Reklama

.

.

pondělí 25. července 2016

Petr Pražák: Redaktoři ČT vnucují svůj názor divákům


Stanislav Blaha
25.7.2016   E-republika

Rozhovor s autorem pětisetstránkové stížnosti na způsob, jakým Česká televize informovala o ukrajinské krizi.



Je 18. července a já se v hale hotelu Černigov v Hradci Králové setkávám se studentem pražské právnické fakulty Petrem Pražákem. Za stolem sedí subtilní mladý muž, autor pětisetstránkové stížnosti na způsob, jakým Česká televize informovala o ukrajinské krizi. Rada České televize stížnost bez většího zdůvodňování shodila ze stolu a její autor si o své zprávě mohl přečíst, že byla sepsána proruskými aktivisty a že se jedná o "další z dezinformačních snah, jak napadnout jednu z demokratických institucí". Představíme se a Petr mi říká, že právě sepisuje podání k Radě pro rozhlasové a televizní vysílání. "Chci to celé dotáhnout až do konce," říká mi a zavírá notebook.

Přiznám se, že jsem nečetl celou vaši stížnost...
To asi nikdo.

... ale četl jsem její závěry, rozhovor pro Hlídacího psa i a články, které vyšly na blogu Kosa zostra. Z toho všeho jsem usoudil, že věci, na které si stěžujete v práci České televize, se velmi podobají tomu, co my sami na práci ČT dlouhodobě kritizujeme. Jak jste vůbec přišel na nápad, že stížnost napíšete a že jí věnujete tolik času?

Ten nápad vznikl postupně. Už někdy v únoru 2014 jsem si všiml, že Česká televize i jiná média označují vrhání zápalných lahví a podobné věci jako demonstraci. To naprosto nesedí. Pak se postupně nabalovaly další a další případy včetně toho, že na konci srpna ohlásili ruskou invazi, kterou nebyli schopni doložit, prokládali to různými dezinformacemi apod. Situace byla naprosto nesnesitelná a já si řekl, že se s tím musí něco dělat. Moje znepokojení nebylo nejdříve namířeno na ČT, ale na masmédia obecně. Nastala však otázka, jak to řešit, protože poslat dopis do redakce by nijak nepomohlo, to by ignorovali. Takže jediná věc, která by alespoň hypoteticky mohla situaci změnit, bylo podání stížnosti na ČT. S tím, že musí být delší než obvykle, aby to nemohli jen tak shodit ze stolu s tím, že je to buď neopodstatněné, nebo že je to naprostá banalita, která nic nemění na tom, že ČT funguje skvěle.

Nedopadlo to spíše naopak, že délka stížnosti byla důvod, proč řekli, že to nemohl udělat jeden člověk, že je to zaplacené z Kremlu a dělala to skupina lidí, která chce poškodit ČT a demokracii v České republice?


To obvyklí podezřelí říkají tak jako tak. Například spolek jménem Evropské hodnoty tvrdí, že i články, které mají několik stránek, jsou kremelská propaganda. V samotné stížnosti je uvedeno tohle Kubalovo tvrzení: –---"Kde berou ti lidé čas? Čím se živí, že mají čas na to, aby probírali hodiny a hodiny televizního vysílání a hledali tam, že v jedné reportáži manipulační chybou měl jeden a ten samý voják jednou titulek ‚rebel‘ a podruhé ukrajinský ‚voják‘? Kde na to berou čas?" –--- Takže i ty menší stížnosti, které do té doby chodily, byly označovány jako práce putinských agentů apod.

Mohl byste popsat, jaký jste získal celkový dojem o práci ČT právě v souvislosti s ukrajinskou krizí?

Nejjednodušším způsobem by se to dalo popsat tak, že redaktoři vnucují svůj názor divákům. Když se jim hodí něco, co odpovídá jejich názoru, tak to okamžitě a bez ověření odvysílají a otisknou, když je něco s jejich názorem v rozporu, tak to zcela ignorují, nebo se to snaží vyvrátit.

Je to to dáno pouze jejich neprofesionalitou? Nebo je to způsobeno prací editorů, jejich šéfů či je to nekvalitní práce zahraničních zpravodajů, kteří byli na místě?

