Reklama

.

.

úterý 15. března 2016

Jen Protentokrát?

Pavel Letko
15. 3. 2016  E-republika

"Československý president prohlásil, že ve prospěch této věci a pro dosažení konečného usmíření klade osud českého národa a země s plnou důvěrou do rukou vůdce německé říše."


V těchto dnech si připomínáme jedno z nejsmutnějších výročí našich dějin, německou okupaci Čech a Moravy. Bezprostředně jí předcházela cesta československého prezidenta Emila Háchy a ministra zahraničních věcí Chvalkovského do Německa k jednání s Vůdcem a říšským kancléřem Adolfem Hitlerem a ministrem zahraničí von Ribbentropem. Výsledek jednání je shrnut v „Prohlášení Německé a Československé vlády“ v němž mimo jiné stálo: „Obě strany souhlasně vyjádřily přesvědčení, že cílem všeho jejich úsilí musí být zajištění klidu, pořádku a míru v této části střední Evropy: Československý president prohlásil, že ve prospěch této věci a pro dosažení konečného usmíření klade osud českého národa a země s plnou důvěrou do rukou vůdce německé říše.“
Samotný prezident Hácha, jehož titul byl změněn na „Státní prezident“ tuto schůzku v Berlíně komentoval 23. března takto: „O mé cestě mohou být vyslovována různá mínění. Pro mne je nepochybný jeden klad: to jest, že jsme se dozvěděli o zcela již hotovém a nezvratném rozhodnutí vůdce německého národa o několik hodin dříve, nežli bychom se byli o něm dozvěděli jinak. Byla nám tím dána možnost zabrániti činům, které by měly za následek strašlivé krveprolití a žalostnou záhubu našich měst.

Historik Jan Tesař o takovém postoji v seriálu Vlastenci a bojovníci v časopisu Listy v roce 1969 ironicky píše, kterak máme my to ale, Češi, štěstí, že nám nepřítel dal dopředu vědět, že se nás chystá napadnout – a my tak mohli včas kapitulovat. Proto je také třeba naší armádu držet v nejvyšší pohotovosti, aby nepropásla tu jedinečnou šanci se vzdát – než dojde ke krveprolití. Taková armáda bez pohotovosti a bez disciplíny by mohla začít střílet či jinak se stavět na odpor, nebýt dopředu informovaných politiků, kteří vědí, co je třeba, aby zachránili národ.

Takže se zbrojí a zbrojí, dohaduje se o rozpočtu, o výši výdajů na obranu, o nutnosti postavit opevnění, vyrobit tanky, děla a letadla, odtrhnout si něco od úst, vždyť obrana něco stojí a je bezpodmínečně nutná.Bez armády se prostě neobejdeme, řekl by každý politik a téměř každý občan 20. a 30. let minulého století. A nač nám ta armáda byla i se svým opevněním? Jedno slovo by sem moc dobře hodilo, ale zbytečně by zavedlo celou úvahu jinam. Ve skutečnosti drahé vybavení naší armády dobře posloužilo armádě německé, armádě Třetí říše Adolfa Hitlera. Naše opevnění zase prošlo křtem při obraně Protektorátu proti Rudé armádě. Naše zbraně pořízené ze státního rozpočtu Československé republiky se tak rozhodně neztratily. Není to komické?

Někteří blouznivci přitom dál sní o obraně republiky po Mnichovu, když jsme nebyli schopni ani likvidace vlastních zbraní, aby nepadly do rukou nepříteli. A proč? Přece pro záchranu národa! Národ snese všechno. Na něj se odvolá každý. Je to zadarmo. Jak řekl Samuel Johnson:
Vlastenectví je posledním útočištěm darebáků.

Bylo snad v zájmu našeho národa, aby Hácha položil „osud českého národa a země s plnou důvěrou do rukou vůdce německé říše“? Jeho podpis pod takovým hanebným dokumentem byl v "zájmu národa"? To, že Emiul Hácha přijal funkci prezidenta bylo "v zájmu národa?" V zájmu našeho národa jsme dobrovolně předaly fašistům zbraně? Bylo-li toto vše "v zájmu národa", pak je otázkou, jaký smysl má vlastně existence takového národa?

Přitom je dobré si připomenout, že v té době byl na rozvahu relativně čas a prostor, a přesto jsme asi nejednali, jak by bylo třeba. Jaké sankce hrozily našim představitelům za zničení našich zbraní mezi Mnichovem 1938 a 15.březnem 1939? Opravdu jsme je museli vydat nepříteli? Pak se naskýtá otázka, zdali bychom z toho lépe nevyšli, kdybychom neměli žádnou armádu a žádné zbraně. Oč hanebněji by vypadal Hitler, kdyby napadl takový neozbrojený, leč hrdý národ? Naše základní opora nemohla a nikdy také nemůže vězet v ozbrojení děly a kanony.

