Reklama

.

.

pondělí 11. dubna 2016

Komunikaci systému S-500 nepřítel neuslyší

11.4. 2016   Eurásia24
napsal/přeložil mbi
Vyvíjený ruský raketový protiletadlový a protiraketový systém S-500 bude v následujících dvou letech vybaven mimořádně kvalitními zařízeními pro skrytou radiokomunikaci. ServerGazeta.ru o tom informovala přímo vývojová organizace OPK, vyrábějící prostředky spojení, velení a radioelektronického boje (REB) pro ruské ozbrojené síly. Díky tomuto zařízení bude vyloučeno, aby nepřítel komunikaci související s činností S-500 odposlouchával nebo rušil.
Podle původních předpokladů měl být ruský nejnovější raketový protiletadlový a protiraketový systém S-500 zařazen do výzbroje armády ještě letos. Později byl plán pozměněn na rok 2017 a v současné době pracuje na dosažení co nejlepších vlastností systému stále ještě celá řada dílčích dodavatelů.

Jak serveru Gazeta.ru prozradili v OPK (z ruského Objediněnnaja priborostrojitělnaja korporacija – tj. Sjednocená strojírenská korporace), S-500 bude vybaven zcela novým systémem radiového spojení, který nemá konkurenci, co se týče dosahu spojení a ochrany před odposlechem.



Charakteristickým rysem raketového komplexu S-500 dlouhého dosahu (až 600 km) je skutečnost, že je schopen napadat nejen typické vzdušné cíle jako letadla a vrtulníky, ale také balistické a křídlaté rakety.

„V současné době vyvíjí naše společnost spojovací prostředky další, šesté generace k využití v různých typech vojenské techniky, a to včetně protivzdušných raketových systémů – jak těch, které již armáda používá, tak i nově vyvíjených,“ řekl Gazetě mluvčí OPK s tím, že jedním z těch vyvíjených je právě systém S-500.

Jak dále vysvětlil, předchozí generace spojovacích prostředků pracovaly s přednastavenými frekvencemi. To zvyšovalo pravděpodobnost zachycení a odposlechu přenášených informací. V nově vyvinutých systémech to již nebude možné.

Spojovací prostředky, které dnes společnost dodává armádě (jako např. spojovací aparatura raketových systémů PVO středního doletu Buk-M2), mají vysoký stupeň ochrany proti rušení – pracují na principu náhodné změny frekvencí a kódovaného spojení.

„Zařízení bude disponovat zcela novými možnostmi a významně zlepší jak kvalitu, dosah a bezpečnost, tak i utajení komunikace. Vybudování komunikační technologie šesté generace – to je otázka nejbližších dvou let,“ upřesnil zástupce OPK.

Odborník v oblasti systémů protivzdušné a protiraketové obrany Michail Chodareňok pro magazín Gazeta.ru uvedl, že hlavními požadavky na prostředky spojení u komplexů protivzdušné (PVO) a protiraketové obrany (PRO) jsou jeho utajenost a odolnost proti rušení.

Je používáno několik systémů spojení – radiové, radioreléové (druh pozemního spojení – přenos informací mezi několika přesně určenými body prostřednictvím směrovými anténami soustředěného paprsku elektromagnetického vlnění „od bodu k bodu“) nebo zařízení pro přenos hlasové a obrazové (telekódové) informace (TKI).

„Požadavky na přenos hlasových informací a TKI jsou v první řadě utajení a odolnost proti rušení tak, aby je nepřítel nezachytil,“ zdůraznil Chodareňok

Protože systémy PVO a PRO jsou mobilní a nemohou tedy být použity kabelové linky, je možné pouze spojení radiové a radioreléové. Vůči němu existují dva rozhodující požadavky: utajení skutečnosti, že komunikace probíhá a jaké informace obsahuje, a odolnost proti rušení; tedy aby spojení fungovalo v jakýchkoli podmínkách a činnosti (radioelektronického boje – REB) nepřítele.

Žádný způsob rušení použitý nepřítelem ve vlnovém pásmu předávaných TKI se nesmí nijak odrazit v provozuschopnosti jednotlivých prostředků celého systému, protože velitelské stanoviště systému je na jednom místě, nadřízené velitelství na druhém, odpalovací zařízení na třetím – a tok informací prostě probíhat musí. K tomu slouží speciální (směrové) antény, které komunikaci umožňují.

Jak již bylo uvedeno, S-500 představuje akciovou společností VKO Almaz Antej (VKO – z ruského vozdušno kosmičeskaja oborona) vyvinutou novou generaci systémů země-vzduch s velkým dálkovým i výškovým dosahem a se zvýšenou schopností obrany proti raketovým útokům.

