Reklama

.

.

sobota 6. února 2016

Neziskovka je organizace, která netvoří zisk, veškeré prostředky spotřebuje na svoji činnost, zejména mzdy a platy

Ivan David
6. 2. 2016    zdroj   a     zdroj
Je samozřejmé, že představitelé neziskovek podporují příchod migrantů nikoli pouze z vlastního přesvědčení, ale zejména proto, že je zdrojem jejich příjmů. Prostřednictvím grantů EU, Norských fondů ale i z veřejných rozpočtů ČR provozují činnost, která může být v příkrém rozporu se zájmem občanů ČR. Podpora těchto organizací má charakter korupce. EU prostřednictvím "svých" fondů pocházejících z veřejných rozpočtů členských zemí podporuje aktivity, které mají změnit poměry v těchto zemích. 


 
Realizuje tak politiku k níž se Evropská komise zmocnila sama. Výběr podporovaných aktivit není náhodný a nemáme přehled o tom, co všechno je "pro nás" mimo naši vůli konáno. Podobně "konají dobro" i církve. Vedle pomoci na kterou státní instituce "nemají peníze"pomáhají NGO samy sobě a také zájmům nadnárodních korporací jako je "Open society" "prominentního mezinárodního filantropa a podporovatele demokratických ideálů" George Söröse zde, který je však hlavně prominentním finančním spekulantem opakoaně útočícím na měny různých států, kdy vedle vlastních finančních zájmů realizuje svoji vlastní politiku k níž nemá žádné demokratické zmocnění. Sörös hrál klíčovou roli v asijských krizích 90.let, a „barevných“ revolucích v bývalých sovětských republikách. Podle The Executive Intelligence Review je Soros veřejnou tváří Rotschildových bankéřů.

Je nejvyšší čas, aby se "dobro" vrátilo pod veřejnou kontrolu.

Neúplný přehled některých organizací a jejich zdrojů:

Organizace pro pomoc uprchlíkům (OPU) 46 786 527,-Kč

Sdružení pro integraci a migraci (SIMI) 30 079876,- Kč

Poradna pro integraci (PPI) 22 973 418,- Kč

InBáze 10 565 144,- Kč

Multikulturní centrum Praha (MKC Praha) 23 611 803,- Kč

Člověk v tísni, o. p. s. 249 628 650,- Kč

Sdružení občanů zabývajících se emigranty (SOZE) 7 016 246,- Kč

META, o.p.s. - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů 21 042 731,- Kč

Centrum pro integraci cizinců, z.s. (CIC) 25 969 612,- Kč

Evropská kontaktní skupina o.s. (EKS) 31 227 714,- Kč

MOST PRO, o.p.s. 6 004 237,- Kč

Charita Česká republika (pozorovatel) (nepřehledné, v řádech desítek až stovek milionů)

Lačhe Čhave (LČ) (pozorovatel) nedohledáno

Slovo21, z.s. 25 148 073,- Kč

AMIGA, z.s. (pozorovatel) nedohledáno

La Strada CR, o.p.s. (pozorovatel) 1 169 596,- Kč

Celkem tato nevládní sdružení obdržela minimálně  celkem 555 550 769,57 Kč

49 komentářů :

  1. Myslím, že to všechno víme už dávno, připomínat je však zapotřebí, aby se náhodou nezapomnělo.

    OdpovědětVymazat
  2. Neziskovky jsou zlodějské organizace. My občané - zaměstnanci pltíme daně (nelze nám je neplatit narozdíl od některých podnikavců, pardón podnikatelů), takže nevím proč máme ještě "prokrmovat" jakékoliv neziskové organizace. Osobně, jak různé ekology, člověka v tísni aj. predátory, odkazuji na min. financí coby řádně platíci daně.
    Tyto finance jednoznačně pod veřejnou kontrolu!

    OdpovědětVymazat
  3. Pán doctor opomenul neziskovou organizací Český červený kříž.Proč?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Červený kříž je respektovaná mezinárodní organizace, například princové ve VB provádějí charitu zásadně přes ČK, to bych fakt mezi neziskovky nepletl. Kromě toho dělají i akce, které se týkají zdravotnictví, první pomoc apod.

      Vymazat
  4. A když připočteme i miliardy z koncesionářských poplatků, tak celkem jasně vyjde, že to oblbování lidu obecného jim vychází hodně draho.
    Konečně by ti dobroserové mohli pochopit, že daleko lepší než národ ohlupovat, jsou investice do jeho vzdělání, vědy(aplikovaného!! a orientovaného výzkumu, vč. technologického ..), do kultury (a nikoliv bezduchých seriálů), do jeho zdraví, moderních technologií, ekologie a zdravého zemědělství ...

    OdpovědětVymazat
  5. Ten výčet zaznamenávám už minimálně dva roky. I kdyby ty částky byly uváděny přesně, není vůbec jasné jakého časového období se týkají a jaká je struktura příjmů a výdajů těch organizací. To lze jednotlivě zjistit z jejich výročních zpráv, které mají většinou na svých internetových stránkách - připouštím ovšem, že je mnohem efektnější ohromovat mediální konzumenty tou celkovou sumou a podsouvat jí, že jsou to všechno peníze vydané zbytečně.
    Pravda je, že velká část těch prostředků padne na administraci projektů a další osobní náklady. Aby však byla taková informace korektní, bylo by třeba výdajové složky jednotlivých příjemců podrobit jak finanční, tak nezávislé analýze reálné efektivity jednotlivých projektů. Ta by určitě vzduch vyčistila.
    Kromě nepopiratelných vyžírků jsou v neziskovkách samozřejmě i poctiví lidé, kteří tu práci dělají z přesvědčení, obětavě, chtějí pomáhat a paušalizující nespravedlnost si nezaslouží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně řečeno poctiví lidé, kteří tu práci dělají z přesvědčení, obětavě, chtějí pomáhat a paušalizující nespravedlnost si nezaslouží.
      A stručně : Organizace pro pomoc uprchlíkům (OPU)
      Sdružení pro integraci a migraci (SIMI), Poradna pro integraci (PPI) InBáze, Multikulturní centrum Praha, plus provařený Člověk v tísni a Sdružení občanů zabývajících se emigranty. Centrum pro integraci cizinců, z.s., Evropská kontaktní skupina o.s.
      Suma sumárum cca půl miliardy.
      Ta suma a hlavně názvy těch organizací, plně vypovídají o poctivých lidech, kteří tu práci dělají z přesvědčení, obětavě a chtějí pomáhat. To příliš moc analyzovat nepotřebuje. Asi by to dopadlo ještě méně příznivě. Akorát to vysvětluje, kde a jak se berou ty desítky i stovky pro-imigrantských, pro-islámských demonstrantů. A já naiva myslel, že jsou to jen psychicky nemocní pošahanci, kteří si jen hrají na jakousi obrovskou ušlechtilou ušlechtilost. Že nás ostatní ohrožují pouze zásluhou osobní nezměrné blbosti. No vida a zase je to jinak. Prachy holt vládnou světem i rozumem.
      L.P.

