Reklama

sobota 22. srpna 2015

Od srpna 1968 k současnosti

Luděk Prokop
22. 8. 2015
Původně jsem nechtěl cokoli psát k neblahému výročí 21. srpna 1968. Psát o traumatické události toho dne, kterou jsme nesli těžce pro zmařené, nicméně falešné naděje, na socialismus s lidskou tváří. Konec konců, pro stejnou naději se lidé nechali spunktovat v listopadu 1989. 


Tehdy, byly veškeré privatizační a restituční záměry tajeny. Na mítinky cestovali agitátoři OF - pilně a naučeně agitující ve fabrikách. Na dotazy, zda je připravována demontáž socialismu a na dotazy na nezaměstnanost, agitátoři lhali a blábolili cosi o lžích komunistů, o skandinávském typu socialismu a podobně. Konec konců, kde kdo si může ještě připomenout památná slova: budou vás strašit ztrátou sociálních jistot - lžou vám, budou vás strašit nezaměstnaností - lžou vám. A slova pozdějšího prezidenta: „… není rozhodující, s jakým slovem jsou sociální jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly být daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismem.“ Lze tedy snadno prokázat, že dnešní režim vznikl na základě lží a je postaven na lžích a podvodech.

Po úvodu tedy zpět k neblahému výročí 21. srpna 1968. Ten den, při cestě do práce ve Stavoservisu v Praze 10, jsem se rozbrečel, když kolem mne projížděly transportéry, z pocitu naprosté bezmoci. Do práce jsem tehdy nedorazil a celý den strávil na různých místech Prahy. U rozhlasu, na Václaváku a jinde, kudy nás, (náhodnou sešlost neznámých lidí), vozil na korbě náklaďák. Tehdejší mé pocity přetrvaly do odložených voleb, ve kterých jsem jednotnou kandidátku za plentou, plentou stojící bokem jak na nějakém místě hanby volební místnosti, křížem přeškrtl lístek s pocitem, že vhození volebního lístku bez této úpravy, znamená vyjádření souhlasu s okupací. Stejně jsem konal i u voleb následujících, jak s pocitem naprosté bezmoci, tak se snahou o poctivost vůči sobě samému. V přesvědčení, že je to jediná možnost, jak bez následků odmítnout potvrdit legitimitu tehdejší vlády. Legitimitu potvrzovanou více než 99,90 procenty tehdejších voličů. Voličů, jejichž tehdejší konání lze bez náležitého pohrdání pochopit pouze u těch, co i v současných volbách stále dávají hlasy komunistům, tedy pro KSČM. Dlužno přiznat, mezi které v současné době, s podobnými pocity bezmoci a marnosti - i se snahou o poctivost vůči sobě samému, se ve volbách přidávám, s čistým svědomím. 

 Závěrem chci uvést, že dnes mám na srpnovou okupaci zcela jiný, změněný pohled, než jsem měl do nedávné doby. Teprve v současnosti, je zřetelně znát to, čemu jsme odmítali věřit v období tzv. jara 1968. Teprve v současnosti můžeme vnímat, jak všechna ta „jara“ a „barevné revoluce“ v různých zemích končí. Teprve v současnosti je zřejmé, jak vehementně se činí západní podvraťácké rozvědky a všelijaké tajné služby západních demokracií, v jejichž existenci a podvratnou činnost jsme odmítali komunistům věřit. Všechny ty země arabského jara - Tunisko, Egypt, Bahrajn, Libye, Jemen, Jordánsko, jsou zdánlivě, odmyslíme-li imigrační tsunami, dost daleko, nicméně za humny máme Ukrajinu, spontánně přebarvovanou z oranžové na hnědo.

Teprve dnes poznáváme, čeho všeho jsou síly, proti nimž, proti jejichž nástupu k moci u nás, přišla okupace v srpnu 1968, čeho všeho jsou ty síly schopny. V první řadě, především a hlavně, však byla srpnová okupace vedena proti narušení smluvně dohodnuté a stanovené rovnováze sil. Nicméně bychom měli vzít na vědomí, že k tehdejšímu SSSR a k Varšavské smlouvě měly tyto síly, již tehdy pod jistým poručnictvím, na rozdíl od dneška jen částečným poručnictvím USA, náležitý patřičný respekt, takže, ještě před zahájením okupace ČSSR, vyslovily USA s okupací souhlas. Skutečný konflikt kvůli ČSSR (jako vždy v minulosti kvůli ČR), tudíž nemohl vypuknout. Časy se mění, situace a poměry rovněž.

Zatím můžeme jenom tušit, čeho všeho, jakých podlostí a jakého bezpráví, jsou síly poručníkovány a řízeny z USA, síly, nemající proti sobě prozatím, (do doby stvrzení a upevnění bloku Ruska, Číny, Indie a dalších zemí), nikoho, kdo by jejich bezuzdně zločinné počínání korigoval, čeho všeho jsou v absolutním pohrdání lidskými životy, čeho všeho jsou schopny.

