Reklama

.

.

sobota 28. května 2016

Svět se zbláznil: Regiment mediálních cenzorů

Tereza Spencerová
28.5. 2016   Literárky
Američané sice tvrdí, že s Rusy v Sýrii nespolupracují, ale může to být jinak, sděluje Tereza Spencerová ve svém pravidelném shrnutí týdenních událostí. Komentuje též stav v Rusku a na Ukrajině a rovněž vznik nového pracoviště našeho Ministerstva vnitra, které má bojovat s ruskou propagandou.

Američané horečně anoncují útok na Rakká. Jen anoncují, nebo i chystají? Několikrát jste nařkla USA, že dobytím Rakká si jen chtějí na poslední chvíli zajistit „místo v dějinách“ porážky džihádu v Sýrii, a rozebírali jsme též fakt, že podle toho, kolik toho „pomlátíte“ vojensky, se k vám budou chovat u jednacího stolu. Nuže, o kterou z těchto „mission objectives“ se teď snaží Američané? A kam se posunuli Rusové a Asadova vojska? Byly zprávy o ztrátě vojenské techniky a zlých explozích na pobřeží Sýrie.

Začnu lehkou opravou: Nikdy jsem USA ze snahy „dobýt si“ v Sýrii taky něco pro sebe „nenařkla“, mluvila jsem o tom, že je to ruská nabídka, která reálně padla. Něco jako: Přidejte se a odneste si taky vavřín, protože v téhle válce nejde o to, jestli bude někdo jednoznačným vítězem, ale o to, aby nakonec byli všichni aspoň trochu spokojení, a tudíž nechali Sýrii být. V uplynulých dnech se znovu začalo mluvit o tom, že Rusko nabídlo Američanům „koordinaci“ útoků proti Daeši, což Američané odmítli. Přinejmenším oficiálně, protože současně se zahájením útoku „amerických“ Kurdů a jejich arabských spojenců na Rakká začala syrská armáda shazovat letáky, které vyzývají obyvatele rovněž Daešem obsazených oblastí u sousedního Dejrizoru, aby odešli ze svých domovů, což značí, že se chystá ofenzíva i tam. A bude souběžná s tou proti Rakká; a co víc, Kurdové, kteří jsou americkým „esem“ v boji proti Daeši, oficiálně konstatují, že svou ofenzívu proti Rakká koordinují i s Ruskem. Pokud to tedy mám shrnout, oficiálně se USA s Ruskem v Sýrii „nekamarádí“, ale vedou souběžnou ofenzívu s nasazením sil, které koordinují svůj postup s Ruskem. Takže se vlastně „kamarádí“, ale nesmí se to říkat nahlas, aby nevznikly snad nějaké drby nebo tak něco. A kdyby se drby přece jen objevily, tak se dají odmávnout třeba vytrvalým americkým odmítáním „separovat“ své džihádisty od Al-Káidy a vystavit je tak ruským náletům. Naopak, různé party fanatických hrdlořezů jsou dál pod americkou ochranou a lídr Ahrár aš Šám dokonce před pár dny zajel přímo do USA, na což ministerstvo zahraničí USA reagovalo tvrzením, že „o tom vůbec nevědělo“. Je tu tedy další porce pokrytectví. Pokud ale máte silný žaludek a důsledně se v ní prohrábnete, zjistíte, že například na onom východě Sýrie, kolem Rakká a Dejrizoru, se přece jen děje cosi konstruktivního. Jako by ta porce pokrytectví, čiré hlouposti a hájení teroristů na severu Sýrie byla nutnou cenou za náznak zdravého rozumu na tamním východě. Svým způsobem je to vše vlastně až neuvěřitelné.

V této chvíli se přitom ale jako důležitější zdají být postoje Turecka a Saúdské Arábie. První se netají tím, že do Sýrie vyslalo speciální oddíly, jejichž cílem může být Daeš, ale také nemusí, protože novoosmanská duše je široká a hledí daleko za horizont stávajících hranic. Aleppo pro ně v tomto směru vždy hrálo klíčovou až mytologickou roli. A Saúdové už otevřeně vyhrožují Spojeným státům, že budou financovat džihád v Sýrii, i když na to nemají vlastně už ani peníze, jen aby dosáhli čehosi hmatatelného, v jejich konkrétním případě svržení Asada. Čili obě země se jaksi svým „sponzorům“, tedy Západu, vymkly zpod kontroly a to nemůže znamenat nic dobrého. Tedy pro Sýrii a pro vyhlídky na ukončení války.

Co se týče syrské armády, situace často připomíná houpačku – sice nyní využila mezidžihádistických bojů a obsadila vcelku snadno několik strategických měst v damašské provincii, na jihu Sýrie ale vyjednává s džihádem o příměří a jinde pak tu něco dobude a tu něco zase ztratí. Ve finále se sice asi dá konstatovat, že se rozloha vládního území neustále zvětšuje, ale v posledních měsících to jde hodně pomalu. Faktem přitom ale zároveň je, že se armáda soustředí na „dočišťování“ džihádistických kapes na už ovládnutém území, které pokrývá 80 procent obyvatelné (tedy bez pouště počítané) Sýrie, takže dojem velmi pomalého dalšího postupu může být i oprávněný, byť třebas s ohledem na realitu mylný.

