Reklama

.

.

čtvrtek 17. března 2016

Definice fašismu

S. Lopatnikov
17. 3. 2016  Ostrov Janiky
Definování fašismu, jak ho provedl Umberto Eco, svými bludy vypadá jako Čínská klasifikace zvířat od Jorge Luise Borgese. Je to sbírka náhodných znaků, na které si autor mohl vzpomenout na základě titulků ve večerních novinách.

Navrhuji univerzální, a to je velmi důležité, esenciální (!) definici fašismu. Před formulováním definice v podobě aforismu připomínám, že slovo „fašismus“ pochází ze slova fascismo z fascio „svaz, svazek, spojení, sdružení“.

Co by ve skutečnosti měl svazovat tento „svazek“? – A jsme u toho. Tento „svazek“ sjednocuje dvě antagonistické kategorie lidí: vykořisťovatele a vykořisťované. To je v podstatě definice fašismu:


Fašismus je ideologie/společenský systém, který je založený na maskování hlavního antagonistického rozporu mezi prací a bezpracným přivlastňováním. ©

Tato definice umožňuje okamžitě si uvědomit, že fašismus je automaticky ANTIKOMUNISMEM, protože komunismus si ukládá překonat tento rozpor, a to prostřednictvím odstranění vykořisťovatelské třídy.


Vycházíme-li z metody maskování, můžeme vytvořit klasifikaci „fašismu“.
Etno-fašismus (nacismus): svazek vykořisťovatelů a vykořisťovaných podle principu: „Já jsem zloděj, ty jsi okradený – ale jsme jedné krve, ty a já“.

Klero-fašismus: svazek vykořisťovatelů a vykořisťovaných podle principu: „Já jsem zloděj, ty jsi okradený – ale jsme jedné víry, ty a já“.

Liberal-fašismus: svazek vykořisťovatelů a vykořisťovaných podle principu: „Já jsem zloděj, ty jsi okradený – ale jsme spojeni „společným“ hospodářstvím“.

Nacio-fašismus (nacionalismus): svazek vykořisťovatelů a vykořisťovaných podle principu: „Já jsem zloděj, ty jsi okradený – ale jsme spojeni „společným“ státem“.

A tak dále. Jinými slovy, klasifikace fašismu na základě mé definice je jednoduchá: to, co je předkládáno jako faktor sjednocující vykořisťovatele a vykořisťované – takový je fašismus. Je zřejmé, že existují i „smíšené“ formy fašismu. Nicméně, na rozdíl od kaše Eca, se zatřiďování děje podle jednoho principu a logicky srozumitelně.

A konečně, je jasné, že fašismus je produktem vykořisťovatelů, kteří jsou zainteresováni na „sdružení“ s vykořisťovanými, protože existují na jejich účet, zatímco vykořisťovaní se sdružovat s vykořisťovateli nepotřebují z principu.

A nakonec: tato definice je poněkud univerzálnější, než definice fašismu Georgiho Dimitrova, ale zahrnuje to nejpřirozenější pro fašistické diktatury – přinucení ke sjednocení.

* * *  



Doplňuji stručnými body charakteristiky fašismu podle Umberta Eca:

