Reklama

neděle 21. června 2015

Daňové ráje: Z Česka proteklo čtvrt bilionu ze státních peněz, Amazon a Walmart pozdravují z Lucemburska


21.6.2015 Wertyzreport

Zatímco se český ministr financí Andrej Babiš snaží prosadit elektronickou evidenci tržeb, aby zvýšil výběr daní, v posledních osmi letech proteklo z Česka do firem z daňových rájů téměř 250 miliard korun z veřejných peněz. Tvrdí to na základě svých průzkumů společnosti Bisnode a Transparency International.
Jen za posledních osm let zvítězilo ve veřejných zakázkách více než 400 firem s vlastníkem právě v daňovém ráji. Velkou část získaly firmy s majiteli z Nizozemí, Kypru nebo třeba Lucemburska. Analytik společnosti Bisnode Martin Říčař Českému rozhlasu řekl, že jde zejména o zpracovatelský průmysl. „Je to zejména zpracovatelský průmysl, který tvoří zhruba 50 procent všech firem, které využívají daňovou optimalizaci přes daňové ráje. Potom následuje velkoobchod a maloobchod.“

Tato zpráva přichází zrovna v době, kdy v České republice začíná nabírat své zaměstnance pro svůj sklad společnost Amazon se sídlem v Lucembursku. Amazon byl také součástí skandálu současného předsedy Evropské komise Jean Claude Jucknera, který těmto společnostem jako premiér a ministr financí Lucemburska umožnil daňové prázdniny. Daňové práznidny se vztahovaly i na americký obchodní řetězec Walmart. Ten podle nové zprávy liberálního think tanku Citizens for Tax Justice ukrývá v Lucembursku majetek v hodnotě 64 miliard dolarů.


Zdroje: Český rozhlas, Mother Jones
Foto: Mike Mozart/Flickr and Mariusz Kluzniak/Flickr

59 komentářů :

  1. Blbost, tohle by Kalousek nedovolil.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Právě Kalousek je toho propagátor.
      Babiš raději obere OSVČ o několik mil.než aby šáhl na své kamarádi.Nevěřím,že to přinese do státní pokladny několik mld.Ti co si umí udělat daňovou optimalizaci,tak to nepostihne,jen několik poctivých OSVČ.O útěku firem do daňových rájů se ví dlouho,nic se s tím nedělalo,ani nedělá.Pak jak je oficiálně potvrzeno odchází do zahraničí na 300mld,dividend,takže,když nám něco přispěje EU,tak to kmotři stejně přidělí sobě.Spíš mě připadá i Babiš jako kapesní zloděj,okrást jen toho který se dá.
      zemedelec.

      Smazat
    2. Jsme zkurvená země.

      Smazat
  2. Proč existují daňové ráje? Protože existují daňová pekla. Nechávat si vzít 70 % toho, co každý z nás vydělá, není v pořádku. A někteří to holt řeší těmi ráji.

    A co se dividend týče - jsou to jejich peníze a je to čistě jejich věc, co s nimi dělají. Nějaké jiné peníze na oplátku přitečou ze zahraničí sem (jsme proexportně zaměřená ekonomika) - a těch peněz je docela dost. A pokud to pořád někomu vadí - méně peněz v oběhu znamená zvyšování jejich hodnoty, zvyšování hodnoty úspor atd. Měli bychom tedy chtít, ať těch peněz odtéká co nejvíce.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Chtělo by to proto zavést jako pivinnost, vydělané peníze odvézt z republiky.

      Smazat
    2. Já jsem pro jedinou povinnost - naložit s vydělanými penězi zcela dle svého uvážení a nenechat si do toho nikým kecat.

      Smazat
    3. Naše republika patří k těm evropským zemím, kde je míra zdanění podprůměrná. Přesto do daňových rájů uteklo tisíce(!) u nás podnikajících firem. Takže ta teze s 'daňovým peklem' kulhá, že?! Další hloupost je ono nakládání s 'vydělanými penězi'. Podnikatel je vydělal spolu se svými zaměstnanci a v prostředí, které mu podnikání umožňuje. Zkuste podnikat na Sahaře nebo v Antarktidě. Když se stát stále zadlužuje a propadá, když chybějí peníze, kde se mají vzít? Dalšími půjčkami a dalším zadlužováním určitě ne. A opovažte se tu opakovat ty pravicové lži o důchodech, prožírání, sociálních dávkách, zdravotnictví ... to už tady bylo. Zkuste něco jiného.

