Reklama

.

.

úterý 20. září 2016

Má Putin politický kámen mudrců? A kde jsou ti ruští demokraté?

- vlk -
20. 9. 2016  Kosa zostra čili vlkovobloguje.wordpress.com

Už včera jsem zcela záměrně postavil do kontrastu zemské volby v Berlíně oproti parlamentním volbám v Rusku (viz článek

Volební paralympiáda versus volby u medvěda). Ačkoli jsem šel do do rizika, že mne konečné výsledky z říše zla usvědčí z omylu. Nicméně vsadil jsem si na to, že nezávislé ruské analytické Levada centrum si hlídá svou kvalitu a že pokud předvídá, že by putinovské Jednotné Rusko podle jeho odhadů mohlo získat podporu až asi 50% voličů, má smysl s tímto údajem, jako jakýmsi základem, počítat.

Tím byl, spolu s přicházejícími prvními, tradičně v Německu velmi přesnými, odhady výsledků berlínských voleb, dán jasně základ k včerejšímu článku, který stavěl do kontrastu hlasování Němců a Rusů. Protože to přímo tlouklo do očí.

Na jedné straně jasně vyjádřený protest berlínských voličů, jen opakující minulé frustrace hlasujících z jiných částí země, které trvají nejméně posledního půl druhého roku, ačkoli se německé ekonomice daří jako už dlouho ne, a na straně druhé podpora Putinovi přes jeho parlamentní souputníky z Jednotného Ruska, vedené ne zcela populárním premiérem Medveděvem. A to v situaci, kdy ruská ekonomika, vlivem různých okolností, ne právě exceluje.

Ten rozdíl ohledně výchozí situace, v níž se rozhodovali v neděli berlínští a ruští voliči, nemohl být větší! Vlastně mohl – trumfnout jej mohl jen konečný rezultát z Ruska. Ještě nebyl oznámen. Ovšem podle informací ČRo získala drtivou většinu vládní strana Jednotné Rusko. Po sečtení 90 procent hlasů má strana premiéra Dmitrije Medvěděva více než 54 procent hlasů. Vše, při odhadu zisků jednotlivých stran v jednomandátových obvodech nasvědčuje tomu, že jednoznačný vítěz voleb má nakročeno zřejmě dokonce k ústavní většině ve Státní dumě!!! Z dalších stran uspěli podle předběžných výsledků ještě komunisté – po sečtení 90 procent hlasů byl jejich zisk 13,5 procenta – těsně následovaní Liberálně demokratickou stranou populisty Vladimira Žirinovského. Do parlamentu by se měla dostat se zhruba šesti procenty hlasů ještě strana Spravedlivé Rusko, což je levicový spojenec Kremlu.

Je dostatečně známo, že výsledky ve volbách jsou determinovány vždy zejména dvěma faktory


- aktuálním výkonem ekonomiky ekonomickým očekáváním voličů pro blízkou budoucnost,

- pocitem tzv. vnitřního bezpečí voliče, tedy jeho pocity ohledně vnitřní situace v zemi / například vnímání korupce, výkonem spravedlnosti, víry ve schopnosti státu zajistit územní celistvost a vnitřní bezpečnost , atd. atd./

Psát o ruské ekonomice v superlativech se dnes neodváží nikdo. Čísla mluví jasně

viz http://www.tradingeconomics.com/russia/gdp

HDP země se v roce 2015 propadl o celých a neuvěřitelných 40,5% oproti špičkovému roku 2013, na úroveň 2009, kdy ve světě zuřila těžká deprese, která zasáhla přirozeně i ruské hospodářství a ani budoucí vyhlídky nejsou nijak excelentní. Nedávno EU odhlasovala prodloužení protiruských sankcí, USA, zřejmě jako zvláštní poděkování Putinovi za pomoc s realizací tzv. iránské dohody a nejnověji s uzavřením příměří v Sýrii rovněž rozšířily sankční seznamy o další ruské firmy a cena ropy viz

http://graf.kurzy.cz/graf-komodit/komodity_derivaty_ceny.php?c=6&k=38&oddate=19.9.2013&dodate=16.9.2016&w=380&curr=USD&default_curr=USD&unit=&lv=1



také právě nesignalizuje, že se Rusko bude moci znovu rychle postavit hospodářsky na nohy přes vývoz energetických surovin!

Ekonomika a hospodářské perspektivy země rozhodně nemohly motivovat ruské voliče k tomu, aby ještě posílili svými hlasy pozici současné vládní garnitury.

Byl to snad pocit stoupající pocit tzv. vnitřního bezpečí ruského občana, který vedl jeho ruku? V zemi, kde je míra korupce i pro nás odstrašující? Kde elity jsou, více méně nedotknutelné? Nonsens, že?

Jak je tedy možné, že současná vláda za těchto podmínek nejen obhájila minulé zisky, ale zdá se, že ještě posílila a bude schopna si v příští dumě prohlasovat cokoli, včetně změny ústavy, zatímco v nebývale prosperujícím Německu dostávají vládní strany jednu těžkou ránu za druhou a jejich volební výsledky se blíží ze všeho nejvíc debaklu a velké penzum voličů jede zcela zřetelně na protestní vlně? Na protestu proti těm, co řídí zemi, zatímco v Rusku tohle neplatí, ačkoli by mělo? Copak je tím ruským fenomenem a Putinovou kouzelnou formulkou, kterou politici západního světa marně hledají? Objevil snad ruský prezident nějaký politický kámen mudrců, který na Západě neznají? Protože stejný problém se stále sílící skupinou protestních nespokojených voličů je všude v našem prostoru. Viz americké prezidentské volby, viz Brexit, viz Marie Le Pen ve Francii, viz Wilders v Holandsku, viz neschopnost sestavit ve Španělsku funkční vládu přes opakované volby, viz Syriza v Řecku, viz totální propad akceptace Renziho vlády v Itálii, která už jen čeká na ránu z milosti, atd. atd.

Ale vrátíme se k výsledkům ruských voleb. Už i ČT potvrdila, že Jednotné Rusko bude v nové dumě disponovat ústavní většinou! Všechny politologické příručky přece takovému výsledku zjevně odporují! Jak je to, speciálně v situaci současného Ruska možné?

Vynechme laciné odpovědi typu o propagandou vymytém mozku ruského voliče, který prostě jednak baští bez nejmenší pochybnosti vládní demagogii, o falšování voleb, o jejich netransparentnosti, o volebních podvodech, o tom, že opozice neměla přístup do medií, atd. atd. Tyhle bláboly přenechme občanu Schwarzenbergovi, Jakubu Jandovi a podobným. Nemají žádnou vypovídací hodnotu a nejsou schopny nic vysvětlit. Podobné je to s duševními exhibicemi typu – volby byly jeden velký podvod – viz tzv. nezávislí pozorovatelé shromáždění kolem organizace Golos. Která se samozvaně pasovala do pozice hlavního dohližitele voleb, ačkoli v čele státní volební komise stála někdejší ombudsmanka, ke Kremlu velmi kritická a jako nezávislá osobnost mimořádně respektovaná Ella Pamfilovová, která sice potvrdila určité nesrovnalosti, zejména na Altaji, nicméně v podstatě označila volby za férové, dejme tomu s výjimkou třech okrsků na Dálném východě.

