Reklama

.

.

středa 11. května 2016

Jihlavský seminář Nové republiky 2016 - vystoupení Jaroslava Bašty

Jaroslav Bašta
11.5.2016   Jihlavský seminář Nové republiky 2016 7.května 2016

Na Jihlavském semináři Nové republiky vystoupil bývalý ministra velvyslanec Jaroslav Bašta. Zamýšlel se nad krizí českého státu, neexistencí  "společného evropského zájmu", soupeřením v rámci EU a naším rozčarováním z institucí, jako je NATO či EU, od kterých jsme vstupovali s nenaplněnými představami.


22 komentářů :

  1. Všichni víme, že s pádem socialismu v roce 1989 se začal rozpadat stát a s tím i sociální výdobytky této doby. Tak jsme vstoupili do nová éry a to éry kapitalismu. Kdo tehdy tento proces rozkladu státu a jeho privatizaci pochopil a pochopit to nebylo těžké, nemůže se nyní divit tomu co se od této doby stalo a také nemohl čekat od vstoupení našeho rozpadajícíhose státu do EU džádné zázraky. Naopak bylo jasné, že se tím ještě více urychlí rozklad státu a jeho institucí ve prostěch nadnárodních institucí, které jsou řízeny zahraničním soukromím kapitálem, oligarchy. Proto o nějakých nadějích pro lepší zítřky s pádem socialismu a vstupem do EU nemůže a nemohla být již tenkrát řeč. To jen mnozí policici si chtěli na "věčné časy" upevnit své úřednické pozice a ještě si tím přilepšit... tak nás připoutali k cizímu kapitálu, k nadnárodním společnostem, k Bruselu. Pro národ a stát nese toto jejich počínání a celý polistopadový kapitalistický vývoj tregické důsledky a nyní již to mnoho lidí pochopilo... do jaké žumpy a jak hluboko jsme spadli. Nyní spoustu lidí začíná hledat nějakou jinou alternatívu, ale jak poslouchám i pana Baštu, tak ještě pořád mnozí hledají alternatívu v nynějším kapitalistickém systému, který by se měl jako nějak transformovat v jiný kapitalismus, ten lepší... možná Putinovkého tupu řízené demokracie, jak ho nazval. Já za sebe musím říci, že nejsem pro žádný kapitalismus, protože každý kapitalismus je špatný a neudržitelný, každý kapitalismus vykořisťuje národ ve prospěch kapitalistů, oligarchů... každý kapitalismus prochází svým vývojem k svému tagickému konci, protože je asociální, je protilidový, protinárodní, vykořisťující... Takže kapitalismus nechci, ať už mu říkáte jak chcete. Žádné reformátory kapitalismu volit nebudu a to ani ty, kteří se ohánějí Putinem. Kapitalismus je vždy jen jeden a slouží jen malé skupině vykořisťovatelů. Volím ty, kteří chtějí znárodnějí kapitálu a socialismus. Jestli nepatříte mezi ně, máte smůlu a můj hlas nedostanete. Musíte působit hlavně na skupinu dobře placených úředníků a učitelů, tam jsou vaši voliči... kterým se rozdává na dluh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nová republika není politickou starnou, ale občanské sdružení. Nejde o moc, ale o formování programu. Ten není kapitalistický, ale není to ani návrat někam k tomu nablblému sytému a la Jakeš, Biĺak a spol. Budoucnost je určitě v sociálně spravedlivé, podnikající, otevřené, demokratické společnosti, která ctí národní zájmy. Jaroslav F.

      Vymazat
    2. To už je vše pasé! Přichází nový řád, řád Spravedlivých! - https://www.youtube.com/watch?v=h2haTOfiy2o

      Vymazat
    3. Máte naprosto pravdu. Jakákoliv úprava současného kapitalistického systemu by měla vézt stejně k jeho konci, protože je v podstatě založena na vykořistování velké části obyvatelstva a tyto statky jsou pak dále používány k stabilizaci systému a ovládání svých oveček a ovlivnování politiky v nepohodlných státech za účelem vytvoření jednotného vedení celého světa a likvidace všech nepohodlných. A pak teprve začne mazec. STB byli proti těm co nás budou /hlídat/ úplní čajíčci.Snad se jim to nepodaří. V opačném případě tak svoje názory nebudeme mít možnost zveřejnovat.

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Blábolím, blábolíš, blábolíme,
    o demokracii málo víme!!!
    Je to dáma tuze plachá,
    že ji spatřil kdekdo tlachá!!!

    Nevědomí o absenci demokracie blokuje její nastolení.

