Reklama

.

.

středa 3. února 2016

Proč byla rozbita Česká a Slovenská Federativní Republika?

J. Skalský
3. 2. 2016   České národní listy

90. léta 20 století jsou ve znamení ničení složených slovanských států, jejichž důsledkem byly nejen silné ekonomické ztráty, sociální problémy i obrovských rozměrů a také konflikty, války. Byl „rozpuštěn“ Sovětský svaz, Socialistická federativní republika Jugoslávie a také ČSFR.


Na druhé straně došlo, přes odpor některých zejména anglických a francouzských politiků, na samém počátku 90. let ke „sjednocení“ Německa. Snad hlavní zásluhu na vzniku velkého Německa měl M. Gorbačov. Geopolitické vztahy se poté daly rychle do pohybu. Především Německo se viditelně stávalo nejsilnější mocností Evropy. Evropská unie se „poněmčovala“, místo aby Německo se poevropšťovalo. A tak se vzniklá Česká republika postupně dostávala pod německý vliv, který v posledních letech viditelně zesílil. Zatímco P. Nečas se jen hluboce klaněl v mnichovském bavorském zemském parlamentu a dělal z Česka a Bavorska bratrance a sestřenice, šel B. Sobotka mnohem dále. Vyhlásil tzv. česko-německý strategický dialog, který nás má přivést do dosud nebývalé blízkosti Německa. Někteří politologové mluví o republice jako o německém protektorátu nebo kolonii.

Nebudeme se zabývat současným stavem česko-německých vztahů a blíže je charakterizovat. Jsme totiž přesvědčeni, že tyto cíle sobotkovské vlády jsou v hrubém rozporu s dlouhodobými vztahy, jak k Německu, tak především ke Slovensku. Již století jsou nám nejbližším národem Slováci. I v posledních desetiletích o tom mluví celá řada průzkumů veřejného mínění. Německo mezi naše spojence nepatří. Tendujeme k V 4, k Srbsku a dalším tradičním spojencům.

Vzhledem k tomu, že současná vláda nás tahá k Německu, Sobotkovi jsme v petici třikrát položili otázku, zda hodlá ČR transformovat v 17. zemi SRN a dosud nám na zcela jasně a jednoznačně formulovanou otázku neodpověděl, nezbývalo nám nic jiného než vystoupit s alternativou, jíž jsme formulovali ve své petici. Svrchovaný lid by měl v imperativním referendu rozhodnout, zda chce vést strategický dialog se Slovenskou republikou, či se SRN. Vzájemné přibližování se se Slovenskou republikou by mělo být provázeno i sbližováním s dalšími státy V 4 a s našimi dalšími tradičními spojenci.

Půjdeme-li sobotkovskou cestou, můžeme se přiblížit i k dnešnímu Srbsku. To již přesídleným Němcům vrací jejich majetky či nahrazuje škody, které jim vznikly. Kdyby však jenom to! Nelze vyloučit, že tzv. sudetští Němci, národnostní skupina v Bavorsku považovaná za čtvrtý bavorský kmen, se vlastním rozhodnutím a naším jakýmsi přivolením stanou druhým státotvorným národem, zcela rovným českému národu, jak to kdysi předpokládala tzv. Wiesbadenská úmluva z roku 1950, jíž uzavřeli „sudetští“ Němci s fašizujícími prchalovci a z republiky uprchlými Vlajkaři. Podle Wiesbadenské úmluvy se ČR měla stát česko-německou federací, v níž by se střídali čeští a němečtí prezidenti. Na tuto úmluvu sudeti stále vzpomínají a rádi by alespoň něco z ní uplatnili při současném tzv. smiřování s námi. Připomeňme si jen několik vět z ní. „5. Obě strany jsou za jedno, že o konečném státně-politickém uspořádání rozhodnou oba národy ve smyslu ustanovení bodu 2, a to jakmile bude osvobozen český národ a jakmile se vrátí sudetští Němci do svých domovů. Aby mohly býti vytvořeny předpoklady nového soužití obou národů, které v průběhu tisíciletí žily v nejužším svazku a také v něm v budoucnu žíti budou, dohodly se obě strany, že k tomuto účelu ustaví Federální výbor. Obě strany budou v tomto výboru zastoupeny rovným dílem.“

To jsou však již ty nejhorší varianty sobotkovské cesty, jež by po dosažení uvedených cílů samozřejmě vedla dále. Ani lužickosrbskou formu česko-německých vztahů v další budoucnosti bychom nemohli vyloučit.

Věříme však, že svrchovaný český lid má možnost vyhnout se uvedenému „osudu“, pravděpodobně nám vědomě připravovanému částí „našich“ vládnoucích elit, a rozhodnout se svobodně v referendu o sbližování se s lidem slovenským. Naše další cesta musí být důsledně budována na principech mezinárodního práva, zejména principu rovnosti, nevměšování se do vnitřních věcí a reciprocity. Na těchto základech by mělo vznikat uskupení států střední Evropy a probíhat transformace EU ve společenství svobodných a rovnoprávných států.

Chceme věřit, že nebylo rozbita Československá republika proto, aby časem na jejích troskách mohla být zbudována česko-německá federace.


63 komentářů :

  1. Stále platí ono známé,rozděl a panuj.
    Snad si vzpomeneme,jakým byl Havel horlivým rozdělovačem,Klause nevyjímaje.Také bych k tomu zařadil,naprostá kontrola peněz u občanů,co se ale netýkalo těch,kteří to měli v zahraničí.Každopádně byl hledal strůjce rozdělení v USA,kteří vlastně řídily celý porevoluční vývoj.

