Reklama

.

.

pondělí 27. července 2015

Degenerace elit coby příznak úpadku Západu

Jiří Babača
27. 7. 2015     zdroj
Podle Petra Robejška je mediální a intelektuální elita Západu odtržena od reality a Západ je v hlubokém úpadku. Bakalova DVTV uveřejnila rozhovor Daniely Drtinové s politologem a exředitelem Mezinárodní ho institutu pro ekonomiku a politiku v Hamburku Petrem Robejškem. V pětadvacetiminutovém rozhovoru zazněla celá řada zajímavých názorů, které stojí za pozornost a stojí za to si rozhovor poslechnout celý. 


Mě však nejvíce zaujala pasáž, ve které hovoří Petr Robejšek o odtržení mediálních a intelektuálních elit Západu od reality. Podle Petra Robejška se totiž mediální a intelektuální elity Západu z velké části odcizily, ztratily kontakt s realitou a jsou pro společnost kontraproduktivní.

„…chovají se jako Mesiášové, kteří chtějí vytvořit v té v jejich očích ´morálně zaostalé společnosti´ něco jako ideal tipus, který oni mají jako svůj vlastní a zároveň přeceňují svůj význam, že jsou mikronem společnosti a odmítají se podívat pravdě do tváře a zjistit, že většinová společnost je úplně jinde. Tím pádem ta funkční elita, která normálně operuje pozitivně, teď funguje jako uspávadlo pro Šípkovou Růženku v růžovém hradu.“

Podle Petra Robejška se také západní svět nachází v procesu „hluboké dekadence“ (úpadku).

„Elity přestaly fungovat, tak jak mají, osamostatnily se a začaly spasovat společnost. Tohle to zkreslení, degenerace funkce elit je pro mě jeden z nejdůležitějších příznaků dekadence Západu.“  

Kéž by se naše mediální a intelektuální elita nad slovy Petra Robejška zamyslela a měla je na paměti při výkonu své funkce…

Celý rozhovor s Petrem Robejškem lze shlédnout zde.


49 komentářů :

  1. Tak to říkal Robejšek té správné, Drtinová je přesně ta mesiáška, která je přesvědčena, že má poslání. Proto na její web neklikám, ani kdyby dělala rozhovor s Putinem. Kdo dává rozhovor Drtinové, sám je Drtinová. Ignorace s nepodporování, jedině to je způsob, jak tyhle jedince eliminovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Meleš hovna...

      Vymazat
    2. Souhlasím, mám z drtinové stejné pocity. Sprosťák 21:54 bude asi její ... cosi :-)

      Vymazat
    3. Článek není o Drtinové, ale o názorech Robejška, vy dvy buzíci z 21:50 a 22:09

      Vymazat
    4. Mam stejny nazor, Drtinovou je videt a slyset jen diky tomu, ze maji jeji sponzori pocit, ze pro ne vytvari dobrou medialni podporu. Tipuji ze uz brzy prestane byt pro ne zajimava. Doba se meni zavratnym tempem a Drtinova uz patri mezi psy, ktere nove kousky nenaucis.

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    6. Sprosťákovi 21:54 a 22:12 - s Robejškem mluvila drtinová, víš? Názor se mi chtělo napsat k její osobě. Máš-li něco proti tomu?

      Vymazat
    7. 22:30
      Ty jsi ale nenapsal žádný názor na ni. Pouze jsi se ji vykálel na hlavu. Jsem si skoro jistý, že stejný "názor" máš na všechny moderátory tzv mainstreamu.

      Vymazat
    8. 23:02 - čti správně - pokud to umíš - nenapsal jsem názor na ni, ale pocity z ní (potažmo z tebe) ;-)

      Vymazat
    9. 23:21

      "NÁZOR se mi chtělo napsat k její osobě. Máš-li něco proti tomu?"
      vs
      "nenapsal jsem názor na ni, ale pocity z ní (potažmo z tebe)"


      Ty jsi ale kus tragického debila, viď?