Nic z toho se navzájem nevylučuje.

To je pravda, ale vy jste to podrobně sledoval, takže co vidíte jako hlavní zdroj neprofesionality ve zpravodajství ČT?

Nedokáží oddělit svůj názor od své práce.

Samozřejmě, že existuje nějaký ideál. V praxi ale platí, že když si přečtete článek od kteréhokoli novináře, stejně poznáte, jaký je jeho politických názor.

Jsou případy, kde to tak lehce nepoznáte. U redakce Parlamentních listů například.

To je spíš výjimka, protože oni opravdu dají prostor všem, včetně extrémních názorů z obou stran. Osobně mi to nevadí, i když jsou kvůli tomu v nemilosti u mainstreamových médií. Přesto bych si dovolil trvat na tom, že u drtivé většiny žurnalistů poznáte, jestli je víc doleva nebo doprava, jestli je víc proamerický, proruský či proevropský. Pozná se to už například podle výběru témat.

Nemůže to však mít takovou míru, že žurnalista bude ignorovat zásadní zprávy, že je bude zásadním způsobem překrucovat nebo říkat vyložené nepravdy. I kdyby v jeho práci bylo něco poznat, tak to nemůže mít takový rozměr.

Dobře buďme konkrétní. Jaký je důvod toho, že zahraniční zpravodajové, kteří byli na místě, např. v Kyjevě, některé věci zamlčeli, některé překroutili atd.?

Tak konkrétně v Kyjevě byl Josef Pazderka, ten tam chodil na tiskové konference vojenského štábu kyjevského ministerstva obrany a vůbec ho nenapadlo, že tvrzení z těchto tiskových konferencí nemůže vydávat za fakt. Přišel z jejich brífingu, zapnul kameru a opakoval přesně to, co tam řekli, aniž by to důsledně odděloval od ověřených faktů. Oni řekli “slavně vítězíme na všech frontách” a Pazderka do kamery řekl “vítězíme na všech frontách”. Občas sice použil i “oni říkají, že slavně vítězí na všech na frontách”, ale vydával to za fakt. To je věc, která by měla být bez ohledu na politický názor jasná - umět oddělit tvrzení od faktu. On to zjevně musel vědět, ale z nějakého důvodu to neudělal.

Myslíte, že to bylo jen tím, že byl v Kyjevě, že byl v tom prostředí, které bylo nějakým způsobem naladěné a on se tím nechal ovlivnit, anebo už to bylo od začátku v něm, že bude takhle informovat?

Myslím, že platí obojí. Jednak se tím nechal ovlivnit, ale také chtěl, aby to tak bylo, takže třeba i podvědomě ignoroval všechno ostatní, co by šlo proti tomu.

Co jsou ty klíčové věci, které ČT neřekla nebo zamlčela?

Když to vezmu postupně. Střelbu na majdanu posuzovali podle manipulativně sestříhaných záběrů. V den, kdy došlo ke střelbě, sice řekli určité klíčové informace, třeba že mezi mrtvými byli i příslušníci policie a že se i tak odlišné zdroje jako policista z Berkutu a senátor Štětina shodly na tom, že střelba byla vedena z hotelu Ukrajina, který byl jasně pod kontrolou majdanu. Nicméně ČT tyto informace zmínila jen okrajově a např. o 2 dny později je už nezmínila vůbec, namísto toho mluvila o „obětech policejní brutality”. A že mezi těmito obětmi policejní brutality byli i příslušníci policie, to už pak zamlčeli. Dále pád malajsijského dopravního letadla MH17. 90 % článků s touto tématikou byla obviněním jedné strany, přičemž ve stížnosti prokazuji, že tato nevyváženost nebyla ničím zdůvodněná. Neexistovala žádná důkazní převaha. Všechny články byly buď neprůkazné nebo naprosto vylhané na základě dezinformací ukrajinské SBU. Přitom informace z druhé strany byly buď stejně důvěryhodné nebo se dokonce prokázaly jako důvěryhodnější. Například nizozemské tajné služby šly proti linii své vlastní vlády, nebo informace R. Parryho, který za svou předchozí práci získal Polkovu cenu a byl nominován na Pulitzerovu cenu, o postoji minimálně části amerických tajných služeb. A samozřejmě ohlášení ruské invaze, které ČT nebyla schopna doložit. Předpokládám, že invazi nelze utajit. Utajit lze operaci tajných služeb, ale invazi těžko.