      Smazat
    4. 17.24. Souhlasim temer se vsim,ale nechapu,jak mohou firmy podnikajici v nasi republice, zde neplatit dane-asi jsem nechapavy..podle mne by to melo probihat..tady podnikas,tady budes danit..tecka

      Smazat
    5. I na bulvárních Novinkách přiznávají, že od nás odtékají peníze pryč
      http://www.novinky.cz/ekonomika/372928-z-cr-na-dividendach-odplynulo-do-zahranici-214-miliard-kc.html
      K čertu se Sobotkou a Zemanem

      Smazat
    6. 17:24: Stát v prvé řadě nemá být, je to zbytečná instituce. Pak odpadnou věci jako zadlužování a shánění peněz do státního rozpočtu apod. Je třeba si uvědomit, že státní rozpočet není náš rozpočet, není to můj rozpočet, není to Váš rozpočet. Je to rozpočet těch kašparů (vlády), do kterého strkají peníze (které sprostě ukradli, ať už tomu říkají jakkoliv) a z kterého se sypou peníze do věcí, které by si většina lidí normálně nekoupila, protože je nepotřebuje - jako např. cikáni nebo neziskovky; nebo protože by si ty služby koupila v lepší kvalitě od soukromníka (prakticky vše ostatní, co dnes zařizuje stát - policie, zdravotnictví, školství...). Ti kašpaři ve vládě nemají absolutně žádnou zpětnou vazbu ani motivaci, co se týče zodpovědného hospodaření a kvality služeb. Klidně tomu říkejte pravicové lži, já jsem zatím nebyl přesvědčen o tom, že by cokoliv státního fungovalo dobře.

      A jediný důvod, proč se státní finance řeší, je násilí - v podobě toho, že musíme pod hrozbami násilí do toho rozpočtu všichni sypat peníze v předem stanovené měně atd. Jinak by to každému bylo naprosto šumafuk a našel by si lepší (a levnější) poskytovatele služeb, kteří nefungují na základě monopolu násilí, ale na základě konkurence v kvalitě. Nejde o kouzlo, ale prostě o možnost výběru.

      Mohl bych Vám tady vypočítávat, jak jsou všechny ty státní služby zadarmo příšerně předražené a vyjmenovávat, jak jsou nekvalitní. Ale pokud neotevřete oči a nezačnete se více zajímat o svět kolem sebe, tak to bude házení hrachu na stěnu.

      A argumentovat tím, že jsou zde daně nízké, je nesmysl. Jednak 70 % není číslo vycucané z prstu. Je to složená daňová kvóta, kam počítám všechny daně včetně těch, které se jmenují jinak, ale jsou povinné a není v nich volba. A jednak kdyby všechny státy okolo přijímaly muslimáky, my musíme taky? Kdo neskáče, není Čech, hop hop hop?

      Smazat
    7. K těm dalším výtkám:

      Podnikatel zaměstnancům jejich odměnu zaplatil - je jim to málo? Tak ať si řeknou o víc. A nebo ať řeknou státu, aby je neokrádal - 70 % je slušná suma peněz.

      A Sahara, Antarktida... to není problém státu, ale problém toho, že je tam málo obyvatel, tedy i málo zaměstnanců a zákazníků, problematická doprava a špatné přírodní podmínky, tedy vysoké počáteční i provozní náklady a velmi nízký odbyt. To není o právním prostředí, ostatně představa, že by měl mít stát monopol na právní prostředí, navíc na základě tak nemorálního argumentu jako je násilí... brr, je hnusná, i když vím, že je to bohužel realita.

      Smazat
    8. Takže,pokial chápem Tvoj postoj, tak keď prídem k Tebe so samopalom a ťa vystrieľam, tak v pohode, nepotrebuješ štát, spoločnosť, nič, každý sa má starať sám o seba. Tak si to myslel ?

      Smazat
    9. V pohodě to samozřejmě není, pán Kaňuch, ale já ten samopal můžu mít také (a ty o tom bez státu nebudeš vědět) a může jej mít třeba i soused-kamarád, nebo Tě zastřelí někdo jiný někdy jindy. Netvrdím, že každý se má starat sám o sebe výhradně svými vlastními silami, ale že každý má mít možnost volby, komu co svěří a jakým způsob si vše zabezpečí. Velmi důkladné a podrobné volby.

      Já osobně nepotřebuju stát. Potřebuju bezpečí, potravu, bydlení, plus třeba navíc internet, nebo silnici, po které jezdím do práce atd, tedy zcela konkrétní služby. Neupínám se ke státu jako jedinému a univerzálnímu poskytovateli všech těchto služeb - protože právě protože se stát snaží univerzálně poskytovat širokou škálu služeb, není dobrý ani v jedné; je to něco jako švýcarský armádní nůž - umí spoustu věcí, ale je to nouzovka, na pořádnou práci použijete pořádný nástroj. Mohu-li si vybrat, vyberu si poskytovatele každé z těch věcí podle svých kritérií (jako např. cena, kvalita, reputace), stejně jako si na konkrétní činnost vyberu vhodný nástroj.

      Samozřejmě to není jediná výhrada ke státu, ale výhrada skrze amorálnost státního násilí se zde na NR zjevně míjí účinkem.

      Rozumíme si?

