Reklama

středa 3. června 2015

Úvahy, po kterých pravdoláskaři dostanou pěnu u úst

Napsali vittta a Kamil Mudra
3.6.2015 Ostrov Janiky


Na českém a slovenském internetu vedle převažujícího balastu a komerčních slátanin existují i zajímavé bloggy, přinášející skvělé postřehy a úvahy. Přinášíme jednu ukázku.


Vittův komentář:

Když se ale člověk podívá na období 1948-1974, což je těch 25 let jako 1989-2015, tak rozdíl je dobře patrný. Jedni budovali – a druzí se zadlužovali a zničili v podstatě všechno, co tady bylo…..

Když vezmu otrokářský systém, pak válka byla nutná, kvůli získávání zásadní energetické jednotky-otroka.

Ve feudalismu byla podřízenost dána a tak vlastně válka byla spíše jakási nekonečná zábava, protože jí nikdo nepotřeboval a feudální systém už vůbec ne. Však se jí také zabývali profesionálové.

Kapitalismus je toliko cestou k válce, bez ní nemůže fungovat.

Socialismus pak opět válku nepotřebuje, nemá z ní žádný profit.

***

Kamilův komentář:

Tady u nás, během socialismu, se podařilo postavit 4 atomové, 23 tepelných a 26 vodních elektráren, téměř 400 km dálnic, elektrifikovat železniční tratě, postavit hutní, strojírenské, chemické, potravinářské a jiné podniky a továrny, zmodernizovat zemědělská družstva a dosáhnou téměř 100% soběstačnosti v základních komoditách, provozovat flotilu námořních lodí, položit stovky kilometrů energovodů, plynovodů a ropovodů, zavést zcela nové výroby niklu, hliníku a umělých hmot, postavit a provozovat jesle, školky, školy, odborná učiliště, polikliniky, nemocnice, kulturní a společenské domy, sportovní stadiony, rekreační střediska.

Od základu bylo území republiky pokryto TV signálem, ne sice ideálně, ale přesto se udržovaly kulturní a historické památky, podporovaly se divadelní a umělecké soubory a soubory lidové tvořivosti. Vybudovala se podstatná část pražského metra s 38 stanicemi, obrovské prostředky se vynakládaly na industrializaci Slovenska. Postavily se stovky obytných sídlišť s 200 000 panelovými domy a 1 200 000 byty, což představuje 55% všech bytů a 30% veškerého bytového fondu a dekrety na byty se předávaly rodinám bezplatně.

Přitom byla ve zbrani udržována 200 tisícová armáda v mnoha desítkách vojenských útvarů, v 16 výcvikových prostorech s 407 bojovými letadly, 101 vrtulníky, 4 585 tanky, 4 900 obrněnými transportéry a BVP, 3 445 děly a raketomety a 77 zařízeními pro odpalování raket.

Platy sice nic moc, ale byly vyváženy dotovanými cenami potravin, bydlení, hromadné dopravy, lékařské péče, kultury, umění, sportu, kroužků pro děti, dovolenými na podnikových objektech „za hubičku“….

A ještě zbylo dost prostředků pro zahraniční pomoc rozvojovým zemím...


178 komentářů :

  1. No a potom zazvonil zvonec a slavný socialismus krachl.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nekrachl, byl rozprodán šmelináři na náhradní díly. Kdyby tu socialismus zůstal, byli jsme nyní stejně výkonní a nakopnutí jako Čína, ne-li více.

      Smazat
    2. Krachl. V celé východní Evropě. Od Polska přes Bulharsko až po SSSR. Při životě ho držely jen sovětské tanky a po krachu posledního pokusu o záchranu - perestrojky v SSSR se celý ten socík sám sesypal jak domeček z karet. Komouši byli rádi, že mohli utéct bez trestu od zpackaného díla a ti chytřejší z nich si i pěkně nakradli.

      Smazat
    3. Nekrachl. Byly tu progresivní podniky konkurenceschopné i na západních trzích, ty které měly schopné vedení. Socialismus potřeboval restrukturalizaci a změnu vedení, rozhodně nepotřeboval demontáž na to co je tu dnes. To bylo účelové a v podstatě vlastizrádné, protože došlo k prodeji pod cenou zahraničí, a zadruhé šlo o defraudaci, protože majetky nebyly privatizovány s účelem dalšího chodu podniku, ale k libovolné spekulaci, která vyústila v tunely, ztráty a konec výroby v desítkách fungujících podniků. Socialismus nekrachl, byl ukraden a zdefraudován, aby si hrstka post-socialistických oligarchů přivlastnila majetky, které jim nikdy nenáležely a náležet nemohly.

      Smazat
    4. -> 22:37 Socblok skoncil jednak na tom, ze v ZSSR bol na cele Gorbi, agent nasho velkeho brata a potom na tom, ze v kazdej krajine bola od isteho casu aktivna piata kolona vselijakych kriplov a nul, od umelcov, cez VS pedagogov az po tzv disidentov typu Lahev-Veskrna. Z nich cast bola s tichym posvatenim mocenskych struktur ( v ktorych boli tiez podobne podchyteni jednotlivci ) platena priamo, ako ti tzv. elitni chartisti a cast bola motivovana inak, napr vydavanim ich radoby vedeckych a umeleckych blabolov na zapade a tak dalej.
      Co sa konkretne CSSR tyka, tak samotny priamy podnet k prevratu vysiel predsa z istych kruhov STB, ked sa sudruh policajny provokater vydaval za zabiteho studenta. A potom, po patricnej medialnej masazi nastupili vselijaki vyskoleni manipulatori davov, ktori uz tie masy na tych namestiach patricne zblbli. Staci si vypocut zaznamy z tych mitingov.
      Samozrejme, odbornici na dejiny, konomiku, socialno-spolocenske problemy a dalsie veci, taki ako VY, taki v tom maju jasno. Sice ste hovno zazili, vsetko vam niekto patricne nalial do hlavy v uz upravenej podobe, ale o to viac budete tieto nezmysly prezentovat. Aj s penou u huby. A ked uz nie su agrumenty, co vam, cvicenym idiotickym trollom dochadzaju po par vetach, tak proste prejdeme do polohy hneduch a cervenych kosiel, k nadavkam a podobne.
      Len si laskavo uvedomte jednu vec - onedlho si vasi reziseri vytru rit nie len s nami ostatnymi ( alebo sa aspon co najefektivnejsie pokusia ), ale aj s Vami, pretoze Vasa zivotnost zavisi len a len na tom, ci dobre sluzite a ci Vase sluzby su potrebne. A coskoro uz nebudu. Prajem prijemnu zabavu a zacnite si cvicit prezliekanie kabatu vo forme radikalne zmeny narozu, v zaujme prezitia.
      J.

      Smazat
    5. Nakopnuti jako Čína?
      Čína má HDP na hlavu v přepočtu 7600USD. Česko má teď 19600? Ano já vím, vzhledem k matematice komunistů kdy 1+1 není nikdy dvě, pak pro komunisty je zcela jistě 7500>19600.

      Smazat
    6. Prohlédněte si Český a Čínský graf vývoje HDP v posledních dvou dekádách.

      Smazat
    7. Čína
      Rok 1990 - 2,5 bilionu Yuanů
      Rok 2012 - 52 biliónů Yuanů

      ČR
      Rok 1990 - 0,7 bilionu Kčs
      Rok 2012 - 4,0 biliónů Kč


      Dost mizérie, nemyslíte? Oproti komunistické Číně. A to jsme měli rok po revoluci a mohli začít s čistým stolem.

      Smazat
    8. I s polovičním HDP by nás Čína rozvojovou dynamikou 2x zválcovala.

      Smazat
    9. Aha. Takže mám závidět chudákovi kterého přijmy jsou třetinové oproti mým jen proto, že se na tu třetinu dostal 2x rychleji. No není divu, že socík došel na buben když ho řídili takoví ekonomičtí "experti".
      Btw, ty vaše čísla jsou bez započítání inflace těch měn naprosto k ničemu.
      Jo a ještě mi řekněte co je na Číně komunistického ať se zasměju.

      Smazat
    10. Třeba název - Lidová republika Čína. A můžete se smát až se budete za břicho popadat, hlavně aby vám neprasklo.

      Můžete chuďasovi s klidem závidět, protože za další dvě dekády, mu budete závidět mnohem víc, a už si to tolik neužiteje.

      Smazat
    11. 2:14

      Mě nezajímá název, ale sociální výdobytky tamních obyvatel, které jsou ve srovnáni s našimi minimální.

      Pokud si myslíte, že ekonomický vývoj probíhá lineárně a Čína bude růst o 10% ročně dalších 1000 let, tak jste ještě vetší "expert" než jsem si myslel.

      Smazat
    12. Mě zase zajímá změna ze stavu A do stavu B v čase C. Ovšem to Vám asi nic neříká, už to bude asi příliš mnoho písmenek najednou.

      Smazat
    13. Ovšem paradoxně za vše mohou tehdejší vůdcové - ergo komunisti. Jednak perzekuovali spoustu lidí za banality (hlavně duchovní, se kterými měli spolupracovat - už podle sociálního zaměření), jednak nedodržovali ono své pravidlo a začali nabírat do vedení strany tu oligarchickou vertbež (pod záminkami "odbornosti"). Ono fučíkovské Lidé bděte poslali do háje. Dělnicko rolniclý "plebs" se ukázal jako špatný a nedůsledný hospodář......

      Smazat
    14. Ano, 'reálný socialismus' byl pravěkem sociálního státu, ale návrat k neoliberálnímu kapitalismu nás okradl, devastoval a zadlužil. To se dá přirovnat jen k době ledové.

