Reklama

.

.

čtvrtek 30. června 2016

Referendum

Jiří Jírovec
30. 6. 2016
"Někdo je hňup vlastní vinou, někdo za to nemůže …."  z básně Jiřího Žáčka Někdo
Referendum je považováno za hlas lidu. Jenže málokdo je ochoten připustit, že v naprosté většině jde o hlasy přihlouplého publika, které o předmětu hlasování prakticky nic neví. Jenže referendum není víc než politický nástroj, umožňující přeformulovat jakýkoli problém do jednoduchého hesla a dvou čtverečků pro křížky "ano" a "ne". Občan, bezostyšně manipulovaný politiky, je přesvědčen, že cosi rozhoduje k vlastnímu dobru. Symbolika křížku je významná. Třemi se přece "podepisovali" negramoti.

Jistý hňup, jménem Cameron, slíbil Britům referendum o odchodu z EU a pak je i vyhlásil.

Proč? No, strategové mu přebalili myšlenku "co tě nezabije, to tě posílí. Jinak řečeno, když separatisti prohrají, bude od liberálů a další pakáže zase nějakou dobu pokoj, protože se utopí ve vnitropartajním boji o moc. Kdežto on, Cameron, se poveze na vlně slávy, možná až k dalšímu triumfu ve volbách.

Povšimněme si, že Cameron neudělal nic, aby EU hájil. Kalkulace s hrozbou "nedozírných následků" nevyšla a referendum dopadlo "dobře" pro Brexit.

Na tomto místě se nabízí obecná otázka: Jaké právo má několik hňupů, aby kalkulacemi svých stratégů ohrozili budoucnost Evropy, její ekonomiku a možná i mír. Politilogové, kteří jinak šetří slovem válka (když jde o akce USA a NATO), najednou mluví o tom, že i k válce může v rozdělené Evropě dojít.

Britské referendum je právně nezávazné, Tak alespoň píší media. Zmíněný hňup tedy ještě mohl vycouvat prohlášením, že výsledek referenda byl příliš těsný na to, aby ospravedlnil nasměrování Británie do nejistých vod.

Lze ovšem spekulovat o tom, že Cameron je zbytkem mocných vnímán jako rozvraceč EU a tak by mu, po hození zpátečky, pšenka stejně nekvetla.

Cameron se mohl poučit u Kanady, která v hrůze, že referendum o separaci Québecu mohlo odtrhnout provincii na základě několika tisíc hlasů, přijala zákon, který sice další referendum připouští, ale s parametry vylučujícími vítězství separatistů.

Protože je hňup, vypustil Džina z lahve. A začaly se dít věci. Nikdo samozřejmě neví co bude za další dva roky, až se možná Brexit dokončí. NIcméně stačí, aby nám znervózněli spekulanti a tak libra klesla hned druhý den a stejně tak akcie.

Hňupství moci rozkolísalo ekonomiku i společnost.

Česko a zbytek těch malých selo vítr nenávisti proti ekonomickým migrantům. Teď se jim z Británie vrací bouře v podobě nevraživosti vůči migrantům z jejich vlastních zemí.

Následky nakonec ponesou lidé, nikoli politici. Cameron o žebrácké holi nepůjde, nějaká správní rada se pro něj jistě najde.

Vábničky českých hňupů se vzápětí rozezněly plnou silou. Na jménech nezáleží, stejně všichni blekotají to samé a jen střídají žvásty o suverénním národním státu s těmi o přímé demokracií a potřebě referenda. Jen tak prý budeme svobodní a nezávislí a hlavně k nám nepřijdou kozomrdi v rámci kvót. Vystupme z EU nebo tím hrozme, abychom vyjednali nové - jak jinak než znamenité podmínky.

Jsou to lži, protože Česko svoji suverénitu již dávno prošustrovalo. Místo toho, abychom investovali sami, plazíme se před investory, kteří si nepochybně odnesou daleko víc než kolik bychom zaplatili za úroky, kdybychom si peníze půjčili sami.

Možná, že čtenářům unikla dnes již včerejší zpráva, týkající se jakéhosi šejdíře z katolické církve. Prý neoprávněně kšeftuje s církevním majetkem. Jádro té zprávy bylo, že obchody nad 40 miliónů musí schválit Vatikán. Má-li takovou pravomoc, může tedy Vatikán vyrestituované pole a lesy prodat komukoli a s tím další kousek české suverenity.

Vraťme se k případnému českému referendu o vystoupení z EU. Průměrný český občan těžko ví o EU víc než jeho britský protějšek. Připomeňme si zprávu z tisku, že nejčastější otázka kladená Brity po Brexitu byla, podle statistiky Googlu, co vlastně EU vlastně je.

Propagandou ohlupený občan půjde vtělit referendní křížek kdykoli, aniž by se vzrušoval tím, že o daném problému nic neví. To platí napříč celým spektrem od očkování přes jadernou energii a matematiku až po společnou měnu.

Chabou útěchou je, že stejnou míru ignorance lze najít u politiků samých.

83 komentářů :

  1. Sdílím názory pana Jírovce.

    Z mého úhlu pohledu to bylo ultimátum - buďto po našem, nebo bez nás. Dětinské. Což nic nemění na tom, že výsledek referenda je potřeba respektovat. Státy EU mohou Británii zazlívat, že mají nosánek moc vysoko a hrají nepoctivě, ale to je asi tak vše, co mohou dělat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepoctivě? Co to je za blábol? EU by neměla být koncentrák, kterým nyní je. Státy jsou jen rukojmí několika nevolených imbecilů.

      Vymazat
    2. 1. J. Cameron si referendum nevymyslel. Britští odpůrci EU je žádali již před ním a v okamžiku, kdy se to stalo relevantním politickým tématem a reálnou hrozbou při již reálně vypadajícím jejich vítězství ve volbách, slíbil je i Cameron. Patrně proto, aby získal početné voličské hlasy a řídil organizaci referenda. Volby vyhrál, referendum organizoval on, ale prohrál v oblasti argumentace k podstatě věci.
      2. Změny ratingů jsou rádoby se sebenaplňující proroctví pro mainstreamový dav a bookmakerské stádo spekulující s cennými papíry - viz slepota ratingových agentur před ekonomickou krizí v r. 2008. Reálná ekonomika včetně pracovních míst, investic a obchodních vazeb má vlastní cestu, s daleko větší setrvačností a s množstvím úplně jiných faktorů, kde přítomnost VB (a nebo kteréhokoli jiného státu) v EU je jen jedním z mnoha, dle nichž se podnikatel rozhoduje.
      3. Blbá nebo chytrá politika se dá dělat jak v rámci EU, tak mimo. Na toto konstatování by měl čtenář pohlédnout nejen pohledem "státu" v podobě, kterou by si přál, ale také z pohledu různých mocenských skupin v daném státu. Je v ČR 143, resp. 142 osobností, které jsou s to páchat efektivní samostatnou státní (politickou, hospodářskou, sociální, bezpečnostní, kulturní, výchovno-vzdělávací) politiku ku prospěchu většiny lidu této země?
      KR