      Smazat
    10. Ajajaj, zase tu opruzuje Ten Co Nepotřebuje Stát se svými slovními exhibicemi. Nechcete si založit svůj web pro podobně postižené hlupáky?

      Smazat
    11. Mno - ale rýád bych věděl, jakej je rozdíl mezi vydělanými penězi, vykšeftovanými penězi, vytunelovanými penězinakradenými penězi a t.d. Z pohledu výše uvedfenejch asi žádnej. Vždy jsou "majetkem" toho, kdo je vlastní a drží v rukách či kufru (ergo v bance daňovýho ráje)......

      Smazat
    12. 20:01: Ajajaj, zase tu opruzuje ten, co ostatním nadává do hlupáků. Nechcete si založit svůj web pro podobně postižené chytráky? A nebo víte co, ať se nemusím snižovat na Vaši úroveň - co kdybyste zkusil věcně diskutovat a vysvětlit mi, proč je nepotřeba státu hloupá? Zvládl byste to?

      20:39: Zjevně v tom rozdíl je, když jim kladete různá přízviska (vydělané, vykšeftované, vytunelované, nakradené). Peníze jsou samozřejmě vždy něčím majetkem, nicméně přízviska, která jste jim dal, souvisí s tím, jakým způsobem byl takový majetek získán. A zde se shodneme, že na tom dost záleží, protože pokud byly ty peníze někomu uzmuty proti jeho vůli, je to špatné. Aby volný trh a ekonomická svoboda fungovaly, je absence iniciace násilí důležitá, každý má právo vlastnit majetek a jeho vlastnictví je respektováno. Zapadá do toho stát? Moc ne, ještě jsem neviděl, že by ČR repektovala něčí majetek.

      Smazat
  3. Nikde se tak dobře nevládne jako v Čechách, říkají si majitelé Amazonu a všichni andílci z daňových rájů. Podobně se daří rovněž velvyslanectví USA když, až na jednoho, všichni nejvýznamnější mocní pravidelně tam konsultují. Také B.Posselt je radostí bez sebe z Bělobrádkova nápadu konat příští kongres landsmanšaftu někde na Moravě. Jenom v Bruselu nás nemají moc rádi, zatím. Sobotka to napraví, uvidíte.

    OdpovědětSmazat
  4. Proto se taky všichni šmejdi,kteří kdysi utekli do vysněného západního ráje, hromadně vracejí do ČR. Tady je ráj pro podvodníky, šmejdy, lumpy a zločince všeho druhu.Bezprávní stoka, kde zejména pochybné existence a žoky peněz mají naprostou jistotu, že je nikdo trestat nebude. Vrátila se třeba i dcera bývalého senátora a herce T.Töpfera,dcera K.Gotta, a řada dalších takzvaných celebrit a umělců. Žádná posvátní ideologie v tom není - prostě přišli na to, že v žádném ze západních rájů jim pšenka nevykvete tak bohatě, jako u českých blbců. No a pokud jde o Babiše, jak může ovlivnit dodatečně, že veškeré všechno co vydělávalo pro ČR bylo předáno nebo prodáno cizím vlastníkům, státní zakázky taky nechávali vyhrát cizí vlastníky, a ještě celá řada šupáků měla daňové prázdniny. Ani jeden jediný den neměli daňové prázdniny čeští pracující občané - naopak - jsou zdaňováni několikrát. Správně by se nám také měla vracet DPH vynaložené na potraviny a další věci - protože už jsme zdaněni u zdroje mzdy- OSVČ a všichni podnikatelé si mohou zaplacenou DPH odečíst z daňového základu -respektive je jim vracena. Odečítá se i silniční daň a spotřební daň a ještě ta chátra řve a huláká, když si má pořídit elektronickou pokladnu, jejíž pořízení by si také dali do nákladů. Kdy konečně u všech všudy začnou řvát a hulákat taky řadoví pracující občané, kteří jsou zdaňováni několikrát? Proč se nevrací zaplacená DPH za nákup potravin důchodcům? Proč zločinecký stát okrádá i ty nejposlednější chudáky - proč důchodce musí platit DPH z nákupu jídla? To je naprostá perverze.Mnohem lépe se žije lidem ve vězení než na svobodě, protože ve vězení mají komunizmus - bezplatně zajištěné všechny služby a luxus výměnou za svobodu -a co z ní mají lidi žijící na svobodě? Jen neustálé spekulace jestli vyjdou s přídělem peněz i další rok, strach, nedostatek zdravých potravin a léků - To, co z naší země nechala udělat smečka disidentů výměnou za peníze a majetek pro ně, byl sprostý zločin, nejsprostější za celé poválečné období. Teď hromady peněz tečou ven z republiky, tady je svrab, bída, neštovice, a bilionové dluhy.Co z toho má Babiš během svého funkčního období vytvořit? Má smazat a napravit všechen svinčík, hromaděný 25 let, ke kterému lidi jen přihlíželi?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Co to tady blabolite za nesmysly o zivnostnicich,kdyz o tom vubec nemate poneti.prectete si blaboly z dilny burese a kydate tady svuj hnuj,nechte si ho ve vlastnim dvorku.kdyz se nedari vybirat dane jak se slibovalo,tak se vrhneme na ty,kteri se nemohou nijak branit i proto ze se jich nema kdo zastat a udelame z nich TY ,kteri za to mohou.registracni pokladna ten nevyber dani nikde nevyresila,naopak to spolecnost vzdy rozdelilo.a pokud jde o ruzne odecety dani tak si doplnte vzdelani a potom muzete "poucovat". Nejsem osvc,jsem taky duchodce,ale urazi me,kdyz je nekdo napadan neopravnene..

