Reklama

.

.

sobota 17. října 2015

ČT má novou techniku manipulace, Petr Žantovský vám o ní řekne více. Odpornost týdne ale spáchal pomstychtivý Zemanův exporadce

17. 10. 2015   Parlamantní listy

Na novou techniku manipulace ve vysílání České televize upozorňuje Petr Žantovský, který rovněž poukazuje na šlendrián, který se ve veřejnoprávním médiu rozmohl. Ale v hitparádě nejodpornějších mediálních výstupů uplynulého týdne by na první místo zařadil článek v Lidových novinách od Zdeňka Šarapatky, který si ne příliš vtipným a ne příliš inteligentním způsobem vyřizuje účty s prezidentem Milošem Zemanem, který ho před lety ještě coby premiér vyrazil z Úřadu vlády.

Při ohlédnutí za uplynulým týdnem v médiích rozdělil Petr Žantovský svou pozornost mezi elektronická i tištěná média. Z dříve uvedených ho znovu „nezklamala“ Česká televize a dokládá to hned na několika příkladech. „Ve středečních Událostech, komentářích glosoval pan Dolanský velkou veřejnou debatu demokratických kandidátů na prezidenta Spojených států a řekl doslova: ‚Byla to show. Čeká nás za dva roky také taková podobná? Nebo to bude takové to české, jako obvykle?‘, což ilustroval záběr na jeden z duelů Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz mediální analytik Petr Žantovský.

Taková věta od veřejnoprávního redaktora ho pochopitelně zaujala. „Nejsem si totiž jistý, jestli se mají politické debaty posuzovat podle toho, do jaké míry jsou nebo nejsou show. Ale při této příležitosti mi chyběla jakákoli – nebyla tam vůbec žádná – analýza amerických poměrů, jakým způsobem tam volba probíhá, proč jsou diskuse demokratických kandidátů, proč jsou diskuse republikánských kandidátů, co jsou to primárky, co jsou to sbory volitelů, nic takového nezaznělo, nic, jen nula. A ta informační nula je i pozastavení se pana Dolanského nad tím, že tam je to show a u nás je show málo,“ poznamenává mediální odborník.
 
 
Ve veřejnoprávní televizi se dostali k nové technice manipulace

Ve stejném pořadu pod taktovkou moderátora Davida Borka ho rovněž zaujala jedna z debat. „Byla to úžasná rozprava mezi dvěma novináři, což byli Jana Klímová z Respektu a Václav Dolejší z Hospodářských novin. Záměrně neříkám, na jaké téma, protože to není vůbec podstatné. Jde o to, že ti dva pracují právě v těchto listech, tedy oba pracují v podniku Zdeňka Bakaly. Tak se ptám, jestli je polemikou v České televizi, když proti sobě posadí dva novináře ze dvou titulů stejného vlastníka, notabene takto vyhraněného vlastníka a takto vyhraněných novin,“ podivuje se Petr Žantovský.

„Z toho mám pocit, že už se ve veřejnoprávní televizi dostali k nové technice manipulace, a uvažuji, že ji zařadím do svých učebnic o manipulaci, protože to jsem ještě neviděl, to se mi moc líbilo. Pan Borek řekne: ‚A nemůže to být takto?‘ A oba aktéři řeknou: ‚Ne, nemůže‘. A to je opravdu nová technika manipulace, kdy si novinář, v tomto případě moderátor České televize, jakoby zachovává pozici toho vyvažujícího a k tomu si pozve autority, které mu shodně řeknou ‚ne, nemůže‘. Tak to je také docela pěkná manipulace,“ konstatuje mediální analytik.
 

Literní chyby a zkomolená jména nejsou nic jiného než šlendrián

Česká televize se rovněž vyznačuje tím, že se příliš nezatěžuje nějakou přesností nebo dokonce precizností. „Například ve čtvrtečním vysílání jsme byli ve zpravodajství provázeni v řádu několika minut v dolní části obrazovky označujícím danou tematiku podtitulkem ‚upchlíci‘, což je úplně běžná věc. V pondělí zase ve večerních zprávách ve 23 hodin nám moderátorka na úvod sdělila, že Czech Press Photo vyhrál jakýsi Jan Záhorský. Ale já si myslím, že ten fotograf se jmenuje Zátorský, nikoli Záhorský. Redaktorka se jmenovala Peroutková, což je samozřejmě nomen omen a nemá to žádnou souvislost s panem prezidentem,“ zmiňuje Petr Žantovský známou kauzu.

