uvědomují, že i za pouhé fyzické přežití vděčí ruskému vojsku, a stejně jako já mu za to vzdávají svůj dík. Jako historik a dokonce i dětský pamětník svědčím, že na Sovětskou armádu-Osvoboditelku jako na jedinou naději pohlížely i desetitisíce Čechů a Slováků, kteří v těch strašných letech zemřeli dříve, než se jí podařilo probít se k nám. Všem těm by tudíž dnes nezbylo, než říci na příslušnou adresu NEJSTE NAŠÍM PREMIÉREM, kdežto prezidentu Zemanovi by jeho cestu do Moskvy schválili, podpořili by ho a důrazně požadovali, aby ve svém důstojném postoji i do budoucna za všech okolností vytrval.

Toto stanovisko bude nepřijatelné části těch, kteří byli (podobně jako i já) v situaci vyhlášeného nepřátelství vůči Sovětské armádě poté, co v r. 1968 na rozkaz hlupáků a zločinců z Kremlu přepadla a potom okupovala Československo a nastolila i v něm obdobnou vládu zločinců a hlupců. Zaplatili jsme za to velmi těžce. A vyrovnávat se s traumaty minulosti je velmi nesnadné – jak právě nejlépe Rusko ze své vlastní zkušenosti zná. Od roku 1968, ba i 1991 uplynulo mnoho let, zde i u vás se vyměnily generace. Vláda Stalinových dědiců v Kremlu se mezitím zhroutila, po celém Rusku jsou odkrývány masové hroby jeho obětí, a v pohledu snad každého dnešního Rusa je hlavní obětí celé komunistické diktatury právě Rusko. Z ruského hlediska právem. Ale mnoho mých krajanů ani po několika desetiletích nedospělo k prostému poznání, že od nešťastného roku 1968 se politický režim v Rusku od základu změnil, a přitom nezná nic z celého toho vnitřního i mezinárodního programu československé reformy roku 1968.

Vaše tetička Čechie zkrátka utrpěla poúrazovou amnézii, ale je to ten zvláštní a terapeuticky velmi nesnadný případ amnézie selektivní. Však vidíte, že zapomněla i své poctivé staré jméno (pod kterým se představila v roce 1867 právě ruské diplomacii jako vůbec první); vystupuje dnes pod novotvarem, který v nechtěné zkratce přesně vystihuje katastrofální duchovní skutečnost zatemnění národní paměti – a jejího selektivního užívání v zájmu současné evropské strategie NATO. Nevím, zda vám tím zde neprozrazuji přísně střežené tajemství z jeho sejfů – leč jsem si jist, že pro vás to tajemstvím není. Tak jako pro nikoho, s výjimkou nešťastné tetičky Čechie.

Přece jen raději přejdu k věcnému tónu. Je třeba konstatovat dvě věci:

1) Nezměrná škoda, kterou vztahům Čechů, Slováků a Rusů způsobilo přepadení Československa Sovětskou armádou (se všemi příslušnými důsledky) nepadá docela a beze zbytku jen na sovětskou stranu. Ze strany Prahy mělo včas zaznít důrazné Tak si spusťte ten svůj tankový cirkus, my trváme po husitsku na svém! – To měl dát prezident Svoboda Brežněvovi včas na stůl, podle toho se měli všichni chovat (tj. především pozavírat sovětské agenty), a pak už byla naděje jen v otázce, zda by to sovětským maršálům i tak stálo za to. Nám v každém případě! Touto cestou se vydal 20 let předtím Tito, a vyhrál. (Co se týká mne, neradím ex post: právě to jsem těm v Čierne n. T. s odvoláním na Tita připomněl, a vyvolal jsem jejich hrůzu.)

