Reklama

neděle 29. listopadu 2015

Několikrát když

Michail Stavrev
29.11.2015
 

Když Luftwaffe bombardovala v dubnu 1941 Bělehrad, němečtí piloti stříleli na své srbské kolegy, kteří bezvládně viseli na padácích po prohrané bitvě o nebe nad svým hlavním městem. Ano, za druhé světové války se stalo hodně špinavostí, ale tato, byť na oko nevýznamná, měla zásadní smysl. Byla předělem v chápání vojenské cti. Mezi bitevními letci vládla nepsaná pravidla, která byla nastavená už v bojích první světové války. Němci tyto zásady zcela odhodili ve jménu své údajné nadřazenosti. A nebyli jediní.

Když Američané a Britové bombardovali ten samý Bělehrad na pravoslavné velikonoce 1944, byl to takový masakr, že Němci i Srbové nechali válku válkou a věnovali se společně hašení a záchranným pracím. Anglo-američtí letci srovnali se zemí i zoologickou zahradu, kterou charakterizuje fotka slona rozervaného na kusy. Těžko říct nakolik pomohla spojencům k celkovému vítězství splašená zvěř v ulicích hořícího Bělehradu, ale konec druhé světové války byl dalším předělem v chápání válečné morálky.

Když letecký svaz tří bombardérů B-29 pod vedením Paula Tibbetse shodil atomovou pumu Litle Boy na Hirošimu, lidstvo dospělo do nové fáze používání zbraní hromadného ničení. Ještě více lidí však zemřelo při bombardování Drážďan fosforovou municí. Vypařené mrtvoly v Hirošimě, Nagasaki a Drážďanech však byly jen předehrou k další vývojové fázi zbrojní industrie a významné posunutí morálních mantinelů politických elit, především té demokratické části světa. Technologie smrti se dále zdokonalovala. Nejvíce lidí zahynulo za použití napalmových bomb během kobercových náletů v Korejské válce a ve Vietnamu.

Když sovětské rakety sestřelily 1. května 1960 americké špionážní letadlo U-2 byl jeho pilot Gary Powers odsouzen na deset let. Byl však po kampani západních médií velkoryse Sověty propuštěn po 21 měsících. Mnohem více nepříjemností však Powers zažil doma, protože CIA mu nevěřila, že nepřistál sám a nepředal Rusům svůj stroj dobrovolně. Tento sestřel byl také epochálním zlomem, jelikož raketová technika ukázala schopnost zničit jakýkoliv letoun a nebe se, alespoň z pohledu velkých mocností, nadobro zavřelo. Většina zemí však dodnes nedisponuje prostředky schopnými účinně likvidovat cíle nad výškou šesti kilometrů, takže jsou stále zranitelné letadly velkých mocností, jak ukázal osud Súdánu, Jugoslávie, Iráku, Libye a dalších států.

Když irácká protivzdušná obrana sestřelila během operace Pouštní bouře v roce 1991 italský bitevní bombardér Tornado, padli piloti Bellini a Cocciolone do zajetí. Oba pak vystoupili v irácké televizi a litovali svých činů, dokonce plakali. Celý západní svět od Los Angeles po Sydney lkal o nelidském mučení, porušovaní válečného práva a mezinárodních úmluv. Oba piloti však zůstali živí.

Když syrští Turkmeni rozstříleli ruského letce ze sestřeleného Su-24, žádný nářek slyšet nebylo. I tento incident však znamená předěl v chápání válečné morálky. Na celé události je zarážející především to, že ruský bitevník nebyl varován (především) ze svých zdrojů. Kapacita, kterou má nyní Rusko ve Středozemí, na to musí mít potenciál. Skutečnost, že ruský stroj nebyl takto jištěn, napovídá, že s podobnou situací se asi nepočítalo. Výraz „nůž vražený do zad“ je zcela na místě. Naše a západní média se snaží incident udržet na lince Moskva – Ankara, ale má mnohem větší dosah. Týká se i důvěryhodnosti NATO jako takového.




81 komentářů :

  1. Ve válce neplatí žádná pravidla. Válka znamená otevření stavidel neomezenému násilí a mstě, gentlemanské dohody v ní neplatí a prakticky jsou neudržitelné. Doba rytířských soubojů a ujednání maršálků o pravidlech boje skončila před stovkami let (i tehdy - viz kupř. křížové války si nebrali válečníci žádné rukavičky - spíš nasazovali svým poraženým soupeřům "palečnice". "Civilizovaný" Západ zaklínající se lidskými právy a humanitou je největším porušovatelem mezinárodního práva. (viz Hirošima, Vietnam, Libye, Irák, Sýrie etc., etc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro nás v Evropě je mnohem horší, že vraždy pilota se dopustila "umírněná opozice" v Syrii, kterou chce EU a NATO chránit. Tento zločin se nikde ve sdělovacích prostředcích v ČR neobjevil.