      Vymazat
    2. Zase máte pravdu, pane Danieli. Bylo by jistě velmi korektní věnovat několik dní ověřování všech čísel a zpřesnění k čemu se vlastně vztahují a objektivnímu popisu, kolik dobra bylo vykonáno.
      Asi nejsem tak spravedlivý jako vy, protože mi nezáleží na přesnosti čísel, ale na principu. Peníze slouží tomu, kdo si objednal službu. Sörös to ví a proto musí být "velký filantrop", aby tím přikryl, jak velký je darebák a je pak jedno, kolik přesně peněz dal "rozvoj demikracie" a jak se mu to podařilo a kolik peněz dal na Majdan a jak se mu to podařilo. Ne, přesné částky nejsou tak důležité.
      A pokud jde o ty vyžírky, můžeme je lidsky chápat, "žiť chóčetsa", jak říkají Rusové. Pokud z mladické blbosti vystudujete bezperspektivní humanitní obor, tak budete vděčen, že vás vůbec někdo zaměstná.
      Asi tak...

      Vymazat
    3. pro 21.25
      S tou paušalizací problému bych byl opatrný! Jak je známo, v celé společnosti a i v jednotlivých částech celku, je cca 5% kterí se vymykají průměru a to co do plusu a nebo do mínusu!!! Tento fakt se nedá popřít.A nyní příklad: Julínkovy poplatky ve zdravotnictví! To, že byla zdravotní péče zneužívána pěti procenty obyvatel, trpěli všichni obyvatelé a to bez rozdílu!

      Vymazat
    4. Sociláně spravedlivá společnost nepotřebuje charitu - to jen úlitba parazitů. Sociálně spravedlivá společnost se postará o všechny potřebné ze své podstaty. Protože navíc model sociální a jiné pomoci přes "neziskovky" nadává garanci zneužití, nelze rozlišit, kdo to myslí "upřímně", je nefunkční a škodlivý. A to nemluvím o zneužívání NGO, kdy se z většiny z nich staly nástroje globálních parazitů na vyvolávání barevných revolucí, protestů proti nepohodlným politikům, na vytváření chaosu a manipulaci s veřejností, je nutno tento způsob parazitování na společnosti odmítnout !

      Vymazat
    5. Náš nynější systém je parazitní od samých základů. Už to není ono, kdo nepracuje ať nejí. Nezaměstnanost sloužící pro manipulační snížení hodnoty práce, hazard, lichva, exekuce. Poslanci s jejich záměrně zmršenými zákony ve prospěch parazitů, vláda prolezlá korupcí, legalizace podvodného nemravného jednání, křivé soudnictví. Na socík nenávistně nasazují hlavně paraziti štítící se jakékoli práce a vehementně obhajují nectnosti parazitokracie pod slovy o svobodě, Je to jen svoboda pro lži a pro darebnosti. nic více, nic méně. Prostě to tak je.

      Vymazat
  6. Zakazat-zrusit,postavit mimo zakon. Cely managersky tymy strcit do lochu na 10let,supervisory na 5 let!-A bud klid a "vystarano"!!! Putin se s nimi nesral,-vyhodil je z Ruska a je klid!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kdo je vyhodí z Česka . Otík ?

      Vymazat
  7. Milan Daniel-zcela určitě jsou lidé,kteří pomáhají
    nezištně.Ovšem je pravdou,že asi 80% finančních
    prostředků spotřebují na svoji režii,hlavně platy.
    Pochopitelně pak zůstavají lidé na nízkém stupni
    neziskovky,kteří nezištně pomáhají.Ono jim nic ji-
    ného nezbývá.Pomáhat chtějí a vedení neziskovek
    je pouze využívá a chlubí se jejich prací.Že sami
    pro nikoho nic neudělají přece nebudou zveřejňovat.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opět Všeználek,co ví prd,jak takové organizace fungují,žejóó!Vygooglujte si laskavě výroční zprávu některé organizace,aby jste věděljak se věci mají a poté poště.Jinak jste tu za volá!

      Vymazat
    2. Jistě se do těch výročních zpráv toho vejde dost a dost, googlisto.

      Vymazat
    3. Blbci bez mozku si myslí, že lze vše "vygooglit". Neznalost, nevzdělanost nelze nahradit "googlením". A rád bych upozornil, že brzy v celé EU půjde všechno do hajzlu, že bude takový chaos, bordel, vypukne násilí i válka, že chci vidět všechny ty dementy, co hovno vědí, jen něco "googlí". Zkuste si pak "vygooglit" krajíc chleba, abyste nechcípli hladem !

      Vymazat
  8. I N F O R M A TI V N Ě ::::
    "
    Nadace Dagmar a Václava Havlových - Vize 97.
    A obdobně si vedou i další nadace !




