Reklama

.

.

pondělí 25. července 2016

Moskva s Pekingem budují „železnou kupoli“

Anton Mardasov
24.7. 2016   Eurasia 24
Rusko a Čína se mohou stát základem jednotného systému protiraketové obrany (PRO) států Šanghajské organizace pro spolupráci (dále jen ŠOS). Takový je závěr expertů, kteří se setkali u kulatého stolu agentury MIA Rossia Segodňa. Základní téma diskuse ovšem bylo poněkud jiné. Diskutovat se mělo o vyhlídkách zcela jiného protiraketového systému – toho, který se USA a Jižní Korea chystají rozmístit na jihu korejského poloostrova.


Rusko nejednou prohlásilo, že zcela zásadně nesouhlasí s tím, aby byl pod záminkou jaderné hrozby z Pchjongjangu umístěn v Jižní Koreji protiraketový systém THAAD (Terminal High Altitude Area Defense). Problém spočívá v tom, že prostředky vyhledávání cílů (a tedy i prostředky sledování prostoru) tohoto systému jsou schopny sledovat balistické i aerodynamické cíle až na vzdálenost 1500 km. To znamená, že z Jižní Koreje mohou „dohlédnout“ do značné hloubky území Ruské federace (a samozřejmě také ČLR – pozn. překl.). Kam konkrétně? Až k hranicím RF s Čínou.

Podle odborníků by za dané situace bylo nejvhodnější odpovědět na aktivity Washingtonu vytvořením jednotného systému protiraketové obrany členských států ŠOS. Vlastníky systémů PRO jsou z nich však dosud jen RF a ČLR.

„Rusko a Čína se tedy mohou stát hybnou silou v oblasti protiraketové obrany. Hlavní pozornost je přitom nutno věnovat pozemním systémům PRO – a ty máme,“ uvedl hlavní vědecký pracovník Centra pro studium a prognózy vývoje rusko-čínských vztahů Ústavu Dálného východu Akademie věd RF Vladimir Petrovskij.

Uvedl také, že před nedávnem provedly Japonsko, Jižní Korea a USA praktickou zkoušku (zachycení a zničení nepřátelské rakety) s využitím systému Aegis (námořní systém PVO). Petrovskij se domnívá, že přiměřenou odpovědí by bylo uskutečnění rusko-čínského vojenského cvičení na polygonu Ašuluk v Astrachaňské oblasti. (Ten je v RF speciálně určen ke zkouškám zbraní protivzdušné a protiraketové obrany a k nácviku jejich použití – pozn. překl.)

Mohou se RF a ČLR skutečně stát základem protiraketové obrany ŠOS jako protiváhy k americkým vojenským aktivitám? Nekonaly se „náhodou“ odborné konzultace vztahující se k bezpečnosti (včetně bezpečnosti v eurasijském prostoru) po skončení Setkání Evropa – Asie (ASEM), které proběhlo nedávno (15. a 16. července) v Mongolsku?

Jeden z účastníků kulatého stolu, zástupce ředitele Institutu Společenství nezávislých států a vojenský odborník Vladimir Jevsejev soudí, že vytvoření jednotného systému protiraketové obrany ŠOS je možné:

„Předem říkám, že hovoříme o protiraketové, ne protivzdušné obraně. V květnu proběhlo první společné rusko-čínské protiraketové cvičení s využitím počítačových simulací. A to byl vlastně první krok v realizaci plánu na vytvoření jednotného systému PRO. Dalším krokem již může být společné zachycení (a zničení) balistické střely. Dojít k tomu může například na polygonu Ašuluk v Astrachaňské oblasti.

V současné době disponují Číňané dvěma oddíly komplexu SA-300PMU, dvěma pluky (po čtyřech oddílech) S-300PMU-1 a čtyřmi pluky S-300PMU-2. Mají také komplexy vlastní provenience HQ-9 (Hong Qi-9, česky Rudý prapor-9) zkonstruované podle ruských systémů, a to včetně námořní varianty HHQ-9. Navíc má Čína také systém obdobný systému Aegis (vybavení torpédoborců třídy Type 052D – pozn. Geo).

