Reklama

pátek 10. července 2015

Roberts: Vystoupí-li Řecko z EU, může Tsipras přijít i o život

10.7.2015   První zprávy

Řecká dluhová krize končí. Od samého začátku šlo o sehrané představení, v jehož pozadí byly zájmy finanční a zájmy EU. Jakmile však tyto zájmy přeťaly trasu zájmů Washingtonu, nakázal Washington svým evropským vazalům, aby krizi ukončili. K odchodu Řecka z EU proto nedojde.

Takového názoru je americký politolog, bývalý poradce amerického prezidenta pro ekonomické otázky v administrativě Ronalda Reagana Paul Craig Roberts.

První odpovědí většiny politiků EU na výsledek řeckého referenda byl povyk o tom, že Řecko bude muset opustit EU. Washington ovšem s ničím podobným nepočítá, a nařídil proto svým evropským vazalům, aby Řekům poskytli takové podmínky, které budou Řekové schopni přijmout a které je uvnitř EU udrží.

Kdyby totiž nejméně poddajní Němci skutečně Řeky z EU vypudili, následný řecký obrat směrem k Rusku a s tím související možné řecké hospodářské uzdravení by do hlav Italů, Španělů a možná i samotných Francouzů nasadilo myšlenku Řecko následovat. Současná podoba organizace NATO by se tak spolu s tím, jak by jižní Evropa vstoupila do ruského euroasijského obchodního bloku, začala rozpadat, a spolu s tím by zanikla i současná americká vazba s NATO. Washington ovšem nade vše preferuje svou vlastní moc a učiní tedy proti vystoupení Řecka z EU vše možné i nemožné. S vědomím, že rozpad EU by se mohl stát i začátkem rozpadu NATO.

Je-li tato zpráva pravdivá, navštívila náměstkyně amerického ministra zahraničí Victoria Nulandová řeckého premiéra a sdělila mu, že se Řecku zakazují dvě věci: za prvé opustit EU a za druhé navazovat vstřícnější vztahy směrem k Rusku. Jinak prý budou následovat konsekvence, což je zdvořilé slovo pro vyjádření hrozby odchodu z premiérského úřadu či ztráty života.

Být vůdcem hnutí SYRIZA, pořídím si velice silnou ochranku. Když jde o peníze, nezná jinak mírumilovný tržní systém bratra, řekl už v lednu v rozhovoru pro Prvnizpravy.cz europoslanec Jan Keller.
Uzavírám, že řecká dluhová krize končí. Mezinárodní měnový fond, Američany ovládaný, už řecké stanovisko ke krizi přijal a vydal zprávu v tom smyslu, že bylo chybou od samého začátku nátlak na Řecko vykonávat. A v návaznosti na tuto zprávu i na postoj Washingtonu se jak komise EU, tak i Evropská centrální banka už vyjádřily v tom smyslu, že se budou s řeckou vládou podílet na vypracování takového plánu, který bude pro Řecko přijatelný. Což Itálii, Španělsku a Portugalsku slibuje stejný shovívavý postoj, až se samy v dluhové krizi taktéž octnou.

Poražení jsou zloději, kteří jsou určeny k použití úsporná opatření, aby tyto země nutila přenos národního majetku do soukromých rukou. Nejsem čehož vyplývá, že jsou úplně odradit, avšak jeho rozsah kořisti byla snížena.

Jan Keller (4.července pro Prvnizpravy.cz): "Je součástí našich nejvyšších evropských hodnot, že když jsou ve hře peníze bank, jde se i přes mrtvoly. Proto se domnívám, že předáci SYRIZy by si měli dávat dobrý pozor. Nebylo by to poprvé, co by v této zemi došlo k vojenskému puči či fašistickému převratu. Pochopitelně kvůli uchování svobody a demokracie a kvůli zachování lidských práv majielů vysokých kont."