Nový systém bude znatelně převyšovat v současnosti nejmodernější ruský protivzdušný a protiraketový systém S-400 Triumf, který se představil v průběhu operace ruských Vzdušných a kosmických sil v Sýrii. Tam svým dosahem o poloměru cca 400 km překryl území státu a změnil ho tak prakticky v bezletovou zónu.

S-500 dokáže současně zaútočit proti 10 balistickým nadzvukovým cílům letícím rychlostí až 7 km/s a ničit hlavice hypersonických raket.
Zdroj: Gazeta.ru

49 komentářů :

  1. a už je to tady: zase démonizace ruské vojenské techniky !! že vás to baví, je to přece trapné. To jakože už Rusko nemá nic jiného ke chlubení než nějaké zbraně ??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano. Proč si raději s obdivem nezavzpomínat na přímé přenosy z přesného amerického bombardování Bagdádu. Jó, to byly časy plné nadějí na lepší zítřky,na české investice v Iráku. A dnes?
      Všechno shrábne Rus,nebo Číňan.


      Vymazat
    2. pro 22:34
      Ten Lojza nebyl určitě tenkrát ještě ani plánu, vyskytnul se až potom, tak je pomýlenej. Já si na ty přímé přenosy pamatuju taky, soudruzi z USA to pojali jako reality show. Chtěli světu ukázat, jací jsou borci, napadli a zlikvidovali někoho, kdo jim nic neudělal. Šmejdi "demokratický".

      Vymazat
    3. A ty se můžeš chlit čím,Chujmere debiloviči???!!!!Ani pindíkem ne!!!!!

      Vymazat
  2. ale my si rádi přečteme co skvělého umí na svou obranu naši milí ruští sousedé. Když tě to anonyme tak pálí na zadnici... tak nečti a netrolluj tady. smrdíš. Amerika se chlubí neustále svými zbraněmi, rozhazuje ochuzený uran po světě jako čokoládu, nejčastěji však zabíjí civilní obyvatelstvo, tu v zemi Srbů, tu jinde, Tak si napiš těm co obdivuješ, třeba ti pošlou vlaječku...
    Jen více takových článků.

    OdpovědětVymazat
  3. Uzasne. Takze az zase sestreli rusky fasista malajske civilni letadlo, tak se o tom nebude vedet?
    Vy komousi me vzdycky dokazete rozesmat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud by za touto událostí nebylo 300 mrtvých, byl by jsi k smíchu ty. K obvinění z takového činu nepředložila ani jedna strana dostatek věrohodných důkazů. Jak mohl západ dojít k obvinění Ruska bez nahrávek komunikace ŘLP - posádka letadla? Kam se ztratila ona nahrávka z ukrajinského střediska ŘLP (řízení letového provozu) ? Kam se ztratil dispečer, který s posádkou komunikoval? Proč letoun letěl mimo svůj vymezený letový koridor? Trochu moc nezodpovězených otázek po vynesení rozsudku, nezdá se vám? Pokud vám ideologie zatemní mozek, zbavíte se sám posledního zbytku schopnosti samostatného úsudku. A stane se z vás loutka. Pokud jí již nejste.

      Vymazat
    2. Zapni si diakritiku, blbečku 5:45 Když píšeš bez ní, každý pozná odkud seš.

      Vymazat
    3. 6:31
      Proč mu nadáváš? Blbeček jsi ty. Bereš to tak nějak po kapitalisticku. Kdo mi oponuje, toho urazím. Podle toho každý pozná, odkud jsi:o)

      Vymazat
    4. Ty nás ještě víc,potrate těch dvou zdegenerovaných vlastizrádců!!!!!!!!

      Vymazat
    5. Omlouvám se. Blbeček bez diakritiky není 5:45 ale 5:00
      A pro Havlobandu: neřvěte, my se rádi podíváme ne moderní ruské zbraně, z kterejch máte naštěstí bobky.

      Vymazat
    6. 0545: španělský dispečer nikdy neexistoval, to si chytře vymyslela ruská propaganda. stejně tak, že nebyly předány záznamy z letového řízení z Kieva na vyšetřování. Nevšiml jsi si, že Rusové okamžitě po sestřelu vymysleli hromadu i navzájem si odporujících vysvětlení ? Od stíhačky, přes mrtvá těla v letadle a já už nevím co ještě. To je všechno promyšlený krok, jak zakrýt skutečnou příčinu sestřelu. A mnozí z vás tady na to samozřejme skočili.