Uvedené systémy mohou zasahovat balistické cíle letící rychlostí 1,5 až 2 km/s ve výškách do 30 km. Je pravdou, že Čína plánuje převzít v krátké době dodávku systému S-400, ale základní typ raket tohoto systému má výškový dosah také kolem 30 km. Připomínám, že Vzdušné a kosmické síly RF mají ve výzbroji kromě systémů S-300 a S-400 také komplexy protiraketového systému obrany Moskvy A-135, jehož rakety mají schopnost zasáhnout cíl až ve výšce 60 km.

Co se týká systémů varování před raketovým útokem (системы предупреждения о ракетном нападении – СПРН), ty jsou v RF pokročilejší a rozvinutější a obsahují jednak pozemní radarové systémy včasné výstrahy (typů Darjal, Volha, Don-2N, Voroněž), jednak soustavy družic na vysokých eliptických a geostacionárních drahách.

Pokud vyjdeme z dnes dostupných prostředků, jsme schopni uskutečnit cvičení a pokusit se zasáhnout balistický cíl nad územím RF s pomocí společně vypočtených dat a jako další krok usilovat o vytvoření kolektivní PRO.

Takový krok by byl správnou reakcí na plány USA rozmístit systémy PRO v kosmickém prostoru. Speciálně sestava našich zařízení v Kosmu je schopná zabezpečit garantovaný zásah útočící rakety, a to v aktivní fázi jejího letu. V této fázi letu totiž není nutno řešit problém rozlišení skutečného cíle od celé řady cílů klamných – jak tomu je při útoku na bojové hlavice, které již přešly do pasívní části svojí letové dráhy.

Pokud USA začnou rozvinovat svůj kosmický arzenál, pak účinným protiopatřením budou pouze protidružicové zbraně.

Jak známo, Čína již takový systém vyzkoušela, u nás podobné projekty také existují, moc se s nimi ale veřejně nechlubíme. Podle mého názoru musíme na plány Washingtonu reagovat právě takovými aktivitami vojensko-politického charakteru, jaké jsem uvedl. Pouhá diplomacie výstavbu amerického systému PRO nezastaví.“

Existují ale i jiné názory týkající se perspektivy vybudování kolektivní protiraketové obrany v rámci ŠOS.

„Dvoustranná spolupráce Ruska a Číny v oblasti PRO je reálná a již existuje,“ říká vedoucí vědecký pracovník Ústavu Dálného východu Akademie věd RF Vasilij Kašin. A dále uvádí:

„Ovšem vytvořit kolektivní PRO v rámci ŠOS není možné, a to z důvodu jednak specifického charakteru této organizace a jednak rozdílné politiky, kterou se řídí jednotlivé členské země. Mohu uvést, že například Uzbekistán má na všechny projednávané otázky své vlastní pohledy a stanoviska, a to již nemluvím o stanoviscích nových členů ŠOS – Indie a Pákistánu.

Kolektivní PRO RF a Číny je tedy velmi nepravděpodobným scénářem, i když jak jsem již řekl, obě země v této oblasti spolupracují. Věc se má tak, že Čína v současné době začíná budovat systém výstrahy před raketovým útokem a současně buduje jak strategickou PRO, tak i PRO v oblastech předpokládaných bojů.

Samozřejmě, že Peking má zájem o naše zkušenosti a zřejmě také o automatizovaný systém výměny dat. Je známo, že rakety startující z kontinentální části USA by na RF a ČLR letěly přes severní pól. Principiálně je pak výměna dat v případě takového globálního úderu zajímavá pro oba naše státy. USA již takovou věc zrealizovaly – v reálném čase dostávají údaje z radaru s dalekým dosahem, který prodaly na Tchaj-wan.

Obdobná bude zřejmě situace s Jižní Koreou. Je tedy zřejmé, že tento typ dvoustranné spolupráce má budoucnost. A pomalu, ale jistě se k tomu blíží i Moskva a Peking. Proto jsou prováděny ty uváděné počítačové simulace (útoku nepřátelských raket), proto se vzájemně vyjasňují jednotlivé otázky spojené s kompatibilitou zařízení.“

Co dnes představuje čínská PRO?

