Reklama

.

.

sobota 2. července 2016

Hospodaření 25 let po převratu - 4x horší než světová válka

2.7.2016  přišlo redakční poštou

Toto je výsledek dvacetiletého hospodaření našich národohospodářských ekonomických elit a expertů na transformaci socialismu v kapitalismus.

Prodali grunt, peníze z prodeje jsou bůhví kde a nás zadlužili. To by žádný dobrý sedlák neudělal. Na to museli přijít Klausové, Kalouskové a jim podobní. Kdo kradl plnými hrstmi a byl souzen či odsouzen, byl následně amnestován a bez trestu zbaven odpovědnosti za své činy.

Vývoj státního zadlužení

1989 ...................... + 280,0 mld. Kč

1993 ………………… – 158,8 mld. Kč

2003 ………………… – 493,2 mld. Kč

2007 ………………… – 892,3 mld. Kč

2009 ………………… – 1 178,2 mld. Kč

2010 ………………… – 1 344,1 mld. Kč

2011 ………………… – 1 499,4 mld. Kč

2013 ………………… – 1 700,0 mld. Kč (odhad ČNB duben 2013)

Výdaje za dluhovou službu

2001 …… 17 mld. Kč

2006 …… 31 mld. Kč

2011 …… 72 mld. Kč

2012 …… 82 mld. Kč


V žebříčku konkurenceschopnosti WEF propadla ČR za poslední 2 roky z 31. na 46.místo na světě!

ČR, která je počtem obyvatelstva 48 x menší než celá EU, má 6 x více heren a kasin než zbytek EU dohromady!

Zahraniční kapitál vlastní cca 80 % klíčových firem a je kontrolován ze 40 % z daňových rájů!

56 tun českého zlata bylo po roce 1989 vyměněno za dluhopisy. Německo má stav zlatých rezerv 3 396 tun, ČR pouhých 12 tun a dále “tak zvané zlaté žíly u obyvatelstva”.

Hospodářské škody vzniklé na území ČSR PO 2. SVĚTOVÉ VÁLCE byly vyčísleny (v dnešních cenách) na 1 bilion 351 miliard Kč. Zmizelé národní jmění od r. 1989 představuje téměř 4 násobek hospodářské ztráty ČSR za druhé svět. války!


Nejhorší je, že výše uvedené údaje jsou pravdivé a z veřejně dostupných zdrojů a národ ovcí nic…. Nikomu nevadí, že nebude na důchody, zdravotnictví, vzdělání, infrastrukturu…. Že po válce roky hromaděné bohatství především rukama dělníků, kteří jej tvořili je v kapsách zlodějů bez trestu… Nejspíše je pravdou, že každý národ má vládu, kterou si zaslouží… Jak pravila matka Tereza. Není problémem nasytit chudé, ale je problém nasytit ty bohaté…
Přišlo redakční poštou...

86 komentářů :

  1. 4x horší než světová válka?
    Komouši, za tyto drzé žvásty byste potřebovali profackovat a nakopat do vašich tlustých prdelí.

    Nejlepší je že to publikuje Dvořák, který se tu dřív chvástal, že má 4 byty a vilu v Praze.
    Jak jsi k tomu přišel, Dvořáku? Jsi důvěryhodný asi jako Rath. Rozdej své majetky potřebným a bezdomovcům a pak ti ty komoušské bláboly někdo uvěří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kolik sis nakradl, že hysterničíš, když někdo mluví o zlodějnách?

      Vymazat
    2. 23:22 Fakta o "rozkvětu" našeho státu a společnosti by nebyla ? Žvanit by Vám šlo ...

      Vymazat
    3. 0:15
      Míň než Dvořák, blbe.

      0:32
      Jaká fakta by jsi chtěl? Na rozdíl od komoušů dostatek a přebytek všeho, plné obchody zboží dříve (ne)dostupného jen v Tuzexu, podniky konkurenceschopné s těmi západními, opravené památky, historická centra měst, průměrná mzda 28.000Kč... atd atd, můžu pokračovat do rána.

      Ale hlavně, nikdo a nijak vám ve vašem osobním rozkvětu nebrání. Pokud jste nespokojen, nemáte se na co vymlouvat.

      Vymazat
    4. 23:32
      No proč ne...
      Řekni si kdy a kde.
      Velice rád se nechám "profackovat a nakopat".
      Cukrouši přihřátej

      Vymazat
    5. Za to jak komousi nasi zemi za tech 40 rozkradli by se meli do smrti omlouvat. A na kolenou.
      Mel se s nimi usporadat hned v roce 89 neco jako Norimbersky proces a ona by je ta drzost presla.

      Vymazat
    6. Československo po roce 1989: Doslova přes noc z průmyslově vyspělé země na rozvojovou s dostatkem banánů po celý rok.

      Vymazat
    7. Průměr. plat 28 litrů, plný regály zboží jak v TUZEXU bože co za vola tohle psalo, a furt a pořád ti zlí komouši už je to jako zaříkadlo, jestli někdo má v hlavince místo zbytku mozku kravince tak tohle je pro něj argument a bacha ještě je třeba napsat fronty na banány a nedostatek toaletáku,když ty kurvy komouši tak lid hubili. TAKŽE MILEJ ZLATEJ,KOLIK PROCENT POCTIVĚ-NÉÉ ZLODĚJŮ A OJEBÁVÁÍKŮ MÁ PLATY KOLEM 28.TIS. KČ? Jaké zdravé poživatiny lze koupit v těch plných pultech se zbožím a kdo na ně má, důchodci MATKY SAMOŽIVKY, RODINY S DĚTMI , ty chytrolíne co bojuješ s koumoši 26 let po jejich vtělení v elity národa a manažery a hlavně strůjce tohoto dnešního štěstí. Škoda že ještě nebrojíš proti heretikům a jiným vypšklím hovadinám z historie. Podstata toho článku Tě prostě ani náhodou nedošla, a to že za víc jak dvacet let, ty gauneři měli z čeho krást a ted už je vše rozkradeno a zlikvidováno a hodnota je 4x nižší už Tě to ty odbojáři proti ksč docvaklo?

      Vymazat
    8. A čísla by nebyla? Stačí spočítat množství bezdomovců před rokem 1989 a dnes, dále stačí spočítat počet žijícíhc na hranici chudoby tehdy a dnes. Kolik stojí zíkladní pro život důležité služby (bydlení, voda, elektřina, plyn apod),dále jestli existují půjčky pro mladé rodiny jako byly tehdy, tedy 100tis nenávratná, 100tis bezúročná (samozřejmě v dnešním ekvivalentu, tedy minimálně milion nenávratný atd.
      To je to, co je důležité. Ne kecy toaletním papíru, banánech a Tuzexu a průměřných platech na které většina nedosahuje...

      Vymazat
    9. A nezapominejte, ze mimo rozkradeny duchodovy fond, statni rezervy jsou i jina cisla dulezita.
      Zadluzeni statu, domacnosti a firem.
      Nejenom, ze byla cela republika rozkradena, ale jeste zadluzena do takove miry, ze to nema sanci splatit. Zustava pouze poslouchat veritele.

      Vymazat
    10. Ti Pepíci Vyskočilové chudáci nevědí,co píši.Nesmíte se na ně zlobit.Kde je v hlavě vygumováno,už není pomoci.Nemají paměť minulou,ale i reálnou.Takže víme,s kým máme tu čest a nereagujte.Rada Pepkovi.Stačí bohužel se dívat kolem sebe.Jenom dívat!A Pepku,nezažil jsi doby minulé,já ano,ale to,co vidím kolem sebe,bych za komančů neviděl ani ve snu!

      Vymazat
    11. Místo takových táborových keců bych uvítal čísla. V čem nemá pisatel pravdu?