      Vymazat
  2. Nesdílím názory pana Jírovce.
    Občané ČR nejsou stádo a tak "nešli na pivo" se Schwarzenbergem, i když byli určitými politiky, médii a pod. "experty" mohutně manipulováni. Dodnes to mnohým, u nás a v zahraničí, nelíbí.
    Věřím, naprostá většina našich občanů se před nikým pane Jírovče neplazí a plazit nebude ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro0:15 Občané se neplazí, to za ně provedou tzv. "politici"V.J.Horák

      Vymazat
  3. Anglicani si neuvedomuji stejne jako cesi a dalsi ze tato bruselksa byrokracie se traduje uz o povalecneho obdobi a nemyslim si ze by nejak rychle prestala.Anglie je plan divnych zakonu a byrokracie pomalu stejne jako v cechach.Ziju tady 15 let a muzu rict ze socialni system jako zdravotnictvi,policie a urady jsou otresny.Ceka se bezne na uradu pul roku na nejake rozhodnuti.Zrusila se sousta uradu a to i v mestech nad 100 tis. obyvatel a presunula bliz k Londynu.Cena prace trosku stoupla na minimum £7.25 ale bezne tu delaji rumuni za £3 na hodinu a to je otrokarna. Naklady na zivot jsou vyoke a pokud nemate business tak jste mimo deni. Jo a socialni podpora pro pristehovalce a rodiny z vice detmi nebo nahradni rodice jsou to co videlava nevzdelancum a lenochum penize.Nezamestnany ma kolem £650 za mesic a pracovnik na plny uvazek neco kolem £1000 a to moc fer neni vzhledem k tomu ze lidem nechteji davat plne uvazky a tim zamestnavatele setri na danich.spousta lidi ma 2 prace na castecny uvazek nebo i 3..to je realita evropske unie a radobi obrazu bohate anglie.Ale ano da se vydelat ale ne jako zamestnanec. Takze ani redaktor z noverepubliky moc nevi o realite jak na zapade funguje.kdyby cesko bylo mimo eu a vymanilo se ze zapadniho vlivu anglickych bank a nemeckych spolecnosti tak by se nam darilo lepe a lidi by mohli pracovat doma.Kvalitni produkty si vzdycky najdou kupce!!! tak bezte redaktore s uniii nekam.nejste nahodou zavisli na dotacich nebo socialnich davkach??? vite to co je v cesku standard je v anglii nadstandard co se tyka sluzeb a kvality produktu tak si to laskave uvedomte ze vetsina anglicanu zije mizerne a nakupuje nejlevnejsi veci a jsou lini jak prasata. Doby kdy davali dyzka £5 ,£10 za jakykoliv servis sou pryc.doby kdy se prochazeli bez stresu na kolonadach taktez.doby kdy si kazdy mohl dovolit koupit dum jsou take pryc.jsou i pryc casy kdy tu nebila konkurence.vice eu znamena vice migrantu a ted se podivejte.na kazde ulici 4 cinske take away,2 turecke markety,2 obchody s alkoholem a nikdo znich neni anglican ..ti to vzdali.Co se musi nechat je ze i stari po 60 duchodci stale pracuji a sjou aktivni coz se o mladych rict neda. takze eu a migrace ktera zmenila a vytlacila bilou kulturu k nepoznani je pricina degeradace a degenerace spolecnosti .samozrejme ze za to mohou elity a ne obcane. Take se zminim o tom ze dane v anglii velke firmy neplati protoze si je vyvadeji jinde.u nas je neplati taktez.keci o tom ze cesi nebudou moci pracovat v anglii si nechte pro deti .staci mit firmu a business viza mate okamzite! neni to obycejnych lidech ze nemuzou cestovat a pracovat svobodne kde chteji a tim berou praci domorodcum.firmy podnikaji pres hranice,dane neplati a vsem se smeji takze tak.a eu je jen totalitarni system a nema s prosperitou ekonomickou ,vzdelani ani lepsim zivotnim standartem nic spolecneho.podivejte se na recko,spanelsko,italii,francii.mladi lide z techto zemi vzali pred 2 roky anglii utokem a ted je jich tu vsude mraky tak jak kdyz prijizdeli cigani do anglie 5 let po cesich.a nemluvim o cinanech kteri zde utraceji 100.000kc mesicne co jim daji rodice na studium a ze jich tady je plne mesto! takze eu nam nic neprinasi.naopak vymanit se od nich.pustit k nam pracovat vice ukrajincu a rusu kdyz uz nekoho a udelat poradny obchod z jizni amerikou ,cinou a ruskem a dalsimi i evropksymi stary jako rumunsko,bulharsko,moldavie,slovinsko... nepotrebujeme nemce ani anglicany .naopak to jsou oni co potrebuji nas aby jsme tu prinaseli rozvoj do te jejich zdegenerovane ostrovni bandy.indove jsou tu od 50 let . a my se zas tak soatne v cr nemame aby jsme v anglii zustavali na porad.Zapad tlaci ceny zivobyti u nas nahoru a ceny sluzeb a zbozi na export je stale stejny ... veda,zrucni lide maji hovno z toho ze vse jde od nas pryc a pak si zapadaci vydelavaji na nasem umu miliony ..... nova republika zapacha hnilobnym premyslenim

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Článek nepsal redaktor NR, ale pan Jírovec je od šedesátých let důchodce, emigrant, vědec v Kanadě, sem jenom jezdí a trošku nám tady moralizuje. Vždycky byl velice zajímavý, co je teď imigrační vlna, tak už je to horší.

      Vymazat
    2. Vždy jsem si vážil článků pana Jírovce protože byly k věci, netlachal, nematl, neurážel. Něco se však u pana Jírovce změnilo. Dostal zaplaceno za změnu v myšlení ? Nebyl by první ani poslední.

      Vymazat
    3. Pro: Anonymní 1. července 2016 9:53 (Vždy jsem si vážil článků pana Jírovce ...)

      Milý, zlatý! Pan Jírovec není člověk, ale fízl, loutka. On NEMÁ žádný názor. Stejně jako třeba Spejbl.

      Stejné je to s Čulíkem. Jak byly kdysi výborné Britské listy! A podívejte se teď! Žumpa.

      Vymazat
    4. omlouvam se za nedorozumeni Panu redaktorovi

      Vymazat
  4. SILNE protestuji a nesouhlasim s nazory Jirovce !

    Politikove nemaji pravo se divat na lid jako na hlupaky a jeste nam o tom referovat, kdyz my lide z ulice je vidime jako destruktivni IDIOTY a pravo verejne to o nich rikat nemame !

    Hlavni duvod referenda byla INVAZE z Afriky do Britannie.

    Jirovec nevi, jak vypadal Londyn, ci Pariz v 70-80 letech, ale kazdy vi , ze dnes vypada jako Nairobi.

    Jirovec nevi, jak spatne dopadla JAR, nebo Rhodesie a dalsi vedlejsi zeme, ktere byly zniceny tim stejnym co dnes EU chysta na Evropu.

    Anglicane to vi (poskakovali se mnou po Johannesburgu) a jejich vystupem z EU, si zachranili UK pred stejnym osudem jako ma JAR, ci Rhodesie.