Umberto Eco: Věčný fašismus

  1. Kult tradice. „Pravda je zjevena jednou provždy; stačí jen vyložit její tajemné sdělení.“
  2. Odmítnutí modernismu. „Jak italští fašisté, tak i němečtí nacisté navenek zbožňovali techniku… Ve skutečnosti se nacismus ukájel jen vnějším aspektem své industrializace… Věk racionalismu je vnímán jako počátek současného rozvratu. Proto může být věčný fašismus označen jako iracionalismus.“
  3. Kult činu pro čin. „Jednání má estetickou hodnotu samo o sobě a proto se uskutečňuje mimo reflexi a bez reflexe. Myšlení znamená zbabělost.“
  4. Nesouhlas je vlastizrada. „Kritická metoda používá distinkci, rozlišování, to je přitom atributem modernity.“
  5. Strach z cizího. „Věčný fašismus roste a získává přívržence tím, že využívá přirozený strach z cizího. První hesla fašistického, nebo proto-fašistického hnutí míří proti vetřelcům. Věčný fašismus je tedy z definice rasistický.“
  6. Opírá se o frustrované střední třídy. „V naší době, kdy se někdejší „proletariát“ přeměňuje v drobnou buržoazii, a lumpen z politického života mizí, najde fašismus v této nové většině vděčné posluchačstvo.“
  7. Posedlost vlastí. „Členové národní pospolitosti se musí cítit v obležení.“
  8. Stoupenci se musí cítit uraženi bohatstvím a silou svých nepřátel. „Stoupenci musí být nicméně přesvědčeni o tom, že jsou schopni přemoct jakékoli nepřátele. Díky permanentnímu střídání rétorického hlediska jsou tak zároveň příliš silní i příliš slabí.“
  9. Život je permanentní válka. „Věčný fašismus neuznává boj o život, ale spíše život pro boj. Pacifismus je proto totéž co kšeftování s nepřítelem.“
  10. Pohrdání slabými. „Vůdce, který ví, že jeho moc nepramení z toho, že mu ji lid delegoval, ale z toho, že ji uzurpoval silou, ví také, že jeho síla tkví ve slabosti mas; masy jsou natolik slabé, že potřebují vladaře a zasluhují si ho.“
  11. Každý je vychováván k tomu, aby se stal hrdinou. „…hrdina věčného fašismu prahne po hrdinské smrti, která je prezentována jako nejlepší odměna za hrdinský život. Hrdina věčného fašismu se nemůže dočkat smrti.“
  12. Fašista přenáší svou vůli k moci na sexuální oblast. „Protože je ale i sex docela náročnou hrou, hrdina věčného fašismu má sklony hrát si se zbraněmi, které jsou tak náhražkou jeho falu.“
  13. Selektivní populismus. „V intencích kvalitativního populismu, který vyznává, musí věčný fašismus vystupovat proti „prohnilým“ parlamentním vládám.“
  14. Věčný fašismus hovoří Newspeakem. „Všechny nacistické a fašistické učebnice se vyznačují chudou slovní zásobou a primitivní větnou strukturou, aby co nejvíce omezily nástroje komplexního a kritického myšlení.“

Zdroj: http://denikreferendum.cz/clanek/22485-umberto-eco-vecny-fasismus

P.S.: Eco sám uznává, že mnohé z těchto rysů jsou rozporné a daly by se přiřadit i k jiným druhům despotismu.


Překlad Janika 

54 komentářů :

  1. Eco byl "starej kecálista",proto taky proslul jako romanopisec,kterému čím víc psal,tím míň to lidi četli anebo obráceně....

    OdpovědětVymazat
  2. Pražskej fašismus: Já jsem blbej, ty si chytrej, ale já sem pepan z pražský kavárny a spojuje nás moje vláda nad korporátkama, neziskovkama a čt.

    OdpovědětVymazat
  3. 16:39 ty hajzle co si to dovoluješ!?ty primitivní hovado!Urážet statisíce slušných tvrdě pracujících Pražáků!!!Prachy které dostáváte od státu na zlepšení vašich vesnic jdou z kapes Pražáků tak neplivej na ruku co tě krmí.A pepan se v Praze nepoužívá,tady se mluva flákačů nepoužívá,tady se tvrdě maká.Já ti dám pražský fašismus!!!!!Nejvíc kolaborantů se za války rekrutovalo ze sedláků a vesnických četníků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:38
      Ty musíš bejt úplně vypatlanej.

      Vymazat
    2. Kecale,v tý tvý Praze se naposled makalo,když se odklízely trosky po pětačtyřicátým a pražáci kromě žvanění a vexlování neumí zatlouct ani hřebík a žijou tam jen z parazitování na tom zkorumpovaným státním aparátě a to tak bylo za každýho režimu....Máte tam jen úřady,hampejzy a kostely....

