Reklama

.

.

čtvrtek 22. září 2016

Čekání na politiky s kompasem

Ivan David (rozhovor)
22. 9. 2016      Parlamentní listy
Strach o volný pohyb lidí po Evropě mě skutečně dojímá. Místo aby se politici snažili, aby lidé měli důvod zůstat nebo se vracet, udržují země v takovém stavu, aby bylo výhodné prchnout. Je v našem zájmu, aby schopní lidé zůstali (nebo se vrátili). „Politika“ vyhání pracující do zahraničí a předseda vlády se pak chlubí, že máme nejnižší nezaměstnanost v Evropě. Asi si v dětství nestačil všimnout, že nezaměstnanost může být taky nulová.


Jak byste zhodnotil poslední události na středoevropské politické scéně? Horký prezidentský kandidát Norbert Hofer navštívil našeho prezidenta Zemana. Neshodli se sice ve svém postoji k Benešovým dekretům a budování jaderných elektráren v Česku, na straně druhé si notovali v návrhu rozšíření Visegrádské čtyřky o Rakousko a vytvoření takové menší „středoevropské unie“ v současné Evropské unii. Naše hlava státu také označila Hofera za perspektivního politika s nebojácným přístupem, který má být ve svých postojích blízko k Robertu Ficovi nebo Viktoru Orbánovi. Co k této události říci?

Jsem přesvědčen, že jsme zase na konci cyklu. Na jeho začátku přicházejí noví politici s novými řešeními starých problémů. Mají kompas a vědí, kam chtějí dojít. Ta řešení se líbí a lid ještě neví, jaké nové problémy přinesou. Změny systému přinášejí problémy růstu. Politici s kompasem jsou pak identifikováni lidem jako strůjci problémů a vyvolají reakci: „Děkujeme, odejděte!“ Po nich nastoupí jejich nohsledi, kteří nechtějí nic měnit, protože každá změna ohrožuje jejich postavení. Nemají jiný cíl, než udržet a posílit svoje postavení. Místo kompasu mají radar, který potřebují, aby včas rozpoznali, odkud se blíží problém a mohli se vyhnout konfrontaci s ním. Neřešením problémy narůstají. Politici a mainstreamová média věnují maximální úsilí zatajování, ukrývání a bagatelizaci problémů a útokům na nositele špatných zpráv. Politici si ještě myslí, že to ustojí, a ještě ostražitěji si hlídají stabilitu svého postavení. Politici s radarem nic řešit nechtějí a ani by to neuměli, nikdy to nedělali. Lidé je ještě volí, ale už jim nevěří. To je to, co prožíváme dnes. To je konečná fáze cyklu, fáze čekání na příchod nových politiků s kompasem, kteří zahájí nový cyklus. Kompas a radar jsem si vypůjčil od Davida Riesmana.

Miloš Zeman má rád úspěch a úspěšné. Imponují mu originální osobnosti, proto imponuje i sám sobě. Norbert Hofer jako finalista prezidentských voleb a s velkou pravděpodobností budoucí prezident je už teď úspěšný. Oba pánové vědí, co musejí navrhnout a co musejí odmítnout, neboť lid naslouchá, o Beneše a jádro tolik nejde. Radar Miloše Zemana identifikuje problémy, které občané vnímají jako důležité. Evropské národy ještě žijí a jejich příslušníci se cítí ohrožení. Reprezentanti těchto národů si zatím nemohou dovolit otevřeně jít s Berlínem a Bruselem a nemohou si ani dovolit jít proti zájmům většiny obyvatel. Je stále zřejmější, co je pro koho důležitější.

Někteří političtí komentátoři považují naše členství ve V4 za pomyslný kámen, který nás v zahraniční politice táhne ke dnu. Upozorňují na autoritářské způsoby politických lídrů zejména v Maďarsku a Polsku, které jsou terčem kritiky některých západoevropských vlád. Naopak řada českých politiků uskupení V4 chválí jako spolek, se kterým lze lépe prosazovat svoje hospodářské i ekonomické zájmy, zvláště pak v Evropské unii. Který z těchto názorů je vám bližší?

