Reklama

.

.

středa 7. září 2016

Robert Reich: Poselství pracujícím na Svátek práce v USA

Robert Reich 
7.9.2016 E-republika

Vaše běžná mzda je nižší než v roce 1970. Dvě třetiny z vás žijí výplaty k výplatě. Téměř 30 procent z vás nemá stálé zaměstnání. Pracujete na částečný úvazek nebo na termínované smlouvy a nemáte žádnou ze sociálních vymožeností vytvořenou v průběhu posledních 80 let.


Robert Reich je na našem webu známý, viz klíčové slovo a jeho blog a naši recenzi knihy Beyond Outrage. Je to bývalý mistr práce a sociálních věcí za Clintonovy vlády a profesor na Univerzitě v Berkeley. Američané slaví První máj jako tzv. "Labour Day" vždy první pondělí v září. Je to státní svátek na paměť postřílených dělníků v Chicagu, kteří dlouhodobě stávkovali od 1. máje 1886 v ocelárnách, celkem 300 tisíc dělníků ve 13 tis. provozech. V klíčovém střetu vyvolaném agenty-provokatéry zahynul nikdy přesně nezjištěný počet lidí a celkem 8 anarchistů bylo popraveno ve vykonstruovaném procesu (Haymarket Affair), dostali tresty smrti a 4 z nich byli popraveni. Jako reakci vyvolaly odbory v USA mohutnou vlnu demonstrací a sociálních požadavků, z nichž postupně vznikl dnešní svátek v USA a v některých anglo-saských zemích. Poselství Roberta Reicha má co říci i do naší situace. Originál najdete na jeho blogu.
 
Poselství pracujícím na jejich svátek od bývalého ministra práce

Vaše běžná mzda je nižší než to, co bylo v koncem éry 1970, pokud jde o to, co si můžete koupit. Dvě třetiny z vás žijí výplaty k výplatě. Téměř 30 procent z vás nemá stálé zaměstnání. Pracujete na částečný úvazek nebo na termínované smlouvy a nemáte žádnou ze sociálních vymožeností vytvořenou v průběhu posledních 80 let. Nemáte pojištění v nezaměstnanosti, pokud ztratíte práci, nemáte úrazové pojištění při zranění, nemáte klasické přesčasové tarify za práci nad 40 hodin týdně, nemáte minimální mzdu a sociální pojištění si platíte ze svého. Přes 37 % z vás je už trvale nezaměstnaných, protože jste už ztratili naději, že byste mohli najít práci. To je skoro rekordní počet. A jako by to nebylo nebylo málo, tak k tomu přišlo zanedbané školství a infrastruktura, kterou nutně potřebujete. A k tomu připočítejme devastační změny klimatu, sucha, požáry a záplavy, které se stále zhoršují.

Přesto americká ekonomika je dvakrát tak velká, jako v letech kolem 1970. Jako národ jsme bohatší, než jsme kdy byli. Mohli bychom si dovolit mnohem více.

Nic z toho se nestalo náhodou. Lidé s velkým bohatstvím investovali svou moc do politiky. Politickou moc pak použili ke zničení odborů, k nimž v roce 1950 patřila v soukromém sektoru třetina zaměstnanců, ale dnes pouhých 7 %. Pak si o polovinu snížili daně, které platí, tedy z horní mezní sazby 91 % v roce 1950 až na dnešních 39 %. Tím se šlo z průměrné daňové sazby 52 % na dnešních 18 %. Pak bohatí zničili sociální záchranné sítě, deregulovali Wall Street, zprivatizovali v ekonomice, co se jen dalo. Pro sebe si rozšířili konkurzní ochranu, ale vaše bankroty naopak přitvrdili. Donutili vás jít do povinné arbitráže pracovních sporů, rozšířili svá patentová práva, a to i na duševní vlastnictví. Udělali obchodní dohody, které sypaly jen jim, ale vás okrádají na platu. Koncentrovali svůj tržní monopol tak, že stále více platíte za léčiva, zdravotní pojištění, letenky, jídlo, internetové služby a mnoho dalšího.

