Reklama

.

.

sobota 2. dubna 2016

Reportáž: Když Su-35 vzlétá, F-16 raději zůstává na zemi (video)



napsal/přeložil Geo
2. 4. 2016    Eurasia24

Novináři TV Zvezda dostali možnost seznámit se nejnovějšími stíhacími letouny Su-35 ruských Vzdušných a kosmických sil. Dozvěděli se, jak na vzlety Su-35 v Sýrii reagovali potenciální protivníci s americkými F-16 a odhalili ohromující vlastnosti nejnovějšího sériového Suchoje.

Štáb měl unikátní možnost přímo poznat letoun Su-35 a jeho službu na Dálném východě a dozvědět se podrobnosti o jeho prvním bojovém nasazení v Sýrii.

Lze říct, že když v Sýrii Su-35 vzlétá, F-16 raději zůstává na místě?“ zeptal se reportér Alexej Jegorov představitele ruského letectva Andreje Černova, držíc se krytu radaru Su-35.

Ano, F-16 upřednostňuje nevzlétat, právě proto, aby se ve vzduchu nestřetnul s tímto bojovým strojem,“ odpověděl jednoznačně Andrej Černov.

Televizi Zvezda bylo jako prvnímu sdělovacímu prostředku přímo potvrzeno to, co bylo v médiích dosud jen předmětem spekulací – totiž že Su-35 má schopnost tzv. „supercruise“, tedy ustáleného nadzvukového letu bez použití přídavného spalování.

Možnost létat nadzvukovou rychlostí bez forsáže přináší celou řadu výhod: takový letoun pravděpodobněji zaujme vhodnou bojovou pozici při vzdušném boji za hranicí vizuální viditelností; bez enormní spotřeby paliva rychleji přiletí do cílové oblasti a stejně tak ji rychleji opustí – což znesnadňuje jeho případné stíhání a snižuje možnost zásahu po něm vypálených řízených střel; a naopak jeho vlastním řízeným střelám prodlužuje dosah jejich odpálením při vyšší rychlosti.

Letoun, o kterém je dnes řeč, je prvním v historii našeho letectva, který lehce přechází na nadzvuk – bez jakékoliv forsáže, bez potřeby extra výkonu motoru. Jednoduše nabere rychlost a letí rychleji než zvuk. Do Su-35 tak rychle a současně tak lehce nelétal ještě žádný,“ konstatoval Alexej Jegorov.

Su-35 rovněž vyniká manévrovacími schopnostmi (pro boj při vizuální viditelnosti) díky skvěle navržené a „vyladěné“ aerodynamické koncepci a konstrukci a také díky silným motorům s tryskami s měnitelným vektorem tahu:

86 komentářů :

  1. To ale my nechceme, levná a kvalitní letadla, to teda ne, to mi chceme polský vrtulníky a Gripeny, sice stojí za hovno, ale jsou aspoń pořádně drahý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nadto, ty Gripeny máme i nemáme.
      Protože na jejich nákup jaksi nebylo, museli jsme si je pronajmout. Raději ani nepomyslet, pokud by se ocitly v boji a pár jich tam spadlo.
      Ještě i vnuci by pak to splácení řešili. Švédové by se totiž při úhradě těch stíhaček sotva uspokojili výměnou za polské vrtulníky. Ty, co je kterýsi náš "vlastenec" vyhandloval za pár desítek výborných MiG-29.

      Vymazat
    2. V NÁJEMNÍ SMLOUVĚ NA GRIPENY JE NAPSÁNO, ŽE NESMÍ BÝT NASAZENY K OSTRÝM BOJOVÝM ÚKOLŮM, tohle platíme, no bodejď přeci si to Saab-Grippen nenechá někde sestřelit, naše letadla to nejsou, naše budou až ve stavu zralém do šrotu, až skončí leasing.

      Vymazat
    3. Tak k čemu vlastně jsou. Na hraní ?

      Vymazat
    4. Gripen není špatný stroj, pro naše podmínky, potřeby a možnosti je téměř ideální. Zbavovat se Migů 29 ovšem považuji za zločin.

      Vymazat
  2. a už zase militantní Rusko se chlubí zbraněmi, to je už trochu trapné. Umí v Rusku vůbec něco jiného ? A nebo je to snad chyba NR , která přebírá nápadně často tyto chlubivé články, které jsou stejně určeny někde v Rusku místnímu obyvatelstvu , aby zapomnělo na domácí problémy ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to dobrá zpráva. Silné Rusko je záruka záruka větší stability ve světě.

      Ale protože v současnosti se USA snaží vyvolat konflikt, kde jenom jde a bořit jde snadněji něž spojovat a tvořit, tak spíše lze říci, že bude méně nestability (než více stability).

      Vymazat
    2. Vás převyšují ve všem. Vy už jen slintáte.

      Vymazat
    3. Kdyz se trochu scitanej clovek zamysli nad biologii cloveka dojde mu treba, ze lidskej mozek obsahuje cca 30% pevnych tkani a 70% vody.Mozek anonyma ze 19:40 patrne obsahuje ze 70% brzdovou kapalinu!....

      Vymazat
  3. Amatér porovnává zbraně a zbraňové systémy. Odborník se dívá na logistiku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, ano... ta logistika, se napr. vyborne projevi, kdyz si USaci premistuji svuj boje(ne)schopny srot po CZ dalnicich (stroje asi nejsou na provoz v "terenu" ;-) ) a naberou u toho nekolikadenni zpozdeni. :-DDDD

      Vymazat
    2. Ty si taky dobrej jantar. Ty asi budeš odborník z našeho ministerstva války a jiných komixových žánrů. Ty, jak vidno, nejsi ani amatér, ty logistiku.

