Reklama

.

.

úterý 2. února 2016

Sýrie použila v bojích v Aleppu 15 ruských tanků T-90

2. 2. 2016    zdroj
V bojích v syrské provincii Aleppo použily vládní síly asi 15 tanků T-90, které obdržely jako vojenskou podporu od Ruské federace. 2. února to bylo oznámeno na portálu "Vojenský informátor."

Podle publikace dostaly ruské tanky do výzbroje elitní jednotky syrské armády, které v současné době za podpory Vzdušných a kosmických sil Ruska a spolu s oddíly lidových milicí vytlačují teroristy v provincii Aleppo.

Posádky bojových strojů tvoří vojáci syrské armády, kteří mají zkušenosti s tanky T-72 a absolvovali zrychlené přeškolovací kurzy. Portál také sdělil, že za zasažený tank T-90 ruské výroby byla pro teroristy DAEŠ vypsána velká odměna.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr.Vladimíra Grulichová

47 komentářů :

  1. Jak je vidět,dodávka několika desítek T-90 a osazení některých 72-jek systému aktivní ochrany "Arena" je znát.
    SAA postupuje jak na severu nad Salmou směrem k terecké hranici,tak i na sever od Aleppa.To už možná je,nebo během zítřka bude úplně obklíčené a bez možnosti zásobování kozomrdů z Turecka....Co na to genosse Erdogan ???

    OdpovědětVymazat
  2. To musí demokratický Západ vyhodnotit jako útok na své hodnoty. Odhadoval bych, že Stropnický zase něčím přispěje na jejich záchranu. Třeba nakvartýrováním US army do českých kasáren. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těm kolaborantům (namátkou předseda a místopředseda protektorátní vlády, ministr války, multikulturní ministr, atp.) českoslovenští vojáci v záloze postaví né papírovou, ale dřevěnou houpačku.

      Vymazat
    2. A taky máme dobré chemické složky, to je dávno známo. Mohli bycho působit přímo v Sýrii a použít novou chemickou zbraň, olomoucké syrečky, to by byl hukot... Divím se pan ministr útoku už na něco takového, nebo jinou kokotinu už dávno sám nepřišel.

      Vymazat
    3. Herecký hňup Žilka už je sem ty pindosy potichu pozval, jsou tuším nakvartýrovaní v Brandýse nad Labem, ale i jinde. Dokonce jsem na okruhu v Brně předjížděl kofolu v Hummeru s přikrytou střílnou a vlála mu tam hrdě pindovlaječka. Takže si nedělám iluze, pozvání vojsk jede na plné obrátky.

      Vymazat
    4. Žilka a Ženíšek se už třepou. Ty jejich vychvalované, předražené krámy už padají samy, ani je nemusí zasáhnout paprsek radaru. F-117 vyrobili amíci 64 kusů, z nichž 8 spadlo samovolně a jeden sestřelili jugoši pomocí Českého radaru. Už vím proč bylo třeba zlikvidovat České zbrojovky a jakým partnerem bychom byli pro RF i bez celé EU. Měli bychom nadbytek pracovních míst, jen ti lidskoprávní a humanitní inženýři, kteří neumí spočítat procenta, by byli na nic. http://www.securitymagazin.cz/technologie/video-americkemu-f117-pri-airshow-upadlo-kridlo-1404048935.html

      Vymazat
    5. U nás jsou ještě nějaká kasárna ??

      Vymazat
    6. Jo u nás v Brně! Martin von Rrünn

      Vymazat
  3. Ten tank T-90 je asi dobře chráněn, ale i protistrana disponuje účinnou zbraní.
    Dodanou z USA, jak jinak, že? TOW jí říkají.
    A tak pokud má ta tanková četa (či rota?) dosahovat dobrých operačních výsledků, bude ji beztak muset dobře "přikrýt" průzkum. Aby odhalil pozice fanatiků s těmi US dárky. Těch, kteří nejsou motivováni jen svou nenávistí, ale - jak píšou - i finanční prémií!
    Jo jo, ideály (byť zvrácené) nejsou ničím proti "skutečným hodnotám". Těm dobře známým. Euroatlantským ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, myslím že právě kvůli TOW přišly na pořad T90, namísto nedostačujících T72.
      Bez průzkumu a různé podpory jiných vojsk to nejde nikdy.

      Vymazat
    2. Na tanky T72 , BVP atd.. se montuje dodatečně tzv.malá rušicí věž proti účinkům různých protitankových zařízení vyráběných ve světě..více na aktuální konflikty...

      Vymazat
    3. http://www.aktualnikonflikty.eu/viewtopic.php?id=13&p=326 tady na konci článku jsou ty rušiče...a potom ve filmu na t-90 a v syrii už je udajně celá letka su-35..

      Vymazat
  4. http://www.hlavnespravy.sk/prezident-putin-jasne-pomenoval-rolu-saudskej-arabie-na-blizkom-vychode-a-i-riesenie-jej-situacie/739201

    Podľa ruského denníka Novaja Gazeta Dmitrij Peskov, hovorca ruského prezidenta na pravidelnej týždňovej tlačovej konferencii napadol saudský režim kvôli podpore terorizmu a podpore partizánskych vetiev Al Káidy operujúcich v krízových častiach Sýrie.“Saudskí vodcovia veria, že dokážu odvrátiť kolaps ich primitívneho, barbarského a nehumánneho politického systému zasahovaním do stability a prosperity okolitých štátov“ cituje denník slová ruského činiteľa.