Nehodlám komentovat komentátory, zejména pokud jejich vliv rychle slábne. Za koho mluví? Cítí se taženi ke dnu, proto to zděšení. Představitelé zemí byli zvoleni s programem, k jehož realizaci musejí mít autoritu. „Někteří komentátoři“ mají raději představitele bez autority obyvatelstva, takové, kteří čekají na instrukce. Každý spolek uvnitř spolku je institucionalizovaný konflikt. Pochybuji, že lze i pomocí spolku V4 něco prosadit, když zejména někteří naši politici jsou advokáty Berlína a Bruselu. Ale V4 může trochu přibrzdit realizaci některých „evropských projektů“. Zejména po Brexitu Brusel přitvrdí, a tím vyhrotí konflikt.

Kancléřka Merkelová je v české veřejnosti jednou z nejneoblíbenějších osobností z evropské politické scény a mnoho lidí si přeje její neúspěch v příštích německých volbách. Nicméně zkušený europoslanec Pavel Telička upozorňuje, že populistické strany, které se nyní v Německu dostávají do popředí, jako například AfD, mají vůči Česku daleko kontroverznější přístup. Odmítají například Benešovy dekrety i volný pohyb lidí po Evropě ze členských států EU, když si tak chtějí ochránit svůj pracovní trh. Myslíte si také, že vítězství těchto populistických stran v Německu, ale i v Rakousku by nám nic pozitivního nepřineslo?

Mnoho funkcionářů v CDU cítí, že úspěch této strany, a tím i jejich vyhlídky na uchování vlivu jsou těžko slučitelné s Merkelovou v čele. Ona se stala symbolem problémů. Pavel Telička, který chce plavat s proudem, cítí, že si mnoho lidí přeje jiný systém, než ze kterého on žije. V Německu a Rakousku jsou Benešovy dekrety symbolem porážky a následného ponížení Němců. Strana, která se chce v Německu líbit a zatím nepotřebuje dobré vztahy se sousedy, vytáhne i tuto kartu. Ani Pavel Telička se netřese strachy, stará se o sebe, a ne o české občany. Jen straší ty, kteří se bojí.

Strach o volný pohyb lidí po Evropě mě skutečně dojímá. Místo aby se politici snažili, aby lidé měli důvod zůstat nebo se vracet, udržují země v takovém stavu, aby bylo výhodné prchnout. Je v našem zájmu, aby schopní lidé zůstali (nebo se vrátili). „Politika“ vyhání pracující do zahraničí a předseda vlády se pak chlubí, že máme nejnižší nezaměstnanost v Evropě. Asi si v dětství nestačil všimnout, že nezaměstnanost může být taky nulová.

Celosvětovým trendem je v současné době vzestup populistických i nacionalistických stran oproti těm tradičním umírněným. Čím si to vysvětlujete? Hrají v tom roli mladí radikálnější voliči, anebo neutěšená společenská situace ve většině zemí? Dokonce i prezident Zeman v posledních dnech vyjádřil své sympatie k Donaldu Trumpovi…

Mainstreamová media slouží mainstreamové politice. To je vládnoucí střed – za poslední čtvrtstoletí hodně posunutý doprava. Varují před takzvanými protisystémovými stranami. Jenže jejich úspěch vyplývá z toho, že lidem se systém přestal líbit, konečně ho pochopili. Potřebovali delší zkušenost. Ano, společenská situace je neutěšená a lidé to čím dál více pociťují na vlastní kůži.

Občané chtějí řešení problémů, které by se jim líbilo. Ti, kteří ho nabízejí, jsou nazýváni populisty. Současní evropští politici nabízejí neřešení, a to se nelíbí. Změna nastane určitě, protože vývoj je neudržitelný. Každá změna není nutně k lepšímu. I Hitler nabízel řešení, které se líbilo. Průmyslníci a bankéři ho podpořili a lid ho demokraticky zvolil. Máme čekat, koho průmyslníci a bankéři podpoří tentokrát, až nás zkušení politici doprovodí tam, kam míříme? Donald Trump je možná menším neštěstím než Hillary Clintonová. Nikdy to nebudeme moci posoudit, protože oba nevyhrají. Clintonová reprezentuje politiku konfrontace s Ruskem a hlavně s Čínou, to je nepochybně nebezpečné, Trump asi nemůže být rizikovější. V tomto srovnání si možná zaslouží „sympatie“. Mladí lidé se o politiku moc nezajímají, ačkoli to budou hlavně oni, koho budoucí vývoj zasáhne. Jsou radikální?! Když jde o legalizaci marihuany, tak určitě. Ve skutečnosti jsou, pokud je politika zajímá, hyperkonformní.