      Vymazat
    3. 19:13
      On ten debil ani neví, že jako největší město bere Praha největší dotace. Stačí se podívat na tunel Blanka...

      Vymazat
    4. ...a tam vyprodukujete jen to,co odteče kanalizací....

      Vymazat
    5. Lidi!!!! To opravdu mepoznáte ironii?

      Vymazat
    6. NA většinu jmenovaných stavv si Praha musela půjčit. Dotace na Blanku nebyly žádné. Lidi, s tou nenávistí k Pražanům to přeháníte. Vždyť ostudu v Praze dělají mimopražští (politici, 'podnikatelé' atd.)

      Vymazat
    7. Krátce po povodních v roce 2002 jsem se na jednom školení setkal s rodilým Pražákem, který mi sdělil, že se stydí za to, že je Pražák, jelikož všichni v celé republice se podíleli na odstraňování škod po povodních, jen Pražáci nehli ani prstem a jen čekali, až to za ně udělají dobrovolníci z různých koutů republiky. Zdůrazňuji, že jen cituji originálního Pražáka. Asi to neplatí absolutně, ale jako pamětník si z televize dobře pamatuji, jak nešťastní lidé mimo Prahu hovořili o tom, kolik jim dá práce všechno spravit, zatímco Pražáci zpravidla hovořili jen tom, jak dlouho bude trvat, než jim to ti ostatní uvedou do původního stavu. Nechci se dotknou těch, co si fakt mákli, ale spíš jde o většinový přístup.

      Vymazat
    8. Každá paušalizace je ošidná. Ovšem při pohledu do volebních výsledků nelze popřít, že podíl blbů v Praze daleko převyšuje celostátní průměr. Pražák.

      Vymazat
    9. 18:38
      Akorát s tou češtinou vám to nevyšlo. Ti hajzlové ve Vídni ji schválně začali vyučovat na universitní úrovni o 40 let dřív, naž v Praze.

      Vymazat
    10. Kecy! Kániš říkal jasně: Praha je Babylon a má být spálena! To jen bratr Želivský ho zastavil, mluvě krapet jako ty, a jak se mu pražský kurvy zrádný odvděčili? Přinesli jeho hlavu na stříbrným podnose papeženčíkům! Stejně se ta pakáž zlotřilá zachovala k našim švédským osvoboditelům 1648, když krátce předtímna Bílý hoře nechali za tuto zem vykrvácet Moráváky! Pod vedením flanďáka pražský studentíci zatarasili vojákům protestantské Ligy cestu přes most, aby ukončili habsburské panství! V roce 1848 přišli na barikády lidi ze všech koutů čech a Pražáci se nakonec vzdali Windischgrätzovi a zradili je, jako pokažný! V 39 vítali Hitlera, po atentátu na Heydricha odsoudili na Wenzelplacu masově londýnskou vládu a přísahali věrnost říši, aby si pak pět minut po dvanáctý zahráli na hrdiny barikád! A zas jim pomáhal venkov - a Vlasovci! V 48 tleskali Gottwaldovi na Staromáku stejně jako v 68 Dubčekovi a pak se mohli přetrhnout, aby podepsali Antichartu:) A na Rusy (Vlasovce) bez kterých by Němci udělali z Prahy hromadu popela teď zase rádi plivou pod řízením polodementního feudála, prapotomka toho, který tak hanebně zatočil s našim národem a jeho pokrokovou ústavou z roku 1848!