    Vize 97 byla naposledy v plusu před pěti lety, v roce 2009. Od té doby
    narostl počet zaměstnanců, zvýšily se peníze na jejich platy i provoz
    nadace. Částky vybrané od sponzorů ale oproti roku 2009 výrazně klesly.
    Celkově loni Nadace Dagmar a Václava Havlových hospodařila se schodkem 8,7
    milionu korun. Rok předtím byla v minusu o 5,3 milionu a také v předchozích
    letech se pohybovala v červených číslech. Podle výroční zprávy za rok 2014
    utratili zaměstnanci nadace přes patnáct milionů korun. Od dá ;rců se jim
    ale podařilo vybrat „pouze“ necelých pět a půl milionu korun. Nejvyšší
    částku – 1,15 milionu – věnovala Vizi 97 nadace miliardáře Karla Janečka,
    který ovšem sedí ve správní radě Vize. A zatímco za platy v nadaci utratili
    téměř pět milionů, na charitu potřebným lidem poslali „pouhých“ 907 tisíc.To
    podle Týdnu, který nahlédl do výroční zprávy nadace, odpovídá například pěti
    a půl násobku hrubého měsíčního platu „člena řídicího orgánu“. Ten si totiž
    podle účetnictví Vize 97 přijde měsíčně na 167 tis& iacute;c hrubého. O koho
    jde, se časopisu zjistit nepodařilo. V úvahu prý připadá buď přímo vdova
    Dagmar Havlová, nebo ředitel Vize 97 Vangelis Zingopis.

    Tak jim prosím posílejte častěji nějakou tu tisícovku,

    ať má Dášenka z čeho platit desítky svých kamarádů-

    zaměstnanců, bohatě prostřené stoly a chlast při

    rautech tzv. nadačních charitativních akcích. Provoz

    nadace není žádná sranda - víte kolik stovek, či tisíců kilometrů denně musí
    pracovníci nadace najezdit zbytečně drahými auty, co spotřebují času
    vysedáváním

    a prezentováním se na svých bohulibých akcích.

    Potřebovali by minimálně 20 milionů na rok, aby zbylo

    alespoň těch 900 tisíc těm, co potřebují pomoci.

    Tak nebuďte škrti a posílejte penízky pro Vizi 97

    a dostanete od nich děkovný dopis. Fakt !




    OdpovědětVymazat
  9. Měl by být vydán zákon zakazující parlamentu a vládám zadlužování státu, příjmy státního rozpoču se musí rovnat výdajům, tak, jak to bylo za socialistmu. Tímto systémem "žití na dluh" zavedeným Klausem se podařilo vytvořit z celého našeho státu jednu neziskovou organizace, která hospodaří od dob Klause se ztrátou. Každý tomu přece rozumí, nejdříve prostřednictím NATO financuje český občan rozbití Syrie a potom prostřednictím Člověka v zase český občan financuje potraviny pro uprchlíky, a všechno toto se píše na futro v naději, že jednou skončíme jako Řecko a přijdou sem židi z amerických bank a budou si zde rozebírat český majetek jako na bleším trhu. Je na čase aby se český dańový poplatník ozval, a šel demonstrovat do ulic, prvním úkolem je položit tuto zrádcovskou vládu, která nakládá na bedra českých občanů další dluhy za zlodějské židovské úroky.

    OdpovědětVymazat
  10. Neziskovka je jen zástěrka pro činnost, která v běžném životě možná není.
    Neustále dostávám žebravé dopisy s vyděračským obsahem, dnes už i maily. Kdysi jsem na to reagoval jako každý trouba, denes je mi jasné, že se jedná o podvod.
    Taková nezizkovka se nikdy nemůže postarat o všechny mrzáky na světě, přesto se jimi živí.
    Všimněte si oněch lidí. Dobře oblečení a jezdí v nejmodernějších modelech aut. Čím více naberou "klientů", tím se mají lépe.
    Kde je ,proboha ,stát, rodina a příbuzní ?
    Zatímco v nemocnicích jsou stovky, či tisíce poškozených dětí bez perspektivy vyléčení, kdejaký opilec, který spadne ze schodů, či se rozbije v autě vlastní vinou, má královské vybyvení bytu i s obsluhou. Kde je ona vina a trest?

    OdpovědětVymazat
  11. Takže odhadem tak půl miliardy ročně a to tu těch uprchlíků máme stovky. Kolik nás to bude stát, až jich budou tisíce, kolik až jich budou desetitisíce, kolik až jich tu bude 100 tisíc? 100 miliard? Tak to už se asi přesunou solární baroni do sektoru migrantských baronů. A všichni dohromady jsou to šmejdi. A kraluje tomu ČT.

    OdpovědětVymazat
  12. Nedávno tu byl podobný výčet organizací zabývající se "Integrací Romů do společnosti". Pominu-li použití cikánského slova muž pro celé etnikum, přemýšlím co tyto organizace dělají min 300 let co je výskyt cikánů na území Čech a Moravy zaznamenán a proč se cikáni do dnešní doby do většinové společnosti neintegovali.

    OdpovědětVymazat
  13. Autor článku Ivan David ničím nezklamal.Korektnost,objektivita a nestrannost není silná stránka autora.
    Naprosto souhlasím s komentářem Milana Daniela.Skvěle napsáno.
    Překvapilo mě,že lidé typu MD sledují weby,jako je NR.
    Nicméně je užitečné sledovat všechna různá média a zpravodajské weby,co kde kdo píše a tvrdí.

    Euro-marxista.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:27 S tím Vaším podpisem to zřejmě máte "trochu" popletené, žádní euro-marxisté neexistují, neomarxisté ano. Jistě pod Vaše slova podepsali, to jsou totiž právě Ti lidé z neziskovek ....

      Vymazat
  14. Všechny neziskové organizace zrušit!

    OdpovědětVymazat
  15. Aj preto sa tocia rotacky Fedu a Ecb naplne gule, abuy nasytili tuto svoloč..

    OdpovědětVymazat
  16. Anonymní7. února 2016 13:22
    Popletený to má zejména autor Ivan David.
    Otázka zní,jestli tak činí z nevědomosti nebo jako vždy účelově manipuluje s fakty.
    Pravdou je, že řada národovců z řad populistické pravice a konzervativní levice takové články,které nepravdivě dehonestují např. český neziskovky ráda čte.

    Oslovování názorových odpůrců zleva ,,euro-marxista" pochází od populistické nacionální pravice(Okamura,Klaus) či národovecké autoritářské levice(Zeman),která má na řadu politických a společenských témat stejný názor a pohled.
    Články,témata včetně samotných autorů na ,,levicovém" webu NR je toho příkladem.
    Ve stejném duchu publikují Outsider media nebo Vlastenecké Noviny cz,kde mezi autory textů např. najdeme Václava Klause i Ivana Davida.