Snad nám dnešek, naše budoucí generace odpustí stejně, jako dnešní generace mladých, odpustila rodičům, jejich bezpáteřní chování po srpnové okupaci v minulém režimu, zbabělé chování, včetně všemožného zastírání tohoto zbabělého chování současnou, nově zrozenou, „Štětinovsky“ hrdinskou nenávistí ke komunistům. A sice nenávistí ke komunistům, po okupaci neméně hrdinsky transformovanou v nenávist k nekomunistickému Rusku, které nás nikdy, nikdy s výjimkou povelu tehdejšího vůdce z Ukrajiny, Brežněva, nikdy neokupovalo. Zbavme se nenávisti k nekomunistickému Rusku, k němuž s úctou a nadějí osobně vzhlížím a jehož prezidenta Putina, neméně jako prezidenta našeho, si velice vážím.

63 komentářů :

  1. Jsem ročník 1968 . Během okupace jsem měl dva měsíce , byl jsem v nemocnici zánět středního ucha . Maminka se bála že bude válka a vzala mě domu na revers . V pubertě jsem za to nenáviděl Rusáky a Varšavskou smlouvu . Naším otcum atd. jsem zazlivál že po nich neházely zápalné láhve . Na vojně jsem čučel že na pvs měli všichňi naši generálové a prezident vydlubané oči bodákem . Byl jsem z bohatého kraje , dnes patří mezi nejchudší . Naši politici , jen lžou a z Putina dělají zloducha . Není to ožralec jsko Jelcin ,ale sportovec a nekuřák jako ja . Říká pravdu , jako Zeman . Kdo není s USA jde proti nám . Albánci a uprchlíci jsou vám milejši jak děti z klokánku a jiní pistižení . Dřeme na druhou generaci cigánu a vy se chlubíte že jste dotáhly cizí investoři za 10 tisíc že vám není hanba pane Sobotko . Podporujete fašouny , Štětina a top 09 se bude v pekle smažit za to že podporují zvěrstvo na východní Ukrajině . Ruská okupace 1968 zpozdila rozkradení naši vlasti
    o 25 let . Nejsme schopni se postavit uprchlíkum . Natož Hitlerovi a Brežněvovi . Legionáři musí mít z nás radost .

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17:43-Pane X,mně byl dnes smazán také příspěvek,kde jsem vyjádřil názor na úlohu našich vojáků v misích ale nezlobím se na NR! Zodpovědnost před zákony nesou především oni.Latentně je antisemitismus přítomný v celé Evropě a použít jej k nenávisti nemívá dobré konce.Nejsem Žid ale mám pár židovských přátel.Jednoho jsem se v pivní debatě ptal,zda jsou Židé o tolik chytřejší,že se vždy proderou do předních pozic z tak malého %populace.Na jeho kladnou odpověď jsem kontroval otázkou o pravdivosti rasové teorie,kterou já odmítám a nahrazuji ji svojí tezí soudržností Židů a propracovaným systémem"výtahu"k moci.To vše ale nepatří na NR a nebude mi vadit výmaz.

      Smazat
    2. Pane I. Davide. Zadal jsem do diskuse svůj příspěvek k článku Švédští vojáci... Psal jsem o našich nejvyšších velitelích - prezidentech, kde jsem uvedl věc, kvůli které mě váš totalitní psychopatický cenzor V. Dvořák příspěvek vymazal (jako již min jedenkrát dříve) a vymazává i mé reakce na vymazání, což se mu nakonec opět nepodaří. Stížnosti na jeho cenzorství zazněly již dříve, ale na dotazy se neobtěžoval reagovat.
      Ve svém příspěvku jsem napsal, že v minulých prezidentských volbách bylo z 11ti prezidentských kandidátů 8 Židů. Bez dalšího komentáře. A kvůli tomu, i když by tvrdil něco jiného, se mu stáhl kruhový sval a ten totalista příspěvek vymazal. Na jeho přecitlivělost na Židy mu, velmi, velmi kulantně řečeno, seru. Když se budou Ž. dále odlišovat, tak se odliší dokonale.
      Takto se nedá budovat Nová republika ani nová republika. Ostatním doporučuji být ostražitý. Mažou i reakce na tento můj příspěvek. Je to totalitní server?
      Sbohem - pokud mi to psychopat opět nevymaže.

      Smazat
  2. Pane Prokope, ja jsem rok 1968 nezazil a znam tehdejsi udalosti predevsim z povidani rodicu. Ale to co pisete o roce 1989 jsem jiz zazil na plne obratky. A mate NAPROSTOU pravdu. Byl to podvod a my jsme se nechali obelhat. Ja jsem si tehdy DOOPRAVDY myslel ze nam komunisti o tech uSSackych grazlech lzou! A to nam jeste ti komunisti zjevne nemohli ani rict vsechno - tak neuveritelna je realita o tech uSSackych zlocincech! A ted jsme v uSSackem totalnim podruci a v NATO, i v nasem jmenu je vrazdeno po celem svete. Musim blejt.... opravdu.

    OdpovědětSmazat
  3. Já věděl,že někdo lépe než já sám napíše i můj životopis.I ten náklaďák v Praze znám a pocit z voleb.Dalších voleb jsem se již ani neúčastnil.Díky pane Prokope.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V nadšení nad článkem jsem ani neuvedl,že stojím za každým slovem pana Prokopa i v hodnocení současnosti,zkrátka za vším co napsal.

