Reklama

pondělí 6. července 2015

Evropa má problém! Řecko také!

- vlk -

5.7.2015  Kosa zostra čili https://vlkovobloguje.wordpress.com/

Výsledky řeckého referenda jsou, zdá se naprosto jednoznačné. Tak jednoznačné, že lze ještě před půlnocí komentovat. Což jsem věru nečekal.Nepochybně dnes budeme zavaleni stovkami komentářů. Zkusím tipnout, co asi bude v informačním mainstreamu a to nejen českém. Bude to vypadat, v různých obměnách nějak takhle:


- dozvíme se z nich především , že Řekové se nechali oblbnout levicovými populisty a že nyní za to tvrdě zaplatí a vůbec , že je čeká doba naprostého temna. K tomu tuny různé omáčky.

Nic jiného nečekám. A úplně poslední, s čím bych při čtení nebo sledování medií počítal, je nějaký věcný rozbor příčin řecké story. Alespoň toho typu, o jaký se v předchozích třech dnech, neuměle a amatérsky, pokusila Kosa.

Samozřejmě že dojde i na spekulace, co se bude dít dál. Než to zkusím tímhle směrem sám, konstatuji, že obdivuji řecké voliče. Že tak jednoznačně řekli NE. Ačkoli měli za sebou zkušenost hroutící se ekonomiky, zejména bankovního sektoru, z minulého týdne. Tipoval jsem - a špatně- že tahle lekce se zavřenými bankami, nedostupnými prostředky na zamrzlých kontech, první výpadky v zásobování a strašení Řeků vším možným ze zahraničí, bude mít daleko větší dopad na konečný výsledek.

Samozřejmě, pro to hromadné NE bylo dostatek logických důvodů. Shrňme si ty úplně nejhlavnější:

- dosavadní řecká léčba byla naprosto neúspěšná, když ne rovnou katastrofická,

- že zemi dostala do ještě větších problémů, než byly ty před startem řecké terapie Trojkou,

- že Řecko, pokud má být opravdu zachráněno ono a nikoli zejména kryty sobecké zájmy jeho věřitelů, musí dostat výraznou změnu podmínek – zejména tzv. podstatné sestřižení dluhů.

Zde odbočím. V jedné z posledních Ukrajinských svodek byla rozpitvána navrhovaná finanční pomoc Západu pro Ukrajinu. Její součástí je i to, že držitelé ukrajinských bondů budou souhlasit s odepsáním svých pohledávek – nejméně ve výši 90%. To MMF vzal jako oprávněný požadavek Kyjeva a vyslovil s tím souhlas a zakalkuloval to do svých výpočtů ozdravení Ukrajiny a jejích financí.

Naproti tomu když řecký premiér Alexis Tsipras před víkendovým referendem uvedl, že jediná možnost jak přivést řecký dluh do stavu udržitelnosti je odepsat z něj minimálně 30% a použít 20letý odklad splátek. Lagardeová a podobní, to okamžitě odmítli – tedy ono odepsání 30%. Prolongace by prý možná šla. Jak se ovšem dozvíte zde:

http://www.kurzy.cz/zpravy/382614-tsipras-30-odpis-dluhu-a-20lety-odklad-splatek-to-je-jedina-udrzitelna-moznost/

A český komentátor to opatřil vlastní poznámkou, že

Tsipras také stupňuje agresivitu své a vládní kampaně za odmítnutí věřitelských návrhů v rámci referenda.

Já k tomu mohu jen dodat, že oněch 30% je prostě málo. Nevychází mi to. Při ustřižení 70% ano, při 50% spíše ne. Takže mi ten Tsiprasův požadavek přijde veskrze akceptovatelný i když nedostatečný. Ale ti, kteří řecký malér spoluzavinili jsou neoblomní…. A také to, že tuhle informaci z pátku jsem nalezl naprostou náhodu. Media jí skoro stoprocentně zasklila.

- NE by mělo posílit Tsiprasovu vyjednávací pozici a to ve dvou směrech - druhá strana vidí, že má mandát pro svůj postoj od, v podstatě 2/3 voličů a také, že Řecko, i přes upozorňování/vyhrožování z Bruselu, ale zejména Berlína, se rozhodlo nést všechny důsledky. V krásné, staročeské terminologii řečeno – až do hrdel a statků.

A Západ místo nějakého racia v přístupu k Aténám vyhrožuje dál. Tu vyhazovem z eurozony, tu dokonce z EU, děsí koncem světa, když Řecko znovu bude muset zavést drachmu a sdělují, že už pro Řeky nehnou ani malíkem. Takže logická závěr z toho musí být, že nejsou ochotni odepsat ani ne třetinu, ale klidně risknou ztrátu 100%? Vážně?

Že vám to vychází tak, že v hlasování včera, každý kdo měl všech 5 pohromadě musel hodit do urny NE?

Ono to tak úplně jasné není! Hlasovat NE chtělo totiž hodně velkou odvahu!!! Hodně velkou. Skoro bych řekl, že v každém, kdo zaškrtnul tuto možnost muselo být něco z Jana Husa. Z jeho odvahy jít za svou pravdu až do fatálních osobních důsledků.

Představte si, že jste Řekem. A sice víte, že NE je asi správně. Ale zároveň také

- musíte počítat s tím, že se země propadne do totálního hospodářského chaosu, pokud je Tsiprasova kalkulace, že věřitelé nyní budou ochotni jednat a respektovat jeho posílený mandát, chybná! A hlavně jednat rychle!

- existuje totiž možnost, která zní zejména z Berlína, že Řecku má být okamžitě zastavena jakákoli pomoc. Takže už zítra večer by se mohl zřítit celý tamější bankovní sektor. Se všemi důsledky. Jako je například následný kolaps zásobování vším možným, léky a benzínem počínaje a řadou základních potravin, v kterých Řecko není sobestačné – konče. Že dojde k okamžitému odlivu vyděšených turistů, že přestanou být vypláceny penze, platy, podpory.

- že Řecko bude vyloučeno z Eurozony a technicky bude zabráněno používání eura mimo těch, co už tam dnes jsou. Ani vlastní měnu nebude možno rychle zavést, protože nejsou k tomu technické podmínky. Řecko prý dávno zničilo tiskové předlohy, z kterých se tiskla původní drachma.

- na Řecko může být, za neposlušnost, uvalena totální ekonomická blokáda, což by byla konečná.

Zkrátka i hlasování ANO mělo svoje velké a nepominutelné racio. Víte sice, že to je špatně a neudržitelné, ale také, že ještě nějaký čas všechno bude, aspoň nějak – FUNGOVAT! A hlasovat Ne znamená, s dost vysokou pravděpodobností, že vás a vaši rodinu už zítra potrefí naprosto fatální důsledky onoho ne, které z vás mohou nadělat doslova přes noc žebráky a bezdomovce. Kdo z nás by hlasoval pro holuba na střeše místo vrabce v hrsti?

Zkuste si představit, že jste řeckým důchodcem, nebo členem jeho rodiny, která má jediný svůj příjem v jeho důchodu – takových prý je tam nyní hodně, hlasovali byste NE? Šli byste do rizika, že další penze už nemusí přijít?

Já sám za sebe říkám – mám celkem jasno, která varianta je správnější. Ale nejsem si vůbec jistý, že bych v sobě našel odvahu ji také zaškrtnout! Mimo jiné i proto, že moje zkušenost z českých voleb je taková, že lidé volí podle okamžitého osobního nastavení a prospěchu – klíčové slovo je okamžitého! Nebo volí toho, kdo jim víc slíbí. A tady jim Tsipras, kromě rizik a vysoké pravděpodobnosti rychlé bolesti nemohl slíbit vůbec nic jiného. Tedy minimálně těm, co nejsou naivní a umí počítat!

Tím se dostávám k části, kde zkusím odhadnout, co asi bude dál. Toho bude v komentářích mainstreamu také plno. Než začnu, tak si dovolím jednu poznámku:

kdybych byl Tsiprasem, tak bych po věřitelích chtěl jako minimální / a podle mých výpočtů naprosto nedostatečný odpis/ něco jiného než oněch hladkých 30% – můj požadavek by byl jiný – my jsme se drželi toho, co jste nám předepsali, Výsledkem je zhroucená ekonomika státu. Bez odpisu části dluhu zbankrotujeme. Nechcete odepsat 30% ? Fajn, takže nám odepište tolik procent, o kolik se od začátku vaší léčby zmenšil řecký HDP! Musíte uznat, že ten požadavek jé férový a logický.