Máte nějakou představu, co se bude dít dál?


Teď sepisuji podání pro Radu pro rozhlasové a televizní vysílání, které plánuji podat v nejbližší době. Doplňuji tam, že vzhledem k její dosavadní praxi i judikatuře správních soudů by mi jasně měli dát za pravdu. A pak Radu ČT budou řešit poslanci, buď na základě mailu, který jsem jim poslal, nebo na základě petice, kterou podám a na kterou mi budou muset v zákonné lhůtě odpovědět. Uvedu tam konkrétní argumenty, pět až deset případů toho, co ČT dělá vyloženě špatně, jako důkaž že podává vyloženě nepravdivé důležité informace a že pro to neexistuje žádná omluva. To vyplývá i z judikatury zmíněných soudů, přestože ty rozhodují dle poněkud měkčího zákona, než je zákon o ČT. A poslanci buď budou plnit svoji povinnost, nebo se zesměšní, podobně jako Rada ČT.

Máte ještě v plánu něco sledovat, např. nějaké téma v ČT?

Myslím si, že mi jedna zkušenost stačí.

Děkuji za rozhovor.

Psali jsme:


 
Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 850 Kč
Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!

 

Související články:

44 komentářů :

  1. ČT lže jak může.
    Ale tady se překonala, jako by ani nebyla pod palce havloidů.


    Kuba před revolucí - ráj mafie
    25. 7. 2016, 21:05 - ČT 2
    Dokument, N 55 min, Skryté titulky

    Dokument N. Kasina, prostituce a nelegální obchody s drogami nikde nekvetly tak jako na Kubě před rokem 1959. Mafiáni dokonce snili o tom, že si zde založí vlastní „mafiánský stát“

    Nebo:
    Americké století očima Olivera Stonea

    Jak se to takovým uvědomělým pracovníkům může stát?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:59 Jak se tak říká, někdy i slepé kuře najde zrno...

      Vymazat
    2. Taky jsem viděl! Úžasný! Chvílema jsem nevěřil že koukám na ČT! Stejně dobrý byl i Remundův dokument o Ukrajině. On tam totiž náhle prohlásil: "Vím že budu obviňován, že můj dokument posloužil ruské propagandě, ale prostě nemohu jinak: ano, Ukrajinci se na dopustili a dopouštějí válečných zločinů proti civilnímu obyvatelstvu Donbasu". A později tam nechal promluvit obyvatele Donecka, který řekl toto: "Víte, když vyhrál volby jejich prezident, ten Juščenko, tak jsme to přijali jako fakt, navzdory jeho "jazykovým zákonům" a "zákonům o holodomorech" apod. výstřelkům jsme to vydrželi! Ale když jsme si pak zvolili našeho prezidenta, tak oni to vydržet nedokázali! Nepočkali si na další volby, kde by se ukázalo, kdo má podporu. Oni ho prostě svrhli i s vládou a nás postavili před hotovou věc a mysleli si že sklapneme podpatky a smíříme se s tím. Ale tentokrát se spletli". A to je podstata celého konfliktu! A zazněla na ČT! Bohužel v záplavě propagandistických sraček tato ojedinělá pravda zanikne ...

      Vymazat
    3. Olivera Stona ovšem dali až několik let po tom, co už to všichni, které to zajímalo, viděli na netu. A dali to v tak pozdní noční hodinu, jakoby to byla pornografie.

      Vymazat
    4. Máš pravdu. To je fakt.
      Jak je vidět pražská kavárna v ČT sem tam něco pustí, ale udělá to tak, aby program nemohl téměř nikdo sledovat, nebo aby se neřeklo, že podává nevyvážené zprávy.