      Smazat
  4. Mám podobné zkušenosti, v 68 mi bylo už 23let, fandil jsem tehdy Havlovi a dalším. Dnes vidím, že jsem se tehdy hluboce mýlil. To co tu máme dnes je naprostý hnus. Proto volím KSČM, protože ta je ještě přece jenom nad nimi.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. S mužem jsme nikdy nechyběli na Palachových týdnech.O to více mně překvapilo,že nechodí cinkat klíči.Znal Havla,Kryla a ostatní.Kryl se vymykal-byl velký vlastenec a nikdy se neúčastnil s těmito lidmi pol.hrátek.Hádali jsme se kvůli jeho postoji,že se mnou nechodí cinkat
      .Jenom se mi smál,když jsem domů chodila zmrzlá a ochraptělá a říkal maminko,nic ti nebudu říkat,nemělo by to cenu přesvědčovat zmanipulovaný dav-ty l němu patříš,ale jednou si vzpomeň,že cinkat klíči pro Havla byla velká chyba!Dávám mu za pravdu každý den.Člověk musí prozřít,ale někdy to trvá déle a udělá se za tu dobu mnoho a mnoho nenapravitelných chyb.

      Smazat
    2. Mi bylo trochu míň, ale vidím to jako dnes, osobně jsem fandil Dubčekovi.

      "Původně jsem nechtěl cokoli psát k neblahému výročí 21. srpna 1968. Psát o traumatické události toho dne, kterou jsme nesli těžce pro zmařené, nicméně falešné naděje, na socialismus s lidskou tváří. "

      Nemůžeme hodnotit, něco co se nestalo, socialismus s lidskou tváří se nekonal, zato kapitalismu jsem se konečně dočkali, ale ani on nepřišel!

      Kapitalismus se rodil na vyvlastnění feudálů, čímž měla vzniknout solná střední vrstva a nad ní stát a jak je tomu dnes? státy a nad nimi silný kapitál, není to návrat do feudalismu? Ne taky ne je to paskvil, která nemá dlouhou dobu života, ale zatím stále to žije, skomírá či přežívá.

      Podívejme se, jak to celé před sto lety začínalo http://www.federmann.cz/cenove-zpravodajstvi/76-ostatni-3/488-nova-ekonomika-hnuti-new-economy-movement a jak by to mohlo asi pokračovat?

      Smazat
  5. http://afinabul.blog.cz/1402/dakujeme-ti-sudruh-vasil-bilak

    Minulost promlouva k dnesku. v tomhle mel pan kesudis, odsouzeny za kritiku vojenskych agresi, pravdu, ostatne posudte sami

    "Ty,ani jiní,nám nemáte co vyčítat.Měli jste
    co jíst,měli jste kde bydlet.Měli jste zaměstnání,čas na
    odpočinek a klid na život.Měli jste dostatek a bylo vám tomálo.
    Chtěli jste všechno a nemáte už skoro nic.Nic než mamon,dluhy a iluze.

    Chcete,abychom se omluvili za všechny chyby a
    zločiny, kterých jsme se dopustili.
    Ale vývoj potvrzuje,že některé tzv. "zločiny" byly
    rozumnými a oprávněnými kroky, namířenými proti
    lidem,kteří myslí jen sebe a svoje sobecké zájmy.
    Žádný z nás před listopadem žádnou ukradenou továrnu
    pod polštářem neukrýval, ani uhelné doly pod postelí
    neschovával."

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Máme toho daleko víc než za vás a to jsme ani nemuseli nikoho popravovat.
      Stalinista Bilak může být rád že nedostal za své zločiny doživotí, namísto toho si užíval 1/4 století skvělého důchodu

      Smazat
    2. Abyste toho měli daleko víc, tak jste odrovnali násobně více lidí, než zahynulo za celo éru komunistů.

      Smazat
    3. Všichni obhájci dnešního režimu lží a nepravdy se možná mají lépe, ale většina národa v žádném případě ne. A ukradený národní majetek, zničená hrdost, nesvoboda a nesamostatnost je výsledkem polistopadových poslanců a vlád!!!

      Smazat
    4. Není ani tak o režimu, ale o konkrétních lidech a podmínkách ve kterých se nachází, vlastní zkušenost: http://www.federmann.cz/ma-malikost/71-kdo-jsem/495-odvracena-strana-disentu

      Smazat
  6. Škoda že v roce 1945 skončil Protektorát Čechy a Morava. Byli bychom uchráněni před tím hrozným kapitalismem a strašnými USA. A měli bychom silného vůdce před kterým by se i USA třásly. Kolaborantů, udavačů a vítačů bylo tehdy dost. Tak jako v roce 1968. Bohužel pan Hitler udělal zásadní chybu a v roce 1941 zaútočil navzdory paktu Ribbentrop-Molotov na SSSR. Kdyby to neudělal tak jsme mohli být všichni jedna velká antikapitalistická a antiamerická rodina.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Však v Rusku je silný vůdce, před kterými se třesou i neskonale zrůdně zločinné USA

      Smazat
    2. Vyzdvihovat Hitlera - to je špatný vtip.

