Reklama

.

.

úterý 12. července 2016

"Nikdy nesmíme zapomenout na tento zločin spáchaný na Polácích, žádný takový zločin nesmí být zapomenut, relativizován nebo označen jinak než jako genocida,"řekl Jaroslav Kaczyński...Památník navštívil také ukrajinský prezident Porošenko se Savčenkovou a uctili památku polských obětí ve Volyni, způsobenou Banderovci !

 Břetislav Olšer
12. 7. 2016   Rukojmí
Podle verze ruské strany Naděžda Savčenková působila jako takzvaný dělostřelecký návodčí, tedy pozorovatel, určující vlastním vojákům souřadnice míst, která mají být vystavena ostřelování. Její obvinění bylo zostřeno na trestný čin vraždy za smrt zmíněných žurnalistů podle paragrafu 105 trestního řádu Ruské federace. Dnes už je hrdinka se vztyčeným prostředníčkem zpátky v Kyjevě, kam byla vyměněna za bývalé příslušníky ruské armádní rozvědky Jevgenije Jerofejeva a Alexandra Alexandrova.
Jako volyňský masakr jsou označovány masové vraždy především příslušníků polské menšiny spáchané od února 1943 do února 1944 ukrajinskými nacionalisty na hitlerovským Německem okupovaném území předválečného Polska. Tato oblast je nyní součástí Ukrajiny. Odhaduje se, že o život tehdy přišlo až 130 tisíc Poláků. Terčem této v podstatě snahy o etnickou čistku Volyně se stali i příslušníci jiných národů, včetně tam žijících Čechů... http://www.rukojmi.cz/clanky/1897-cesti-cenzorovi-slusnaci-sorrac-ale-je-to-vase-prachsprosta-predposranost-kdyz-odmitate-uznat-zrudne-genocidni-vyvrazdeni-armenu-aby-se-par-analnich-politiku-czechie-zalibilo-fasistum-z-ankary

Konečně polští představitelé uznali, že vyvraždění polských důstojníků v Katyni je sice děsivý čin svými 22 tisící zabitými, avšak genocidou lze označit až brutální vraždy na Volyni. A přitom to není tak dávno, kdy na barikádách kyjevského Majdanu plápolaly červeno-černé vlajky. “Banderovci” tvoří jednu ze stran opozice a Západ moc neví, co s tím. Dělá, jako vždy, že nic nevidí. Holt, provozní slepota… Důvodem je pověst strany Svoboda jako ultranacionalistického, antisemitského a extrémně pravicového uskupení, které přímo navazuje na tradice Ukrajinské povstalecké armády (UPA).
Počátkem ledna 2015 šel Kyjevem ohnivý pochod Banderovců. Svět je infikován zločiny proti lidskosti; na počátku třetího tisíciletí propuká bezpočet krvavých válek, děsivou situaci má za sebou Ukrajina, kde se dál odehrávají hrůzné masakry v duchu banderovské tradice: „Národe! Věz! Moskva, Polsko, Maďaři, židovstvo – jsou tvoji nepřátelé. Likviduj je! Likviduj Židy, Poláky, komunisty, nič je bez milosrdenství…”

Kdo z nás by kdy tušil, že stejná slova hrůzy uslyšíme i v lednu 2015 na Ukrajině, odkud už uprchlo na milion rusky mluvících občanů a stovky byly zabity…? V Kyjevě, Dnětropetrovsku a ve Lvově se včera uskutečnily pochody s pochodněmi na počest Stephana Bandery. Účastníci připomínali 106. výročí narození tohoto ukrajinského nacionalisty a zločince. Nejpočetnější bylo shromáždění v ukrajinském hlavním městě. Podle některých zdrojů se ho mělo účastnit několik tisíc Banderových pohrobků. Hořící pochodně připomínaly nacistické řádění v Norimberku, Berlíně a jiných německých městech. Mráz z té hrůzy šel po těle, stovky Židů se už vystěhovaly do Izraele; nový holocaust je děsí…
Akci pořádala banderovská strana Svoboda a neonacisté Pravého sektoru. Průvod skončil na náměstí Majdan; vůdce Svobody Oleh Tjahnybok označil Moskvu za tradičního agresora. Poslanec za stranu Svoboda Andrij Iljenko prohlašoval, že všichni bojovníci za svobodu Ukrajiny, zejména Stephan Bandera a Roman Šuchevyč, by měli být oficiálně uznání za národní hrdiny; Šuchevyč byl spoluvelitelem praporu Nachtigal, který se ještě před příchodem Němců do Lvova v roce 1941 podílel na vyvraždění mj. asi 4,5 tisíce místních Židů.


Bandera je zodpovědný za etnické čistky na Volyni a východní Haliči; již před válkou nesl zodpovědnost za teroristické činy, mimo jiné v roce 1934 za vražedný atentát na ministra vnitra Polska Bronislawa Pierackého. Odsouzen byl k trestu mrti, ten mu byl zmírněn na doživotí, později byl propuštěn. Po válce žil Bandera pod jménem Stephen Popiel v Mnichově, kde byl také v říjnu 1959 zabit sovětským agentem.

Je jistě zajímavé, že neobdržel vstupní vízum do USA. Podle tehdejšího amerického velvyslance v Německu vzhledem k teroristické minulosti. Ukrajinský prezident Juščenko vyznamenal in memoriam některé členy Organizace ukrajinských nacionalistů včetně Stephana Bandery řádem Hrdinů Ukrajiny, i když tito jsou spojeni s masakry civilního obyvatelstva během 2. světové války. Vyvraždili na sto tisíc Poláků, včetně žen, dětí a nemluvňat…
Lídr koalice Pravý sektor Dmytro Jaroš...