      Smazat
    15. Tak to tedy rozhodně nekrachl. Díky takovým lidem jako je Valesa, Havel a korunu tomu všemu dal Gorbačov,který se nechal opít rohlíkem od USA, se tato země ( a celá východní evropa)
      dala do rukou samozvaným rádoby politikům, kteří v dokonalé víře lidí, zpronevěřili a rozprodali tuto zem. Díky tzv. inteligenci národa ( umělci a veškerá verbež, která do hospodářství a výkvětu země nedala ani korunu) se lidé nechali obalamutit a přiznejme si, že to již tehdy byla propaganda západu a především USA, Sposta lidí věřila tomu, že se bude mít lépe. Jen si tak matně vzpomínám, na výsměch pravdoláskaře, že lidé bydlí v králíkárnách. Horda funckcionářů do rána změnila názor a sposta pochybných lidí se dostala díky amatérismu a pod dojmem disidentů se dostala do funkcí ve kterých neměla a nemá co dělat. Co je dnes?
      Lidi jsou rádi, že z dvou výplat utáhnou rodinu a poplatí veškeré poplatky a daně. Kolik je nezaměstnaných? Uvádí se že kolem 550.000, ve skutečnosti je jich téměř přes milion, díky Kalos změnám v tabulkovém přehledu. Kolik lidí je na podpoře, kolik lidí je z finančních důvodů donuceno žít
      pod životní úrovní? Kolik lidí jsou bezdomovci? A pořád budem plesat a pleskat se po ramenou, že se máme dobře, že nám nic nechybí? To je pokrytectví a hnus, který se nelíbí většině národa. Pořád se budeme pleskat poramenou, že se máme dobře, že máme demokracii. KTEROU ? JAKOU ? Že máme svobodu ? KTEROU ? Národ je kontrolovaný jako poslední podsvinče, které je řízenou velkovýkrmnou a čeká na porážku, ještě nás budou označovat čipy. Jak to tak vypadá, tak za chvíli budeme mít i čipy na WC, aby výkvět národa věděl, kolikrát jsme byli na tomto místě, To chcete mluvit o demokracii? To chcete mluvit o svobodě národa? Fuj a fialový hnus.

      Smazat
  2. Velice hloupé zjednodušení se kterým nemá cenu polemizovat. Snad jen jeden argument, který je absolutně neprůstřelný. Za 25 let po plyšáku měl tento národ každé 4 roky možnost se onomu "ráji na zemi" kdykoli vrátit.
    Stačilo k tomu opět si zvolit komanče nejlépe 99,9870056% :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To je skutečně neprůstřelný argument, doufám, že se mu nebudete bránit, až se při některých z příštích voleb tomuto číslu podíl KSČM začne blížit.

      Smazat
    2. 22:57

      Ne, nebude se blížit. Podruhé komunistům na jejich lži jako před volbami 48 nikdo nenaletí. Slibovali navázání na Masarykovskou tradici, podporu živnostníků a sedláků a nakonec všechno ukradli, popravovali a zavírali. Už nikdy víc.

      Smazat
    3. V jednom zásadním uspěli, odstranili šlechtu, která si nárokuje víc než ostatní. V tom jsou a zůstali mistři, a těchto mistrů bude brzy potřeba jako sůl.

      Smazat
    4. Komunisté svou smutnou úlohu už dávno dohráli. Pro moji generaci v roce 1968, když se vrátili z Moskvy a přistoupily na podmínky okupantů - mimo Kriegla, který se zachoval jediný jako chlap a komunista. Normalizace mrzačila lidi, vytáhla nahoru lidskou spodinu, ohnula statisícům charaktery a naprosto zprofanovala zbytky ideálu. Přesto i za vedení poloblbů a politruckých idiotů se lidem podařila velká díla (např. Čuba ve Slušovicích). Bylo by dobré, aby se na to nezapomnělo. Výčtem úspěchu socíku se havloidi pochlubit nemohou. TYak se vztekají a sází na to, že mladá generace nemá srovnání a že prolhaná média pokaždé zařídí volební úspěch nějakého toho Klause, Khárla, Bureše či Nagyové (pardon - ODS).

      Smazat
    5. 23:21

      Ty "úspěchy socíku" viděl každý na vlastní oči když se vydal po revoluci do Rakouska či Německa...
      Čím se můžete pochlubit od revoluce konkrétně vy? Co jste hodnotného udělal, vystudoval, v čem jste vynikl?

      Smazat
    6. Mno, asi nejvíc si cením nového typu lodního šroubu, ale prozatím není ani prototyp.

      Smazat
    7. Optimistický odhad je dvojnásobná účinnost oproti současnému.

      Smazat
    8. 23.37 - už melete z posledního, že to obracíte do osobní roviny a křečovitě lpíte na tom, že vám oponují rudí geronti. Po Listopadu jsem udělal kariéru, vydělal jsem peníze, jsem 'střední třída' - a volím komunisty. Ne že bych je miloval nebo obdivoval, ale dávám jim svůj protestní hlas, protože nic lepšího tu není. Oni budovali - nešmelili, měli zodpovědnost a zloděje trestali, nezadlužovali stát, měli svou morálku a ti slušní mezi nimi hledali pořád východiska - to se o té dnešní druhé straně říct fakt nedá.

      Smazat
    9. 0:07

      Ooo, jak snadno jste přeskočil největší zlodějinu v dějinách v roce 48. Taky přes 200 politických vražd včetně našich válečných hrdinů, nekolik set zastřelených na hranicích, tisíce poslaných do lágrů typu Jáchymov, atd. atd.. To je ta vaše zvrácená "morálka, slušnost a zodpovědnost"

      Co se týče budování, tak mi doufám nechcete tvrdit, že Němci nebo Rakušaní toho vybudovali míň. Opak je pravdou.

      Smazat
    10. Zlodějina je to co tu probíhá nyní, pokračující a narůstající zlodějina. Jednou to kulminuje a dojde ke srovnání stavu, tak jako došlo v roce 1948. Asi jste málo sledoval Divadlo Járy Cimrmana, a neznáte příběh o naivní uhlobaronovi, který si myslel, že mu díru v zemi nikdo nemůže vzít. To by na té naivitě nebylo až tak nic zásadního, mnohem horší naivita se tam skrývala nevyřčená, a to v přesvědčení pana uhlobarona, že mu ta díra vůbec mohla kdy patřit.

      Smazat
    11. Tu tvoji karieru bych chtel 0:07 videt. :-)

      Smazat
    12. A já tu tvojí Chujmere!!!!!!Ani psát neumíš negramotnej potrate!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Smazat
  3. " Byly tu progresivní podniky konkurenceschopné i na západních trzích"
    :-)) srando, socialistické podniky nejen na západních konkurovaly za základě uměle podhodnocené Kčs. tak nám nevěšte bulíky na nos.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To vám řekli ve škole? Tak to si vymýšleli.

      Smazat
    2. Uměle podhodnocená koruna je i nyní - viz poslední zásah Národní banky. O tom, že tyto podniky byly konkurenceschopné není sporu. Spíš mne překvapuje ta umanutost některých lidí, kteří si to ne a ne a nepřipustí. Tak jsou ideologicky zaklapkovaní a hloupí.

      Smazat
    3. Když se po revoluci tlačili západní firmy na náš trh v tomto případě ABB jističe.Monopolní výrobce měl zkušebnou v Brně stanovenou státní normu 1000 vypnutí v řadě.V případě ABB to bylo nějakých 100 a pak ten jejich jistič shořel.Takže něco bylo špatně.Nejdřív se pokusili změnit normu a pak raději vyměnili zkušebnu.Pak se v Krompachoch začalI vyrábět ABB jističe podle představ západu a pan Smaržík se stal generálnim ředitelem milionářem.A pohádky byl konec.Jak by to vypadalo kdyby výrobek vydržel 30 let.Pro koho by jsme pak vyráběly.A tak je to dnes se vším co kupujeme.

      Smazat
    4. V případě nedávného podhodnocení ČNB se bavíme o pár procentech. Před rokem 1989 to byly stovky procent. K tomu existovalo několik kurzů. Občan bez devizového příslibu a za kurs blízký černému trhu si valuty legálně vymenit nemohl vůbec.

      Smazat
  4. 22:46

    Vy jste chytrej jak rádio. Samozřejmě že socialismus potřeboval restrukturalizaci a soudruzi se o ni i pokoušeli, to byla přece ta perestrojka v SSSR. Ale nikdo ze soudruhů neměl ponětí jak na to a jak z toho svrabu ven.
    A ty konkurenceschopné podniky na západě byly které? Kolik jich bylo a kde tedy byla ta záplava deviz z jejich prodejů na západ? Kde ty devizy končily když jich byl v ČSSR stále chronický nedostatek? Odpověď je jednoduchá. Ono se toho na západ za devizy i přes obehrané zkazky prodávalo minimum.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Na to se zeptejte statistického úřadu, ten má ekonomické záznamy z těch let, ostatně sám pan Ministr Babiš v té době působil coby exportér Českých výrobků a technologií do zahraničí.

      Smazat
    2. 23:09

      Nemusím se ptát úřadu. Na to stačí selský rozum. Dobře si pamatuju, že v obchodech mimio Tuzexu nebylo ze západu nic, jižní ovoce jen před vánoci, ani na moderní léky ze západu nebylo, na vycestování do devizových zemí byl třeba pro hrstku šťastlivců devizový příslib.
      Můžete mi tedy vysvětlit kde ta záplava deviz za ty hromady našich skvělých výrobků prodaných na západ končila? Co se za ně tedy kupovalo?

      Smazat
    3. Selský rozum zkuste použít na dnešní stav. ... Moderní léky ze západu, pokud vím, tak jsme naše moderní léky vyváželi do zahraničí, k čemu dovážet "moderní léky" ze západu, když jsme měli vlastní moderní léky. Kupovalo se to nejnutnější, co tady nebylo.

      Smazat
    4. 23:19

      Člověče přestaňte lhát. V roce 89 jsme se se skvělým socialistickým zdravotnictvím dožívali o 4 roky méně než Němci! Proč asi? O Rusku ani nehovoříc. Jaké léky jsme vyváželi? To jste opravdu nikdy neslyšel, že lidi u nás nedostupné léky zoufale sháněli u příbuzných na západě?

      Znovu se ptám, když se dle vás kupovalo ze západu jen to nejnutnější, kde tedy končily ty obrovské přebytky deviz za naše výrobky prodané na západ co tedy nutně musely zbýt?

      Smazat
    5. Nerozumím tomu, proč si tu neustále serete do vlastního hnízda. Přestaňte tu vytvářet dojem, jako kdybychom byli nějaká rozvojová země. Krom toho, kolik vám v té době bylo a jak jste se zasloužil, aby bylo lépe, když už tak vytrvale a vehementně serete do své socialistické kolébky? ... Vytváříte tu uměle skutečnost, která neodpovídá realitě.