„ V ČLR budují obdobnou víceúrovňovou obranu, jakou budují i USA. Její součástí je protivzdušná obrana s možností jejího využití jako PRO v oblastech bojů – tu představují v Rusku nakoupené systémy S-300PMU, S-300PMU-1 a S-300PMU-2, některé modifikace systému HQ-9 a také systémy S-400, jejichž dodávku Čína očekává. Číňané také vyvíjejí výkonnější systémy PRO určené k ničení hlavic raket v poslední fázi letu a pracují i na raketových systémech schopných zasahovat cíle ve střední části letové dráhy, obdobných americkým antiraketám GBI (Ground-Based Interceptor) umístěným v pozemních silech, a pokročilým modifikacím antiraket SM-3.

Znamená to tedy, že Číňané pracují „na všech frontách“. Co se týká systému varování, budují se jeho pozemní části. Jde již o druhý pokus vybudovat radary výstrahy před raketovým útokem. Ten první byl realizován v rámci projektu 7010, který byl ovšem v 90. letech ukončen. Jde o důležitou změnu, neboť tím čínské strategické jaderné síly zcela zřetelně dosahují plné bojové připravenosti. Až dosud tomu nebylo. Za mírové situace byly bojové hlavice uloženy odděleně od raket.“

A ještě jeden názor: „Z technického hlediska je vybudování kolektivní PRO mezi RF a Čínou možné, je ale zřejmé, že tento návrh je pouze iniciativou expertů – a ničím jiným,“ je přesvědčen náměstek ředitele Institutu politických a vojenských analýz Alexandr Chramčichin. „Již 20 let význační Číňané hovoří o tom, jak dobrá a výhodná by pro nás byla spolupráce s ČLR v oblasti obrany. S reálnou politikou však tyto úvahy nemají nic společného.“

A v Rusku je to stejné – mít kolektivní PRO by bylo pro Moskvu i Peking dobré a výhodné…

Anton Mardasov

58 komentářů :

  1. Tak už máme, co jsme chtěli?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pro 0101: obranný radar s nějakými protiraketovými střelami v Rusku Tě bude ohrožovat ?
      Nebo jste tak naivní a myslíte si to, co Vám ruská propaganda tluče do hlavy o obranném systému NATO v Evropě ?

      Vymazat
    2. I Rusko a Čína investují do svých zbrojních programů, takže jejich technika se bude stále vyvíjet, budou vynálezy, sloužící i k mírovému využití, bude rovnovha.....a zase se bude jedna strana bát té druhé a USA nebudou mít pocit "majitele planety Země".

      Vymazat
  2. Vzhledem k tomu, ze se Cinu ani Rusko nechysta nikdo napadnout, tak se jedna o vyhazovani penez ktere hranici s debilitou.
    Leda ze by se komunisti (v pripade Ruska spise fasisti) chystali sami nekoho napadnout. Pak by to alespon jakysi smysl davalo.
    Pokud jste ovsem fasista nebo zlocinny komunista......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to je teda "moudro"! Kdo ti řekl, že Rusko nechce nikdo napadnout? Snad někdo z bílé chatrče?? To fakt nevidíš ty provokace proti Rusku s cílem vyvolat III. světovou?

      Vymazat
    2. Copak bude správně?
      a) "Oni rusové na 100% potřebují napadnout Evropu. Až by vyhráli, tak by tu znárodnili všechny podniky, kolektivizovali by, rozorali tu meze atd. A rabovali by uhlí, písek, kámen, zlato, stříbro, uran, těžili dřevo atd. Prostě nám závidí vše, to co tu mi máme a chtějí si to přivlastnit. A nasadili by tu protektora."
      b) Rusi to tu osvobodili v 1945, a pak sem v 1968 vtrhli s vojskem, ale neudělali to ani tenkrát, i když to udělat mohli protože... Asi jim teď šiblo, a tak to chtějí udělat nyní.
      c) Anebo je další možnost, že šiblo nám, a tak dáme prachy na zbrojení a provokace, abychom mohli vyzkoušet sirény reálně, nikoliv jen jako : Zkouška sirén, zkouška sirén ...

