Reklama

.

.

neděle 21. února 2016

Předčasné volby!!!???

Ivan David
21. 2. 2016
Mezi radikálními návrhy, které se v posledních týdnech vynořují, je snad nejpozoruhodnější návrh na "předčasné volby!". Pokud by takový požadavek vznesla etablovaná politická strana v opozici, jíž rostou preference, dalo by se to pochopit. Ale tak to není. Koho byste chtěli pánové a dámy předčasně volit?


Předčasné volby mohou být výhodné i pro vládní stranu s růstem preferencí. Může ji vyvolat s argumentací, že potřebuje posílení a obnovení důvěry pro prosazení důležitých reforem (například). Je to ale ošidné, protože za pár týdnů od vyhlášení voleb do jejich realizace se mohou dít překvapivé věci, jak reálné, tak i úspěšná mediální manipulace.

Jenže v ČR "vítězi voleb" ČSSD preference zvolna klesají, zatímco straně ANO zvolna stagnují a lidovci jsou tradičně rádi, že jsou rádi. Pokud jde o ODS, ta je zatížena vahou minulých úspěchů a ani vyšeptalý politolog Fiala ji z toho nevytáhne. TOP09 v čele s mediální hvězdou Miroslavem Kalouskem se pomalu probojovává pod 5%, Starostové mají starosti a slunce Úsvitu stále nevychází, zatímco Okamura rychle roste ovšem z nulové základny.

Žádná další strana nemá na to, aby k datu řádných voleb vůbec reálně "vznikla", zkrácený termín voleb je spíše hrozbou než nadějí. Mužstvo, které prohrává, obvykle potřebuje nastavit čas, nikoli předčasné ukončení. To vědí i amatérští sportovci.


Aby strana měla reálnou naději uspět ve volbách při úmyslně nastavené překážce 5%, potřebuje dva roky organizační a programové přípravy a řádově desítky miliónů, protože nutný objem práce těžko odvedou neplacení aktivisté ve volném čase. K tomu je navíc potřeba imponující a schopná osobnost v čele. Při investici stovek miliónů může být čas kratší, protože si lze v médiích koupit potřebný díl veřejného mínění. Bojovníci za předčasné volby nejsou připraveni k boji, na rozdíl od zkušených obránců dlouho držených a opevněných pozic.

Představa demokracie bez vysoce organizovaných skupin, kterým se obvykle říká "politické strany", je lákavá pro snílky, ale nemůže se zhmotnit v reálném světě, neboť organizovaní vítězí nad neorganizovanými. Neorganizovanost nepřináší žádnou výhodu. Proto vysoce neorganizovaná veřejnost vždy prohraje s organizovanou menšinou.

Ačkoli se to nadšencům s planoucím zrakem nezdá možné, úspěch v politice předpokládá znalosti a zkušenosti. (V demokracii samozřejmě, úspěch je možný jen při plánu "b", kde je argumentem "kalašnikov" jako na Majdanu, ale tam byli v pozadí organizátoři a spousty dolarů.) Jeden z důvodů nehybnosti politické scény je fakt, že ti, kteří to umějí, fungují v úspěšných politických stranách. Ti, kteří by možná uměli, jsou z různých důvodů mimo, na odpočinku, nebo podnikají v jiné branži. Nemají většinou motiv a už vůbec ne milióny. A nikdo si je nepotřebuje najmout.

Ze všeho nejhorší je absence programu. Ten určitě nenapíší náhodní kolemjdoucí. Práce vyžaduje velmi kvalifikovaný tým a čas pro přípravu a další ještě delší čas pro přesvědčení potřebné částí volící veřejnosti, že to je to, co hledali. To se dá stěží stihnout do řádných voleb, ale určitě ne v jakémkoli předčasném termínu.

Jenže ti, kteří volají po předčasných volbách, žádné trumfy nemají, ani stamilióny ani imponující osobnosti, ani fungující aparát a jen dva body programu. Prvním jsou předčasné volby samotné a druhým varování před muslimskou intervencí. Možná se zlepší, ale času je příliš málo.

Takže bojovníci za předčasné volby jsou buď nejryzejší amatéři, což není dobrá kvalifikace pro politický boj, nebo jsou vedeni profesionály, kteří mají zájem na bezzubých útocích proti sobě, neboť posilují obecný pocit marnosti jakýchkoli protiakcí. Předčasné volby mohou prosadit jen ti, proti kterým byly namířeny. A ti by je také vyhráli.

52 komentářů :