    Jirovec zde mluvi o poklesu cennych papiru.

    DOW je na hranicich 18000 pointu. Zadny kolaps NENI na obzoru ! (On jednou prijde, ale kvuli jinym duvodum).

    Populismus je POVINNOST volenych predstavitelu lidu plnit prani lidu ! Na techto principech stalo Recko a Rim.
    Orientalni despotismus do Evropy nepatri !

    Politicti manipulatori sami na pokraji retardace prevraceji slovnik, dejiny, logiku pro svoje potreby !

    Rozdavaji si tituly, doktoraty vzajeme a ve stejnou dobu jsou intelektualne na stejne urovni jako primati v Botswane.

    AT ZIJE DONAL TRUMP ! At zije Nigel Farage a pani Le Pen.
    honolulu - Tribun lidu delneho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. posloucham karla kryla a je mi ponekud teskno z tohoto sveta kdyz vidim co zbylo ze svobody a miru ,prirody ..zivota ... jak nekteri jsou nehumanni a klesaji na uroven masozravych jesteru . ale my jim to jeste ukazem ... slovany jen tak nekdo neporazi ... jazyk a pismo nam zmenili ,knihy zpalili,vedomosti si privlastnili a prevracene v satanismus nam je vraci ,moudre lidi pozabijeli ,lidi zotrocily ,vymyly jim mozky aby jsme zapomeli kym jsme ..ale to co ma clovek v srdci ,na dusi to mu zustava .budme silni a take silni i v jednote nasich narodu slovanskych

      Vymazat
  5. Čím pravdivější, tím cenzurovanější.

    Jste nemocní, páni cenzoři. Nemocní lehkou formou arogance, snad se z toho vyspíte.

    OdpovědětVymazat
  6. Kolik vás tu má cenzorská práva? Laskavě si račte uvědomit, že cenzurování jedním dělá ****** ze všech.

    OdpovědětVymazat
  7. Pane Anonymni (0:41), dekuji za obraz anglie dnesnich
    dnu !
    Kdysi jsem tam rad jezdil za zabavou z Jizni
    Afriky a z Ameriky.

    Se zapadni Evropou je konec. Dokonce ani Viden uz nema takovy lesk jako drive, ale nekdy tam jeste zajedu.
    Parizi a Londynu se vyhybam.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  8. Názor na referendum s panem Jírovcem nesdílím. S prezidentem Zemanem naopak ano.
    Ten ho vyjádřil naposled včera odpoledne při návštěvě Martínkova na Vysočině.
    Cituji z Parlamentních listů:
    Jeden z mužů držících červené karty se následně chopil mikrofonu. Podle svých slov měl desítky dotazů. První dotaz směřoval na údajný článek novináře Ferdinanda Peroutky „Hitler je gentleman“, kvůli němuž stanul Zeman před soudem. „Už jste jej s mluvčím Jiřím Ovčáčkem našli?“ zeptal se muž. „Už jsme jich našli asi pět, byly publikovány na naší internetové stránce. Ty články, které jsme nalezli, jsou daleko horší než ten, který jsem zmínil,“ řekl Zeman s tím, že články adorují německého vůdce Adolfa Hitlera.
    „Vy jste rodilej lhář. Kecáte a lžete, oblbujete lidi,“ zareagoval občan.
    „Jste v pěti, šesti proti stovkám lidí. Zachovejte dekórum,“ vyzval muže moderátor k tomu, aby předal mikrofon dalším přítomným. „Ano, předávám stádu,“ sdělil muž. „Tento člověk vás považuje za stádo? Ten člověk je proto vůl,“ nechal se unést prezident.
    Děda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milej Dedo, vul jsi ty a prezident je prolhane prase.
      Protoze ten clanek nenasel.

      Vymazat
    2. A ty seš nedovdělanej ussáckej zmetek,kterej nemá právo na existenci.....stejně jako Poserplína a spol!

      Vymazat
    3. Kdo je Poserplína a spol???

      Vymazat
    4. Chrápající uslintanej knížepán,Kraďousek,Langšmejdlová a spol.

      Vymazat
    5. Myslíš pana Schwarzenberga? Proč Poserplína???

      Vymazat
    6. A co je to podle tebe jinýho????Jen zdegenerovanej podělanej geront!

      Vymazat
    7. Ty jsi ho někdy viděl podělanýho?

      Vymazat
    8. Prakticky furt! Tos fakt měl za to, že Khárl má tak šimpanzí zadek z vysedávání v parliku? To jsou pamprsky do kterejch i sere, ty vole blbej! Jak by takovej chcípák stih někde doběhnout, že?

      Vymazat
  9. Blbost kvete v každém ročním období.

    OdpovědětVymazat
  10. PRIMITIVE (3:34) !
    President Zeman je prvni obcan naroda. Do tohoto uradu byl zvolen 100 % legalnim processem. Je symbolem statnosti !

    President Zeman je uznavan po cele Evrope, jako statnik vysokych kvalit, citu pro budoucnost a politicke prozretelnosi.
    Je znam v Americe, Rusku, Cine, atd. atd...

    RYCHLE SE OMLUV !

    Nemysli si Ty sebedulezite kureci hovinko, ze se s Tebou nekdo z vlastencu bude tahat po soudech.
    Uz ted Te zacinaji hledat !

    A jeste neco ! Vsem lidem je novinar Peroutka uplne lhostejny. At uz byl na strane Nemcu, nebo Spojencu.
    Valka zkoncila pred 71 lety. Pro Tebe valka zacina
    ted.
    honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. At ti nepraskne zilka, Hovnolulu. Zeman je znamy leda tak pro sve opilecke prusery. Ke korytu se dostal pomoci lhani, diky lidske blbosti a za ruske penize.
      A svym chlebodarcum soudruh Ovar take verne slouzi.
      Nevim, proc jsi neemigroval na Kubu, komunisticky osliku.

      Vymazat
    2. A čím byl známej Havel????Věčně zlitej pod vobraz vypadnul před rokem 1989 z letadla....a prej,že dramatik????Leda prd,byl to jen NEOBYČEJNEJ KRETÉN!!!!!!

      Vymazat
    3. 6:44
      Pepku, neblázni. Radši vyprávěj, jak tvj bolševickej fotr lámal prsty muklům v Jáchymově a jak si potom nabrnknul tu syfilitickou prostitutku a jak se jim potom narodil takový imbecil, jako jsi ty. Takové odporné bolševické hovado. I na tý Kubě by tě nechtěli, co by tam dělali s takovým idiotem.

      Vymazat
    4. 11:53 - Nechutně přiléhavé sdělení.

      Vymazat
  11. sny o demokracii by měli skončit kdo ma medida a prachy ten ma moc a tazvanou demokracii ma u konečniku a kdo tomu nevěři muže si pustit povinnou masaž třeba na čete či nově jako duševni utěchu

    OdpovědětVymazat
  12. Cítí se autor být hňupem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hňupové se nikdy hňupem býti necítí. Ale kápl jste na to.