      Smazat
    6. Ano, nezapomeňte, že po celou dobu existovalo embargo na dovoz i vývoz a pak, že hlavně za normalizace soudruzi téměř neomylně dosazovali do řídících funkcí ideologické zmrašťky a ne schopné manažery. Ale například ony zmiňované Slušovice musela nechat rozmetat US-velvyslankyně Tempelová a její pohůnci (Devátý, Havel, Ruml, Tigrid a další). Zbrojí průmysl zničil direktivně sám velký Havel, velkou část průmyslu zničil Klaus v kupónovce (rád bych viděl toho, by tvrdil, že naše tehdejší námořní flotila nebyla konkurenceschopná) a tak můžeme pokračovat. Vedení po Listopadu posralo na co šáhlo!!! Asi proto, že to byli sebevzhlíživý buzeranti, individualisti, vejtahové a netáhla, bez sebemenší zodpovědnosti ke společnosti a k národu.

      Smazat
    7. Politrukovi 23:27

      "Jaké léky jsme vyváželi?"

      Např. penicilin. Nebo alnagon. Penicilin jsme vyráběli levněji a alnagon byl unikátní. Léky ze Západu se samozřejmě dovážely, ovšem existovaly pozitivní listy, k čemuž se postupně dobíráme nyní.
      Asi netušíte, že v současném režimu není, pokud jde o léky, pořád něco (to bylo tak i za socíku): nyní není např. krystalický penicilin. Nebo tetanický anatoxin. Nebo léky pro parkinsoniky.
      A.M.

      Smazat
    8. 23:27 No to uvidíte, kolika let se budou dožívat ty naše dnes mladší generace. Jídlo samá chemie, všude samý stres a blázinec a v neposlední době neustálé sypání chemických sreček na naše hlavy z letadel našich spojenců nejvěrnějších tz.chemtrails. Nebo to snad nevidíte a nebo nechcete vidět?

      Smazat
    9. 23:27 nebude to cenou piva a cigaret v tomto období?A Rusko je jenom potvrzení že alkohol zkracuje život a že hospody nebyly prázdné jako dnes.

      Smazat
    10. 0:31

      No zatím se dožíváme o 7!!! let déle naž za vašeho slavného socíku a zlom v prodlužování věku nastal hádejte kdy? Není to moc těžké.

      0:22
      Penicilin? Tak to byl opravdu high-science. V současném režmu je vše, každý důchodce baští nejméně 5 modrních léků a dožívá se o 7 let déle než za socíku.
      Léčí se i poruchy srážlivosti krve, poruchy metabolismu kde náklady jsou v milionech na pacienta ročně. Jak by takoví pacienti dopadli za socíku je zřejmé.
      Tak prosím nelžete, naše dnešní zdravotní péče se nedá s tou socialistickou ani srovnat. Ne ani tak úrovní lékařů, ale hlavně v přístupu běžných lidí k drahým lékum k drahým diagnostických metodám typu rezonance, umělým kloubům, náročným transplantacím, dialýze atd atd.

      Smazat
    11. Umělé klouby vyráběné Poldi Kladno vydržely 20-25 let, americký "moderní" import se rozpadá po 10ti až 15ti.

      Smazat
    12. Pro Anonymní4. června 2015 0:53: Ani nevíš, jak jsi ten argument postavil sám proti sobě! Uvědomuješ si, že ti naši dnešní skoro 70tníci se narodili už po druhé světové, tedy i zákonitě vyrůstali v "socíku"? A to ještě opomíjíš strmý vzestup lékařské vědy a léčebných metod nejen ve světě, ale i u nás. To je prostě "vývoj" a ty to obracíš na politickou rovinu. Je vidět, že si pleteš pojmy s dojmy, ale hlavně, že sis "plivnul". Z tvé teorie vyplývá, že kdyby byl u nás jiný režim hned po válce, tak by ti "pováleční" skoro 70tníci už měli dnes kolem 80ti let, ne-li více. Srovnej si to v hlavě, už kvůli sobě.

      Smazat
    13. Logika a nezfalšované údaje jsou svinstvem nahrávajícím ve prospěch socíku, kdy bylo podstatně méně válčení, násilí a chaosu, podstatně slušnější morálka, než je nyní, po vítězství, svobody, pravdy a lásky.

      Smazat
  5. Anonymní3. června 2015 22:57

    Neprůstřelný argument to prostě je, ale asi ne pro méně chápavé soudruhy. Napsal jsem totiž, že se to týká období od 1989 - 2014 což je pokud se nepletu 25 let. No a za 25 let KSČM nikdy nezískala ne 90% ba ani 50% .

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Víte co je šok? Tak to je to, v čem se Česká republika nalézá. Lidi jsou jednoduše omráčení doblba. Jenže oni se tak nějak pomalu začnou probouzet, a říkat si ... cože se nám to tu zdá za špatný sen? Kam jsme se to dostali, to je jako v té pohádce, kde celá zem usnula na 100 let.

      Smazat
    2. KSČM je strana na hovno. Proto ji skoro nikdo nevolí. Dědci a báby, které sní o minulosti místo o budoucnosti. To se to pak těm pravicovým nablblům kecá, když si myslí, že jediným nebezpečím pro dnešní marasmus, ve kterém se tak rádi rochní, jsou komunisté. To ale pak bude překvapení!

      Smazat
    3. Když někdo něco dělá 40 let a pak zjistí, že to bylo úplně nanic a že soused dělal vše lépe a radostněji pak z toho může opravdu nastat šok. Tento šok proběhl v první polovině devadesátých let. Teď tuto zemi čeká 100let usilovné práce, aby dohnala své sousedy, kteří byli po těch 40 let na té šťastné straně železné opony.

      Smazat
    4. Nikoliv. V okamžiku kdy se začal socialismus vzmáhat, jsme ho opustili, a nasedli znovu na potápějící se loď. Na našem trhu si západní firmy zahojily bilance, a nasáli trochu panenské tržní krve, takže je to tu samý "strategický partner" rozuměj zahraniční vlastník, protože si nás krom jiného za hubičku koupil zahraniční kapitál, kterému jsme se podbízeli jak šlapky ze slumu. Teď si nabijeme držku podruhé, až se začneme topit v dluhové pasti kapitalismu a budeme se znovu vracet tam odkud jsme vyšli, protože jinak nám znovu ujede vlak prosperity, která bude v příštích 100 letech viset jak požehnání nad socialistickými a komunistickými zeměmi.

      Smazat
    5. Ano, přesně tak. jediný rozdíl mezi dneškem a socíkem je ten, že je větší rozdíl mezi lidmi a ti, co se dnes mají líp než ostatní za to vděčí státnímu dluhu, osobnímu dluhu a dluhu veřejných rozpočtů. "To se nám to žije, když nám lidé půjčují" říkal feldkurát Katz ve Švejkovi. Za socíku stát zadlužený nebyl, veřejné rozpočtu vyrovnané, osobní dluhy lehce zvládnutelné, mladí měli usnadněný start do rodinného života. To že mladí odkládají založení rodin a mají málo dětí je ukázka pravého stavu společnosti. A s tím se žádná propagandista dnešní demokratůry vytohavat nemůže.

      Smazat
  6. Já bych chtěl znát příklad jedné jediné země která v tom socialismu dodnes úspěšně pokračuje. Žádná taková není a místní diskutéři by měli už konečně po 1/4 století přijmout realitu a přestat věšet sami sobě bulíky na nos.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Čína, a brzy začne válcovat i USA. To vám stále nějak uniká. Jak je to jen možné? A prosím netvrďte mi, že Čína je kapitalistická, děkuji, to už tu bylo.

      Smazat
    2. Čína nemá se socialismem nic společného, člověče. Akorát že tam kapitalismus 19. století řídí komunistická strana. Proberte se člověče. V čem jiném je tedy čína socialistická? Vyprávějte a přehánějte
      A v čem válcuje USA? Jen tím že má 4x více obyvatel.

      Smazat
    3. O něco jsem Vás prosil, ale jak vidno, marně.

      Smazat
    4. 23:34

      Ještě jednou: V čem je Čína socialistická? Konkrétně prosím? Zvládnete jednoduše odpovědět? Máte na to?

      Jinak i kdyby byla, tak životné úroveň průměrného Číňana se k průměrnému Čechovi ani nepřibližuje, o nějakých právech nemluvě. Jestliže toto má být vzor té socialistické dokonalosti, tak je to pěkně blbý příklad.

      Smazat
    5. Čína má vnitřní politické uspořádání úplně stejné jako socialistické Československo před Listopadem. Tak tady moc nemudrujte o rozdílech. Čína je úspěšná socialistická země, která nechává běžet hospodářství v režimu volného trhu se státní regulací.

      Smazat
    6. Proboha, nemůžete srovnávat socialismus a kapitalismus. Kam šly dolary z exportu většinou do rozvojových zemí ? Opět do oběhu k nákupu např. mědi atd. Jinak s kapitalistickou cizinou se neobchodovalo v Kčs ale východní bloky měly tzv. převoditelný rubl, nebo v dolarech.

      Smazat
    7. 23:42

      Ale jděte. Číňan si může nechat o sociálních výdobytcích jaké máme my dnes jen zdát. Socialismus není o nějakém vnitřním uspořádání, ale o zákoníku práce, sociálních standardech, o důchodovém zabezpečení, o přístupu k zdravotnictví, školství o péči o postižené, hendikepované.
      Vy byste v té slavné číně nevydržel ani den.

      Smazat
    8. 23.58 - velmi se mýlíte. V Číně mám momentálně kamaráda, který se tam na univerzitě učí jazyk. Mohu vám zprostřeedkovat schůzku, aby vás neználka poučil, jak to v dnešní Číně vypadá, jak lidi žijí, co se smí a nesmí, jaké jsou zákonu, atd. atd. - vy jste odkojený iDěsem a podobným škvárem, občas možná kouknete na prolhanou českou tapetu (ČT). Ten člověk v Číně je navíc bývalý politický vězeň a chartista, tak ho snad nebudete podezřívat z toho, že miluje komunisty.

      Smazat
    9. 0:13

      Stačí když ty sociální výdobytky a jejich porovnání s těmi našimi vypíšete.
      Také doufám, že váš přítel není natolik omezený, aby Čínu hodnotil jen na základě bohatých center metropolí.

      Smazat
    10. 23:20 Myslíte přijmout realitu ROZKRADENÉ země....