To je špatné pro každého. Dokonce i ti na vrcholu by na tom byli lépe, kdyby ekonomika trvale rostla, protože se by rozšířila střední třída. A bohatí by na tom byli mnohem lépe ve společnosti, která by byla méně extrémistická a méně vydaná na pospas demagogům, kteří za všechno viní emigranty a import do USA.

Ale nic z toho se změní, pokud to neuděláme sami. Žádný jednotlivec - a to ani Bernie Sanders, i kdyby se stal prezidentem - nemůže dělat sám všechno to, co je třeba udělat. Vy i já a všichni ostatní se musíme pokračovat ve společné organizaci a v mobilizaci. V cynismu se útočiště nenajde. Změna je pomalá, a občas se zdá, že to beznadějné. Ale změna je nevyhnutelná. Nečekejte, že politici půjdou jako lídři. My sami jsme ti lídři.





Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 300 Kč. Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!

 
Související články:

83 komentářů :

  1. Myšlenka je to dobrá, ale kolik máte divizí k jejímu prosazení ?
    Pomocí voleb žádná změna k lepšímu není možná, tak jak tedy ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pomocí voleb ne. Pomocí celospolečenského sdružování ano!

      Vymazat
  2. "Vaše běžná mzda je nižší než v roce 1970."

    Stačí si ověřit hned tuto první větu a dále pak ta hovna už nemá smysl číst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ty pičo nečti a jdi si honit péro k Jandovi do Evropských hovnot!!!

      Vymazat
    2. 9:50
      Dík za radu, debile. V Jandové řiti je míň hoven než v tomto článku a v tvojí palici.

      Vymazat
    3. Neuvedl to celé, typický trockista:

      "Vaše mzda je nižší než v roce 1970, pokud jde o to co si můžete koupit."

      Hlavní je bydlení a mladí v USA jsou nuceni bydlet s rodiči, protože po hypoteční krizi nebyli schopni splácet hypotéky.

      Vymazat
    4. je to zid ,zname je jak lzou viz Bernie Sanders adalsi zidomafia

      Vymazat
  3. Co šílí ? Co je smyslem článku ? Že je Trump ničema demagog a populista a že Sanders by byl skvělý ? To je snůška sraček. že jsou amíci pod vedením sionistů v prdeli je jasné, ale další sionista je z toho nedostane.

    OdpovědětVymazat
  4. Je překvapivé, že na jejich sešup dolů poukazuje bývalý člen vlády USA z dob, kdy všechny jejich neoliberální "vymoženosti" (na které dnes sám kriticky poukazuje) byly v plném běhu.
    I tak je dobře, že nalezl odvahu to vyslovit v té Mekce neoliberalismu.
    Aby se lidi probudili ze sna a letargie ...
    ---
    Ale ani ti dnešní vládní tam prý nespí. Ti totiž také dobře pochopili, která bije. A pro masové protesty těch prvních jim připravují útulky (obehnané dráty), a pro některé z vyvolených i plastové futrály.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takto vypadá ten sešup dolů, troubo.

      https://fred.stlouisfed.org/series/MEHOINUSA646N

      Měli byste přestat blouznit a starat se raději o skutečné chudáky v Rusku.

      Vymazat
    2. Pro 9:56: Nejsem odbornik, ale autor se v clanku zrejme zminuje o realne mzde a ne o nominalni. Ve Weimarske republice byly taky vsichni milionari, jenomze za ty miliony se dala kopit leda tak krabicka sirek, jestli vubec.

      Vymazat
    3. 10:26

      Dokonce i s ohledem na reálnou mzdu autor lže.

      https://fred.stlouisfed.org/series/MEPAINUSA672N

      Vymazat
    4. Článek je dobrej a ve zkratce nastiňuje některé z problémů světa,buzerovaného židovskými bankéři a jejich převážně americkými pohůnky a jejich posluhy v EU...je zbytečné to okecávat a ty stupide z 10:41 věz,že i na tebe dojde a brzy....

