Reklama

sobota 18. července 2015

Elektronická evidence tržeb: Krok k normálním civilizovaným poměrům


- redaktor - 
18.7.2015  E-republika
 

Elektronická evidence tržeb (EET) nakonec dopadne na většinu firem. Nastane změna v podnikatelském prostředí a dozvíme se, jak na tom ekonomika v České republice opravdu je. Opravdu se to netýká jen živnostníků.

Sledoval jsem rozpravu 29. schůze Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, protože byla řeč o tématu hodně důležitém. Projednával se vládní návrh zákona o evidenci tržeb (tisk 513). Jako vždy šlo v prvním kole o to, zda se má návrh zabít, či ponechat naživu v tzv. legislativním procesu. Debata byla dlouhá a došlo i na občerstvovací přestávky. Herecké výkony byly slabší a výprava si vystačila jen s kulisami z obrovských účtenek. Nechci téma zlehčovat, ale koalice musí v této oblasti něco změnit, už jen proto, že státní příjmy z výběru daní musí růst. A problém to není úplně jednoduchý.

Naši drobní podnikatelé nechtějí platit daně. Intuitivně to cítí jako morálně ospravedlnitelný postoj. Možná i oprávněně. Dobře vědí, že v dotační ekonomice, ve které jsou donuceni působit, je placení daní pro některé jejich konkurenty jen nevýznamnou položkou v cash flow. Nezáleží ani tak na oboru, ve kterém se podniká, dokonce ani na efektivitě a produktivitě, ale hlavně na tom, jaký dotační titul právě v tuto dobu platí a kolik z něj do firemního cash flow pravidelně sype. Lobbistické úsilí v Evropském parlamentu a nakonec i tady u nás bylo soustředěno po mnoho let jenom na to, jak tento systém dovést až k dokonalosti, tj. za všech okolností k čistému plusu. To, co bylo dříve jen výsadou samospráv a státních institucí, se stalo běžnou součástí ekonomiky. Podnikat za všech okolností beze ztrát je výsadou jen nemnohých vyvolených. Kdo by se tomuto ideálu nechtěl přiblížit? Sám oceněný nejlepší ministr financí ve východní EU (Časopis Emerging Markets 2008 a 2011) systém, který léta pomáhal budovat, popsal v parlamentní debatě takto:
Miroslav Kalousek, TOP09 napsal:

Ale v každém případě váš šéf, ministr financí, který si dává dotace sobě jako podnikateli, který ty dotace chce, má těch dotací daleko víc, než kolik má daňovou povinnost. Skupina Agrofert nepochybně inkasuje mnohem víc dotací z veřejných rozpočtů než kolik do těch veřejných rozpočtů odvádí peněz. Každý podnikatel, když mu nabídnete: Nemusíte zaplatit korunu na daních, a naopak dostanete 50 tisíc korun měsíčně za to, že tady tu hospodu budete provozovat, tak bude šťasten. Byl by šťasten úplně stejně jako pan ministr Babiš, protože on je v téhle pozici. On dostává víc od daňových poplatníků, než kolik jim dává. A to jsem kdykoliv schopen dokázat, vypočítat.

Analytik by řekl, že tyto praktiky tak trochu deformují trh. Živnostník, který jede na vlastní riziko a nemá shodou nešťastných okolností nárok na žádný dotační titul, který by mu dorovnal rozdíl v nerovných ekonomických podmínkách, si řekne, že nebude platiti daně. Je to fakticky jediný možný způsob obrany vynucený pudem sebezáchovy. Prostě a jasně - rentabilita bez dotací je tak malá, že na daně už nezbývá. A tak se neplatí. Proto jsou také oblasti, ve kterých už se nikomu podnikat nevyplatí. Služba či výrobek, pokud má být spotřebiteli dostupný, musí být dotován. Toto je konec tržní ekonomiky a tzv. volný trh už je dávnou minulostí. Pravicové politické strany už by konečně měly přepsat své volební programy a vzít hospodářskou realitu na vědomí. Začínat podnikání v takto deformovaných tržních podmínkách bez pomoci různých podpor jen za vlastní kapitál je opravdu velmi obtížné. Evropa jako celek má skutečně velmi komplikované tržní podmínky a společné podpůrné programy Evropské unie tyto nerovnováhy spíše prohlubují.

