Reklama

.

.

středa 11. listopadu 2015

USA uštědřily další ránu VW


Natalia Meděn
11.11.2015   Zvědavec
...a Merkel obdivuje americké partnery
Zdálo se, že skandál kolem Volkswagenu, největší německé automobilové skupiny, uvadl. Jak minulý týden napsal Frankfurter Allgemeine, skupina se dokázala z toho vymanit. Či přesněji, vedení Volkswagenu připustilo, že 11 milionů aut vyrobených v letech 2009 až 2015 bylo osazeno softwarem umožňujícím falšovat výsledky testů emisí. Německý výrobce aut byl nucen to přiznat americkou agenturou EPA, která testovala dieselové motory a zjistila odchylky.

Během testů se stalo jasným, že skutečné emise modelu Jetta byly 15-35krát vyšší, než bylo uvedeno, zatímco emise Passatu byly vyšší 5-20krát. Mluvčí skupiny nálezy nepopřel a připustil, že software umožňující manipulaci s výsledky testů byl instalován nejen v modelech Jetta a Passat, ale také v Beetle, Golf a Audi A3, vybavených dieselovými motory EA 189 o obsahu 1,2, 1,6 2,0 litru. Existuje dobrý důvod, proč jsem pozornost čtenáře upřela na tyto podrobnosti.

V důsledku odhalení stahuje Volkswagen téměř půl milionu aut prodaných v Americe, zatímco ředitel Volkswagenu Martin Winterkom, který je nyní vyšetřován pro podvod, dal výpověď, kdy stejný osud postihl řadu dalších ředitelů. Skupina okamžitě dala stranou 6,5 miliardy euro na krytí nákladů skandálu a toto číslo již bylo navýšeno (na 6,7 miliard). Zisky Volkswagenu se přeměnily na ztrátu, obrat se propadl a akcie klesly.

Nejdůležitější věcí nejsou ani tak finanční ztráty, ale poškození pověsti nejen samotného Volkswagenu, ale také Německa coby třetího největšího světového vývozce. V r. 2013 tvořila auta a náhradní díly více než 17% německého vývozu a byla největším zdrojem příjmů země, kdy po výrobě aut následovalo strojírenství, které tvořilo 15% celkových vývozů (na počátku 80. let naopak strojírenství u objemu exportu automobilový průmysl předstihlo).

Takže lze říct, že americká EPA dala černou známku nejen německým výrobcům aut. A nespokojena s tímto úspěchem uštědřila tato agentura další ránu na počátku listopadu, kterou Němci zcela určitě neočekávali: oznámila, že motory větší než 3 litry byly také vybaveny podobným softwarem určeným k ovlivnění výsledků. Takže Američané rozšířili svá tvrzení a zahrnuli modely VW Touareg, jakož i modely z pobočky Volkswagenu Audi – A6 Quatro, A7 Quatro, A8, A8L, sportovní auta Q5 a Porsche Cayenne.

Volkswagen tentokrát obvinění odmítá, ale americká agentura trvá na svém.

Co je výsledkem? Zatím japonská společnost Toyota dosáhla čistého zisku, kdy opětovně získala své globální prvenství v prodejích. A je zde další podivná podrobnost. Americká agentura zahájila vyšetřování německé společnosti před rokem a půl, v květnu 2014. V prosinci 2014 skupina stáhla půl milionu aut z amerického trhu a provedla opravu softwaru. Zdálo se, že věc byla uzavřena. Skandál se však obnovil opět v září 2015 a byl dále nafouknut na počátku listopadu.

S tvrzením, při kterém v této záležitosti nejvíce spadla překvapením čelist, přišla německá kancléřka. V projevu na summitu vydavatelů v Berlíně 2. listopadu (na výročním setkání organizovaném Spolkem německých vydavatelů novin) Angela Merkel použila obvinění proti německé společnosti… jako argumentaci ve prospěch podepsání Transatlantického obchodního a investičního partnerství (TTIP). „Viděli jsme, že emisní normy v USA nejsou v žádném případě špatné,“ oznámila německá kancléřka.

Vysvětlím: mimo dalších věcí odpůrci Transatlantického partnerství se obávají, že regulace v oblasti životního prostředí přijatá Evropskou unií budou oslabena. Představitelé EU si však s takovými triviálními věcmi starosti nedělají, stejně jako je nezajímá celkem velká hrozba vynořující se pro evropské výrobce, kteří nebudou schopni konkurovat Američanům, pokud bude TTIP podepsána.

