Reklama

.

.

středa 4. května 2016

Perly „panna“ Schwarzenberga


Jiří Baťa
4.5.2016 blog autora 


Karel Schwarzenberg se nedávno spolu s dalšími účastnil diskuse pořádané v Brně think-tankem Evropské hodnoty spolu s šéfreportérem Hospodářských novin a také „věhlasným“(!) diplomatem Petrem Kolářem.

Řeč byla, jak o mezinárodním směřování České republiky, tak o lidsko-právní problematiku a vnitřní politiku. V této souvislosti se především ústy diplomata Koláře  velmi živě hovořilo o směřování České republiky. Pan Kolář si kriticky povzdechl nad skutečností, že jsme  údajně „Usnuli předčasně na vavřínech, mysleli jsme si, že vstupem České republiky do NATO a EU jsme se stali součástí svobodného světa, pevně se zakotvili v euroatlantickém prostoru a že si to už budeme jen užívat.“ No není divu, že všichni, kteří se dříve motali kolem V. Havla, všichni, kteří si dělali ambice a iluze o Česku a kteří se řiťolezeckým způsobem zachytili v euroatlantickém prostoru a hlavně k přátelům nejbližším z USA a NATO, že všichni přijmou tento přístup za svůj, budou jej jednostranně podporovat a že tato tendence nijak nevybočí z chápání nového, prozápadního režimu. Bohužel, panu Kolářovi není přáno, neboť okruh Havlových přátel a podporovatelů přijaté doktríny nebyl zas tak velký, aby se ve společnosti nenašly opoziční síly, usilující ani ne tak totální návrat do náruče východu, jako spíše pro odmítání západního, tedy kapitalistického stylu  vládnutí a k příklonu k větší socializaci, jistot a úrovně života občanů.

Nuda v Brně. Diskusní panel neziskovky Evropské hodnoty s Karlem Schwarzenbergem a Petrem Kolářem.

Karel Schwarzenberg zase perlil o hodnotách, které by prý  měly určovat naše zařazení do evropského kontextu, na nichž je naše civilizace postavena. Podle něj tyto (evropské) hodnoty sdílíme se Spojenými státy, Kanadou, Austrálií atd. a upozornil, že evropské hodnoty prý nejsou představitelné bez křesťanství. Nu což, pobožnému panu knížeti  zřejmě musí sekundovat nějaká ta církevní sešlost, aby se jeho lidsko právní názory mohly opírat i o slova Boží.

Nebyl by to však ani Karel Schwarzenberg, aby si rovněž nepřihřál svou polívčičku alá lidská práva, svoboda slova atd., když  kritizoval, že se v této oblasti vytratilo základní směřování ČR. Podle jeho názoru pro 90. léta a začátek nového milénia , na rozdíl od současnosti,  pro ČR platilo, že je zde jasný směr k ochraně lidských práv. (Tato domněnka je postavena na skutečnosti, že ochrana lidských práv byla živá voda nejen pro Havla, ale i pro něj samotného a s tímto  prefabrikovaným názorem si úspěšně vystačuje dodnes). Samozřejmě, že mu nešlo ani tak o lidská práva v Česku, ale především o ta v Číně,  Rusku, ale už ne v Saudské Arábii, USA , Jižní Koreji či jinde.

Karel Schwarzenberg

V této věci K. Schwarzenberg  pronesl duchaplné rčení, že To nebylo něco, co by nás jenom šlechtilo, ale zjednávalo nám to pozici ve světě. Malý stát  (s bývalým velkým  myslitelem Havlem)a Česká republika je menší než mnohá velkoměsta v Číně nebo Indii – musí najít nějakou specialitu. Když malá továrna vyrábí totéž, co velká, je zbytečná; a se státy je to stejné. Švýcaři hostí konference a ve Švýcarsku se setkají i úhlavní nepřátelé, aby se dohodli. Norové jsou specialisté na zprostředkování a my jsme zase byli (rozuměj Havel, Schwarzenberg a jejich přátelé)  na mezinárodním poli specialisty na lidská práva. Toho všeho jsme se vzdali,“ kritizoval nové směřování české zahraniční politiky Karel Schwarzenberg, podle nějž je naivní si například myslet, že Číňané jako odvěcí obchodníci budou se zemí, jako je Česká republika, obchodovat jen z ideologických nebo politických důvodů, nebo proto, že budeme servilní k oficiálním návštěvám. Nu pokud se toho vzdali dobrovolně, jenom dobře. Jenomže Schwarzenberg zase lže jako když tiskne, protože není pravda, že se „tohoto postavení vzdali“. Kdyby ano, tak o nich nebudeme slyšet, ale opak je pravdou.