      Vymazat
    3. Fašoun jsi ty a celá tvoje zkurvená rodina, kde jste souložili mezi sebou a proto jste jen incestní degeneráti.

      Vymazat
    4. 3:29 Ano nechystá se napadnout, protože by každý včetně pindosů dostal po tlamě:o)))

      Vymazat
    5. Souhlasím s 3.29., že Rusko se chystá napadout celý svět. Důkazem toho je skutečnost, jak nebezpečně blízko NATO základen umístili Rusové svoji zemi.

      Vymazat
    6. Vy jste havlovidni kreténi....ti dva první!!!!Jeden synátor Poserplíny a druhý debil z palmy jako čokovopice Onan!!!!

      Vymazat
    7. Kdo jsou, prosím, Poserplína a čokovopice Onan? Díky

      Vymazat
    8. pro 3:29 kdyby blbost nadnášela, tak létáte jako holubička, vy VOLE !!!!!!!!!

      Vymazat
    9. Pro 12:21
      Snaž se přemýšlet,kdo se to může být....moc genitálů jejich podrasy neexistuje !!!!!

      Vymazat
    10. Pozor, možná že tě v budoucnosti napadne rozumná myšlenka...

      Vymazat
    11. 12:11 - Ten první to bude tuším Khárl von Pampers, ne? Nebos fakt věřil že nosí pravý látkový plíny a nechává si je od ramlice pravidelně vyprat? A ten Onan bude tuším ten ušatej makak co se dočasně nakvartýroval do Bílý stodoly!

      Vymazat
  3. Tupec a KOLABORANT zločinného spolčení proti občanu se hned ozval a tluče tou svou tupou palicí o stěnu a nevidí co že se to připravuje po sjezdu NATO ve Varšavě jaká byla přijatá opatření v přípravě války s Ruskem a jak tam Světová rada pro mír protestovala pro zabránění těchto zvěrstev - TUPANE z Tupanova ??????

    OdpovědětVymazat
  4. 1.Nechápu Rusy, proč už něco nebudují na Kubě?

    2.Ze strategické perspektivy je pro Rusko spokupráce s Čínou nezbytná. Rusko musí s Čínou vytvořit silný vojenský blok. Společná protiraketová obrana je krok dobrým směrem.
    Ovšem ta spolupráce musí být mnohem hlubší. Musí se vybudovat instituce, které budou čelit agresivitě institucí Impéria, jak jsme to viděli např. v kauze vyloučených ruských olympioniků. Zároveň musí vzniknout instituce, které budou rozkládat Impérium zevnitř, podobně jako to dělá tajná armáda CIA v podobě neziskových organizací.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tím by ale Kubu zatahovali do globálního konfliktu "kdo z koho". A Kuba by musela souhlasit.
      Rusové to řeší rozmístěním svých ponorek a (jak zmíněno v článku) budováním kosmických prostředků.
      Protože ta strana, která si v budoucím střetu "vybojuje" blízký kosmos, ta je vítězem. Bez prostředků komunikace, vesmírného pozorování a prostorové orientace (global positioning) nemá ani jedna strana mnoho vyhlídek na vítězství.
      Lze proto i očekávat, že na tyto bude zahájen tzv. první úder.
      ---
      Spolupráci Ruska a Číny vítám. Může z ní vzejít reálná protiváha proti agresivním choutkám US hunů. Těch, kteří si nedávno v politickém programu svých republikánů vytýčili program nadřazenosti světu, resp. jejího posílení a rozšíření. Jejich polit. konkurence "demokrati" jej mají psán stejně, jen na modrém papíře.

      Vymazat
  5. Moc jim přeji aby tu kopuli vybudovali. A doufám, že všichni rudohnědí idioti konečně pohnou svými vypasenými zadnicemi a utečou se pod ni schovat před krvežíznivými kapitalisty a imperialisty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zalez nazpět do žumpy demente.

