Reklama

.

.

pondělí 22. srpna 2016

Bojovat proti vlastním lidem…?


Jiří Jírovec
22. 8. 2016
Otázka, obsažená v titulku, má původ ve dvou zdánlivě nesouvisejících událostech.
Tou první byl jarní oběd s bývalými kolegy. Byli jsme všichni nestraníci z přesvědčení, ale i tak měl každý "za pasem" rok či dva pobytu v západních státech. Naše osudy dokazovaly, že Chomský měl pravdu, když říkal, že se u nás zas tak netrpělo.
Mezi jídlem a pitím kdosi poznamenal, že komunisti byli svině a mělo se proti nim bojovat. Připomnělo to Cimrmanovo konstatování: "Myšlenkou (dobýt Severní pól) byli všichni nadšeni, ale nikdo se nechtěl zúčastnit. Většinou z rodinných důvodů."


Protože u oběda byla zmíněna i Sýrie, zeptal jsem se, jestli by ten boj byl přijatelný i kdyby měl libyjskou koncovkou, tedy rozvrácenou zemi. Prý ano, zněla odpověď.

K druhé události došlo o několik měsíců později. V neděli 7. srpna 2016 jsem při cestě autem do Prahy vyslechl na stanici ČRo Plus jeden z propagandistických pořadů, připravovaných Pamětí národa. Šlo o příběhy lidí, kteří převáděli odpůrce režimu, který vznikl po nezdařeném pokusu pravicových ministrů vyvolat v roce 1948 vládní krizi.

Ve zmíněném pořadu se otevřeně mluvilo o tom, že bývalí piloti RAF odcházeli na západ, kde se chtěli připravit na další boj, protože v naději očekávali třetí světovou válku a s ní možnost vypořádat se s komunistickým režimem.

Pomalu jsou zapomenuta padesátá léta, kdy Rudé právo pošlapávalo absolutní pravdu (čti: nutnost zničit západu neblahý politicko-ekonomický systém) a obviňovalo západní imperialisty z toho, že podporují :

"… ozbrojený nebo jiný srovnatelný boj proti Československu, provádění sabotáží, spolupráci se zpravodajskými službami, převaděčství nebo překračování státních hranic za účelem účasti v odboji a odporu proti komunismu (agenti-chodci) a ozbrojené akce proti Československu."

Čtenář by ale měl pozdržet uplivnutí nad tak hnusnou propagandou. Citováno totiž není dobové RP, ale podstatná část Paragrafu 3, Odstavce 1 zákona, jímž Česko, možná jako jediná země na světě, posvětilo diversní akce proti vlastní zemi. (zde)

  Kouzlem nechtěného, dikce zmíněného zákona potvrzuje, že komunisté tehdy měli pravdu. Citovaná část zákona navíc tvoří základ pro přiznání statutu "účastníka odboje a odporu proti komunismu", který je spojen s diplomem, medailí a odměnou zvíci 100,000 korun. Pokud naši zákonodárci považovali onen politicko-ekonomický systém (celkem mylně považovaný za komunismus) za smrtelné nebezpečí pro celé lidstvo, pak lze takový pakatel považovat za urážku všech, kteří se sešikovali za Vůdcem jménem McCarthy.

Činnost tohoto vůdce se nijak neliší od přístupu komunistů k třídním nepřátelům. Kdyby měl náš uzákoněný pohled platit pro USA, museli bychom onu zemi považovat za nesvobodnou, protože tam existovaly mnohé atributy nesvobody, včetně rasové segregace, vyhazování z práce a špiclování lidí pomocí informátorů, vpašovaných do tamních, režimu nebezpečných struktur. Lidská práva byla, coby politická zbraň, vynalezena až v sedmdesátých letech.

Český rozhlas se zmíněným pořadem dotknul problému loajality jedince vůči vlastnímu národu. Z filosofického hlediska jde o zásadní problém: Jak skloubit právo na vlastní přesvědčení (často považované za absolutní pravdu) s následky jeho prosazování.

Možná někdo v padesátých letech věřil, že ti hodní Američané mají na mysli světové blaho pro všechny. Tedy, že jejich úmysly jsou universálně čisté a stojí za ně bojovat.