Jak řekl náš první prezident Tomáš Garrigue Masaryk, chceme-li něco znamenat ve světě, musíme ze světových otázek udělat i naší otázku, a pak se i česká otázka stane otázkou světovou. Proto bychom měli i dnes z této perspektivy promýšlet naše kroky, naše myšlení a jednání, aby se mohlo stát vzorem pro všechny státy a národy světa. Pro každého člověka. Dávejme si tedy dobrý pozor na naše dnešní myšlení a jednání, vrátí se nám jednou zcela jistě jako bumerang. Taková je prostě zkušenost lidská i historická.

Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 450 Kč. Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde. Děkujeme!

Související články:

72 komentářů :

  1. "Doktor Emil Hácha Hitlerův byl brácha".... Tak,jak on předal zbraně Němcům,našim úhlavním nepřátelům,tak jim před pár lety předali naši politici ekonomiku a státnost a zbraně rozkradli a porozdávali zmrdům,kteří s nimi mordují po celém světě,až jednou dojdou i sem....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je potřeba znovu se osamostatnit a ůzce spolupracovat se Slovenskem,Polskem,ap.blízkými sousedy.Žádné NATO,žádné EU,která nám přináší novou porobu.Vyjadřujme to jasně politikům a POSLANCUM.Posílejme jim dopisy,pohledy,mejly,vzkazy,snažme se o setkání.Když nás budou ignorovat,popišme třeba hesly stop EU a NATO každý plot a veřejnou stěnu ve městech a třeba v celé Praze,ať si pak kvičí a huláká ČTV jak chce,hanebnice jedna(Oni můžou a my ne??)Přemalovat by taky bylo potřeba fasádu US velvyslanectví,ne červenými kartičkami,ale jasnými vzkazy o odchodu,bylo vás už dost,odejděte.

      Vymazat
    2. Je pozoruhodné, jak naše demokratická média, nezapomenou každý rok halasně křičet o výročí okupace 21. srpna 1968 s výčtem všeho možného v souvislostí s touto operací. Když přijde výročí 15. března 1939 všechna demokratická média mlčí jako hrob. Proč? Protože v dnešním pojetí světa, vše co je směrem na západ od naších hranic je demokratický ráj na zemi, který je nedotknutelný a vše co přišlo ze Západu je demokracie, včetně pěti let vraždění a 60 milionů obětí druhé světové války. Celá řada naších politiku, dnes vyslovuje otevřenou podporu toho co dělal Hitler a vyjadřuje politování nad našim osvobozením Rudou armádou s tím, že pod Hitlerem by nám bylo lépe a to i přesto, že Haidrich jasně řekl, že Češi musí pochopit, že v prostoru, kde jsou, nemají co dělat a čeká je částečná likvidace, jako židy a částečné přesídlení k další likvidaci. Dnes si tuto část dějin kolem 15. března 1939 nesmíme připomínat, protože by to, nedej Bože, mohlo urazit naše západní demokratické sousedy, kterým po roce 1989 jsme museli odevzdat veškeré banky a veškerý průmysl a stali jsme jejich kolonii v důsledku čehož je u nás všechno zboží v cenách dražší, než u nich na západě. Hlavně stoupla neskutečná zadluženost, kterou si nás pěkně utáhli na provázku. Veškeré zlato které tvořilo zlatý poklad naší Československé banky jsme pod vedením guvernéra ČNB odevzdali dobrovolně a úplně zadarmo naším vrahům ze západu, kterým se jenom během pěti let druhé světové války nepodařilo nás vyvraždit do jednoho, protože nás osvobodila Rudá armáda, která podle výkladu dějepisu v dnešních školách nás neosvobodila, protože nás osvobodili Američané.

      Vymazat
    3. Když to víme, jací jsme, není potom lepší vykašlat se na armádu a její nenasytnej chřtán a zařídit jenom domobranu (velitelé by se našli) a vyučit lidi i národ na válku? protože stejně jsme vždycky ccojovali jako partyzáni. Tak se tak na to přiopravujme. Stejně tenhle boj má i dnes nejvyšší účinek.

      Vymazat
    4. Když nás NATO za vedení zadlužence USA,které musí vylupovat celý svět,aby mohlo vůbec platit jen úroky ze svých dluhů, NEDOVEDE UCHRÁNIT-viz jak poslalo obrněnce- koloniální šrot z minulého staletí, na naše silnice A KAŽDÝ VIDĚL,ŽE SE JIM TEN ODPAD rozpadával na našich mírně zvlněných dálnicích a musel být odtažen na tyči,aby nezdržoval dopravu ,tak je tu lidový návrh.

      AT TO NATO SAMO SEBE ZRUŠI A NA JEHO MÍSTO PŘIJDE EU Army,klidně pod vedením našeho cara generalissima PUTINA,který dovede beze ztráty jediního automatčika osvobozovat celé poloostrovy.Ty dali zabrat komunisti z USTŘEDNÍHO VÝBORU KSSS A TED SE NAD TÍM OPOŽDĚNĚ DURDÍ ZACOFANCI Z usa.

