Reklama

čtvrtek 23. července 2015

Kontinuita cynismu a neúcty ke skutečným obětem války

Jiří Valenta
23.7.2015  První zprávy


Uvažujícímu člověku zůstává až „rozum stát“ nad tím, čeho až jsou někteří vrcholní představitelé země schopni.
Vždy potom váhám, zda tak činí z nevědomosti, nedostatku intelektu, potřeby pochybného populismu spojeného s touženým nárůstem popularity či eventuálně také v zájmu jiné moci. Ani kombinaci všech, nebo jen některých, uvedených faktorů přirozeně vyloučit také nelze.

Jedním z posledních, a to zcela učebnicových, příkladů neporozumění dějinnému odkazu, ale také politické realitě dnešních dní, se stalo mediálně okázalé pokládání věnců k uctění památky obětí poválečného odsunu Němců z Československa v hlavní roli s lidoveckým místopředsedou vlády Pavlem Bělobrádkem. Stalo se tak, podle deníku Oberbayrisches Volksblatt, v Mnichově u Sudetoněmeckého domu, kde sídlí názorově velice radikální a zřetelně protičesky koncipovaná organizace Němců vysídlených z českých zemí: „Sudetendeutsche Landsmanschaft – Bundesverbande.V.“

Není třeba opakovat“, že většině takto „repatriovaných“, kteří po tom sami často před válkou volali, se tomu tak událo, nejprve po dohodě vítězných mocností a posléze na legislativním základě emise dekretů prezidenta republiky, tedy spravedlivě. Jiná dobová reakce krátce poté, co byla Evropa, i za prokazatelné přímé i nepřímé pomoci sudetských Němců, vykoupána v krvi, ostatně možná ani nebyla. Podotýkám však, že jsem, v tomto smyslu také prost jakéhokoliv zpochybňování zbytečně násilných excesů, které celý tento, někdy až skutečně divoký, proces mohly doprovázet a někdy také skutečně doprovázely!

A tak není divu, že mnichovskému, zaranžovanému  „představení“ bouřlivě aplaudoval i předseda landsmanšaftu Bernd Posselt. Ten například v roce 2009 o logické transformaci válečné tragédie, kdy zahynuly i statisíce českých občanů,  odsun, jakožto následný akt práva a spravedlnosti, prohlásil: „Dekrety jsou nebezpečným rakovinovým nádorem na evropské jurisdikci, které musí být konečně odstraněny“. Stejný Posselt, také z Augsburgu, ze sjezdu landsmanšaftu, nesmířlivě vzkazoval: „že žádá znovu domovské právo v ČR pro všechny válečné vysídlence“. Podobné „sousedsky nepřijatelné“ výkřiky si ale tento pán dovolil dokonce již i na českém území, a to před několika lety v plzeňské Měšťanské Besedě. Záda mu tam ovšem kryl přítomný švýcarský občan, současně tehdy „náš“ ministr zahraničí,„ctihodný pán“ Karl Johannes Nepomuk Josef Norbert Friedrich Antonius Wratislaw Mena Fuerst zu Schwarzenberg.

Posselt o Bělobrádkově zdánlivě „nevinném gestu humanity“, podle bavorského deníku, hovoří dnes jako „o dosavadním vrcholu opětovného smíření“ a ve svém hodnocení akce rád opakuje výraz „historický“. To lze „pochopit“, neboť člen „vládnoucí koalice“ se stal průlomově první osobou z české exekutivy, která kdy přestoupila práh Sudetoněmeckého domu. „Pro Tebe to udělám“, pochlubil se také Posselt „údajnou“ Bělobrádkovou reakcí, když předseda vlády Sobotka odmítl z „pracovních důvodů“ do Mnichova přijet.
  
Místopředseda vlády Bělobrádek má však v těchto nezdravých, a dle mého názoru také nebezpečných a nedávnou minulost zcela relativizujících postojích bohužel již i na koho navazovat.

