Reklama

.

.

úterý 16. února 2016

Džungle před tabulí

Pavel Letko
16.2.2016 E-republika

Džungle před tabulí, na níž jsme nevěřícně zírali ve vynikajícím snímku z roku 1955, dorazila do české reality

Za normálních okolností bych zprávu o šikanování učitelky žáky ponechal bez komentáře. Jsou důležitější zprávy. Jenže zrovna ke Střední průmyslové škole Na Třebešíně, kde se událost stala, mám zvláštní vztah. Mezi její absolventy patřím totiž nejen já, ale i moji synové. Navíc se tato škola nachází "co by kamenem dohodil" od místa, kde bydlím.




Co se stalo?

Podle zpráv a videa uveřejněných v médiích pětapadesátiletou učitelku utýrala trojice studentů, kteří na ni řadu týdnů útočili, omezovali ji a ponižovali. Šikanovaná učitelka Ludmila W. byla převezena do nemocnice, kde následně zemřela. Příčinná souvislost je sice sporná, nicméně fakt šikany už zpochybnit nelze. Džungle před tabulí, na níž jsme nevěřícně zírali ve vynikajícím snímku z roku 1955, dorazila do české reality.

Ředitel školy nechce poskytovat další informace, prý s ohledem na pozůstalé. Otázkou však zůstává, proč takový ohled neměl, když paní Ludmila ještě žila. Podstatu tohoto problému všichni pomalounku polehounku obcházejí, jen aby se nikdo nezamyslel a ještě na něco nepohodlného nepřišel. Místo přemýšlení se veřejnost ventiluje na sociálních sítích a v diskusích pod články primitivní agresivitou. Jenže klíčem k nápravě není zvýšená tvrdost, ale prostá spravedlnost. Jak trpce se v těchto souvislostech čte tento náhodně vybraný starý dopis „starého“ učitele ZDE


Chceme hledat?

Abychom mohli pacienta správně léčit, je vhodné hledat příčiny onemocnění. A naše společnost je takovým pacientem a školství jedním z jeho orgánů. Nemá tedy šikana učitelky nějaké hlubší celospolečenské příčiny? Mluvčí školy Na Třebešíně to shodila na rodinu. Rodina může kontrovat, že za jednání a bezpečnost žáků (a jistě i pedagogů) ve škole je zodpovědná škola. Tím pádem si všichni umyjí ruce, uspořádají sbírku a je klid. Do příštího maléru. Nic víc se asi nedá dělat. Nemocná společnost se nechce ptát po skutečných příčinách, protože by se dozvěděla, že bude muset změnit způsob svého života. To pacienti samozřejmě nemají rádi. Lepší je vzít nějaký oblbovák a jede se v zavedených zvycích dál.


Příčiny

Příčiny není tak těžké hledat. Jsou to: korupce, nepotismus, protekce a klientelismus.

Takové nešvary samozřejmě provázejí každou společnost, stěžovali jsme si na ně i v dobách „reálného socialismu“, jenže to jsme netušili, jak mírnou podobu vlastně mají. Tehdejší vyrážka se změnila v současnou rakovinu.

Dnešní vedení škol se natolik bojí o dotace, sponzory a svá místa, že už je schopné tolerovat prakticky cokoliv. Jde prostě o to na daném místě co nejdéle přežít. Proto je třeba nevidět skandální chování žáků bohatých či vlivných rodičů, proto je třeba ignorovat všechno, co by mohlo narušit klidné setrvání v dobrém bydle. To ovšem platí jak pro učitele, tak ředitele. Kdo by chtěl být, třeba v padesáti, na dlažbě, že? Navíc není za co se angažovat. Za nějaké ideje nebo snad poslání? To si děláte legraci? Vždyť vzdělání je na prodej. Měřítkem není poctivost či čestnost, ale výhradně peníze. Kdo maže, ten jede. Škola potřebuje peníze, potřebuje naplnit žáky, potřebuje udržet pověst, a to poslední, co by jí ještě scházelo, je nějaký skandál nebo rozzlobený vlivný tatínek. Autorita učitele se tak bezpečně blíží nule. Samozřejmě, to platí, pokud nemá ještě vlivnější přátele, než nezvedení žáci.

Vzorem takových pedagogů s moderním světonázorem a nespornou autoritou může být třeba vysokoškolský učitel, děkan Národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze a bývalý ředitel Liberálního institutu Doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc. Nebo prof. Milan Knížák, Dr.A. proslulý svými haváriemi. Uměleckými, lidskými i automobilovými, či Doc. JUDr. Milan Kindl, CSc.

Příčina toho, proč už nejsou šikanováni jen děti dětmi, ale učitelé dětmi, neleží primárně v dětech, ale ve společnosti protěžující podvodníky, šejdíře, neurvalce, lháře a dravce. Nevítězí solidarita a soucit, ale agresivita s ostrými lokty. Budeme-li dost trpěliví v následování našeho bratra za velkou louží, dočkáme se ve školách i střelby v americkém stylu. Někteří naši poslanci se už zhlédli v myšlence ozbrojené společnosti jako záruky proti kriminalitě. Už navrhují, aby se občané vyzbrojili jako v Izraeli nebo USA. Ozbrojený občan, záruka míru. Rozvíjejí tak absurdní hesla známého románu 1984 "Válka je mír; Svoboda je otroctví" Ano, umožněme větší rozšíření střelných zbraní v populaci a ve školách už nebudou žáci učitele šikanovat, budou je rovnou střílet.


Léčba

Je třeba opustit nesmyslnou teorii, že více než 50 procent Čechů bude mít vysokoškolské vzdělání, zatímco řemeslům se nebude učit prakticky nikdo. To byl prostě jen šílený nápad, že “podřadné“ práce necháme Ukrajincům, Tatarům či jiným cizincům, které si dovezeme. Domněnka, že výměnou Husáka za Havla a Štrougala za Topolánka vyskočí IQ dobrých Čechů o desítky procent, se ukázala lichou. Školství je třeba přizpůsobit realitě a nikoliv realitu přetvářet na existující školství. Řemeslům je třeba vrátit prestiž, počet státem placených škol a učilišť je třeba uvést v soulad se skutečným stavem populace. Ne každý může být manažer, inženýr, podnikatel či lékař. To však neznamená, že je méněhodnotným člověkem. Často je tomu spíše naopak. Ctižádosti mají být vystaveny mantinely. Myšlenka, že každý má právo na vysokoškolské vzdělání, je nesmyslem podobným tvrzení, že každý má právo stát se kosmonautem. Zvyšujeme-li nároky na studium plynoucí z pokroku doby, nemůžeme se domnívat, že zároveň budeme zvyšovat procento absolventů takto náročného studia. Vraťme se tedy zpátky na zem.