      Smazat
    2. Dalo by se hodně polemizovat.
      Právě u těch firem z daňových rájů,jak probíhá placení DPH a jestli probíhá ono odečtení z daňového základu,když u nás nedaní.

      Smazat
    3. Co z toho má Babiš vytvořit? Upřímně nevím, já jej rozhodně za spasitele nemám.

      Smazat
    4. k 18,31 problém je v tom, že podvádzajú aj tí malí. Ale pre verchušku je lepšie stíhať tých malých,lebo:malý podvedie štát o nejakých 3000 eura a dajú mu pokutu 2000 eura, lebo nemá na advokáta nemá na úplatky, veľká firma podvedie štát o 3 000 000 a sa to rieši 10 rokov, lebo majú na advokátov a úplatky. TO HESLO , ŽE KEĎ UKRADNÚŤ TAK MILIÓN, A KEĎ MILOVAŤ, tak viete koho

      Smazat
    5. Bohužel nemáte o daňovém systému v podstatě žádný přehled. To není Vaše chyba, to je vina státu,který nedělá osvětu a veřejně transparentně neukazuje,co se s daněmi děje. To je pozůstatek bolševického myšlení a všude jsou dnes ve vedení státních orgánů a systémů bolševici myšlením. Nemusí mít žádné rudé knížečky. A zde je jádro pudla.

      Smazat
    6. A když se zcela transparentně ukáže, že se to rozkrádá a plýtvá se tím, tak co? Co stát udělá? Být to volný trh, vyberete si prostě jiného poskytovatele a ta hrozba ztráty zákazníka Vašeho poskytovatele motivuje ke zlepšování. Jaké jsou páky na stát? Demokracie? Nenechte se vysmát, vidíme všichni moc dobře, jak celá ta slavná demokracie chodí od čerta k ďáblu.

      Jinak buďme rádi, že stát nedělá tu propagandu, jakou navrhujete (Vy tomu říkáte osvěta, pro mě je cokoliv, co by mělo obhájit existenci bytosti, jež se živí amorálním způsobem, propaganda.). I když lidí naivně věřících v ten tak úžasně potřebný a užitečný stát je bohužel i přesto dost - asi propaganda ve školách.

      Smazat
    7. Děkuji panu Anonymovi 22.01 za jeho sentence. Opět mne utvrdily v otm, že stát má být silný, má vybírat daně a od bohatých samozřejmě víc. Víc ze společnosti vydolují, víc musí vrátit. Měla by se také zavést daň z luxusu, aspoň do té doby, než zaplatíme dluh, do kterého nás dostala pravice (do ní počítám i soc.dem).

      Smazat
    8. Vám musel někdo hodně na něco šlápnout, že tak nenávidíte svobodu. Nechtěl byste stoprocentní daně a být absolutním otrokem státu? A mimochodem, umíte se vcítit do těch bohatých? Vadí Vám, že si nemůžete dovolit luxus, nebo co přesně? Vy jste nevysvětlil potřebu státu a vysokých daní absolutně nijak, jen jste se nějak utvrdil. Víte co, když tomu tak vážně věříte, jděte zítra za svým šéfem a řekněte mu, že jen doluje a že společnosti vůbec nic nevrací.

      Smazat
    9. Jste hlupák a demagog. Naštěstí jsem sám svým šéfem a takovým tupcům, jako jste vy se mohu jen smát. Blbnete lidem hlavu, ale to můžete jen těm momentálně retardovaným :-D))

      Smazat
    10. Pokud jste sám svým šéfem, pak Vás tuplem nechápu. Asi jste jeden z těch sadistů, kteří by rádi zlikvidovali konkurenci skrze násilí (takže skrze stát). Ale nebojte se, tvrdá ruka státu, které se tak domáháte, má obrovskou podporu Vám podobně smýšlejících, takže dopadne i na Vás. Pojedeme v tom průšvihu všichni společně a mám i podnikatelský záměr - budu pěstovat kořínky. Myslím, že půjdou na dračku, protože se kořínky bude po odchodu podnikatelů živit hodně lidí.