    OdpovědětVymazat
  2. Nenechme se dál ničit a přijďme tuto sobotu 6.2.do Prahy na Hradčanské náměstí.Řízenou,plánovanou emigrací novými divokými nájezdníky,islamisty má být zničena Evropa a spolu s ní automaticky i bašta Říma Vatikán,souběžně naplánováno zednáři,jezuity a prediktorem.To vše,aby mohl fungovat Nový světový řád a noví otroci v něm.Zednáři plní opět hlavní ůlohu,tak jako vždy v dějinách.Pojďme protestovat a ukázat svou sílu,proti násilí v plánech zednářů,jezuitů,prediktora a všem jejich pomahačům tvořících zlo na Zemi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řím (Vatikán) padne? doufám že i germánie - hurá. Ať je muslimáci zaplaví. jenom ať se nedostanou sem.

      Vymazat
    2. Řím možná nepadne, ale kesťanství jako náboženský směr (především katolické náboženství) to určitě padne a už včera bylo pozdě. Je to náboženský směr, který odjakživa nejvíce oblbuje chudý dělný lid. Kristus žil v chudobě a hlásal chudobu a podívejte se dnes na ty pánbíčkářské lumpy. Žíjí v samém přepychu a zlatě a jen naoko se hlásí k chudobě. Kdyby toto viděl Kristus, tak provede novou náboženskou revoluci. Bohužel něco podobného dnes zažíváme, ne z vůle Krista, ale invazí muslimů do Evropy. Není pochyb, že Evropa skončí jako muslimská. Jediná možnost porážky muslimů je vyvolat poslední křížovou výpravu, tedy 3 světovou válku, ne kvůli surovinám, ale kvůli náboženství. Uvidíme jak se to vše vyvine, vše řídí někdo jiný a ten má svoje plány.

      Vymazat
    3. někde jsem četla, že veškerý majetek Vatikánu má jít na úhradu emerických dluhů a papa pak skončí

      Vymazat
  3. Vidím to podobně, jako 15:36 .
    A opravdu moc a moc by mě zaujal nějaký kvalifikovaný rozbor toho, jak byla bezbolestně rozpuštěna česká armáda, zrušeno desítky vojenských útvarů, zrušena povinná vojenská služba a zůstaly zde jakési expediční sbory, vysílané pod taktovkou zločinné NATO do cizích zemí, s kterými nemáme nic společného.
    No a vstup do NATO v té době nikoho nezajímal...

    OdpovědětVymazat
  4. Sudetští Němci tak jako tak fakt nemají na nic nárok - viz.: http://leva-net.webnode.cz/news/odsun-nemcu-po-2-svetove-valce/ - i diskuse, kterou pokládám za celkem informovanou. Že se skupinou nějakých pošahanců, která k ničemu neměla jakýkoli politický či vůbec jakýkoli mandát, uzavřeli Sudeťáci jakousi Wiesbadenskou úmluvu, vůbec nic neznamená. Takových dokumentů můžeme o komkoli s kýmkoli kdekoli podepsat...

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem původem Slovák . Slovensko chtělo být samostatným státem . Lid byl oblbován politiky . Češi se tlačili na západ slováci měli blíž na východ . Takže nás rozvedli politici českoslovenští . Věděli že referendum by bylo proti rozdělení republiky . A teď jsme opět zase nezávislý , eu a německo je naše máma . Poslouchat ! Kdo řekne jiný názor , tak je rasista , fašista . Dokonce i prezident by měl držet hubu a krok . Nejlepší by byla loutka jak za totáče . Češi buďte hrdý na svého prezidenta . Podívejte se na Slovenského prezidenta . Hlava věčně mokrá po análních ponorech v eu . Mar.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás ho zaskakuje Sobotka,ten si i hlavu oholil,aby "neškrábal" :-)

      Vymazat
    2. Anonymní 17:35
      Velmi dobře,přidám se také.
      Mám ze Slovenskem také určité spojení,dokonce reprezentant na Dakaru celkově druhé místo v motocyklech,je můj příbuzný.
      K těm prezidentům,kolikrát mě napadlo,že by mnohým Českým politikům,víc vyhovoval nafukovací prezident.

      Vymazat
  6. Vy máte krátkou paměť na Slovensku byly tak extrémní nálady a odpor k čehúnúm které museli chudáci slováci živit! U nás taky ale v menší míře než na slovensku,kde se jeden známý slovenský režisér na náměstí zastal Československa a musel utéct do Prahy i s rodinou.Rozdělením československa se zavřela pusa extremistům a dnes máme skutečné bratrské vztahy,protože jsou dobrovolné a jdou od spoda z lidu.Rozdělením československa se zabránilo občanské válce kterou nám naplánovali za mořem.Když jim to nevyšlo zkoušeli slovensko maďarský konflikt který by jim možná vyšel kdyby maďary a Slováky nespojil protiislámská ,,vzpoura"Rozdělení československa přineslo jen ty nejlepší vztahy obou národů od doby kdy je Štefánik a Masaryk spojili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slovákům můžeme jen poděkovat,
      za multikulturní obohacení, které nám sem po válce začali v rámci bratrství lifrovat ...

      Vymazat
    2. V prípade referenda by sa Slovensko v roku 1992 určite s prevahou prihlásilo k spoločnému štátu. ALE vzhľadom na snahu určitých síl vytvoriť si zo štátov nárazníkovej zóny poslušné protektoráty, by sme dnes boli pravdepodobne tlačení ku konfrontácii. Vlastný názor sa netoleruje.
      Možno máme väčšinovo korektné vzťahy práve preto, že vinníkov problémov musíme hľadať na vlastnom smetisku.
      A k Maďarsku- keď nás nejaký štváč bude chcieť rozoštvať, asi to dosiahne, tak ako inde vo svete. A štváčov v mene dobra je plná Európa aj Amerika.