A když mluvíte o zničených ruských vrtulnících na základně, tak ano, viděla jsem satelitní fotky ze Stratforu. To je asi tak všechno, co k tomu můžu říct. Rusové to popírají. A pokud vezmete v úvahu, že se onehdy ukázalo, že nemocnice, kterou mělo v Aleppu zničit syrské letectvo, snad ve skutečnosti vůbec ani neexistovala, tak si odsud z Prahy netroufám vůbec nic říkat, natož hodnotit. Třeba je to pravda, třeba ne. Z hlediska vývoje války jako takové je to ale beztak bezpředmětné.


Hynek Kmoníček se svou typickou nenuceností nadnesl v minulých dnech několik poznámek k situaci v Sýrii: Je to tam, jako kdyby vzbouřená kasárna v Litoměřicích bojovala proti Kralupům. Definitivní uspořádání vlády a moci se dohodne asi až příští rok, a pokud ne, zemi hrozí rozpad. Zatímco v Ženevě oficiálně jednají vláda a opozice, ve Vídni se Írán a Saúdové – čili „sponzoři“ – dohodli, že jejich „sponzorovaní“ opravdu začnou jednat. Zatímco Asadovým alavitům jde o fyzické přežití, jiným jde o džihád a jiným zase jen o „prachy“, stručně parafrázováno. Inu, ředitel zahraniční sekce KPR nebyl zrovna západně konformní. Čili... Co si z toho finálně poskládat a co upravit či upřesnit?

Také mi už dlouho vrtá hlavou, odkud se berou ta bombastická čísla o obětech syrské války. Některá se už blíží k půl milionu, ale přitom, když sledujete informace z tamního bojiště, obvykle zjistíte, že po „dvou týdnech prudkých bojů“ na obou stranách dohromady padlo třeba i dvacet lidí. A takových „bojů“ je tam spousta. Stačí si pustit příslušná videa: na liduprázdné pláni občas někdo někam vystřelí, zakřičí u toho Alláhu akbar, pak se nechá ještě poplácat po ramenou spoludžihádisty, kteří už asi neumějí nic jiného než ono Alláhu akbar, pak video dalších pět minut sleduje tu prázdnou pláň, pak zas někdo kamsi vystřelí a zase se začne skandovat… Nechci tím nijak shazovat lidskou tragédii, kterou Syřané už šestým rokem prožívají, ale na druhou stranu je jasné, že představovat si tamní válku jako třeba bitvu u Verdunu nebo u Kurska není na místě. Tím spíš, že válka dnes má jinou podobu – stačí si připomenout těch skoro 150 mrtvých lidí, které nyní zabil Daeš při několika sebevražedných útocích v Latakii a Tartúsu.

Nafouknutým číslům ale přesto rozumím, protože všechna pocházejí ze Západu a nedají se nijak doložit. Tato praxe začala přitom už v Libyi, kde jsme – my, Západ – Kaddáfímu přičetli 50 tisíc civilních obětí, abychom měli morální argument ho zmasakrovat a zničit funkční stát. Jakmile se ale válečný kouř ztratil, našlo se asi pět tisíc obětí a většinu z nich navíc měli na svědomí „naši demokratičtí hrdlořezi“, které jsme si tam navozili z Afghánistánu a odjinud. A velké počty obětí v Sýrii zase mají ukázat Asada coby strůjce všeho toho zmaru, jako diktátora, který masakruje vlastní národ, a obhájit tak naše snahy ho svrhnout. Jako kdyby zabíjení cizích národů bylo nějak mravně přijatelnější, nebo co. Nicméně, až jednou válka skončí a dopočítají se i lidé, kteří mezitím uprchli do zahraničí, vsadím se, že „mortalita“ bude výrazně nižší než se aktuálně uvádí.

Opravdu nevím, kdy se dojedná – a hlavně s kým – definitivní uspořádání moci v Sýrii, ale Rusko prý už sepsalo návrh nové „syrské ústavy“ a v ní jsou omezeny prezidentské pravomoci, stejně jako role armády v mocenském pavouku, a navrch k tomu nově vzniká „regionální shromáždění“, což by měla být jakási decentralizační varianta parlamentu. Před časem se říkalo, že na nové ústavě pracují Rusové společně s USA, ale nevím, zda je text, o němž se nyní spekuluje, koordinovaný, nebo jen ruský. V každém případě ale platí, že Asad zůstává v čele státu, protože tam ho vynesou jakékoli volby, které by kdo v Sýrii uspořádal, a ostatní se uvidí. A uvidí se teprve i to, jak zareagují Írán a Saúdové. Je totiž pozoruhodné, že zatímco se saúdští monarchové topí ve svých problémech a přitom jsou s to už jen kazit ostatním postup třeba právě v Sýrii, íránské jednotky spolu s libanonským Hizballáhem kromě Sýrie bojují i u iráckého Mosulu a podle některých zdrojů dostal Hizballáh za úkol začít vojensky „obtěžovat“ právě Saúdy. A v tomto ohledu by se tak postavil po boku svého arcinepřítele, tedy Daeše, který má stejné úmysly, rozdělují je jen motivy… Je to neuchopitelné. That is the Middle East.