2) Ruská vina před tváří Čechů a Slováků nekončí rokem 1968. Neznám sovětské tajné archivy, které dnes spravuje vaše nové Rusko a do nichž jistě prozatím nikoho nepustí. Neznám tajemství přetahování o Československo, která skrýváte, ale nemyslím, že bych zadal své pověsti historika, když napíšu, že americké loutky, dosazené k moci na Hradě pražském r. 1989 jsou sice hlavními, ale ne jedinými viníky zkázy mé Republiky. Spoluviníkem je také gorbačovsko-jelcinovské Rusko, které se jistě podílelo už na samotné instalaci těch loutek. Objasnění a případné vaše politování by nám velmi pomohly v zápase proti současné české amnézii, která je jinak samozřejmě naše svrchovaná věc.

Je ovšem ještě mnoho dalších problémů na našem stole. Velkoděržavné ruské jednání s námi není jen sovětský nátěr na ruské duši. Snad jen důstojníci Ruské republiky v Československém vojsku na Rusi dokázali najít správný tón; výsledkem je ten nejlepší odkaz, který by měl být všestranně studován při obnovování paměti jedněch i druhých.

To je ovšem otázka dlouhých let, na kterou dnes nemáme čas. Rusko je v přímém ohrožení, a za těchto okolností by bylo podlé připomínat křivdy nám způsobené. Naší starostí teď je, jak odvrátit od Ruska hrozbu války.

Zápasili jsme o svou neutralitu (také ovšem od Ruska). Byli jsme poraženi, mj. za pomoci právě těch loutek, které Gorbačov dosadil a které ho oklamaly. Zápasili jsme proti radaru na našem území a měli jsme v prvním kole úspěch. Teď začalo druhé kolo a porážka, kterou jsme utrpěli, není zanedbatelná, neboť vrátka jsou pootevřena, a NATO ví velmi dobře, kdy se má chovat jako tichošlápek. Náš zápas však pokračuje. Bohužel víme, jaké argumenty v tomto zápase platí, ale s tím si už musíme poradit sami.

Zápas proti válce je za všech okolností prvořadou starostí nám všem společnou.
V Brně dne 9. dubna 2015
Se starým dobrým pozdravem
Ať žije mír, pryč s válkou!

40 komentářů :

  1. Vážený pane Tesaři, plně sdílím a děkuji.
    Roman Krejčík

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlas s dopisem a v 68 nás sověti ochránili před pražským majdanem blbečkům kteří tady reagují negativně tehdy rozdali usáci bublegum a čekali vítězství usácké demokracie ale dostali po tlamě až jim vylétla bublina z bublegum a potlamě se bude brzy opakovat !!!!!!!!!!!!!!

      Vymazat
    2. Jiří Jecho, vy boží hovádko, kdo vám dal tu drzost napadat tady slušné lidí? Jděte se léčit, nejste jenom hloupý, ale i sprostý. To je teda kombinace. Proto takový komentář. Na závěr, táhni odsud.
      Aurelka

      Vymazat
    3. S mazáním názorů na židy, které nejdou pod nos, jsem si zde užil také dost.

      Vymazat
    4. To je v pořádku, proč se čílíš? Jsi sprostý, tak seš smazanej. Já bych k tomu jako bonus přidal kopanec do p....e! blbče.

      Vymazat
  2. Jan Tesař, aneb disident za každého režimu. Dříve proti komunistům a proti SSSR, dnes s komunisty za Rusko proti USA. Za 20 let, pokud bude ještě žít, zase obrátí o 180. Mám rád takové charakterní, rovné lidi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes s komunisty? Rusko již není komunistický stát.

      Vymazat
    2. Rusko není komunistický stát, ale naši komunisti všechny jeho současné kroky silně podporují, viz Ransdorfovy, Filipovy, Kováčikovy choré bláboly. Protože Rusko považují za svého spojence v boji proti kapitalismu, USA, západu, demokracii...
      Že těm některým chartistům a disidentům není ani trochu divné že si tak náramně začali notovat se svými kdysi úhlavními nepřáteli...