      Vymazat
    2. 9:25 Rozšiř si slovní zásobu, už mě nudíš.

      Vymazat
    3. Zas na šrot Chujmere debiloviči????Jako papinek Vencl Lahváč....vohon bez vlastního názoru,ale kuřbuřt Clitona a miláčkek Hitlery!!!!

      Vymazat
  6. Tolik tupounů pohromadě to se jen tak nevidí, jo prázdniny.Co vás v té škole učí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou Žňové Hlídky...

      Vymazat
    2. ...a jsou z Ňowý Paky !
      Ss

      Vymazat
  7. Divím se,že na ty provokatéry reagujete.Prostě je ignorujte.I když je to těžké.Měli by si uvědomit že díky Rudé armádě vůbec žijí a píší česky.

    OdpovědětVymazat
  8. Něco postavit musí, protože startuje obohacování EU. Francie začala a pokračuje Německo.
    Až se tyto dříve vedoucí země dostatečně obohatí spolu s GB a dalšími státy, potom se bude Rusku, Číně a spol obranná struktura hodit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba Německo má 90% HDP duhů a napůjčovalo tam, odkud nic pravděpodobně nedostanou, země je zaplavená imigranty, které živí. Myslíte, že se Německo obohatilo?

      Vymazat
    2. Ano Německo se začíná obohacovat.

      Z ekonomického hlediska udělalo dobrý tah na Řecko pro zachování svých bank a úvěrů, o kterých věděli, že jsou špatné a povede to k destrukci jiných států, v rámci podpory svého průmyslu.

      Druhé obohacení, a to jsem měl na mysli, je to přistěhovalecké.
      To, co se nepovedlo prosadit po II sv.v., rozdělení Německa na různé části a jejich samostatný vývoj, si mohou Němci prosadit sami sobě v rámci boje proti přistěhovaleckému teroru.

      Potom takové evropské pastátí může pojmout myšlenku, která by původní obyvatelstvo nenapadla a dostatečně by ho nepodporovali.
      Drang nach Osten - buďte šťasten.

      Sledujte dění a nechte se obohatit. Nebuďte xenofob. S úsměvem jde všechno líp.

      Vymazat
  9. Za Rusko-Čínským spojenectvím stojí hlavně debilní politika EU. Kdyby byla EU k Rusku přátelštější a nesloužila jenom USA, mohla by vzniknout silná a prosperující Euroasie. Ale USA to ví a jsou stále dost silné, tomu zabránit. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale my jsme na tom trochu líp, protože celá Euroasie v čele s Ruskem jde do kolen (mínusový vývoj HDP v Rusku je toho velkým příkladem, Čína nebezpečně zpomalila), muslimských imigrantů mají v Rusku několikanásobně víc než celá Evropa dohromady.
      Zato EU i když mírně, tak prosperuje - průměrně 2% každý rok vzestup HDP, v ČR dokonce extrémně dobře - okolo 5,5%.

      Všimněte si , že o Americe jsem nemusel říci ani slovo - protože nehraje žádnou velkou roli. Ale v Rusku možná ano = například jako propagandistický cíl pomluv a štvaní.

      Vymazat
    2. To všechno ukáže čas. Velká část světové populace drží palce Putinovi aby přibrzdil tu anglosazskou zlodějskou pakáž.

      Vymazat
    3. 1542 = a nečtete náhodou teď třeba Rudé Právo z 1950 ? Tam to totiž taky tvrdili - a hele, skutek utek.
      Dopadlo to úplně naopak.
      A dnes je nějaké Rusko jako potenciální partner skoro všude nezajímavé. Mají nevyzpytatelné chování a jsou nebezpeční hegemoni. Proto ani nejsou schopni Rusové najít přirozené partnery pro nějaké ekonomické, vojenské a jiné kolektivní bloky.