Organizace ukrajinských nacionalistů (OUN) vznikla roku 1927 ve Vídni; měla jasný cíl - hájit zájmy všech Ukrajinců a vytvoření samostatné Ukrajiny pod ochranou nacistického Německa. Mezi nejvýznamnější nacistické teoretiky lze zařadit Rudolfa Junga – v roce 1919 autora názvu této ideologie a knihy Der Nationale Sozialismus, a Adolfa Hitlera. Během svého pobytu ve vězení roku 1924 napsal Hitler autobiografii Mein Kampf, ve které definoval některé klíčové vlastnosti nacistické ideologie…

Tisíce přívrženců strany „Svoboda“, „Ukrajinští vlastenci“, „Ukrajinský národní sněm – ukrajinská národní sebeobrana“ (UNA-UNSO) a „Trizub“ pochodovaly ukrajinskými městy; na počátku roku 2015 a to chce Ukrajina do NATO a EU. Všechny tyto organizace sdílí společnou ideologii, která je silně proti-ruská, proti-imigrační a proti-židovská. Navíc společně zbožňují tzv. „Organizaci ukrajinských nacionalistů“ vedenou Štěpánem Banderou, tj. ty proslulé kolaboranty s nacisty, kteří aktivně bojovali proti Sovětskému svazu a pouštěli se do některých z nejstrašnějších ukrutností páchaných kteroukoliv stranou II. světové války.
Stephan Bandera a poštovní známka vydaná v roce 2009 k výročí 100 let od jeho narození...

Možná už někdo zapomněl, jak se vše vyvíjelo už od roku 1939, kdy si Zakarpatská Ukrajina “vzala” zpět západní část Polska. V té době docházelo zejména na území Polska a Sovětského svazu k teroristickým a záškodnickým akcím Organizace ukrajinských nacionalistů (OUN), mezi než patřily sabotáže, žhářství, přepady pošt a redakcí opozičních novin, vražedné útoky na státní představitele i umírněné členy z vlastního tábora. http://www.novysmer.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=1594:qkdybych-ml-zapomenout-na-n-boe-na-nebi-zapome-na-mq&catid=39:historie&Itemid=50

Rozsáhlá instrukce vypracovaná v květnu 1941 „Boj a činnost ukrajinské OUN v období války” obsahovala speciální paragraf o „očistě území od nepřátelských elementů“ – hlavně Židů. Již na přelomu let 1942 – 1943 byly reorganizovány jednotky, které se přeměnily v Ukrajinskou povstaleckou armádu (UPA), resp. ve vojenskou a teroristickou organizaci. V roce 1943 vyhlásili představitelé Organizace ukrajinských nacionalistů boj za osvobození Ukrajiny a 9. února téhož roku jednotky UPA zahájily etnické “čištění” Volyně (severo-západní Ukrajina) bestiálním vyvražděním Poláky obydlené obce Parosl. Pak následovaly další jednotlivé případy brutálního vybíjení obcí obydlených Poláky (Lipniky, Janova Dolina, Ugly, Konstantinovka, Osty, Uberez, Staryki atd.).



Neonacisté ruského ražení s ukrajinskými a banderovskými vlajkami…?

Operaci jednotky UPA zahájily 11 července 1943 (tzv. krvavá neděle) a trvala do 16 července 1943. Během operace bylo napadeno 530 polských vesnic, osad a statků a brutálně zavražděno kolem 17 000 polských civilistů. Žádná válka, nýbrž systematické vyvražďování ve jménu Boha bylo cílem; patologická posedlost krví neviňátek, jejich bolestí a utrpením… V srpnu 1943 vyvražďovací akce UPA pokračovaly – napadeno bylo 85 dalších vesnic. Po krátkém období klidu v prosinci 1943 UPA zahájila další masakry trvající do první čtvrtiny roku 1944, kdy UPA využila období stahování se německých vojsk před útočící rudou armádou.

Na jaře 1944 UPA přesunula hlavní působiště do Východního Haliče a pokračovalo v krutém zabíjení civilistů. Celkový počet polských obětí, též žen, dětí a nemluvňat povražděných UPA během války se odhaduje na 130 tisíc. V letech 1943 – 1945 rozpoutaly jednotky UPA partyzánskou válku proti jednotkám Rudé armády. Všichni bez rozdílu nosili čepice s odznakem UPA – „trojzubcem“… Je možné si představit, jak někdo rozřezává pilou tělo ženy, věší na stromy děti a přitom ještě může před smrtí znásilňovat nezletilé dívky? Je možné hovořit o těchto vrazích jako o lidských bytostech, nebo jde jen o patologických psychopatech…?

Jiří Doleček popsal ve své knize „Popraviště aneb Zpověď volyňského Čecha“ všechny zmíněné nhrůzy a zdokumentoval to, co prožili v letech 1940-1945 jeho příbuzní… A nyní ještě ukázky z knihy amerického historika Timothy Snydera: „Krvavé země“…