    OdpovědětVymazat
  4. Pro Jaroslav F.
    Nová republika není politickou stranou, ale zde její přizpivatelé jsou mnohdy bývalí politici, mnohdy současní a pravděpodobně i budoucí politici. Vždycky jde o moc a proto se formuje i nějaký program, kterým, ten kdo ho formuje, chce oslovit posluchače a působit na něj. Tento přesvědčený volič pak bude volit ty, kteří takový program buď sformulovli nebo jsou mu nejblíže. Mne program kde jde o reformu kapitalismu, jakoby by měl být lidstější (což je utopie a nesmysl), takov program mě v žádném případěnemůže oslovit a přízpěvek pana Bašty je pro mne bezcenný, vypovídající jen o tom, že pan Bašta by rád viděl reformu dnešního kapitalismu v nějaký Putinovský model. Jakoby snad v Rusku nebyli vykořisťovatelé a oligarchové...
    Kapitalismus volit nebudu ať si říká jakkoli. Jsem jen rpo socialistický model, kde kapitál bude znárodněn ku prospěchu celé společnosti, státu, národu, tak jako to bylo před rokem 1989 kdy náš stát budoval města, vesnice, továrny, školy, zdravotní zařízení a nikdo nebyl zadlužen, lidé měli budoucnost. Program kde se mluví o kapitalistickém Putinovském modelu, kde se mluví o reformě kapitalismu, takový program je samozřejmě kapitalistický. Kdyby nebyl tak by se v něm mluvilo o socialismu. I v socialismu byli a můžou být soukromníci, kteří si ovšem vybudují svůj rodinný podnik za své peníze a nebudou dotováni státem jako dnes, kdy si vše za několik let odepíší z daní, kdy stát jim posílá z úřadů práce pracovníky na určitou dobu a ještě jim za tuto pracovní sílu zaplatí peníze... to se to pak "podniká" s takovými štědrými státními dotacemi. Pak státu a nám všem jen roste dluh. Souhlasím, že budoucnost je v sociálně spravedlivé, podnikající, otevřené a demokratické společnosti, která ctí národní zájmy, ale tato společnost nelze vytvořit na základech kapitalismu, to je utopie a nesmyl. Taková společnost lze vytvořit jedině na základě socialismu kdy strategické podniky, zdravotnictví, školství, nerostné suroviny, doly, půda, lesy, vodní zdroje jsou v rukou státu a k tomu musí lidé, národ, mít ty sociální jistoty, které tady byly za toho Bilaka, Jakeše a spol... jak jste je jmenoval. A protože píšete, že chcete sociální stát, tak jste určitě řešili i otázku odchodů do důchodů, kdy např v tom, jak jste napsal "přiblblém sistému" chodili lidé do důchodu mnohem dříve než dnes. Proto se určitě dočtu ve vašem programu např. konkrétní návrh odchodu do důchodu podle vaší koncepce vidění sociálně spravedlivé společnosti... a to hlavně pro dělníky, kdy dnešní sociální demokraté a jiní kapitalisté jej zvýšili na 67 let. I těch 60 let je velmi mnoho pro toho kdo celý život tvrdě a každodenně pracuje, mnohdy na tři směny. Je nějaká vědeckotechnická revoluce a stroje umí dnes vyrobit výrobky mnohem rychleji... proto nemusíme odcházet do důchodu později, ale v spravedlivé společnosti naopak ještě dříve než tomu bylo za toho Jakeše, v tom pro Vás blbém systému. Jsem zvědav na ten Váš lepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:42 Na webu bude jistě brzy zveřejněn příspěvek Josefa Skály na semináři NR a tak porovnáte své "sny" z realitou.....

      Vymazat
    2. Realitu znám, žiji v ní nyní v kapitalismu a žil jsem v ní i v socialismu. Takže mohu porovnávat.
      Na příspěvek pana Skály si počkám a rád si poslechnu jeho názor. Doufám, že to nebuda názor tipu "reforma kapitalismu" v lepší spravedlivější a sociálnější, demokratištější... Protože kapitalismus je vždy jen jeden. A mluvit o jeho reformě je vrácení se do nedaleké minulosti k dobám předprivatizačním, kdy právě o takévém krásném sociálním kapitalismu mluvili politici dnes a denně.

      Vymazat
    3. Ano, jestli to tak půjde dál, dopadne to v EU pravděpodobně podobně jako nyní na Ukrajině, kde tamní oligarchové a zahraniční západní kapitál rozpoutal válku. Kapitalismus když je na konci svého tažení vždy vyvolá války a teror. d.d.

      Vymazat
  5. Logicke nazory a vyborne analyticke schopnosti pana Basty se topi ve velkem mozstvi slov a detailech minulosti.
    Jde to rici strucnej.