  1. Souhlasím, je to naprosto racionální argumentace. Podle mého soudu je nutné se soustředit na letošní volby do krajů. Zdá se, že by se tam mohly, vedle nejrůznějších uskupení (hnutí) "pro něco", složených z nestraníků, objevit i subjekty s možným potenciálem celostátním. Pokud uspějí tak, aby se nedaly ignorovat, mohl by to být základ k cca dvouleté práci na posílení významu.
    Obávám se, že potřeba oněch milionů je dost podstatná, a nelze ji zcela ignorovat. Věřím však, že ji lze silně zredukovat.
    Z hlediska programových cílů je, podle mého názoru, nutné preferovat ("vytáhnout") takové subjekty, které se budou věrohodně hlásit k posílení prvků přímé demokracie, nejen referendum, ale i přímá volba a odvolatelnost politiků. A také prosazování maximálně možného návratu strategických komodit a činností do veřejných rukou. Nejen pitná voda a suroviny, ale i vlastní měna a platební systém odolný zásahům z venku, a energetická a potravinová soběstačnost.
    V neposlední řadě obrana veřejného školství, zdravotního systému, veřejné dopavní sítě. Je těch námětů jistě víc, ale jde o princip. Princip obrany národních zájmů, princip budování národního hospodířství a jeho prosperity.
    Předčasné volby bez existence takového subjektu opravdu smysl nedávají. Posloužily by jen k zabetonování současného marasmu. J.B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že krajské volby jsou na tohle vlastně vůbec nejtěžší. Na úrovni "komunálu" máte větší šanci chytit lidi "zvednutím" místního problému a taky nemusíte mít kdovíjaké zvláštní fondy, kampaň se dá udělat z jednoho náměstí, v pár hospodách, voliče si můžete obejít pěšky.

      Přeháním a vynechávám internet, ano, ale voličům ti pořád záleží na tom, jestli kandidáty znají nebo je aspoň zažili v reálu.

      Naopak na té celostátní úrovni - ale s tím žádnou přímou zkušenost nemám - je to o prachách, ale zase hodně záleží na "celospolečenských" tématech. (Prakticky vzato mylsím, že kdyby řekněme KSČM byla odvážnější, konkrétnější a agresívnější, měla by úpřes 20 %.)

      Na kraji je to blbé. Jednak krajských témat, které by lidi opravdu pálily, tolik není. I tam, kde je kraj např. zřizovatel nebo správce (špitály, střední školy, krajské silnice) se většinou stejně dozvíte, že kraj s tím nemůže zas až tolik udělat - bez ministerstva atd. Pokud někde je reálný místní problém, nebo by se "někde něco nechalo udělat," většinou se to týká jenoho konce kraje a lidi z druhého konce to zas až tolik netankuje, aby vás kvůli tomu šli volit. A z druhé strany, krajské volby už jsou o velkých penězích, to neoběháte jak v rodném městečku.

      Celkem si myslím, že krajské zřízení byl vůbec krásný příspěvek na deficit demokracie. Mluvím z pozice člověka z JčK, vidíte to někde třeba jinak ??

      V.Ratata

      Vymazat
    2. ALE,ALE PÁNOVÉ, POLITICI OSV VIDÍ VHODNÝ OKAMŽIK NA POKUS O VÝMĚNU CELÉ POLIT.TŘIDY

      Využijme už existujících možností,které se otvírají jakoby samy od sebe.
      Zkusím některé vyjmenovat.

      VÝHODA Č.1-Polit.strany nejsou schopny otevřit na svých webech diskuzní rubriky pod svými články,které jsou poté bez povšimnutí a mají statut makulatury.NR má už k dispozici dobře vedený web,který může MOŽNÁ dokonce vygenerovat potřebnou politickou vrstvu intelektuálů,ale i těch,kteři budou chtít NOVOU REPUBLIKU budeme je tady mít možnost uvítat v DISKUZI o tom jak věci provést a nepůjde jen kritizovat,ale i navrhovat čerstvé myšlenky.Připomínám,že národní web NR není sám,ale jsou k dispozici i dalši Národní weby.Vzhledem k tomu,že v důsledku dubových hlav ve vedeních stávajících polit.stran SE DAŘI JE ODRADIT,aby otevřeli i oni na svých webech diskuzní rubriky máme tady výhodu překvapení a náskok s praktickym MONOPOLEM na hlasy voličů,které budeme muset odebrat prakticky VŠEM polit. stranám.Ty dnes vykazují stejně prvky naprostého rozkladu a nebude jim to vadit.Je možné třeba najít nahoře i pevnou rubriku,podobnou MANIFESTU A STANOVÁM,kde organizačně bude psán náš postup,aby nezacházel za obzor.Jak jistě víte navrhuje OSV prozatím tyto hnutí HzNR,VzV,HzKSD,KTERÉ BY VYTVOŘILY UŽ I PŘEDVOLEBNÍ KOALICI.vŠECHNY JSOU OPATŘENY UŽ DNES PROZATÍM JEN JEDNODUCHÝMI PROGRAMY.

      Ty můžeme všichni nejen vidět,ale i odsouhlasit tak,aby byly pžipadným voličům srozumitelné a můžeme pozbirat i skeptické připomínky typu PŘEDPOSRANEC a JAK TO NEJDE..To by mohl být pro začátek ten mustr PRAVÉ LEVICE..

      Vymazat
    3. Pro 22:31 - prosím vás, než se příště budete rozepisovat o svých genialitách, pozorně si přečtěte článek, na který reagujete. Pak pochopíte, že právě o chudobě vaše programu, vaší neorganizovanosti a absenci věrohodných vůdců se tam psalo. Marek

      Vymazat
    4. 22.41MARKU já za to nemohu,že jsem geniální a už ve čtvrté třidě mi řikali FILOSOF.To je od přirody..