Z psychologického hlediska je důležité si uvědomit, že lidé se zoufale drží toho, co je, zvláště když mají zkušenost, že změny nebývají k lepšímu. Každá změna, ať už si to lidé uvědomují nebo ne, je spojena s pocitem úzkosti. To je ten pocit, který nám připomíná, že tady je možná nebezpečí a je dobré se mu vyhnout. Důležitá je tendence ke stereotypnímu jednání a konečně zatřetí jsme všichni sugestibilní (přizpůsobiví vnějším vlivům) více nebo méně, i když tomu nevěříme. Takže všudypřítomná masáž mainstreamových médií, tendence jednat stále stejně a úzkost ze změny dohromady brzdí změnu rozhodování lidí.

Analytici politických stran potřebují být nositeli příznivých zpráv pro své zaměstnavatele. Tak říkají: „No, ztratili jsme tři procenta, ale tu koalici nějak uplácáme, někomu nabídneme podmínky, aby mohl prezentovat částečné splnění stěžejního bodu svého programu.“ To je samozřejmě krátkozraké. Je totiž velký rozdíl, jestli nás volí lidé s nadšením, takže jsme získali deset procent, nebo jsme stále ještě získali deset procent, protože nás volili už minule a volí nás jako menší zlo, protože jim nikdo důvěryhodný nic lepšího nenabízí. Jestliže nás lidé volí, přestože jsou s námi nespokojeni, pak čekáme na ránu z milosti. Klíčová otázka je, jestli někdo nabízí nová řešení, nový systém, jestli někdo skutečně má nový projekt. Obávám se, že nemá. Nevím o něm. Jen blbec si může myslet, že je lehké ho připravit. I takzvané nesystémové nebo opoziční strany jsou hluboce zakotveny v současném systému, který nás opět dovedl na rozcestí. Opoziční politici uvažují o parametrických změnách, jak trochu jinak nastavit daňové sazby a podobně. Nemají žádný recept, jak uniknout závodu ke dnu, jak zlikvidovat daňové ráje atd. Všichni „nezávislí, svobodní, zelení, piráti“ se zapojí do koalic a jdou s nimi střední cestou. Jsou zcela konformní se systémem a fakticky prosazují jen změnu nátěru fasády.

Propadáku CDU ve Spolkové zemi Meklenbursko-Přední Pomořansko, odkud se kancléřka Angela Merkelová v roce 1990 vydala do světa velké politiky, se věnují mnohá média. Křesťanské demokraty zde v zemských volbách porazila i opoziční AfD a britské deníky Financial Times či Express hovoří o „ponížení Merkelové“. V Berlíně skončila nedávno její CDU na druhém místě a koaliční partneři z CSU prý nyní začínají uvažovat i o spolupráci se Zelenými. O čem tyto výsledky svědčí? Jak vypadají podle vašeho názoru šance Merkelové na obhájení jejího dosavadního postu ve volbách, které se v Německu uskuteční v příštím roce?

Mně je Merkelová lhostejná stejně jako její šance, můžeme jen doufat, že vláda vzešlá z nových voleb bude pro nás méně ohrožující. Že by pro nás byla přímo příznivá, v to nedoufám.

V nedávných dnech si sedli zástupci USA a Ruska ke stolu k vyřešení situace v Sýrii a dohodli příměří. To však rychle vzalo za své. Nejprve jednotky Spojených států omylem napadly Asadovy umírněné síly a dnes například Američané obviňují Rusy z toho, že zničili humanitární konvoj. Mír v Sýrii je tak zase opět v nedohlednu. Je reálné, aby obě mocnosti našly v této oblasti někdy společnou řeč, čímž by se alespoň částečně zastavila uprchlická krize z tzv. balkánské cesty?
Nemyslím, že by vedení armády USA bylo tak technicky a informačně nevybavené, že by k napadení jiného vojenského uskupení mohlo dojít omylem. Spíš bych ten „omyl“ přirovnal k bombardování Škodových závodů v Plzni či chemických závodů v Záluží u Mostu na konci války. Z tohoto útoku pro mne vyplývá, že jisté kruhy v USA jsou vlivnější než Kerry a Obama dohromady a urovnání v Sýrii si nepřejí, a tak možná nenastane. Že by pánové Kerry a Obama takto chtěli demonstrovat svoji nevěrohodnost, to se mi nezdá pravděpodobné.