Jak jsem již dříve napsal, řecká "dluhová krize" byla divadelním představením od začátku. Evropská centrální banka tiskne šedesát miliard euro za měsíc, a proto kdykoliv během "řecké krize" mohla ECB garantoval solventnost všem zbývajícím věřitelským bankám, včetně nákupu řeckého dluhu, podobně jako to provedla americká Federální rezervní banka když odkoupila cenné papíry od bank zasažených hypoteční krizí, ale toto jednoduché řešení nebylo v Evropě přijato.

Výměnou za snížení řeckého dluhu mohlo Řecko nabídnout soukromým investorům vstup do státních společností jako jsou přístavy a ostrovy, vlastněné státem.



Rusko a Čína promeškaly příležitost, aby svým ještě vstřícnějším vybídnutím směrem k Řecku jeho odchod z EU umožnily a tím současně nastartovaly rozpad NATO. Ať by byla cena za takovýto krok jakákoli, byla by nepatrná s vojenským tlakem, který Washington na obě tyto země v současné době a za současných podmínek vykonává

(rp,prvnizpravy.cz,p.c.roberts,vasevec.cz,foto:arch.)
 
 
 
 
 

51 komentářů :

  1. To je nesmyslná konstrukce. Tsipras nikdy neměl ambice opustit eurozónu, natož EU. To jenom pravdoláskovská propaganda podávala řecké referendum takto. Řecko umře spolu s EU.
    Čína a Rusko ?
    Ta nabídka BRICS byla směřována jenom pro případ, že by bylo Řecko z eurozóny vytlačeno. Jak Číňané, tak Rusové moc dobře vědí, že k tomu nedojde. Byla to jenom nahrávka Tsiprasovi aby získal do rukou geopolitický nástroj k vyjednání lepších podmínek.
    Ostatně, co by tím Čína a nebo Rusko vlastně získali? Zemi, kterou by museli vydržovat? Pravděpodobnost, že se v Řecku všechno změní a začne fungovat s vlastní měnou tak, aby rostlo je nulová. Muselo by překlenout dlouhé těžké období se zahraniční pomocí. Proč by si to Čína brala na vlastní záda? Rusko na to ani nemá prostředky.
    Řecko poslouží Číně jako brána do Evropy pro hedvábnou stezku tak či tak. A ať si ho Brusel vydržuje sám. Povede to k dřívějšímu rozpadu EU, pro čínské obchodníky budou samostatné ekonomiky lehčí kořistí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Řecko nevystoupí z EU ani z eurozóny, dokud stojí pevně za plentou USA.Návrat k Drachmě je současné situaci, kdy TSIPRAS UŽ BUDE MUSET PODEPISOVAT UŹ JEN BIANCO ŠEKY, nepravděpodobná.Žádají 53 miliard v postupném uvolňování.Ty jim EU a trojice dají.Tady nejde tolik o peníze, ale o soudržnost NATO o poslušnost a loajalitě k Velkému bratrovi.Problém je, že prudké zvýšení daní přinese ještě zhoršení životní úrovně obyvatel, půjde to ve stejných kolejích, jako dosud za 5 let, nějaká demonstrace nespokojenosti, ale s tím, že Syriza může být odstraněna a nastolena vláda vyhovující EU a USA.EU si bude dál od Řecka kupovat čas a raději platit, i když ví, že zvyšováním daní tam, kde nic není, nelze ekonomiku nastartovat a uzdravit.Další umrtvení "řeckou metodou", přijde na celou 28 ve formě TTIP.Vystoupení Řecka z eurozóny je nemožné.Divadýlko hrané skoro půl roku byla zábava pro novináře a mainstream, aby měli o čem psát důležitě.

      Smazat
    2. Ale já mám stejný názor, psal jsem to tady už několikrát, dokonce ještě před referendem, kdy byly podobné úvahy naprosté tabu a nikoho nenapadlo zvažovat účast USA, když tedy pominu přiblblé konspirace, které mířily mimo terč.
      To co jsem napsal teď není v žádném rozporu s tím, co píšete Vy ( 9:53 )

      Smazat
  2. Zajímavé, žes nepřišel dosud o život ty, ty kokote.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Kdo tě platí sprostej čmoude, nebo jsi jen blbej jouda?