Na jaře roku 1943 na Volyni, obsazené německými vojsky začaly rozsáhlé etnické čistky. Tyto zločiny neprovedli nacisté, ale militantní ukrajinští nacionalisté, kteří chtěli „očistit“ území Volyně od polského obyvatelstva. Ukrajinští nacionalisté obklíčili polské vesnice a kolonie a vraždili. Zabili každého – ženy, starce, děti, kojence. Oběti zastřelili, ubíjeli holemi, rozsekali sekyrami.
Pak mrtvoly zavražděných pohřbili někde v poli, vyplenili jejich majetek, nakonec domy zapálili. Místo polských vesnic zbyly jen ohořelé ruiny. Zavraždili i ty Poláky, kteří žili ve stejných vesnicích s Ukrajinci. Bylo to ještě jednodušší – nebylo nutné shromáždit velké skupiny. Malé skupiny OUN napadly spící vesnice, vešli do domů a zabili všechny Poláky. Místní pak pohřbili mrtvé vesničany „špatné“ národnosti… Jako Hitler s Židy po norimberských zákonech o německé krvi…


Podarkov – Kleščinská: zavražděná vrahy z UPA 16.8.1943. Jsou zřetelné stopy mučení…

Tak bylo vyvražděno několik desítek tisíc Poláků, jejichž jedinou chybou bylo jen to, že se nenarodili jako Ukrajinci a žili na ukrajinské půdě. Dne 9. února 1943 banderovská banda Petra Netoviče, vydávající se za sovětské partyzány, vstoupila do polské vesnice Parosle u Vladimirca v Rovenské oblasti. Rolníci již dříve partyzánům před tím poskytovali pomoc, vřele přivítali hosty. Když se dost nasytili, bandité začali znásilňovat ženy a dívky.
Tělo mladé ženy přeřezané pilou…

Před zavražděním jim uřezali prsa, nos a uši. Mužům před smrtí uřezali pohlavní orgány. Dobíjeli je údery sekerou do hlavy. Dvěma výrostkům, bratrům Gorškevičovým, kteří se snažili zavolat na pomoc partyzány, rozpárali břicho, uřezali nohy a ruce, nasypali sůl na rány, a nechali je zemřít na poli. Celkem v této obci bylo brutálně umučeno 173 lidí, včetně 43 dětí.

Když druhý den partyzáni vstoupili do vesnice, uviděli v domech vesničanů hromady zmrzačených těl ležících v kalužích krve. V jednom z domů na stole u zbytků z oběda a nedopité láhve samohonky leželo nahé, mrtvé, rok staré dítě, přibité k desce stolu bajonetem. V jeho ústech byla napůl snědená okurka. Vojvodství Lutske, Lipniki, kraj Kostopil, 26. března 1943. Obyvatel kolonie Lipniki – Jakub Varumzer bez hlavy, výsledek masakru spáchaného teroristy UPA (OUN-UPA) pod rouškou noci.

Během masakru polské obce Lipniki zahynulo 179 lidí, včetně Poláků z okolí, kteří zde hledali útočiště. Byly to většinou ženy, starší osoby a 51 dětí ve věku 1 až 14 let, 4 ukrývající se Židé a jeden Rus; 22 lidí bylo zraněno. Identifikováno bylo 121 polských obětí, obyvatel Lipniku... Popraviště aneb Zpověď volyňského Čecha; vraždění pokračuje…

Inu, "Nikdy nesmíme zapomenout na tento zločin spáchaný na Polácích, žádný takový zločin nesmí být zapomenut, relativizován nebo označen jinak než jako genocida," řekl Kaczyński, když položil květiny u památníku obětem u příležitosti 73. výročí těchto událostí... A vražedkyně Ševčenková měla tu nestydatost, že se klaněla svou prohnilou myslí obětem jejích banderovských soukmenovců, oceněných nedávno in memoriam státním vyznamenáním...

46 komentářů :

  1. Olšere,proč ti vadí,že Porošenka doprovodila důstojnice a poslankyně Savčenková, která se stala ukrajinskou hrdinkou?Co ta má s Polskem společného?Píšeš přesně tak jak bylo zvykem v 50letch min. století.Ubohost demagoga v žoldu Kremlu.Podle verze ruské strany Naděžda Savčenková působila jako takzvaný dělostřelecký návodčí ano jen PODLE verze ruské strany,jen PODLE verze ruské strany.Čitať znáju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vole,měl bys to dát dohromady s tou fúrií Savčenkovou,když je to teď ta hrdinka,poblitička a posrankyně Verchovnej rady....

      Vymazat
    2. A mupi mup znáš také?

      Vymazat
    3. Nechte ho. Co asi může být za hrdinu takový blázen.
      Savčenková může být horkým koněm leda tak hradního pána z pražské kavárny, jako pěvkyně, které si strkají mražená kuřata do vaginy, aby potrestaly Putina.
      Podobných je tam více. Třeba mezinárodně hledaný gubernátor Oděsy, bojovník za demokracii z Gruzie, kterou by chtěla EU a NATO vzít také pod svá křídla.

      Vymazat
    4. A co na to ANO Agrofert Ministr Kriminálka Anděl? Vyjádřeno jeho slovy jemu vloženými: "Je to taková vážná věc".

      Vymazat
    5. Vážený 20.56 - nech už těch odporných trapáren. Jsi hnusnej, trapnej, ubohej. Všichni tady víme, že provokuješ schválně, ale k takovému tema je to zvlášť odporné. Jsi odpornej čůrák stejně jako je ta hnusná ukrajinská kráva vrah! Myslíš, že je v pořádku, když se svině, která má na rukách krev, jde vyjadřovat ke smrti lidských obětí, zabitých přesně takovými sviněmi jako je ona? Nemusí mít s Polskem nic společného - v normální době a v normální společnosti už by dávno visela. I ti pitomí američtí desperáti trestali vrahy ihned. Posadit na koně, oprátku na krk a hodit přes větev. Pak kůň odešel. Bylo to rychlé a jednoduché. V nenormální době necháváme lidské svině žít. Ale možná tuhle mrchu taky někdo rozřeže pilou. Ještě je naděje.