Nicméně tohle bych si mohl dovolit jen v prvním možném scénáři, který momentálně vidím:

1- věřitelé budou chtít s Řeckem jednat a půjde jim o to, co možná nejkonstruktivněji, v nových podmínkách nastavit vzájemné vztahy.Tedy půjde o pragmatické vyřešení krize.

Přiznám se, že na tenhle scénář zrovna dvakrát nevěřím. Tohle přece už mohli udělat dávno! Vedle toho by to byla přímá pobídka pro Španělsko – volte tamní bratrance od Syrizy - PODEMOS a smázněte našeho vzorného kluka Mariana Rajoje! Nejen to – jde o případnou instruktáž pro všechny budoucí dlužníky nebo jiné provinilce v EU – nemusíte respektovat své závazky, až dojde na lámání chleba, udělejte referendum a my vám ustoupíme! Důsledkem je demontáž a zničení EU! Což by byl průšvih globální a naprosto tragický. Tohle by byla sázka tohoto řešení! Ono bylo schůdné – před referendem, nejlépe při vůbec prvních jednáních se Syrizou.. EU a Trojka promarnily čas. Dnes je rozumná dohoda jejich porážkou a dokonce kapitulací. Politikáři nepočítali s referendem a věřili, že tak, jak jsou zvyklí, Tsipras bude jen silně žvanit, ale nějak se ohne.

Ale máme také

2 - věřitelé z referenda a jeho výsledků vyvodí ty závěry, o kterých jsem právě hovořil, takže vůči Řecku uplatní těžkou ekonomickou blokádu. Aby ho rychle srazili na kolena. Smyslem bude rozvrat, s tím, že potom nabídnou pomoc, ale podle jejich vlastních podmínek. A třeba vůči Řecku i velkorysých, aby po tom sražení začalo rychle fungovat. Aby všichni možní následovníci Syrizy a případní potížisté dostali exemplární odstrašující příklad! Poslouchejte nás, jinak skončíte jako Řecko!

Tohle mi přijde výrazně pravděpodobnější. Konec konců, oni přesně tenhle postup vůči Řecku uplatňovali od nástupu Syrizy a Tsiprase k moc: A netvrdí to nikdo jiný než ekonomický komentátor agentury Bloomberg Clive Crook. Podle něj věřitelé chtali Tsiprase ponížit za každou cenu. Viz :

http://echo24.cz/a/ieuus/bloomberg-veritele-chteli-tsiprase-ponizit-za-kazdou-cenu

Nicméně si myslím, že to tak úplně asi také nebude. Je k tomu pár nezanedbatelných důvodů

– ne všichni členové EU a eurozony sdílejí nekompromisní německý postoj. A bude potřeba dohoda 18 zemí!

- okamžité tvrdé potrestání a vyloučení Atén z eurozony/EU také není bez velkých nákladů a rizik. Což konstatuje například šéf německé centrální banky Jens Weidmann. Ten varoval vládu Angely Merkelové, že odchod Řecka z eurozóny by způsobil v německém rozpočtu díru v řádech miliard eur, napsal včera německý Handelsblatt.​

- Řekové mohou začít dělat velké obstrukce v akutních problémech EU /uprchlíci, sankce proti Rusku, ruský plynovod, atd./

- zhroucení Řecka poveden k turbulencím na finančních trzích, dojde na výplatu pojistek za zkolabované řecké dluhopisy, výrazně vzrostou náklady pro budoucí refinancovací operace celého jižního křídla EU a asi i Francie, protože výrazně stoupne riziko pro držitele jejich aktiv, že se nebude opakovat řecký krach. Což bud emuset být kompenzováno výrazně vyšším úrokem pro investory! a jižní ekonomiky na nějaká vysoká procenta prostě nemají.

A hlavně – řecký kolaps se nemusí vůbec líbit Washingtonu!!! Řecko je klíčovou zemí jižního křídla NATO. Má jednu z největších a nejlépe vyzbrojených armád NATO – mimochodem 10x velkou jako ČR, která má 20x více bojových letadel, skoro 40x více tanků…. A při tom má Řecko stejně obyvatel jako ČR a slabší ekonomiku!

Mimochodem, zde se dozvíte

http://www.natoaktual.cz/stoltenberg-recko-by-nemelo-omezovat-sve-vydaje-na-obranu-p3o-/na_media.aspx?c=A150701_161801_na_media_m02

že Stoltenberg vyzval před ČTYŘMI dny Atény, aby v rámci úspor neškrtali ve výdajích na armádu! Které jsou jedny z nejvyšších v alianci vůbec…

Nevěřím, že USA tuto variantu připustí. Spíše si troufnu předpovědět, že ačkoli Washington není členem ani EU ani eurozony, může se stát rozhodujícím činitelem a hybatelem dalšího dění. Tohle mi naopak přijde jako nejpravděpodobnější budoucnost.

Takže co bude? Těžko říci. Nějaký kočkopes mezi 1 a 2. Neumím to definovat. Ale nevěřím na rychlou a konstruktivní dohodu. Umím si představit velkorysý konstruktivní návrh ze strany věřitelů – ale nikoli Tsiprasovi!!! Nějaké zásadně jiné vládě. Zejména složené z těch, co Řecko dovedli tam, kde je. Tzv. standardním politickým silám…

Ale jak to provést? Vydušením Tsiprase a Řecka, Ano, ale.. Ale Řecko se přitom nesmí úplně zhroutit. Musí nějak, minimálně fungovat. Podle pravidla – na smrt příliš dobře, na nějaký život příliš málo. A je tu ještě jedna podmínka – ono to dušení, blízké smrti musí být takové, aby se, po odstranění Tsiprase, dala řecká ekonomika znovu slušně nastartovat, ale nikoli tím, že by její restart vyžadoval další finanční injekce. Ani nějaké malé. Odpisy ano, ale nové peníze ne. Ty už budou dneska v Evropě neprosaditelné…

A je tu také faktor času – Evropa nesmí s řešením příliš dlouho otálet. Čas je pro ni kritickým faktorem. Protože čím déle řešení bude trvat, tím více bude třenic uvnitř EU. Stačí se podívat na diskusi kolem kvot přistěhovalců...

A jen na okraj – tuhle jsme se zmínil, že existuje nová studie MMF k Řecku. Čerpal jsme velmi sporé informace o ní z českého mainstreamu. Ten z ní poskytl jedinou informaci –

Fond ale zároveň upozornil, že za současnou situaci v Řecku mohou rozhodnutí Tsiprasovy vlády a kriticky se zmínil o tom, že Řecko příliš dlouho otálelo s privatizací státního majetku, a nezískalo tak potřebné prostředky.

Ale ti zatracení řečtí anarchistobolševici všechno zkazili...

Jenže ono to bylo jaksi jinak. Jednak se EU a její členové pokusili zablokovat zveřejnění této studie MMF PŘED řeckým referendem a je také jasné proč! Ono tam totiž má stát tohle:

MMF ve své zprávě uvedl, že Řecko bude v průběhu příštích tří let potřebovat dodatečné finanční prostředky v objemu nejméně 50 miliard eur (1,4 bilionu korun) a rozsáhlé odpuštění dluhů, aby získalo prostor pro oživení hospodářství.

Více na: http://zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/eurozona-nechtela-zverejnit-zpravu-mmf-o-reckem-dluhu-kvuli-referendu-1206430#utm_source=zpravy&utm_medium=selfpromo&utm_campaign=e15rss#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Nicméně řada členských zemí MMF a to včetně USA nebo lépe - v čele s USA nakonec nechala uniknout podrobnosti ven!!!!

Nemáte taky dojem, že hledání kamene mudrců je proti tomu šaráda pro malé děti?

Já ano. Ne že bych měl malou fantasii, ale přiznávám, že si nyní nějakou detailnější konkrétní strategii v tomto směru, neumím představit. Natož abych ji sepsal.

Ale umím definovat na čem bych ji stavěl.