Neodvolatelnost učitelů

Dalším krokem by mohl být jiný status učitele. Něco jako „neodvolatelnost učitelů“. Ve společnosti totiž nepotřebujeme jen nezávislé soudce, ale i nezávislé učitele. Tak, aby mohli účinně čelit tlaku a manipulacím zkorumpované společnosti. Přičemž si samozřejmě nemůžeme dělat iluze, že nějaké administrativní opatření samo o sobě něco vyřeší. Společnost je svázaná se školstvím a školství je závislé na stavu společnosti. Chceme-li něco zlepšit, musíme postupovat ve všech směrech, a hlavně už začít. Zatím se zdá, že jsme šli posledních 25 let kupředu pomalu zpátky.

Dnes sice ještě nepotřebujeme skutečně vzdělané či dovednostmi disponující občany, ale zítra, kdo ví? Dnes do montoven stačí lidé nekvalifikovaní, byť s maturitou či vysokoškolským diplomem. V čele mezinárodních korporací vlastnících Čechy pak může být absolvent jakékoliv školy a jakékoliv národnosti. Není však vyloučeno, že přijde den, kdy se „vláda věcí tvých k tobě zase navrátí, ó lide český“. A pak budeme potřebovat lidi rovné, čestné, spravedlivé, šikovné a skutečně vzdělané.







Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 350 Kč
Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!


Související články:

81 komentářů :

  1. Poprvé jsem pro skandalizaci bulvárem. Zveřejnit jména(ne adresy)včetně rodinných poměrů. "Vychutnat" je stejnou zbraní, šikanou. Že za děti rodiče nemohou? Bývaly doby, kdy za pohlavek od učitele dostal provinilec doma další. Něco o tom vím, pomáhá to, nestal jsem se fakanem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plny souhlas, jednou jsem odpovedel na otazku otce ohledne poznamky v zakovske knizce, ucitel je blb. Dostal jsem tak pres drzku ze jsem nemoh tyden na ulici jak jsem byl opuchlej. Nejak to na me zanechalo ucinek, vychoval jsem doktorku a inzenyra kteri jsou velmi uspesni a celkem jsem svoji autoritu u nich uplatnovat nemusel, byli a jsme spise jako kamaradi.

      Vymazat
    2. Co se stalo za posl.25 let? Existujue u nás velký počet rodin,kde Matky a Otcové nemají vůbec ponětí o výchově dětí.Sami pobláznění nepravdivou propagandou a satanismem z USA,který se u nás rozlézá jako černý mor,kde převládá násilí a násilí,drogy a Láska opět po americku ponížena a redukována na pouhou ,,zvířecí výměnu tekutin"při sexu.Nikdo na světě veřejně neponižuje Lásku tak,jako tyhle idiotské bludy z USA filmů...A naše vláda,místo aby sjednala nápravu,vše podporuje,spolu s magory sluníčkáři a neziskovkami,nemluvě o novém protektoru Shapirovi a jeho poskocích jako je Bělobrádek a spol.Doslova a do písmene tyto nevychované děti a silně narušené už z domova od rodičů,se pak dostávají do spárů dalších HYEN ve zkaženém a poničeném školství,jež silně degradovali posthavloidní,noví odkojenci systému ,,čím méně víš a znáš,tím lépe".Starší a zkušenější učitelé byli vyštváni.Destruktivní sluníčkářské školství jen ukazuje OVOCE,které přináší.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    4. Ředitelé, učitelé a nakonec i rodiče a my všichni jsme vázáni tím, co nám dovolí zákony. A ty nám dners nedovolí téměř nic. Právníci jsou dnes vpodstatě státem ve státě, a zákonodárci jim to schvalováním jejich mnohdy paskvilů jen a jen unožňují. Takže nehledejme vinníky u dětí a jejich chování. Ti jen využívají svých zákonných možností. A že to dokáží dokonale, o tom není pochyb....

      Vymazat
  2. Za vse,
    cim jsem se v zivote stal, vdecim tem ucitelum, kteri me inspirovali a naucili to, co me bavilo cely zivot !

    Vdecim jim za karieru a uplatneni v Jizni Africe ! (Za vlady B.J. Vorstera.)
    Vdecim jim za uspech v Americe.
    Vdecim jim za zivot v dostatku, blahobytu a plnosti zivota.
    To jakym zpusobem se s nimi dnes v Cesku jedna je HNUS ! Ten je nadesignovany na zniceni inteligence ceskeho
    naroda !

    To co se stalo utyrane pani ucitelce je VRAZDA !
    To jsem zvedav, jak to budou "AUTORITY" resit !
    Resit to vsak musi ! Vrazda se nikdy nepromlci.
    honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toto byl jeden z primárních cílů toho kotrmelce před lety.Rozkrást, podrobit, rozdělit, udělat to tak, že lidé ztratí úctu k autoritám, budou neteční bojácní

      Vymazat
    2. Ať se všichni poserou, jako antikomunista musím prohlásit, že za komunistů byl školský systém jeden nejkvalitnější na světě. Mimochodem, průmyslovka byla velice kvalitní škola. A taky vysoká. To jsem poznal a uvědomil jsem si až po té, co jsem utekl na Západ, kde jsem se uchytil ve svém oboru za 2 měsíce, díky právě tomu vzdělání a přísnosti a respektu kantorů. České školství je dnes totálně devastované, přesně tak, jak je psáno v tom článku. Příčina? Přečtěte si ten jízdní řád, o kterém píše Henry Ford.

      Vymazat
  3. Proc ta pani ucitelka nemela nikde zastani ? PROC ?
    Co to je za NESCHOPNEHO VOLA - riditele skoly, kde jsou ucitele timto zpusobem tyranizovani ?

    Jak, si muze nejaky nedonoseny zmetek, narozeny omylem, dovolit tahat za vlasy kteroukoliv zenu ? (A ke vsemu jeste ucitelku !)

    Proc se ji kolegove nezastali ? Urcite se neceho bali ! Ale ceho ? Nevim !

    Ona pravdepodobne mela strach z nezamestnanosti, protoze na ni byla zavisla jeji dcera.
    To jsou hrozne veci, ktere se v Cesku deji !