    Už dávnejšie ruský prezident zdôraznil, že Rusko sa nemôže nečinne prizerať, ako Saudská Arábia zákerne zasahuje v Sýrii a takto blokuje akékoľvek mierové rokovania a dohody v krajine.

    ” …Rusko poráža Saudov v Sýrii, ktorá sa stala epicentrom ich intrigánskych plánov. Je však nevyhnutné aby si všetky sýrske strany, ktoré veria v dosiahnutie mierového riešenia päťročnej občianskej vojny, sadli spolu k rokovaciemu stolu a odvrátili deštruktívnu úlohu Saudskej Arábie,” povedal prezident Putin, pričom dodal, že Rusko bude bombardovať Saudskú Arábiu a vráti ju do čias, keď arabskí kočovníci žili v stanoch, pokiaľ režim neprestane podporovať radikálnych teroristov na Blízkom východe.

    Ruský prezident pripomenul, že silná akcia proti režimu Saudskej Arábie je oprávnená a kľúčová vzhľadom na fakt, že aj vďaka saudskej podpore ISIS predstavuje vážnu medzinárodnú bezpečnostnú hrozbu. Okrem toho by medzinárodné spoločenstvo malo poznať celú pravdu o škodlivom spojenectve USA a Saudskej Arábie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já furt čekám,kdy jim tam těm středověkejm kozomrdskemj sadistům v Rijádu Rusové konečně trochu vyvětrají,maj tam moc naprdíno a nejsou schopni se soustředit....
      V Jemenu přícházejí o živou sílu i techniku rychlým tempem,ale ještě přitom mají tu drzost vyhrožovat Iránu a dokonce i Rusku.

      Vymazat
  5. v Madridu bojujeme za Prahu- 2. s.v
    v Sýrii za Moskvu a Mír na celém světě

    OdpovědětVymazat
  6. https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lDitAt0DfaQ Už i v evropě vyvádějí novináře policajti demokracie ala usssa...itálie proč jste stvořili isis a čt a tv noha nic....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://www.youtube.com/watch?v=yoiVp5Y6IUg&feature=player_embedded jiný pohled

      Vymazat
  7. Ty tanky T90 dodali Rusové právě proti TOW střelám,tento stroj jim odolá.Ještě není na webu ani JEDNO video,že by ovcomrdi TOWli T90!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je o přesně tak. Tank T90 má nejen kvalitní pasivní obranu ale především aktivní, která se spoléhá na radarový průzkum okolí tanku a v případě, že zaznamená jakoukoliv střelu směřující na chráněný oběkt,v tomto případě tank, vyšle systém okamžitě antiraketu, která tuto střelu likviduje. Samozřejmě je zde ještě podpora ve speciálních radarových systémech spolupracujících s takovými skupinami a ty se snaží vyhledávat teroristy ještě dříve než dojde k jejích aktivaci. Nedávno jsem viděl takovou krásnou ukázku. Za zdí s otvorem stojí střelec s USA systémem TOW a zaměřuje na něco(nejspíše tank) dříve než stačí vystřelit dojde k napadení tohoto místa nejspíše tankovou střelou. Umírněný terorista(byl umírněný, protože dosud přeci nevystřelil) byl zlikvidován. Hezké na celé situaci bylo zoufání přihlížejících, kdy se chytali za hlavu a nejspíše nevěřili, že tohle dopustil Aláh.
      Ivo

      Vymazat
  8. Nepřestává mne udivovat, kolik nekulturních a vulgárních hovad se tu má potřebu prezentovat. Nešlo by to bez nadávek, urážek a sprostých slov? Viz upozornění pro diskutující nahoře. Na názor má právo každý. I ten, jehož názory mi nejsou příliš po vůli. Tím, že ho nějak "nazvete" si příliš nepomůžete. Nebo se pletu? Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý 10:52 Na hrubý pytel hrubá záplata. SSA a jejich přisluhovači na dobrá slova zásadně nesyší. Čím dřív si to uvědomíme, tím lépe pro nás.

      Vymazat
    2. Pán 10:52 má zřejmě dobré vychování a je poněkud outlocitnej.
      Je potřeba už konečně odložit to politicky korektní pokrytectví a nazýval věci a události pravým jménem....když ti "něžní,mladí,romantičtí revolucionáři" šukají kozy a jiná domácí zvířata a považují to za přirozené,tak jinak ani být nazýváni nemůžou,než jako "kozomrdi"....Snad jim to nezávidíte,nebo snad to chcete omlouvat i tu pedofílii,co považují za normální ?!
      Nebo snad patříte mezi ty idioty,co tu tyhle deviace mermomocí chtějí vnutit,jako by už nestačilo to tu úchylnýho už je?

      Vymazat
    3. a co ty kulturní hovado 10:52

      Vymazat
    4. Té wjeci 10:52 asi kozomrdi imponují a chce je bránit i před normálními lidmi.