      Vymazat
    10. 23:27 - potvrzuješ svoje "kvality" vulgárními a vzteklými reakcemi. To tě nemohli naučit v žádné škole, absolvoval jsi vůbec? ;-)

      Vymazat
    11. 23:39

      Tak napsal jsi teda názor nebo nenapsal? Smajlíkem svoje blábolení nezakryješ, usvědčený blbe.

      Vymazat
    12. Drtinová je trapně odporná, zaprodaná, arogantní, egoistická, maistreamovská děvka, která bude sloužit za mrzký peníz každému prolhanci, hlavně, že ona z toho bude mít svůj osobní prospěch. V současnosti je to třeba ve službách arcizloděje a megalumpa Bakaly, českého černého koně, lokajsky sloužícího, co by poslušná pátá kolona, také vyšším mocenským americkým, protektorátním zájmům ve stř.Evropě. To, že Robejšek v některých momentech nazval věci pravým jménem, asi svědčí o tom, že i český maistream již zabřednul do bahna svých propagandistických prozápadních lží tak hluboko, že už místy neví, kudy kam. A tak někudy začne prosakovat pravdivý pohled na drsnou realitu špinavé politiky regionálních, zkorumpovaných řídících politických elit, který je masám neustále zamlčován.

      Vymazat
    13. Ono je přece jen nadějné, když se pod palbou silných na pravdě založených argumentů může i v takových Drtinových pohnout svědomí a uvědomit si vzdálenost pocitů a dojmů od reality. Ještě bych kolegu Petra Robejška doplnil, že svým selháváním se elity postupně stávají neelitami. I Machiavelli by zde podotkl: Milý vládče, poněkud to ke své škodě s tím elitářstvím přeháníte...

      Vymazat
  2. Anonymní27. července 2015 22:12
    Každému tu nadáváš, přitom blahem uchcáváš.
    Kdo tě platí blbý čmoude, nebo si jen velký moudě!

    OdpovědětVymazat
  3. Ty v..le, byla někdy doba kdy elity nebyli degenerované???????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jistě že jo. Rozhodně častěji než kdy lůza byla moudrá.

      Vymazat
  4. Robejšek je skvělý- ukazuje na základní nutnost změny spolučnosti tak, že ho nemohou prohlásit za levičáka. Perfektní je i jeho hodnocení Marxe, skvělé analýza která předběhla dobu o víc než století, ale jeho řešení je nefunkční. Řešení totiž musí ekonomicky porazit neoliberalizmus, což nejde návratem do jeskyně. Řekl bych, že zásadní konkurenční výhodou bude produktivní veřejný sektor, samozřejmě financovaný přerozdělováním, který bude adsorbovat pracovní sílu uvolněnou automatizací. Produktivní ovšem neznamená proplýtvání prostředků za účelem získat zákazníka. Mám dojem, že podobný názor má i Švihlíková. jogín

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tou Švihlíkovou jste tomu tedy dal. Ta je právě příkladem salonní, zcela mimózní zapálené marxistky se vším všudy. Robejšek by se urazil.

      Vymazat
    2. Ale neurazil, není to vůl, jako někdo....Na rozdíl od Doc.Švihlíkové , dospěl pan Robejšek ke svým současným názorům vývojem, až po značné době. Ale to se cení snad ještě víc, protože uznal a nepopírá fakta. Zase na rozdíl od některých zaťatých.
      Co se týká jeho teoretické kandidatury na prezidenta, je nepřípustné, aby byl prezidentem člověk s dvojím občanstvím a dvěma pasy.

      Vymazat
    3. A 07:42
      Takže nikdy nekandidovali na presidenta lidé jako Schwarzenberg, Dienstbier, Švejnar...

      Vymazat
    4. Kandidovali ... a propadli. I božskému Khárlovi dvojí občanství vadilo a byl to jeden z důvodů, proč nezvítězil :-o))

      Vymazat
  5. Nevím proč porsonifikujete.Méně chápaví čtěte jen tučně označené odstavce-"Chovají se jako Mesiášové.....pokud nepochopíte,jste přepracovaní a zvolněte,je léto!

    OdpovědětVymazat
  6. Komentář k článku původně ze Zvědavce:

    Paní Drtinová má ode mne pochvalu

    Nedávno jsem napsal na adresu paní Drtinové článek který její pořad podrobil zdrcující kritice.