Když jsme u té konformity, tak naše demokracie získá zásadní vymoženost: Při Ministerstvu vnitra vznikne Centrum terorismu a hybridních hrozeb. A bude se zaměřovat i, jak jinak, na tu zapeklitou ruskou propagandu. Mladí nadějní analytici z tzv. Evropských hodnot jásají, že to oni to prosadili a že teď začne ten správný šturm proti stovce webů, které tu ruskou propagandu u nás šíří. Terminologií sportovního redaktora: Vaše pocity?

No tak určitě: Je potřeba jezdit nahoru a dolu, po zadku, fakt makat od první minuty, abysme tu ruskou propagandu nějak dostali pod tlak, donutili ji k chybám a udělali si aspoň pár šancí. Musíme jezdit po křídlech, posílat dlouhý pasy někomu na hlavu, protože prostředkem, teda normálně, to asi nepude. Dyk nám trenér (z Ameriky) přece v šatně říkal, že když budem pořád střílet, tak tam určitě i něco spadne, ne?

Ne, vážně... Co na to říct? Jestli si náš stát myslí, že naším hlavním problémem v současnosti je ruská propaganda, tak potěš. V době, kdy v Americe mainstreamovým médiím věří 6 – slovy šest – procent občanů a v Evropě se tomu situace začíná blížit a kdy se většina našich myšlenkových, hodnotových a politických konstruktů tak nějak bortí, je samozřejmě dobře, že si vytvoříme regiment mediálních cenzorů, kteří určí, co je pravda, co ne, a kdo za všechno může. A náležitě ho samozřejmě i potrestají. Jak si přece někdo v demokracii může dovolit nesouhlasit s oficiálním názorem, který pravidelně předkládají autorizované a certifikované firmy typu Evropských hodnot?

Není to k uzoufání? Po čtvrt století budování demokracie jsme v mnoha ohledech zase tam, kde jsme byli. A zase vidíme, jak je blbost všeobjímající. Nenapadá někoho, jak se dá z tohohle bahna vybřednout?

U příležitosti průjezdu amerického konvoje, který, a to máte pravdu, není vzhledem k faktu našeho členství v NATO ničím mimořádným, nám mladí nadějní analytici sdělili zásadní doporučení: Měli bychom prý usilovat o spojeneckou základnu na našem území či, případně, o prvky americké protiraketové obrany u nás. Které jsme nechtěli v Brdech. Čili máme to chtít teď? Jak se též díváte na bičování evropských členů NATO za to, že dávají málo na obranu? A zejména... zejména na všeobecné úsilí NATO vměstnat na hranice Ruska nové jednotky a techniku a ideálně s nimi provádět masivní cvičení?


Zrovna čtu naprosto skvělou sbírku komentářů italského historika Franka Cardiniho nazvanou Chalífa a Západ. A autor v ní mimo jiné konstatuje, že americké základny na italském území jsou důkazem americké okupace Itálie, a tudíž i toho, že Itálie není svrchovaným státem, který by si mohl rozhodovat sám o svém osudu. Celá západní a jižní Evropa je fakticky okupována Spojenými státy, a pokud bychom přijali Cardiniho logiku – a já ji přijímám – tak je volání po americké základně u nás srovnatelné s Bilakovým „zvacím dopisem“ z roku 1968. Chápu, že ti zmínění „mladí nadějní analytici“ jsou někým placeni, a tak pějí píseň toho, jehož steaky a burgery jedí, ale z hlediska skutečných a akutních potřeb České republiky jsou to naprosto „zbyteční lidé“.

Jádro pudla je samozřejmě skryté v tom, že Spojené státy – velmi intenzivně skupované Čínou, mimochodem – mají poslední funkční odvětví průmyslu, a tím jsou zbraně. Když dnes nutí členské státy NATO, aby naplnili svůj vynucený závazek vynakládat na zbrojení dvě procenta rozpočtu – a tím držet nad vodou americké zbrojaře – je to vlastně jen partikulární zájem USA. Evropa s tím nemá nic společného, ale právě Evropa je tlačena do konfliktu s Ruskem… Neustálým omíláním teoretické možnosti války se vytváří ta správná atmosféra, lidé jsou na tuto možnost jaksi „navykáni“, aby pak zbytečně nebrblali a věděli, že válka je přirozeným vyústěním toho, co se nyní odehrává. Otázka přitom zní vcelku jednoduše: Necháme se zmasakrovat v případné válce s Ruskem jen proto, aby naši američtí partneři měli radost ze zisků? Pokud si řekneme, že ano, protože pohlazení od strejdy nebo tety při nějaké slavnostní snídani v Bílém domě za to rozhodně stojí, tak ano, tak si zmasakrování asi opravdu zasloužíme.

Ukrajina vypadá jako šťastná země, která neustále něco oslavuje. Minulý týden byla hrdinkou zpěvačka Jamala, vítězka Eurovize, zatímco tento týden bude asi patřit pilotce Savčenkové vyměněné z Ruska. Co Savčenková vlastně znamená?