      Vymazat
  4. Úžasné. Samé skvělé zprávy. Další fantastickou zprávou je že od června se má v Rusku zvýšit minimální mzda na 7.500 rublů (celých 2.500 Kč).
    Spasíbo, gosudar Putin!
    Krachující západ meloucí z posledního může jen mlsně slintat. Ať imperialisti puknou závistí. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na druhy strane je fakt,ze v Rusku nestrili policajti cernochy na ulici jako kraliky!...DDD )))

      Vymazat
    2. 20:55

      To proto, že tam žádný nemaj, ty truhlíku :-D

      Vymazat
    3. V Rusku se střílej novináři,ale jenom ti špatní.Škoda,že to nejde i v ČR

      Vymazat
    4. Minimální mzda 2500 je moc nebo málo ? Pokud stojí rohlík 0,30 a měsíční nájem bytu 100 jako kdysi u nás, tak jsou to veliké prachy. Takže když řeknete A a neřeknete B a C, pak je ukazatel A na hovno.

      Vymazat
    5. 21:09

      Ale jde. Můžeš začít hned. Ale ty čekáš na notičky od Zemana a ten zas z Ruské ambasády. Je to holt zdlouhavý proces.

      Vymazat
    6. 21:33

      Nemel blbosti prosimtě. Tady máš ceny v Rusku

      http://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Russia&displayCurrency=CZK

      S 2.500 Kč jsi v Rusku chudák z 3. světa.

      Vymazat
    7. Jj, koneckonců - zvedání minimální mzdy jistě není její zhoršení. A ten tvůj ceník? To je taky pěkná pyčovina, orientačníodhad pro turisty, spatlaný s ohledem na možné žaloby. To ty ale dobře víš a jen tady prudíš. Je to problém rusáků, stejně jako nesplatitelné naše zadlužení (celého Západu) je problém náš (a Západu). Rus se snaží jen ubránit svou vlast. Před kým? Před západníma sráčema a jejich odvěké touze pro "Drang nach Osten". Ono ale vaše imperiální drancování světa je u konce, kanibalové zkurvení.

      Vymazat
    8. 7:35 ale ten z 21:33 má pravdu, takové ceny tam opravdu jsou. Jestli máš jiný zdroj, tak sem s ním... Minulý týden jsem tam byl a potvrzuji, že v Omsku (od pondělí do středy) a v Moskvě (od středy do pátku) to tak přibližně je. I naše kolegyně z práce platí nájem 1.000 usd za malinkatý byt v Moskvě asi 3 km od metra.. Takže je to tam skutečně prekérní, platy nestačí na živobytí.

      Vymazat
    9. Nikoliv minimální mzda, nýbrž životní minimum bylo v Rusku v roce 2013 ve výši 7372 rublů. O té doby výrazně v Rusku stouply platy, takže i životní minimum bude výrazně vyšší. Pro srovnání v ČR je životní minimum kolem 3400 Kč, z čehož vyplývá, že nominálně přibližně na stejné úrovni, avšak ceny budou v Rusku výrazně nižší.

      Vymazat
    10. Zase se zde najdou blbečkové, kteří hned začnou útočit na Rusko, na jeho ekonomiku, jaké prý platy tam mají a podobné kraviny. Tito US servilisti to mají za úkol, neustále lhát, napadat, překrucovat, dle starého osvědčeného hesla, že stokrát opakovaná lež, se stává pravdou. Tak si poslužte vy ubožáci, ale pravdu tím stejně nezašlapete!!!

      Vymazat
  5. Jeden výkvět rusáckého letectva jsme před nedávnem viděli potupně padat poblíž Turecka. Od tý doby vám to vaše machrování nikdo nežere.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ..a jeste mozna uvidime v brzke budoucnosti padat taky tam nekde pobliz nejakou F-ku,neb snad cely hejno ....DDD)))

      Vymazat
    2. Chlapče to jsou spíš holá fakta. Znám Rusy Ti nemachrují, raději o svých nejnovějších vymoženostech mlčí a když něco už ukáží, tak jedině v případě, že už je to ve výzbroji a tak to již nelze tajit.

      Proč myslíš, že byl západ v Sýrii tak překvapen, myslel si, že Rusové na to nemají, ale mají pouze se nevytahují a to zápaďani nepochopí. Vzchop se jsi slovan, tak proč si přeješ být zápaďanem, co tam mají tak úžasného? Kalífát?

      Ruská povaha je protikladná Židovi. Rus koná žid kecá. (Žid je však vychcanejší, protože zjistil, že lidé jsou hloupí a tím kecáním si ledaco zařídí).

      Vymazat
    3. Ty si normální hovado, prostě takové hovno na botě. Zasmradí a to je všechno, co dokáže.

      Vymazat
    4. ale doufám nemyslíš ruský raketoplán Buran ? Ten totiž skutečně ani jednou nezvlétl - možná že ho moc lacino sestrojili..

      Vymazat
    5. No že Američanům se ty raketoplány vyvedly, hlavně ty co spadly, viď? A nabýt ruských motorů, do vesmíru by se ti boys ani nedostali.

      Vymazat
    6. kdyby nebylo ruských motorů, tak by si je Američané prostě vyrobili. To je tak nepochopitelné ? Celý kosmický program Apollo + raketoplány se obešly bez ruské přítomnosti. Kvůli nízké ceně se prostě vyplatí kupovat od Rusů motory - a ti jsou rádi za každý dolar.