      Vymazat
    5. Nejsem outlocitnej, ale spíš slušně vychovanej se seřazenými hodnotami. Rodiče si asi dali záležet. S otcem se často v názorech značně lišíme, ale k takovým blábolům, co tu provozujete jsme se ani nepřiblížili. Vše je vedeno jako věcná diskuse, která zde často chybí (ale výjimky existují a musí je to dost mrzet). Opravdu bych nechtěl být vašim dítětem, které určitě na dobrá slova taky neslyší. Přečtěte si laskavě znova co jsem napsal. Nadávejte a buďte sprostí. Stejně to tu ti "nepřátelé" USSA, IS, DAEŠ, UAE, Izraele, Turecka a jiní "kozomrdi" nečtou.. :-D Přivádíte mě k slzám smíchu, pokud si myslíte že ano.. Když vám někdo nadá do komunistických idiotů (což mimochodem nikdy nedělám), to se velmi rychle ohrazujete. Psal jsem o napadání a urážení Vašich oponentů. To není diskuse. To je anonymní seberealizace ke které ve skutečném světě nemáte sílu ani sebevědomí. Takových siláků už jsem viděl. Napsat to jo, ale jak se na ně "dupne", už takoví hrdinové nejsou. Nechci ani odhadovat, kolik Vás chytráků by v případě skutečného napadení naši země mělo odvahu a odhodlání k tomu, vzít do ruky jinou zbraň než kecy teď (pak si to nedovolíte) a chránit a bránit naše hodnoty a zemi, když nezabijete ani kapra na vánoce (kapr se netýká všech samozřejmě). Nechovejte se jako stádo křupek a uvidíte, že na vaše argumenty budou slyšet mnozí, kteří je do teď odmítali. To jediné, co tu do teď provozujete, je skutečné rozdělování společnosti v čele s Milošem Z., který tvrdí, že to nedělá a jehož volba byla pro mnohé jen volbou menšího zla. Jednou nás všechny možná ten smích (a kecy) přejde a budeme vděční, když budeme snad jednotní. Zkuste se nad tím zamyslet více než jednu vteřinu.

      Vymazat
    6. Ty slušně vychovanej chytráku,to,co rozděluje tenhle národ vůbec není Zeman,ale politika EU vůči svým občanům.Jedni ji podporují,protože z ní tloustnou a druzí ji odmítají,protože je ničí viz.přístup k imigraci a vůči Rusku....
      A co se týče Zemana,tak on spíš ty odpůrce eurounijní politiky sjednocuje,protože má stejný,odmítavý názor na tu "imigrantskou krizi",jako většina občanů napříč celým tím roztříštěným politickým spektrem.
      Já ho volil i když mám a vždy jsem měl spostu výhrad,protože mezi tím sionistickým zbytkem kandidátů,byl nejmenší zlo,ale teď je potřeba,aby ho podpořilo co nejvíc lidí i když s výhradami....

      Vymazat
    7. Asi žijete v jiné zemi nebo v alternativním vesmíru ale v tomhle vesmíru a státě Česká Republika se prezidentu Zemanovi podařilo stmelit národ v otázce imigrantů bezchybně!

      Vymazat
    8. Slušný názor pro lidi ve slušné společnosti. I tam se snad jednou dostaneme. Momentálně jsme protektorátem SSA se vším z toho vyplývajícím. Apropos kdo by měl být tím jednotitelem? "Slušný" Karel? Jinak máte pravdu, že MZ je jen menším zlem, nadto každou půlkou na jedné židli. Snad se jednou objeví náš český Putin.

      Vymazat
    9. Pro Anonymní3. února 2016 13:43

      Víte vůbec co je to sionismus? A ne jen Vás se to týká..

      Vymazat
    10. Pokud se tu někteří vyjadřují poněkud nespisovně,neznamená to,že by jim chybělo dobré vychování,ale že jsou už pořádně nasraní....

      Vymazat
    11. Proč všechno vztahujete jen na otázku imigrace. Rozdělování a stmelování národa se týká i jiných témat. Mimoto v referendu o přistoupení k EU bylo pro 77%voličů tedy téměř 3,5 milionu lidí. (ostatním se asi opět nechtělo od televize). Připomíná to klasický scénář všech našich voleb, kde volí jen pár lidí. Vždy, když pak dojde na nějakou ostřejší výměnu názorů o politice, politicích a "verbeži co jsme si zvolili" se ptám, zda byl ten diskutent volit. Když řekne že ne, nemám se s ním o čem bavit. Nadávat jo, ale něco proti tomu udělat, to ne. S nataženou rukou čekat na koblihy, dávky a levnější pivo je jednodušší než se podívat do historie (volič je zapomnětlivý) a přečíst si ne jen prohlášení různého druhu. V rámci aktivity a zviditelnění se rády předkládají "smlouvy" odporující základním principům mezinárodního práva a v rozporu s mezistátními dohodami. Když je pak premiér zkritizuje (a to Sobotku nemám rád), dělá se z něj hlupák. Bití se do hrudi, jak za jejich vlády zde bylo nejlépe a nerozprodávalo se národní bohatství je dětinské zvlášť v situaci, kdy generální ředitel Zetoru pak prezidentovi při návštěvě řekne, že moc děkuje za prodej podniku jejich společnosti Zemanovou vládou. To jen k té voličské zapomnětlivosti. Stmelování společnosti útokem na nejzákladnější pudy člověka je jistě jednodušší. Bohužel od roku 1989 je půl národa zaměstnáváno a tedy i živeno zahraničními společnostmi. Odkazovat se na to, že nějaké vlády prodaly fungující národní podniky je zcestné. Spousty podniků po revoluci nebylo schopno konkurenčně vyhovět poptávce z důvodu neustálého exportu do spřátelených zemí, kde jim technologie sto let za opicemi stačila (viz JAWA) a nebylo nutné inovovat. Ti co by konkurovat snad i mohli, se někdy nedokázali vyhrabat z dluhů za zboží dodané do SSSR a ostatních. Slušný Karel by optimální volbou zřejmě nebyl a proto jsem psal o menším zlu, byť jeho znalost světa, světových jazyků a spousty osobností by v podání jiného člověka jistě nebylo na škodu naší zemi. Zjednodušováním podstaty věcí a vytrhávání ze souvislostí je právě oním problémem.