      Smazat
  3. Řekové drží lichváře pod krkem a ti nemohou nic dělat, protože pokud Řecko skřípnou, rozsype se jim EU jak domeček z karet.

    OdpovědětSmazat
  4. Pro 9:53
    Naprosto s Vámi souhlasím.

    OdpovědětSmazat
  5. A zase ty konspirace ...

    OdpovědětSmazat
  6. Anebo je to celé trochu jednodušší? ---
    http://www.literarky.cz/komentare/ostatni/20209-warren-buffet-je-to-tidni-valka-a-moje-tida-tuto-valku-vyhraje

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To je úplně stejný nesmysl jako tento článek. Zase bych z Američanů úplné blbce nedělal. Jim je úplně jedno kdo v Aténách vládne, zásadní je pouze udržení v eurozóně. A Tsipras není a nebude tím, kdo by se o vystoupení z eurozóny snažil. Tudiž nevidím jediný rozumný důvod, proč by měl zájmům USA vadit.
      Tsipras leží v žaludku především Bruselu, protože se mu postavil. To by mohlo spustit dominový efekt. Jenomže ani řecká vláda podle představ eurohujerů NEPŘINESE žádné řešení situace, ta celkem jasně směruje k zániku EU. Tady už jde jenom o kupování času. Ksichty, které v Bruselu sedí a samozřejmě i Merkelová udělají všechno pro to, aby se natahovala agonie a oni se nestali hrobníky EU, kteří se zapíší do historie. Jak se bude situace zhoršovat, bude se zvyšovat pravděpodobnost, že příští eurovolby vyhrají euroskeptici a pak se vina za rozpad hodí na ně.
      PS: Konspirace jsou směšné. Vždy čekají jak se situace vyvine a pak si reverzním způsobem vyrábějí teorie. Všimněte si že do referenda se neobjevila žádná konspirace o účasti USA. A když se po referendu objevil zprostředkovaný tlak USA přes MMF, najednou konspirátoři plodí jednu hovadinu za druhou.

      Smazat
  7. Kdyby nedejbože Tsiprase někdo skutečně zabil, tak by to znamenalo, že měl pravdu, a CIA by si tím jen uškodila.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Položte si zásadní otázku, co by tím Američané získali. Dojdete k závěru, že vůbec NIC. Celý tento konspirační článek je postaven na úvaze, že "kdyby Řecko vystoupilo z eurozóny". Což je logický nesmysl, protože Tsipras o nic takové neusiluje.
      Tlaky jsou spíše z Německa a východní Evropy. To by ale Amíci museli pozabíjet někoho jiného, včetně Merkelové. Jenomže tu mají v hrsti, zřejmě i díky odposlouchávání. A když podlehne Merkelová, podlehnou všichni.

      Smazat
    2. P.C.Roberts to vidí jinak. Pro něj jsou karty mnohem jasnější. Washington usiluje o naprostou a totální hegemonii, nic menšího. Jestli občas a na chvíli povolí uzdu, tak to znamená, že si jí zrovna jen zkracuje. Američani jsou vrazi, kteří se nezastaví před ničím. Odpráskli si J.F.Kennedyho, zabili Benazir Bhuttovou. Nějakej Tsipras je pro ně rutinní záležitost.

      Smazat
    3. Američané můžou usilovat o co chtějí, na žádnou hegemonii už nemají síly. Můžou už pouze natahovat agonii. A Tsiprasova vražda by tomu nepřispěla, přesně naopak.
      Lidi jako vy milují a žádají články jaké píše Roberts. On uspokojuje poptávku. Stejně jako Novotný junior uspokojuje poptávku čtenářů Blesku. :-)

      Smazat
    4. P.C.Roberts je takový nebojácný varovný hlas. Možná, snad, kéž by... někdy trochu přetahuje, v každém případě je to však lepší, než aby mazal med kolem huby jako to dělá 98% dalších komentátorů a analytiků. Pere to do nich těžkým kalibrem, odstřeluje Washington lodním kanónem a vrhá do jeho hradeb kusy nalámané skály.