      Vymazat
    12. Tehdá jsem pro svíčkovou či ryby musel ve jít ve čtvrtek, když přišlo zboží. Dnes můžu kdykoliv - ale dostanu jen drek plnej vody a chemie, co se jen jako svíčková či pstruh tváří:) Tehdá jsem si koupi tvrdý Spartičky za příplatek 1Kč a to bylo pokouřeníčko! Dneska bych si rád přplatitl i dvacku navíc, kdybych je shnal! Všecko je na jedno brdo - smradlavej naparfémovanej drek co chutná stejně a má jen zomek nikotinu co mívaly poctivý Sparty! A to si dobytkové lejnolahváčský dovedou drze přepočítáva t na plat! Takovej ňákej kryplik jako ty mladej z ministéria lži či čeho tu kvákal, jak cigára prej jsou levnější než dřív a proto se musí zdražit! Ten hovad přepočet cenu 14?-Kč za krabičku Sparťanskejch na současnou cenu cirka 80?- Kč. Taže mu vyšlo 5,5 x zdražení a platy prej vyrostly 7,5x? Nechme nyní bokem jak komu co vyroostlo a pořítejme, že na to abych jako kuřák dostal svou dávku nikáče řív mi stačila jedna krabka bohatě! Ale toho dnešní sajratju musím vytáhnout dvakrát tolik!!! Ty vole!! Takže cena není 80, ale 160! To je víc jak jednenáctinásobný zdražení!!! A tak je to se vším vy šmejdi! Video dělaný v leicenci AVEX - holandskej patent mi vydželo 18 let ty hovado! A páč bylo tzv. zastaralý už při pořízení licence, umělo či spíš neumělo načíst kódy na VHS-kách a tak mi umožnilo víc jak 10 let si přivydělávat a to velice slušně kopčením americkejch sraček z půjčoven! Kdežto ty nový krámy který jsem si pořídil poté co s kódováním praštili, jsem vystřídal za stejnou dobu hned několik ty demente modrozelenej!! To samý DVD přehrávače a rekordéry! Šly do kelu jeden po druhým ty hovado blbý! A filmový projektor co používal můj otec z NDR fungoval desítky let bez chyb! Takže žádní "soudruzi z NDR" - ti rozhodně chyby nedělali, ale zato ti tvý siosráčský ussácký filconoši produkcí šmejdů voděj nás lidi za nos a tahaj z nás škváru! Abych ti to jednou hajzle nesečet, pokud bych tě potkal! Moc si dej majzla, zmetku!

      Vymazat
  2. Ty jsi ale hloupe vemeno ty anonyme co nadavas na komunisty. Ja ti neco povim, kdyz zvanis o osobnim rozkvetu. Najal jsem si firmu, aby mi postavila schody za 76 tisic. Majitel praci vykurvil, tak jsem ho dal k soudu, soud jsem vyhral a odmena advokatu byla 40 litru. Firma mi mela zaplatit 100 litru tzn. penize zpet. Nezapltili nic, advokati poslali exekutory a opet nic, firma totiz nema zadny majetek.Majitel si stavi u Horovic vilu a exekutori ho netrapeji, protoze exekuce je proti firme a neproti osobe. Opravdu mu nic nebrani v osobni rozletu. Tak nez takovy rozlet ruznych lumpu, tak to ja radsi ty komunisty. Protoze v soucasny dobe cloveku zajisti spravedlnost akorat nabita brokovnice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Najal sis spatnou firmu, blbecku?
      Nejspis proto ze byla nejlevnejsi a tak sis ani neoveril, kdo ji provozuje a jaky ma kredit. Chtel jsi bez prace hodne muziky za malo penez a ted bezmocne kvicis vztekem.
      Kdybys radeji sel misto toho kviceni pracovat, mel by ses komunisticky lenochu take dobre.

      Vymazat
    2. Bavit se s kryplem, který nezná světoznámou značku a poctivé výrobky Made in Czechoslovakia ani nemá smysl. V každém okresním městě polistopadovou zrádcovskou garniturou dosazenou západem (vč. valutového disidenta Havla) zlikvidována spousta fabrik, ne nějakých montoven. Dokud si lidé neuvědomí, že partička z Prognostického ústavu byla vychována a dosazena nikoli pro rozkvět národa, ale jeho demontáž, stejnými ekonomickými zdeformami zaváděnými na dnešní Ukrajině, tak se nic nezmění.

      Vymazat
    3. 1:21
      Svatá pravda

      Vymazat
    4. Přesně tak. Blbec si zavolal nejlevnějšího fušera bez jakýchkoli referencí a doporučení, zaplatil mu ještě před převzetím díla a teď volá na pomoc komunisty.
      Takové debily zbavit svéprávnosti

      Vymazat
    5. 9:28
      No to jsem se nasmál:DDD Reference a doporučení:DDD Pane bože, co to sem píše za debily. Je vidět, že ty vůbec nevíš o čem meleš. Tys neviděl realitu ani z rychlíku! Rači se nech dál živit svým debilním fotrem a nepleť se do věcí, o kterých nemáš ani páru!

      Vymazat
    6. 10:05

      Stavěl jsem 10 let domy v zahraničí, ale neviděl jsem realitu ani z rychlíku.

      Kdežto smajlíkový debil který se nechal natáhnout o 80 litrů se směje. No ještě se budeš v životě podobně smát zřejmě hodně krát, blbečku.

      Vymazat
    7. 10:28
      Asi ti nedošlo trubko, že nejsem totožný s pisatelem prvního příspěvku, i když s ním souhlasím. Podobných příběhů znám desítky.
      Za druhé se nebavíme o zahraníčí, ale o domácích podmínkách a ty jsou katastrofální.
      Ale možná, že právě ty jseš jeden z těch vyjebávacích šmejdů, to by tomu odpovídalo.

      Vymazat
    8. 10:28
      Ty že jsi někde něco dělal pablbe?Bez pomoci si ani na nočnk nesedneš a neutřeš tu prolhanou havloidní hubu,ty zkrachovalá firmo na prcgumy!!!!!

      Vymazat
    9. 3:46 - jsi se už totálně posral nebo co? Proč bych si měl co zjišťovat ty hovado? Já můžu upustit na ulici šrajtofli s akýmkoliv obnosem a jakejkoliv dobytkek včetně tebe c to zvedne je POVINEN ty hajzle zkurvenej, mit o donýst nebo odevzdat na radnici! Je ti to jasný ty prase mizernýzlodějácký nebo ne? A jestli ne, tak upálit tě zaživa , kurvo mizerná! jak to dělaj v Islámským státě s podobnou zlodějsku ničemnou svoločí! Nic jinýho na vás nepatří, kurvy mizerný! jaký komunisti, moc hodní! Jen Islámský stát! Klec a upálit vás kurvy zlodějoobhajský! Zaživa! I s famíliema, páč nic podobnýho nemá národ chodit po Zemi a špnit ji svou pouhou přítomností jeho genů!

      Vymazat
    10. Pro všechny :
      Dal jsem komentář výš, přestože se to "parádně rozběhlo" až mnohem níž, kde zdánlivě na technických inovacích motocyklů, aut, a naší konkurenceschopnosti bylo nepravdivě dokazováno, že jsme za "socíků" byli parta "neschopných trubek" a že jsme nespokojená (komunistická) menšina!