      Vymazat
  2. V jednom se pan David mýlí při srovnávání se spor-
    tem,protože sportovci nikomu neškodí na rozdíl od
    politiků.Současně souhlasím s jeho argumentací na
    nekonání předčasných voleb.Naopak takové rozhodnu-
    tí je třeba uvážit.Je pravda,že veškeré zlo pochá-
    zí z politických partají.Voliči se už napálili s
    VV či Úsvitem.Ano se volí za koblihy,socani mají
    problémy se svojí antičeskou politikou,komunistům
    vyhovuje současný stav a ODS či TOP09 jsou již za
    svým zenitem.Tak koho by bylo možno zvolit?Nikde
    nikdo.Pokud není náhrada,jsou k nepotřebě i pravi-
    delné volby v řádném termínu.Je třeba myslet.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji panu MAJEVSKÉMU,který už ví,že konkurence NR jsou bud dvojky másla nebo vůbec neexistují.

      Vymazat
    2. To 22:39: NR není politickou stranou ani hnutím. Tak co to tu melete? Marek

      Vymazat
    3. 22.43 MARKU,nestydíte se nadávat že mele,budoucímu presidentovi nebo možná i šéfovi vlády.Přece co není může být,že veselý šroubečku?

      Vymazat
  3. nejlepší volby jsou lid v ulicích, ale jak ho tam dostat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:48 Nesouhlasím, v roce 1989 byl lid v ulicích a výsledek ? Ti, kteří ho tam dostali, dobře věděli, co "chtějí".
      Morální a hospodářskou devastaci Československa, včetně jeho likvidace ....

      Vymazat
    2. Mám takové malé upřesnění k charakteristice toho lidu. POmůžu si klasikem. Fidel říkával, že demokracie je rozdat zbraně lidem. POnechávám stranou, nakolik se toho on sám držel, a nejde mi určitě ani o toho buzzword kalašnikova za každou cenu.

      Jde o to, že ten soubor člověků v ulicích buď má nějakou váhu a panstvo z něj má svíravé pocity v konečníku - pak je to lid, anebo nemá.

      V roce 1989 z nás nikdo nahoře strach mít nemusel, leda vysloužilé loutky, které už dávno samy byly totálně mimo. Jediný "poctivý" blbec, který to bral pořád strašně vážně, byl z bolšánské věrchušky Štěpán. Taky nakonec byl za blba. Jo a ještě generál Václavík. Dole, mimochodem, jich bylo víc, a dost jich bylo v armádě.

      Jinak jsme byli pohodlně ovladatelné naivní stádo, navíc velmi ochotné pokousat černé ovce mezi sebou, no a tak jsme tedy byli pohodlně ovládáni.

      Ono tohle právě souvisí s tou organizovaností, o které mluví doktor David. A s programem. Lidi, kteří mi eventuálně až na tu ulici přijdou a přitom už budou jasně vědět, co chtějí a jak - s tím už bych si teda jako nehrál. Že jsem se ale zasnil, co ??

      V-Ratata

      Vymazat
    3. Naprostý souhlas s 22:27

      Vymazat
  4. Souhlasím s článkem, pro předčasné volby není důvod. Přesto by ale mělo dojít k očištění stávajících stran od všech havloidů a to na mimořádných kongresech zejména vládních stran.

    Pokud si tyto politické strany nechají ještě chvilku ve svých řadách působit touto rakovinou postižené jedince. Tak by se skutečně mohlo stát, že si toho kalašnikova někdo opravdu vezme do ruky a někde udělá průser. Mezi lidmi to vře, a právě, že jde o amatéry, mohlo by se stát někomu něco zlého.

    Dokud budou ve vysokých státních funkcích lidi jako současný ministr pro lidská práva, oubucmanka nebo současná ministrně školství, která v současnosti spouští konečné řešení destrukce našeho školství - proces úplné degenerace českého národa - smrt české vzdělanosti v přímém přenosu, opravdu hrozí, že se najdou nějací novodobí Mašínové, kteří některé ty havloidní okupanty odpraví a to včetně nevinného pošťáka!

    Myslím si že níže odkazovaný článek by měl mít velice vysokou publicitu. Možná se ve vedení některých politických stran pod tlakem ze své členské základny zamyslí a vnitrostranickými volbami opravdu vymýtí havloidní zlo ze svých řad a začnou dělat politiku pro Čechy a ne cizáky pod falešnými multi-kulti-humáními hesly.

    Potom nebudou žádné předčasné volby třeba. Ten řlánek o kterém jsem psal výše se jmenuje
    "Havloidi pryč z vlády, pryč z médií, pryč ze školství!"
    čtěte a šiřte:
    http://svobodnenoviny.eu/havloidi-pryc-z-vlady-pryc-z-medii-pryc-ze-skolstvi/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TOP09 by se na svém mimořádném sjezdu muselo zrušit. To je koncentrát havloidů.

      Vymazat
  5. Pan David má,bohužel,pravdu! Těch gaunerů, co škodí v zájmu své kapsy této republice,se hned tak nezbavíme!

    OdpovědětVymazat
  6. Může se zdát, že situace je opravdu tak neútěšná, jak popisuje pan David. Ale také je možná varianta, že po demisi současné vlády (pokud by ji občané k tomu dotlačili), by prezident mohl jmenovat úřednickou vládu. Při troše optimismu, by se v té úřednické vládě mohli ocitnout příznivci referenda, kteří by toto referendum a odvolatelnost politiků mohli uzákonit. To již není beznadějný scénář. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I kdyby pan prezident jmenoval do úřednické vlády, o čem pochybuji, příznivce referenda, příslušný zákon by schvalovala současná PSP ČR a Senát. Výsledek je předem dán ....