      Vymazat
  13. Spôsob, akým pán Jirovec vyjadril svoj názor na masy, ľud, voličov ako stádo - bol pichľavý a ťažko sa akceptuje "nám vnútri". Protiargumentovať by sa dalo tým, že p. Jirovec paušalizoval. Pravdu má ale v tom, že priemerní voliči, a je jedno či na Slovensku, v Čechách alebo Británii, nemajú často ani len matnú predstavu o ekonomických a politických väzbách, dopadoch... Súhlasím s ním, že voliči sú manipulovaní, podsúvané sú im lži alebo nanajvýš polopravdy, že nie je možné zúžiť nejaký problém na odpoveď "áno" alebo "nie". Domnievam sa, že jedinú schodnú cestu vidí vo vzdelávaní, šírení pravdivých informácií a pomoci tým "hlúpejším" od neho. Preto očakávam sériu vysvetľujúcich článkov na tému rozpad EU. To myslím bez irónie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Vlado, možná je dobře že ti voliči nemají páru o ekonomice, politice a dopadech. Podívejte se na ty co to tu vedou a řídí, ti mají znalosti a co dokázali. Ono věda zejména ta politická a ekonomická má daleko k realitě. Prostě nefunguje ve všem a všude. Takže "blbý" volič má výhodu, používá jen svůj mozek a ukazuje se, že je schopný dosáhnout v dlouhodobým horizontu lepších výsledků.

      Vymazat
    2. zajímavé ovšem je, že takovým "pánům jírovcům" nevadí (snad ještě) normální volby. hodit hlas politikům, na to právo máš. rozhodnout, zda něco má či nemá být, na to právo mít nemáš, neb jsi "neinformovaný". zvláštní pojetí demokracie (nebo spíš, dle klasika, demokratůra)
      karlik

      Vymazat
    3. Vůbec nemá cenu to rozebírat. Jírovec už nechápe, co se kolem něj děje, tenhle jeho článek je 100% důkazem.

      Vymazat
  14. Pane Jírovče, nemůžete přece soudit ostatní podle sebe a svého okolí. Když nejste schopen rozhodnout se správně, cítíte se nekompetentní, tak nevolte. Referendum je přímá demokracie. Když, stejně jako v životě uděláme chybu, můžeme ji dalším referendem napravit.Pokud nevěříte, že je volič schopen správně se rozhodnout, nerozhodne se správně, bez manipulace, ani pro stranu, protože tak, jak manipulují mocní s veřejným míněním při referendu, stejně postupují i při volbách ostatních.To riziko k životu patří. Nejhorší je žít ve lži, neustálé ubezpečování mocenské elity o demokracii , tedy lidovládě. To ti komunisté alesoň přiznali, že máme dikaturu proletariátu. Proč jste z ní tedy emigroval. Jedna strana ve státě je neštěstí a dvě nebo pět stran je vrchol demokracie.

    OdpovědětVymazat
  15. S panem Jírovcem, tak jako většinou, nesouhlasím.
    Vynechám jeho analýzy důsledků, vyhlášení britského referenda o vystoupení z EU. Neskutečně panikaří. Vždyť Británie už měla v EU vyjednáno plno vyjímek: z dalšího utužování integrace, ze Schengenu, ze zdanění finančních transakcí, z Charty základních práv a kdoví, co dalšího. Vlastně měli pouze sjednanou volnou výměnu zboží a možnost dále ovlivňovat, hlavně finanční záležitosti Evropy (City ovládá britskou politiku). Tuto výměnu zboží si jistě vyjednají i jako nečlenové EU. Autor zapomněl na to, že Cameron před volbami slíbil vyhlásit referendum, aby oslabil Farage. To nebylo hňupství, ale mazanost. Farage odstavili a nyní budou pracovat na tom, aby City neutrpěla.
    Nakonec nemohu přejít, ani jeho poslední věty: „Propagandou ohlupený občan půjde vtělit referendní křížek kdykoli, aniž by se vzrušoval tím, že o daném problému nic neví. To platí napříč celým spektrem od očkování přes jadernou energii a matematiku až po společnou měnu.
    Chabou útěchou je, že stejnou míru ignorance lze najít u politiků samých.“
    To je odsouzení přímé demokracie i zastupitelské demokracie. Jaký systém tedy považuje za přijatelný? P.K.

    OdpovědětVymazat
  16. Zajímavé, že pan Jírovec cituje jako slovo boží, že Angláni po odvolení googlovali, cože to je vlastně EU. To mi přijde docela hloupé, věřit tomu, co někdo naplácal v novinách a co, i kdyby to byla pravda, se dá vysvětlit tisíci způsoby. Takže vlastně se projevil jako to lehce manipulované stádo a tím to končí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celý jeho článek je jen opakování oficiální propagandy. Je to smutné, ale asi od určitého věku opravdu přestává fungovat mozek. Nicméně má v jedné věci pravdu. Lidé jako on by se do těchto věcí skutečně neměli míchat. Tupé stádo následující zvoneček, který cinká v televizi, neschopné vidět celek. Pan Jírovec do toho stáda bohužel patří.

      Vymazat
  17. Nesdílím názory pana Jírovce. Cameron se zachoval jako hlupák pouze z pohledu že by byl sobec, který si chce udržet funkcičku za každou cenu a být líbivým politikem. Jinak se zachoval jako chlap. Něco slíbil a také občanům splnil a občané rozhodli. To se jaksi v Čechistánu nenosí. Tady se lidem slibuje a neplní,lže, dělají z lidí hloupé nesvéprávné ovce a uznat chybu, neoblíbenost a odstoupit se naši politici nikdy nenaučili. Nakonec to držet se funkcičky jako hovno košile se přiučila i ta stupidní německá čarodejnice. Ani pro ČR by vystoupení z EU nebylo žádnou tragedií. EU a Německo spíš potřebuje nás než mi je. Od začátku jim šlo jen o trh, levnou pracovní sílu za humny a tranzitní zemi pro expanzi na východ. S ničím z toho by se nerozloučili, ale uspořádání a vzájemný vztah by se narovnal. Ročně od nás odteče 250 miliard korun do zahraničí a to je právě ta částka o ketrou se navyšuje deficit a provádí úsporné škrty. Otevřeně si řekněme, že naše tzv. elity nic pro stát nevyjednali a počínaje Vencou flaškou podepsali co jim na stůl bylo hozeno ve vidině dobrých koryt a jakési důležitosti. Proto jsme měli nejhorší přístupové podmínky z celé východní Evropy. I pakáž z pobaltí si vyjednala lepší. To, že bez EU nemůžeme existovat je bohapustá lež těch co nemohou existovat bez přicucnutí se k evropskému vemenu a dojení republiky i EU. Je to sprostá lež místních zlodějů a farizejů. Doslova bych řekl národních zrádců. Moc dobře věděli, že kdyby se trhlo Řecko rozsypal by se domeček z karet a lží. Teď jim domeček rozsypala Británie tak piští jako čuníci.