      "Anonymní z 3.7.z 23:17h a mnohokráte výše, je již jiné kafe - "manipulátor těžkého kalibru" s dobrým podpůrným týmem v pozadí!
      Skoro vás všechny dostával do kolen vhodně vytaženými detaily mnoha a mnoha chyb, které za socialismu komunističtí vládci dělali a které srážely ekonomické výsledky a sypaly písek do našich světových inovací. Které skutečně existovaly.
      Že se každá doba opírá o výsledky předchozích dob, to je i pro tuto "partu" neznámá věc, přestože ji často používá v argumentaci - "komouši žili z první republiky...", ale že 27 let žijeme "z komunistické podstaty, která se 40 let shromažďovala (přes mnoho udělaných chyb "našimi potentáty") a že jsme ji za tuto dobu již celou vypotřebovali a jsme v hlubokém mínusu, o tom ani slůvko!
      Radši se to snaží zastřít odkazy na "nablýskané Hondy", kecy o SVOBODĚ
      (kde ji prosím dneska máme, kromě cestování po světě, máme-li dost peněz a nevadí-li nám buzerace a šikanování od letištích po dálniční odpočívadla - zkuste spát v Americe někde volně u dálnice, či v příměstské krajině, navštivte americko-mexické pohraničí, zademonstrujte kdekoliv v Metru proti EU, apd., apd., - to je ta skutečná svoboda, co máme! Jen o tom ještě nevíme!)
      Po "podrazu" v 89 r., kdyby řízeně nezničili družstva (Havel: "...temné nitky ze Slušovic...!") a úmyslně nesnížili za účelem rozkradení, hodnotu koruny na jednu její třetinu v přepočtu na valuty, dále kdyby jsme směli pokračovat v "třetí cestě" ( = nejlepší ze socialismu + nejlepší z kapitalismu dohromady), tak by dnešní ekonomové neměli důvod prohlásit, že "přestože máme stejnou produktivitu práce, tak platově nedoženeme Německo a spol. ani ZA 50 LET"!
      A ze 100% světových kontaktů, které jsme měli, by jsme přišli maximálně o cca 20% ne o 99% jako je to dnes ( od velkých investičních celků, strojírenskou výrobu, zbrojní výrobu, sklo, automobilový průmysl,asi i textil, atd., atd.)
      Nebo kdyby jsme mohli alespoň "transformovat na kapitalismus" tak jako Slovinci! Ale ani to jsme nesměli.
      No a ty hrozný kecy o volbách, ve kterých z nás všech tito "schapirovy svazáci" dělají "komouše" a nevolitelnou "minoritu" (= malinká nenšina) společnosti, to už je opravdu úsměvné.
      Kdyby volby OPRAVDU NECO MOHLY ZMĚNIT ( však to poznáte u Brexitu!) a bylo dovoleno se rozhodnout, zda chceme TENTO KAPITALISMUS nebo poslední formu socialismu, co jsme měli, se ZACHOVÁNÍM SOUKROMÉHO VLASTNICTVÍ, jak by se většina z nás rozhodla?
      Zkuste si tipnout!!!
      Když vás někdo zavleče do vlastního hracího prostoru, do své hry, kde platí jeho pravidla, nedivte se, když ztratíte "formu a dech".
      Pavel p

      Vymazat
  3. kolonie zustane kolonii protože vovčani už od malička jsou připo jak je jim vrozeno v genech a tak si cela staleti nechavaji dobrovolně srat na sve připtoměle makovice

    OdpovědětVymazat
  4. Celej současnej režim je postavenej na hlavu. Každej si myslí, že se bude živit jako daňovej poradce a podobně. Přitom sehnat řemeslníka je dneska umění. To abyste se před ním plazili na kolenou, aby se ráčil dostavit a když už přijde, tak to dokurví a nakonec vás ještě natáhne. Takže tohle je ten výsledek tržní soutěže jo? Něco je tady špatně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu s těmi řemeslníky, ale za to nemůže kapitalismus ale přiblblí sociální inženýři. Všichni musíme mít minimálně střední s maturitou, lépe však vysokou a nejlépe dvě, aby to vypadalo dobře v mezinárodních statistikách jací jsme jako národ vzdělanci. Mladým se nechce dělat a perspektivu vidí v přistátí na státní cecík na nějakém ouředě nebo v neziskovce.
      Pozor není to jen problém načí země ale všude v EU.

      Vymazat
    2. 9;53 špatně je to,že jsme byli manipulováni do euforie doby,aniž bychom přemýšleli!Kde jsou zlaté české ručičky o kterých věděl celý svět?V prdeli a zase díky nám ovcím.Plánovaná pomalá destrukce učňovského školství,díky ODS,ale i ČSSD.TO byla rychlost,jak se rozhodlo o ovčanech,že budou mít maturitu za každou cenu,vysokou školu za každou cenu a řemeslo šlo do háje!Všichni budou bohatí z Kuponové privatizace!Občané se chytli díky pravdě a lásce na udičku a ostatní jde do dnešních dnů podle plánu.Ukrajinec,Čech,černoch řemeslník není.Dříve stačilo slovo chlapa,dnes musíte mít plno smluv a ty musíte mít ověřeny právníky a když narazíte na rychlokvašku ze Zplzně,tak máte smůlu.A jste v soukolí absurdistánu.

      Vymazat
  5. Ta čísla nemusí být až tak zajímavá, ale stačí si vzpomenout na to, jak tu lidé byli schopní vyrobit vše - od mléka až po letadlo a ještě s takovým potenciálem, že bylo možné vše vyvážet. Dnes je to tu samá montovna a práce s nízkou přidanou hodnotou - co z toho asi lidé mohou mít ? Jen práci na směny a do roztrhání těla, nemají čas na děti - což generuje další potíže do budoucna. Téměř nikdo se nestará o staré rodiče a ti pak končí v nějakých ústavech - no to jsme to tedy dopracovali, že ? Tak tomuhle se říká moderní společnost ? Jak to asi skončí ? Jinak, než špatně to ani skončit nemůže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyrobit jsme byli opravdu schopni skoro vše. Ale naprosto nekonkurenceschopné se západem jak v kvalitě tak modernosti. Navíc vše by nedostatkové, na pořadník, po známosti, pod pultem a když už tak maximálně jeden druh.
      Směřovalo to jednoznačně ke krachu a každý to viděl. Dnes by to tu bylo jak na Kubě, kdysi také podobně "vyspělé" socialistické zemi.

      A ty už bys konečně po 30 letech mohl přestat fňukat jak stará kurva, smířit se s realitou a začít něco dělat.

      Vymazat
    2. Nebudu se vyjadřovat k článku, který nemá dle mého názoru ani cenu papíru na kterém byl vytištěn. Snad něco k vašim poznámkám.
      Téměř vše od mléka až po letadlo vyrábíme, nebo jsme schopni vyrobit i dnes. Obrovským rozdílem mezi tím co bylo dřív a dneškem je mohutně se rozvíjející Čína a Indie, protože konkurovat některým jejich výrobkům prostě nemáme šanci. A netýká se to jen nás ale ostatních států také.
      Ehm a ty tzv.montovny to je takový nic neříkající oblíbený novotvar.Chcete snad naznačit, že např. ze Škody AUTO, Zetoru nebo např. Zbrojovky v Uherském Brodě se staly montovny jenom tím že se ze státního vlastnictví dostaly do soukromých rukou ? Tomu snad sám nevěříte.

      Vymazat
    3. Jedna z mnoha výrobních VW autowerke,které jsou po celém světě se jmenuje Škoda Auto,s Českou republikou má společné jen to,že se nachází na tomto území......ve správní radě je jeden Čech.....v Mexiku jeden Mexičan.....,na Ukrajině jeden Ukrajinec.......pro 942:viděl jsi někdy Wolfsburg,VW museum a Ml.Bol. a Škoda museum?

      Vymazat
    4. Pokud jsme jak píšete dnes soběstační,9:42,tak musíme co nejrychleji vystoupit EU,neživit nenažrance v Bruselu a dovážet jenom to,co vyrobit nemůžeme a potřebujeme.Opět hospodárně vyvážet a dovážet.Nepotřebujeme TTIP,aby z nás byli otroci zcela a to ještě páté sorty.A žádné sankce,které mnoho ubližují právě nám!A vy tvrdíte něco o Škodovce?Tak víte úplně nic!Vše bylo dobře naplánováno a vás omlouvá pouze asi věk.

      Vymazat
  6. Anonymní3. července 2016 10:08
    No a co má jako být ? Ford měl svého času koncernové závody v UK a Německu a byly to snad montovny ? Ty fabriky měly stejně jako Škodovka svůj tým vývojářů, techniků a designérů. Co s tím má společného nějaké museum proboha. Garantuji vám, že kdyby zůstala Škodovka ve státním vlastniství tak už byste se dnes svezl tam maximálně ve 20 let starém Favoritu. Hledáte problémy kde nejsou, ale vás to evidentně baví

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není pravda. Je to o něčem jiném. Například naše motocykly známé všude po světě dnes již neexistují. A to koupila velká firma. Jen odstranila konkurenci. U Škody by to mohlo být lepší jenže někdo to nechtěl. Měl jiný plán. Prodat to za 30 stříbrných. Proto nedovolili rozvoj Škodovky. To samé bylo se Zetorem. Montovny tu máme a to co bylo původně státní, tedy nás všech je dnes už soukromé a peníze za to se rozkutálely do soukromých kapes při výstavbě dálnic a jiných předražených nesmyslů. Naši vývojáři byli skvělí. To není o tom, že stát je špatný hospodář. To není pravda Pokud toto uvěříte politikům, tak to oni jsou ti špatní hospodáři ne stát. Ti co to sami rozkradli a rozprodali. Vy totiž si nevidíte ani na špičku vlastního nosu.