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    6. 11:05

      Vyhrožování nesmysly je jediné na co se zmůžeš a co ti zbývá, zbytečný primitive. Přitom jsi akorát k smíchu.

      Vymazat
    7. Ty zcela jistě "nezbytný primitive",nebuď posranej,nikdo ti nevyhrožuje,to je jen upozornění a je dobře,že jsi veselý a směješ se,alespoň tě to do posledka "nebude tak bolet"..

      Vymazat
    8. 9:53 V článku je podstatná ta zmínka o míře zdanění. Stále menší část prostředků je vracena těm, kdo je vytvářejí. Porovnejte si to s přístupem Forda, který po zavedení pásové výroby zvýšil plat ze 2$ na 5$ za den. Tím umožnil násobný růst životní úrovně obyvatel a v důsledku ekonomiky celé Ameriky. Dnes stále větší chamtivost vlastníků zničí je samé.

      Vymazat
  5. Ani Reichovi nezbývá než doporučovat (po porážce Sanderse, jehož podporoval) Clintonovou. Běžnou chybou evropských komentátorů je, že se na kandidáty dívají prismatem zahraniční politiky (v tomto kontextu je ovšem Hilary děsivou volbou). Většinu Američanů ale zahraniční politika v nejmenším nezajímá.
    Reich zastáncem neoliberalismu nikdy nebyl. Clintonovu vládu se před jeho druhým zvolením rozhodl opustit údajně ze soukromých důvodů. Těžko říci, zda tam nebyly jiné důvody, které diplomaticky zamlčel.

    OdpovědětVymazat
  6. Byl jsem v USA. V hlavním městě v parcích bylo hodně bezdomovců, po ulici chodili lidé vykřikující nesouvislé věty, většinou černoši, údajně ti co trpí nemocí a nemají na léčení a jsou nechání na pospas. Na parkovištích zaparkované auta ve kterých přes noc spí lidi, kteří ráno jezdí za prací a pak se vrací zpět na parkoviště, kde spí v autě. Některá města nemají peníze na svojí existenci a proto nemají na policii, školy, zdravotnictví. Řeší to tak, že to neřeší a ono to nějak jde. Nechávají to vyšumět. Američani jsou vesměs vychování aby říkali že vše je OK. Takže, vše výše uvedené je OK...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žil jsem 10 let v NY, NJ, Connecticut, Long Island a ty meleš hovna.

      Vymazat
    2. 12:04
      To už si psát minule Chujmerovskej genitále!!!!Škoda,že jsi nebydlel v Detroitu ty havloidní slátanino!

      Vymazat
    3. Co bych dělal v Detroitu, debile? Inteligentní člověk žije tam kde je práce a peníze. Proto v Detroitu zbyli už jenom černí. To ale mongoloid jako ty nemá kapacitu pochopit.

      Vymazat
    4. 12:51
      Ty pornomodeli z prdele syfilitickýho dementa,za bídu černochů může kdo????Putin nebo ty nenažranci z USSA???Ty jsi projebal i firmu na prcgumy ty chujmerovký hovado,tak nemluv o penězích!!!!

      Vymazat
    5. Jak znamo negruv vocas je jako nasada od lopaty coz my buzeranti zastanci Shapira a Usatce vitame.To neni jako paratka stredoevropanu s delkou pouhych 22 cm negrptak je delka te nasady od lopady v spatnem pripade od krumpace Opra je lesba

      Vymazat
  7. 12.51 Tak proč jsi tam nezůstal,v tom ráji,když tam bylo tak dobře?Že by stesk po domově?Asi nebylo tam tak dobře-ani peníze ani práce,co?Holt jsi inteligentí člověk,že?Ajako mongoloid to naprosto chápu,chorošo,