Vládní návrh zákona o evidenci tržeb je jenom jedno z řady dílčích provázaných opatření. Celkovým záměrem koalice je alespoň trochu zjednat jasno v ekonomické realitě. Tím dalším opatřením je zvýšená kontrola tzv. optimalizace daní a hlavně jsou to majetková přiznání s povinností prokazování původu majetku. Celkem přesně „vo co go“ současné vládní koalici vystihuje současný ministr financí.

Ministr financí Andrej Babiš, ANO 2011 napsal:
Speciální finanční úřad kontroluje transfery mezi firmami, kontroluje, jestli tam není optimalizace daní. Takže to všechno víme. Takže by bylo dobré, abyste to vnímali, a samozřejmě i prokazování původu majetku je taky opatření, od kterého neočekáváme nějaké zázračné výběry daní, ale je to jenom atmosféra té společnosti. Že ti, kteří tady v minulosti nakradli majetek na úkor státu, tak Klondike skončil. To je všechno!

Finanční správa si ověří stav majetku a bude se moci zeptat, až k tomu konečně bude mít tu kompetenci, jestli ho občan řádně zdanil. Vládní návrh zákona o evidenci tržeb (tisk 513) je jenom jeden dílčí krok k normálním civilizovaným poměrům. Sám o sobě nezmění nic, ale pokud budou platit další návazné kroky, tak se možná změní i atmosféra ve společnosti. Pan ministr Babiš v to doufá a my zatím doufáme s ním.

Stručná statistika parlamentního zpravodaje: V prvním čtení návrhu zákona o evidenci tržeb vystoupilo celkem 35 poslanců, z toho 15 řádně přihlášených, a dva členové vlády. Návrh prošel do dalšího kola legislativního procesu.


Zdroj:

Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 450 Kč
Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!


Související články:

37 komentářů :

  1. Když jde jen o 'atmosféru ve společnosti', jak říká Babiš, tak to asi moc ve výběru daní nevynese. Nemělo by se tvrdě zasáhnout proti všem firmám, které zdaňují v rájích?! To by podstatně přispělo k atmosféře v zemi. Například je vyloučit z tendrů a výběrových řízení, dále zveřejněním jejich seznamu včetně osob, které ty firmy vedou a rozhodly jak rozhodly, aby si také páni majitelé a manažeři přivoněli k 'atmosféře', která je mezi lidmi. Zásadním způsobem omezit styk se zeměmi, které slouží jako daňové ráje, včetně transferů peněz a zákazu cestování českých občanů do těchto zemí ... atd. atd. To jsou ř á d o v ě větší 'vysavači hodnost' než hospodští a instalatéři.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A kdyby tak šlo zamezit vysávání ČR zahraničními akciovkami (navléknout to na krizi čehokoliv v EU). Nebo tu jsou na věčné časy jako byla rudá armád v Milovicích? Třeba jim zvýšit o hodně některé daně - sociální, zdravotní; lépe zavést jim nějakou daň a progresi. Trpitelskou daň - 40 % z toho, co posílají za kopečky.

      Pokud vím, tak EET bude postupně zaváděn i pro další až
      všechny podnikatele. Jde o prostředí, klima. Kdyby to zapůsobilo, tak takto lze ovlivnit 5 % úniků a na ty další úniky holt bude muset být vymyšleno něco jiného. Zákon o prokazování původu majetku do 3. kolena. BIS bude mít plné ruce práce. Také by bylo vhodné vyčerpat celý limit dotací z EU a postavit na nohy zemědělství.

      Smazat
    2. staci zrusit dotace. Pak muzete zapomenout na 'daneni v rajich'. Proc nekdo plati dane a nekdo dostava dotace? Proc ma nejbohatsi Babis nejvetsi dotace a stavi si Capi Hnizda za nase? Nemeli bychom radeji znarodnit Agrofert, kdyz jsme si ho zaplatili?