      Vymazat
    7. Pleteš se ty-8:59 - dispečer byl ukrajinský, zmizel. Záznamy z věže jsou ukrajinské - nikdo je neviděla a neslyšel, odklon letounu od dráhy v koridoru ej také fakt. Tak tu nemluv o ruské propagandě a raději uvažuj. A kdyby bylo něco jinak, trolíku, tak sem dej link, abychom se mohli také přesvědčit. Zatím jen blábolíš, fando ukrofašistů! Marek

      Vymazat
    8. 9:10 prosím ten link o ruském dispečerovi, který údajně zmizel. O španělském troubily ruské noviny hned od začátku - ale pokud to zase změnily, rád si to přečtu.A ohledně záznamu z Kyjeva = podívej se na zprávu o vyšetřování z Nizozemí. Nechce se mi to hledat - ale existuje stručný obsah v angličtině, který se dá přelouskat. Celá zpráva je příliš obsažná.

      Vymazat
    9. 9:10 kolik vás tam dřepí pinďos,k čemu vám bude link,když na tuty víte-nikdo neviděla a neslyšel?

      Vymazat
    10. Zfanatizovaný havlistický troll 5:00 zase jen provokuje. Každý racionálně myslící člověk chápe, kdo měl ze sestřeleného letadla prospěch. Rozhodně to nebylo Rusko ani domobranci, bránící svoji zem před nacistickými vetřelci z Kyjeva. Jen tak mimochodem, Rusko proti fašismu vždy bojovalo a nacistické vlajky jsem v posledních dvou a půl letech viděl vlát na stovkách fotografií a videí v hojném počtu vždy jen v Kyjevě, nikdy ne v Moskvě.

      Vymazat
  4. Nepochybuji o kvalitě, ale na každou zbraň se dokázala vyvinout protizbraň. Podlehnout jakémusi pocitu neporazitelnosti pouze živí bojechtivost u té blbější části populace a odsouvá do pozadí dialog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přečtěte si, jak se vedla válka v zálivu a nebo třeba v Lybii v 2011. Nejprve docela úspěšně zničili většinu PVO a pak tam pustili letadla. Jakýkoli radar musí vysílat = a to je jeho konec. Radarových stanic může být velké množství a tím plošné zničení je obtížné, ale statisticky se to dá nakonec vyhrát.

      Vymazat
  5. Co ti vadí víc. Forma, nebo obsah? Mám naprosto stejný seznam nezodpovězených otázek. Když zatápám v paměti, tak Ukrajinci ztratili krátce před sestřelem onoho dopravního letadla nad stejnou oblastí několik vojenských strojů. Poslední byl sestřelen z výšky cca 7 tisíc metrů. I blbci by muselo být jasné, že to bylo výkonějším prostředkem, než jakými jsou přenosné rakety, nebo hlavňové zbraně. Pustit nebo dokonce navézt nad tuto oblast civilní letadlo mohl jenom naprostý idiot, nebo zločinec. Vybrat si můžeš sám, ale ať tak, nebo tak, svůj díl viny z Ukrajinců už nikdo nesejme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ty dny tam létalo několik dalších společností, ve zprávě z Holandska o vyšetření příčin havárie je to popsané. Ukrajinská řídící služba určila stupeň bezpečnosti a od určité výšky civilní letadla létala bez problémů. To, že omylem separatisti sestřelili toto dopravní letadlo přičítám za vinu Rusům, kteří jim umožnili pracovat s BUKem.

      Vymazat
    2. 7:16 ale takhle to funguje všude, řídící věž dá upřesnění o situaci a pokud se kapitán letadla rozhodne jinak, tak to musí respektovat. v letech 2011-2012 se létalo běžně nad územím na středním východě, kde se válčí a nic se nestalo. Mocnosti mají svoji zodpovědnost - a pokud umožní debilům využívat PVO (např. jako v tomto případě Rusové pravděpodobně umožnili separatistům si vystřelit z BUKu) , tak to je potom jiná káva.