      Vymazat
    4. 15:50 No pitomec, tedy občan EU o nezajímavosti a nevyzpytatelnosti druhým může tak akorát držet hubu,Lojzo :o)

      Vymazat
    5. 1601 a proč se schováváš za skutečnost ? Rusko nemá prakticky žádné relevantní spojence ve světě.
      A že o tom mlčíš, tak jsi se te´d odhalil podle svého vlastního popisu.

      Vymazat
    6. 16:18 No Rusko je největší země s nesmírným přírodním bohatstvím a to přece leží v žaludku všem kolem i nekolem. A relevantní spojence myslíš určitě ty zadkolízaly pindosů, případně dosazené, zkorumpované nebo vydírané vlády? A že jim to partnerství tak šlape, každý se hádá s každým, NATO je na rozpadnutí atd. Domluvil jsem.

      Vymazat
    7. 1721
      Pokud by chtěli jiné silné státy v Rusku ukrást to jejich bohatství, tak proč to neudělali třeba v roce 1990 ? Když Rusko bylo na kolenách a celý SSSR se rozpadal ?
      Opakujete bohužel stále nesmyslné pseudoargumenty ruské informační propagandy. Přesně taková slova si tam můžete poslouchat každý den na státních televizních kanálech. Všichni jim chtějí ubližovat, hlavně USA - proto musíme zbrojit a proto vážení spoluobčané se smiřte s tím, že všechno zdražuje a chudnete.
      Je mi pouze divné, že jim to žerete vy tady u nás. Ta propaganda je určená především místnímu domácímu obyvatelstvu.

      Vymazat
    8. No protože SSSR a následně Rusko mělo jaderné zbraně, kdyby je neměli, to bys viděl rojení kobylek po ruské zemi. A v době toho ožrana Jelcina neměli válku za potřebí. Ten kripl jim šel přece totálně na ruku. Teď nejdou, tak se pindos rozhodl, prohlásit je za nežádoucí.A propaganda mi může políbit šos, nikdy jsem na to nedal, ani za komančů.

      Vymazat
    9. Anonymní25. července 2016 15:23
      Vážený generátore, povinného optimismu. Ta naše slavná „prosperita“ stojí na stále se zvyšujícím dluhu. Tak zanech těch kydů. P.K.

      Vymazat
    10. 1800 jako obvykle špatně ! Prosperita stojí na lidské práci, obratech firem a inovacích !!
      Ano, sice jsou k tomu potřeba peníze - ale kdo by je nedal, když se to vyplatí - ne ?

      Vymazat
    11. 17:5 - ale USA nechce Rusko ovládat! Ty tomu taky hovno rozumíš, ty chytrolíne! Poslechni si radši místo nekompetentních keců tu Žida George Fridmana, experta a poradce mnoha US prezidentů pro národní bezpečnost! - https://www.youtube.com/watch?v=8tD71d6wcwY

      Vymazat
    12. oprava času: 17:35! Fridman na té tiskovce jasně řekl že jediné o co USA jde je to, nedopustit spojení německé technologie s ruskými zdroji surovin a obou lidských zdrojů. To je noční můra anglosionistů od roku 1871, jak tam uvádí, čili od momentu kdy se zrodilo cituji "ekonomicky gigantické ale geopoliticky křehké Německo", tedy neukotvené ani v Eurasii ani v Atlantismu. Proto podporují projekt tzv. Mezimoří, tedy starého známého "sanitárního kordonu" oddělujícího Německo od Ruska a ztěžujícího jejich spolupráci. Ukrajina je důležitou součástí tohoto projektu a Fridmman sám uznává, že Ukrajina pro Rusko byla a je i bude vždy otázka zachování nezávislosti a národní bezpečnosti! Jak Fridman říká "oni potřebují Ukrajinu minimálně neutrální, ne prozápadní!". Krom toho tam naráží i na to, kvůli čemu je dnes spor s Čínou když říká, že pro USA je zásadní věcí národní bezpečnosti ovládat všechny oceány a kosmos! "Tedy to je jediná příležitost", jak doslova říká, "jak my můžeme jiné napadat a oni nás nemohou" a lišácky se usměje! A přesně o to jde s těmi žvásty židotisku o "svobodné plavbě" a jiné kydy za kterými se ve skutečnosti skrývá jen ona Fridmanem přesně popsaná snaha o "ovládání všech oceánů" USA!