      Smazat
    11. panu 0.13 - jak vidět, v Číně jste nebyl a jen tak teoretizujete, co vám kde modří ptáci řekli. Onen přítel se toulá po venkově, protože jeho džob je v přírodě, čínské a tibetské vesnice zná dopodrobna. nebojte se, že byste o něco přišel, vy 'bohatá metropole'. Navrhuji vám, nechte v redakci spojení a já se ho pokusím z nich dostat nebo napsat na oplátku spojení na mně.

      Smazat
    12. 0:39

      Tak studuje na universitě jazyk nebo se toulá po venkově a "džob" má v přírodě? Vy budete asi pěkný pohádkář.

      Já nepotřebuji žádné romány. Mě stačí prostě napsat jak funguje tamní důchodové pojištění, zdravotní pojištění, zákoník práce, jaká je podpotra v nezaměstnanosti, jak dlouhá je mateřská, kolik jsou přídavky atd atd, abych měl o té skvělé socialistické zemi jasněji

      Smazat
    13. Je zajímavé, že tady pán Anonym 1.01 chce znát věci, které v USA jsou velmi chatrné, ale hlavně že bude osrávat nějakou Čínu. Legrace. Ten člověk v Číně se učí jazyk, aby tam mohl provozovat svůj džob a svůj džob provozuje, aby mohl studovat. Jeden semestr - 17 000 Kč, kolej s jídlem na půl roku 3800 Kč. K ruce má dva čínské asistenty, kolegy studenty.

      Smazat
    14. Dvořáku,
      o USA se ale nikdo nesnaží tvrdit, že je to socialistický nebo dokonce komunistický stát. Chápete "jemný" rozdíl?

      Smazat
    15. ussa je národ plnej FAŠISTICKEJCH HAJZLŮ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Smazat
  7. Anonymní3. června 2015 23:07
    "To vám řekli ve škole? Tak to si vymýšleli."

    Ve škole těžko, protože když já tam chodil, tak jsme vesele budovali a doháněli Emeriku/za 10 let :-)/ Nedostatek v podstatě všeho kromě cigaret piva ,lokomotiv a prvomájových mávátek za kačku/to byly aspoň lidové ceny/se oficiálně takticky tutlal / šeptaly si o tom jen báby na pavlačích.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ještě nám povyprávěj tu o té Sněhurce, nebo o banánech ...

      Smazat
    2. 23:44

      Banány nebyly stejně jako milion dalších věcí. Kdo stavěl v 80. letech dům, může vyprávět. Nic nebylo, všechno se shánělo po známostech pod pultem a když jste měl štěstí že jste sehnal např obklady, tak zásadně jen jeden druh, ber nebo neber. Ani řemeslníci nebyli, sháněli se po hospodách a melouchařili.
      V roce 89 jsem čekal ve frontě před Mototechnou na zapsání do pořadníku na nového Favorita 2 dny a 2 noci s kempingovým vybavením spolu se stovkami podobných nešťastníků. Mám pokračovat? Seznam úspěchů soc. hospodářství je nekonečný...

      Smazat
    3. Ano, máte pravdu. Vedli to blbci a nechtěli pustit trh 'na volno'. Číňané to udělali a válcují svět. Tak o co jde v té naší diskusi? Neoliberální kapitalismus, jak nám to tu naordinoval Klaus a jeho kamarila nemá perspektivu - nezaměstnaní, zadluženost stoupá, rasové výbuchy - jděte s tím už do prdele! My to nechcem!

      Smazat
    4. 23:56

      No Číňani si především v 70. letech pustili do země západní investice a know how. Také byli minimálně cca do roku 2010 zdatní kopírovači a zloději duševního vlastnictví.

      Znovu opakuji, Číňané neválcují svět, prostě je jich mnoho, tak holt mají velkou ekonomiku. Na západní životní standard ale nedosáhnou ještě desítky let.

      Smazat
    5. To je ale podoba. Po revoluci se také doháněl Západ.Na 5 let jsme utáhli opasky a nic. Tak tedy znova - za 5 až 10 let tam budem. A jsme.V pěkné řiti. Tak jaký je rozdíl mezi sliby tenkrát a nyní? Proč nám utíkají za prachama do ciziny ti, co tu vyštudovali?A proč ti, kteří vyštudovali v zahraničí tenkrát, nepomohli budovat, ale naopak? Jsme národ nevděčníků, patolízalů a nevážíme si ničeho, co je naše. Ani vlastního prezidenta zvoleného většinou.Jsme opravdu divný národ a prvorepublikoví vlastenci by se hodně divili, kdyby viděli, kam jsme to dotáhli.

      Smazat
    6. Klapky z očí. Čína svět válcuje. To je fakt. Číňané jezdí po světě, investují, hledají příležitosti, vaši svatí Američané a Britové jsou už od toho lizu odstavováni. Prostě časy se mění, tak si připravte mantl abyste se mohl ruchle, až přijde čas, prekabátiť.

      Smazat
    7. 0:15

      Vím, že se to špatně poslouchá, ale to kde budete za 5 - 10 let dnes na rozdíl od socíku záleží jen a jen na vás. Jestli máte pocit, že jste VY v řiti (nepoužívejte laskavě slůvko MY) tak byste se měl zamyslet především sám nad sebou.

      To je právě neštěstí tohoto národa a dědictví minulého režimu, že mnozí čekají, že někdo jiný za ně vše udělá a zařídí. Nechovejte se kurva jak nesvéprávná ovce. Máte na víc.

      Smazat
    8. 0:17

      Vidím, že si to moc a moc přejete, jen netuším proč a co si od toho slibujete. Myslíte, že se za případné světové nadvlády Číňanů konečně dočkáte vysněných pečených holubů? Pro Číňana budete míň jak rohožka.

      Smazat
    9. Obě dvě poslední poznámky jsou od lidí, kteří nevědí už kudy kam. Takže pánové diskutující - filozofie individuálního úspěchu v době společenského neúspěchu je přinejmenším hloupost, ne-li zločin. Za Číňanů nám nic do huby padat nebude, ale přesně vy dva poslední diskutující si budete nechávat přeopervat oči našikmo. To se vsadím. My tu diskutujeme o tom, že lež dnešní propagandy má krátké nohy jako lež komunistické normalizační propagandy a že jednou také skončí.

      Smazat
    10. Země byla rozkradená, a říká se tomu privatizace a transformace. Až se tomu začne říkat správným slovem, rozkradením, tak se může teprve začít budovat cosi jako spravedlivá společnost.

      Smazat
    11. 0.22
      Hochu,jseš nemocný.Já bych to odhadoval na digitální demenci.Jestli nevíš co je to za nemoc,zadej si to do vyhledavače.Lidé tvého myšlení jsou chudáci.

      Smazat
    12. opravuji:pro 6.22

      Smazat
  8. Anonymní3. června 2015 23:23
    "Uměle podhodnocená koruna je i nyní - viz poslední zásah Národní banky."

    Nehodlám spekulovat o prospěšnosti nebo neprospěšnosti kroků ČNB, každopádně pro export je slabší koruna přínosem.
    Jestli si chcete udělat obrázek v jaké kondici se naše měna nachází a jaký to má dopad na občanstvo tak se zkuste spočítat kolik USD jste si mohl koupit ze svého platu před rokem 1989 a kolik si jich můžete koupit dnes.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Před rokem 1989 jste si nemohl koupit ani dolar, protože fyzická osoba podle soc. devizového zákona nesměla vlastnit tzv.tvrdou měnu.

      Smazat
    2. To je přece demagogie. Pro porovnání byste musel vzít úplně jiné ukazatele než nějaký kurz. Tady byl překroucený trh, takže musíte zahrnout do toho i vše, co tehdy bylo dotované - bydlení, potraviny, benzín, energie, voda, oblečení - prostě to byla jiná filozofie. kurz byl podstatný jen pro veksláky a v jeden okamžik i pro 'ekonomického génia' Klause.

      Smazat
    3. Benzín dotovaný nebyl. Litr speciálu stál koncem osmdesátých let kolem 7-8Kčs. To by bylo dnes kolem 70-80Kč. tj 2x tolik i přes obrovské (60%) dnešní zdanění PHM. Byt třeba v Praze bylo velmi obtížné získat, v podstatě bez konexí nebo práce v "perspektivních socialistických podnicích" nemožné. Oblečení a obuv byl též problém, např. velký nedostatek nejběžnějších velikostí nebo dětského oblečení byl notorický. O módních trendech ani nemluvě, žádané modní zboží bylo velmi úzkoprofilové a opět bez známostí nebo tuzexových poukázek nedostupné.

      Smazat
    4. Další pohádky. Textilní průmysl jsme měli rozsáhlý a rozmanitý, dnes jsou z něj neobývané trosky, a chodíme v "módním oblečení" z 90% Made in China. Communist China, jen pro pořádek...

      Smazat
    5. 3:50

      Levné pracovní síle z Asie se v podobných oborech nedá konkurovat. Ale pokud chcete pracovat v textilce za 5000 tak prosím. Je neuvěřitelné jak mnozí nechápou takové základní ekonomické zákonitosti.

      Smazat
    6. Je nepochopitelné, jak člověk, který nás poučuje o ekonomice (hospodářství) neví, co jsou např. dovozní cla a ochrana pracovních příležitostí.