Co se týká příběhu Volkswagenu, je logika Angely Merkel jedinečná. Místo, aby se pokusila chránit jednoho z největších německých zaměstnavatelů a národní auto milované Němci, německá kancléřka vyjádřila… obdiv ke svým americkým partnerům. Jinými slovy, uchýlila se k časem osvědčené metodě používané každým federálním kancléřem, který byl u moci dlouhou dobu. V každém případě je to bezpečnější, než mluvit o zrušení proti-ruských sankcí a návštěvě Moskvy, jak učinil vice-kancléř Sigmar Gabriel. A abych nezapomněla, musím poukázat na to, že skandál kolem Volkswagenu původně propukl okamžitě po tomto Gabrielově výroku (po kterém byl brzy nucen svá slova odvolat), zatímco se začalo
odvíjet nové vlákno skandálu po poslední Gabbielově cestě do Moskvy. Stále ještě někdo věří v náhodnost takovýchto shod náhod?





odvíjet nové vlákno skandálu po poslední Gabbielově cestě do Moskvy. Stále ještě někdo věří v náhodnost takovýchto shod náhod?

29 komentářů :

  1. Němci podváděli a sami si tím na sebe ušili bič, kterým je teď budou moci Američani lískat dle libosti. Němci asi neví anebo zapoměli, že lež má krátké nohy. Jestli vedení VW souhlasilo s falšováním a navíc implementovalo software, který jej umožňuje, tak potom si nezaslouží nic, než vyhazovat na hodinu, a firma jako celek, aby si ostudu vyžrala až dodna. Nelze bránit podvodníky nad rámec toho, co se vejde do prosté lidské blbosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gangsterské metody využivané k tlaku na státy se použivají nyní i na Německo,A to má zajistit podpis na TTIP,jinak bude zničeno ,nejen uprchlíky ale i dalšimi tzv.odhaleními,běžnými vyděračskými metodami použivaných i v ČR.Všimněte si,že vždy neoliberálové útoči na ty,kteři myšlenky přinášejí .

      NA PŘ KDO SE OZVE V ČR PROTI OKRÁDÁNÍ BANKOU ČNB MUSÍ BÝT PRÝ ZABIT.
      .

      Vymazat
    2. Co se týče TTIP - tak je to stejné jako s NATO, ... někdo za nás rozhodne, že se toho budeme účastnit, potom se létá bombardovat Bělehrad a Lýbie, a "my jsme toho účastníky"... dobrovolně, demokraticky...

      prostý člověk se takovým dějům může bránit tak, že volí strany, které mají v programu vystoupení z NATO, - myslím tim skutečně vhodí volební lístek do urny pro takovou stranu - a v případě schválení TTIP, strany, které mají v programu vystoupení z EU.

      Vymazat
    3. NWO KTERÉ MÁ VE VLEKU USA HROZÍ GIGA BANKROT

      pokud se mu rychle nepodaři vykrást RUSKO.

      Je tu totiž třetí podmínka BARNETOVA plánu.a ta zní.

      Žádný stát nesmí disponovat nerostným bohatstvím.Veškeré zdroje budou privatizovány a internaciolizovány.PŘEKLAD.Nikdo nás boháče z NWO nemůže zastavit ve stálém úsilí vyvolávat války.Jedině kdyby nás SÁM AMERICKÝ LID POSTAVIL PŘED SOUD PODOBNÝ NORIMBERSKÉMU a zabavil nám kapitál ,který použiváme k vyvolávání válek a terorismu a to za každou cenu..

      Tam totiž přišli koncerny KRUP a spol.o majetek takže zkuste to navrhnout OBAMOVI a to všichni včetně PUTINA.

      Vymazat
    4. To Ondřej Dvořák 11. listopadu 2015 14:52
      Pane Dvořáku - naprosto s Vámi souhlasím, ale to co uvádíte je pouze částí skutečnosti. Problém emisí byl zjištěn, řešen a tak nějak po kamarádsku "vyřešen" v r. 2014. Najednou rok po té EPA opět tuto "starou" kauzu vytáhla, oprášila a navíc rozšířila (přes popření VW) o motory nad 3L. PROČ??? Změnila se politika, metodika ... EPA, nebo se objevily zvýšené nároky na ŽP v USA?? NIKOLI!!!