Neškodilo by proto, kdyby se moderátorka Jana Peroutková zamyslela nejen nad jménem, které nosí, ale trochu i nad tím, co znamená odpovědnost a veřejnoprávní postavení novináře. „A nad tím, že si veřejnoprávní televize nemůže dovolovat ‚upchlíky´‘ani chyby ve jménech jako ona u vítěze Czech Press Photo. To prostě nejde, je veřejnoprávní a my si ji platíme. Těch literních chyb v podtitulcích jsou miliony, já jsem teď zmínil ‚upchlíky‘, ale je to v podstatě obden běžná věc, z čehož usuzuji, že editoři České televize buď neexistují, spí, nebo je jim to jedno. Každopádně výsledku takové práce se vždy říkalo takovým hezkým slovem ‚šlendrián‘. Takže tohle je šlendrián České televize,“ hodnotí mediální odborník.
 
 
Na stránkách Lidových novin dal o sobě vědět člověk se zvláštním šrámem

Z tištěných médií ho zaujalo čtvrteční vydání Lidových novin, konkrétně článek „Země, kde se tleská východním móresům“. „Byl to moc ‚pěkný‘ článek od Zdeňka Šarapatky, publicisty a člena Rady ČT, jak se tam prezentuje. Kdo by si náhodou nepamatoval, Zdeněk Šarapatka byl ten slovutný muž, který se angažoval velice významně v kauze Olovo. Mám pocit, že to byl dokonce on, kdo celou záležitost pomohl rozpoutat. Z pozice člena poradního sboru tehdejšího premiéra Miloše Zemana vynášel informace z Úřadu vlády a sehrál tam takovou ne příliš důstojnou roli,“ připomíná pro ParlamentníListy.cz Petr Žantovský.

To tehdy znamenalo i Šarapatkův konec v roli poradce předsedy vlády. „Byl tehdejším premiérem vyražen, a proto mě trošku překvapilo, že člověka s takovým zvláštním šrámem zvolili do Rady České televize. Říkal jsem si ale: ‚Nebudeš to komentovat, také jsi tam kandidoval, nezvolili tě, tak by to mohlo být interpretováno jako závist, zaujatost, podjatost či tak něco‘. Tak jsem to nekomentoval. Ale když teď čtu článek od pana Šarapatky, který se prezentuje, že je publicista, ačkoli pokud vím, je vystudovaným pedagogem, svého času také působil na známé Univerzitě Jana Amose Komenského, ale tady ze sebe udělal publicistu. Inu, asi každý, kdo publikuje, je publicista, ale to nechme stranou,“ doporučuje mediální analytik.
 
 
Ne příliš vtipné a ne příliš inteligentní vyřizování účtů

Důležitější je soustředit se na obsah textu. „Článek se týká z devětadevadesáti procent Miloše Zemana a pan Šarapatka si s ním tady normálně a jednoduše vyřizuje staré účty. A musím říci, že ne příliš vtipně a ne příliš inteligentně. Ten článek vypovídá spíš o autorovi než o něčem jiném. Každopádně mě udivuje, že člen Rady České televize, tedy člověk, který je ve své funkci placen z našich nepřímých daní, má za správné v celostátním deníku okopávat prezidenta a zesměšňovat, ironizovat a prohlašovat věci, které nejsou příliš pěkné,“ přiznává Petr Žantovský.

Neví, jestli tohle je přesně to, za co si radního České televize platíme, aby se choval k hlavě našeho státu tímto způsobem. „Já si myslím, že by měl jako veřejnoprávní zaměstnanec zklidnit nervy, hormony a uvědomit si, že to, že je zaměstnancem veřejnosti, ho také k čemusi zavazuje. A to cosi by měla být jakási kinderstube, i když vím, že dobré vychování se v Čechách moc nenosí. Každopádně tenhle článek bych, pokud by byla hitparáda nejodpornějších věcí týdne, nepochybně zařadil na první místo,“ konstatuje mediální odborník.
 

Sebemrskačský trend zavedl do našeho veřejného diskurzu Václav Havel
A u čtvrtečních Lidových novin ještě zůstává textem, který nese titulek „V Česku vadí Rom, gay, muslim i buddhista“, což je docela drobný článek na stránce domácího zpravodajství. „A tenhle sloupec se zabývá tím, že podle Úřadu Evropské komise pro zkoumání veřejného mínění je v Česku největší netolerance vůči minoritám v celé Evropské unii. Navozuje mi to takovou tu Václavem Havlem kdysi velice silně proponovanou tendenci k sebemrskačství, kdy máme radost, když se nám něco nepovede, máme radost, když ‚země nevzkvétá‘, když se dopustíme nějaké chyby, když můžeme o někom jiném říci, že je lepší než my v tom či onom směru,“ říká Petr Žantovský.

