Reklama

.

.

pondělí 6. června 2016

Další černá díra na obzoru - rychlovlak

Ivan David
6. 6. 2016
Právě sleduji v ČT pozoruhodnou diskuzi (HydeparkCT24) o projektovaném rychlovlaku. Prý z Drážďan do Prahy a pak z Prahy do Brna a dále do Břeclavi. Moc krásné!


"Kolik to bude stát?", ptají se samozřejmě diváci a to nejenom ti, kteří posílají své otázky do vysílání. Host vysílání Pavel Surý (generální ředitel Správy železniční dopravní cesty) se vykrucuje. Cenu neřekne, připouští řád stamiliónů na jeden km, snad 600 miliónů. Expert v TV pan Novotný konstatuje, že rychlodráhy ve Francii stojí asi 220 miliónů za km, v Japonsku 230 miliónů.

Jaká bude návratnost, klade logickou otázku diváka paní redaktorka. Pan Surý se vykrucuje než dospívá k pěkné formulaci, že se musíme rozhodnout, jestli budeme patřit do "klubu zemí, které mají rychlodráhy". Paní redaktorka se nenechá odbýt a opakuje znova svoji otázku. Pan generální přiznává, že to není ještě úplně spočítané....

Podnikatel v dopravě pan Jančura argumentuje, že se nemá smysl přínos přepočítávat na peníze, že důležitý je "zejména společenský přínos". Asi má na mysli přínos pro jeho společnost, která provozuje jen nejvýnosnější trati. Na to jsme zvyklí - privatizace zisků a znárodňování dluhů.

Padla otázka na celkové náklady, pan Surý zmínil částku 500 miliard - včetně vozového parku. Pak by bylo třeba získat prostředky z "evropských fondů". To je skvělé, vynikající kšeft pro zahraniční dodavatele. "Evropské fondy" jsou peníze z našich daní, do kterých drobet přidá Brusel a současně stanoví podmínky, na co smí být použity.

Jako člen vlády jsem se značně divil, když jsem se seznámil s některými projekty schválenými předchozími pravicovými vládami (tehdy, v minulém století) ještě existovaly rozdíly mezi pravicí a levicí). Projekty byly projednány a pak schváleny ministerskými experty a pak vládou. Zřejmě je kromě autorů nikdo nečetl. Studie o návratnosti vycházely z nesmyslných předpokladů. Prostě byly zfalšovány... Projekty doběhly až do smutného konce. Nebyly ztrátové. Aspoň ne pro ty, kteří na nich vydělali.

Připravuje se zřejmě další skvělý projekt rozsahem srovnatelný například s "fotovoltaikou".

Máme mezi sebou množství gaunerů na místech, kde se rozhoduje. Působí nám obrovské škody. Nebojme se je označovat jako nepřátele. Vzhledem k obrovským škodám, které působí, a s ohledem na tresty pro běžné zloděje, by bylo přiměřeným trestem "zastřelení za úsvitu". A to jsem humanista.

Oni však dožijí v přepychu. Takový je u nás trest pro největší zemské škůdce.

60 komentářů :

  1. Tak to jsme sledovali to samé a mělli jsme ty samé pocity. Jenže já zde v této zemi neznám nic co by nepřinášelo miliardové zisky našim politikům a jejich kamarádům. Celá politika je totiž postavena špatně.

    OdpovědětVymazat
  2. A že vy se vy blbci nestaráte o Zemanův 1/2 bilionový hypertunel - kanál Dunaj-Odra-Labe??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co ty inteligente? Co s tím mám dělat? Mám jít na hrad dávat trenýrky? Nebo mám jít na poradu ka panu Šapitó? Navíc to není zatím ani ve stádiu přípravy, zatímco rychlovlaky ano.

      Vymazat
    2. No minimálně bys mohl začít bolestně kvičet jako kvičíš v případě rychlodráhy, která má na rozdíl od zemanového megalomanského pomníčku aspoň nějaký smysl.

      Vymazat
    3. No ty jsi blbej, jak auto bláta

      Vymazat
    4. Proč tomu hajzlovi nájemnýmu odpovídáte? Slyšeli jste přece o placených amerických trollech ze Svobodné Evropy, Evropského domu, Filozofické fakulty UK, Českého rozhlasu? Celá oddělení se za peníze zabývají tímto trollingem, aby vyplivli smradlavou slinu a odvedli pozornost od článku.
      http://aeronet.cz/news/zname-seznam-ceskych-diverznich-objektu-vyuzivanych-k-informacni-valce-proti-rusku-cesky-rozhlas-na-spici-trollingu-unikly-snad-dokumenty-jaderneho-vyzkumu/

      Vymazat
    5. Hele Pepan,ten by byl zajisté užitečnější a levnější se zpětnou vazbou.Myslím tím finanční.Jančura už to má v hlavě a nepustí se toho.A je mu u zadku,že vlaky jsou prodělečné!Ty dotace z EU a finanční záruka státu,ta je žene kupředu.Ksšeft opravdu jak fotowoltaiky,ne li horší!A kdyby Pepan chtěl napadat pana MuDr.Davida,tak právě kvůli tomu,že nechtěl držet basu,ho zlikvidovli!Jasné Peíno Vyskočů?