    ,,Euro-marxista"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Euro-marxisto 15:54 - z dnešního světa jste toho moc nepochopil. Jinak byste nepsal tak zmatenou úvahu. Nová republika vychází ze skutečnosti, že jsou u nás i jinde v Evropě oklešťována základní lidská práva včetně práv sociálních. Jak vidět, vadí to i části autentické pravice. To jsou společné styčné body a jestli na Nové republice vycházejí články např. od J.Hájka a dalších redaktorů Protiproudu nebo třeba Zvědavce, pak právě k těmto tématům. Každý, kdo obhajuje dnešní projekt Evropské unie, byť levicovým slovníkem, obhajuje fašizaci evropské společnosti a zesilující nadvládu nadnárodních korporací, kterým národní státy vadí stejně jako demokracie! Tohle byste si měl uvědomit a nekritizovat prospěšné skutky, jakým je např. i existence informačního média Nová republika! Květa

      Vymazat
  17. Anonymní7. února 2016 16:27
    Nevím,kdy jste se zrovna probudil ?
    Je vidět,že o dnešním světě a samotném dění u nás doma máte zkreslené představy a minimum informací.
    Kritika fungování EU a dopady ekonomické globalizace na život Českých občanů a pracujících mimo jiné není téma pouze konzervativní pravice v čele s V.Klausem a webu Nová republika a některých jejich autorů.
    Nová republika a Václav Klaus hledají inspiraci v ultranacionalistických,autoritářských pravicových vlád v Polsku,Maďarsku a Putinově Rusku.
    Rasisté,národovci a autoritáři se snaží po celé Evropě zneužít uprchlické,politické,hodnotové a finanční a následně hospodářské krize.
    Pokud vidíte v pravicovém populismu,nacionalismu a autoritářství řešení, je mi vás líto.

    ,,Euro-marxista"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Psala to ona nikoli on matlopatlomarxisto.

      Vymazat
  18. Anonymní7. února 2016 18:56 zřejmě nedokážete věcně argumentovat.Kde se nedostává argumentů tam přichází na pomoc sprosté osobní urážky.U hysterických a nenávistných xenofobů a nacionalistů je to běžný projev ,,demokratické "diskuze.


    Autorce Anonymní7. února 2016 16:27 (Květě) se omlouvám za nepřesnou formulaci: Správně mělo být:...kdy jste se zrovna probudila?
    Na svým názoru a tvrzení jinak nemám důvod,co měnit.

    Euro-marxista.

    OdpovědětVymazat
  19. V ČR působí stovky, tisíce neziskovek a jejich členové odvádějí obrovskou práci. Paušalizovat své hodnocení jejich činnosti dle několika, které jsou cinknuté zákulisními politickými zájmy a již jsou vesměs profláknuté, je nemravné a hloupé.
    To, že mzdy u těch neziskovek, které mají pracovníky (často je okolo nich ještě mraky dobrovolníků, či pracovníků jen na částečný úvazek), tvoří velkou část, je z toho důvodu, že největší díl jejich působení je opravdu v jejich práci - opatrují seniory, postižené, pracují v terénu, mezi lidmi. Pracují fyzicky, pomáhají, radí. Nepotřebují suroviny, energii, díly, podsestavy, spojovací materiál atd. Vystačí s papírem, letáky, potravinami či potřebami pro klienty, penězi na cestovné, na nájem atd. Penize drtivé většině z nich nepadají z nebe, ale musejí je někde získat: od nadací, od státu, krajů, měst a obcí, ze sbírek a z vlastní kapsy. Náklady na získání vnějších zdrojů (zejména plat fundraisera) běžně spotřebují i desítky procent z příjmů.
    Ti mudrlanti, kteří zde neziskovky kritizují, by se mohli zapojit do práce některých z nich, pak by své hospodské žvásty nepronášeli. Žel je snazší kydat špínu na někoho po internetu, než natřásat polštář nějaké bábrlince, dědouškovi či postiženému, krmit je, prát jim, žehlit jim, měnit jim plenky apod. Nebo v létě zimě vozit divokým zvířatům krmení, chránit je před pytláky, pozorovat je, zachraňovat před lidskými pitomci, aby přežili, atd. ČČK není mezi neziskovkami výjimkou, tou je naopak Člověk v tísni (tam cílila bezmála polovina z uvedené celkové sumy) a jemu podobné organizace. A i mezi těmi, které se starají o cizince, je vhodné rozlišovat. Některé jim třeba pomáhají se zdravotním a sociálním pojištěním, aby si na nich nemastili kapsu zaměstnavatelští podnikavci a zdravotní pojišťovny.
    KR