      Vymazat
    2. Rusko se sestřelením svého letadla skutečně nepočítalo. Sejmuli ho totiž "spojenci". Aby nedošlo k podobné situaci, dohodlo se Rusko, Turecko a USA, že budou hlásit lety svých letadel spojencům. Rusko nahlásilo uvedené lety, klidně nastoupilo na bojovou akci, Turecko toho zneužilo a letadlo sestřelilo! Slova o noži zabodnutém do zad jsou přesným obratem. Vše dovršilo to, že oblasti byli zřejmě připraveny teroristické bojůvky, které situaci natáčely a po akci zavraždily jednoho člena posádky a bránily i průniku záchranného vrtulníku, což stálo život dalšího Rusa... Okamžitě poté Rusko zrušilo jakékoliv vojenské dohody s Tureckem.

      Vymazat
    3. Ano souhlas. Koncentrované zlo se nachází na Západě. Fašismus a jeho německá variace nacismus, eugenika, rasová segregace, plynové komory, atomová bomba a její aplikace, napoleonské války, křižácké výpravy, upalování lidí pro tzv. čarodějnictví, opiové války, otrokářství, kolonialismus, vybíjení Indiánů, likvidace Aztéků, Inků ... to všechno a mnoho a mnoho dalšího se zrodilo na Západě. To ze Západu se valí zlo směrem na Východ a do zbytku světa.

      Vymazat
    4. Moskva upozorňuje, že bojový letoun nesestřelilo Turecko, nýbrž CIA. Podívejte se na důkazy.

      http://megazine.cz/2015/11/moskva-upozornuje-ze-bojovy-letoun-nesestrelilo-turecko-nybrz-cia-podivejte-se-na-dukazy/

      Vymazat
    5. Jediná naše záchrana není USA a NATO, ale Rusko a Čína. To jsou tak silné mocnosti, že na ty nikdo nemá. Jadernou válku nebude riskovat ani ten největší zoufalec (každý ví, že žádné bunkry by nikomu nepomohly), protože tím by odsoudil i sám sebe- to nikdo neudělá - žít chtějí všichni. Proč myslíte, že Rusko má v názvu i kosmické síly? Už jsem tady psal, že v roce 1969 při konfliktu Ruska s Čínou došlo k tzv. vypařování čínských divizí po použití neznámé zbraně (dodnes žádný z obyčejných lidí neví co to bylo). Vezměte kolik let uběhlo od roku 1969 do dneška (jen 46 roků) a jak od té doby postoupil vývoj všeho možného, tedy i zbraňových systémů. Takže atomovky jsou jen strašák pro nás obyčejné lidi, protože nám bylo ukázáno jak fungují a jaká po jejich použití zůstane spoušť a devastace a hlavně neobyvatelné území. A obyvatelné území bude potřeba pro všechny, aby mohl dále pokračovat rozvoj lidstva.

      Vymazat
    6. Turecko ale není ve válce s Ruskem, jestli jsem tedy něco podstatného nepřehlédla. Takže je to celé ještě větší ničemnost. Doufám, že Turecko jako stát přestane existovat, myslím, že svobodný Kurdistán by konečně uklidnil situaci a o zbylé území se sousedi jistě rádi podělí.

      Vymazat
    7. Problémem je, že původním zdrojem je server What Does It Mean ( http://www.whatdoesitmean.com) jenž je velice nespolehlivým zddrojem. U nás jeho zprávy (jako i tuto) přebírá Orgo.net, jenž historii tohoto zdroje zná a přesto jejich zprávy publikuje jako věrohodné. Jejich zprávy se zdají napohled jako věrohodné, protože obsahují moře odkazů, ale když si kliknete na ty odkazy, zjistíte, že k obsahu zprávy nic nepotvrzují.

      Sorcha Faal je řádem (nevím jaké církve) jenž byl, podle jejich webu, založen v roce 588 př.nl v Tara, County Meath, (Irsko) a údajně jejím zakladatelem byla nejstarší dcera krále Sedechiáše, Tamar Tephi. Jméno, Sorcha Faal, pochází ze starověkého Gaeilge z větve Goidelic, irského jazyka a znamená:
      Sorcha: ta, která přináší světlo
      Faal: tmavému, temnému místu

      Řád Sorcha Faal se skládá z 18 klášterů v Irsku, Rusku, Egyptě, Libanonu a USA. Podrobnosti: http://www.whatdoesitmean.com/index7381.htm

      Z tohoto úhlu pohledu je nutné hodnotit pravdivost jejich zpráv. Dle mého názoru jde o klasický, umně vypracovaný hoax.

      Vymazat
  2. Rusko musí pochopit,že ty různé aliance proti ISIS jsou jen komedie.Stejně se to vždy obrátí proti Rusku nějakou zradou!Banderovci a teroristi jsou partneři NATO!