      Smazat
  2. Hmm, Babišovo PR asi tento článeček.
    Za prvé, položte si otázku koho vlastně EET zasáhne. Drobné živnostníky. Kdo to je? Lidi, kteří od státu nic nechtějí, jsou ochotni a schopni se o sebe postarat sami. Z hlediska vyššího principu mravního by tyto lidi nesoucí veškerá rizika na vlastních bedrech vlastně přímé daně platit ani neměli. Stačí že přispívají nepřímou daní. Jenomže "kvetoucí" socialismus Evropy tyto lidi cíleně likviduje, tak jak je likvidoval svého času socialismus východní. Každý kdo je nezávislý na státu je pro socialistický stát nebezpečný.
    Za druhé, zamyslete se s ohledem na četné předchozí události, jak tento systém u nás dopadne. Dobrý, živnostník se na vlastní náklady postará, aby systém na jeho straně fungoval. Možná bude méně "optimalizovat" daně, což státu skutečně pár korun přihodí. Ta funkce "policisty asi zafunguje". Ale co stát? Zřídí nový úřad, nových 500 úředníků, zavede se software za majland na kterém se někdo napakuje a bude pakovat po celou dobu provozu a tento software bude jako VŽDYCKY problematický. Pokud vůbec bude fungovat.
    Logicky dojdete k závěru, že ohledem výnosnosti pro státní kasu to bude téměř "nula od nuly pojde". Ti co jsou dnes nepostižitelní a rozkrádají miliardy se budou dál smát a mnozí z těch, kteří se snaží o sebe postarat sami to další házení klacků pod nohy už nevydrží.
    Sumasumárum:
    Očekávat od tohoto systému přínos může jenom blbec. A může se tomu škodolibě radovat ten, kdo samostatné lidi nesnáší a závidí jim.
    Vzhůru k socialistickým zítřkům! ANO, bude líp. :-D

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. to 9:05
      Zbytečné emoce.Daně se platí všude ve světě a proto není proč naříkat. I ten samostatný podnikatel využívá vytvořenou infrastrukturu, silnice, železnice, poštu, různé služby..... Proč by to měli platit jen zaměstnanci. Není pravda, že samostatný podnikatel nic nepotřebuje, protože by nemohl existovat. Pravdou je, že stát se vždy obrací na ty nejmenší. Bohaté firmy, které daní v daňových rájích se mu smějí a přitom také pro své podnikání využívají podmínky, které se vytvářejí a udržují z daní. To je jistě velmi nespravedlivé. Takže nejen sociální nerovnost ale i podmínky pro podnikání jsou nerovné. To ale kapitalismus neřeší.

      Smazat
    2. Daně jsou přímé a nepřímé. Víte o tom, že když si koupíte cigarety za 76 Kč, tak 68 Kč odevzdáte státu? Dobrá, možná jste nekuřák. Ale odevzdáváte státu za vše co si koupíte. Nejenom benzin, oblečení, ale z každého rohlíku odevzdáte zhruba čtvrtinu ceny. Myslíte, že je to málo na infrastrukturu a služby jak píšete?
      Státní zaměstnanci reálně nepřispívají, to se jenom hromádka ze státní kasy přesune z místa na místo. A že platí daně zaměstnanci soukromého sektoru je podobně problematické jako u živnostníků. Velké společnosti mají mnohem víc možností jak daně optimalizovat a vyvádět zisky jinam. To nikoho nezajímá. A děje se tak legálně.
      Příklad: Česká spořitelna dostane od Erste příkaz, že musí pro zaměstnance dělat pravidelně školení. Školit přijdou lidi od Erste, ta si za to školení naúčtuje astronomické částky a peníze se z Česka vyvedou ven.
      Já v EET přínos nevidím. Vzniknou nové úřednické pozice, tj. lidi kteří nevytvářejí žádné hodnoty a bude to polykat spoustu peněz na chod, vybavení a údržbu úřadu. Zaniknou pozice které reálné hodnoty vytvářejí. Pro spoustu menších živnostníků, kteří dělají na sebe budou tyto podmínky likvidační. Skončí na sociálních dávkách a nebo se zařadí do šedé ekonomiky. Počkejme si na výsledek i když je jasné že propad ekonomiky, který nás neodvratně čeká budou moct politici, včetně Babiše zdůvodňovat čímkoliv.

      Smazat
    3. Anonymní 9:05
      Naprosto souhlasím.
      Jinak to bude pro začátek přínos pro státní rozpočet i statistiku.
      Řekneme 100.000 OSVČ si musí pořídit tuto drahou mašinku,pak zřídit internet ,takže dosti velké náklady,se promítnou do hospodářství státu.Každopádně mnoho času věnovat zadávání různých nákladových položek.Je fakt,že si budu muset opatřovat účtenku na každou blbost a uvést do pokladny.Tady jdei no něco jiného i kdyby se prodala ta samá věc třikrát,musí každý naúčtovat DPH.
      zemedelec.

