Reklama

.

.

pátek 2. října 2015

Pravice, vládnoucí Polsku, mrzačí brutálně i dějiny. Druhá světová válka padá i na její konto.


Jurij Rubcov
Churchill to glosoval zdrcující metaforou. Varšavu, zfetovanou rusofobií, nazval „hyenou Evropy“. Ruský velvyslanec Sergej Andrejev jí připomněl, že má díl viny i na II. světové válce. Polské druhohory jsou vzteky bez sebe. Proud másla po hlavě stopuje Jurij Rubcov: „V historiografii i veřejném povědomí se na Polsko zabydlel pohled, v němž figuruje výlučně jako oběť hitlerovské agrese.“ To je však „hledisko pravdivé jen zčásti.“ Kdo „padl agresi za oběť, budí logicky soucit“. „Celou mozaiku 30. let však nezahalí tmou ani ten.“
„Právo mezinárodní i trestní zná totiž řadu příkladů, kdy se objektem zločinné agrese stal nejen ten, kdo k tomu přišel náhodou (ať už země či člověk), nýbrž i subjekt, co má v daném zločinu prsty sám.“ Jak je to v případě, o němž je řeč, napovídá už polská reakce. Emocím popouští uzdu. Na led směrodatných fakt si netroufá.

Ruský velvyslanec byl přitom krajně selektivní. Polsku připomněl jen to, že „zablokovalo několik pokusů o koalici, která by ve 30. letech zadržela Hitlera“. Tak decentní diplomacie „ovšem neřekla zdaleka vše“. „Ve skutečnosti totiž Polsko silám, snažícím se v Evropě vybudovat systém kolektivní bezpečnosti, především Sovětskému svazu, házelo nejen klacky pod nohy, ale s plány hitlerovské expanze bylo samo i přímo solidární.“

Plně to platí už o kořisti, která mu spadla do klína mnichovským diktátem, Tehdejší Varšava ji nejen zdvořile neodmítla, ale drala se o ni v předstihu a se vší loupežnickou vehemencí. Už v květnu 1938 se tetelila blahem, když jejího velvyslance ujistil francouzský ministr zahraničí J. Bonnet, že scénář „porcování Československa Německem a Maďarskem a předání těšínského Slezska Polsku už je veřejným tajemstvím“. S nárokem na „vydání“ našeho území vyrukovala už den po Mnichovu. Anektovala je ještě dřív, než stačila přijít odpověď z Prahy. „Poláci tu předběhli i samotného Hitlera.“ Ten „dal Československu na vyklizení Sudet 10 dní“.

Polský titulář v Praze nám to – už 30. září 1938 - osladil i dryáčnickou nótou. Od těch z Berlína byla k nerozeznání. Hýřila bubáky o „neúnosném postavení“, terorizujícím prý těšínské Poláky. A končila – zrovna jako ty z „říše“ – sprostými ultimáty. O „územních ústupcích“, podmiňujících „normalizaci dvoustranných vztahů“. A „všech následcích“, padajících na naši hlavu, pokud se tomu vydírání nevyhoví.

Praze zůstala už jen Moskva. Československo-sovětská smlouva o vzájemné pomoci už z poloviny 30. let. Tu nám však „Rudá armáda mohla poskytnout jen za podmínky, že se přesune polským územím“. Varšava ale „žádost, aby tranzit vojsk povolila, kategoricky odmítla“. A s tím, že to myslí smrtelně vážně, se zavděčovala i tam, kde by se čekal aspoň střízlivý kalkul. Například v Paříži cupital polský velvyslanec ke kolegovi z USA. Svatosvatě ho ujistit, že „pokusí-li se Sovětský svaz vyslat vojska k československým hranicím, Polsko mu vyhlásí válku obratem“.

Že „ústupky západních demokracií, obětující třetí země, německý zálusk na další sousta jen posílí“, docházelo i politikům, jimž srdce nebilo napravo o nic méně, než varšavskému panstvu. I jim bylo nad slunce jasnější, že „Hitlera zastaví už jen smlouva s Moskvou“. Zdobilo to i Winstona Churchilla. Dolní sněmovně to předestřel následovně: „Nedokážeme-li proti agresi vybudovat velkou alianci, ocitneme se ve smrtelném nebezpečí. Pokud bychom odmítli přirozenou spolupráci se Sovětským Ruskem, byla by to kolosální hloupost.“ „21. března 1939 doručil britský velvyslanec W. Seeds ministru zahraničních věcí SSSR M. M. Litvinovovi návrh deklarace Velké Británie, SSSR, Francie a Polska, jíž se vlády čtyř zemí zavazují k tomu, že ´budou navzájem konzultovat kroky společného odporu, jež bude třeba podniknout´ proti akcím, ´představujícím hrozbu politické nezávislosti kteréhokoli z evropských států´ a ohrožujícím mír a bezpečnost v Evropě. Třebaže návrh byl značně povšechný a žádné účinné kroky proti agresi ani nezakládal, sovětská vláda se ho už 23. března rozhodla podepsat. Polsko ho odmítlo. Londýn se odvolal právě na jeho stanovisko a svou iniciativu už týden nato skrečoval.“

Právě Polsko, na něž číhaly prvé salvy války, se v roli užitečného idiota vyžívalo i pár dní před ní. Řeč je o moskevských jednáních SSSR, Francie a Británie v srpnu 1939 o uzavření vojenské koalice proti Hitlerovi. I ta měla reálný smysl jen za předpokladu, že Polsko – a v daném případě i Rumunsko – povolí tranzit Rudé armády přes vlastní území. Že právě to je „podmínka kardinální“, stojí doslova i v dobové diplomatické korespondenci.