    OdpovědětVymazat
  20. Pláčete pánové KR a euro-marxisto hezky a procítěně, ale na špatném hrobě. Kromě toho,že kritizujete I.Davida a ostatní z paušalizace, a ve skutečnosti se jí dopouštíte sami, jste nepochopili, pravděpodobně ani nechcete pochopit smysl napsaného.
    Základní otázkou, kromě rozhazování peněz, je kdo je platí a proč. Nevšiml jsem si, že by v seznamu byly organizace sociální péče či ochránci přírody.
    U sociálních neziskovek mám velkou zkušenost, že se chovají v převážné většině zodpovědně, a dokonce že bez nich by některá péče ani nebyla možná. U neziskovek ochránců přírody mám zkušenost opačnou, tedy že jsou většinově spíš škůdci, než ochránci. Ale to nesouvisí s tématem článku.
    Výčet neziskovek je většinou z jiného soudku. A podezření na neférové praktiky, poplatné poskytovateli financí má také racionální základ. Suplování činností, které by měl z podstaty zajišťovat stát svými prostředky, je taky hodně mimo mísu. Zjednodušeně a lehce demagogicky: Pokud imigrace nehrozí a nebude problém, tak na co vůbec ty neziskovky existují a utrácí peníze. A pokud musí existovat, protože existuje problém, tak proč se vy "advokáti chudých" divíte a rozčilujete, že normálním občanům to vadí a mají obavy. A někteří i strach. A štve je, že někdo bere peníze za to, že pomáhá problém "udržovat při životě", a aby byl nakonec větší a nevratný.
    To, že náhodou argumentují podobně občané napříč politickým a názorovým spektrem. A je jich hodně, tvrdím důvodně, že většina, znamená, že vážná hrozba existuje,a je životně nutně se jí postavit. Ten, kdo to zlehčuje, omlouvá nebo přímo zapírá a cíleně lže, se nemůže divit, že je mu spíláno. Jde o život, jde o budoucnost evropské civilizace. Kdo říká že ne, je buď slepý, nebo hloupý, a nebo uplacený. J.B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pláčete nejen na špatném hrobě, ale navíc i blbě.
      Ivan David nijak ve svém článku neziskovky nerozlišil. Všechny proto vypadají jako těch několik, které hrají dvojí hru. I. David není zdaleka první a jediný, kdo šmahem nařkl neziskovky z pochybné činnosti, aniž by upozornil, že jde jen o zlomeček z nich a podstatná část neziskovek a jejich členů odvádí poctivou práci. Kvůli několika příživníkům a manipulátorům na ideji neziskovek je vytvářena ve společnosti atmosféra nevraživosti k neziskovkám. U někoho z těch, kteří generalizují špatný pohled na neziskovky, může jít o hloupost, nedorozumění, přehlédnutí, u části si však nejsem jist, zda se jim pošpinění neziskovek a aktivizace občanské společnosti nehodí do krámu. Ne všechny neziskovky a občanská hnutí, iniciativy a sdružení, která se věnují celostátní politice, jsou z rodu Člověka v tísni apod., že by hrály za někoho v zákulisí. Tím spíše k těmto "dvojkolejným" nepatří subjekty místní, které bojují třeba za zachování zeleně, proti vykácení aleje, zbourání nějaké budovy apod.
      Mezi těmi na výše uvedeném seznamu je kupř. La Strada, která se zabývá problémem prostituce a obchodu s bílým masem - té také chcete vzít peníze?
      (pokr.)
      KR

      Vymazat
    2. (dok.)
      Domnívám se, že drtivá většina z neziskovek, které jsou na seznamu a věnují se cizincům, vznikla daleko před migrační vlnou. Pracovali totiž s Ukrajinci, Balkánci, Afghánci, Iráčany a dalšími, kteří sem přicházeli už roky a nikdo z těch, co dnes chodí demonstrovat na náměstí proti migrantům, si jich nevšímal. Neunikli ale pozornosti českých podnikatelů a ti si z nich udělali zlatý důl, citelně výnosnější než v případě zaměstnávání českých občanů.
      Možná, že nemalé části českých občanů vyhovuje, že tito migranti fakticky dotovali tuzemský zdravotní pojistný systém, když do něho přispívali více, než z něho čerpali, spravedlivým lidem se to ovšem ekluje. Počet cizinců v ČR se blíží půl milionu, tj. skoro pěti procentům obyvatel, nějaké problémy způsobují, nikoli ale fatální, přičemž nezvládání těchto potíží jde i na vrub českých vlád. Co také očekávat od vlád, které si ani moc neváží vlastních voličů, resp. občanů.
      Zatím tedy česká společnost přežila příchod pěti procent cizinců, a obdobně i EU s 500 miliony občanů vcelku zvládá několik procent cizinců, kteří se v Unii usadili. To, že došlo k několika excesům (pařížská předměstí), jde opět na vrub politice tamních vlád, které na neprivilegované vrstvy kašlou. Pokud společnost rozloží příchod promile, či několika několika promile (v případě ČR bylo plánováno jen půldruhé desetiny promile (!)), dalších migrantů, tak je to chorá společnost. Domnívá se někdo, že se kupř. Plzeň zhroutí z toho, že by se tam nastěhovalo 25 lidí ze současné migrační vlny? Na nemalou část okresních měst by připadla cca jedna rodina.
      To, co propuklo okolo migrantů, je hysterie. Místo střízlivého, věcného a chladnokrevného jednání, dodržování dohodnutých postupů (registrace, identifikace, ověření bezúhonnosti, pomoci postiženým a odmítnutí prospěchářů a islamistů), ale především nastoupení zásadního obratu v blízkovýchodní politice k míru a ekonomickému rozvoji, sociální stabilitě a kulturnímu pokroku, činí české a unijní politické elity podivné kroky na podporu rozkladu EU. Vpouštějí sem kohokoli z krizových oblastí včetně možných islamistů, zatímco cizinci z jiných států (Ruskem počínaje a Austrálií konče) jsou kontrolováni jako kdovíjak podezřelí. Nestaví se růstu vzájemné nenávisti občanů EU, nezvládá ani konvičkovce, ani sluníčkáře.
      Už čtyři roky mohla EU pomáhat v uprchlických táborech, dovézt děti na prázdniny, vybrat studenty na evropské VŠ, nabídnout azyl vybraným rodinám. Už roky mohly být v Unii desítky tisíc spolehlivých rodin promyšleně rozmístěných, aby nevytvářely ghetta. Nic z toho politické špičky neudělaly (jaké tanečky dělala česká vláda třeba kvůli Čechům z Ukrajiny) a tak tu máme chaos a hysterii. Někomu to určitě velmi vyhovuje, řadoví migranti to jsou však sotva.
      Obávám se, že hysterie a manipulace ještě dále poroste a vystresovaný a zfanatizovaný dav provede prasárny, za něž se potomci (přežije-li to někdo) jednou budou stydět. Nejprve ale budou muset jít od válu gauneři, kteří zpunktovali řadu válek, teroristických útoků, mraky nezaměstnaných, ztracenou generaci mladých, desítky miliónů neseberealizovaných lidí, budou muset jít vypočítaví chamtiví lumpové, kteří proti sobě umně posouvají hloupé a zaslepené, když ti rozumní a lidští nemají tolik sil jim v tom zabránit.
      KR

      Vymazat
    3. Trochu to s tím odsudkem Davida přeháníte. Vždyť on sám "provozuje" neziskovku Nová republika. Tak vo co go?!