      Vymazat
  2. Nedoceněna zůstává v článku kooperace Británie, konkrétně londýnské City s Hitlerem. Když uvažovala nepříliš bojeschopná Francie a nepřipravený Sovětský svaz o alespoň symbolickém gestu na pomoc Československu, odepřela City Francii peníze (M.Ransdorf ,vlastní webové stránky).Německo se ovšem necítilo (dle generálů, jeden frajtr to viděl úplně jinak)na zahájení války dobře vyzbrojeno.Když britští vyjednávači jezdili po Německu, byly operativně přesouvány zbraně tak, že komise nejedou hleděla na letadla, která již shlédla na předchozí štaci (Oldřich Knitl, Mnichovský debakl,knižně, též na www.ulozto.cz)Postoj Polska byl bezpředmětný, jak ukázala obrana jezdci na koních proti tankům na počátku formálně uznávaného počátku války. Předání výzbroje a vojenských objektů nepoškozených bylo obsahem dohody tehdejších (i dnešních) evropských mocností.
    To však neznamená, že nemohly vyhořet ,,nešťastnou náhodou" seznamy židů, komunistů , sokolů a jistě vás napadnou další. Kdyby bylo uklizeno alespoň tak, jako kolem Listopadu!

    OdpovědětVymazat
  3. Abych pravdu řekl, to že je dneska výročí německé okupace mi došlo až po přečtení informace, že se ruská vojska stahují ze Sýrie. Nedalo mi podívat se na Seznam co o tom píší, ale asi je to tabu, nenašej jsem nic, i když to dnešní počasí zrovna odpovídá tehdejšímu ostudnému dnu. No ale co bychom chtěli, když nás přeci, podle jedné brněnské kantorky, osvobodila americká armáda. Asi můžeme být rádi, že nás dneska neobsazují(zatím) za mohutného jásotu sluníčkářů, vlády a presstitutů muslimáci řvoucí to jejich Aláh akbar. Jedině u voleb jim to můžeme spočítat, ovšem nebude už pozdě?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prolhaná pančelka souška už prý neučí, ohlásila svůj odchod do politiky, k TOP09. To je jasný, takové fanatiky si musí Mirda Kalousků podchytit.

      Vymazat
    2. Podle současného výkladu dějin Plzeń a okolí osvobodila americká armáda a ten zanedbatelný zbytek státu obsadila(!) Rudá armáda...

      Vymazat
    3. Ano,Totálním výplodem chorých mozků sluníčkářů je tvrzení,že Evropu osvobodili od fašistů američané !! Toto všude cpou do hlav mladším už i u nás,nejenom v USA.Opravdu zcepenělé,zmutované mozky pro reprodukci dalších mutantů a zoombí.A co ty,Schapiro,kdo tebe osvobodí od lží,arogancí a blbosti,kterou seješ na cizí půdě.

      Vymazat
  4. Dnes platí nasledovné: "Svetoobčianstvo je posledným útočiskom darebákov".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svatá pravda, máte za jedna.

      Vymazat
  5. Jsou tři prezidenti v naší historii kterých si vážím ... zednář Masaryk, překladatel Hácha a voják Svoboda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaký překladatel? Hácha byl soudce, katolík a časem se vypracovala na nechutného a všemi nenáviděného kolaboranta. Není si na něm čeho vážit!

      Vymazat
    2. Ach jo, co ty víš??? Kdo je kolaborant a kdo statečný člověk? Nastuduj si historii a pak na někoho nadávej. Ovšem Emil hácha si to určitě nezaslouží.

      Vymazat
  6. Zatím jsme jako národ nebyli schopni definovat svoji IDENTITU, tím myslím i to, jak vlastně vznikla 1.republika. Vznik našeho státu je zahalen tajemstvím.
    A dále - pokud bude kooperace s Německem SOCIÁLNÍM VÝTAHEM, potud o skutečné, sebevědomé existenci nebude ani řeči. Tehdy Protektorát, dneska protektorát. Politici, manažeři firem, dobře placení zaměstnanci by za Německo dali ruku do ohně. Dokud to sype...Kromě období proklínaného socialismu jsme byli vždy úpěnlivě navázáni na Německo. Jazykově jsme slovanská větev, patříme ke Slovanům. Celé dějiny jsou dramatem pražských kaváren, deroucích se k Německu.A pak se nad tím spláče a pak znovu se výhonky přiklání k Západu. Takže naše dějiny jsou vlastně lezením do zadku a po zadku dostávání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Smutné, leč pravdivé. Proč je opomíjena role Velké Moravy? Proč se tutlá, že Cyril a Metoděj nebyli katolíci? Naše dějiny nezačínají u Přemysla...

      Vymazat
    2. Ano, Morava vlastně je takový pastorek, jen matička Praha je stupidně protěžovaná..Zde jako jinde platí ZÁKON PENĚŽENKY.