      Vymazat
    6. Kremelskej mopslík Punťa nedal svým Ivánkům poskočkům zatím patřičný povel, až ho dám budou nadávat na jakejkoliv kanál, a třebas i na poklop od něj:)

      Vymazat
  3. Vysokorychlostní tratě by mohly mít efektivitu pouze tehdy, pokud se z nějakých důvodů (palivová krize) silně potlačí doprava silniční a letecká. Nejen osobní doprava, ale i přeprava nákladů.Už při současné úrovni automatizace lze předpokládat vysokou hustotu dopravy. K tomu by však musela existovat přesná analýza.
    Protože ropy je ještě na dlouho dost, tak taková racionální představa nehrozí. Kamiony budou nadále jezdit z jednoho konce evropy na druhý, letecká doprava bude zřejmě ještě houstnout.
    Takže skutečně platí, že současná púolitická garnitura sice neví přesně, proč by se to mělo stavět (abychom byli in), ale zaručeně ví, kolik z toho kápne. A jde o to, kdo bude u "kasírování a kešování". Zaplatí to, no kdo jiný, občan této země. J.B.
    U kanálu Odra Labe je to podobné. Může to dobře sloužit, a taky nemusí. Podle toho, kdo to bude "šafářovat".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně že nad nedávnými zprávami že Číňani už postavili přes 10.000 km rychlodrah jste tu radostí skákali 5 metrů do vzduchu a bědovali jste jak ČR je 100 let za opicemi a jak upadáme.

      Jste neuvěřitelně pokrytečtí idioti. Jen hledáte záminky proč a jak špinit naši zem a svobodný systém který tak nenávidíte.

      Vymazat
    2. neznáte mapu mudrlanti. DOL už je ve stadiu přípravných jednání, investovat to bude čínská soukromá společnost v rámci části hedvábné stezky do nitra evropy. první etapa soutok moravy a dunaje umělým kanálem na slovenské straně s terminálem v hodoníně, realizace předpokládaná do pěti let, investice čínská. takže zemanův megalo projekt asi bude dříve než nesmyslný železnice z prahy do dresden.
      čau

      neb cokoliv čínské nebo ruské jest je pro náš mejnstrým tabu takže holenkové nutno číst nezávislé zdroje.
      Slávek

      Vymazat
    3. 22:16 Impulsem pro převedení kamiónů na koleje nemusí být jen palivová krize, stačí moudrá vláda jako ve Švýcarsku. Tam referendem odsouhlasili stavbu Gothardského tunelu pod Alpami (otevřen 1.června, nejdelší na světě) a přestavbu navazujících drah na rychlodráhy. Občané si dobrovolně referendem zvýšili DPH a ze zvýšení stavbu financovali. Po plném zprovoznění natolik zvýší poplatky kamiónům, že se velmi prodraží vlak nepoužít. Doprava se zrychlí a ještě je chráněno životní prostředí. Pokud se u nás postaví rychlodráha, pak vláda musí najít odvahu natolik zvýšit mýto, aby bylo výhodnější přepravovat zboží vlakem. Pokud to neudělá, je rychlodráha jen postradatelným přepychem.

      Vymazat
    4. To Slávek, 6. června 2016 23:03.
      Neměl byste nějaké odkazy, moc mě to zajímá (možná na to "praskne" část mé zahrady - a zbytek nebude bez vláhy).
      Děkuji předem, Děda.

      Vymazat
    5. 22:27 Nesrovnávat ČÍNU a nás.Délka mezi stanicemi je asi jako 1/3 naší země.Potom lidé na tak velké dálky nejezdí autem,ale skočí na vlak.V Drážďanech jste z Prahy za jak dlouho?

      Vymazat
  4. vy Davide budte raději ticho.Za vašeho ministrování se kradlo až se hory zelenaly a vy jste v tom jel také a také vás to brzy doběhne to si budte jist.Zmetci jako vy mají ještě tolik drzosti že budou poukazovat na své bývalé kolegy zloděje jen aby si do budoucna udělaly púdu pro další politickou kariéru.Vy máte žaludek.nejste vy náhodou žid?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímalo vy mě, co MUDr. David na postu ministra zdravotnictví udělal pro onkologicky nemocné, když jsou několik desítek let ve prospěch zisku farmakomafie zametány pod koberec metody úspěšné léčby. Co ti pokusní králíčci s vypadanými vlasy, zuby a ochrnutí po řezání, ozařování a chemoterapii? Příběh pronásledovaného MUDr. Jurkoviče a zašlapané Fortýnovy devitalizace je u nás snad každému znám. V zahraniční pak Simonciniho terapie infůzemi jedlé sody nebo Dr. Burzynského léčba antineoplastony extrahovanými z obyčejné moči zdravého člověka. Imunity vybičující GcMAF (zkratka znamená Globulin component Macrophage Activating Factor, tedy Faktor aktivující makrofágy s globulinovým komponentem)zdá se býti nově vzříšenou autohemoterapií.

      Vymazat
    2. Co se týká podvazování nádorů, tak si to zhatili pacienti sami. tak dlouho chtěli aby už už to bylo až to tedy udělali, jenže podle jakýchsi mezinárodních pravidel se museli použít pacienti hodně nemocní, tedy již skoro neléčitelní a také podle toho dopadly výsledky. Proto nebylo povoleno tuto metodu dále provozovat. Kdyby pacienti počkali, tak se to mohlo zavést do praxe pomalu a tak jak se má. Toto vím od onkologa, který opravdu kapacita. Tak nežvaňte hlouposti.

      Vymazat
    3. Jdi už stou kritikou Židů do prdele,zhovadilče!!!!!Ve středověku měli povolený pouze půjčování peněz a obchod,takže se toho drží do dnes jako hovno košile!

      Vymazat
    4. Proboha, to jste takový gauner, Nováku? Že se nestydíte, hulváte, obvinit pacienty. Každý tady v republice ví, že podvazování nádorů je úmyslně zašlapaná léčba, kdy byl záměrně stanoven protokol, o kterém bylo předem známo, že nemůže mít naději na úspěch. To je tak Nováku, když MUDr. Fortýn úspěšně podvazoval hlavní nádor a fungovalo to i u beznadějných případů, tak farmakomafie nařídila podvazovat metastázy a ministerstvo splnilo její zadání, aby to nefungovalo. Stejně jako v USA zfalšovali testy Burzynského antineoplastonů, kdy bílé pláště předstírali léčbu a přitom podávali dětem silně zředěnou dávku a nechali je schválně zemřít. Příště všeználku Petr Novák 7. června 2016 6:54 nežvaň hlouposti o věcech, o kterých nic nevíš, neznáš.

