Reklama

sobota 7. listopadu 2015

Guvernér ČNB vyhlásil, že hodlá škodit ještě celý příští rok, déle než je jeho funkční období



Josef Mrázek
6. 11. 2015

Guvernér Národní banky Singer využívá slabosti a neschopnosti našeho Parlamentu k tomu, aby co nejdéle poškozoval naše národní zájmy, dokonce ještě po skončení svého mandátu předsedy bankovní rady (BR ČNB). Za svou práci pro zahraniční finanční systém tak může získat maximální ocenění. 



Podle jeho prohlášení ze dne 5.listopadu 2015 se zdá, že si je vědom, že prezident by ho mohl ještě aspoň na zbytek funkčního období odvolat. Proto vyhlásil, že ČNB má nyní závazek českou korunu ještě rok znehodnocovat, a to bez ohledu na případný jiný názor bankovní rady. Proti takovéto absolutní svévoli by se měl Parlament ČR okamžitě rázně postavit. Údajná prospěšnost znehodnocování naší měny pomocí vydávání stovek miliard ničím nepodložených korun je totiž podvodem.

Funguje to tak, že náš národní produkt je díky přehnané orientaci na vývoz ve velké většině (asi 80%) prodáván do ciziny tak, že ceny v korunách se změnily minimálně, ale směnný kurs při přepočtu na eura je uměle zhoršen o více než 10% a tento rozdíl proti stavu bez intervence se dále zhoršuje. Ceny naší produkce v eurech se jeví jako dumpingové a takto pod cenou se toho dá prodat více. Zvýšený odbyt umožňuje zvýšení produkce, které dosahuje v současnosti více než 4% a je oslavováno jako úspěch. Bohužel docela jiné jsou následky znehodnocení koruny pro obyvatelstvo, které zajímá příjmová stránka, co za tu zvýšenou produkci dostáváme. Již před zásahem ČNB byla česká koruna silně podhodnocena a po zásahu se nepoměr zhoršil o dalších více než 10% a navíc se zdražil dovoz materiálu a součástí potřebných pro výrobu. V důsledku toho dostáváme za 104.5% dříve vyvážené produkce asi tak 104.5 x 0.90 x 0.97 = 91.2 % hodnoty toho, co jsme dostali za 100 % původní vyvážené produkce. Proti tomu je zdražení dovolených v zahraničí jen doplňkový úklad a vyhlídky na zlepšování nedostatečné ceny práce a nízkých důchodů jsou tím blokovány.

Nezbývá, než doufat, že prezident se opře o zákon o ČNB a pokusí se věc řešit a že aspoň část politiků zváží rozsah již vzniklých a dále vznikajících škod (nejde o směšné jednotky milionů, ale o částky o pět i šest řádů větší) a vzbouří Parlament k rozhodnému činu, nikdo jiný na tak opevněného škůdce nedosáhne.

88 komentářů :

  1. Ten prasečí žid Singer by zasloužil oprátku, blbec jeden. Vyhazuje státní miliardy za nákup měny, která spěje k zániku.
    Mimochodem moc mě zajímá co bude ten odporný vepřový ksicht dělat až začne klesání německé ekonomiky úřadovat i u nás. Ta klesá již třetí měsíc, nejpozději za půl roku to dopadne i na naše "montovny". Co pak?
    Zeman se sice snaží orientovat alespoň část na východ, jenomže je to příliš pozdě a příliš málo. Debilní sankce zruinovali i to co se slibně rozvíjelo. A ještě takový kretén v ČNB. Už aby tomu praseti skončilo funkční období, včera bylo pozdě.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Když píšete žid,tak je jasné proč to dělá.
      Americká ekonomika by už dávno padla,kdyby ji nedrželi podobní ekonomové.

      Smazat
    2. sv. Václav prý do Němec platil mj. i stádem volů. Že za poskytovanou "ochranu" ze strany říše. Vlastně za to, že nás nenapadne a nechá na pokoji ...
      Totéž dnes dělá i ten Singer. Platí sice ne voly ale nákupem Euro, které je beztak jen navázáno na US žabí kůže (obé není podloženo reálnou hodnotou a představuje hodnotu snad jen symbolickou ve hře nazvané svobodný trh).
      Výsledek je stejný. Naše země je oslabována a ochrana taky žádná. Alespoň, že na nás vojensky neútočí. A to je ten Singerův úspěch (krom osobního koryta, při kterém se tak zakulatil).

      Smazat
    3. Takhle rasisticky psát je nevzdělanost a hloupost. Do srágor nás táhne i velké množství ne-židů a rasová příslušnost není směrodatná, důležité jsou skutky. Ani bych se nedivil, kdyby podobná hloupá vyjádření editor těchto stránek mazal. Zasloužili byste si to, Pavel P.

      Smazat
    4. POLITICKÁ TŘIDA SE ZOUFALE BRÁNÍ VZNIKU HzNR,VzV
      ZEJMENA TIM,ŽE NEVYČLENI PENIZE PRO OSV

      tedy Občanskou Společnost Voličů z NAŠEHO ROZPOČTU a nevyrobí proto zákon, namísto legislativního šrotu viz Zákon o referendu.OSV stojí ve startovaci pozici,ale námi zvoleni křiváci odmítají s ní vést jakýkoli dialog.V rámci STARÉ POLITIKY a v zoufalství, zablokovali diskuzni rubriky na svych stranických webech,aby nemuseli za takovéto podrazy přijmout jakoukoli odpovědnost.Posilaji své voliče do tzv.lampárny tj na facebook,kde si mohou stěžovat DONEKONEČNA

      TO NÁM VOLIČŮM DÁVÁ SKORO MONOPOLNÍ POSTAVENÍ K JEJÍMU KOMPLETNÍMU ODSTRANĚNÍ.

      Pak přestanou reklamy ANO BUDE LÍP.které v řeči neoliberálů znamenaji přeloženo

      JÁ NYNĚJŠI ZÁSTUPCE ŘIŠE ZLA TE MILÝ MŮJ VOLIČI OBERU DO POSLEDNÍHO KREJCARU.