Nepomůže ani ekvilibristické žonglování s nízkou volební účastí – s tím, že svého práva volit využilo jen necelých 48% oprávněných voličů. což bylo o 12% méně než minule. I Rusové si dobře pamatují volební účasti s čísly 99,99 %. Jít volit je právem, nikoli však povinností. Ve všech posledních německých nebo rakouských volbách byla účast historicky mimořádně vysoká a vedla jen k tomu, že zavedené strany utrpěly o to větší porážku! Prostě v Rusku hlasovala menší polovina těch, co hlasovat mohli. Výsledky proto nejsou ani náhodou neplatné.

Takže otázka – proč to zatracené Jednotné Rusko a Putin slaví nebývalý triumf a Angela Merkelová musela včera naopak veřejně přiznat jasný debakl svého, dnes už nechvalně známého Wir schaffen das?

Kdyby to byla chtěla kancléřka včera na té převratné tiskovce, kdy se poprvé veřejně distancovala od své zprofanované hlášky o tom, že to jako šafen, musela by směrem k Rusku dodat – jediné, co jsem skutečně zvládla, bylo posílení Putina a jeho volební triumf. To jsem opravdu dokázala!

Podle mne to tak je. Putin by měl poslat do Berlína, na adresu kancléřství, velký pugét! A myslím to naprosto vážně a cítím se duševně ve skvělé kondici. Netřeba volat Choholouškovi! Hned vysvětlím proč.

Už jsem uvedl, co je prvním postulátem pro úspěch ve volbách – dobrá ekonomická situace a optimistická očekávání voličů pro nejbližší budoucnost. Tedy všechno, co Rusku dnes naprosto evidentně schází. Proč mu to chybí? Protože

1 - klesly ceny ropy a zemního plynu, hlavních ruských exportních komodit,

2 - protože je Rusko vystaveno západním sankcím.

Ačkoli dopady sankcí nejsou vůbec zanedbatelné a bylo by hrubou chybou je bagatelizovat, rozhodující dopad na ekonomiku země mají zhroucené ceny energetických surovin. Propad jejich cen od července 2014 do dneška by velmi těžce byl poškodil ruské hospodářství i bez dalších sankcí. A nejspíš by vyvolal vlnu těžké nedůvěry nejen k vládní straně Jednotné Rusko, ale i k ruskému prezidentovi. Se seismickým dopadem na volební výsledky. Jenže…..

Jenže Západ právě v čase, když se začaly hroutit ceny ropy v důsledku nekompromisní cenové války, kterou nastartovali Saudové s cílem vymýtit novou konkurenci na světových trzích, míním tím americké břidličné ropné producenty, vyhlásil protiruské sankce. S cílem dostat hospodářsky Rusko na kolena, zničit důvěru obyvatelstva ve svou vládu a zejména Putina.

Dokonce se tím ani netajil. Jenže výsledek je přesně opačný než očekávání. Drtivá většina Rusů bere sankce jako útok na svou zemi a Putin a spol. za sankce pohodlně schovali vlastní chyby i pád cen energetických surovin! Sankce prostě zapůsobily přesně opačně, než si jejich architekti a konstruktéři představovali! Dokonalý vlastní gól! To co mělo Putina porazit a zbavit ho podpory obyvatelstva mu naopak přineslo volební triumf, o kterém si může nechat kterýkoli západní politik zdát jen v narkotické rauši. Pokud by šlukoval…

Rusové se cítí obklíčeni, v ohrožení a hledají vůdce, který je ochrání! Kdyby si byl Západ s ekonomickým trestáním Ruska nezahrával, troufnu si tvrdit, že by výsledek voleb v největší zemi světa byl dnes výrazně jiný. Rusové by hledali viníka ekonomické mizérie a Putin s Medveděvem by byli přirozeně první na ráně! Ještě musím vysvětlit, proč jsem napsal, že Putin by měl poslat velký pugét německé kancléřce. Z naprosto triviálního důvodu – že byly sankce zavedeny. Bylo to sice nominálně rozhodnuto ve Washingtonu, ovšem bodem zlomu bylo zodpovězení otázky, jestli a jak se k nim připojí Německo. Bez něj, jako největšího obchodního partnera Ruska, by nefungovaly. A Merkelová to tenkrát také šafla! Zkrátka ten pugét by do Berlína dorazit měl!

Byla to kancléřka, která vydatně pomohla udělat z Putina ikonu a zachránce Ruska, za kterou je dnes ústavní většinou v dumě a příslušným penzem voličů považován! Jistě, ruská kytice by se šikla i v Bílém Barracku, který to všechno vymyslel. Ale na květiny, jak známo si potrpí více ženy…

A ad absurdum je, že Západ na toto nebezpečí, že sankce budou kontraproduktivní a Putina nikoli poškodí, ale výrazně posílí, upozornil hned v okamžiku jejich zavádění nikdo menší než jeho úhlavní domácí nepřítel a prominentní vězeň Michail Chodorkovskij. Už při jejich vyhlášení v roce 2014!!! Jenže Západ a jeho vůdci i tehdy osvědčili svoji totální ignoranci reality a svoji aroganci vůči komukoli s jiným názorem a to včetně těch, kteří se v předmětné materii dokonale vyznají. Takže Chodorkovského a jeho názory ostentativně oslyšel!

Zkrátka Rusové mají Putina za jasného, nezlomného a správně uvažujícího lídra, který je bezpečně provede v těžkých dobách. Zatímco současní západní politici jsou, snad s výjimkou Viktora Orbána, vnímáni svými voliči jako nekompetentní slaboši, kteří umějí problém nanejvýš vyvolat nebo eskalovat, ale nikoli vyřešit! Přesně o tomhle byl Brexit – už jsem zde dokazoval, že to nebylo o účtování s Evropskou unií, ale s aktuální britskou vládou a stylem jejího vládnutí a správnost tohoto závěru potvrzuje i následné vyzutí se z odpovědnosti obou hlavních protagonistů Brexitu pánů Borise Johnsona Nigela Farage i naprosto bezprincipiální a bezkoncepční lavírování britské vlády, odsouvající aktivaci článku 50. na svatého Dyndy, protože Brexit je jedna věc a schopnost se s ním popasovat – druhá, i včerejší, téměř zoufalá tisková konference Angely Merkel…

Ne, ruský prezident nevynalezl žádný politický kámen mudrců, kterým lze obrátit platnost nepsaných politických zákonů. Ten mu přímo vnutil do ruky Západ. Bez vyhlášení sankcí už byl dost možná problém Putin v neděli v podstatě vyřešen…

Nicméně i tak zbývá ohledně parlamentních voleb v Rusku pár otazníků, kterými se ještě hodlám zabývat.