      Vymazat
    12. Mimochodem malost čechů se ukazuje i v jiných otázkách. Pro většinu je ekologie fajn, pro přírodu by se mělo něco dělat a Klaus "mele" nesmysly o neexistenci globálního oteplování, ale za domem a v přírodě FVE ani větrníky, natož snad zaplavit údolí vodou nechtějí.. Dále závist. Proč by měl někdo mít víc než já? Že by byl šikovnější? Neee to určitě ne. To určitě někde krade. Jo jo. Když někomu odpadne práce se sirénou z ruky a jde na pivo a někdo je v práci do noci, dělá i o víkendech nebo snad umí něco jedinečného, rozdíl se najde. Nikdy jsem nepohrdal lidmi s menšími příjmy a nezáviděl jsem těm bohatším. Všichni totiž děláme to co umíme a na co máme. A když závist, tak jen ta zdravá, motivační.

      Krade se ale od nepaměti a taky se krást bude. Budou se zaplavovat pole žlutou smrtí a vyvažovat to koblihami. Pak je vše OK, ne?

      Vymazat
    13. Cítím "povinnost" se zastat"10:52" a jít "proti proudu". Mnozí z vás znají mé názory, zřejmě s "10:52" nesouznící v mnohém ale v jednom se shodneme. Slušnost a korektnost k oponentu, slušnost a NEkorektnost k "trolení". Učme se to rozpoznávat, kde si nebudeme jisti, mlčme. Na druhou stranu musím uznat, že až invektivy přiměly napadeného k "lepšímu výkonu" 13:25. Mezi řádky jsem vyčetl, že jeho táta je snad v "našem klubu". Pokud je to pravda zdravím a vzkazuji: Se svým synem se neshodnu v politickém prosazení sdílených hodnot. Jsem spokojený a chápu, nebyl jsem jiný.

      Vymazat
    14. 14:34 Nevím, kolik Vám je let. Ja si velmi dobře pamatuji co bylo řečeno a co utajeno při vstupu do EU. Podle řečeného by proti byl jen hlupák. Jenže jsme byli obelháni, nebo vývoj EU šel jiným směrem, než se očekávalo. Co se týče voleb, tak při posledních volbách, dost živá byla otázka církevních restitucí, na kterou ulovil Sobotka polovinu voličů, které následně podvedl. Co s tím? Jak se mají lidé bránit podvodům? Vždy je čekací doba čtyři roky. Asi nejjistější je volit komunisty, za nich pamatuji poslední dobu klidného života a nezávislosti na krizích okolních států.

      Vymazat
    15. Následně se objevily další příspěvky. Zvažte vy anonymní pod článek "připnout" osobní značku. Též na koho reagujete. Někdy i ve "vláknu" to nelze určit. Nic vám to neudělá, naopak odliší od Trollů. Patří to též ke slušnému vychování,děkuji.

      Vymazat
    16. Je mi 34. Církevní restituce jsou principiálně věc se kterou souhlasím, ale ne v podobě jakou dnes máme. Netřeba se rozepisovat více než je nutné; stejně jsme již zcela mimo téma článku nahoře. Hlavní věc, kterou nechápu je to, že pokud jsou vráceny všechny majetky a za ty které být vráceny nemohou se vyplácí kompenzace a i pře s to je ze státního rozpočtu placeno kněžím.
      Pokud se něco vyvíjí jiným směrem než se nám líbí, je potřeba to řešit. Nejde si na EU jen stěžovat a kašlat na volby. Dokud se do republiky sypou peníze, je vše v pořádku a v okamžiku náznaku sebemenšího problému, když se něco zadrhne, hned se ozvou hlasy pro vystoupení z EU. Po chodnících se ale bude chodit dobře, po silnicích za EU prachy se bude jezdit dobře, ve školách ze stejných peněz se i učí dobře. A tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. Je potřeba si ve volbách vybrat silné osobnosti s rozhledem a hledat spojence. Nejsme geograficky, politicky ani finančně takovou velmocí, abychom si mohli bezmezně diktovat podmínky. Navíc být opuštěnou zemičkou mimo NATO a EU mi nepřijde zrovna vhodné. Ani z ekonomického, strategického či snad bezpečnostního hlediska. EU je v principu totéž co USA. To je taky unie. Jen navenek vystupují vždy jednotně a i v tom je jejich síla. Jsou vlaky, ze kterých se vystoupit nedá. Alespoň teď ne.
      No a k volbě komunistů.. Jsem z generace, která již tuto dobu v aktivním životě nezažila. Dobře si ale pamatuji vyprávění těch, kteří ano a nepřestane mne udivovat, jak se s časem tyto vzpomínky pomalu proměňují. Možná právě proto s nadhledem nezúčastněného, ale ne na tolik mladšího abych nevnímal nálady a pohledy z té tehdy končící doby, si toho více všímám. Vysvětlování toho, že někdo byl komunista z přesvědčení a jiný z nutnosti je dnes už stejně jedno. Jednou se něco stalo a udělalo a je nadbytečné se teď dohadovat jak to bylo. Garantovaná cena rohlíku prostě není všechno.