    Kapitalismus musi byt regulovan podle zasad TQM a ne podle potreb Berlina.

    Minority jsou TRPENE zaparene hemeroidy na tele naroda a nemaji pravo vyzadovat privilegie. Musi byt potlaceny a jejich status znehodnocovan a tim budou donuceni splinout s narodem.

    President Zeman je jediny statnik myslici samostatne, proto musi byt podporovan v jeho snahach. Ti co mysli na zakazku Bruselu/Berlina automaticky ztraci pravo projevu.

    Zahranicni politika musi byt orietovana na pratelske vztahy ke vsem velmocem a ne pouze k jedne a to jeste menecenne (Berlin.)

    Je velmi dulezite se pripravit na positivni zmeny, ktere nastupuji v Americe, VYUZIT JICH, ve prospech naroda a odpoutat se od veskerych utopistickych hodnot a pozadavku minule administrace.

    Politicka "koreknost" musi byt prisne zakazana a veci se musi pojmenovat vystiznym a spravnym hodnocenim.
    Narodnost, ktera krade penezenky na nadrazi musi byt jmenovana !

    Samozrejme, ze mam dalsich 20 napadu ukradenych z hlubokych dejin, ale je nutne muj lek na vase problemy podavat po malych davkach, abych ve vas nevzbudil pocit marnosti ve snaze, dosahnout moji intelektualni vyssku.
    Amen.
    honolulu - pozorovatel vysoke hodnoty.




    OdpovědětVymazat
  6. Je dulezite PROPUSTIT ze zamestnani veskere propagandisty v mediich, kteri se projevili jako poplatni pomocnici na propagovani nazoru silne proticeskych.

    Napr. neiformovali o kriminalnich statistikach vydavanych OSN o predatorskem charakteru nekterych "kultur", ktere na objednavku Berlina zvali do Ceska.
    NEZNALOST neni uznavana vymluva.

    Policie musi byt ODPOLITIZOVANA a trestana za sebemensi naznak inklinace k politicke koreknosti a musi se ucit zaklady rasoveho profilovani, aby poznala psychologickou charakteristiku mezi Romem a nebo prislusnikem naroda z Afriky, napr. Zulu.

    A nyni panove pro seznameni s zitrejsi Evropou podivejte se na "mazurku" tanecniku ze
    Zululandu - vasich pristich sousedu ve vasem panelaku.
    PROFESIONAL ZULU DANCING (Tekweni)
    na YouTube.

    P.S. Chybicka se vloudila. Je tam mezi nimi nas papez Francis. (Probleskli cervene trenyrky, opravdovy Zulu niky nenosi trenky.)

    Ano panove, vase budoucnost je pro me snadno viditelna. Vase reakce na vasi budoucnost je pro me neznama zahada..
    honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je lepší a názornější, Světaznalý! - https://www.youtube.com/watch?v=lT9GM53oV30

      Vymazat
  7. Je dulezite PROPUSTIT ze zamestnani veskere propagandisty v mediich, kteri se projevili jako poplatni pomocnici na propagovani nazoru silne proticeskych.

    Napr. neiformovali o kriminalnich statistikach vydavanych OSN o predatorskem charakteru nekterych "kultur", ktere na objednavku Berlina zvali do Ceska.
    NEZNALOST neni uznavana vymluva.

    Policie musi byt ODPOLITIZOVANA a trestana za sebemensi naznak inklinace k politicke koreknosti a musi se ucit zaklady rasoveho profilovani, aby poznala psychologickou charakteristiku mezi Romem a nebo prislusnikem naroda z Afriky, napr. Zulu.

    A nyni panove pro seznameni s zitrejsi Evropou podivejte se na "mazurku" tanecniku ze
    Zululandu - vasich pristich sousedu ve vasem panelaku.
    PROFESIONAL ZULU DANCING (Tekweni)
    na YouTube.

    P.S. Chybicka se vloudila. Je tam mezi nimi nas papez Francis. (Probleskli cervene trenyrky, opravdovy Zulu niky nenosi trenky.)

    Ano panove, vase budoucnost je pro me snadno viditelna. Vase reakce na vasi budoucnost je pro me neznama zahada..
    honolulu

    OdpovědětVymazat
  8. Logicke nazory a vyborne analyticke schopnosti pana Basty se topi ve velkem mozstvi slov a detailech minulosti.
    Jde to rici strucnej.

    Kapitalismus musi byt regulovan podle zasad TQM a ne podle potreb Berlina.

    Minority jsou TRPENE zaparene hemeroidy na tele naroda a nemaji pravo vyzadovat privilegie. Musi byt potlaceny a jejich status znehodnocovan a tim budou donuceni splinout s narodem.