Když se podíváme na stručný přehled akcí, které jsou připisovány CIA (zde), zjistíme, že při prosazování zájmů USA, na nějaké té desetitisícovce cizích životů nikdy nesešlo. Protože účel světí prostředky, byly podporovány i diktátorské režimy a vojenské vlády v zemích, proti nimž bylo Československo procházkou růžovým sadem.

Dobrým příkladem je Sýrie, kde se určitá skupina lidí rozhodla odstranit presidenta Bashara Asada. "Umírněná opozice" dosáhla toho, že Sýrie je po pěti letech z valné části rozvrácená. Došlo k humanitární krizi, jejímž výsledkam jsou statisece mrtvých a milióny uprchlíků v táborech v Turecku, Jordánsku a Libanonu.

Chtěli jít "umírněnci" přes mrtvoly nebo jen nedomysleli důsledky svého počínání? Došlo jim, že se nechali vtáhnout do geopolitických hrátek? V těch nejde o lidi - i když obviňování z porušování lidských práv je vždy součástí propagandy. (https://cs.wikipedia.org/wiki/Občanská_válka_v_Sýrii)

Obdobným způsobem dopadla Ukrajina. Tam byl Majdan, původně a údajně hnutí lidového odporu proti oligarchům, kteří popuzovali nehorázným hromaděním majetku a korupcí. Sám český kníže tam jel, aby podpořil chuďasy v jejich spravedlivém boji proti těm, mezi něž rodem i majetkem sám patří.

Oligarchové, včetně Porošenka, zůstali u moci a původní cíl odporu byl šťastně zapomenut. Ukrajina se dostala do vnitřního konfliktu s východními uzemími, která mají silnou ruskou menšinu a přišla o Krym, který Kreml nemohl jen tak nechat napospas zájmům NATO o další základny kolem Ruska..

Krym odhalil naprosté pokrytectví Západu, který odmítl uznat právo této autonomní oblasti na sebeurčení (potvrzené referendem) a přitom neváhal porušit dohody se Srbskem ohledně Kosova, aby je nakonec uznal za samostatný stát.

V souvislosti s Ukrajinou se již vůbec nemluví o tom, že měla s Ruskem dobrou spolupráci v průmyslu a dostávala energii za netržní ceny. Pravda, v poslední době tvrdili ukrajinští představitelé, že jim Rusové vnutili nevýhodně výhodné půjčky.

S nepříliš velkou ironií lze tvrdit, že USA a Západ tak urputně podporují demokratické síly ve světě, že jimsíly zůstávají jen do poloviny cesty. Vždy se podaří rozbít, někdy doslova, to staré, ale nevzniká to nové, jemuž dá žít.

Většina intervencí má stejný rukopis, a vždy lákavý název zakrývající světovládný záměr. Scénář je vždy stejný: podpora opozice daného režimu, ekonomické sankce, vyvolávání vnitřních krizí za účasti zpravodajských služeb a zbrojení, které vede k místním válkám.

Období těsně po roce 1945 se zdálo být vhodné pro rozpoutání nové války. Sovětský svaz byl nesmírně vyčerpaný a tak se vítězství zdálo být jisté. Na papíře ano, ale válka by se těžko prodávala v situaci, kdy se lidé konečně dočkali míru.

Paměť národa popisuje ochotu bývalých českých pilotů v té nové válce bojovat. Jenže podle jakého scénáře? K vyřčenému "A" nepřipojuje Paměť další písmena. A tak se nedozvíme nic o tom, jak si váleční hrdinové z RAF představovali válku. Jako dorážku zbylých kuželek? Jako cosi, co se přežene přes československé území bez následků? Chtěli vybombardovat milión či kolik komunistů, kteří měli, statisticky vzato, zastoupení v každé rodině. Nebo chránit bezletovou zónou, aby mohli Mašínové a jejich klony v klidu podřezávat policisty a jiné odporné živly?