      Smazat
    11. Jste grafomanický hlupák.

      Smazat
    12. Nevím nevím, zda Babiš vytvořil nějaká pracovní místa. Vím, že skupuje firmy, zemědělské farmy a pak tam asi o 1,5 až 2 tisíce sníží již nízké platy. Inu jeho dluh ve výši 25 miliard musí někdo zaplatit a platí vždy ti stejní. Do r. 2020 může čerpat dotace z EU, proto asi tak do uvedeného roku bude škodit v politice. Ale je to jedno - vždy někdo škodí a my jsme aktivní z gauče.

      Smazat
  5. Pro 17:36
    O tom nepochybujte , že to Bohuš vylepší . Tento bezpáteřní parazit , s idiotským úsměvem , který nikdy nepracoval je schopen všeho .

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Kdybyste nenapsal jeho jméno, tak každý hned pozná o jakého makáče, který šel z VŠ-s titulem Mgr. přímo do politiky, jde.Jinak mu říkají Slávek.

      Smazat
    2. Pořád ale je ve vládě asi ten nejlepší - třeba zabojoval proti kvótám na imigranty. Není také iluminát. Mohlo by být hůř.

      Smazat
  6. Po podpisu TTIP uvidí už celá Evropa, co znamená vývoz kapitálu. Počkejte si, uvidíte, co znamená okrádání Evropy ve velkém. Dneska jsou to jenom první nesmělé krůčky.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Trefa.Jestli pak bude moci vůbec stát rozhodovat o DPH,hlavně u dovozu.Pro spotřebitelé určitě zůstane dosavadní.
      zemedec.

      Smazat
    2. USA i Monsanto se již nemohou dočkat, jak celou hloupou EU TTIP oloupí a rozvrátí!!!Naši politici se budou jen smát.

      Smazat
  7. Podívejte soudruhu podnikateli, který mně nadáváte kdykoliv nazvu OSVČ a podnikatele vychcanou smečkou -ani ne tak vychcanou, jako spíš, že si můžou lajznout to,co obyčejní pracující ne.Proč se nedaní na základě stejného principu? Proč OSVČ nebo podnikatel nedaní stejně jako jiný pracující občan? Proč se jim vrací DPH a proč si zaplacenou silniční a spotřební daň dávají do nákladů na snížení daně z příjmu? O jaké vynaložené náklady si může své zdaňování snižovat řadový pracující občan? On už i OSVČ je nadlid? Živnostník je nadlid? Jestli si daňový základ snižuje o investice, které musel vynaložit aby vůbec podnikati mohl, je to v pořádku - ale proč nemůže platit DPH, a další druh daní jako každý pracující? A proč si dává do nákladů výdaje na reprezentaci ( co sežere a vypije s přáteli)? Proč si do nákladů dávají například vymalování a rekonstrukci bytu, ( když ho fiktivně používají jako provozovnu)-totéž se týká oprav auta, které používá "jako" na firmu a vůbec - nechme toho! Nadáváte jako hloupý lump! Poctivý podnikatel by nenadával, protože by pochopil, že pracující lidi jsou nasraní na odlišné přístupy právem.A proč tak někteří vřískají proti elektronickým pokladnám? Když se chovám poctivě, proč bych vřískal? Jenomže vy byste vřískali, i kdyby vám je zakoupil "stát" a bezplatně zavedl. To, že pořízení pokladen drobné živnostníky "zruinuje" je zrovna takový žvást, jako kdyby někdo tvrdil, že viděl ďábla.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nikdo nemá být nadčlověk. Ani komouši, ani dělníci, ani podnikatelé, ani vláda. Nikdo. A na základě toho, že nikdo není nadčlověk, nemá nikdo žádné morální právo vybírat jakékoliv daně.

      Chcete-li, aby OSVČ danili stejně, pak zřejmě chcete, aby OSVČ skončili na podpoře na dávkách. Podnikání není zlatá slepice, není to lehká cesta k milionům (jinak by podnikal každý, včetně Vás), řada živnostníků žije od měsíce k měsíci stejně jako zaměstnanec, kolikrát se mají i hůře, bez dovolených, nemocenských, vědí, že budou mít houby důchod... a stejně do toho jdou, přes všechny ty rány od Vám podobných komoušů, Vám poskytují služby, i když za to, co říkáte, si je vůbec nezasloužíte.

      Pokud zvednou OSVČ daně, budete ochoten jim platit více za jejich služby? Nebo budete nadávat jako špaček, že Vám všichni zdražili nebo zavřeli Váš oblíbený krám? Rozhlédněte se kolem sebe, navštivte toho svého živnostníka - řemeslníka, kadeřnice/holiče, hospodského, majitele večerky, automechanika, instalatéra... a řekněte mu do očí, že je parazit, že má platit vyšší daně a že všechny ty služby, které Vám poskytuje, jsou vůči Vám podvod. Vyrazí s Vámi dveře, stejně jako byste vyrazili dveře s šéfem hulvátem.