      Apropó, co je špatného zeptat se, co pan David na postu ministra zdravotnictví udělal pro onkologicky nemocné, když tyto jednoduché, levné a úspěšné metody léčby rakoviny jsou známy desítky let?

      P.S.: Podle mého je lékař - chirurg povinen při otevření pacienta nádor devitalizovat a zachránit mu život! To je hranice mezi lékařem a Mengelem. Říká se tomu Hippokratova přísaha.


      Jiříku tolik okolo tumorů mammy a předem Ti přeji hodně úspěchů a radostných výsledků tam, kde jiní budou i nadále psát jen úmrťáky a posílat pacienty do krematoria. … Nechybíš, jestli si to za dlouhých zimních večerů v klidu přelouskáš a vůbec nepochybíš, když tuto chirurgii třetího tisíciletí budeš aplikovat a pomáhat tam, kde současná chirurgie nic nezmůže a ani nemůže, jelikož odstranit beze zbytku maligní tumor a jeho metastasu dokáže opravdu jen devitalizační chirurgie. Je jednoduchá, účelná a hlavně účinná…


      Budu se jednou dívat tam z toho chirurgického nebe na Tebe a tvé žáky, jak lidem pomáháte a jak brány krematorií zůstanou uzavřeny a z komínů se přestane kouřit…!


      Ještě jednou Tě bouřlivě zdravím

      Tvůj Karel Fortýn a všichni z Kačerova a Blbníkova


      Více informací na: http://www.celostnimedicina.cz/rakovina-lecba-podvazanim-cev.htm#ixzz4Avgx6yqW

      Vymazat
  5. Mezi ty škůdce patříte také p.Ivane Davide.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mezi polistopadovou vládnoucí garnituru zcela určitě. Slouhové zbrojařské lobby a farmakomafie.

      Vymazat
    2. Opět si vymýšlíte. David byl z vlády odejit právě proto, že šlapal farmakomafii na kuří oka.

      Vymazat
    3. Tak to si děláš prdel, komu šlapal ředitel PL Bohnice jako legální dealer "drug" v Praze na kuří oka?

      Vymazat
  6. rychlovlaky, letiště, dálnice, .
    v době kontejnerové přepravy a internetu netřeba
    pokud potřebují miliardáři dálnici z Vídně do Drážďan, tak ať si jí zaplatí ze svého. důchodci a samoživitelky ji nepotřebují. a rychlodráhu taky

    OdpovědětVymazat
  7. Pan David má pravdu, že při současném stavu morálky a kontrolních procesů, je lepší se do velkých projektů nepouštět. Zákonitě skončí velkou ztrátou pro náš stát a neexistencí jakéhokoliv viníka.
    Situace se zlepší, budeme-li mít přijatý zákon o referendu a odvolatelnosti politiků. Také o trestní odpovědnosti politiků, jak vyžaduje p. Okamura. Potom se také do těchto funkcí nepohrnou přednostně lidé, kteří si chtějí namastit kapsu, ale lidé, kteří budou chtít pro republiku něco udělat. P.K.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem si opět povšiml dalších věcných, inteligentních a šarmantních přípodotků.
    I. David byl (již po několikáté) odhalen jako Žid.
    Teď již chybí aby byl také demaskován, že je současně i zarytým a militantním islámským teroristou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promiňte, ale mi to také přijde jako když zloděj křičí chyťte zloděje. Víte vůbec co to byla opoziční smlouva a tehdejší vládnutí funkcionářů ČSSD za toleranci rozkrádaček organizovaného zločinu ODS?

      Vymazat
    2. Opoziční smlouva byla dohoda, že se k moci nedostane vlastizrádná koalice lidovců, uhelných skladů a zelených.

      Vymazat
    3. Hezky, o spálené zemi a potrestání tunelářů po volbách ani muk. https://cs.wikipedia.org/wiki/Opoziční_smlouva

      Vymazat
  9. Nebyla to zrovna ČSSD, která se podílela na polistopadové reformě veřejné správy a přijetí ústavního zákona o vytvoření vyšších územních samosprávných celků, díky kterému máme spoustu papalášských darmožroutů navíc (tzv. krajská zastupitelstva) a musíme jezdit každou kravinu vyřizovat na kraj?

    OdpovědětVymazat
  10. Kategorický nesouhlas!

    No já si tady pro změnu s panem Davidem dovolim nesouhlasit. Železniční dopravu je dle mého soudu třeba maximálně podporovat rozvíjet. V tomto ohledu doporučuji povšímnout si Švýcarska, které i přes extrémně náročné přírodní podmínky masivně buduje síť železnic a to i přes to, že dálniční síť ve Švajcu není nic extra. je, ale s Německem se to srovnávat nedá. Čím si to vysvětlit? Železnice má totiž cca 1/10(!) valivého odporu silniční dopravy. Z toho titulu má výrazně menší energetickou spotřebu a to řádově(!) a navíc elektřinu jsme schopni si doma vyrobit (ČR patří dokonce k největším vývozcům v evropě). A přitom má železnice pozitivní dopad na zaměstnanost.