      Vymazat
  6. Když Su-35 vzlétá tak Dvořákovi, i když už má nejlepší léta dávno za sebou, jako na povel stoupá. Je to zvláštní druh úchylky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dvořákovi stoupá, protože je chlap, úchylka jsi ty, duševní i fyzický impotente.

      Vymazat
    2. Hele, čéče, ty si nějak ouchylnej ne. Nebo závidíš? No, anebo si jenom blbej pubyš, co si ho honí pod dekou, aby se ráno neprobudil celej volepenej. Ty si ale opravdu kus debila.

      Vymazat
    3. Chujmere debiloviči,ty a tobě podobný geneticky zmutovaný vohoni těch dvou zkurvysynů jste v prdeli a to vaše slavný ussa s metrem taky!!!!!

      Vymazat
  7. A 4 F-16 v iráku a nebo jemenu....

    OdpovědětVymazat
  8. Není divné, že s takovou senzační zprávou pokaždý přijde TV Zvezda, případně jiné "důvěryhodné" ruské sdělovací prostředky a k českému čtenáři to pošle více či méně obskurní server typu Euroasia24, Aeronet a jiné?
    p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JO, samá Putinova 5. kolona, samí vlastizrádci, špióni, muži v rubaškách,bože chraň, bože chraň. Nebo jste chtěl svým výšplechtem říci něco jiného?

      Vymazat
    2. 22:41 Jestli to nebude tím, že ty naše "seriózní" sdělovadla mají zákaz vysílat o Rusku cokoliv pozitivního. Jsou jako místní Pepek, který se může strhat, aby podle svého vymytého mozečku takové zprávy "neutralizoval". Chudák netuší, že jeho žvásty berou vážně jen jeho soukmenovci, od kterých je také pochytil. Z vlastní prázdné makovice nevypotí nic smysluplného.

      Vymazat
  9. prostě rusové DRTÍ zasraný usáky a ti neví na čem jsou a brzy pojedou od ruských hranic raketovým krokem a všude kde nemají co pohledávat dostanou přes ten svůj zasranej rypák!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nevím nevím kolego, podle posledních zpráv to vypadá, že naopak počet vojáků jednotek NATO bude v blízkosti ruských hranic narůstat...

      Vymazat
  10. Je to nádherná mašina. A v poměru výkon-cena-kvalita, asi nemá ve světě konkurenci. Naše vojenské letectvo se v poválečné historii po technické stránce pouze dvakrát vyrovnalo světové špičce. V padesátých letech s MiG 15 a koncem osmdesátých let s MiG 29. Od té doby je náš sbor dobrovolných žoldnéřů (tím je myšlena armáda) pouze na vojenské přehlídky, nebo na poloteroristické akce ve službách USA (bez mandátu OSN).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 6:48 MIG 15 opravdu povedená mašina.Motor z Rolls Royce Nene a drak z fašistického experimentálního letadla Focke Wulfu Ta183.Letadlo bylo zdéláno CCCP.SU 35 může letět nadzvukovou rychlostí bez použití přídavného spalování,ale pouze pokud nenese žádnou výzbroj,takže při bojovém nasazení vlstnost nanic

      Vymazat
    2. Pro (8:01) a další čtenáře:
      Vaše interpetace je poněkud zavádějící. Stačí si přečíst třeba jen heslo Mig 15 na wikipedii.
      Na to, abyste cizí vyspělejší poznatky mohl využít, musíte mít patřičně vzdělané lidi. Sověti je měli, poněvadž sami vedli rozsáhlý letecký výzkum, měli řadu konkurujících si leteckých kanceláří a kopec rozmanitých bojových zkušeností. Takže německé poznatky (výrobky, odborníci, plány, výrobní zařízení) pro ně - stejně jako pro USA, Velkou Británii a Francii, které je získaly přinejmenším ve stejném množství (což Jste cudně zamlčel) - znamenaly eliminaci slepých uliček a zkrácení výzkumu. A okamžité tvořivé uchopení získaných věcí dokázalo, že vývoj v Německu, SSSR, USA a Velké Británii v závěru války byl srovnatelný plus mínus jeden dva roky.

      Není radno podceňovat či přeceňovat toho či onoho. Platí to jak pro přehlížení někdejší sovětské či nedávné ruské produkce, tak pro velebení nedávné americké nebo současné ruské výroby. Výsledný výrobek není zdaleka dán jen invencí projektantů a konstruktérů a zručností dělníků, ale v nemenší míře zájmy a vědomostmi politiků, podnikatelů a ekonomů. A mezi nimi je rozhodně méně osvícených a zodpovědných hlav, než mezi techniky. Ti jsou totiž konfrontování s neukecatelnými, nepodplatitelnými přírodními zákony a jasnou přímou zpětnou vazbou, takže vědí, kde je jejich místo, jaké jsou skutečné možnosti atd., zatímco zmíněná "nadstavbová" banda žije v akváriu neodbornosti, dezinterpretací, iluzí, demagoie, lží, žvanění, korupce, cochcárny, nezodpovědnosti. Pak jen trochu střízlivěji uvažující politik, jako je V. V. Putin, nebo jaké produkuje kariérní úzus KS Číny, snadno předčí tlupy loutek, pitomců a hajzlů, které se zmocnily vlád zemí severatlantických kontinentů.