      Vymazat
    11. oprava: .. aby zachránili habsburský panství - sorry:)

      Vymazat
    12. Jsem pražák jsem pražák celej život a je to uplně jinak než tady všichni plácáte. Praha je plná náplavi samí študentíci z celý republiky, z moravy jich je to plný banky a přepážky n apošták a všichni líný jak vši. Takhle jste si vychovali svoje děcka vy co nadáváte. Praha je plná všch jen ne pražáků. A ti pražáci co tu jsou se stěhujou pryč a nebo jsou to samí co ty vaše děti co sem jeli studovat nafoukaný nabubřelý páni tvorstva. Znám taky jednu z moravy co její táta předseda JZD a ona aby byla světovási nabrnkla Araba a dělá hrozně chcytrou. To že její děti museli přijmout jeho víru, že on nepromluví ani slovo česky a nechce s etady s nikym bavit potiže je to pro něj povl to je jí jedno. Ale keci o xenofobii to má pořád. A je to pánové holka z největší díry na Moravě pár desítek až stovek obyvatel. Takže si nechte tyhle keci pražáci jsou směska všeho možnýho ale nejmín je tu tich kteří s etu narodily. Bohužel ale je to tady svoloč z celý republiky a taky to podle toho vypadá, vy máte štěstí ty vaše špatně vychovaný děti který jdou jen za "lepší" prací a za "vyššími" platy se stahnou sem do prahy a kecaj ty svý multikulturní, sudětácký a další moudra. Možná pak když přijedou k vám na víkend dělaj že nic a přetvařujou s eale bohužel se apk vrátěj a zase si pilujou nechty za přepážkama.

      Vymazat
  4. 90%kavárny není z Prahy,v Brně kavárna brněnská vládne,tvrdí že brnáci popravovali Němce a to je v pořádku!?Předsedové vlády,parlamentu a parlamentních stran nejsou Pražáci!!A sluníčkáři jsou študáci co nám sem posíláte!!!!Vaše děti,spratci co nemají vychování a nenarodili se v Praze!!

    OdpovědětVymazat
  5. Fasismus je vicemene to, co ted vladne v Rusku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já jsem právě na léčení v Bohnicích.

      Vymazat
    2. A ty to musíš vědět, že jo. Vždyť tvůj fotr byl politruk a ty jsi to málem dotáhl k PS VB.

      Vymazat
    3. Těch atributů fašismu je mnohem více, kdy velká většina z nich se hodí na současnou západní společnost, především americkou. Stačí jen vzpomenou na nedávnou masovou, až fanatickou podporu ukrajinských nacistů, vraždících civilní obyvatelstvo na Donbase, ze strany všech hlavních západních médií a téměř všech politiků, stejně jako kritiku Ruska za to, že stejné vraždění nedopustili na Krymu.

      Vymazat
    4. Asi tak. Článek jsem četl a definice padne na dnešní ruský putinovský režim jako hrnec na prdel.

      Vymazat
    5. 17. března 2016 23:24
      Prakticky ani jednen z těch 14ti bodů se nehodí na současnou západní společnost. Naopak různá populitická opoziční a protisystémová hnutí např FN ve Francii většinu těch bodů splňuje.

      Vymazat
    6. No je to tak. Jde o dobrý karbanátek, který nás chrání před bolševismem z Vajthausu a Bruselu - http://www.stjoseph.cz/pojem-fasismu/

      Vymazat
  6. pro chlísta-anonym 18:51
    Americký čtyřhvězdičkový generál Wesley Clark to s vědomím likvidace své kariéry řekl naplno v r.2009: V sedmi zemích do pěti let svrhneme vlády, plánuje naše administrativa. ... Ale světovým agresorem je Putin,že?

    OdpovědětVymazat
  7. A do pali,
    a do kebule taky ne .