      Víte, my bychom si měli všech vzájemně vážit. Nadáváte zde, jak zaměstnavatelé odírají zaměstnance a chcete, aby jim platili více. Ale ten někdo, kdo bude v konečném důsledku platit víc, je zákazník. Jste Vy (a vy všichni ostatní) také ochotni platit více? Spravedlivou odměnu, která tomu Vašemu živnostníkovi za jeho služby náleží? Jak se asi podle Vás cítí ten neustále šikanovaný živnostník? Kam až sahá Vaše schopnost empatie?

      Všichni (myslím tím všichni, nejen OSVČ) se snažíme přežít, jak se dá, protloukáme se světem a vzdorujeme klackům, která nám pod nohy háže stát. Vážně si musíme házet klacky navzájem tou neuvěřitelnou nenávistí a neúctou, kterou tady někteří projevují?

      Smazat
    2. Čím víc píšete, tím víc ukazujete, jak je potřeba silný stát a jak je nutné, aby všichni platili daně. Díky za upřímnost. Jen by to mohlo být trochu kratší sdělení.

      Smazat
    3. 22:02: Díky, jsem rád, že to někdo chápe. Ano, skutečně není vůbec potřeba a skutečně to není vůbec nutné. Přesně tak moc je potřeba stát a přesně tak moc je potřeba nechávat se okrádat. I Vám děkuji za upřímnost.

      Pokud jsem Vás špatně pochopil (což, se přiznám, může být z mé strany i úmysl, abych vyvolal diskusi), zkuste svou myšlenku rozvést - třeba mi zkuste říct, k čemu Vy konkrétně potřebujete stát, proč Vám to, co od něj potřebujete, nezajistí někdo jiný, co je Vám do mě a mých věcí, proč cítíte potřebu mě okrádat (resp. najímat si někoho, kdo mě okrade) atd. Zatím mi to upřímně nikdo nevysvětlil - a to myslím zcela upřímně, opravdu mi to nikdo nevysvětlil.

      Většina lidí totiž při obhajobě státu skončí v logických smyčkách (stát je potřeba, protože stát je potřeba) nebo v morálně dost ošklivých pozicích; a jakmile tam skončí, nepřiznají si chybu, ale pustí se do sprostých urážek a osočování oponenta z toho, že je hlupák apod. (jak už jsem i zde na NR často poznal).

      Smazat
  8. A ještě něco - vy nadáváte panu Babišovi Bureš apod.jen kvůli těm posraným pokladnám? To je ubohost. Jo takhle kdyby řekl živnostníkům ...hoši, to se ví, jen neplaťte daně, přece máte spoustu fíglů jak na to, tak jen do toho, přece jste vy živnostníci kořením ekonomiky - však my to všechno vydřeme z pracujících, důchodců, invalidů, -možností je spousta .. to by byl drahoušek? Chápu. To jsem schopen pochopit. Kdyby mne stát nechal, ať si tady dělám co chci, ať si třeba vystavuju fiktivní faktury za reklamu, ať používám osvědčené fígle, ať třeba lichvařím, ať si mastím na čemkoliv - to by byl ráj -ne?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ve své podstatě by stát mohl daň z příjmu úplně zrušit. Bohatě stačí DPH na konci celého výrobního procesu či realizačního procesu služeb.O tom se velmi vážně uvažuje ve vyspělých ekonomikách v souvislosti se zavedením zaručeného minimálního příjmu pro všechny občany.

      Smazat
    2. Babiš není milován nejen kvůli pokladnám. Je to klasický oligarcha a la Porošenko, Kolomojský apod. s klasickými oligarchickými zájmy, s majetkem, ke kterému přišel kdovíjak. Mnozí lidé jej mají za spasitele, schopného manažera a podnikatele. Ti lidé jej zřejmě nikdy neviděli a neslyšeli. Neuvěřitelný hulvát, v matematice naprosto zaostává (padají z něj perly typu 500 Kč měsíčně, to je 2000 Kč ročně apod.), nikdy si neprošel etapou drobného podnikání (a pak z toho lezou věty typu drobné podnikání je naprd.). Jeho minulost v StB je asi to úplně poslední, co mi vadí, ten seznam je dlouhý dost.

      A jestli chcete stručnou odpověď, pak je to tak, že Babiš nenávidí živnostníky. Proč by jej tedy živnostníci měli milovat?

      Co se všeobecného příjmu týká, nebude fungovat - povede k velkému znehodnocení měny a najednou základní příjem nebude stačit k pokrytí ničeho. Navíc čistě systematicky jde o podporu lidí v nezodpovědnosti, tedy jde o stejný problém, jako jsou dávky cikánům. Já chápu, že manuální práce je na ústupu, ale život není jen o manuální práci.