      Vymazat
  2. To je tím, že redakce Převzatých pořadů (či jak se dnes jmenuje) je něco jiného než redakce Zpravodajství. Jsou tam jiní lidé, většinou vzdělaní, myslící. Ve Zpravodajství jsou jen samí pussy Borkové.

    OdpovědětVymazat
  3. Ceska televize ze rika pravdu. A na tom Putinuv prolhany ratlik a grafoman nic nezmeni.
    Ukrajinci maji pravo svou zemi pred Putinovymi fasisty branit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dej si panáka ty havloidní lejnorku se sudem chlastu místo mozku!!!!!

      Vymazat
    2. Jenže tu jim nikdo nebere! Ať vypadnou z Novoruska a Maloruska a budou mít klid! V Lemberku je nikdo obtěžovat nebude!

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    4. Promiňte, ale pacientu 23:03 byla změněna medikace. Proto vyvádí. Z pavilonu mezi lidi ho ale nemůžeme pustit. To jistě pochopíte. MUDr. Nešpor

      Vymazat
    5. 23:03 - jak bránit? Proti komu? Putin si přeci nezačal! Zdravě zvážil tu všivou falešnou nabídku "přidružení k EU a zjistil tam konkrétní vady o kterých byl ochoten diskutovat! To Židák zařval, že NIC dojednávat nebude a nechce! Tak pan Janukovyč, kerej sice je lump a korupčník, ale ne padlej na hlavu to po přečtení a hlavně pochopení textu zkátka odmít podepsat. To je všecko! A v ten moment měl obřezanej chcípák a buzerant pokud by byl poctivej chlap, jako že není a nikdy nebyl, se chytit za ten svůj škaredej dlouhatánskej frňák a text stáhnout na předělání! A nic by se ndedělo! Žádnej majdan, žádný střílení, boje, anexe - NIC! Jenže to néééé! To židáckýý kurvy musej všecko hrotit až na pokraj války a pak to podle tho dopadá! Viz Brexit ... tak tady necyntej sračky o "ruský agresi", buď té arijské pohody,jo? O židácký poštvávání tu nikdo nestojí!

      Vymazat
  4. Velvyslanectví USA v Praze má oddělení, které v popisu práce má přímo řídit zpravodajství České televize a v České televizi jsou přímo lidé napojení na toto oddělení Amerického velvyslanectví a podle toho všechny zprávy a redaktoři České televize jsou řízení. Již při přijímaní redaktorů do zpravodajských oddělení České televize se klade důraz na přijetí takových redaktorů, kteří budou vyhovovat zadanému úkolu, který Česká televize v rámci řízení oddělením velvyslanectví USA, bude vyhovovat. Redaktor má za úkol odvysílat zprávu tak, aby splnila zadaný úkol a to i v případě vedení rozhovoru s pozvaným hostem a proto často vidíme, jak v případech, když pozvaný host neodpovídá na otázky tak, jak je ve scénáři požadováno, redaktor České televize mu skáče do řečí, okřikuje ho, přerušuje ho, zvyšuje na něj hlas a v případě, že se rozhovor vyvíjí směrem, který narušuje požadované zadání, je divák svědkem, že redaktor svými otázkami hned odpovídá na otázku a vůbec hosta nepřipustí k odpovědi. Pokud by to redaktor nedělal, nebyl by na svém místě. Něco takového co se děje na obrazovce České televize, se neděje na žádné jiné zahraniční televizní stanici. Zpravodajství České televize je tak tendenční, že diváci, kteří se jenom trochu zajímají o dění ve světě, vidí v kolika případech denně Česká televize vysílá zavádějící, tendenční zprávy neodpovídající skutečnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přestaň žvanit, debile. Kdo leže ten i krade. Ještě že mi přes monitor nic ukrást nemůžeš.

