Reklama

.

.

sobota 12. března 2016

Rady jak uchovat panenství v nevěstinci


Ivan David
12. 3. 2016
Občas při pročítání webů narazím na pozoruhodné nápady nejen od lidí, kteří si rádi po večerech přemýšlejí, ale i od těch, kteří měli příležitost nabýt zkušeností. Bývalý dlouholetý poslanec za ODS Jiří Payne na svém blogu zde se zdviženým ukazováčkem radí, že „nelze sedět na dvou židlích“. Má na mysli velkopodnikatele a místopředsedu vlády v jedné osobě Andreje Babiše.


Snaží se dojmout čtenáře následujícím konstatováním: „Čestný člověk musí sám uvážit, zda je ochoten kvůli službě veřejným věcem zcela opustit své podnikání. Nebude převádět podnikání na manželku, poctivý člověk nebude hrát falešně, ale zcela se podnikání vzdá. Politická činnost je vždycky oběť a služba. Pro srovnání, například ani soudci nesmějí podnikat! A ministři mohou? A média, která o sobě ráda tvrdí, že jsou hlídacím psem demokracie, mají neúprosně trvat na odvěkém politickém přikázání: Nebudeš sedět na dvou židlích!“

Jsou to zajímavé úvahu od dlouholetého člena strany, která prosazovala privatizaci téměř úplně všeho. Chce nám autor namluvit, že ho nenapadlo, že ti, kteří si koupili „majetek všech“ za peníze "půjčené" z banky „patřící všem“ (pomineme-li machinace) nebudou pomýšlet na jeho další rozmnožování pomocí privatizace „veřejných zakázek“ a „evropských dotací“? Opravdu ho nenapadlo, že k tomu nutně budou chtít využít politického vlivu, který si budou chtít koupit za peníze z majetku, kterého se pomocí prosazení idejí ODS zmocnili?

Zůstal Jiří Payne po tom všem, co nemohl nevidět, průzračně čistý? Nenapadlo ho, že si miliardáři koupí média? Je mu divné, že novináři píší tak, jak si přejí ti, kteří je platí?

Pan Jiří Payne má pocit, že má právo moralizovat, ačkoli pomáhal prosazovat systém, který zrodil megakorupci a jinak to ani dopadnout nemohlo. Jako psychiatr vím, že mnozí lidé jsou nadáni schopností udržet v jedné hlavě vzájemně si odporující představy. Některé hlavy nejsou schopny utřídit myšlenky a přemýšlením dospět až k představě důsledků nápadů, které sami prosazují. Případ pana Payne ukazuje, že je možné podporovat systém vyrábějící miliardáře a současně z naivity nebo pokrytectví tvrdit, že nebylo možné předpokládat, že se stanou oligarchy.

Oligarchové – vládnoucí miliardáři nás dovedou tam, kde skončila Ukrajina a málem i Rusko. Oni se neujímají vlády z pocitu odpovědnosti k lidu, oni se snaží ještě více zbohatnout na úkor lidu. Jim bída nevadí, oni ji nepociťují.

Je čirým pokrytectvím vymáhat na miliardářích „záruky“, že nebudou zneužívat své hospodářské moci k dalšímu obohacení. I když by se zabránilo jejich přímému vládnutí, budou dál vládnout korupcí prostřednictvím lobistů, podplacených úředníků a poslanců a koupených médií. Taková je totiž mentalita hromadičů majetku. Takový je systém. Korupce je nutným důsledkem.

44 komentářů :

  1. Zopakovat 'Unor a jsme bez oligarchů .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krátce a stručně.Politici a vláda nám vůbec neslouží,ale vystupují proti nám,proti vlastním lidem,proti vlastní zemi.Politici jsou opět jen hromada klamu a smetí,nebezpečná škodná.Jedni lišáci odešli,druzí lišáci přišli.Nebudují vlastní zem a mohli by si říkat:Doktor smrt.

      Vymazat
  2. No, skutečný problém toho pána asi netkví v tom, že je Babiš oligarcha, ale v tom, že není jejich oligarcha a veřejné zakázky nepřihrává starým dobrým kamarádům ODS či TOP09, ale sobě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to pravděpodobně je. To jste popsal přesně.

      Vymazat
    2. Ale zapomněl vedle ODS a TOP09 na ČSSD!