      Vymazat
    3. Milý anonyme, když přišel rok 1989 a mí kolegové chodili zvonit klíčema, snažila jsem se jim vysvětlit, že jsou pitomci. Že o těch lidech, kteří se derou k moci nic nevědí, a že já bohužel některé z nich znám. A tak mi nakonec řekli, že jsem jak ti husiti, taky proti všem, že se mi nelíbili komunisti a teď že se mi to taky nelíbí, a koukni na Havla, jak je k lidem. A byli hrozně rozhořčení, když jsem jim řekla, že Havel by se s nimi ani nebavil, že jsou podlidi, jen šoféři.... A hele...
      Myslím, že minulost si máme pamatovat proto, abychom se z ní poučili, ale teď mám dojem, že se v ní všichni patlají, zatímco přítomnosti si nevšímají a o budoucnosti, která vypadá čím dál tím černěji, vůbec neuvažují.
      Z toho plyne, že lidstvo je nepoučitelné - tedy možná ne celé, ale politici určitě, a že další řitě, do kterých nás směřují, budou čím dál, tím horší.
      Proto vám gratuluji k vašemu pevnému přesvědčení. A co takhle zkusit použít mozek?

      Vymazat
    4. 11:03 přesně popsané,- až na detail-né proti demokracii ale pseudodemokracii či demokratůře, a notování s včerejšími nepřáteli a naoipak válčení a zabíjení včerejších přátel je doménou právě toho lžidemokratického západu. A proč mnozí včerejší kritici již nedrží basu ze současnou západní linií ale naopak kloní se ke krokům přicházejícím z východu? NO to je přeci nad slunce jasné- už se západ přestal přetvařovat a ukázal svou pravou tvář- když ptáčka lapají pěkně mu zpívají-to,- není že se ted západ pokazil, měl to v krvi vždy jen měl protihráče a pitvořil se jak stará štětka co chce ulovit potentního a movitého amanta. takže nekritizujte někoho komu docvaklo ale zamyslete se co bude až to sepne a začne se podle toho chovat většina a nej u nás v kotlině české.

      Vymazat
  3. Jane Tesaři,
    máte samozřejmě plné právo poděkovat padlým sovětským vojákům. Proč to ale balíte do ideologických nesmyslů je mi však záhadou. Kdo pozdvihuje proti Rusku sbraně se symboly hákových křížů? Co to je "čelit všemi prostředky, již si to vyžádá"? Tím myslíte třeba i vypuštění atomových raket? Ach, jo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte zatemnění mysli protiruskou propagandou?

      Vymazat
    2. Když budou potřeba i atomové rakety k obraně, co se dá jiného asi dělat? To opravdu nevíte, kdo používá i dnes symbolu hákového kříže? Připadá mi , jako by jste byl dnes poprvé na nezávislém portálu a před tím byla pouze ČT.

      Vymazat
  4. Trochu mi to připomíná Cibulku. Dříve disident a dnes opět disident. A přes to má pravdu, protože ty původní rody pořád vládnou. Jenom chytily vítr do plachet z druhé, západní strany. A jestli si myslíte, že Rusko je komunistické, tak není. Vládne tam kapitalismus jiného typu, než v USA. Podstata je ale stejná!

    OdpovědětVymazat
  5. Nejsem si jistý správností náhledu na to jak se vyvíjely vztahy mezi SSSR a Československem. Tak jako každý jsem byl vytočený z izolace, která vládla mezi východem a západem ..... a všechno jsme házeli na hlavu komunistům a sovětům .... a viděli naivně západ jako -zaslíbenou zemi..
    Bez globálního pochopení co se vskutku odehrálo je jen povrchní hodnocení historie a to spíše naivní.....