Někoho z něčeho obvinit není těžké, po sestřelení dopravního letadla nad východní Ukrajinou „věděl“ Obama hned druhý den, kdo je pachatelem, ale expertní týmy nám to dosud nesdělily, ještě to asi nevědí... Aby se obě země dohodly, musela by být na obou stranách vůle respektovat zájmy toho druhého. Nic tomu zatím nenasvědčuje. Že by Trump?

30 komentářů :

  1. Ze se nevi kdo to letadlo sestrelil? Vzdyt se k tomu soudruh Girkin okamzite priznal. I vy holoto prolhana.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslel si to! Páč nevěděl o co go a že jiní ho předběhli! Ti co tam to letadlo nejdřív nasměrovali a to v podobné trajektorii kde mělo proletěn nacistické vojenské dopravní letadlo s ukroesesáky na palubě a na které mělo Jeho Blahorodí plukovník Igor Iványč zprvu políčeno! Ovšem s takovu proradností sionistických spřaenů ukronácků nemohl počítat. Nicméně nakonec jim to stejně nevyšlo a vyšetřování nic neprokázalo. Což nechválím! Mělo by telavivsko-wallstreetskej komplot jasně předvést! Jenže a to jsou všeci tý "soudci" hodně malý páky:)

      Vymazat
    2. oprava 3. řádku: proletět

      Vymazat
    3. Jo a mmch. ty imbecilní debile, Jeho Blahorodí je bílej důstojník! Soudruhem si nazývej laskavě toho svýho zkurvenýho estebáckýho fotra, co tě namrdal s uklízečkou v Bartolomějský, ju?

      Vymazat
    4. 20:27
      To mluvíš o udavači Havlovi,kterej tam rád a bez nucení chodil...

      Vymazat
    5. 20:48 - když píšu Jeho Blahorodí a bílá oficír, tak to asi nemám na mysli zednářskou rohožku Lahváče Veš-krnu, že pitomo? Plukovník Igor Iványč Strelkov, samozřejmě ...

      Vymazat
  2. Jsi polozdechlá chcíplotina a ubožák vylitej ty eurohovnoto čokovopice z Fuckingtownu!!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Bylo by dobře trochu přesnit, co je mainstream. Politik, který chce něčeho dosáhnout a ne se pouze producírovat, se od mainstreamu nemůže absolutně distancovat. Havel a Babiš jsou ty nejvýraznější - a zároveň naprosto rozdílné - příklady "nepolitické politiky" s neustálým zdůrazňováním, že do politiky vlastně "nechtěli".

    OdpovědětVymazat
  4. Váš popis současného politického prostředí, pane doktore, sedí. Dokonale. Přesto si myslím, že existuje cesta, jak to hnujsné bahno u dna, občas "jemně zčeřené" subjekty „nezávislí, svobodní, zelení, piráti" , z rybníka "vyplavit". Podle mého soudu (nejen) je nutné podpořit ty subjekty, které umožní aplikovat prvky přímé demokracie, odvolatelnost politiků však speciálně a zvláště. Je to jediná šance, jak civilizovaně mazat až vymazat politiky, kteří jsou "ještě voleni", jako menší zlo. Pak mohou, snad, nastoupit politici s novým projektem. Nemusí být, podle mého, zcela originálně nový. Jen použít osvědčené recepty z minulosti, očištěné od evidentích chyb, a přidat poznatky současných a nových technologií. Termíny jako regionální a státní soběstačnost, prosperita, důstojný život. To však znamená, pravděpodobně, prohlásit slova jako růst, rating, dluhopisy, konkurenceschopnost atd. atp. za slova hrubě sprostá. V českém i slovenském významu. Jsem přesvědčen, že je to možné. Nikoliv však automaticky jisté. J.B.