      Smazat
    3. Ve své podstatě je důležité snižovat velké rozdíly mezi lidmi. Nikdo nemá právo využívat společnost k tomu, aby bohatl, aniž by prostředí, které mu umožnilo zbohatnout, něco vracel na udržování a rozvoj. Takže dámy a páni, co jste bohatí. Bude se platit do státní kasy víc. Nejen ze zisku, ale i z luxusu a z majetku! A kdo bude utíkat do daňových rájů, nebude smět podnikat u nás. Těšíte se?

      Smazat
    4. Pro koho je to důležité? Pro Vás?

      "Nikdo nemá právo využívat společnost k tomu, aby bohatl, aniž by prostředí, které mu umožnilo zbohatnout, něco vracel na udržování a rozvoj."

      Volný trh něco takového ani neumožňuje. Při dobrovolné vzájemné směně totiž bohatnou obě strany, takže i to prostředí (resp. zákazníci), ve kterém někdo bohatne, bohatne s ním. Samozřejmě všechno to stojí na předpokladu dobrovolnosti všech transakcí.

      A závěrem - dámy a páni, co jste rádi za každou práci - ten zlý kapitalista prostě zavře krám a půjde podnikat někam, kde nemají takové blbé kecy. A vy? Jděte se pást. Těsíte se?

      Kam až sahá Vaše empatie? Co je Vám do cizích věcí? Co je Vám do něčího majetku? Závidíte?

      Jestli máte nějaký dojem, že nějaké bohatství je už nikdy nedosažitelné, nemáte pravdu. Kdysi bylo nedosažitelným bohatstvím mít jeskyni sám pro sebe, oheň a dostatek jídla.

      Smazat
    5. Trousíte tu už několik dní samé nesmysly. Prostředí, v kterém podnikáte a které vám podnikání umožňuje, je potřeba stále udržovat a kultivovat (soudy, armáda, policie, administrativa atd.) Kdyby tomu tak nebylo, tak byste mohl podnikat v džungli, na pustém ostrově nebo v dunách písku. Je zajímavé, že se tam ale nikdo podnikat nehrne, že? Tak je vidět, že ty vaše učebnicové bláboly neokonzervativních ekonomických extremistů kulhají, a to řádně.

      Smazat
    6. Ano, je potřeba udržovat, v tom s vámi souhlasím. Ale proč zrovna státem?

      (Abych Vám to vysvětlil jinak - já netvrdím, že nechci žádnou policii, žádné soudy, žádnou armádu... no, možná nechci žádnou administrativu, tam opravdu nevím, co bych od ní v té džungli chtěl. Ale v zásadě se přete se slaměným panákem, snažíte se vyvrátit výrok, který jsem nepronesl.)

      Smazat
    7. A k tomu podnikání v džungli, ocituji svůj dřívější příspěvek z 19:02:

      "A Sahara, Antarktida... to není problém státu, ale problém toho, že je tam málo obyvatel, tedy i málo zaměstnanců a zákazníků, problematická doprava a špatné přírodní podmínky, tedy vysoké počáteční i provozní náklady a velmi nízký odbyt. To není o právním prostředí, ostatně představa, že by měl mít stát monopol na právní prostředí, navíc na základě tak nemorálního argumentu jako je násilí... brr, je hnusná, i když vím, že je to bohužel realita."

      Tedy, lidově řečeno, nehrne se tam nikdo, protože tam není moc co dělat.

      Smazat
    8. Proč se podnikatelé z ciziny hrnou do Česka, na Slovensko a ne např. do Albánie, nebo na to vzorné Evropskou unií a NATOem zřízené Kosovo? Silnice slušné, lidí na podnikání dost, stát slabý, tak mi to prosím vysvětlete podle té své teorie. Děkuji předem.

      Smazat
    9. Se vám divím, že se s tím socipatem vůbec vybavujete. Ať si jde na ty písečné duny Linerlandu. To je tak terén pro ty jeho fantazie.

      Smazat
    10. 22:44: Viz 22:40, nebudu to psát znova. Prostě tam není co dělat.

      Smazat
    11. Aha, a je po argumentech. Tam je práce fůra, čeká na lidi, ale oni se do toho páni podnikatelé moc nehrnou. Proč asi?? Odborník na všechno má odpověď nedostatečnou, utíká z boje, hodil ručník do ringu. Jeho teorie je v koncích. A TO SVÝMI SENTENCEMI? POUČKAMI A BLÁBOLY POPSAL TOLIK MÍSTA. Byla by aspoň maturita?