      Překřikování se, hanobení se, povyšování se českých příznivců USA, resp. RF či ČLR, Šláfenberka, Kalouska, resp. Zemana, atd. je nic neřešící přetahovaná, při níž je upozaděna klíčová úloha najít, vytvořit politickou sílu, která pozvedne maximum občanů ČR, aby z toho, co vědí a umějí, měli prospěch především oni, aby jejich výdaje a přínosy byly ve spravedlivém poměru, aby se naučili sami rozhodovat o sobě a nést zodpovědnost za svá rozhodnutí. Společnost, která na vnější podněty a výsledky své vlastní činnosti co nejefektivněji reaguje - to je model, s nímž můžeme udělat "díru do světa". Co nejefektivněji znamená ve optimální čas (může a nemusí to být rychle, záleží na charakteristice procesu, na který se má reasgovat) a správně (to je ještě složitělší - najít optimum mezi ztrátami a přínosy včetně vývoje v budoucnosti, lze se ovšem domnívat, že odolnější, akčnější, aktivnější a tvořivější bude struktura plošší než s mnoha stupni hierarchie. Tedy nikoli stádo ovládané vlčáky, ale konečně lidské společenství samostaně myslícícha zodpovědně konajících osob v duchu společné myšlenky.
      (Omlouvám se za úlet od migů k politice a vizi ČR.)
      KR

      Vymazat
    3. 10:22 vedle jak ta jedle.Nejsem příznivec USA a Kalouska,když se řekne A tak i B.Celá poválečná zbrojní produkce vítězných mocností se opírá o německou válečnou technologii a to vpodstatě do dnes.SSSR a Evropa po válce zaostávaly za USA ne o 1=2roky,ale tak 20let bude pravdou(pračky,ledničky,barevná TV apod. bylo v USA ne luxus,ale standard)

      Vymazat
    4. Pane KR, s vaším příspěvkem takřka do písmene souhlasím. Jen si dovolím podotknout, že bez onoho přetahování "příznivců" jednotlivých politických exponentů prakticky nelze hledat, a nakonec najít, "vytvořit politickou sílu, která pozvedne maximum občanů ČR". Bez diskuse nelze, po mém soudu ani hledat, natož najít. Ale jinak vaše precizní argumentace naprosto sedí.
      K příspěvku pod vámi(11:18), bych dodal, že z hlediska potřeb a zájmů občanů o důstojný, trvale udržitelný život je vcelku jedno, z jaké koncepce vychází průmysl válečných strojů. Ostatně například fakt, že v počátcích II.světové války si Hitler vybavil podstatnou část armády z českých zdrojů (včetně významné části tankových vojsk), ukazuje takovou diskusi jako nesmyslnou.
      A zpoždění obyvatel země za USA v hromadění stále nových vymyšleností, strojů a strojků, náročných na suroviny a energie, se dnes ukazuje jako cesta ke stále rychlejšímu zničení planety a života vůbec. Třeba i s přihlédnutím k "růstu" takových zemí, jako je Čína, Indie, Brazílie a další, které chtějí "taky pokrok". Takže nic není černobílé. J.B.

      Vymazat
    5. Pro (11:18)
      Srovnatelný vývoj plus mínus jeden dva roky Německa, USA, SSSR a Velké Británie jsem uvedl, doufám, ve zřetelné souvislosti s průmyslem vojenského letectva, nikoli spotřebního zboží či jiného.
      Tvrdit, že "celá poválečná produkce vítězných mocností se opírá v podstatě dodnes o německou válečnou technologii" je blábol. Stejně tak se tudíž ještě dnes celý svět opírá o vynález kola, páky, šroubu s maticí a další vynálezy a nebyl s to ve své hlouposti vymyslet něco lepšího než kdysi neandrtálci či kdoví kdo. Proč tedy Němci 2. světovou válku nevyhráli, když byli dle Vás tak úžasní a daleko přede všemi?
      V komplexu vojenství, vojenské výroby a využití společnosti pro válečné účely tehdy byly uvedené státy (plus Japonsko a za nimi klopýtající Francie) srovnatelné. Jeden byl vpředu s tím, jiný s oním. Proto také válka trvala tak dlouho. To, že máte předstih v přesném strojírenství, pravidelném servisování či pečlivé logistice je vám houby platné v dalekých a širých tu mrazivých, tu blátivých a příště prašných ruských pláních. Vyrovnanost vývoje a potenciálu v připravenosti kádrů a výroby se potvrdila právě rychlým zapracováním cizích poznatků do existujícího vlastního vývoje a výrob.
      Je tristní, jak znovu a znovu obrovské počty lidí velebí ten či onen prvek (kupř. Me-109, Me-262, Spitfire, MiG-15, Mig 29, F-22, Su-35, tanky, střelné zbraně, auta, barevné TV, mobily atd.), ale již nevidí, že je to jen střípek v mozaice konkrétního místa a doby, a že je nutno vidět nejen střípek, ale i celou mozaiku včetně pojiva, od konkrétního výrobku přes ekonomickou vyspělost po sociální situaci či kulturní vyspělost dané společnosti. Takže můžeme sice mít báječné vynálezy, které budou o 20 let před ostatním světem, ale půjdeme ke dnu kvůli namyšleným hlupákům či nemravným demagogům.
      KR

      Vymazat
    6. 14:22 od 11:18 že němci válku nevyhráli je dobře a otom řeč není,ale jejich technologie ty průkopnické(rakety,chytré bomby,proudové i stealth letadla) dnes určují trendy ve vojenské mašinérii.Wernher von Braun poslal US na měsíc a rusové na V2 po úpravě, poprvé vzlétli do kosmu(obé děti Brauna).O A bombě raději mlčim