    OdpovědětVymazat
  5. PANE DAVIDE,
    JÁ,NA POLITIKY S KOMPASEM NEČEKÁM.NEVĚŘÍM ANI POPULISTŮM JAKO TRUMP,ZEMAN,JOHNSON,HOFER,LE PENOVÁ A MILIARDÁŘE,KTERÉ JE FINANČNĚ A MEDIÁLNĚ PODPORUJÍ.
    NEŘÍKÁTE NIC NOVÉHO,ŽE ZÁPADNÍ SVĚT SE NACHÁZÍ V EKONOMICKÉ,POLITICKÉ,SOCIÁLNÍ,MIGRAČNÍ A HODNOTOVÉ KRIZI.
    VELMI TREFNĚ VYSTIHLA POPULISTY ZEMANA NEBO HOFERA VE SVÉM KOMENTÁŘI(Mí voliči mi rozumějí!)ANNA.P.DURNOVÁ NA A2LARMU:POPULISTÉ TYPU ZEMANA NEBO HOFERA JSOU NEBEZPEČNÍ PŘEDEVŠÍM SVOU SCHOPNOSTÍ NEUSTÁLE MĚNIT NÁZORY.
    http://a2larm.cz/2016/09/mi-volici-mi-rozumeji/

    NEVÍM NA KOLIK VY SÁM,JAKO BÝVALÝ VÝZNAMNÝ PŘEDSTAVITEL A ČLEN ČSSD JSTE NAPLŇOVAL SOCDEM. HODNOTY A TRADICE STRANY ?
    DNES SDÍLÍTE NACIONALISMUS,DESPOCII A ISLAMOFOBII, JAKO ALTERNATIVU K EKONOMICKÉ GLOBALIZACI A VYPRÁZDNĚNOSTI POLITIKY.
    ROZHODNĚ NEMÁM DŮVOD SE ZASTÁVAT POLITICKÝCH ELIT A OBHAJOVAT ESTABlISMENT.

    POLITICKÝ KOMENTÁTOR MARTIN HEKRDLA TO V POSLEDNÍM ODVYSÍLANÉM DÍLE ROZHOVORŮ BRITSKÝCH LISTŮ( Musíme lidem dodat pohledy za kapitalismus).
    http://blisty.cz/art/83680.html
    MOŽNÁ PŘÍLIŠ SKEPTICKY NEBO BOHUŽEL REÁLNĚ UVEDL,ŽE MUSÍME SI PROJÍT ZKUŠENOSTÍ NACIONALISMU A DESPOCIE, ABYCHOM SE PŘESVĚDČILI O TOM,ŽE TUDY CESTA NEVEDE.

    MEZI POPULISMEM A NÁCKOVSTVÍM JE VELMI TENKÁ HRANICE.NEMÁTE OBAVY Z TOHO,ŽE SE VÁS JEDNOU NEBO VAŠICH DĚTÍ NĚKDO ZEPTÁ NA RASOVÝ PŮVOD ?


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:23-milý pane, až "přijdete na to", kdo cyklicky přivádí Svět do hodnotových krizí, které plodí populisty, přestanete psát velkými písmeny a začnete se též ptát na rasový původ "hybatelů" a možná víc než bát se, budete se za svůj původ stydět.

      Vymazat
    2. V dnešní diskusi jeden blb vedle druhého. Podsouvat Davidovi náckovství, populismus a podobné je opravdu velmi velmi hloupé. Je vidět, že pisatelé se topí v ideologii a bojují minulé bitvy.

      Vymazat
  6. A ja zde prohlasuji , ze kazdy kdo pouzije slovo, POPULISMUS, nebo XENOFOFOBIE ci KONTRAVERSE je hnup.

    21:23.. Pane na rasovy puvod Vasich deti je zakazano se ptat. Ten se zjistuje profilovanim a delaji to tajne vsichni... Duvodem je zjistit, jak je velke % potomku z Atlantis a kolik UFOunu chodi po Praze.

    Pokud Vase deti nejsou maly UFOuni, tak nikoho nezajimaji i kdyby vypadali jako primati z brehu reky Limpopa.
    Takze neni se treba (ve Vasem pripade) niceho obavat, nebot UFOuni a Atlantidane se vyjadruji jinak nez poseroutkove.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:50- "Čeňů" v Česku jsou cca 2 miliony, dle vyjádření jednoho z nich. Zdá se mi to nadnesené ale Husité, a já jim věřím tvrdili, "na množství nehleďte".