      Vymazat
    2. Ano, podle zpravodajství odvysílané dnešního dne od 19.00 hodin Ruští "hekři", tedy Putin se naboural do počítačové sítě Demokratů v USA a tím ovlivnil volby v neprospěch Clintonové. Prý to FBI již šetří a určitě to vyšetří v tom pravém momentu až bude vrcholit prezidentská volba, kde Clintonová začíná ztrácet a proto zkusí Ruskou kartou šokovat voliče a spojit druhého kandidáta s Putinem. Že to nebude pravda a že to nikdo nedokáže ani nepotvrdí, to je vedlejší, ale důležité je že to splní účel i když to bude od samého začátku lživá zpráva. Je to jako s letem MH 17, když letadlo ještě nedopadlo na zem a USA již oznámilo, že ho sestřelili Rusové, 11 září ještě "Dvojčata" stála a redaktorka BBC již hlásila, že mrakodrapy spadly. Tedy, Česká televize zprávy neověřuje ale odvysílá automaticky to co jí přijde jako hotová věc od našeho protektora z poza velké louže.

      Vymazat
    3. 23:19 Udeřil jste hlavičkou na hřebíček!? Není vždy pravda, že kdo lže ten i krade. Někdy jedni lžou, aby druzí mohli krást. V našem případě ČT lže v zájmu těch, co kradou po celém světě.

      Vymazat
  5. Ceska komunisticka luza by rada, aby televize opakovala Putlerovy lzi.
    Stejni vlastizradci kteri to za valky tahli s nacisty, po roce 48 s komunisty a po roce 68 se sovetskymi okupanty ted podporuji Putlera a jeho agresi proti Ukrajine.
    Quisling zustane quislingem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pepku, zameč a vyskoč!

      Vymazat
    2. Komunistům budiž přičteno k dobru, že dokázali ochránit společnost od úchylů jako je příspěvkář z 01:58 hod, kteří obhajují homosexualismus, pedofilii, hromadná znásilnění a západní hodnoty vraždit slovanské ženy s dětmi a starce, ostřelovat na Donbasu nemocnice, porodnice, dětské školky, školy a sídliště.

      Vymazat
    3. 1:58 Jojo. Vlastizrádci, kteří to za války táhli s nacisty, byli stejní antikomunisté a rusofóbové, jako jsi ty a jako byl fašista Vidkun Quisling. Že se fašisté nemění nemusíš svými výlevy pořád dokazovat. A jestlipak víš, jak Quisling skončil?

      Vymazat
    4. Jsou to stále stejné typy Quisling-Kalouskových protektorátních kolaborantů a převlékačů kabátů, posrpnových a polistopadových normalizátorů pracujících v dnes banderovským vrahům a válečnému štvaní nakloněných organizacích ČTK, ČT, ČRo a spolu s církevní zlodějinou a vlastizrádnými sluníčkáři realizujících za jidášský groš civilisty vraždící organizace EU/NATO a US Embassy uprchlíváckou likvidaci českého národa.

      Vymazat
    5. 1:58

      Teď asi myslíš sám sebe. Ale nezoufej. Už jenom přiznání vlastní chyby (vlastizrada), je první krok k nápravě.

      Vymazat
    6. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    7. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    8. Na tebe ty imbecilní hovado platí jedno:
      Nevadí mi,že vůl je vůl,vadí mi,když si o sobě myslí,že je lev!
      A ty seš jen ussáckej vohon s nedodělanou půl třídou pomocný školy,Chujmere debiloviči!!!!!!!

      Vymazat
    9. 1:58Pepku,vyjádři se přesně,kdo je ta komunistická lůza!Už jsem se tě Pepku Vyskoč-Schapiró ptal několikrát a ty nic!Poraď se na US ambasádě a odpověz!

      Vymazat
    10. 1:58 - neber si do svý lhavý tlamy ideje národa a rasy, špinavej jarmuláku, nebo ti dám po tý mordě lhavý takovu ránu pendrekem, že se ti pejzy vomotaj okolo tvýho hnusnýho dlouhýho frňáku! A pak ti přetáhnu nosní dírky přes makovici a zavěsím tě někde do průvanu, a ještě ti zlámu tvý zlodějský chmatavý čpáry, xindle podlidskej vobřezanej dole i nahoře!