Tato duchaplná slova slova jsou fakt hodny jenom tentokrát ne myslitele, ale  „velkého“ užvaněného politika malé země, jakou je ČR. Podle Schwarzenberga   jsou totiž pro naše postavení ve světě nejdůležitější lidská práva,  oblasti jako ekonomika,  nové technologie, spolupráce v kultuře, umění, vzdělávání, to vše je podle  „vlastence“  Karla Schwarzenberga vedlejší  a nedůležité, protože nás tyto tendence tlačí v mezinárodním postavení a popularitě do průměru, ne-li ještě níže. Co horší, na mezinárodní popularitě a prestiži ztrácí zřejmě i sám Schwarzenberg, což pro něj  může být nemilé zjištění.

Petr Kolář, bývalý český velvyslanec v Rusku

Na přetřes přišla i návštěvě čínského prezidenta a o jednání české policie. Pan Šídlo se vyjádřil, že Miloš Zeman už od doby, kdy byl premiérem, žije v představě, že politici mají možnost někoho zavřít. Připomněl, že v Česku ale naštěstí  prezident policii neřídí a příčinou policejního postupu byla kombinace horlivosti, strachu a pravděpodobně i neprofesionality. No zřejmě tak nějak to cítil a prožíval sám pan Šídlo. Karel Schwarzenberg v této souvislosti vyslovil obavu, jestli události nemají mnohem hlubší kořeny a zaperlil:  „T. G. Masaryk říkal, že se musíme odrakouštit, a myslel tím, že máme odložit český přístup v předklonu a vyléčit se z našeho mindráku, který vede k tomu, že se přikloníme vždy k  mocnějšímu. Někteří naši politici nyní mají pocit, že Čína je tím mocným a my se jí musíme co nejrychleji poklonit. Z toho, co se dělo na Hradčanském náměstí, vidíme, že se opravdu v Číně učíme, jak zacházet s opozicí,“ řekl všeho znalý mudrc Schwarzenberg. Jestli si to skutečně také tak T.G. Masaryk myslel, je otázka, protože on, kníže, u toho nebyl.

Schwarzenbergova stařecká rádoby moudra však mají jeden velký problém a sice, že to jsou úvahy značně subjektivní, zdaleka nenacházející podporu v celém politickém spektru, ale  jen v kruzích pravdoláskařů,  pražské kavárny, havloidů, antizemanovců a podobných dobroserů, hledající světlo v tunelu západní demokracie, USA, spásného anděla NATO atd. Tak jak říká, že „někteří naši politici“mají pocit, že Čína je tím mocným a my se jí musíme co nejrychleji poklonit, tak stejně je „několik“ našich politiků přesvědčeno, že léčení přístupu v předklonu je možný jen formou rektálního alpinismu jiným mocným, kteří  za odměnu několika vyvoleným dávají možnost prezentovat takové pitomosti, jako jsou perly „panna“ knížete Schwarzenberga a jemu podobných, kteří by nejraději, kdybychom veškerou svou veškerou pozornost vytrvale věnovali jinému mocnému, který takovou snahu umí velmi dobře (rafinovaně a finančně) ocenit.

V pozdí za prezidentem jedna z největších evropských hodnot - Jakub Janda. 
Právě si na chvíli odskočil z natáčení.

Jiří  Baťa , 4. května 2016

27 komentářů :

  1. Petr Kolář : https://www.youtube.com/watch?v=DdeT9IWVks8&feature=youtu.be

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kde prosím zůstal jeden z vrcholných představitelů evropských hodnot, vážený J.Janda. Netočí zrovna nějaké vtipné scénky se šulínkem?