    Zaručeně kremelský původ protiamerických poplašných kampaní ústy fundované analytičky Ivany Smoleňové v pořadu Daniely Drtinové
    http://aeronet.cz/news/zarucene-kremelsky-puvod-protiamerickych-poplasnych-kampani-usty-fundovane-analyticky-ivany-smolenove-v-poradu-daniely-drtinove/

    Jednalo se o případ kdy si do svého studia pozvala "školačku" z Pražského institutu bezpečnostních studií (jinak jde o ústav pro vymývání mozků jeho absolventů za účelem "výchovy" profesionálních vymývačů mozků, který ambasáda USA financuje jako svůj klíčový ústav svých nových kádrů - tedy pozor na každého "studenta" tohoto zařízení, jelikož se jedná o čistokrevné extrémisty a teroristy našich duší). Je zbytečné asi zdůrazňovat jaké bláboly tam z úst obou aktérek padaly, nakonec, nechť každý kdo odkazovaný článek ještě nečetl posoudí sám.

    To zda-li paní Drtinová na základě mého článku a dalších skutečností, reálně se dějících v současném světě zrevidovala své postoje a prozřela, ukáže ještě čas. Pokud se tak skutečně stalo, pokud se paní Drtinová skutečně zamyslela nad podstatou jí doposud hlásaných havloidních pravd a lásek, prozřela a rozšířila řady realistů, potom ji s nadšením vítám na palubě. Pro internetovou komunitu, která prozřela již ve své většině, jsou pojmy pravda láska a havloid považována za sprostá slova. Přirozeně může jít ze strany paní Drtinové o úhybný manévr, pro naprostou neaxeptovatelnost jejích pořadů, případně sofistikovanou taktiku jak ke svému pořadu přitáhnout více diváků. Případně může jít i o součást nové strategie vymývačů mozků, tedy o trik jak se totálně neznemožnit a podchytit ovce z jiné strany. Velmi podezřelé je například na první pohled sympatické politické hnutí (strana) "Řád národa", kdy po hlubším prostudování ale vše spíše nasvědčuje, že jde formování nové páté kolony, kdy nyní se jakoby hlásí k národovectví a podobně - TOP09 a pravdo láska už jaksi netáhnou - že (viz: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Jak-imigranty-prijmeme-uz-se-jich-nezbavime-Evropan-to-je-honosny-nazev-pro-poddaneho-Promlouva-tajemny-muz-co-shromazdil-na-internetu-200-tisic-lidi-385384 koukněte však do diskuse pod článkem a na tento odkaz kdo ta nová strana jsou vlastně zač: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98%C3%A1d_n%C3%A1roda )

    Jak jsem řek výše, jak to bude s paní Drtinovou v budoucnu ještě ukáže čas. Paní Drtinová má ode mne pro tentokrát pochvalu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V odkazovaném pořadu https://www.youtube.com/watch?v=lhlf2h_nrMY do kterého pozvala pana Petra Robejška - politologa působícího v Německu, mohu jeho slova jedině podtrhnout. Výborná analýza spolu s náznaky směru, kterými by se měla EU dát. Všem doporučuji ke shlédnutí a posouzení. I paní Drtinová zde působila profesionálně a neutrálně, tedy tak jak má, kdy se oprostila od fanaticky-chorobného skákání do řeči, jako například předvedla v pořadu s panem Humlem a to i v případě, že pan Robejšek rozhodně nehovořil tak, jak jsme u paní Drtinové zvyklí. Všem doporučuji poslechnout!

      Nejsem příznivec ideí pánů z Národní demokracie, kdy jejich postoje bych definoval následujícím příměrem:

      Nejlepší řemeslníci na vesnici vymysleli, jak postavit vlastní auto. Aby se dalo postavit, museli přispět všichni domkaři. Při zkušebních jízdách se několikrát porouchalo, kdy nezkušení řidiči dokonce sami několikrát nabourali. Mimo to se někteří domkaři na stavbě auta neúměrně napakovali, dokonce se našli i tací, kteří za peníze starosty sousední vesnice v noci nasypali do nového stroje písek, případně se hrnuli k řízení a záměrně sjeli do příkopu. Jaké je správné řešení.

      a) auto opravit, vychytat škůdce a znovu rozjet a opatrnou jízdou se jej naučit bezpečně řídit.

      b) nový stroj rozebrat na součástky s tím, ať si z nich každý domkař sám doma ubastlí trakař, kdy je evidentní, že ze součástek toho nového stroje se 20 funkčních trakařů ani postavit nedá???

