Reklama

.

.

neděle 27. září 2015

Al-Jazeera - její kanál vysílající v angličtině nařídil personálu nenazývat organizaci Al-Nusra teroristy


27. 9. 2015 5 Pillars
Autor Roshan Muhammed Salih v článku pro web 5pillars.uk.com uvedl, že anglická verze katarské stanice Al Jazeera, s názvem Al Jazeera English, nařídila veškerému svému personálu starající se o zprávy a web, aby odnož Al-Kájdy v Sýrii Jabhat al-Nusra neoznačovali jako odnož Al-Kájdy.


Exekutivní producentka zpráv Kelly Jarretová o to požádala zaměstnance v emailu. „Prosím, nepředstavujte Al-Nusru jako odnož Al-Kájdy. Syrská válka je komplikovaná a bojiště je přeplněné konkurenčními ideologiemi a touhami. Máme dostatek času vysvětlit stav bez označování, která klamou. Realitou je, že Al-Kajda není organizací, kterou bývala, a v tomto kontextu je to nerelevantní. Al Nusra je součástí syrské koalice rebelů, která je tvořena několika ozbrojenými skupinami včetně spousty organizací založených na náboženské ideologii s různými proudy financování, naši diváci musí pochopit, že tyto ozbrojené skupiny tvoří hlavní opozici vládě vedené prezidentem Asadem A tyto skupiny ji oponují a aktivně bojují proti ISIL. ISIL oponuje vládě a bojuje proti ni. Vláda napadá civilisty, zatímco bojuje proti rebelům a ISIS. Popisováním Al-Nusry jako odnože Al-Kájdy přidáváme další pohled, který způsobuje jen zmatek. To se vztahuje na spoustu příběhů, které běžně uvádíme od Jemenu po Somálsko a Nigérii, prosím, než přidáte nějaké označení, zvažte kontext.“

Al-Jazeera, placená a vlastněná katarskou královskou rodinou, se už několikrát pokusila Al-Nusru vyobrazit jako skupinu rebelů, ačkoliv ji mezinárodní organizace a Spojené státy označují za odnož Al-Kájdy. Syrská vláda několikrát nejenom v OSN uváděla, že Al-Nusra je podporována vládou Kataru.

Salih dále uvádí, že mu zdroje ze stanice sdělily, že personál se emailu nepostavil, protože „každý, komu záleželo na zpravodajství stanice, stanici opustil.“ Stanice navíc krátí rozpočet a personál se obává o práci. Hlavní vlna rezignací v televizi vypukla v roce 2012, kdy někteří reportéři podali výpověď kvůli nátlaku na zaujaté zpravodajství ohledně Sýrie.
V roce 2011 hrála stanice velkou roli v tzv. Arabském jaru. V září toho roku postavila repliky Zeleného náměstí v Tripolisu a natočila oslavy pádu režimu Muammara Kaddáfího. Objevila se také podezření, že stanice postavila repliky jistých čtvrtí syrského města Homs.

Al-Jazeera English byla jistou dobu odkloněna od katarské zahraniční politiky, protože katarské vládnoucí kruhy se zaměřovaly na slávu arabské verze stanice. To se ale postupem času začalo měnit. Když Al-Jazeera spouštěla svou stanici v USA na podzim roku 2013, její první zprávou byl chemický útok syrských teroristů proti civilistům v Damašku. Stanice svůj provoz zahájila obviňováním syrské vlády z chemického útoku proti vlastním lidem.

Al-Jazeera byla také první stanicí, která zveřejňovala falešné nahrávky Usámy bin Ládina. A co je ještě více znepokojujícím, bývalý šéf stanice Wadah Kanfar byl se podle WikiLeaks setkával s agenty CIA.



Překlad Wertyz Report
Foto: Internet

3 komentáře :

  1. Aha!, takže jsou to sice darebáci, kteří se od včerejška ani o píď nezměnili, ale nyní mohou být i užiteční.
    A pro ty hned máme jiné pochopení i pojmenování ....
    Tedy, ne my, ale ta exekutivní producentka zpráv Kelly Jarretová. Jinak to US & UK presstitutka ...

    OdpovědětVymazat
  2. Jjo ,jo ,je to tak ,že dnešní nepřítel ,může být zítřejší přítel a naopak z dřívějšího přítele je rázem nepřítel , z dnešního ,,držíme při sobě ,, je zítra ,,rozpadli jsme se ,, ze včerejšího ,,budem se soudit ,, je dneska ,,nemůžeme poškodit EU,, a to nemluvím o domácí scéně ,kde je z dřívějšího ,,Kalousek důchodce ožebračil a my jim ty tři roky ,kdy nedostali přidáno vynahradíme ,, na ,,po novém roce dostanete přidáno 200kč ...potom ,,na vánoce dostanete 600 ... po novem roce dostanete 45 kč :-) a 900 v unoru ,.....ale na připochodovavší spoluobyvatele zeměkoule se najdu prachy na dřevo ihned ....to se z teho zjevim ....i když se to moc netýka teho problemu v tv Aldžazíra ,u nás v tv to taky není v ažuru ,jak víme všichni ....suhlas s panem Opluštilem

    OdpovědětVymazat
  3. Je známe že krvavým symbolom rwandskej genocídy sa stal rozhlas a mačeta,a symbolom al jazíri a islámskeho multikulturalizmu je turban korá a kalašnikov.Viem si predstavit budúce islamské vlády v multikultúrnej Europe ,na hlave imána turban,v lavej ruke korán,a v pravej ruke kalašnikov,to nás nečaká moc dobrá perspektíva do ktorej nás tlačí Euro sionistická diktatúra na čele s tou šelmov tretím antikristom mabusom Obamom ohavou.



    OdpovědětVymazat