      Vymazat
    13. Anonymní25. července 2016 18:12
      Jako obvykle správně! Ano zadlužování států se vyplatí, ale pouze věřitelům, jejichž zájmy tu tak odborně hájíte. P.K.

      Vymazat
  10. Ale mají partnery, rusové mají velice mocné partnery, v rámci brics, i jiných spolků. Čína, indie, irán, brazílie, přidají se další země, snad i turecko, je to nadpoloviční kus zeměkoule, takže bych byl obezřetnější v roli ruska.
    Jak píše mayor drack, díky sovětské armádě dnes žijeme a dýcháme, naše vděčnost by ještě měla trvat, bez ohledu na cokoli. Mám svrbění, aby nás ta ruská armáda zase neosvobozovala....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1601 BRICS - to je ten spolek skoro krachujících zemí (jako např. Brazilie), chudých a nedemokratických (jako např. Rusko), obrovských a chudých (Indie) ?
      Tak to potom je terno.
      Ono mít své partnery je potřeba především někde blízko - aby kvetl obchod, kulturní výměna atd. Ale dokonce i to Bělorusko se vzepřelo Rusku po anexi Krymu ! T
      Tak to je potom těžké při takovém chování a mezinárodní stupidní politice si myslet, že najdou partnery.
      Rudá armáda nás sice osvobodila ale za bohaté materiální pomoci Západu - navíc i začátek této strašlivé války byl v 1939 = a hádej, kdo byl velkým spojencem Hitlera v té době a dalších 1,5 roku potom ?
      Pokud řekneme válka ve střední a východní Evropě - tak ano, to nás skutečně Rudá armáda osvobodila, již čistě logicky z geografického hlediska. Ostatní svět okolo včetně Pacifiku a Atlantiku osvobodil Západ - především USA. podívej se někdy na mapu a porovněj si ty dvě území, porovněj si i počty obyvatel, kteří byli zachráněny a osvobozeni od Japonců, Němců a Italů, případně jejich dalších menších spojenců.

      Vymazat
    2. Anonymní25. července 2016 16:24
      Trolle, že si nedáš pokoj. Smrdíš tu stále stejně, jako psí hovno přilepené na botě. :-)

      Vymazat
    3. 1637 nudíš mne, najdi si prosím už jiný slovník. třeba trochu slušnější slova.

      Vymazat
    4. 16:24 Nastuduj si trochu historie. Předně se podívej, kdo uzavíral pakty jako první a kdo poslední.
      Poslední je totiž velmi preferován osobami, jako jsi ty.
      Mezi prvními byly demokracie, které nás nakonec prodaly.
      Ještě trochu statistiky
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Počet_obětí_druhé_světové_války#/media/File:World_War_II_Casualties_SVK.svg

      Vymazat
    5. 16:24 Kdosi vám již odpovídal. 24. července 2016

      Francie, S.Korea, Japonsko .... žádná sláva. Ostatní se drží jen tak tak.
      Takže bych závěry o tom, že Rusko žebrá, nedělal.
      Ono ani nežebrá, když Lavrovovi nabízeli zrušení sankcí za ústupky (Krym, Ukrajina), tak s klidem řekl, že to je věcí těch co ty sankce sami zavedli, ať si je také sami zruší.

      https://www.wto.org/english/res_e/statis_e/its2015_e/its2015_e.pdf

      Vymazat
    6. pro 1743: o jakém paktu mluvíš fakt nevím. Fakt , že Stalin podporoval Hitlera a už byla 2. světová válka (kdy proti Hitlerovi bojovala už Západní Evropa) a dokonce mu posílal materiál ještě i v den, kdy Huitler SSSR sám nakonec přepadl, je nepopiratelný. O nějakých smlouvách a paktech před válkou jsem ani nic nepsal - fakta jsou snad jasná. V okamžiku, kdy Hitler zahájil válku, tak ho podporoval SSSR (Západ už proti němu bojoval).
      A to, že v říjnu 1938 nás Západ zradil nepochybuji. Byla to velká jejich strategická chyba a díky ní, jsme se potom dostali bohužel do područí Východu na dlouhých 40 let.
      Oběti z války nemá smysl klomentovat - máš pravdu, ale to nemusí naprosto nic znamenat. Ruská bojová taktika "nás mnógo" je docela známá.