      Hlubší informace k zamyšlení k problematice zde:
      http://leva-net.webnode.cz/products/cesta-jak-zachranit-evropu-co-je-treba-konkretne-delat-a-proc/

      Vymazat
    2. Anonymní 27. července 2015 23:57:

      Pane Kytičko,
      nejprve se musím ohradit proti Vámi naznačenému tvrzení, že bych svůj článek od někud opsal! Není to pravda. Vycházel jsem jen a pouze z linkovaného rozhovoru a názoru, který v něm Petr Robejšek vyslovil. Přičemž jsem teď ještě kliknul na Vámi zmiňovaného Zvědavce a nevšiml jsem si, že by na něm článek ke mnou linkovanému rozhovoru byl. Tudíž není ani technicky možné, abych tento článek odněkud převzal.
      Nemohu však vyloučit, že by pan Robejšek svůj názor na elity Západu někde prezentoval již dříve, někdo to zaregistroval a na podobné téma již někde něco nepublikoval. To vyloučit nemohu, ale odmítám akceptovat nařčení z plagiátorství!
      Původně jsem totiž jen upozornil pana Davida na existenci tohoto rozhovoru, že by bylo vhodné uveřejnit na NR odkaz s tím, že kromě linku a minutového rozpisu Robejškova rozhovoru byl v záhlaví jen pár slov o tom, že někde rozhovor Drtinová / Robejšek proběhl a link na něj. Na to mě pan David požádal, zda bych vybral z rozhovoru to, co mi přijde nejdůležitější a udělal z toho článek. Proto jsem vypíchnul tu pasáž o elitách Západu a to tak aby článek nebyl mou exhibicí ale spíše přiměl čtenáře poslechnout si celý rozhovor, neboť mi přišlo, že zejména v druhé polovině v něm zazněla celá řada zajímavých názorů.

      Jinak se zbylou částí Vašeho komentáře souhlasím a připodepisuji se pod něj.

      Zdraví vás a hezký zbytek dne přeje
      Jiří Babača

      Vymazat
    3. Dobrý den pane Babačo,

      dvakrát jsem se Vám pokusil odpovědět, ale pokaždé do 10 minut má odpověď z webu zmizela. Tak nevím je to software, nebo pro mne nepochopitelný zásah administrátora.

      Tedy ještě jednou - prosím koukněte na tuto diskusi pod článkem na zvědavci a hlavně na časy mého příspěvku a diskusního příspěvku zcela prvního.
      http://www.zvedavec.org/nazory-6557.htm

      Opravdu jsem nikterak plagiátorství nenaznačoval.

      Pěkný den - Václav Kytička

      Vymazat
    4. Tak to jsem Vaši první větu špatně pochopil. Nechodím totiž na Zvědavce a nemohl jsem tušit, že máte na mysli komentář převzatý ze Zvědavce, zejména když píšete "článek převzatý ze Zvědavce".
      Tím se nedorozumění vysvětlilo.

      S přátelským pozdravem
      Jiří Babača

      Vymazat
  7. Řekl bych, že rozhovor byl nepřehlédnutelně „jiný“. Drtinová nebyla tak jízlivá (ale důvodem může být i Robejškova kvalita, takže si netroufla), ale i Robejšek zašel v kritice neoliberalizmu dále, než kdykoliv před tím. Asi se to opravdu sype.
    Proto v nových volbách: „Robejšek na hrad!“

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm..co kdyby kandidáti Hradu měli zeď na FB-pro a proti?Něco jako morální profil,než půjdou na Hrad. I když Robejška bych bral.

      Vymazat
    2. Jenomže Robejšek nezastává tvoje názory potažmo názory NR ani z jedné desetiny.