    OdpovědětVymazat
  8. 12:51
    Pepi iPhone IBM Vyskoč, nebav se s těmi rudohnědými idioty, nesahají ti ani po patu. Ty, takový genius, politolog, ekonom, matematický mág, fakt. Vysvětli jim, těm debilům, proč jsou tam ceny spotřebního zboží 2 x větší teď než před 10 lety, platy přece nestouply 2 x nebo jo? Nahoď nějaká čísla, ať je to jasné. Btw, ty to přece musíš vědět, vždyť jsi tam žil celých 10 let!! Smekám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opět lžeš ty ubožáčku a myslíš si, že ti to projde. To můžeš zkoušet na ožraly u vás v knajpě.

      Za 10 let se ceny v USA zvýšily o 19%

      http://data.bls.gov/cgi-bin/cpicalc.pl?cost1=100&year1=2006&year2=2016

      To zvládli v Rusku jen za minulý rok

      http://www.tradingeconomics.com/russia/inflation-cpi

      Vykašli se na to, chudinko. Nemáš na to.

      Vymazat
    2. 14:18 Jen Pepka nechte. Za těch 10 let námezdní práce zná USA určitě líp, než profesor Robert Reich. Ten byl jen členem administrativy prezidentů Geralda Forda a Jimmy Cartera a také byl ministrem práce za Billa Clintona. Kam se takový lhář může hrabat na našeho Pepka. Ten všechno ví, všchno zná, na všechno má tabulky a statistika přece nelže. Tomu když povodeň zaplaví dům tak zůstane v klidu a záchranáře označí za rudohnědé idioty, protože podle jeho statistik je naprosté sucho.

      Vymazat
    3. 14:38
      Pepi, hned jsem věděl, ža na to skočíš a opět jsi nezklamal. 10 let v jůesej a furt jsi mimo. NY, NJ, Connecticut, Long Island - ty vole, to ti jeden může jen závidět, ty vo.e, ty musíš mít bab!
      Zkus si vzít do ruky katalog z doby tak před 10-12 lety a porovnej si ceny tehdy a teď. Neříkám, že úplně vše zdrahlo dvakrát. Mrkni se na L.L.Bean, třeba. Btw, doufám, že takový světový
      expert jako ty nenakupoval ve Walmartu, že ne, Pepi?

      Jo, a ještě kontrolní otázku? Co máš furt s tím Ruskem, tady je řeč o jůesej přece. Nějaký rusák nebo bolševik ti opíchal starou?

      Vymazat
    4. 15:18

      Tak oficiální čísla ti nevoní, Lojzo? No to se dalo čekat. Chceš mi nakecat, že auta stojí v USA 2x více než před 10 lety? Nemovitosti také 2x víc? Nájmy? Energie? Potraviny? Elektronika? Co vlatně?

      Lojzo, ty jseš ale fakt debil. S katalogem Mr. Bean jdi do prdele. L L Bean je cenou i kvalitou značka zcela srovnatelá s tím Walmartem.
      Nadprůměrné značky jsou Polo Ralph Lauren, Lacoste apod. debile. A ti co mají skutečně peníze si nechávají šít na míru a doplňky kupují u LV.

      Vymazat
  9. 15:17
    :-):-) Takový Einstein byl proti němu úplný mimoň, a kdovi jestli ne taky rudohnědý idiot? Na Pepíka je holt každý krátký.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Einstein pracoval exaktně a s fakty, debílku. A netahal si vymyšlená čísla odněkud z prdele tak jako to předvádí Lojza a ten debil a podvodník Reich.

      Vymazat
    2. 15:37 Právě že anlyzoval a přemýšlel nad reálnými fakty a dokázal z nich odvodit správné závěry. Kdyby jen opakoval nějaké staistické údaje, tak nikdy nic nového nevymyslel. A byl by dodnes za blba, tak jako jsi ty.