      Smazat
  8. Další vlhký sen místních komoušů, jedna z mála jejich posledních nadějí se hroutí. Marxisti z Řecka po střetu s realitou zavřených bank podepíšou vše :-D

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ale prosímtě ty mudrlante, copak jsou banky nějaká životní nezbytnost?

      Smazat
    2. Pokud jste eurohujer, pak to máte dosti popletené, protože komunizmus se přesídlil do Bruselu, což vám patrně nějak uniklo. A to, že Řecko z eurozóny nevystoupí bude naopak příčinou konce EU. Takže máte pravdu, evropský komunizmus má na kahánku. Jen nevím jestli je zrovna toto podle vašich představ. :-D

      Smazat
    3. Komunismus? V komunismu patří průmysl a celospolečenské služby státu. Máte to nějak popletené.

      Smazat
  9. 11:30
    Jak vidíš, tak zřejmě ano. Mě by zajímalo co konkrétně třeba ty by jsi byl schopen nabídnout ke směně při přejití na výměnný obchod.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Co dáš za moje nevypraný ponožky?

      Smazat
    2. Taky mám pocit, že fungující banky jsou pro chod státu nezbytné
      pp

      Smazat
    3. Banka je instituce, která si osvojila techniku přeměny času na peníze. "Čas jsou peníze." - ústřední heslo všech bankéřů. Iluze. Nic víc.

      Smazat
    4. Nevím, co je ústředním heslem všech bankéřů, nicméně si tak nějak musím trvat na tom, že stát bez bank nemůže plnit svoje základní funkce.
      pp

      Smazat
    5. Jde o to, jestli společnost může nebo nemůže existovat bez peněz. To je zásadní otázka. Obecně se má zato, že společnost bez peněz existovat nemůže. Tahle premisa neplatí absolutně a proto nemůže ani platit absolutně tvrzení, že stát bez bank nemůže plnit svoje základní funkce.

      Smazat
    6. No pane Dvořáku, a teď se vraťme do reality dnešního světa. Ten bez peněz fungovat nemůže, takže nemůže fungovat ani bez bank.
      Nebo Vy si snad dnešní život dovedete bez existence peněz představit?
      pp

      Smazat
    7. Jinak řečeno, peníze mají právě takovou hodnotu, jakou jim kdo individuálně přisoudí.

      Smazat
    8. Takže potvrzujete můj názor, že bez existence peněz, potažmo bank, dnešní svět fungovat neumí. Jakou hodnotu jim kdo dává je věc druhá.
      pp

      Smazat
    9. Jestli je pro Vás Váš názor věc teprve druhá, potom s Vámi budu souhlasit úplně ve všem.

      Smazat
    10. :-)
      no jo, pane Dvořáku, tak já jdu zas tvořit nějaký hodnoty, abych si vydělal nějakou tu kačku, dokud nám tu ten bankovní systém funguje.
      pp

      Smazat
    11. No však, že se tu zdržujete... :-)