      Vymazat
    2. Heslo Populismus.
      "Politický styl snažící se o získání velkého množství voličů. Zaštiťuje se tím, že chrání zájmy prostých lidí, aby nedošlo k jejich ohrožení."
      Z této definice je patrno, že každá strana je populistická. Takže o čem je řeč?

      Vymazat
    3. Pozitivní populismus je jistě prospěšný.
      Populismus,který zastávají politici jako Trump nebo Zeman za pozitivní populismus nepovažuji.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Populismus

      Vymazat
    4. PRO IVANA DAVIDA A DALŠÍ K ZAMYŠLENÍ,POKUD VÁŽNĚ ODMÍTAJÍ FAŠISMUS A NACISMUS:

      Tým Faktus: Pět kroků Norberta Hofera ke krajní pravici:http://faktus.info/analyzy/pet-kroku-norberta-hofera-ke-krajni-pravici/

      Vymazat
    5. (11:00)
      Děkuji za Váš odkaz.
      - Není nic, proč by měl být Hofer rozumnými lidmi obdivován. (Zeman si tu jen přihřál polívčičku vědom si toho, že Rakousko v Čechách nikoho nezajímá a znalosti tamní politické situace se v ČR blíží nule.)
      - Není ale ani nutné ho démonizovat.
      Ví moc dobře (jako to věděl Haider), že své sympatie k nacismu musí skrývat. Generace vyznavačů nacismu (a v Rakousku jich bylo proporcionálně vždycky více než v Německu) vymírají a s mladými je třeba mluvit jiným jazykem.
      Holé lebky by k volebnímu úspěchu nestačily; naopak by mohly běžné voliče odradit.
      Kdo volí FPÖ (Svobodné)? Muži mladší a středního věku s nižším vzděláním, případně nezaměstnaní.

      Je velkou otázkou, kdo by v případě - ne zcela nepravděpodobného - vítězství Svobodných v příštích parlamentních volbách byl ochoten jít s nimi do koalice.

      V úvahu de facto připadají pouze Lidovci (ÖVP), kteří ovšem mají svou truchlivou zkušenost, kterou uzavřeli v roce 2000. I tato koalice (zdalipak si to uvědomili?) přispěla k jejich dlouhodobému trvalému úpadku, jak volebnímu tak ideovému.

      P.S.: Nevím jen proč to adresujete Ivanovi Davidovi. Domníváte se snad, že to nezná?

      Vymazat
    6. Pane Kopecký, díky za názor.
      Hofera není jisté nutné démonizovat.
      Nicméně politici, jako Hofer,Trump,Zeman,Le Penová nebezpečí představují a nelze to podceňovat.Rozhodně nestojí na straně těch,z níž kapitalismus sdírá kůži.
      Politická soutěž se dnes na celém Západě vede na ose liberalismus-fašismus:
      Pokud se levice nestane vypravěčem nového evropského příběhu, zůstane politická osa podstatných zápasů vychýlená na pravici. A tady už liberálové pomalu ztrácejí s fašisty.
      Nick Cohen to v deníku Guardian vystihl přesně:Žijeme v novém světě: neoliberalismus odumřel, teď je tady nacionalismus.
      Neoliberální pořádek, který začal s Ronaldem Reaganem a Margaret Thatcherovou někdy v letech 1979-80, skončil kolapsem banky Lehman Brothers v roce 2008.
      Nyní se na scénu dostavil jeho nástupce, jako postava ze zlého snu, o němž jste doufali, že je zapomenut. Je to nacionalismus.
      Proti demagogickému nacionalismu je nutno bojovat. Jenom proto, že starý pořádek zanedbával celé sociální třídy a podporoval hospodářskou nerovnost, která urážela všechny, kdo mají trochu morálky, to neznamená, že alternativa bude lepší. Ano, už máme důkazy, že alternativa bude horší.

      Nemohu objektivně posoudit, jestli jsou Ivanu Davidovi tato fakta známa.Pokud ano-proč implicitně takové politiky a rétoriku pravicového populismus sdílí ?
      Od některých bývalých kolegů z ČSSD se ID a celá politická iniciativa Nová republika,který jsou na poli rasismu a xenofobie pro Úsvit i Okamuru příliš silným protivníkem neliší.

      Na závěr podotýkám to,že nejsem volič či sympatizant pravice,Karla Schwarzenberga a parlamentní levice(ČSSD,KSČM).