      Vymazat
    6. Však k tomu může dojít dříve, než si někteří myslí. Banderovci plní nenávisti začnou řešit svoje prohry, utrpení a politickou angažovanost. Potom se teprve začnou dít věci.

      Potom tam nebude chtít jet ani agent Plavec, který sledoval střílení na Majdanu.

      Vymazat
    7. 20:56 Co jste zač, že jdete s nacisty a válečnými zločinci jako je gestapačka Savčenková odsouzená před ruským soudem za vraždy a mučení vězňů v Dnětropetrovském vězení nebo před nezávislým mezinárodním tribunálem v Benátkách odsouzeným válečným zločincem Porošenkem, který při návštěvě Mariupolu a Kramatorsku doznal na kameru záměrné ostřelování civilních cílů (za účelem zastrašení obyvatelstva a vynucení kapitulace domobrany)???
      Jste stejně amorální bestie jako nacistický předvoj majdanský Karel Schwarzenberg horující v ČT pro ponechání obyvatel Donbasu bez ruské (potravinové) pomoci (humanitárních konvojů) což by znamenalo vyhlazení tzv. Hladovým plánem (nazi der Hungerplan) nebo sympatizant banderovských vrahů českého národa jako Miroslav Kalousek, který si nasadil placku s podobiznou vražedkyně Savčenkové a vyzýval k dodávce zbraní fašistické chuntě na Ukrajinu, poté co si v televizním pořadu Máte slovo u paní Jílkové vyslechl prosbu uprchlice z Donbasu, aby tam hlavně nedodávali zbraně, že s nimi budou Ukropové vraždit a vyhánět civilní obyvatelstvo.

      Vymazat
    8. Ty bezmozku vytvořenej impotentem Havlem,zavři držku a nauč se dějiny,zkurvená prcgumo!!!!!

      Vymazat
    9. 20:56Tak co Pepku,jako vždy první.Ty jsi nepochopil podstatu článku.Proto ti nevadí fašisté Ukrajiny na tomto pietním aktu.Kdo měl tu přednost ti vygumovat mozek?

      Vymazat
    10. to 20:56
      Jaká důstojnice ? Znáte vůbec voj. hodnosti ? Jak vidím, ani náhodou.

      Vymazat
  2. Když ten blb Kaczyňský vykládá,že zločiny banderovců na Polácích nesmí být relativizovány,proč trpí ve své vládě idiota na postu min.zahr.věcí,který tvrdí,že Poláky nevraždili ukrajinští banderovci,ale za jejich smrt může SSSR a Sov.armáda?!?
    Tahle polská vláda,to je ale spolek pitomců a s těmi dobytky,vládnoucími v kyJewě,si můžou podat kopyta a potřást si s nimi....

    OdpovědětVymazat
  3. Ukrové to mají v hlavě celkově dost pomíchané. Jsou plni nenávisti a tak také jejich další činy, jak lidí, tak i státu, nebudou dobré.

    Co bychom od nich ale chtěli očekávat, když říkají, že je fašistické Německo vlastně osvobodilo.
    Do této skupiny lze přiřadit i věčně válkychtivé Polsko. Je to úžasné spojení: nenávistný banderovec s válkychtivým Polákem.

    Jen se divím, když mnoho židů se obává a již Ukrajinu opustilo, proč neutíká takový Beňa?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Temer kazdy ma v Ukr. parlamente Izraelsky pas, Kolomojsky jako prvni platil a organizoval utoky na civilni obyvatele Donbasu. Snad neni nutno vysvetlovat kdo je.

      Tyro jednotky praveho sektoru jsou ZIDE! Pokud to jeste nekdo v tomto chazarskem blbakove nevi. Staci google, nebo dokonce archiv CT.
      Na Ukrajine a v Rusku velmi dobre vedi, kdo je kdo, nastesti.

      Porosenko ma take Izraelske obcanstvi a posila i pres Minskou dohodu (kterou nonstop porusuje) vojska na jihovychod.

      Tak si ty pohadky o "hodnych zidech", strce vite kam. Realita je takova, ze nejdrive jedna ceska zidovka (Albright) rozcupovala Jugoslavii, pote dalsi ceska zidovka vytvoila likvidovala Srby a ukradla jim Kosovo.
      No a nyni Ukrajinsti zide likviduji slovany OPET, na jihovychode.

      Za 2sv. zemrelo 30 mil. Rusu a slovanu.
      A proc porad v souvislosti s Hitlerem mluvite o narodnim socialismu? Vzdyt ten narodni nebyl ani z dalky. Byl to kolonialne-imperialni FASISMUS. Stejny, jaky predvadi Jewropska unie, resp. ktery dotahne presne do stejnych linii.

      A muzete zacit s cen zunzurou, vy vecne svati.

      Vymazat
  4. Katyň není genocida? Tak co to je!!!Ty lžipacholku to je na pár facek.Fuj

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pořádně čti trollku.

      Konečně polští představitelé uznali, že vyvraždění polských důstojníků v Katyni je sice děsivý čin svými 22 tisící zabitými, avšak genocidou lze označit až brutální vraždy na Volyni.

      Vymazat
    2. Milý trolku,
      vem si holku.
      Zalehni s ní do postele,
      budeš v poho. Co ty, hele?

      Vymazat
    3. 21:08-Katyň,ať ji udělal kdokoli,byla prevence....nic jiného.

      Vymazat
    4. 22:16 Předvečer Katyně, anebo co jí předcházelo, docela slušně popsal příspěvek 21:37 níže. A skládačka je úplná, trollovo vytržení Katyně z kontextu za účelem propagandy je pak neúčinné.