      Vymazat
    3. Omyl.Slováci nám sem nikoho nelifrovali,ale Havel jim nabidnul,že si mohou vybrat občanství jaké chtějí.

      Vymazat
    4. 18.41 Dohledej si tehdejší průzkumy veřejného mínění. Pravdu tu píše p.Pražák.Většina Slováků byla pro samostatnost.V Čechách naopak a i z tohoto důvodu nemohlo být referendum. Slováci NE, Češi ANO = referendum neřešitelné.Podrobně o tom hovoří Pithart předseda tehdejší vlády ČR. Měl jsem babičku na SK a v r.1992 jsem tam poznal ten obyčejný lid, který má "Čechy rád". Nevymlouvejte se na politiky! Stejné, jak děda vyprávěl,jak jeho a všechny čehůny v r.1939 hnali ze Slovenska. Naši bratři.

      Vymazat
    5. Pro 20:44 souhlas,

      mnoho čehůnů bylo rádo, když zachránili holé životy. Dodnes si živě vybavuji, jak mi má tehdejší nadřízená ukazovala jizvy na protržených boltcích na uších, jak jí servali naši bratři naušnice.
      Ale o těch vyhnáních se nesmělo po válce mluvit a dnes už to sotva někoho zajímá...

      Vymazat
    6. Já byl nějakou dobu v těch časech na Slovensku a tamní nacionalismus byl na vzestupu, ale ještě nepřekročil mez, kterou bychom mohli nazvat touhou oddělit se od ČSFR - příčin bylo několik. Hlavní byla politika V.Havla, kdy jsme opustili naše tradiční zbrojní trhy a hodně si to odskákali Středoslovenské zbrojovky, které za zbrojní programy nenašly náhradní civilní programy... Když se ukázalo, že opuštěné trhy obsadili západní zbrojaři, zloba mnoha Slováků byla veliká... Pak Slovenská výroba byla více orientovaná na východní trhy - po opuštění východních trhů a rozpuštění RVHP Slovensko prodělalo hlubší otřes z transformace ekonomiky... a opět lidí tam měli zlost na Prahu, kterou si ztotožňovali s Českem... Obecně bych byl pro obnovu Československa - ale s názvem Česko-Slovensko a to ne v podobě federace, ale konfederace a to spíše třeba na úrovni sdílení společné armády či bezpečnostních složek... Obnovovat rozbitou federaci by byly zase náklady...

      Vymazat
    7. 20:44Prieskumy verejnej mienky:
      1990-5,3% Čechov za samostatnost
      9,6% Slovákov
      1991-6,0% Č.
      11 % S.
      1992-16 % Č.-údaj z června
      16 % S.
      1992-42 % Č.-údaj z konce roku
      36 % S.
      Údaje podľa Institutu pro výzkum veřejného mínění.
      Spätný výzkum z roku 1993-ako by ste hlasovali v referende, ktorý prebehol na Slovensku: 50% proti rozdeleniu,29% za,13% by sa nezúčastnilo,8% nevedelo odpovedat.

      Vymazat
    8. Nevím jaké byly tehdy cinknuté statistiky, ale každý, kdo si na tu dobu pamatuje ví, že Slováci v drtivé většině chtěli samostatný stát a Češi z větší části s rozdělením nesouhlasili. Na Slovensku byli v poslední fázi před rozdělením Češi často fyzicky napadáni, na autech jim byly propíchávány pneumatiky a dokonce si pamatuji na zveřejněný případ, kdy školní lyžařský zájezd na Slovensku napadli místní obyvatelé a všechny studenty zbili včetně učitelů. Havel měl na rozdělení, společně s Mečiarem asi největší podíl, Klaus dělení do poslední chvíle nechtěl, když však poznal, že se situace začíná vyhrocovat, souhlasil s rozdělením i on. V té době jsem pracoval ve VB, společně s Čechy tam bylo i 8 Slováků, většinou studenti, kteří si všichni do jednoho přáli rozdělení federace a velmi se těšili na samostatnost. Teď je klid díky tomu, že jsme rozděleni a na Slovensko jezdím rád.

      Vymazat
    9. Referendum neproběhlo hlavně proto, aby se neukázalo, že Slováci chtějí společný stát. Možná trošku ve volnějším svazku. Poukazování na pragocentrismus nebyl žádný výmysl, podobné argumenty mělo i Hnutí za samosprávnou demokracii - Společnost pro Moravu a Slezsko. Dal bych, i přes všechny případy, kdy Slováci Čechy uráželi, ruku do ohně za to, že na Slovensku by referendum dopadlo ve prospěch Československa. Myslíte, že je náhoda, že se v jeden okamžik zhroutí SSSR, SFRJ a ČSSR? Všechno státy, které byly součástí koalice vítězů z 2. světové války? A ještě, aby to bylo jasné i slabomyslným, se sjednotí NSR a NDR? Dokonalý přepis toho, jak bylo dohodnuto na Jaltě a v Postupimi. Mapa Evropy z doby Protektorátu je velice podobná té dnešní. Komu to asi nejvíc vyhovuje? Kdo má z roztříštěné východní Evropy největší prospěch?