    OdpovědětVymazat
  18. pan Jírovec tvrdí, že referendum je fuj, lebo sú dve okienka na vpísanie jedného krížika a to hlúpe stádo ovčanov je skrátka tak zblbnuté, že rozhoduje zásadne vždy zle.
    Nevysvetlil ale, čím sa líši referendum od volieb, kde je síce tých možností (okienok)viac, ale tiež len jeden krížik = jedna politická strana. Sú ovčania pred voľbami nejako zvlášť kvalitne informovaní?
    Ak teda je referendum fuj, potom aj voľby sú fuj?
    Podľa p. Jírovca asi áno. To len politici, ktorí majú tie najkvalitnejšie informácie a štáby supermanov, ktorí ich neustále analyzujú a vyhodnocujú, predkladajú najlepšie riešenia, to len tí sú povolaní, aby kvalifikovane rozhodli a preto asi bude najlepšie, voľby, referendá a iné hlasovania ovčanov úplne zrušiť, aby nerozhodli na základe manipulácií, lží a poloprávd, aby nerozhodli náhodou zle. Rozhodovať o podstatných veciach budú profi politici, teda tí vyvolení, ktorí sa vždy a za každých okolností rozhodujú správne a optimálne.
    Časom sa zistí, že nejaký ovčan, možno ich bude viac, urobí nejaký kšft a dopadne preňho zle. Samozrejme, konal pod vplyvom lží, manipulácií a poloprávd, takže aj tento druh rozhodovania mu politici zatrhnú a pridelia na rozhodovanie za všetkých ovčanov nižšie postavených vyvolencov. Časom možno budeme sexovať podľa dobrozdaní a doporučení politikov, aby sme ako sprosté stádo nesexovali kedykoľvek, dokonca aj vtedy, keď to nie je ekonomicky, politicka a inak vhodné. Podobne, ako vo veľkochovoch. Aj tam zvieratá sexujú len vtedy, keď to živočichárovi a vedeniu farmy vyhovuje.
    Bravo p. Jírovec. Vaša analýza duševného stavu voličského stáda bola brilantná a vývody,aj keď len začiatočné a nedotihnuté do konca sú správne. Myslím, že by ste sa mali zaradiť medzi sociálinžinierov politikov, ktorí nám (nie všetci, lebo niektorí zámerne šíria lži, polopravdy a manipulujú s nami) chcú len dobre a kvôli nám sa aj rozkrájajú a pri práci v náš prospech aj dušu vypustia.
    Dobré, to budú po vyvražďovaní domorodcov v amerike, zotročovaní černochov, inkvizícii a násilnom pokresťančovaní asi ďalšie európske hodnoty - zrušenie slobodných volieb.

    OdpovědětVymazat
  19. "Referendum je považováno za hlas lidu. Jenže málokdo je ochoten připustit, že v naprosté většině jde o hlasy přihlouplého publika, které o předmětu hlasování prakticky nic neví." --- Pane Jírovče, naprosto pohrdáte lidmi. Když jste takový myslitel a "hrdina", tak běžte a řekněte jim to přímo do očí, třeba na nějakém náměstí. Třeba vám ta "naprostá většina" nenakope do zadku. Pak tady můžete zase pro změnu napsat něco objevného o demokracii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skupinově mu nabančí, individuálně dají zapravdu.

      Vymazat
    2. 10:55
      Dají za pravdu? A v čem proboha? Že cesta k fašistickým zítřkům se nesmí ohrozit nějakým referendem?

      Vymazat
  20. My jsme tlupa,
    kdo je víc,
    Snad ne Pepa z Nemanic?

    Máme svého vůdce,
    je to strojvůdce.

    Když zavelí exit
    blbý kecy nech si.

    OdpovědětVymazat
  21. Má na Brexitu určitý podíl i Cameron,ale největší podíl má vedení EU.Naprosto protievropská snaha těchto potentátu.Anglie má určité výjimky,ale nebyla zvána na důležité jednání,hlavně dění kolem Ukrajiny,finanční situace Řecka.

    OdpovědětVymazat
  22. Na dokreslení pro ty s + a - názorem:

    http://www.institut2080.cz/publikujeme/proc-je-masa-moudrejsi-nez-elity

    http://www.lidovky.cz/referendum-vloni-cameronovi-pomohlo-vyhrat-volby-letos-ho-politicky-popravilo-gdv-/zpravy-domov.aspx?c=A160624_120524_ln_domov_ele

    JanDrda

    OdpovědětVymazat
  23. Ačkoliv pan Jírovec píše většinou rozumně, tento článek je naprostý blábol. Roztleskávání v očekávání lepších zítřků v socialisticko fašistické EU opravdu nepomůže. Takže pane Jírovče, příště zkuste napsat něco, co není jen opakováním oficiální propagandy. Tohle je naprostý blábol. Jak od hňupa.

    OdpovědětVymazat
  24. Koupil jsem si boty,
    pevné,
    do roboty.

    Přišel za mnou Angličan,
    co má zvedlou bradu,
    boty když mu požičiam,
    že má pro mě radu.

    Jak z Evropy odejít,
    a bez bot se obejít.

    OdpovědětVymazat
  25. Jirko, už i Ty se uchyluješ k urážení obyčejných lidí? Moji přátelé nejsou žádní hňupové, naopak, mnozí sledují dění i s nadosobním nadhledem.
    My - obyčejní obyvatelé této země se neřídíme tím, co nám kdo nakuká, ale vlastní zkušeností. A ta je třeba pro mne s příkazy z EU naprosto zničující.
    Nemyslím si, že jsme vyprodali veškerý kapitál - jednu věc žádný tunelář ještě nedokáže vytunelovat - a to je um a schopnosti národa. Vím, že Češi jsou velmi kreativní a dokáží si nakonec najít svou cestu k rozvoji.
    Komunisté měli základní konkurenční vizi oproti chaotickému kapitalismu - vzdělanost pro nejširší vrstvy na vysoké úrovni. Tu nám ještě nerozkradli, i když se pokusy dějí .
    Manipulace je silná - ale důsledky také nemají nekonečnou životnost a tak už lidé dnes velmi kriticky přijímají informace z veřejnoprávních médií.
    Nevím, jestli nás EU chrání před válkou - k tomu by snad měl existovat společný evropský vojenský pakt. V současné době už vnitřní vztahy přestávají mít tu původní preventivní funkci - naopak, vnitřní pnutí hrozí vnitřními konflikty.
    Zdena Radičová
    (S Jirkou se známe osobně, nejsem tak drzá, že bych významnému publicistovi jen tak tykala.)

    OdpovědětVymazat
  26. V diskusi se mě kdosi ptá, jestli sám nejsem hňup. No jistě v mnohých oblastech jsem, stejně jako většina z vás.

    Můj článek je o tom, že referendum je způsob manipulace, která zjednodušuje problém na jednoduchou odpověď ano-ne.

    V souvislosti s Brexitem jsem se ptal, kdo dal Cameronovi právo, aby vyhlásil nepotřebné referendum a tím rozesral britskou společnost a ve svých důsledcích i EU. Jemu nešlo o to, aby se lid o čemsi svobodně rozhodl. Protože je hňup, vyhlásil referendum jako prostředek pro posílení své moci.