      Vymazat
    5. Hovno genocida debile! Pan Stalin nařídil pustti všecky vojáky a poddůstojníky domů! Pak zbytek hajzlů co páchali genocidu na sovětských válečných zajatcích včetně prostých vojínů v letech 1920-21 podrobil zasloužené spravedlnosti! - http://zvedavec.org/komentare/2014/10/6200-polske-koncentracni-tabory-a-jejich-ruske-obeti.htm

      Vymazat
  5. V Parlamentních listech to píšou trochu jinak.Olšer zase fabuluje

    OdpovědětVymazat
  6. Když vydal Pilsudski v dubnu 1920 svévolný rozkaz k útoku na pravoslavný Kyjev, porušujíc tím mezinárodní vyznačenou Polsko/Ruskou demarkační, tzv. Curzonovu linii (=hranici), dal se na cestu agrese. Bolševici Ukrajinou ustupovali a Pil. dobyl Kyjev v květnu. Pak se však karta obrátila. Bolševici začali tlačit polská vojska zpátky a v srpnu se dostala až k Varšavě. Těm velel Tuchačevskij, sedíc daleko za frontou, za bukem, v litevském Vilnjusu. S. Stalin se moudře zastavil se svými vojsky ve Lvově, a nepokračoval dál, neboť nebyl naivní jako jeho kolega, který si myslel, že polští prostí lidé budou ozbrojené proletáře vítat jako své osvoboditele. Nenapravitelný trockista, zastánce permanentní a celosvětové revoluce, chtěl dokonce pokračovat až do Berlína. Jeho vojska vlezly do pasti, obklíčení zaklaplo. V pekle za dráty se ocitlo 80 000 zajatců. Z nich pomřelo někde mezi 20-60 000. To byla polská „Katyň.“ Protože se blížil podzim chlad a déšť – zajatci neumírali rychle a lidsky – tedy kulkou , leč jako zvířata trýznivě a pomalu – nemocemi, podchlazením, hladem. Tak jako v koncentráku. Přitom měli právo na ochranu podle žen. konvence. Poláci k nim byli nemilosrdní – vždyť se jednalo z jejich pohledu o nepřátelské vetřelce, kteří vnikli s bajonety na polské území. A tak přesně o 20 let později došlo k vyrovnání účtů. Když sovětská armáda zajala v 1939 450 000 polských vojáků, vybrala z nich výhradně DŮSTOJNÍKY. Tedy vyníky, neb to byl právě velitelský sbor, co nelidsky velel v zaj. táborech 1920. Přesto však dostali ještě šanci. Každý z nich byl pozván k osobnímu pohovoru a zjišťovala se jeho loajálnost. Kupř. otázka polskému důstojníkovi od sovětského: „Kdyby k vám domů přišel sovětský voják a požádal vás o trochu vody, pozvali by jste jej na čaj?“ Kupř. takový polský generál Anders odpověděl správně. Proto také nebyl v dubnu 1940 zastřelen, ale stal se velitelem armády v SSSR. Když se ho v 1942 optal Stalin, zda by nechtěl pomoci trpícím a mrznoucím stalingradským vojákům, odvětil, že by raději se svými 77 000 Poláky bojoval ve slunné Itálii. A tak dostal od generálního tajemníka povolení k přeplutí Kaspického moře. Pak přešel Írán a opět se nalodil s celým tím svým cirkusem (táhnul sebou i 40 000 civilistů), aby se následně vylodil v jižní Itálii a dosáhl slavného vítězství na klášterní hoře Monte Casino (kopec dobyl, když ho němci opustili(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mně dosud dostupných informací Monte Casino vybojovali obchvatem z jedné strany Poláci, z druhé Francouzi poté, co je Anglové nedokázali dobít 4 měsíce (ještě by tam snad někdo z nich padl, že..) a raději klášter na kopci do té doby Němci schválně neobsazený rozbombardovali. Myslím, že přitom obě (francouzské i polské) uskupení prokázali na západní či jižní frontu nebývalou statečnost.
      V.Ž.

      Vymazat
    2. No ono se prý ani se 100% jistotou neví, jak to s Katyní bylo. Hlavní důkaz - jakýsi Berijův dopis - byl u nějakého švýcarského soudu prokázán jako podvrh = takže je stále ještě možné, že šlo o zločin Němců...

      Vymazat
    3. Nevim nevim - s tim dopisem, myslím že ne. Ale nešlo o zločin! Byl to spravedlivý soud nad pilsudčickým militaristickým dobytkem v službách NBŘ! Ať to udělal kdokliv, Bůh mu žehnej!

      Vymazat
  7. A takový - ukrajinský - režim podporuje naše vláda a EU? Myslím tím režim který glorifikuje nacistickou minulost Ukrajiny a zvěrstva která byla pachána UPA. Co na to naši občané? Nic. Nebyla normálnější doba před rokem 1989?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano byla, ale to už dnes nikdo nahlas neřekne. Jakoby se paměť vytratila z myslí lidí, nebo vymazala? Je smutné číst tuhle diskusi pod takovýmto článkem, protože bolest a utrpení těch lidí muselo být příšerné, nepopsatelné, ukrutné. A nechápu, jak lehce může někdo brát tyto události a ještě mávat nad nimi rukou jakoby ty vraždy a mučení vůbec nic neznamenaly, jakoby byly nakonec ještě správné! Svět se snad úplně zbláznil? Ztrácíme snad úplně lidskost, schopnost empatie, vůli k životu? Mám poslední dobou pocit, že už vůbec ničemu nerozumím, pravda je vydávána za lež a láska za nenávist! Oslavují Bandery! copak je to vůbec možné? Je to realita, či nějaký hloupý film, metrix? Tahle ta doba nemá naději, je to šílenství mocných, rakovina elit. Ač nevěřící se modlím ...jelikož už nevím co dál....