      Vymazat
  10. 15:37
    Tak fakta....ty budeš Einsteinův bratr,.jmenoval se Blbdtein a taky věřil všem těm ussackejm sračkám jako ty,Chujmere debiloviči....a ten zkurvený udavač,nemakačenko,vlastizrádce a kolaborant Havel!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj pičusi. Mě na rozdíl od tebe nějaká víra nezajímá. Mě zajímají exaktní fakta. Kterým věřím přirozeně nesrovnatelně více než blábolivému kvílení nemocných pičusů jako jsi ty. Vlastní zkušenost také není k zahození.

      A zapomněl jsi na Jandu a poserplínu. Polepši se.

      Vymazat
    2. 15:55
      Píčus nemocnej byl ten zmrd udavačsjej,kterej v opici semenem obohatil ten pytel plnej ussackejch sraček....a výsledkem tohoto šlechtění seš Ty,havloidní předkožko bez mozku!!!!!

      Vymazat
    3. Lojza z 15:18 se aspoň pokouší aby jeho lhaní a výmysly budily zdání serióznosti a kultivovanosti. Diskuse s Lojzou je aspoň zábava.

      Kdežto ty, ty chudáku umíš jen prdět do vlastních kaťat a opakovat stále dokola cca 3 dementní větičky. Po myšlence ani památky. Na tebe už reagovat nebudu.

      Vymazat
    4. 16:28
      Za to ty jsi myšlenkový genitální gigant.....

      Vymazat
  11. PRO ANONYM 7.září 9:56 Mě se líbí, jak Františkovi Opluštilovi spíláte do "troubů" a rádoby učeně se oháníte grafy. Tak třeba ten váš graf, na který poukazujete v mnou zmíněném čase, se týká příjmů domácností v USA a to v letech 1984-2014.Graf nám naznačuje, že v roce 84 měla v USA rodina příjem 22415,-$ a v roce 2014 53657,-$, tedy opravdu nárůst, alespoň co se nominálu týče a to cca 2,4x Jenže jenom opravdový "trouba" nevezme v potaz ztrátu kupní síly dané měny. Takže nominál známe a jak zjistit skutečnou hodnotu měny v čase? Jednoduše porovnáním kolik, kterého zboží za určitou sumu měny obdržíme.
    Tak například zlato vůči dolaru je zde:
    http://www.ezlato.cz/cena-zlata-za-poslednich-40-let-v-usd/cz/t-760/
    V tomto grafu zjistíme, že v roce 84 byla cena jedné Oz zlata 300,-$ a v roce 2014 cca 1600,-$ což je o 5,3x více. Takže pokud by ta rodina měla mít stejný příjem vůči zlatu (jako historicky nejjistější komoditě), tak by musela mít příjem 118 800,-$ TEDY VÍCE NEŽ DVAKRÁT TOLIK NEŽ MÁ!....a podotýkám, aby měla jen stejně.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Troubo Brusi,

      co to zase zkoušíte? Neumíte číst? Nerozumíte pojmům? O příspěvek níž jsem uvedl REÁLNÝ příjem, tzn přepočítaný podle inflace

      https://fred.stlouisfed.org/series/MEPAINUSA672N

      A co sem zase motáte zlato? Vy snad jíte zlato? Bydlíte ve zlatém domě? Oblíkáte se do zlatých hadrů? Máte zlaté auto? Jste normální?

      Víte že rubl ztratil vůči zlatu za pouhých 10 let 88% hodnoty? To už rusové podle vaší hloupé teorie dávno museli všichni vychcípat.

      http://www.xe.com/currencycharts/?from=XAU&to=RUB&view=10Y

      Vymazat
    2. 18:02
      Kraďouskův genitální matematik v akci!!!

      Vymazat
    3. Troubo by jsi mi do očí neřekl....věř mi. Co sem motáš Rusko? Řeč je snad o příjmech v USA. A proč bych zde neměl uvádět zlato? Je to komodita, se kterou můžeš měnu poměřovat a nemusíš ho kvůli tomu jíst. Ale nejen to, zlato bylo původně samo o sobě měnou a následně v historii začalo měny krýt. To, že dnes, díky Brettonwoodské dohodě a dolaru, máme celosvětově nekryté měny (fiat měny), neznamená, že není stále nejlepším barometrem pro zjištění reálné hodnoty nekrytých peněz. Takže můj výpočet jen ukazuje,že se reálný příjem v PŘEPOČTU NA ZLATO v USA propadl o více než polovinu. Co na tom nechápeš?