      Vymazat
    2. Anonymní21. února 2016 20:43
      Potom, pokud nechci podlehnout depresím, při sledování počínání současné vlády, musím vložit veškerou naději do Okamury. Alternativou k němu, je jedině nechat vládě volnou ruku, bez jakéhokoliv omezování, neboť hrozí riziko, že bude vystřídána někým ještě horším. P.K.

      Vymazat
    3. Ale čím déle tato vláda bude, tím více napáchá nevratného zla. Kdyby byla vláda úřednická - zpomalily by se kroky vstřícné k imigraci a k byrokracii EU. A co se týče výsledku voleb - neměl bych o ně obavy - neb hlavním mottem by byla imigrace a vyhrály by mimoparlamentní strany, které ji mají v programu - a nebojme se, ony se totiž některé časem spojí a budou jednotné.

      Vymazat
  7. Předčasné volby mohly něco změnit v r. 2009.
    Proto byly ÚS úspěšně zakázány.
    Ivan David píše tak dobře,
    že se k něme těžko dá něco dodat.
    Snad jen to, že u nás (a nejen u nás ) vítězí
    už po několik vol. období strana Nevoličů.
    Nyní se již blíží k tomu, že by mohla dostat
    ústavní většinu.
    Těch 40% voličů je púak schopno namíchat cokoliv.
    Ale k volbám se musí chodit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Společnost se za 26 let bohužel dostala do stavu,kdy volby přestávají býti prostředkem k nápravě.To cca 60% naivních "ovčanů"stále nechápe k radosti místních politických kreatur.Je třeba radikální řešení!

      Vymazat
    2. to 20:53
      Volby nic neřeší a politické strany je zapotřebí zrušit. Rozumná úřednická vláda může republiku stabilizovat a mezitím si lidé mohou rozmyslet co chtějí.Dnes už dobře vidíme kam to ty politické ztrany dotáhly. Takže znovu, prezident a jemu odpovědná úřednická vláda to je cesta ven z toho bordelu co zde je. Všechno ostatní jsou opět jen a jen kecy těch co si myslí, že se dostanou opět ke korytu.

      Vymazat
    3. Souhlas s A 23:07.

      Vymazat
  8. Článek je hezký, ale někdy je lepší konec s trápením, než trápení bez konce,
    Váš typický troll Jířa

    OdpovědětVymazat
  9. Volební program Změna pro Česko

    V oblasti zahraniční politiky a vztahů:
    vyhlásíme referendum o vystoupení z EU;
    vyhlásíme referendum o vystoupení z NATO a vyhlášení neutrality;
    omezíme příliv imigrantů;

    V oblasti zahraničních ekonomických vztahů:
    zavedeme celní kontroly na hranicích;
    omezíme dovoz nekvalitního zboží zřízením omezeného počtu státních podniků zahraničního obchodu;
    omezíme vývoz zemědělských produktů a potravin;
    rozvineme výměnu zboží s novými velmocemi a třetím světem;

    V oblastí vnitřní politiky:
    vypracujeme a předložíme k celonárodní diskusi návrh nové ústavy;
    vypracujme a vyhlásíme nový zákon o referendu;
    vypracujeme nový zákon o politických stranách a jejich financování;
    vypracujeme nový zákon o střetu zájmů;
    zavedeme trest smrti za závažné trestné činy proti občanům a za závažné hospodářské trestné činy s vyšší škodou;
    vypracujeme a vyhlásíme nový trestní zákon;
    vypracujeme a vyhlásíme nový občanský zákoník;
    zrušíme církevní restituce a vypracujeme nové zákony upravující vztah státu a církví;
    vypracujme a vyhlásíme nový zákon o státní službě a platu úředníků;
    zavedeme osobní, majetkovou a trestní odpovědnost politiků, veřejných činitelů a státních úředníků;
    zvýšíme pravomoci státních kontrolních orgánů;
    zřídíme Výbory občanské kontroly jako nezávislou kontrolní instituci;


    V oblasti vnitřní ekonomiky:
    provedeme znárodnění klíčových ekonomických odvětví, jako je bankovnictví a pojišťovnictví, energetika včetně rozvodných sítí, těžba nerostných surovin a paliv, vodárenství, telekomunikace a dalších;
    provedeme zemědělskou reformu a zajistíme potravinovou soběstačnost České republiky;
    vypracujeme a vyhlásíme nový obchodní a hospodářský zákoník;
    zrušíme akciové společnosti, akcie a burzu;
    zavedeme osobní, majetkovou a trestní odpovědnost majitelů firem za chod a bankrot firmy;
    zavedeme nová pravidla pro zakládání a vlastnictví firem, kdy každá firma bude mít svého konkrétního majitele – občana ČR;
    zavedeme pravidlo jeden občan – jedna firma;
    zavedeme pravidlo výrobce – jeden obchodník – spotřebitel;
    zavedeme pracovní knížky;
    zprostředkovatelství a lobbing budou prohlášeny za trestný čin;
    snížíme DPH u zemědělských produktů, základních potravin, energie, paliv, vody, léků a zdravotních a vzdělávacích pomůcek na 5%, u ostatního zboží na 20% a zjednodušíme celou daňovou soustavu;
    zavedeme majetková přiznání u majetků nad 10 mil. Kč
    zavedeme státní regulaci cen energií, paliv, vody, tepla a nájemného;
    u velkých firem zavedeme daň z obratu;
    zvýšíme daň ze zisku u firem s obratem nad 100 mil. Kč
    zjednodušíme účetnictví a mzdové účetnictví;
    zavedeme tvrdé sankce za neplacení faktur;
    zvýšíme minimální mzdu na 50% průměrné hrubé mzdy a zavedeme platové stropy v celé ekonomice;
    snížíme nezaměstnanost pod 3% zestátněním významných výrobních firem, jejich rozšířením a rozšířením zemědělské výroby;
    omezíme vývoz zemědělských produktů, potravin a vybraného zboží na přebytky;
    stanovíme maximální úrokovou míru u všech druhů půjček, úvěrů a hypoték na 7% a nově definujeme trestný čin lichvy a trest za jeho spáchání;