Příznačnou ilustrací je zpráva britského Výboru náčelníků štábů, předložená vládě 17. srpna. Stojí tu: „Za optimální způsob, jak válce zabránit, považujeme uzavření smlouvy s Ruskem.“ Právě ta však „bude nepochybně ohrožena, odmítnou-li Polsko a Rumunsko návrhy na spolupráci, které jim adresovalo Rusko...Chtěli bychom zdůraznit, že na Polsko a Rumunsko třeba vyvinout co možná energický tlak, aby v případě německé agrese dali k využití svého území ruskými silami souhlas.“

Na své generály však nedal ani britský kabinet. „V naději, že se s Hitlerem dohodne za zády SSSR, moskevská jednání natahoval sám.“ Tlaku, jejž po něm žádalo vojenské velení, tak ušla i Varšava.

Depeše, jíž o průběhu moskevských rozhovorů informovali ústředí legát francouzské generality a šéf tamní diplomatické expozitury, to k 15. srpnu hodnotila takto: „Navrhuje se nám zcela určitá pomoc na Východě, nepodmíněná žádnými doplňujícími nároky vůči Západu. Sovětská delegace ovšem varuje, že díky negativní pozici Polska se zformování fronty odporu za účasti ruských sil stává nereálnou variantou.“

Polsko i Rumunsko „kardinální otázku“ torpédovaly. Záchvaty hrdinství přesně
opačným směrem, než si doba žádala, cloumaly i maršálem Rydz-Śmigłym. „Ať už to bude mít jakékoli důsledky“ – deklamoval druhý muž polské hierarchie i 19. srpna – „my ruským vojskům nedovolíme obsadit polského území ani píď.“ Ministr zahraničí J. Bekto francouzském velvyslanci formuloval takto: „My prostě nepřipustíme, aby se využití našeho území zahraničními vojsky…ocitlo na pořadu v jakékoli podobě.“

Šance na vznik koalice, jež mohla válce předejít, padla. „Sovětské vedení, vystavené riziku mezinárodní izolace, podepsalo sovětsko-německou smlouvu o neútočení.“ Teď se za „spoušť II. světové války“ vydává právě ta. Je to lež jako věž. Snaha vylhat se, ztuhlá v křeč: „To vy sami jste“ – kontruje Rubcov "udělali vše pro to, aby Hitlerovi narostl apetit.“ A právě ve vleku svých „protisovětských plánů jste se mu dostali první na ránu“.

Churchill to glosoval zdrcující metaforou. Varšavu, zfetovanou rusofobií, nazval „hyenou Evropy“. Po našem území si brousila zuby i na kus SSSR. Doličných předmětů jsou mraky. V lejstru, sepsaném rozvědkou polského generálního štábu už v prosinci 1938, to stálo doslova takto: „Rozdělení Ruska je základem polské východní politiky.“ Chce to „koncentraci na následující formuli: kdo se toho dělení zúčastní“. V „tento památný moment dějin Polsko nesmí zůstat pasivní“. Teď je „hlavním cílem Rusko oslabit a rozdrtit“.

„Meze si nekladly ani polské štábní přípravy. V lednu 1939 se ministr zahraničí J. Bek před svým německým kolegou J. von Ribbentropem netajil, že ´Polsko pretenduje na sovětskou Ukrajinu a přístup k Černému moři´. To byly hranice, jichž se Vojsko polské připravovalo dosáhnout po boku wehrmachtu.“

Ruský titulář otevřel téma, na něž Varšava nemá. Ta umí jen tirády o „urážce“. A harašení, že velvyslance vypoví. Rubcov to za ni dovádí až do logického konce. Co takhle vybílit knihovny i od děl Winstona Churchilla? Jednoho z „velké trojky“, co rozdrtila Hitlera – a k tomu i laureáta Nobelovy ceny za literaturu?
Poněvadž vedle jeho „hyeny“ je tón, zvolený ruským velvyslancem, „vrcholem delikátní diplomacie“.

68 komentářů :

  1. Vaši vylhanou bolševickou verzi historiie si strčte do prdele, soudruzi. A pak že toto nejsou komunistické stránky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. můžete nám,prosím,milej anonymní z 11:34,představit tu nevylhanou verzi?Moc se na ni těším.Tak do toho,prosím pěkně!
      pedros

      Vymazat
    2. Ty jsi naše pusa.