    OdpovědětVymazat
  3. NATO přece nemůže být a není důvěryhodné!
    NATO je jen zločinnou organizací, je politicko-mocenským nástrojem ovládaným administrativou USA.
    Těch USA, pro které žádná špinavost není dost špinavá, aby se jí vyvarovaly.
    Hovoří se o drzé provokaci Turecka, které zákeřně ve "společné" operaci s Ruskem vedené proti teroriskům IS(IL) a dalších džihádistů v Sýrii sestřelilo ruský bitevník.
    Ano, turek je vinen!, ale zároveň za ním hledejme i hlavního a skutečného viníka. Leadera světového terorismu. Státního! ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Opluštil.
      Naprosto souhlasím.
      Po posledních prohlášeních Erdogana,mám dojem,že si nechal navlíknout oprátku a dobrovolně od USA.Navíc se povedlo USA,znepřátelit Turecko s Ruskem,co byl jejich další záměr,protože až moc čile obchodovali s Ruskem,takhle je dostali do své náruče.
      zemedelec.

      Vymazat
    2. Znepřátelit sice ano, ale Turka není žádná škoda a Rus to ví. Spojenec, který to hraje na všechny strany, a to Turecko dělá už dlouho, nedodržuje žádná pravidla a kdykoliv vám vrazí "kudlu do zad", není žádný spojenec ani obchodní partner. Komu se nedá věřit, s tím nemá cenu spolupracovat. Čím dřív to Rusko zjistilo, tím pro něj lépe. Naopak tato pověst Turecka mu může uškodit i u jiných zemí, minimálně budou ostražití.

      Vymazat
    3. No prostě "typickej musulman",kterej je znám už ze Středního východu,Afghánistánu atd.
      Proradnost a úplatnost je musulmanovi vlastní a jak oni říkají:"nás si nelze koupit,ale jen pronajmout a když,tak jen na chvíli a kdy ta chvíle skončí,určujeme my..."
      Holt prostě ne nadarmo se říká:"křivej,jak turecká šavle...".

      Vymazat
    4. Mentalita národa se pozná už z jeho pohádek. Evropský hrdina je čestný, statečný rytíř, který chrání slabé, je pravdomluvný, no a kdo je hrdina pohádek tisíce a jedné noci? Ten, kdo dokáže druhé co nejlépe podvést, ošidit, okrást ... Prostě mentalita bandy, žijící z loupeží.

      Vymazat
  4. 29.listopadu 2015 9:14
    Souhlasím NATO je zločinecká organizace (bohužel my jsme jejim členem) . Proto je důležité z této organizace do které nás dostal opilec
    HAVEL vystoupit . Stejně tak z DOJČE EU

    OdpovědětVymazat
  5. Doufám, že Turci budou hluboce litovat sestřelu SU . . .

    OdpovědětVymazat
  6. Od Turků čekat dodržování nějakých dohod, pravidel apod.? No to snad nemůže být myšleno vážně, já s touto zemí obchoduji 20 let a žádné fair play jsem tu nikdy nezažil, platí jedna zásada, odkryji-li svoje záda, dostanu do nich ránu. Obchodnicky, pošlu-li zboží dopředu bez zajištění akredititivem, nedostanu již nikdy žádnou platbu. Českých firem, které Turci napálili, jsou stovky, neuvěřitelné story

    OdpovědětVymazat
  7. Mně na tom taky přijde úplně skandální, že o zbytečných mrtvých vojácích se vůbec nemluví, jako by ani nebyli. Přitom to je na tom všem to nejvíc šokující. Letadlo je jenom stroj, i když drahý, ale zabití pilota bylo neomluvitelné, Turci alias Turkmeni se chovají jako teroristi a jako s takovými s nimi musí být zacházeno. Je to mezinárodní skandál a NATO a média si myslí, že když to zakopou pod koberec, že to tím vyřeší. Nevyřeší, další spoustě lidí to otevřelo oči, co jsou to za zrůdy a do čeho nás to zatahují. Ale věřím, že žádný strom neroste do nebe, ani ten jejich.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dokonce video Reuters už přece zadokumentovalo, tváře bojovníků, kteří stříleli po pilotech a nebyli to žádní Turkmeni (syrští), ale Turci (turečtí) z tlupy Šedých vlků"

      Vymazat
    2. Tak se podívejte na chudáky migranty.

      http://vetvicka.blog.idnes.cz/c/481625/mloci-su-tady-a-fcil-se-enem-ceka-az-kdosik-rekne-fcil.html

      Vymazat
  8. http://medzicas.sk/prehlasenie-ramzana-kadyrova-k-turecku/

    OdpovědětVymazat
  9. Akce s SU-24 nebyla (jenom) turecká. To se nám jenom snaží poslední týden opakovaně vtloukat do hlavy naše prodejná masmédia, ale skutek utek. Počkejme si na omluvu Stoltenberga - viz článek, který vylučuje aktivní účast Turků samotných: http://www.nwoo.org/2015/11/28/americky-awacs-navadel-turecke-stihacky-na-su-24/