To máte pravdu! Dva přešťastné týdny! Stačilo počkat dva roky po puči, zničit a znovu rozkrást celou zemi, rozpoutat válku a vše se nakonec vyplatilo – Ukrajina je světová!

Ale vážně. Fakt jsem věřila, že je Putin diktátor, kterému na životě nějakých dvou rozvědčíků nebude záležet, takže se mi výměna za Savčenkovou dlouho nezdála pravděpodobná. A najednou – během pár hodin – je hotovo. Paráda pro všechny tři, jichž se to týká. Ale z hlediska „pozitivního“ vývoje na Ukrajině to nemá žádný význam, naopak – někdo se začne ptát, jak to, že Putin Savčenkovou vyměnil u příležitosti druhého Porošenkova výročí v čele státu, takže vlastně Porošenko „musel“ dát Putinovi za tyto píárové body něco na oplátku… Další se nadchnou a „pilotka Naďa“ se bez ohledu na spáchané zločiny stane na Ukrajině i v západní Evropě hvězdou, která dá Ukrajincům zapomenout na hlad, bídu, zmar a neštovice. Prostě infotainment, díky němuž se nyní dozvíme hafo věcí o ruských věznicích, které si nebudeme moci ověřit, ale každý, kdo o jejím vyprávění zapochybuje, se ocitne v hledáčku novodobých českých cenzorů…

Co tedy Savčenková znamená? Píár. Jamala vydržela týden; nevím, jak dlouho vydrží Naďa. Osobně mě ale mnohem víc v týdnu zaujal pochod asi deseti tisíc příslušníků Azova na kyjevský parlament. Jejich vůdce Andrej Bileckij poslancům otevřeně pohrozil likvidací, pokud splní minské dohody a vyhlásí volby na Donbasu. Šel z toho až strach…

Erdogan nám zle zatápí. Opravdu: Buď prý bezvízový styk, nebo „nazdar“. Komentátoři zmiňují další možnost nárůstu autoritářství a islamizace v Turecku, Evropané a konkrétně i Češi nad vidinou „bezvízových“ Turků nejásají.

To je otázka za milion a ani nevím, jakému příteli na telefonu volat. Evropa je v pozici terče a Turecko v pozici střelce. Dokud budou USA upřednostňovat strategickou výhodu Turecka pro své plány, bude Evropa prohrávat, protože bude vždy umlčena a donucena akceptovat vše, co Bílým domem hájení Turci udělají. Mimochodem, další téma, u kterého by se hodil povzdech typu „Škoda, že Evropa není svrchovaná“.

A když nyní Německo tvrdí, že je dohoda o bezvízovém styku „v nedohlednu“, tak se jen snaží uklidňovat zbytky Unie, protože je velkou neznámou, jestli něco jako EU ještě opravdu existuje. Pokud bychom totiž vycházeli z předpokladu, že o Unii rozhoduje její společná politika, tak je samozřejmě jasné, že Evropská unie už neexistuje. Pokud bychom vycházeli z dojmů a přání, tak ano, byrokracie Unie pořád „jede“, tudíž „srdce tluče“. Je ale bizarní, že Einstein potřeboval na teorii relativity tři písmena a jedno čísílko, Archimédes si pro svůj přelomový zákon vystačil (v českém znění) s dvaceti slovy, a EU reguluje prodej hlávkového salátu 23 tisíc slovy… Obávám se, že mladým generacím to bude připadat už úplně normální.

Abychom byli spravedliví, ani v Rusku to nevypadá všelijak. Medveděv se podřekl, že na vyšší důchody by nemusely být peníze, a Putinova kancelář to raději nekomentovala. Sociální situace je podle pozorovatelů těžká. A k tomu opoziční aktivista Navalnyj dostal za přihlížení policie „na budku“ a v interview pro Le Monde přiznal, že Putin odklonil pozornost Rusů od korupce k otázkám národní hrdosti. Inu, kdybyste žila v Rusku, jak byste si to všechno asi přebrala? S ruskou duší, ale scvrkávajícím se obsahem peněženky.

Rusové oficiálně přiznávají nárůst chudoby o deset procent, takže v reálu to bude vyšší číslo, ale i tak asi Rusko „upadá“ mnohem pomaleji, než jsme předpokládali nebo rovnou plánovali. Možná jsme přitom podcenili i po dekády zdokonalovanou schopnost Rusů „mlčky strádat“, ale v každém případě tam žádné hladové bouře nepropukají. Lidé si místo toho „utahují opasky“, protože se ocitli na nacionalistické vlně vzdoru proti Západu. Začali jsme na Rusko tlačit – stačí si vzpomenout na naši péči o dnes už zcela zapomenuté ruské gaye, snahy o bojkot olympiády v Soči, puč v Kyjevě a rozšiřování NATO až k ruským hranicím atd. atd. – a Putin toho všeho jen využil ve svůj prospěch, vybudil v lidech patriotismus, „vrátil“ jim Krym, postavil se západní „agresi“… Co je proti tomu nějaká prázdná peněženka, že?
Nicméně, pokud jsme u té chudoby, tak EU nebo USA oficiálně vykazují zhruba stejná čísla, a to i bez sankcí, čistě jen v důsledku oficiální neoliberální politiky. Připadá mi paranoidní, že se bavíme tím, jak sankcemi ubližujeme Rusku, zatímco na své vlastní občany kašleme. A když říkám „my“, tak myslím jen úzkou špičku lidí, kteří z toho něco mají – my ostatní jsme úplně mimo a jsou nám jen předkládány výsledky jakéhosi tlaku na Rusko, z nichž máme mít povinně radost.