– Nevěřím, že Tsipras má, kromě jednání nějaký technický a funkční plán B. Jestli skutečně, ne, pak chaos způsobí sám a nebude třeba nic dělat,

- potřebuje rychlé výsledky. V řádu max týdnů,

- když je mít nebude, začnou od něj příznivci odpadávat.

Fakt, zaškrtnout včera v Řecku Ne! Pokud jste domýšleli důsledky, chtělo dost velkou porci odvahy Mistra Jana -přinést trvání na své pravdě bolestnou osobní obět!!! Byli byste toho schopni?Za sebe opravdu říkám, že nevím.

Otevřu, zcela výjimečně, ke svému, navíc politickému článku diskusi. protože jsem zvědav na jiné úhly pohledu. Předem říkám, že nijak zvlášť nestojím o názory podložené jen averzí vůči Bruselu, EU, NATO a globálnímu kapitálu. Pohledy formulované jen přáním, aby TO konečně těm „šmejdům“ z Bruselu, USA, nadnárodních koncernů a podobným NĚKDO ukázal a mít z toho škodolibou radost. To pro mne nemá žádnou přidanou hodnotu. Je velmi snadné radit Řekům nebo jim držet palce z českého obýváku!!! A bohužel ani trochu nepochybuji, že čtenářů, kteří to vidí jen nebo zejména takhle, na Kose není úplně málo. Respektuji jejich pohled, mají na to právo, ale nestojím o něj. Nepřináší totiž žádnou novou perspektivu, jen uspokojení osobní ambice na cizí účet!

A ještě něco – i v nejpříznivějším, ze všech scénářů budou muset Řekové vykonat řadu mimořádně pro ně bolestivých operací. A to i kdyby mu šly věřitelé absolutně na ruku. určitě dojde na

- velké a bolestné krácení státních výdajů a to včetně důchodů a dalších kritických dávek v sociální oblasti, výdajů na školství a další veřejné služby

- dojde k podstatnému zvýšení daní a jestli má mít země šanci, tak i k jejich tvrdému a nekompromisnímu vybírání

- bude následovat další pokles řecké ekonomiky, takže vzroste nezaměstnanost

- osobně očekávám, že dojde k tvrdému zdanění soukromých vkladů v Řecku nad nějakou určitou / velmi nízkou/úroveň, tak jako se to stalo na Kypru…

Evropa, respektive -EU má obrovský problém. hraje se už ne jen finance poskytnuté Řecku a budoucnost politiků, kteří ty finance před 5-ti roky poskytli, ale o samu existenci EU a tím i evropskou budoucnost. Rozpad nebo výrazné oslabení EU znamená globální nárůst síly už nikým nepoutaného Německa a v zároveň velký nárůst vlivu USA do elementárních záležitostí jednotlivých evropských států. Které budou mnohé státy považovat za záchranu před ruským a německým vlivem.

Hlasovat NE chtělo opravdu odvahu. Pokud jste domýšleli důsledky. Řecko má také obrovský problém – svou existenci. Kvůli tomu všemu mne zajímají další názory. Nikoli fandovské výkřiky nebo výkřiky Višňovského. Děkuji.

78 komentářů :

  1. Četla jsem,že svou pomoc nabídla Čína a to ve vysoké částce rovnající
    se jejich dluhu a podílet se na určitých velkých projektech.Myslím si,nej-
    sem tedy žádná odbornice na tyto věci,ale tady se nabízí velmi velká šance řešení.Uvidíme,jak se vše bude vyvíjet. LM

    OdpovědětSmazat
  2. Bez ohledu na to, co si přeje Vlk za komentáře, soudím, že Tsiprasův postup měl mnohem sofistikovanější motivaci a že vše skončí rozsáhlou podporou (Tsiprasova) Řecka. Protože tu jde o geostrategickou záležitost. Tady se Merkelová příliš neobratně opřela do Jižního křídla. Je dost možné, že EU má onu vlastnost ochranného filmu vůči US vlivu. Současně ale nevidím, proč by neměl Washington využít oslabení této ochranné vrstvy a neproniknout dovnitř. Je to veliká příležitost. Nikdo ve Washingtonu nechce vidět, jak významné řecké přístavy (Pireus) končí v čínských či ruských rukou - asi takto.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Bylo by bláhové domnívat se, že vláda v Řecku je tlupa pitomců.Měli relativně dost času vše promyslet a připravit. A jistě vše i připravili. Odstoupení ministra financí z funkce je velmi chytrý tah. Přece v jednáních s EU vše nestojí na jednom člověku ! Z mého pohledu jsou nyní na tahu představitelé EU a ti nemají žádné nové přístupy nejen připraveny ale ani promyšleny. Tady možná půjde o osobní angažovanost například Merkelové, když pochopí,. co se vlastně v EU děje. Navíc si myslím, že mnoho představitelů EU to již ví a jen kličkuje a kývá hlavami. Včetně naší vlády samozřejmě. Kdo nechápe, že nejde vůbec jen o Řecko,tak má oči úplně zamlžené !

      Smazat
    2. Pireus uz z vetsi casti Cinsky je.

      Smazat
  3. Na mne je to moc slozite,ale pripada mi,ze spolek s USA je spolek s dablem,ktery se snazi resit sve astronomicke dluhy tim,ze nici sve "pratele" Kde to jde vojensky,pouziji demokratickou,humanitarni pomoc, kde je pouziti vojska trapne,nasadi pracovniky typu Schapira, multikulti, placene idioty a potom pomoci "vyhodnych" ekonomickych smluv vysavaji danou zem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. USA nemohou z principu svoji politiku změnit.Analýza jejich hospodářství ukazuje právě na neudržitelnost současných pohledů na mezinárodní trh.Na druhou stranu úloha Dolarů jako mezinárodního platidla nemá moc společného s hospodářstvím v USA. To je pohled, který se špatně chápe.

      Smazat
    2. NEBOJTE SE REKOVÉ NYC SE FAM NESTANE

      věritelé tak dluho škrtili ŘECKO ve snaze vydělat ,až z něho vyrobili mrtvolu,která z důvodu své smrti platit dluhy nebude ANI NEMŮŽE.Ted nebude vědět EU co má s mrtvolou dělat a nejlépe, kdyby dluhy zakopalo do hrobu a dělalo,že dluhy NIKDY neexistovaly nebot podnikáni s dluhy je riziko a při prohře budou muset tu cechu zatáhnout A ZAČIT TU MRTVOLU POLÍVAT ŽIVOU VODOU,aby se pěkně vzpamatovala a připadně i trochu za tu vodu i zaplatila.

      Smazat
  4. Především se zdá, že Merkel a Holland (a tudíž EU) jsou už se svými "řešeními" mimo a tak se více otevřel prostor pro konání US, RF a PRC. Je otázka, zda je to lepší či horší. Variant je mnoho.
    Na bojkot bank se dá odpovědět třeba dle vzoru "převzetí" Investiční banky u nás (zásah URNA) nebo dle Islandu.
    Řecko taky může pohrozit otevřením hranic pro uprchlíky s urychlením jejich přesunu do EU.
    Bohužel má Řecko i zkušenost s "plukovnickým" převratem a následnou vojenskou diktaturou (to je v intencích metod US), případně se to dá i zkombinovat s nějakou variantou "humanitárního" bombardování (na Balkáně vyzkoušeného).

    OdpovědětSmazat
  5. Vlastenka


    Řekové rozhodně nejsou v pozici, kdyby si mohli diktovat.
    Jejich chování pokládám za drzost.
    A to nemám k Bruselu vůbec pozitivní vztah.

    Na druhou stranu nevěřím, že je z eurozony a z unie někdo vykopne.
    K tomu tu chybí politická odvaha - bafuňáři z EU by riskovali rozvolněním eurosvazu koryta a to je ani nenapadne.

    Nechápu, proč všichni v diskusi vyviňují Řeky z toho, jak šíleně prokaučovali příležitost.
    Vezmu-li v potaz, jak otřesná je životní úroveň Čechů, kteří si 25 let jen utahují opasky, vnímám to jako velkou nespravedlnost.
    Zase budeme platit cizí dluhy a vyžírat cizí problémy, aniž jsme se vůbec dostali sami k lizu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A to v zimě nemusí utrácet za topení, mají obrovské dary v podobě moře, památek a z toho plynoucího turistického ruchu prakticky bez práce.
      Prostě zkrachovanci za něž by se jejich předci z před cca 2500 let propadli hanbou.