      Vymazat
    3. 12:08

      Pakt Ribbentrop-Molotov.
      Smlouva o neútočení mezi Německem a SSSR a o vzájemném rozdělení si Evropy.
      SSSR byl až do června 41 SPOJENEC nacistického Německa, to si prosím laskavě uvědomte. A kdyby Hitler neměl velké oči a nespustil operaci Barbarossa, tak by byli Sověti s náckama největší kámoši dodnes.
      Přesně podle paktu R-M Sověti zaútočili na Polsko z východu společně s nácky, Polsko si rozdělili a povraždili 20.000 polské elity v Katyni. Krom části Polska Sověti ukradli pobaltské státy, část Rumunska, pokusili se ukrást Finsko.
      Atd. Je mi trapné uvádět taková všeobecně známá fakta.

      Vymazat
    4. Ty vole anonyme 12:08

      ZÁPAD dal dohromady Hitlera z bank v City of London and New York ....... kromě toho ekonomicky jim umožnili se rozmáchnout.... za jedinným cílem a tím bylo to co se nepovedlo v 1 sv. válce..... OKUPOVAT RUSKO..... TOTIŽ car dal základy OSN tehdy Liga Národů na Jaltě .... (OOHHH že by Kryml byl přece jenom ruský..... OBS...) car a Čína na to uvolnili tisíce tun ZLATA .... Londýn a New York a Paříž toto zlato ukradli... a jejich cílem bylo odstranit svědky - proto car musel lehnout popelem .... a ZÁPAD věděl že pokud car dal tisíce tun zlata na Ligu Národů tzn že má ještě mnohem víc doma..... proto 1 i 2 sv. válka - nerostné bohatství hrálo taky svoji roli, že ano. Čínská vládnoucí elita když viděla co Západ udělal s carem se ztáhla do anonymity - z většiny jsou na Thaiwanu jako obyčejní tuctoví lidé .... ale mají klíč k tomu zlatu co bylo dotováno pro Ligu Národů..... Asi před rokem pčes Londým (ne kontrolovanž Rothschildem..) jim bylo navráceno 16 bilionů dolarů - to je celkový dluh USA oficiálně nalhaný plebům.... skutečný dluh je mnohonásobně vyšší .....

      Putin požadoval to samé .... proto ta zášť vůči němu na Západě ... Francie jim slíbila to vrátit ..... Putin jim jako děkuji symbol dát skompletovat MISTRÁLY .... a zbytek aféry znáte ...

      Dejte si do pořádku znalosti a pak se přihlaste do 1 základní - možná vás přijmou...

      Vymazat
    5. Pro historika-amatéra 12.20 - Smlouva SSSr s Hitlerem byla obdobná, i textově, jako smlouva Hitlera s Polskem - ale přišla o několk let později, když na smlouvu s SSSR nereagovaly ani Francie, ani Anglie. - Sověti obsadili východní Polsko na linii Curzonově - tedy etnické hranici, vytyčené lordem Curzonem. Šlo o území, které si v Brest-litevksém míru zabralo Německo. Německo ale prohrálo válku a o svá východní území přišlo. Polsko nebylo právním nástupcem Německa, přesto si po válce anektovaná území, která patřila k Ruské říši, zabralo. K obsazení došlo víc jak dva týdny po německém útoku na Polsko, tedy nikoli současně s Hitlerem. O Katyni nebyla řeč, ale souhlasím, že to byl zločin. I když mezi popravenými bylo dost těch, co vraždili zajaté Rusy při polsko-sovětské válečné kampani. A teď mi řekněte, co je na předkládaných faktech komunistického. Do toho, do toho :-D))

      Vymazat
    6. Děkuj za nová fakta z článku. Samozřejmě, že dnešnímu "main stream" se hodí začínat od prostředka. Ještě by mě zajímalo, co předcházelo vpádu Nšmecka do SSSR a jaký podíl na tom měla britská špionáž. Pan Kuras se zmínil, že to byl Churchil, kdo porazil Německo. Můj tatínek často vzpomínal na německé týdeníky za okupace, v nichž se Němci rozhořčovali nad častými návštěvami britských zástupců v Moskvě. Je toho hodně, co se asi nikdy nedovíme. Také si myslím, že současná propaganda stále zdůrazňuje, že nás v roce 1968 okupovali Rusové, ale vpádu vojsk Varšavské smlouvy předcházelo jednání v Berlíně, a jak probíhalo, kdo a co prosazoval je též nezveřejňované. Proč asi?
      bv

      Vymazat
    7. Polský ministr zahraničí Józef Beck podepsal už počátkem roku 1934 smlouvu o přátelství s Hitlerem!

      Dne 2. října 1938 začalo obsazování části československého Těšínska polskou armádou!

      Kdyby nekolaborovali Poláci s nacisty, asi by nebyla ani smrt tisíců protisovětských polských důstojníků v Katyni!