    Jiná věc je dohlédnout na to, aby takový projekt nebyl jen záminkou k tunelování. Zde s Vámi souhlasím. Ale v principu budování železnic a podpora hromadné dopravy, zejména železniční, je správná cesta. Otázka je jen co konkrétně a hlavně jak?!
    Příkladně Ficův nápad železnici pro penzisty a studenty zdarma se na první pohled může jevit jako populistické gesto, avšak má v sobě celou řadu pozitiv. podobně bych to viděl s rychlodráhou prpojující česká a evropská města. Rozhodně je to rozumnější projekt naž výstavba nových mezinárodních letišť. Nebo dokonce nesmysly jako kanál Odra-Dunaj-Labe! Které by byly mnohem dražší a na které hlavně nemáme dostatek vody! (nejsme v deštném pásmu jako Panama!)

    Zdraví Vás a v dobrém s Vámi nesouhlasí
    JiB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Železniční dopravu rozvíjet ano, ale ne rychlovlaky ale na dopravu nákladu. V našich podmínkách stejěn žádný rychlovlak nepojede i kdyby se dělo bůh ví co. I kdyby byla trať na 300k/h, tak u nás se bude jezdit maximálně 160...

      Vymazat
    2. Přílady:
      1.V Chebu na budově nádraží je mramorové poděkování fondu PHARE za financování elektrifikace úseku Cheb-Státní hranice(12 km).
      Peníze se od roku 1998 jistě nějak uplatnily, ale elektrifikace hotova není, mezinárodní rychlíky už přes Cheb přestaly jezdit.
      2. na stránách www.zsr.sk se fiktivně dejte na cestu z Bratislavy do Chebu. Pojedete přes Wien, Passau, Nürnberg , obloukem přijedete od západu.
      Můžete jet i ze Žiliny do Klatov, dopadne to podobně. Pokud si myslíte, že vás slovenští nacionalisté sabotují, dejte si směrovou stanici Praha (Brno nestačí, propgram odpovídá, že požadované spojení neexistuje). Spojení přes Prahu je asi o 3 hodiny DELŠÍ.Evropa zná způsob, jak se dostat z Bratislavy do Chebu, jen Čechům je nedostupný.
      3.Na stránkách www.regensburg.de najdete i českou verzi projektu Moldau-Donau-Bahn. Protože měla jezdit od roku 2015, nic nekomentuji.

      Vymazat
  11. Je to tak, ovčané jsou opět připraveni skočit jim na špek stejně jako kdysi reformním komunistům, kteří se přímo podíleli nebo tolerovali 50. léta a dojili socialismus stejně jako polistopadoví papaláši kořistili z kleptokracie.

    OdpovědětVymazat
  12. Když vybudovali TGV ve Francii, spočítali, že efektivní je spojovat aglomerace s pěti a více miliony obyvatel. Určitě od té doby klesly pořizovací a provozní náklady, ale jistě je záhodno si návratnost propočítat, protože ČR bude patrně na hraně návratnosti.
    Rychlovlaky v Číně mohou růst jako houby po dešti, neboť Čína má 2,5 krát více obyvatel než EU, resp. asi jako 125 Českých republik. Počet milionových měst se počítá na mnoho desítek, pěti a více milionvých měst a aglomerací je několik.
    Valivý odpor kolo-kolejnice je sice násobně nižší, než pneumatiky po silnici, leč zdaleka to není jediná nákladová položka. Dopravní a přepravní činnosti a zabezpečení jízdy vlaku plus údržba trati jsou personálně náročnější než u automobilní dopravy. Dráha, natož rychlovlak nevedou do každé ulice, takže železniční a obdobně lodní přeprava se takřka neobejdou bez automobilní přepravy ke koncovému příjemci.
    Kanál Labe-Odra-Dunaj je krásná idea, ale vůbec není jasno, co by se po něm vozilo. Zatím jediné zboží, pro něž bylo ohlášeno využití, jsou velké výkovky vítkovických železáren. Po Labi se už řadu let nevozí ani uhlí do Chvaletic, kterému je zcela fuk, zdali kvůli stavu vodní hladiny dorazí do elektrárny v srpnu či v říjnu. A u jiných druhů komodit, kromě kamene a štěrku, zdaleka taková benevolence se lhůtou doručení není.
    To, že vodní doprava vychází nejlevnější, je dáno její námořní částí - velké hmotnosti na velké vzdálenosti, doprava říční už zdaleka tak levná není.
    Náklady jednotlivých druhů doprav se složitě porovnávají. Např. uživatelé lodní dopravy neplatí za použití vodní cesty. Automobiloví dopravci platí mýto za dálnice a část silnic 1. třídy (jak ve kterém státě) a paušál za použití ostatních silnic (silniční daň). Vlastnící letadel neplatí při jejich nákupu DPH. Za naftu a benzín seplatí spotřební daň, za elektřinu nikoli, atd. Teď zkuste spočítat, která doprava je nejefektivnější. Stejně z toho vyleze hybrid, protože jen těžko budete parníkem obsluhovat horskou chatu, na Vikárku koleje okolo sv. Víta nepoložíte, autem noviny po řeckých ostrovech nerozvezete. Těžko spočítáte přínos metra v okamžiku, kdy na povrchu živly a nehody zastaví tramvaje a autobusy (a naopak). Jak spočítáte efekt metra jako případného úkrytu před přírodními a společenskými živly. K tomu oprávněná poznámka o efektu pro tuzemské dodavatele staveb, zařízení a strojů.
    Vyhodnotit efektivitu nějaké dopravy je velmi vrstevnatý, komplikovaný úkol. Sralbotka, zadolárek na to určitě nemají, od "Velké kapsy" by to bylo nedůvěryhodné, Ťok by na to možná měl, ale k čemu by mu to bylo, když ostatní tak složitou problematiku chápou rozhodně hůře než aritmetiku své kapsy či příkaz od loutkovodiče.