      Vymazat
    3. Hloupost, milý Ukrajinče, z toho se nevylžeš. Žádný Buk v oblasti mimo toho ukrajinského zjištěn nebyl. Holanďané žalují právě Ukrajinu za to, že do oblasti bojů pustila civilní letoun. Mimochodem velké západní společnosti létaly už jinudy, oním inkriminovaným místem létaly už jen asijské linky, Indové, Malajci atd. Ukrajina se bude muset před soudem obhájit a bude muset předložit všechna fakta, jinak bude muse s velkou ostudou cálovat. Jsem zvědav, co všechno ukrofašisti snesou na hromádku, aby se z toho vylhali před soudem. Marek

      Vymazat
    4. 9:17 Holanďané Ukrajinu nežalují - to jsem tedy nikde neviděl. A ohledně Buku se pleteš - právě ta zpráva docela podrobně popisuje cestu Buku z Ruska na místo odpalu a zpět. Včetně fotek, výpovědí apod. Jasně že to Rusové mlží a přidávají další tuny nes,myslných teorií = ale to je přece jejich taktika. Nevzpomínáš si na mrtvá těla, naložená v letadle ? Nebo na stíhačku takovou - později makovou, nebo na raketu izraelské výroby, nebo na garanci jakýchsi inženýrů z Ruska, že to přece nemohl být žádný BUK ? A nebo zase později že to byl BUK ale jiného typu ? A nebo záplava jakýchsi obrázků z družice, které s velkou ostudou potom stáhli z netu protože byly amatérsky zmršené ? Pokud Ti to nepřipadá směšné, tak u mne to vyvolává jasné pocity, že Rusové mají máslo na hlavě.

      Vymazat
    5. A ´že ty banderovský hovada žádný BUK ve výzbroji nemají ti napovídal kdo????Babrák Onana když jste žrali banány na palmě???!!!!!

      Vymazat
    6. 10:00 - v celé této diskuzi není ani slovo o tom, že by krajina neměla mít BUK. Jasně že má - a co jako ? Dál něco nemáš ?
      To ovšem nic nemění na tom, co jsem popisoval v 9:23. Záplava nesmyslných teorií z Ruska - jenom aby se to všechno nějak zamlžilo. Proč na tu jejich propagandu vždycky skočíte ? Nepřipadá vám divné, že naprostá většina civilizovaného světa má nějaký názor a analýzy a jenom Rusové mají padesát výmluv, jedna lepší než druhá - jedna vyvracející druhou ?

      Vymazat
    7. 10:38 oprava v prvním řádku: "není ani slovo o tom, že by Ukrajina "

      Vymazat
    8. Musíme si zopakovat: Ukrajinci mají BUK, starší typ, který se pozná podle tvaru šrapnelových střepin.Jejich Buk byl v oblasti blízko sestřelu zaznamenán a nafocen družicí. Ukrajinská starana stran BUKu od začátku mlžila, ukazovala fotky 'ruského BUKu', z kterých později vyplynulo, že jde o momentky jejich vlastního. Komunikace věže (dispečera) s letounem dodnes není zveřejněna. Dispečer, který s letounem komunikoval, odjel na dovolenou a pak se propadl do země. Kde je? Byl jasný den. Kde jsou americké družicové snímky, když v tu dobu tuhle část Ukrajiny silně šmírovali? V Holandsku právní zástupce pozůstalých podal žalobu na Ukrajinu. To je fakt. Tak uvidíme. Čase se ukáže, kdo za tím byl. Hledejme v propagandě racionální jádro a pak i v čí prospěch by to vše bylo. Bylo sestřelení civilního letounu pro povstalce či pro Rusy prospěšné? A v čem?

      Vymazat
    9. 11:11 souhrnná zpráva z vyšetření příčin sestřelu MH17 je tady: http://www.onderzoeksraad.nl/en/onderzoek/2049/investigation-crash-mh17-17-july-2014

      všechny ostatní teorie jsou úmyslně mlžící. Ve zprávě je napsáno, že záznamy z letového střediska Kyjev i Dněpropetrovsk byly řádně prozkoumány a všechno zapadá do sebe. Kraviny o španělském dispečerovi, mrtvých tělech v letadle, stíhačkách atd jsou zastírací manévry ruské propagandy.

      Vymazat
    10. Ale ta holandská zprávě je přece manipulovaná. Neberte ji prosím za bernou minci. Je to jen pokus o zametení stop, resp. svalení viny, na jednu stranu. Marek

      Vymazat
  6. klameš - to lietadlo s poliakmi zastrelili pri pristávaní - žiadnych 7 tisíc metrov,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ani netušil, že jsou na Slovensku v takové oblibě pohádky pro dospělé. Tak jo, dostal to raketou rovnou v 10 metrech ať má dušička pokoj.

      Vymazat
  7. 7:53
    Mícháš hružky s jablky. Několik dnů před sestřelem Malajců sestřelili separatisté vojenského Antonova z výšky kolem 7 tisíc metrů. Poláci spadli u Smolenska sami, neb letadlo řídil kretén. Přistávat na letišti, které nemá odpovídající naváděcí zařízení v mlze, která umožňuje dohlednost zbídou pár desítek metrů, může doopravdy jenom kretén.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v obou případech ale pilot měl informace a mohl se rozhodnout.