    V Americe se studenti ve skolach strili, ale to je kvuli uplne jinym vecem !
    honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zběř, která nám vládne, udělala z Čechů otroky a z naší vlasti gheto. Pí Valachová se prý obrátí na zřizovatel. Dávno měli ředitel a ty parchanti sedět ve vazbě. Pí ministryně se má obrátit na ministra vnitra, potažmo na ministra spravedlnosti!!!
      Ti ale nemají čas, neboť řeší zásadní problémy, jako je policejní provokace s fašistickým rukopisem ze strany předsedy vlády bratra Sobotky a jeho smečky!!!

      Vymazat
  4. Tady vidíme to, proč jsem tak skeptický k jakémusi vzepření se a k výkřikům, uděláme domobranu, bordel si tu dělat nenecháme.
    Tady vidíte, že necháme. Hrdinové, místo aby se učitelky zastali si to prostě natáčejí na mobily.
    A to je jen jeden případ. V jiné diskuzi se tu oprávněně ozval člověk z Plzně, který poukázal na to, že nejsme schopni dělat nic proti bezohledným psíčkařům- místo aby se našla skupina, která otevřeně upozorní, nepomůže, natočí, předá policii, pokud ta nezasáhne a nepřiměje majitele aby to svinstvo sbírali,(i za cenu rozdávání pokut), tak byla vyčerpána poslední demokratická možnost a nezbývá než vzít čerstvý bobek do sáčku a mrštit jím po majiteli psa.A už jsme my ti špatní- typický příklad. Nebo si nějaký borec jedoucí z diskotéky zapálí v tramvaji, pokud jej slušní lidé nevykážou, kde chcete brát přesvědčení, že se budeme takto vymezovat proti lidem s ještě horšími návyky?Kdepak. Tento systém je stavěný pro poslušné lidi a s rebelií si rady neví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A teď organizují sbírku pro nezletilou pozůstalou? Pokrytci! To, co tam předvádí ta sběř, si myslím zaslouží trochu tvrdší reakci, než rozmáznutí bulvárem. Snad by se ti "hrdinové" měli občas vrátit domů se zkrvaveným rypákem. Na to bych také nějakým obolusem přispěl. To není o propagaci násilí, ale o tom, jak násilí čelit! Q.

      Vymazat
  5. Je s podivem, že ten ředitel je pořád ředitelem a ti sráči snad mají podmíněné vyloučení. Všchni už mají být dávno na dlažbě. Jo, a s těmi hochy bych si to vyřídil tak, že by ti sráči nikdy na to nezapomněli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas! Bič na ty prašivé zmetky i jejich rodiče za příkladnou výchovu!

      Vymazat
  6. Já si pamatuji na učitelku, která byla ne snad předmětem šikany, ale neměla autoritu a nedovolovali si na ni jenom kluci, ale i některá děvčata. Byla tak strašně podprůměrná jako pedagog, že jsme ji ani nevnímali. Často musel pan ředitel vrazit do hodiny a svým báječným basem nás seřval, že jsme byli malinkatí jak gumoví medvídci. Ale později se nám na srazech přiznával, že to bylo občas pro něj otravné mít takového kantora ve sboru. Pořád řešil jen ji. A to bylo v sedmdesátých letech. Ostatním učitelům jsme sice občas něco provedli, ale nesli jsme pak někdy povážlivé následky. Ono je to tak: učitel musí umět žáky zaujmout a žáci musejí poslouchat. Když jedna z těchto linií selhává, problém je tu. Tím v žádném případě nechci obhajovat ty žáky, kteří šikanovali tu paní učitelku. Ale vím, že jak se jednou na těchto dvou cestách něco popsuje, není cesty zpět. Začnou si dovolovat další, i kdyby škola ty darebáky vyloučila. Ale jinak má autor pravdu - mizerné žáky by měla škola vyhodit a neměla by být závislá na rodičích - sponzorech. Tím ovšem přestává mít smysl soukromé školství - v první řadě ( ne že by se na státních nic podobného nemohlo dít, ale výrazně omezeně). Pokles úrovně vzdělání mají na svědomí hlavně soukromé školy lovící i žáky, kteří pro studium nemají předpoklady. Teď jsem sledovala film Tomáše Vorla "Vejška" Postavy mladých lidí tam studují, studují, ale je to jeden velký podvod. Moc mě ten film nepotěšil. Když škola nemá právo vymáhat prvotřídní znalosti, můžeme se jít klouzat. Jedeme z kopce, vážení, tak si držte čepice. Zdravím, Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nesouhlasím, zastírá vážnost problému. Jistě byli učitelé, kteří neměli autoritu a my žáci jsme toho využívali, ale tohle bylo nepředstavitelné. Učitel byl nedotknutelný ať byl jakýkoliv. Dovolit si násilí na dospělého a dokonce na učitele je cesta do pekel. Vznikne generace ne-lidí, zvířat (bytosti, které nedokáží zvládat svoje nejprimitivnější zvířecí instinkty).

      Vymazat
    2. No to má takovou logiku, jako že dítě může mlátit rodiče, protože tento je slabý. Jsou věci, které se nedají tolerovat a neúcta k učiteli, i kdyby byl mizerný, je jedna z nich. Neúcta k prezidentovi.

      Vymazat
  7. popravde, teraz učia len tí, tak ako v známom vtipe - schopnostiach - ak porovnám moje socialistické vedomosti a vedomosti dnešných absolventov tej istej školy, je to úbohé, do školy by nemali mať prístup žiadny sponzori, žiadne bočné peniaze, nič - dôkladne oddeliť súkromné a štátne, súkromným neprispievať na chod školy zo štátnych peňazí, a zaviesť tresty pre rodičov, stačí jedno napomenutie a pokuta - tak ako kedysi - školský výbor, zo všetkým až po právo udať na súd ... inak sa z toho nedostaneme v celej postsocialistickej zóne

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co je to za nápad..."jiný status učitele.." ?!

      Udělat z nich stejně nedotknutelnou kastu, jako je soudnictví v tomhle banánstátu ?!

      Učitelé si svou profesi zvolili dobrovolně, za své výkony jsou více než dobře placeni a zcela lidsky se nevyhnou tomu, aby své žáky také neposuzovali dle toho, jaké mají žáci rodiče...

      Před lety jsem jednoho takového učitele musel navštívit, protože při hodině přírodopisu poklepával mého syna, který pomalu odpovídal na dotaz, holenní kostí na hlavu a před třídou jej zesměšňoval.

      Tak jsem tomu pedagogovi mimo svědky takovou natáhl, že si nakadil do trenek a byl klid.

      Vymazat
    2. Taky si myslím, že neodvolatelnost učitele není dobrý nápad. Brzy bychom tady mohli mít opačný extrém, a tím je šikana žáka neodvolatelným učitelem. Je třeba potrestat to, co se stalo (to znamená vyloučit ty žáky, vyměnit ředitele) a ne vyrábět zase možný další problém nedotknutelností učitelů.