    Občan se rozhoduje na základě manipulací a lží, které mu politici předkládají. Cožpak Havel tak krásně nelhal o budoucnosti a vojenských blocích? Cožpak Sobotka tak krásně nelhal o církevních restitucích? Referenda jim takovou manipulaci usnadňují, protože mohou omílat několik hesel.

    Ve svém článku netvrdím, že občan nechce vědět. Tvrdím ale, že nic neví, což implikuje že informace nedostává.

    Po Brexitu se ukázalo, že jeho proponenti pustě lhali a že se tedy mnohý občan rozhodl na základě misinformací. A nestane se vůbec nic. Lid odevzdal hlas a to je přece hlas boží a tedy nevratné.

    To samé platí pro Česko, kde proponenti Czexitu lžou o obnově české suverénity. Jakápak suverenita, když Česko bylo zprivatizováno do cizích kapes, jakápak suverenita, když nelze vystoupit z NATO, jakápak suverénita, když se česká vláda bojí protestovat proti válkám a jejich příčině.

    Volby jsou, alespoň teoreticky, jiné, protože předkládají alternativy. Svobodné volby jsou ovšem mýtus. Může člověk věřit, že si v USA svobodně zvolí presidenta? Může věřit tomu, že v zemi, která má přes 300 miliónů obyvatel není lepší kandidát než Donald a Hillary? Jsou za tím peníze a manipulace, nic víc.

    Můj předdiskutér se zmiňuje o sociálním inženýrství. Myslím, že mu uniká, že tento pojem je příliš snadno spojován se snahou měnit určité prvky života ve společnosti. Opomíjí se, že jde většinou o věci zrušitelné a nahraditelné.

    Cožpak nebyly po roce 1989 napadnuty jesle, a školky s tím, že děti mají být v rodině? No teď se zase zavádějí...

    To je měkké sociální inženýrství.

    To tvrdé, které deformuje společnost nevratně, se týká neschopnosti současného kapitalismu odstranit existenční nejistotu a strach z války. Přidejme k tomu nedostatek opravdových myšlenek. Od toho všeho není únik, protože za vládnoucími hňupy, a je jedno jestli se jmenovali Bush, Clinton, Blair Obama a kdokoli přijde po nich, stojí velké peníze, proti nimž není obrana. To jsou ti praví sociální (pa)inženýři.

    Mám rád slovenské slovo sexovat a tak to odlehčím. Se sexováním nakonec přestane mladá generace, až vyhraje katolická církev se svými zákazy antikoncepce a existenční obavy povedou k tomu, že si lidé ani netroufnou mít děti.

    Jak zpívá JIří Dědeček ve své tehdy sžíravé kritice socialismu:

    "Moje holka je chudá, nemá kvartýr nemá fáro, nemá ani na cigáro, je chudá, i kožíšek má umělej... Udělal jsem jí dítě za jedním barákem, až vyroste bude žebrákem."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve skutečnosti ale rozhodování ve společnosti probíhá jinak. Píše o tom Jan Keller v jedné ze svých starších knih. Voliči se nerozhodují na základě propagany (to bylo možné krátce po roce 1989, kdy jsme neměli žádné zkušenosti), ale v rámci toho, co jim volební systém umožňuje na základě své zkušenosti. (U nás je bohužel smůla v tom, že není žádná hranice účasti ve volbách a naopak je hranice pro vstup pro stranu 5%. To hodně ovlivnilo možnost změnit garnituru.) Takže není pravda, že by voliči byli hloupí a proto volili stále totéž.
      Jan Keller popisuje, že ve společnosti jsou vždy na každé úrovni lidé, kteří tvoří mínění. Jsou to ti, kteří nejméně propadají tlaku manipulace. Takže ne všichni musí mít přesné informace, ale mají rádce, kteří se vyznají trochu více, než ostatní.
      V otázce referenda je to opět o demokratické možnosti diskuze o pokud možno vypovídající otázce.
      Také je omyl, že větší bohatství přináší více spokojenosti. Díky EU máme nabobtnanou byrokracii, která ubírá smysluplnosti práce a volného času. V důsledku toho se zhoršují i mezilidské vztahy - nejen na pracovišti. Obrátil se systém těch, kdo jsou ochotni nesmyslům naslouchat a postavit se na vedoucí místa - proti těm, kdo zůstávají dole se zdravím rozumem. i to je kapitál (managementu), který sehrává velkou roli.
      To, že nemáme dostatečný dialog je také dáno tím, že řadu sdělovacích prostředků ovládají cizí struktury. Takže politická korektnost jako nové označení cenzury.

      P. S. Právě jsem si chtěla dát rajče, které vždy bylo mou největší pochoutkou. Je to humus. Možná to v Praze ještě není tak hrozné, jako u nás v pohraničí, ale já se víc bojím toho, že vymřeme na různé nemoci v důsledku nezdravých potravin než kvůli válce.
      ještě poznámka ke školkám - ano bylo dobré rušit školky, pokud jsme žili v přesvědčení, že tu bude humanitně zaměřený systém a matkám se vyjde vstříc tak, aby mohly mít co nejvíce dětí a věnovat se jim. Systém nás dohnal do situace, kdy se děti skoro přestaly rodit...
      Zdena R.

      Vymazat
    2. Cameron si otázku referenda nevycucal z prstu. Pokud by situace v zemi nebyla vyhrocená (což pak ukázal i výsledek), asi by si jen tak neřekl, že bude referendum.
      Zdena R.

      Vymazat
    3. „V souvislosti s Brexitem jsem se ptal, kdo dal Cameronovi právo, aby vyhlásil nepotřebné referendum a tím rozesral britskou společnost a ve svých důsledcích i EU.“
      Pane Jírovče, EU nerozesírá žádný Cameron, ale Evropská komise, svými, od reality (a od zájmů občanů) odtrženými návrhy. Těmi návrhy, se stále snaží dostat Evropany do stále větší závislosti, na čím dál bezohlednější úzké politické vrstvě. Případ Brexit, by je měl upozornit, že nemohou nadále tímto stylem pokračovat. Oni se samozřejmě nepoučí, potom odpor proti tyranovi, je legální.
      Toto není obhajoba Camerona, ale upozornění, na jeden z mnoha omylů, kterými v článku hýříte. P.K.