      Smazat
    4. Drahou mašinku si podnikatel nemusí opatřovat, prý stačí inteligent telefon a malá tiskárnička. Internet má každý.

      Smazat
    5. Drobní podnikatelé jsou lidé, kteří od státu nic nechtějí - kecy, kecy kecy. Oni nechtějí aby fungovalo školství a policie, oni nechtějí dálnice, silnice, chodníky, veřejné osvětlení, dětská hřiště, podporu sportu a kultuře, nechtějí aby fungovala městská hromadná doprava, doprava dotovaná kraji a státem, nechtějí aby fungovalo zdravotnictví, nechtějí aby fungoval svoz komunálního odpadu, atd. Oni prostě chtějí aby fungovalo NIC.

      Smazat
    6. Doporucuji doplnit si zakladni vzdelani,to by vam pro zacatek mohlo stacit...mozna..ale kdovi jestli.!!!!;

      Smazat
    7. ale jdete....nektere firmy dane plati, jine berou dotace, pobidky a buh vi, co jeste. Danove raje jsou marginalni. Nenechte se tim ovlivnit, danova optimalizace pres danovy raj neni nic jednoducheho. Problem je nerovnost a nespravedlivost. Proc platit dane, kdyz je urednik preda memu konkurentu? Je to absolutni nesmysl, cim mene zaplatim, tim mene podporim svoji konkurenci. Chapete?

      Smazat
    8. Nechápu proč stále zveličjete náklady, které se týkají !těch zdahých mašinek", t.j. pokladen. A vy si je nebudete odečítat z daní?

      Smazat
    9. Každý kdo nějak podniká,tak vždy!!!podniká za účelem snadného zisku a tudíž má snahu neplatit jakékoli daně.Proto kdo je proti registr.pokladnám je podvodník.EET je vyrovnání podmínek všech podnikatelů a eliminace zlodějů.

      Smazat
  3. Vy se nic nedozvíte. Data mají obrovskoui cenu pro ......skledujete perfektně jakoukoliv firmu. Máte - li tato data. hned víte, co frčí, v čem máte podnikat. Kdo s kým, za kolik.....

    Vy se cenná data určitě nedozvíte.

    OdpovědětSmazat
  4. EET nezasáhne zásadní ekonomický problém současnosti. Velké firmy stále více zdaňují v daňových rájích.....to je obrovský odliv finančních prostředků z ekonomiky.

    EET odlivu nijak nezabrání.

    OdpovědětSmazat
  5. Je-li na tom něco "k smíchu" je, že se o nutnosti vybírat daně "mluví" po dlouhých 25 letech. Dosud to zřejmě skoro nikomu, nahoře i dole, nevadilo .... Skoro všechny vlády po roce 1989 mluvily jen o výdajích, o příjmech se jen málokdy. Když nebylo, tak stát si "zprivatizoval" průmysl, dopravu, energetiku, vodárenství, "zašantročil" zlato, rozprodal půdu, vydal dluhopisy, atd. A najednou zřejmě není, tak si "vzpomněl" ... Bohužel nezačal se snahou vybírat daně u těch nejbohatších, ale u drobných podnikatelů a živnostníků. Není možno se divit, tak tomu bylo i v minulosti skoro vždy, Na banky, velké "podnikatele", církev apod. si málokterá vláda a to kdekoliv ve Světě "troufne". Jsou přece na nich "závislí" a mají je mezi sebou .... L.S.

    OdpovědětSmazat
  6. Celá ta šaškárna má jen uvolnit trh dalším oligarchům. Dobře vědí, že pro malé živnostníky, kteří nechtějí být státu na krku na podporách je celý cirkus likvidační. Ten genius Babiš měl spočítat, kolik to na druhé straně bude nás všechny na podporách pro ty, co zavřou krám.
    Co udělal proto, aby naší podnikatelé DANILI U NÁS A NIKOLIV V ´DAŇOVÝCH RÁJÍCH ? NIC ! PROČ ASI ? Tam utíkají miliardy !!!
    Jak někdo může věřit něčemu jako je ten slovenský přízrak, nevím .

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. miliardy utikaji diky nerovnemu systemu, ne diky danovym rajum. Babis take nedani v Cechach. On totiz nedani vubec!