      Vymazat
    2. 10:41 tak přemýšlím,co jsi zač.Opět -buď čerpáš z našich daní z EU,nebo ti je 30-38 let a nebo patříš k těm,co tě platíme a nebo máš tubulární vidění.Ani jedno je neomluvitelné.Jenom věk.

      Vymazat
  7. Vážený pane Nováku,
    A na čem tu vaši pravdu, krom vašich dojmů stavíte ?
    Nějaká fakta by nebyla ? Tak já vám povím poválečnou historii ČS motocyklů. Mám to tzv. z první ruky z osobního setkání s panem Františkem Pudilem z ČZ Strakonice někdy v roce 1977.Kdo to byl si račte dohledat na netu.
    Takže předně Komunisté stran motocyklů nic podstatného nevymysleli. Poválečná výroba jen navázala na modely vyráběné před válkou. Ano cca do roku 1972-74 opravdu naše motocykly byly na světové špici.To že za dvacet let poté skončily na smetišti motocyklových dějin byl důsledek pouze jediného. CCCP totiž odebíral cca 85% produkce Jawy a jako takový si mohl diktovat jak má motocykl vypadat. Zákazník to byl nenáročný takže kromě takových blbostí jako byly třeba chromované kratky na bocích nádže nechtěl žádné technické novinky. JIstě že to soudruhům v JAWY náramě vyhovovalo, když nemuseli vymýšlet nic nového a meli zajištěný odbyt na 5 let dopředu. Kdo by to nebral, že ? Takže žádný vývoj, minimální investice a Japonci nás, ale nejen nás převálcovali.O smrduté doutakty v roce 1989 už opravdu nebyl nikde ve světe zájem.
    Na závěr si vyprošuji vaše poznámky o mém nosu. Než budete příště presentovat vaše pravd stačí si něco alespoň o problematice zjistit.
    S pozdravem TD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se týká dejme tomu motocyklů s ustrnulým vývojem, jak vy říkáte, tak i ty byly stále dobře prodejné. To je asi jako Prga V3S a pak ještě S5. To jsou dodnes ceněné vozy, které jsou nenahrditelné v Africe ba vyřazené a generákované se dobře prodávají. Ne vždy se dá ve všem jít dopředu. Dtejně jako neexistuje nekonečný růst, tak i nekonečný vývoj není možný. Možná se dá měnit pohodlí řidiče, elektronika (ta ale kupodivu nemá smysl právě do Afriky), možná nějaké vychytávky, ale jako celek... je to originál, který nemá nástupce. Co jste psal o vašem nosu, to platí i po vaší poznámce, a to samé se týká studia. Koukněte se ven do praxe a něcoi si zjistěte, než budete psát o osobním setkání s Františkam Pudilem. Osobní zkušenost je nepřenositelná. A tu nemáte.

      Vymazat
    2. TD má pravdu. Vy jste si prostě (nejen) s motorkami naběhl a nechcete to uznat. Tady se podívejte:

      http://www.ceskatelevize.cz/porady/10176269182-retro/209411000360023/video/

      Ty socialistické křápy které zaostávaly 20 let za japonci i němci byly prodejné jenom na socialistických a rozvojových trzích a to jen za hubičku. Tyto trhy se na přelomu 80. a 90. let prostě zhroutily, neměly čím platit. A jinde o ty křápy byl nulový zájem.

      Už se konečně proberte.

      Vymazat
    3. Proberte se vy. Česká televize a TD, který se stydí za své jméno majímpravdu. Já to vidím např na tom, jak chtějí do Afriky, ale i do Asie naše vyřazené Pragy a Tatry. Nové Tatry se také lépe prodávají, když tam už nevládne Američan, který tam byl dosazen aby Tatra padla. Proberte se vy a pořádně zkuste přemýšlet a dívat se. I naše motorky byly slušně prodejné, jen kdyby fabrika pokračovala ve výrobě a vývoji. Kecy.? Těch jsem slyšel tolik... Jenže to je vždy jen vysvětlení pro tupony, aby pokývali hlavami a řekli si, jak nás ta nová doba hezky dává do pořádku. Jak naše vládnoucí "elity" donře činí, když prodávají za hubičku fabriky, které nás svého času živily a šířily dobré jméno našich lidí.

      Vymazat
    4. Proboha, Nováku, za vyřazené Pragy a Tatry si koupíte leda tak suché z nosu! Za to si můžete žít leda na úrovni průměrného Kubánce! Není divu, že socík krachl když ho řídili lidé s myšlením jako máte vy, zcela neschopní racionálního uvažování mající místo mozku ideologickou příručku.
      Peníze se vydělávají na špičkových high-tech výrobcích. Měli jsme výborné inženýry kteří ty výrobky byli schopni vyvíjet. Na ty rozhodně nenadávám. Ale komunistický režim je prostě zadusil.
      Klidně si ale sněte dál ten váš sen o úspěšném socialismu. Nic vám to platné ale nebude. Empirická zkušenost a fakta mluví jasně. Socík krachl. Všude. V soutěži se západem zcela jednoznačně prohrál. Vždyť to je tak strašně zřejmé. NDR vs. NSR, KLDR vs Jižní Korea, ČSSR vs Rakousko...
      Jste blázen.

      Vymazat
    5. Výrobky Tatry Kopřivnice byly vynikající. V závodech Paris-Dakar porážely pravidelně kapitalistickou konkurenci. 95% produkce se za komunistů vyváželo do zahraničí. Domácí a cizí nepřátelé naší vlasti se snažili tento podnik zničit. Za Klause šel podnik do privatizace a jeho vedení se zmocnili veksláci. První Američané se snažili fabrice pomoci, ale pak s dalšími hrabivými Američany to s tatrovkou šlo z kopce dolů. Ti chtěli dokonce rozprodat exponáty technického muzea. Švýcarská firma Diamoil nalákala foristické hlupáky ve vedení podniku na obchod, při kterém odebrali 5 tisíc vozidel pro prodej v Africe, ale nic neprodali a ani nezaplatili. Třetina roční produkce byla přáteli nové věrchušky ve státě ukradena. Poslední Američan se sice snažil, ale byl zoufale neschopný. K pozitivnímu obratu došlo až teď, kdy je podnik v českých rukách. Dochází k obnově. Tatru mají vlastníci firmy Exkalibr a začalo se se zbrojní výrobou.

      Přál by všem pomlouvačům komunistů, aby dostali odvahu a voje žvásty opakovali před dělníky z tatrovácké kovárny. Po zásluze by jim rozbili prolhanou lidskoprávní demokratickou hubu.

      Vymazat
    6. 16:09 To co píšete je půl pravdy.Pokud by se po r.1989 nerozhodlo,že se zlikviduje vše co konkuruje nebo by mohlo konkutovat,co zlikvidovat nejde,tak se odkoupí a to rychle za hubičku cizím společnostem.Někteří se ubránili,ale byli převálcovaní EU!Povinné Vybíjení drůbeže,krav,vepřů,aby se sem mohl strkat hnůj.A tak to je zařízeno,jelikož musíme poslouchat.A nebo si myslíte,že jsme měli blbé vývojáře,odborníky ve stavebnictví,strojírenství,sklářství,hutnictví,textilu atd.atd?To vy máte v mozku prostě přehozeno a opravdu nechcete domýšlet!Je to jednodušší.