      Vymazat
    2. Na druhou stranu - my žijeme už jen krvelačnými vzpomínkami. Copak nelze už se na to vykašlat, a žít dál? Od středověku byla spousta obětí ( vyvraždění rodu Slavníkovců, čarodějnické procesy, a tisíce dalších a dalších zrůdných ohavností,) jenže tehdy to nikdo nefilmoval, a nefotil na mobil. Tito lidé - pobití, umučení, a všelijak vyhubení, si nezaslouží vzpomínání? Dějiny lidstva jsou prostě ukrutné - ale musíme se pořád a mocí mermo rochnit v krvi, a připomínat si zabíjení, když není ani jistota, že to nebude pokračovat? Copak naši občané si už nevytrpěli dost? Nemají nárok na klid ani ve stáří? Televize, media, všechno kam se podíváme, je nasáklé krví - pořád a do nekonečna se opakují krvavé vzpomínky a připomínky. Asi to napíšu špatně - ale je to hnusné! Už by bylo na čase udělat jednou pro vždy za vším tím hnusem čáru, ale hlavně udělat všechno proto, aby už se nic podobného neopakovalo. Tím, že se to naopak pořád připomíná, už je lidské utrpení degradováno, dokonce slouží k zábavě v této choré společnosti, vždyť někdo se v pohledu na ženy rozřezané pilou třeba i ukájí. Ještě štěstí, že mladí potetovanci na tohle všechno serou! Serou, na žádné krvavé vzpomínky se nedívají, dokonce nahlas říkají, že my jsme generace starých blbců, kteří se rochní jen ve válečných sračkách. Nesledují televizi ani media- jezdí na svoje uřvané potlachy, chlastají, fetujou. Nechtějí zblbnout jak jsme zblbli my - díky všem hnusným mediálním činovníkům, kteří, kdyby nepsali o válkách, tragediích a hnusu, nepsali by nic - neumí psát o ničem, jiném. Díky jim v tom pořád žijeme. Ty roztomilý snímečky už tady byly i se stejným článečkem vloni - ještě chybí ten snímeček, jak na klice u dveří visí pověšené ty dětičky - proč se v tom ten člověk co to píše, pořád rochní? Bude to tady příští rok znovu a zas a zas? Když nám zemře partner - budeme truchlit celý život, byt si ozdobíme svíčkami, dáme si tam urnu, a budeme mluvit jen o něm? Toto přece by dělal jen magor. Musí se žít dál. Skoro bych napsal, aby šli s válkami už do prdele v těch mediích, i když se na mně slétne hejno krvežíznivých starců, kteří potřebují o válkách číst pořád.

      Vymazat
    3. nemůžu s Vámi souhlasit, neboť dějiny je potřeba znát a připomínat stále! Neboť z dějin plyne ponaučení, tedy mělo by! Rozumný člověk přece musí vědět odkud je, z čeho vyšel, kde se narodil jeho otec, děd, musí znát kam patří a kde je jeho místo. Nemůžete se vykašlat přece na to co prožili naši otcové, za co bojovali a za co trpěli, čemu věřili! Nebo ano? Ano já si přeji, aby tady vždy tahleta připomínka byla, ano každý rok! Bez znalosti historie nemůžete pokročit ani krok, protože nevíte na kterou stranu se dát, není pokroku a ponaučení, to historie nás přece učí....a protože mladé to nezajímá jak píšete tak jsme kde jsme a to tak, že doslova a do písmene v prdeli!

      Vymazat
    4. Ne - jste fanatik, 11.48 a vůbec nemáte radost ze života. Nechcete ji mít - nic vám to neříká. Já jsem nvůbec nic nepsal o otcích a dědech když dovolíte -psal jsem o krvi, a válkách a hnusných obrázcích. O tom jsem psal a vy odporujete a píšete o dědech - proč? Spousta lidí se neustále myšlénkově babrá a díky mediím se i musí stále babrat v minulosti, hlavně pak v krvi - snad byla minulost taky o něčem jiném - ne? O úžasných objevech, vědeckém a technickém pokroku, bez Dr Janského by dodnes neexistovaly transfuze krve a lidi by umírali, bez Dr Semmelweise by stále umíraly novorodičky - a je v mediích o tom někde zmínka? Řada lidí to vůbec neví! A ten mediální krevní brod musí přece taky někde přestat - ne? I když někdo cítí neustále potřebu se v tom babrat, jako jsou lidi, kteří se obklopují fotkama zneužívaných dětí - úchylka jako úchylka. Hnusný fotky jako důkaz nějakýho zvěrstva, snad stačí vidět jednou - ne? Kdy přijde někdo s hnusnýma fotkama zvěrstev páchaných při indiánské genocidě - stahování kůže a skalpy? Taky historie - ne? Asi nepřijde, protože to tenkrát nikdo nefotil, ale znamená to, že to nebylo? Nebo starej Egypt a Řím - těch hrůznejch ukrutností, gladiátorský zápasy, nebo házení lidí lvům.. kdyby o tom existovala fotodokumentace, a mohlo se to pořád omílat a zveřejňovat, rajcovalo by to spoustu úchyláků. Myslíte, že připomínání zvěrstev nějak pomáhá jejich obětem? Nikomu to nepomáhá a novou generaci by to zničilo. Ale má zdravý pud sebezáchovy -a jak jsem napsal, -serou na to. A až - s prominutím - vymře stará, násilím navždy poznamenaná generace lidí, kteří nemohou jinak, než se brodit krví, a pořád omílat genocidu, hrůzné obrázky apod. snad začne být svět o něčem jiném. Jak se zpívá v internacionále.. "nechť zhyne starý, podlý svět"... ano, měl by zhynout a vyrůst nový. Chcete říci, že vdovec by si neměl najít novou přítelkyni nebo vdova přítele? Nebo ano, ale neustále vzpomínat na nebožtíka, a omílat staré zážitky? Nezjednodušujte si to - historie není jen krev a hrůzy, i když by se díky mediím a lidem jako jste asi i vy zdálo, že krev a hrůzy převládají. Proč to media omílají donekonečna? Protože to zkažená generace lidí pořád vyžaduje. Umíte si představit, o čem by asi tak psala media, když ne o válkách? A že není válka tady u nás? Nevadí - byla tady kdysi, tak pořád připomínat - a k tomu vyhrabat kdejaké násilné šarvátky ze světa - je fajkt ubohá tahle krvežíznivá společnost. Živí a přesto už mrtví. S mladými ne, ale paradoxně se starými neutuchajícími pamětníky jsme v prdeli.