      Smazat
    12. Myslím, že úvaha o nepotřebnosti peněz je velmi idealistická. Potřeba praktického směnného ekvivalentu je nutná, a ještě hodně generací bude muset peníze používat.
      Pro nás, občany ČR, ale i ostatních států EU se po událostech v Řecku potvrdilo jedno velmi zásadní poučení. Přechod pouze na euro je cesta do poníženého otroctví. Elektronické platby (na příkaz) nefungují, a hotovost ECB nedodá. Zkrotne asi každý občan, který se tím pádem nedostane k základním životním potřebám.
      Podle mého názoru je životně důležité udržet, třeba jako paralelní měnu, vlastní českou korunu. Stejně už dnes můžete prakticky v jakémkoliv obchodě platit eurem. Otázka ochrany před spekulativním útokem na kurz koruny je jen čistě technická záležitost.
      V případě obdobného nátlaku na naši zem jako je právě na Řecko pak můžeme emitovat dostatek vlastní měny pro zachování funkčnosti oběhu, hospodářství. Ovšem fakt, že ani jedna komerční banka není ve veřejných českých rukách je velmi vážný problém. Protože dostat oběživo k lidem nelze zatím jinak, než přes peněžní ústavy.
      Tvrdím, že v současné situaci v EU se přechod z koruny na euro rovná velezradě. Možné výhody ze společné měny nevyváží ztrátu svobody a suverenity země.
      Byl jsem dost dlouho spíše nakloněn pro euro. Řecké události mě z tohoto bludu vyléčili. Jestliže by měl o množství oběživa v republice rozhodovat pouze někdo mimo mou zem, jak to je nyní, pak to nelze akceptovat.
      Z obdobných příčin se jeví jako absolutně nepřijatelné akceptovat zrušení hotovostních plateb a přechod pouze na elektronické. Suverénní stát musí mít z důvodu své svobody a bezpečnosti dostatečnou zásobu oběživa. A tu má jen tehdy, pokud o emisi peněz ve vlastních tiskárnách a mincovnách rozhoduje samostatně. J.B.

      Smazat
    13. Proč bych měl číst takový tapety?

      Smazat
    14. Pro komunistu Dvořáka:

      Peníze jsou měřítkem hodnoty a jejich potřeba je zcela přirozená, protože je to praktické.

      Směnný obchod jako takový je zcela přirozená věc, nicméně při té obrovské rozmanitosti ekonomiky, kterou máme, je přímá směna nepraktická, často služby a produkty mezi dvěma osobami musí putovat přes vícero článků, aby každý měl to, co potřebuje více než to, co měl předtím.

      Např. Vy pokrýváte střechy, pekař peče housky. Ve směnném obchodu byste získal housky za to, že pokryjete pekaři střechu; jenže on už ji má třeba pokrytou. Ale možná byste ji mohl pokrýt truhláři, ten by vyrobil stůl pro mlynáře, ten by dodal mouku pekaři a ten by Vám dodal ty housky.

      Dříve či později zjistíte, že mnohem snáze ty housky pořídíte za nějakou neutrální věc (ideálně takovou, jejíž hodnota je stabilní), kterou pekař, truhlář i mlynář (a Vy) ochotně směníte. Takže dáte pekaři peníze za housku, on si pořídí od mlynáře mouku, mlynář od truhláře stůl a truhlář od Vás pokrytí střechy. Organizačně je to jednodušší - už nemusíte kvůli každé transakci organizovat nějakou vícesměnu jako doktor Radosta v Kulovém blesku, spoléháte se na funkci peněz.

      Peníze mohou mít pochopitelně mnoho podob a můžou být organizovány různým způsobem - ostatně i komunisté používají termín "podle potřeb" - a ta míra potřeb nejsou zase nic jiného než peníze, ať už se to komunistům líbí nebo ne.

      Tvrzení, že by společnost mohla existovat bez peněz, z toho pohledu nedává smysl, protože peníze jsou přirozeným důsledkem potřeby směny a potřeba směny je přirozeným důsledkem existence společnosti a omezených zdrojů (co do hmoty, práce a času každého z nás). Tedy, existuje-li společnost a jsou-li omezené zdroje, existují (v nějaké podobě) i peníze. Protože omezenost zdrojů sám nepopíráte a protože existence společnosti je očividná, je Vaše touha po bezpeněžní společnosti marná.

      Smazat
    15. (pokr.)

      Druhým náhledem na peníze, a zde se dostáváme k potřebám komunistické společnosti, je nutnost stanovení priorit při alokaci zdrojů.