      Vymazat
  2. Bohužel Polsko je JEZUITSKOU kolonii č.1 ve Východní Evropě .... tím pádem systematické vyplachování mozků poláků po generace má své ovoce ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jezuité budou PRAVIČÁCI, či LEVIČÁCI, ATEISTI, PROTESTANTI .... MUSLIMOVÉ převlíknou se na cokoliv - tak jako SIONISTÉ .. jejich jedinným spojencem co je pojí JSOU PENÍZE A MOC ....

      Vymazat
  3. Polsko se proste nemuze smirit s faktem, ze to bylo prave POLSKO ktere se podilelo na Mnichvskem diktatu a obsadilo casti Ceskoslovenska jeste PRED utokem Nemecka na Polsko. Tim byla cesta pro valku vydlazdena a nacisticke Nemecko melo mnohem pohodlnejsi pozici. Polaci proste maji zjevne problem s vnimanim pricin a nasledku toho ci onoho.

    OdpovědětVymazat
  4. A vaši revidovanou vylhaniou verzi historie si zase můžete po vytlačení ze řiti vytřít smlouvou Polsko Německou o spolupráci společně s wehrmachtem a následného dělení SSSR!

    OdpovědětVymazat
  5. No zajímaly by mne přesné důkazy toho, že tato verze je bolševická a vylhaná, např. KDY nás Polsko obsadilo a jak si to dohodlo s Hitlerem??
    Kydy z popelnice před US ambasádou nejsou důkaz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro 12:11 (a dalsi/predchozi): Nechte blbecka z 11:34 na pokoji. Vzdyt uz jeho tradicne pitoma reakce je dukaz sam o sobe ze clanek trefil hrebik na to spravne misto. Kdyz uz nekdo vyhlasuje Churchillovy citace a Britske diplomaticke depese za "bolsevicke" tak ma jednoznacne nejakou diagnozu, neco tykajici se dusevniho zdravi to musi byt...

      Vymazat
  6. Takyto komentar moze napisat len uplny idiot s červenym suknom na očiach,študuj dejiny blbečku,to je najlepsi sposob ako si utvorit vlastny nazor a nenechat si vyplachovat mozok homošmi z US,EU a pražskej kavarny

    OdpovědětVymazat
  7. Jak vidno, bolševici se tu zase slétli jak vosy na bonbon. Už jen chybí, že nás v roce 68 přijeli sovětské tanky zachránit. Fuj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro 12:24: A co s nama delali POLSKE tanky v 68? Ty nas zachranovali, ze jo... tak jako v 38. Fuj!

      Vymazat
    2. Blbeček z 11:34 a 12:24 zřejmě dnes nemá jasné pokyny z US embassy a tak jenom dští koelm sebe síru. Ale riskuje, že ho nakonec ty jím vyprodukované produkty : H2SO4 a H2S nakonec rozleptají úplně.Jeho mozek už jeví vysoké známky poškození právě jeho vlastními sirnými látkami. Nicméně, je to jasné - hlupák zůstane hlupákem, a nikdy mu nic nedojde.

      Vymazat
    3. Ožralí poláci v Jičíně stříleli Čechy dávno po 21.srpnu 68.

      Vymazat
  8. Současná polská politická sebranka devótních idiotů a proamerických rektálních alpinistů, tvořená seskupením Tuskovic Občanské Platformy a Kaczyńskiego PiSem, je stejně tak lokajská a rusofóbní, jako byla polská politická reprezantace vedená F.Slawojem-Skladkowskim v době mnichovského diktátu na konci 30-tých let 20.stol.,která se stejnou protiruskou vehemencí čile kolaborovala s Hitlerem, třesouc se jak hýkající oslík na mrkvičku, až se po německé expanzi na východ Evropy bude rozdělovat tučná kořist. I Českoslovesnko tehdy pocítilo polské "přátelství",když bylo v r 1939 napadeno a anektováno Těšínsko.V tomto jsou Poláci zcela nepoučitelní - budou neustále kolaborovat s těmi, kteří jejich politickým špičkám přinesou naději na moc a tučné konta a zrazovat neustále své sousedy a přátele. Vždyť je to zcela nepřehlédnutelné : proameričtí kolaboranti, jako jsou Tusk,Siemoniak,Sikorski,Sienkiewicz,Komorowski, Kopaczowa, či třeba Kaczyński,Duda, budou zrazovat svůj národ neustále za naplnění svých osobních ambicí a touhy po moci. Bezcharakterní kreatury, právě nejvíce spojené s OP a PiS by měly být konečně odstaveny na vedlejší kolej. Je otázkou, kdy to pochopí i polský volič, že je nutné udělat radikální změnu, a dát prostor jiným, normálnějším partajím, které jsou nyní v hluboké opozici. Polsko by potřebovalo opět návrat do normálu, bez velkopanských snah diktovat okolním menším státům svou politickou (zlo)vůli.

    OdpovědětVymazat
  9. Těmhle dementním malomongolským výmyslům věří tak 5 procent lidí plus rusofilové a to nejsou lidi protože nemají mozek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Dvoraku poprosil bych Vas abyste nemazal prispevek 12:27 (to je tan na ktery "odpovidam"). Vim ze mazete prispevky ktere urazeji - doporucuji ale tenhle ponechat - perfektne totiz dokazuje nacistiskou orientaci zdejsich uSSackych trollu.