Z dostupných informací vyplývá, že již v květnu 1991 měl Václav Havel vytvořit, společně s německým kancléřem Helmutem Kohlem, ústní „pětibodový smluvní balíček“, kde se navrhovalo pro sudetské Němce, možnost návratu, získání státního občanství a na jeho základě i možnost získat prostřednictvím kupónové privatizace půdu a majetek. Naštěstí však k realizaci nedošlo. Současně se ale proslýchá, že iniciátorem a motorem těchto jednání byl Karel Schwarzenberg, což potvrzuje i životopisná kniha knížete, jejíž obsah byl představen například ve vídeňském časopise „Profit“. Zde se zmiňuje i fakt, že Schwarzenberg stál i za odesláním soukromého dopisu Václava Havla tehdejšímu prezidentovi SRN Richardu von Weiszaeckerovi, v němž se budoucí československý prezident poprvé omlouvá sudetským Němcům za poválečný odsun.

Poníženou omluvu sudetským Němcům přednesl také svého času i Petr Nečas a někteří ojedinělí pravicoví politici. Není jich však naštěstí moc a také z tohoto důvodu to bude mít místopremiér Bělobrádek ve svém „nečeském“ boji jednoduché. Věřím však, že úkol zvládne, neboť je to člověk ve svých názorech jasně vyhraněný, což doložil i při svém zvolení předsedou KDU-ČSL.To zavzpomínal na svoji práci na jatkách: „Za ty roky mi prošla rukama spousta dobytka i sviní a věřte mi, že si s nimi poradím, i když se s nimi potkám ve vrcholné politice.“

Jiří Valenta

55 komentářů :

  1. :-( kdy přijede posselt do ČR položit věnce obětem nacismu ?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba na podzim 2010 požádal o odpuštění viny v Lidicích.

      Smazat
    2. Opravdu? Kde je zdroj? A pokud je to pravda, píše se rok 2015. Snahy posselta jsou kontinuální. Neměl by tedy žádat o odpuštění také kontinuálně - a všechny oběti, nejen lidické ?

      Smazat
    3. Posselt sem nemůže,má už totiž jateční váhu a nechce riskovat,že si ho kamarád Bělobrádek splete po té letité rutině mezi samými sviněmi a......

      Smazat
    4. Chudáčku, z 10:27 ,

      spojuješ jateční váhu s averzí k člověku, který jasně tlumočí stanoviska potomků genocidy sudetských Němců v poválečné republice.
      Již před lety jsem nepochyboval o tom, že jakési "omluvy" neukončí tuto zločinnou etapu v historii ČSR.

      Stejně, jako církve - to je křiku, co ?! , dostanou vyhnaní potomci českých Němců zpět to, co jim bylo ukradeno.
      A to nejspíše ve formě finanční.
      Teprve pak bude klid, ale jak jsem někde četl:
      PRAVDA MUSÍ NĚKDY POČKAT.

      a teď můžete kvičet o sto šest, protože pravda bolí, že ano !

      Smazat
    5. 19:30 Venca "flaška" Havel promluvil ze záhrobí......

      Smazat
  2. Souhlasím se vším co napsáno v tomto článku. Jedině totálně bezcharakterní člověk a navíc omezený může tohle udělat, plete si příčiny a následky. Jsou to pochlebníci. Navíc, žijí jiné generace a dotýkat se starých bolestí je necitlivost a bezohlednost.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak je to politik, navíc proškolený v USA. Tam mu dobře řekli, čím vším je možno této zemi škodit.

      Smazat
  3. Stydim se za svuj narod, ze necha potomkum zalodeju, vrahu a mucitelu
    po valce, aby ukazali celemu svetu, ze ne soudy rozhoduji o vine,
    coz se stalo po valce nacistum ale ulice- viz clanek v Tydnu-

    OdpovědětSmazat
  4. Prestanet svadet vinu na spojence a prectete si zaver konference v Postupimi - amer prezident rekl novinarum .- byli jsme postaveni pred hotovou vec, kdyz Stalin prohlasil - jedna se o zbytky Nemcum, kteri dosud neutekli pred Rudou armadou.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano? Takže by ty zbytky měli být čechům vděční, že zůstali naživu, a ne ješte požadovat majetek? Tak jsi to myslel?

      Smazat
    2. Zřejmě pan Bělobrádek zapomíná ,flanďáci vždy zapominali na sviňárny co prováděli.Navíc byl v Americe na školení jak dostat česko na kolena.NEZAPOMEŇTE NA VOLBY!!