      Vymazat
    7. Pro 16:52: A co má být, proč to vůbec zmiňujete? Japonský hospodářský zázrak také nejprve vznikl na kopírování a krádežích cizích myšlenek a nápadů, aby se pak obrovsky rozvinul už na bázi vlastního výzkumu. Ostatně Čína postupuje zcela identicky.USA kradou mozky po celém světě dodnes. Někdo vymýšlí prostředky jak druhého porazit a zotročit, druhý zase, aby se mu to jen tak nepovedlo. Někdo vymyslí "neviditelné letadlo" a druhý Tamaru, která z něj udělá chromou kachnu. Druhý vymyslí letadla a rakety nabité elektronikou, a druhý zařízení, které mu ty "hračky" spolehlivě vypne. pro lidstvo to nemá žádný rozumný přínos, nikdy. Je hrozbu sebezničení.
      Já preferuji vynálezy, jak třeba kontaktní čočka, nebo lék proti nějaké nemoci. Nebo prostředky na zvýšení úrodnosti půdy, nebo čištění vody, případně získání ekologticky šetrné energie. Zbraně jsou na hovno. J.B.

      Vymazat
    8. Pro (16:52)
      S takovou logikou všichni kopírovali od J. Vernea a J. M. Trosky, nemluvě o L. da Vincim, J. Wattovi, N. J. Cugnotovi, R. Trevithickovi, J. Resselovi, O.a G. Lilienthallům atd. Jak daleko asi Němci byli se stealth technologií, když zaostali s radarem? Atomovku vyvíjely mocnosti samostatně; to, že občas někdo přeběhl, jiný něco vynesl atd. - to nemělo zásadní vliv na směr, ale na rychlost. Každý z těch týmů občas zapadl do slepé uličky, někdy vyšel sám, někdy pomohla informace od konkurence. Žádný z těch týmu nebyl sborem hlupáků, kteří jen kopírují ostatní. Máte o vědecké vyspělosti a práci vědců a vědeckých týmů Němců, Sovětů a Američanů scestné přestavy deformované mediálním podáním a konspiračními - v tomto případě - bludy a mýty.
      Od V2 ke kosmickým raketám je hodně daleko - tucet let velmi náročné práce velkých týmů se státní podporou, která už netápe, zda je to správná cesta, ale jede naplno. Kdybychom to měřili na roky a intenzitu, tak V2 byla tak max. na čtvrtině cesty. To je, jako byste tvrdil, že bez "plechové Lízy" by nebyla dnešní auta. Byla, jen by nástup dělby výrobních operací přišel o krapet později, dnes už byste to nepoznal. Sověti těžili z toho, že otevřeli možnost využití talentů všem občanům, obrovské mase lidí, kterou předtím car a šlechta opomíjeli. Ve vojenských otázkách se mohli přitom opřít o vynikající výuku matematiky a fyziky na ještě carské univerzitě. Ze životopisů sovětských nobelistů zjistíte, že gro jich tam studovalo v desátých letech 20. století. Podobnou možnost mobilizace širokých vrstev skýtaly USA, naopak Němci se svým sociálním rozvrstvením prušácky bedlivě sledovaným řadu talentů utopili.
      To, že víme, že někdo někde někdy cosi žbleptnul, napsal, načrtl, vyrobil prototyp, ještě neznamená, že někdo jiný jinde neměl podobný nápad a nepracoval na něm. Těch vědců, kteří skutečně odskočili od zbytku vědeckého světa daleko vpřed bylo jen pár, jako např. Nikola Tesla. Rozhodně to ale nebyl případ německých zbraní a válečných technologií, právě výsledek 2. světové války dokazuje, že Amíci, Britové a Sověti dovedli plus mínus to samé, přičemž to plus měli o něco vyšší, proto vyhráli. Německé technologie jim po válce pomohly ve vývoji některých zbraní a oborů, ale nebylo to pro ně božské osvícení, jen utvrzení či ujasnění cesty, po níž už tak jako tak roky šli, a proto věděli, jak s německými poznatky naložit, jak je aplikovat a rozvíjet.
      KR

      Vymazat
    9. KR
      Opravdu rozumná úvaha. Bohužel, velká část diskutérů je posedlá značnou dávkou ideologické zaslepenosti. Ta jim brání logickému uvažování. Další problém je v jejich sklonu ke konspiračním teoriím. Pro Američany bylo příznačné "vysávání" mozků, které posunovalo jejich vývoj mílovými kroky kupředu. Před válkou využívali vydatně služeb německých vědců, často židovského původu, utíkajících do USA před Hitlerem. Po válce služeb nacistických výzkumníků a později i emigrantů ze socilalistického tábora. Dnes, kdy USA pomalu chudnou, se tam již mnoho vědců nehrne a mám pocit, že to na jejich technickém rozvoji začíná být pomalu znát.

      Vymazat
  11. F-16 se zacal vyrabet pred 37 lety. Opravdu uzasne, ze se uz Rusaci zmohli na neco rychlejsiho. :)
    Srovnejte to vaze SU s Raptorem, komunisticti ubozaci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo chvíli stál, stojí opodál :-) - jinak, ty neřáde, jetliže jaou F-15 a F-16 v současnosti nejlepší US letadla, není s čím jiným ta ruská poměřovat, aby to pro US nedopadlo ještě hůř. Oni totiž, ty mozkovej průjme, i Mig 29 a Su 27 byly lepší než jejich US analogy. Přitom F 16 je zatím lepší než F 35. Bylo by prima, kdybys ty primitive spadl ze stromu na tu svojí kebuli, snad by se ti v ní rozsvítilo a našel by sis své místo mezi veteší a nesral se mezi lidi.