      Vymazat
  9. Když rodiče v nouzi (ne)vychovávají své děti, protože pro nouzi nemohou, je moudré mlčet a pomoci rodičům z nouze. Když bohatí rodiče (ne)vychovávají své děti, protože nechtějí, je moudré křičet a buď jim odebrat přebytečné a dát tam, kde zchází nebo na ně masivně uvalit sociální sankce, tj. poukázat na jejich nevůli široce veřejně. Bohatý nemá možnost argumentovat nedostatkem prostředků k výchově, pouze vlastní nedostatečnou odpovědností. Na to jsou zákony.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mate urcite vsichni pravdu. Jen - kdyz si neumim ve tride udrzet poradek, tak nepatrim pred tabuli.
      Slavek

      Vymazat
    2. Žvaníš nesmysly! Fakt má být krédem společnosti "Člověk člověku vlkem"?

      Vymazat
    3. Opr. 11.41-patřilo Slávkovi 9.35 Q.

      Vymazat
    4. A když si umím udělat pořádek, tak brzy poletím na pracák. Demokracie pořádek nesnáší a nenávidí. Jakýkoli řád a pořádek demokracie považuje za nesvobodu.

      Vymazat
    5. Panove, cely zivot jsem byl ucitelem, nejdriv na ucnaku, pak na prumyslovce. Vim o cem pisu, narozdil od vas. Vsadim se, ze s temito tremi nezvedenymi fracky v jinych hodinach nebyli problemy.
      Slavek

      Vymazat
    6. Stydim se - nebyly

      Vymazat
    7. To už by byli dva a to se těžko utajuje.Že
      teda,Slávku,před tou tabulí nejsi?Byl bys
      zcela určitě jednička mezi učiteli.Dokud by
      nepřišel někdo z rodičů si na Tebe stěžovat.
      Pak by ses musel omluvit a nebo jít na pra-
      cák.Ony by Tě ty silácké kecy přešly.
      Petr Majevský

      Vymazat
    8. Pane Matejovsky, ja uz si svoje oducil a odpracoval a v lete sel radostne do duchodu.
      Kdyz si rodice prisli stezovat, a parkrat se to stalo, tak jsme si vse vysvetlili, a samozrejme se vedeni skoly za me postavilo.
      Ucitel se prece musi chovat tak, aby se nemel zac omlouvat.
      Vubec nevite oc ve tride jde a jenom nadavate.
      Slavek

      Vymazat
    9. vážený slávku, už před tabulí není, jsi už spokojený?

      Vymazat
    10. Skvělý statečný učitýlek Slávek, má svojí teorii a hraje hrdinu učitele. Snad nemá zapotřebí prezentovat se zde jako pitomec. Měl by jako pedagog vědět, že takoví hajzlíci, co šikanují
      druhé jen proto, že mají pocit, že si to mohou dovolit a dělají před druhými podobné pašáky jako zde se snaží pedagog Slávek asi i sám před sebou, s mizernou klávesnicí bez diakritiky. V daném případě přeci nejde o to, že si frackovití gauneři nedovolí k někomu chovat se jako drzé hovado ale o to, že k jinému staršímu člověku, ať již k učitelce nebo k uklizečce, si něco takového ve sprostotě charakteru dovolí. A když pak jinému učiteli prdnou nervy a hajzlíka takového zpráská, třeba i pěstmi, tak se každý pohoršuje. Byli učitelé, které jsme mívali rádi a bývali tací, které jsme nesnášeli. A nevytáčeli jsme ty hodné, vychutnávali jsme si takové ty akurátní, namyšlené pitomce. Ale měli jsme vytyčené určité hranice. Zamknout potají učitele v kabinetu jsme uměli ale ve vší slušnosti. To se tedy pan pedagog předvedl, jen co je pravda.

      Vymazat
    11. Zase ti musím dát za pravdu Petře. Pedagog žvaní z cesty a na klávesnici nemá. I kdyby se ti ubozí sráči chovali v jiných hodinách vzorně, tak něco takového, co lze shlédnout na videu, je absolutně nepřijatelné. Dohnali chudáka učitelku do blázince a následně zemřela. Vinu na tom nese její profesní okolí i spolužáci těch šmejdů. Plus nynější poměry, kdy se stará každý sám o sebe. Něco takového se za totality rozhodně nemohlo stát. Ten zasloužilý pedagog, který se tak rád vytahuje nestojí ani za komentář. Zdravím, L.P.

      Vymazat
  10. Jedná se o naprostou degradaci hodnot. Ano učitel by měl být osobnost, ale žák přichází do školy z rodiny. Pokud tam úctu k autoritám nezíská tak je problém. Vzájemná neúcta k mezi lidmi, znevažování jakýchkoliv hodnot, činností a nekulturnost. K tomu nejednotnost postojů k čemukoliv, genderismus. To je znak naší společnosti. No, a ať si kdo chce říká, rodina je zaklad státu, tedy i společnosti jako takové.

    OdpovědětVymazat
  11. Obrovskou chybou, která takové činy pomáhá krýt je právě ta anonymizace šikanujících.
    Je možné to vidět často - znásilněná holka, klidně zveřejní její fotku a někdy i jméno. Chlap, který to udělal, rozmazaný ksicht a v článku jen iniciály. Tenhle článek z tohoto marasmu nevybočuje...

    OdpovědětVymazat
  12. Je to výsledek lezení do zadnice US státu,který se naparuje jako kohout na hnoji,ale v hlavě seno-sláma-násilí.Posthavloidní systém,podle vzoru kovbojů a mutantů z Monsanta i učených Mudr pudr doktorů magorů,jež nás neustále přeléčují novými kmeny virů,nyní letí Zika,aids už vychází z popularity.Protože propaganda zrádců nezabírá dost rychle,zvolili i starý,osvědčený způsob genetického křížení chaosu,degradace a degenerace pomocí divokých Cizích Nájezdníků,imigrantů,aby bylo dílo zkázy v Evropě a Českou republiku NEVYJIMAJE dokončeno.Hus a Komenský se vytratil,pošahanci z pošahaného školství jsou na scéně. A ten idiot Bělobrádek,Diensbier se Sobotkou aj.se chovají tak,jako by u nás chtěli rozpoutat občanskou válku.