Tím prvním je nízká volební účast. A to zejména ve velkých městech. Které prý jsou hlavní oporou tzv. demokratických sil. Tedy v jednoduché češtině – protiputinovské opozice. Proč speciálně v Moskvě a Petrohradě byla vysoce podprůměrná docházka k urnám? Navíc když o mandátech se rozhodovalo ve dvou různých hlasováních. Řádově polovina byla rozdělena podle poměrného zisku. Ta druhá pak vzešla z přímých voleb v tzv. jednomandátových obvodech, kde se hlasovalo přímou volbou, zde kandidát s největším počtem hlasů bral všechno a stal se poslancem.

Kde zůstali všichni ti ruští demokraté, o kterých tak rád a často referoval z Moskvy na ČT Míra Karas nebo Martin Dorazín na Radiožurnálu při každé vhodné i nevhodné příležitosti? Kteří prý se jen jen třesou na nějakou reálnou možnost Putina poslat na smetiště dějin? A byli nám soustavně představováni jako velká a reálná politická síla?

Nechápu to! Speciálně v jednomandátových okrscích, kde se volila osobnost, měli mít opozičníci – demokraté mimořádně vysoké šance. Především ve velkých metropolích. A jestli jsem si z ruského tisku dobře přeložil výsledky, pak z ruských zdrojů, tak tahle opozice získala tyhle mandáty jen 3!!! Z asi 235. Zatímco putinovci jich brali 205!!!! O tom, že jde o zmanipulované přímé volby může klidně blábolit občan Schwarzenberg, jak ostatně učinil včera večer na ČT 24

Jako výraz totálního argumentačního zoufalství. Poměrné volby jsou o obecné kampani, o přístupu do veřejných sdělovacích prostředků, ale přímá volba? Ta je opravdu zejména o respektu a reputačním potenciálu, kterou má v okamžiku konání voleb konkrétní persona v konkrétním místě!!!!

Kde tedy zůstali všichni ti ruští protiputinovští demokraté, kteří se tak často vyskytovali v uplynulých letech v českém informačním éteru? A kteří byli podáváni jako naprosto odhodlaná a reálná síla, co to kremelskému carovi spočítá? A kde zůstali všichni ti žijící Borisové Němcovové, co tak mohutně oslovují současnou ruskou společnost?

Je zjevné, že ti první se k urnám vůbec neobtěžovali! Pak se ptám – proč? Vysvětlení vám nenabídnu, nemám ho. Nejsem znalec ruských poměrů a soudím jen z venčí. Bez speciálních znalostí. Druhým možným vysvětlením je pak, že zkrátka český informační mainstream, věren svým nejlepším tradicím z posledních let, dělal z komára velblouda. Ze ony zástupy demokratů jsou statisticky sotva podchytitelné skupinky, navíc neschopné nějaké spolupráce, protože každý chce být náčelníkem a nikdo obyčejným indiánem!

Existuje ovšem ještě i třetí možnost – že zkrátka reputační kapitál kandidátů- všech těch žijících Borisů Němecovovů, které tyhle struktury jsou schopny jako kandidáty vyprodukovat, je fakticky pro ostatní voliče limitně blízký nule!

Nevím, co z toho je blíže realitě nebo zda nefunguje nějaký jiný faktor a nemám jak si to ověřit. Nicméně platí, že

1- Putin vyšel z nedělních voleb jako neoddiskutovatelný vítěz, který se opírá o důvěru naprosté většiny aktivních voličů,

2 - je chápán jako spolehlivý lídr v těžkých časech, na rozdíl od současných západních politiků, kteří jsou vnímáni nikoli jako řešitelé problémů, ale jako jejich strůjci,

3 - že volby v Rusku v Putinův prospěch ovlivnily západní sankce, které jej naopak měly zlikvidovat!

Absurdní divadlo, co říkáte?

Dodejme jen, že obě hlavní a v ČR nejznámější a nejčastěji prezentované opoziční síly – Blok Jabloko ekonoma Javlinského a strana PARNAS vedená někdejším ruským premiérem Jakuninem katastroficky u voličů propadly! Dohromady nedaly ani 3% hlasů! Dohromady. Javlinského reakci jsem neobjevil. Jakunin pro Moscow Times vyjevil, že přehodnotil svůj postoj ohledně prezidentských voleb 2018 a kandidovat v nich nebude…

- - -

65 komentářů :

  1. Milá ostrá koso. Dobrá esej made in Západ. To proč nechápeš vítězství Putina je přesně ten kouzelný šém, který dělá Rusko silným a prakticky neporazitelným. Je to něco jako šestý smysl a západním neslovanským stylem myšlení se pochopit nedá. Ale funguje spolehlivě. Vivat Vladimir, vivat Rusko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez toho vivat zcela souhlasím. Tyto volební výsledky stvořily sankce západu a nálet USA sil na Syrskou armádu v době příměří. I obyčejný Rus sleduje světové politické hnutí, na rozdíl od Američana , kterého zajímají , tak akorát hamburgery a cola. No a navrácení Krymu do RF to je taková třešnička na dortu.

      Vymazat
    2. Vlkovi clanky si ze zajmem prectu, ale psat o 40% poklesu HDP je blbost. Mozna se to nekomu kdo maloval ty graficky podarilo vycarovat pres "vhodne" kurzove prepocty do USD. Pak se ale ptam, kdyz CNB cilene oslabuje korunu, meli jsme tedy u nas v r. 2015 rust nebo pokles? Protoze v CZK to byl rust, ale kdyz to prepoctu pres kurz USD, tak to byl docela slusny pokles.

      Pokles ruskeho HDP byl v r. 2015 cca 3,7%, u nas to bylo v r. 2009 neco malo pres 4% a nepamatuji se, ze by lidi skakali z oken nebo delali "vsecko" nejak jinak.

      Kdyz zdrazi USD u nas, tak je to blby, protoze nakupujeme suroviny z venku za USD a ta ropa se nakonec promitne postupne do vseho. Rusove ropu maji svoji. Za USD ji naopak zatim z vetsi casti prodavaji.

      Nerikam, ze nemaji ek. problemy, ale kolik jste cetli clanku, ze uz jsou na dne? To jsou stejne clanky, jako ze uz co nevidet zautoci na Evropu.

      Blbka z CT od brany Kovosvitu hlasa, ze podnik ma problem kvuli ruskym sankcim. Ruske sankce jsou na zemedelske vyrobky a potravinarske. Nejsou na strojirenske vyrobky. Na ty jsou nase proti-ruske sankce.