      Vymazat
    3. Máme mnoho tisíc let svou IDENTITU !!! Tím je MORAVA.Dějiny Moravy sahají více jak 20 tisíc let nazpět !!!!!!!(Název ČESKO existuje pouhých asi tisíc let,kdy Řím ve spojení s Franky a hlavně Germány likvidoval VELKOU MORAVU.A Kosmas,podle Germánů a pro Germány psal v němčině a latině historii českého národa,v podstatě pro němce a oblbené budoucí,,Česko")

      Vymazat
    4. MORAVA a moravské dějiny.(nikoliv historie-t.j.vylhaná his-torie..his-thora-dle židů a její další slátanině-Bible) Jedině Dějiny.Naše Pravé,nevylhané a nepřekrucované dějiny.Sámo nebyl nikdy Frank.Moravský Velehrad byl mocným ochranným sídlem už v pátém století.A podle německých kronik stál poblíž Brna(dnes by byl součástí Brna).Bratislava,Velehrad Moravský a Bělehrad u řek Dunaje A obou řek Moravy byla mocná sídla našich předků.Kníže VEREN z Morav.velehradu mimo jiné vládl i Kyjevské Rusi v r.480-500,tedy 20 let.To se ale dnes ve školách neučí.Naposled tak ještě Palacký,..a jiní.

      Vymazat
    5. Myslím, že není důvod k sebemrskačství. Aby národ přežil, musí se také umět na čas ohnout. To není naše specialita. Jenom my jsme možná měli více příležitostí to ukázat, neboť máme silného souseda, Německo. Ale podobně se chovala i hrdá velmoc Francie, za IISV.
      Jedním z úkolů politiky nezávislé země, by mělo být, zaručit zemi bezpečnost, aniž by se musela příliš ohýbat. P.K.

      Vymazat
  7. ROZHOVOR „Je jen otázkou času, než se objeví nový Hitler,“ varuje v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz senátor Jaromír Doubrava. Vyjádřil se k reakcím Evropy v souvislosti se 77. výročím obsazení Československa a vzniku protektorátu Čechy a Morava. „Dnes by nás hodili přes palubu také bez jakéhokoli uzardění. Přiznejme si, že už to vlastně udělali v souvislosti s migrační vlnou. Chtějí z nás udělat skládku muslimů.“ Doubrava zhodnotil i slovenské volby: „Volbou Kotleby vlastně lidé říkají, že v případě nutnosti je třeba migranty zastavit i zbraněmi.“

    parlamentnilisty
    ;;;;;;
    Doubrava to vystil .... ale toto se již stalo, jenom sluníčkáři jsou stále v deliriu

    OdpovědětVymazat
  8. 15. březen a ve sdělovacích prostředcích celkem klid po pěšině. Již od začátku roku sbírají síly na 21. srpen, ten si užijeme dosyta a budeme ho ,,slavit" už od června...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je proto, že Jaceňuk přišel na to, že Rusko napadlo Německo. Tak kdo ví, jak to bylo s námi. Nevnutili my jsme nakonec Hitlerovi pohraničí pod pohrůžkou násilí? To by pak následný vývoj hned dostával jiný smysl...

      Vymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a kdyby vozil tak co? Angela je chce a chce jim pomoci tak co by bylo špatné na tom kdyby ji Rusák trochu pomohl...

      Vymazat
    2. V dubnu či co, roku 2014, píšu Zemanovi .... propusťte tu zaprodanou vládu .... a říkám, s kým asi Zaorálek seděl u stolu v Kyjevě a objímal se a potřásal si rukou..... 'hodoval s nacisty..'.

      ??????
      Dnes se podívám do zpráv a co nevidím...

      ?????
      Rusko vozí uprchlíky do Evropy, mám to doložené, tvrdí ministr zahraničí Lubomír Zaorálek ......

      ?????
      Ty vole, buď tito lidé jsou na afghánském heroinu dodávaným CIA přes Turecko do Evropy nebo měli ZIKA virus když se narodili a nikdo si toho nevšiml...

      ?????
      Pane prezidente: vykopněte toho nacistického patolízala Zaorálka a toho pornoherce Sobotku... tím chci říct ...rozpusťte vládu....mělo to být udělané na jaře 2014 jak jsem Vás o to žádal ....

      Vymazat
    3. On by ji rozpustil asi s velkou chutí. Ale co dál? Myslete, Vlastimile!!! Je potřeba vytvořit nový politický subjekt, který by fungoval po celé republice a který by byl schopen vládnout. Pak teprve můžete shazovat vlády. Květa

      Vymazat
  10. Pan Hácha byl čestný muž, který přijal úřad, o který nikdo neměl zájem. Vé své době nemohl dělat nic jiného. To Masaryk zvolil národnostní místo zemského principu, zakazoval spolky veteránů 1. světové války, kde bok po boku bojovali a umírali všichni obyvatelé Československa, bez rozdílu "obcovací řeči".
    Benešovi přerostly problémy přes hlavu, a proto "volil nohama". V Anglii pak dělal veletoče, jen aby se dostal k rezervám Národní banky, kolik lidí tím ohrozil v Protektorátě jej moc nezajímalo, hlavně že jeho Haničce ty kožíšky od Stalina tak slušely.
    Chování vůči Háchovi po osvobození - to byla do nebe volající sprosťárna.
    Okupace pro Čechy ostudou nebyla, ostudné bylo chování k panu Háchovi po osvobození. A všichni mlčeli, studenti, za jejichž propuštění bojoval až do vítězného konce, Češi z pohraničí, Slovenska a Polskem zabrané části Slezska, o jejichž návrat a sociální začlenění se protektorátní vláda postarala. To mlčení a pletichaření politických stran umožnilo Benešovi nás Stalinovi darovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10.21 Ajinak zdravíčko slúží co,až na tu hlavu.Hácha-HItlera brácha,a ještě mi obhajujte slovenského presidenta Tisa.A Stalinovi nás Beneš nedaroval,oni si to ti Sověti vybojovali sami.A kdby byli takoví zmetci jako jsou USA,tak jsou dodnes v SRN.Tak kdo je okupant,co chytrá hlavo,KDO DODRŽUJE SMLOUVY.