    ????
    Už i jenom samotný fakt pochopení Jalty může pomoci v orientaci v historii...ale je nezbytné jít dále než k Jaltě ..
    1. Jak je možné že 3 vítězné mocnosti se stali ještě před koncem války neslučitelnými nepřáteli .... konference se musela připravovat několik měsiců předem, tzn ... v listopadu - prosinci.....D-Day Normandie byla v létě ....

    2. Rusové jednoduše zjistili pár věcí - jednou z nich byl bezpochyby fakt že západ sponsoroval Hitlera dlouho až do roku 1943

    3. Západ začal dělat vše pro to aby nacisti mohli být přesuniti z Německa do zázemí - přes Španělsko a asi taky přes osvobozenou Francii ...mluvě o úniku nacistických mozků a asi technologií ....

    ??????
    Když Stalin zjistil to co Spojenci začali dělat jak se asi cítil? Stalin musel začít chápat že Spojenci se dávají dohromady s Hitlerem a začnou budovat budoucí odvetu na Rusko....a to je fakt. Brzy po válce nacisté vytvořili NATO .... teprve až po pár letech jsme měli VS ... /Západ vybudoval Německo v mezidobě zpět k centrální pozici v Evropě ..../

    ?????
    Proto Jalta skončila tak jak skončila .... bohužel .... proto taky 1968 skončil tak jak si pamatujeme ....

    ????
    Když jdeme ještě dále do historie ... zjistíme že ..... bolševismus v Rusku byl vybudován a sponsorován Západem ......

    ?????
    Tak že máme 100 let konstantního útoku na Rusko od Západu .... způsoby, které byli nelidské, brutální, plné lží a vražd ....
    ........
    Na závěr musím říct, že ten dopis mohl být napsán mnohem moudřeji a citlivěji .... chápu autora

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastimile - Naprostý souhlas. I s tím, že dopis měl! být napsán moudřeji.

      Vymazat
    2. Naprosto souhlasím a myslím, že samotnému autorovi nejsou jasné všechny souvislosti globální politiky.

      Vymazat
  6. Co se týká pár hloupých reakcí různých anonymů o tom disidentech proti jedné a pak proti druhé straně atd.....

    .......
    Tito anonymové nechápou podstatu ... a podstatou je že se nejedná o Rusko či Francii či Ameriku atd ......

    JEDNA SE O HODNOTY LIDSTVI co bráníme .... pokud USA a NATO jednají podhle hodnot lidskosti a podle hodnot spravedlnosti a rovnoprávnosti .... NOVA REPUBLIKA nemusí troubit do etheru - ALARM .....

    OdpovědětVymazat
  7. To že Rusko se postavilo na stranu práva a spravedlnosti a rovnoprávnosti - není pohodlné pro Západní banky a korporace - zvláště když Putin chce spravedlivě odstranit a soudit a dát na pravou míru historické zločiny spáchané Západem (a tím pádem i součastné, že ano...)

    To že Putin a Rusko chtějí aby všechny národy měli pravedlivý přístup k mezinárodnímu obchodu je trnem v oku Západu a toto je důvod dnešní krize ... nic víc....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všichni s Ruskem čile obchodovali a muhutně do něj investovali. Ovšem dokud Putin neanektoval Krym. Bez událostí na Krymu a následně v novorusku by západ s Ruskem obchodoval a investoval čile dál. Obchod samotný nikomu nevadí a vaše vývody jsou zcela mimo.

      Vymazat
    2. Moje závěry jsou správné ..... tak jako moje fakta ..... a analýza...

      Bohužel, musíte to zkusit někde jinde .....

      Vymazat
    3. Zaměňujete fakta s vašimi fantaziemi.
      Jak jsem psal, západ obchoduje rád s každým nž na hrstku zemí na které jsou z různých důvodů uvaleny sankce. To je prostě FAKT. Platí to pro Čínu a platilo to do minulého roku i pro Rusko. Také FAKT.
      Zkuste ta vaše moudra servírovat vašemu pejskovi, ten vám je možná bude žrát.