    R- 5G.Che /rudá metla/

    OdpovědětVymazat
  8. Jo a pane závodčí /19:13/, stran toho josefa vyskočila...
    Voni jsou fakt reterdovanej- aby nám neskončil až někde na
    Ministerstvu propagandy. To by se muj fotr/sámo že stbák/ asi zVencnul !!!
    R- 5 /šedá/

    OdpovědětVymazat
  9. Loopatnikov to vystihl perfektně. Základem fašistické ideologie i praxe je likvidace třídního boje jako obrany vykořisťovaných před nenasytnými, chamtivými a všehoschopnými buržousty. Součástí této likvidace je činění rovnítka mezi fašismem a komunismem, což je skutečně grotesktní - je to záměrná falsifikace. Nemůže být většího rozporu. Fašismus je nejkrajnější podoba kapitalismu. A v podstatě kapitalismu je, že se bez fašismu nemůže obejít.

    OdpovědětVymazat
  10. No, nechci tvrdit, že to tak není možno vidět. ale fašizmus vzal své jméno od fašín - svazku prutú, určených k tělesnému trestu neposlušných - které byly znakem starořímského liktora.
    J. Hruška

    OdpovědětVymazat
  11. 20:30 Souhlas s Vámi. Nota bene: kolik "komentatorů" zde říká, to, o čem se zmíňujete. Fašismus a komunismus rovno jest. Je to důsledek dnešního vymyvání mozku. Ve školách nyní se vštěpuje mládeži do hlavy toto schéma - Adolf Hitler - 70 milionů mrtvých, komunismus 100 milionů mrtvých /jen v Číně 70 milionů mrtvých/. Mrtví za kapitalismu /odhledneme-li fašismus/, toho nejpokrokovějšího režimu v dějinách, poslední to alternativy dějin /po roce 1989 jakýsi vir ex libris doctus - muž z knih učený /ale z hlavy blbý/ psal, že se skončily dějiny/ se jaksi nepočítají - vyučující se o nech jaksi nezmíňují - tedy chybí 10 milionů černoškých otroků, 30-100 milionů Indianů /mrtvi tuzemci v zemi-vůdci/, dále nejsou uvedeny oběti "spravedlivých" válek - Vietnam - 2 miliony, Irak 1 milion /oproti 5 tisícům amerických voják - to se to válčilo, asi stejně jako těm hrdinským Britům se Zulusy/ atd.

    OdpovědětVymazat
  12. http://probuzeni.blogspot.cz/2013/04/tajne-spolecnosti-jejich-moc-ve-20.html

    OdpovědětVymazat
  13. Velice správně- "maskování základního rozporu mezi vykořisťovanými a vykořisťovateli". Pravda je vždycky jednoduchá. Buď pozdraven, Umberto Eco, cítím to přesně stejně. Proto v naší zemi mj.zaniklo skutečné umění. Zůstal kýč a to je sympton fašismu.

    OdpovědětVymazat
  14. That fascist structure of government begins with the co-option of corporate and government interests becoming one in the same. This is the primary transition in the nature and operation of the government apparatus. Corporate power is not so much as protected; it is one in the same as government power. Hence the government is an extension of the corporate powerbrokers in society.
    http://www.informationclearinghouse.info/article18890.htm

    OdpovědětVymazat
  15. Ať žije václav IV, fašista - nacionalista, který z university vyhnal cizáky - kantory i studenty.

    OdpovědětVymazat
  16. Islám je fašismus !

    OdpovědětVymazat
  17. ROZUMÍ TOMUTO WEBU JEŠTĚ NĚKDO ?

    OdpovědětVymazat
  18. S definicemi pojmy fašismus od Umberta Eca nemá problém.
    Čist články na webu Nová republika a ohlasy čtenářů v diskuzi mi vždy definice pojmy fašismu explicitně připomenou.