Tímto sebemrskačským trendem, který zavedl do našeho veřejného diskurzu právě bývalý prezident, se čeští novináři i mnozí politici velice silně řídí. „Dokonce jsou celé skupiny politiků, které jsou nepochybně motivovány někým či něčím, jež nám vysvětlují, že jsme špatní v tom či onom pohledu. Připomenu třeba tu partu kolem Bohumila Doležala, Petra Pitharta, Cyrila Svobody a dalších lidí, kteří nám neustále vysvětlovali, že my, jež si myslíme, že Benešovy dekrety byly dílem historického okamžiku, jsme špatní, protože naopak bychom měli všechno vracet sudetským Němcům za příkoří páchaná na nich námi,“ podotýká mediální analytik.
 
Článek o průzkumu je pointován údajnou českou xenofobií a netolerancí

Stejně jako zmíněné skupiny lidí neustále hovoří o tom, že my jsme ti špatní, tak nás z toho viní i uvedený článek. „Dokonce že jsme ti nejhorší. Popisuje tam různé aspekty toho údajného průzkumu, o němž se ale nedozvíme v podstatě vůbec nic. Jak k tomu Evropská komise dospěla, jak velký byl vzorek dotazovaných, v jaké skupině obyvatel dotazování proběhlo, zda vůbec nějaké proběhlo nebo jestli to někdo vymyslel od stolu v Bruselu. To už se nedozvíme, ale to je normální věc v českých médiích, že se nedozvídáme podstatná fakta,“ myslí si Petr Žantovský.

Zato se dozvídáme, kolik lidí by nebylo spokojeno, kdyby pracovalo s Romem na jednom pracovišti. „Nebo kolik lidí by nebylo rádo, kdyby bydlelo v jednom domě vedle romské rodiny a tak dále. Samozřejmě to celé směřuje a je pointováno naší údajnou xenofobií a netolerancí vůči migrantům. To byl také nepochybně ten podstatný důvod, proč takový článek vznikl a proč to bude nepochybně součástí další kampaně na tohle téma. Mně to přijde velmi odporné a ponižující. Neustále tematizujeme nějaké mediální obsahy tím, zda jsme nebo nejsme rasističtí, jestli máme nebo nemáme rádi tu či onu minoritu. A neustále se mrskáme tím, že tu minoritu rádi nemáme,“ upozorňuje mediální odborník.
 
 
Skrytý rasismus spočívá v neustálém zkoumání postojů k jinakosti
V té souvislosti si vybavil jeden vtip z totalitní minulosti, někdy z osmdesátých let, který je velice příznačný pro to, kdo vlastně je a kdo není rasista. „Na jakémsi mezinárodním festivalu symfonických orchestrů se sejdou dva symfonické orchestry, jeden ze Spojených států a jeden ze Sovětského svazu. A baví se spolu jejich dirigenti, přičemž ten sovětský říká: ‚Představ si, kolego, jak já jsem dobrý a statečný. Víš, u nás to je pořád těžké, ale u mě v symfonickém orchestru, je šedesát procent Židů, představ si to. A jak u tebe?‘ Ten Američan se na něj podívá a říká: ‚Víš, já ani nevím‘,“ reprodukuje Petr Žantovský.

Tak v tom je podle něj právě skrytý rasismus. „V tom, že my neustále zkoumáme náš postoj k romským sousedům, spolupracovníkům a ke kdekomu, v tom, že si neustále připomínáme tu jinakost, neustále se od ní odrážíme, neustále o ní mluvíme, neustále z ní děláme jakýsi mýtus. Ale ta jinakost je přirozená a je přirozené nacházet k ní nějaké individuální postoje. A kdybychom opustili tuhle tendenci k sebemrskačství, tak by možná nebylo vůbec o čem mluvit v jakékoli souvislosti s xenofobií nebo s rasismem české populace,“ tvrdí mediální analytik.
 