      Smazat
    5. Ono,kdyby se hned krátily přispěvky polit.stranám o 50%,tak je pozdě.Pak by stačilo tu partu z ČNB postavit před soud a soud by si už vyžádal posudky,zda je správné vykrádat naše úspory a snižovat naše platy,aby se prý za ty peníze nakoupily dluhy USA a včera vytisknuté eura ECB,které se ZDARMA tisknou měsíčně za 60 MILIARD EUR italem DRAGHIM z ECB;ktery chce udělat z eura liru.

      PROČ NEVYTISKNE ČNB DOST PENĚZ PRO VŠECHNY A Z NICH ZAPLATÍ NAŠEMU FINANCMAJSTROVI,KTERÝ STÁLE NEMÁ PENÍZE JEHO DLUHY..

      Smazat
    6. Až se my občané voliči zvedneme a naučime se zacházet s penězi jako prý židi,tak jim nepomůže ani křestanská svěcená voda a půjdou před kádiho

      Smazat
    7. dve zakladni informace:

      Guvernér ČNB je jen loutka a o nicem nerozhoduje....

      ČNB neni Ceska banka, ikdyz se tak jmenuje....

      JSME KOLONIE !

      MAME TU KORPORATNI FASISMUS....

      Smazat
    8. Jaké"rasistické psaní"?
      Za prvé: židi nejsou rasa ani etnikum, židovina je doktrína.
      Za druhé: od hadráku 89 počínaje židem Tošovským byli až po žida Singera guvernéři "ČNB" pouze a jenom SAMÍ ŽIDI.
      Za třetí, ČNB není ani česká ani národní, plně podléhá peněžní pejzaté rotšildovic soukromé kabale z London City - tam se dokonce i tisknou a razí "české" koruny jako hotovostní peníze. Singer není nic jiného než zemský škůdce a parazit ve službách rotšild kabbaly.

      Smazat
    9. POLITICKÁ TŘIDA SE STYLIZOVALA SVÝMI VADNÝMI ZÁKONY DO ROLE DIVERSANTA OBČANA VOLIČE

      Špatnému vývoji v republice měly zabránt polit.strany,kde si voliči maji zvolit tzv.SVÉ zástupce.To SVÉ se však nestalo.Namísto toho tyto strany vypracovaly způsob jak vyřadit 2 pismeno 1 už tak zubožené ÚSTAVY,kterou občané nikdy neodsouhlasili v referendu a nyní prý se proto pochybuje,zda vůbec platí.Takže ten článek VŮLE LIDU VŮLE BOŽI UDĚLALI KAPUTT,že ANO.
      Hned po volbách totiž pohlaváři stran kompletně se svými aparáty desertovali na pozice PENÍZE JSOU AŽ NA PRVNÍM MÍSTĚ a nechali OSV-Občanskou Společnost Voličů, bez jakékoli ochrany Žádný robustní protivník nestojí v cestě rabování celé republiky.
      Stovky miliard toho GUVERNÉRA je jen ubohý odvar.Ty strany nám prý mají zajistit odsouhlašení TTIP,kdy se z našich peněz ROZPOČTU má vyrabovat vše do posledního krejcaru.
      OSV má už informace i přiklady jak.Podkladem je rozdílné chápání práva v USA a EU.Tato proluka je vládám EU už známá,ale jeji uzavření bude trvat několik let a tak k vyrabování našich peněz má dojít s pomocí tzv.přecedů polit.stran PŘED NAŠIMA OČIMA.Podrobnosti tohoto sofistikovaného podvodu už znaji aktiviste OSV,ovšem objasnění je možné jen pro ty,kteři mají speciální znalosti.

      V KAŽDÉM PŘÍPADĚ SE PŘIPRAVUJÍ V USA TZV.INVESTOŘI,KTEŘI INVESTUJÍ DO TOHOTO PODVODU ŘEKNĚME 15 milionu a dostanou zpet 250 a více.
      ZÁVĚR nedokážou li voliči sami sebe zorganizovat,zvolit opravdu své zástupce mohou jen obdivně hartusit nad podvody ŘIŠE ZLA a našich ANO BUDE LÍP oligarchů,kteři nyni provedou ty akce ,aby jsme na ně koukali s otevřenou pusou a ještě jim za to tleskali..

      NAKONEC VIDÍTE VŠICHNI,ŽE FINANCMAJTR NECHCE POŽÁDAT PRESIDENTA,ABY TOHO GUVERNÉRA VYPÁLILIL NA PRCAK A NECHÁ HO RABOVAT DÁL.

      Smazat
  2. viď pútač s Leninom- ako sa vám žije v kapitalizme ? - dobre! - tak čo sa furt sťažujete ?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pro českou polit.třidu už vynalezli voliči jeji nový název KURVOKRACIE,tak se bratja slováci přidejte aby dostali na budku.

      Smazat
  3. Co to je za hovado z 5:55, ktery zde siri xenofobni rasisticke nadavky.
    Jak vidno, s. I.Davidovi to nevadi.
    Palmer

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. s.plamere,na to hovado vypadáte spíš vy!5:55 má naprostou pravdu.Že je singer žid je fakt a že je u peněz není žádná náhoda!Žádnej goj se tam nikdy nedostane.To znají i malé děti-ne každý žid je bankéř,ale všichni bankéři jsou židé!A takovým jsou ostatní zcela putna,jsou pouhý nástroj,věci,užitečná hoviadka!Proto je svět tak rozdrbanej-samé sváry,konflikty,válka kam se podíváš,štvou státy proti státům,náboženství proti jinému náboženství,zapalují národnostní konflikty uvnitř států,rozbíjejí rodinu ,cíleně falšují historii a przní výchovu a výuku celých generací!
      Věšet ty židobankogangstery za krky by bylo za jejich "zásluhy" velice malým zadostučiněním!
      pedros

      Smazat
    2. My obcane volici se uz ucime odhalovat podvody.Dukazem je clanek nahore JEDINEHO OBCANA VOLICE.Tak jak je tu videt muze se stat,ze jednoho dne podvodnikum typu SINGER se postavi do cesty tech volicu cela kupa, budou postaveni pred soud a to i se zpetnou platnosti.Ten soud uz se bude muset postarat ,aby si vyzadal posudky opravdovach odborniku a bude muset zjistit,kde v zakonech je predepsana DESETIPROCENTNI INFLACE.Komise CNB ASI UZ VI ZE PORUSUJE ZAKONY a jak se zda Singerovi uz odmita poslusnost.Pak jak bude sedet v base uz mu bude jedno,zda je zid nebo ne.