      Smazat
    7. pro 2:04
      máte pravdu v nedostatku spotřebního zboží na trhu. Když jste chtěl kombinézu pro dceru na lyže, tak máma našla střih v Burdě, sedla k šicímu stroji a zkrátka si to udělala sama, nebo poprosila kamarádku. Šedá ekonomika kvetla a dobhře to popisoval jeden tehdejší vtip: "Víš kdy začne komunismus? Až budou mít všichni všude známé!"
      Řemeslo mělo opravdu zlaté dno a než čekat na instalatára z PBH, tak jste zašel do Kovomatu a tu baterii nabo těsnění nabo cokoliv jiného jste si koupil a namontoval sám.
      Zahraniční léky (humánní inzulín, injekční jehly, jednorázové stříkačky byly na příděl , který stačil na 1/2 měsíce a tak se jednorázové jehly vyvařovaly (max. 4x, protože potom už nedržely v objímce). Lidi se tenkrát moc nerozpakovali přikrádat a koho cytla VB, dostal pendrekem a navíc větší trest, než za vraždu.
      Na auta byl pořadník a cena 52000 za Š-105/120 šla našetřit za 5-10 let z každého rodiného platu. Devizy skutečně nebyly a tak dluhy dodávaných technologických celků se hradily komoditami. Mandarinky, pomeranče, banány, ... suroviny. Vládní polistopadoví pitomci odpustili zahraničním "ekonomickým subjektům" jejich dluhy a tak firmy jako Zetor měly najednou zápornou bilanci a daly se levně přihrát kamarádíčkům.
      Z nasí zemědělsko-potravinářské výroby měl západ panický strach a tak trvali bruselští koko.i na jeho rozbití. A povedlo se! Jsme KOLONIÍ Němců, korejců, .. (montovny aut), Francouzú (pitná voda, minerálky), zahraničních "investorů" od kterých máma podprůměrné mzdy a zisk se ztrácí u mateřské firmy, totéž u bankovnictví. Nakupujeme přebytky zemědělské výroby, ... a máme 1/3 platy a důchody, než na západ od bývalých státních hranic. Tak se z těch úspěchů radujte a napijte se na vlastní zdraví vína s fridexem a slivovice ze směsi do ostřikovačů...
      Martin von Brünn

      Smazat
    8. Zato dnes se vše potřebné nakoupí za každoročně vyšší rozpočtový deficit, který jsme za 25 let nasekali ke dvěma biliónům... protože to splatí příští generace, nejspíš ty komunistické, které příjdou po téhle vládě "dostatku všeho".

      Smazat
  9. Děkujeme ti megazloději haličský žide Pružinský alis Klausi, že jsi nás zbavil balastu socialismu a zavedl na cestu, kde se každý o sebe musí postarat sám. Šel jsi příkladem, když jsi ukradl z důchdového účtu republiky 330,9 miliard korun, zvedl hezky požidokapitalisticku a pravicově všechny daně, nyní můžeme cestovat pouze na občanský průkaz z Tallinu svobodně do Lisabonu. Ve všech místech to stojí za houno, ale ta cesta je báječná.

    OdpovědětSmazat
  10. Dneska žádná západní firma lehkého (a i těžšího) průmyslu nemůže přežít, aniž by neměla nákupní pobočku v Číně (HK, Šanghaj, Kanton, etc).

    A zkuste si vyhledat čísla, kolik kontejnerových lodí přiráží denně k USA East Cost, West Cost, also Le Havre, Rotterdam, Hamburg, Felixstowe, etc. A ty lodě s prázdnými kontejnery se vrací zpět do Asie. Kdo chce něco tam poslat, je to za hubičku. Proto na př. USA vyváží mraky dřeva do Asie, cena v přístavu v Asii, lodní doprava zahrnuta.

    Kontejner, co přivezl Hi-Tech do USA, se vrací do Asie se dřevem...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Chachacha to je vtipné. Díky. Tomu říkám férová výměna technologií plně korespondují s ekonomicko-politickým trendem Západu a Východu.

      Smazat
    2. 3:20

      A můžete nějakou tu High tech čínskou firmu jmenovat? Něco jako německý Siemens či USA General Electric? Žádnou takovou neznám, žádné výrobky jsem neviděl nikde používat. Jen hromadu plastových krámů a nejlevnějších hader. Ale vy jste chtěl asi napsat, že tam Siemens a spol mají filiálky, že? No ale to je trochu něco jiného, víte?

      Smazat
    3. Pane, zkuste si nalistovat něco o čínském průmyslu a výrobě. Hi-tech jsou například rychlovlaky. Obory které táhnou ostatní technický pokrok jsou v Číně preferovány - elektronika, strojařina, jemná mechanika, optika. Honda v Japonsku začínal na bicyklech, a dneska ... Číňané jdou stejnou cestou. Plánovitě, cílevědomě, houževnatě, bez ideologických brzd ... A my, všechno to jsme měli, vyráběli a dnes jsou téměř všechny bývalé investice do špičkových oborů znehodnoceny, zničeny.

      Smazat
    4. Dvořáku,
      právě čínské rychlovlaky nejsou nic jiného než kopie německých vlaků Siemens Velaro.
      Číňani do roku cca 2010 jen kradli patenty a duševní vlastnictví a kopirovali. Až v poslední době je vidět nějaký vlastní vývoj.
      Nevím proč zrovna vy dáváte pořád za příklad Čínu, když ta nemá s vámi propagovaným socialismem nic společného, majetková nerovnost je tam obrovská a korupce vysoká? Mohl byste mi tuto vaši schizofrenii objasnit?

      Smazat
    5. No jen u nás objevujeme 1000x totéž, protože si každý svoje výrobní tajemství pěkně střeží před konkurencí, když už jí nemůže jednoduše podříznout hrdlo.

      Smazat
  11. Hmmm, pozoruhodna uvaha.
    Autori se akorat zapomneli zminit o tom, ze na zapade se v te dobe vybudovalo mnohonasobne vic a ze se u toho mnohem mene zprasila priroda.
    A ze nam v te dobe ujel kvuli komunistickym dobytkum jako jsou oni vlak natolik, ze se nam nepodari zapad dohonit jeste aspon dalsich 25 let.
    Byt komunistou, tak moc nekvicim a objevim se na verejnosti jen proto, aby me mohli spoluobcane nafackovat a nakopat.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Komunisti viděli v každém soudruha, kapitalista vidí výrobní jednotku. Zisk šel v komunismu na společné akce, v kapitalismu si Bakala nebo Kellner koupí novou jachtu za vyždímané lichvářské úroky, monopol na léčiva nebo horníky vykutaného uhlí.

      Smazat
    2. Radši bych si moc nevyskakoval, aby ti nový vítr nepřečís pěšinku víc než je zdrávo...

      Smazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Smazat
    4. Za komunistů svazák nejvěrnější a po 25ti letech si sám se sebou vytírá prdel, no ... není divu, že ten komunismus nebyl úplně ideál, když v něm byli takový hovada.

      Smazat
    5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Smazat
    6. ano ano,
      i u nás je člověk, dříve největší svazák, pak mladý nadějný komunista a velký a neodbytný agitátor do KSČ - dnes je velké zvíře v ODS a kudy chodí, tudy dští síru na komunistický režim, sám vesele lže, podvádí a krade...
      Tyhle lidi já prostě miluju;-)

      hovada tenkrát, hovada dnes... a kolik jich jen je...

      Smazat
  12. 33/94 komentářů, to je 35,1% ... kdo máte víc?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, ze se nalezame na stalinistickem webu je to pro vas komouse katastrofa. :-)

      Smazat
    2. Stalinistický web? Myslíš Stalina - toho gruzínského teroristu? Jeho potomek gruzínec je teď Váš vzor na Ukrajině :-D

      Smazat
  13. aj teba zlakali farebne baliace papieriky a celofany.na obsahu nezalezi vsak.a za krasnym velkym supermarketom ,skola z unimobuniek.

    OdpovědětSmazat
  14. Kamilův komentář v článku nahoře je napsán hezky. Ale ani reálný socialismus, jakkoliv do popředí zájmu kladl běžného člověka, nebyl ideálním. Komunisté, jako vládnoucí polit. strana, snad až na pár výjimek (Čuba s Agrokombinátem ve Slušovicích aj.) nedokázali prosadit uplatňování systému hmotné zainteresovanosti na skutečných výsledcích práce (resp. jejich společenském přínosu). I proto země socialistického tábora zaostávaly co do uplatnění moderních technologií, životní úrovně ...
    Drtivá většina lidí však i tak celkově žila důstojnější životy.
    A je celkem lhostejné, v kolika havloidech (či fašizoidech a blbech) vyvolal ten Kamilův komentář zlobně nesouhlasnou reakci.

    OdpovědětSmazat
  15. A helemese, zavšivenej prasáckej troll se tu zase činí až mu lítá pěna vod huby. Leze, sem pořád leze i když o něj nikdo nestojí. „
    Trolle, trolle ty si vůl, z prdele ti čouhá hůl.
    V makovici místo mozku máš jen asi z hoven kostku.
    Co tu plodíš, samé sračky, bereš za to asi kačky.
    A hrdlem je proleješ a tady se posereš". :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. to je nějaký zamindrákovaný idiot, který samou nenávistí nevidí realitu :)

      Smazat
  16. Škoda že komunisty nenapadlo založit centrální banku socialismu, který by tiskla peníze a umožnila by žít na dluh, jak to udělal západ. Komunisti ale podvody nedělali, proto nemohli obstát s podlým západem. Kdyby měl dnes u nás každý splatit veškerý dluhy (500 tis na osobu = 200 tisíc je státní dluh díky kalouskovi a 300 tisíc jsou sokromý dluhy) tak tady bude větší bída jak v 50-tých letech po válce. Za komančů bylo vše naše a nebylo to zadlužený, dneska nic není vaše a všechno je zadlužený. A vydávat toto zadlužené pozlátko za blahobyt může jen slepý idiot.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A k čemu by byl komunistům dluh? Co by na ten dluh kupovali když obchody byly vymetené? Nestíhalo se vyrábět a uspokojovat základní poptávku ani bez dluhu.

      Smazat
    2. Jé to byla doba, za komančů lidi měli spousta peněz a nemohli si koupit zboží, protože nebylo :-) Dneska lidi nemaj peníze a všude kolem jsou plný krámy šmejdů, které ani nikdo nepotřebuje, ubohé...

      Smazat
    3. Jo zlatí komunisti. V komunismu se pracovalo od 6 do 14h, pohodička, spousta peněz za to byla. Dneska dřete vy blbci od nevidim do nevidim, nemáte ani čas na rodinu ani na koníčky, jen abyste utáhli hypotéky a lízingy a paušály... až z toho máte mindráky a jste z toho zlí a agresivní.. no nic, máte co jste si vycinkali, jen otroctví a dluhy :-D

      Smazat
    4. An. 8 :30 + 9:09. Chlapci moji, pozeráte veľa Amíckych filmov.Zrejmä máte tak po 30 r.To hovorí za všetko.Prajem vám aby ste stále mali prácu a aj zdravie. Lebo až keď o toto prídete,dostanete rozum.