      Vymazat
  3. Do politiky,do vládních funkcí a vysokých funkcí ve státní správě,by měli vstupovat především lidé dobře ekonomicky zajištění,politicky pevně zakotvení a morálně a lidsky vyzrálí.Věčné vytí vlčí smečky na téma p.Babiše a jeho majetku,je pouze závist a vědomí si vlastní neschopnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Znám pár lidí všech třech vlastností, které popisujete, jedním z nich je třeba můj otec, ale jsem si téměř jistá, že tito lidé do politiky bohužel nikdy nepůjdou a pokud, budou vyštěkání zhýralou smečkou, jejímž členům vždy alespoň jedna z těch tří vlastností chybí a kteří si rozhodně "republiku rozvracet nenechají". Metod, jak se slušných lidí v politice zbavit, je celá řada. Ale jinak, moc ráda bych se pletla, to mi věřte.

      Vymazat
    2. 14:28 absolutní souhlas.

      Vymazat
    3. "morálně a lidsky vyzrálí" ... Například agemti STB?
      Dlouho jsem se tak nezasmál.
      Na jaké pozici pracujete v Agrofertu?
      Nebo psaní servilních kydů je vaše hlavní činnost?

      Vymazat
    4. Samozřejmě, víme všichni o politikovi, kterého zná celý svět a který byl miliardářem,uprostřed vrcholné kariéry oslavil padesátku (tedy již zralý muž) a byl politicky pevně zakotven, své názory do konce politické kariéry nezměnil. Měl slušné vystupování, byl výborný řečník, abstinent a snad dokonce i vegetarián.
      Orientoval se ve výtvarném umění a rozuměl klasické hudbě.Obdivoval Richarda Wagnera.
      Pokud byste někdy zaslechl jméno Adolf Hitler, tak to byl on.Splňuje vaše kritéria.A také se moci ujal !

      Vymazat
    5. 0:54 Jaksi tam ale postrádám to "lidsky". Děda.

      Vymazat
  4. Do politiky,do vládních funkcí a vysokých funkcí ve státní správě,by měli vstupovat především lidé dobře ekonomicky zajištění,politicky pevně zakotvení a morálně a lidsky vyzrálí.Věčné vytí vlčí smečky na téma p.Babiše a jeho majetku,je pouze závist a vědomí si vlastní neschopnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ale kravina,Ferino....Lidi,o kterých žvaníš nesmysly ve vztahu k politickým funkcím,"vymřeli při husitských bouřích..."
      Lidi nic neovlivní a už vůbec ne jejich morálka,když je naprosto vadný systém !!!!
      Podvodný systém,zvaný Demokracie,který umožňuje že "blbci volí a darebáci vládnou."

      Vymazat
    2. Ferino se asi právě vylíhnul.

      Vymazat
  5. Předpoklad, že boháč bude mít někdy dost, je nikoliv omyl, ale přímo záměrná lež! Pokud by takový světec existoval, jeho žena (bývalá zlatokopka) dodá do domácnosti nenažranosti přehršle štyry. Pánové Werich a Trnka o tom vypráví v pohádce o zlaté rybce a zakyslé rybářově ženě. Není tak barevná jako Tom a Džery, bohužel ty generace, co na jejich honičkách vyrostly už tu máme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak,nakonec ta rybářova dobračka zase bydlela ve flašce od octa,ale to jen v pohádce.
      Myslet si,že nějaký boháč bude mít někdy dost je pitomost,hodná opravdového mouly....
      Ještě měl Sralbotka na prdeli skořápku a dělal hňupa okresního formátu,když obcházel kamarády s říkankou,že pokud chtějí přijít k prachům,musí do politiky....Všichni si tam jdou nahrabat a né vysloužit pochvalu za vzorné chování.
      Ony totiž prachy a moc jsou siamská dvojčata a jedno podmiňuje druhé a jedno bez druhého žít nemůže a by chcíplo by.... Kdo má moc,nahrabe prachy a kdo má prachy,obstará si,aby mu byla moc povůli.Vždyť to vidíme denně a jen vůl tvrdí,že to tak není !!!
      A tím,že dali vládcové evr.zemí židovi Rothschildovi možnost z ničeho vytvářet peníze,dali mu i možnost ovládat tento svět...,hlupáci líní a on tu příležitost využil....