      Smazat
    3. Ajvaj, ajvaj, avaj jáááj!
      Zapomínáme my "gojové", že u tzv. židů je možno pouze vychvalovat jejich znamenitost anebo bědovat nad tím, jak je všichni všude a vždycky nemaj rádi - všechno ostatní je vodpornej antiseminismus.

      Smazat
    4. Palmere píš k věci.Na př.JÁ PALMER řeknu tomu přecedovi ČSSD,aby splnil to co neumí jeho strana.DÁT DO PRVNÍHO ČLÁNKU ÚSTAVY tam vytunelované slovo SOCIÁLNÍ STÁT a napsal k tomu,že to vymyslel těžce pravicový politik LUDWIG ERHARD a on následuje jeho odkazu,aby jsme se měli tak dobře,že i uprchlíci by nám vybouchali dveře.

      Smazat
  4. Jsme v dluhokratickém systému a Singer je jeho součástí. Pokud by došlo k deflaci, tedy posilování měny, tak se zasekne systém dluhu. Dlužíme úplně všichni. Pokud měna posílí, tak budeme dlužit dražší peníze než jsme si půjčili. Tím dojde k tomu, že si nebude mít kdo půjčovat, protože všem přestou dluhy přes hlavu a dluhokratický systém se zasekne, drahé výrobky pro export ztratí konkurenceschopnost a následně zde máme občanské nepokoje! .....jenže to je jediný možný restart celého dluhokratického systému a možnost návratu k normálu. Jenomže tito Singrové to oddalují a tím se budoucí problém jen akumuluje a o to ten restart bude drastičtější.......to on však, v plnění svého zadání neřeší!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 8:25
      Není to obráceně,čím víc se koruna oslabuje tím víc musím vydat na dluh kč.Ten kdo vlastní naše firmy a vyváží,dostane stejnou částku zahraniční měny,ale na výplatu pro české dělníky,vymění méně zahraniční měny.To samé pak zahraniční firma,když odvádí státu,daně a různé poplatky,takže na tom vydělává někdo jiný a ne český občan.

      Smazat
    2. Na první část Vám odpovím ne, protože dluh byl poskytnut v nominální hodnotě, je to tedy dané číslo a splátka je nominálně stále stejná. Pokud měna, ve které máte půjčeno oslabuje, tak splácíte stále stejnou částku (pokud se nezvyšují úroky), ale ta částka má nižší kupní sílu a zároveň se zvyšují příjmy (průvodní jev inflace), tak si následně můžete znovu půjčit, ač již dlužíte.
      Pokud však měna, ve které máte dřívější dluh, posiluje (deflace), tak splácíte menší kupní sílu, vetší kupní silou peněz ve splátce. Jelikož průvodním jevem deflace je, že se snižují příjmy, tak možnost dalšího půjčení peněz je nemožná a systém se zasekne.
      Na další část Vašeho příspěvku mohu odpovědět ano, protože součástí dluhokratického systému je zahraniční vlastnictví průmyslu a ano, ten zahraniční vlastník na ztrátě kupní síly naší měny opravdu vydělá obrovský zisk.
      To je to, o čem se tady celou dobu bavíme a trollové nám lají do komunistů......což je fakt mimo mísu, protože tento odpor ke globální zlodějině nemá nic společného s komunistickou ideologií.......

      Smazat
    3. Brusi a čínskou měnu tedy podle tvojí geniální teorie oslabují zahraniční vlastníci tamního průmyslu nebo komunistická vláda?
      Dále, k žádné ztrátě kupní síly oslabením měny k euru nedochází, inflace je pořád mizivá, lidé nakupují za koruny a ne za eura.
      Deflace je nežádoucí protože lidé by přestali utrácet a syslili by si peníze pod matrací. A vydělávalo by samo vlastnictví peněz. Proč by někdo kupoval dům když dneska stojí 5 milionů a za rok bude stát 4.8, za dva 4.6 atd, že? Ekonomika by se úplně zastavila.

      Smazat
    4. Takže obyčejní občané mají zapomenout na úspory a honem všechny peníze rozfofrovat?
      Ten příklad s vlastním domem = letos stojí 5 000 000, v najemním bytě bydlím za /12 x 10 000/ 120 000 Kč.
      Když bude příští rok cena domu 4 880 000, tak jsem na 0.
      A teď jak to funguje u nás , cca před 30 lety se dům pořídil za cca 300 000 Kčs, z toho cca 200 000 byla půjčka + se dalo půjčit u zaměstnavatele z "fondu bydlení". Vpodstatě stačilo našetřit na pozemek. Splácelo se cca 20 let cca 1000 kč/měsíc. V době pořízení obrovská částka, normální činže byla cca 300 Kčs/ měsíc a plat cca 2500 Kčs, ale již za 10 let se činže potkala se splátkou, dnes má dům /podle lokality a údržby-modernizace/ hodnotu 2-10 000 000 Kč. Při analýze těchto dat každý normální člověk dojde k výsledku, že jediné, do čeho se vyplatí investovat je vlastnické bydlení, kdo zvolí nájem + jakýkoli "důchodový pilíř" hází své peníze do kapes fondu.