    OdpovědětVymazat
  13. Pane Slávku, parchantíka nesmí učitel ani napomenoout, to by mohla být šikana.
    A paní učitelka? Vzpomeňte si na UČITELE Hellera po volbách - podporován REKTOREM Jihočeské univerzity zblbnul studenty k akcím proti řádně zvolené učitelce Baborové a kdyby neodstoupila, dopadla by asi podobně jako paní na Třebešíně. A stalo se co? NIC.Základní slušnost tady chybí OD MALIČKÝCH DĚTÍ AŽ PO NEJVYŠŠÍ POSTY. Když je sprosťárna podporována zcela veřejně, není divu, že je také zcela veřejně a beztrestně provozována.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jen si vzpomeťe!Tam sehrál superšpinavou hru i ANTIKRIST-špinavec Bělobrádek z KDU-ČSL,kariérista,řezník,veterinář,nervově nemocné individuum,feťák(sám se k fetu přiznal),dnes místopředseda této ubohé vlády!Tento politický ksindl jde mladým vzorem!

      zločas

      Vymazat
    2. Pani Marie, ja souhlasim, nase skolstvi bylo totalne po 89 zdevastovano a devastace pokracuje dal. Jen si vezmete planovanou inkluzi...
      Cely zivot jsem ucil nejdriv na ucnaku, pak na stredni skole.
      Kdyz na zacatku skolniho rioku vejdete do tridy, tak si ihned muzete vytypovat zaky, kteri nejspis budou obeti sikany spoluzaku.
      Stejne uz podle vizaze a chovani ucitele lze odhadnout, jak se zaci budou k nemu chovat.
      Nekde jsem cetl shrnuti hospitace u dotycne ucitelky - "mela velmi dobry vztah k zakum".
      Kdyz jsem zacinal ucit, kolega mi vysvetlil: "s ucednikama se nekamaradi, oni by toho okamzite zneuzili". Vzdy jsem zakum vykal a udrzoval si odstup. Nezvedenym zakum (jedincum) napisete poznamku do tridni knihy a melo by nasledovat vychovne opatreni... K podminecnemu vylouceni by melo stacit ctyri, pet poznamek a dalsi k vylouceni zaka. Je na skolni inspekci, aby toto overila.
      Osobnost ucitele je velmi dulezita, vsadim se, ze s dotycnymi nezvedenci nebyly v jinych hodinach problemy.
      Slavek

      Vymazat
    3. I kdyby byla ta paní jako učitelka nejhorší učitelka na celém světě, nedává to snad právo žákům kopat ji do pozadí, tahat za vlasy apod. To, že si pan Slávek jako chlap dovedl ve třídě zjednat jiný pořádek než hodná, 55letá dáma, tomu věřím. Ale nepořádek ve třídě (např. hluk, nepozornost) a fyzické napadání je něco diametrálně odlišného. A mimochodem, právě tito, co neustále poukazují na "neschopnost" šikanované učitelky, jsou v jistém smyslu spoluviníky toho, že to došlo tak daleko. Právě kvůli takovým se možná paní učitelka bála požádat o pomoc ... Jenže abyste zvládli některé žáky, když se jich nesmíte ani dotknout, musel byste disponovat silou rytíře Jedi.

      Vymazat
    4. Vubec nejde o chlapa, matikarka, 155 cm, 45 kg a ma ve tride ticho, ze spendlik je slyset spadnout. Jiny kolega (zdatny muz) - bordel jako kdyz se valcuje plech.
      Jde o osobnost ucitele a ochotu vedeni skoly pripadne excesy zaku resit...
      Slavek

      Vymazat
    5. Víte, klíčová je ta ochota vedení případné excesy žáků řešit. Měla jsem žáka, který měl popsaný sešit s poznámkami od shora až dolů, ale protože maminka se s někým ve škole dobře znala, vydržel nám až do května ... A ostatní žáci viděli, co tenhle dobrák vyvádí a že se nic neděje a také postupně přitvrzovali ... Letos ta třída bude maturovat, většina těch výtečníků už tam není, ale než byli odejiti, prožili jsme si s nimi také svoje. A přitom možná, že kdyby dostatečně včas vyletěl ten první, mnohý z těch dalších by včas pochopil, kudy vede ta hranice. Nebyli všichni úplně hloupí.

      Vymazat
  14. Žvatláte tady neustále cosi o nerespektování autorit, sami však pod jinými články blejete např na VŠ profesory seč vám žaludek stačí. Bando pokrytců.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi tě líto,pokrytče blivanče,sluníčkáři.

      Vymazat
    2. Myslíš Putny?A jemu podobné "akademiky"?To raději na jejich místa dlaždiče nebo popeláře,ti jsou společnosti užiteční ,ta verbež "akademici" NE!A nepapej tolik ty zbytky z pamprsek revanšisty nácka Kchárla!

      zločas

      Vymazat
    3. Tvou falešnou lítost si nechjej pro tvoje soudruhy.

      Vymazat
    4. Neodpovídejte tu těm klonům z Adamova žebra,hadího hnízda z planety opic mutantů makkaků,sami vyhynou po přeslici,homouši.

      Vymazat
    5. 10:47

      No vidíš. To co jsi právě předvedl není žádná kritika na kterou máš jistě právo, ale jen blití a sliz. Jak se bude asi k autoritám, učitelům chovat tvoje dítě když tyhle blivance doma neustále poslouchá?

      Vsadím se, že když učitel v rámci vyučování řekne například něco nelichotivého o době totality, tak okamžitě řekneš svému výrostku, že učitel je debil a ať ho neposlouchá.

      Vymazat
  15. Čas dozrál na total vygumování všech politických stran(snad mimo Okamury a Pana pres.Zemana),vykopnutí ze školství všechny ty ,,nové",zikou nakažené sluníčkáře,včetně zrušení US ambasády v Praze i s jejími protektory.Vypadá to na celonárodní vzpouru,ale bez vměšování cizáků a cizinců.Návrat k Rodině,Rodu,Vlastenectví,doslova,činy a jen Činy,Konáním za pravdu a pravdu.