      Vymazat
  7. Autor je demagog a benešovec.
    Dobré vztahy s německem jsou a byli at se to libi nebo ne zakladem funkce tohoto státu.
    A to nejen ekonomicky bylo tomu tak a je kupodivu dodnes.
    Svrchovany česky lid nebo německy lid nebo evropsky lid.Autor je zcela mimo.
    Evropa je dnes zcela jiná a němci ti jsou v háji...
    Dávno vždyt jsou poraženým narodem a ted jen aby je ještě více evropa nenavidela tak je chcou co ještě zbylo rozmixovat s migranty to není nahoda ze prave tam je cil.
    Ekonomiku a politiku v nemecku a evrope ovladaji ti s krivima nosama za oceánem.
    Evropa se meni a nebude ani nemecka ani makova.
    Cil je multikulurni manzelstvi ,rozklad atd.
    Naprosto zbytečny članek o nemecku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omyl. Co Německo nedokázalo s tankama tak dokázalo Markama. Ikdyž je na vodítku USA tak více méně jsme opět Böhmen und Mähren. S ovládáním ekonomiky s Vámi souhlasím. I to budoucí multi kulti servírují ti křivonosi za oceánem. Vždy, když Evropa byla na dně, tak na tom USA vydělaly. Po 1. i po 2.SV. Jirka

      Vymazat
  8. Anonymní 17:42
    Ani si nemusel holit hlavu,spíš to má z toho častého lezení.

    OdpovědětVymazat
  9. A vidíte, jeden z aktérů rozbití ČSFR, V. Klaus, publikuje i na tomto webu, žije si za naše peníze ve Svém institutu, a ono nic... kdo si jednou omočil v "politice" u nás, má navždy vystaráno. A Klaus bude žvanit, a Kalousek jakbysmet a ty, občánku, co teď?

    OdpovědětVymazat
  10. Podle Pjakina se Slováci a Češi bezprostředně ohroženi proberou a opět spojí a udajně dle něj na spojenectví pracuje i V4, Chorvatsko se k V4 hlásí, časem možná i Srbsko. Tady je vidět slovanský pud sebezáchovy. Máme ho v sobě díky éře socialismu kdy přebujelé multimulki experimenty západu tady neexistovaly. Jen tak na závěr - v rámci toho co se na nás valí by se možná i V.Klaus stát tím kdo bude volat po těsnějším spojení ČR a SR. stejně si ale myslím, že rozdělit republiku dostali příkaz ze zámoří. Od 1989 se dělí jen slovanské země, NDR bylo naopak anektováno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:24
      mám na to úplně stejný názor...
      roztrhání,rozdělení,balkanizace všech slovanských zemí -úmysl Siamáka ze zámoří.
      všechny postřehy souhlasí..
      vlaštovka

      Vymazat
  11. 03.02.2016 12:27 dita111 - RE: Alespoň nějaká rreakce, ale pořád mimo terč
    PROČ se všichni tak hrnou do Německa: Tady v Německu pr​​vní věc, co dělají Arabové, je zakládání místní islámských obcí ihned poté, co jsou ubytováni. Tyto obce zakládají vybraní uprchlíci, studovaní a vzdělaní, kteří řídí potom modlitebny a místní chování arabs kých ghet. Nikdo si nedovolí jít proti těmto obcím, mají podporu státu a během dvou až tří let dostávají své zástupce v místním zastupitelstvu Tvrzení, že Arabové jdou do Německa především za penězi, co dostanou od Německa, není pravdou. Mnohem více peněz dostávají imigranti v Norsku a ve Švédsku. Tady v Německu má uprchlík týdně nárok na 150 EUR, dítě do 10 let na 50 EUR, do 18 let na 75 EUR. Ve Švédsku je to 300 EUR na dospělého na týden, 250 EUR na dítě bez ohledu na věk. Ve Francii má uprchlík nárok na 230 EUR týdně, dítě 150 EUR týdně. Švédsko i Francie navíc vyplácí příspěvky na bydlení (od 150 do 250 EUR měsíčně).
    reagovat
    25 0
    Nahlásit nevhodný komentář
    03.02.2016 12:29 dita111 - RE: Alespoň nějaká rreakce, ale pořád mimo terč
    Německo příspěvky vyplácí jen rodinám s dětmi, a to pouze po dobu 1 roku. Jak vidíte, Německo není nijak velký kauf po finanční stránce pro uprchlíky. Německo však nabízí něco, co jiné země nemají : Finanční podporu náboženským obcím etnických menšin. V Německu mají náboženské obce (minimálně 50 osob) právo na státní příspěvek, který v základu činí 150,000 EUR ročně, ovšem na zák ladě vlastní aktivity a počtu členů mohou na základě dotačních titulů získat automaticky nárok na čerpání dalších 400,000 EUR ročně. Pokud obec a počet členů přesáhne 1,000 osob, stává se obec příspěvkovou organizací státu a má právo na 2.5 milionu EUR ročně na svůj provoz.
    Islámské obce poté tyto peníze rozdělují jako charita mezi své členy a rodiny, čímž si je zavazují. Je to nebezpečná metodika, kterou úplně stejně dělá v Libanonu Hizballáh, který peníze od Libanonské vlády přerozděluje mezi své členy, obvykle nejchudší lidi, provozuje z nich nemocnice a soukromé náboženské školy. Stejně tak tady v Německu velké islámské obce provozují školy a nemocnice, dotují chudé islámské rodiny (což jsou prakticky všechny), ale jejich děti musí chodit do modlitby a tím si obec tyto děti zavazuje a vychová je podle islámského u ��ení. .

    OdpovědětVymazat
  12. nuž vskutku sme zažili toľko pľuvancov zo strany českých vlastencov na Slovensku až, až - museli ste nás živiť, nemali sme šancu prežiť, boli sme nesamostatní, skrátka čo slovák, to lempl a pijan - všetky úrady boli v Česku, takže tak - popravde, nechceme späť do ČSFR, ani náhodou, nie sme si blízky, bližší sú nám rakúšania, aj magyari, slovinci, srbi - češi a poliaci nie - a takto to aj zostane, každý za svoje, a robiť vám surovinovú základňu - tak to nie, sme už súperi, a popravde, deti už češtinu zabudli, alebo jej vôbec nerozumejú - to skôr anglicky alebo nemecky, takže ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejvíce jste Česku "pomohli" dodávkami občanů,
      kteří tady vybudovali osady typu Luník IX.