      Smazat
    5. Tak zaprvé, výše jsme řešili kontext české reality, ne Čínské, i když to v globálním měřítku souvisí, protože v širším kontextu se devalvaci vlastních měn pejorativně přezdívá měnové války. Zadruhé, nejsou to moje teorie, ale nemám problém nad danými finančními teoriemi přemýšlet a komentovat dění pomocí vlastního názoru.
      Tak k té Číně jen tolik, že její ekonomika je v jiné pozici než ta naše, neboť uznáš (předpokládám, že si už tykáme), že sice pustili do svých vod zahraniční kapitál, nicméně mají průmysl více ve svých rukou než my, protože jde o diktátorský politický systém, se kterým jen západ začal kšeftovat, lidská práva, ne lidská práva.....
      Tvrzení, že nedochází inflací ke ztrátě kupní síly měny je mimo, stejně jako když řekneš, že při požáru nedochází k hoření věcí, nebo jen málo. Pokud měna oslabí vůči euru, tak oslabuje vůči ostatním měnám a ztráta kupní síly se projevuje zvýšením cen, protože naše ekonomika je nejen exportní, ale v životně důležitých komoditách nesoběstačná.
      Vždycky v historii bylo známkou silné vnitřní ekonomiky posilování vlastní měny, jenže v dnešním systému nejde o silné vnitřní trhy a průmysl = vysoké příjmy střední třídy a tomu odpovídající velký vnitřní obchod = co můžeme to vyrobíme a spotřebujeme doma a co je přebytek jde na vývoz. No a v to je ten zakopaný pes, pracujte, výrobky se nakoupí v zahraničí a Vy dostanete minimum potřebné k životu, aby systém fungoval co nejdéle. To hledání a převádění výroby do zemí s levnou pracovní silou je geniální lumpárna, doma se vytvářejí peníze z ničeho pomocí dluhu a jedem dál, protože takto nám vznikají občané na dluhové oprati. Ten kontext je neskutečný. A ano máte pravdu, že by se, jak píšete, zastavila při deflaci ekonomika, je to tak nastaveno schválně, aby systém fungoval dokud dluhy nenarazí na svůj strop. Vám to není divné, že celý náš západní systém vyrábí a přitom se všichni a všechno, včetně států a firem zadlužuje? Zadlužuje se vše astronomicky a dluhy se zvyšují exponenciálně! To není normální stav a je to ve své podstatě paradox. Přitom se stačí zamyslet nad starou známou moudrostí: Pokud nevím, kdo způsobuje problém, tak si stačí zjistit kdo má problému profit! A hned máte jasno..... Jednotlivé státy a potažmo jejich občané to opravdu nejsou!

      Smazat
    6. Ne, Brusi, ke ztrátě kupní síly nedochází, protože inflace je u nás poslední 2 roky minimální. Nepleťte si dojmy s fakty.
      http://www.kurzy.cz/makroekonomika/inflace/

      Převádění výroby do zemí s levnou pracovní silou není žádná lumpárna, jako není lumpárna převedení výroby z Prahy třeba na Mostecko. Naopak, pomáhá dostávat lidi po celém světě z chudoby a zabraňuje tolik dnes propíraným migračním vlnám.

      Pro pořádek, nejsem zastánce přílišného zadlužování, pokud se nejedná o dobře promyslené investice, aby bylo jasno. Ale o tom není tato kritika ČNB. Nepleťte si monetární a fiskální politiku.

      Smazat
    7. Pokud je inflace, tak to neznamená nic jiného než: ZTRÁTA KUPNÍ SÍLY MĚNY! PROSTĚ SI ZA SVÉ INFLAČNÍ PENÍZE KOUPÍTE MÉNĚ NEŽ VLONI! Nechápu co na tom rozporujete.... To, jaká je míra inflace, je jiná otázka a zde řešíme, že by nejenže nebyla, ale bez zásahu ČNB by byla deflace, tedy posílení měny, tedy za své peníze by jste nakoupil více zboží.
      K té Vámi zmíněné nízké inflaci jen podotknu, že je dobré si zjistit míru inflace přímo ve vašem nákupním koši.......v něm se totiž neodrazí nižší ceny např. stavebních strojů, nebo turbín do elektráren......čímž okamžitě zjistíte, že Vámi odkazovaná nízká inflační míra je pro běžného občana rázem někde jinde.
      V čem se určitě tedy rozcházíme, je názor na stěhování výrobních prostředků. Já to za lumpárnu považuji, a to i v případě, že jak píšete, se tím pomáhá rozvojovým zemím, protože co je to za pomoc, když doma tím likviduji společnost......
      A poslední věc. Monetární politika je součástí a nástrojem hospodářské politiky. Uskutečňuje se u nás pomocí ČNB. Fiskální politika je součást hospodářské politiky státu, která se snaží ovlivnit vývoj ekonomiky změnami výše a struktury veřejných výdajů a daní. Na rozdíl od monetární politiky, která pečuje o stabilitu měny, je fiskální politika nástrojem aktivního zasahování státu do hospodářství. Takže jedno od druhého nemůžete při přemýšlení oddělit, protože bez celého hospodářského kontextu budeš vařit půlku receptu....

      Smazat
    8. .....jo a díky. Mám rád, když se diskutuje kultivovaně a to si myslím, že se nám dvěma dnes povedlo. Fakt dík!

      Smazat
    9. No já jsem měl dojem, že článek a diskuse je hlavně o tom jak nás ČNB svým krokem okradla a to o cca 10% všech úspor (tzn o změnu kurzu k euru a dolaru) a že všechno zboží zdražilo stejným poměrem. Což je samozřejmě nesmysl jak vyplívá z uvedeného odkazu. Poslední 2 roky se inflace blíží k nule a bez zásahu ČNB bychom zřejmě byli v deflaci. "Okraden" byl jedině ten kdo vydělává tady v korunách a z nějakého důvodu utrácí většinu v zahraničí. A firmy zabývající se importem. Toť vše.
      Můj spotřební koš je v pohodě. V mnou uvedeném odkazu je také uvedeno co za poslední rok zdražilo a co slevnilo.
      Zdražily zahraniční dovolené o 7%, brambory o 52%, tabák a alkohol o 8%. Slevnila doprava o 15%, vejce, telekomunikace, zrušeny poplatky u doktora...

      Závěrem to shrnu. Inflace v rozmezí cca 1-2% je ekonomice prospěšná, nutí bohaté nesedět na penězích, ale investovat, chudší lidi utrácet a tím roztáčet ekonomiku. Deflace, stejně jako inflace nad cca 5% jsou naopak škodlivé. Politiku ČNB hodnotím neutrálně. Zásadní bude jak se zachovají až začne opravdové zdražování, např těch pohonných hmot, což je otázka času.