      Smazat
    3. Právě že důležitý je text dohody, a v něm je poválečný osud německé menšiny v jednotlivých evropských státech jasně popsán a obsahuje závazná ustanovení. Vždy když někdo začne obracet věci vzhůru nohama, je třeba se do textu podívat. Odpadnou tak zbytečné konfliktní situace.

      Smazat
  5. Vážení spoluobčané,

    v době nedávné jsem podepsal historicky významné dokumenty pro naši Československou republiku, tj. dekrety prezidenta Československé republiky. Tyto dokumenty nám dávají naději, že se již nikdy nebudou opakovat tragické události let 1938 - 1939. Vědom si neblahých zkušeností našeho národa, zejména z 2. světové války, zanechávám vám odkaz, ve kterém vás varuji před možnými pozdějšími požadavky na znovuosídlení našeho pohraničí sudetskými Němci, kteří byli po právu na základě mých dekretů z naší republiky odsunuti. Může se stát, že mé dekrety vydané z rozhodnutí vítězných mocností druhé světové války budou s odstupem času revanšisty prohlašovány za neplatné. Může se stát, tak jako v minulosti, že se najdou "čeští vlastenci", kteří se budou sudetským Němcům za jejich odsun omlouvat a že budou nakloněni otázce jejich návratu. Nenechte se oklamat a jejich návratu nedopusťte. Hitlerové odcházejí, avšak snaha o ovládnutí Evropy Německem zůstává. Mohou se najít vlastizrádci, kteří budou opět usilovati o odtržení Slovenska od Čech. Bylo by to pošlapání odkazu našeho prvního prezidenta Československé republiky Tomáše Garrigua Masaryka a jeho spoluzakladatele Milana Rastislava Štefánika. Vedlo by to k zániku obou našich národů. Nezapomeňte, že mé dekrety se týkaly i potrestání vlastizrádců, že mají trvalou platnost, a potrestejte všechny případné vlastizrádce, ať je to kdokoliv a v kterékoliv době.

    Váš Edvard Beneš, květen 1947

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, tohle by se mělo připomínat např. vždy, když o sobě posselt a jeho landsmanšaft dávají vědět!

      Smazat
    2. Pro nás je nejdůležitější hlavně poslední věta! Začněmež konat!

      Smazat
    3. U nás je moderní být vlastizrádcem nebo i teroristou vlastního lidu. Možných je řada způsobů.
      Dekorování sprostých vrahů Mašínů, kteří podřezávali i když jim osoba nestála v cestě, je jedna z možností. Známá činnost následujících: ČT a naši státní představitelé, generálové, poslanci, členové některých stran je také možnost. Řadoví občané jsou mnozí také vlastizrádci, stačí si poslechnout jejich názory. Potom - dobře nám tak.

      Smazat
  6. Není daleko doba, kdy budou kandidovat i do zastupitelství a posléze i do ústavodárných institucí tohoto státu. Není těžké dohlédnout konců!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, ČR v tichosti schválila volební právo pro cizince. viz: http://www.ceska-justice.cz/2015/07/cr-je-vstricna-vuci-cizincum-nove-mohou-volit-v-mistnich-volbach-nebo-zakladat-odbory/

      Smazat
  7. Trochu povyku Valento...a karavana jde dál.

    O poválečném odsunu Němců bylo rozhodnuto již v průběhu války v Anglii. E.Beneš se opakovaně odmítal setkat s vedením německé sociální demokracie, kteří byli také v emigraci a měli důvody a obavy z poválečného vypořádání se s německou menšinou.
    V Postupimi pak předložil E.Beneš zredukované údaje o počtu této menšiny (místo cca. 3 200 00 uvedl 1 150 000) - to jsou fakta.

    O samotném odsunu lze hovořit ve dvou rovinách: ODSUN a VYHNÁNÍ.
    Odsun postihl především obyvatelstvo nejchudších vesnic a městeček v pohraničí, kde nebyla česká menšina vůbec zastoupena.
    Tam si sbalili svých povolených "pět švestek" a transportem pryč.
    Dále od hranic do vnitrozemí už to bylo většinou VYHNÁNÍ:
    (Žatec,Postoloprty,Ústí n/L. ad.)
    Tito obyvatelé byli rádi, když zachránili holé životy a mnohdy ani to ne.