      Z toho mi vychází, že jde o ekonomický tlak na N vzešlý z politické objednávky. Kancléřka Merkelová a s ní celé N a EU dostaly takovou ťafku (varování), aby se zařadily zpět do koalice proti RF pod vedením USA a nevymýšlely nějaké blbosti k oslabení jednotné protiruské linie. Tady vidím analogii s tlakem na změnu vstřícného přístupu F špiček ve 2. polovině 2014 k odvolání/zmírnění sankcí vůči RF. Nejdříve nepravomocné odsouzení BNP Paribas k pokutě 9 miliard dol. (to si mysleli, že zvrátí v odvolačce), pak vystřílení Charlie Hebdo (pořád jim ještě varování nedošlo), pak zákaz prodeje Mistrálů a hned následné potvrzení astronomické pokuty BNP. A najednou Holand vůči RF otočil a směrem k USA vstřícně vrtí pindíkem. Odměnou F dosatala cukřík v podobě zmírnění škod cestou náhradního prodeje Mistrálů Egyptu.

      Bič zapráskal a stádo je ukázněné zpět v jednom šiku, orientované kýženým směrem! Takhle se vytváří zahraniční politika USA.

      Mír s námi!
      Ferro

      Vymazat
    5. I v Demokracii mají osud své země v rukou občané-voliči. A co se týče poddannosti a nepoddajnosti, tak ta je ryze individuální.

      Vymazat
    6. To Ondřej Dvořák 11. listopadu 2015 16:49
      Hmm, hmmm,
      ale teď s Vaším tvrzením v 1. větě příkře nesouhlasím a odpovím citací neznámého klasika:

      "Kdyby volby mohli něco změnit, tak by je už dávno zakázali."

      S tvrzením ve druhé větě jednoznašný souhlas.
      Zdravím - Ferro

      Vymazat
    7. Je mi to v první větě šumák, a v druhé větě také šumák. Zajděte si do kavárny Slávie, tam Vám za to možná dají cukr zdarma.

      Vymazat
    8. To Ondřej Dvořák
      Škoda. Chvíli jsem měl pocit, že máte k věci co říci.

      Ferro

      Vymazat
    9. K prázdným blábolům nemám co říct.

      Vymazat
  2. Laikovi není jasné, jak ten software pozná, kdy se rozběhne motor v běžném provozu a kdy se provádí měření výfukových plynů. Že by byl namontován ve výfuku? Jak by si ta technika poradila s těmi vysokými teplotami, které jsou v tom výfuku? No a jen tak mimochodem, dovede si někdo představit, kdyby byla "v provozu" smlouva TTIP? To by pro Německo byla rána do vazu! A z toho by se Němci horko těžko vzpamatovávali. Nehledě na to, že těch ran by bylo čím dál tím víc! A nejen pro Němce!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někde jsem se dočet, že auto pozná že se zřejmě měří např. když motor běží, zároveň je otevřená kapota motoru, auto stojí nebo se točí jen jedny kola, jsou otevřeny dveře atd. Těch kombinací je více a počítač v autě to vyhodnotí a zapojí jiný režim motoru. Vok Jan Ostrava

      Vymazat
  3. S Merkel nepočítejte. Prapodivná minulost jejích rodičů a nakonec mírně řečeno i komunistická minulost samotné Merkel dává tušit, jak dalece ji mají američané v hrsti. Zdá se, že američané využívají dnes tajné informace informace k manipulaci státníků, dosazování zavázaných kašparů typu jacek a Porošenko. Na ty české stačí dupnout. jen Viktor Orbán myslím brzo onemocní rakovinou nebo záhadnou nevyléčitelnou chorobou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Merkelová nemá komunistickou minulost, ale protestanskou. Otec farář. Jinak souhlas. Marek

      Vymazat
    2. funkcionarka FD-"Jot"? ...obdoba naseho SSM ...jiste jen zertujete. ...ale zajimalo by me, co na ni skutecne maji ...napada me, jestli nespala treba s Honeckerem, nebo neco podobne nechutneho, na dceru protestantskeho pastora ;-)

      Vymazat
  4. Taky mě to šokovalo, že to nechala Merkelová být a vlastně to i přivítala, docela by mě zajímalo, co na to papaláši z VW, pro které to musí být dost citelná rána. Navíc pochybuju, že všechny ostatní automobilky berou tahle měření nějak vážně. Něco tu smrdí a doplatíme na to všichni.