    OdpovědětVymazat
  16. V celé té cause mne zaujal ještě jeden aspekt který zatím nikde nezazněl. Ti ,,studenti" byli podmínečně vyloučeni. To znamená, že dostudují. Nevím jaký obor studují, ale není vyloučeno, že jednou budou mistry, tedy řídícími pracovníky. Otázku, kterou si kladu je JAKÝMI můžou být vedoucími pracovníky? Jak se budou chovat ke svým podřízeným? NENORMÁLNÍ chování vyžaduje NENORMÁLNÍ opatření. Měli být okamžitě ze školy vyloučeni. U lopaty by se mohli vyřádit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiste, ze by meli byt vylouceni, ale v systemu naseho skolstvi pujdou v pohode studovat na jinou stredni skolu nebo na gympl.
      Slavek

      Vymazat
  17. Za mých mladých školních let se prosazovala výchova podle Makarenka. Velká většina učitelů ovšem zastávala názor, že je lépe dát žákovi "pár facek" než psát poznáky rodičům a nebo mu dlouze vysvětlovat, že to nebo tamto nesmí. Měl jsem jednu PANÍ učitelku, která vždy říkala makarenko, nemakarenko a vše řešila po svém právě těmi pár fackami, nebo ukazovátkem coby rákoskou. Nikdo z nás jsme si nikdy doma nestěžovali, protože by jsme vždy dostali od rodičů ještě přidáno. V mojí době měl učitel autoritu a když něco řekl tak to platilo a byla to pravda. Jóóóóóó kde, že ty časy jsou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Základem výchovy je komunikace v rodině. Přirozenou autoritou by měli být v první řadě rodiče! Ruku v ruce jdou odměna a trest, ale v žádném případě nelze prohřešek nahradit pouze fackou nebo rákoskou. V naší společnosti jsme autority sami zatlačili do pozadí. Na nové cestě jsme ukročili špatným směrem a následky vlečeme za sebou jako nákazu morem. Naučili jsme se jadrně zostudit jeden druhého i většinou občanů zvoleného prezidenta republiky, a to za našich mladých let bylo nemyslitelné. Jóó...

      Vymazat
    2. 12:52- základem není jen rodina, možná větší vliv má společnost, její "vzory". Školákem jsem byl v "temných" 50tých ale tehdy platilo "školáci nastupují až naposled" a nepustit dospělého sednout? Ještě jako důchodce občas vstanu, tedy když vstanu.

      Vymazat
  18. Problém vidím v konzumní společnosti, která zcela zavrhuje duchovní rozvoj osobnosti od útlého dětství. Duchovno je úmyslně potlačováno a pokládáno za projev slabosti, která nekoresponduje s představami o úspěšné a dravé společnosti. Mám vnuka, který začal chodit do školky. Během půl roku se naučil a odkoukal tolik nepravostí, vulgárnosti a hlášek, že nejen rodiče, ale i my prarodiče nelibě sledujeme jeho novou zálibu ve stupňujícím se nevhodném chování, které ho evidentně zaujalo a s radostí bezelstného dítěte bezmyšlenkovitě kopíruje, aniž by si uvědomoval pravý význam slov a činů. Mám za to že jsme zkušenými prarodiči a dostatečně vyzrálí jsou i rodiče, ale naše autorita je v této chvíli citelně narušena. Neváhala jsem a zakoupila několik odborných publikací, abychom společně s rodiči se naučili čelit dosud nepoznanému jevu a současně alespoň částečně eliminovali oblíbené a zcela nevhodné kratochvíle malého nezbedy. Nakolik budeme úspěšní a výsledek pozitivní nevím, že ryba zapáchá od hlavy stále platí a že něco je shnilé ve státě Dánském platí dvojnásob.

    OdpovědětVymazat
  19. Tie casy,ked ucitel,policajt,farar boli autority su davno prec.Teraz uz vychovava deti generacia,ktora toto nepozna,a vyrastaju nam deti,vedene,presadit svoje zaujmy za kazdu cenu./dalo by sa povedat,cez mrtvoly/ Je mozne, budeme mat nedostatok ucitelov,budeme pisat inzeraty,ako v Zurichu asi pred 2 rokmi dali ziaci/skola nemohla zohnat ucitelov/,,hladame pre nasu triedu ucitela,sme slusny,ucenia chtivi ziaci,,Pisatel 9.56 pise,americke filmy maju zly vplyv na deti.Ano ,ma pravdu,tolko nasilia,co vidime v tychto filmoch,hovorim,tie decka budu ako vlci,pokial toto sleduju.Inak möj nazor,skola ma naucit ziaka,matematiku,biologiu,atd.vychovu si maju priniest deti z domu,ako je ziak vychovany,je zrkadlo rodicov,Ono to fakt plati,kad neplacu male deti,budu plakat rodicia,ked tie deti budu velke.Ale dnes placu najprv ucitelia.A ti rodicia,ktori vychovavaju svoje deti ako sebavedomych egoistov,si neuvedomuju,ze pridu dni,ked budu potrebovat na stare kolena podat pohar vody,utriet zadok.M

    OdpovědětVymazat
  20. Návrh bývalé učitelky: Učitelé MUSÍ obdržet status veřejného činitele, na něhož jakkoliv útočit bude trestné. Strašlivá zbabělost v učitelských sborech není, myslím, nijak odlišná od zbabělosti jiných zaměstnanců. Proto pokud si národ nezaloží skutečné ODBORY, budou tyto smrtelné případy časté jako doposud. Dříve jsme hlavně nadávala na ředitele všech odrůd, ale nyní si myslím, že si za to můžeme hlavně sami. Pokud by každý na svém pracovišti odmítl šikanu ránou pěstí do ksichtu darebákovi,a ta rána by byla zákonně obhajitelná, bylo by jinak.
    Odmítnutím UTVOŘENÍ skutečných odborů, kterého jsem byla svědkem vlastně na všech pracovištích, jsme vědomě vešli do nové, ještě krutější totality. Navíc ohnutí už z minulého režimu, místo abychom se napřímili, ryjeme držkami v zemi. ZAKLÁDEJTE ODBORY NA SVÝCH PRACOVIŠTÍCH, vzdělávejte se v legislativě a nenechávejte se zabíjet "dětmi".
    Učitelka se jistě svěřila vedení školy - okamžitý vyhazov ředitele a zástupkyň je nutný, stejně jako trestní řízení proti 3 mladistvým. Jinak tu školu můžou rovnou zavřít, případně zapálit, aby plameny setřely tu HANBU...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na místě by bylo i trestně stíhat vedení školy, které vědělo o šikaně učitele a tím pádem napomáhalo ke spáchání tohoto deliktu. To jen doplňuji k anonymu z 13:12.

      Vymazat
  21. Podpora zrůd - to je naše demokracie.

    OdpovědětVymazat
  22. Pane, mate pravdu pouze castecne (10:18). Amerika je v tom nevinne ! Americke skoly jsou velmi hodnotne - NEKTERE a jine nejhorsi na svete, (statni)..Ty nejhorsi maji vsak policajty ve sluzbe cely den, kteri svedomite rozdavaji facky nedisciplovanym zmetkum. Rozebrat toto thema
    nejde ! Byl by to rasismus.

    Ucitele kteri pracuji v takovem ZVERINCI maji ochranu a ta ma tvrde pesti a je neuroticka. Takze i poloopice v takove skole chodi po spickach, (dokud se tam nestrili.)