Norbert Hofer sice nevyhrál rakouské volby, ale jako kdyby, s odpuštěním, namočil do mraveniště. Protože mravenci splašeně pobíhají. Juncker sdělil, že „Evropa se bude muset zbavit obtížných strávníků“. Novináři píší o hrozbě nárůstu populistických stran a ohrožení EU. A Anne Applebaum se rovnou děsí nového „národního socialismu“ – vzhledem k výhradám „krajně pravicových“ stran k TTIP, evropskému volnému obchodu či k euru. Jak celé toto křepčení pojímáte vy? Nejen optikou rakouských voleb, spíš jaksi brýlemi na dálku.

Mravenci pobíhají – a ze všech sil přitom nálepkují – protože se jim bortí mraveniště. Politika tzv. tradičních levých a pravých stran, které se točily kolem bezbarvého středu a lišily se od sebe po dekády jen rétorikou, ale nikoli skutečnou politikou, vytvořila situaci, která už se spoustě lidem zdá být neúnosná. To pak stačí postavit jakoukoli „hmatatelnou“ myšlenku proti rozbředlým a významově vytunelovaným programům „tradičních“ stran a máte zaděláno na volební zisk.

A to, že se voliči všech „tradičních stran“, které už v běžném životě dokázaly spousty lidí totálně zklamat a znechutit, museli v Rakousku spojit, aby nevyhrál Höfer, je dostatečně výmluvné. Zase se tu totiž vynořil princip „menšího zla“, kterým v poslední době zachraňujeme už skoro vše, na co se podíváte. Žádné řešení jako by už lidem nebylo ku prospěchu, některá jdou dokonce přímo proti zájmům většiny obyvatel, ale je třeba je přijmout, protože ostatní varianty jsou prý ještě horší… Čili naše elity nás dovedly až do světa špatných a ještě horších možností. Děkujeme! Jakoby se svět už úplně zbláznil, a my si toho jen nevšimli.

Rakouské volby ukázaly, jak je tamní společnost rozdělená. A totéž platí i pro mnohé další evropské země. Je jen otázkou času, kdy v té či které zemi (nebo ve více zemích) ve volbách – doufejme, že stále ještě většina přemýšlí v této dimenzi – zvítězí nějaký „populista“ nebo „národní socialista“. A ať je bude někdo nálepkovat jakkoli, nikam jen tak nezmizí. Tito politici a jejich stoupenci totiž nepadají jen tak z nebe, ale jsou „vedlejším produktem“ dosavadní západní politiky…

Na závěr tradiční otázka: Co dalšího bychom příští týden měli sledovat?

Namátkou. V Sýrii by mohl nastat vývoj v bojích na východě země, média budou plná Nadi, lídři Evropské unie se chystají na prodloužení sankcí proti Rusku, na Hillary Clintonovou vyplouvají další a další nepěkné věci… Stačí si vybrat.

31 komentářů :

  1. Podívejte se na reakci unijních politiků na propuštění Savčenkové, stojí to za to

    OdpovědětVymazat
  2. Je to tragické i komické současně. Čtvrt století po sametu a budování "demokracie", zakládáme cenzuru, ryze totalitní orgán, který popírá již samotnou existencí hlavní atribut skutečné demokracie. Svobodu slova. V Čechách máme takové přísloví, že dobré dílo se pochválí samo. A pokud ono dílo bude skutečně dobré, nikdo neuvěří, i kdyby mu ho denně tisíckrát haněli a pomlouvali, že je špatné. Leda, že by na tom dobrém něco podstatného smrdělo. Ten smrad je skutečný a vydává ho mrtvola demokracie. Desítky a stovky trolů nám do nebe vynášejí tuto smradlavou mrtvolu, která je již dávno mrtvá. Základním pilířem skutečné demokracie je svoboda slova a skuteční novináři - hlídací psi demokracie.

    OdpovědětVymazat
  3. Paní Spencerová jako vždy palec nahoru. Přesto by bylo dobré obecenstvu alespoň naznačit, proč by mělo být Rusko náš nepřítel a proč bychom proti němu měli bojovat. V případě války to já osobně vidím na dezerci k Rusům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to Pí. Spencerová nemusí odpovídat, obecenstvu to je všeobecně známo již dlouho, jen tobě to poněkud uniklo.

      Tím je NEROSTNÉ PŘÍRODNÍ BOHATSTVÍ RUSKA!!!

      Vše ostatní se od tohoto odvíjí!
      Za Uralem je mnoho a mnoho rozlehlých oblastí, které DODNES nejsou ani probádané a nikdo neví co všechno se tam skrývá.