Otázka loajality jednotlivce vůči vlastní společnosti se samozřejmě vztahuje i na politické vůdce. Západu nepohodlný Miloševič byl jako sprostý podezřelý držen ve vazbě tak dlouho, až v ní stačil zemřít. I on měl povinnosti k vlastní zemi, které vyplývaly z jeho funkce. Proto nemohl podepsat paskvil zvaný Dohoda z Rambouillet. Stačil ve vazbě zemřít dřív než soud v Haagu jeho obžalování zrušil.

Paměť národa nemá zájem analyzovat, takže se nedozvíme, co měla dělat československá vláda v době, kdy byla suverenita státu hrubě napadána akcemi, které ex-post glorifikujeme. Podle tohoto zdroje (http://www.psywarsoc.org/FallingLeaf/balloons.php) probíhala v letech 1951-56 masivní propagandistická kampaň, při níž bylo přes železnou oponu posláno na 350,000 balonů, nesoucích přes 300,000,000 letáků, knih a jiných tiskovin.

Když byla informace o této činnosti vedené CIA, po padesáti letech vládou odtajněna, CIA obratem prosadila její opětovné utajení. Co je komu do financování a metod tajných služeb.

V době, kdy je otázka propagandy znova aktuální, se nabízí i otázka komu Paměť národa a její sponsor ČRo vlastně slouží. Nebo spíš posluhují.

41 komentářů :

  1. Jakého původu je třeba pan Kalousek? Co je to za výraz, "vlastní lidé"? Víte o tom, že pan Kalousek není židovského původu a jde tvrdě proti Židům? Přestańte čumět na seriály a studujte, protože vaše děti půjdou do důchodu ve stodeseti!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No,to jsem si vůbec nevšim,že by po nich šel a ještě k tomu tvrdě....

      Vymazat
  2. Pane Jirovec - Canadane ! Presto, ze inspirujete casto k zamysleni, tak nizka navstevnost je zavinena oslem cenzorem, ktery vsechno maze !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bude viset, neboj, honolulu! Po převratu Vencu Dvořáka osobně zhoupnu na rezavým drátě! Už za to co mi jeho zkurvenej estebáckej fotr proved na vojně!

      Vymazat
    2. A ne že mi ho pověsí za nohy někdo z vás, uličníci!:) Já mám z vás největší právo toho mrzáka zavěsit ...

      Vymazat
    3. To není cenzorem, prostě ten příspěvek musíš zavěsit několikrát, maj to nějak zkurv*ně naprogramovaný.

      Vymazat
    4. To nám to přišlo na návštěvu do 'diskuse' pěkné hovado. Jestlipak na něj podá redakce NR trestní oznámení?! Docela bych si to přál, zveřejnit tu fašistickou svini, aby sousedi věděli, jakého mají za souseda úchylu a nácka.

      Vymazat
    5. 9:08 - však v tý redakci pracuje! A myslím že nejen Venca Dvořáků! Avšak platí - spolu chyceni, spolu pověšení! Jen aby se ten rezavej drát do tý doby nerozpad na prach, novýho by na ně bylo škoda:)

      Vymazat
  3. Úžasný článek člověka, který by měl právo velebit tvůrce zákona o odporu proti komunismu. Svědomí mu totiž nedovolí vidět naše novodobé dějiny jako nějaké absolutní dobro, ale spíš jako období, které se zvrhává v čas stále výraznějšího vykořisťování českého národa. Od roku 1989 nám totiž vládnou bez výjimky služebníčci amerického velvyslanectví a nezáleží na politické straně. Děkuji. TnT

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TnT- je vícero emigrantů, kteří by za cizí zájmy proti svým nešli, zato těch domácích, kteří ano znám "hafo".

      Vymazat
  4. SLAVA ! Ex-presidentu Klausovi, za jeho posledni projev v Nemecku !
    honolulu

    OdpovědětVymazat
  5. Když se podívám do dějin světa, nikde nenajdu nějaké souvuslejší období kdy lidé žili v pravdě a lásce. Dějiny lidstva jsou nasáklé krví, utrpením. Člověk jako tvor je něco co se tvůrci nepovedlo, je to esence těch nejhorších vlastností v živočišné říši.