    OdpovědětVymazat
  5. Ten kdo má technické vzdělání, a má o problematice nějakou povědomost, se ani nediví, ani se nijak nepohoršuje. Metodika měření emisí, v souvislosti s tlakem na jejich snižování, se stala klackem na nepohodlné výrobce. U větších dieselových motorů , dokonce i luxusních aut, včetně nákladních , už musí být dvě nádrže.Jedna na palivo, druhá na močovinu. Jestliže se sledují parametry škodlivin z paliva, tak už se nikdo nestará o to, co způsobí "neměřené" odpady z močoviny. Tvrdím, že není daleko doba, až se to bude někomu hodit,kdy se bude "řešit" i tato otázka.
    Jestliže musí výrobce dostat z motoru čím dál větší výkon, a čím dál méně spotřeby, tak tu energii tam nějak dostat musí. Technika má své hranice. Jestliže do motoru pošlete méně paliva kvůli emisím, tak výkon logicky klesne, protože už není jak ho technicky zvednout. Auto se courá, musíte řadit nižší rychlost, otáčky jsou vyšší, tedy spotřeba v provozu!!! naroste. Zjednodušeně, jestliže stejnou trasu jede auto na 5. rychlostní stupeň při 2. tis. otáčkách, nebo musí na čtvrtý(a nižší) při 3. tis. otáčkách, je spotřeba vyšší o 30%. Německé motory, koncernu VW zvláště, jsou dlouhodobě vynikající a kdo jezdí(l) s auty s těmito motory, musí potvrdit, že jejich spotřeba, oproti konkurenci, byla a je výrazně nižší. Jestliže provozně!! motor fakticky spotřebuje, oproti konkureci, méně paliva,ale přitom je výkonově uživatelsky příjemný, tak logicky musí mít i nižší i celkovou!!! produkci škodlivin. A jsme u meritu věci. ´Takovou konkurenci je třeba zničit. Protože není přeci důležité, jak se motor(auto) chová ekologicky celkově, ale jaké výsledky mu naměříme u stupidních zkoušek. Je to řízená a sprostá likvidace úspěšné automobilky (včetně naší Škodovky, aby bylo jasno). Se životním prostředím to nemá nic společného. Já za sebe konstatuji, že až si půjdu pro nové auto, bude to nejspíš Škodovka. Nejen z patriotismu, ale protože jako technik vím, že je to fakt dobré auto. J.B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velice dobře napsané a souhlasím s tím,že motory VW jsou výborné.
      Také bych k tomu dodal,raději z naší motorárny.Zřejmě koncern VW nestíhal vyrábět motory,tak jich vyráběl kde kdo a to už není ono.Ze své praxe můžu potvrdit,starší motory VW,nezmar.Jak píšete nejraději Škodovku,také souhlasím,jen nevíme kolik to může postihnout i Škodovku v MB.
      K tomu snad,pokud by byla podepsána smlouva TTIP,možná by byl konec dovozů VW do USA,nebo také záměr od USA,koupit VW za pakatel.Tak podobně jak z Plzeňským pivovarem.
      zemedelec.

      Vymazat
    2. Po podpisu zločinecké TTIP, je velmi pravděpodobné, že spoustu konkurenčních a úspěšných evropských podniků bude tlakem korporací zlikvidována nebo rorprodána do USA.Prazdroj se jistě těší na GMO suroviny, které bude plzeňské pivo obsahovat.Čeká nás období kolonizace se vším všudy, jako poslušní US mopslíci s US legislativou, která bude nadsazena nad evropskou, obchodování s Ruskem a Čínou USA budou omezovat a redukovat na co nejnižší úroveň.Postihne to celou EU, dokud se do té doby asi polovina roku 2017-podepsání TTIP, EU nerozpadne.