      Smazat
  7. Pořád ze všeho nejvíc tento "stát"odírá obyčejné pracující občany. Nejen že na daních musí měsíčně odevzdávat část vydělané mzdy, ale jsou zdaňováni dvakrát -třikrát - DPH, spotřební daň apod. A nikdo se jich na nic neptá. Pracuješ, tak tě musíme okrádat a vysávat, zatímco těm,kteří nepracují, se rozdává. Jeví se to tak, že člověk, který poctivě pracuje, je zkrátka blb. Lepší je nepracovat, a nedosáhne na vás ani zmrd podnikatel (zaměstnavatel) ani zmrd stát. Pracující je okrádán na dvou frontách. Včera ukazovali v TV neskutečnou píčovinu - jak někteří podnikatelé (megafirmy) zřizují pro své těžké makáče relaxační koutky ( fotbálek, posilovna, čtenářský klub, videoklub, solárko, apod.) s ukázkama, jak protekční pitomečci,kteří v různých firmách dělají v podstatě hovno, si hrají v pracovní době fotbálek a tak. Různá call centra, ajťáci,spousty kanceláří o ničem -prostě taková pracoviště, kam jsou přijímány jen děti zbohatlíků, politiků - protekční žoužel už několik generací. To nejde přes pracák. Jo a prý je pak jejich takzvaná výkonnost po relaxu ještě větší. A kde mají relax dělníci u pasů? Řidiči MHD, mašinfíři, zdrav.sestry, pokladní v obchoďácích, pošťačky, a spousta dalších profesí,kde se opravdu - ale opravdu maká? Ne že se půl směny čučí do počítače ( karty, porno, apod.) pak se jde do solárka nebo na fotbálek, nějaký čas spotřebuje taky obídek,svačinka, kávička - za cca kolem třiceti táců čistá ruka? Každý živnostník, OSVČ, ba i živnostníček - je též pracující, ale nestojí mu za zadkem žádný protekční zmrd coby šéf, nikdo ho neponižuje, nebuzeruje, nehrozí propuštěním. Proč doprčic - jedněch pořád jenom litujete, s tím, že když budou muset platit daně, zkrachují, padnou, a takový kecy, a druhých - už pětadvacet let okrádaných každým, kdo má díru do zadku - nelitujete? Prostě a stručně -každý kdo pracuje, musí a bude platit daně -ať pracuje jako cokoliv.A hotovo! A protože každý "drobný" si myslí,když je drobný, nebude platit nic, musí se něco udělat, aby se tyto křivé poměry narovnaly. A jako - že je v našem současném režimu ujeté všechno -o tom žádná. Ale to si lid zavinil sám, pro západní hnushodnoty dobrovolně odhodil ty poctivé české - tak teď jako imitace "západu" musíme umět unést všechna kapitalistická zvěrstva. Nemuseli jsme, leč zblbli jsme. Český prodejný snob konečně má co chtěl.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Víte vy vůbec co to obnáší dělat drobného živnostníka? Asi ne, vy tady budete pindat o těžkostech zaměstnanců, jenomže živnostník proti nim nemá nárok na nemoc, placenou dovolenou, pokud si nesežene zakázku tak chcípne, dostává jenom za to, co skutečně udělá. Faktury mu přeplácejí opožděně, pokud si nevytvoří nějaký finanční polštář, nemá ani na složenky. V tomto Kocourkově je to hrdinství. Ale je to pořád příležitost pro lidi, kteří nechtějí stát na pracáku a mají na to aby se o sebe postarali sami. Takovéto klacky pod nohy jaké jim Babiš hází jsou pro ně zkrátka problém. Pokud se dostanou do situace, že bude pro ně výhodnější s tím praštit, zapadnou do podpory státu a šedé ekonomiky a nebo vezmou místa zrovna takovým jako jste vy. Vono totiž ten živnostník je zvyklý makat jak šroub, víte?

      Smazat
    2. Si děláš kozy ne? Pokud na to "podnikání"nemáš,tak jdi od toho! Já znám zase takový "podnikatele",co deset let byli ve ztrátě(3x za rok dovolená Thaisko,Kanada,Jižní Amerika a pod.),pak už jim to berňák nežral,tak aspoň nějaký drobný státu do kasičky. To není závist,to je pouze konstatování a příklad ze života. A pokud jde o nemoc,tak si ji taky musíš zaplatit na zdravotním. To samé důchod,už odchází první generace "porevoluční" a konkrétně tato dáma co prodávala od revoluce hadry zaplakala nad důchodovým výměrem a proč asi? protože státu dala ho.no.Nedělej zase z OSVČ takový chudáčky.