      Vymazat
  2. Zle matičko zle, Švarcenberci zde, jeden (byl) jenerál, druhej ... druhej je prostě austrijská ostuda, která dopadla jak morová rána na Čechy. Za co, pane Bože za co? Boryš fck.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zle,matičko, zle....Tak tohle od pana K.H.Borovského mě v poslední době napadá stále častěji.. asi 150 let staré, ale dnes víc a víc aktuální.Někdy si říkám, co by asi Havlíček na dnešní situaci napsal?? Dagmar

      Vymazat
  3. ..když vidím a slyším "jeho jasnost", tak si vzpomenu
    na srandistu Štuchala, jak vypráví vtipy
    o degenerovaných lordech

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaká jasnost, lže a lidi se mu smějou. Nezná žádnou řeč a česky dvě slova - demokrákcie a hodnoty.

      Vymazat
    2. Vemte si do jakého morální bahna upadli havloidé, sluníčkáři a vítači, protestantské sekty a katolické církevní zlodějiny, když z nenávisti k Zemanovi a ve své zhrzelosti z prohrané prezidentské volby spolupracují s americko-vatikánskou šelmou na likvidaci českého národa a přitom si přihřívají si polívčičku na policejních provokacích zaměřených na diskreditaci protiuprchlického a mírového hnutí. Vytahováním vlajek ukrajinských nacistů a tibetského otrokářského režimu, štvaním proti Rusku a podněcováním k útočné válce, pak ukazují pravou tvář islámského a pravicového klerofašismu za maskou havloidní přetvářky, křiváctví a falše.

      Vymazat
    3. Já zase na Haškovy povídky ze starého mocnářství s nezapomenutelným Františkem Smolíkem a jinými.

      Vymazat
    4. Já zase na Haškovu povídku Činnost moderního diplomata:
      http://www.rodon.cz/admin/files/ModuleKniha/858-Jaroslav-Hasek-Povidky-I.pdf

      Vymazat
  4. Tak jako je vekslující Horáček (přezdívaný pražskou galerkou dlouhoprsťák Hadí ocásky) knížecím pohuňkem, tak je nacistický předvoj majdanský Schwarzenberg loutkou Bilderberga. Prominentního restituenta, islámského a pravicového klerofašistu vozícího vládním speciálem pomoc spolubojovníkům IS do Lybie, devianta obhajujícího uprchlípnické útoky na ženy a děti, henleinovce Karla v kandidatuře na prezidenta nahradil kavky obírající Horáček. Společná touha přepadnout Rusko zůstává.

    OdpovědětVymazat
  5. Trochu mimo "mísu", omlouvám se, jdu do "hajan", perly žijící mrtvoly, Černohorce mne nezajímají. Dnes jsem si užil v TV "Události, komentáře". Jednoznační vítězové Hašek, Volfová, částečně Fiala. Propadl totálně Zaorálek, Laila a moderátor. Trochu jsem chápal Janečka(malinko).

    OdpovědětVymazat
  6. Vlastenka


    Doporučuju toto video německé TV, v němž se otevřeně mluví o snaze USA a globální fin.oligarchie rozbít ekonomicky, sociálně i kulturně bohatší Evropu na národně nekompaktní země.
    Stojí to za vidění (slovenské titulky), není to nějak dlouhé.

    https://www.youtube.com/watch?v=SqLG2xnmGE4

    OdpovědětVymazat
  7. Promiňte, ale tento článek jsem nečetl. Názory pana feudála mne již dávno přestaly zajímat. Akorát mu takto stále udržujete částečnou popularitu. Stejné je to u Kalouska, ten si ve své negativní popularitě přímo chrochtá, hlavně, že se o něm ví a mluví. A
    pořád toho starého pána nebuďte...

    OdpovědětVymazat
  8. Špion kokta a dnes na PL špion Alexandr Vondra.To jsou hlavní původci zla v čr. Měl by zalést , ale kavárna ho nutí vystupovat ve zdělovacích prostředcích.Tento člověk je zrádce a podkan.