      Vymazat
    5. Henri Bergson kdysi napsal, že pud války je hluboce zakořeněn v každém člověku, je pouze nestejnou silou u různých lidí potlačován. A Adolf Hitler to doplnil tvrzením, že dějiny patří pouze národům brutální vůle! A proto by německý národ měl každých 20 let vést válku, aby nepodlehl degeneraci věčného míru.

      Vymazat
  8. Našincem mlátí hlouposti.Mnoho malomozků nemůže chápat p.Olšera.Máme nalinkovaný úděl, jsme většinou hlupáci a proto postupně zmizíme v zapomění.PFV

    OdpovědětVymazat
  9. Díky!!, pane Olšere!
    Vzniká ještě otázka, proč dokonce i tuzemští "socialisti" podporují režim, který se otevřeně hlásí k Banderově odkazu?, který vysílá svou armádu(!!) k potlačení odporu svých východních proti porušování jejich nezadatelných politických práv?, který do svého parlamentu kooptoval psychopatickou a zločinnou Naděždu? (budoucí to prezidentu?), ....
    Já vím, oni musí. US provázky jim nedávají jinou.
    Protiruské lokajství místních "socialistů" je tak přivádí do vskutku elitního klubu.
    Těch nahnědlých nazi ...
    A ti se s lidma nepářou. Kdepakže jakési referendum, či přímá demokracie! Jeden z nich, Dienstbier, už naznačil, a druhý z nich, Sobotka, potvrdil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proc asi?

      https://www.youtube.com/watch?v=EbBlAV4MJZI

      https://www.youtube.com/watch?v=doKQBUXZ51g

      Min. 3/4 parlamentu Ukrajiny jsou zide. Pomerne siroke zastoupeni maji lide s dvojim, nebo i vice, obcanstvim. Izraelske nechybi.

      Vymazat
  10. Ten pán Bůh nedělá věci pořádně. Když ho nepolechl Adam s Evou, jen je vyhnal. Když viděl zlotřilosti sodomských občanů, nedokázal je vyhubit. A tak se tu množí v neuvěřitelné a nechutné míře ten jeho zpackaný výtvor, dělá tisíciletí jen neplechu, vymýšlý odporná a strašná zla a říká tomu pokrok. Bůh by se měl stydět. Vyrobil pěknej paskvil.

    OdpovědětVymazat
  11. Zůstává rozum stát nad tím, co někteří tzv. diskutující pod článkem předvádějí. Skutečný dobytek!! Tihle lidé dostat trošku moci, tak se chovají jako ta zběsilá pakáž na Ukrajině, bez mrknutí oka by vraždili, znásilňovali (to obzvláště jim imponuje!!), mrzačili, ničili! Díky Bohu, že mohou jen vztekle poškěkávat na internetu, aspoň uvolní páru mezi dvěma onaniemi... Chudáci, děti mentálních chudáků!

    OdpovědětVymazat
  12. Re 10:04. Příspěvek, volající po tlusté čáře za minulostí, je jen průhlednou manipulací, předstírající pohled „rozumného“ občana. Metoda tlusté čáry je vlastní všem „pod koberec zametačům“. Autor se pokouší nastavením vlastního pokřiveného zrcadla propagandisticky relativizovat sdělení článku. Nakonec se do své agitky vemluvil tak, že mu unikla zrůdnost jeho "moralizování". Jen lidské hovado může napsat doslova, cit.: "Ty roztomilý snímečky už tady byly i se stejným článečkem vloni - ještě chybí ten snímeček, jak na klice u dveří visí pověšené ty dětičky - proč se v tom ten člověk co to píše, pořád rochní? Bude to tady příští rok znovu a zas a zas?".
    Kdo minulost, včetně její nelidské stránky, zpětně objevuje nebo ji jen připomíná, se v ničem nerochní a "nežije už jen krvelačnými vzpomínkami". Článek je komentářem k aktuální události uctění památky obětem při 73. výročí události a připomínkou, že ulicemi ukrajinských měst pochodují s pochodněmi a pod portréty tehdejších vrahů dnešní Ukrajinci. A nejsou to žádní, slovy autora 10:04 „potetovanci, kteří na něco serou“, ale doslova pohrobci a nositelé týchž idejí, v jejichž jménu ta genocida byla vedena. Nazdar

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. naprosto s Vámi souhlasím, úplně jsem to cítila stejně, na historii se vykašlat nelze, žádná tlustá čára !!! Máte pravdu minulost včetně její nelidské stránky je potřeba znát a vědět! Ono totiž až příjde na lámání chleba chci vědět na čí straně mám stát a to mě naučila právě ta minulost. Děkuji vám za Vaše slova!