      Smazat
  17. Ty hňupe píšící bez čárek a háčků, jestli tu někdo kvílí, pak jsi to ty. Jsi vztekem bez sebe a komunisty nenávidíš za to, jak jsi jim lezl do prdele, poklonkoval jim a ponižoval se. Dnes tebou kde kdo pohrdá a ty, vědouc, že to všeobecné opovržení je opodstatněné, z toho nemůžeš ani spát, jak vidno z časů uváděných u tvých nenávistných blábolů. Tobě museli komunisti hodně moc ublížit a ponížit tě. Zvonit klíčem jak debil a skandovat "nejsme jako oni", aby mohli komouši, povahou jako ty, beztrestně kurvit kapitalismus, stejně, jako kurvili socialismus, to fakt vyžaduje obrovskou statečnost, neméně, jako manifestačně volit proti vlastnímu přesvědčení.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To je nějaký nemajetný netáhlo. Mladí to dnes nemají jednoduchý, nemají práci, nikdo je nechce zaměstnat protože nic neumí kromě nenávisti a fejsbůku, tak jen zle prskají na netu v mamáhotelu :-D
      Jo za nás, nastoupil jsem do fabriky, dostal ihned nevratnou půjčku 100 000 Kčs oproti podpisu na 10 let, za to postavil barák, krásný život, vnoučata nechápou, jsou zadlužený až po uši a rádi přijedou na poctivou zabíjačku nebo bábovku, bo ty dnešní hnusy ze superhyper se nedají žrát :-) Z lásky k česku - to jo ale, spíše to měli znít Rádi na vás rejžujeme, hlupávi :-D

      Smazat
    2. 9:59

      Za 100.000 jste barák postavil jen když jste si půlku materálu nakradl a dělali vám na něm řemeslníci v jejich pracovní době. Aspoň víme odkud ve vašem případě vítr fouká. My jsme v polovině 80. let postavili za 1/4 milionu a z toho většina prací byla svépomocí.

      Smazat
    3. Jo, a třeba Škoda Faforit stála v roce 89 90.000Kč :-D

      Smazat
    4. Protože jsi blbec :-D V roce 1964 se za 100 000 postavil barák a ještě zbylo na 2 garáže :-D To že jste kradli chápu, tím jste vlastně bojovali proti komunismu :-D

      Smazat
    5. Joo 1964... Tak to nemohu sloužit, to si nepamatuju, to je pravěk. Jenže to jste od té doby musel provést už 1 nebo 2 generálky, jinak vám ta barabizna dnes padá na hlavu. Stejně jako se musela provést generálka všech těch slavných socialistických paneláků, atd. Blbce si nechte pro svou vykutálenou rodinku co k vám jezdí akorát vyžírat zabijačky.

      Smazat
    6. ooo vono to bude i jelito odborně stavební :-D
      Samozžejmě, že jsem domek udržoval, každá nemovitost vyžaduje údržbu, i ta kapitalistická nemovitost potřebuje údržbu a jelikož se všechno šidí, tak těch údržeb bude mnohem více :-D
      Zlatý paneláky, dneska v tom žije střední třída a chrochtají si, jak jsou praktické. Do nových kapitalistických králíkáren, kde není ani kuchyně a pokoje mají 8 m2 se jim nějak nechce :-D

      Smazat
    7. 11:49

      Nejde o nějaké udržování, ale o kompletní nutnou generálku. Nová střecha, nová okna, zateplení, fasáda, nová koupelna, kuch. linka, podlahy, rozvody elektriky, kotle, o vnitřním vybavení nemluvě. V podstatě je nutno každých cca 30 let postavit dům znovu aby to nabyla chatrč. Tak mi tu nemelte hlouposti, že máte přes půl století dům za 100.000.

      Zajímavá teorie s těma panelákama. Vysvětlete, že přesto že jsou všechny po generálkách tak ty opovrhované nové byty se prodávají o polovinu dráž, když se tam tedy nikomu nechce a jsou hned vyprodané...

      Smazat
    8. No ty jsi odborník na rekonstrukce jako jelito :-D A pak si představ, že mám ještě chalupu z roku 1910, kde je ještě původní krytina a kromě vestavby koupelny se nic nedělalo, dokonce i okna jsou původní, nádherná udržovaná práce, ale to ty pitomče s vymytým mozgem nepochopíš :-)
      K těm bytům.. ano, prodávají se ty nové králíkárny, ale víš kdo je kupuje? Rusové na investici, kupovali po patrech, jeden čas angličani a holanďani, to byly celé důchodové fondy co sem investovali a nyní se opět prodej zastavil, co zaútočili na kurz rublu :-D Musí se skvěle žít v 2+kk 40m2 za 4 miliony, materiálově horší než ten panelák :-D
      To já si žiju královsky, veliký patrový barák, pozemek 1600 m2, 2 garáže, udírna, vlastní zelenina, koníčky... hahá a toto mohli mít všichni slušní lidé pokud by neshodili režim a nerozprodali zemi cizákům na dluh :-)

      Smazat
    9. 12:19

      Dneska se tu roztrhl pytel s těmi kteří si žijí královsky :-D

      No k vašemu překvapeni odborník jsem, jelikož jstem měl cca 20 let stavební firmu. Takže vaše bludy jak dobře slouží 50 let starý dům bez generálky si nechte pro připité kámoše do hospody. Takových chatrčí jsem už viděl nepočítaně. Evidentně máte minimální nároky.
      Pokud nemáte ani nová okna a zateplení, tak vás 2 patrový barák musí přes zimu finančně sežrat. Ale z vašeho vyprávění předpokládám, že naštěstí stále topíte uhlím a to je dnes docela levné. Pro důchodce je uhlí lahoda :-D

      Smazat
    10. Je vidět jaký jste odborník, proto jste zkrachoval :-D
      Pokud se zajímáte o technický stav mého domu, děkuji a rád Vám pomohu. Střecha vyměněna cca 1995, český Bramac, dodnes v pořádku. Zateplení 12cm EPS70F na 45cm plnou cihlu cca 2000. No a 2008 tepelné čerpadlo, takže vytápění je cca 10 tisíc Kč/rok, v krbu si topím jentak pro romantiku. Okna byla měněna se zateplením, to byla ještě kvalitní 4komora s pevnou výztuhou 2mm. Zajímají Vás i podlahy a rozvody?
      Opět vypadáš zase jako blbec, co moulo :-D

      Smazat
    11. Aha, takže konečně to z vás nakonec vylezlo. Takže za toho hrozného kapitalismu jste za velké peníze kompletně rekonstruoval. Dokonce starý komunista v důchodu si mohl dovolit takový high-tech luxus jako je tepelné čerpadlo, předpokládám v kombinaci s podlahovým vytápěním.
      Prostě typický příklad jak zle se mají dnešní stěžovatelé a důchodci v praxi.
      Vy jste to asi stále nepochopil. "Blbce" si nechte pro vaši fuchtli doma a pro nezvedené parchanty.

      Smazat
  18. Nevím kolik trollů zde odsuzuje Čínu ale věřím,ani jeden z nich v Číně nebyl.Jejich rychlovlaky ty u nás nebudou a ni za 20let.Dálnice města neuvěřitelná kvalita a rychlost staveb.Kdyby si vzali mustr u nás viz.tunel Blanka 37miliard za,který se nám směje celý svět tak v Číně nestojí nic.Jenže tam se se zloději nepárají,ke zdi a hotovo.Tam už by měla kantýnská,která řídila republiku díru v hlavě a ne mezi nohama na kterou utáhla toho idiota Nečase.Takže já těm blbům co tady odsuzují Čínu doporučuji přesvědčit se na vlastní oči letenka není tak drahá.Potom jestli nejsou uplní tupci určitě změní názor.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V Číně staví 15-ti patrový dům za 6 dní:
      https://www.youtube.com/watch?v=uPSxt5A23MI

      Tady se západ nechytá ani omylem.

      Smazat
    2. Čínu nikdo neodsuzuje, jen tu vyvracím ty vaše bláboly, že je tam socialismus nebo dokonce komunismus. Podmínky pro obyčejného číňana se rovnají evropskému a americkému kapitalismu 19. století.
      Rychlovlaky by mohly i u nás jezdit hned, ale na ty trasy je třeba najít nějaké pozemky, víte? Vlaky totiž jaksi nelétají ve vzduchu. V Číně ty nebožáky jejiž domy stojí v cestě prostě vystěhují a nazdar, vesnici kde se rozhodnou vybudovat přehradu prostě zatopí a nikdo se nikoho na nic neptá. V tom spočívá ta jejich rychlost.
      Majtková nerovnost a korupce je v dnešní Číně daleko vyšší než u nás takže vůbec netuším o čem tady blábolíte.

      Smazat
    3. 10:41

      No jasně, a pak ty jejich "kvalitní" rychlodomy takto dopadají :-D

      http://zpravy.idnes.cz/obrazem-na-cinskem-sidlisti-se-prevratila-patrova-budova-pz5-/zahranicni.aspx?c=A090628_131447_zahranicni_pei

      Smazat
    4. Blbec našel jeden dům v Číně, který ani nespadl, ale prostě se převrátil, protože zřejmě zklamal geolog nebo ten, kdo řešil založení domu na nevhodné zemině :-D
      Proč sem nekopíruješ "úspěchy" západu, to by sem totiž ani nevešlo. Je bezpochyby, že se západ nechytá na komunistikou čínu. Podobný šmejdy jako jsi ty tam zahnali do dolů a mají klid na práci.

      Smazat
    5. Blbý americký věžáky spadnou po nárazu letadla :-D A budova 7 spadla po 7 hodinách jen proto, že se lekla, jak spadly ty před ní :-D

      Smazat
    6. Ježišmarjááá :-D Tak se do toho "komunistického" čínského ráje všichni odstěhujte, když je to tam oproti evropě a usa tak skvělé. Popřemýšlejte také o dalších rájích BRICS, tj, Indii, Brazílii, Rusku, JAR. Nezapomeňte vzít v úvahu Kubu a KLDR. Proč tady v tomto neoliberálním, kapitalistickém pekle dobrovolně dřepíte a trpíte? Jste snad masochisti?

      Ještě předtím než mi ve vaší jednoduchosti začnete radit abych já se vystěhoval do USA, Německa atd, tak vám předem říkám že není nejmenší důvod. Mě se na rozdíl od vás v naší krásné zemi žije dobře.