    Obsah zdejší diskuse k odbornému tématu dokumentuje žalostnou úroveň diskutujících. Jedni zaútočí na autora, patrně proto, aby odvedli pozornost od tématu článku, a tak ponechali čtenáře v nevědomosti. V diskusi by totiž mohli přijít k úhoně, když by přečtením odbornějších pohledů zjistili, kde všude jaké problémy jsou a co je třeba pro jejich porozumění a vyřešení. Druhá skupina je s úrovní znalostí ohledně dopravy na tom podobně jako vláda, poslanci a další političtí příživníci a proti jejich frázím a floskulím staví svoje fráze, hesla, předsudky, přežité poučky apod.
    KR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drahý KR,
      žalostnou úroveň má především Davidův výpotek který nemá s odborností vůbec nic společného. Nepřináší vůbec žádná fakta, ale jen ubohé blábolení o "gaunerech na místech kde se rozhoduje, které je potřeba zastřelit za úsvitu". Takže si nestěžujete na diskutující, ale na autora.

      Vymazat
    2. 1:49 - díky za rozumný příspěvek, pro mnohé, co dávají přednost osobním a vulgárním útokům až příliš rozumný.
      Volič-Vilč

      Vymazat
    3. Ano pane KR, diskuze nemá potřebnou úroveň, ale leckterým příspěvkem, a zejména vaším, ji dost rychle nabývá.
      Otázka je zřejmě neobyčejně "širokospektrální". Nejen cenou, nejen návratností, nejen současným politickým a finančním rozkrádacím marazmem. Proto bych, kdybych moh, rozhodování nenechal jen na technickoekonomických odbornících, na politicích, na jim nadřízených lobbistech, na zahraničních vlivech atd.. ale také na široké diskuzi občanů.

      Z toho důvodu na 100% souhlasím se zde výše uvedeným názorem PK z 6. června 2016 23:11. O realizaci velké investice neuvažovat, dokud nebude zákon o referendu, odvolatelnosti a trestní odpovědnosti politiků. Tedy v tom zcela souhlasím i s panem Davidem.
      Nicméně veřejnou a odbornou diskuzi považuji již nyní za žádoucí.

      Ještě bych rád podotkl:
      Kanál DOL zřejmě není alternativou k rychlostní dráze. Jde o investici s návratností snad i několik set let. Ta ale nemusí být nesmyslná. Jde o to pro koho. Čína, snad jako jediná, má volné peníze na tak dlouhé investice, a má v takové oblasti i zkušenosti. Zatímco pro typicky předlužené evropské státy by to byl nesmysl, spíš ekonomická sebevražda. Diskutovat je o to víc potřeba naše vlastní dlouhodobé mezinárodněpolitické zájmy.

      A rychlostní dráha? Ano, uvažovat podle Švýcarů - viz anonym 7. června 2016 0:25. Ale nejprve - co se současným těžkým nevyužitím stávajících drah?

      Hlavně ale nejprve účinné volby. Děda.


      Vymazat
    4. Díky pane KR a Dědo za racionální diskusi. Česká republika je lidově řečeno "pětník", na kterém stavět rychlodráhy pouze!!! pro vlastní potřebu je nesmysl. Má to smysl jedině jako součást mezinárodní sítě. Srovnávat to s Čínou může pouze idiot.
      A zrovna takový idiot místo věcné diskuse uráží a osobně útočí, tentokrát na I.Davida, jindy na pana Dvořáka. Na jednu stranu to sice otravuje, na druhou je to známka toho, že NR silně vadí zlodějským zmetkům a zrádcům země, takže jim stojí za to se sem navážet. Holt, musí se něco i vydržet. J.B.

      Vymazat
    5. To KR 7. června 2016 1:49

      Díky za smysluplný a vyargumentovaný komentář od kterého se dá snadno odpíchnout dál.

      Proč se dnes vytváří takové "megalomanské" stavby? Doprava jako taková je v dnešním světě dělby práce a kooperace bohužel nezbytným prvkem výroby a distribuce k zákazníkovi. Velké firmy již nemají sklady komponentů, ale tyto jsou (na úkor celé společnosti) "umístěny" v náklaďácách na silnicích. Komunistický tajemník Štěpán po svém propuštění z výkonu trestu v Tv prohlásil - parafrázuji - "S ČR je počítáno jako s logistickým centrem Evropy, kde bude potlačena vlastní prům. a zemědělské výroba a proto je tlak na dobudování dálniční a železniční sítě." A neuplynulo ani 20 let a máme to tu komplet! Takže jakékoli studie rentability a návratnosti jsou v zásadě liché a nadbytečné, protože tyto megastavby mají sloužit především megakorporacím, realizované ze zákulisí řízenými politiky, za peníze a potlesku naivního plebsu.

      Celý problém má mnoho rovin a já zmíním ještě jednu - FINANCE!! Všichni víme, že dolar a na něj navázané euro je v hluboké, latentní krizi. Rotačky jedou jako o život a chrlí inflační (ničím nepodložené) prachy. Tyto virtuální peníze je třeba převést na faktické a to se děje přes půjčky. Světová finanční situace je tak zoufalá, že mezibankovní reposazby (marže) se pohybují blízko 0%. Přesto finanční sektor má nejvyšší úroveň příjmů s vynaložením nejnižších nákladů (rentabilitu), s daleko nejvyššími platy a odměnami leaderů. I proto jsou úroky hypoték na nemyslitelném minimu a dále zvolna klesají. Už i tuzemské banky zavádí záporné úrokové sazby, což m.j. svědčí o přetlaku nekrytých peněz a očekávatelném blízkém zhroucení celého fin. systému. Jediné reálné peníze jsou vytvářeny prací a budováním trvalých hodnot. Proto nadnárodní bankéři směňují své nekryté papírky půjčkami za reálné hodnoty. Tím, že si státy půjčují, tak jsou nepozorovaně a "bezbolestně" připoutávány pod globální vedení a diktátem velkofinancí omezovány ve svých rozhodovacích pravomocech. Stávají se objektem nepřímého, ale o to efektivnějšího, zákulisního řízení.
      O tom svědčí např. 2,5 miliardová investice z dotacé EU do zesplavnění Vltavy sloužící k "PODPOŘE TURISTICKÉHO RUCHU"!! Nebo výstavba 3km žel. trati spojující Ostravu s regionálním letištěm Mošnov za pouhých 780 milionů - opět financovaných dotacemi EU. Návratnost investic je nevypočitatelná, rentabilita úsměvná!! To jsou skryté páky, kterými EU (bankéři) tlačí všechny dlužníky k poslušnosti a hrozbou vrácení dotací drží pevně pod krkem.