      Dekuji.

      Vymazat
    2. Zato ten tvůj mozek je již poškozen silnými sirnými látkami, jak je uvedeno výše. Hochu, měl by ses jít léčit nejen na psychiatrii, ale i detoxikační oddělení.Jsi silně toxikován smrtonosnou sírou, importovanou ze severoamerického kontinentu.

      Vymazat
    3. Když je nebudu mazat, polezou sem se svou exhibicí a urážkami častěji.

      Vymazat
    4. Dvořáku, vy jste ten kdo tu uráží. Urážíte Poláky kteří byli 2. válkou nejvíce zdecimovanou zemí ze všech. Každý 6. Polák byl zabit!!! Neděláte nic jiného než že šíříte odpornou bolševickou propagandu.

      Vymazat
    5. Nevážený pane, jen kolem sebe prskáte žluč. Kdo tu uráží Poláky? A čím? To se musí o nich lhát, abyste byl spokojen? To snad ne.
      Jugoslávie byla stejně zdecimovaná, měla stejně obětí, jako daleko větší Polsko. Takže Poláci nejsou nějaklou esxtra výjimkou. Občané Čeksoslovenksa měli za války víc padlých a umučených, než Američané na všech frontách. Dělám z toho nějakou strašnou zásluhu a vytahujeme se na sousedy jako někteří Poláci? Ne! Podněcujeme proto fašistické bojůvky někde u sousedů, jak to dělají Poláci na Ukrajině a Bělorusku? Ne! Tak si ty blbé řeči okolo Polska a jeho historie nechte a neurážejte.

      Vymazat
  10. Počítám s tím,že můj pravdu ukazující příspěvek ten odporný duševní mrzák "mazal" smázne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Váš 'pravdu ukazující příspěvek' je historická lež, vycucaná z polského nacionalistického (ne vlasteneckého) prstu. Vytrhávání z kontextu je metodou demagogů a lhářů, vybíráte z fakt jen to, co se vám hodí, bez ohledu na kauzalitu. Např. Sověti podepsali smlouvu Ribbentrop-Molotov proto, že ji s nimi předtím nepodepsali Poláci, Angličané a Francouzi. Stalin se tak snažil oddálit začátek války, která byla na spadnutí.To nebyla startegie, ale politická taktika. Nebo další kauzalita: východ tehdejšího Polska obsadila sovětská armáda (ne Rusové, jak mylně uvádíte) až po zhroucení polské obrany na západě a jen v lini, kterou podle etnického zastoupení obyvatel stanovila komise vedená lordem Curzonem. Bylo to území, které vždy patřilo k Ruské říši a které bolševické Rusko muselo postoupit Německému císařství výměnou za mír. Polsko ho protiprávně anektovalo a po zhroucení Polska si ho prostě SSSR jako právní nástupce Ruské říše vzal zpět. ---------------- Jinak, když se opanujete a nebudete nám tu nadávat a budete se slušně chovat jako na návštěvě v cizím domě, tak vás mazat (vyhazovat) nebudu.

      Vymazat
    2. Nevím jestli to děláte konkrétně vy, ale slušné příspěvky bez jakýchkoli urážek se tu mažou zcela běžně. Stačí jen jiný názor než je zdejší oficiální linie.

      Vymazat
  11. V archivu českého rozhlasu v části -paměti národa- je dost vyprávění pamětníků o tzv polském záboru z roku 1938 ZB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je sice smutná pravda. Ale tato v celkovém kontextu WW2 maličkost ani zdaleka neodpovídá velkohubým ruským žvástům, že " WW2 padá na Polské konto". To je od Rusů s paktem R-M, jejich spojenecrvím s náckama až do června 41, s masakrem v Katyni, s útoky na Finsko atd, nehorázná drzost.

      Vymazat
    2. Pro 13:33: Ze pry malickost. Podle vas je tedy Mnichovsky diktat a nasledna agrese (taky) Polska proti Ceskoslovensku "malickost". A nema s WW2 NIC spolecneho. To vsechno bylo "jenom tak" a Polsko je v tom totalne nevinne a v podstate se ho to netyka. Tak jo, k tomu neni co dodat.

      Vymazat
    3. Ví Bůh, kdo v Katyni velel masakrům. Např. Beria, Jagoda, Trockij, Kaganovič atd., myslím nebyli Rusové, tedy etnicky. Ono se pořád píše, Stalin, Stalin, ale mám dojem, že Stalin jim dělal to co Merkelová se Sobotkou, ale třeba se pletu.