      Vymazat
    11. Vlast ty semitský lejno z 1:58 nenajdeš tam, kde můžeš okrádat národ, jak je tvý parazitický ethnikum po tisíce let navyklý, ale tam kde žije Naše rasa! Pokud ti zem uzme negr či jiná vopice nebo tvý vobřezaný souvěrci, už to žádná Vlast není! Respektive jí být přestává! Pro nás Tvůrce kultury je Vlast tam, kde ji vytvoří naše Rasa, podvraťáku! Tebe a všechen podlidskej xindl z něhož vzlínáš zahrnem po osvobození bagrama pod zem zaživa! Aby dříve než vaše z mizerie bílých lidí zbytnělý trupiska prohnojí půdu, tuto vaše zlodějský čpáry ještě řádně v předsmrtných křečích prohnětaly! Takto zúrodněná zem dá pak žírný chléb příštím, šťastným generacím árijských dětí ...

      Vymazat
  6. Lidičky neblázněte, vždyť za tohle by si, až to praskne, mohl jít Zelenkův generální nástupce v ČT Dvořák vyzkoušet dle Benešových dekretů lněnou kravatu a na základě takto podrobné zprávy, která se stává obžalobou, hrozí našim politikům a Schapirovo presstitutkám trest za vlastizradu ve spolupráci s cizí mocí a štvaní k útočné válce. V tomhle má oproti presstitutům jedné z nacistických agentur ČTK, ČT, ČRo (potažmo Nova) výhodu americká gaypornosvlečna z escortní agentury Evropské hodnoty Jakub Janda, o kterém se to díky ministrantské vývojové vadě děti nikdy nedozví a zprávu si nepřečtou vnoučata, bude si muset vystačit se ztrátou občanské cti a propadnutím majetku s následnými veřejně prospěšnými pracemi v temné klerofašistické sloji ve společnosti bilderberského knížete pekel.

    OdpovědětVymazat
  7. Asi největší problém vidím v tom ohýbání názoru veřejnosti. ČT to poslední dobou nedělá ani tolik prostřednictvím moderátorů, ale za pomocí různých "expertů", které si zvou do vysílání. Moderátor okomentuje událost a onen "expert" jí dovysvětlí kdo, proč, za kolik apod. Celé to potom zapadá do obrovského soukolí, které začíná ve školách. Ty produkují polovzdělance a téměř analfabety. Mladé lidi, kteří, díky nedostatečnosti ve vzdělání a nedostatku životních zkušeností, a kteří dávají přednost přijetí cizího názoru před vytvořením toho vlastního. Osobně jsem měl možnost hovořit s celou řadou mladých absolventů středních i vysokých škol. Jejich úroveň zejména historie byla žalostná. A schopnost vytvořit si svůj vlastní názor podložený logickým argumentem téměř nulová. Donekonečna opakovali to, co slyšeli v televizi. Ne Zemanovi jim nejvíce vadilo to, že je to alkoholik a hulvát. Když jsem jim oponoval, že to jsou dvě věci, které by jim měly vadit nejméně, byli v úžasu a nedokázali pochopit, že může být ještě něco horšího. Rusy považovali za okupanty, ale zasadit srpen 68 do časové osy s počátkem roku 1938, resp. 1933, a jít postupně časem až k tomu roku 1968 nedokázali. Vůbec nechápali nějakou souvislost let 1944 a 1945 s rokem 1968. Myslím, že ideologičtí vůdci mohou být se svou prací spokojení. Odvedli mnohem "lepší" práci, než jejich socialističtí kolegové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A PROČ na tu ČT furt čučíte
      a necháte si své mozky vymývat jejich propagandou ?!

      Já si jen potvrzuji, že značná část občanů je již natolik zasažena indoktrinací státní propagandy,
      že by bez pravidelného konzumu "zpráv a komentářů"
      neobešla.
      A ještě k tomu :
      Když ovládáte pouze český jazyk, tak vám vlastně ani nic jiného nezbývá, že ano...

      Vymazat
    2. 7:38 Právě proto, že si mnoho lidí přečte a poslechne zprávy z jiných zdrojů.
      Je třeba klepnout ČT přes prsty i s její pražskokavárenskou elitou, která ji má v moci.