      Vymazat
    7. 1757:";. Vybíráš si jen střípky z historie. Proč to nevím, asi jsi nečetl dostatečně. Přečti si jaké pakty uzavíraly vyspělé západní demokracie s Adolfem a nezmiňuj stále ten polední, kdy již válka byla na spadnutí.
      Potom následně věz, že smlouvy se musí dodržovat a spolehlivost Ruska je v tomto ohledu známá.
      A pokračuj dál a dál a .....a
      buď šťasten.

      Nejsi náhodou mlaďas z Evropských hodnot, že toho znáš tak málo? Jak se ti honí? Je teplo, viď.
      Co dělají připrchlíci? Bombičky a brousí mačety? Neotálej a jdi je vítat, ať to může lítat.

      Vymazat
    8. 1933 - Pakt čtyř - Velké Británie, Francie, Německa a Itálie - znamenal faktickou revizi versailleského mírového systému a směřoval k izolaci SSSR v Evropě. Nebyl nakonec ratifikován.
      1934 - Pakt Piłsudski-Hitler
      1935 - anglo-německá námořní dohoda
      1936 - Pakt proti Kominterně Třetí říše-Japonsko
      1938 - Mnichovská dohoda Německo-Itálie-Francie-Velká Británie
      1939 - německo-rumunská ekonomická dohoda
      1939 - německo-přibaltská dohoda o nenapadení
      1939 - Pakt Ribbentrop-Molotov

      Vymazat
    9. Žvaníš sračky, víš hovno a málo píšeš dom, osle! Válku vyvolal nosatej vopejzelec z London City! Bekovčici byli do války veštváni na sliby že jim pomůžou a do listopadu se budou polský huláni promenádovat na Unter den Linden a vono hovno hovno, pani hofmistrová! Vysrali se na ně jak na placatej kámen! Byli rádi že se Hitler vydal na Východ a doufali že v tom bude i nadále pokračovat, jenže se hošánci krapet přepočítali! Páč pan Hitler nebyl žádnej blbec, aby s takovou zákeřnou svoločí (poznal je dobře právě v Mnichově na konferenci) šel válčit se Stalinem! Takže nejdřív vyřídil je a po zásluze! Stalin neměl žádnej důvod ty hajzly litovat, však kdyby Beck přijal Hitlerovu velkorysou nabídku řešení otázky Gdaňsku, tak to mohlo dopadnout i naopak! Že by osamocené SSSR čelilo společnýmu útoku Polska s Německem na Západě, Turecka a Britů na Baku, Finů a Britů s Francouzi na Murmansk a Japonců na Přímoří! No to by se neubránili! Jenže ani pan Stalin nebyl pitomec a tak jim paktem s Německem udělal čáru přes rozpočet! Více tu - http://nassmer.blogspot.cz/2013/07/jedinecne-autenticke-dokumenty-o-vine_2199.html

      Vymazat
    10. Jo já zapomněl - pochopitelně mám na mysli toho mainstrýmovýho papagaje z 17:57!

      Vymazat
  11. Mimo téma: kdo taky nemáte televizi a chybí-li vám čas na čtení, pusťe si namísto Radiožurnálu na goolu "Infovojna Správy". Děda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, že jo Dědo. Jen občas, není tolik času.

      Vymazat
  12. No, žeby Rusí chceli napadnúť EU ? A načo by im bola vydrancovana Európska s500mil. hladných krkov. Tu potrebuje USA,aby mali kde rozpútať vojnu!

    OdpovědětVymazat

Reklama