      Taktika je jasná, Oslabit Rusko jako celek a rozdrobit jej na malé kousíčky. Ty se pak poměrně lépe ovládají i bez přímého vojenského zásahu! Jen je třeba hodně pomáhat při tom "drobení", ale to je už samostatná kapitola.

      Vymazat
    2. 7:38 Na vaši otázku je jednoduchá odpověď, jenom zůstaňte při faktech:
      - nikdo nechce Rusko napadnout, Rusové už sto let potřebují vnějšího nepřítele a i když žádný není, tak si ho vymyslí pro svoje obyvatelstvo. Že jim to žerete, je s podivem
      - jediný , kdo tady veřejně z velkých předtsavitelů států vyhrožuje, tak to je Putin. Najděte si jeho výroky o tom, jak se ho má Evropa bát. Např zde: http://zahranicni.eurozpravy.cz/evropa/117085-putin-vyhrozuje-zapadu-jadernym-uderem-tohle-pry-vzkazuje/
      a nebo zde docela nedávno:
      http://ceskoaktualne.cz/2016/05/zpravy-ze-sveta/putin-vyhrozuje-rumunsku-v-souvislosti-s-protiraketovym-stitem/

      - a nejhorší je, že si dovolil vojensky intervenovat do jiného suverenního státu v Evropě. To je asi to nejhorší.

      O nějakém nerostném bohatství si nemusíte nic vymýšlet. Důvody nedůvěry k Rusku od Západu jsou přesně ty, které jesm popasl nahoře. Všimněte si , že to jsou doložitelné fakty a ne nějaké domněnky. Na všechny tyto body je plno zdrojů a dají se ověřit. Na rozdíl od výroků: Západ chce ukrást Rusku bohatství, Západ chtěl vybudovat nějakou základnu na Krymu, atd..

      Vymazat
    3. 14:08 - Děkuju ti za skvělý, inteligentní humor.
      My přece nechystáme válku, my tam ty vojáky a základny instalujem, abychom Putinovi udělali radost, aby nás mohl spálit jadernýma zbraněma.
      A ten Krym taky, kdyby nám ho Putin nevzal, tak bychom tam museli postavit základnu, aby si ji tam náhodou nepostavil Putin.
      Základny, to je to poslední, co by USA chtěly po světě rozmisťovat. Americké heslo zní: Žádné základny. Ale Rusko musí úplně odzbrojit. Rusko je totiž největší základna na světě. Žádná z těch více než sta amerických základen po světě není tak velká, jako Rusko, a tak dobře vyzbrojená.
      A my přece nemáme nic proti Rusům, ať si klidně žijí někde mimo Rusko. Ale budeme je muset zrušit, protože nás stále ohrožují. Až je zrušíme, bude na světě konečně mír, to je to jediné, po čem s amerikou toužíme.
      Potom už jenom zrušit Číňany. A potom Íránce. Potom už jenom Sev.Koreu. A pak ještě Kubu. No, a nutné bude zničit Venezuelu, protože nás uráží.
      No, a jestli se někdo bojí, že by těch obětí bylo moc? Jakých moc? My používáme jen americké bomby a ty jsou nejdemokratičtější na světě! Ti mrtví to musejí chápat, že demokracie není zadarmo.
      Stačí jen sledovat fakta.
      PB

      Vymazat
    4. 19:49 mýlíš se. základny a radarové stanice stavíme na území NATO proto, abychom byli lépe ochráněni. Kam si Rusové namíří a míří své zbraně, je skoro jedno.
      A základny ? Kdyby měli Rusové nějaké přirozené partnery ve světě, tak se vsaď, že by tam měli také své základny.
      Ale nemají nikoho, kdo by je chtěl. Tak je to.

      Vymazat
    5. Anonymní 29. května 2016- 14:08 a 20:11 - milý pane, Vy jste hloupý jak necky. Vy vážně věříte tomu, že nějakých pár pitomých základen s tisícovkou vojáků v Pobaltí, by ochránilo tyto státy, kdyby je RF chtěla napadnout? Teď se tam přesouvá dalších 4000 amíků. Pro pánaboha, co v konvenční válce znamená 4000 vojáků? To není ani jedna divize. Hitler jich měl v roce 1941 142 a přesto dostal na prdel. Váš odkaz na vyhrožování Putinem Rumunsku, je další hloupost. Rumunsko si nechaalo postavit špionážní radar s prvky PVO zaměřený na RF. To jako měl Putin říct, děkujeme vám, že jste povolili Amíkům postavit toto zařízení. Já jsem nikde nečetl, že by jim vyhrožoval. Akorát jim připomněl, že se tímpádem stali dalším terčem v případě vypuknutí války. A ještě poznámka k tomu obrannému radaru v Rumunsku. Když je opravdu jen pro obranu, co tam dělají ty Tomahawky? Ty jsou pro jeho obranu? Rozuměl bych tomu, kdyby tam byly nějaké systémy "země-vzduch", nebo "protiraketové systémy", ale ne Tomahawky. To jsou nízkoletící rakety, vyloženě určené pro ničení pozemních cílů nepřítele, tedy útočné zbraně. A opokud jde o ruské základny ve světě, pokud jste postarší a v roce 1962 jste již byl na světě, tak si zajisté vzpomenete na situaci, kdy byl svět doopravdy na pokraji války. Putin si to zajisté dobře pamatuje a nemá zájem vyvolat podobnou situaci.