      Vymazat
    3. Plný souhlas s Vladimírem Hricákem i s anonymem 7:38. Jen ktomu anon. bych dodal ,že kupují a čtou denní tisk.Za obrovské peníze si kupují žvásty do nebe volající.

      Vymazat
    4. Noviny nekupuji dobré tři roky,pouze v pátek Blesk,kvůli příloze.Noviny nechávám na stánku nebo je někomu dám.aniž bych je otevřela.Hledám pravdivé informace úplně jinde.Tředas i zde

      Vymazat
    5. Fialky na Sahaře a pravdivé informace zde. :-)

      Vymazat
  8. 23:19 Za všechno, co se stane, může v každém případě vždy jen jeden člověk.

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2016/07/26/americti-dmeokrate-hillary-putin-psi-exkrement-a-nadherne-vonici-kyticka-konvalinek/

    OdpovědětVymazat
  9. Proboha ti redaktoři nikomu nevnucují svoje názory! To přeci nejsou jejich názory.To jsou lidé jako my. Dokonce mají lepší přístup ke všem(!) informacím než my. Lež je ale živí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážený, ale musíme za to platit. Až to budou provozovat za své tak ať se tam třeba trtkají.

      Vymazat
  10. Mě na to nejvíce těší, že to zpracoval mladý člověk. Už nevidím budoucnost tak bledě, přece jen mezi nimi jsou i inteligentní a přemýšliví lidé a navíc aktivní, to je překvapující a nadějné. Děkujeme, chlape. Podle všech nás vykecávačů na netu, aby to správně měl sepsat nějaký důchodce, který nemá do čeho bodnout a má znalosti, ale všem nám natrhl triko mládežník. No, styďme se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, jak říkáte. Stydím se. Také jsem si říkal, že by tu ČT měl někdo fundovaně a fakty usvědčit z nehorázných lží. Také jsem byl jako on, zejména od Majdanu a občanské války na UA, naštván na námi placenou veřejnoprávní TV. Ač důchodce, tak jsem doufal v silnější kritiky s profíky. Mrzí mě však ty bohaté strany placené z našich hlasů jako KSČM, nikdo se toho téma nechytl. Také reakce poslanců je divná. Bravo za Petra Pražáka. TES

      Vymazat
    2. 10:00 Přesně.Petra Pražáka vychovali rodiče k tomu,aby v životě přemýšlel,používal svůj mozek a nenechal sebou manipulovat.Patří jim za to dík a Petrovi dík za statečnost!To není fráze,bohužel dnes holý fakt!Máte pravdu,ne všichni mladí lidé jsou havloidi a slunka jasná.Stále více mladých lidí prozřívá a pídí se po pravdě.Je to vidět na demonstracích a různých besedách.

      Vymazat
  11. 10:00 Vidím to stejně, vzal jste mi to z úst. Jen mě tak napadlo jak by bylo krásné, kdyby se tento mládenec s bytostním cítem pro pravdu a spravedlnost, mohl stát po dostudování soudcem nebo prokurátorem. Moc bych mu to i nám všem přál.

    OdpovědětVymazat
  12. Na ČT se dívám pouze a jenom proto, abych nezapoměl, jak vypadá propaganda a vymývání mozků. Mám tu výhodu, že jsem jedno už zažil. Za socíku. Na narážku o nedostečné jazykové vybavenosti podotýkám pouze to, že jakožto starší jsem na školách zažil pouze ruštinu a i z té jsem, bohužel většinu zapoměl. Za bolševika jsme nikam necestovali a tudíž chyběla motivace. Moje angličtina se zužuje na několik slov a frází a rozhodně nestačí, podobně jako němčina, na složitější, politicky zaměřené texty. Až bude kritikům přes padesát, jsem zvědavý na jejich rozčarování ze své vlastní neschopnosti se učit nové jazyky. Stáří se nedá zastavit a mozek se brání zapamatovat si dostatečnou slovní zásobu, o gramatice nemluvě.

    OdpovědětVymazat
  13. Je to zbytečné, Borek bude drdlad a blekotat dál. Za ty peníze ? No nedělejte to...

    OdpovědětVymazat

Reklama