      Smazat
  8. Ale ježíšmarjá vy živnostníku, zavřete už tu hubu! Všichni vy umakané šrouby a udřené kobyly! Hádáte se tady furt. Proč živnostničíte? Protože vám to vyhovuje. Můžete jít někam do montovny. Ale tam byste platil daně, šéf by na vás řval, a vyhrožoval by vám. Kruciuž do prdele! Kdo má "nárok " na dovolenou? Na dovolenou jsou lidi vyhozeni v době, kdy chce jejich zaměstnavatel - ne kdy ji potřebují, a znám lidi, kteří nebyli na dovolené déle než deset let, protože se bojí o práci, nejdou ani k lékaři -a neschopenka? Jste fakt jen blb. První tři dny nemoci se neplatí vůbec, a každý nemocný rizkuje, že bude vyhozen z práce. Co myslíte, že předcházelo mnohému bezdomovectví? Jen nemoc - třeba zlomená noha. Z práce ven, nemáš na nájem, z bytu ven, a tak. Naopak, znám svini, která má hospodu, když nechce platit personálu, kvičí, že nejsou tržby,přitom má denně pětadvacet tisíc mimo režijní náklady, a třikrát ročně jezdí s rodinou do Bruneie nebo Emirátů, utratí vždycky kolem čtvrt milionu, účetnictví má zkreslené, daně platí nízké svině jedna,a spratky má tak sprosté, že uklízečce, která tam uklízí jejich bordel, nadávají "bábo jedna" nadávají i personálu. Ti, kdyby se to jednou obrátilo, by jí i s její příšernou rodinou na místě rozšlapali, ale teď můžou dělat hovno, protože práce není.A takových sviní znám hodně, někdy fotím na jejich hnusných a ožralých rautech a mejdanech, vychloubají se, jak vyjebávají se státem a jak odírají "ty blbce" své zaměstnance.Majitel řeznického konglomerátu Schneider ( naštěstí už chcípnul) se chlubil, že jeho řidiči musejí jezdit rozhašenýma šunkama s ojetými gumami apod. a když ho chytnou policajti, musí si za ojetinu zaplatit pokutu ze svého, ve výrobně na WC má kamery, aby dělníci náhodou nesežrali kus salámu ( pracují při teplotě 7 stupňů C) a sám si v jednom pajzlu veřejně vytřel prdel tisícikorunou a pak jí dal jako zpropitné chudákovi číšníkovi, který kolem té ožralé, sprosté smečky musel ještě dlouho po půlnoci kmitat. Tak prosím jich, zavřete hubu! Každý zkrátka bude platit daně a po prdeli už - chátra podnikatelská. Co si myslíte že jste?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To je přesně ta ekonomická diktatura (totalita), která je nyní horší a stále zhoršující se, než ta minulá politická. Tohle přesně vyhovuje nejen necivilizovaným podnikatelům, ale tvůrcům Nového světového řád. A nějaký blbeček je na to schopen říct, že si můžete stěžovat nebo založit odbory. Ale také si myslím, že kdyby takovýmto podnikatelům zrušili živ. list, zbylo by nemnoho podnikatelů. Proto vždy uvádím, že je třeba ZRUŠIT soukromé podnikání a nahradit ho podnikáním obcí a státu, ač se to zdá absurdní. V užším hrdle se dá podnikání lépe kontrolovat a odvolávat zodpovědné. Představte si, kdyby Soros, Rockeffeller nesměli podnikat a místo toho by se proletěli z okna.
      Jen jestli ti zoufalci zaměstnanci a pracovníci Schwarc systému vědí, koho mají volit. Třeba si jsou sami částečně na vině, když řeknou, že se o politiku nezajímají.

      Smazat
    2. A proč si myslíte, že živnostníci daně neplatí, vy trumpeto?
      Vy jste obyčejný zamindrákovaný blbeček. Otázku totiž můžu položit obráceně. Když je to tak úžasné, proč taky nejste živnostník?
      Otázka zbytečná, už podle vašeho slohu lze soudit, že na to nemáte.
      EET se dotkne nejvíc malých živnostníků, kteří dělají na sebe. Jsou to lidi, kteří nemohli najít práci, živnostníky se stali z nouze, protože nechtěli žít s dávek. Je správné tyto lidi trestat? Jo, podle vás určitě ano.