      S globalizací nic nenaděláte, je to naprosto přirozený proces. Jediné co ji může omezit by bylo raketové zdražení pohonných hmot které by zásadně zdražilo přepravu zboží na dlouhé vzdálenosti a to nevím jestli chcete.

      Smazat
    10. Dvě poznámky.
      K "prospěšnosti" inflace.
      Chleba, mléko, boty, kalhoty apod si nekupuji kvůli inflaci, nýbrž abych přežil. Za byt musím platit, když je termín. Televizi, ledničku, nábytek, náhradní díly na auto si kupuji, když se mi dosavadní rozbije, na dovolenou jedu, když chci já, nikoli kvůli tomu, že by se mi peníze na účtu znehodnotily. Drtivá většina výdajů běžných domácností vůbec nesouvisí s inflací ani s deflací. Ani u investic to nebude o moc jiné, buď si ji výroba a odbyt žádá a firma ji musí udělat, nebo nežádá. U zemědělců je to už úplný nesmysl, ti musejí investovat dle přírodních cyklů a procesů. Pokud si někdo myslí, že krávy dojí dle inflace, tak ať se k nim přidá - je to je vůl. S inflací a deflací si mohou hrát spekulanti s cennými papíry a komoditami a absolventi ekonomických fakult, které kdysi vznikly, aby vzdělávaly v ekonomii a ekonomice.
      K manipulaci s kursem koruny.
      Zajímavá bude ještě situace po skončení intervencí. Pokud začne koruna posilovat, tak si držitelé korun, či korunových cenných papírů, které si za eura od ČNB koupili, budou pochvalovat. Budou disponovat možná půl bilionem korun (zatím prý to ČNB stálo na 360 mld. Kč), za které budou moci dobře v ČR investovat vč. kupř. nákupu náhle lacinějších zahraničních technologií, nebo si prostě příjdou na slušný vývar v eurech jen díky změně kursu. Na obou procesech, jak na nynějším umělém snižování kursz Kč, tak na pozdějším přirozeném vyrovnání kursu, vydělají zejména ti, kteří mají volné prostředky, což běžní občané a běžné firmy nejsou.
      KR

      Smazat
    11. Pouze v daném špatném systému a ani v tom není inflace dobrá pro všechny, pouze pro vyveloneu menšinu (opravuji, pro samozvanou menšinu).....ve zdravém systému krytých měn by to byl průšvih......průšvih to je však i tak, jen Vám to dojde, až dluhokratický systém zkolabuje......a to nebude už dlouho trvat

      Smazat
  5. Kim čong un Zírá na tepelné čerpadlo . https://www.youtube.com/watch?v=oCb4l1nwpJE

    Ta podoba tam je ?

    OdpovědětSmazat
  6. Lidé se od finančního systému oddělují, jak jen to jde. Soběstačnost, nezávislost,

    Lehce lze srazit energie pod úroveň Pasivního domu : https://www.youtube.com/watch?v=-UI97HFfTiU

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Už byste mohli tuhle reklamu začít mazat, že. Je to otravné.

      Smazat
    2. 9.40 máte lepší řešení ? Pora´dte.

      Smazat
  7. To je zajímavé.A co ekonomický genius putin?V rusku platí čím více rublíků dostaneme za dolar tím pro nás lépe.U nás v ČR to neplatí soudruzi?Ten singer je přece také ek. genius je n o dost menší než putin.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Bože, ty jsi ale vypatlanec. Zkus si znovu přečíst diskusní příspěvky nad tebou, blbečku.

      Smazat
    2. 10:39

      No já to taky nechápu. ČNB když oslabila měnu o 10% je svinská zrádcovská služka nadnárodních korporací? Ale když Putin svými rozhodnutími oslabil rubl o 50% je génius a skvělý vladař? A Čína která oslabila yuan o 10% je také geniální? Proč ten je geniální a tamten je svině?
      No vy to sami nevíte, jen si ulevujete nadáváním a osočováním upouštíte ventil vaší nasranosti na celý svět. Jakékoli téma se k tomuto účelu hodí.

      Smazat
    3. Jestli to náhodou není tím, že průměrní Rusové stejně jako průměrní Američané, ze své země za celý svůj život nevytáhnou paty. Zatím co my se s Eurozonou potkáváme každodenně a tudíž se každodenně patřičně naštveme, když zjistíme, že jsou u nás potraviny nejenom horší, ale i dražší, než v Německu, zatím co platy jsou v Německu vyšší.

      Smazat
    4. Až na to, že Rusové si momentálně užívají inflace 16%. U samotných potravin je to přes 20%.
      http://ekonomika.idnes.cz/nflace-v-rusku-v-srpnu-zrychlila-na-15-8-procenta-frc-/eko-zahranicni.aspx?c=A150904_155329_ekonomika_rts

      Kdežto u nás je poslední 2 roky minimální
      http://www.kurzy.cz/makroekonomika/inflace/

      Zkus si neplést dojmy s pojmy.

      Smazat
    5. No, tak v USA taky klesá kupní síla, roste jen u těch nejbohatších.
      A do těch všech ukazatelů se započítává jen něco, např. lidé, pracující na DPČ , nebo se smlouvou teoreticky na 6 měsíců, prakticky s nástupem 15, v měsíci a ukončením 30. nemají nárok na podporu v nezaměstnanosti atd... , týká se to hlavně mladých lidí, kteří by měli budovat existenci, jenže bez smlouvy na dobu neurčitou nedostanou hypotéku, nepořídí si děti....Tím se úplně vysává střední třída.
      A i když potom někdo překoná překážky, a to dítě si pořídí, tak jej vyděsí reforma školství, kdy se do tříd "inkluzivně" dostanou nejen děti tělesně postižené , ale i zaostalé, které mají nárok na různé asistenty atd, ale děti chytré na stejné asistenty nárok nemají. Navíc se budou muset začleňovat i děti cizinců, o kterých se ještě nemluví. Takže ty rodiny budou muset pro svoje normální děti platit školné v soukromých školách, nebo se stěhovat do "gett pracující střední třídy", a to zadarmo není.
      Střední třído plať, plať, plať nebo se propadni na dno.....