      Prozatím jsem svoje příspěvky neoznačoval zřejmě z důvodu odporu k "lynčování", ke kterému zde pravidelně dochází bez souvislostí, automaticky jen podle jména. Takže se omlouvám a od teď jsem třeba "VN".

      a hlásím se k 10:52, 13:25, 14:02, 14:34, 14:55

      Vymazat
    17. Pavel: aktívna obrana tanku ARÉNA: https://youtu.be/LTKlhuOKoOY?t=1

      Vymazat

    18. Co obnášela tak zvaná "TOTALITA" ?, Všichni měli práci. • Zákony byly jednoduché, jasné a přísné, platily pro všechny. • Kdo pracoval, dostával pravidelně 2x do měsíce mzdu nebo plat. • Pojištění bylo skutečně pojištěním, smlouvy jednoduché, srozumitelné i laikovi. • Levné a všem dostupné úvěry. • Získání bytu s nízkým nájemným (v mnoha případech i získání podnikového bytu). • Všechny srážky šly automaticky ze mzdy nebo platu a byly vypočteny vždy tak, aby člověku zbylo na důstojné vyžití. • Skutečně bezplatná lékařská péče, značně preferovaná prevence a očkování. • Výdej léků a léčiv jen za symbolickou částku 1,- Kč. • Podpora mladých rodin, matek na mateřské, jakož i péče o zdravotně postižené,seniory a těžce nemocné. Nebyla taková zvěrstva jako dnes,kdy hodně lidí, a dokonce i dětí, umírá jen proto, že rodiče neměli na jejich léčbu, případně nepatřili k těm šťastným, kterým se včas podařilo peníze sehnat za pomocí ponižujících zdlouhavých sbírek mezi lidmi. • Bezplatné preventivní prohlídky a očkování dětí, mnohdy prováděné lékaři přímo ve školních zařízeních. • Rozsáhlá sociální síť se skutečnou pomocí, kde neexistovalo, že by někdo zůstal na ulici, bez domova, bez pomoci. • Byla přísně trestána šmelina a lichva, kupčení a spekulace. Tyto činy se vyskytovaly velmi vzácně, především ve velkých městech. • Bezplatné školství od jeslí, přes mateřské školky až po VŠ. Obrovská podpora učňovského školství, kdy již v průběhu učiliště učni získávali praxi a zkušenosti přímo v podnicích, do kterých pak po skončení učiliště a získání výučního listu nastupovali. • Lepší kulturní využití volného času, jak dětí, tak i dospělých. • Téměř neexistovaly drogy a narkomani a zcela žádné herny. • Učitelé ve školách, ale i mimo školy, měli přirozenou autoritu,respekt a úctu,měli větší možnosti v postihování přestupků žáků a rodiče s nimi skutečně spolupracovali. • Policisté (tehdy příslušníci veřejné bezpečnosti) byli respektováni,měli větší autoritu a velmi vysokou objasněnost trestných činů. • Soudy všech stupňů byly daleko pružnější a řešily každý případ kompletně,tj. pachatel byl odsouzen zcela automaticky k náhradě škody a ta mu byla ihned a samozřejmě srážena z platu kdekoliv, kam nastoupil do zaměstnání, dokud vše nezaplatil. • Velmi nízká kriminalita způsobená tím, že pachatel věděl dopředu, že bude dopaden a škodu bude muset splácet. Tehdejší věznice (-nápravné ústavy) nebyly jako dnes, kdy mnoho rodin nebydlí v takovém luxusu jako současní vězni v nich dnes. • Nízká kriminalita byla způsobená také tím, že v záznamech pachatelů jejich trestné činy byly uvedeny stále, a ačkoliv nebyly počítače a internet,přece jen o každém zločinci a jeho skutcích věděli všichni zainteresování ,a tudíž nebylo úniku do anonymity. • Existovaly funkční odbory, podnikové rekreace, dětské rekreační prázdninové tábory, zájezdy… • Mládež byla maximálně zapojována do mimoškolních aktivit. • Velmi nízké zatížení lidí státní byrokracií, většinu pracovních věcí řešila mzdová účtárna. • Relativně větší soukromí a svoboda (možná někdo namítne, že to není pravda, ale je třeba si , že díky dnešnímu zneužívání techniky např. mobilní telefony, kamerové systémy, internet, kreditní karty, účty v bankách,velké množství duplicitně vedených registrů, se kterými pracuje velké množství lidí, a děravým zákonům na ochranu osobních údajů, je sledovaní soukromí tehdy proti současnému sledování zanedbatelné). NEVÝHODY • Nebyly denně banány, mandarinky, pomeranče… • Dováželo se jen to, na co byly finance, tj. za peníze, které se utržily za vyvezené zboží. • Omezené cestování do zahraničí mimo tzv. NSZ, které bylo regulováno převážně z důvodu nedostatku zahraničních měn, kdy bylo preferováno dovážení zboží,které jsme neuměli vyrobit. • Strach z STB, z této složky bezpečnosti měli strach hlavně ti, kteří chtěli a nebo již škodili zájmu všech. Kdo pracoval a nekradl, ten většinou s nimi neměl problém.