      Vymazat
    2. O F 15 se říkalo, že se jeho cena vyrovná stejné hmotnosti zlata. Raptor je ještě mnohem dražší. I to byl zřejmě jeden z důvodů, že se toto letadlo již nevyrábí. Prostě si ho nemohou dovolit ani samotní Američané. Nebudu tato letadla porovnávat, protože každé bylo navrženo pro jiný účel. Nakonec, jak se zdá, byl ruský odhad lepší, než americký. Vsázka na stealth nebyla asi tou nejsprávnější volbou. To konec konců dokázal i náš radiolokační systém Tamara a potvrdil to sestřel neviditelného bombardéru nad Jugoslávií. Na každou zbraň doposud lidstvo vynalezlo protizbraň. A americká zbrojní koncepce, ve které hrají prim zisky vlastníků zbrojařských koncernů nad skutečnou vojenskou silou armády vede na západě k jedinému. Jejich zbrojní systémy jsou složité a předražené. Obojí pak vede k velmi omezenému využití. Cena naráží na finanční možnosti jednotlivých armád a vysoký stupeň sofistikace na lidský faktor. Ne každý skutečně inteligentní jedinec, schopný ovládat takové zbraně, se chce nechat zabít. Od konce II. sv. války jsme zažili bezpočet příkladů, kdy byla americká technologická převaha válcována početní převahou primitivů. Proto tvrdím, že se Su 35 a F 22 nedají srovnávat. Obě éra mají své klady i zápory. Navíc, Rusové mají již přinejmenším v prototypech technologického nástupce PAK FA. Američanům se projekt F 35 evidentně nepovedl a jsou nuceni modernizovat techniku 4. generace. Netvrdím, že musím mít pravdu, ale z dostupných informacích mi vyplývá, že v tuto chvíli Rusové Američanům utekli. Vše mají mnohem lépe promyšlené. Drahé zbraně, letouny nevyjímaje, nebudou vyrábět v tisícových sériích. Jednak si to nemohou dovolit a za druhé je to zbytečné. V lokálních konfliktech jim postačí desítky takových strojů a pokud by došlo na napadení samotného Ruska, mají dostatečný jaderný arzenál. To potvrdil Putin před rokem zveřejněním nové obranné koncepce Ruska, ve které si Rusové vyhrazují právo použít jaderné zbraně jako první i v případě konvenčního napadení, pokud se tato válka nebude vyvíjet v jejich prospěch.

      Vymazat
    3. Velice dobrá úvaha. Sohlasím

      Vymazat
    4. To ze Rus nedokaze vyrobit elektronicky neviditelne letadlo a ze ma diky sankcim a nizkym cenam ropy holou prdel, to jsi mohl komunisto napsat v jedne vete.
      Takhle akorat zvanis jako debil.

      Vymazat
    5. Placení trolové rusobijci a spol. Nepodceňujte své napřátele!

      Vymazat
    6. Raptor ??? Muhahaha, pane, ten letoun není schopen dog fightu a spoléhat na řízené střely a neviditelnost může po fiasku s F-4A Phantom ve Vietnamu jen idiot. Ten letoun byl vyráběn pouze, aby zbrojovka vydělala, stejně jako F-35. Proto ze cca 1000 objednaných kusů nakonec vyrobili pouze cca 187, a o Lightningu se v současnosti nemá smysl bavit, to je pouze předražený krám vytvořený na základě stejně předraženého projektu.

      Vymazat
  12. F-15 Eagle si s Ruským střepem pořadí a celou Ruskou vzdušnou flotilu pošle do Kitek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přimeme-li za správnou tezi, že blbost nadnáší, pak nejlepší vzdušnou zbraní Záapdu jsi v kosmickém prostoru ty. Ještě že blbost není nakažlivá, to by si musel do izolace a my bychom přišli o prima klauna.

      Vymazat
    2. Za nefunkční F-16 do dneška děkují rodiny těch mrtvých pilotů....a že jich ussacký nefunkční střepy nemají ještě dnes dost víme!!!!

      Vymazat
    3. Možná bys, ty šašku, měl méně sledovat Top Gun apod. Při napadení RF bude na F-15-ku bohatě stačit přepadový stíhač Mig-31. Nemluvě o systémech S-400, těm neuteče ani "neviditelný" Raptor.

      Vymazat
    4. 8:54 Tak buď rád a hlaď si to své přesvědčení. A nenech si ho nikým poškrábat, aby se ti náhodou nepodebralo!

      Vymazat
    5. Do kytek se píše s tvrdým "y", Einsteine.

      Vymazat
  13. To 3. dubna 2016 8:50 - no, on ho někdo dokáže vyrobit? Ty by ses měl ale soustředit na vzdělání a dodělat si třetí třídu základní školy. Tam se naučíš psát háčky a čárky. Tedy, třetí třídu inkludovné školy, my, co jsme prošli normální školou, to zvládáme od třídy druhé. Jinak, po tom, co ste v Čechách předvedli, vy všiváci, za posledních pětadvacet let, označení za komunistu slušní lidé již nevnímají jako moc hanlivé. Zato pravdoláskař, havloid, nebo pražská kavárna, to už jako urážka bráno je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mozna u vas v kuchyni. Pro slusneho cloveka je komunista to same, co nacista. Jste odpad.