 
Průlomový rozsudek je součástí širšího tažení proti svobodě slova na internetu

Závěrem komentuje skutečnost, že Vrchní soud v Praze potvrdil verdikt soudu prvního stupně, který odsoudil vydavatele ParlamentníchListů.cz, společnost OUR MEDIA, k zaplacení odškodného 150 tisíc korun Jaroslavu Suchému za to, že neodstranila rasistickou diskusi pod třemi články. „Já jsem k tomu poskytl poměrně široké vyjádření v lednu, když byl vynesen první verdikt, vůči němuž se vydavatelství odvolávalo. A jenom chci říci, že přesně všechno to, co jsem tehdy řekl, platí. Soudit vydavatele za obsahy diskusí lze tehdy, když jsou ty obsahy v rozporu se zákonem a dlouhodobě nejsou odstraněny po upozornění, ale pokud jsem informován, tak toto není ten případ,“ vysvětluje Petr Žantovský.

Podle jeho názoru tendence, k nimž vedou různé debaty v mainstreamových médiích, že by se měly diskuse na internetu buď zakázat, redigovat nebo regulovat, vedou zase jenom k zákazu, k regulaci a k omezení svobody slova. „A půvab internetu, což si asi stále uvědomuje málo lidí z těch, kteří o tom mluví, je právě v tom, že je neregulovaný. A když se někdo vyjádří nelichotivě o panu Suchém pod článkem, je to také trošku zpráva o tom, kdo se vyjadřuje nelichotivě, a o způsobu, jakým tak činí. Myslím si, že tady došlo k jakémusi průlomovému rozsudku, který jednoznačně omezuje svobodu slova, a nevidím ho jako nějaký náhodný fenomén, ale vidím ho jako součást širšího tažení proti svobodě slova na internetu,“ dodává mediální odborník.


Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Žantovský



Na ParlamentníchListech psali:

30 komentářů :

  1. Do prezidenta Zemana se strefuje kdejaký nýmand, zřejmě to už patří k jakési společenské objednávce.

    U toho Šarapatky se to jen potvrzuje....

    Z nedávné minulosti si vybavuji zase poznámku jednoho odsouzeného korupčníka, bývalého hejtmana, který zase prohlásil na osobu tehdejšího prezidenta V.Klause,

    že je to vrtošivý stařík.

    Znevažování úřadu prezidenta nabírá v současnosti obrátky nejen
    hysterické, ale primitivně sprosté.

    Co si třeba pomyslet o článku ANOfertových novin "Lidové noviny,"ze 4.září t.r.,
    který jakási novinářská prostitutka jménem L. HÁLA opatřil

    nadpisem:
    Švejk na čínském parádemarši, aneb Zeman v rukách čínské propagandy.

    Prostě se jen potvrzuje :

    Koho chleba jíš, toho píseň zpívej...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na ten článek si náhodou vzpomínám, pořádně mě to nadzvedlo, psát o prezidentovi jako o Švejkovi.
      Ale ten "novinář" se nejmenuje L.Hála, ale Martin Hála a do těch babišnovin přispívá pouze externě,
      asi ho nikde nechtějí ?
      A souhlasím, že je to žumpa !

      Vymazat
  2. MOHU SE ZEPTAT PROČ Z NR ZMIZEL KOMPLET ČLÁNEK

    který se zabýval cenzurou a PL ,které maji dostat pokutu za nedodržení cenzury a udal je přitom Jaroslav SUCHÝ?
    Bylo to snad proto,že se tam prý diskutující zbláznili a kritizovali NR?

    OdpovědětVymazat
  3. Další úspěch svobody slova! Server Sputnik je zablokovaný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sputnik normálně jede, hysterický pablbe.

      Vymazat
  4. ČESKOSLOVENSKÉ POVSTÁNÍ 2015
    Informace se šíří internetem :
    energieupramene.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. "Průlomový rozsudek je součástí širšího tažení proti svobodě slova na internetu"

    Nedávno tu byl o odvolacím rozsudku v kauze p.Suchý versus Our Medias článek z PL v jehož zápatí p. Dvořák prohlásil, že xenofobní, urážlivé a možná i vulgární příspěvky bude "RÁD" mazat. Na to téma se začala rozvíjet poměrně zajímavá diskuse směřující několika příspěvky k definování, co je ještě přípustné a co již za hranou. Pak z ničehož nic článek zmizel.

    Jelikož zde pan Dvořák zveřejnil výše uvedený článek tak předpokládám, že se s myšlenkami autora ztotožňuje. Proto věřím v závěr, že omezování svobody slova v diskusi a její cenzůra na serveru NR není žádoucí.