      Nekryté dluhopisy USA ve vlastnictví Číny jsou důvodem jejich směny za reálnou hodnotu investováním do výstavby a nákupů po celém světě - i zde v ČR. Ta samá logika byla za referendem ke garantovanému příjmu nyní ve Švýcarsku. Tam šlo navíc i o veřejnou korupci obyvatel, kterou si velkobankéři (ústy závislých politiků) chtěli koupit odpustek pro případ očekávaného krachu s vedlejším efektem podpory rozjezdu multikulti agendy.

      Mír s námi!
      Ferro

      Vymazat
    6. Děkuji za reakce.
      Nemohli bychom zde pobesedovat o návratnosti, o smyslu rychlodráhy?
      Kdo má zkušenosti s rychlodrahami v zahraničí? Odkud kam vedou, kdo jimi jezdí, kolik to stojí, je to dotováno? Je důležitá je zrychlení dopravy důležité jen pro osobní dopravu, nebo by bylo záhodno i zrychlit dopravu nákladní. Je to jen rychlost vlaku na trati, nebo také jízda přes výměny, v zastavěných oblastech, po nádraží, co odbavení cestujících, co navazující dopravy (abyste to, co draze získáte několikstakilometrovou rychlostí na trati neztratil čekáním na MHD, v zácpě v taxiku ap., v případě nákladní dopravy co s vlakotvorbou atd.
      Obávám se, že drtivá většina politiků vůbec nemá zdání o komplexu dopravy a přepravy a vidí možnosti zrychlení jen v rychlosti vlaku. Tím jsou ovšem na úrovni politiků a odborníků na konci 40. let minulého století.
      Přeji všem zájemcům o odbornější, kvalifikovanější a faktičtější debatu pěkný den
      KR

      Vymazat
    7. Anonymní7. června 2016 8:38
      Ferro, podobně jako Vy, vidím vztah k zahraničním investicím. Ty znamenají pouze jedno, že si zde zahraniční majitel něco koupí, nebo postaví. Vydělá na tom možná prodávající oligarcha (který fabriku pod cenou zprivatizoval), ale jelikož zisk vytvářený těmito zainvestovanými aktivy již proudí do zahraničí, stát z toho užitek nemá. Mzdy jsou malé, tak také daň ze mzdy není velkým přínosem a celý podnik si také většinou „zajistí“ daňové prázdniny. Takže jediný, kdo je ze zahraničních investic nadšen, jsou členové naší vlády, kteří „zajišťují“ ony daňové prázdniny.
      Ještě k tomu musím doplnit, že u firem, kterým vyprší daňové prázdniny, se vybírání daní prostě „nedaří“, jak nás bezelstně informuje ministerstvo financí.
      Takže opět stejná písnička, dokud nebude zavedena odvolatelnost a trestní odpovědnost politiků, veškeré vládní kroky se mění ve ztrátu našeho státu. P.K.

      Vymazat
    8. Čím jsem starší, více toho vím a méně mám sil a chuti něco převracet, tím více se mi líbí americká církev mormonská a tradiční společenství Amišů. Ne kvůli církvi a náboženství, ale pro to společenství, které má trvalé a tradiční hodnoty a způsob života z vysoka kálející na tzv. pokrok a modernost s orientací na efiktivitu a výkon. Zcela záměrně a plánovitě setrvávají na společenských zvyklostech, způsobu dělby práce a technologické úrovni přelomu 17. a 18. století bez využívání el. energie a vymožeností technologií na ni navázaných. Bohužel ani oni nežijí ve vakuu, nebo na ostrově bez vztahů s okolím, takže jsou jím jak pozitivně, tak i negativně ovlivňováni. Především tím, že se na ně jezdí čučet davy turistů jak na medvědy do ZOO. Ale přes to, mne tento jednoduchý a pravdivý způsob života oslovuje. Neřeší "kraviny" jako rychlodráhy a návratnost investic, mezinárodní vztahy a směnné kurzy, ale kdy orat, zasít, podojit, zplodit potomka, postavit ohradu a jak společnými silami s malými ztrátami sklidit všechnu úrodu a další životně důležité otázky. Tihle lidé se opravdu mohou radovat ze života, lásky a plně život prožívat. Myslím, že my zde, oproti nim, žijeme jen takový slaboučký odvar toho co prožívají oni.
      Ale jako všechno má počátek a konec, tak i oni jsou odkázáni dříve nebo později splynout s většinovou populací. Nebo tenhle skanzen normálnosti zajde na meze své genetické uniformity (jestliže genofond nezpestří migrací).

      To byl jen takový povzdech a zamyšlení nad způsobem našeho bytí.

      Ferro

      Vymazat
  13. i pan david byl u toho když komunisticka mafiie kolikovala statni podniky do svych portfilii jen tenkrat byl jaksi zticha i se soudruhem současnym prasedidentem a vydatně pomahali takže breči heski ale dneska už malokoho dojme ona ta mafiie a republika už davno patři těm co si ji zprivatizirovali a ti jsou vysmati i soudy jim fandi

    OdpovědětVymazat
  14. Možná je potřeba odklidit dopravu na koleje, aby se asfalt uvolnil pro přesun vojenské techniky.