      Vymazat
  12. nejenom polský zábor. Moji rodiče utíkali přes Polsko roku 1939 a měli velké štěstí , že je polská policie nechytla a nekontrolovala . Jinak Čechy , kteří před Hitlerem utekli , vraceli přímo do náruče německých SS .Čeští uprchlíci pak skončili v nejlepším případě rovnou v koncentráku .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Hostíně u Kovářova - okres Písek, je pamětní deska českého důstojníka letectva Václava Pešičky, který v roce 1939 odešel do Polska bojovat proti Hitlerovi. Zastřelil ho polský voják!!!

      Vymazat
  13. Ještě na doplnění kdy vstoupili němci do polska 1.9.1939 a potom armáda SSSR zajimá mne datum...je to na netu, ale určitě to nebylo 1.9 jak nám tvrdí mainstream a trollové...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až 17.9.1939 - po zhroucení polské armády!!! Na východě žádné boje neprobíhali, Poláci se prostě sovětům vzdali.

      Vymazat
    2. Jasně, Poláci byli prostě srabové. Jen mi nejde do hlavy těch 700.000 padlých polských vojáků. Třeba ve srovnání s 25.000 československých. Ale i na tohle má bolševická chátra nějaké řádně ujeté vysvětlení.

      Vymazat
    3. Kavárna na václavaku 3 neví kde ti poláci padli tak proto lidém nadavá do bolševiků. Takhle se přesně chobají modří bolševici- kdo nejde s náma jde proti nám..

      Vymazat
    4. Polští vojáci bojovali velmi hrdinně ve velkých počtech na západní a východní frontě. 2. polská armáda došla s Rudou armádou od Berlína až do pražských Čimic, Bohnic a na Prosek. Prostí vojáci byli hrdinové, polští politici byla banda nacionalistických a šovinistických hajzlů.

      Vymazat
    5. Podívejte se na Wajdův film o Katyni. Tam je dobře zobrazen ústup Poláků na východ a to, jak se bez boje vzdali do sovětského zajetí. Nevím, proč vy - 15.33 - prskáte kvůli historickému faktu?

      Vymazat
    6. on prská protože se dějiny nevyvedly podle jeho ideologických představ. on patří k lidem kteří se rozhodli že rusko je zlo, a proto si ohýbá dějiny tak aby mu to vyšlo. že to potom neodpovídá historickým faktům mu nevadí. má totiž levicové bludy. no idiot.

      Vymazat
    7. Nevím, jak jste přišel na bludy levicové, když většina těchto nacionalistických polských bludařů se hlásí ke katolické pravici. No ale u vás je to asi věc rafinovanějšího výkladu, se kterým nás jistě rád obeznámíte, že?!

      Vymazat
  14. Prosím, hlavně nerozesírejte mezilidské vztahy. Poláci se na webech omlouvali, za zradu polských politiku cizokrajného původu, při hlasování o kvótách. Ono se píše Polsko udělalo, Německo udělalo, USA udělaly, ale přitom prostí obelhaní lidé jsou proti.

    OdpovědětVymazat
  15. Tak proč je volili...

    OdpovědětVymazat
  16. Nenapomínejte, neproklínejte Poláky!
    Poláci, jejich ministr zahraničí, krátce po 1.9.1939 v Londýne, když Němci započali likvidovat polskou inteligenci, šlechtu i klér, jako první v řadě vyjevil světu záměr a to: ... "pokud má být napříště ve střední Evropě klid.... musí Němci z této části Evropy zmizet!"
    V Postupimi pak stejně rozhodli spojenci. Nikoli president Beneš. A 50 let byl pokoj.
    Až přišel Václav Havel s myšlenkou omluvy Němcům. 34 omluv z ČR do SRN, 34 omluv ze SRN do České republiky! Tak mluví "Deklarace z roku 1996.
    Polákům se divím. Kdyby nebylo Stalina, nikdy by se nedostali k území 70 km od Berlína.
    Současně pak obdivuji Stát Ukrajinu! V tom negativním smyslu a proto, že nemají obavy z Polska a možných jeho územních nároku, když již před 1939 projevovali k Hitlerovi plány na území, které by jim umožňovalo přístup k Černému moři.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Polsko a Ukrajina ? Jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet !

      Vymazat
  17. Děkuj za nová fakta z článku. Samozřejmě, že dnešnímu "main stream" se hodí začínat od prostředka. Ještě by mě zajímalo, co předcházelo vpádu Nšmecka do SSSR a jaký podíl na tom měla britská špionáž. Pan Kuras se zmínil, že to byl Churchil, kdo porazil Německo. Můj tatínek často vzpomínal na německé týdeníky za okupace, v nichž se Němci rozhořčovali nad častými návštěvami britských zástupců v Moskvě. Je toho hodně, co se asi nikdy nedovíme. Také si myslím, že současná propaganda stále zdůrazňuje, že nás v roce 1968 okupovali Rusové, ale vpádu vojsk Varšavské smlouvy předcházelo jednání v Berlíně, a jak probíhalo, kdo a co prosazoval je též nezveřejňované. Proč asi?
    bv

    OdpovědětVymazat
  18. Za svoje oběti ve WWII může polský obrat na poslední chvilku.Kdyby zůstali ve smlouvě s Německem a nepřeorientovali se na poslední chvilku na Brity a Francouze, tak by válčili po boku Německa proti Sovětům jako Slováci a těch válečných obětí by měli taky dost, ovšem na ruské frontě.
    Chybička se vloudila.
    Bylo přece nad slunce jasnější, že Hitler se potřebuje na Rusko dostat přes polské území, takže polská politická reprezentace si jen mohla vybrat, jestli na voze, nebo za vozem. Otázka je, jestli si opravdu vybrala to horší.