    Hodnotne skoly maji uplne jiny system ! Jsou vsak DRAHE. (Statni skoly jsou zdarma.) Ucitele maji asistenty a vselijake pomocnice ! (Dospele lidi.)
    Vysledky techto skol jsou skvele !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a o tom to je homolulu. Dnes jsme ve fázi příprav rozdělit státní školství kdysi s vynikajícími výsledky, na školství pro bohaté a školství pro chudé. Tím je i částečně předurčeno budoucí společenské zařazení. Výjimky potvrzují pravidlo. Pro řadové občany a lidskou důstojnost, bylo společenské zřízení dříve, zcela nesporně významně přínosnější, než ta dnešní demokratická džungle.

      Vymazat
  23. POZOR ! Pani ucitele a ucitelky, ctete 2x !
    To jsem zazil a videl v Johannesburgu 16.6.1976 !

    Cernosi v SOWETU, (Southwest township), meli zdarma skoly a knihovny, (take vodu, bydleni a elektriku), ale museli se ucit anglictinu a afrikanstinu, (jazyk Boeru/Holandanu). B.J. Vorster (nas prime minister,) se za kazdou cenu snazil cernochy povznest z doby kamenne do 20 stoleti.

    Do SOWETA, sli ucit IDEALISTE a schopni idealisticti urednici. V tom dnu, 16.6.76 cernosi prisli k zaveru, ze Africanstina je symbol a jazyk Apartheihu a proto povstali a povrazdili vsechny uredniky , ucitele /ucitelky, vypalili knihovny a skoly, vyrabovali obchody a sli v davu millionu +/- na Johannesburg - delat to stejne...

    Johannesburg na to nebyl pripraven. Armada a policie byla na hranicich v Angole a v Mozambique ! My belosi jsme byli odkazani samy na sebe. Boj v ulicich mesta byl hrozny a krvavy. Belosi se zabarikadovali v budovach a z oken hazeli na "povstalce" nejen nabytek , ale vse co v domech bylo (vcetne kuchyni).

    Zabarikadovani ucitele a urednici v Sowetu zoufale volali o pomoc Johannesburg a Johannesburg zoufale volal o pomoc posadku v Pretorii. Chaos, vrazdeni v ulicich mesta byl shokujici. To nejde popsat. (Pred mima ocima byla zabita elegantni starsi pani na Braamfontejnskem moste.)

    My belosi to vsak vyhrali, odhodlanim. Dostavali jsme kazdou hodinu nove posily Boeru z venkova, kteri se rvali jako lvi.

    Vsichni ucitele a urednici v Sowetu vsak byli povrazdeni.
    Nahravky jejich posledniho volani o pomoc a louceni byly srdce rvoci..

    Studena nenavist mi zustala v srdci z masakru na Braamfontejskem moste. Pod mostem na zeleznici lezeli zastreleni cernosi a na moste a v City povrazdeni belosi.

    Pani ucitele - NEDELEJTE si iluze o tom, ze nastanou pro vas lepsi casy, az budete ucit zivocichy z Afriky. Budete potrebovat takove zrizeni, jake je na americkych statnich skolach.
    nick HONOLULU je zodpovedny za kazde slovo teto informace.
    Cesi zbrojte, nedejte se ! Stujte za vasim presidentem.

    OdpovědětVymazat
  24. Souhlasím s panem Povolným, teď je ta pravá chvíle pro bulvár; aby nám naservíroval informace o rodičích těchto zrůd. Pani Marie má pravdu, že celá společnost je prorostená neslušností od vrchu až dole. Je to výsledek práce havloidů, pochlebných novináŕů a amerických lokajů. Když jsem si dnes ráno přečetl v Právu o skutečnostech v na uvedené střední škole tak se mi udělalo nevolno. A to mám 63 let, a leccos sem v životě zažil,ale něco tak lidsky odporného kromě čs. armády jsem nezažil. Morave

    OdpovědětVymazat
  25. Volně řečeno, takhle to dopadá, když posloucháme více rady druhých, než svůj rozum. Do škol jsme zavedli anarchii, začalo platit heslo,, můj žák-můj pán" a učitele jsme pro výstrahu ponížili do patřičných mezí,aby dareba jeden, nezacláněl rozvíjející se osobnosti mladého člověka. A bude to dlouho trvat, jestli vůbec, a bude to ještě hodně bolet, než se situace zlepší. Vždyť klacků pod nohy nám lítá stále dost a dost. Bohužel i ze samotného ministerstva školství ( dále netřeba rozvádět ). I v tomto otřesném případě jsou gauneři na vítězné straně. BOHUŽEL.

    OdpovědětVymazat
  26. Ve světle tohoto případu se jeví bleskurychlé, demokraticky rázné vyhození kantora za napadení žáka pěstmi, jako zbrkle nepatřičné a selhání kantora jako lidsky pochopitelné.

    OdpovědětVymazat
  27. Milí přispěvatelé,
    děkuji všem za vaše názory, je v nich mnoho pravdy.Jsem 2 roky důchodkyně s dlouholetou praxí. To víte, že jsem v posledních letech hodnotila svůj život, svou pedagogickou činnost. A viděla řadu chyb i u sebe. Jenže svalovat to na deti, jejich rodiče,školu,ministerstvo školství je jako svalovat špatné počasí na meteorology.
    Vinu na rozvratu vzdělání, morálky, bezpečnosti, zdravotnictví, zemědělství etc.etc. je ve společenském zřízení, kde vládnou peníze. Rodiny jsou často neúplné (sociální dávky), rodiče jsou nuceni prostředím zajistit co největší komfort právě svým dětem na úkor jejich morálních hodnot. Prostě jsme se všichni dostali do mlýna, jenž nás semlel do jakési egoistickokonzumni masy. A není zde snad ani jeden hlas volající na poušti. Nežijí mezi námi obroditele! Dokonce ani elita, t.j. vědci, kulturní pracovníci, ti všichni jsou poblazneni mamonem a falešnou pseudohumanitou. Nejdříve naší politici nechali rozkrast republiku a nyní vyzývají chudé k charite. Zábavné pořady jsou založený na primitivismu, sexismu,násilí a sprostote. Omlouvám se výjimkám. Takže závěrem, spojme se a vyhazejme z teplých mistecek ty, kteří nás vedou tímto směrem.Děti a mládež není horší než jsme byli my, ale různá sdružení, linky bezpečí a celá atmosféra je založená jen na pravých a nikoliv ns povinnostech.Časton jsem se setkavala se stížnostmi rodičů, kteří měli strach dítko placnout přes zadek, neboť to jim vyhrozovalo Linkou bezpečí.