      Vymazat
    2. Nejste placen za vrážení klínů mezi Čechy a Slováky? Třeba germánský agent? To, co jste napsal vůbec není pravda.

      Vymazat
    3. 21.01 známe tě tisovský fašistický pohrobku

      Vymazat
    4. Souhlasím s Vámi. Jen domluvte těm svým spoluobčanům co zde pracují a pobývají, ať mluví česky. Ať nám nevnucují Slovenštinu! A každý za svoje je také pravda. Proč platím z daní 26tis. slovenských studentů v ČR? Pán co píče v diskuzi o klínech si neuvědomuje, že většina Slováků má názory podobné viz vlákno.

      Vymazat
    5. Pekné hlúposti si popísal. Keď už, tak hovor za seba, nie za všetkých Slovákov. Ja si napríklad myslím, že rozdelenie ČSFR bola chyba a pričinili sa o to hlavne niektorí politici a médiá, ktoré cielene vytvárali medzi oboma národmi negatívne emócie.

      Vymazat
    6. Na tých 26 tis. slovenských študentov sa spýtaj vlastnej vlády a povedz, že na nich nechceš platiť zo svojich daní. Máš pravdu, treba ich poslať domov. Vláda však dobre vie, čo robí a má viac rozumu ako naša. Koľko z tých študentov zostane pracovať v ČR a koľko sa vráti domov? Zisti si, koľko je v ČR napríklad špičkových lekárov Slovákov. A uplatnili by sa aj doma.
      Pokiaľ ide o "slovenštinu", na Slovensku Česi hovoria zásadne po česky a nikomu to nevadí... Slováci majú oveľa väčšiu tendenciu začať hovoriť v ČR po česky ako opačne. Poznám to, keďže sám som študoval v Prahe. Ale aby si si nemyslel, že za Tvoje dane, bolo to ešte za socializmu...

      Vymazat
    7. 0:33-
      Vážený,díky za vyjádřený názor.Snad bych ještě dodal, že vojenská základní služba postačovala většině povolaných k tomu, aby pro ně komplementární část Českoslovenka nebyla exotickou cizinou. Ovšem jsou na světě mocnáři, kterým vadí, že se nepodařilo oba národy poštvat proti sobě a i dnes je vidět, že hlavním ,,argumentem" pro rozbití státu byly zájmy ze zahraničí (rekatolizace).

      Vymazat
  13. Československo bylo nesmysl. Historicky: co mělo České království a Moravské markrabství společného s Horníma Uhrama? Maďaři dodnes r.1918 nevydýchali. A právem.( Korunovační korunu zemí království Českého měla na hlavě i Marie Terezie.) Benešem ražena národnost Čechoslovák je nesmysl. To mají Slováci pravdu. Ale nebýt Československa, tak asi neexistují.A měli by tam pouze salaše.Stačí porovnat čísla průmyslu při rozpadu Rakouska Uherska. Veškerá industrializace Slovenska byla za Československa. Z jejich zdrojů? Je v pořádku, že část společného státu se nenechala zaostalá,ale oni při každé příležitosti nám okopali kotníky a že na "čehůny" nebudou dělat. Tak mají samostatnost a není si teď co vyčítat. Já jim upřímně přeji jen a jen štěstí (moje babička byla Slovenka) A pokud se jim doma nelíbí,(teď nemyslím hnědoslováky) tak ať sem přijdou třeba všichni. Ale ať mluví Česky. Dvojjazyčnou federaci ONI odmítli. Svádět rozdělení na politiky jsou jen řečičky. V r.1992 byl mezi obyčejnými Slováky takový nacionalismus a nenávist, že jsem tam od té doby odmítl jezdit. Na tomto i ostatních serverech majících tečka cz jsou spousty článků Slovensky.V obchodě na mne prodavačka mluví Slovensky. Český internetový prodejce mne kontaktuje Slovencky. PROČ? Znovu opakuji: přeji Slovensku jen a jen štěstí, ale díky Vašemu rozhodnutí (nebo vašich rodičů)jste v cizím státě. Tak nám nevnucujte svůj jazyk. Dcerka se mne ptala: proč paní v TV říká že jsme CESI a né ČEŠI? A to byla veřejnoprávní TV, která by měla mluvit česky a nejlépe spisovně. Přátelství není vlezdopr... Vyčůranost Slováků chápu. Nechápu Čechy. Jirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechápu tebe nechápavý Jirko

      Vymazat
    2. klaus s mečiarem by měli dostat nobelovku za mír - za mírovou likvidaci federace... jinde se to bez mrtvol neobešlo = byli vizionáři, když vidím tu diskusi tady uvědomuji si, že jsme byli na podobné trajektorii jako Jugoslávie...

      Vymazat
    3. ked sa delila federacia česko malo natlačene bankovky ako dlho platili slovaci okolkovanymi bankovkami po rozdeleni?Alebo si mysliš že to česko stihlo za tyžden?

      Vymazat
    4. Priemyselnu produkciu Slovenska r.1917 dosiahlo Slovensko až okolo r. 1937. Po vzniknutí 1.CSR zaniklo na SK 3000 malých a stredných firiem z ktorých napr. sklárske mali dlhšiu tradíciu ako české (nemecké v Česku). Na SK bolo 90% bývalo priemyslu Uhorska. Českí úradníci na SK krásne prežili hosp. krízu, pre aj to málo SK vzdelancov sa práca nenašla MuDR-spisovatel Kukučín, grafik Sokol-emigrácia, osobný lekár Tolstoja -Škarvan si po par rokoch v 1.ČSR sam vzal život a další...
      Nie som proticesky, ale nemate info a radi si pestujete myty.