      Vymazat
  2. Zde Honolulu ne tak zhurta jakozto vedec ve vecech nadprirozenych a magickych to vidim jako vitezstvi naseho Trumpa a jeho rodiny jez prisla na svet aby zachranila nas nevyznamne ,s nimi prijde blahobyt vs ebude s evyrabet zde u nas doma v juesej a nic se nebude dovazet bude vseho nadbytek takze nekdy budou veci i zdarma rozsirime armadu na petinasobek coz pomuze economii velice neb se usetri za welfare coupony a rus ze strachu k nam se priplizi jako jesterka a bude nam zobat z ruky a davat diamanty za psenici zrnko za kaminek .Vudce to ma vymysleno a take ta basen o hadovi mne nadchla nemohu spat a nevim co delat opravit tu popelnici ci se divat na ceske porno Goot nighy plukovnik Honolulu znamy to odbojar a velitel zostrovu Hawaii

    OdpovědětVymazat
  3. Vladimir Vladimirovic otvorene diskutuje,vysvetluje obcanom RF,aka je situacia,co sa deje,cim dycha zapad.Ludia pozorne pocuvaju a hodnotia.Bolo to slavy za Jelcina,ked sa predavali zapadu,likvidovali zbrane,lietadla,tvorili sa join venture s Ruskymi spolocnostami...tak si to nejak predstavovali z Juesej,ze Rusko maju na lopate a dnes sa dozvedame,o com premyslali,ze mali vtedy napadnut Rusko !! Za prezidentovania Jelcina vyviezli z Ruska surovin za 1 bilion $.Aby toho nebolo malo,zapad zacal proti dohodam s Ruskom rozsirovat NATO a priblizovat sa k Rusku,az to vyvrcholilo Ukrajinou,ktora sa chcela predat zapadu aj s darom od Ruska Krymom..to uz bol preteceny pohar!Takze,ake analyzy,studie,ci teorie o uspechu Putina?Rusi zazili vojnu a maju dobru pamat,su vnimavi a hlavne su to patrioti.Tam je kluc uspechu Vladimira Vladimirovica.RF sa zomkla v lapalii,ktoru im pripravila Juesej,skutocne sa zomkli okolo vodcu,gosudara,ci nazvite to akokolvek.Co hovori,CT,CI spici knize,vobec nie je smerodatne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. myslím, že jste uhodil hřebíček na hlavičku :-)

      My jsme se také s velkou slávou prodali (nebo spíš byli prodání Vendou Bombarďákem a jeho kumpány) za třicet stříbrných západu - ale na rozdíl od Ruska nám asi zbyly jen oči pro pláč... My bohužel nemáme pořádného vůdce - a už je to několik set let od doby, kdy jsme ho měli. Myslím skutečného vůdce, skutečného Čecha, ne figurky ovládané (někdy pěkně skrytě) ze zahraničí...

      Radek

      Vymazat
  4. Zadnej kamen mudrcu.
    Putler narozdil od Merkelove ovlada media, armadu i tajnou policii. Vladne pomoci lzi a strachu. Ze stejnych duvodu jako on vitezil ve volbach i Hitler.
    Autor clanku je uzvaneny hlupak, ktery nechape ani ty nejjednodussi veci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 7:25 je placený magor, prosím nereagovat.

      Vymazat
    2. 7:25
      Věcně zlitej Chujmer debilovič už svoji idiocií dosahuje výšin TROP09 a toho geronta Poserplíny!!!!

      Vymazat
    3. Palmer Meruňka,vem si silnější prášky,vymaštěná opuchlino!

      Vymazat
    4. kdepak, pan anonym z 7:25 si spletl Rusko s Českem, místo z okna se podíval do zrcátka...

      ...a nepochopil, že tím Čulibrkem, kterého v něm viděl, je on sám :-) :-)

      Radek

      Vymazat
    5. tak, rychle vypnout mobil a mazej se učit. Když ti to půjde, budeš moct nastavovat svou prdel jako Janda
      J.

      Vymazat
    6. Blbečku neznalej, Hitler někdy dosáhl na ústavní většinu?

      Vymazat
    7. 7:25 má pravdu.Politická apatie,strach,frustrace a nedůvěra v poctivost to důvod proč dvě třetiny ruských občanů zůstalo doma tj.odmítlo účast na té politické frašce.Putina se dočkal Pyrrhova vítězství a je otázkou jak překoná politickou a hospodářskou krizí,žeby se opakoval r.1905?Vypadá to tak,18.září je možným krokem k diktatuře a nevyhnutelně i k rozsáhlé válce,né s USA jak si někteří představují,ale válce občanské a to v brzké budoucnosti.

      Vymazat
    8. A Lžidomedia na Západě ovládá od roku 1842 kdo? Esipak to víš? A stejnak mu to pestává bejt co platný, když se lidi začínaj šprajcovat. Lidi musí mít důvod! Volby bez důvodu jsou blbost. V Rusku lidi volit nepotřebují, ty volby jsou jen divadýlko pro tvý psiskovodce, poštěkávající čokliku, oni důvěřují muži který se nebojí vzít klacek do ruky a hnát tyhle prevíty daleko od hranic jejich země!

      Vymazat
    9. oprava: přestává

      Vymazat
    10. 14:36 - ta bude! Ale v USA! Když "vyhraje" Hitlery, tak povstane bílý WASP muž, páč se nenechaj věěčně drbat od negrů a latinos! Když vyhraje Trump, vyvolaj neoconi povstání těchto barevných pobíračů potravinových poukázek! Rusko v tom tentokrát nebude hrát žádnou roli, už se poučilo. V roce 1863 zachránilo USA prdel před zánikem, když Saša Druhej posal linimu flot na pomoc a tak odradil nosatce z Londýna a Paříže otevřeně intervenovat ve prospěch svých ložových bratří z Richmondu. A vděk? Veškerej žádnej. Linkiho zabili stejný lidi jako pozdějc Sašu a jeho nástupci okradli Rusko při koupi Aljašky a v roce 1883 se postavili na stranu obřezaných carovrahů!