    OdpovědětVymazat
  19. K tomu již stačí citovat Beneše z knihy Dny zrady, kdy jako důvod, proč přijal Mnichovský diktát, byly právě výhružky Polska proti Československu, Poláci byli vždycky zrádci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nesnáším, tyhle příspěvky, které jsou nejen hloupé, ale i sebedestruktivní. Poláci nejsou totéž, co jejich vláda a vedení.
      Je třeba si uvědomit, že jim byl léta vymetán mozek nacionalismem a socialismem, zdejší židovsko-německý prvek v myšlení jim chybí. Navíc pododpora obyvatelstva vládnoucí strany je přibližně procentuelně stejná jako u nás.

      Vymazat
    2. Polákům už po několik generací 'vymazává mozek' katolická církev a přezbožní zabedněnci z řad laiků. Odtud pramení jejich nenávist k pravoslavným Rusům i opovrhování až nenávist k bezbožným Čechům. Poláci, to je katolický Talibán v Evropě!!!

      Vymazat
    3. Roztomilá slovanská vzájemnost.
      Bacha na její propagátory. Lžou, nefunguje.

      Vymazat
    4. Svatá pravda, panslovanismus je iluze a velmi dávno zrezavělé haraburdí. Nedáte dohromady Chorvata se Srbem, Poláka s Rusem, Ukrajince s Ukrajincem ... prostě to nefunguje. Pavel P.

      Vymazat
  20. Od začátku muselo být přece jasné, že si Německo chce jen otevřít cestu na SSSR, alespoń těm v Londýně a v Paříži to bylo jasné, jen hloupí Poláci to nepochopili. Ano, Poláci udělali těsně před válkou obrat o 180 stupńu, a místo přátelství s Hitlerem volili přátelství s Anglií, stejně potom bojovalo cca půl milionů Poláků v Rusku na německé straně. Poláci podstatnou měrou přispěli k rozpoutání 2. světové války a je úplně jedno, co si sami sobě nalžou

    OdpovědětVymazat
  21. Zcela chybnou se ukázala taktika zamlčování pravdy z doby před zahájením II. sv. války. Mířím na taktiku po jejím skončení. I ta o Polsku, Polácích jako první oběti války, to o slovanskému národu, který jako první byl obětí Hitlera.
    Nakonec se pravda, jako vždy stejně ukáže!
    Pobouření Poláků nad výroky na fakta odkazující od ruského vyslance chápu. Brání se!
    Ale v této obraně nejsou schopni uspět. Jsou však plně odpovědní za "hříchy svých otců" z doby před 1.9.1939!
    To platí obecně. I pro Čechy.
    Z této odpovědnosti se nelze vyvléct.


    OdpovědětVymazat
  22. Polská předsedkyně vlády vypadá jako dcera Madeleine Albright. Je tady ještě něco k divení? :)) Poláci také naletěli.

    OdpovědětVymazat
  23. Zdar,
    Na přímý dotaz britského ministerstva zahraničí sdělila československá vláda britskému, sovětskému, americkému a čínskému velvyslanci oficiální nótou z 28. února 1944, že Československo je ve válečném stavu s Německem od 17. září 1938, tedy ode dne, kdy byl vytvořen Sudetoněmecký dobrovolnický sbor.
    Akty agrese Německa proti Československu začaly útoky v Německu organizovaného a Německem řízeného dobrovolnického sboru proti československým občanům a objektům, nacházejícím se na území ČSR.
    Československo je i signatářem Deklarace spojených národů, přijaté dne 1. ledna 1942 ve Washingtonu. Státy, které se označily jako Spojené národy, byly ve válečném stavu s Německem. Na základě existence válečného stavu byly v roce 1945 uznány reparační nároky Československa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jen k tomu, kdy začala II. světová válka podle mezinárodního práva. Samozřejmě, za další datum lze považovat události kolem Mnichovského diktátu. To však "nejde" za počátek války uznat, protože by v tom byli namočeni angláni a frantíci. Lze i tvrdit, že válku začalo Polsko agresí pro Československu záborem našeho území.
      Oni byli vždycky jen "užitečnými" idioty a jsou celý od hoven, jak lezou do anglosaský prdele. Div, že je jich ještě kousek vidět.