    President Zeman je jediny statnik myslici samostatne, proto musi byt podporovan v jeho snahach. Ti co mysli na zakazku Bruselu/Berlina automaticky ztraci pravo projevu.

    Zahranicni politika musi byt orietovana na pratelske vztahy ke vsem velmocem a ne pouze k jedne a to jeste menecenne (Berlin.)

    Je velmi dulezite se pripravit na positivni zmeny, ktere nastupuji v Americe, VYUZIT JICH, ve prospech naroda a odpoutat se od veskerych utopistickych hodnot a pozadavku minule administrace.

    Politicka "koreknost" musi byt prisne zakazana a veci se musi pojmenovat vystiznym a spravnym hodnocenim.
    Narodnost, ktera krade penezenky na nadrazi musi byt jmenovana !

    Samozrejme, ze mam dalsich 20 napadu ukradenych z hlubokych dejin, ale je nutne muj lek na vase problemy podavat po malych davkach, abych ve vas nevzbudil pocit marnosti ve snaze, dosahnout moji intelektualni vyssku.
    Amen.
    honolulu - pozorovatel vysoke hodnoty.




    OdpovědětVymazat
  9. Neregulavany kapitalismus (11:32) = kapitalismus 19-teho stoleti nemuze existovat. Proto mame pracovni zakony.
    honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a ty zákony si vytváří kapitalismus ke svým potřebám. Parlamenty jsou jen jeho mocenskou převodovou pákou při jejich schvalování. To co potřebujeme my občané je demokracie. Protože jen v rámci ní si budeme mít možnost vytvářet zákony, nejenom pracovní, sami.

      Vymazat
  10. Nevim co se deje preskakuji mi obrazy na computru, ahoj vecer.
    honolulu

    OdpovědětVymazat
  11. VELMI VAM DEKUJI, pane /pani 14:44 za zverejneni hodnotneho a poucneho videa !
    To by mel videt kazdy obcen ve vasi zemi 2x.
    Budujte domobranu ! Amerika ji ma uz dlouho a ZBROJTE !
    honolulu

    OdpovědětVymazat
  12. Velký dík NR za možnost poznat kdo je kdo. Dnes je na řadě Bašta.
    Dovolím si napsat, jak odpovídají Baštovy představy s mými zkušenostmi jako klienta politického systému. Nesloužím současnému režimu, ale jednotlivým lidem a v tom je rozdíl. Baštův projev jsem si pustil dvakrát. Souhlasím s ním, že i já jsem přivítal otevření republiky na západ. Malý rozdíl bude v tom, že jsem to otevření na západ nepovažoval za přeběhnutí, ale spolupráci se sobě rovnými. Necítím, že by naši sousedé na všechny světové strany měli být mými nepřáteli. Velmi však nesouhlasím s Baštovým tvrzením, že si lidé přáli vstoupit do NATO. Všichni byli zdrženliví. Ani moji známí z tehdejší armády se nikam nehrnuli a nikdo z nich nebyl posedlý jít do ciziny vnucovat násilím někomu pro nás cizí vůli. Jen Bašta byl zřejmě obklopen bludem, že reprezentuje lid, asi vstupoval do NATO s nadšením. Podle mne většinu národa oni u vlády podvedli. Před vstupem do EU se konalo referendum. Lidé byli ze setrvačnosti PRO a pořád doufali, že vstupujeme mezi sobě rovné. Opak je pravdou. Jak dokazuje docentka Švihlíková, stali jsme se kolonií. Rozdíl v platech u nich a zde naposledy zmínil procitnuvší Martin Koller (PL). Máme třetinu mezd a pětinu důchodů. Mám mnoho kontaktů s inteligentními lidmi na západě. Někteří nás považuji za sobě rovné, ale budou jistě i takoví, kteří budou o nás smýšlet jako my o Bulharech. Mluvit o svých příjmech se stydím. Oni asi tuší, jak na tom jsme a ani se neptají. Na konferenci si vezmou manželku a zaplatí ji sociální program, já to udělat nemohu.
    Bašta byl opora režimu. Když měl dobré postavení, za národní zájmy se nebil, ani veřejně, ani uvnitř strany, které byl snad členem. Nebylo o něm slyšet. Čekal bych od něho projev, ve kterém bude rozebírat své chyby a omluví se za ně. Zatím bych ho z okruhu polepšitelných lidí nevylučoval, protože neklesl až na dno jako jiní. Ať si zvykne na kritiku, na sebe slyším útoky celých 25 let. Přežívám, antikomunisté mi mohou vlézt na záda nebo políbit anální otvor.

    OdpovědětVymazat

Reklama