      Vymazat
    11. oprava: Linkimu - tedy Lincolnovi

      Vymazat
    12. 14:36 - a jinak koukám že o tom kulový víš! V Rok 1905 nevyšel z Ruska, ale od nosatejch! Vopejzelci to kuli od začátku. Boutmy to popisuje přímo ve své dobovém svědectví zvaném Obžalovací řeči! Přímo v říjnu 1905 napsal v Petrohradu toto:

      Veškerá vnější politika Anglie představuje řadu do nebe volajících porušení mezinárodního
      práva, což nevadí Anglii, aby ve většině případů byla autoritativní vykladačkou téhož mezinárodního
      práva.
      Anglie vede výlučně věrolomné vojny proti slabým a bezochranným; při tom je vede s neslýchanou
      krutostí a s porušením všech konvencí. Proto přece však hlas Anglie bývá ve většině
      případů autoritativním rozhodčím v otázkách humanity.
      Anglie vnáší vojnu a zmatky do všech zemí, s nimiž má styk; ale angličtí rádcové bývají vysoce
      ceněni na cizích dvorech a monarchové jich vlivem svržení odcházejí, aby zakončili svůj
      neslavný zbytek života v téže Anglii, které oni sloužili a která je zahubila.
      Dějiny nám ukazují, že kazily stát, jenž vstoupil v Svaz s Anglií, nevyhnutelně tím nastoupil
      dráhu k své záhubě; ale vzdor zdravému instinktu národů, jejich diplomati a vůdci periodického
      tisku nepřestávají snažiti se po záhubném spojenectví s těmito moderními Kartaginci.
      K myšlence, že právě Anglie vede (svými agenty) vnější i vnitřní politiku Ruska, opravňuje
      nás celá řada zjevů, těžko vysvětlitelných pouhou stupidností, neboť je v nich systém:
      Vmíšení se Ruska do boxerského povstání směrem zcela opačným zájmům Ruska v Asii a
      zájmům až posud přátelské Číny; nepoužití práva stavění drah v Persii; nepoužití tísně anglické
      v čas burské války; vyhýbavé chování se k úspěchům strany Německa; podporování anglického
      kontrabandu vojenského za války s Japonci; tolerantnost k anglickému špehounství
      při ruském dvoře. To je ve vnější politice.
      Ve vnitřní politice: podporování organizace židovské politické armády, jejíž údělem je
      vládnouti v Rusku pod protektorátem Anglie; pronásledování censurou konservativních antisemitských
      orgánů tiskových, v téže době, kdy židovsky tisk je naprosto nevázaný. Nečinnost
      vlády vůči židovským demonstracím, politickým vraždám a otevřeným vzpourám a při tom
      drsné udušování každého pokusu loajálně smýšlejícího obyvatelstva zkrotiti i tyto samozvané
      reformátory organizace ruského národního života. Připuštění Židů, beze vší potřeby, do státní
      dumy, odmítnutí rozumného požadavku voleb dle povolání atd.
      Na Kavkaze, kde ani Tataři, ani Lezginci, ani Čečenci, ani Osetinci, ba ani v poslední turecké
      vojně zradivší nás Abchazci, nemyslí na to, zbudovati nový, samotný stát a jenom prosí,
      aby jim velel Rus, poněvadž Rus si je podmanil a ne Armén, ani Gruzín; na Kavkaze Rusové
      s pohanou jsou vyháněni, a vládní přízeň kolísá mezi Armény a Gruzinci, snícími o Velké
      Arménii, o samostatném Gruzínsku a přednost si získávají konečně Arménové, nepřátelštější
      Rusku a silněji organizovaní — podporovaní však Anglií. Ruská vláda jako by si sama přála
      vytvořiti pod protektorátem Anglie arménský stát na Kavkaze.
      Konečně není pochyby, že před námi se odehrávající odpadnutí Finska od Ruska, za blahosklonného
      ústupu se strany Finů (dovolení ruského generál-gubernatora) je plodem anglického
      vlivu na naši vnitřní politiku a na její vnitřní vůdce.
      Naskýtá se otázka: což ve všech státech celá masa osob, podrobujících se vlivu Anglie a
      pracujících v její prospěch, je vědomým zrádcem svých států a svých vlastí?

      Vymazat
    13. 14:36 - na rozdíl od USA, kde doufejme občanskou válku vyhrajou WASPáci a zajistí že USA poté v klidu a míru odejde ze světové velmocenské scény a skončí s terorizováním národů světa, v Rusku není žádný potenciál žádné domácí války. Není KDO by ji proti KOMU začal. Jediná síla stojící proti současné vyvážené oligarchii je kozáctvo - různí monarchisti a nacionalisti. Ti by nyní byli rychle zatčeni a poraženi. Pokud ale ne, pokud by v takový válce vyhráli, smazali by následně judomasonský zmetky z mapy a s nimi by zašli i všelijaký vši v jejich kožichu, takže bys měl asi radši při pomyšlení na takovou perspektivu si to včas hodit! Chcípat na nemoc z ozáření chlapče - nic moc ti povidám, nic moc ....

      Vymazat
    14. Jen bych kolegové rád doplnil závěry, které z Petrohradu v inkriminované době, tedy v únoru 1905 učinil J. Boutmy - cituji:
      V Rusku zednářstvo ve své liberální činnosti namířené proti církvi a státu našlo si mocného sspojence v Židovstvu, hlavně mezi Sionisty. Sionism má totiž jen na oko plán přestěhování se do Palestiny, vlastně účel jeho je revoluce v Rusku a pomocí této revoluce podmanění si Ruska.
      Výraz Sionismu je v revolučním „Bundu“. Anglie svými agenty (ruskými zednáři) jde Sionistům velice na ruku. Židé způsobují vnitřní bouře a nemožňují Rusku, aby stavělo se proti rozpínavé vnější politice Anglie. Ruka ruku myje: Úmluva mezi Sionisty a zednáři stala se asi roku 1900 na popud Dra. Herzla, zakladatele současného Sionismu. A tak je ruský Sionismus jen dobře organisovanou agenturou anglické vnější politiky v Rusku - http://www.narodnisjednoceni.cz/knihovna/obzalovacireci2.pdf

      Vymazat
    15. (18:28)
      Vážený, Vy jste snad osobně vyznavačem pravoslaví a bojujete za obnovu samoděržaví?
      - Když už se tu tváříte jako sečtělý milovník historie, měl byste si ujasnit, jakou protofašistickou svoloč tu citujete. Předpokládám, že azbuka Vám nebude činit problémy:

      https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D1%81%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%8B

      Vymazat
  5. Rusové si, na rozdíl od většiny evropanů (kromě Maďarska a možná Řecka), ještě chtějí ubránit svůj životní prostor. Navíc poučení posledním "Drank nach Osten". Mají také cit pro výběr svého vůdce v kritických časech (viz http://www.osel.cz/9009-holubi-poznaji-kdyz-je-vede-blb.html) na rozdíl od američanů, kteří jsou neustále schopni volit Bushe ml. a to bez uzardění nebo evropanů, kteří si už ani nevolí jisté Junckery a Van Rompuye :-) PK2

    OdpovědětVymazat
  6. Tvrzení o "převratné tiskovce" Merkelové je nesmysl; autor slyšel jen to, co chtěl avyložil si to tak, jak se mu hodí do krámu - račte se podívat:
    https://www.youtube.com/watch?v=hbUWP7iyhac

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam např. (cca v čase 10:30) půvabná věta:
      "Mám NAPROSTO JISTÝ POCIT, že se z této - připouštím - komplikované fáze vyjdeme lépe než jsme do ní vstoupili." (To řekla na adresu těm, kdo "proti faktům staví na pocitech".)