    Za svou osobu veřejně prohlašuji, že se pod slova pana Žantovského podepisuji.

    Ferro

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OSV PILNĚ STUDUJE METODY OHLUPOVÁNÍ OVČANŮ

      Polit.třida je má standardně připraveny parát.Zeptáte li se vámi zvoleného poslance, zda jako vámi zvolený zastupitel má možnost zajitit odblokování diskuzních rubrik na webu jeho polit.strany,čimž by strana mohla přimo ZODPOVĚDNĚ reagovat na přispěvky svých voličů JE ODPOVĚD.Toto zajištuje aparát strany JÁ NA NĚJ NEMÁM ŽÁDNÝ VLIV.

      Tady vidí voliči svou bezmocnost nejlépe .Kdyby volby něco mohly změnit aparáty stran by je dávno zakázal.Výmluva-obratte se volové voliči na facebook je přeloženo.

      Vaše připadné připomínky k našim vadným zákonům a činnosti našich Netáhel vyřizuje naše lampárna-facebook,kde nás můžete polibiti v prdel.
      Dalši oblíbené je NAPIŠTE MI TO EMAJLEM.Poslanci si pak stěžují,že po tak vadném rozhodnutí aparátu stran řešit věci emajlem jsou zaplavováni zprávami,které se opakují a nejsou proto schopni skoro vůbec reagovat,takže jim už prý pro voliče žádný čas nezbývá.ZAJÍMAVÉ,ŽE ANO.

      Uplně katastrofická odpověd techto námi zvolených bezmocných kreatur je NEBUDU SE S VÁMI BAVIT NEBOT NEMÁM ČAS.

      Komunisti jsou prý pak řizeni diversanty ve svém vedení,kteři zakázali svému předsedovi odblokovat diskuzní rubriky.Tak se stalo,že nedokážou znárodnit ani svůj web natož nás všechny vést do jejich socialistického ráje.Vedoucí úloha strany je tak plně zajištěna.V zablokování diskuzních rubrik vedou komunisti SKORO VČECHNY NÁMI ZVOLENÉ STRANY.

      ZÁVĚR.BETONOVÉ HLAVY POLIT.STRAN SE STAČILY ZMĚNIT NA DUBOVÉ A TY ZNĚJÍ FAKT DUTĚ..

      Vymazat
  6. Diskuse o svobodě slova byla zajímavá, i když místy ujetá. Svoboda slova přece znamená možnost svobodně vyjádřit jakýkoli názor, ovšem při zachování pravidel mravnosti a slušnosti. Absolutně chápaná svoboda jedněch vždy vede k omezení svobody druhých.
    Jde o určitý "mezilidský provoz", zkusme tedy analogii s dopravou. Na silnici můžete jet KAM libo, nikoliv však JAK libo. Jsou dopravní pravidla tedy nesvobodou a cenzurou, brání vám ve volbě cíle cesty? Určitě ne, jen chrání vás a ostatní před bezohledností a hulváctvím některých jedinců. A protože jsou bezohlední, na pravidla nedbají, musí existovat policisté (admini) kteří jim v jejich jednání brání.
    Objevovaly se i žádosti o přesné definování pravidel diskuze. Kromě toho, že jsou uvedeny v záhlaví těchto stránek, stačí dodržovat obecné zásady slušnosti a respektu k opačnému názoru. Vím, že často se člověk neubrání a řídí se zásadou "na hrubý pytel hrubá záplata".
    Za sebe přeju panu Dvořákovi novou plácačku (pořádnou gumu), aby se mu zde dařilo i nadále udržovat "bezpečný provoz" pro slušné lidi. JL

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. DISKUZE BYLA ZAJÍMAVÁ

      a proto zmizel radši celý článek.Q Q Q.Člověčenechápete,že vašemu přispěvku se musejí chechtat i slepice na dvoře?

      Vymazat
    2. 0:59 Nějaký argumentíček by nebyl? Alespoň malý, umrněný, ale prosím k věci. Mezi slepicemi se asi na rozdíl od vás nepohybuji, takže opravdu nevím, čemu se chechtají. JL

      Vymazat
    3. Jak se zdá má být budoucí Nová republika totální diktatura gumáků,kteři nebudou mazat prý kýmsi jaksi definované slušné přispěvky,ale nakonec uznají,že jejich články jsou neslušná guma a vygumují sami sebe.No nazdar ,to začiná fakt vysoce intelektuálně....