      Vymazat
    4. Podívej se na film Krym - cesta domů. Na konci se ten reportér Putina ptá, jestli by postupoval stejně, když teď zná následky. A dobře si poslechni, co říká.
      Jak říkával můj táta - každá sranda něco stojí. Jde jen o to, jestli jsi srozuměn s následky.

      Vymazat
    5. Veškerý mezinárodní obchod je podvod založený na petro-dolaru .... všechny burzy jsou manipulované, komodity, zlato - vše manipulováno pro výhody USA ..... tzv DERIVATY - totalní podvod - dluhový systém totalná podvod centrálních bank ... OSN - totální podvod mezinárodní legislativy - Zapadní média - totalní podvod a úpadek jakých koliv hodnot .....
      A tento podvod nezačal včera ... že ano.
      ??????
      Tak že co Rusko a BRICS a dnes i Londýn chtějí je dát mezinárodní obchod do pořádku aby nebyly zvýhoďnovány jenom USA...., zločinecké bankéřské mafie ...... a fašistické korporace ...

      FÉROVÉ podminky pro všechny národy .....tečka.

      Toto je nové motto, které Rusko BRICS a Londýn hlásí do světa ... a toto je problém pro zbankrotované USA a EU.... BOHUŽEL

      A toto motto bude ustanovené na této planetě a tady taky zůstane do té doby než vstoupíme do trans-humanismu

      A to zda se to vám líbí či nelíbí opravdu nikoho nezajímá ....

      Vymazat
    6. Pro 12:05
      To snad nemyslíte vážně? Že západu jde čistě o obchod a nic víc-to může myslet vážně jen degenere, snaha obklíčit a oklešťovat Rusko jak snad viditelná i slepým-ale blbým a zaslepeným určitě ne.Usa se už viděli jak mají na Krymu základny a budou foukat Rusku do talíře a dostali přez pařáty a správně , jako by na Mexicko -Texaských hranicích měli základnu Ruští speznas. Hospodářský šprajc vynucovaný USA po všech vazalech je jen pomsta za suverenitu Ruska, né za Krym ale tu drzost hájit svoje zájmy ale je a bude jim to k ničemu jen si pod sebou víc a víc podřezávají větev a někteří jako vy na té větvi visíte jak na záchrané brzdě sugerujete sobě a snažíte segerovat i druhým že to není podřezená větev ale pevný zravý kmen- haha .

      Vymazat
    7. lidi na krymu jsou v pohodě protože se vrátili do vlasti kterou je rusko a kterej hňup to nechápe tak může číst dějiny o žádnou anexi nešlo vzali si jen to co jim historicky patří a na co si zasraní usáci brousili zuby USÁKY JE POTŘEBA IZOLOVAT OD ZBYTKU SVĚTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Vymazat
  8. "To je ovšem otázka dlouhých let, na kterou dnes nemáme čas. Rusko je v přímém ohrožení, a za těchto okolností by bylo podlé připomínat křivdy nám způsobené. Naší starostí teď je, jak odvrátit od Ruska hrozbu války."

    Jestliže je připomínání křivd podlé, proč to tedy autor dělá? Vždyť je celý článek jen o tom. A přestože má v lecčemž pravdu, myslím si, že ruské velvyslanectví moc nepotěšil.
    A ještě si myslím, že "Čéchija" není tetička Ruska, ale její neteř.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jirzina -
      Já to viděl stejně - dík.

      .... posílal jsem svůj dopis rusům taky ..... Putin ví že mnoho čechů je proti nacismu ..... a korporátního fašismu bank a korporací ....

      Vymazat
    2. "Naší starostí teď je, jak odvrátit od Ruska hrozbu války."

      Vlastimile, ale tahle věta je na ruském velvyslanectví asi také nepotěšila, ale určitě rozesmála.
      To by mě fakt zajímalo, jak to my, Češi, budeme provádět! Jedině, že by vstali z mrtvých husité včele s Žižkou a konečně se probudili Blaničtí rytíři. A málem bych zapomněla na Krakonoše s Ančou a Kubou. Ti by taky mohli přijít pomáhat odvracet.