      Smazat
    3. Vyzdvihovat Hitlera - to je špatný vtip. ....ale hlavně totální nepochopení, jaká "jedna velká antikapitalistická a antiamerická rodina."??? .... Hitler byl přece člověk Rotschildů a Rockefellerů, stejně jako dnešní Merkelové, Schwarcenberkové, Kalouskové a ostatní

      Smazat
  7. Komunisti to posrali s agitkama a nástěnkama,na Věčný časy atd.nechali to. dělat blbce a výsledek se dostavil lidi jim přestali věřit že jde ze západu a hlavně USA neskutečný zlo.Měli otevřít lidem hranice alespoň o dovolených možná by se jim pár nevrátilo( vždyť kolik lidí se odstěhovalo po listopadu ven? pár tisíc) ale zbytek by poznal jak se tam lidi ,,mají"a hlavně že nás maj za opice,jako všechny Slovany.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, akorát tehdy už bylo vnitřní zadlužení velké, takže ono by to asi prasklo stejně, ale kdo ví, za jakých okolností. Ale nehledě na to je člověk zhnusen z toho, co se tu vyklubalo. Jenom to, že máme hnusnější jídlo za více peněz je důkazem toho, co s námi udělali demokratické evropské země.

      Smazat
    2. a hlavně že nás maj za opice,jako všechny Slovany. ...asi ne náhodou jsou v angličtině výrazy pro Slovan a otrok téměř totožné...

      Smazat
    3. 14:44 - Asi to pochází z řečtiny - Sclaveos, německy je to podobně, v angličtině se liší jen velkým a malým písmenem. Jenže Češi mají taky Šváby(Němce) a šváby (brouky), Rusy a rusy, Skot a skot...U těch Britů je horší, že podobných dohod jako v Mnichově jsou ochotni podepsat víc.

      Smazat
  8. V roce 68 i 89 jsme chtěli svobodu od komunistické diktatury.
    V roce 89 jsme tu svobodu konečně získali. A brzy jsme coby nový člen NATO získali i bezpečnost. Že se vám to vlastizrádná komunistická i nacistická lejna nelíbí, to je jen vás problém.

    Českému národu jste dnes už jen k smíchu. :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno Trollánku.Jak jsi se vyspinkal?Do NATO nás vrhli o nás bez nás!ASvoboda?Nezažil jsem větší cenzuru,jaká je dnes,podle tebe ve SVOBODNÉM státě.Víš,kde vůbec žiješ?Už jsi cizincem ve vlastním státě brouku.

      Smazat
    2. 7:29 - Psychicky nemocný hňup co zaměňuje blížící se reálné ohrožení samotné existence života za bezpečnost ze spousty lží, které jeho bezbranný mozek pilně nasává. Jeho choromyslnost pokročila do závěrečného stadia ve kterém začal vlastní ubohou upocenou postavu považovat a vydávat za celý český národ. To už k smíchu být přestává.

      Smazat
    3. Český národ počal se hystericky smát v 7:29, aniž by se obtěžoval podívat se na příspěvky pod článkem..

      Smazat
    4. Anonymní23. srpna 2015 7:29 Anonymní23. srpna 2015 8:57

      Každému tu nadáváš, přitom blahem uchcáváš.
      Kdo tě platí, drzý fracku? Potřebuješ dostat facku!

      Smazat
    5. 7:29 - snad se ty kchárlův blbečku nepovažuješ za český národ jsi jen pára z kchárlova lejna zřejmě se ti podařilo něco málo naloupit tak budeš zpívat jak čiro a jemu podobní pískat / ale dočkáš se už brzy RESTARTU s čínským systémem trestů !!!!

      Smazat
    6. Jasně, proto má takovou čtenost a taky tvoji eutuchající pozornost, takže pokračuj, plivej na NR, protože jí zvyšuješ čtenost a přihráváš jí další a další příznivce.

      Smazat
    7. Ježíšku na křížku, co to sem zase vlezlo za vola v 7.29. Soudruh politruk z korporátek nebo demen z ústavu. Rozdíl nepoznám, ale vůl je to velký.

      Smazat
    8. 8:57Trolle,omlouvá tě tvůj vymytý mozek a to dočista.Najdi si,jak StB udělala zátah na studenty,kteří chodili na Americkou ambasádu.Byl jsem mezi nimi.Zradil nás kamarád-spolupracovník StB a to jsme se dozvěděli až když se vrátil náš kamarád z USA a byl se mnou v Pardubicích,abychom se konečně dozvěděli kdo na nás donášel.A byla to sprcha!Také jsme byli mladí,nezpoutaní a odhodlaní a nedokázali jsme přemýšlet a domýšlet,jako vy.Rozdíl přeci byl.Komunisté byli čtelní,věděli jsme co můžeme čekat,ale dnes ne.Dnes si nemohou věřit ani mocnosti,které spolupracují mezi sebou s falší,lží,v podvědomí zničit i politického spojence- přítele.A to nemůže dopadnout dobře.Takže trollánku,pokud je někdo jiného názoru než sluníčka,není komunista,je to člověk,který dozrál a umí přemýšlet a rozlišovat dobro od záměrného zla!

      Smazat
  9. Díky za článek - musíme získat republiku zpět z rukou nacistických sionistických bankéřů, korporací a americké bezlidské hegemonie ...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. (8:45)
      Inu, když musíte, tak musíte.
      A máte to dobře promyšlené?