      Vymazat
    19. "VN" Mám syna staršího, než jste vy. Škoda, že si s Vámi rodiče nepovídali a jste ovlivněn jen těmi, kteří si udělali z pomluvy minulého, celoživotní kšeft. Tím myslím pí Němcovou, Sobotku (ODS) a mnoho podobných. Myslím, že průměrně inteligentnímu člověku, Vaší generace, by mělo být silně podezřelé, už to, že vše, co bylo před r.89, bylo automaticky špatné. Nikdo už neřekne, že jsme měli na vše ČSN a ty se musely striktně dodržovat, což znemožňovalo zlodějny. Dnes vůbec nevíte, co jíte. Dále si můžete přečíst 16:58, má taky kus pravdy. To neznamená, že bylo vše zalité sluncem 365 dní v roce. Život byl každopádně bezpečnější a lidé zakládali rodiny a byli k tomu motivováni. Možná, že socialismu vděčíte za to, že jste na světě, protože se rodiče nebáli si Vás pořídit. Dnes je to jiné, nikdo neví, jak na tom bude za dva měsíce. Jirka H.

      Vymazat
    20. Co na to odpovědět. V prvé řadě, že nic není zadarmo a nikdy nebylo. Když zákon o zachování hmoty převedu analogicky na zákon o zachování peněz, vychází mi následující.
      I v plánovaném hospodářství dostávali lékaři, sestry a další personál pravidelnou výplatu. I když se neplatilo zdravotní pojištění ve formě jako dnes, peníze na tyto výdaje se „někde vzít“ musely. Zřejmě ze státního rozpočtu. Do toho své výdělky odváděly podniky a ty vydělávaly prací svých zaměstnanců, tedy opět svou prací na zdravotní péči přispíval pracující občan.

      K uvedeným „výhodám“

      Všichni měli práci.
      -A to za každou cenu. I když je podnik v podstatě nepotřeboval. Někteří jen pro to aby měli razítko v občance. Například veksláci, šmelináři atd.

      Zákony byly jednoduché, jasné a přísné, platily pro všechny.
      -Platili pro všechny stejně jako dnes. Tehdy i dnes, existovaly „možnosti“, jak se jim vyhýbat.

      Kdo pracoval, dostával pravidelně 2x do měsíce mzdu nebo plat.
      -Vy ji nedostáváte? Dejte výpověď. Pravda dnes jen jednou měsíčně.

      Pojištění bylo skutečně pojištěním, smlouvy jednoduché, srozumitelné i laikovi.
      -S tím se dá souhlasit.

      Levné a všem dostupné úvěry.
      -Jistě. Stát půjčil, státu jst vrátil. Opět ale stejně jako nahoře, správu těchto produktů a výplaty lidí co se o ně staraly zaplatil stát dtto stejně jako nahoře s lékaři.

      Získání bytu s nízkým nájemným (v mnoha případech i získání podnikového bytu).
      -Viz zákon o zachování peněz.

      Všechny srážky šly automaticky ze mzdy nebo platu a byly vypočteny vždy tak, aby člověku zbylo na důstojné vyžití.
      -Na vyžití a skoro nic navíc. Člověk aby si moc nevyskakoval, všichni měli přibližně to stejné a tak si vzájemně moc nezáviděli. Stejně to ale nebyla pravda.

      Skutečně bezplatná lékařská péče, značně preferovaná prevence a očkování.
      -Viz nahoře. Opět zákon o zachování peněz.

      Výdej léků a léčiv jen za symbolickou částku 1,- Kč.
      -Pokud vím, v každé lékové skupině existuje alespoň jeden bez doplatku.

      Podpora mladých rodin, matek na mateřské, jakož i péče o zdravotně postižené,seniory a těžce nemocné. Nebyla taková zvěrstva jako dnes,kdy hodně lidí, a dokonce i dětí, umírá jen proto, že rodiče neměli na jejich léčbu, případně nepatřili k těm šťastným, kterým se včas podařilo peníze sehnat za pomocí ponižujících zdlouhavých sbírek mezi lidmi.
      -O tom umírání to snad ani nemůžete myslet vážně. V nemocnici Vás nenechají umřít jen tak. Ano, za peníze se dají pořídit prostředky a pomůcky, které dělají nemocným život pohodlnější.

      Bezplatné preventivní prohlídky a očkování dětí, mnohdy prováděné lékaři přímo ve školních zařízeních.
      -Prevence je „zdarma“ stále. Jen už se to nedělá ve škole.
      Rozsáhlá sociální síť se skutečnou pomocí, kde neexistovalo, že by někdo zůstal na ulici, bez domova, bez pomoci.
      -Valná většina bezdomovců o pomoc nestojí. Stačí aby byli střízliví a mají alespoň možnost přespat pod střechou, umýt se a vyprat si. Čistý a střízlivý člověk má pak šanci dostat práci. Opak nelze.

      Byla přísně trestána šmelina a lichva, kupčení a spekulace. Tyto činy se vyskytovaly velmi vzácně, především ve velkých městech.
      -Tomu se lze jen zasmát. Trestána byla, ale maso pod pultem, bony, modrý kachličky s kapkama a jiné nedostatkové zboží bylo často k dostání u známého nebo za „příplatek“.

      Bezplatné školství od jeslí, přes mateřské školky až po VŠ. Obrovská podpora učňovského školství, kdy již v průběhu učiliště učni získávali praxi a zkušenosti přímo v podnicích, do kterých pak po skončení učiliště a získání výučního listu nastupovali.
      -Vaše děti na ZŠ, SŠ nebo VŠ něco platí? Jen jídlo. Pokud nenavštěvují soukromé instituce. Pokud ano, Je fajn, že si to můžete dovolit a v tom případě se Vám zase tak zle nedaří.