      Vymazat
    4. 1.16 SENOCHRUPOVI NELZE DÁVAT ROZUMY

      on vždy bude ctit seno.,

      Vymazat
    5. 1:17 V analogii s dopravou (pokud jste jí pochopil) máte přece ABSOLUTNÍ svobodu nejezdit přes obec, kde kontrolují rychlost. Tak i tady máte možnost se NR vyhnout a jít tam, kde budou mít pro vaše pojetí svobody a slušnosti větší pochopení.
      1:25 Děkuji, že jste nám prozradil něco o sobě. Jen je to trochu OT.. JL

      Vymazat
    6. To Anonymní 17. října 2015 23:41

      Ta Vaše analogie s dopravou mne zaujala a má něco do sebe. Zkusím jen malou oponentůru. V celé řadě zemí BV, Afriky a Asie neví, že nějaké dopravní předpisy existují, doprava je neskutečně chaotická (pro evropana), hustá, samé troubení, gestikulace atd. Ale mimo odřené blatníky, uražená zrcátka a rozbité blinkry hrozně málo fatálních havárií (na rozdíl od E). Regulaci tam provádí polkicie na pár křižovatkách v metropoli, jinak probíhá samoregulace. Čím to, že i tak to jde a ne úplně blbě??

      Mám za to, že regulace se používá tam, kde se vytratila slušnost a "křesťanská" morálka. Tam, kde platí ta nekodifikovaná pravidla morálky a slušnosti, není třeba se bát, že Vás okradou, znásilní, zabijí při vybržďování, nebo do desátého kolena znectí v živelné diskusi.

      Blbé na tom je, že ta nekodifikovaná pravidla jsou dnes pevně spojena s islámem a právem šaríja. Stejně jako půjčky bez úroku, manželská věrnost bez výhrad, garance bezpečnosti a pohostinství poutníka atd.

      Tak nevím, zda civilizačně autoncenzurovat a gumovat, nebo sebevědomě a důstojně psát co si skutečně myslím s tím, že mne většina diskutérů zavrhne jako zpátečníka, ťavojeba a vůbec podezřelé individuum.

      Ferro

      Vymazat
    7. Ferro,
      vystihl jste to naprosto přesně. Morálka a to, čemu říkáme slušnost, jsou vlastně souhrnem určitých pravidel. Pokud se jimi lidé řídí, není třeba definovat mnoho pravidel jiných. Jako v mé analogii. Pokud jsou lidé slušní, nebudou jezdit kolem školy jako blázni. Pokud nejsou, objeví se tam přechod, omezení rychlosti, později retardéry. Když ani to nepomůže, musí zasáhnout policie. ...Morálka a slušnost jsou výsledkem výchovy a působení celé společnosti. Mám zkušenosti ze Švýcarska, mohl bych vyprávět. U nás je trend v tomto směru bohužel dost neradostný.
      Spojení morálky a náboženství by bylo na hodně dlouhou diskusi. Myslím, že všem by stačilo respektovat starou, konfuciánskou moudrost: "Co nechceš aby jiní tobě činili, nečiň ty jim".
      Za sebe v diskuzích vítám i nesouhlasné reakce, pokud jsou k věci a argumentují fakty. Fanatismus, nadávky, hulvátsví a vyložené lži beru jako dobrý terč pro "nastavení zrcadla", čímž vynikne jejich hloupost a absurdnost. A protože informační hodnota takových příspěvků je nulová, vítám jejich mazání adminy. JL

      Vymazat
    8. To JL 19. října 2015 0:20
      Náš pohled vychází z přibližně totožných principů, jen s tím mazáním nemohu souhlasit. Zrcadlo lze nastavit pouze reálně existujícímu příspěvku - nikoli nicotě (byť je obsahem příspěvku). Nehledě na to, že všichni jsme narcisti a rádi se ke svému výplodu a případným reakcím vracíme (jako já teď).

      Mír s Vámi
      Ferro

      Vymazat
    9. To Ferro 19. října 2015 10:00
      Tento web je specifický tím, že do diskuse se nemusíte registrovat. Takže vám admin nemůže v případě nevhodného chování přístup pozastavit nebo zrušit. Takže mu zbývá jediná možnost - nepřípustný příspěvek smazat. Nemyslím, že zrovna vám hrozí mazání příspěvků. Opravdoví narcisti jsou trollové, kteří mají škodolibou radost, jak svou hloupostí dokáží ostatní "vytočit".
      Doporučuji podívat se v tomto vláknu dole na příspěvek Marka - 19. října 2015 7:02. Jeho příměr je mnohem přímější a lepší, než moje analogie s dopravou, přesně vystihuje i můj názor.