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není program. To je seznam úkolů, které je nutno před volbami vypracovat. Není lepší jít do voleb s heslem, jak to udělal Babiš. Ten má v podstatě "program" jako ODS, ale víc soft. Lidi má také z ODS. Vyhrál ale na líbivé heslo.

      Vymazat
    2. No je to fakt geniální,jenom chybí na tom seznamu zbožných přání JAKOU SILOU A KÝM BUDOU VYVOLÁNY Z HLUBOKÉHO HROBU.

      Vymazat
  10. V oblasti justice:
    zjednodušíme a zrychlíme soudní procesy;
    posílíme pravomoci státního zastupitelství;
    zavedeme pracovní povinnost odsouzených;
    zpřísníme podmínky propuštění z vazby;
    nově definujeme pojem lichvy a dalších trestných činů a zavedeme trestní odpovědnost firem a jejich majitelů, jednatelů a zaměstnanců za spáchání těchto trestných činů;
    vypracujeme nový exekuční řád, zrušíme soukromé exekutory a celou problematiku exekucí zjednodušíme;

    V oblasti bezpečnosti:
    - důsledně odpolitizujeme všechny bezpečnostní složky;

    V oblasti zdravotnictví:
    snížíme počet zdravotních pojišťoven na 2-3;
    zrušíme zdravotnické poplatky s výjimkou plateb za stravu při pobytu ve zdravotnických zařízeních;
    zrušíme doplatky za léky;
    zavedeme nemocniční pokladny, přes které zdravotní pojišťovny proplatí zdravotnickému zařízení pouze ty úkony, které občan odsouhlasí;
    zřídíme samostatný účet zdravotního pojištění u ČNB, ze kterého nebude možno čerpat finanční prostředky na jiný účel;
    zavedeme individuální účty občanů, na které si budou moci posílat část plateb zdravotního pojištění na úhradu úkonů, které zdravotní pojišťovny nehradí nebo hradí jen částečně;
    zrušíme akciové společnosti a holdingy ve zdravotnictví a všechny nemocnice a podobná zařízení převedeme jako neziskové společnosti do přímé podřízenosti a správy krajů a ministerstva;



    V oblasti sociální péče:
    zavedeme samostatný penzijní účet u ČNB, nezávislý na státním rozpočtu, ze kterého nebude možno čerpat finanční prostředky na jiný účel;
    stanovíme hranici odchodu do starobního důchodu na 63 let, ženám se sníží podle počtu dětí;
    stanovíme minimální starobní důchod na 1/3 průměrné hrubé mzdy;
    zavedeme každoroční pravidelnou valorizaci starobních a invalidních důchodů;
    zavedeme novomanželské půjčky;
    zavedeme povinnost zaměstnavatelů zaměstnávat absolventy škol a občany starší 50 let;


    V oblasti školství a vzdělávání:
    zavedeme bezplatnou předškolní péči (jesle a mateřské školy) pro všechny děti;
    zavedeme novou síť učňovského školství s povinným přispíváním soukromých firem;
    vysoké školy budou financovány podle kvality a uplatnění absolventů, nikoliv podle počtu studentů;

    V oblasti životního prostředí:
    zahájíme zalesňování ladem ležící půdy;
    zastavíme úbytek zemědělské půdy;
    vypracujeme plán na výstavbu další jaderné elektrárny a zrušení starých tepelných elektráren v nejzatíženějších oblastech;

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pohádky jsem přestal číst asi v deseti letech,
      sience fiction vůbec.
      A dnes poprvé vidím, že existuje nějaká firma,která se jmenuje Změna pro Česko a má volební program,
      který mi připomíná to, co jsem napsal na začátku.

      Vymazat
  11. V této konstalaci jsou volby potřebné jako na Ukrajině. Nechť si odpovědnost nese ten, kdo se moci chopil.

    OdpovědětVymazat
  12. Včera v ČT gauneři Stropnický, Zahradil, zrůda gen.Pavel a hajzl Moravec se zase předvedli !!!
    Žádáme okamžité vystoupení z vražedného spolku NATO!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A proč na to čučíš ?!

      Já jsem si o tom přečetl článek na Parlament.listech a to mi stačí.
      Zkus se na tu kolaborantskou sebranku podívat realisticky:

      Armádu amerických okupantů z Evropy nedostaneš.
      Jsou tady rozlezlí od konce 2.světové.
      A podívej se, jak si ti westNěmci na ně zvykli.
      Stejně tak jsme si zvykli na to, jak tady byli okupanti z tehdejšího SSSR.