    OdpovědětVymazat
  10. NATO má dnes už jenom jedinou funkci. Kontrolovat vojenské jednotky států NATO aby dělaly přesně to, co chce USA. A bude-li nějaký problém a bude nutné jednotky NATO nasadit v boji, tak tam určitě v první linii nepůjdou USA, ale jejich vazalové, tj. především jednotky východoevropských zemí aby nakrmili rakety a kulomety nepřítele. A celá krásná EU má ohnutý hřbet až k zemi. Stydím se za vládu ČR. Premiér Sobotka blábolí nesmysly podle scénáře americké ambasády a Zaorálek je zalezlý a ani se neodváží nos vystrčit. Po sestřelení ruského SU herec Stropnický nechtěl/nemohl nic komentovat, protože ještě neměl v ruce americký scénář. To jsme s dopracovali v rámci demokracie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jediná naše záchrana není USA a NATO, ale Rusko a Čína. To jsou tak silné mocnosti, že na ty nikdo nemá. Jadernou válku nebude riskovat ani ten největší zoufalec (každý ví, že žádné bunkry by nikomu nepomohly), protože tím by odsoudil i sám sebe- to nikdo neudělá - žít chtějí všichni. Proč myslíte, že Rusko má v názvu i kosmické síly? Už jsem tady psal, že v roce 1969 při konfliktu Ruska s Čínou došlo k tzv. vypařování čínských divizí po použití neznámé zbraně (dodnes žádný z obyčejných lidí neví co to bylo). Vezměte kolik let uběhlo od roku 1969 do dneška (jen 46 roků) a jak od té doby postoupil vývoj všeho možného, tedy i zbraňových systémů. Takže atomovky jsou jen strašák pro nás obyčejné lidi, protože nám bylo ukázáno jak fungují a jaká po jejich použití zůstane spoušť a devastace a hlavně neobyvatelné území. A obyvatelné území bude potřeba pro všechny, aby mohl dále pokračovat rozvoj lidstva.

      Vymazat
    2. Pochopte konečně - NATO tu není proto aby ochraňovalo občany vtažené do tohoto spolku, ale proto, aby ochraňovalo zkorumpované systémy proti občanům, kdyby se náhodou probrali ze své malomyslné představy o západní "demokracii".

      Vymazat
  11. Ó , jak hluboko jsme klesli, když náš zástupce ve vedení !NATO! mlčky souhlasí s rozstřílení ruského plukovníka na padáku.

    OdpovědětVymazat
  12. Moc pěkně napsaný článek - dobré shrnutí a také dobré vyústění - Rusové jednoduše musí své vojáky chránit bez ohledu na to, jestli jim někdo připadá jako spojenec a nebo ne. Nesmějí se spoléhat na nikoho. I proto jsem několikrát psal, že selhala především Ruská taktika, jinak by k sestřelení SU 24 dojít ani nemohlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Váš úsudek je chybný. Co to je obětovat jedno stařičké Su 24?
      Kdyby k tomuto incidentu nedošlo - dobře, došlo k němu 2x dobře.
      Nyní má Rusko volné ruce a ...

      Vymazat
    2. 15:03

      A já zase myslím, že k obětování nedošlo, protože ruské letadlo dnes opět porušilo vzdušný prostor cizího státu. Bylo asi jen štěstím, že se jednalo o Izrael. Navíc již na počátku ruského nástupu už tam byl jeden incident s izraelským letectvem - rovněž kvůli narušení hranic (6 x ruské SU 30SM a vystartovaly na ně 4 x F -15 izraelského letectva. A tohle vše je jen chybnou taktikou. Můžeme se tedy jen domnívat, jestli poslední sestřel ( SU 24 od Turecka) byl oprávněný nebo nikoli.

      A jen tak mimochodem SU 24 je sice "stařičké", ale umí nést pořádné "zbraně". Stačí vzpomenout rok 2014 v Černém moři a paralyzaci amerického křižníku "admirál Cook", který "oslepl" po několika průletech právě SU 24 a rychle se vrátil do rumunského přístavu. Odkaz pošlu později (až ho najdu).


      Vymazat
    3. 15:03

      Odkazy - doporučuji pozorně přečíst.

      http://rusvesna.su/news/1448747684

      http://rusvesna.su/news/1448800766

      Jen ještě připomenu, že jsem prvně neuvedl 2 sestřely syrských MiGů (21 a 29) Turky, rovněž pro narušení vzdušného prostoru během operací proti IS s Rusy. A Turky vůbec nemusí zajímat jaké výsostné znaky letoun nese, jednoduše střílejí po všem, co naruší hranice.

      Vymazat
    4. Milý pane anonyme 18:12. Ve slušných roddinách se to nedělá. Existuje řada možností, jak narušitele vzdušného prostoru donutit k přistání. Notabene, když, podle slov ruskýcjh velitelů, byly USA a tím pádem i NATO včetně Turecka, pokaždé informování o průběhu letu ruských letadel. Takže sestřelit letadlo, které narušilo vzdušný prostor na dobu 17 sekund (ten čas je INFO z NATO), nelze vůbec ničím ospravedlnit. Ani tím, jestli před tím, nebo jinde došlo k podobným narušením vzdušného prostoru.