    OdpovědětVymazat
  9. Co je to podkan ?

    Myslíš asi potkana, 7:49 - neboť tvůj příspěvek se jen hemží gramatickými chybami a proto není ani trochu
    důvěryhodný...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě zajímá spíše obsah než forma. I negramot může mít občas dobré myšlenky.

      Vymazat
    2. To ovšem neplatí o našem Kájovi von Bahnhof. Ten by se nezmohl na žádnou myšlenku, natož dobrou.

      Vymazat
  10. Lidská práva a kapitalismus? Ha, ha, ha! To přece nikdy nešlo, nejde a nepůjde dohromady.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale to je přece to hlavní, jako svoboda a demokracie. Je ale jenom pro ty vyvolené a k sobě blízké.

      Vymazat
  11. Maine herr, Kárl dobrotivý noblesní, Kdiš ten diplomasie nás na té lesnic šůle neušili, tak so mám chudák telat? President nejsem, Chymna neumim, nykgo mne nemá rát, má švestr furt dej mi Karl muj majetki, any na to pifo nechse nygdo se mnou jit. Já musela stežovat f Bildoberg, ona fas brzo znišit, pamatovala, vy Bémiše švajnerajn!!!!!!!!!!!!!!!!!!Chrrrrrrrrr.....Johan, saprlot...cista plena, ale chonem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chštjel šem še fychátchřžit,echrhm, chše nechni mochšné, šebyse mochla chteráácholi chlafa chteréchocholif státu vychjadřchofat k zachraňyšní politichce tocho chterécho schátu, anichšby ufjedomila, nebo potachřšmo prodichštutofala, echrchm, svoje vychjadchofání se kchotaschám zachraňychšní politichy na úsemí cisícho státu běchem sfé zachraňychšní náchštěfy. Uff, uch se mi sasejc udělala chloušiška u hochavice, tak si alechspoň zachspífejme:
      "chtéé tomofmúj, chtéé tomof mujchúj.. Fóda chušíí póschálinách..."

      Vymazat
    2. 12:37 12:41
      Celej Kadlík nakříženej ještě s mluvou toho debila Havla!!! Ale jinak dobře,Vy:-DDDDDDD

      Vymazat
  12. 9:34 skromá připominka: Vše je co píšete pravda. Nelíbí se mi ale ta Vaše zášť k Židům. Dle mého názoru je to národ jako jiný. Holt v dějinách měli možná smůlu, že v diaspoře jim byly svěřeny v různých zemích špinavé peníze, proto se stali bankeři. V Polsku např., ale teď nevím za jakého krále to bylo, bylo židovským bankéřům nařízeno, že mohou půjčovat Polákům na nízký úrok - což mělo být přičinou nízkých zisků židovských bankeřů - stal se opak. Všichni si půjčovali u "žida" a židovští bankeři sbohatli. Židé jsou určitě moudrý národ - vemte si jen židovské vtipy - které jsou nejvtipnější - protože si v nich Židé dělají legraci ze samých sebe. Čili Židé, jako málo kdo, jsou obdaření schopností se pravdivě na sebe podívat. To jaksi asi neumí ti, co razí takové pojmy židobolševici. Ruská revoluce roku 1917, ať říká kdo chce co chce, byla určitě positivní zkušenosti a lidstvo si myslím, se k ní - k té zkušenosti z ní - vrátí, již třeba z toho důvodu, že ten kyžený kapitalismus pro který jsme tak horovali v roce 1989, je v koncích. Nejsem žádný hluboký myslitel, protože mi chybí vzdělání a s hloubkou myšlenek, to je třeba jak se šachem - dobrým šachistou nebudete, pokud vám chybí šachové vzdělání - hodiny ztrávené nad studiem šachových knih a hodiny ztrávené nad partiemi. Myslím si ale, že soudobé Rusko nebo také Čína, je na tom daleko lépe, než např. USA, Britanie apod. Rusko a Čina jsou totiž země, které mají zkušenost s režimy, které dnešní propagandou jsou označené jako totalitní. /zajimavé, že tato propaganda dává do jednoho pytle sovětské Rusko a nacistické Německo/. Pokud Čína a Rusko budou potřebovat provést ve svých státech nějaké společenské změny, tak budou mít k dispozici zkušenost 70 let v tzv. totalitním režimu a mohou se poučit z chyb, které se během těchto 70 let staly. Nevím, co bude již nyní dělat USSA, kde je přímočarý vývoj - pořad v kapitalistickém duchu za celých 200 let jejich existence a kde lidé o nějakém jiném zřízení než kapitalistickém nejsou schopni vůbec uvažovat, na čemž se podepsal také významně senator McCarthy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I když mám dobré a vysoké vzdělání, musím s vámi souhlasit. S malým podotknutím: podle podpory senátora Sanderse bych soudil, že i velká část Američanů, především mladých, už ten jejich kapitalismus také nechce! Pavel P.