      Vymazat
    7. K vývoji motocyklů. Návrhy motocyklu Jawa "pérák" vznikly během 2. světové války, výroba začala po válce. Jawy "kývačky", nahrazující "péráky", byly vyvinuty později a šly do výroby zhruba v polovině 50. let. Tj. žádné "předválečné modely". Vývoj skutečně zaostával, první to pocítil silničářský závodník Franta Šťastný. Soutěžní mašiny byly ale na špici ještě ve 2. polovině 70. let, plochodrážní ještě déle. Vina ovšem nebyla na Jawě či ČZ, nýbrž na nadřízené VHJ a ministerstvu. Místo toho, aby těžily z jistoty stabilního odbytu v SSSR a s odvahou se pustili do inovací a experimentů pro jiné trhy, vývoj dusily. Našlápnuto bylo třeba s Jawou 90 Cross a Roadster. Přehnaná dělba v RVHP zařízla vývoj Jaw "padesátek". Technici by s velkou pravděpodobnosti po uvolnění rukou po r. ´89 vymyslili dobré stroje, ale do kytek to poslaly opět síly mimo ně, překotné otevření trhů a zaříznutí RVHP, iluze salonních účetních z východního bloku, jako u nás V. Klaus, V. Dlouhý, K. Dyba ap., o ekonomických procesech a trzích. Místo cílevědomé přípravy svých výrobců na otevření trhů je podkapitalizované, bez připravených modelů a bez nástrojů proti tunelování předhodili západní konkurenci a pochybným investorům. Ještě před pár lety byl zájem v Rusku o cca 300 kusů jaw ročně, leč nebyly. Tak tam jdou jen náhradní díly.
      Statistická čísla pro doložení tvrzení v článku by byla dobrá, ale 1. nepostihnou kvalitu výrobků, 2. sotva najdeme ta, která se týkají dodávek investičních celků, resp., která by odlišila finální výrobky a subdodávky. Strukturální kvality hospodářství ukazatel HDP nijak nepopisuje, kdysi jsme byli malými všeuměly s velkou odolností celku proti odvětvovým krizím a s potenciálem růstu mnoha směry, brždění ideologickou byrokracií, dnes jsme stejně velkými přidavači závislými na jiných, citliví proti tržním atakům a se zdeformovaným vývojem.
      KR

      Vymazat
    8. Pro 16:01
      Je vidět že si nemáme co říct. vy máte svoje argumenty, já zase svoje. nemáte dost zkušeností. Časem to přijde. Jen aby pak nebylo pro vás pozdě.

      Vymazat
  8. Doporučuji si přečíst knihu od Doc.Ing. Ilony Švihlíkové: "Jak jsme se stali kolonií".

    OdpovědětVymazat
  9. Pomlouvače technické úrovně výrobku socialistického průmyslu pokládám za zrádce. Nic proti tomu nejde dělat. K národu patří jako k němu patří vrazi, zloději, a další spodina. Socialistické Československo vyrábělo kde co. Dokonce se pustilo do výroby toho, co počtem obyvatel srovnatelné státy nesvedly. Jde například o dodávky pro jadernou energetiku nebo polovodičové součástky. Ať ty kapitalistické zrůdy jmenují firmu ze státu s méně než 15 milionového státu, která nabízela polovodiče. S omezeným sortimentem to byla jenom firma Philips. Auta ze škodovky byly ve své třídě stejně kvalitní a spolehlivé jako podobné auta ze Západu. Nové auto bylo za komunistů dostupné každému. Dnes si mnoho lidí dovolí pouze ojetiny, které provozuje za hranici životnosti.

    Nadávky na komunistické výrobky jsou těžkou urážkou techniků, kteří byli u jejich vývoje a výroby. Internacionální kapitalističtí přátelé a vojenští spojenci, kteří z nás plánují udělat kanónenfutr, nemuseli doškolovat české a slovenské konstruktéry. V mladoboleslavské škodovce obsadili v konstrukci jen vedoucí místa a tvůrčí práci zase vykonávali domácí, kteří měli vzdělání od komunistů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte naprostou pravdu. Ale přesvědčovat Pepka Vyskoče alias Statistika skoro nemá smysl. Přesněji, jeho hlody alespoň pomáhají slušným diskutérům lépe zformulovat argumenty. K výše uvedeným argumentům přidám třeba to, že kdyby naši výrobci motorek a vývojáři nic neuměli, tak bychom těžko hráli významnou roli v závodech silničních motocyklů či motokrosu a v neposlední řadě v terénních závodech typu šestidenní soutěže. A Japonci by od nás neměli co kopírovat a krást.
      Vyráběli jsme jízdní kola, žehličky, magnetofony, rádia i televize, zpravidla i vlastní konstrukce. Roční výroba až 15 000 ks náklaďáků v Tatře se zajištěným odbytem, a další tisíce Liazek a Avií. Vlastní potraviny, přebytek energie, atd. atp.
      Nejsem ovšem zaslepený idiot, jako Pepek Statistik. Vláda jedné strany bez možnosti korigování blbců byla určena k zániku. Jenže těch blbců (a vychcaných sviní), "vykopnutých směrem vzhůru" už bylo ve vedení KSČ tolik, že se jejich organizovaný pokus ke změně poměrů v roce 1989 zvrhnul v současný marasmus. Kdy nám už nepatří ani pitná voda.
      Ale jsem optimista. Třeba už naši vnukové zase budou chtít říkat z přesvědčení, "tato země je naše". A naše, tedy jejich, bude. A ani takoví špinavci jako Pepek Statistik, tomu nezabrání. Dostanou zaslouženě přes tlamu. J.B.

      Vymazat
    2. No jo,"zrádci národa, rozbít hubu" legrační jak z vás komunistických zapšklých dědků ten bolševik vždy vykoukne. Mimochodem ti nositélé stříbrných odznaků BSP z Tatry už jsou všichni v důchodu jestli ne po smrti takže pomalu s tím rozbíjením papulí.Vaše srovnánání produkce čehokoli v podmínkách totálně zadrátované ekonomiky s nekonvertibilní měnou a centrálním plánováním s dneškem je totiž totálně mimo mísu. Tam např. vámi vychválená Tatra - Ok geniálně jednoduchý a do terénu nepřekonaný podvozek motor Ok tak do roku 1980. řidiči Tatru nazývaly olejnička proč asi ?
      A samozřejmě se opět masívně vyvážela, ale kam ?
      Opět 20 let zastavení investic protože soudruhům došly prachy se podepsalo tragicky na technickém zaostávání. Máte vůbec ponětí co by se stalo s jakoukoli fabrikou kdekoli na světě, kdybyste 20 let nedal do vývoje ani vindru ? To není nic proti technikům ani dělníkům, jestli to jste stavu pochopit, ale řekl bych že ne-e
      S pozdravem TD

      Vymazat
    3. Šmarjapano, Japonci od nás prej kopírovali a kradli. Sony, Honda, Canon, Toyota... To už je fakt síla, ta blbost komoušů...

      Když jsme tedy všude vyváželi hromadu těch špičkových výrobků, kde potom byla ta záplava deviz a valut které jsme za ty výrobky nutně museli dostávat? Je přece všeobecně známo, že deviz a valut byl chronický nedostatek. Kde ty miliardy marek a dolarů skončily? V obchodech ze západu mimo Tuzexu nabylo vůbec nic, západní léky nebyly...
      To je ale záhada, co soudruhu JéBé?

      Vymazat
    4. Ekonom a Sybila Chujmer Kraďousek zase exceluje!!!!!A jak líp jsme na tom po dosazení toho zrzavého a věcně zlityho pablba v roce 89????Jsme v prdeli ty soudruhu z WéCé!!!!

      Vymazat
    5. Pro (17:50)
      Přeháníte. Vývoj šel stále, i když ne v dostatečné míře (cca počátkem 80. let na čas ztratila výsadní pozice na sibiřském trhu a pronikl tam, myslím, MAN, pak ale opět zabodovala). Po T 138 (vývoj v 50. letech) následovala T 148 (konec 60. let), pak T 813 (60. a 70. léta) a po ní T 815 (80. léta). V 80. letech Tatra vyvíjela nejen vzduchem, ale i vodou chlazený motor. Čili žádné "ani vindru".
      Olej z tater unikal, motor z liazky po 250 000 km byl na tom asi jako tatra po 150 000 km.
      Při porovnávání ekonomických systémů by bylo záhodno si krom selhání a poruch centrálně direktivního socialistického systému vzpomenout i na volnější modely jugoslávské a zejména čínské a na množství krachů podniků kapitalistických.
      Schválně - kolik socialistických podniků zkrachovalo v l. 1948-89?
      Není efektivní se častovat "komunistickými zapšklými dědky" ap. (mohli bychom ve Vašem případě použít třeba "kapitalistický zaslepenec"?). Ani tehdejší socialismus, ani dnešní kapitalismus nejsou ideální, ale stojí za to hledat propojení jejich dobrých prvků.
      KR