      Pokud jde o Izrael, ti by měli být zticha. Jakým právem lítají jejich éra ve vzdušném prostoru Sýrie? On jim k tomu dal prezident Asad svolení? NO a jestliže Irák požádá Rusko o zajištění vzdušného prostoru, tak mají Turci po bombardovámní Kurdů, protože jim Rusové budou sundávat jejich éra jedno za druhým.

      Vymazat
    5. 22:06

      Mílý pane anonyme, když je válka, tak jde slušnost stranou a tím spíše, pokud mi na území při mých hranicích může vzniknout autonomní území, které se může stát základem budoucího Kurdistánu (jak slíbil Assad i Rusové Kurdům).

      A co udělá Irák není vůbec jisté - tam to je zatím na vážkách. Bojí se Rusů asi více než Američanů - řekl bych. Bojí se hlavně Íránu, který prozatím Rusům pomáhá. Tam se to teprve uvidí.

      Vymazat
    6. Turecko, USA, UK, Francie, Saudská Arábie a další, vyhlásil snad někdo z nich Sýrii válku? Tak o jaké válce zde mluvíte? Všichni tito šmejdi tam, jsou ilegálně. Bez pověření RB OSN, bez souhlasu legální vlády Sýrie, reprezentované prezidentem Asádem, takže je lze de jure i de facto považovat za agresory. Ale oficiální válku nikdo Sýrii nevyhlásil.

      Vymazat
  13. Rusku už dnes musí být jasné, že vrcholí přípravné práce k jeho napadení a že se nemůže spolehnout na žádnou smlouvu nebo dohodu, pod kterou se podepsal jakýkoliv stát EU a NATO. Snad už jenom totální trubka si může myslet, že následující akce jako byly dříve např. sankce, ale i letošní řetězec - sestřelení A321, vyloučení ruských atletů z ISAF, vyhození do povětří stožárů s proudem pro Krym, sestřel SU-24, střelba turecké armády přes hraniční čáru na syrskou armádu, opětovné ostřelování "staženou" vojenskou technikou Donbasu (včera tam zase hořely činžáky), že toto všechno je jenom řetězec náhodných a nesouvisejících akcí. Nikoliv, Pobaltí je už mediálně i vojensky zahuštěno, nyní se dokončuje stejná příprava jižního (Turecko) a východního (Ukrajina) křídla. Toto všechno řídí jeden jediný loutkář podle svého starého plánu a evropské ovce jsou krok za krokem připravovány k cestě na válečná jatka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ovce jsou už tak tupé, že se ani nediví, že prý Hollande se svojí lodičkou zakládá jakousi novou koalici proti Islámskému státu a že prý kvůli tomu jede za Putinem ? Ovce už zapomněly, že přece jedna americká kolälice (60ti států) přece už více než rok "aktivně" bojuje proti témuž Islámskému státu ? Podle mého osobního názoru dostal Hollande od šéfa jet do Moskvy s ultimátem (aby nebyl na IS a Turecko tak zlý) a veřejná část byla společná fotka pro média.

      Vymazat
    2. NATO zřejmě zahušťuje jižní křídlo: Německo (!) oznámilo vyslání 1.200 vojáků do Sýrie, dokonce se do Sýrie chce vydat i vymírající Bulharsko. Otázka: ještě si někdo myslí, že to bude proti IS nebo pro posílení IS ?

      Vymazat
    3. už chápu že se bude v ČR potřeba 5-ti tisícovek v zeleném a rádi by už i unisex odvody v ČR

      Vymazat
  14. Pamatujte, kdo si "něco" začne se židy nebo muslimy, nevlastními bratry židů, špatně skončí. Zvláště když nepatří k vyvoleným nebo nevlastním bráškům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mají i genetickou shodu

      Vymazat
    2. Omyl příteli arabové a židi jsou vlastní bratři a ne nevlastní. Počti si v hystorických knihách a dočteš se vše. Palestinci, Židé, Jemenci, Syřané, Iráčané, atd. jsou všechno Arabské kmeny a jsou to vlasní bratři.

      Vymazat
  15. Asi se to někomu líbit nebude,no jsem zajedno s autorem článku.Proč piloti su-24 nebyli varováni od svých,vždyť ti to museli vidět?A nepřátelské manévry lze rozpoznat!
    Takže,zase osvědčené-KOMU TO NEJVÍC PROSPĚLO?
    Fandím rusům z důvodu vyššího principu mravního,no není všechno zlato, co se blyští!
    Pedros

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A o čem měli být asi tak piloti varováni ? To jim měli raportovat každodenní skutečnost, že tam za čárou lítaj nějaký stíhačky NATO, když Rusko slavné americké koalici nahlašuje předem svoje letecké akce nad územím Sýrie, aby nedošlo ke vzájemné kolizi ? Kdy pochopíte, že toto nebyla provokace Turecka, ale byla to provokace NATO, které tam právě kvůli tomu přesunulo před několika týdny celou letku F-16.