      Vymazat
  6. Spravne. Nacisticky Zvedavec nikdy nelze.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak hnusne pokrytectvi v tom zapadnim svete. Pamatujeme si, jak po padu SSSR se cinitele USA Anglie predhaneli nabizenim pratelstvi jak zvali Gorbacova, potom Putin na sva soukroma sidla a objimali je.
    Pritom ty kreteni zrizovali vojenske zakladny kolem Ruska a svadeli to jako obranu Izraele pred utokem Iranu.Na nabidku Putina, ze by ty
    radary proti Iranu mohli zridit blizko na uzemi Ruska najednou prestali mit zajem. V Nemecku, kde maji nejvetsi zakladnu v Evrope s posadkou 70 tis. vojaku a nekolik desitek letadel a skladiste atom.bomb se svymi koloniemi, skolami a nemocnicemi - srovnej s okupaci sovetu u nas -Pri odchodu sovet.vojsk z vychodni Evropy
    slibovali, ze take odtahnou z Evropy anebo snizi pocet.
    Vedeni Nemecka neustale chvalili a radili mezi nejvernejsim hned po
    Izraeli a pritom Merkelovou odposlouchavali.
    Je pravdepodobne, ze nemecke vedeni zna jejich zamery a vi, ze Nemci patri k inteligentnim narodum a ze jejich pratelstvi je jen fingovane a mohlo by se zmenit.
    Aby se tak nestalo tak najednou na sve pratele vytahuji jednu aferu za druhou - tak akce s temi auty jim musela byt znama jiz pred lety ale
    nyni nastala vhodna doba je dostat k zemi a vyslat k nim milion
    nevzdelanych anafalbetu.
    Tak jako Rusko i chytre Nemecko jim prekazi v jejich cilech -
    svetovlady.

    OdpovědětVymazat
  8. Ano dobře udělali jsme chybu,škody s touto vám nahradíme a to je vše! Od nás nedostanete ani šupinu!!!A samozřejmě nechceme nic o vás!!!! A tohle kdyby udělala celá Evropa tak bude klid !!!
    To USA neumí nikdo poslat do pr.ele?Navíc bych naložil lodě vrchovatě imigrantama a hurá do USA!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Aféra VW je ukázkový předvoj toho, co přijde po schválení TTIP.Že se TTIP schválí, je jistota.To již třeba naše elity by tohle přivítaly okamžitě, aniž by to četly.USA se zaměřily na oslabení Německa a frau Makrelen tomu ještě přikládá, jak z USA pískají.Evropu je potřeba ekonomicky oslabit a naučit poslušnosti k zákmům USA, hlavně proti Rusku a Číně!

    OdpovědětVymazat
  10. Jak je z médií ptrné(nikoliv mainstreamových), se již nadnárodní právníci a soudci těší na arbitráže, se kterými se roztrhne pytel, při podpisu TTIP jak se nakapsují.TTIP je kolotoč, jak definitivně zničit a rozložit ještě silnou Evropu, potažmo EU.EU zničí imigrace a americká TTIP, kde naši kámoši zpoza oceánu ovládnou ekonomiku států 28.

    OdpovědětVymazat
  11. ford opel subaru vsichni podvadej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jistě máte pravdu, ale VW je nejsilnější automobilkou a trnem v oku USA.

      Vymazat
  12. EU je ovládána potřeštěnými a zkorumpovanými idioty, kterým vévodí ultramagoři Junckers a Tusk,v těsném závěsu s vydíranou Merkelovou, Hollandem a Cameronem.Pro své osobní ambice tito lidi klidně obětují vlastní národy do podrůčí zlodějům a nenasytným zrůdám z USA. Na co si to vlastně hrají v tom korporátně-fašistickým Fašingtónu? Stát s 320mil.populací si chce vyskakovat na zbytek světa se 6,8mld.lidí a ovládat jej?Vždyť i ta blbá EU má 500 mil.obyvatel, kteří si tohle svinstvo od USA nechají pořád líbit? A ta TTIP pošle Evropu do kytek, v současnosti Evropu USA srážejí do velkých ekonomicko-etnických problémů tou organizovanou migrační tsunami. Kdy už se konečně najde ta neustále farizejsky proklamová jednota EU?? Ta jednota, která by v rámci zachování samotných historických kořenů Evropy jasně řekla USA : "Bylo toho už vážně dost,končíme s vazalskou slepou poslušností k tomu imperiálnímu diktátorovi ze SSA. Táhněte ke všem emeryckým čertům, vy emeryčtí lotři a loupežníci "!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ještě bych doplnil - idioty závislými na alkoholu. To je asi ten základní kvalifikační požadavek americké "kádrové" politiky ve vazalských státech. V případě Jelcina dodnes litují, že se upil k smrti tak rychle.

      Vymazat
  13. VW bude v Americe platit každému "poškozenému" majiteli vozu výpalné ve výši asi tisíc €. Čeští majitelé ale dostanou velké h.... Paráda, tak to je asi ten podstatný cíl utajené TTIP. Pomoci Americe přežít a vyžít. Pochopitelně, že za cizí !

    OdpovědětVymazat