      Smazat
  10. Svoboda má nesporné výhody. Pokud nechcete platit nájem, topení, inkaso, elektřinu, zbavíte se socialistického přežitku, kterému se říká domov a tuto výhodu využívají desítky tisíc našich spoluobčanů. Nechcete se trápit s majetkem? Exekutorská komora vám od těchto starostí pomůže. Na trhu je široký výběr drog, levného stáčeného alkoholu, piva které se nedělá zastarale z chmelu a vína bez potřeby použití hroznů, pokrokové a zdravé GMO potraviny. Jste unavení z práce? Můžete si odpočinout v restauraci u hracích automatů, stejně jako naše děti. Zdravotní péče zajišťuje očkování, kdy naše dcery nebudou muset utrácet za antikoncepci. Je postaráno o emigranty, které Putin vyhnal ze svých domovů. Onemocní vám otec, matka, tchýně, nebo tchán? Dejte je do zařízení kde se pečuje o dlouhodobě nemocné a za dva měsíce máte po starostech a dostávají denně hromady léků, které stojí spoustu peněz. Nejlépe je vidět prosperita v nízké zadluženosti států EU, kde v některých státech dosahuje sotva 100 procent ročního HDP. Už se nemusíme starat o důchody, hodně lidem je umožněno pracovat až do smrti. Je smutné, že si toho spousta občanů neváží a stále touží po socialistické totalitě.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Po totalitě touží jen nesvéprávní idioti. Asi jako vězni kteří se na svobodě o sebe neumí a nechtějí postarat tak se chtějí vrátit zpět do kriminálu.

      Smazat
    2. Anonymní23. srpna 2015 9:24
      Kdo tě platí, drzý fracku? Potřebuješ dostat facku!

      Smazat
    3. 9:24 Vězeň dnešní trapně lživé propagandy osvobozený od myšlení, které bolí, rozdává originální moudra.

      Smazat
    4. Svoboda má nesporné výhody - například, když si lidé zakoupili v privatizaci byty, pak stačí platit pouze elektřinu a je vystaráno. Ostatní položky, fond oprav, teplo, vodu musí, pokud nechtějí přijít o dům a bydlení, svobodně platit za neplatiče zbývající vlastníci bytových jednotek. A protože máme tu svobodu, nikdo, ani soud vydávající planá rozhodnutí, která jsou ke všemu a k ničemu, nikdo neplatiče k plnění "povinných" plateb, nikdo je nedonutí.Jedině při použití nezákonných, násilných prostředků, což může skončit basou. Svoboda je fakt skvělá ale především pro darebáky.

      Smazat
  11. Všimnul jsem si, že spousta našich spoluobčanů využívá demokratické služby "cigarety zadarmo". Proč kupovat cigarety, když se stačí jenom ohnout, to už se blíží skoro ideám komunismu. Nejlepší jsou autobusové zastávky, ale pozor. Je potřeba, aby povrch vozovky byl z kostek, protože cigareta odhozená na asfaltový povrch po příjezdu autobusu ztrácí tvar, kdežto na kostkách se skutálí do mezery mezi nimi a je jako z trafiky. Je pravda že tyto cigarety jsou kratší, ale jsou zadarmo a máte široký výběr různých značek.

    OdpovědětSmazat
  12. Mluvíte mi z duše pane Prokope. Mám úplně stejné pocity jako Vy.Takový článek by si mělo přečíst co nejvíce mladých lidí aby pochopili a nebyli odkázáni jen na bludy a lži většiny současných sdělovacích prostředků. Problém je ale v tom, že v dnešní době kdy opět platí svoboda slova jen pro někoho se nenajde sdělovací prostředek , který by takový pravdivý článek chtěl nebo se odvážil uveřejnit .

    OdpovědětSmazat
  13. Jsme bohužel země, která je politicky geograficky přidělena do nějaké sféry vlivu, tam si může opatrně řešit svoje vnitřní záležitosti, ale nesmí se pokusit se z této sféry vlivu dostat. Tak to bylo v roce 1968 a tak je to i nyní. V r.1968 Dubček jako slabý vůdce to se svými soudruhy nepostřehl a tak nás okupovali, patřili jsme do sféry vlivu SSSR a západ to respektoval, takže se naší okupaci nedivil, respektoval v podstatě Brežněvovu doktrínu naší omezené suverenity. Teď je to ovšem stejné, až na to, že patříme do americké sféry vlivu a kdyby se někdo pokusil se z ní dostat, tak by nás sice tak brutálně neokupovali, ale taková vláda by nevydržela ani měsíc, byla by zde namísto dělnicko-rolnické vlády nějaká kapitalisticko-proamerická vláda..
    Tak to bylo i s tím podpisem kapitulace v Moskvě v r.1968. S pistolí u hlavy podepíše každý všechno. Takže když podepsali, tak možná odvrátili svůj osud a osud tisíců dalších jako v Maďarsku v r.1956. O tok později při nástupu Husáka už nebyla doba na politické procesy a deportace do sovětských gulagů, ani Dubček nebyl popraven jako Imre Nagy.
    Poučení z těch dvou historických situací, 1968-69 a nyní je zřejmé, že naše suverenita je, bohužel, jen iluzorní.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11:01-prohra nás občanů byla vstupem do NATO dokončená.Ví to i ten hýkací troll.Není ale vše ztraceno,rozhodli politici a ty mohou občané označit za zrádce a smlouvu zrušit.Sféry vlivu občané zrušit nemohou,jen vybrat lépe zástupce k obraně své suverenity.Preferoval bych neutralitu států:Rakouska,Maďarska,Slovenska a nás.Pokud by se přidalo Polsko,bylo by to jen vítané včetně dalších sousedů.Něco jako"Suverénní státy střední Evropy-SSSE.