      Smazat
    2. Tomu ohrnování nosu nad Řeky se mkusím smát. Češi přece nedělají nic jiného, než že si půjčují, berou všemi desíti. Dotace jsou posvátná kráva, dokonce se soutěží, kdo jich dostane víc, přitom zřejmě nikdo nemyslí na to, jak se to bude vracet. Česká země je už nejméně 2x zastavená, každá díra si nadšeně buduje cyklostezky či akvaparky. Nemáme ani ty ostrovy, které bychom mohli za vybrané dotace dát.

      Smazat
    3. Je snad přání a snaha žít na solidní úrovni drzostí? Každý ví, že současná vládní garnitura Řecka, není tou samou, která falšovala ekonomické údaje, aby klika hrabivců mohla ještě více hrabat ze státního pod sebe. U nás si k tomu kočírují i legislativu. Z Řecka bude vyrobeno jen další ohnisko krajního napětí v Evropě, ke je to už natolik rozesrané, že plánům administrativy USA, nic nebude stát v cestě. Až na to Rusko s Čínou.

      Smazat
    4. Vlastenka


      To jsou kecy.
      Já bych taky chtěla žít na úrovni Bakaly.
      A můžu si to snad dovolit?

      Každý zodpovídá za svoje dluhy.
      Já jsem si v životě na nic nepůjčila. Jenom idiot si půjčí na novou televizi, na drahou dovolenou a podobné zbytečnosti.

      Češi žijí v mnohem horších sociálně-ekonomických podmínkách, nežli žili v době před bankrotem Řekové. A taky mají podstatně lepší pracovní morálku.
      Dotace z EU dostávají všichni (je to mor) - problém je, že Řecko je černá díra na peníze.

      Jak někdo poznamenal - mají krásné moře, nádhernou přírodu, nádherné památky.
      Nikdo jim nedržel pistoli u spánku, aby přistupovali na euro, když na to nemají.
      Bez eura si mohli dodnes žít v klidu a míru.
      Teď za své podvody v účetnictví a lezení tam, kde nemají co dělat, zaplatí všichni.

      Smazat
    5. Vlastenko, máš velice málo informací a ještě špatných. Mohla sis alespoň pořádně přečíst Vlkův článek i s jeho odkazy. Ovšem i tak pochybuji, že bys ze svého repertoáru vyřadila hloupá klišé.

      Smazat
  6. oprava - kdy by si mohli

    OdpovědětSmazat
  7. Mimochodem, pro zastánce Řeků - kdo nutil Řeky lézt do eurozony?
    Podívejte se, jak ČR šikovně lavíruje a vyhýbá se vstupu, a to splnila už dávno všechna ekonomická kritéria, což se o Řecku nedalo říct nikdy.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To, jestli ta nebo ona země vstoupí či nevstoupí do eurozony není na té zemi. O tom se rozhoduje jinde a jinými. Takže asi tak, k tomu kdo nutil Řeky lézt do eurozony.

      Smazat
    2. Vlastenka


      Ale neříkejte...
      Pokud je mi známo, řecká vláda falšovala účetnictví, protože nesplnila kritéria nutná pro vstup.
      Takže kdyby nefalšovala, neměli vůbec šanci se tam dostat.
      Vinu nese i Brusel, který to dobře věděl.
      A národ, který si takovou vládu zvolil.

      Jestliže my musíme své dluhy platit do koruny, proč bychom to neměli požadovat po Řecích.
      Nám nikdo zadarmo nic nedá.

      Smazat
    3. Vlastenko, kde se v tobě bere tolik nenávisti a drzosti obviňovat celý řecký národ? Děláš ze sebe i z čechů ublížené, nepřející a závistivé chudinky!!

      Smazat
    4. Vlastenko, mělo by Vám být známo, že různé vlády jednají na cizí příkaz (pardon, "dobrou radu"). Máte za to, že Papandreova vláda odkývala emisarům z Golden & Sachs tu "dobrou radu" na změnu výkazu vládního zadlužení o své vůli a na svou odpovědnost?

      Smazat
    5. Takže Vlastenko výhradně pro vás: Účetnctví Řecka spravovala a vedla neřecká banka Goldman Sachs. A to více jak 15 let. Asi se shodneme na tom, že situaci financí Řecka velice dobře znala. Ta předala Bruselu falešné podklady. A Brusel to věděl. Byl s tím srozumněn a jsem přesvědčen, že s bankou G+S spolupracoval. Stál o to, aby EU byla co největší, aby NATO bylo co nejmocnější, aby kráva, která dojila prostřednictvím lichvářských úroků z půjček EU zlatý pramen především pro Německo a Francii žila co nejdéle. Funguje to tak neomylně s Portugalskem, Itálií, Španělskem tak proč ne s Řeckem že? Jenže Řecko řeklo NE. To je špatný příklad pro ostatní okrádané. Tak je to Vlastenko. A jak říká tady jeden z autorů. Když říkáte, že Řekové žrali a dopadli jak dopadli, žerte taky méně. Žrala jste asi taky moc, když máme dluh přes 1 bilion. Takže brzděte. Nebo méně poslouchejte ČT. Rychleji dospějete.

      Smazat
    6. Vlastenka


      Co to pořád žvaníte o nějaké nenávisti nebo závisti?
      Měli byste být spíš solidární s Čechy, kteří se budou na zamáznutí řecké sekyry muset podílet.
      Já ve vašem postoji nic logického neshledávám.
      Gold.Sachs jsou gauneři, o tom žádná, ale proč je nechalo Řecko spravovat své účetnictví?
      Chcete mi tvrdit, že řecká vláda o tom falšování nic nevěděla a lichváři to prováděli proti její vůli?
      Tak naivní ani vy nejste nebo ano?!

      Celý jih Evropy žije na dluh, dobře to vím, protože život na jihu znám.
      Češi žijí od převratu velmi skromně, nevidím důvod, proč litovat ty, kteří se vlastní vinou dostali do průseru.
      Rozhazovat erární prachy je snad nikdo nenutil.

      Smazat
    7. Vlastenka


      Doporučuju tenhle článek. Nechápu, jak to těm Řekům můžete takhle žrát.

      ..."Bankéři z Wall Streetu čelí další kritice. Údajně pomáhali zadluženému Řecku maskovat skutečnou výši jeho veřejného dluhu, a to prostřednictvím nestandardních obchodů.

      Měli umožnit aténské vládě!!!!!!!!! provádět speciální finanční operace, díky nimž Řecko získalo peníze, aniž by v jeho účetnictví vznikl dluh. Výměnou za tyto půjčky či odklad splatnosti nabídlo Řecko například práva na budoucí příjmy státu z hazardu nebo z letištních poplatků. Vznik dluhu se tak odložil do daleké budoucnosti. ..

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Podle listu New York Times sahalo Řecko k účetním machinacím už krátce po svém vstupu do eurozóny v roce 2001. Právě investiční banka Goldman Sachs tehdy podle nejmenovaných zdrojů půjčila potichu řecké vládě miliardy dolarů. Tato transakce pomohla Aténám dodržet evropské limity pro schodek veřejných financí, aniž by kabinet musel seškrtat veřejné výdaje. Veřejnost se o ní ale nikdy nedozvěděla, protože nebyla vedena jako půjčka, nýbrž jako měnový obchod.

      Podobné obchody byly podle mezinárodní verze německého týdeníku Der Spiegel trendem roku 2002. "Investiční banky vládám samy nabízely tyto složité finanční instrumenty a zadlužené středomořské země nabídky ochotně využívaly," řekl deníku zdroj, který si nepřál být jmenován.

      Obchody, při nichž nejsou půjčené peníze vykazovány jako půjčky, matou investory, regulátory i evropský statistický úřad. .."


      http://ihned.cz/c4-10070850-40554000-000000_d-10070850-40554000-000000_pdadetail-americti-bankeri-pomahali-recku-tajit-dluhy

      Smazat
  8. Nejlepší by bylo ,aby čína zaplatila dluh emerickými dluhopisy ...pak se budou dít věci...bankéří budou skákat z oken na ulici....a jinak dle článku na netu řekové za dluh mohou z 20%.....

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Podle jakých článků? Z Haló novin?
      A nejlepší by bylo kdyby USA a EU přestali odebírat Čínský šmejdský export.