      Vymazat
    2. A ty jsi brácha koho,když neznáš ani dějiny?!Co bys na místě Háchy ty,když ten duševní mrzák Beneš raději zdrhnul do Anglie a tam se celou dobu schovával?!!!

      Vymazat
    3. 11:47- co Vaši soukmenovci, kromě pár, kteří neměli šanci se schovat? Nejste potomek těch kteří zdrhli do jižní Ameriky? Věděli velmi dobře, co je čeká! Beneš byl hlava zahraničního odboje, Vaši příbuzní fašisté nebo kolaboranti.

      Vymazat
    4. Nejsem!Ale nadávat Háchovi to je koukám česká specialita.Kdyby Beneš poslouhal šéfa rozvědky Moravce,tak se v Anglii nemusel tvářit jako svatej utřinos.Vrchol jeho snažení byl Atentát na Heydricha a spousta zbytečně mrtvejch čechů!

      Vymazat
    5. Hácha skončil jako sprostý kolaborant a byl po právu odsouzen. Byl to typický představitel českých konzervativních katolíků - kolaborant s Hitlerem a Vatikánem, antisemita a mizerný charakter. Když tu nějaký dobrák psalo o tom, "co mohl dělat", bylo to jasné. Neměl dělat Hitlerovi a jeho hrdlořezům štafáž! Všechny ty obhajoby Háchy jsou jen výsměchem popraveným odbojářům a padlím čs. vojákům na všech frontách 2. svět. války. To samé i útoky na Beneše. Marek

      Vymazat
    6. Však si všimněte,že posluhovači nacistů a
      jejich potomci nikdy nezveřejní své jméno.
      Vždy jen anonymní.Opakuji znovu:všechny ty
      Němce po skončení války měli zlikvidovat a
      to včetně jejich přisluhovačů.Pak by teprve
      byl v Evropě klid.Válka na Balkáně je také
      dílo Německa!Měli vždy silný vliv ve fa-
      šistickém Chorvatsku.Popohnali je oddůvod-
      něním,že na ostatní části Jugoslávie do-
      plácejí.Na to Chorvaté rádi slyší.Než mi
      někdo začne nadávat do bolševiků a pod.,
      zdůrazňuji,že jsem byl v devadesátých le-
      tech v Srbsku,Kosovu i Chorvatsku.
      Petr Majevský

      Vymazat
    7. 15.23 Hácha souzen ani odsouzen nebyl, ale zemřel ve vězení.

      Vymazat
  11. Úlohou nemeckej armády bolo zaútočiť na Rusko a všetky dohody mocností tej doby sa tomu prispôsobili, vrátane Mníchova...... Ako Hácha, tak aj Tiso boli voči tomu bezmocní. No a hrdinovia tej doby kričali od kávičky z Londýna a čakali ako to dopadne. Cieľom bola vojna v Rusku a pokojný prechod Wehrmachtu k ruským hraniciam, všetko ostatné bolo vedľajšie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NA rozdíl od Tisa nebyl Hácha nacista či fašista. Tisa s Háchou prosím nesrovnávejte. Tiso s luďáky rozbili společný demokratický stát, vyhlásil válku SSSR (na súči, vo vzduchu i na moru :-D)) a později i válku USA. Za jeho vlády Slovensko platilo(!) za to, že Hitlerovi posílalo své židy k vyvraždění. Dvě Slovenské divize vraždili na Ukrajině a v Rusku! Takže pozor!!! Neházejte ty dva do jednoho pytle! Marek

      Vymazat
    2. bol kolaborant - a to stačí -

      Vymazat
    3. Byl kolaborant, ale ne aktivní fašista, jako Tiso a jeho parta! Marek

      Vymazat
  12. Nás 10 zbylých milionů potřebujeme definovat koncepci do budoucna.1. Politické garnitury jsou jednoznačně koupené EU, tou novou Svatou říší římskou národa německého. 2. Skládat naděje v nové strany /Okamurovci, Úsvit ad./je liché, jsou to ctižádostivci. 3. Skládat naděje ve starého muže Zemana, je liché. Nevytváří hnutí..
    Nápravu politického klimatu u nás bych viděla v uzákonění jednoduchého principu: Plat politika budiž stejný jako průměrná mzda v zemi, ani o korunu víc. To by se pročistily vody!Ovšem prosadit takový zákon by podařilo jen hnutí, které by operovalo generálními stávkami či odmítnutím placení daní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10.31 Přesně tak.Bývalí poslanci Federálního shromáždění byli zaměstnaní a zákony byly dlouhodobé.Tedy stačilo se sejít párkrát do roka a ne se handrkovat o kdejakou KRAVINU/pardon/o novelu předcházející novely.která ruší tu novelu té novely.Pak se v tom vyznej,ale neznalost zákona neomlouvá.