    Když se podíváte na ty obrázky kolon,směřujících do zničeného Německa, co vidíte ?
    Ženy s dětmi a staré lidi. Otcové rodin buď padli, nebo byli v zajetí.
    W.Churchil "sympaťák" s doutníkem, chtěl Němce vyhladit jako národ,proto ono nesmyslné vybombardování Drážďan a dalších měst,kde nebylo žádné vojsko, jen civilové a utečenci.
    A zločinec, který se " zasloužil o stát" : E.Beneš mu v tom zdatně pomáhal.
    Vůbec se nedivím, že ani tato dlouhá doba, která uplynula od poválečného zúčtování, zanechala i v dnešních potomcích vyhnanců poznání, že je třeba o tomto mluvit, aby se něco podobného již nikdy neopakovalo.

    Můj moudrý šéf, který tohle vše prožil mi vyprávěl:
    Kdo držel hubu a krok, ten neměl za protektorátu potíže.
    Není většina námezdně pracujících ve stejné situaci i dnes ?
    Dále mi řekl:
    Když si Slováci vyhlásili Slovenský štát, hnali od nich usídlené
    Čechy bičem - to nebylo VYHNÁNÍ ?!
    Ale po válce to najednou byli bratři, většinou partizáni a o ničem jiném se nesmělo mluvit...

    atd. atd. to je nekonečné téma, kdy se na každou stranu něco vyhrabe....

    "Čas smete vše ! "

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Trapné citáty z Jakschovy knihy, která je plná nesmyslů a invektiv. Komiks, nic víc.

      Smazat
    2. Každá akce vyvolává reakci. Dnes jsme chytří,že? Asi bych je všechny tenkrát taky hnal sviňským do 3. říše, kam v drtivé většině chtěli akorát si sebou nevzali naši(!)zem. Je třeba si uvědomit, že za vše si mohou Němci sami. Nebýt války, nebylo by odsunu. A ti co jsou na straně vítězů jimi nevyvolané války se nikdy v historii
      nechovali vůči svým nepřátelům v rukavičkách.

      Smazat
    3. troubo z 11:25, až ti někoho popraví ti tví chudáci, co o nich tak soucitně pláčeš, tak nevím co by jsi měl za reakce, ty skopčácký přisluhovači. Toto je úryvek tak nějakého chudáka skopčáckého pisatele. Můj známý dělal u německé firmy a jak měli jednou večer oslavu a on se tam pozdě v noci nenadále objevil aby odvezl kolegu a viděl jak tam sborově zpívali "hajdý, hajdó, hajdáááá". Ti to mají v sobě i v dalších generacích, žádné slitování.

      Smazat
    4. Povyk tropí posselt a jeho soukmenovci. Jinak by nebylo o čem diskutovat. Byl-li bych odsunutý sudeťák, mlčel bych, protože bych se styděl za ty hromady mrtvol, vyrobených německými fašisty.

      Smazat
  8. A co chceme víc, když i pojmenování Slovan pochází z německého der Sklave, což znamená otrok? Tak se k nám vždycky chovali a to se nezměnilo. A pan Bělobrádek? Vždyť křesťanští preláti žehnali fašistickým zbraním......

    OdpovědětSmazat
  9. Kdyby něco takového Bělobrádek udělal po válce, byl by odsouzen za velezradu. Dnes ho můžeme jen s opovržením označit za kolaboratnta militantních sudeťáků. Pochvaloval si např. Posselta, jinak sudetoněmeckého štváče, který před osobní režií té petice v Brně prohlásil odsun za zločin proti lidskost, za válečný zločin a dokonce za genocidu. Opomenul, že za to ale byli popraveni nacističtí pohlaváři v Norimberku. Bělobrádek mluvil v TV jako trotl když řekl že v tu chvíli tam nebyl jako místopředseda vlády, ale jako předseda lidovců a občan , že souhlas předsedy vlády nepotřeboval, jako se ho neptá, s kým a kam půjde na oběd.Mohl dodat, že tam byl za sebe jako veterinář, i když jel na jednání do Bavorska jako místopředseda vlády. Ale navázal jen na cesty svého ministra kultury Hermana.za sudeťáky, pražský biskup Malý dokonce sloužil mši na jejich srazu, jejich přítelem je i kardinál Vlk. Msgr.Šráměk, lidovecký člen předválečné, válečné a poválečné čs,vlády s musí obracet v hrobě. Ale na něco je to dobré - odhalil lidovce jako kolaboranty a učinil je pro mnoho lidí nevolitelnými. Sudetský Čech.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mně je postoj Bělobrádka naprosto u zádele.