      Vymazat
  9. Skláním se v úctě před lidmi, jako autor tohoto článku nebo spisvatelka paní L. Procházková, kteří se snaží zachovat si vlastní rozum a způsob uvažování. Nemusím s nimi pokaždé stoprocentně souhlasit, a neočekávám, že oni se mnou. Ale obdivuji na nich, že jejich pojetí svobody osobní i národní dokáží logicky a věcně obhájit. A že se dokáží oprostit od chuti se pomstít, hlava nehlava. Proto si nevážím například J.Šiklové, která teď "věrně a zásadově" poleze do prdele američanům, se kterými se raději bude mýlit než....
    A k těm nacistickým symbolům. Na Ukrajině jsou veřejně používány polosoukromými ozbrojenými bandami , které vyhrožují absolutním zničením "moskala". V pobaltských zemích pochodují nejen pamětnické kreatury v náckovských uniformách a vyhrožují stejně. Ruskojazyčným menšinám jsou zcela úmyslně odpírána základní občanská práva , aby se pak mohlo říkat, že to Rusko vyvolává spory. Nutil někdo ukrajince zakazovat používání ruštiny? Nebo jinde odebrat občanství a volební právo? Tohle by měl každý slušný demokratický stát kritizovat. Protože to je potencinální zdroj násilí.
    Jestliže chci, aby Rusko respektovalo naši nezávislost a svobodu, tak mu nemohu "držet pěst u nosu", nebo se mu dokonce snažit "přišlápnout vojenskou botou krk",aby bylo povolné, a předalo mi své zdroje, pardon, "rozdělilo se", jak prohlásila "balkánská řeznice". Já pán, ty pán a naopak.To musí být zásada.
    A závěrem, pozvat si na dvorek amerického "Mažňáka", aby mě jako chránil svou přítomností, může akorát zbabělý a nesvéprávný politik. Chtěl jsem napsat stát, ale to jsme i my, kteří na našem dvorku nikoho nepotřebujeme a nechceme.J.B.

    OdpovědětVymazat
  10. snažíte sa tu prezentovať len svoje pocity a horkosť z toho, že ani po r. 1989 sa Česko nestalo pre mocných partnerom, zas len handrou, týmto pocitom trpíte už od čias Háchy, podvedení a zatrpknutí ako Beneš, nedocenení a nepotrební, a tak aj pre Rusko týchto dní, vôbec si vás nevšimnú, ale ani neodpovedia, načo aj, porobeným sa odpoveď nedáva, a vláda - tá je jasne proti ... všetkým doma. Na Slovensku už doznieva - to vaše - ať si jdou, ať chcípnou, oni si neumí vládnout,- a je faktom, že doteraz nezaznelo z českej strany jedno slovo o čomsi spoločnom, ba naopak, stále viac sa rozdeľujeme - slováci sa cítia lepšie vo Wiedni ako v Berlíne, a už ani Budapest nestraší - a preto ten článok - nič v zlom, alebo aj v zlom, pre slovákov je neprijateľný, ako keby po r. 1968 práve slováci boli tí - veď boli v čele štátu - ktorí zničili to pekné z týchto rokov, popravde Dubček je zabudnutý a jeho"odkaz" - žiaden nebol! - takže - aj tot je článok, ktorý ako slovák pociťujem zo strany za riekou Moravou ako neprijateľný - my nepovažujeme na Slovensku pripojenie Krymu za anexiu, nepovažujeme Ukrajinu za štát, nepovažujeme Waltzmana za prezidenta, nepovažujeme Česko za strategického partnera, prečo, lebo sa nás na to ani nikto nepýta, a všetkým silným dookola je im náš názor ukradnutí a vieme to, a nebolí nás z toho hlava, zatiaľ čo vás stále