      Vymazat
    2. Karel Marx, a on to musel vědět, neb jeho děd rabín Mordochai byl židem po všech stránkách, v knize K židovské otázce z roku 1843 napal mimo jiné toto:

      "Židovství se udrželo nikoli navzdory dějinám, nýbrž díky dějinám.

      Občanská společnost neustále rodí žida ze svého nitra.

      Co bylo o sobě a pro sebe základem židovského náboženství? Praktická potřeba, egoismus.

      Židův monotheismus je tudíž ve skutečnosti polytheismus mnoha potřeb, polytheismus, který činí předmětem zákona božího i záchod. Praktické potřeba, egoismus — to je princip občanské společnosti a vystupuje jako takový v čisté formě, jakmile občanská společnost ze sebe plně zrodila politický stát. Bohem praktické potřeby a zištnosti jsou peníze.

      Peníze, to je žárlivý bůh Izraele, bůh, který nestrpí vedle sebe žádného jiného boha. Peníze degradují všechny lidské bohy — a mění je ve zboží. Peníze jsou všeobecná hodnota všech věcí, hodnota, která se ustavila sama pro sebe. A proto zbavily celý svět, svět člověka stejně jako přírodu, jejich svérázné hodnoty. Peníze, to je člověku odcizená podstata jeho práce a jeho jsoucna; a tato cizí podstata člověka ovládá a člověk se jí koří.

      Židovský bůh sestoupil na svět, stal se bohem světa. Směnka je židův skutečný bůh. Jeho bůh je jen ilusorní směnka.

      Názor na přírodu, který se tvoří za panství soukromého vlastnictví a peněz, je skutečné opovržení přírodou, praktické zneuctění přírody, která sice v židovském náboženství existuje, ale existuje jen v obraznosti ...Jakmile se společnosti podaří zrušit empirickou podstatu židovství, čachr a jeho předpoklady, je žid znemožněn, protože jeho vědomí už nemá předmět, protože subjektivní základ židovství, praktická potřeba, se zlidští, protože se zruší konflikt mezi individuálně smyslovou a druhovou existencí člověka.

      Společenská emancipace žida je emancipace společnosti od židovství." Konec citátu

      Vymazat
  13. Tady je zajímavý pohled na konec 19. století a začátek 20. století:

    http://uloz.to/xamvt67/bezruc-rar

    OdpovědětVymazat
  14. Kdyby všichni Židé byli skutečně takoví velci mamonáři, proč jich je tolik mezi bolševiky v sovětském Rusku, proč sám Marx jak říká mnoho lidí byl sám Žid, proč v Izraeli vynalezli ta zemědělská družstva /omlouvám se, zapomněl jsem jak se jmenují/, proč je tolik významných spisovatelům, vědců, umělců, nositelů Nobelovy ceny židovské národnosti. Proč byl Einstein také Žid. Odkud ten hon na židovství, který byl v Evropě možná odjakživa, ale také na přelomu 19.-tého a 20-tého století a před první světovou válkou antisionismem nasákl i nedovzdělanec Adolf Hitler. Proč to antižidovství nyní - stejně jako před oběma světovými válkami. Prý /ještě poznámka na okraj/ s rozvrstvením bohatství ve společnosti to je teď stejné jako před vypuknutím I. světové války.

    OdpovědětVymazat

Reklama