      Smazat
    2. Když půjčím peníze bráchovi s tím, že je má na barák a pak vidím, že si za ty prachy kupuje medvěda (ty obludy na 4 kolech, co si kupují zbohatlíci a "chlapi" s malým) a platí štětky, tak už mu nebudu cpát další peníze, ale postarám se o to, aby mi ty prachy hned vrátil, nebo se aspoň budu snažit minimalizovat ztráty s tím, že už mu nikdy nepůjčím. EU dobře věděla jak s těmi penězi hospodaří (na to jsou snad kontrolní mechanismy EU?) a přece jim cpala prachy pořád dál horem dolem. O tom to je, zadlužit až do nenávratna a pak skoupit co se dá.

      Smazat
    3. Tady někdo asi čte halo novinky- jinak merkelka si může třeba odvést 1400 tanků ,ponorky a prodat je na okrajinu - to by se jí určitě vyplatilo.A amíci havarujicí f -16 a podobný šrot a prodat jej isis ať mají aspoň nějaké love...

      Smazat
    4. Možná to nevíte, ale tato varianta je na stole v Číně již nějaký ten rok. Prozatím byla rozhodnutí nepotápět USA...

      Smazat
  9. no myslím si, že v Řecku proběhlo vše podle plánu. Svatá trojice ve správný čas zatlačila na Řeky (odstavení bank a bankomatů ) čímž vyvolala efekt příliš rychle se ohřívající vody a žába povyskočila. Ta nemilosrdná bestie příliš snadno nechala referendum projít a svým způsobem pomohl Řeckému NE. A nevěřte na jejich blbost. Nedávno na Bilderbergu určitě probírali různé varianty, takže připravení byli jistě na vše ...

    Co se dalšího vývoje týče .. no nechám se překvapit. Řekové si již našlápli jistou stezku, když jejich komise prohlásila řecké dluhy za neplatné. Je přece zbytečné posílat (prakticky za oceán) ohromné peníze ( tím myslím možnost vykoupení řecka třeba čínou nebo BRICS bankou ) .. když stačí dluhy prostě neuznat a lidi, kteřítyto závazky za řecko uzavírali také uzavřít. Pak se může dluh smrknout na nějaké rozumné minimum.

    Tento postup by mohl v rozumné míře následovat i u ostatních předlužených států, čímž by se koza nažrala a vlk zůstal celý ( doslova takto naopak) .. dluhy se porostě zruší a nebude k tomu potřeba ani války ...

    Ale jak říkám, o řecko se teď vede nelítostný boj ( a potažmo nejen o řecko, ale o celkový smysl existence slavného západu ), kdoví jak to dopadne

    OdpovědětSmazat
  10. Měli by prostě přijmout čínskou variantu pomoci, minimálně by velká stálá přítomnost Číny v Řecku alespoň trochu odradila USA od velkých jednorázových akcí tamtéž...A pokud to bude nutné bylo by dobré organizovat solidární převozy potravin a základních prostředků přežití pro řecké obyvatele z celé Evropy, určitě by se daly zorganizovat sbírky a našli by se dopravci. Kromě toho už dávno si měl pan Tsipras pozvat poradce z Islandu

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Anonym 10:26
      Musíš věci trochu víc prostudovat, než stvoříš takový přiblblý komentář, Einsteine.
      Když půjčím peníze bráchovi s tím, že je má na barák a pak vidím, že si za ty prachy kupuje medvěda (ty obludy na 4 kolech, co si kupují zbohatlíci a "chlapi" s malým) a platí štětky, tak už mu nebudu cpát další peníze, ale postarám se o to, aby mi ty prachy hned vrátil, nebo se aspoň budu snažit minimalizovat ztráty s tím, že už mu nikdy nepůjčím. EU dobře věděla jak s těmi penězi řekové hospodaří (na to jsou snad kontrolní mechanismy EU?) a přece jim cpala prachy pořád dál horem dolem. Německé banky cpaly a Řekové za ty prachy kupovali německé zbraně. O tom to je, zadlužit až do nenávratna a pak skoupit co se dá. Ale to je pro náročné, Einsteine.

      Smazat
    2. 10:31

      Jenomže EU, MMF... právě nechce aby Řecko rozhazovalo půjčené peníze za ty "medvědy", jak pžed volbami naslibovala Syriza. Ale právě aby šetřilo, vybíralo daně, utrácelo účelně.
      Máš to ve své rudé makovici úplě pomotané.

      Smazat
    3. 10:31
      Chápu, že nic nechápeš, a to jsem to ještě trochu zjednodušil. Jak jsem řekl, Alberte, je to pro náročné.

      Smazat
  11. Problémy Evropy jsou:
    - neo-iberální kapitalismus
    - opuštění kořenů evropské kultury (řeckých)
    - podvolení se lupičským gangům z Wall Street a City (provozovaná úžera činí 30% HDP USA a GB!!!)
    - nevypořádání se s německým nacismem a nacismem vůbec
    - nevolené vedení EU (Brusel)
    - systém dotací
    - sankce proti Rusku a podpora války Ukrajině
    - rozvrácení Lybie, Iráku, Sýrie
    - rozvrácení Jugoslávie a podpora zločineckým narkomafiím v Kosovu
    - uznání Kosova
    - nevymahatelnost volebních slibů = neodpovědnost politiků voličům
    - zrada demokracie a její nahrazení demokraturou
    - korupce
    - .................

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 10:27: Souhlasím - hezky pojmenovány příčiny. Ach jo, co asi v budoucnu čeká ČR

      Smazat
    2. To 10:44 Co by asi tak čekalo ČR? Negři na hranicích, ručníkáři si kupují pozemky v Teplicích, aby tam mohli stavět klarinety, statisíce polokriminálních ukáček se chystají nás oblažit svou přítomností. Do toho se zavádí totální kontrola jednotlivce. Takže co ještě chcete vědět?

      Smazat
    3. Solidní účet. Nyní jen drobnost - pohnat odpovědné ke splácení zvláště když mají z čeho.

      Smazat
  12. Pro 10:26: A úúúúúúúúúúúúúž je tady zas :-D

    OdpovědětSmazat
  13. Řekové vyhráli bitvu, ale ne válku. Nepřátelé jsou mocní a jejich hodně. MMF, EB a státy eurozony, je možné, že na Řeky bude vyvíjen i politický nátlak přes NATO, jako že ohrožují jižní křídlo atd. Ať je to jak chce, Řekové dokázali, že jejich vlast je stále ještě kolébkou demokracie, tak jak jsme se o ní učili v dějepisu. Nedej Bože, aby toto řecké referendum bylo i rakví demokracie, kam její poslední zbytky chce zamést banksterská sebranka z Londýna, Frknafurtu a Paříže. To dnešní výročí upálení Mistra Jana Husa, který také bojoval za pravdu, to je ve světle výsledků řeckého referenda dost symbolické....
    Držme Řekům palce. A jestli jste věřící, tak se za ně i modlete. Budou to potřebovat.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V dějepisu jsem se učili o ve své době nejmocnější zemi světa, o motoru světového pokroku, o nejlepěích filosofech, vzdělancích, vědcích, architektech, umělcích.
      A dnes? Ostuda, hanba. Za tyto své dnešní následovníky by se tehdejší Řekové hanbou propadli.

      Smazat
    2. Za Řeky se modlit můžeme, ale neměli bychom při tom zapomenout i na nás. Myslím, že i když máme proti Řecku dluh zhruba třetinový, že jsme "bankrotu" blíže než si mnozí z nás myslí. A budeme potom na tom hůře než Řecko, Řecko "drží" jižní křídlo NATO, my jsme z bezpečnostního hlediska NULA.

      Smazat
    3. To 10:57 Naše země byla za vlády Karla IV také jedna z největších mocností tehdejšího známého světa. Co jsme dnes? Jedna z největších řití známého světa. Takže nad nějakým historickým úpadkem Řecka bych moc nešpekuloval, na to nemáme morální právo. My jsme padli ještě hloub, protože jsme se prodali prostřednictvím našich volených zás-tupců a nejevíme snahy se vrátit k národním zájmům.