      Vymazat
    5. Já nemám problém s tím, že na mě nějaký Slovák hovoří po Slovensky či mi napíše ve Slovenštině. Rozumím mu! A to mi stačí. Vlastně to i vítám, neb vím odkud ten člověk je, a že si na nic nehraje. Dokonce nemám vůbec žádný problém, že ve vládě sedí jako ministr financí rodilý Slovák, jako Babiš, či na radnicích ve městech v zastupitelstvu obcí sedí Slováci - Slovenky, jako Adriana Krnáčová. Prostě neřeším původ těchto lidí, ale co dělají. Obávám se, že na Slovensku, kdyby ve vládě seděl nějaký rodilý Čech, byl by pro daleko více Slováků z toho problém, než u nás...

      Vymazat
    6. Pro Anonym 11:36: V mýtech žijete asi i vy: Několik příkladů dokazujících Vaše mýty: 1. První Slovenská univerzita byla založena v Bratislavě až v roce 1919! Naše země vyslala na Slovensko učitele a vzdělance. Slovensko vlastních vzdělanců k založení univerzity a škol moc nemělo - což však byla ostuda Maďarů nikoli Slováků a nebyla to vina nás Čechů - my jen napravovali, co Slovákům udělali jiní... 2. Slovensko se k Česku připojilo z vlastní vůle = nebylo anektováno! A obecně to pro Slovensko bylo výhodné - ne tolik už pro Česko. 3. I v Česku zanikly tisíce podniků! A i jinde!!! Většinou v důsledku války a v důsledku přerušených obchodních vztahů v rámci R-Ú při jeho rozpadu! Jen pár čísel: V zemích Českých se produkovalo na 66% průmyslové výroby Rakouska - asi tedy tzv. Předlitavska. V Zalitavsku (tedy Uhrách), byla průmyslová výroba hlavně v okolí Budapešti a v některých oblastech Slovenska. Jinak šlo o převážně agrární stát. Pátral jsem po internetu a údaje, že Slovensko mělo 90% průmyslové výroby v Uhrách jsem se nedopátral - můžete sem dát nějaký link? Teď to vypadá, že to nebylo méně než 30% a ne více než 50% průmyslu Uher. Z netu se zdá, že většinu průmyslu v Království Českém měli v rukou skutečně Češi i když Němcům rovněž připadal nemalý podíl. A že v roce 1921 více než 90% průmyslu ČSR připadal na Česko!!! Ostatně 3000 zbankrotovaných malých a středních podniků - kolik to je pracovních míst? 50 000? Co to je? Skoro nic! Některé zdroje:
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Hospod%C3%A1%C5%99sk%C3%A9_d%C4%9Bjiny_%C4%8Ceskoslovenska

      https://cs.wikipedia.org/wiki/Rakousko-Uhersko
      http://www.oalysa.cz/ckfinder/userfiles/files/VY_32_INOVACE_DEJ_21.pdf
      K:
      Kukučín: Vysokoškolského vzdělání dosáhl v Praze. V Bratislavě pro tamní protislovenské nálady studovat teologii, kterou původně chtěl studovat, nemohl... Dle všeho se spíše angažoval v Chorvatsku a byl ženat s Chorvatkou - každopádně se nezdá, že by jej ČSR nějak pronásledovala či jakkoli mu škodila, jak se zdá z vašeho příspěvku... Grafik Sokol - kterého myslíte? Slavných grafiků se jménem Sokol jsem objevil několik... Jestli myslíte Kolomana Sokola - rovněž studoval i v Praze! Nezdá se, že by prchal před námi Čechy - ale, že šel za lepším, za zajímavou nabídkou z Mexika! Škarván - rovněž studoval v Praze. Poslední roky žil jako lékař v Liptovskom Hrádku. Spojitost mezi jeho smrtí a životem v ČSR jsem nenašel... Snad oba myslíme toho stejného Škarvána... Jste vůbec Slovák?

      Vymazat
    7. Když už nechceme připustit, že se Slováky ano, tak ale alespoñ vysvětlené dceři, že kolik jazyků zná, tolikrát je člověkem.