      Smazat
    7. Není nic jednoduššího, něž ignorovat a bojkotovat západní nesmysly :-D Projel jsem Vietnam, Thajsko, byl jsem v Číně, Japonsku i KLDR, a opravdu se mi tam líbí, nejsou tam idioti jako jsi ty :-D Ale do USA fakt nepojedu, a západní Evropa mi taky stačila, špinavá Francie, nudná Anglie, fuj, Nevěřím ti že jsi spokojený, spokojený člověk vypadá jinak, hlavně neustále neuráží ostatní a není plný nenávisti, takže jsi jen zamindrákovaný a nemajetný idiot, jo to by souhlasilo :-D Nesplněná očekávání jsou prevít, no jo :-D

      Smazat
    8. 11:36

      Komunisty co vychvalují totalitní režim nejde urážet. Stejně jako nejde urážet např blbečky co vzpomínají jak jim bylo dobře za Hitlera. Práce pro všechny, jistoty a jiný blbosti.
      A nejsměšnější jsou ti idioti co za komoušů lapěli za dráty doma na zadku, dnes si užívají cestování po celém světě, ale furt chválí ty svoje komouše
      Btw, ty země které jsi vyjmenoval se socíkem také nemají mnoho společného.

      Smazat
    9. Prostě jsi vzpurné hloupé a zamindrákované tele. Naše generace v tvém věku byla spokojená, slušná a přátelská. Máte co si zasloužíte, nenávistní blbci :-D Opět je vidět, že za komančů se žilo lépe než dnes. Proti jim děkuji za krásný život v míru a klidu a přátelství, 60-tá léta to byl ráj na zemi, 80-tá léta byl i ráj materiální.

      Smazat
    10. 11:54

      Jsi zvrhlé komunistické totalitní prase, kterého jedinou životní touhou a potřebou je nacpat si žaludek. To je celý tvůj smysl života pro který, aby nebyl ohrožen jsi neváhal v 50 letech popravovat a zavírat do lágrů. To je vše co k tobě mohu říct.

      Jak víš jaký je můj věk? A ano, dnes má každý co si zaslouží a díky za to.

      Smazat
    11. hahahahá ty už jsi na dně blbečku :-D Tvoje urážky nepřijímám, vem si je zpět, třeba pro tvoje rodiče, ty si je zaslouží, že tě nevychovali ke slušnosti a pokoře :-)
      Spokojený důchodce :-)

      Smazat
    12. 12:09

      No to je děsná legrace jak je tu každý údajně náramně spokojený, má dům, cestuje po celém světě, užívá si. Ale druhým dechem všichni nadáváte jak choré vrány jak je dnes prej zle. Jedná se asi o nějakou psychickou poruchu, schizofrenie nebo tak něco. David by o této anomálii mohl povědět více. Nebo za to může jen to, že tehdá jste ještě byli schopni erekce a dnes už ne?

      Smazat
    13. Nikoliv každý se má dobře, ale jenom JÁ !! Ty asi neumíš číst, neumíš chápat, umíš jen urážet, asi proto, že se TY máš špatně :-)

      Smazat
    14. Jak jsem psal, komouše, nácky a podobnou totalitní sebranku nejde z principu urážet, ale to už se motáme v kruhu.
      Já jsem žádného spokojeného, úspěšného komouše v životě neviděl a že jich pár bylo. Měli sice materiálně skoro všechno, ale uvnitř to byli děsní frustráti svádějící jejich vlastní osobní neúspěchy na jiné, na systém... Ani na sekundu nikdy nepřiznali svůj díl zodpovědnosti za jejich vlastní životy. "Starost" o ostatní je jen zástěrka. Já vám vidím až do žaludku, sorry.

      Smazat
    15. Stále se motáš v kruhu debility, hlupáku :-D Už se vykašli na nějaký virtuální komunisty, který tak bytostně nenávidíš, žádní takoví totiž nejsou. Já nikdy v KSČ nebyl a za celý život jsem potkal jen jediného frustráta a to jsi ty :-D
      Je už 25 let po revoluci, tak se na to vyser a jdi dělat něco aby ses měl lépe a nebyl takový nenávistný degenerát :-D

      Smazat
    16. 12:54

      Já bych se na ně klidně vykašlal, ale když vy je tady neusále tak opěvujete, s láskou na ně vzpomínáte a vykládáte o té době bludy, tak mi to holt nedá.

      No právě. Je už 1/4 století po krachu socíku, tak se s tím už konečně ve vašem vlastním zájmu vyrovnejte, přestaňte kvílet, bědovat a vzpomínat. Komunismus je kaput. Definitivně. Chápete?
      Rady od vás co mám dělat nepotřebuju, nechte si je pro podobně postižené.

      Smazat
    17. Komunismus je definitivně kaput, možná. Ale my tu chceme, aby byl definitivně kaput také tenhle nesolidární vlčí zkažený neoliberální kapitalismus. Jasné, troubo? Když tu meleš jen fráze a tvoje zkušenost nestojí za nic, když máš mindry a nevěříš si, když nemáš ani vychování, ani fantazii ani soucítění s druhými, tak sem mezi nás prostě nelez. A už vůbec tady v diskusi nepoužívej slovo 'komunista'. Nejen že mu nerozumíš, ale ještě ho používáš jako nadávku. Mohla by ti jedna přiletět, ani nebudeš vědět odkud a jak. A teď si běž uklidit pokojíček a srovnat hračky.

      Smazat
    18. 13:43

      To, že tento systém nazýváte "nesolidární a neoliberální", jen svědčí o vaší rozežranosti a zdegenerovanosti.
      Víte, že MPSV rozděluje každoročně 533 miliard? Nejmodernější zdravotnictví je pro každého skoro zdarma? Základní a střední školství taktéž? Víte, že důchodců je dnes bezmála 2x víc než v 80. letech? Jakou větší solidaritu byste ještě chtěl? Víte, že máme to štěstí, že patříme mezi 20% nejbohatších obyvatel planety? Co vám ksakru chybí, že furt nadáváte a bědujete?
      Ano, mám za to, že neakceschopná Evropa zcela zdegenerovaná socialismem kdy si každý myslí, že má na všechno nárok, je odsouzena k zániku. Rozežraný líný běloch bude nahrazen černochem. Budoucnost patří Číně (která ovšem nemá se socialismem nic společného) v závěsu s USA. Snad se už nedožiju toho až mi bude nějaký Nigerijec vyrážet dveře od domu.

      Smazat
    19. Vždyť vy ani nevíte, co je to socialismus. Prý že Evropa je socialistická. Proč tedy podporuje ukrajinské fašisty a oligarchy, vy chytrolíne? Proč zavírá oči před ničením mezinárodního práva? (viz Jugoslávie Kosovo, Irák, Libye, Sýrie). Jak to, že u nás vládnou média, a ne volení zástupci lidu? média, která patří buď oligarchům, nebo partě vzbouřenců v ČT. To mi tedy vysvětlete, vy politologu amatére :-D))) O degenerované společnosti mluvili podobně jako vy i Hitler a Mussolini.

      Smazat
  19. Anonymní3. června 2015 23:50
    "Před rokem 1989 jste si nemohl koupit ani dolar, protože fyzická osoba podle soc. devizového zákona nesměla vlastnit tzv.tvrdou měnu."

    Ano to je pravda, přesto mnozí lidé navzdory zákazu tvrdou měnu vlastnili. Vím, že to srovnání kulhá na obě nohy, protože ty dva ekonomické systémy prostě srovnávat nelze.
    Komunisté měli pod palcem úplně všechno a k tomu zadrátované hranice a centrálně řízené hospodářství. Za takových podmínek může i ekonomický diletant dosáhnout určitých dílčích výsledků.
    Na druhou stranu dnes např ČNB je nezávislá instituce, a vláda nemá přímou páku jak její jednání ovlivnit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, nemá přímou páku. Z toho samého dobrého důvodu jako nemá přímou páku ovlivnit třeba soudy.

      Smazat
  20. Anonymní4. června 2015 11:31
    "Ano, nemá přímou páku. Z toho samého dobrého důvodu jako nemá přímou páku ovlivnit třeba soudy."

    S tím nemám problém.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V y naivko. Naše soudy jsou ovlivnitelné nejen penězi, ale i politickými šíbry. Podle toho rozsudky také vypadají.

      Smazat
    2. A komu je prospěšné poslední opatření ČNB o znehodnocení koruny? Občanům, kteří měli v bankách úspory určitě ne!!! Modernizaci našeho průmyslu určitě ne? Tak komu? Prý 'nezávislá banka' - nenechte se vysmát!

      Smazat
    3. Anonymní4. června 2015 13:05
      "A komu je prospěšné poslední opatření ČNB o znehodnocení ....."
      Dle ČNB toto opatření prospělo ekonomice, jakkoli se na něm mnoho ekonomů neshodne. Faktem je že devalvace má v exportní ekonomice pozitivní vliv na vývoz zboží a tím na zaměstnanost exportních firem. Pro naše výrobce automobilů kteří tvoří podstatnou část HDP to jiste byla akce která je potěšila. Mimochodem k žádnému přímému znehodnocení vkladů nedošlo - to je jen papouškovaný mýtus.

      Smazat
  21. Už na tebe seru degeneráte, jdu se psem do lesa, už na mě kouká a vrtí ocasem :-) Ty vocese :-D

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hezky vychovaný diskutér, jen co je pravda. Nemá argumenty, tak se jde bodnout do lesa.

      Smazat
    2. 13:06

      To jste se asi netrefil, protože to je právě ten šťastný komunista s velkým spraveným barákem s udírnou a tepelným čerpadlem co procestoval celý svět :-D

      Smazat
    3. Täk to pardón, já myslel, že se odhlásil ten trouba a jde štkát do lesa.

      Smazat
  22. Díky za tento perfektní , pravdivý rozbor. Mimo vyložené tupce , příživníky ,tuneláře a další kdo zbohatli rozkradením a rozprodáním všeho co generace předtím vybudovali to musí pochopit každý.

    OdpovědětSmazat
  23. Dodejme, že země neměla žádný zahraniční dluh a v r.1989 předala vládu bez dluhů. Nepřijatelný byl zákaz cestování, byly výpadky v zásobování, čekání na byt a třeba na auto,moc měli jen vyvolení s nomenklaturou KSČ diskriminace nečlenů, ale nebyli nezaměstnaní, bezdomovci, rodiny s dětmi byly podporované státem, důchodci mohli z důchodu slušně existovat.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, z 90% to takhle platilo. Proto mají z podobných článků a diskusí obhájci současných poměrů tu bílou pěnu u huby.