      Potomci vyhnanců - ano, bylo to vyhnání, si tuto etapu života svých předků připomínají svými srazy, kde už pouze vzpomínají,jak tehdy jejich předky hnali do zničeného Německa.
      Nikdo z nich už nechce zpět do té morální devastace současné ČR a už vůbec ne, požadovat uloupený majetek,což také vyjádřili v poslední deklaraci vyhnanců.

      Dodnes lze v pohraničí vidět následky :
      Pováleční osídlenci vyrabovali, co ještě vyrabovat šlo,zanikly stovky vesnic, chalupy se rozebíraly a materiál posílal vlaky na Slovensko, ve městech obsadili nejlepší byty a domy angažovaní funkcionáři, prostě all inclusiv komplet se zařízením a výbavou....
      Dnešní vesnice tehdejších Sudet, to je místo, kde chcípl pes,nic se tam neděje, spousta chalup jen na rekreaci, pracovní příležitosti nula.
      Tak propastný rozdíl vesnic na Moravě, kde zůstalo původní obyvatelstvo....

      Smazat
    2. pro 12:15: pokud nic nechtějí, jen si připomínat minulost, pak posselt a jeho landsmanšaft ztratil smysl ;-)

      Smazat
    3. Pro 12:15: Toto si přečti, a pak teprve piš, že je ti to u zádele: http://nassmer.blogspot.cz/2015/05/tomas-pecina-v-dotazniku-cesi-v.html

      Smazat
    4. PRO : 12:53 !

      Tak ti děkuju,ten odkaz je suprrrr. !
      Poslechl jsem si celé video s Pecinou s tím výsledkem,
      že naprosto souhlasím.

      Vřele doporučuju každému, koho pravda nebude bolet.

      Smazat
  10. Opovržení Bělobrádkovým podlézáním jsem přerazil mojitem...

    OdpovědětSmazat
  11. Pán z 12:15 je na omylu když píše že Sudeťáci už žádné majetky nechtějí zpět .I když vydali o tom různá prohlášení a deklarace tak ten majetek zpátky dostanou .Počkají si jenom na to až ve Strakovce bude takových Bělobrádků víc .Čím víc takových sviní tam bude tím lépe pro Posselta .

    OdpovědětSmazat
  12. To je pořad dokola..........
    Msta ,nenavist ,špatné svědomí.......
    Faktem zůstava že čr nebyla ve valečnem stavu s německem tak že logický vyplýva že vše po válce byl jen akt msty a špatného svědomí podporované samotnym němcobijcem Benešem a politrukem Erenburgem.Nikdo už nevyháněl a nezabijel po válce ani slováky kteři vyhlasili samostatnost a přatelstvi s řiši ani poláky kteri napadli vojensky čr.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Kdyby ti někdo vyvraždil rodinu, nechal bys u sebe bydlet jeho příbuzné, které s vraždami souhlasili, nebo bys je (v lepším případě vyhnal)?

      Smazat
    2. Žádná ČR neexistovala, stát se nazýval Československá republika. Byla obsazena svým "přátelským" sousedem, který v Mnichově v roce 1938 slíbil, že mu okupace čs.pohraničí stačí, že si víc nárokovat nebude. Následně obsadil v březnu 1939 celé území Čech a Moravy. Proč nenapíšete, že byly statisíce Čechů vyhnány po Mnichovu? Proč se vždy jen připomíná transfer německého obyvatelstva po válce? Proč jsou někteří Češi tak neinteligentní a nadělají si do vlastního hnízda přebíráním sudetoněmecké propagandy?

      Smazat
    3. Odkud byly vyhanění statisice čechu po mnichovu?
      Co je to za blabol ? Ze sidelních oblasti němcu tz sudet kteří tam žili po staletí ve většině? Co by tam dělali?Opravdu věřite že byli "statisice "obyčejných dělniku či řemeslníku chytaní a posilání do vnitrozemí?Opravdu myslíte že němci byli až tak zrudní a hloupí vuči slovanskému -českému obyvatelstvu kteři již bez tak pokud tam již žili tak byli spříznění s těmi usedliky -němci.Máte málo znalosti nebo moc sledujete české historiky v tv.