      Vymazat
  24. Co taky Polsko může nabídnout? Podřadné potraviny, podřadná vodka, tak zbývá je rusofobie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Raději ty blbe popřemýšlej z čeho pramení ty "sympatie" Poláků, Pobaltských zemí a Ukrajiny apod. k Rusku

      Vymazat
    2. Hezky jste si zanadával, nemilý Anonyme 10.22. Vaše otázka je mimo normální uvažování, jdete do říše komplexů a citů. Poláci měli velké ambice na východě Evropy. Ty ambice jim prostě nevyšly. Opakovaně. Vše svádějí na Rusy. Byli součástí Ruské říše, stejně jako např. Finové, Turkmeni, Uzbeci, Kazaši atd. Některé národy mají vedení (elity) které se dívají na svět realisticky a chtějí spolupracovat se svými sousedy. Poláci (přesněji polské katolické elity) chtějí dobývat, násilně katolizovat. Stejně jako např. zakomplexovaní Chorvaté - stejná nemoc. Ale protože jsou slabí, vždycky se přivinou k silnějšímu agresorovy a myslí, že při dělení kořisti na ně zbude velký díl. Už víte, kde se berou v Polsku záporné sympatie k Rusku. Samozřejmě vedle konfrontační katolické církve jsou tímto stavem vini presstituti, média, která vytvářejí mezi lidmi atmosféru šovinistické nenávisti. Ostatně na Ukrajině to můžeme sledovat v přímém přenosu. Pavel P.

      Vymazat
    3. 11:50

      Píšete hlouposti. Poláci si prostě dobře pamatují jak je Sověti napadli společně s nácky. Poláci si dobře pamatují jak jim povraždili 20.000 elitních lidí v Katyni. Ukrajinci si dobře vzpomínají na hladomor způsobený Sověty a na léta útlaku a ponížení. Proto (naivně) vítali nácky jako spásu a osvoboditele. Vítali by ve svém zoufalství tehdy kohokoli a já se jim vůbec nedivím. Finové si dobře vzpomínají jak je Sověti napadli, podobně pobaltské státy.

      Vymazat
    4. Vytrháváte, milý omezenče 14:56 kousky historie bez kauzality. Wajda opravdu ve svém filmu ukazuje polskou armádu a důstojnický sbor, že s Rusy vůbec nebojovali. Prostě jen vjeli do zajetí. Wajdův otec je přitom jednou z obětí Katyně. ---- mluvíte-li o Katyni, máte pravdu, byl to zločin, dokonce zločin z pragmatismu. Dopustil se ho Gruzín Stalin a gruzínský žid Berja, kde jsou Rusové? Zato umučení desítek tisíc sovětských válečných zajatců v polských 'zajateckých' lágrech na začátku 20.let, to bylo co? Hrdinný čin chrabrých polských vojů? Humanitární akce? Polská pohostinnost? Co to podle vás bylo?...... Blekotáte tady něco o hladomoru. Ten byl v té době nejen na Ukrajině a postihoval nejen Ukrajince, ale byl i v Rusku a postihoval i Rusy a ostatní národy, které na tom teritoriu žily. a co se týká války s Finskem. Ze strany Sovětů to bylo jasné porušení mezinárodního práva, o otm žádná. Ale koketovat s hitlerovskou velmocí, která si do programu dala dobytí SSSR a vyhubení Židů a Slovanů, to byla od Finů pěkná neprozřetelnost. Kór když tehdejší hranice s Finskem šli po linii oddělující dvě ruské gubernie od sebe. Dnes žijí Finové s Rusy i přes válečnou minulost v míru, obchodují a Finové byli jedni z nejhlasitějších, kteří byli proti sankcím EU vůči Rusku. Obchodně je to totiž silně poškozuje.

      Vymazat
    5. 15:21

      Blekotáte tu akorát vy. Jak si mohlo dát Německo do programu dobytí SSSR, když uzavřelo s Rusy známý pakt o neůtočení R-M? Milej pane, SSSR bylo s nácky SPOJENEC až do června 41 kdy náckové zahájili pro Sověty zcela nečekaně operaci Barbarossa. Teprve v roce 41 začíná pro Sověty Velká vlastenecká válka. Takže jaký program? Kde ho najdu? Přestaňte si laskavě vymýšlet nesmysly.
      Vaše hledání národnosti Stalina a Berji je už opravdu aktem zoufalství.

      Vymazat
    6. 16.03- jakého původu jsou oligarchové na Ukrajině? Ano, to je zoufalství, ale pro Ukrajince. Všechny ty arbitráže u nás, Železný, Šťáva, Lauder, Bojar .... prasečiny, to také nejsou Češi ani Rusové.

      Vymazat
    7. Pro pablba 16:03, který nepřemýšlí a z historie měl chronicky za pět: o programovém vyhubení Slovanů a Židů stejně jako o největším nepříteli, kterého je nutno zničit ( bolševické Rusko) psal přece tvůj dávný hrdina Adolf Hitler. A ty neznáš ani jeho stěžejní dílko "Můj boj". Nadiktoval ho Hessovi ve vězení po nezdařeném Mnichovském puči v roce 1923. Tak co to meleš o roce 1941, to už Dolfi přikročil k realizaci svého starého plánu. Jasné pablbe? Nebo chceš ještě nějaké upřesnění?

      Vymazat