      Vymazat
    7. Pánové Kopecký a spol. (21:23,18:31 atd.) Vaše poraženecké plkání o levici a jejím novém příběhu či hrozbě nacionalismu je pouhým vypouštěním kouřové clony. Otázka je, jestli vědomě, anebo z hlouposti. Asi jak u koho, že.
      Nikdo netuší, co je to vlastně ta vaše levice, protože ČSSD ani omylem, KSČM už nejspíš také ne, zelení jsou tržní komsomolci jako vymalovaní.
      Nacionalismus si svévolně zaměňujete s obyčejným vlastenectvím, a to je sakra rozdíl. Opět se vkrádá otázka proč to děláte?
      Jestliže jsou vám, jako menší zlo, milejší staré pořádky, a netušíte , co může být ona alternativa, ale už víte, že může být horší, pak je s vámi diskuse marná. Váš přístup může mít pouze jedno vyústění, a to je NWO. Nový světový řád, v režii globalistů.
      "Levicové" zrušení hotovostních plateb,(bezpeněžní společnost, že), elektronická kontrola každého člověka, včetně nástrojů k vynucení poslušnosti. I ke správnému směru myšlení. Volič je neinformovaný, nesoudný, nezodpovědný, krátce úplně blbý, takže bude svět řídit banda osvícených.
      Pokud nedokážete alespoň naznačit "pohledy za kapitalismus" , třeba spolu s M.Hekrdlou (který "zčulíkovatěl" až hanba mluvit), a alespoň obecně naznačit, co je vlastně ona současná levice,a čím se zabývá, pak se na vaše plkání raději vykašlete. Zavání totiž demoralizujícím "blátem na hřišti". J.B.

      Vymazat
    8. Obrat k neoliberalismu začíná dříve, např. už u Nixona. "Neoliberalismus" se podle mne v ničem podstatném od liberalismus neliší - je to doktrina opírající se o otrokářství a kolonialismus atp. Dnes mají otrokářství i kolonialismus mnohem sofistikovanější formy než v předchozích staletích.
      Nacionalismus (přesněji: národovectví, někdy se mluví o "konservativní revoluci") stojí pravidelně na začátku všech fašisujících hnutí; nabízí ušlápnutým lidem falešný pocit sounáležitosti.
      U nás to ale vidím, zatím, spíše jako marginální záležitost (narozdíl od Polska nebo Maďarska).
      Miloše Zemana, přes všechny jeho odpudivé vlastnosti, bych sem jako "vůdce" nacionalistů rozhodně neřadil. A mezi jmenovanými vidím spíše rozdíly než podobnosti.

      Vymazat
    9. (20:05)
      Uvítám, když svůj názor vyjádříte jinak než jen útočnou formou. Podsouváte mi názory, které nezastávám. Jste zkrátka se svou interpretací hodně ukvapený.

      A jen na okraj: nebylo by lépe než proti "novému" světovému řádu bojovat proti tomu stávajícímu?

      Vymazat
    10. Pokud jsem to vzal "z jedné vody načisto", a podsunul vám osobně něco, co vám není vlastní, tak neúmyslně. Měl jsem dojem, že se vaše názory s ostatními až tak neliší.
      A k vaší otázce. To není buď a nebo, ale naprosto provázaně to spolu souvisí. Stávající řád úslužně a v předklonu pilně pracuje na "přechodu" k tomu novému. Pokud možno be z vědomí a odporu obyvatelstva. Snaží se, a docela s úspěchem, potlačit i "civilizační" pud sebezáchovy. Paradoxně s rétorikou a argumenty tzv. "z leva". Vyvoláváním falešné solidarity, soucitu, sociálního cítění, pocitu jakési viny za špatné skutky, které ovšem spáchal někdo jiný. Atd.atp. Je hlubokou tragedíí tzv. levicových intelektuálů, že na ten špinavý trik skočili, a ještě se na realizaci tohoto svinstva aktivně podílejí. Někteří dokonce se "svatým" zanícením. J.B.

      Vymazat
    11. (J.B. 20:48)
      Souhlasím, že to není buď anebo. Jen moc nechápu, v čem ten apokalypticky líčený NWO má být zas tak nový.
      Snad ve vymýcení principů osvícenství a Francouzské revoluce?
      Ti "levicoví intelektuálové" by v staromódním slovníku dostali nálepku intelektuálů maloburžoasních. (Karl Mannheim říkal "freischwebend", což jejich mentalitu dost přesně vystihuje.)