      Smazat
    4. Už jen to, že píšete Češi s malým č o vás něco vypovídá. Mimochodem, v němčině se názvy národů píší také velkým písmenem. Pokus o urážku?

      Smazat
    5. Termíny a časové limity pro odchod Čechů z Hitlerem označených oblastí Československé republiky jsou přesně uvedeny v textu mnichovské dohody. Nejjednodušším krokem, jak se vyhnout neznalosti je podívat se na zdrojový dokument. V případě mnichovské dohody je text přesný a jasný. I po těch letech je jasné, že k tomu, aby bylo možné historii převracet, je nutné, aby lidé text zdrojového dokumentu neznali.

      Smazat
    6. K samotnému faktu vyhnání Čechů. Podle odhadů bylo do března 1939 vyhnáno 250 tisíc osob. Po zabrání zbytku Československa Němci sami odsun Čechů pozastavili. Možná se chcete točit na slovíčku vyhnání. Co je ale skutečnost, když musí Čech opustit pohraničí, jinak by mu hrozila fyzická likvidace? Dobrovolný odchod? Slyšel jste někdy slovo Freikorps?

      Smazat
  13. STYDTE SE VSICHNI CO HAJITE ZLOCINY ASI NEVITE ZE TO SE MOHLO STAT JEN V NECIVILIZOVANE SPOLECNOSTI NEKDE V AFRICE: OBHAJUJETE PRY PRICINY ALE TO PRISLUSELO SOUDU A NE LUZE KTERA VYHANELA STARCE Z POSTELE ABY SI DO NICH LEHLA
    TAKOVOU SPOLECNOST VY HAJITE A TO PADA NA CELY NAROD
    CESTNI LIDE MUSI S VAMI OPRHOVAT DELATE TO PROTO ZE VAS HRYZE SVEDOMI CO DELALI VASI PRIBUZNI A PRATELE - KRADLI A ZABIJELI VYHANELI LIDI JAKO ZVER

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. čau nenávistný sudeťáku ;-) to ty by ses měl stydět za svůj hanebný příspěvek.

      Smazat
  14. Presne tak jak to uvadi ten z 15.19 - tato banda zlodeju jak je popisoval nedavny casopis TYDEN se stale odvolava na zlociny nacistu ale
    neustale lze- Benes se tim vyhanenim chtel odcinit, ze ho narod proklinal za zbabelost a bal se , aby ho nakonec komuniste nedali pred soud.
    Dal tedy zralokum sousto - vyhnani Nemcu a Stalin mu to potvrdil,ale
    musel nechat nastolit u nas bolsevismsus.Zapadni statnici,jak je v protokolu, prohlasili- byli jsme postaveni pred hotovou vec.Stalin v Postupimi prohlasil na dotaz o kolik Nemcu se jedna....
    Pry jedna jen o zbytky Nemcu, kteri dosud neutekli pred Rudou armadou.Puvodni plan Benese bylo vyhnat cca 1 milion ale v te dobe jiz zadny statnik na zapade nemohl vubec odhadnout kolik Nemcu bylo jiz vyhnano pred konferenci.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. tak bys už ty svoje bláboly mohl podložit nějakými věrohodnými důkazy ne ?

      Smazat
  15. souhlasim - konference vubec neprojednavala ani pocet Nemcu ani
    neuvedla nikde, ze se do toho pocitaji i sudetsti Nemci,nebot tam nebyla fronta jako v Polsku, odkud Nemci skutecne utikali pred znasilnovanim Rudou armadou i polskou soldateskou.
    Zaznam z Postupimi uvadi jen, aby vyhaneni bylo provadeno humanne-lidsky-prestante lhat, ze to odsouhlasila koneference viteznych mocnosti.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. prosím odkaz na ten "Zaznam z Postupimi"

      Smazat
    2. Právě že důležitý je text dohody, a v něm je poválečný osud německé menšiny v jednotlivých evropských státech jasně popsán a obsahuje závazná ustanovení. Vždy když někdo začne obracet věci vzhůru nohama, je třeba se do textu podívat. Odpadnou tak zbytečné konfliktní situace.