      Vymazat
  7. Že Kosa nechápe, kde zůstali "všichni ti" ruští demokraté, soustavně v českém informačním éteru představovaní jako velká, reálná a odhodlaná politická síla? Nevěřím.
    Spíš to ve skutečnosti dobře tuší, jenom nás nutí se zamyslet. Takže i já se zkusím zamyslet.
    Co se tedy stalo? To nejdůležitější Kosa zmiňuje: český informační mainstream, věren sám sobě v poslední době, dělal z komára velblouda, protože ty jejich zástupy demokratů jsou reálně jenom skupinky, neschopné spolupráce.
    A já k tomu jenom dodám, v návaznosti na prvni polovinu Kosova článku, že těch kovaných "tzv. demokratů" je dnes málo i díky hloupým sankcím západu a různým smrtícím polibkům vůči "všem těm" ruským demokratům. Takže mnozí demokraté, ve skutečnosti liberálové, ale ne liberálové za každou cenu, tzn. ne až tak kovaní, protože zároveň jsou vlastenci, raději ani nechodili k volbám!
    To(!) je ta hlavní příčina. Že kovaných prozápadníchj liberálů za každou cenu je málo, a ti méně kovaní jsou zároveň vlastenci.
    Protože jak Kosa rekapituluje, druhý a třetí bod:
    -je chápán jako spolehlivý lídr v těžkých časech;
    -volby v Rusku v Putinův prospěch ovlivnily západní sankce, které jej naopak měly zlikvidovat!

    PS: pár vedlejších poznámek: -je mi moc líto, jak to teď Rusové mají těžké, ale zároveň jsem za ně hrdý, jak to zvládají; -to, jak katastroficky u voličů propadly naším mainstremem propagované síly je jen třešnička na dortu, která taky potěší, ale mělo by to být hlavně poučením pro české ovečky, jak se mají stavět k informacím našeho mainstreamu; -vlastenectví Rusů, to je takový rozdíl proti sluníčkářeské polovině českého národa, že ti tohle nikdy nebudou schopni pochopit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas. A zase mam ten neodbytný pocit, že vlk kope za temnou stranu síly. Nemyslím si, že to mají Rusové až tak těžké. Mají relativně silnou střední třídu a ten blahobyt Německa, k čemu je, když Vás znásilňují a máte strach. Mimoto se to s tím materiálním blahobytem přehání jsou to jenom pozlátka. No tak má někdo víc krámů (věcí) a má pocit, že to něco znamená. Všichni se akorát snaží předhánět kdo na to má a snaží se povyšovat přes prachy nad druhé nebo vymýšlí z nudy kraviny, tomu já neříkám blahobyt, ale peklo. Nejenom chlebem je člověk živ. A jak v Evropě, tak v Rusku je chleba dost. Chleba je dost pro všechny a kdyby jsme dokázali pracovat na morálce, bude i rozdělen, aby měl každý dost, ale pozor nelze dávat chleba jen tak lidem bez morálky a etiky (migranti), ti si ho mohou jenom tvrdě odpracovat, protože práce šlechtí (dělá duši ušlechtilou, vážícího si chleba a druhých, kteří chleba tvoří).

      Vymazat
    2. Putin preferuje rozvoj Dálného východu, kde vytváří podmínky pro rozvoj VŠ, přístavů...Zároveň zlepšuje vztahy s Japonskem.
      Moskva a Petrohrad jsou pro mladé lidi příliš drahé a málo perspektivní. Centrum se posunuje na východ.

      Vymazat
  8. NEDRAZDI ME osle ! (7:01) ! Tak podrbanou cestinu nemel ani Gejza Cervenak z Presova, muj spoluzak z pomocne skole.

    Pis za sebe ! Nepis za me ! HONOLULU jsem ja, a ne Ty !

    Samozrejme, ze ekonomicke sankce Rusku velmi skodi, ale bude s nimi brzy KONEC !

    Samozrejme, ze se Rusko obava utoku, a to na zaklade rethoriky nekterych lidi u nas ! Hillary, Soros a Neocons se dali slyset uz nekolikrat... Mate jejich slova na americkem internete !

    8.11.2016 jsou konecne volby ! 20.1.2017 se president Trump stehuje do Washingtonu a urcite se potom sejde s presidentem Putinem ! RIKAL to !

    Zadne sankce proti Rusku nebudou ! Zadna valka s Ruskem nebude ! Trump se vyjadril nekolikrat velmi positivne o presidentu Putinovi ! VIDEL JSEM TO a SLYSEL JSEM TO na Internete nekolikrat. (Videos !) Nepritel Ameriky a Ruska je Islam.
    Rusko a Amerika se potrebuji vzajemne.

    Zde jde o cas ! Pristi president Trump potrebuje vymenit Obamovi lidi za svoje lidi. Zde je nebezpeci, ze Hillary udela nejakou hloupost, jeste drive nez Washington ovladnou lide Trumpa.
    Volby v Rusku ? T.j. jejich vnitrni zalezitost.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nic si nenamlouvejte, s tím Trumpem to nebude tak jisté, vyhraje Hillary, i kdyby ji měli do Bílého domu přenést i s katafalkem

      Vymazat
  9. Pane Vlk.
    Výborný komentář.
    Je nutno říci,že podobné sankce měl socialistický tábor po celou dobu vládnutí.Proč Gorbačov naletěl na líbivé slova Regana,bez patřičných písemných dohod je záhadou.
    Už si Rusi za Jelcina odzkoušeli USA pomoc a vědí jak to dopadlo.Také vědí,že kdyby se znova podvolili USA,vůbec si nepomůžou,jenom žití na dluh.Jenom dobrá práce politiků,dobrá práce v hospodářské oblasti,jim přinese blahobyt.
    zemedelec.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane zemedelec, Gorbačov nenaletěl, byl to jeho úkol! Rozbil SSSR a celý východní blok. Prostě zradil, to je celé. Dneska si mimo jiné vydělává i reklamou na hamburgery.

      Vymazat
  10. Zde je utok americkeho vlastence na Globalisty, NWO,
    Hillary a Sorose...
    ALEX JONES DECLARES WAR ON THE NWO : Epic Rant. (YouTube)

    Tak smysli 80 % americkych obcanu. Proto ma Donald Trump tak velky uspech. (Anglictina je nutna !) Poslete to do Ruska ! Aby vedeli, ze je potrebujeme jako kamarady !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za info Nicku, tohle potěšilo opravdu, hlavně ale tvůj názor/postřeh/tušení, jaká je skutečná atmosféra mezi lidmi v USA. Že jsme v podstatě všichni na jedné lodi, aspoň teda 99% lidí, i když mnoho z nás si to bohužel neuvědomuje. Snad jenom zatím.