      Vymazat
  6. Poněkud pesimistické od pana Davida. Východisko, "osvícený panovník" a nebo "ideově čistá strana" nebude asi to pravé "ořechové". Optimizmem neoplývám ani z "demokracie". Že by nakonec jediné řešení bylo - jeden světle hnědý národ, kterému vévodí "nadlidé"? Jak se rozhodneme(Oni rozhodnou)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pochopte, jde o systém. Změní-i se systém, změní se i lidské chování a lidi samotní.

      Vymazat
    2. 17:04- já to chápu ale kdo to změní, jak a v jaký systém, který zaručí čisté duše lidí. Sem s ním!

      Vymazat
    3. Nejde o to člověka 'převychovávat Jde o to systémově omezit kořistění, mamonářství, individualismusm přerostlý v aroganci a sobectví atd. Je třeba lidským řemeslům vrátit jejich původní poslání. Lékař má léčit a ne vydělávat na pacientech, učitel má učit a předávat vědomosti a ne indoktrinovat a násilnit rozvíjející se dětskou duši, politik má sloužit celku a ne se přisát se svou mafií na veřejné rozpočtu a cucat a cucat... už tomu rozumíte, co mám na mysli?

      Vymazat
    4. PS. čisté duše v politice mi stačí.

      Vymazat
  7. Jeden z důsledku sedění na dvojí,aneb taky nesporávné židli: Dnes je velmi smutné výročí,výročí o nás a bez nás, Den nedobrovolného vstupu do zločinecké organizace NATO.

    OdpovědětVymazat
  8. Nejsem možná zcela zorientován, ale zdá se mi, že podnikání p. Babiše přináší našemu stát(d)u víc, než kdyby se podnikání vzdal a nechal jiným firmu převést a platit daně třeba do Nizozemí. Jako munistr financí podává v našich poměrech nadpřirozený výkon, vytahuje naši zemi z hnoje, do něhož ji jeho současní kritici zanořili a čelí permanentním útokům ze všech stran - i blbé či zásadové veřejnosti. Posuzujte lidi podle činů a výkonu, ne jen podle pseudoargumentů jejich nepřátel. Proč ho asi nemají rádi, co myslíte? Kdyby nekoupil část novin (tu dosud skoro nejradikálněji prozlodějskou), neměl by asi v této informační mizérii žádnou šanci přežít. To jen díky němu mají mafiánští socani na rozdávání bez toho, aby zase dělali dluhy. Nechejte ho, prosím, pro (za) nás pracovat. Tak slušná pravice tu ještě nebyla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Pravici sice nevolím, ale jsem za něj ráda pro ty, kteří zase nikdy nic jiného než pravici volit nebudou. Bohužel ale též souhlasí s TTIP, v GMO s Monsantem už přímo jede, proti kvótám se sice ohradil, ale to bude asi tak všechno, ale ve srovnání se svými předchůdci opravdu podává některé pozitivní výkony. Už jen že z pozice ministra financí ty bývalé megazloděje odstřihl od penězovodů a jejich pavoučí sítě bez pravidelného toku začínají dostávat trhliny.

      Vymazat
    2. 16:25 i 17:11, mám stejný názor. Děda.

      Vymazat
  9. Anonymní 17:11
    On se Babiš projeví,ale úplně jinak než si jeho voliči myslí.Babiš je jen figura NWO.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to možné, však já jsem psala, že pravici nevolím, takže mně to vykládat nemusíte. Ale politická krize je problém obecný, celoevropský. Řekové volili změnu a globalisti jim předvedli, že ať zvolí koho zvolí, vždycky to budou oni. Slováci jsou po volbách, vyslali jasný protievropský a protiimigrační signál a budou vůbec rádi, když nebude vládu sestavovat Kiska. A tak by se dalo pokračovat. Obávám se, že zásadní změna přijde až s pádem celého systému.

      Vymazat
  10. Krásně to řekla nositelka Nobelovy ceny míru, Matka Tereza. Problém současného světa nespočívá v tom, že není schopen nakrmit miliardy chudých, problém je v tom, že nestačí nakrmit tisíce bohatých.

    OdpovědětVymazat
  11. Klidně si sněte svůj sen o dobráku Babišovi.Jeho
    nynější rétorika je jen snahou odebrat hlasy so-
    canům.V současné době to není nic těžkého.Vlasti-
    zrádce Sobotka se svými věrnými nohsledy Zaorálkem
    či Chovancem dělá vše pro to,aby volby prohrál.
    Takže pro STB volné pole.Opravdu to chcete?
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych je všechny kopla do prdele..
      jituš

      Vymazat
    2. Tohle nejsou volby, tohle je jen diskuze, Babiš je dobrý ministr FINANCÍ. A pokud volby, Určitě ani ANO, ani ČSSD, ani KDÚ volit nebudu. Spokojen? Děda.