      Vymazat
    2. Buďse nauč český jazyk nebo zavří tu podělanou kavárenskou držku ty zhovaidlej kreténe smradlavýho Blekoty!!!!!!

      Vymazat
    3. Ve vašem pojetí 17:49 je"slušný člověk" synonymem pro blbce.

      Vymazat
    4. 17:49 Ještě jste zapoměl dodat, že pro slušného člověka je rasista stejný odpad, jako černoch nebo Žid. To je stejně "smysluplné", jako vaše sdělení.

      Vymazat
  14. Diskuze s místním proamerickým trollem, na jakékoliv téma, je pouze mlácení prázdné slámy a ztráta času a nervů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč, je docela zábavnej a člověk se trochu odreaguje. On ve skutečnosti není "proamerickej", ale protiamerickej. Jeho plky jsou tak debilní, že sem měl chvíi pocit, že tady někdo mele takové kreteniny právě s cílem vzbudit nenávist i proti lidem, kteří jsou proamericky a protirusky zaměřeni a snaží se diskutovat. Prostě, že je to blbeček, co se snaží manipulovat. Takže ty reakce na něj jsou někdy i vtipné, je psina a blbeček zjevně nemá na adekvátní reakce.

      Vymazat
    2. Troll napíše 3,14čovinu a čeká, který vůl se na ní chytne. Jestli na provokaci trolla zareagujete, tak se mu v podstatě staráte o výplatu, protože je placený za to, že vás přiměje k reakci. Takže, kdo je tu opravdový blbeček? Trolla musíte totálně ignorovat a pak z něj bude blbeček a ne z Vás.

      Vymazat
    3. 12:01 Vy, protože když ho nezesměšníte a pokud něco aspoň trochu k věci uvede to nedáte do souvislostí a nevyvrátíte, tak ten názor tady je a není zpochybněn. Nečtou to tady jen lidé, co se orientují a některé trollí argumenty je prostě třeb a vyvrátit a .......... zesměšnit ho.

      Vymazat
    4. 11:12 a 13:14 Naprostý souhlas. Ale hodně mi vadí reakce, které jsou hulvátsvím k nerozeznání od originálu. Bylo zde podobenství s dloubáním do lejna, které díky tomu smrdí víc a dlouho. Řekl bych, že někteří "dloubači" od toho lejna už také dost načichli.

      Vymazat
  15. Takto to v Usa funguje..

    http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/7742-washington-post-usa-utratily-86-milionu-dolaru-za-letadlo-ktere-ani-jednou-nevzletlo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a nemáš na mysli náhodou raketoplán Buran z Moskvy ? Ten také nikdy neletěl ..

      Vymazat
    2. Ale letěl a v plně automatickém režimu už na konci 80 let. USA své raketoplány nikdy nedokázali vynést do kosmu a vrátit zpět v automatickém režimu.

      Vymazat
    3. 19:40
      To se pleteš. Historie ruského raketoplánu je plná paradoxů. Kdysi jsem jí četl, tak že jenom stručně. Když Američané přišli s koncepcí raketoplánu, sešlo se tehdejší politbyro s techniky tehdejšího sovětského kosmického výzkumu a dlouze rokovali. Porovnávali ekonomická i technická data a ať to brali zleva, nebo zprava, stále jim vycházelo, že jejich jednorázové Sojuzy jsou levnější. Když jednání trvalo dlouho a nedokázali se dobrat konce, uzavřeli ho s tím, že museli něco přehlédnout. Protože Američané - kapitalisté, přece umějí počítat a kdyby jim to ekonomicky nevycházelo, zůstali by dále u jednorázových raket. Ale proto, že Rusové na rozdíl od Američanů přece jenom trochu počítat uměli, vyvíjeli dva technologie, tvořící v závěru jeden technologický celek. Vícenásobně použitelný raketoplán a nosnou raketu Eněrgia. Ta by se dala použít jako samostatný nosič pro vynášení nadměrných nákladů. Raketoplán i raketu postavili a vypustili bez posádky. Raketoplán se vrátil a přistál, i když s větší odchylkou, než sověti původně udávali. To ale nic nemění na tom, že technologii opakovaně použitelného raketoplánu zvládli. Pak ale nastal čas na účetní bilanci a jim se potvrdilo to, co věděli už před samotnou stavbou. Byl to ekonomický provar. Raketoplán nechali zaparkovaný na zemi a po rozpadu SSSR nakonec skončil v Berlínském muzeu letectví. Jestli tam je doposud nevím, protože v době vydání onoho článku byl ve hře jeho prodej do soukromé sbírky.