      Řekněme, že máte nějakou vzácnou surovinu, ze které můžete krmit elektrárny, stavět vesmírné lodě a stavět města. Jenže... vy té suroviny nemáte k dispozici tolik, takže něco musí počkat. Jak stanovíte žebříček? Nebo rozdělíte rovným dílem? Asi řeknete, že nejdůležitější jsou eletrárny. Ale třeba jich máte dost, a i na jiná paliva. Stejně tak města a lodě se dají stavět i z jiných věcí...

      Najednou stojíte před gordickým uzlem. Chcete neplýtvat surovinou (aspoň to tvrdíte, že komunismus jako jediný zaručí), musíte ji tedy nějak poměřit s jinými způsoby výroby elektřiny, stavby měst a vesmírných lodí. Na druhou stranu chcete investovat surovinu do různých věcí a řešíte, která přináší největší užitek - a ten opět musíte nějak změřit.

      Odpovědí na problém poměřování jsou peníze a trh. Volný trh dá věcem určitým způsobem optimální cenu a tu vyjádří pomocí peněz.

      Komunista nemá trh, cenu si tedy stanoví nějak uměle sám, v průběhu let bude ceny postupně štelovat, možná na to bude mít počítač. Bude to pro něj pracnější, možná nedojde k optimálním hodnotám (protože místo počítání hodnoty jedné či pár věcí, které se žádá po každém účastníku trhu, komunistický plánovač musí spočítat a uvést do souladu hodnoty hromady různých věcí), ale nic to nemění na faktu, že ty hodnoty musí nějak vyjádřit, aby se mohl rozhodovat.

      Ostatně, i v tom Sovětském svazu po VŘSR komunisté po několika nezdarech přišli na to, že peníze jsou potřeba. Čirý komunismus podobný francouzským porevolučním náladám jim vydržel jen pár let.

      Smazat
    16. Jinak, vrátíme-li se k tématu, problémem nejsou peníze, ale konkrétní organizace některých měn a násilí, jímž jsou tyto měny vynucovány.

      Pokud je vynucena nějaká jediná oficiální měna, řízená nezodpovědnou osobou (či skupinou osob, do čehož počítám klidně i celý lid, protože ten taky jako celek zodpovědností příliš neoplývá), je to cesta do průšvihu, ať už se ta měna jmenuje jakkoliv a řídí se odkudkoliv.

      Volný trh na to má stejné řešení jako na cokoliv jiného - jednotlivé měny, dobrovolně používané, spolu konkurují a tento konkurenční tlak selektuje takové, které jsou pro lidi nejvýhodnější (snadná směna, stabilní hodnota). Neznám odpověď na to, jaká měny a jak řízené by to byly. Já to nevím, jinak bych byl geniálním centrálním plánovačem. Lidé by pravděpodobně užívali několik měn najednou, ale jakých... dá se rozumně předpokládat, že pokud by šlo o centrálně emitované měny, byly by kladeny velmi přísné nároky na jejich řízení, protože špatně řízenou měnu by lidé prostě nepoužívali.

      Ale měnové systémy mohou fungovat i všelijak jinak. Doporučuji každému kritikovi peněz jako celého konceptu, aby se zkusil zajímat i o alternativní měny a alternativní platební systémy. Je to docela zajímavé studium.

      Smazat
    17. Jednu tapetu nečtu a dvě bych měl?

      Smazat
    18. Co bude další, dva metry textu, a příště mi sem rovnou dáte odkazy na všechny díly Ottova naučného slovníku a Encyklopedie Brittaniky?

      Smazat
    19. Zbytečná námaha, ty si můžete najít sám. Ale pokud nevíte, co hledat, bude Vám to k ničemu. Takže zkuste hledat termíny "altcoin" (pro zdroje hlavně v angličtině) nebo "alternativní měna".

      Smazat
    20. Četl jsem o Chiemgauerech.