      Vymazat
    3. (Jituš by je všechny kopla do prdele) - Dáma asi ráda ukazuje, jak daleko umí dát kolínka od sebe. Ale ve výškách,kam se "vyprivatizovaly" tyto prdele, by si už mohla natrhnout rozkrok.

      Vymazat
  12. To18:10
    Tej ať taky vrátěj školný / klášterný/.

    R- 5alpin

    OdpovědětVymazat
  13. K 17,53 - ano měl by to být takový systém, který funguje na těchto základech, o kterých se zmiňujete. Souhlas. Všimněme si prosím, že takový systém se blíži tomu, co již zde bylo vymyšleno, tedy socialismu - ve kterém by platilo každému podle jeho zásluh. Dle mého názoru nic jiného vymyšleno nebude. Přerozdělování se bude dít podle toho jestli společnost bude založena na společném nebo souskromém vlastnictví - tedy rozuměj určitě se to týká těch největších majetků /kapitalismus je defekto celospolečensky legalizovaná krádež, protože kapitalisté si přivlastňují vytvořenou tzv. nadhodnotu, čím větší kapitalista, tím větší zloděj, největší zloději jsou bankéři. A pak tu máme ty velmi schopné kapitalisty, kteří nechtějí platit ani daně a ještě se tím chlubí - firma Google?. Dneska ti mladí už ani nevědí co to ta nadhodnota je. Vždy v dějinách tomu tak bylo, že majetek a způsob jeho nabývání bylo věcí celospolečenského souhlasu. Nyní ten první systém je zavržen, protože dle většiny se zdiskreditoval - a na této představě intensivně pracuje nyní vládnoucí ideologie. Pan Ferino /13:50/ je produktem této ideologie. Mluví o "schopnostech". Ano, jsou to jistého druhu schopností - k hromadění majetku a takové schopnosti, jak se zdá měl i Al Capone. O takových schopnostech psal ještě před rozvinutým kapitalismem Machiavelli - Kníže. Za více než 200 let fungování kapitalismu, jak se zdá povahové rysy kapitalistů se nemění, jsou uplně stejné - čili jsou stejné jako u pana Al Capone, Rotschilda /financuje Herr Hitlera/ a jiných, proto si myslím, že kapitalismus je odsouzen k zániku - přece nemůže dál fungovat něco, co funguje na takových "schopnostech" jak to je u těch novodobých kapitalistů, kteří jsou v mnoha ohledech ještě horší než ti staří kapitalisti z 19. století /přece ten Bilderberg s představou, že má být 1 miliarda lidí, to je stejná představa jako Herr Hitlera o Židech - co chtějí udědlat s 6 miliardami lidí?/. Socialismus, který zanikl, si myslím, že byl systém lidštější, než kapitalismus, který máme, protože vládnoucí elita toho nemohla tolik ukrast a ani toho nemohla tolik vlastnit, co ta elita nynější a musela nutně hledět na lidi. Nebudu zde citovat vymoženosti toho předchozího systému - stačilo by začít od toho, že republika neměla dluhy, statní pokladna vlastnila zlato - 3000 /???/ tun, ted jich tam je pouze 60, rodiny dostaly podnikové byty za nějakou směšnou částku, bezdomovci nebyli atd. - kolují tyto udaje na internetu. Pokud by bylo na mně zestátnil bych majetky velkých korporací, ponechal bych majetky a možnost soukromého podníkání jen do určité výše. Pro ty, kdo řikají, že jen soukromé vlastnictví - všeho a soukromé podnikaní jsou zárukou prospěchu - řeknu jen toto. Copak si lidé takto argumentující neuvědomují, kolik toho ta velebená kapitalistická společnost rozplytvá jen v oblasti vojenství - kolik by mohlo být za peníze vložené do zbrojení vynálezů. Ve společnosti by měli být velebení lidé se schopnostmi, které jsou přínosem pro život lidí a ne lidi, kteří jsou obdaření mocí, která likviduje život. Zaráží mě nyní jedno: není zde nikdo formatu Karla Marxe. Řekl bych, že sociální západní stát, snad to Bismarckův vynález, zde byl zaveden jen pro objevení se v rozvijejícím kapitalismu sociálních bouří a právě takových lidí jako byl Karel Marx. Díky systému sociálního státu, který v USA se podařilo již ze značné části demontovat /s jakým vysledkem? - víte jak vypadá americké zdravotnictví?/. Co dělají u nás levicové strany, včetně komunistů? Mám ten dojem, že pouze pomáhají v objevování se oligarchů, čili plebs má výborné vyhlídky. Dva se již objevili - Babiš a Keller.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V krátkosti velmi přesná definice. Plně souhlasím.