      Vymazat
    2. 10:31- osobně se domnívám, že velkou naději v našich parlamentních volbách by měla strana vzniknuvší nově(i reinkarnací některých stávajících), profilující se mírně nacionalisticky s akcentem na možný reset čehokoliv od 89. Většina z nich ovšem k "uvěřitelnosti" bude muset vyměnit většinu(i 100%) vedení. Bude to pro nás voliče náročné nepodlehnout "vábení", jako vždy. Já budu preferovat nové strany, hnutí, vzniklé letos, ne ty těsně před volbami. Nebude-li z nich výběr, sáhnu, pro jistotu ke KSČM, za předpokladu její reinkarnace.

      Vymazat
    3. Pro 10:31 - Princip, že plat i toho nejvyššího státního úředníka nesmí být vyšší než mzda průměrně kvalifikovaného dělníka, prosadil už Lenin a sám se tím řídil. Tuto zásadu kariéristé nejen že porušili, ale jako jedno z kritérií svých "oprávněných" vysokých platů si vymezili kritérium "podle zásluh". Ale komunističtí kariéristé byli jen pouhými žabaři proti dnešním politikům. A M. Povolný má pravdu s tou reinkarnací KSČM, doufám, že po jejich sjezdu nastoupí nové vedení a třeba budeme mít koho volit. T

      Vymazat
  13. 10:21- být čestný muž, přijmout úřad, o který nemá nikdo zájem je výmluva všech zrádců nebo slabochů(nemocných). V ideálních podmínkách po jakékoliv okupaci by se neměl najít nikdo čestný z okupovaných, kdo by danou funkci přijal, frštén zí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sorry, z rozčilení jsem to nepřipnul do "vlákna".

      Vymazat
    2. Nevadí, víme o co jde a na koho reagujete. Máte pravdu, souhlas s vámi. Pavel P.

      Vymazat
  14. Prý - jaký má smysl existence takového národa. Stručně, inteligentně a jasně: hop,hop, hop, kdo neskáče není Čech.

    OdpovědětVymazat
  15. Jen díky Rusku a pres.Putinovi se opět situace stabilizovala..Tím,že Rusko přemístilo do středozem.moře své(tiché) ponorky.Její flotila dokončila vytváření ,,železného oblouku" od Arktidy přes Balt a Krym až k středoz.moři jak ze vzduchu,tak i na moři.Je tak opět OBNOVENA prastará hranice Slovanů,tzv.Velkého Kruhu Světla(mimo jiné kdysi ji tvořila i MORAVA,spolu s moravským Velehradem v ose Odry,Nisy,Dunaje a obou řek Moravy/české i srbské/-od Jadranu a Egeje po Balt..viz staré dějiny Slovanů bez lží a překrucování)Ať se to náckům i dnes amíkům líbí či nelíbí,toto jsou fakta a naše dějiny a naše zem,naše ůzemí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Putin stahuje vojska ze Sýrie:

      Asi ze dvou důvodů:

      1: Pokud Pjakin analyzuje situaci správně - pak Ukrajina padne toto jaro.... nacisti v různých skupinách budou nové ISIS plundrovat kde se dá ... půjdou i na Bělorusko .. pokud Bělorusko padne pak PUTIN MUSÍ MÍT SVOJI ARMÁDU v pohotovosti..

      2: Pokud se najede na zlato tak jak se vše na to připravuje pak je nezbytné aby Rusko mělo všechny hlavice namířené na západ čili Evropu a USA - anglo-americký fašismus. Čína bude ve stejné pohotovosti

      3: 1 i 2 sv válka byly z velké části o tom kdo a jak se bude kontrolovat finanční svět .... pokud se nepletu tak přesně o tomto je dnešní konflikt který trvá již velmi dlouho.....

      Vymazat
    2. „1 i 2 sv válka byly z velké části o tom kdo a jak se bude kontrolovat finanční svět .... pokud se nepletu tak přesně o tomto je dnešní konflikt který trvá již velmi dlouho.....“
      Také bych to tak viděl. Veškeré boje slouží jen tomuto účelu. Západ se snaží všechny státy podmanit, aby používali dolar (suroviny si můžou nechat, když je budou prodávat pouze za dolary). Žádné zemi se toto vysávání bankami nemůže líbit.
      Snad jediné Rusko, má vzhledem ke své síle, nějakou naději tento stav rozetnout. Pokud se mu to podaří, spustí to postupnou lavinu. Proto je silné Rusko v zájmu všech obyvatel na světě. Kromě několika rodin a jejich sluhů, samozřejmě. P.K.