      Vymazat
    2. Ale to přece vůbec nevadí, krvežíznivé panstvo. Zvykli jste si na krevní brod, nic lepšího nemáte na programu, než neustále se vymezovat k nějakému válečnému křepčení a násilí -naštěstí je fůra krvavých, hnusných a násilných filmů natočena, a neustále se opakuje v TV, a nové násilí a ponižování lidí, a mučení a podobná zábava se natáčí - než zemřete, je o vás duchovně postaráno. Ano, historie lidstva je krvavá, ale je nejen krvavá, jen vy potřebujete omílat jen tu krev.A media potřebují prachy - tak vám tu krev servírují téměř denně, a říká se tomu připomínání si historie. K čemu je to dobré? To ještě nikdo nikde nenapsal, a taky - spousta krve na programu ani nebyla, protože to nebylo nafoceno. Bitva u Moháče - kdy i řeka byla krvavá lidskou krví a křičely hrůzou stovky zmrzačených koní. Ta hovadsky trpící zvířata by se vám mohla taky hodit do vzpomínek - ne? Nebo si máme vystačit s mediálně upřednostňovanou, vybranou, a neustále omílanou genocidou, zatímco jinému vraždění se pozornosti nedostává? A protože nemůžeme vzpomínat a připomínat si všechno, nebylo by dobře udělat jednou pro vždy čáru za vším tím lidským hnusem, říci si, hlavně že už je to minulost, a vyčistit si od toho mozek - začít žít jinak - nebo vy nechcete? Pak musíme počkat, až tato zdegenerovaná a pokažená generace vymře - ta nová už tlustou čáru za krví udělá - to se spolehněte. Myslíte si, že blbé krváky se provozují pro mladé lidi? Omyl - serou na to. Nikdo se na to nedívá. Myslíte si, že spekulují nad plynovými komorami a odsunem Němců? Omyl -serou na to. Chodí na své uřvané koncerty, na diskotéky, pijou, fetujou, ale na vaše krvavé vzpomínky serou, už toho mají plné zuby. A tak to je, a tak to má i být, jen si to nechcete přiznat, a držíte se krvavé historie zuby nehty. Je mi vás líto. A na čí straně - milostivá 11.58 - jednou budete stát, na to vám sere pes.Jestli vám má třeba spadnout barák na hlavu, nebo vám výbušnina urazí nohy v obchoďáku, už se na ně nepostavíte vůbec - váš názor je hloupý názor domovnice. Nic víc a nic méně. Teda - ne že bych vám chtěl každodenní krvavé zážitky ze světových bojišť, a toho lhaní kolem, a každoroční omílání genocidy apod. nějak brát. Naopak -dopřávejte si toho plnými doušky, když to potřebujete k životu, ale je asi hodně ubohý.

      Vymazat
    3. Kvituji, že článek byl znovu otištěn. Když je něco dobré, tak nevyřazovat z nabídky ani četbu.

      Vymazat
    4. vy jste milý pane tak zaslepen svou výjmečností, že si nevidíte ani na špičku nosu! Ale mýliti se je lidské a tak Vám lidsky přeji buďte zdráv a připravujte se na tu svou tlustou čáru, která nikdy nebude, protože z lidí jako jste Vy jen čpí adrenalin,...takže o jaké tlusté čáře vlastně mluvíte? Proberte se, vždyť Vy jste schopen i střílet pro jiný názor a budete tady poučovat o mladých co serou na všechnu historii, já znám spoustu mladých co žádný koncerty, žádný fety a co píšete nenavštěvují, nezajímá je to, zajímá je právě ta historie! Mě je Vás také opravdu líto, protože jste hlupák s velkým H !

      Vymazat
  13. „Bery kosu, bery niż i na Lacha…”
    Podle některých zdrojů bylo banderovci mezi léty 1939 - 1945, bestiálně vyvražděno až 250 000 Poláků. Jednalo se především o ženy, děti a staré lidi, protože muži bojovali proti fašistům. Kromě toho bylo při tomto čištění vyvražděno nezanedbatelné množství Rusů, Židů, Čechoslováků a také nesouhlasících Ukrajinců(!). Největším masakrem byla tzv. rzeź wołyńska, během které mělo být povražděno až 70 000 Poláků.
    Rozrzucone szczątki ciał, kobiety z porozcinanymi brzuchami. Wołyń - rzeź Polaków w 1943 roku. Tego nie da się zapomnieć

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechápu Poláky , že vůbec dovolili takový výsměch , aby se vražedkyně Savčenková poklonila u památníku obětí Volyňského masakru ! Jak jsem měla Poláky ráda , protože jsou Slovani ,jako my , ale co předvádí , to už není možné ! Spojili se s fašounama na Ukrajině , jako naše vláda - je to hnus

      Vymazat
  14. OlšerTA(SS) má krátké nohy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O válce a utrpení lidí v ní se musí mluvit stále.Vždyť současné elity na jejím vzniku intenzivně pracují, Nechci, aby moje vnučky prožily 3.světovou válku, protože by to byl konec všeho!Je to komunistické klišé, ale platí: "Lidé bděte!"
      V.J.Horák

      Vymazat

Reklama