      Vymazat
    3. S názory p.Robejška byste měl potíž spíše Vy,jak Vás znám z trollování na NR-hezké léto!

      Vymazat
  8. Ano, podle anonyma 0:12, "Robejšek na hrad!“
    Zní to absurdně, ale už to není zcela absurdní!
    Viz:
    http://euro.e15.cz/archiv/na-pudorysu-mozkoveho-trustu-institut-2080-vznika-nova-strana-1208735
    .......
    " Co mají společného ekonom Pavel Kohout, vedoucí partnerka Ernst & Young Magdalena Souček, exmanažer GE Money Bank a ředitel ruské Alfa Banky Petr Šmída, politolog a ekonom Petr Robejšek, geolog Václav Cílek, exministryně informatiky Dana Bérová nebo diplomat a možný kandidát na prezidenta Petr Kolář? Zdánlivě nic.
    Podle zjištění týdeníku Euro je ale od dubna spojuje účast v Institutu 2080. Think tanku, který v tichosti směřuje k tomu, aby se stal jádrem nové politické strany. Jeho členové to zatím oficiálně popírají, nicméně institut podle zjištění Eura již mezi byznysmeny sonduje možnost financování.
    O administrativní řízení institutu se stará právnička Dagmar Morozová, její manžel Michal – bývalý náměstek ministra vnitra – s institutem spolupracuje jako analytik.
    ........."
    Děda.

    OdpovědětVymazat
  9. Drtinová by se mohla rehabilitovat.
    Kdyby zajistila a podobným způsobem moderovala
    mnohahodinovou podrobnou diskuzi (na pokračování) pana Robejška a premiéra Sobotku.
    (Na to bych si snad i koupil televizor.) Děda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On je Robejšek stále dost opatrný. Nevím, zda má v Německu stále nějaký job jako poradce, potom musí brát ohled na postoje jeho potenciálních klientů. Ale zřejmě, politika EU, už je i na něho dost.

      Vymazat
  10. Ještě, že u nás to neplatí. My máme kvalitních společenských, kulturních a politických elit na rozdávání, dokonce i šlechtice. Jinak takoví, jako Kocáb, Štětina, Hřebejk, Rejžek, Němcová, Lankšádová...Ti by byli ozdoubou všude. Nechtěl by je někdo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Robejšek skvělý, Drtinovou rozdrtil logikou věci a pádnými argumenty, tak jen zírala a nestačila mu skákat do řeči. Ostatně, nestačila ne něj. Ale Robejšek mnohokrát zmínil slovo elity, politické a mocenské. Nekpředpokládám, že by těmi elitami myslel ty, co měla na mysli milka Němcová. Ale koho vlastně mínil těmi elitami? Vedené EU?

      Vymazat
    2. I poradce Robejšek musí být z něčeho živ. Takže vděčně nazývá elitami ty, kteří si ho najímají.

      Vymazat
  11. Dostatek peněz dokáže kohokoliv odtrhnout od reality. Ta jejich jednotná slepota je často jenom hraná, aby se v té lepší společnosti udrželi. Když pak jejich znechucení převáží nad pohodlím a z ní odpadnou, jsou zase normální a navíc i lépe informovaní.

    OdpovědětVymazat
  12. Rozdíl mezi elitou a celebritou je pouze v tom, že celebritě stačí ukázat vyvinutou přednost. Pokud ukáže nevyvinutý mozek, je to jednoznačně elita.

    OdpovědětVymazat
  13. No ale řeknu vám pánové, že vy byste to rozsvítili.vy byste dali našim mediím co proto, jak úžasný používáte slovník a ty názory - genialita! Skvosty! Před vámi by i Drtinová s Robejškem udělali strachy loužičku.(Že je Drtinová modrý zmetek - o tom žádná.Teda dnes už zestárlý modrý zmetek, sebestředná furie, a nic se na ní nezměnilo -jen jí přibyly vrásky). Přišla k nám - jako spousta dalších kariéristických flunder - ze Slovače, hned se vecpala mezi disidenty, nějakou dobu fungovala jako zlatokopecká matrace, no a ustálila se ve svých pozicích. Ta je bez nároku smýšlet normálně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daniela Drtinová že přišla ze Slovenska? To je ale pořádný omyl! Jestli se nepletu, tak pochází od Olomouce. Navíc je v příbuzenském vztahu s Prokopem Drtinou, což byl Čech jak poleno. Drtinovou také moc nemusím, ale takové nesmysly, že je ze Slovenska, o ní nepište.