      Vymazat
  21. J.B.
    Pouze nesouhlasíme s paušalizací a nepravdami,které o činnosti neziskovek píše autor I.David.To nemá s pláčem na špatném hrobě nic společného.
    Neziskovky a řada humanitárních dobrovolníků a aktivistů mimo jiné nepomáhá pouze jenom běžencům.
    Uvědomte si prosím jeden fakt.Podle OSN a řady jiných mezinárodních organizací je migrační krize od konce druhé světové války humanitární katastrofa.Vy se na celý problém díváte pouze na základě rasových a náboženských předsudků, nenávisti či iracionálního strachu.
    Máte pravdu bohužel v tom,že takto myslících Čechů, jako vy je celá řada.
    Nenapadlo vás třeba to,že např.Zeman,Babiš,Okamura,Konvička,David se vám za rohem smějí?
    Nevadí vám,že s vašim myšlením tyto podvodníci skvěle manipulují ?

    Euro-marxista.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Euro-marxisto, vysvětli nám prosím, co je na tvém textu marxistického. Jo, a proč jsou lidé jako David podvodníci? Marek

      Vymazat
  22. No pánové, a v tom je ten problém. Vy bagatelizujete reálné hrozby, a nálepkujete ty, kteří je vidí realisticky. Fakty doložené zkušeností z evropských měst o agresivitě islámských imigrantů, rozebraná ustanovení jednotlivých súr z Koránu, neústupnost z dogmatických pravidel práva šaria, které okamžitě začne platit, navzdory zákonům příslušné země, když populace dosáhne jisté sebevědomé velikosti.
    Naproti tomu naivní až idiotské řeči pseudolevičáků o obraně práva na náboženské vyznání (nejen). Budiž příkladem obhajoba ombudsmanky Šabatové dvou muslimek středoškolaček. U kterých škola trvala na dodržování školního řádu, kdy ve škole jsou si žáci rovni, a nikdo nesmí mít ve třídě pokrývku hlavy nebo hlavu celou zahalenou. Až z těch 25 ti "neškodných" islamistů bude 25 tisíc, tak bude všem houby platný zákon. I díky takovým, jako jste vy dva, se bude ustupovat a ustupovat a chápat a podřizovat se. Já se nechci dožít dne, kdy si mí vnuci nebudou smět udělat ve škole vánoční besídku, protože to muslimy uráží, a nikdy si nebudou smět dát ve školní jídelně vepřový řízek nebo sekanou s bramborovou kaší, protože muslimy to hrubě uráží, jelikož takovou nečistou stravu nesmí. A nesmí se vedle sebe vařit jejich a naše jídla.
    Nejde o řízek, jde o princip, jde o svobodu žít si ve vlastní zemi po svém.
    S vaším viděním světa pánové, se však dříve než později do toho stavu sluhů "Alláhem vyvolených" dostaneme spolehlivě.
    A k těm neziskovkám, nevidím nic ke chválení na tom, že si stát vykupuje černé svědomí pouštěním peněz do neziskovek všeho druhu. Nikdo nepopírá, že existují tací, kteří dělají užitečnou práci a z přesvědčení. Ale jsou jiní a další, a není jich zase tak málo, kteří jsou vypečení, a chovají se dle hesla "blbý kdo dáva a blbější kdo nebere". A další skupina, která je placena ze zdrojů velmi pochybného původu, a dělá špinavou práci pro zadavatele. A o těch je v článku řeč.
    Já mám svou hlavu, a svůj věk, a se mnou se manipuluje dost těžko. Buď mě přesvědčí argumenty, nebo ne. Jenže vy žádné nevznášíte. Vy máte pocity a svaté přesvědčení, a kdo s vámi neskáče a netleská radostně ručičkama , je podvodník a lhář. A má rasové předsudky a iracionální strach. Ale proč by se bát něměl, co lze proti rozpínavosti islámu, militantního z podstaty udělat, to nevíte. Kdyby jo, tak už to někdo z vás dávno prezentoval. Takže pánové, my se budeme bránit, protože musíme. Vy si holt dělejte, co uznáte za vhodné. J.B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, souhlas. Květa

      Vymazat
    2. Jen krátce: Kolik je na světě států, kde většinu obyvatel tvoří muslimové a v kolika z nich platí šaria?

      Abychom si ujasnili, kdo vidí realisticky.
      Psal jsem o 25 muslimech v Plzni, nikoli islamistech. Aby na Plzeň připadlo 25 000 muslimů, muselo by jich do Evropy přijít přes 80 milionů (to je více než desetkrát tolik, kolik je syrských uprchlíků v Turecku, Jordánsku a dalších státech). Pokud by do Plzně přišlo 25 000 islamistů, tak to představuje cca čtvrtinu bojovníků ISIL.
      Nastudujte si čísla a fakta, zamyslete se nad poměry jednotlivých počtů těch a oněch. Snad pak pochopíte, že právě kvůli tomu jsou Vaše dosavadní reakce hysterické.
      Není třeba nad migranty jásat, ale rozhodně ani se jich děsit. Státy EU mají dostatek nástrojů a prostředků, aby jim jak pomohly, tak je i případně umravnily.
      Základem je ale uklidnění situace v jejich původních zemích - a to je ta politicky nejtěžší úloha, protože tam musí šéfstvo EU šlápnout na krk nikoli svým zmanipulovaným a zmanipulovatelným voličům, které vodí za nos, nýbrž sobě a především promile privilegovaných, kteří mají z rozvratu států obrovský kšeft a prospěch - z válek, ze zbrojení, z omezení svobod, ze šmírování, z poklesu mezd kvůli podbízení ze strany migrantů, z drancování přírodního bohatství atd.
      To promile nejbohatších a nejmocnějších je daleko větším problémem, než všichni migranti dohromady.
      KR