      I s vámi mír. JL

      Vymazat
    10. To JL 19. října 2015 10:00
      Absolutní svoboda neexistuje, natož v diskusi na cizím webu. OK respektuji. Spoléhat se v českém kráteru na úroveň a charakter autorů se nechcete, tak mám návrh k tomu nemazání:

      Existuje něco jako IP adresa. Nelíbí se koment z důvodu ?XY?. Bloknu příjem z IP dle závažnosti na den, týden a pod a inkriminovanému příspěvuk dám veřejný a zdůvodněný ban. Myslím, že je to výchovné nejen pro postiženého autora, ale zároveň tento způsob kultivuje úroveň ostaních příspěvků.

      Nemazat - kultivovat a vychovávat.
      Ferro

      Vymazat
    11. To Ferro 19. října 2015 18:42
      Váš návrh je správný, ale v předchozím příspěvku jsem vám v prvních 3 větách vysvětloval, že na tomto webu to nejde, pokud se nezaregistrujete. Všimněte si také "Upozornění pro diskutující" v záhlaví stránek. Mazání se týká jen anonymních komentářů. A blokovat přístup přímo z určité IP adresy? To by bylo hodně náročné a v dnešní době různých "skrývačů" IP adresy také málo účinné. Smáznutí je coby dup a výchovnou funkci to plní také. Stejně celá tato debata byla spíše akademická. Osobně nemám pocit, že by se tu nějak mazalo, natož nadměrně.

      Rád jsem si s vámi povídal. Téma už je asi vyčerpané, tak snad někdy příště. JL

      Vymazat
  7. 1.16 UPŘIMNĚ ŘEČENO

    ja se taky mezi slepicemi fakt nepohybuji,ja je totiž žeru.

    OdpovědětVymazat
  8. Přirovnání svobody slova ke svobodě pohybu je srandovní.
    Jezdím už více jak 50 let, nejdřív jako cyklista, později jako automobilista.
    Jako cyklista jsem jezdil i po poli, jako automobilista jsem omezován, přitom 50 % automobilistů nerespektuje dopravní předpisy.
    Jestli je to pravda, tak vlastně svoboda slova neexistuje, jednak si svobodu slova člověk vynutí jinými prostředky a jednak mezi námi existují rovnější mezi rovnými, kteří si svobodu slova ohnou jak potřebují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, jako automobilista se cítíte omezován. Uvítal by jste tedy, aby se jezdilo po libovolné straně, žádná omezení rychlosti, žádné semafory atd? Jak dlouho by vám ta radost z naprosté svobody vydržela? Zřejmě krátce, jen dokud by vás někdo nenaboural. Že hodně lidí nerespektuje pravidla je pravda, a vás to těší? Jistě jen do doby, než vás někdo z nich naboří. Naprosto stejné je to se svobodou slova. Dodržování pravidel musí být závazné pro všechny a bez dozoru na jejich dodržování jsou k ničemu. Proti takovému dozoru samozřejmě nejvíce brojí ti, kdo pravidla porušují. Obrana proti sprostotě, urážkám a hulvátsví není omezováním svobody vyjádřit věcně jakýkoliv názor. JL

      Vymazat
  9. 4.37 SE NAUČIL SVIŽNĚ TAKTIKU MUSULMANŮ.

    Když prý vám vadime tak se Češi vystěhujte.Křiži to s taktikou neoliberálů,kteři namísto k věci útoči na občany,kteři myšlenky přinášeji.

    Posílat někoho ke konkutenci je v kapitalismu smrtelná chyba.Lidé tady kliknou proto,že tisk je zdemolovaný neoliberálními oligarchy a polittřidou pohlavárů zvolených námi ,podle jejich vadných zákonů.Samozřejmě lidé očekávají i články,které by NR umožnily hezky postupovat dopředu NOVOU POLITIKOU.

    TÍM,ŽE TU TAKOVÉ ČLÁNKY MIZI je jasné,že ani tady nenajdou v budoucnosti to co dřive nebo později musí hledat ,jinak jim hrozí,že budou pozabíjeni ministem války pana ANO,BUDE LÍP pod pásy tanků ve válce,který za potlesku podobných zajisti souhlas s jejich rabováním ČNB, po STOVKÁCH MILIARD. Bez zardění zatíži dluhy vnuky mladých neosráčů na stovky let..