      Lidi si zvyknou i na radar, jak to navrhuje Zahradil, lidi si zvyknou i na budoucí základny okupantů na našem území.

      Při současné konstelaci polit.sil v ČR jsou změny,po kterých volá většina obyvatel, nerealizovatelné.
      Lidi budou stále nasraní, ale zvyknou si.

      Vymazat
  13. Velmi dobry postreh.

    Ti, co by meli vladnout odpovednost odmitaji z duvodu, ze vedi, co obnasi a clovek neni tvor neomylny.

    Ti, co se zenou k vladnuti a moci nemaji zadne predpoklady stat se narodohospodari, vizionari nebudou nikdy a zene je pouze populismus. Nekdy take pocit vlastniho ohrozeni, ohrozeni sveho dobyteho postaveni, inancniho statusu, nebo nutnosti zachovani "Status Quo", protoze jejich "uspech" s nim souvisi.

    Reseni je jedine a dokonce jedine mozne. Tim je uplna zmena systemu, aby ti, kteri by byli dobrym vladcem zeme meli jistotu v zakonech, kolem sebe odborniky a mohli si dovolit MLUVIT PRAVDU.

    Dnes je totiz PRAVDA luxus. Pokud politik v soucasnem systemu prizna svuj omyl, je automaticky vysachovan, pokud je silnejsiho razeni, umi se udrzet v pozici, tak stejne po nem opozice a media slapou do doby, nez jsou vytvoreny frakce ve strane a ty uz zabezpeci predcasne volby.

    Spatny je kazdy system, ktery nuti lidi lhat a nedovoli jim samotnym "priznat pochybeni".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeste dodam.

      Nemyslete si, ze zde nejsou kvalitni a rozumni lide, kteri by vladli moudre.

      Clanek od jednoho z nich prave ctete.

      To same plati pro odborniky.

      Jednoduse ti lide zde porad jsou, trapi se a neni jich malo. Pouze vedi, co je treba nejdrive udelat. A casu je opravdu malo...

      Vymazat
    2. Anonymní22. února 2016 9:45
      Nechci se dopouštět hodnocení, kdo je a kdo není kvalitní. Problémem jsou kritéria kvality. Určitě budou jiná, pro kvalitního řidiče autobusu a jiná pro kvalitního manažera firmy.
      Ale chci upozornit, že tento článek nenabízí žádné řešení. Pouze upozorňuje na riziko, že při občany vyžadovaných změnách, se může chopit moci ještě větší parchanti (viz Ukrajina). To je samozřejmě pravda. Implicitně je v tom vyjádřeno, počkejme, až NR zesílí a potom do toho půjdeme. Ale tady se vrší problémy každým dnem. Je třeba rychlý zásah, do svobody vládnutí současné vlády. P.K.

      Vymazat
  14. K textu autora Ivana Davida.
    Autor zapomněl čtenáři sdělit,kdo je TEN,co nesmyslně volá po předčasných volbách ?
    Miloš Zeman sice posílil v průzkumech popularity,ale jeho zpřísněná strana SPO včele se senátorem Velebou,by se do PS nedostala.Na Nové republice žádný důvod k radosti nemůže být.To stejné platí o xenofobních a nenávistných hnutí Tomia Okamury,Marka Černocha a nového spojenectvím s hnutím Martina Konvičky.
    ČSSD a hnutí ANO jsou dále podle posledního průzkumy stále nejsilnější parlamentní politické subjekty.Parlamentní pravici velkou šanci nedávám.
    Do voleb do PS v roce 2017 je relativně ještě daleko a může se do té doby ledacos ještě stát či změnit.
    Predikovat politicko-společenský vývoj v naší zemi zhruba během příštích dvou let se nedá.Bude to taky vnější záležitost a dalšího vývoje v EU a ve světě.
    Autor ID a velká část čtenářů NR moje přání jistě sdílet nebude.
    Jako radikální levičák bych více uvítal,aby v ČSSD dostali navrch progresivní/idealisté a Strana zelených s novým vedením překročila 5 procentní hranici pro vstup do PS na úkor hnutí ANO.Příští většinu by reálně mohla v PS mít ČSSD,KDU-ČSL a SZ. Aktuální je i téma volba silného prezidentského protikandidáta k Miloši Zemanovi,který by ho dokázal porazit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jaký by to mělo smysl? Nevidím osobnost nalevo od Zemana, která by ho v prezidentských volbách porazila. Koalice ČSSD, Zelení, katolíci - ot je smrtelný mix nejen pro levici, ale i pro všechny vlastence. Fuj, to jsou ale blbé úvahy, pane anonyme 18:52 Marek

      Vymazat
    2. 18:52 Ivan David nemusí čtenářům nic sdělovat .... Předčasné volby požadovali tisíce účastníků manifestací, účastníci diskuzí a autoři řady článků, které se touto problematikou zabývaly.
      Vaše "naděje" v nového předsedu Strany zelených Martina Stropnického ml. Vám opravdu "závidím", zrovna tak představu v Progresivní/idealisté v ČSSD. To vše je z Vaší hlavy ?