      Vymazat
    4. ale ale, pán autor. Vy uhýbate a začínate cúvať. Mäkké a tvrdé sociálne inžinierstvo? To je čo za blábol? Viem rozdiel medzi tvrdým a mäkkým, ale na sociálne inžinierstvo sa to nehodí.
      Neexistuje menšie a väčšie zlo. To je manipulácia. Zlo je zlo. Súčasný kapitalizmus sa ničím nelíši od minulého socializmu. Jednoducho spoločnosť dospela do určitého štádia a určitým spôsobom funguje. Rôzne izmy sú len manipulácie voličov politikmi, ktorí cez izmy sa snažia ľuďom vštepiť do podvedomia určité nimi vítané schémy. Teda fašista = zlý, komunista = zlý, neoliberál = zlý, socialista zlý. Iný politik zasa tvrdí, že populista = zlý, konzervatívec = zlý, zelený = zlý. Skrátka všetci sú zlí len ja som dobrý.
      Komentárom uhýbate zo svojich pozícií uvedených v článku. Prosím, vysvetlite mi, ako si predstavujete spôsob kreovania vodcov štátov dnes? Ako si predstavujete participáciu bežných ľudí na riadení spoločnostidnes, ako zajtra a čo by sa malo podľa Vás zmeniť, aby rozhodovanie o osudoch štátov a ľudí v nich bolo kvalitnejšie a lepšie?
      To sexovanie nie je slovenský výraz, pretože sex nie je slovenské slovo. Je pejoratívny a expresívny. Aj v tomto ste sa prejavili zvláštnym spôsobom, ale dajme tomu, každý má nárok na názor. V každom prípade kresťanstvo neohrozuje sexovanie tak brutálne ako dnešný liberálny prístup spoločnosti. Dnes sa sexovanie totiž zvrhlo na jeden z atribútov všeobecne podporovaného hedonizmu a podstatne sa vytráca jeho pôvodný zmysel. Jasné, že aj v minulosti ľudia sexovali pre potešenie (okrem nacistických tovární na výrobu arijského potomstva, kde sexovali v tomto záujme vybrané ženy s vybranými mužmi), ale dnes je to potešenie povýšené nad všetko ostatné. Preto sa dnes vyzdvihujú a odorujú všetky sexuálne úchylky (snáď okrem pedofílie) a dláždi sa možnosť verejnej prezentácie a podpory všetkých neprirodzeností v sexuálnej oblasti života.

      Vymazat
    5. Pročetl jsem diskusi až sem, ale nenašel jsem nikoho, kdo by se ptal, zda je autor hňup. Má otázka zněla, zda se autor cítí být hňupem a v podstatě byla zodpovězena. Mám výhrady pouze k tomu, jak to autor podává. Většina nemusí být hňupy jen proto, aby se autor necítil méněcenný.

      Vymazat
    6. V souvislosti s Brexitem: Cameronovi dali právo vyhlásit "nepotřebné" referendum voliči. Kdyby bylo nepotřebné, jistě by ho nevyhlásil, ale toto téma bylo zřejmě aktuální. Referendum nerozesralo britskou společnost, pouze ukázalo, co bylo skryté , že britská společnost je rozesraná. Občané se nerozhodují podle toho, co jim kdo umožní vědět. Občané vidí každý den, co jim členství v EU přináší a na základě toho se rozhodují. Pokud chcete mluvit o tom, jak lhali proponenti Brexitu, řekněte také, jak lhali jejich oponenti a jak lže celá EU. To samé platí pro česko.

      Vymazat
  27. Ve vědru plavala mrkev,
    osel žízní pošel.

    OdpovědětVymazat
  28. Pane Jírovče, jaké setí nenávisti z ČESKA a od zbytku těch malých, proti ekonomickým migrantům??? Jaká je konkrétní podoba toho setí nenávisti? Teď se jim - (to asi míníte, že se vrací nám v Česku a „zbytku těch malých“) - z Británie, že se nám vrací bouře v podobě nevraživosti vůči migrantům z jejich vlastních zemí? Jaká bouře nevraživosti? Myslíte snad tou bouří, tu spoustu videí, zachycujících davy srocených pokorných imigrantů, jak z vděku za sluníčkářské přijetí, devastují auta a vše kolem železnými tyčemi. Myslíte snad popis situací od starostů, imigranty dotčených čtvrtí německých měst, s doporučením klopit hlavy před chodci jdoucími proti opačným směrem, popis prodavaček obávajících se požádat ty ekonomické imigranty o zaplacení odebraného zboží?? Nebo myslíte oním setím nenávisti tu výpověď velice nešťastné, vzlykající domorodky-ně z Calais, o tom, jak se její rodině doslova zhroutil, příchodem těch vašich ekonomických imigrantů, do té doby pokojný hezký život? Tento váš článek působí dojmem, že jej psal vědec, náležící k naší akademické obci nadřazené občanům, které v akademické pýše, nazývá pro jiný názor českými hňupy, s tím, že na jménech nezáleží, protože stejně všichni blekotají to samé a jen střídají žvásty o suverénním národním státu s těmi o přímé demokracií a potřebě referenda. Zajisté, Česko svoji suverénitu již dávno prošustrovalo, nicméně to neznamená, že by si mělo nadále na věčné časy nechat diktovat imigrační kóty a spoustu dalších nesmyslů (pro příklad - zákaz olomouckých syrečků plus řadu dalších, včetně těch důležitějších např. sankcí na podporu fašistické Ukrajiny proti Rusku).
    Pozdrav do Kanady - od propagandou ohlupeného občana, hňupa Luďka Prokopa.

    OdpovědětVymazat
  29. Podle Anglického vzoru,
    referendum na obzoru.

    Budou se mě ptát,
    chci-li zůstat nebo stát.

    Hlava se mi točí předem,
    snad neskončí to zaludečním vředem.

    OdpovědětVymazat
  30. S článkem p. Jírovce souhlasím, až na tu jednu nešťastnou větu o setbě Čechů k nenávisti k emigrantům! Problébem v tomto případě je strach
    ateistických Čechů z nenávistné náboženské hrozby v podobě islámu! I já se ho s ohledem na své vnoučata a pravnoučata bojím! V.J.Horák

    OdpovědětVymazat
  31. Stála májka v poli,
    Angličan ji sobě holil,
    chudá byla velice,
    protože ji zdobila,
    jen jedna mořská hvězdice.

    OdpovědětVymazat
  32. Zajímavější než sledovat celkem nesmyslný spor kolem hňupů by bylo dozvědět se konkrétní argumenty pro konkrétní referendum nebo proti němu. Obecné vzývání přímé demokracie je trochu málo.

    OdpovědětVymazat
  33. Měli bychom nejprve udělat referendum, jestli chceme referendum.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to je otázka kardinální. Za zástupce lidu jsme si přeci zvolili ty, kteří lépe rozhodnou ve sporných věcech za své tupé voliče. Na rozdíl od nich, mohou k tomu mít řadu důvodů, o kterých voliči nemají ani páru. Fakt dobrý návrh.

      Vymazat
  34. Když z Evropské Unie odejdete, znamená to, že jste neměli důvod vstupovat.

    Rozumíte?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano,rozumíme tomu, že jsme nemohli ani tušit o zákazu olomouckých syrečků, ani o imigračních kótách. Rozumíme tomu, že jde o podvod teprve až podvod vyjde na světlo. To neznamená smířit se s takovým podlým jednáním evropský soudruhu.

      Vymazat
    2. Fňuk, fňuk.

      Vymazat
    3. Zatím je nejvíce rozmanitého fňukání nad výsledkem brexitu. Nějak jste to nezvládli eurohujeři s euorosoudruhy. Fńukáního je podstatně více na bázi odhalené eurodebility. Když se člověk nechá sprostě a podle podvést, má jisté opodstatnění.

      Vymazat
    4. Strašlivě nás podvedli, když nás do té Ejů nalákali. Musíme co nejdříve pryč pryč pryč. Aby se o nás postaralo rusko nebo amerika, ti to umí přeci jen lépe.