    OdpovědětVymazat
  6. pane Jírovec Vás už ze zásady po zkušenostech z minula NEČTU .Taky si myslím,že emigrant nemá právo kritizovat,ani posuzovat co a jak by měli lidé v ČR dělat.Stačí Váš oddaný přístup k vlasti to je krásný důkaz vlasteneckého boje. :-((((

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plný souhlas.

      Vymazat
    2. Proč máte vy dva pudy se vyjadřovat k něčemu, co nečtete? Nenávist, závist? Děláte chybu, ustrnete na úrovni vašich slov.

      Vymazat
    3. p.Povolny četl jsem asi dva nebo tři a v každých byly stejné nesmysly a nehodnotné slátaniny,co by napsal kde kdo z ulice - brak,který nám nic moudrého nemůže říct.

      Vymazat
    4. 13:20- princip je jinde, možná nechtěně jste se stal trollem a jiný skutečný(10:04) se rád přidal protože článek četl.

      Vymazat
  7. "Protože u oběda byla zmíněna i Sýrie, zeptal jsem se, jestli by ten boj byl přijatelný i kdyby měl libyjskou koncovkou, tedy rozvrácenou zemi. Prý ano, zněla odpověď."

    To jenom dokazuje, že antikomunisti jsou mentalitou teroristi! Antikomunisti jsou latentní teroristi, kteří se při krizi stanou hejnem šílených vraždících sarančat. Takže ať už se jim říká jakkoli, tahle svoloč do civilizované společnosti nepatří!

    OdpovědětVymazat
  8. Na tom Krymu je zajímavé to, že 97% lidí hlasovalo pro připojení k Rusku a to ze dne na den, bez jakékoli předchozí mediální masáže. O to to je cenější a unikátní. Vlastně je to ryzí lidové referendum, demokracie ve své nejčistší podobě.
    Právo národů na sebeurčení je zakotveno v Chartě OSN a je základním předpokladem pro uplatňování lidských práv. Takže jestliže USA odmítají uznat volbu Krymčanů, porušují tím jejich lidská práva.

    OdpovědětVymazat
  9. Jiří Jírovec23. srpna 2016 10:02

    Milý anonyme (8.16),
    je škoda, že mě nečtete. Kdybyste si dal tu práci, mohl byste zjistit, že nadhozená otázka je obecná a netýká se jen Československa.

    Diskutující by víc než Váš názor na mě, zajímala Vaše odpověď na problém ospravedlnitelnosti určitého chování. Jako emigrant se rád poučím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vaše vlezlost je nebetyčná. U nás je zažitý výraz"Vrať se do hrobu".

      Vymazat
    2. Už bych se rád dozvěděl proč neustále nadáváte na komunisty, kteří kromě toho, že platily příspěvky neměli s členství v KSČ žádný prospěch a nikomu nikdy neublížili . Proč nelustruje straníky(členy KSČ-kteří z členství ve straně měli prospěch), kteří nás kádrovali, měli stranické funkce a nyní mají velmi výhodná místa, velmi často obsazovaná vládou ??? Víte jak mi je když tito lidé na mě dnes a denně čumí z obrazovky. Víte kolik takových prospěchářů řídí tento stát. At´se vrátí tam , kam patří - to je do KSČM , ať je máme pěkně na očích. A nebo ať vypadnou z politiky, stejně jí nebudou vykonávat v prospěch národa a státu , ale jen v prospěch svůj. Vždyť to už před lety osvědčili, a nyní budou nejvášnivějšími antikomunisty. Mysleme trochu i když myšlení bolí.

      Vymazat
  10. Děkuji pane Jírovče za kvalitní článek.Hodně současných věcí mě štve podobně jako Vás. I když ne ve všem s Vámi úplně souhlasím (jsem více levicového zaměření)docela jsem se nad ním zamyslel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano velmi kvalitní článek, ale jako vždy doprovozen hulváty a jejich příspěvky.
      Škoda.
      Přimlouvám se za archivací takových nenávistivých příspěvků, souhrnování podle přispívatelů (autorů) a pak za jejich zveřejnění. Třeba: Copak nám to napsali od --- do.
      Volič-Vilč

      Vymazat
  11. Čro plus je podobná štvavá rozhlasová stanice ,jako bývala Svobodná Evropa a to bylo v době studené války.Dnes kdy máme mít demokracii není na místě aby byla tato rozhl.stanice placena nucenými poplatky občanů.Copak to nechápou ,že si svou propagandou škodí?Musíme žádat objektivní a vyvážené vysílání .