      Vymazat
  15. Anonymní22. února 2016 18:58
    Já jsem nikdy Miloše Zemana za "levicového" politika nebo dnes za "levicového" prezidenta nepovažoval a nepovažuji.
    Prezident republiky má být především podle Ústavy prezident všech občanů ČR bez toho,že bude společnost rozdělovat a vyvolávat nenávist.
    Nejlepší řešení vidím v úplném zrušení prezidentské instituce což není v rozporu s Ústavou ČR.Bohužel zatím to není politicky reálně možné takovou změnu prosadit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19.41 Zřejmě jste si spletl web, zde "noblesního a pochcaného" Sch. nikdo nepodporuje ...

      Vymazat
  16. K 19:41.
    Tyto neuveřitelné bláboly o (ne)rozdělování či stmelování společnosti prezidentem republiky jsou naprosto trapným a zoufalým pokusem zastřít nenávist vlastní.
    Nikdo, zdůrazňuji nikdo!!! se doposud ani nepokusil vysvětlit, v čem to stmelování (a rozdělování) spočívá. Pokud se bude prezident chovat jinak, než sliboval mě, který ho podporoval a volil, tedy bude kličkovat a mlžit, když ne rovnou lhát, budu ho nenávidět já a voliči, kteří mu dali hlas. A že jich bylo hodně. To prostě není možné vyhovět všem. Ledaže by významně mlčel, státnicky kynul z tribun, a pokládal věnce a předával kytice a vyznamenání. Mezi tím by podepsal pár dekretů pochybným profesorům a vrátil se k novoročnímu inertnímu plácání a přemoudřelému tlachání, místo vánočního poselství. Zlu by neodporoval, svinstvo by milostivě a konsensuálně přehlížel.
    S takovým stmelováním společnosti jděte všichní pravdoláskaři, kavárníci, sluníčkáří a pseudolevičáci se zelenou kamufláží do prdele. Takového prezidenta nechci, a spousta normálních občanů také ne. Jestli chcete prezidentovi zavřít hubu, aby raději mlčel, i když má pravdu, aby vás nenasral, tak na to prostě nemáte. Ani sílu, natož morální právo.
    Prezident Zeman není ideál. Ale v tom marasmu, který tu panuje, je zažehnutá louč naděje. Vydává "světlo", které najednou v plné nahotě ukazuje pokryteckou morálku a pokřivené způsoby mocných zlodějů, a vypečených lupičů a lumpů. Nemohu tvrdit, že souhlasím se vším co říká. Ale s většinou zásadního ano. A jsem rád, že se nebojí to říkat. Jako jeden z mála. Bude-li zdráv a rozhodne se znovu kandidovat, budu se za něj třeba i prát. Protože je příkladem pro nebojácné hájení názoru, hrdého vlastenectví, svobodného a nezkorumpovatelného myšlení. Svobodné a nezávislé České republiky, naší vlasti. Komu to vadí, a bojí se, co si o nás pomyslí náši otrokáři( pardon, spojenci EU NATO), tak má prostě smůlu. Do prdele se jim musí tlačit sám. J.B.

    OdpovědětVymazat
  17. Anonymní22. února 2016 22:55
    Ten,kdo kriticky vnímá chování prezidenta Zemana ještě neznamená,že podporuje současný politický establishment nebo si přeje návrat vlády Nečase a Kalouska.To stejné platí o fungování EU a postoji k NATO.Jinými slovy,prezident ČR má podle Ústavy minimum výkonných pravomocí a nemůže nic zásadního ovlivnit což je dobře. Českou veřejnosti je funkce prezidenta vnímána,jako určitá autorita státu.
    Kontroverzní a populistické výroky a postoje prezidenta Zemana na veřejnosti podle mého názoru přispívají k fašizaci české společnosti a v zahraničí ČR dobré jméno tím rozhodné nedělá i když se půlka národa nad jeho bonmoty vesele baví.
    Pro toho,kdo nezná přesný termín slova populismus:
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Populismus.
    Nová republika a jejich čtenáři jsou mylně přesvědčeni o tom,že jedinými skutečnými bojovníky proti politické korupci,aroganci moci a sociálnímu marasmu jsou výhradně ONI a Miloš Zeman.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:17 Nebylo by od věci jmenovat ty další "skutečné bojovníky proti politické korupci,aroganci moci a sociálnímu marasmu". Mne, ale jistě i další čtenáře NR, zajímá se seznámit s jejich názory. Děkuji.

      Vymazat
    2. 8:31- "sluníčkář" ze Socialistické solidarity se opět nepodepisuje (VN). Jeho názory najdete na A2larm a Altpress.