      Vymazat
  9. Lepší kulturní využití volného času, jak dětí, tak i dospělých.
    -Nemám potuchy, co jste tím myslel. Jako že dnes nejsou kina, divadla a hudební kluby? Jsou. A víc a s větším výběrem.

    Téměř neexistovaly drogy a narkomani a zcela žádné herny.
    -Všechno bylo, jen se o tom nemluvilo. Major Zeman to taky věděl. Bič boží atd. Drogy a herny. Herny byly jiné a mastili se karty. Sázelo se taky, jestli jsem správně informován.

    Učitelé ve školách, ale i mimo školy, měli přirozenou autoritu,respekt a úctu,měli větší možnosti v postihování přestupků žáků a rodiče s nimi skutečně spolupracovali.
    -To je dáno především těmi rodiči. Ne režimem. Většina těch nespolupracujících rodičů vrůstalo a vzdělávalo se v době před 89. Kde je tedy chyba?

    Policisté (tehdy příslušníci veřejné bezpečnosti) byli respektováni,měli větší autoritu a velmi vysokou objasněnost trestných činů.
    -Ke statistice objasněnosti nedokážu nic říct. S touto informací jsem do styku nikdy nepřišel. Dnešní autorita policistů je opravdu bohužel legrační.

    Soudy všech stupňů byly daleko pružnější a řešily každý případ kompletně,tj. pachatel byl odsouzen zcela automaticky k náhradě škody a ta mu byla ihned a samozřejmě srážena z platu kdekoliv, kam nastoupil do zaměstnání, dokud vše nezaplatil.
    -Spousty lidí se domáhají svých práv, ale zapomínají, že malí i povinnosti. Základem je, chovat se jako řádný hospodář a nepodepisovat kraviny. Vymahatelnost práva je ale bohužel pomalá. Je to cena za to, že i vy se můžete bránit, až Vás někdo třeba ze msty z čehokoliv obviní.

    Velmi nízká kriminalita způsobená tím, že pachatel věděl dopředu, že bude dopaden a škodu bude muset splácet. Tehdejší věznice (-nápravné ústavy) nebyly jako dnes, kdy mnoho rodin nebydlí v takovém luxusu jako současní vězni v nich dnes.
    -Kriminalita byla obrovská, jen se na ni koukalo jinak. Do dnešních dob se tyto zvyky také přenesly. Vzpomeňte na to vždy, když si v práci něco okopírujete na firemní kopírce, když vezmete domů balík papírů, když si vezmete balíček svorek do sešívačky, když za firemní naftu zajedete na nákup pokud to nemáte dovoleno. Ono i brouzdání po netu v pracovní době je podobné. Děláte to na úkor práce za kterou dostáváte zaplaceno. Kdož bez viny, hoď první kamenem. Písek z JZD dovezený za cigára pro řidiče, štěrk, cement, dřevo ze státního lesa, fušky doma nebo na pracovišti, elektrikář, automechanik, vodař a další.

    Nízká kriminalita byla způsobená také tím, že v záznamech pachatelů jejich trestné činy byly uvedeny stále, a ačkoliv nebyly počítače a internet,přece jen o každém zločinci a jeho skutcích věděli všichni zainteresování ,a tudíž nebylo úniku do anonymity.
    -Tak to funguje stále. I když se Vám po letech prezentuje čistý trestní rejstřík, v registrech PČR skutky stále najdete.

    Existovaly funkční odbory, podnikové rekreace, dětské rekreační prázdninové tábory, zájezdy…
    -To vše zase zaplatil podnik pro který jste pracoval a to z peněz, které jste mu vydělal. A odbory dnes? Proměňují se v bandu vyděračů. Když má zaměstnanec málo, může a bude stávkovat. A zaměstnavatel může co? Nic. No a když je firma v potížích, zaměstnanci stávkují, i tak jim jde mzda, firma neprodukuje, nemá tržby, není z čeho přidat na výplaty, zaměstnanec stávkuje, i tak mu jde mzda.. atakdáleatakdále a pak krach a lidi šup na ÚP.

    Mládež byla maximálně zapojována do mimoškolních aktivit.
    -Pokud měla mládež zájem.

    OdpovědětVymazat
  10. Velmi nízké zatížení lidí státní byrokracií, většinu pracovních věcí řešila mzdová účtárna.
    -Zaměstnancům to řeší stále. Živnostník je na tom krapet hůř.

    Relativně větší soukromí a svoboda (možná někdo namítne, že to není pravda, ale je třeba si , že díky dnešnímu zneužívání techniky např. mobilní telefony, kamerové systémy, internet, kreditní karty, účty v bankách,velké množství duplicitně vedených registrů, se kterými pracuje velké množství lidí, a děravým zákonům na ochranu osobních údajů, je sledovaní soukromí tehdy proti současnému sledování zanedbatelné).
    -To bude asi nastejno. Jen v jiné technologii.