      Smazat
  24. "Anonymní4. června 2015 13:01
    V y naivko. Naše soudy jsou ovlivnitelné nejen penězi, ale i politickými šíbry. Podle toho rozsudky také vypadají."

    Byla řeč o vládě, ale pokud si myslíte, že jakákoli vláda je tlupa politických šíbrů je to váš problém stejně jako to že byste Nagyovou s Nečacem nejraději viděl bručet/v případě jmenované dámy to je pravděpodobné protože soud bude mít pokračování/ a Ratha byste nejraději viděl na svobodě.


    OdpovědětSmazat
  25. Anonymní4. června 2015 13:20
    "Dodejme, že země neměla žádný zahraniční dluh a v r.1989 předala vládu bez dluhů. Nepřijatelný byl zákaz cestování, byly výpadky v zásobování, čekání na............"
    Ano pravdu díte, ale jak už bylo zmíněno výše to samé platilo i za Hitlera.

    OdpovědětSmazat
  26. Všichni měli práci. • Zákony byly jednoduché, jasné a přísné, platily pro všechny. • Kdo pracoval, dostával pravidelně 2x do měsíce mzdu nebo plat. • Pojištění bylo skutečně pojištěním, smlouvy jednoduché, srozumitelné i laikovi. • Levné a všem dostupné úvěry. • Získání bytu s nízkým nájemným (v mnoha případech i získání podnikového bytu). • Všechny srážky šly automaticky ze mzdy nebo platu a byly vypočteny vždy tak, aby člověku zbylo na důstojné vyžití. • Skutečně bezplatná lékařská péče, značně preferovaná prevence a očkování. • Výdej léků a léčiv jen za symbolickou částku 1,- Kč. • Podpora mladých rodin, matek na mateřské, jakož i péče o zdravotně postižené, seniory a těžce nemocné. Nebyla taková zvěrstva jako dnes, kdy hodně lidí, a dokonce i dětí, umírá jen proto, že rodiče neměli na jejich léčbu, případně nepatřili k těm šťastným, kterým se včas podařilo peníze sehnat za pomocí ponižujících zdlouhavých sbírek mezi lidmi. • Bezplatné preventivní prohlídky a očkování dětí, mnohdy prováděné lékaři přímo ve školních zařízeních. • Rozsáhlá sociální síť se skutečnou pomocí, kde neexistovalo, že by někdo zůstal na ulici, bez domova, bez pomoci. • Byla přísně trestána šmelina a lichva, kupčení a spekulace. Tyto činy se vyskytovaly velmi vzácně, především ve velkých městech. • Bezplatné školství od jeslí, přes mateřské školky až po VŠ. Obrovská podpora učňovského školství, kdy již v průběhu učiliště učni získávali praxi a zkušenosti přímo v podnicích, do kterých pak po skončení učiliště a získání výučního listu nastupovali. • Lepší kulturní využití volného času, jak dětí, tak i dospělých. • Téměř neexistovaly drogy a narkomani a zcela žádné herny. • Učitelé ve školách, ale i mimo školy, měli přirozenou autoritu, respekt a úctu, měli větší možnosti v postihování přestupků žáků a rodiče s nimi skutečně spolupracovali. • Policisté (tehdy příslušníci veřejné bezpečnosti) byli respektováni, měli větší autoritu a velmi vysokou objasněnost trestných činů. • Soudy všech stupňů byly daleko pružnější a řešily každý případ kompletně, tj. pachatel byl odsouzen zcela automaticky k náhradě škody a ta mu byla ihned a samozřejmě srážena z platu kdekoliv, kam nastoupil do zaměstnání, dokud vše nezaplatil. • Velmi nízká kriminalita způsobená tím, že pachatel věděl dopředu, že bude dopaden a škodu bude muset splácet. Tehdejší věznice (-nápravné ústavy) nebyly jako dnes, kdy mnoho rodin nebydlí v takovém luxusu jako současní vězni v nich dnes. •

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nízká kriminalita byla způsobená také tím, že v záznamech pachatelů jejich trestné činy byly uvedeny stále, a ačkoliv nebyly počítače a internet, přece jen o každém zločinci a jeho skutcích věděli všichni zainteresování, a tudíž nebylo úniku do anonymity. • Podnikové rekreace, dětské rekreační prázdninové tábory, zájezdy…• Velmi nízké zatížení lidí státní byrokracií, většinu pracovních věcí řešila mzdová účtárna. • Relativně větší soukromí a svoboda (možná někdo namítne, že to není pravda, ale je třeba si, že díky dnešnímu zneužívání techniky např. mobilní telefony, kamerové systémy, internet, kreditní karty, účty v bankách, velké množství duplicitně vedených registrů, se kterými pracuje velké množství lidí, a děravým zákonům na ochranu osobních údajů, je sledování soukromí tehdy proti současnému sledování zanedbatelné). Všichni měli práci. • Zákony byly jednoduché, jasné a přísné, platily pro všechny. • Kdo pracoval, dostával pravidelně 2x do měsíce mzdu nebo plat. • Pojištění bylo skutečně pojištěním, smlouvy jednoduché, srozumitelné i laikovi. • Levné a všem dostupné úvěry. • Získání bytu s nízkým nájemným (v mnoha případech i získání podnikového bytu). • Všechny srážky šly automaticky ze mzdy nebo platu a byly vypočteny vždy tak, aby člověku zbylo na důstojné vyžití. • Skutečně bezplatná lékařská péče, značně preferovaná prevence a očkování. • Výdej léků a léčiv jen za symbolickou částku 1,- Kč. • Podpora mladých rodin, matek na mateřské, jakož i péče o zdravotně postižené, seniory a těžce nemocné. Nebyla taková zvěrstva jako dnes, kdy hodně lidí, a dokonce i dětí, umírá jen proto, že rodiče neměli na jejich léčbu, případně nepatřili k těm šťastným, kterým se včas podařilo peníze sehnat za pomocí ponižujících zdlouhavých sbírek mezi lidmi. • Bezplatné preventivní prohlídky a očkování dětí, mnohdy prováděné lékaři přímo ve školních zařízeních. • Rozsáhlá sociální síť se skutečnou pomocí, kde neexistovalo, že by někdo zůstal na ulici, bez domova, bez pomoci. • Byla přísně trestána šmelina a lichva, kupčení a spekulace. Tyto činy se vyskytovaly velmi vzácně, především ve velkých městech. • Bezplatné školství od jeslí, přes mateřské školky až po VŠ. Obrovská podpora učňovského školství, kdy již v průběhu učiliště učni získávali praxi a zkušenosti přímo v podnicích, do kterých pak po skončení učiliště a získání výučního listu nastupovali. • Lepší kulturní využití volného času, jak dětí, tak i dospělých. • Téměř neexistovaly drogy a narkomani a zcela žádné herny. • Učitelé ve školách, ale i mimo školy, měli přirozenou autoritu, respekt a úctu, měli větší možnosti v postihování přestupků žáků a rodiče s nimi skutečně spolupracovali. • Policisté (tehdy příslušníci veřejné bezpečnosti) byli respektováni, měli větší autoritu a velmi vysokou objasněnost trestných činů. • Soudy všech stupňů byly daleko pružnější a řešily každý případ kompletně, tj. pachatel byl odsouzen zcela automaticky k náhradě škody a ta mu byla ihned a samozřejmě srážena z platu kdekoliv, kam nastoupil do zaměstnání, dokud vše nezaplatil. • Velmi nízká kriminalita způsobená tím, že pachatel věděl dopředu, že bude dopaden a škodu bude muset splácet. Tehdejší věznice (-nápravné ústavy) nebyly jako dnes, kdy mnoho rodin nebydlí v takovém luxusu jako současní vězni v nich dnes. • Nízká kriminalita byla způsobená také tím, že v záznamech pachatelů jejich trestné činy byly uvedeny stále, a ačkoliv nebyly počítače a internet, přece jen o každém zločinci a jeho skutcích věděli všichni zainteresování, a tudíž nebylo úniku do anonymity., Podnikové rekreace, dětské rekreační prázdninové tábory, zájezdy…

      Smazat
    2. A proto musel byt ten socialisticky raj obehnan ostnatym dratem, aby z neho vsichni nezdrhli. :-)

      Smazat
    3. Mně vyhovovalo především to, že byl v Evropě mír. To, že z pohledu obyvatele některých západních zemí žiju skromně, jsem nejen nevnímal, ale ani nijak negativně nepociťoval.

      Smazat
    4. 16.31
      znám řadu lidí, kteří "zdrhli", ale na druhou stranu počet obyvatel Československa byl kolem patnácti milionů.

      Smazat
  27. Me se libi, ze se ani jeden z tech dobytku opevujicich komunistickou diktaturu k clenstvi ve sve zlocinecke organizaci neprizna.
    Zeby se za sve krivarny a upadek ktery nasi zemi prinesli prece jen stydeli ?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano stydim se za takove krivaky a odpady co jeste podporuji dnesni fasismus a prawou totalitu !!!
      Mrzaku!!!

      Smazat
    2. Na to nemusíte být člen KSČ, abyste byl morální zrůda. Spousta zrůd se vylíhla i po revoluci a dostat se do KSČ neměla příležitost, bohužel.

      Smazat
  28. A pak prisel zaprodanec Gorbacov aby prehodil vyhybku smer kapitalizmuSS .....
    Ktery je na konecnee !!! Bo ten Bordel uz nic nespravi !!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ba, tak to je. Jen havloidní přizdisráči melou pořád stejné demagogie. Ale už ani mládež ani děti jim to nebaští.

      Smazat
  29. Pánové, já myslím, že celý ten flamewar je zbytečný. Jedni mluví o skvělém socialismu a hrozném kapitalismu, druzí o tom, že socialismus tak skvělý nebyl. Tak víte co? Já to rozčísnu. Socialismus prošel restrukturalizací a máme jej tu - restrukturalizovaný - doteď, takže veškeré jeho kvality vidíme v přímém přenosu. Všechno morální bahno tou restrukturalizací vyplulo na povrch, ale politika z dob minulých se vůbec nezměnila. Pořád se jede na kamaráčofty, službičky, vydírání, intriky, rozkrádání, úplatky. Jen už se to nedělá v pár milionech, ale hezky ve velkém.

    Když to shrnu, středověk (1948-1989) nekončí, středověk trvá.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.