      Smazat
  14. No jestli jsou dnešní peníze dluhové peníze,tak vlastně Řecko konalo dobro svým zadlužováním, protože vytvářelo peníze a to nemalé.Tím vlastně posilovalo EU.I když to se dokáže posílit samo.No a chtít splácet dluhy ? Vždyť kdyby se splatily dluhy tak zmizí peníze a co by si počli ? Oni ? Bankstři ?

    OdpovědětSmazat
  15. At je jak chce, tak stejne se bude rozhodovat ve Washingtonu, nebo kde to vlastne ten "Franklin Templeton Investment..." vlastne ve skutecnosti sidli. Vsechny ty staty sesikovane uSSakama pod logem jako EU/NATO (cti uSSacti vazalove) nerozhoduji o nicem opravdu relevantnim. Recko je dulezite z vojenskeho/geopolotickeho hlediska a tak se s nim bude taky nakladat - neopusti ani EU a ani NATO - jak se toho dosahne je jenom technicka otazka.

    OdpovědětSmazat
  16. Nějak mě schází informace o blahopřání Putina Tsiprasovi a občanům Řecka k výsledkům referenda. A taky čekám na otevření úvěrových linek banky BRICS, které je plánováno na zítřek 7.7. Jsem přesvědčen, že tato skutečnost trochu zchladí chuť EU diktovat Řecka nadbytečně tvrdě. A podnítí USA k ještě většímu tlaku na EU Řecku co nejvíce ustoupit. Dokonce tvrdím, že Tsipras termín referenda na 5.7. datu otevření banky BRICS palnovitě přiblížil. Aby měl volnější ruce a větší manévrovací prostor. Je to velice chytrý politik. Totéž odstoupení ministra financí. Skvělý tah. Jedinou obavu vidím v ev, vystoupení řecké armády. Příspěvek Vlka je jako obvykle skvělý. Ale jeho obavy o Řecko jsou zbytečné a jsou viděny optikou českých očí. Nehledě na to, že bývalý pravicový pohled Vlka se v jeho úvahách stále projevuje. Jo geny jsou geny. Eda

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlas. Čecháčkovského pohledu je třeba se zbavit, jiank nemí cenu o věcech celoevropského významu debatovat. Odstoupení Varufakise je rituální úlitba, támto řecké oběti nejspíš končí. Když si vybavím šok, jaký byl patrný na tetce Merkelové, když Tsipras ležérně ohlásil referendum, je jasné, že vyhrál. Teď se to jenom dělá trochu víc jedlým. USA zatlačí. Merkelová může klidně i padnout (něco na ni asi mají). Ale Řecko ne.

      Smazat
    2. Německo ve stejné logice také ne.

      Smazat
  17. Všimnul si někdo v tomto článku přístupu k Ukrajině a k Řecku? Jedna a ta samá kompanie (MMF, ECB atd.) a zcela rozdílné kroky k tomu samému problému (dluhu a přílivu peněz). Jasně z toho vyplývá, že dluhy jsou jen "pracovní nástoj" k umocnění politických vlivů! Snad jeden rozdíl mezi Řeckem a Ukrajinou je v tom, že Řekové nechtějí rozprodat svoji zemi, ale Ukrajině na tom nezáleží. Hrnou se do svobodného světa a přitom si neuvědomují, že se stávají budoucími "otroky někoho". Dnešní "vyspělá" Evropa donutila Řecko padnout na kolena a notně jej ponížit, ale nepodařilo se jí, díky referendu, sklonit hlavu, ohnout hřbet a s prosíkem žádat o odpuštění! Toto referendum je a bude velké plus pro skutečnou demokracii.Je sice "nebezpečné" z pohledu Evropy, protože může mít následovníky. Odhadovat další vývoj je jako hádat ze skleněné koule, jen další vývoj situace ukáže, kam to povede. Věřme pevně tomu, že násilí není v plánech.

    OdpovědětSmazat
  18. Prodala bych nějaký ostrov za hooooooooodně draho, za tolik, co by splatilo všechny dluhy

    OdpovědětSmazat
  19. Mnoho lidí neví jak byla likvidována levice ve Francii, Itálii. V Řecku západní spojenci dokonce tvrdě použili armádu a komunisty stříleli. Dnes je řecká armáda jedna z nejsilnějších v NATu a nikdo rozumný si na ně netroufne. Na chybách ČSR i ČR se poučili Řekové i Kubánci. My jsme s Havlem zůstali bezbranní voli, posloucháme návody k sebevraždě a poníženě děkujeme..

    OdpovědětSmazat
  20. Ano - a čvachtající smečka důchodců tady to rozsvítí. Nechtěli byste nechat Řecko už na pokoji smečko odporná? Starejte se o ČR - taky si tady pár chcípáků rochní a rostou jim brady a pupky, a mnoho rodičů nemá ani na obědy ve školách pro své děti. Čím to? A ČR je zadlužená jak prase a dávno by na nás mohli věřitelé vyhlásit bankrot. Taky o nás budou jednou rozhodovat "věřitelé" jestli smíme dál žít a vyskytovat se jako Česko - nebo zaniknout. Vlastenecké furie s citem chrobáka bych se docela optal, když se tak usírá do Řeků, že prý prožrali a bla bla blaf.... proč je zadlužena ČR? Neměla jste tolik žrát vlastenko, jak říká s oblibou kolega Kalousek - neměli holt jsme žrát, a nebyli bychom zadluženi. Není to nějak stejný scénář? Tak proč jsme prokristapána žrali a proč žerem dál navzdory zadlužení? Nebylo by lepší čučet si po vlastním volantu, zavřít vřískající zobáky a nechat jiné země na pokoji? Ale to správní vlastenci holt nedokážou - a těch možností nadávat na diskuzích - ach jo, my se holt máme.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vaš hluboké neznalosti Vás neopravňují jimi zamořovat diskuse. Tao země je schopna splatit veškeré své dluhy jednorázově, což se sice několika neproduktivním držitelům miliardových aktiv nemusí líbit, ale právě oni jsou důvodem tohoto dluhu a jsou proto povinni jej splatit přednostně.

      Smazat
    2. Vlastenka


      Zase z vás odkapává nenávist k hentomu "kapitalismu".
      Důchodce a asi invalidní (důchod na hlavu?) budete leda tak vy. Odpovídá tomu vaše podivné vyjadřování. Takhle dnes nikdo z mladší generace nemluví.
      Co máte pořád s těmi penzisty? Je to vaše úchylka?!
      Já se za důchodce rozhodně nepovažuju,moje děti ještě chodí do školy a ještě dlouho chodit budou.


      Je tady diskuse o Řecku, takže o něm svobodně diskutujeme. Pokud se vám to nelíbí a zase nám chcete sdělit něco svých osobních frustrací a neúspěchů, směle do toho.))))))))))

      A proč sem vůbec lezete, když tady na všechny jenom útočíte?
      Já respektuju jakýkoliv názor a pokud mne dotyčný vulgárně nenapadá, chovám se k němu slušně.
      Ale o slušnosti jste vy asi nikdy neslyšel.

      Smazat
    3. Pro doplnění vašich informací - kdyby měly země jihu Evropy takový dluh jako ČR, tak si můžou radostně pískat. Kalousek nekalousek.

      Smazat
    4. Jen pár vět k tomu co už taky zaznělo o Řecku a u nás doma to s oblibou používá Kalousek. Každý dluží státu xxx xxx. Holt jsme žili nad poměry a prostě jsme to "prožrali". Ale po pořádku: Dluh způsobila NEZODPOVĚDNÁ VLÁDA, to vláda zadlužila každého občana takovou částkou! Takže používat argument, že jsme to "projedli" je NEHORÁZNÁ LEŽ! A to hlavní: o kolik se zvýši státní dluh od roku 1996? A kolik peněz bylo ROZKRADENO nebo vyvedeno do zahraničí, nebo nadnárodním korporacím!? To nezmiňuji každoroční "dividendy". Kolik procent z těch půjček šlo pro "lidi"? Jen si to spočítejte a vyjde vám, že vším jsou vinni "naši hospodáři", kteří po každých volbách dělají pravý opak toho co nám lidem naslibovali! A proč je dluh takový, jaký je! Pak se nedivme, že se někdo sprostě opře třeba do Kalouska, který velmi dobře ví, kdo je vinník! To samé platí pro Řeky

      Smazat
  21. Jen blbec půjčí tomu, u koho nemá garance splatnosti. Blbci půjčovali, blbci to Řekům doporučovali a nyní se diví, že splatnoest jaksi není, jak si blbec věřitel představoval. Omlouvám se za expresivní formulaci, ale je to přesně tak.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Myslíte si, že jsou židi, pardon, lichváři blbci? Kdepak, je to stará hra na dlužníka a věřitele, který moc dobře ví, co půjčováním peněz dělá. Mimochodem, který starověký národ praktikoval lichvu? Nápověda: islám i křesťanská Bible lichvu zakazovaly, islám dokonce dodnes.