    Pane Dvořák,do jaké čtenářské žumpy jste web Nová republika spolu s Ivanem Davidem za dva roky existence zavedli.Byl to od počátku záměr nebo se vám to nějak vymklo z rukou ?
    Předpokládám,že jak je vaším zvykem můj komentář "demokraticky" smažete.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane anonyme 15:42. Pletete si články, které vybírá redakce s volnou diskusí, na kterou redakce vliv nemá žádný. V diskuzi se mohou objevovat různé extremistické názory a naše redakce s tím nic moc dělat nemůže. Při dnešní technologii, kterou používáme, to ani jinak dělat nejde. Do léta bychom měli přejít na jiný systém, ve kterém blokování IP adres bude možné. Takže prosím, abyste si expresivní výrazy nechal od cesty a raději reagoval na diskusní příspěvky, které se vám nelíbí. Vím, že je to pracnější než nadávat ne redakci. Rozhodnutí, co budete dělat, samozřejmě nechávám na vás.

      Vymazat
    2. Pane Dvořák,Vy jste si můj komentář špatně vyložil.
      Nevyčítám vám rasistické a fašistické komentáře v diskuzi,kterým se nedokáže web Nová republika zatím technicky vypořádat.Problém je v samotných článcích a jejich autorů,které web NR otiskuje.
      Neznám důvod toho, proč NR rezignovala na to být seriózní levicově kritický web jako je např. Altpress ? Mezi přívržence prezidenta Zemana najdeme celou řadu konvičkovců,okamurovců a bartošů. To je fakt,který bych nezlehčoval.
      Literární historik Roman Kanda na vašem nenáviděném internetovém deníku Britské listy výstižně píše:
      Nikdo není fašista.
      Jsme svědky pozoruhodného jevu. Na jedné straně se píše o narůstajících tendencích fašizace společnosti – nejen české, ale především takzvané (ještě stále) postkomunistické. Podle mého názoru jde o diagnózu nejen oprávněnou, nýbrž také správnou, i když většinou tato diagnóza zůstává vězet na půli cesty mezi moralizováním a nechápavým překvapením, odkudže se onen fašismus bere. Jsem totiž hluboce přesvědčen, že existuje zjevná souvislost mezi zmíněným „postkomunismem“ a fašismem – je jim společná intolerance, radikální ideologická bipolárnost (černobílý pohled) a agresivní rétorika vylučování, jak jsem pokusil popsat ZDE

      Na druhé straně však skutečného fašistu člověk aby hledal s lucernou. Fašismus je považován za nadávku, a proto se k němu nikdo ze zřejmých důvodů nehlásí. Všechny ty šibenice, výroky o bombardování muslimského světa se zhusta odehrávají v anonymitě demonstrujícího davu nebo virtuálního světa internetu. Politicky se pak podobné extrémní postoje maskují všelijak: jako obrana evropských hodnot (sic!), obrana národního těla (fašismus je přece jen romantickou perverzí) – zkrátka jsou legitimovány samými dobrými úmysly a nezištným zájmem o naše blaho. Stavba plotů, kterými nechráníme své hranice, ale především oddělujeme sebe od solidarity s druhými (přitom těmi druhými zdaleka nemusejí být jen uprchlíci), zakrývá jeden prostý fakt. Že i my jsme pro jiné těmi „druhými“ – záleží pouze na perspektivě. Ovšem v hysterii obranářství je něco jako relativizace vlastního hlediska něco zcela nepřípustného: jsme jen „my“ a „oni“.
      Všichni tito dobrodušní obránci, ačkoli používají fašistickou rétoriku (a jen zběžná analýza jejich projevů by to jednoznačně prokázala) se označení fašista bojí jako čert kříže. Vyhýbají se mu. A tak tu máme novou kvalitu současného fašismu – je především zbabělý a pokrytecký.
      Možná se dočkáme časů, kdy i Mussolini a Hitler budou traktováni jako dobromyslní obránci evropských hodnot, kteří zničili Evropu jen proto, aby ji ochránili před zničením, a kteří vyvražďovali národy proto, aby zajistili jejich přežití.

      Vymazat
    3. Je zajímavé, co tu píšete, s mnohým z toho ale souhlasit nejde. Na diskusi asi pěkně dlouhou. Docela by mne zajímalo, které články přetištěné na NR například za poslední měsíc, považujete za onu "žumpu". Podle mne se tím uvedením příkladu/ů hodně vysvětlí. Děkuji předem.