      Vymazat
    6. Máte samozřejmě pravdu pane KR. O Tatrách toho vím hodně, svého času jsem jich měl na starosti cca padesát. Jejich neduhy, kromě konstrukčních problémů, byly způsobeny často i značným přetěžováním a špatnou údržbou. Ovšem typ 815 už většinu těchto neduhů neměl, a životnost skupin se značně zvýšila. Ovšem Pepek Statistik neuzná nic, co bylo k lepšímu. Ne že by mi to "trhalo žíly", je to prostě hysterický a fanatický šašek, ale takoví kreténi plivou na svou historii a úspěchy svých předků. Ten přitroublík zřejmě nikdy neslyšel o sporech kolem sacích systémů (klapek) u motocyklových motorů, polautomatických spojek či pneumatickohydraulického pérování (například systém Krňávek, pokud se nepletu). A také o tom, že oni(Japonci) si své stroje zakrývali plachtou, a naši naivní mechanici je nechali, ať si všechno pěkně vyfotí. To už je historie, ale poučná.
      Souhlasím s vámi v tom, že je dobré neničit to dobré, a používat vše osvědčené z obou systémů. Soutěž, i plánování. Například docent Ing. Čuba ve Slušovicích tohle dokázal. S využitím Baťových postupů a zkušeností. Dokázal, že to jde, proto ho také museli zlikvidovat. Ale tohle Pepkovi Statistikovi nevysvětlujte, je to marný, je to marný, je to marný...J.B.

      Vymazat
    7. Čuba u nás nebyl vystavený vůbec žádné soutěži, troubo. Byl to solitér, konkurenci u nás žádnou neměl.

      S tím číslem, že od nás Japonci cosi okopírovali můžeš vystupovat v cirkuse. Hned po prdícím medvědovi. Lidé se utlučou smíchy.

      Poslední možnost nějaké reformy byla v roce 1968. Pak už ne.
      A neodpověděl jsi co se dělo s tou záplavou dolarů a marek za naše skvělé výrobky.

      Vymazat
    8. Anonymní3. července 2016 19:05,
      Podívejte já nemám problém s tím, že ČR byla a je tradičně průmyslová země. Měli jsme a máme šikovné lidi. Jen mě vytáčí u některých to věčné fňukání jak to bylo za komanče ok co všechno jsme vyráběli a dnes jsme montovna. Tím porovnáním socík vs dnešek jsem měl na mysli něco jiného. Jistě že jsme všechno vyráběli, byla to z nouze ctnost. Kvalita nic moc - pamatujete co to znamenalo dodo ? A na západních trzích jsme konkurovali pouze nízkou cenou. Ta tzv kvalita se totiž ukázala až v roce 1990 a dál kdy spousta firem pokud do nich nový vlastník dostatečně neinvestoval šla do kopru.
      Co se týká toho nálepkování, nemohl jsem si to odpusti pokud mě někto nazývá zrádcem národa a hodlá mi rozbít papulu.
      P.S. programově kupuji české výrobky a zboží abych podpořil domácí produkci.Zajímalo by mě kolik českého zboží mají doma výše mudrující kecálkové.
      S pozdravem TD

      Vymazat
    9. 20,16 - čím míň zná, tím víc nadává a uráží. Čuba (Slušovice) samozřejmě konkurenci měl. Předpisy platily pro všechna JZD stejné. Také pár dalších družstev se vrhlo i na nezemědělské podnikání. Japonci okopírovali například naše textilní stroje, Honda kopíroval detaily českých motorek atd. atd. Nevím, proč pořád urážíte a veřejně vystavujete svou aroganci a s ní spojenou i hloupost. Leo

      Vymazat
    10. Pablbové, kteří plijí na minulost, nevědí nic o podvodu švýcarské firmy Diamoil na tatrovku. Byl to sprostý podraz, o kterém se mlčelo. Slavná BISka nic nevyšetřila, nikoho nezavřela, zkrátka nehnuli ti slavní Schneiderové prstem, aby práci českých lidí uchránili. Nechali republiku vykrást. Plastici v BIS se proslavili veršem "Běžím s hovnem proti plátnu, do plátna to hovno zatnu".

      Vymazat
    11. 20:47

      Toto je Honda CBR 1000 z roku 1990.

      https://www.bikepics.com/pictures/2359512/

      To bylo tehdy u nás jako kosmická střela z jiné planety. To jako vážně že něco kopírovali od Jawy? Dyť to je o 30 let v předu!!!

      To samé televize a věže Sony, foťáky Canon, Toyoty...
      To jsou ještě větší žvásty jako že se Rakušáci jezdili učit hospodařit do našich JZD.

      Vy jste prostě úplně vypatlaní, žijete v jakémsi vašem smyšleném virtuálním vesmíru, který nemá s realitou vůbec nic společného. Nedivte se že jste všem buď pro smích, nebo snadným terčem "urážek". Ale takové voly urazit ani nelze.

      Vymazat
    12. Pro (TD)
      Díky za seriozní odpověď.
      Nemyslím, že by šířka produkce (skladba výroby v ČSSR obsáhla asi 80 % výrobků, které se ve světě vyráběly) byla z nouze ctnost. Základ spektra byl z 1. ČSR, něco přidalo postavení "kovárny či strojírny východního bloku" (spolu s NDR). Ale měli jsme na to - dvě třetiny výrobků byly na úrovni, která je dovolovala mezinárodně obchodovat. Některé opravdu bylo často záhodno doma dodělat, přestože běžel komplexní systém řízení jakosti.
      Klíčovým problémem byl ukazatel hrubé výroby jako rozhodující ukazatel schopnosti fabriky. To, že se tuto pitomost nepodařilo zrušit, či alespoň výrazně eliminovat, přestože o jeho negativních dopadech se vědělo od přelomu 50. a 60. let, je jednou z nejdůraznějších obžalob SPK, centrálního modelu řízení a blbosti, zabedněnosti a ideologické předpřiposranosti tehdejších mocných. S tím souvisí i preference nových investic před údržbou a opravou existujících, čemuž ovšem dávala korunu pomalost realizace investic (šílená rozestavěnost), preference výroby výrobku před náhradními díly, odstřižení fabrik od zahraničního obchodu atd. Vrcholem bylo nedodržování tzv. Marxových (!) vzorců reprodukce, včetně vzorce prosté reprodukce! - přestože celá věrchuška měla Marxe plnou hubu. Tento mnohonásobný chomout zabil řadu fantastických vývozních příležitostí (např. Zlín 50, nebo (když už jsme u nich) T 813 do Švédska). Grégr, Čuba a další dokazovali, že i v socialismu včetně jeho zprzněné poststalinské či normalizační verzi lze se dostat na vynikající úroveň, ale gro ovládali ideologičtí zaslepenci a hlupáci a lá Vasil Biľak, Alois Indra ap. Ani Husák se Štrougalem je nevytlačili, stačili jen na remízu. Už je to ale pryč a je záhodno makat na tom, jak se dostat zpět na vzestupnou trajektorii, jak dát lidem solidní práci, pokud možno s vysokou přidanou hodnotou, vrátit se ekonomicky mezi přední země, pokud možno v některých oborech mezi špičku, aby lidé mohli důstojně žít a být hrdí na sebe a svoji zem. Nákup tuzemské produkce nepochybně tomu pomáhá a je prvním z klíčů ke dveřím na této cestě.
      Přeji pěkný den, ať se daří
      KR

      Vymazat
    13. Díky KR, naprosto skvělé hodnocení! Díky! I ten výhled se správná perspektiva. Leo

      Vymazat
    14. Také děkuji, vidím to naprosto stejně. Včetně výhledu a cesty ven. Ideologická zabedněnost to nikdy nevyřešila a nevyřeší. Národohospodářské řízení, a ano, i plánování potřebných kroků k cíli. Neviditelná ruka trhu nevyřešila vůbec nic. J.B.

      Vymazat
    15. A co chcete JéBé plánovat? Výrobu Škodovek?

      Neviditelná ruka trhu přinejmenším zaplnila regály. Vy jste nebyli schopni zajistit ani základní potřeby, ale hlavně že se plán plnil vždy na 105%.