      Vymazat
    2. Moskva upozorňuje, že bojový letoun nesestřelilo Turecko, nýbrž CIA. Podívejte se na důkazy

      http://megazine.cz/2015/11/moskva-upozornuje-ze-bojovy-letoun-nesestrelilo-turecko-nybrz-cia-podivejte-se-na-dukazy/

      Vymazat
  16. Putin odeslal do Sýrie 150. 000 vojaku a take a nakazal okamžite rozmístěni Ruských Spetsnaz regionu Rojava!! Íránský Press :: Veterán Today :::

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Americe (přesněji nikoliv Americe, ale Pindostánu) se nepovedlo vyvolat loni evropskou válku na Ukrajině, ale asi se jí to povede příští rok v Sýrii.

      Vymazat
  17. Putin odeslal 150.000 vojaku do Sýrie !! Íránský Press ::Veterán Today ---

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro Ikema Moniku :
      Proboha, ověřujte si svá tvrzení.
      Bylo by to hezké, ale je to z říše fabulací.
      Pavel p

      Vymazat
    2. Prošel jsem teď komplet celý web "Veterans Today", ale nikde o tom není ani čárka. Pouze komentáře k nasazení systému S-400, poté článek o začínajících rozbrojích mezi tureckým prezidentem a několika generály jeho armády, a článek otom, že turecká letadla s okamžitou platnosti přestala narušovat řecký vzdušný prostor, což dosud běžně činila.

      Vymazat
  18. 11:04 Pedros....
    .Z vyššího principu mravního jsem také
    absolutně na straně Ruska....!
    (není to výstižněji řečeno i když Drdu zrovna nemusím)...
    jituš

    OdpovědětVymazat
  19. Hollandovi zakázali předat Rusku vrtulníkové lodě Mistral, asi už tehdy předpokládali, že by je Rusko mohlo nasadit v Sýrii. A pak stejnou loutku pošlou na nějaké zásadní jednání s protistranou ? To je obyčejnej parlamentář.

    OdpovědětVymazat
  20. Je to divný, NATO (Stoltenberg) nedávno prohlásí, že s běženci nebudou mít armády NATO nic společného, že to není úkol pro NATO. Na druhou stranu se skokově zvyšují rozpočty a početní stavy armád. Asi se naopak budou muset podílet na příštím navyšování početního stavu běženců. Proud živé síly nesmí být přerušen !

    OdpovědětVymazat
  21. Do včerejška jsem nevěděla, kdo je Tomáš Ortel, ale je to opravdu výborný zpěvák a určitě není ovce. Najděte si na YOUTUBE jeho píseň USrajinA. Tam najdete odpověd na všechno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom, že existuje nějaký ortel jsem se dozvěděl asi před týdnem, když jsem dostal tento odkaz na jeho písničku MEŠTA, která je lepší ne USrajinA.

      https://www.youtube.com/watch?v=bi448xbDrVo

      Vymazat
    2. až na to, že žádná píseň USrajinA neexistuje, je to plagiát. Oficiálně se ta skladba jmenuje 11.září a s Ukrajinou nemá nic společného...
      ortel . cz/tvorba/text-skladby-ortel-mesita-11-zari

      Vymazat
  22. Tak nevím, jestli jsou všichni, kteří se tu rozplývají nadšením nad Ruskem tak naivní, tak hloupí nebo tak uplacení. Když USA omylem trefilo nemocnici a zabilo pár civilistů, to bylo řevu. A teď Rusové chtějí vymazat z povrchu dvousettisícové město a vy mu freneticky tleskáteRv. Ještě hloupější jsou názory, že Rusové v Sýrii bojují i za nás. Rusové tam bojují jen a jen za své vojensko-mocenské zájmy, za svůj vliv na blízkém východě a za své vojenské základny v Sýrii. Taky si tam vyzkouší nové zbraně a snaží se zastrašit svět svou vojenskou silou. Jako vedlejší produkt je odvedení pozornosti ruské veřejnosti od hospodářských problémů Ruska pomocí vojenského nacionalismu.

    Čechy Putina zajímají jen jako bývalý satelit, kterého by zase rád měl v područí.

    Mimochodem IS pro nás neznamená žádné vojenské nebezpečí. Nebo si myslíte, že padesát tisíc džihádistů nasedne na Toyoty a s kalašnikovy pojedou dobýt Evropu? Nebezpeční jsou jednotlivý teroristé, ale ti ke svým akcím nepotřebují IS. A totální vybombardování IS bude mít jediný následek. Tisíce mrtvých neviných civilistů a většina šílených džihádistů se rozprchne po celém světě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. soudruhu, mohl byste nám prozradit, kterou nemocnici Pindostán trefil omylem ?