      Vymazat
    4. Pane Dvořák,Vy si děláte ze mně srandu nebo nevíte,co na webu NR otiskujete.
      Nebudu se s vámi přít o míru čtenosti vašeho webu . To není argument,že web podává čtenáři seriózní zpravodajství a publicistiku.NR svými články a jejími autory zhruba za poslední rok radikálně změnila svoji tvář.Mezi krajně populistickými pravicovými weby a NR nevidím dnes žádný podstatný rozdíl.Proto jsem psal o názorové žumpě velkou částí jejich čtenářů.
      Řeknu vám to upřímně.NR v současnosti sleduji pouze z dlouhé chvíle. Už delší dobu není pro mně NR svými články ničím užitečná.

      Vymazat
    5. Vážený, toto je vykrucování. Chtěl jsem na vás uvedení článku, který považujte za "žumpu". Nedostal jsme od vás konkrétní odpověď, ale zase jen obecnou kritiku. Opakuji: uveďte laskavě to, co z uveřejněných článků za poslední rok považujete za opovrženíhodný text, patřící do "žumpy". Moc mne to zajímá. Díky.

      Vymazat
    6. Pane Dvořák,problém je ten,že každý máme na "seriozní" zpravodajství jiný úhel pohledu.
      To stejné platí o věrohodnosti samotných autorů článků(Klaus,Hájek,Kotrba,představitelé Okamurova hnutí SPD atd.).
      Víte dobře,že už dávno nejste svými články,tématy a autory levicový web.Byla to vaše volba začít oslovovat mimo příznivce prezidenta Zemana taky ultranacionalisty a ty který slyší na pravicový populismus.Na této názorové skupině české společnosti stavíte čtenost vašeho webu.
      Troufám si tvrdit,že NR takto správně rozumí jeho stálý čtenář i ten bývalý,kterému současné kulturně-politické zadání NR už nic neříká a stal se pro něj cizí. Pouze jsem někdy z dlouhé chvíle zajde.

      Vymazat
    7. Nová republika není zpravodajský portál. Přetiskujeme komentáře a úvahy, které v mainstreamu nezaznějí. Otiskujeme i některé články některých pravicových publicistů a politiků, protože v nich jsou obsaženy zajímavé analýzy a pohledy, které považujeme za hodny pozornosti. Jde především o pohled na dnešní EU, NATO, ukrajinskou a syrskou krizi, ale i na absenci některých demokratických procesů u nás a na ohrožení těch zbylých. Neotiskujeme zase naopak některé články některých tzv. levicových publicistů a politiků, protože se více méně ztotožňují s oficiální mainstreamem. Ostatně z vašeho opět velmi povrchního a vlastně nic neříkajícího sdělení mi stále není jasné, co považujete za "ultranacionalismus" v přetištěných článcích či kde se v nich objevuje "pravicový populismus". Česká autentická pravice má stejně jako naše autentická levice společné např. odpor k sociálnímu inženýrství EU, odmítání sankcí proti Rusku, odmítání manipulací a cenzury v masmédiích, odmítání ukrajinského fašizmu, světového islámského fašismu, sionistického násilí proti Palestincům atd.atd.atd. Většina našich čtenářů si je toho vědoma a právě proto si chodí Novou republiku číst. Denně 50-60 tisíc, jsou týdny i 80.000 a dlouhodobě našich čtenářů přibývá.