      Smazat
  22. A stejní blbci si ty půjčky brali a mysleli, že po nich nikdo nebude chtít nic vracet.
    Proč z těch Řeků děláte neviňátka? Jsou snad nesvéprávní?
    Na to falšování účetnictví byli chytří dost.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Prosím nebuďte hňup. Řecku finance spravovala celé léta banka Goldman Sachs. Ta pro Brusel vypracovala zfalšované výsledky hospodaření Řecka a jsem přesvědčen, že se souhlasem Řecka, ale taky na přání Bruselu. Řecko bylo pro EU tučná kořist. Šly z něj peníze z lichvářských úroků z půjček Německa a Francie i jiných, především za německé a francouzské zbraně. A to na žádost USA a NATO. Byla to zlatá slepice. A EU stojí o Řecko stále. Je v něm ještě mnoho nezprivatizovaného majetku. Prostě ještě je co ukrást. Jenomže Řekové to vědí a nejsou pitomci jako Češi. Ti dovedou pouze blafat na netu. Co takhle referendum o církevním majetku? Jak jsme do toho hr. Moc co, ale aby to tak někdo udělal za nás. Nemáme ani odvahu to u voleb zkusit s volbou KSČM tak co s námi. Eda

      Smazat
    2. Tak sorry, ale bolševiky zkoušet fakt nebudu.
      Já si jich 25 let užila do sytosti a zase tak zoufalá nejsem.

      Smazat
  23. Proč píšete ... Řekové neviňátka... apod. Doprdele už! Chcete tvrdit, že obyčejný řadový Řecký občan může ovlivnit politické intriky a čachry - machry? Je to sprosté takhle bagatelizovat celý národ -specifikovat se má přesně, označit dlužníka taky přesně. Ten,kdo si půjčil, má vracet. Nebo to už je jaksi v pořádku, když exekutorská svině zabaví peníze a majetek dlužníkových sousedů, protože dlužník se usadil někde jinde, kde je nedosažitelný? Copak věřitelé už jsou takové kurvy, že je jim jedno, z koho svoji lichvu vyrazí? Musí si najít přesně toho, komu půjčili! Stejně tak artikulují grázlové - česká ODS, Kalouskovy smečky a podobná parazitická verbež - jsme to snad my, kteří bereme měsíčně sto tisíc, a kvůli tomu potřebuje republika půjčky? Braly se miliardové půjčky, aby mohli zchudlí a ožebračení občané například zadarmo bydlet? Aby mohl ten grázl Kalousek rozesílat složenky a tvrdit, že "my jsme prožrali ekonomiku, uvedli zem do krize a nadělali dluhy?" Měli bychom na tyto gaunery podat trestní oznámení pro urážku na cti obyčejných slušných lidí, a žádat satisfakci. A odškodnění taky po zmetkovi Topolánkovi, který ukradl a spotřeboval veškeré důchodové rezervy? V prožrané zemi, kterou prožraly politické ponravy ( bývalí rudí khmerové) a jejich protekční kámoši paraziti ( všechno bývalí rudí khmerové) dal ten lump pokyn ke zvyšování nájmů v městských bytech, které platily za sociální déle než 40 let jen proto, že města a obce podstatnou část bytů rozprodali, peníze prožrali a rozkradli, teď mají hovno, a musí proto okrádat na zvýšených nájmech ty nejchudší. A znovu - doprdele! Musí pořád nějací sráči okrádat žebráky? Nestydí se už někdo za toto? Žebrákům budete tady nadávat dlužníků? Co chudáci v celém světě mají ze světové zadluženosti - jak se na ní podílí lidi žijící v chatrčích? Proč se konečně nezačnou okrádat pracháči? Proč je nikdo nedonutí zaplatit dluhy, nadělané jen kvůli nim? Co se to se světem stalo? Ani nejposlednější hadrník, ani nejposlednější lotr Babinský neokrádal chudáky a žebráky - jen kapitalistická verbež a chátra - a všem to přijde jako samozřejmost?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Máte slušný přehled. Poraďte, nemohu nikde najít, která vláda a kteří poslanci hlasovali pro, aby ČR ručila asi 300 miliardami korun za řecký dluh. Já jsem to ani nevěděl.

      Smazat
    2. Vlastenka



      My jsme v poněkud jiné situaci nežli Řekové.
      Ekonomika a státní dluh jsou taky jinde.
      Nemontujte do toho populistické žvásty Kalouska, já nejsem voličem Topky.

      Ale ty řecké politiky, kruciprdel, někdo volil nebo ne?
      A volil je pořád dokola, takže neházejte zodpovědnost voličů jenom na banky a na Brusel. Jedou v tom letadle taky.

      Nikdo nepopírá, že jsou bankéři šmejdi, ale k takovým machinacím musí být vždycky nejméně dva, někdy i tři.
      Řečtí, ve svobodných volbách volení, politici s Goldman Sachs ty podvody dělali společně a společně z toho taky získali finanční prospěch.
      Společnost z toho leta profitovala taky, takže nejde říci, za nic nemůžou.


      My můžeme taky za to, že tady vyhrál volby Babiš a předtím de facto Topka nebo ODS.
      Můžou za to všichni, kteří špatně volili i ti, kteří nešli k volbám.

      Tyhle kecy o tom, jak nikdo za nic nemůže a všichni jsme jen otroky politiků, Bruselu a zlých kapitalistů, jsou kecy.
      Jsme těmi otroky, protože se necháme zotročovat a protože volíme pořád stejné gaunery!

      Smazat
    3. Neřádsvto nelze ospravedlnit tím, že jsme je přece zvolili a volíme pořád stejné gaunery Problém je v tom, že jsou nám předloženi určití lidé, které NĚKDO vybral! Nám byla dána jen možnost z těch "gaunerů" některé označit! To chcete říct, že takovým způsobem může občan něco změnit demokratickým způsobem? Nehledě na to, že "kdo nepůjde k volbám nahrává tím komunistům". Další ze strašáků, aby preferované strany dostali co nejvíc gaunerů do Sněmovny a nebo do Senátu. Tak o čem je vlastně řeč?

      Smazat
    4. Vlastenko, jak můžeš být tak naivní?! Koho jsme za těch 25 let zvolili, nikdo sliby nedodržel. S Řeky bylo to samé. To jen u Tsiprase valili staří oprsklí harcovníci z EU, že se odvažuje předvolební sliby plnit. Faktem je, že, obzvláště poslední dobou, vládnou ti silnější a jak zavelí, tak si i usteleme. Což platí i pro Řecko. Dobrým příkladem je Ukrajina versus Řecko z pohledu ECB A MMF.- kdy jedni mohou, druzí ne.Politiku států nelze logicky srovnávat s jednáním jednotlivců.

      Smazat
  24. Je to především obrovská prohra německé politiky. Ještě včera se dušoval Berlín, že po referendu "nebude už o čem jednat" - a hle, už leze ke křížku. Markelová prohrála šachovou partii s Tsiprasem. Osud německé kancléřky leží na aténském náměstí!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ono prý kolem 70-75 procent z vypůjčených částek šlo na splácení dluhů. Do roku asi 2009-2010 půjčovaly soukromé banky a v řecké vládě zřejmě měli takové řecké "špidly" co měli zdroje a potom EU začala dluhy garantovat. Jak jsou penězoměnci nádherně sehraní a jak pěkně spolu drží, to teda klobouk dolů. A i v EU to musel někdo schálit. Jaképak ale s tím problémy. Posune se odchod do důchodu, sníží se důchody a pomoc nezaměstnaným, zvýší se daně, zdraží cigarety atd. a za chvilku to máme doma.