      Smazat
  14. Ten zmetek, který tady sprostě nadává je ubožák - nějak si nevšímá, jak je sám. Žalostně sám se svým kvičením a nadáváním ostatním rudých. Jedné věci nerozumím - proč mezi ty "rudé" neustále leze? Neustále zde je, otravuje, drží se rudých jako hovno košile - tak proč? Nikdo ho nenutí aby sem lezl mezi rudé, přesto sem leze, a nemůže se dočkat článků, aby si početl. Je to důkaz, že se mu mezi rudými naopak velice líbí, je zvědavej na jejich názory, a neustále se mezi ně vnucuje, ačkoliv o něj nikdo nestojí. Je to odporný pokrytec - když se mi někde nelíbí, tak tam nelezu, jemu se tady naopak líbí a píše ty svý provokativní sračky a urážky schválně. Dobře poznal, jak si to naše proamerické vládní a politické loutky u občanů posraly - totálně a definitivně. Jde to napříč celým národem -asi nechodí ven mezi normální, slušný český lidi, dřepí v lumpenkavárně a odtud leze rovnou diskutovat - trapný posera.

    OdpovědětSmazat
  15. Žádný nepřátelský akt Ruska v dějinách nelze srovnat se zločiny, které ve světě napáchaly USA, kdo má pochybnosti ať si stále čte tento dokument, který nelze zpochybnit:http://euserver.parlamentnilisty.cz/Articles/1099-200-let-terorismu-usa-prehledny-seznam-vsech-americkych-valecnych-zlocinu-teroru-a-valek.aspx

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to tak -viz "Americké století očima Olivera Stonea".

      Smazat
  16. Moji rodiče dokonce byli bojovat za plzeňský rozhlas když přijeli tanky, v parčíku byla spousta mladých lidí ( viděli v tom hlavně možný bordel, zapalovali ohně, chlastali a zpívali krylovky) Jenže žádný boj se nekonal, tanky zase odjely a dokonce bylo zjištěno, že důstojníci ani nevěděli kde se nachází, nevěděli ani ve které zemi. Taky se jim lhalo i o důvodech obsazení naší země, i o směru trasy apod. Lže se pořád a pořád - jenom se lže, všude a všem se lže. Nikde se tady nebojovalo, lidi chodili dál do práce, děti nastoupily 1.září do školy -normál. Tanky musely být někde na okolí města. Nikdo nic konkretního nevěděl.V každém podniku se podepisovaly petice, nikdo nevěděl proč a o čem to je, ale byli zvyklí poslouchat ty narudlé blbiny a neodporovat, protože to nemělo smysl, i když dřív se z práce nevyhazovalo za názor -dnes ano, a taky nemá smysl klást odpor proti jakýmkoliv žvástům protekčních manažerů, jimž teče mlíko po bradě. Petice sloužily jen k tomu, aby mohla být v roce 1969 zahájena stranická čistka, kdy se rudí khmerové potřebovali zbavit spousty řadových komunistů, kteří byli v partaji většinou kvůli dětem, aby měly možnost vyšších postů,ale ty bezvýznamné komouše partaj vyházela od koryt, protože špičky a kádry potřebovaly pro sebe, své rodiny a protekční parazity pořád víc a víc. Z partaje vyletěly tisíce lidí, a to,co v partaji po roce 1970 zůstalo, byli nejodpornější šmejdi, paraziti,korytáři, lháři, podrazáci a šupáci -každý si vydržoval svého veksla, aby měli přísun valut, přitom vekslování bylo trestné (ale co si budem povídat) a tato smečka se potom "převrátila" s tím, že minulý režim byl zločinný ( no s nimi určitě) a rozkradla pro sebe všechno, co ten "zločinný" režim -tedy jeho občané -40 let budovali. A co nerozkradla,to prodala pod heslem "co můžeš urvat urvi, co nemůžeš urvat, zkurvi" a tak se také stalo. Český stát ovládli zločinci z řad rudých khmerů - to nejhorší co tam bylo. A my jsme je nevyhodili od koryt a od vesel - s pomocí komediantů ( umělců?) už hrajeme 25 let mediální šaškárny a komedie. Nejhorší je, když člověk slyší pamětníky - a teprve porovnává ty hnusné lži.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:48-na nepomýlené komunisty alias rudé khméry alias modré ptáky - 100%shody.

      Smazat
    2. Anonym 12:48 pindá. Ze strany v době prvěrek vykazovali:

      1. Gaunery, kterých se ostatní rádi zbavili
      2. Ty, kteří si mysleli, že mohou veřejně říci všechno. Ani nyní to nejde. Mluvit je více v zaměstnání nebezpečné než dříve
      3. Ty, kteří překáželi jiným v kariéře.