      Vymazat
    2. diky za rozsireni obzoru jses mus na spravnem miste nenech se provokovat neznalky ty VIS tys rozeny vudce skoda ze nejsi v Cesku tady te je treba tady potrebujeme sylu tveho charakteru Treba budes ted velvyslancem od Trumpa co potom bude hned veselo pod hradem prijedu te navstivit Rudla z Brna

      Vymazat
    3. Lado nerikej mi nicku jsem Honolulu pro kazdyho i pro tebe Plukovnik (zatim) Honolulu v.r.

      Vymazat
  11. Dva dny před volbami v Berlíně TV zveřejnila požadavek USA vládě Německa zaplatit 15,5 miliard USD za aktivity Deutsche Bank v nemovitostní krizi, další miliardy bude platit za VW.
    Volby ukázaly rozdělenost Berlína, na východě AfD dostala o 2% víc, než na západě. Zelení dostali víc hlasů v bohatých čtvrtích s většinou obyvatel, bydlících ve vlastním.
    Vládnoucí strany ztratily voliče ze sociálních bytů, jejichž počet v Berlíně klesá.

    OdpovědětVymazat
  12. přesně tak - jenže o tom, jak se k nám západ choval, se dnes neučí, nemluví, ani se o tom mluvit nesmí :-(

    Kde jsme mohli tenkrát být - když se zamyslíme, co všechno tady komunisté (tedy, ani ne tak komunisté, jako obyčejní a nadšení lidé) dokázali vytvořit (navíc po válce!)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. patří to k Anonymní20. září 2016 8:29

      Vymazat
  13. Je zajímavé že KOSA celkem přesně bez osobní zkušenosti z obyvatelstvem Ruska přesně vystihl povahu většiny obyvatel. Anonym 9,52 velmi dobře doplnil. Jenom nevím co dělat doma.

    OdpovědětVymazat
  14. Je zajímavé že KOSA celkem přesně bez osobní zkušenosti z obyvatelstvem Ruska přesně vystihl povahu většiny obyvatel. Anonym 9,52 velmi dobře doplnil. Jenom nevím co dělat doma.

    OdpovědětVymazat
  15. Drobná pznámka, oprava k úvodu článku: Rusko = Říše zla, USA = Říše dobra

    OdpovědětVymazat
  16. Domnívám se, že kdyby ČT zpravodajec Miroslav Karas nebyl před ruskými volbami narychlo přestěhován do Polska, tak by ty volby dopadly úplně jinak :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Nevím, jestli má Putin kámen mudrců. Ale vím, co rozhodně nemá a je to hodně vidět. Putin nemá těch 300 amerických poradců, kteří svého času radili Jelcinovi. Možná by bylo zajímavé, kdyby svoje "číslo" (počtu amerických poradců) zveřejnil třeba takový Porošenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:46 myslím, že těch 300 poradců tvoří ucelený tým který koluje po Světě. Jelcinovi radili, Rusko krachovalo. Porošenkovi radí, Ukrajina krachuje. Kdo je na řadě?

      Vymazat
  18. 12:46
    Retardovaný genitální Všeználek v akci....!

    OdpovědětVymazat
  19. Jelcinovi prispechali okamzite na pomoc zapadni firmy pro strategii a mezi prvnim doporucenim bylo,zastavte vyrobu dopr.letadel/v te dobe bylo kazde 3 letadlo ruske/a podobne vychytavky,az byli v prrrdeli a dostali je tam,kam chteli...

    OdpovědětVymazat
  20. A us je tu je tu doma s vyletu zdravyme Honolulukuku naseho spoluzaka ze skoly Mi hopamatujeme jako nejlepciho studenta bil dobrej hlavne v telocvilu a zahradnictvi ,kopani brambor.Taky dobre se mjel k sousedum nisyl lidem yasku s jabkama a pomahal starejm Te zdravym starej kamo rudla

    OdpovědětVymazat
  21. Předně, Vlkův text je informačně obsažný nejen pro ty, kteří umí číst včetně znalosti kontextu. Pochopitelně že není HDP jako HDP a že záleží na metodice měření. Pochopitelně že pro odvětví ropné enegetiky jsou nízké ceny suroviny bolestivé. Jenže celé organické chemii a farmacii jsou tytéž nízké ceny ropu pravým požehnáním nejen k uspokojování rostoucí poptávky, ale i k výzkumu a vývoji nových technologií. Ostatně v RF se bez velké publicity a hlavně bez všemožných na zdroje přisátých parazitů rychle rozvíjí nejmodernější technologický výzkum s přímou aplikační linií, protože jde o součást vysoce kvalifikovaného strategického řízení Hospodáře. A to Rusové když přímo nevědí, tak to alespoň cítí, že lépe bez pevné obrany své země být prostě nemůže a že teprve dobře chráněné stojí za to rozvíjet. Prostě národ sobě, jak býváválo i českých luzích a hájích onehdá rozhodujícím motivem a s jakými parádními výsledky! Proto jak neustále říkám, volme semknutou Národní alianci nebo alespoň její součásti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Semknutá Národní aliance - to je jmenovitě KDO?

      Vymazat
    2. Ad Buffer: děkuji za výborný úhel pohledu! Pravda ale, jak píšen Jan Kopecký přičemž malé ale důležité volby jsou za rohem, že "kdo" je ta "semknutá Národní aliance"? Jestli myslíte Alianci národních sil (ANS) s Vladimírou Vítovou, minimalistickým programem základní shody, moc se mi ta idea líbí, maximálně, ta dosavadní roztříštěnost je fatální, ale myslím že pro tyto volby ještě nemají šanci. Teprve se domlouvají jednotlivé strany a to už je pro tyto volba pozdě.
      Takže teď mi vychází jedině Okamurova SPD, i když má chyby.
      Nebo to (Buffer i Kopecký) vidíte jinak?
      Berte v úvahu, opakuji, že tyto volby jsou nesmírně důležité. Bude to lakmusový papírek.

      Vymazat
  22. Řeknu to trochu z nadsázkou, ale když se položí otázka Obamovi, pokládá nejasnou,vyhýbavou odpověď, jako by nemněl mandát rozhodnout.Naopak, když se položí otázka Putinovi mluví otevřeně, že takhle to bude a basta.

    Dnes, když všichni víme co je špatně, ale nemůžeme s tím nic udělat je naším řešením vůdce a to v Čechách i na Slovensku, v Rusku jako i na celém světě.Naše smůla je, že v Rusku vůdce maj.