      Smazat
  25. Já to vidím tak , že pro USÁnii je nejdůležitější zůstat pohromadě. A nejenom pro ní , ale hlavně pro světové "vůdce" - dvěma slovy- pro Rotshildy , Morgeny , atd. USA potřebuje USÁnii vcelku , aby ji jako celek mohly ovládat. A právě oni si nemůžou dovolit , aby strategicky významná země ve Středomoří odpadla a vrhla se do náruče Ruska + Číny. Proto čekám , že USA "zařídí" Řecku barevnou revoluci , vymění vládu a tím si USÁnie zachová tvář.... nic jiného než tvář. Platit bude tak jako tak . Řecko čeká bída , nezaměstnanost a vše v článku uvedené a Evropě nezbyde než financovat dluhy , které nařídila Řecku nadělat. Evropa řecké dluhy stvořila , protože Řecko POTŘEBOVALA pro jeho strategické území a také bude ty dluhy platit. Takže jsem v očekávání prudkého poklesu HDP v celé USÁnii , zvýšení daní a všech těch "radostí" , které čeká Řeky v míře vrchovaté. USÁnie díky nenasytným banksterům , tupým a zaprodaným politikům odstartovala cestu dolů , což je TO o co našim válečným bratrům v USA šlo. Poslušnou Evropu dostanou na stříbrném podnose a bez válek. Chvíli z nás budou těžit , ale dočkají se !! . Jsou na řadě !!!

    OdpovědětSmazat
  26. Situace není řeckému majdanu právě nakloněná. Spíše tak vojenskému puči. Armáda je zatím potichu. Kuje pikle?

    OdpovědětSmazat
  27. Řecká armáda? Ta bude bránit především Řecko a Řecko jsou Řekové. Jejich armáda nebude hájit Němce, kteří je za války vyvražďovali a dodnes jim dluží, Angličany, kteří je po válce vyvražďovali, Amíky, kteří jim nastolili vojenskou chuntu. Řecko má vojensky zdatné obyvatelstvo, tam nemají v tomto směru ztracenou generaci, jako u nás. Jejich vojenské vedení dobře ví, že by to byla občanská válka. A do toho nepůjde.

    OdpovědětSmazat
  28. Nechme toho dohadování,někteří z Vás to mají docela dobře napsané,
    jiní žvaní,určitě dochází většině,že vše mělo EU promyšleno a Řecko bylo vedeno tam,kam chtěli,otázka je. kdo z toho všeho chtěl slíznout pěnu a jaký ve skutečnosti měli záměr.Mají ale smůlu,Řekové stojí při sobě.zemi rozprodat nehodlají--nejsou jako my---uvidíme co se bude dít
    dále.Určitě bude napjatá situace a jak někteří napsali amíkům se dělá z toho všeho zle,vždyt za vším hledej je,nebot vlastně EU řídí.Počkejme si na další zprávy-

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vlastenka


      Fakt si myslíte, že jim to jen tak projde?
      Tam bude obrovská bída a z toho vzniklá nenávist jako první smete velkohubé politiky Syrizy.
      Můžeme očekávat občanskou válku, cokoliv. Ale nic dobrého to nebude.
      Ne, že bych z toho měla radost. Řecko je má oblíbená destinace.
      Imigranti v té anarchii budou mít volné pole působnosti, což mě dost děsí.

      Smazat
  29. Vyjadřujte se přesně! Nejsme to MY, kdo u nás žral a žere, je to pár desítek tisíc pohrobků Občanského fóra, co se rozežrali natistickým převratem v listopadu 1989.

    Tyhle zločince soudně přinutit k zaplacení současného českého dluhu a oné částky nejméně biliónu korun, které zmizely během jejich superzlodějen, cudně nazvaných "privatizace". A zavřít je do blázinců s (oprávněnou !!!) diagnózou "společensky nebezpečný psychopat", samozřejmě s povinností poctivě a tvrdě makat.

    Jenže to by 90% Čechů nesmělo mít mozky vymyté natistickou propagandou, taže by nedostávalo hysterický záchvat, když zaslechnou cokoli, co aspoň zdálky připomíná socialistické názory.

    OdpovědětSmazat
  30. Té agresivní ženě zde bych ještě napsal, že v období voleb, kdy ani jediná strana není volitelná, ani jeden kandidát není volitelný, je účast ve volbách těžká. Něčemu se věřit musí - jinak by život neměl cenu vůbec.Proto také lidé kohosi volí, a z každého kohosi se po volbách vyklube gauner a šmejd. Celý náš volební systém je šmejdový,kdy strana, která zvítězí ve volbách nakonec ani nesestavuje vládu, protože by nedostala potřebný počet -blaf blaf.. tomu už nikdo tady nerozumí, a dokonce se vlády pak ani neúčastní, protože tihle nepůjdou do vlády s tamtěmi, tito zase ne s těmahle, a támlety jsou zcela nepřijatelní pro tyhlencty ... a tak se to tady sežvejkává vždycky nějak koaličně, aby u vesel zůstali stále stejní šmejdi. Nebyla nakonec státotvornější a mnohonásobně levnější oficiální vláda jedné strany? Výsledek je tetnýž, jen název vlády je jiný. Nikdy nezapomenu na Topolánkův nafučený proslov ( spontánní a nepředepsaný) vyšklíbací samozřejmě, protože tento hlučný a nařvaný Valach českými občany zcela zjevně opovrhoval a poškleboval se, že totiž ... kdyby tady volby mohly něco změnit, dávno už by byly zakázány he he he he cha cha cha..... tak proč vůbec předražené volební divadlo? Hra na kapaně? A potom -když jdete k volbám -špatně - protože každý koho volíte je šmejd, když nejdete k volbám - taky špatně -protože pak se šmejdi uvolí sami i bez našich hlasů. Tak co chcete v takové džungli občanům vyčítat? Není to nakonec tak, že za celou tuhle senkrůvnu mohou de facto občané, protože neměli tolik dychtit po změnách? Tak jsme nenáviděli tu sebranku rudých khmerů, až jsme jim umožnili stranický puč a nalézt zase ke korytům,padesátkrát plnějším o zlodějny a defraudaci státního majetku - dokonce u nich byli ještě dřív, než se koryta odtáhla zleva doprava. - to je naše vina? Stejně tak vinni jsou řekové? A proto teď musí ti nejobyčejnější čeští a řečtí Honzové platit dluhy, které nadělali vyžraní bafuňáři v rámci rozkrádání státních hodnot, ke kterému radostně skandovaly USA? Dobrá filosofie - opravdu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vlastenka


      Když není koho volit, v zájmu čistoty svého svědomí nevolím, i když to není ideální postoj.

      Ale ti "šmejdi" v politice taky nevzešli ze vzduchoprázdna, že?
      Jsou jedni z nás, takže se nemůžeme vyvinit ani my.
      Jaký pán, takový krám...

      Dokud se nenajdou politici, kteří se nenechají krátce po vstupu (nebo už před ním) do vysoké politiky koupit, a kteří budou hájit za všech okolností zájmy národa, nehneme se z místa.


      Někde to funguje docela dobře.
      A na Islandu se s tím dokázali taky slušně vypořádat.

      Vinní jsme všichni.
      Jedni volí fanaticky "pravici", jedni zase levici a obojí stojí leta za prd. Každá nová vzniklá strana se za chvíli nějak negativně proflákne.
      Ten Augiášův chlív se musí vymést dočista, ale to bude asi vyžadovat nějaký nový, nesametový převrat.
      Po dobrém se těch koryt nepustí.



      Smazat
  31. Zdravím ostatní diskutující a chtěl bych to maličko odlehčit tu úpornou snahu. Navrhuji Tsiprasovi prohlásit se za gaye, a kamaráda že má přímo v siru Elton Hercules Johnovi. A je po problému. Nikdo na něj nemůže.

    OdpovědětSmazat
  32. Jedinej, kdo dokázal vokrást bohatý, byli bolševici (tenkrát)

    Všichni ostatní zásadně okrádají chudáky, protože je jich děsně moc a nedokáží se ubránit. Kdyby to dokázali, byli by to zase bolševici, jako tenkrát. Jinak tu byl ještě samozřejmě Island. Ale ten se zatím nikde neopakoval. Asi tam taky je, pokud tam vůbec je, velmi chujová americká ambasáda.

    Váš Jířa

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.