      Mně se ty kategorie zviditelnily po listopadu roku 1989. Čistky tehdy byly zběsilejší než na začátku normalizace. Téměř neznám osobně komunistu, který by udělal kariéru po sametu. Čalfa. Dlouhý a jiní, které známe z televize. Zázračné přírody vznikaly po vstupu do ČSSD.

      Smazat
    3. 0:07-jsem pamětník,nekomunista.Jste-li pamětník komunista-to nemyslím pejorativně-a upřesníte rok prověrek,můžeme rozebrat body 1-3.Ze své pozice prověrky po 68.hodnotím tak,že KSČ vyloučila všechny"pomýlené",kteří nesouhlasili s okupací.Jak znám atmosféru té doby zbylí členové strany se mohli dělit na dvě základní skupiny.Kariéristy a malou skupinu ortodoxních komunistů,podporovanou Kremlem.V tom byla naše tragedie.Po rozpadu SSSR ztratili vliv,který získali karieristé a dílo zkázy bylo dokonáno.Mýlím se v něčem?Možná říci-co ti vyloučení.Část doplnila kariéristy,většina zahořkla,stáhla se nebo se přidala k disentu jako základ budoucí ČSSD.No a jako základ budoucí ODS byla skupina karierních komunistů.Že neznáte komunistu-kapitalistu?Nemůžete,je to protimluv,tedy ve smyslu slova,karikatury jsem se snažil naznačit.Toť vše,díky za pozornost,dobrou noc-já vím,vy už ji máte-i tak.

      Smazat
    4. Miroslave, z vašich diskuzních příspěvků lze usoudit, že máte snahu o poctivé, lhaním nezatížené objektivní posouzení minulé doby, v médiích, na školách a všude, usilovně nazývané totalitou. No, demokracie to určitě nebyla, i když k významu pojmu slova „demokracie“, měla ta doba nesporně, podstatně a mnohem blíž, než současný režim, oplývající svobodou pro darebáky, svobodou pro podvádění, pro podrazy a lži. Takových svobod bylo tehdy skutečně pomálu. Z pohledu mládeže, nejspíš pamětník jsem. Komunista nejsem, jelikož jsem byl z KSČ v srpnu 1988, k dvacátému výročí okupace, vyloučen. Jednak se necpu oknem tam, odkud mne vyhodili dveřmi a jednak na současné KSČM, spatřuji značnou přizpůsobivost současným poměrům a inklinaci k praktikám ostatních politických stran. (Viz Jiří Dolejší, jeho úplatkářská aféra, lživé výmluvy, chvála V. Havla a zmínka přirovnávající anexi Krymu po jasném referendu, k okupaci 68). KSČM s takovými šmejdy na čele strany?
      Nicméně za mé schizofrenní počínání ve volbách minulé doby, kdy jako člen KSČ jsem škrtal za plentou volební lístek, jsem nikdy popotahován nebyl a být popotahován ani nemohl. To by museli otevřeně přiznat protizákonné počínání, že zaznamenávají, kdo chodí za plentu a podobně. Dokonce, když můj kamarád z práce, který na vojně kvůli opušťáku vstoupil do KSČ, neposlechl mojí radu, nešel za plentu a v mladistvé pýše požádal u stolu volební komise o zapůjčení propisky, před komisí škrtl celý volební lístek křížem, dokonce ani on nebyl nijak významně popotahován a nemělo to žádný vliv na jeho pracovní uplatnění. Stačilo, když prohlásil (tentokrát poslechl radu), že o záležitosti bude ochoten hovořit teprve po tom, až mu vysvětlí, jak je vůbec možné, že na pracovišti vědí o tom, jak si počínal u voleb. Dnes je to neuvěřitelné, protože na rozdíl od dnešní cochcárny, kdy zákony a daná pravidla platí pouze tehdy, kdy se VIP občanům hodí a již pranic neplatí, kdy se jim nehodí, tak tehdy prostě hlavně daná pravidla i zákony platily a byly dodržovány. Ono to nebylo zdaleka tak černobílé, jak nám to předkládají média s všelijakými podvraťáky. Anonym 0:07 - má v podstatě pravdu i když ani to není tak zcela černobílé.
      L. P.

      Smazat
    5. 13:18 - Kardinální otázkou je, jaké "vyčnívání" a koho vyčnívání má rádoby a nesporně vyčnívající výtečník, novodobý politruk, koho má na mysli? Wichterle nebo Heyerovský, to zřejmě nebudou a těm ono jeho „běda“ nehrozilo. Jo, Kožený nebo Krejčíř, to je jiný kafe. Tak takovému vyčnívání ta doba fakt nepřála. Kdežto dnes ano – a to je to, co jsme snad chtěli, že?
      Kdo udělá prý udělá špatný rozhodnutí, je to jeho zodpovědnost. (dlužno dodat a zaplatí to všichni) v odvodech na stát. – Tohle je snad výrok do nějaké tragikomedie. Těch politiků ohánějících se zodpovědností do roztrhání těla, tady už bylo hafo. A kde nic, tu nic. Po nějaké zodpovědnost ani vzdech. A teď pozor!: „Každý si ale musí uvědomit, že se o sebe musí starat sám, ne čekat, až mu stát dá práci, byt, přídavky na školní obědy a pomůcky“, tak to je jak z románu o budování kapitalismu, směle konkurujícímu - jak se kalila ocel, nebo Timur a jeho parta. Takových podobně uvědomělých blbečků, tady bylo v totalitě mraky. Tebe snad musí vystavovat synku, máš našlápnuto na pitomce roku.