    OdpovědětVymazat
  12. V\nikající článek a naprostý souhlas. Dnes lze vidět, že komunisti zas až tak nelhali, jenže vykládejte to konzumentovi z 80-tých let , Bony a klid mluví za vše....

    OdpovědětVymazat
  13. Pan Jírovec
    má mé sympatie ...
    díky jeho skvělému
    postřehu a smyslu pro spravedlnost (neb má také "odžito " v různých polit.
    formacích a zkušenosti)!je radost jeho články číst!
    díky Jituš

    OdpovědětVymazat
  14. MY EMIGRANTI - vy natvrdlici jsme aristokracie a chlouba ceskeho naroda. (18:16) ! My jsme zvitezili v uplatneni v Americe, JAR, Australii, Canade a vy doma poradate olympiady v prizdisracstvi , poplatnosti, vlezprdelkovani a mazete nase hodnotne informace kvuli vasemu komplexu menecennosti. My jsme zalozili firmy a vy jste ty vase prosustrovali..
    A mate vsichni hnede frnaky, protoze je stale strkate do vyfuku vasi "vrchnosti". Amen ! (A Sobotku vam preji !)
    honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas Honolulu, ale vykládej přizdisráčům, že jsme přišli do utečeneckého lágru s holou prdelí, vděční, že máme jídlo a střechu nad hlavou, nedočkaví, kdy už budeme konečně v Americe, Austrálii, Kanadě, abychom si v první řadě našli práci, postavili se z nuly na nohy a etablovali se? A abychom taky poznali jiný svět, jinou kulturu, získali zkušenosti? Ne všichni jsou Bakalové a Kožení! Neznám jediného, komu by se to nepodařilo!

      Vymazat
    2. 13:29
      Honolulu!
      Pusu posílá
      jituška

      Vymazat
    3. vy emigranti jste jen světoví vyžírkové,podporovaní CIA.

      Vymazat
  15. Pozdraveni pani prazska vlastovko !
    Proridlo to zde ! Pise mene lidi, kvuli mazani. Bojuji zde na strane Donalda Trumpa a nemohu o tom nic napsat.
    Je zde hodne novych veci o kterych v Cesku nikdo nepise a obcane nevi co se deje v americkych ulicich. O to bude horsi prekvapeni.
    honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Halo Nicku!
      posílám Ti mimo ten vzdušný polibek shora
      i mnoho
      pozdravů přes vodu!
      Tady ve Vídni to sledujeme,neboj!
      Dnes jsem měla zase politickou hádku,málem jsem svému protivníku vychrstla kafe do obličeje...musím se ovládat!
      hvězdy jsou dnes v býku a tyto dny jsou ve znamení emocionálně zostřených smyslů :-)!
      opatruj se
      jituš

      Vymazat
  16. Jen více podobných článků. Jen mně napadla myšlenka, že chtít v kapitalismu po politicích aby hájili zájmy občanů není možné, neboť by systém více stran ztratil smysl. Byla by to totalita dobra a všichni špatní by se mohli cítit diskriminováni. R.P.

    OdpovědětVymazat
  17. 13:20
    Pepku, nebylo by určitým znakem alespoň minimální inteligence pokusit se argumentovat, věcně a logicky, k tomu, co pan Jírovec napsal?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omyl, Vlaštovko, to patří pochopitelně tomu šaškovi 8:16 -:)

      Vymazat
  18. Jírovec ty běž do řítí i stvým hovnolulu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vydrz sraci, za chvili ti konci smena v Jungmance :) :) :)

      Vymazat
    2. a tobé začíná.

      Vymazat
  19. Kapitalisti jsou větší svině, než komunisti a je nutno proti nim bojovat, ale myslí tím boj od klávesnic.

    OdpovědětVymazat

Reklama