      Smazat
  9. anonymovi 17:57: Je to zcela prostinké - ty firmy mají hlavní - mateřské sídlo v daňovém ráji. V naší a jiných zemích mají své dcery. Zisk z dcer si prostě stáhnou a zdaní je v daňovém ráji. Ještě také dividendy přiznají v zemi, kde se dividendy nezdaňují, a ztráty zase přenesou v té zemi, kde stát je ochotný je zadotovat, například pod pohrůžkou ztráty pracovních míst - viz třeba banky, které půjčovaly i lidem, kteří nemohli splácet - jednoduše to byly příliš velké firmy pro to, aby padly. Takže na své si přijdou na každý pád. Tedy tyto nadnárodní společnosti privatizují zisky a zestátňují ztráty. Navíc - okrádat bohaté se nevyplácí, ti se umějí bránit, tak se celosvětově všichni zloději v čele s bankovními gangstery soustřeďují na obyčejné chudé lidi, kteří si půjčkami chtějí dokázat, že na vytoužený dům, byt, auto či co jiného - mají. Dalším krokem bude odstranění hotovostních peněz - banka vůbec nemusí mít žádné reálné peníze, a bude nám diktovat, jak máme se svými úsporami nakládat, a také bude sledovat, kolik a za co utrácíme. Taková situace nemá v dějinách obdoby, snad jedině to snese porovnání s postavením otroků ve starověku. Jen silný stát tomu může alespoň trochu čelit, jenže ten se ztrácí nejen u nás, ale i v jiných zemích. Moc peněz je obrovská a lidský život nemá cenu pro ty, kteří plánují tenhle chaos a chtějí, abychom se navzájem pomlátili. Vycházejí z toho, ze zeměkoule unese tak půl miliardy lidí, kteří budou mít všechen světový majetek a pár lidí, kteří jim budou sloužit. Takže k válce to spěje a nikdo z těch nahoře, kteří tahají za nitky, nebude ohrožen - jenom my, obyčejní lidé. Chci také upozornit na otřesný dokument - prosím všechny, aby shlédli asi 30minutové video na AEnews:pátý bod - je tam článek o obchodu s dětmi a to video je tak hrozné, že jsem si po jeho shlédnutí prostě sedla a brečela. I když člověk už jeccos přečetl a ví, tohle je silná káva. Ano, někdo chce, aby se počet lidí zredukoval na minimum, protože už nejsme potřeba!! Bohatství Země je rozkradeno, ti, kteří se brání, jsou vražděni a ostouzeni, a naše média k tomu přispívají, vlastizrádně přispívají. Tak zdravím, Pavla

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Výborně paní Pavlo, jen tak do těch demagogů!!!

      Smazat
    2. Jednoduše řečeno návrat k nevolnictví a feudalismu!!!

      Smazat
    3. VAS KOMENTAR BUDE PRAVDEPODONE PREVZAT DO KNIHY NAVOD NA ZMENU OD VOLICU PRO VOLICE:

      samozrerme pokud proti tomu nebudete tady protestovat.OSV a jeji iniciativa VZV tedy volici za volice totiz ma uz v DESATERU VOLICE bod inicializovat napsani toho bezceleru prave intelektualni skupinou z OSV tedy Obcanske Spolecnosti Volicu.

      Smazat
  10. toto nemá chyby, ja by som to lepšie nenapísal

    OdpovědětSmazat
  11. Až na to,že otřesné dokumenty nám nepomůžou.Pomůžou jen k depresi,a k pocitu, že de facto už nic tady nemá cenu Žádná snaha nemá cenu. Vše je hluboce deprimující, vede k pocitu beznaděje a bezmoci. Jsou to okolnosti, které znehodnocují život a nabízí se otázka - ostrované na Madeiře, na Madagaskaru, na Kanárech, na Tahiti, a v celé řadě jiných zemí, kteří pořádají karnevaly, jedí společně, spějí společně v nějakých v podstatě chýších, jsou chudí, nemají televize ani noviny nebo internety, o těchto věcech neví nic. To proto se cítí být tak bezstarostní a šťastní? To proto se v každé jejich hospodě a v ulicích každý večer hraje a tancuje? Co nám tedy nejvíce ubližuje, a co z nás dělá frustrované a bezmocné duševní trosky? Peníze? Media a informační možnosti 24 hodiny denně? Od toho si necháváme brát radost ze života - a proč? Co změníme tím, když teď víme, jaké svinstvo je celá politika, světové nadvlády, křivé vlády a devadesátileté žoky peněz?

    OdpovědětSmazat
  12. ano, máte pravdu, zatím si většina lidí neuvědomuje, co se děje. Ale je to také proto, že nemají informace, cítí, že něco není v pořádku, ale nerozumí. Když každý z nás budeme informovat aspoň jednoho a přimějeme ho k zamyšlení, za čas se uvažování změní. Už teď mnoho lidí nevěří tomu, co slyší v TV, ale neznají alternativní zdroje informací. Věřím, že teď není čas na nějaké permanentní radosti, protože nám jde o kejhák, a to doslova. Radost ze života může mít v současnosti jen hodně neinformovaný člověk. Zdravím, Pavla

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.