      Vymazat
    3. Právě jste, pane KR, předvedl vzorovou ukázku argumentace, pro kterou na vás ostaní řvou a plivou, bohužel.
      Já nepsal o muslimech v Plzni, ale obecně. A netvrdil jsem, že se jedná výhradně o bojovníky ISIL. To jste, typicky, překroutil vy.
      Muslim je vyznavač islámu. To je definice. Islám má svá pravidla, své zdroje, své poslání. I ten nejumírněnější muslim, pokud se dostane pod tlak radikálních islamistů (stačí malá skupinka) ve velké většině podlehne. Buď z nadšení, že je vyvolený a zemřít pro Alláha je výsada, a nebo se bojí. O sebe, o rodinu. Je psáno v Koránu, že pokud není v přesile, tak si musí stěžovat, jak je mu ubližováno a odpírána jeho práva. Pokud je silný, má povinnost!!! silou obracet na víru jinověrce, a zabíjet ateisty. To najdete v Koránu také.
      Státy EU mají nástroje a prostředky na umravnění islamistů jen do té chvíle, než se rozrostou do takové množiny, že už to bez těžkého krveprolití nejde. A oni rostou, exponenciálně, tedy tak rychle, že než se různí sluníčkáři, pravdoláskaři a podobná kavárnická verbež vykecá, už má burku na hlavě a mešitu na každém rohu.
      Vaše návrhy řešení, aby si "šéfstvo EU samo sobě šláplo na krk" vyvolávají jedině útrpný úsměv. Souhlasím s tím, že tento problém se musí zastavit, a pokud možno civilizovaně vyřešit v místě vzniku. Ačkoliv civilizovaně, jediné státy arabského světa, kde fakticky existoval sekulární stát, byli pod vedením tzv.diktátorů, kteří se s nikým nemazali a řešili náboženské rozpory po arabsku.Tedy násilně.
      Pane KR, my sem ty islamisty nemůžeme pustit ani náhodou. Jsou jako pověstné jezinky. Práci pro ně nemáme, jejich kulturu akceptovat nemůžeme a nechceme, a nechceme se dočkat doby, kdy nám ji vnutí. Studovat u nás? Proč ne. Sám jsem měl v ročníku dva Syřany a dva Jemence. Ale usidlovat tady jejich kolonie ne. To je sebevražedné. Pokud máme zdravý pud sebezáchovy, tak se musíme bránit a ubránit. Pokud ho nemáte vy, tak alespoň nemluvte hloupě, nepřekrucujte fakta, a nevrtejte do lidí, kteří se racionálně, s chladnou hlavou (zatím), snaží čelit nebezpečí. To není naše hysterie, ale, zdá se, vaše. Podivná a nebezpečná. J.B.

      Vymazat
    4. Pane J. B.,
      Váš výrok: "Až z těch 25 ti "neškodných" islamistů bude 25 tisíc,..."
      Takže lžete, jako když tiskne.
      Jen připomenu svůj text, na který Jste reagoval: "Domnívá se někdo, že se kupř. Plzeň zhroutí z toho, že by se tam nastěhovalo 25 lidí ze současné migrační vlny?" Pokud tedy někdo nehovořil o islamistech, tak jsem to byl já.
      Vaše věty o islámu jsou hyperbolické bláboly. Vyzval jsem Vás, ať uvedete státy, kde tvoří muslimové většinu a kde platí šaría. Buďte chlap a odpovězte.
      Ohledně islamistů - už zde jsou. Určitě dobře víte, že brutální vrazi ISIL pocházejí právě i z Evropy.
      Ohledně muslimů - ti žijí v Evropě už tisíc let. V ČSSR se jich pár našlo, během balkánských válek přišly tisíce, ale že by si Češi nějak stěžovali na kosovskou a čečenskou mafii? Mafiáni nevadili a uprchlící vadí?
      O ty postižené válkou je morální se postarat, ale hlavně je třeba skoncovat z vražděním v jejich vlastech, se ziskovými kšefty evropských a amerických korporací s lidským neštěstím, a tak vytvořit podmínky pro jejich návrat domů.
      To je politická úloha hodná Evropana 21. století: vypráskat gaunery žijící z cizího neštěstí a ne se vozit po obětech jejich řádění.
      Pokud toto zbytek rozumných Evropanů nezvládne, tak hrozí, že ti nespoutaní lumpové spáchají v Evropě takovou katastrofu, že budou migranti zase z Evropanů. Jsem zvědavý, jak potom budou konvičky utíkat na zbylé poklidné zahrádky kdesi ve světě a naříkat, jaké je to utrpení býti migrantem. Pokud si myslíte, že budou Australané, Jihoameričané a kdoví kdo další vítat davy z kontinentu, odkud vzešly dvě světové války, kolonialismus, neolokolonialismus, nerovné obchodní vazby, pseudodemokracie, politické vazalství, obrovské politické a lidské pokrytectví a další skvostné evropské hodnoty - tak mi připadáte jako dost velký optimista. Evropané rozesrali po světě co mohli, islám je pokračovatelem židovství a křesťanství - máme, co jsme zaseli. Teď začaly žně a nám se to najednou nelíbí. Zase bychom chtěli kladný účet. Ten nejde dělat donekonečna. Teď nás to bude něco stát. A hodně. Pokud budeme vyhazovat, mařit čas a energii za hovadiny, zbytečnosti a planá řešení, tak to bude o to dražší. Pokud nevyřešíte příčiny, tak se můžete také při odstraňování následků udřít. Obávám se však, že ve věci je příliš mnoho emocí, takže rozum jde bokem, a teprve nějaké silnější emoce snad dají lidem prozřít a vzpomenout, že jsou lidé a nikoli zvířata.
      Ad hysterie - připadá-li Vám, že snaha soustředit se na odstranění příčin zla a neštěstí, že poměřování reálných počtů účastníků této tragédie, že poukazování na realitu života 1,6 mld. muslimů v desítkách států atd. že to je hysterie, pak nevím, co je Vaše blouznění živené agenturou JPP, dezinformacemi ČT (v tomto mám pro Vás omluvu), českého mainstreamu a nekritických webů, zaslepené vůči realitě.
      Doufám, že snad časem prohlédnete a zjistíte, že návrat migrantů do vlasti lze učinit civilizovaně, s porozuměním, s nádavkem kulturní převahy, bez zášti, trpělivou politickou, ekonomickou, sociální a výchovně-vzdělávací prací, s odvahou podívat se na vlastní podíl viny, s rozlišením motivací migrantů spravedlivě tak, aby bylo učiněno za dost jak opodstatněnému humanismu vůči postiženým, tak korektním odmítnutím případné jejich vykutálenosti či dokonce nevraživosti.
      KR