      Jan Keller by svou analýzu bezdomovectví měl dále prohloubit.

      Vymazat
  7. 21:23 Obe Vase uvadena videa jsou podprumerna !
    ABNORMALNE HLOUPA !
    Jak k tomu prijde pani, ktera jde nakupovat veci pro rodinu a nekdo ji nabodne nozem protoze neni Muslimka.(St. Cloud, Minnesota) a nebo bomby v New Yorku.

    CO PO NAS CHCETE ? Aby jsme sli na jatky, kvuli vasim fantaziim o pristim usporadani sveta ?
    Takze ta "xenofobie" je velmi potrebna.

    Pane Povolny, naplacejte klavesnici vsem vitacum v
    Cesku. Nevi o Africe NIC.
    nick honolulu


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste sledovat i jiná média než jsou Parlamentní listy nebo zpravodajství TV Prima či Českého rozhlasu a rozvíjete kritické myšlení.
      Manipulátoři cz.http://manipulatori.cz/

      Vymazat
  8. Pane doktore Ivane Davide !
    PREDKLADAM k zamysleni neco, co neumi v Americe nikdo vysvetlit...
    Nas pan president Obama, papez Francis v poradi uz 266, a nejvysi predstaveny me nezname cikve (asi ruske) + nekteri svetovi vasnostove (autority),
    se schazeji tajne v Antarktide.
    Coz je nejhorsi misto na svete !
    Otazka zni PROC ?
    Ma to neco spolecneho s W.W.3 ?
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná proto honolulu, aby měli reálnou představu, jak se to po W.W.3 propojí severně až k Arktidě

      Vymazat
  9. Ci bude Merkelova aj nadalej kancelarka,je otazka,i ked Nemci hovoria,,My to dokazeme-ale bez Merkelovej,ale politici uz spekuluju o moznych koaliciach,len aby jej zachranili post kancelarky.

    OdpovědětVymazat
  10. J.B. 25. září 2016 20:05
    25. září 2016 20:48

    Tady se nejedná o poraženecké nálady,ale holé konstatování skutečnosti.Někdo to může interpretovat kladně jiný záporně.Jde o to k jakým hodnotám a idejím se hlásíme.
    Naprosto souhlasím s novinářem a signatářem Charty 77 Petrem Uhlem,který v jenom rozhovoru uvedl:Já tady českou levici příliš nevidím. Vidím tady intelektuály, kteří se sdružují kolem několika internetových časopisů – A2larm, Deník referendum, Britské listy,magazín Solidarita trochu, Romea.cz. Jinak tady vidím určitý zárodek v zelené reformě, kde působí moje snacha, s mnoha těžkostmi a propletenci. Ale jinak tady nic levicového nevidím.Konec citátu.
    Zřejmě se řídíte tím, čím se řídí Ivan David a řada bývalých funkcionářů a představitelů ČSSD:
    Když zklamala LEVICE hledejme alternativu u nacionalistů a nové populistické pravice,která je v Evropě na vzestupu a existuje naděje stávající establishment a struktury nadnárodních společností porazit.
    Nikdo vás nepřesvědčuje o tom,koho máte či nemáte volit.To musíte nejlíp vědět Vy sám.
    Já osobně žiju v kapitalismu. Musím prodávat svoji práci, když si ji kapitál náhodou nechce koupit, dostávám se do existenčních problémů. A jestli ten fíkový list pojmenujeme liberální demokracie, korporátní parlamentarismus nebo diktatura kapitálu je mi celkem fuk,
    Souhlasím,že nevolba sama o sobě vůbec nic neřeší. Je třeba vytvořit struktury zdola, nejlépe na ekonomické bázi (družstva, samosprávné enklávy, samozásobitelské komunity, spotřební družstva atd.)

    Obskurně se vyjadřovat o politickém komentátoru Martinu Hekrdlovi-jenom kvůli tomu,že přijal pozvání do Rozhovorů Britských listů mi připadá nefér a nekorektní. BL i přes úbytek čtenářů oproti minulým letům(Změna mediálního obrazu) stále slouží pro řadu jiných,jako užitečný informační zdroj.

    OdpovědětVymazat

Reklama