      Smazat
    6. Tak trochu se tady zaměňují pojmy "kupní síla měny" a "kupní síla obyvatel", ale diskuze frčí, tak houby zle ;-)

      Smazat
  8. Evidentně je vidět, že nezávislost ČNB je mýtus. Tzv. nezávislost na státu, problémy ve finan. sektoru jen prohlubují. Jsem pro, aby ČNB patřila pod státní správu (peníze patří všem lidem, ne jenom bankéřům). Hlavní úlohou centrální banky je pečovat o měnu. Zde bych podotknul ještě trestní odpověďnost. Např. exguvernér Tošovský by měl být potrestán za machinace se zlatem (nyní má místečko v Basileji).
    Změnit systém řízení centrální banky a dohled státní správy, popř. trestat jako na Islandu.
    S pozdravem Pe.K.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A třeba na soudní rozhodnutí by měla také dohlížet státní moc? Nastuduj si pojem "dělba moci" a jeho význam a smysl.

      Smazat
    2. Dělba moci a slabý stát nás zavedly tam, kde jsme dnes - do stavu vytěžované kolonie, před kterou není žádná dobrá perspektiva, mimo úplné výměny obyvatelstva, kterou nám dnešní EU dost nepokrytě nabízí. Dluh, který z nás dělá nesvéprávné otroky. Obranou je semknutí se okolo silného národního státu. Okolo vlasteneckých demokratických stran, které dávají jinou alternativu, než dnešní fašizoidní EU, zglajchšaltovaná média a oligarchové ovládající politiku. A trollíci, říkejte si tomu jak chcete. Marek

      Smazat
    3. 10:45
      Ježišmarja, i ta islámská horda co k nám proudí má o západním státním zřízení našich ústavách lepší a větší povědomí než vy. Dělba moci je základním atributem moderního státu aby se z něj nestala diktatura, totalita. Aby se veškerá moc nezkoncentrovala v rukou jediného, nebo několika málo jedinců.
      Jaký je vlastně rozdíl mezi vámi a těmi islamisty? Vždyť byste si vlastně mohli docela dobře rozumět. Nenávist k židům, nenávist ke svobodné, "zkažené" společnosti...

      Smazat
    4. Dělba moci? Máme zde dělbu moci (dle kterého vzoru? např. justice - mafie soudit dvojím metrem) a země se řítí do feudalismu. Nevím jak ty, ale já cítím, že stát upadá a národ je v ohrožení. Nezapomeň, že fašismus či islámismus ti bouchá na dveře. Čeká nás jenom dekadence a dělba moci tomu nezabrání. S pozdravem Pe.K.

      Smazat
    5. Bohužel ústava je jedno, a každodenní praxe něco jiného.
      Kdo z "obyčejných občanů" se setkal se soudní praxí potvrdí, že na spravedlivý rozsudek se spolehnout nelze, ale na nepřiměřené sociálnímu postavení účastníka řízení finanční požadavky členů advokátní komory ano.
      A jako facka občanům působí bezplatné / pro imigranty = neobčany ČR/ právní poradenství, neb jej právní poradci jistě dostanou proplacené z daní všech občanů ČR.

      Smazat
    6. "Jsem pro, aby ČNB patřila pod státní správu (peníze patří všem lidem, ne jenom bankéřům)."
      To by ale byl VODPORNEJ ANTISEMINISMUS! FUJ!

      Smazat
  9. Tošovský prodal české zlato a byl odměněn. Pan Singer si počíná tržně a také ho čeká odměna.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. KDO TO NEVÍ TOMU TO ŘEKNEME.

      Singera odměnil hned po devalvaci stejný časopis EMERING MARKETS,finančního fondu s neznámým pozadim,který odměnil i KRADOUSKA.Tak se podplácí a ne obálky,to je zastaralé.Usoudu by se ho na to zeptali,ale ted vám zpupně odpoví,že i kdyby jste měli pravdu obere vás a hotovo.

      Smazat
  10. Můžeme chodit k volbám od rána do večera každých 365 dnů v roce, ale na politiku, ani ČNB to vliv nemá. Když se ČNB rozhodne, že bude kurs 100 CZK za 1 EUR, tak s tím nehnou ani milionové demonstrace na Letné. Toť demokracie.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To není demokracie, to je jen naše blbost. ČNB je samozřejmě závislá, ale ne na zájmech českých lidí!!!

      Smazat
  11. Píšu to furt, že tohle jsou rudohnědé stránky které přitahují rudohnědá hovada, spodinu, odpad společnosti. Stačí si přečíst ty náckovské, protižidovské výlevy těch ubožáků v diskusi. Ti by se rozplívali blahem kdyby dostali za úkol otáčet kohoutkem "sprch" v Osvětimi. Fuj, islamisti hadra.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pokud se štítíš rudohnědých hovad na rudohnědých stránkách, stačí málo. Vypadni! Běž kafrat do kavárny nebo na stránky tobě podobné. Nikdo tě sem nezval, nejsi povinen sem chodit.

      Smazat
    2. Jste ubohý blbec, který své frustrace a nevzdělanost ventiluje urážkami našich čtenářů a autorů. Redakce se profiluje články, které zde otiskuje. Nejsou ani komunistické, ani rasistické, jsou kritické a ukazují často alternativy k dnešnímu marasmu, ve kterém žijeme. Diskuse pod články je pak projevem svobody slova v rozsahu, jak je uplatňován např. v USA. Nevím, co vám na tom vadí. Když se vám nějaký příspěvek do diskuse nelíbí, vstupte do diskuse se svým názorem, argumentujte. To je přece tak prosté. Nálepkováním, podsouváním a urážkami nic nevyřešíte. Lidi jsou chytřejší, než si myslíte, na vaše urážlivé křeče reagují s pousmáním. Mně se také rasistické výlevy nelíbí, ale spíš se ohradím v diskusi, než abych zatracoval celou mediální alternativu, kterou Nová republika představuje. Svoboda slova je mi milejší, než cenzura! Inteligentní diskutér je mi milejší, než vy! Marek

      Smazat
    3. 10:47
      Ne, nevypadnu. Někdo vám musí neustále připomínat jaká jste hovada a jak vámi společnost opovrhuje. Vy vypadněte z naší společnosti, lůzo!