    NEVÝHODY •

    K Vámi popsaným nevýhodám jako nejdůležitější bod vidím to, že pokud se v této dokonalé společnosti nelíbilo, mohl odejít jen za cenu nasazení života. Proč tu držet někoho, kdo si vší té péče tak neváží?
    Zboží, které jsme neuměli vyrobit v podstatě neexistovalo. Častěji platilo, že po „dohodě“ v rámci RVHP jsme to dělat nemohli. Pro zcela základní pochopení doporučuji cyklus „Zašlapané projekty“
    K STB škoda se vyjadřovat. Držet si poslušnost lidí strachem z toho, který soused na tebe co práskne je otřes.
    VN

    OdpovědětVymazat
  11. Milý Jirko H. Pokud si přečteš i moje dřívější příspěvky, víš, že s otcem si povídám dost často. A ne jen s ním. Je samozřejmostí, že ne vše bylo špatně. Bylo dost vybudováno, ale taky pohřbeno. Nelze nasadit růžové brýle a vzpomínat jen na to krásný. V tom, co jsem tu na tři kusy přidal se nesnažím tvrdit, že se tak chovali všichni, ale tvrdit, že nic z toho nebylo asi není úplně v souladu se skutečností. Dnes socializmus není a já mám doma malé dítě. A jako zodpovědný otec dělám vše pro to, aby měl vše co potřebuje. To obnáší hlavně aktivitu. Sezením a nadáváním u piva ještě nikdo korunu nevydělal a budoucnost nezajistil. Nejsem zvyklý, aby mi někdy někdo dal něco zadarmo a tím se snažím do budoucna řídit. Pominu-li brigády při studiu, nebyl jsem nikdy zaměstnanec. Taky jsem nikdy nečekal, co mi spadne do klína. Bohužel dost takových, co na to čekají je dost a stále ne a ne pochopit, že takhle to nefunguje.

    VN

    OdpovědětVymazat
  12. T-90 jsou v Sýrii už delší dobu.

    OdpovědětVymazat
  13. Anonym21:47-V púrvní řadě jste hulvát,protože se
    stydíte za svoje jméno.Nebo se bojíte reakce okolí.
    Za druhé-srovnáváte nesrovnatelné.Co tady za zboží nebylo(banány a pod.),bylo z důvodu nepříliš dobré
    obchodní bilance.Nebylo na to.Dnes jsou a dluh je astronomický na rozdíl od dřívějška.Platily se daně z příjmu.Do toho byly započítány peníze na zdravotnictví,školství a důchody.Z velkou slávou
    se rozšířilo,že daň z příjmu bude jen 15%.Poněkud
    se zapomělo zmínit,že se zavede zdravotní a soci-
    ální pojištění.Místo 27% dříve se najednou plati-
    lo 29%.Řada daní daní byla zrušena a po převratu
    opět zavedena.Tak bychom mohli diskutovat dál a
    byl byste za lháře.Byl jsem rozvedený muž se dvě-
    ma dětmi.Šel jsem na vedení,aby mi umožnilo dělat
    jen na jednu směnu a bylo mi ihned vyhověno.Dnes
    na takovou žádost uslyšíte něco jiného-tak už zí-
    tra nechoď.Proto jste potřebovali nezaměstnanost
    jako bič na dělníky.Tak zklidnněte hormony a ra-
    ději začněte používat mozek.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co Vás tak rozlítilo? Nevím, proč bych měl být hulvát. Jméno tu spousta lidí nezveřejňuje a část bezpochyby používá jméno smyšlené. To snad není podstatou diskuze, ne? Své názory v této podobě zcela otevřeně šířím do svého okolí.

      Budu se opakovat, ale nikde jsem neřekl, že všechno bylo špatně a taky netvrdím, že dnes je vše dobře. Některé projekty jako přehrady a dálnice se však realizovaly snadněji právě proto, že nikdo neměl odvahu se jakkoliv ozvat. Nedobrá obchodní bilance byla proč? Tak asi taky všechno nefungovalo správně. Na tom se asi taky podepsal nemalý východní dluh.

      Daně byly a rozdíl dvou procent není skokem k chudobě. Tvrdit tedy, že něco bylo zadarmo je nesmysl. Kdo pracovat chce, ten pracuje. Jiná situace je u někoho, kdo pracovat nemůže. Ať už vinou zdraví nebo věku. O takové by se měl starat sociální systém z peněz, které se rozdávají těm, kteří pracovat nechtějí. Proč najdete na ÚP mladé a zdravé, kteří pobírají rozličné dávky třeba deset let? Za deset let si nenašli žádnou práci? Ve velice nepříjemné a úplně jiné situaci jsou horníci na ostravsku, kteří jak to vypadá, budou mít velký problém. Útlum těžby uhlí ale není k Vaší nelibosti dán jen rozhodnutím vlastníka. Když není komu prodávat, nemůžete těžit. A to by nešlo ani před 89. V rámci šetření energiemi a přechodu k jiným technologiím jiný vývoj není ani možný. Nezaměstnanost není bič na dělníky. Když jsem sám potřeboval zaměstnance, z úřadu práce přišlo 60% těch, kteří mi ve dveřích řekli, že si jdou jen pro razítko a že práci nechtějí. To kouzelné razítko jim totiž dává tu možnost se válet za peníze nás všech a dokud je ve firmách budou dostávat, nic se na tom nezmění. To Vám připadá normální? Je to jen skutečný obraz těch, kteří se dříve schovali za 100% zaměstnanost. A o moje hormony se nestarejte. Jsou v pořádku. Naprostém.
      VN

      Vymazat
  14. Pane VN. Stal jste se Evropským člověkem se vším všudy. Zřejmě jste dnes úspěšný a zajištěný podnikatel. Nechci nikomu, ani Vám vnucovat mé názory. Já už nějak těch pár let přežiju a ani nebudu muset střílet. Přeji Vám aby se Vám to taky tak podařilo. Jirka H.

    OdpovědětVymazat

Reklama