      Vymazat
  16. Velká říjnová revoluce v Rusku byla financována americkými židy 20 miliony dolary ! a první vláda v Rusku-byla židovská,rusů asi jen pět,tak psaly noviny dvacátých let.A kdo pomáhal financovat i druhou svět.válku ? Kdo měl užitek ? Opět mocní finančníci ze zámoří.A chtějí to ty utajované bestie znovu zkoušet ? Díky Putinovi a dějinné zkušenosti NE.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč Řím tak krutě pronásledoval Starověrce a jiné.Musela se tajně číst i Bible Kralická.Byla podstrkována židořímská a je tak podnes.A lidem se nutí! a cpe před nos UTRPENI v podobě Ukřižovaného.Ježíš nikdy !! za nás neumíral.Ježíš byl spolu se sv.Marií Magdalénou především Učitel a žádný otrok.Vše je fintou a černou magií Říma-Vatikánu nutit a nutit utrpení a vybírat nekonečné daně od svých otroků a poddaných.

      Vymazat
    2. 11:25- jste-li věřící, vysvětlíte mi prosím, ateistovi, laickými slovy rozdíl mezi Biblí Kralickou a "židořímskou"? Děkuji.

      Vymazat
    3. Bible je především Starý zákon,který je prakticky obdobný u Židů,Pravoslavných,Muslimů i Křesťanů.Nový zákon je soubor smyšlenných příběhů a pohádek účelově vymyšlených při zavádění křesťanství římsko-katolického typu pro oblbování věřících. Vrcholem je tak zvaná trojjedinost Boha neboli Svatá trojice. Ježiš Kristus je snad konkrétní historická postava Proroka,který odpovídá celé řadě jeho předchůdců a následníků. Je možné,že jde o vymyšlenou symbolickou postavu.
      Jen židé berou vážně pouze Mojžíše a systém,který přijali považují za neměnný. Obdobně uvažují i muslimové na základě Proroka Mohameda.V současnosti se pomalu prosazuje určité ekumenické propojení všech církví založených na jediném, stejném Bohu.
      Bible Kralická je pouze přeložená původní bible s určitým úpravami více méně formálního charakteru odpovídající době svého vzniku. Pro současné studium je vhodnější ekumenický český překlad bible.Nicméně mnohé překlady jsou zavádějící a nepřesné ve výkladu.

      Vymazat
    4. Pane Dvořáku, čekal jsem odpověď od 11:25, přesto díky. Především, ač ateista, obě knihy znám. Kralická je historicky-umělecky zajímavější než ekumenické vydání.Pro mne,ateistu,je starý zákon jen pokus dodatečně zaznamenat historii Židů. Něco na způsob "Staré pověsti české". Nový zákon je frakční činnost(výsledek) heroizovaného Ježíše.Ježíše beru jako Husa, oba prohráli život za pravdu, ve které ale dosud žijí. Jak dlouho ještě, nevím ale vážím si obou ač jsem ....atd.

      Vymazat
  17. doktor problém předání zbraní při opětovné kapitulaci - to naše vlády za posledních 25 let vyřešily - nemáme co předat, leda smečku generálů v čele s Pavlem, kteří doufám budou nasazeni v první linii proti jimi proklínanému Rusku...Nebo že by včas prohlédli a poučili se z krizového vývoje..Máme v tom tradici.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale pár balíků zbraní tu ještě zbývá. Každou chvíli je Sobotka daruje, nemám tušení komu, ale jsou to tisíce samopalů a miliony nábojů, prý do Iráku prostřednictvím USA.Haha,viz oficiální média, daum už nevím. Další možností odzbrojovíní ČR jsou různé výbuchy pofiderních skladů, Vrbětice a ještě kdesi, kde měli semtex ve chlívech -nikdo netrestán, majitelé skladů naopak žalují stát, který škody sanuje z našich peněz. Ó povstaň, nový humoristo typu Jar.Haška...

      Vymazat
  18. Mimo téma, ale: radio FM plus hlásilo, že k nám uprchlíky vozí také Rusko, letecky, blablabla.
    HA! Tak se ptám, odkud? z válečných oblastí Syrie? Mají jistě platné doklady, když je to letecky, nebo se narodili všichni 1.1.19**? Kam je dopravují? Do Řecka asi ne, takže rovnou do Německa, nebo Anglie, či Francie? Jsou to pravověrní muslimové? Kolik jich je a jak často je dopravují? Nějaké důkazy by nebyly?
    Nevíte o tom někdo něco bližšího?