      Vymazat
  14. Dodatek k jedné větě u předchozího komentáře: Tedy - Jen díky sociálnímu státu je ve společnosti tzv. společenský smír a iluze, že sociální stát je dobré odbourat - neokonservativní představa - povede ke zmizení sociálního smíru - jak to ostatně vidíme v USA - kde je redukce sociálních vykmožeností největší - je tam také kvůli tomu druhá největší kriminalita na světe /na prvním místě je Rusko/ - toto je z knížek Kellera, prof. sociologie.

    OdpovědětVymazat
  15. Takže Payne chce zpátky socialismus. Husák se v hrobě rve smíchy,kam to česká pravice dopracovala - začíná popírat vlastní zásady,kterými se 25 let oháněla.

    OdpovědětVymazat
  16. Není možné jít s Kalouskem proti Babišovi.To by nás musela hanba fackovat.Hodně politikům Babiš vadí už jen proto ,že chce zavést pořádek Všechny ty výpady proti němu jsou vykonstruované,aby se ho zbavili.25 let to tady tradiční strany kurvili a chtějí v tom pokračovat a Babiš jim vadí zrovna tak jako Zeman Občané by měli Babiše podpořit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:04 Tak si vybavuji, jaká byla kvalifikace a zkušenosti polistopadové garnitury politiků ohledně technologie řízení. Byli to lidé, kteří se osvědčili v řízení podniků, okresů krajů? Samozřejmě ne, to všechno byli komunisté, přesněji byli ve straně. Jedinou kvalifikací mnohých nových tak byl antikomunismus, čím fanatičtější, tím větší politická perspektiva. Proto řízení státu převzali umělci, "ukřivdění odborníci" kteří se na vedoucí místa a do strany nedostali jen díky své neschopnosti, a teoretici, kteří nikdy neřídili ani trafiku. Tito se na svých místech dodnes drží jak vši v kožichu. Pořád sází na svůj zastydlý antikomunismus, protože se jim tak osvědčil. Protože je u nás toto téma už poněkud vyčichlé, tak ho aktualizují virtuální realitou, že Rusko = komunismus a mají důvod bojovat dál. Proti všem, kdo se k Rusku vyjádří pozitivně.
      Kdo v dnešní době má praktické zkušenosti s řízením velkého celku? Kdo jiný, než oligarcha. Z tohoto pohledu je Babiš prvním odborníkem mezi amatéry. Snadno odhaluje jejich amatérismus a zavedené zlodějny. To je příčina té zběsilé a stále směšnější nenávisti. Takový Kučera je tak komický, že jeho výstupy dokonce ani ČT necituje. Ten by snad ani nedokázal komentovat sněhovou kalamitu, aby se nezmínil 3x o Babišovi a 5x o Agrofertu. JL

      Vymazat
  17. 23:04- ty jsi ale debil ...

    R- 5

    OdpovědětVymazat
  18. Pardon- mělo být 23:04= debil .

    R- 5

    OdpovědětVymazat
  19. ten modrej idiot opisuje haškova švejka jak muvi o poctivosti a že ho tady cituji misto aby tu modroustraku kopli ne do řitě ale rovnou do makovice je tež s podivem

    OdpovědětVymazat
  20. Kdyby Jiří Payne prosadil svůj recept, že podnikatelé nemají v politice co dělat (dle něho si mají vybrat, zda veřejnou službu, či vlastnit podnik), tak by ODS, ODA, TOP 09 měly jen pár členů a KDU-ČSL a ČSSD by rovněž prošly odtučňovací kúrou.
    Dnes chce Jiří Payne vyloučit ze zastupitelských sborů podnikatele, zítra možná popeláře, pak pošťáky, pojišťováky, požárníky.... Důvod (se) nějaký najde. Škoda, že nechce vytlačit z politiky hlupáky a hajzly. To by ovšem bylo pro něho patrně sebezničující.
    KR

    OdpovědětVymazat

Reklama