      Vymazat
  19. Já bych jako fašizmus chápal všechny formy nátlaku kolektivu na jedince nebo slabší skupinu. Vlastně jsou to všechny formy hromadného násilí. Tzn. jakýkoli stát je fašismem, nesejde na druhu ideologie. Stát ke svojí existenci potřebuje sílu a nátlak, tudíž je fašismem. Tudíž jakákoli forma vlastenectví se dá považovat za fašismus. Každý má v sobě jistou formu fašismu pokud na jiného činí nátlak. Ale asi bych za tím udělal tlustou čáru a fašisty bych nazýval ty, kteří ve jménu vlastní ideologie sahají na životy a majetek těch, kteří jejich ideologii nesdílí. HOWGH.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kapitalismus stejně jako náš 'reálný socialismus' jsou či byly systémy, které jsou také 'nátlakem kolektivu na jedince', takže ta vaše definice je vedle. Fašismus je přece specifická forma násilí. Samotné násilí přece není fašismus - např. sport - je to fašismus? A přitom sport je snad mimo atletiky také násilí namířené proti jedinci. Pavel P.

      Vymazat
    2. Násilí je fašizmus, někdo vnucuje někomu svoji ideologii silou. A je už jednou jaké prostředky k tomu použije. A s tím sportem je to zajímavé téma k zamyšlení. Sport tak jak ho vnímám já je to že si jdu zaběhat protože to tělo prostě potřebuje. Už pro ten pocit z pohybu. No ale když vidím tu bandu tupců, která jde na zápas, jen proto aby potom mohli vyřvávat, že jsou nejlepší, nebo přát smrt těm co je porazili. Tak ano tam vidím fašizmus jako vyšitý.

      Vymazat
    3. Nemyslím tím násilím ve sportu žádné zdivočelé fanoušky. Mám na mysli například násilí v rugby, boxu, západu, džudu, ale i v hokeji a některých dalších silových sportech. Pavel P.

      Vymazat
  20. Ať už byl fašismus jakejkoliv a v jakýmkoliv odstínu, žádnej z fašistických vůdců,ani Mussolini, ani Hitler, ani Tiso, ani Franco, ani Salazar, ani Horthy nebo Pavelič, by nikdy nestrpěl, aby se mu po jeho státě poflakovaly bandy imigrantů bez dokladů, který by loupily, znásilňovaly, kálely do parků a napadaly pracující lidi a žily ze sociálních dávek. Každej fašista by s nima zatočil tak, že by nevěděli kudy co nejrychleji zmizet zpátky do té své smradlavé prdele, z které přišli.

    OdpovědětVymazat
  21. Pro všechny, kdo se tady předhánějí v definici fašismu: Je zajímavé, že každý ví, že fašismus je zlý, ale nikdo neví přesně, co to je. Přemýšleli jste někdy o tom, že fašismus nebyl zničen hospodářsky, ani politicky, ani se nevyžil zevnitř, ale byl pro světové "elity" tak nebezpečný, že musel být poražen vojensky, a to co nejrychleji? Dokonce se kvůli tomu spojily ideologie tak vzájemně se nenávidící, jako je kapitalismus a komunismus. Takže až zase budete bádat nad tím,co to je fašismus, zkuste si odpovědět na otázku, proč mocným tohoto světa tak moc vadil? Snad proto, že fašistické vůdce nemohli ovládat? A jestliže tito mocní, tito hybatelé světa, tvůrci NWO, tak moc potřebovali zničit fašismus, že se kvůli tomu spojil kapitalismus s komunismem, pak je potřeba se zeptat také na toto: Co je větší zlo - fašismus, nebo to,co prožíváme nyní jako současnost?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezká demagogie. Kdyby u nás byla opravdová demokracie a ne demokratůra, žádný fašismus bychom nepotřebovali. Pavel P.

      Vymazat
    2. http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=208788

      Vymazat
  22. Ve výčtu druhů fašismu mi chybí ještě Sociál - fašismus, praktikovaný Sovětským Svazem a jeho satelity.
    Co se týká čtrnácti bodů charakteristiky fašismu, kladl jsem si u každého jednoho prostou otázku: "Jak se v daném případě choval režim v Sovětském svazu a komunisté. Rusko (nástupnické) se pochopitelně chová totožně jako CCCP.

    OdpovědětVymazat

Reklama