      Vymazat
    6. Idea za tim je , aby se EU-NATO donutilo bojovat za usacku zamery a cile..Pamatuju doby kdy jsme si prali aby prijeli usaci nas osvobodit a dnes si prejeme aby nejen vodprejskli, ale aby nas Putin vysvobodil a osvobodil, protoze to zase sami neumime...

      Vymazat
  4. Chválím článek.
    To mě zaujalo,jestli opravdu zatlačí USA na Německo,ohledně víz pro Turecko.Jak vidíme,Německo jako prodloužená páka USA,rozhoduje za celou EU.Kde je Francie,kde je Anglie,naprosto selhávají.No nevím,jestli se to ujme,vrahové do čela států,sice na Ukrajině to jinak nejde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. USA nemusí na Německo nijak diplomaticky tlačit. Německo je ve vztahu k USA okupovaná země. Poddle okupačního protokolu z 28. listopadu 1945, mají USA na území Německa "časově neomezený status pobytu".

      Vymazat
  5. Ještěže máme takové hlavy. Díky. Řádky nemají konkurenci. Zdeněk Hrabica

    OdpovědětVymazat
  6. Ďábelsky tah Putina ? Vrátit Ševčenkovou na Ukrajinu byl velmi dobře promyšlené ! Tato psychopatka dostala místo ve vládě a hlavně se i vrátila do nacistického vojenského oddílu ! Porošenkovy nejen že ne poděkovala ale v nejblížši době mu hodí i smyčku kolem krku !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to tak vidím. Vrácení té psychopatické lesby je pro UA danajským darem. Než aby zdechla v ruském kriminále a stala se mučednicí pro fašouny, ať si ji zamordují sami Ukrajinci. Než se tak stane, urychlí procesy nutné k tomu, aby nasranost normálních Ukrajinců dosáhla nadkritické hodnoty

      Vymazat
    2. Taky to tak vidím. Vrácení té psychopatické lesby je pro UA danajským darem. Než aby zdechla v ruském kriminále a stala se mučednicí pro fašouny, ať si ji zamordují sami Ukrajinci. Než se tak stane, urychlí procesy nutné k tomu, aby nasranost normálních Ukrajinců dosáhla nadkritické hodnoty

      Vymazat
    3. Předpokládám, že myslíte N. Savčenkovou. Když jsem sledoval zpravodajství z jejího návratu, tak přesně to mne napadlo. Tato psychicky nestandardní osoba a mediami ověnčená labuť bude dravou a divokou rybou v ukrajinském politickém rybníku. Může jim tam pak natropit díky své roli národní hrdinky pěkné víry. Ještě patrně budou chlapci litovat toho, co s ní sehráli a z ní udělali, a tiše zoufat, že si ji v Rusku nenechali.
      KR

      Vymazat
    4. Musím ještě dovysvětlit. Řada běžných Ukrajinců bude zakrátko v šoku z politických tahů a vystupování nově instalované národní hrdinky N. Savčenkové a začne se ptát, zdali toto má být skutečná národní hrdinka a co je to za lidi, kteří ji do této role nainstalovali. Průvod majdanistů opět prořídne. Stejně jako řídly davy příznivců OF a VPN - a to tam tak "svérázné" osoby jako N. Savčenková nebyly.
      Na Ukrajině, podobně jako jinde ve střední a východní Evropě, probíhá přeobsazování postů národních hrdinů, jako jeden z kroků morální a hodnotové dezorientace a rozvrácení zdejších komunit (národů). Uvidíme, zda a jak se to loutkovodičům zdaří. Dá se očekávat, že se opět ukáže, morálka má také svoji třídní tvář, že morálka a hodnoty vykořisťovatelů a morálka a hodnoty vykořisťovaných se přinejmenším míjejí.
      KR

      Vymazat
  7. Der Spiegel:USA ziadaju viac NATO pomoci v boji proti IS.V interviu pre Spiegel povedal sef-poradca prezidenta Obamu,ze NATO musi hrat jednu cekom dölezitu ulohu v boji proti IS.To znamena,vdaka tomu,ze sme v tomto obrannom pakte,pojdu nasi vojaci bojovat,branit nasu slobodu,napr.do Syrie.Zaujimave je citat nazory nemeckych citatelov..........Nato,ako obranny spolok,este viac destabilizovat,este viac znicit,zabijat,sme nepoucitelni.Staci,ked Turecko/NATO/a spolok prestane podporovat IS teroristov.Prevazuju taketo nazory.M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do prkýnka, naučte se dělat za čárkou a tečkou mezery. Texty zde jsou zarovnány do bloku a když tam nedáte mezeru, kdo to má po vás číst?