      Vymazat
    2. 12:34
      máte to popletené vážený....rusko nezačalo žàdnou válku ....Rusko se vždycky muselo bránit
      neřádu,který si na něj odjakživa brousil zuby..ať už to byl tatar po staletí až do dnes empire a company...(z toho resultující války a vraždy)
      v dějinách x-krát doloženo,máte k dispozici literaturu, můžete se pustit do rešerše..
      co se týče nevinných a pro nás ne nebezpečných džihadistů ,to snad nechám bez komentáře-škoda času....
      jituš

      Vymazat
    3. Tleskám Ti, Ty jsi chytrý troll. Jen tak dál! Snad se Ti někdy v budoucnu rozsvítí!? Ale nejprve se probuď a vytáhni si ruku z nočníku!!!!

      Vymazat
    4. 12:34 nezlob se, ale jsi debil.Máš sice částečnou pravdu, že Rusko v Syrii bojuje jen za sebe a za nás ne. Ovšem s tím, 50 tisích bojovníků nasedne na Toyoty a pojede dobýt Evropu to je naprostý fakt. Ono jich nebude 50 tisíc a možná nepojedou ani na Toyotách, ono jich bude několik set tísíc ne-li několik milionů. Ví musíš připočíst i ty všechny migranty, kteří teď přicházení do Evropy a budou zde čekat jen na povel. Proč myslíš, že jsou to všechno mladíčci ve věku do 35 let, kteří tvoří 85% všech migrantů.. No přeci proto, že ti jsou relativně v nejlepší fyzické kondici a navíc jsou propagandou tak zblnutí, že nebudou o ničem přemýšlet a půjdou do války bezohledu na její následky. Viděl jsi přicházet do Evropy nejaké starce nebo větší množství žen a dětí, já tedy ne. Máme se na co těšit a nebude to s takovou dlouho trvat.

      Vymazat
    5. Tleskám Ti, Ty jsi chytrý troll. Jen tak dál! Snad se Ti někdy v budoucnu rozsvítí!? Ale nejprve se probuď a vytáhni si ruku z nočníku!!!!

      Vymazat
  23. Je třeba rozlišovat jedno. Pro výsadkáře je padák DOPRAVNÍ prostředek. Stejně jako pro pěšáka nákladní automobil či BVP. Tedy z vojenského hlediska nevidím důvod jej neničit. Pro pilota sestřeleného letounu je padák ZÁCHRANÝ prostředek stejně jako třeba sanita označena červeným křížem, nebo půlměsícem. Rozstřílet pilota na padáku je nejhrubší porušení válečných konvencí i nepsaných pravidel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle stejné pindosácké teorie je třeba zničit celou nemocnici se stovkou pacientů na jedno podezření, že je mezi pacienty třeba takový Snowden. Jste imbecil !

      Vymazat
    2. Člověk se už nediví, že Ženevskou úmluvu (k pilotům na padáku) nedodržuje ani Turecko a že ji už ani nezná tiskový mluvčí State departmentu. Ignorance všech pravidel a zákonů se již značně rozšířila i mezi lid obecný český.

      Vymazat
  24. Jistě, v arabském světě pořád platí pravidlo "oko za oko, zub za zub"

    OdpovědětVymazat
  25. NATO se připravuje na pozemní operaci v Sýrii a naváží tam živou sílu i techniku. A to všechno bez pozvání Asada. Asi NATO dostalo pozvání přímo od Islámského státu, docházejí mu žoldáci, potřebuje čerstvé posily. Ty borci z Ukrajiny (hrdlořezi Azov) to sami nespasí.

    OdpovědětVymazat
  26. Pouze NATO je zárukou celosvětové lásky a míru. Nejlépe to dokumentuje přímo Evropa a zářný důkazem je toho Kypr a dřívější nepřekonatelné letecké souboje dvou členských států NATO - Řecka a Turecka. Předvídavý a prozíravý premiér Sobotka by s tím měl počítat a za každou cenu být zadobře s Erdoganem.

    OdpovědětVymazat
  27. západ by měl proti ruské agresi tvrdě zakročit a ne jenom koukat, jak se pod záminkou boje s terorismem rus roztahuje, vraždí civilisty a podporuje diktátora, který má na svědomí více mrtvých než IS... IS je potřeba zničit, ale na stylem sto mrtvých civilistů na jednoho teroristu jak to dělá rusko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v NATO už jede příprava na pozemní operaci, nechceš se přidat ?

      Vymazat
    2. "Červený šátečku, kolem se toč, jedeme na Rusa, nevíme proč"

      Vymazat
    3. neznám to přesně, ale někdo (Stalin ?) prohlásil, že dokud se nepřátelského území nedotkne bota pěšáka, nebude osvobozeno

      Vymazat
    4. Proti tebe by mali zakročiť ošetrovatelia z Bohníc a nasadiť ti liečbu. Ale najlepšia liečba by pre teba bolo, aby si tých "mierumilovných teroristov", či už z IS alebo USA, išiel osobne podporiť do Sýrie, ináč si len za tlčhubu.