    OdpovědětVymazat
  15. Koukám, že se tu rozrostl počet trollíků, tož vítejte a klikejte, zvyšujte čtenost. Než si na vás my, starousedlíci, zvykneme, bude to chvíli trvat, přece jenom nemáme zažitou přízeň takového počtu fanoušků.

    OdpovědětVymazat
  16. Teda tady je zatrollíno! Jasný důkaz, že pan David má pravdu. O jeho osobních kvalitách jasně mluví právě to, že leží trollím zrůdám v žaludku.
    J. Hruška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jste se ani nedostali k moci a už trpíte paranoiou a pronásledujete domnělého nepřítele. A když pro nedostatek amerických trolíků nemáte zrovna po ruce vnějšího, tak si vymýšlíte vnitřního nepřítele a provádíte čistky. Likvidujete názorové oponenty a zavíráte huby čtenářům, zatím pouze na diskuzích. Je to tak, ovčané jsou opět připraveni skočit vám na špek stejně jako kdysi reformním komunistům, kteří se přímo podíleli nebo tolerovali 50. léta a dojili socialismus stejně jako polistopadoví papaláši kořistili z kleptokracie.

      Vymazat
    2. Držet basu s posranci a ministry polistopadové vládnoucí garnitury a vedením vysílání OF (mj. valutových disidentů a překabátěných komunistů) přivádět na svět tento zrůdný režim, to chce velkou dávku sebezapření nebo touhy po korytu, že?

      Vymazat
    3. 10:28 - nevím, proč tyhle blbosti píšete? Chcete poškodit redakci? Nepovede se! Chcete diskreditovat nezávislá média? Nepovede se! Chcete přirovnávat odpor proti dnešní vládě a dnešním poměrům, prot EU a proti NATO k 50.létům? No, to je přece blbost. To se také nepovede. Jak likvidují názorové oponenty? Co je tohle za další blbost? Když je někdo rasista, tak ho redakce smázne, má pravdu a dobře dělá. Bohužel, ne vždy a ne dost rychle. Asi by to chtělo provozovat NR na jiném systému, který dovede blokovat adresy, odkud útočí psychopati a nevychovanci. To je jediné, co redakci NR vyčítám. Květa

      Vymazat
    4. Vážená Květo, vy zde navrhujete něco, proti čemu weby jako tento, brojí – proti cenzuře. Pokud je příspěvek slušný (není plný nadávek a sprosťáren, které nebaví číst nikoho) a hovoří k věci, není důvod ho mazat. Naopak, takový příspěvek se může zasloužit o to, že bude problém někým dalším, srozumitelněji vysvětlen. P.K.

      Vymazat
    5. Nevidím důvod, proč by redakce měla zveřejňovat rasistické, xenofobní, nenávistné názory. Je to soukromý web a jeho provozovatelé si ho mohou profilovat jak uznají oni za vhodné. Pokud se to někomu nelíbí, může si najít jiný web, nebo si založit svůj web. Ze strany civilizovaného státu je stíhání a trestání podněcování k rasové, náboženské atd. nesnášenlivosti též namístě. Jedině idioti a hajzlové si myslí, resp. prohlašují své bláboly o nadřazenosti nějaké rasy, náboženství atd. Přitom k tomu není žádný vědecký důkaz, pitomci a lumpové se vyskytují ve všech národech, rasách, mezi muži i ženami, mezi mladými i starými, v různých náboženských komunitách, či politických stranách. Odsuzovat někoho za nějakou danost, kterou nemůže ovlivnit (původ, pohlaví atd.), je scestné, hloupé a nemravné. Kritizovat lze za něco, co mají lidé na výběr, ale nelze tak činit bez poznání důvodů, východisek a cílů. Náboženské a politické přesvědčení sice naznačují určitou intelektuální a mravní výbavu nositele, ale zvláště u členů větších a zavedených subjektů se to už blíží běžnému rozložení v populaci.
      KR

      Vymazat
    6. Tak to se velice mýlíte, politika je věc veřejná nikoli soukromá a nikdy bych se nesnížil k tomu, abych Vás vyhazoval z veřejné diskuze, i když se zrovna snažíte soukromničit a privatizovat Novou republiku vnímanou mnohými jako levicová alternativa, arogantními slovy "pokud se to někomu nelíbí, může si najít jiný web, nebo si založit svůj web." Kouzlem nechtěného jste o sobě prozradil více než byste chtěl, takové malé napoleonky, vzteklé hitlerčíky a panovačné stalinisty nalezneme na každém nezdravém pracovišti. Možná byste chtěl řídit stát a ovčany jako Babišovu firmu a poslušné zaměstnance jak to známe z hnutí ANO předstírající nepolitickou politiku. Z veřejného prostoru udělat hlásnou troubu oligarchů. Čiší z toho mafiánský kapitalismus a autokracie. To co navrhujete nemá s demokracií nic společného. Velice se mýlíte, politika je věc veřejná, nikoli soukromá.