    OdpovědětVymazat
  23. Co by tady ten vůdce dělal? Když polovina lidí jsou blbí kolaboranti režimu, vláda i parlament jsou zákonitě (ze systémových důvodů) vyzrálé do podoby konglomerátu vydíraných lenochů ovládaných vydíranými politickými šíbry. V politice, v médiích, v justici, všude jsou loutky pracující proti nám, samozřejmě s patřičným demokratickým divadýlkem.
    Naprosto platí dnes tak často citované: kdyby volby mohly něco změnit, už by je mocní zrušili. A to se už i leckde děje, zatím ne úplně otevřeně, ale děje!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k roztříštěnosti nacionálních hnutí vidím budoucnost jedině ve vzájemném respektu bez předpojatosti, a institucionálně v něčem takovém jako je Aliance národních sil. (Možná ANS už je do budoucna to řešení, to ještě nevím.)

      Vymazat
    2. (9:05)
      (Také k Vašemu dotazu nahoře:)
      Vidím to jinak. 6 (3 plus 3) programových bodů ANS by pravděpodobně klidně podepsalo mnoho českých občanů. Institucionálně - jak říkáte - je ale ANS absolutně bez šancí. Podívejte se jen na ty "tábory lidu"...
      Okamura začal "odshora" (senát, presidentská kandidatura); bude zajímavé sledovat, kolik energie a zájmu (!) mu zbyde pro regionální politiku.

      Vymazat
    3. Pane Kopecký, ve výsledku s vámi souhlasím tak, že teď, před těmito volbami, nemá asi cenu bavit se o ničem jiném, než o Okamurově SPD.
      Nikdo jiný zdá se nemá dostatečnou šanci. A pokud je šance, že právě jeho strana uspěje, zatímco jinde tu šanci nevidím, tak nemůžu příliš bazírovat na maličkostech.
      Chtělo by to pořádnou facku těm antidemokratickým silám které teď vládnou, ale to je asi jen zbožné přání. Takže budu rád, když dostanou aspoň malý lepaneček.

      Vymazat
    4. (10:15)
      Je mi líto, ale ani tady se neshodneme:
      Okamurova předchozí strana měla 9 (DEVĚT) členů (a přesto si nedovedli ani rozdělit peníze); ta současná má podle jeho slov asi 7000; chybí ale zmínka, že na členství se 2 roky čeká.
      Shromáždit kolem sebe nespokojené a "ublížené" - to není politický program, ale s prominutím kolektivní onanie.

      Vymazat
    5. Nic to nemění na tom, že jiná volitelná strana tady teď není, přinejmenším v krátkém čase do voleb.
      Ale pro mnoho lidí je volba kohokoliv příliš velký ústupek. A právě proto jsou dnes nacionální strany tak roztříštěné. Přesně toto je ten důvod.

      Kdybych byl v BIS, určitě bych nasadil všechny páky na to, aby názory všech straniček byly zdánlivě nekompatibilní. Nástoju na to, tohle zařídit, mají určitě dost!!!

      Vymazat
    6. (11:22)
      Pro Vás možná není, ale pro mnoho lidí tu očividně volitelné strany jsou.
      Myslím, že vůbec žádná aktivita BIS není třeba: Okamurové, Sládkové, Skácelové nebo Bartošové se spolehlivě rozhádají vždycky znovu sami. A vůbec: kdo vlastně podle Vás BIS úkoluje? Trochu jste zabředl do vykonstruovaného protikladu "zlý establišment/dobrý lid".
      Vlastenectví je prima - ale exhibicionistické národovectví bývá k smíchu nebo politování.
      Videa z "táborů lidu" - tolik lidské malosti a trapnosti na malé ploše se hned tak nenajde. - Např. https://www.youtube.com/watch?v=t2UmZvL-_1c
      A zajdete-li si tam osobně, bude Váš zážitek ještě mnohem bohatší.

      Vymazat
    7. No dobře, ale co z toho podle Vás vyplývá?

      Která z těch stran a straniček není v tom Vašem jednom společeném pytli plném malosti?

      Nebo aspoň do budoucna, jak dosáhnout nějaké takové rozumné strany, ze které Vám nebude trapně?

      (A v odpovědi se už prosím pokuste nevěnovat mému nitrozpytu, to je trochu zbytečný úkrok stranou)

      Vymazat
    8. (13:35)
      V tom Vám neporadím. Pokud ale máte opravdu chuť, pokud Vás to opravdu tolik trápí, zkuste to sám nebo s kamarády ve své obci.
      Nemá totiž valný smysl diskutovat na internetu o záchraně světa před nějakým "Novým světovým řádem". Co ti křiklouni OPRAVDU dělají pro změnu toho kapitalistického řádu, který tu je DNES? Myslí si snad, že ten zmizí po "vystoupení" z EU? Nebo poté, když "antidemokratické síly" dostanou "facku" a "chytí se za nos"? Copak nevidíte, jak je to směšné?
      Asi takhle:
      Člověk kdo nevytrhá na návsi kopřivy s poukazem na to, že to je přece věc obecního úřadu, by raději k politice neměl říkat vůbec nic.
      Nečekejte, že Vás nějaký Vít Bárta nebo Tomio Okamura zachrání.
      (O "nitrozpyt" mi vůbec nejde, jen nejsem ochoten vidět svět černobíle.)

      Vymazat
  24. Vy jste mistr úhybných manévrů.
    Zeptám se úplně přímo: koho volit?

    (stejně nedoufám, že mi odpovíte, to by bylo příliš "černobílé", přestože u voleb se každý člověk musí rozhodnout černobíle, aspoň pro ten jeden okamžik)
    (kritika bez snahy o řešení je jak ryba bez vody)

    OdpovědětVymazat
  25. Míníte svou otázkou "Koho mám (já, Vláďa z Brna) volit?" - Volte koho chcete, klidně třeba Okamuru. Podle mého mínění to není vůbec tak zlá volba, jsou daleko horší, třeba ODS nebo TOP.
    Rozdíl mezi parlamentními a regionálními volbami je ale hodně důležitý: Znal jsem v minulosti velmi dobrého starostu, který byl zvolen za ODS (Dačice), ale také starostu z KSČM (Slavonice). Zelené bych sice nevolil, ale Martin Stropnický v Praze mi připadá velmi dobrý. Slušné lidi i darebáky zkrátka najdete všude. Já vím, to je banální...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná takové nutné výjimky jsou, zejména v malých obcích, ale obecně je dnes nutné volit neparlamentní strany skoro za každou cenu. Všechny parlamentní strany jso stejně hroznou volbou, Socdem zklamala v posledních několika málo týdnech úplně totálně, už to pro mě není demokratická strana.

      Vás jsem podezříval, že zase z otázky uhnete, už jsem si téměř začal chystat Váš totální nitrozpyt.

      S pozdravem

      Vymazat

Reklama