      Vymazat
    5. 15:11 No, Amerika se už stará po svém - rozkazuje, vyhrožuje kroucením rukou a humanitárně bombarduje, pokud to shledává za žádoucí. Rusko místo kroucení rukou nabízí mluvou státníka Putina spolupráci rovnocenných partnerů. Dosud tento státník nezavdal důvod k nedůvěře. Pokud by zavdal, bylo by řev demokratů volajících po atomové válce za svobodu, slyšet na poušti i na moři.

      Vymazat
    6. zaujímavé, na vstup do EÚ stačilo v referende % plus jeden hlas pri účasti 50% voličov, teda v podstate stačilo, aby sa 25% plus jeden volič vyjadrilo že áno a boli sme v EÚ. Dnes sa ozývajú hlasy, že na také vážne rozhodnutie, ako je vystúpenie z EÚ je potrebná účasť v referende aspoň 75% a z nich aspoň 60% za, inak je referendum neplatné. To nie je diskriminácia názorov? Na vstup stačí menej ako na vystúpenie?
      Dobre, keď raz sa ožením, už sa nikdy nemôžem rozviesť? To akože som pred 20-imi rokmi nemal dôvod sa ženiť? Alebo vznik Československa v roku 1918 nebolo dôvodné, lebo sme sa po 74 rokoch rozišli? Takže ani Škotsko sa nikdy neoddelí, lebo by poprelo svoju 1000 ročnú spojitosť s Albionom? Bože, prečo ľudia píšu všetko čo ich napadne skôr, ako sa nadýchnu?

      Vymazat
  35. A máme poreferendu, protože staří, blbí a negramotní by mohli zaškrtnout políčko neschválené Bruselem. Ještě, že staří, blbí a negramotní mohou jakoby volit,protože kdyby se volbami dalo něco změnit, tak by o nich bylo rozhodnuto jako o referendu. A vo tom to je!

    OdpovědětVymazat
  36. Som prave cital, ze p. Zeman podporuje referendum o EU a NATO v Cechach. Paci sa mi jeho postoj. Myslim, ze tych premennych ovplyvnujucich vysledok (nielen referenda ale aj zaclenenia do ekonomickeho zivota Europy po vystupeni z EU) je tak vela, ze asi nikto nemoze s istotou povedat, ako to nakoniec dopadne. Ak je sanca 1:1, potom sa pytam "A preco nie?". Keby 'elitam' skutocne zalezalo na blahu ludi, ziadne podobne problemy by sme neriesili. Ak im na ludoch nezalezi (co je moj nazor), potom sa pytam, ci je aj ina cesta ako silove riesenie.

    OdpovědětVymazat
  37. doktor jsem hňup a jsem na to hrdý.Sdružuji se s ostatními podobnými hňupy a hodláme dělat problémy těm inteligentním (pokud možno absolvoventům Sládkovičova,Plzně a Rašínova ústavu v Brně) a to z čiré nepřejícnosti a závisti...Je to tak správné pane Jírovec????

    OdpovědětVymazat
  38. Referendum je u nás nesmysl. Ještě že se ten Okamura znemožnil dřív, než stihnul něco prosadit.

    OdpovědětVymazat
  39. Referendum má být v ústavě preventivně.
    V situacích kdy zastupitelé zastupují zájmy voličů není potřebné.
    V situaci kdy se mezi zastupitely nahromadí zloději, hlupáci, zrádci a zkrumpovaní cizími silami, pak je referendum pojistkou, pomůckou k řešení.
    Dnes tato situace nastala, referendum chybí.
    Rizikem není nic menšího, než zánik nejen evropské kultury i evropské populace islamizací.
    (Kromě rizik dalších ale méně významných, kromě rizika války.)

    Proto je potřeba nevolit už žádné zavedené strany.
    Všechny jsou zodpovědné zmíněné riziko, za současný stav.
    Je potřeba zavést referendum, pak řešit riziko islamizace, a pak teprve kultivovat politiku.
    (Riziko "čistě vojenské" války je nyní jen v rukách jaderných mocností. )

    Babráme se v podružnostech, zatímco neřízená imigrace postupuje a v rizikových oblastech její zdroje mohutní. (Je to stejně hrozná válka, vedená moderními prostředy, proto zákeřná.)
    (Naše vláda ani vedení EU v těchto kategoriích nejen nemyslí, ale naopak přilévá olej do ohně, minimálně svou nečinností v podstatných otázkách.)
    Děda.

    OdpovědětVymazat
  40. Referendum jako takove ukazuje na problem souvisejici s tou moci, ktera se generuje z lidu. Lidi je treba udrzovat vzdelane a informovane. A vubec, jak je to s pravem cloveka na potrebne informace?

    OdpovědětVymazat
  41. Proč by nemohlo být měkké a tvrdé sociální inženýrství? Pokusil jsem se oba termíny vysvětlit na základě vratnosti a nevratnosti změn, k nimž ve společnosti dochází.

    Pokud jde o původ slova sexování, poprve jsem je slyšel od Slováků.

    Nenávist vůči ekonomickým migrantům rozsévají čeští politici, včetně těch vládních, kteří přestali za uprchlíky vidět lidi a protože jsou hňupové, nevidí války a rozvrat, který má na triku naše skvělá euro-atlantická civilizace. Neznám jediného politika, který by v se odvážil parafrázovat Švejka a jeho "nestřílejte, jsou tady lidi".

    Petr Žantovský napsal v PL, že se Cameron zachoval jako chlap a protože slíbil referendum, tak je vyhlásil. To je ale zcela falešná interpretace. Cameron dal onen slib nikoli, aby dal lidem pocit, že něco rozhodují. Byla za ním snaha vyhrát volby a narušit opozici. Pokud si byl jist, že vyhraje, šlo o falešné hraní na demokracii. Jestliže Brexit chtěl, pak se neměl stavět na stranu EU.

    Mám pro účastníky této diskuse námět:

    Vyberte si otázku, kterou považujete za důležitou pro rozhodování v případném Czexitu a sesumírujte jeden odstavec pro a druhý proti. Myslím, že rychle zjistíte, že nemáte dost informací a dokonce ani nenajdete místo, kde je získat. Nabízí se euro, migrace nebo suverenita národního státu. Nová republika jistě ráda vaše příspěvky vyvěsí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačí aby si každej povinně přečet jakoukoliv knihu Mikki Coudeňáka Kalergiů či jen výtah z nich a porovnal jak se jeho "vize" plněj! A kdo mu dal první prašule po přečtení těch jeho slintů na "rozvoj hnutí" a má jasno roč nejen Czexit, ale celej Evropoxit je nutný pro samotný přežití árijský rasy! -http://nassmer.blogspot.cz/2014/05/jak-souvisi-vznesena-evropska-myslenka.html

      Vymazat
    2. Nejdůležitější otázkou pro rozhodování v případném Czexitu je, zda chceme v EU zůstat. Do odstavce proti EU bychom mohli dlouho vypisovat všechna nesmyslná omezení, nařízení a vyhlášky. To, že není místo, kde získat informace, taky mluví proti EU. Zajímalo by mě, co by autor dal do odstavce pro EU.

      Vymazat

Reklama