      Vymazat
    16. Pro (22:00)
      Plné regály nejsou vše. I za totáče je mohli udělat, stačilo zdvojnásobit ceny. Kvalitu života neurčují plné krámy. Nepohlížejte na kapitalismus jen pohledem plných regálů v Mnichově či Paříži, ale také pohledem na ulice v Kongu, Somálsku, Tanzanii, Indii, Thajsku, Filipínách, Hondurasu, Kostarice a dalších cca 120 zemí, kde se po více než stovce let budování kapitalismu nemají zrovna čím pyšnit.
      Pokud se Váš život smrskl na konzum, budiž, je to Vaše volba, Vaš právo. Nemalá část zdejších čtenářů ale nežije svůj život jen skrze svůj žaludek, šatník a garáž, nemají v hlavě jen cenovky a katalogy. Více než oznámení o slevě je potěší usměv jiného člověka, jeho spokojenost, slůvko "děkuji", kterým odpoví na nějaký váš skutek. A činíme tak pro důstojnost jiných opakovaně, byť třeba ten dík nezazní. Nechceme být králem nad poddanými, ale chceme být platnými lidmi mezi svými spoluobčany.
      V úctě k ostatním je ten drobný rozdíl mezi základním nastavením systému, v němž nyní žijeme, a tím, v němž bychom chtěli žít a dopřát ho i jiným. A nebojte, budeme tehdy respektovat i Vaši konzumnost; díky všeobecné spolupráci pro ni dokonce budete mít více prostředků, než když Vám značný díl berou vykořisťovatelé.
      Přeji všem důstojnou budoucnost
      KR

      Vymazat
    17. KR:

      Barevná televize stála tuším 15.000 (5 měsíční plat), Škoda favorit stál 86.000 (2.5 roční plat) atd. Přesto byly na pořadník, po známosti nebo vůbec. Takže vaše teorie padá

      Jste opravdu moc a moc hloupý. Můj život opravdu není jen konzum, ale hlavně SVOBODA!!! A co bylo za vás? Krom těch prázdných regálů navíc zadrátovaná totalita, kde strana rozhodovala o každém vašem prdu. Vaše vraždění v 50. letech ani nebudu otevírat. Tak co to mělo za výhody???

      Vymazat
    18. Důstojný život prostých lidí, kteří nemusí mít strach z nezaměstnanosti, nemocí a jejichž děti mohou studovat jakoukoli školu, na kterou mají. To přece není málo, ty Svobodo. Pro většinu lidí je důležitější SPRAVEDLNOST než jakási pofidérní svoboda, kterou si stejně každý představuje jinak. Až vás lidi budou, nedej bože věšet, tak to bude kvůli spravedlnosti a ne kvůli svobodě!

      Vymazat
    19. Ten systém krachl člověče. Vezměte to už konečně na vědomí.
      Co byste dělali dnes s těmi statisíci horníky a oceláři, když uhlí je za babku a nikdo ho nechce, ocel jakbysmet? Co byste dělali se zemědělci když díky mechanizaci je jich potřeba desetina? Co byste dělali se švadlenami v asijské konkurenci?Co byste těm lidem vy dali za práci aby nebyla nezaměstnanost a navíc měli "důstojný život"?

      A přestaňte se laskavě ohánět jakousi vaší imaginární "většinou" když komouši mají preference 9%.

      Vymazat
    20. Pro (23:22)
      Mohl byste vzpomenout třeba na výši nájemného, cenu bytu či rodinného domu?
      Vy fakt máte v hlavě asi jen ty cenovky a katalogy řetězců a cestovek.
      A zklamu Vás i ohledně Vaší iluze svobody, rozhodně ji nemáte takovou jako desítky tisíc bezdomovců, kteří jsou oproštění od starostí o byt, zaměstnání, auto, zájezdy, nákupy, vaření...
      Jste namyšlený hlupáček, z Vás mají kapitalisté radost, většího pitomce pro své kšefty a chamtivost nenajdou.
      KR

      Vymazat
  10. 17:50, jen se smějte. Po vašem hospodaření byla i předčasná úmrtí. Raději se nepředstavujte, abyste se vyhnul pomstě.

    OdpovědětVymazat
  11. Také za komančů byla konkurence. Vedle tatrovky byla liazka. Už se nemluví o tom, jak dopadly vynikající západní automobilky na Sibiři. Už tam v terénu od nich nic nejezdí. Rusové se zařídili sami. Jejich Kamazy Tatry nahradí. Češi se zkurvenými demokraty utřeli hubu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byla asi taková "konkurence" asi jako Jawa a ČZ, s jedním papalášským vedením shora. Už to nechlastej.

      Vymazat
    2. Nadávky sníženou kvalitu inteligence nenahradí.

      Vymazat
    3. Nováku, vy o inteligenci vůbec nemluvte. "Inteligentní" lidé jako vy naši krásnou, perspektivní zem na 40 let zcela zadusili. Způsobili jste že v roce 1989 jsme byli ve všem o 20 let za západem.
      Po 40 letech vašeho vládnutí jsme tu měli holé řitě, rozpadající se centra měst, Rakušáci s plnými šrajtoflemi k nám v Mercedesech jezdili kupovat co je napadlo. A my jsme ve Š120 jezdili očumovat výlohy do Vídně, řiti vši a naprázdno jsme polykali.

      A to vše PROTI!!! vůli lidí. O čemž svědčily první svobodné volby kde váš výkon lidé ohodnotili pouze 13% hlasů.

      Vaše zcestné blábolení na faktech nic nezmění. Prohráli jste konkurenční boj se západem jednoznačně na celé čáře a na hlavu. Od SSSR až po NDR. Všude.
      Ani bývalá NDR přes spojení s NSR a astronomické investice vaše řádění, diletantství a neschopnost stále nerozdýchala a i po skoro 30 letech za zbytkem Německa stále výrazně zaostává. Jaký lepší důkaz chcete?

      Vymazat
    4. A proč mají ODS s TROP09 dohromady míň procent hlasů než KSČM vysvětlíš jako ty zlitej lejnosrku Lahváče Veškrny?!!

      Vymazat
    5. Ale prdlajs. Tu naši krásnou zem jste zadusili teprve vy, nadšení tržní komsomolci, kteří vyměnili sebeúctu a národní hrdost za plné regály s podřadnými šmejdy. A kšeftovaní s tuzexovými bony za spekulace na tzv. finančních trzích. Prodali by jste i vlastní matku, když by se "profit" zdál dost výhodný. To že jste chodili slintat k výlohám do Vídně je jen vaše ostuda. A kdyby tu nebylo co koupit, (a nebyli tu zlodějské privatizační svině, ochotné rozprodat a zlikvidovat národní majetek), tak by sem Rakušané nejezdili, protože by nebylo co koupit. A to, že váš milovaný tržní režim nedokázal ani za čtvrt století "pozvednout" východní země Německa je spíše důkaz proti vám, vy tragéde. Tzv. konkurenční boj (věřím že jen jednu bitvu) jsme prohráli hlavně kvůli takovým prodejným hajzlům, kteří dokáží naplivat i na hrob svého táty, jen aby se zavděčili páníčkovi tu s markou, tu s eurem, tu s dolarem. A až tu budou drachmy nebo juany, tak se na hrob svých předků třeba i vys...u. Pitomé kecy o kupování českých výrobků na věci nic nezmění. Protože díky takovým jako vy už těch opravdu našich výrobků zase tak moc není. Ale bude, já jsem o tom přesvědčen. Nebude to hned, ale bude to. I navzdory zaslepencům jako jste vy. J.B.

      Vymazat
    6. 22:25

      1) Takže blbísku, poslední průzkum z dneška:

      https://www.novinky.cz/domaci/408323-ano-je-po-sporu-o-policii-opet-na-koni.html

      ODS+TOP mají dvojnásobné preference než komouši, takže buď lžeš nebo jsi opět mimo.

      2) Ale hlavně, demokratické strany versus komouši jsou v poměru 9 u 1

      Tudíž z toho jasně plyne, že na tvoje komouše a jejich "zlaté časy" každej z vysoka sere. I na tvou dutou palici.

      Vymazat
    7. Ty genetickej potrate opičí kurvy,u prdele máme tebe a podobný havloidní svině,který zkurvili co mohli na léta dopředu!!!!!A tvůj poslední průzkum v ussacký prdeli ti byl u Šapita špatně přelhali!!!!