      Smazat
    4. 10.56 Co ti dává právo urážet občany, které vůbec neznáš? Nejdřív píšeš o Osvětimi, v dalším příspěvku zaperlíš, že má někdo vypadnout ze společnosti. Kam? Ne náhodou třeba do Dachau? Ty chceš někoho moralizovat? Díky takovým jako ty se otáčely kohoutky v Osvětimi.

      Smazat
    5. Hele, tobě ještě neprozradili, že v Aušvicu žádnej plyn ze sprch nesyčel? Přeci podle oficiální legendy tam sypali dírou ve stropě do gascimry kyanidové Zyclon granule - a ještě tak šikovně, že se u toho sami neotrávili a půl lágru s nimi.

      Smazat
    6. Tady vidíte všichni z přispěvku 10 40,že tu máme v občanské společnosti své vyvrhely,Nediskutuji k věci,ale podřezávaji větev na které sedi i oni.To je ten pravý neoliberál,nebot vše co napsal platí na něho a je docela možné,že JE TO ON CO NAŘIZUJE singrovi NÁS RABOVAT.

      Smazat
  12. Tak tu máme hezkého trolíka, USA si schválily nákup dalších tiskáren a tedy lidský odpad asi dostal přidáno. Proto ta supr aktivita?
    Nemá smysl komentovat jeho hloupé útoky, vždyť on je schopen sotva pochopit schválené pravdy co mu servírují v mainstremu. Nesto ji za to hrabat se v jeho s.....
    Chápete, jak je jeho svět omezen? Vždyť se zde chlubí svojí hloupostí.

    Jeden komentář k ČNB: z principu má být každá národní banka přímo řízena státem a její funkcí má být emitovat v případě potřeby peníze podložené nově vytvořenou hodnotou. Pokud národní banka pracuje správně, z principu nemůže dojít k zadlužení státu.
    Všechny ostatní pseudo výmysly zmrdů slouží pouze bankovním pijavicím a spolkům na ně napojených k okrádání lidí.

    Six

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A co lidé? Mohou se zadlužovat? A co podniky? A obce?
      Víte, že třeba v tolik opěvované Číně dosahuje zadlužení firem a lidí 207% HDP a dále raketově roste?
      http://byznys.ihned.cz/c1-64328250-cina-celi-dalsimu-problemu-firmy-i-domacnosti-se-raketove-zadluzuji
      Jak toto zapadá do vaší koncepce, kterou vymyslet vás stálo jistě mnoho úsilí?

      Smazat
    2. On ten troll mele z posledního, píše jako těsně před infarktem, dobře mu tak, jen ať se smaží :-)))
      S komentářem k ČNB naprosto souhlasím, pane Sixi.

      Smazat
  13. Česká ekonomika roste nejrychleji v Evropě, inflace blízká nule, nezaměstnanost je nejnižší v Evropě, míra chudoby je nejnižší v Evropě. Průměrná mzda je 26.300, důchod 11.300. Ale banda rudohnědých kokotů přesto stále kvičí a kvičí. A kvičet nikdy nepřestane. Není jim pomoci.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Soudruhu Chazareviči, musíte v zadlužování přidat, flákáte to.

      Smazat
    2. hmmm, slabota, v německu by ses měl líp i jako jako utečenec, tro(t)lle 13:32

      Smazat
    3. 15:02

      Ty zřejmě jo, já asi těžko.
      Kdybyste tady s kumpány nebudovali 40 let šťastné zítřky tak jste dnes mohli mít německé platy i důchody. Tak raději zklapni, drzoune.
      A uvědom si, že máš to štěstí, že patříš mezi 20% nejbohatších obyvatel planety a nijak jsi tomu nepřispěl. Tak by ti trochu pokory a skromnosti neuškodilo.

      Smazat
    4. tak ty pitomče ještě prosad do prvniho článku naši ÚSTAVY to jedno tam vytunelované slovo SOCIÁLNÍ STÁT a tvoji utečení samopalníci nemuseji k muuti MAKRELE ,ale k tobě do kvartýru TV

      Smazat
    5. tro(t)ll 15:30 = лишний человек

      Smazat
    6. vlast tě (13:32) potřebuje: "A Pepku, kdyby někdo povídal, že Obama je dobytek anebo, že tu válku nevyhrajeme, tak přijdeš a řekneš nám, kdo to povídal. Rozuměls? Teď zameč a vyskoč!"

      Smazat
    7. Pro tro(t)la 13:32:
      Dle Eurostatu meziroční reálný růst HDP v ČR v r. 2014 byl 2,0 %, což sice bylo nad průměrem EU (1,4 ), ale vyšší byl v Estonsku, Irsku, Lotyšsku, Litvě, Lucembursku, Maďarsku, Maltě, Polsku, Rumunsku, Slovinsku, Slovensku, Švédsku, V. Británii, Norsku a Makedonii.
      Míra nezaměstnanosti (harmonizovaná, sezónně očištěná) letos v září dosahovala v ČR 4,8 %. To je zhruba polovina průměru EU (9,3 %), ale nižší byla v Německu a na Islandu.
      Nízká míra chudoby v ČR, nejnižší v Evropě, je 1. dědictvím po socialismu, 2. je těžko mezinárodně srovnatelná, neboť kráčí o poměr příjmů chudších vůči národnímu mediánu příjmů. Lidé s příjmem pod 40, 50, 60 či 70 % středního příjmu v ČR mají zcela jiný příjem (a kupní sílu a tedy životní úroveň) než lidé v té samé kategorii v SRN či Lucembursku a nebo naopak třeba v Rumunsku.
      Protože zde vystupujete opakovaně s nepravdami, lze Vás označit buď za hlupáka, který opakuje bláboly demagogů, lhářů a podvodníků, a nebo přímo za jednoho z nich. Vaše úroveň pak vrhá špatné světlo na celou českou pravici, což si řada lidí pravicového smýšlení nezaslouží. Zdá se, že česká pravice má problémy se svojí reprezentací a je personálně na štíru, když najímá k takové idiotské, nesmyslné činnosti takové duchovní kreatury, jako Jste Vy. Pokud Jste provokatér z řad praštěných levičáků, tak kéž je osud k české levici milostiv, až se dostane k moci a bude hledat partnery. Levičáci levici nakonec jedině poškodí.
      KR

      Smazat
    8. 15:30 Za posledních 26 let u nás kromě 2 montoven nepřibyly žádné významné výrobní kapacity. Žijeme z toho, co tu bylo vybudováno v předchozích 40 letech. Přesto patříme mezi 20% nejbohatších obyvatel planety. Komu tedy za to vděčíme?