      Vymazat
  18. Anonymní23. února 2016 8:31
    Je dobře,že máte zájem znát i jiné odpovědi než předkládají český politici,jako je např.Zeman,Babiš,Okamura včetně informací,které přináší weby či servery jako Nová republika,Parlamentní Listy apod.
    Diskutující Miroslav Povolný některé typy dal.
    Nejde o to jestli vás nakonec více oslovují články a autoři,které publikuje např. web NR nebo někdo jiný.Je to věc politického a hodnotového vidění světa,který máme každý jiný.
    Proč si myslíte,že navštěvuji např. NR,která mě jako "sluníčkáře" a názorově revolučního socialistu za které ho se pokládám vůbec neoslovuje? Bez nejširších relevantních informací se těžko nemůžeme v politickém a společenském dění dobře orientovat.
    Je jedno,jestli patříme mezi příznivce Miloše Zemana či ne a kde všude hledáme odpovědi na řešení uprchlické,politické a ekonomické krize Evropy včetně našich domácích problémů.
    Je nekorektní a nefér tvrdit,že proti politické korupci,aroganci politického establishmentu a sociálního marasmu včetně fungování EU a existence NATO se vymezuje pouze "lidový" a "levicový" prezident Miloš Zeman.
    Nemám důvod vidět volbu pouze mezi drsným kapitalismem(Kalousek) a primitivním autoritářstvím(Zeman).
    Pokud jste pevně přesvědčen o tom,že jiná reálná volba se nám nenabízí a Vy máte dávno vybráno- žijte v této bublině klidně dál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, a zase jste mnoha slovy neřekl nic. Na webech uvedených panem Povolným, a nejen tam, se objevují různá témata.Některé články jsou se souhlasem autorů prezentovány i zde na NR. Jsou k diskusi, nikoliv jako potvrzení jakéhosi názorvě ideologického proudu.
      Přispěvatel z 8:31 se ptal na konkrétní osobnosti!!!, které je možné považovat za hodnověrné bojovníky s korupcí a marasmem. Aby byli respektované, a vnímané veřejným míněním. Já takové znám, ale napovídat vám nebudu. Přestože si jejich postojů velmi vážím, musím konstatovat, že jejich "veřejný dosah" nedosahuje, protože ani objektivně nemůže dosáhnout, publicity prezidenta republiky. A navíc, jejich politická "korektnost" (některých, ne všech pochopitelně)často dosahuje hranic servilní podoby kadeta Bieglera ze Švejka.
      Tvrdíte, že máte jinou volbu, než pouze mezi drsným kapitalismem(Kalousek) a primitivním autoritářstvím(Zeman). Tak ji zkuste alespoň naznačit. Ale věcně, konkrétně, a taky jak se k takové změně dopracovat. Moralistickými apely to však nepůjde. Na to si klidně můžete vsadit. JB.

      Vymazat
    2. Anonymní23. února 2016 12:21
      Vy zřejmě nedokážete číst pozorně komentáře.
      Já si myslím,že jsem dostatečně explicitně vyjádřil.
      To se o vašich komentářích říci bohužel nedá.
      Souhlasím jedině s vámi s tím,že vyjádření a aktivity prezidenta republiky(Který jinak nemá žádně pravomoci) více přitahují pozornost médií a novinářů než aktivisté či členové sociálního a protestního hnutí,který jsou propojeni na alterglobalizační, socialistická a pokroková hnutí v zahraničí.
      To je fakt.Pokud by jste nebyl přilepen stále jenom na webu Nová republika nebo nečetl zrovna Parlamentní Listy musel by jste vědět,že v parlamentní stranické levici je řada členů,který mají k těmto hnutím ideově a hodnotově blízko a organizují společně řadu akcí a setkání.V ČSSD je najdete kolem Masarykovy demokratické akademie dále to jsou Mladí sociální demokraté a Idealisté.
      U mimoparlamentní levice to je levicová platforma Zelená re:vize atp.
      Na společných akcích(protesty,semináře atp)jsou vidět členové ČSSD spolu se členy SZ,Piráti,Anarchisté,SocSol. O tom občas dokonce informuje i mediální mainstream. Na webu Nová republika se o tom ale nedozvíte . Převzaté články od levicových internetových deníku, jako je např. Altpress či A2larm jsou na webu NR dávno minulostí. Jiné se zde také neobjevují.Proč by měly? NR nepatří mezi kriticky levicové weby.Je to čistě konzervativně nacionalistický web,který se pouze tváří levicově či socialisticky.
      Podle toho co píšete a čím argumentujete o vás soudím.
      Pouze konstatuji:
      1,Patříte mezi ty,který názorově silně ovlivňuje pravicový bulvár a weby jako je NR.Tam hledáte alternativu a odpovědi.
      2,Miloš Zeman a web NR má čím vás oslovit. Populismem,nacionalismus a autoritářství.
      3,Možnost 1 a 2 na vaše myšlení a přesvědčení má nějaký zásadní vliv.

      Vymazat
    3. 14:10 Blábolíte .....

      Vymazat
    4. Máte pravdu, blábolí. Racionální diskuse nemožná. Odvolávání se na Mladé sociální demokraty, m.j., kteří objektivně zničili ČSSD ,a ničí ji do dnes, je jasný signál, že je to marný, je to marný, je to marný... J.B.

      Vymazat
  19. Úvaha I. Davida je opravdu dobrá, ale komentáře pod ní jsou mnohem výživnější. Nejvíce svědčí o zmatku v hlavách a o tom, jak komentátoři podléhají označkováním, udělovaným těmi, které komentátoři sami zavrhují. Viz zmínky o nenávistných konvičkovcích, okamurovcích a dokonce i o těch, jejichž jméno neradno vyslovovat, proto je také nevyslovují.
    V této zemi bude dobře, až to dojde i těm, kteří se (ať již oprávněně či neoprávněně) považují za levicově smýšlející lidi, a těm, kteří se (ať již oprávněně či neoprávněně) považují za pravicově smýšlející.
    Pak ustanou nálepky a vznikne skutečná šance!

    OdpovědětVymazat

Reklama