      Vymazat
    5. 13:17 Hezky jste popsal situaci na Ukrajině. Jenom jste si zaměnil Ukrajince s Rusy. Chápu, těžko se to rozlišuje, všichni mluví rusky.

      Vymazat
  28. Jéjda-i zde jsov uviědomnelí občané naši EU unie Anonymní29. listopadu 2015 13:17 i Anonymní29. listopadu 2015 12:38 a také Anonymní29. listopadu 2015 12:34-vi moji pokrevní bratři.I muj doktor je ješte na oběde at žijí Bohnice mí kolegové,Falmer.

    OdpovědětVymazat
  29. zapomněl jsem taki na mího kolegu anonyma 29. listopadu 2015 13:17-skviělí příspiěvek kolego soudruhu pán,Falmer.

    OdpovědětVymazat
  30. nebudte tak moc zatvrzelí vúči západu vid západní vúdcové jsov velkorysí jako naše justice k občanúm,Falmer.

    OdpovědětVymazat
  31. Tak mně jde hlava kolem, kolik je tu podezřelých: Turecko, NATO, USA (Pindostán) a zde nakonec prý samostatná akce CIA. Hlavně, že Pindostán včetně Hollywoodu (Obama) může prohlásit, že on nic, on muzikant. Kolik je teda vlastně Amerik ? http://megazine.cz/2015/11/moskva-upozornuje-ze-bojovy-letoun-nesestrelilo-turecko-nybrz-cia-podivejte-se-na-dukazy/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. perlička z Izraele: nějaký ministr prohlásil, že nedávno ruský bojenský letoun narušil izraelský vzdušný prostor o 1,6 km, ale že řešení a postupy v těchto případech byly předem dohodnuty oběma protistranami. Zbývá už jenom dodat: je to štěstí, že Izrael není členským státem NATO ?

      Vymazat
  32. Ten incident s rozbombardovanou ZOO měl ve svém jednom filmu i srbský režisér Kusturica, moc pěkně natočené.

    OdpovědětVymazat
  33. Jenom poznámka, spíše upřesnění textu v článku, kde se píše, že Garry Powers, byl velkoryse po 21 měsících sověty propuštěn. Autor by si měl prostudovat přístupné materiály, např. u tety WIKI. Zde jsou fakta:

    Možná se jmenoval jinak, svět ho znal pod jménem Rudolf Ivanovič Abel. Deset let řídil sovětskou výzvědnou síť v USA. Byl mistrem konspirace, a jak prohlásil jeden z představitelů tehdejší FBI – "největší špion 20. století byl géniem nenápadnosti". Osudným se mu ale stal jeho spolupracovník, podplukovník KGB Reino Haihanen, vlastním jménem Nikolaj K. Ivanov. Moskva ho Abelovi poslala na pomoc, aby mohl rozšířit pole působnosti. Ovšem spolupracovník více holdoval vodce a lehkým ženám, a protože se bál, že se bude muset vrátit do Moskvy, Abela prozradil. Abel byl odsouzen k trestu smrti na elektrickém křesle. Obhajobě se podařilo ve druhé instanci změnit trest smrti na 30 let.

    1. května 1960 ruská raketa zasáhla americký špionážní letoun U-2 řízený americkým pilotem kapitánem Garrym Powersem nad Sverdlovskem (dnešní Jekatěrinburk). Při monstrózním procesu, byl Powers odsouzen na deset let v pracovních táborech za špionáž. Powers se dokonce v Rusku oženil. Po diplomatických přestřelkách se vše uklidnilo, ale to už v Berlíně stála zeď rozdělující město. Byla dohodnuta výměna zajatců, která se uskutečnila dne 10. února 1962 na tzv. "Mostě špiónů" - Viz VIKI - Glienicker Brücke přes řeku Havel spojuje území města Berlín (čtvrť Wannsee) s Postupimí. Sovětský svaz a Spojené státy použily během studené války tento most celkem třikrát k vzájemné výměně dopadených špiónů. V médiích je proto často označován jako Most špiónů.

    Takže žádná velkodušnost SSSR, ale taktická výměna agentů. Mimochodem na tomto mostě došlo i k výměně českých agentů působících v USA , Karla Köchera a jeho manželky Hany Köcherové. Ale to je již na jiné povídání.



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zapomněl jsem perličku na závěr:

      Abel zemřel 15. 7. 1971 na rakovinu plic. Powers zahynul 1. srpna 1971 jako pilot vrtulníku radiové stanice KNBC kvůli banální závadě - stroji došlo palivo. Francis Gary Powers je pohřben na Arlingtonském hřbitově.

      Vymazat
  34. Možná jen taková připomínka z Koránu.:
    Smlouva uzavřená s nevěřícím (členství v NATO, smlouva s Ruskem o společném postupu) může být kdykoliv beztrestně porušena.
    Pořád se divíte Turecku? :)

    OdpovědětVymazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.