      Smazat
  9. Kdo není Muti kulti, je fašista. Kdo je proti EET zloděj.

    Hezké vymývání mozků, mediální práce.

    OdpovědětSmazat
  10. V podstatě máte všichni pravdu.Díky vysokým daním, jsou na tom nejlépe
    lepší zaměstnanci st.zprávy a podnikatelé přisátí na st.rozpočet.Naše hádání je pro ně to nejlepší.

    OdpovědětSmazat
  11. Ja by zavedl povinně EET na všechny úřady, ministersva atd ..včetně toho burešova ...

    OdpovědětSmazat
  12. Malý živnostník bude podnikat dál stejným způsobem jako dosud a tento problém se jej netýká! Jestliže není plátcem DPH, pak nemá povinnost DPH odvádět, protože ji platí při nákupu jakéhokoliv výrobku, tak jako běžný občan! Nevím teda, proč se všichni, a hlavně Kalousek obává, že mnoho "živnostníků zkrachuje. Spíše je problém v tom, zda "malý živnostník" uvádí veškeré příjmy v účetnictví!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ono je to už teď docela kontrolované.Jistě,pokud nejsem plátce DPH,tak DPH platím při každém nákupu zboží pro podnikání,tam může dojít jen k tomu,že u každé práce nevyúčtuji od zákazníka DPH,tam může také k tomu,že nepřiznám všechny faktury do nákladů.U plátce DPH,jakmile zadám u faktury ičo.jde všechno přes finanční úřad a tam také dochází k určité kontrole.Když odeberu zboží za sto tisic,měl bych vykázat nějaký průměrný zisk,zadám náklady na činnost a měl by mne vyjít čistý zisk.Sice máme daňového poradce,ale podle toho jaké vyžaduje doklady,tak vidím jak to probíhá.
      zemedelec.

      Smazat
  13. Je přece jedno jestli jsem živnostník nebo ne, ale jsem za všech okolností pro pořádek, který tu prostě byl - to se nedá popřít. Jestli musí jedni lidé platit daně bez výhrad, musí platit daně za stejných okolností prostě všichni. Živnostník, který neustále uhýbá, je kofr, a lidi kteří nemají kam, jsou blbci? To už bylo podnikatelů,kteří neplatili za své zaměstnance ani nemocenské ani sociální, dokonce jim neplatili ani mzdy - aniž by je za to někdo postihl - to přece do žádné normální společnosti nepatří toto! Nebo to množství lidí, kteří jsou bytem hlášeni na radnicích a bydlí jinde - takovej bordel! Nikdy tady takovej bordel nebyl, nikdo by si toto byl nedovolil, každý řádně bydlel, řádně pracoval, řádně platil daně - přitom byli lidi šťastnější. Jak se může vůbec někomu líbit takovej bordel? Jak se to někomu může zamlouvat? Vždyť jsme neskutečně ubohá zem s tím naším pěstním právem ( kdo je víc oslizlý penězi, má i větší práva) a životem džungle. Neřád a bordel kam se člověk podívá, a pořád se jenom kušní, žvaní, kváká, rozebírá Řecko a Ukrajina. Pokud jde o to bydlení na radnicích - tak teprve teď!!! se tím začnou zabývat a vrátí věci do původního stavu. Daně se konečně začnou nekompromisně vybírat i od zbohatlíků. Všechno se pomalu ale jistě vrací zpět do původního stavu - bylo tedy vůbec nutné zajetou společnost takovým šíleným způsobem rozvrátit? A komu to prospělo?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jo, souhlas. Bordel se líbí těm, co si rochní v černotě a tyjí z ní jako prasata. Po zavedení EET bude poněkud jasněji. To, že nejdříve jdou na služby stravovací a ubytovací má logiku, protože tam se perou obrovský černý prachy (panč. alkohol., cigarety, výtěžek z drog, nezdaněné PHM a možná i z karuselových kšeftů). Koukněte na rozpravu ve sněmovně. Největší oponenti EET jsou oni rochníci. Jestli se tyhle úniky podaří omezit či utnout, tak se budeme mít jako v Libii za Kadáfího.

      Smazat
    2. 18:42 Tvrdíte, že se "budeme mít jako v Libyi za Kadáfiho". Můžeme, dle Vás, také "počítat" s bezletovou zónou nad ČR ?