      Vymazat
  23. Pane KR, kde platí právo šaria úplně a kde "jen" částečně si hravě můžete vyhledat na internetu. Kde se pokouší to právo aplikovat v evropských zemích a městech muslimské komunity také. V Austráli (ale i jinde) si můžeme brát příklad, jak se úporně brání muslimské invazi, nikoliv z evropy. Ale to by jste se musel chtít dívat na věci objektivbě.
    Přístup lidí jako jksem já spočívá v tom, že na základě zkušeností uhasím zárodek požáru a pak řeším příčinu. Vy se zabýváte možnou příčinou a nechápete, že , že vám barák shoří. Holt idealista. S vámi racionální diskuse postrádá smysl. Žijte jak chcete. J.B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane J. B.,
      efektivní a racionální diskusi lze vést tehdy, respektují-li se fakta. Proto jsem Vám ocitoval Vaše a svoje výroky a proto jsem po Vás chtěl uvést státy, kde beze zbytku platí šaria.
      Citáty dokázaly Vaše lhají a manipulaci a Váš odkaz, abych si aplikaci šarie našel na internetu, je opět manipulací, a to zbabělou, protože Jste patrně nechtěl přiznat krach své argumentace. Jediný "stát", kde lze usuzovat, že šaria platí beze zbytku, je prostor ovládaný tzv. Islámským státem, pro který by ovšem byl výstižnější název Islamistický stát. Ani v Saúdské Arábii, která je kvůli vládnímu wahhábismu velmi extrémní a ortodoxní, neplatí šaria úplně.
      To, že si některé komunity v nějakém státě chtějí uvnitř sebe aplikovat šariu, je vůbec nevymaňuje z práva daného státu. Stejně jako si nějací mafiáni mohou mezi sebou určit nějaká prividla, mohou si je určit i někteří muslimové, sportovní kluby, zájmové spolky, firmy. Orgány činné v terstním konání ale hluboce nezajímají vnitřní pravidla nějaké grupy, nýbrž státníá legislativa a pokud zavětří, že inkriminovánaná banda svými vnitřními pravidly porušuje zákony, tak jim ještě přidají a nikoli, že by to braly jako omluvu a polehčující okolnost. Pokud tedy nějaká parta tady bude aplikovat šariu a překročí zákon, tak si to slízne ještě jako zločin organizované skupiny.
      KR

      Vymazat
  24. Naprosto souhlasím s komentářem KR.
    Výstižně a trefně napsáno.

    Diskutujícímu Markovi dlužím odpověď.
    Na společenských náladách,jako např. uprchlická hysterie a iracionální strach z řad muslimů zdatně Miloš Zeman surfuje.Je to předčasná předvolební kampaň na funkci prezidenta republiky
    Nevěřím tomu,že MZ ani Ivan David jsou xenofobové a islamofobové.
    Pokud se dobře orientujete v české polistopadové politice a vývoji u ČSSD- je vám jistě známo,že MZ a ID mají k sobě blízko.Politická iniciativa a web Nová republika primárně nevznikl jenom jako občanská a politická iniciativa příznivců ID či MZ,ale zejména má oslovovat oprávněně nespokojené voliče parlamentní levice. Nekritizuji tento fakt.Pouze to konstatuji.Řada článků a témat na webu NR je toho důkazem.
    Populismus prezidenta MZ,proruská propaganda a kritika politických elit na webu NR nepředstavuje alternativu politického,hospodářského a sociálního marasmu,kterého jsme po roce 1989 v ČR svědky.
    Rozpor mezi kapitalismem a demokracií tu bezpochyby je.Politici,jako MZ přináší řešení ve prospěch kapitalismu na úkor demokracie,svobod a práv občanů a pracujících.
    Nejhorší nebezpečí a katastrofa pro nás představuje podněcování veřejnosti k nenávisti,xenofobii a rasismu.Toho spolu s českou populistickou ultrapravicí,národovci a autoritáři se dopouští MZ a různé weby,jako je např.NR a jejich tvůrci.


    OdpovědětVymazat
  25. Kvituji, že diskuze pod článkem je zajímavější, než článek samotný. Pan David má v něčem pravdu, na druhé straně vytěsňuje možnost, že motivace neziskovek může být i jiná, než jen čerpat peníze z dotací. Napsal jsem k tomu článek pro Literárky, link pro zájemce zde: http://www.literarky.cz/blogy/milan-daniel/21483-pl-miliardy-na-cizince-pro-neziskovky

    OdpovědětVymazat
  26. Vážený pane Daniel,vystihl jste to velmi přesně:Pan David má v něčem pravdu, na druhé straně vytěsňuje možnost, že motivace neziskovek může být i jiná, než jen čerpat peníze z dotací.Konec citátu.
    Odkaz na Váš zmiňovaný článek pro Literárky jsem četl a považuji ho za fundovaný a objektivně pravdivý.Díky za jeho napsání.
    Někdo může argumentovat tím,že ID není aktivní politik či profesionální novinář.Proč by měl být politicky korektní nebo vázán etickým kodexem novináře?Většina politického a mediálního mainstreamu se chová podobně.
    Má morální právo ID na kritiku těch, který tak rád kritizuje i mimo mainstream a vynáší nad nimi své soudy ? Kritika je jistě místy oprávněná,ale zní velmi pokrytecky.
    Vůbec se nedivím tomu,že demokratická část levice neměla v lidech,jako ID důvěru.
    ID to vyřešil tak,že vystoupil z ČSSD dal se do kupy se svým bývalým stranickým kolegou Milošem Zemanem a spolu plují na protiuprchlické hysterii a xenofobních náladách u velké části české společnosti. Na spřáteleném politickém břehu jim mávají okamurovci,konvičkovci a Václav Klaus.
    Nejedná se jenom o ojedinělý článek s řadou polopravd a nepřesností.Podobných textů od různých autorů,které svoje teze zakládají na konspirační teoriích a hoaxech najdeme na NR víc.ID a NR si s tím hlavu neláme.Hlavně,že hrubý populismus a nacionalismus přitahuje čtenáře(voliče).Cíl je jasný.Dostat Miloše Zemana opět do funkce prezidenta republiky.Žádnou pokrokovou či nekapitalisticky levicovou alternativu k současnému politickému,hospodářskému a sociálnímu marasmu na NR rozhodně nehledejme.





    OdpovědětVymazat
  27. Chybí mi v tom ta největší neziskovka, nejhorší mafie... FIFA...

    OdpovědětVymazat

Reklama