    OdpovědětVymazat
  28. Kdo za to může? Tenhle pán má jasno, Zeman:http://nazory.aktualne.cz/komentare/neskutecne-tyrani-ucitelky-kdyz-stat-vede-svejk/r~04ac336ed4a111e5a0ca0025900fea04/?utm_source=atlasHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_term=position-0

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že je Martin Fendrych blb jsem věděl ale až tak veliký? I když ty jeho pistolnické sklony tomu odpovídají, za ty také jistě může Zeman a demonstrace.

      Vymazat
    2. Vrah o morálce káže. Fendryhu, Vy dobytku(to Vám nenadávám, jen používám oblíbené oslovení ze Švejka, když Vy ho tak rád) Vy jste ten bor..., nepořádek v této zemi s tím kulisákem zakládal. Co chcete kritizovat

      Vymazat
  29. Mám ještě jednu poznámku.Osoba v křesle ředitele
    školy,ať je to muž nebo žena,se dopustila trestné-
    ho činu podpory násilí proti jednotlivci.Pokud by
    tato osoba byla potrestána za svoji nečinnost,ti
    další by si dávali pozor,aby se na jejich škole
    žádná šikana neobjevila.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
  30. ...souhlasím s většinou, zde uveřejněných názorů
    ...souhlasím se zveřejněním jmen rodičů, proto že
    ...souhlsím s myšlenkou, "jaký pán. takový krám"

    OdpovědětVymazat
  31. Jste rádi, že žijeme v demokracii?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě je to buřt. Ale už kvůli dětem mám hrůzu z toho co všechno je v demokracii možné a co všechno se může dít, perspektiva jistot žádná. Takže NE, NEJSEM RÁD ŽE ŽIJEME V DEMOKRACII. Mám rád své děti.

      Vymazat
    2. Ale my žijeme v demokratůře. O demokracii můžeme zatím jenom snít.

      Vymazat
  32. IQ Čechů není třeba zvyšovat a je už konečně nutno říci, že patříme k chytřejší části světa. Rozhodně jsme chytřejší než ta tlupa migrantů.
    Synovec se vrátil ze SA, kde zaučoval místní muže obsluze vozů TATRA a hlavně aby zajistil místní mechaniky pro nutný servis. Nešlo to, musí tam jezdit, oni nejsou schopni něco takové pochopit. Proto tam musí jezdit lidi pracovat z jiných zemích, jinak by dál seděli v písku.
    Za současným stavem je třeba hledat i kult dítěte a výsledek by skončil jako v Norsku.
    Jinak souhlas se vším.http://www.databazeknih.cz/knihy/tabu-v-socialnich-vedach-31372

    OdpovědětVymazat
  33. Vazena pani ucitelko s dlouholetou praxi ! (17:11) !
    Penize NEMAJI nic spolecneho se skolnim prostredim.

    Jak americti, tak jihoafricti studeni maji UNIFORMY, aby se spolecenske rozdily zakryly a decka se vzajmne nepovysovala kvuli nejake mode s nobl obchodu, cimz by poukazovala na svoji lepsi socialni tridu.

    Zatim co ve slusne americke spolecnosti je zakazano mluvit o penezich , nabozenstvi, a politice. Tak ve skolach je zakazano mluvit pouze o penezich.

    Skolni tridy take NEJSOU gladiatorske areny, kde silni jedinci terorizuji slabsi jedince. Nebo dokonce ucitele.

    Za sikanu jsou VELKE tresty ! Vyhazov ! Soud, atd. !
    Sikana spolehlive zabiji STRESSEM !

    Agresivita mladych se proto musi vybit na hristich, pri sportovnich hrach , ktere jsou v Americe daleko brutalnejsi nez v Evrope.

    Jemny jedinec s citlivou povahou je casto chybne povazovan za slabeho jedince, a to prinasi tragedie.

    Dlouhodoby STRESS = Anxiety disorder, depression, Cardiovascular diseases a SMRT !
    Dlouhodoby STRESS = Adrenalin a ten napada 6 dulezitych casti mozku...
    Proto Jihoafricka Armada (SADF) po akci rozdavala Valium nebo chlast. Jak to resi Americka armada nevim.

    Umucena pani ucitelka nemela ani jedno, ani druhe ! (Ani Valium a ani Whisky)
    Jeji smrt ze stressu byla nezaslouzena a uplne zbytecna !

    Tak jako kapitan na lodi uprostred Atlantiku je zodpovedny
    za sverenou lod, tak riditel skoly je zodpovedny, za jeho "lod" !
    honolulu

    OdpovědětVymazat
  34. Džungle před tabulí dorazila už dávno – viz napadení učitelky nožem na ZŠ Rakovníku (2011), shození učitelky ze schodú na SPŠ Příbram (2013). Řešení ze strany školy stejné ve všech případech (snížená známka z chování, podmínečné vyloučení), zatloukání ze strany vedení školy a ředitelů, verbální odvolávání se na probíhající policejní vyšetřování a ačkoliv došlo k trestnímu výroku soudu nad pachateli, tak školy stejně nereagovaly

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zakládejte odbory, přestaňte být posraní, buďte solidární s kolegyněmi a kolegy, musíte vytvořit jednotnou kliku proti klice vedení, na všech pracovištích...Místo toho: Výše píšící pedagog Slávek háže solidaritu do hajzlu, když se kasá, že v jeho hodinách by něco takového možné nebylo! Svatá prostoto, o to nejde! Nejde o to, kdo je lepší učitel,jde o nastavení zákonů k důstojnému životu a tu možnost ještě stále máme. Naši předkové BOJOVALI A ŠLI I DO KRIMINÁLŮ např. za 8hodinovou prac.dobu. Kde se to teď dodržuje? Mysleme na naše dospělé potomky a vlastním příkladem, vlastní rebelií je učme žít----

      Vymazat
  35. Panove, ta umucena pani ucitelka ucila BLBECKY anglictinu.

    V dnesni moderni dobe je to nejdulezitejsi jazyk na svete.
    (Je to bohaty, mezinarodni jazyk, ktery otevre a obohati zivot kazdemu na kazde thema). Misto, aby ji byli vdecni, tak ji tyranizovali.

    Jako ty opravdove opice na Limpopu v Africe ! Ziji na stromech a nerozumi anglicky..Tito "studenti" (hlupaci) by si nemohli koupit v Americe ani rohlik.
    Bez anglictiny jim nikdo nebude ve svete rozumet !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat

Reklama