      Smazat
  14. 11.47 to fakt neni lumpárna.Já komunista mám radost,že se podařilo převést ŠEST MILIONŮ pracovních míst nenažraných boháčů do mé drahé KOMUNISTICKÉ ČINY a tak způsobit,že NWO nyní musí živit své nezaměstnané v USA na dluh a ten dluh zase brzy narazí na fiskální útes.
    Za cvíli ti nenažranci nebudou mít ani peníze na patrony pro své soukromé armády IS ,které posílají dělat světový bordel po celé planetě.No kdyby to věděla celá naše drahá komunistická strana zvítězila by ve volbách,ale ti pitomci neumí znárodnit ani svůj web natož nějakého pořádného kapitalistu

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Už ty prachy na patrony pro IS nemaj,tak jim je blbej Sobotka s obřízkou Stropnickým daroval......250 tun.....to bude u Aleppa ran,jak u Verdunu anebo "ran jak vo božím těle".....

      Smazat
    2. Kdyby byli komunisti co k čemu,poslali by SINGEROVI kruh do nosu,aby se mohl dát odtáhnout jako dobytek,ale oni na gaunery serou nikdo se tu neobjeví,namisto,aby ty psy poslali chrápat do boudy a ta kurvokracie dostala do rypaku

      Smazat
  15. Nemáte dojem, že dluhy Evropy jsou možná kriminálním činem organizované skupiny zločinců a proto by měly být prohlášeny za neplatné?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nemám takový dojem.
      Mám v tom jistotu.

      Důkazů je na internetu bezpočet.
      Není boha proti nim, který by neplatnost dluhů prohlásil, mají už dostatečnou převahu moci.
      Politiky omotané kolem prstu. I daleko pod úroveň našeho malého Hamáčka a Singerka.
      .---
      Dilema levice pravice je už dávno hrou.
      Reálně funguje, v celém západním světě, dilema normální versus bohatí.
      (A bohatí se už nenechají omezit. Ani dobrovolně se neuskromní, nemohou, konkurují i sobě navzájem.)
      Hrozí, možná začíná, kolaps dosavadní západní civilizace, hrozí to, že začne válkou.
      Děda.

      Smazat
    2. Za výrobu bordelu a chaosu válek by bylo na čase zorganizovat tribunál podobný NORIMBERSKÉMU a zabavit jim všechno jmění,aby ho nedávali fašistům v KYJEVĚ a nepodporovali teroristy IS,kteři brzy pošlou své samopalníky i NA OZUBENOU PLEŠ.

      Smazat
  16. Pane Mrázek, výborně stručně jasně a pravdivě popsáno, díky, Děda.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ted by zdejši web politici měli pozbírat odvahu a založit stranu kde by bylo v programu Postavit guvernera před soud a tak vybulit jeho diktaturu zlodějů

      Smazat
  17. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětSmazat
  18. zase jeden pablb (13:32), co věří masmédiím a oficiálním statistikám

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A čemu mám věřit? Tvým smyšleným žvástům vytaženým odněkud z prdele, pablbe? Dík, nechci.

      Smazat
    2. tro(t)ll 18:09 = лишний человек

      Smazat
    3. 18:09 Stačilo by vytáhnout hlavu z vlastní prdele a nemít v ní nasráno. Řečeno tvým slovníkem.

      Smazat
  19. Nezaskodi trochu vtipu.Pani ucitelka sa pyta deti,ake zamestnanie ma otecko.Deti hovoria,,möj otecko je lekar.möj je automechanik.möj sofer.Len Jozko nechcel povedat,ale nakoniec hovori,,möj otec je stripter v bare.Pani ucitelka mu ale hovori,,Jozko,tvoj otec predsa nerobi striptera.co teda robi,Nakoniec Jozko prezradil.,Möj otec je riaditel banky,ale nasa rodina sa za to hanbi.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tomu se na schůzích opravdu smějete?

      Smazat
    2. Jožko bude syn toho z české národní :-)))

      Smazat
  20. Kdy mi ten ČNB guvnovert vrátí 2,20,které musim kvůli mému rabování platit za litr benzinu navíc už více než rok a on se chystá mě vykrádat dál.To je to ANO,BUDE LÍP toho bolševika,který pro naše vykrádání založil dokonce celé hnutí roztleskávačů a jeho hloupých voličů

    OdpovědětSmazat
  21. Hledáte velmi originální půjčku? Za přijatelnou úrokovou sazbu? Zpracované během 3 až 6 pracovních dnů. Už jste byla odmítnuta neustále vaše bank a jiných finančních institucí?

    Dobrou zprávou je, tady !!! Nabízíme úvěry v rozmezí od $ 1,000.00 Minimum. na $ 5,000,000.00 Max. na 2% úrokovou sazbou ročně. Úvěr pro rozvoj podnikání a konkurenční výhodu / obchodní expanzi.
    Osobní půjčky (Secure a Nezajištěné)
    Obchodní úvěry (Secure a Nezajištěné)
    Konsolidace půjček a mnoho dalších.

    Jsme certifikováni, důvěryhodné, spolehlivé, efektivní, rychlý a dynamický a vzpomenout na své finanční stabilita je naše starost. Zkušební vás přesvědčí ..... Všechny odpovědi by měly být předány do e-mailu společnosti: honestlender0@yahoo.com

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.