      Vymazat
  14. Pár minut jsem to zkusil-hrůza: Řekové ty peníze projedli- no to snad né! Imigranti utíkají do Evropa, že si neumí lépe organizovat stát! Dál už se to nedalo. Myslel jsem, že dle komentářů půjde o nějakou sofistikovanou metodu- můžeme říkat vše, stejně máme (my elity)vše jisté. Nezdá se, že šlo jen o slova, spíš výsměch těm méně chápavým. Zdravím všechny potenciální nositele Řádu Poručíka Duba. R.P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jste udělal velkou chybu, že jste se nevydržel dívat až do konce pořadu, pane poručíku R. P.
      Zkuste to ještě jednou a vydržte to celé a nebo si jej rovnou pusťte od cca 1min.
      A pokud nechcete zvyšovat návštěvnost Bakalovy DVTV, tak si Robejškův rozhovor s Drtinovou můžete pustit na youtube.

      Zdraví vás a hezký den Vám přeje
      Jiří Babača

      Vymazat
    2. Pardón, myslel jsem od cca 10 min. a link na youtube je zde:
      https://www.youtube.com/watch?v=fAlg_Qxb7m4

      Zdraví Vás
      Jiří Babača

      Vymazat
    3. Děkuji za odkaz. Mýlíte se, nejsem poručík. Od 10min.je to o málo lepší. Analýzy pana R. např. nepochopení prováznosti ŘECKO-EU-NATO je skutečně fatální. Jen zběžně z postulátů- připouštění lokálních konfliktů=tak začínají ty velké. Myslím, že není problém pár tahů dopředu domyslet jeho nápady. Zdanění bohatých- to je proč padl socialismus- jako pokus o neagresívní alternativu sobeckých zájmů. Čínský státní kapitalismus snad může vypadat jako loď, která se dá částečně kormidlovat, ale peníze dělají peníze. Problém se neřeší zdaněním bohatých. Regulovat příjmy se prostě principielně v "svobodné společnosti" nedají. Stačí přečíst dnešní diskuzi na Nové republice. Výchozí bod odkud se budou stanovovat nové principy je dnes těžko předtavitelný. Stavíme domino, které už na svém začátku začalo padat.

      Vymazat
    4. Anonymní 29. července 2015 19:54
      Tak jistě, pořád to je jen snaha o budování "kapitalizmu s lidskou tváří", ale mě zaujal ten názorový posun. Zatímco ještě nedávno do nás hustili "volnou ruku trhu", která údajně vše vyřeší, minimalizaci státní regulace aj aj. Tak dnes už to je "kapitalismus selhal", odtržení elit od reality, nutnost regulace a pod. A teď považte U Bakaly a Drtinová nejenže neskáče do řeči, nedělá z nositele nekonformních myšlenek "pitomce" jako jindy v obdobných situacích...Dnes na Babišově České pozici šéfredaktor Léko cituje Stiglice, řeší nezaměstnanost apod. No dějí se to věci. Něco je holt ve vzduchu a oligarchové to cítí.

      Hezký zbytek dne Vám přeje
      Jiří Babača

      Vymazat
  15. Názory na Robějška se mohou různit. U Drtinové se ale lze shodnout, že patří k 10 nejohyzdnějším ženám planety.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...a taky nejprotivnějším,naprosto nesnesitelným.....kvůli ní jsem odvezl televizi do sběrného dvora...Mít takovou domá,tak jsem ji už dávno zakopal v lese a měl jí už "odseděnou".....

      A ten Robejšek je jen takový baleťák v motýlku,hodící se jen k nezávazným kavárenským debatám a komentářům aby "náhodou náhodou nekoho nenasral".....

      Vymazat