      Smazat
    21. Ondřeji, zatím jsem si o vás myslel, že jste, jako levicově orientovaný člověk, připraven prát se argumenty o svůj názor. Někdy dost zarputile až zaťatým způsobem, ale pořád s argumenty. Teď jen "prskáte" hovadiny.Je mi líto. Cesta ke společnosti, kde se každému dostane jen podle jeho potřeb je tak dlouhá, i když není zcela nemožná, že nemá cenu v dnešní době vážně o takovém systému diskutovat. Ale chcete-li věcně argumentovat, proč ne? Já jsem přesvědčený o tom, že ještě dlouho musí existovat směnný ekvivalent, kterému se historicky říká peníze. Už od dob, kdy za ekvivalent sloužili třeba oblázky. Jde jen o to, jak se spravedlivě používají. Takže zkuste ubrat trochu svého ega. A nechte názor i jiným. J.B.

      Smazat
    22. Podívejte, než začnete nad penězi uvažovat, tak si musíte nezbytně ujasnit svůj vlastní vztah, jaký k nim máte. V apatice Vám ten názor neprodají, ani já ho neprodávám.

      Smazat
    23. Hmm, chápu, vy mě taky.... J.B.

      Smazat
    24. Kdyby bylo po mém, tak tady dávno nevopruzuju a někdě si v klidu soustružím. Jenže všechny volné soustruhy světa jsou ve skladech, schované pro ty, KDO MILUJÍ PENÍZE.

      Smazat
    25. Znamenám si Vás. Až budu mít záchvat dobročinnosti, na soustruh Vám přispěji. Chcete klasický, nebo CNC? A na dřevo, nebo na kovy? Stačí Vám nějaká stavebnice, nebo chcete už hotový?

      Smazat
    26. A dovolím si mírně upřesnit to tvrzení o soustruzích na skladech. Ony tam nejsou pro ty, kdo milují peníze. Ony tam jsou pro ty, kdo milují soustruhy víc než tu sumu peněz, za kterou se prodávají. A kde jinde než na skladech mají být? I komunismus je bude mít na skladech - než je alokuje tam, kde jsou potřeba. A jak komunismus rozhodne, že nějaký Ondřej Dvořák z Nové republiky potřebuje soustruh víc než třeba Franta Novák z Horní Dolní?

      Smazat
    27. Napadlo mě něco podobného.Kdybych věděl, že Ondřejovi stačí k osobnímu štěstí "vlastnit" soustruh, tak jsem mu ho věnoval. Zbavil jsem se ho za symbolický obnos. Navíc, pokud ho touží mít pouze pro to soustružení, může se k práci na soustruhu lehce dostat u renomovaných firem. Obraběčů, dobrých, co něco umí, je v současné době zoufalý nedostatek. A mzdu, na dnešní poměry velmi slušnou, by mohl věnovat třeba na charitu, když se mu peníze "eklují". Jen mi něco říká, že Ondřej bude lehce přechytralý mladý člověk, kterému se u kliček a pák "spíš motají ruce", protože myslí na blbosti. Ale neznám ho, můžu se mýlit. J.B.

      Smazat
    28. Za symbolický odvoz bych ho bral.

      Smazat
  10. Když se zavedlo Euro tak byl kurz k dolaru 1:1. Následný vývoj v zdravení ekonomiky USA byl provázen oslabením dolaru pomalu ke kurzu 2:1. Nyní se již zase dostal kurz přibliřně na poměr 1:1. Vše samozřejmě na základě falešných a vylhaných údajů. ale opticky jsou všichni spokojeni včetně Ruska a Číny a celé party BRICS. Co bude dále se uvidí. Pro USD to nebude určitě v budoucnosti jednoduché.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Dál bude schválení TTIP za honosného potlesku v Brůselu a zemí 28.

      Smazat
  11. Rozhovor s P.C.Robertsem

    https://www.youtube.com/watch?v=IGAWNxOgwfE

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.