      Vymazat
  16. Pokud chcete ušetřit čas, možná je dobré se řídit tím, co je napsáno v Novém Zákoně: Kdo v málem věrný jest i v mnoha věrný jest a kdo v malém nevěrný jest i v mnoha nevěrný jest /nic nového pod sluncem, lidi jsou stále stejní, to co bylo objeveno ve Starém Římě, platí i nyní, proto učit se latině, když už nic by si člověk z toho učení neodnesl, tak znalost latinských přísloví - dá hodně/. Ten citát - Ježíše Krista o té věrnosti má co do činění s důkladnosti a důslednosti konajících lidí /když dva dělají totéž, není to totéž - opět latinské přísloví/. Tedy i zde při čtení těch komentářů, komentaře které jsou nejdelší a uváději fakta /tak se liší souboj ekonoma Vitkoviče s nějakým neokonservativcem, který jsem jednou slyšel/, jsou ty komentáře, které jsou hodnotné, stejně jako práce člověka, který dané věci věnuje - pokud ji dělá rutinně - více času - je práci hodnotnější. Ti co nic neumí, aby ve světě se uživili, musí disponovat jiným projevem, to jest především musí "znalecky a přesvědčivě" vypadat - tak jak Kalousek v parlamentu. Zde tito komentatoři pišou oznamovací věty, o jejichž pravdivosti nemůže být pochyb a používají vulgarních slov - ten mají stejný učinek jako řev - což není nic jiného než reminiscence na řev gorily v džungli. Dále jejich komentáře jsou plné urážek.
    Čili hodnověrně piše anonym 7:57 /autor rovněž předochozích komentařů/. V jeho komentářích, které jsou nejdelší, nejsou vulgarity, jsou fakta. Nehodnověrný komentář je např. 8:50, kde jsou protipoly výše uvedeného.
    Toto piše člověk, který se absolutně ve zbraních nevýzná, přesto si myslím, že mám pravdu.
    Duševně chorého člověka většina lidí pozná, přestože nejsou psychiatři a většina lidí pozná duševně chorého na základě mimoslovního sdělení.
    Toto je argument na to, že nemusíte být na nějakou věc znalec, abyste o ní správně rozhodl.

    OdpovědětVymazat
  17. Určitá kategorie "diskutérů" se neustále snaží o porovnání F 22 Raptor s ruským Su 35. To je ale naprostá pitomost. I když jsou oba letouny navrženy primárně pro vzdušný boj, koncepce nasazení je jiná. Rusové se Su 35 nepočítali s agresivní válkou. Proto nekladli důraz (a nekladou ho ani u PAK FA) na technologii stealth. Počítají s nasazením nad "vlastním" územím. Naopak Američané bojují neustále nad cizím územím. A protože se nad něj nejdříve musí dostat, musí zůstat co nejdéle v utajení. To samo o sobě vypovídá i o tom, která z obou velmocí je větší agresor. Vloudit se tajně nad cizí území nesvědčí o ryze obranných úmyslech. Naopak Su 35 je v podstatě záchytný stíhač, vzlétající k obraně vlastního území, z pod ochranného deštníku vlastní PVO. Zastáncům západu se to nemusí líbit, ale taková je logika věci. Je to jako porovnávat policajta a gaunera. Gauner čeká ukrytý s lešenářskou trubkou v roští a policajt přijíždí s majákem a houkačkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trapný a průhledný pokus jak udělat z nouze ctnost. Tos vymyslel sám?
      T-50 má být stealth

      Tato fregata je taky stealth

      http://www.eurasia24.cz/vojenstvi/313-takto-vypada-budoucnost-ruskeho-namornictva-stealth-fregata-admiral-gorskov

      atd.
      Tím se tvá přihlouplá teorie sesypala jak domeček z karet.

      Vymazat
    2. Ale ale, samozvaný vojenský experte 22:34. U lodí je technologie stealth nutná, u stíhaček ne. Trochu se zamysli, než začneš psát!

      Vymazat
  18. 20:26
    Tak to jste napsal na jedničku s hvězdičkou. Zasloužíte pochvalu před nastoupenou jednotkou. A myslím to vážně. Něco tak jasně logického...Nejlepší příspěvek.
    RM.

    OdpovědětVymazat
  19. 3. dubna 2016 8:50

    Pleteš se kolego. Rusové umějí vyrobit elektronicky neviditelné letadlo. Dej si do vyhledávače "chybiny" a přečti si, jaké blbce se jim podařilo udělat z Američanů v Černém moři před dvěma roky. A dokázali to s obstarožním Su 24.

    OdpovědětVymazat
  20. tato dva letouny nema cenu srovnavat, kdyz uz tak treba s Raptorem. Mimochodem taky bych dodal pocet postavenych stroju: Su 35 necelych 50, F 16 zhruba 4500. Asi tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarine, nezapomeň, že F 16 se stal bojovým strojem NATO. Pokud by existovala Varšavská smlouva i ruských strojů by se vyrobilo mnohem víc. To se to staví, to se to buduje, když to druzí musejí platit. Krátký čas byla F 16 ve hře i pro dobrovolný sbor čaských žoldnéřů (myšlena armáda České republiky). Další věc, která je ve hře počtu vyrobených kusů je ta, že čím modernější stroje se vyvíjejí, tím jsou dražší. A vývoj takových strojů si nemůže dovolit každý. Jenom stručná bilance. Před nějakými čtyřiceti lety měla samostatný vývoj celá řada zemí. Dnes, krom USA a Ruska Vyvíjejí nové stroje pouze ve Švédsku(Gripen), Francii(Rafale) a EU(Eurofighter), jako celku. Přičemž se dá říct, že v těchto destinacích jsou posledně vyvinuté modely zřejmě posledními. Na další vývoj už zřejmě nebudou mít peníze, neb jejich současné modely se neprodávají v tak velkém počtu, jak jejich výrobci doufali. Zde bych se pozastavil u francouzského Rafale, kdy nadějný obchod s Indií zřejmě spadl pod stůl díky protiruským sankcím. Ve světle zrušeného prodeje dvou (již zaplacených) lodí Rusku zřejmě Indové zařadili francouzského výrobce do kategorie nespolehlivých a nákup více jak stovky těchto letounů zrušili.

      Vymazat

Reklama