      Vymazat
  14. Tak jako po rozvodu někdy pominou vášně a bývalí manželé začnou jednat racionálně a slušně, tak možná ten rozvod se Slovenskem může posloužit k tomu, abychom si my i Slováci uvědomili výhodnost toho spojení. Chyby dělala i první republika, komunisti naopak velmi srovnali krok obou dříve rozdílných ekonomik. Po sametu Havel a ostatní udělali tolik blbostí, dopadlo to asi více na Slováky, že se jim vůbec nedivím, že byli naštvaní - zase jim někdo něco vnucoval a o nich bez nich rozhodoval. Možná, a já bych si to přála,by v budoucnu vůbec nebylo na škodu zase se spojit, volněji, aby případné politické reprezentace obou zemí neměly svázané ruce a mohly spolupracovat na základních funkcích státu - obraně. Rozpočet by mohl být nezávislý, společné funkce by se zajišťovaly financováním z obou stran v závislosti na počtu obyvatel. Ta nevraživost propukala na Slovensku i za socíku, studovala jsem tam, a jakmile byly zveřejněny výsledky voleb (Klaus x Mečiar) v r. 1992, věděla jsem okamžitě, že k rozdělení dojde. Zatímco my jsme v Čechách mohli být překvapeni, protože jsme o Slovácích vůbec neuvažovali, oni o nás uvažovali hodně. Takže něco bylo špatně, když tu byla ta asymetrie i v myslích obyčejných lidí. Co bylo špatně, to by asi objasnili odborníci. Ale mám je ráda, Slovačiska, hlavy otevřené. Jsou naši nejbližší, važme si toho. Zdravím Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víte Slováci mají za sebou 1000 let národnostního útlaku (v jehož důsledku mj. i hospodářsky zaostali) - a tak jsou na jakékoli náznaky jejich utlačení velice alergičtí i v případech, že se tak stalo zcela neúmyslně. Zcela pochopitelně - je to asi jako když se ujmete z útulku bitého psa - taky vyžaduje speciální zacházení než se normalizuje a než přestane na vás vrčet, když mu nesete jídlo, když před tím krmení bylo spojené vždy s bitím - čímž to samozřejmě nechci Slováky stavět na roveň psů či jakkoli urážet, neb jsou lidmi jako my, jde mi jen o popis principu a momentálně mě lepší příklad nenapadl. Samozřejmě mě jako Čecha a Moravana (jsem potomkem lidí obou kmenů) mrzí, že je tak mnoho Slováků, kteří přehlíží tu v dějinách lidstva dost možná bezprecedentní pomoc našeho národa jejich národu v oblasti vzdělání, kultury a industrializace. Uveďte mi nějaký obdobný příklad! Myslím, že asi nenajdete, snad kromě případu industrializace Tatarstánu Rusi. Pamatuji z vyprávění, jak můj děda kameník byl podnikem, kde pracoval, vysílán na Slovensko, aby je tam školil v umění kamenickém, a jak lámat kámen, a podobně - byl mistr oboru a podnik to dostal nařízené státem. On měl ve vsi, kde žil, celkem bídu - kolem něj žili zazobaní sedláci a 30. léta byla spojena se světovou hospodářskou krizí. A říkal po prvním návratu, že si již na nic stěžovat nebude, že tam viděl takovou bídu, že si to u nás nikdo ani nedovede představit... To bylo ještě před rokem 1938. Po roce 1945 si zase stěžoval, že ve stavebninách u nás nešlo skoro nic sehnat - prodejci to odůvodňovali prioritními dodávkami na Slovensko - a to bylo po desítky let... Bez mnoha učitelů a kvalifikovaných odborníků a bez peněz vysílaných z Česka atd. apod. na Slovensko po cca 65 let v kuse s přestávkou mezi roky 1939-1945 (to jsme zase dodávali 3. Říši) by Slovensko bylo možná na úrovni, asi jako Podkarpatská Rus či Bulharsko... Dá se říci, že to bylo v daleko větší masivitě či objemu, než to, co nyní posílá sem Brusel s takovým humbukem... Asi u každé dodávky na Slovensko či před každou postavenou silnicí či továrnou měla být zabodnuta cedule s nápisem "Vybudované i vďaka bratom Čechom." či tak nějak... A tak taky jsem toho názoru, že ať si oba národy žijí ve svých státech za své - jen pořádek bude dělat přátele. Když se nebudou mít dobře či budou mít dobře, budou vědět, že to je jen a jen jejich zásluha či vina - a ne naše...

      Vymazat
    2. Anonym 23:43 se směje historii do ksichtu. Poláci spíš utlačovali. Co jejich okupace Ukrajiny? Co jejich spanilé jízdy do Moskvy? Co jejich vpád s tanky na Těšínsko (1939)? Poláci se mohli rozvíjet jako my v Čechách a na Moravě, ale to by je nesměla brzdit katolická církev, šlechtická vrchnost a přihlouplý nacionalistický komplex! Marek

      Vymazat
    3. Anonymní 23:46
      Zasvěcený příspěvek,tak něco přidám také.
      Útlak Maďarů se silně poznamenal na Slovensko a to se ukázalo po vyhnání Maďarské inteligence.Prakticky Slovensko nemělo svoji inteligenci,od učitelů,lékařů,policie,soudce snad jen několik horlivých vlastenců.Aby se to rychle zlepšilo,tak Masaryk tam nahnal to nejhorší z Čech,dokonce i Gottwald tam byl ve vyhnanství.O židech raději nebudu psát,tohle všechno se těžce poznamenalo na sympatiích k Čechům.

      Vymazat
    4. Co to je "to nejhorší z Čech"? Milý vole, tak šli nepohodlní a ne nejhorší! Bylo by dobré se na historii dívat nezaujatě, objektivně a ne jako ty svině v ČT. Jsi jim svým výrokem hodně blízko. Marek

      Vymazat
  15. Co už se stalo,stalose,můžete klidně zívat.Nebo
    taky proč pláčete nad cibulí.Slovákům se vybudoval
    průmysl,aby se vůbec uživili.Neradi to slyší.Že
    řvali dost bolo čehúnů je taky pravda.Že je opilá,
    prolhaná zrzavá nestvůra připravila o velkou část
    práce svým rozhodnutím neprodávat zbraně.Tak zača-
    li vyřvávat,že musí živit Čehúny.Stejná rétorika
    se objevuje na Moravě.Asi budou taky chtít vlastní
    stát.Vybudují si stát spolu se sudeťáky,před nimiž
    se plazí brněnské vedení v prachu.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:04
      Teda Petře,
      jestli by nám TOHLE udělali naši šohajovè a frajerky,
      tak se já vlaštovka nechàm jako Lajka
      vystřelit v družici na Měsíc!!!!!
      jituš

      Vymazat
    2. Pane Majevský, pravdu píšete. Brněnské vedení, vč. těch mladých Žít Brno, bohužel, je prosudetské, hanba hanboucí, tuhle zese šli " Němci z Pohořelic zpět do Brna", támhle v pasáži Alfa na prosdklené kavárně visí léta nápis: "Jsem český svrab, který hajloval za Hitlera a tleskal komunistům..." Tohle to bezevšeho uráží kolemjdoucí, ptala jsme se, co to má znamenat a kdo je zodpovědný- "výtvarná skupina ."Brno je zabité, Masarykova universita, Moravské zemské muzeum, prolezlé ubožáky, lísající se k Němcům.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  16. I po rozpadu federace jsem Slováky považoval za jediné sousedy, se kterými se můžeme sblížit.
    A měl jsem obavu, že nám je sežerou Maďaři a udělají z nich zase své Severní Uhry.
    Zatím se nic takového nestalo ..........zatím

    Váš typický troll Jířa

    OdpovědětVymazat
  17. "nač se vracet do 20 stoleti-nejlepsi volba je americki zvaz americko euraziisko africkich republik,Falmer vistrcil Bohnice sluničkova Praha.