      Smazat
  17. Wow, tady by měl jeden pocit, jak báječně jsme se za toho bolševika měli

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Lidi tu vzpomínají na jistoty, které kdysi měli a které ztratili. Národ nevymíral jako dnes, lidi měli práce, o mnoho věcí se nemuseli starat, nebyly takové rozdíly mezi lidmi. Všechny děti měly na školní obědy i na školní pomůcky. Cikáni chodili od práce ... atd. Tak se prosím nedivte.

      Smazat
    2. Anonym 11:52 může být politikem, celebritou, právníkem, podnikatelem, novinářem, pracuje v pornoprůmyslu, patří k církevní honoraci, není mu blbé parazitovat, vystupuje často v televizi a není mu žinantní krást a podvádět. Tyto skupiny spoluobčanů nedají na převrat dopustit. Ostatní strachy mlčí.

      Smazat
    3. 12:13 - to jste vystihl přesně, lidi se o nic nemuseli starat, státe postarej se. A všem stejně, běda když někdo vyčuhoval z řady.
      Ale to je to, co jsme snad nechtěli, ne? Chtěli jsme, aby si každý se svým životem mohl naložit, jak se mu to líbí. Kdo je schopnej, chce makat 16 hodin denně, ať si vydělá balík. Kdo udělá špatný rozhodnutí, je to jeho zodpovědnost. Kdo chce žít v klídku, chodí si na osm a půl hoďky do práce a má klid.
      Tyhle možnosti máme všichni. Ale každý si ale musí uvědomit, že se o sebe musí starat sám, ne čekat, až mu stát dá práci, byt, přídavky na školní obědy a pomůcky,...

      Smazat
    4. 12:25 - nejsem ničím z toho, co jste vyjmenoval. Patnáct let jsem podnikal, pak jsem zkrachoval a teď zas deset let chodím do práce jako zaměstnanec. A pro vaši informaci jezdím dvacet let starým autem a bydlím ve starým domečku na vesnici. Stačí?

      Smazat
    5. 13:18 - Kardinální otázkou je, jaké "vyčnívání" a koho vyčnívání má rádoby a nesporně vyčnívající výtečník, novodobý politruk, koho má na mysli? Wichterle nebo Heyerovský, to zřejmě nebudou a těm ono jeho „běda“ nehrozilo. Jo, Kožený nebo Krejčíř, to je jiný kafe. Tak takovému vyčnívání ta doba fakt nepřála. Kdežto dnes ano – a to je to, co jsme snad chtěli, že?
      Kdo udělá prý udělá špatný rozhodnutí, je to jeho zodpovědnost. (dlužno dodat a zaplatí to všichni) v odvodech na stát. – Tohle je snad výrok do nějaké tragikomedie. Těch politiků ohánějících se zodpovědností do roztrhání těla, tady už bylo hafo. A kde nic, tu nic. Po nějaké zodpovědnost ani vzdech. A teď pozor!: „Každý si ale musí uvědomit, že se o sebe musí starat sám, ne čekat, až mu stát dá práci, byt, přídavky na školní obědy a pomůcky“, tak to je jak z románu o budování kapitalismu, směle konkurujícímu - jak se kalila ocel, nebo Timur a jeho parta. Takových podobně uvědomělých blbečků, tady bylo v totalitě mraky. Tebe snad musí vystavovat synku, máš našlápnuto na pitomce roku.

      Smazat
    6. 14:18 - sorry, ale pitomec jseš ty. Uvedl jsi krajní příklady, ale pokud mezi nima nevidíš ty tisíce schopnejch lidí, kteří si vybudovali firmy a prosperujou, tak to je mi líto. A pevně doufám, že lidi jako ty se tu nikdy nedostanou k moci a nebudou mít chutě jim jejich firmy znárodnit.
      A k tomu, že se musí každej postarat sám asi tolik - kdo chce makat, práci si najde. Kolem mě je tolik práce, tolik volnejch pracovních míst, ale jaksi se nedostává lidí, co by chtěli dělat. Takže pokud někdo nemá práci a sedí a brečí u netu, je to jenom jeho volba. Já mu ten brekot nežeru.

      Smazat
    7. Vidím jednoho schopnýho nabiflovat a naládovat do duté palice politrucké poučky o budování kapitalismu, netáhlo, co si namlouvá jak ho bezduché žvanění nesmyslů uživí, protože nic jiného nebude umět, nemakačenko radující se ze svobody, protože za nesvobody by makat musel třeba v lochu. A tak žvaní a žvaní fráze, které mu do duté palice nahustili.

      Smazat
    8. 14:40 Tak tohle je projev jak okopčený od výronů kovaných, sekýrnických politruků z padesátých let.

      Smazat
  18. Hlavně, že ten zasr anej socialismus nebo co to tady soudruzi zkoušeli, je už v pr deli

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jistě, to by jsi musel parazite makat, třeba i s cikánskýma. Aby ses těmi vulgarismy neudusil smrade.

      Smazat
    2. Mám svojí práci a mám ji rád :-)

      Smazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.