      Vymazat
    8. 22:33

      "Drahý" JéBé, 90% občanů si ty bláboly co píšete nemyslí a jsou spokojeni. Někdo víc někdo míň, ale jsou. Váží si svobody, demokracie, právního státu, dostatku všeho. Pro vás všechno sprostá slova. A lidmi jako vy pohrdají. Volební preference mluví jasně. Co s tím uděláte?

      Naše výrobky jsou a budou. Ale rozhodně ne díky vám a vašim komoušským fantasmagoriím. Ale navzdory. Žádný schopný člověk který je schopen něco vymyslet, vyvinout, vyrobit, zaměstnat lidí,... vás rozhodně nevolí.

      Vymazat
    9. Ve stejném článku o výzkumu TNS AISA (KSČM 9,0 %, ODS 9,5 %, TOP 8,5 %) je i připomínka průzkumu CVVM (KSČM 16 %, ODS a TOP po 7 %) a je tam i hlasování čtenářů (není ovšem reprezentativní jako při oslovování náhodných respodentů, ale cinknuté tím, že jde o médium určitého pohledu: KSČM 18,6 %, ODS 11,3 %, TOP 3,9 %)...
      Jak to, že KSČM už má 25 let preference stále okolo 12-15 %, přestože měli členové KSČ a příznivci totáče už dávno vymřít? Že by neumírali? Nebo je komunismus nesmrtelný? :)
      KR

      Vymazat
    10. 90% lidí je spokojená???A na to si přišel vlastním pidimozkem prvoka???Ty kterej sám neukočíroval ani firmu na prcgumy tady budeš pindat naučený hesla ussackejch školitelů??!!!! Zeptej se těch 90%Čechů jak si predstavovali tu demokracii a kam nás ta debilokracie a její hovnoty ala USSA dovedli!!!!

      Vymazat
    11. KR:

      Je úplně jedno, jestli vy komouši máte 10% nebo 15%. Podstatné je, že jste oproti demokratickým stranám marginální menšina.
      Vždycky tady bude nějaká skupina zkrachovalých nešťastníků, kteří budou volit nějakou rudou nebo hnědou stranu. U nás KSČM, na Slovensku Kotlebu...

      Ale co je úplně hlavní je, že jste si uzurpovali moc na 40 let PROTI vůli lidu a hráli jste si na to, že máte 99.99%. I když jak se ukázalo to bylo ve skutečnosti jen těch 13%. Jakým právem? Hajzlové jedni.

      Vymazat
    12. Tady a demokratickýstrany ty nekulturní pablbe havloidnho zmetka nejsou!!!!!Všechny krom komunistů vidí ten syfilitickej ksindl z EU a Yu Fuckingtownu....a to vše díky zrzavýmu ksindlovi a jeho podržtaškám !!!!To se máš čím chlubit ty lejnolahvárenskej ksindle!

      Vymazat
    13. 23:17

      Přestaň tady prdět ty demente. Ta tvoje hovna stejně přeskakuj. Zbytečná námaha.

      Vymazat
    14. Onan čubčin syn a nemakačenko k tomu mi bude něco vzkazovat?!!!!!Nasrat ty pablbe havloidního pedofila!!!

      Vymazat
    15. Pro (23:11), ale zčásti i pro jiné
      1. Příznačné pro Vás je, že neragujete na podstatu příspěvku - že rozložení stranických preferencí, resp. volební model, vůbec nemusí být takové, jak Jste uváděl. Dokonce naopak, dnes zveřejněný další průzkum - tentokrát STEM - potvrzuje, že zisk KSČM (13,6 %) je na úrovni zisku součtu ODS (7,1 %) a TOP (5,8 %). Kampak to pánové po necelých 25, resp. 7 letech dopracovali?
      2. Vaše tvzení o 40 letech vlády uzurpované komunisty a 99 % pro ně je lehce zavádějící. Vždy o kandidátku Národní fronty, tj. ze současných parlamentních stran tam byli nejen zástupci KSČ (dnes KSČM), ale i ČSL (dnes KDU-ČSL). Zástupci KSČ obsazovali zhruba 2/3 míst, o zbylou třetinu se dělili právě lidovci, ČSS, Strana slobody, Strana slovenskej obrody a bezpartijní. Lidovci mívali zastoupení nepříliš se lišící od dnešního.
      Členy politických stran byla nedlouho po únoru ´48 asi pětina z celkového počtu obyvatel (včetně neplnoletých), v 70. a 80. letech asi desetina. Potenciál přímého vlivu na stranickou politiku byl tudíž několikanásobně (7-8krát) větší než dnes. Hrubě se nevyužíval, zejména na úrovni ZO, ale funkcionáři, především předsedové ZO a vyšší (CZV, CŠV) už měli kontakt velmi častý, těsný a otevřený s placenými funkcionáři okresů, uvolnění funkcionáři z podniků a škol měli poměrně časté kontakty i na krajské funkcionáře. Krom přelomu 40. a 50. let záleželo jen na odvaze a diplomatickém umu straníků a funkcionářů, najít mezi výše postavenými rozumnější osobu (to nikdy netrvalo dlouho, neboť se to vesměs vědělo) a říkat jí i nepříznivé pravdy. Podobné to bylo v odborech, SSM a ještě snazší to bylo v zájmových organizacích NF - a i jejich představitelé spolutvořili kandidátky. A díky pověstným škatulkám "žena - do 25 let - okres X - dojička" se do kontaktu s pupíky dostávali i lidé z normálního života. Formálně byl systém výběru kandidátů, voleb a práce člena orgánu poměrně dobrý, ale vytvořené struktury a vazby byly zanedlouho naplňovány a ovládány politickými příživníky a nástroj, který měli mít v moci lidé "dole" byl obrácen prácě proti nim.
      Dnes to však není o mnoho lepší - strany jsou přeplněny kariérními (nezaměňovat s karieristickými) straníky, bez ani zlomku obyčejných lidí, vlastně takřka nekomunikujícími s lidmi mimo stranické "ghetto"; tvorba kandidátek je ještě větší kšeft a barter než dříve; a volební kampaně a sliby jsou do značné míry reklamní tyjátr. Zdánlivě seriozní struktura a vazby jsou opět přeplněny deformacemi.
      Hledání vyhovujícího systému výběru zástupců (ať již členů orgánů a funkcionářů stran či orgánů veřejné správy) bude podobně náročné jako hledání vhodného ekonomického modelu, zvláště proto, že jde o lidi, o moc, status a i nějaké peníze.
      3. Z těch, co v diskusi na NR píší, sotva někdo uzurpoval moc, natož po zmíněných 40 let.
      4. Do diskuse nemáte nic než nadávky, floskule, bláboly, manipulace, prostě špínu. Jaký Jste, tak se i projevujete. A Jste krystalickým důkazem úpadku systému, který obhajujete - kdyby kapitalismus nebyl v politické a duchovní bryndě, tak nemusí užívat tak pokleslé metody, jaké provozujete, a měl by dostatek duševně nedegerovaných příznivců. To, že sáhl po trollování a po Vás, je neklamný signál, že mele takřka z posledního, v regálech mu zůstávají už jen totální orwelovština, diktatury, fašismus, války.
      KR

      Vymazat
  12. Otazka znie,co budeme jest v krizovych casoch.Najdölezitejsie je totiz zradlo.A v tomto smere sme to po 89 poorali.To sme boli 100 percent sebestacni./okrem tych bananov a mandariniek k vianociam/Kolko sme teraz sebestacni,,,30 percent.A ta svetova kriza pride.nie je otazka,ci pride,ale kedy pride.Este dodam,srce boli,chyta ma hnev,ked idem okolo nasej zavretej febriky.Cielom EU mali byt sebestacne staty,s dobrymi obchodnymi vztahmi,nie len prosperujuce Nemecko s europskymi koloniami.M

    OdpovědětVymazat
  13. sice nepodepsané, ale pravdivé, jsme prostě dobrovolní plátci výpalného, jinak by nebylo ani na důchody, či na doktory. Opravdu hnus, ale všichni se tváří šťastně, tak co si s tím lámat hlavu.

    OdpovědětVymazat

Reklama