    OdpovědětVymazat
  18. myslim, ze sme hlupejsi narod,ako cesi.ked je sportovy prenos-cesky komentator ,napr.pri biatlne, komentuje aj slovakov,u nas v podobnej situacii ani slovo, ked prisla smrst do tatier-okamzite nasledovala zmena programu ceskej tv a bol vecer koncert s posielani sms na podporu slovakov-vyzbieral sa pomerne vela a ako sme sa odvdacili? ked prisli pomahat -tak im ukradli na druhy den drahe mechanizmy. mame najblizsie jazyky-na tom nic nezmenime.ja som bola a som proti rozdeleniu a ked som v zahranici a po otazke, odkial som -odpoved : z ceskoslovenska.Luba

    OdpovědětVymazat
  19. Optal bych se dělníků ve Škodovce, zda jim vadí německý vliv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělníkům ve ŠKodovce nevadil ani Heidrich, ani Hitler.

      Vymazat
    2. 9:22 - mám pocit, že už pracují na výrobě nového Hitlera, i v Německu to trvalo, než ho vyrobili. Kdo se nepoučil z dějin, ten si je musí zopakovat. Koukněte se na ulice, jak se válí naši spoluobčané ve špině a výkalech pod mosty.

      Vymazat
  20. Mně jenom zaráží, jak se k celé šílené migraci staví, či vlastně nestaví katolická církev. I když jsou mně všichni včetně papeže u prdele, tak těm svým ovcím by měli v kázáních dodávat trochu odvahy. Pěkně se stáhli, lidi furt melou že se musí bojovat za křesťanské hodnoty, ale jim je to asi jedno. Jen čekaj, až lidi budou za ně bojovat, umírat a pak shrábnou vše.

    OdpovědětVymazat
  21. V podstatě se nic strašného nestalo. Vztahy Čechů a Slováků bych řekl, se dokonce zlepšily a každy si jede za své a my nemusíme poslouchat Mečiára, Čarnogurského, nebo Kisku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě je ale zrovna Čarnogurský je naprosto skvělý politik.

      Vymazat
  22. Základní chybou bylo vůbec přistoupení na podmínky jednání v Paříži po 1. světové válce, kde jednali svobodní zednáři a jiné prapodivné existence zastupující zájmy Francie pod rouškou "poražených".
    Výsledkem byly tragické hranice států, které Francii zajšťovaly relativní bezpečí, protože na východě rozcupovaného Německa a celé Rakousko-Uhersko byl jeden celý obrovský sud střelného prachu.
    Hranice Československa, to byla noční můra, jedovatý had jako kobra, v nejširším nístě cca 500 Km, 1500 Km dlouhý obydlený národy, které v podstatě nic nespojovalo. A tomu všemu "kralovala" znesvářená skupina svobodných zednářů lože "Mafie", kde jeden její člen, TGM, vydal zradou ostatní + vlastní ženu a dceru na smrt nebo do žaláře pro vlastzradu.
    Potom se už situace opakovala, z R-U "žaláře národů" se "žalářem národů" stalo Československo.
    Kromě Čechů se jej všichni snažili co nejdříve zbavit, nejdřív Němci, Slováci, Maďaři a Poláci, Němci a část Maďarů byli po válce odsunuti, potom čekali na příležitost Slováci. I to se jim povedlo.
    Dnes z toho máme prospěch všichni, každý má svůj stát a v případě společného zájmu se všechny nástupnické státy Rakouska Uherska dokáží domluvit, k jednání s námi je ochotný i Svobodný stát Bavorsko a uvidíme, jak dopadnou volby v Sasku.
    Dá se říci, že po dlouhém 20-tém století se ve Střední Evropě ustálila situace vyhovující všem, která v současné době docela úspěšně čelí invai vetřelců, vyvolané politikou USA, VB a Francie, do které byla zavlečena /díky vítěznými mocnostmi nadiktované ústavě/ SRN.
    Naše dějiny jsou jiné, než dějiny západní Evropy, po 2. světové válce úzce provázané s USA.
    Rusové se u nás chovali dobře i špatně, ale jedno víme jistě - dokážeme se jakž takž dohodnout, aniž u toho teče příliš mnoho krve.
    Vždyť i krvavé lázně - maďarské události, události v Polsku a u nás mají své protějšky v zemích, jako je Itálie, Francie, VB, Irsko, Španělsko....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ČSR žalářem národů nebylo! Byla zde demokracie, byť lízlá zednářstvím... V září 1938 vláda ČSR řekla jasně, že přistoupí na všechny požadavky Henlainovců - o což oni nestáli, neb chtěli rozbít ČSR! Česko byla přes 1000 let kontinuálně existující historická země Evropy - dokonce s těmi vůbec nejplatnějšími hranicemi! Němci sem mezi Čechy přišli dobrovolně! Rozhodně ne násilně! A rozhodně nebyli námi národnostně či jakkoli jinak utlačováni! Slováky a ani žádné jiné menšiny jsme neutlačovali. Všichni měli své politické zástupce v politice! Slováky jsme kulturně, vzdělanostně i hospodářsky pozvedávali ze dna - a nikdy jsme je nedrželi k sobě násilně připoutané! Nechápu, jak někdo o ČSR může napsat či říci, že šlo o žalář národů! Co hulíte za matroš?

      Vymazat

Reklama