      Smazat
    3. Jen tak mimochodem: Díky "autokratickému režimu" Kaddáfí držel pod kontrolou znepřátelené náboženské seskupení a jejich boj o moc. Většině lidem, co s tím to bojem o moc neměli nic společného, se žilo poměrně a relativně dobře. Až tam "někdo nainstaloval" své pojetí demokracie. A výsledek ? Vidíme všichni.

      Smazat
  14. EET není podstatné. Tím hlavním směřováním a cílem všech těchto nástrojů je zrušit veškeré hotovostní operace. Vzpomínáte si ještě, že první náslilný krok v ČR tímto směrem udělal ministr Drábek, který chtěl díky S-kartám donutit všechny možné zdravotně postižené vlastnit bankovní účet a vybírat si prachy jenom z bankomatu, i když desítky kilometrů nebyl žádný a kdyby byl, tak se u něj ani sami neobslouží ? To nedělal kvůli Šiškově provizi z IT zakázky, ale kvůli světlému cíli a zadání z EK směrovat vše ke zrušení hotovosti. Holt Česko musí být vždy horlivě v čele při aplikování jakékoliv blbosti z Bruselu. Jiný by to komentoval tak, že ČR je takovým zkušebním polygonem. Jinak to vypadá, že prvenství ve zrušení hotovosti bude mít v rámci EU asi Dánsko.

    OdpovědětSmazat
  15. Přesto si myslím, že kdyby bylo šlo o zrušení bezhotovostního placení i u obyčejné lůzy, která má příjem kolem deseti tisíc měsíčně, už by to bylo zavedené dávno, k tomu nebylo potřeba Drábka. Ale pochybuji, že by šlo o bezhotovostní pohyb peněz u takových pakatýlků a pokud jde o postižené, ti účelově zveličují všechno. S- karty nebyla žádná tragedie, protože tam, kde by nebylo možno vybírat, by nosili peníze doručovatelé dál jako obvykle.Ale nejvíc řvali cikáni - vzpomeňte si,kolikrát už se spekulovalo o zavedení poukázek na stravu namísto hotovosti, když o bydlení se nestarají vůbec, to mají zkrátka placené i s energiemi, ale o to, že podpory probendí v hernách, protože mají mnohem více než potřebují na jídlo. A jak jde u nás o cikány, je každý politik připosraný, bůhvíproč.Cikáni jsou modla -přes ty nejede vlak. Každého lze oškubat a zavést kdejaké poplatky - cikány nikdy. A ti začali řvát a ryčet - proto se musely S-karty zrušit. A poukázky taky nikdy nebudou -to by se museli vyměnit připosraní politici za nepřiposrané, kteří si svoje kroky před EU vždycky obhájí jako každý politik svrchovaného státu, ale politik zadluženého protektorátu musí držet hubu -to už nám snad všem došlo -ne?

    OdpovědětSmazat
  16. Proč pořád řikáte že poctivé placení někoho zasáhne? Jestli někdo zkrachuje když bude poctivě platit daně, jedině dobře na jeho místo nastoupí někdo jiný kdo je platit bude.Zaměstnanci platí jak mourovatí a proč živnostníci mezi které patří advokáti,poradci,notáři nemají platit.Navíc jsou úlevy nastaveny tak že advokát (živnostník protože dělá na živnost-živnostenský list) s dvěma dětmi z 2 000 000,- ročního příjmu zaplatí 1000 000,-na daních,uklízečka zaměstnanec 120 000,-ročně tak se těch chudinek zastávejte,třeba vás nechají umýt svůj nový mercedes.

    OdpovědětSmazat
  17. Všichni co dělaji na živnostenský list-živnostníci a zaměstnávají zaměstnace - maloobchod, gastronomie, doprava domácí a TIR, zahradnické a stavební práce,ostraha, benzín pumpy,dávají minimální mzdu,a zbytek na ruku,přestože tyto lidé berou v průměru 25 000,- čistého budou jednou brát minimální důchod 4500,- a sociálka jim bude doplácet aby měli na nájem a léky.Bude se to týkat statisíců lidí a kdo to zaplatí? Zaměstnanci a poctivý živnostníci co platili daně,přijdou o část důchodu ve prospěch neplatičů.Registrační pokladnu má mít každý,včera bylo pozdě.Nejsem babišovec,slovenský estébáky nesnáším a koblihou se uplatit nenechám.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.