    OdpovědětVymazat
  19. Je pozoruhodné, jak naše demokratická média, nezapomenou každý rok halasně křičet o výročí okupace 21. srpna 1968 s výčtem všeho možného v souvislostí s touto operací. Když přijde výročí 15. března 1939 všechna demokratická média mlčí jako hrob. Proč? Protože v dnešním pojetí světa, vše co je směrem na západ od naších hranic je demokratický ráj na zemi, který je nedotknutelný a vše co přišlo ze Západu je demokracie, včetně pěti let vraždění a 60 milionů obětí druhé světové války. Celá řada naších politiku, dnes vyslovuje otevřenou podporu toho co dělal Hitler a vyjadřuje politování nad našim osvobozením Rudou armádou s tím, že pod Hitlerem by nám bylo lépe a to i přesto, že Haidrich jasně řekl, že Češi musí pochopit, že v prostoru, kde jsou, nemají co dělat a čeká je částečná likvidace, jako židy a částečné přesídlení k další likvidaci. Dnes si tuto část dějin kolem 15. března 1939 nesmíme připomínat, protože by to, nedej Bože, mohlo urazit naše západní demokratické sousedy, kterým po roce 1989 jsme museli odevzdat veškeré banky a veškerý průmysl a stali jsme jejich kolonii v důsledku čehož je u nás všechno zboží v cenách dražší, než u nich na západě. Hlavně stoupla neskutečná zadluženost, kterou si nás pěkně utáhli na provázku. Veškeré zlato které tvořilo zlatý poklad naší Československé banky jsme pod vedením guvernéra ČNB odevzdali dobrovolně a úplně zadarmo naším vrahům ze západu, kterým se jenom během pěti let druhé světové války nepodařilo nás vyvraždit do jednoho, protože nás osvobodila Rudá armáda, která podle výkladu dějepisu v dnešních školách nás neosvobodila, protože nás osvobodili Američané.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem dnes pacholkům v čt a čro poslal otázku :Kdy připomenou okupaci z 15.3.1939 ?
      Oni ti hajzlové mají cenzuru a autocenzuru a jsou tak posraní strachy o svá koryta,že si to jen přečtou.Pokorného a Šámalova banda by měla být někým odstraněna od svých koryt a když ne dohodou tak násilím .

      Vymazat
  20. máme štěstí že jsme pod ochranou našeho bratra spojených států amerických, ať je zdráv náš vůdce Andrew Shapiro.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://www.novarepublika.cz/2016/03/vrchol-provokace-americky-velvyslanec.html

      http://www.novarepublika.cz/2016/03/ve-svem-kazani-na-zverejnenych.html

      Vymazat
  21. I dnes mame mezi sebou vlastizradce, kteri by radi vystoupili z NATO a predali nasi zemi bez boje uz podruhe Rusovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:02- cena by se odvíjela od odstupného pro USA. Nežádaly by USA za naši kolonii hodně, mohlo by to být výhodné!

      Vymazat
    2. http://www.novarepublika.cz/2016/03/smest-risi-zla-z-povrchu-planety-projev.html

      Vymazat
    3. http://cz.sputniknews.com/nazory/20160315/2580488/zapadni-media-syrie-vks-odsun.html

      Vymazat
    4. Jsme členy zločinecké organizace NATO, která vraždí nevinné lidi po celém světě, všude tam, kde zločinci z USA potřebují prosadit svoje velmocenské zájmy. Měli bychom se hluboce stydět a prosit za odpouštění za všechny povražděné letadly NATO v Jugoslavii, Libyi, Afganistánu, Iráku. Měli by jsme se stydět, NATO prostřednictvím letadel Turecka bombarduje Kurdy na Iráckém území, že spojenec NATO okupuje člena EU, Kypr, který bez mandátu OSN okupuje a zabíjí lidi v Iráku. Měli bychom se stydět, že NATO prostřednictvím Turecka zabíjí americkými zbraněmi své vlastní občany na území Turecka. Měli by jsme se hluboce stydět, že náš spojenec v NATO, USA vězní bez řádného soudu lidi na vojenské základně USA Guantanámo na Kubě.Měli bychom se stydět, že náš spojenec USA v NATO porušuje na svém území lidská práva tím že policie střílí občany černé pleti, že 50 milionů občanů USA žije díky potravinovým lístkům. Měli bychom se stydět, že naši spojenci v NATO zorganizovali puč na Ukrajině a schvalují upalování lidí v Oděse a střílení lidí na náměstí v Kyjevě. Měli by jsme se hluboce, hluboce stydět....

      Vymazat
    5. Jaképak stydění? Za to, že ve světě převládl pod diktaturou USA šmejdů zločin se stydět nechci, ani za nic, co jsem ničím nezavinil a nemám možnost to ovlivnit. Mám rád Rusko i Putina a za to se taky nestydím. A nemíním se stydět ani za zaprodance zla. Za příznivce ukrajinských fašistů a zhoubné politky, jejíž protagonisti lžou ve jménu pravdy, ve jménu poctivosti kradou a podvádějí a jménem humanity bombardují cizí země a masakrují děti.

      Vymazat
    6. akosi nikde nevidím, že by sa tu rusi hrnuli, skupovali zdecimované továrničky, banky za pár šupov a naordinovali likvidáciu poľnohospodárstva, zadĺžili nás aj naše deti a zisky posielali do Moskvy

      Vymazat
  22. Sráč - anonym 13:02

    Podívej sráči jak je jednoduché tě identifikovat i když se snažíš skrýt za anonymitou-- smrdíš totiž na míle....

    Češi jednoduše nechtějí předat stát sionistickým lichvářům a to tě štve ....
    Je mi tě líto .... četl jsi co vám Anselm Rottenchild poslal za zprávu či snad ne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu si myslíte, že na sráče má cenu reagovat? O co myslíte, že těm arogantním a otravným sráčům asi tak jde? V každém médiu, kde je povolena diskuse se dnes najde jeden a více takových sráčů, kteří mají za úkol ostatní přispěvatele otravovat, štvát, přesvědčovat je ke změně vlastních názorů atd, zkrátka trollit. Nejúčinnějším bičem na trolly je ignorovat jich.

      Vymazat

Reklama