      Mám tomu rozumět tak, že Nová republika bude privatizována jako hnutí ANO? Tak to

      Vymazat
    7. Pro (4:00)
      Politika je zajisté věc veřejná, web NR stejně jako jiné weby a nemluvě o tištěných médiích je ovšem soukromý web a může si dělat jakou politiku chce. Dle Vás by pak byla malými napoleonky, vzteklými hitlerčíky a panovačnými stalinisty drtivá většina provozovatelů a vydavatelů. Tím, že soukromý vydavatel vyloučí z nějakého důvodu některé texty ještě není nutně nepřítelem svobody slova. Pokud má autor textů možnost publikovat jinde, nic strašného se neděje. Pokud je státem zaručena svoboda slova - a pořídit si webovou stránku je záležitost pár set korun, v případě blogu je to vlastně zadarmo - tak není co řešit. Je to stejná situace jako kdybyste se zkusil přihlásit s dechovkou na rockový festival. Odkážou Vás na Kmochův Kolín a nikdo se nad tím nepozastaví.
      Poněkud odlišná situace je u státního či veřejnoprávního média, které by mělo ze zákona dbát vyrovnanosti a objektivity a měla by obsáhnout celé spektrum názorů. Vzhledem k tomu, že valná část lidí již po několik generací společně uznává nějaké hodnoty - nezabiješ, nepokradeš, nepodvedeš, pomůžeš v nouzi, hrdinové a lumpové se rodí všude a komukoli ap., tak se obezřetně staví ke všem, kteří rozsévají nesnášenlivost, nenávist, agresivitu. Na rozdíl od totálních cenzorů se spolu s Voltairem domnívám, že i takové názory mají právo zaznít. Kvůli výše zmíněné společenské shodě o škodlivosti a nepřijatelnosti některých názorů by je však mělo veřejnoprávní/státní medium doprovodit konfrontací s fakty, ve férové diskusi vyargumentovat nositele pošetilých myšlenek o nadřazenosti toho či onoho, o možnosti pronásledovat či likvidovat nějakého jedince či skupinu atd.
      Povídejte si, co chcete, ale asi byste nebyl nadšen, kdybyste se s někým bavil třeba na ulici či v parku a někdo se vám začal montoval do rozhovoru.
      O Vaši intelektuální výši svědčí Vaše varování před privatizací NR. Ji nemůžete privatizovat, ona je privátní. Dělá ji skupina lidí okolo Ivana Davida ve svém volném čase, vydávají na ni svoji osobní energii a cpou do toho svoje peníze. Svůj názorový koridor zdarma nabídli veřejnosti, nenutí ji to číst ani platit, takže jediné, čím jsou vázáni, jsou zákony této země. Kdybyste jim za jejich činnost platil či musel platit, tak by Jste měl právo cosi od nich vyžadovat, takto máte od nich dárek a je jen na Vás, zdali ho přijmete. Je to jakýsi jejich květináč v jejich okně do ulice. Dělají ho pro všechny chodce na ulici, ale to neznamená, že okolojdoucí mají právo kibicovat do toho, co v tom květináči bude - pokud to neobtěžuje či nepoškozuje okolí. Asi byste se divil, kdyby u Vás doma zazvonil někdo cizí a snažil se Vám do toho květináče něco vnutit. Nebijte ho, je to Váš typ.
      Srovnejte si proto nejprve v hlavě, co je a není, kdy je a kdy není cenzura a svoboda projevu, a své mindráky malého napoleončíka, vzteklého hitlerčíka a panovačného stalinisty si zkuste léčit jinak.
      KR

      Vymazat
  17. Obávám se, že plánovaná rychlodráha na našem území dopadne jako slavné Pendolino. To původně zastavovalo jen v několika málo stanicích, pak se zjistilo, že téměř nikoho nevozí, tak dnes staví v každé rychlíkové stanici (Stříbro, Planá u M.L., Mariánské Lázně.... Jsou dvě možnosti - jízdenka bude buď tak drahá, že ve vnitrostátní dopravě s tím nikdo jezdit nebude, nebo bude prodělečná a zaplatíme to všichni z našich daní. Ve vlaku potom najdete pouze cizince, kteří budou přes naše území projíždět jako skanzenem. A prosím - nekamenujte mě, je to jen můj názor zaměstnance SŽDC...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, dokud u nás nebudou vyšší platy, tak to tak bude. A investovat do cizinců je hloupost!

      Vymazat
    2. Ano -váš názor je správný. Čím méně se něčeho odebírá, kupuje, vyhledává, apod. tím je to dražší. Kdo investuje, musí přece vydělat, a když nevydělává přirozeným obratem, vymýšlí ekonomické fígle, paušály, příplatky,přepočty ( viz jeden kubík plynu na deset kilowathodin apod.) Hlavně že zrušili dopravní obslužnost malých rozměrů, kterou využívalo hodně lidí. Faktem je, že celý náš stát je malý - stačilo by pár vlaků, jedna pošta v Praze, jedna nemocnice v Praze, jedna rozhlasová a televizní stanice, jedny noviny - ale taky by stačil namísto dvou set poslanců, úřadu prezidenta, úřadu vlády, stovky senátorů, desítkytisíc městských a krajských zastupitelů - jeden říšský protektor. A každý človíček v ČR by mohl mít příjem jako mají Švýcaři -leč to u nás nehrozí. Naopak, bude přibývat vyhryzů, a zbytečných investic.

      Vymazat
    3. Ono tři čtvrti miliardy za soupravu je odvážná
      investice.Pendolino také končilo v Holešovicích, aby mimopražští cestující neměli přípoj.

      Vymazat
  18. Tento projekt byl hotový již v době kdy se stavěla D1. Představitelé později litovali toho, že nepřidali pár milionů a mohla bát rychodráha postavená současně s D1. V současné době takový projekt realizovat je docela nákladné riziko, protože se krade mnohokrát více jak v době kyd se o tomto uvažovalo.

    OdpovědětVymazat
  19. Rychlodráha přes ČR bude mít smysl, pokud bude pokračovat dále na východ, až třeba po propojení s těmi projekty ČLR. Byl by to skutečně projekt celoevropský, takže by jistě byl financován převážně ze soukromých, či evropských peněz. Myslím, že hořekovat nad tím nemá smysl. Uvedené pojetí by bylo daleko rozumnější, než „Zemanova posedlost kanálem“.

    OdpovědětVymazat

Reklama