      Vymazat
    2. pokud separatisté sundali letadlo z výšky 7tm tak proč se potom vymlouvali, že nemohli sestřelit mh17 a že údajně neměli vybavení ? to mi rozum nebere
      vysvětlení je prosté: z Ruska dostali BUK a stříleli

      Vymazat
    3. 21:46 - přečti si článek nahoře ještě jednou. Začínám pochybovat, jestli vůbec umíš pochopit přečtený text!

      Vymazat
  8. 9:14
    Pokud jsem viděl dobře, původní letový koridor sestřeleného letadla byl mnohem více na sever, mimo oblast bojů. Z neznámých příčin z něj vybočil přímo nad tuto oblast. Nahrávka komunikace řízení letového provozu a posádkou letadla nebyla, pokud vím zveřejněna. Ta ze země se záhadně ztratila a tu z červených skříněk vyšetřovatelé nezveřejnili celou. Pouze určité části. V každém případě jí měli srovnat s tou ze země. A zveřejnit obě. Můj soukromý názor je ten, že letadlo sestřelili separatisté omylem. Buky mít mohli klidně ukrajinské podobně, jako většinu zbraní. Problém vidím v tom, že tam to letadlo nemělo co dělat. Jestli ho tam někdo úmyslně navedl, nebo tam vletělo omylem, resp. si kurz prosadil kapitán přes upozornění dispečera, mohla, nebo spíš měla doložit ÚPLNÁ nahrávka komunikace. Tu však nikdo nedoložil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no když jsi ten koridor viděl ty, tak to musí být pravda.. a to jako mění něco na tom, že separatisté sundali civilní letadlo ??

      Vymazat
    2. Bože, bože, 21:47 opět jen opakuje ukázku zatemněné mysli. Jak jsi na to přišel, že to letadlo sundali opolčenci? Jsi asi negramotný, nebo jsi článek nahoře a dva články otištěné včera vůbec nečetl? Pavel P.

      Vymazat
  9. 9:23
    Holandsko jako stát Ukrajinu nežaluje. Žalují jí pozůstalí. Ani jim totiž vysvětlení vyštřovací komise nestačí. A přiznejme si, pokud by nám v onom letadle zahynul někdo blízký, tak nám asi také ne.

    OdpovědětVymazat
  10. 9:23 pozůstalí žalují separatisty a ne Ukrajinu: http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/rok-od-sestreleni-mh17-dukazy-proti-rebelum-stale-chybi/r~24fc33c02acf11e5a1480025900fea04/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aktualne.cz je skutečně "nezávislý zdroj". Děkuji za vtip.

      Vymazat
    2. Přečtěte si laskavě zprávu-protest proti televizním manipulacím (Kosa zostra a přetištěno Novou republikou), díl III - právě vyšel. Tak jsou podstatné informace a ne blbiny z AKtuálně.cz a jiných 'zdrojů'.

      Vymazat
    3. ale věřit ruské straně, která je do toho zapletená, to také není dobrý nápad. Zloděj logicky tvrdí, že nic nekradl - tak budu věřit raději policii, která to vyšetřila.

      Vymazat
    4. 12:02 pokud to není pravda, tak mi dejte link na jiný zdroj, kde píšou o tom, že pozůstalí žalují Ukrajinu (pokud ovšem nemyslí separatisty jako Ukrajince)

      Vymazat
  11. Zkrátil bych to. Pokud by Ukrajinci řekli CELOU pravdu, resp. vše co vědí, nebyli by dohady. Dnes se můžeme jenom dohadovat, kdo lže víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jacehňup a ostatní banderovci mluvili někdy pravdu????!!!!!

      Vymazat
    2. 15:17 mezinárodní odborná komise to všechno vyšetřovala - otázky jsou zodpovězené. veškeré záznamy a dokumenty zanalyzované - vše si můžete přečíst v té nizozemské zprávě. Proč se vám něco nezdá ? A nebo tak nekriticky podléháte ruským verzím ?

      Vymazat
    3. Ukrajinci od začátku lhali a zatajovali. Pro mě je to jasný důkaz viny a můžou teď vytahovat už jakékoliv důkazy.

      Vymazat
  12. vlast tě (5:00) potřebuje: "A Pepku, kdyby někdo povídal, že Obama je dobytek anebo, že tu válku nevyhrajeme, tak přijdeš a řekneš nám, kdo to povídal. Rozuměls? Teď zameč a vyskoč!"

    OdpovědětVymazat

Reklama