    Někteři členové OSV nám tu vyslovují podezření,že článek nebyl vymazán kvůli dohadování co napsat či ne,ale kvůli jednomu slovu tam obsaženému,které může vrátit moc ukradenou volbami, zpět do rukou voličů a tak nabýt sílu sílu hned několika atomových bomb.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezká, přímo školní ukázka demagogie. Zvláště povedené je to "Křiži to s taktikou neoliberálů,kteři namísto k věci útoči na občany,kteři myšlenky přinášeji" v porovnání s vašimi příspěvky z 0:59, 1:25, 1:44 a nakonec i s tímto. A mýlíte se, ani v kapitalismu není smrtelná chyba poslat ke konkurenci někoho, kdo jen škodí. Právě naopak. JL

      Vymazat
  10. JL SI Z KOMUNISMU ODVEZL HESLO:KDO SI NECHCE HUBU SPALIT MUSI MLČET NEBO CHVALIT

    když už tu vystupuje jako puritánský majitel tohoto webu,nebylo by jednodušši dát ten zmizelý přispěvek hezky dopředu ZNOVU?

    To se však asi nestane a proto je potřeba začit uvažovat o tvorbě konkurenčních webů,kde by on konečně nemusel psát o punčošce a navrhl radši JAK NA TO,což mu bude připsáno k dobru než vyrábět jako to dělá dnes nepřetržitě dookola různými cáglovinami,které nikam nevedou a posílají jeho samého tak jedině do prdele..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako obvykle. Žádný argument, jen ničím nepodložená, rádoby urážlivá tvrzení, elegantně zakončená sprostotou. Jak jinak, že. Ale v jednom máte pravdu. Potřebujete si založit konkureční web, kde konečně budete mít svojí vytouženou absolutní svobodu.
      Podle vašich jiných příspěvků soudím, že vás nejspíš odevšad vyhodili kvůli vašim radám JAK NA TO, konkrétně koho pověsit, vyhodit, zničit.... Proto jste se zabydlel tady, kde není nutná registrace. Tím se vysvětluje váš panický strach ze zásahů admina. Nebo se mýlím? JL

      Vymazat
  11. Chtěl bych pana JL upozornit, že moje připomínka k přirovnání svobody jízdy ke svobodě slova mi připadala srandovní, a přesto někteří ji musí rozebírat. Zapomněl jsem ještě na svobodu umění. I ta k...a na hradě se dostala k uživateli. Tedy restrikce nemají účel, když nejsou vymahatelné.
    Když se chcete pouštět do problematiky dopravy, budiž. V některých státech dopravní pravidla vůbec neexistují a je tam nejmenší nehodovost, protože řidič si dává lepší pozor. Naše pravidla silničního provozu sice jsou nejpropracovanější v celé Evropě, přesto jsme v nehodovosti na štíru. Pročpak asi. Silniční a dálniční síť je v dezolátním stavu a každý řidič ví, že když se potřebuje dostat z bodu A do bodu B v reálném čase, nemůže předpisy respektovat.
    Mohl bych svobodu slova přirovnat ke svobodě jízdy, ale asi by se vám to nelíbilo. Obraz vašeho Já je silně ovlivněn avantgardním obrazem oné k..dy na hradě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dopouštíte se velké chyby, když přirovnáváte pravidla diskuse na webu ke svobodě slova. Web bych přirovnal k množině 'domácností' či 'klubů', žádná jízda po silnici. Každý 'klub' si stanovuje svoje vlastní pravidla. V nich se odrážejí i pravidla, kterými se řídí okolní společnost obecně. Když vám domů nebo do vašeho klubu přijde krobián, hulvát či idiot, deklarující nepřátelství vůči vám a klubu, tak takové individuum z domu či klubu prostě vyhodíte. Toď vše. Se svobodou slova to moc společného nemá. Vyberte si klub, který se vám líbí a kde vás přijmou. Lezete-li ale do nějakého klubu se záměrem urážet a škodit, tak se nedivte, že vás vyhodí. Marek

      Vymazat
    2. 7:02 Pane Marku, napsal jste to skvěle, děkuji vám. Oba říkáme totéž: "Každá komunita si určuje pravidla svého "provozu" a je normální, že jejich porušování je trestáno". Můj příměr s dopravou vyžadoval ochotu pochopit podstatu. Vy jste to vyjádřil stručně, jasně, přesně. Smekám. JL

      Vymazat