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela nechápu, proč jste do téhle debaty zamotal Česko-Slovenskou otázku. A také proč si troufáte mluvit za všechny Slováky. No budiž, vaše věc. Já, a mnoho dalších, které znám, se rozdělit nechtěli, a nikoho nikam neposílali. Spolu bychom asi dnes byli v něčem dál. Je to tak, jak to je, a není důvod se na sebe mračit. Já ho tedy nemám.
      Jinak jste smysl článku nepochopil. Není o tom, že máme potřebu se někam lísat a žebrat o uznání, ale naopak, konečně se začít chovat jako svéprávní obyvatelé svobodné země. U vás se o to snaží premier Fico, u nás prezident Zeman. Vlezdoprdelisty máte zrovna tak u vás jako i u nás. A že si snámi i vámi snaží, dost často zdařile, vytírat zadek země NATO, je smutný a holý fakt. Tak se hloupě nekasejte, a snažme se spolu domluvit, jak se stát svobodnějšími. J.B.

      Vymazat
    2. Politici rozdělili Československo na dva státy bez referenda, protože sami moc dobře tušili, jak by referendum dopadlo a že by se prostě museli dohodnout. A že by se většina lidí v Čechách i na Slovensku vyslovila proti rozdělení, o tom nepochybuji. Hledejme to, co nás spojuje, ne naopak. Které jiné národy by měly mít k sobě tak blízko? Věřím, že se jednou znovu setkáme ve společném státě.

      Vymazat


    3. Politici rozdělili Československo na dva státy bez referenda, protože sami moc dobře tušili, jak by referendum dopadlo
      xxxxxx
      Samozřejmě, že věděli, jak by referendum dopadlo, ale také věděli, že to tak, jak doposud prostě nepůjde, skončilo by to krveprolitím. Proto, i když jsem s tím nesouhlasil, dnes uznávám, že to bylo jediné správné řešení, pokojně se rozejít. Lidé na Moravě a ve Slezsku byli také proti rozdělení.

      Vymazat
  11. zkuste hádat kterej zmrd nás nacpal bez referenda do NATO chodím pravidelně kálet na jeho rov

    OdpovědětVymazat
  12. Plně sdílím, do poslední tečky, vše co zde napsal pan Vlastimil.
    A tímto mu velice děkuji, že otázce věnoval, s jeho erudicí, pozornost jakou tato otázka vyžaduje.

    Často mě mrzí okolnost, sice přirozená nevyhnutelná, že již téměř vymřeli pamětníci druhé světové války.
    Že při tom mladší generace postupně ztrácejí schopnost spravedlivě porovnat význam druhé světové války a událostí 1968. A to ve vztahu k Rusku, podtrhuji, k současnému Rusku.
    A vůbec, že moderní doba a blahobyt tak moc svádí k povrchnosti myšlení a nezodpovědnosti.



    OdpovědětVymazat
  13. Pro USA je válka v Evropě východiskem z jejich neudržitelného stavu.
    A o tom to celé je. Veškeré počínání USA to dosvědčuje. Proč jen tuto očividnou pravdu alespoň v pudu sebezáchovy nechceme vzít na vědomí. Papaláši snad nemají žádné děti? Nebo snad v záplavě té jejich idiotské arogance jsou přesvědčeni, že jich se to netýká?

    OdpovědětVymazat
  14. Hodně s vámi souhlasím pane Tesaři a obdivuji vás, že jste byl ochoten za minulého režimu tolik trpět za pravdu a principy. Jen v některých věcech více méně nepodstatných bych si to musel s vámi upřesnit. Je opravdu dobře, že jste to Rusům napsal, protože z mnohých disidentů se zřejmě stávají fašisti nebo blbci (ono vlastně platí obojí). Zdraví Vás Kamjdu

    OdpovědětVymazat