      Smazat
  16. Ten zvěrokleštič a jeho strana na jeho postoj doplatí.Politici jsou vesměs idioti a tenhle blbec z Náchoda je mezi nimi král

    OdpovědětSmazat
  17. Pouzivate stale stejne lzive argumenty. Nikdo nevyhanel nase lidi z pohranici, k tomu ani ten Hitler nevydal zakon=dekret jako Benes.
    Lzete protoze nevite, ze vstupem Sudet do Nemecka tam nikdo nemohl zamestnan nasi cetniky,soudce,reditele skol a jinych ustavu,celniky lidi na poste a na soudech. Ti odesli proto, ze by se museli hlasit k nemecke narodnosti, znat dobre nemecky jazyk atfd
    Lzete take, ze pry Sudetaci volali chceme do Rise a co volali Cehuni von a poslali svoji armadu do boju proti sovetum. To nebyla zrada - to nebyla pata kolona jak zvani i ten Zeman??


    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ach nácku, ty dnes zas řádíš.
      Šetři své zdraví, vztek zkracuje život ;-)

      Smazat
    2. Pokud tomu výkladu a la Landsmannschaft rozumím dobře, tak Češi po Mnichovu odešli z čsl. pohraničí dobrovolně, jo? Zato Němci byli násilně po válce vyhnáni. A co tam mají Kameraden ještě? Bernd Posselt idealni čezki prasident? Volte Bernda, volite svoji krasnou budoucnost ve své Vaterland, BRD? Nevěřte českym šovinistum, žádné České země nikdy neexistovaly, existovala jen Svatá říše římská národa německého? Když to nevyšlo s Kodlem, musí to tentokrát vyjít s Berndem, nicht wahr?

      Smazat

    3. Termíny a časové limity pro odchod Čechů z Hitlerem označených oblastí Československé republiky jsou přesně uvedeny v textu mnichovské dohody. Nejjednodušším krokem, jak se vyhnout neznalosti je podívat se na zdrojový dokument. V případě mnichovské dohody je text přesný a jasný. I po těch letech je jasné, že k tomu, aby bylo možné historii převracet, je nutné, aby lidé text zdrojového dokumentu neznali.

      Smazat
    4. Ještě jedna věc je velice choulostivá. Proč nezaplatilo Německo válečné škody poškozeným státům? Stále jsme přesvědčováni, kterak je Německo demokratická země, která se už vyrovnala se svou historií. Bohužel, s historií ano, s válečnými reparacemi zatím nikoliv. Proč je Řecko téměř kriminalizováno, když se tuto otázku odváží vůči Německé spolkové republice vznést? Není i toto důvod, proč Německo jedná s Řeckem velmi přísně?

      Smazat
  18. http://nassmer.blogspot.cz/2015/05/tomas-pecina-v-dotazniku-cesi-v.html Bělobrádek bude zřejmě hlavní aktérem v procesu navrácení majetku sudetským Němcům. Všimněte si, jak vše na sebe navazuje. Nejprve se vracel majetek církvím a druhými v řadě jsou Sudeťáci. To zase budeme denně poslouchat jací jsme necitové, zlý koumouši a já nevím co ještě. Dnes už musí být každému jasné, že rok 89 nebyl rokem změn pro běžného slušného občana, ale pro zájmy z venčí. Dá se to zvrátit? Možná ano, vznikem nových politických stran, které budou dělat hlavně politiku pro ćeského občana. Ale ještě je zde otázka, má dnešní mládež vůbec pozitivní vztah k České republice?

    OdpovědětSmazat
  19. Pane z 16:23
    Jaké nové strany , které by obhajovaly zájmy občanů této země máte na mysli ? Jedna taková strana tady vznikla a dostala se i do parlamentu a chtěla zájmy občanů hájit . Ovšem mezi těmi grázly v parlamentu neměla šanci . A tak dopadnou i všechny další strany které vzniknou a budou chtít něco podobného prosadit . Jistě dobře víte , že tou stranou která chtěla tento marasmus změnit k lepšímu bylo hnutí 'Usvit Tomia okamury .

    OdpovědětSmazat
  20. Za vším hledejte osobní prospěch, když se člověk dostane do vrcholné funkce, těžko se dá předpokládat demence.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.