      Vymazat
    2. Doporučuji i mezeru před otazníkem, Nobody !
      A před ! TAKY ...
      Gutenberg

      Vymazat
  8. Já vím, jak z toho bahna vybřednout. Vůbec nic nemusíme dělat - oni se sami odkecají. A vždy byl nejúčinnější aktivní blbec. A těch máme díky našemu školství neurékom. Na světě je mnoho velkých srážek, díky USA, přeto vždy byla a bude opět nejhorší srážka s blbcem.

    OdpovědětVymazat
  9. Rusko je obchodním partnerem evropy a celého světa nejen v energiích, ale i ve zbraních, nyní i průmyslu, dává vyjimečnou možnost jistoty číně.
    Amerika nepotřebuje rusko, amerika potřebuje válku, potřebuje zničit ruský potenciál, který brání jejich vlastním aktivitám.Rusko nabízí zbraně úspěšněji, než amerika, prodává levnější ropu, než amerika, levnější plyn a má na zeměkouli oproti americe většinu, v uskupení brics.Sečteme li totiž rusko, čínu, indii a brazílii, máme mnohem víc duší, než kolika vládnou usa s jejich vazaly.k rusům se přidala sýrie a irán, takže fakt nevím.....
    Rusové nepotřebují válku, rusům stačí setrvalý stav.USA potřebují válku, raději víc, jinak se z té hromady hoven nevyhrabou.
    Zapomínají na to, že s rusem se válka vyhrává velice obtížně.....
    Rus se zahrabe v zemljance, bude žrat svoje exkrementy a na ohýnku uvaří ekrazit, kterým vypaří nepřítele i s technikou.
    Blíží se konec nejdelšího období míru v evropě.
    Jsme spojenci ameriky,dobře nám tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  10. Tady(NR) jen praskaji cévky vztekem,že Naděnka je doma.Vy tupé stádo to budete žvejkat hodně dlouho,co?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mýlíš se, bambulo. Máme radost, že psychopatka Naděnka je doma, a že svým soukmenovcům na Okrajině Ruska ještě zadělá na vrásky. Ať si ji zabijí vlastní soukmenovci, než aby ji živili v Rusku a dělali z ní hrdinku a mučednici. Sláva Ukrajině, hrdinům sláva, blbečku!

      Vymazat
    2. 17:40 mýlíš se Ty. Nějaká pilotka je úplně každému jedno. Ale že Putin opět touto výměnou musel přiznat, že jeho vojáci operují za hranicemi jiného suverenního státu, tak to je ta správná bomba.
      Putin prostě ustupuje už nečekanou rychkostí ze svých pozic, asi mu teče do bot a to především v ekonomice. Podniky v Rusku chudnou, nemají na investice a upadají. Dokonce i vydané státní dluhopisy na 5% jsou jasnou ukázkou bídy v Rusku. Za menší procenta by to nikdo nekoupil !
      Jenom pro zajímavost - Němci mají úroky na státních dluhopisech okolo 0,05% !!! cítíte ten rozdíl ?

      Vymazat
    3. No, já nevím, jestli Ukrajina tu zběsilou Naděždu měla chtít zpátky. Tím se šíleně posílilo Rusko, které teď může ty dva kluky poslat jako posilu na Ukrajinu, a oni tam udělají po Ilovajsku a Děbalcevu další kotel. To si měl Poroš rozmyslet, protože ti dva Rusové ho vojensky zničí na Donbase, a zběsilá Naděžda ho vyžene z Kyjeva do Ruska, kde má ty svoje čokoládovny Rošen.
      Ke špatnému i dobré: konečně bude moci jezdit na dovolenou na Krym, a mít radost, že je ruský.
      PB

      Vymazat
    4. 19:07 Naprostý souhlas !
      Včera mi zrovna ten blbec, ruskej blbec Putina,
      nabízel polorozpadlej, kopřivama zarostlej a vůbec zaostalej
      BAJKONUR za moji ARCHU Noemovu (TOP stav )...

      ...asi víš, kam jsem ho posral ! ! !
      MM

      Vymazat
    5. PS: Takže ten rozdíl je cítit, trochu...
      ...pardón..
      MM

      Vymazat
  11. Fotky Stratforu vrtulníkové základny T4 jsou klasický, navíc špatný Photoshop:-D
    Podle IS, měl základnu zasáhnout jejich GRAD.
    Měli trefit cisternu, od které měl chytit zbytek, včetně čtyř vrtulníků.
    Zajímavé ale je, že se se Stratforem nedomluvili na důkazech:-D
    Podle kráterů na těch fotkách, by totiž měly rakety GRAD zasáhnout přesně ta místa, kde stála na původní fotce různě rozmístěná auta, a to jak nákladní, tak osobní a rovněž přesně ta místa, kde stály vrtulníky:-D
    To by nezvládly žádné přesné dostupné podobné zbraně, ne tak plošně střílející GRAD:-D
    Něco takového je možné provést jen ze vzduchu, přímým náletem, nejlépe vrtulníkovým.
    Vzhledem k absenci všech těchto zbraní u IS, je informace o zničení základny T4 celá podvod ze strany Stratfor. Že je Stratfor US organizace, je pak už jen třešnička.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžete prosím sem hodit odkaz, kde je ta fotka, nebo pokud to bylo video, k disposici se podívat? Díky.

      Vymazat

Reklama