      Vymazat
    4. Ty jseš fakt debil a řekl bych ti to normálně do očí.
      Rusko a rubl jsem uvedl proto aby jsi si uvědomil jaké nesmyslné kraviny motáš. Ale ty jsi tak hloupý, že ty kraviny motáš dál.

      Ano, zlato bylo kdysi měnou a kdysi se taky jezdilo na koni. Dnes je ale 21. století a jezdí se auty a platí se měnami. Kolik ty sám toho zlata vlastníš že tak blábolíš? Za co utratíš měsíčně víc? Za nájem a jídlo nebo za zlato?

      Stejně tak jako dolar poměřuješ se zlatem ho můžeš poměřovat s ropou, akciemi, kožešinami, kravami... Vždy podle toho co zrovna nejvíc stouplo na ceně aby to zpětně zapadlo do tvých přihlouplých teorií.

      Další příklad, troubo: Zlato za posledních 5 let zlevnilo z 1950 dolarů za unci na 1350. Takže podle tvé přitroublé teorie Amíci jen změnou ceny zlata za 5 let zbohatli o třetinu, když připočítám zvýšení mezd za stejnou dobu tak o polovinu. To jsou ale pašáci, ti se ale mají, viď?

      Ještě naposled, troubo. Měna je silná podle to kolik zboží si za ni koupíš v obchodě. Tečka. K porovnání výše mezd v čase slouží veličina "reálná mzda".

      Nic, končím s tebou. Prostě USA a dolar krachují, ale tlačí se tam přesto celý svět včetně Čechů (odhad cca 50.000). To je ale záhada, viď?

      Vymazat
    5. 19:25
      Podobný srovnání jsme slýchali v roce 2008 od Kraďouska,byl to stejnej odborník jako ty Chujmere debiloviči!

      Vymazat
    6. 18:02 Pán Kefalín, a čo si predstavujetě pod hentým oným: "Vaše běžná mzda je nižší než to, co bylo v koncem éry 1970, POKUD JDE O TO, CO SI MŮŽETE KOUPIT" ? Proč si myslíte, že mluví o reálné mzdě a ne o tom, kolik jim nyní zbývá na věci zbytné, po odečtení životně nezbytných nákladů na bydlení, zdravotní péči, dopravu a vzdělání? Opravdu si myslíte, že si vycucal z prstu tvrzení "Dvě třetiny z vás žijí od výplaty k výplatě. Téměř 30 procent z vás nemá stálé zaměstnání."? Vždyť ani nevíte, k jaké skupině obyvatel mluvil. Jistě to nebylo k bankéřům z Wallsteetu. Hlavně, že podle vás lže.

      Vymazat
    7. 19:48
      Ano, vycucal si to z prstu. Těmi reánými přijmy počínaje a 37% trvale nezaměstnaných konče.
      Btw. znám rodinu s přijmem přes 100.000 měsíčně která žije od výplaty k výplatě. 40.000 hypotéka, 15.000 Superb, nějaké dovolené a zábava a prachy jsou fuč. No úplní chudáci. Skoro jak v těch USA. To ti povím.

      Vymazat
    8. 20:35 Právě takoví lidé udělají ve strachu ze ztráty zaměstnání jakoukoliv špinavost. Protože při ztrátě zaměstnání skončí díky tomu žití na vysoké noze pod mostem. Ano, jsou to chudáci. Ještě větší chudáci jsou ti, kteří se jim chtějí vyrovnat a proto považují jejich špinavosti za chvályhodné postoje.

      Vymazat
    9. Tak ty se mnou končíš? A řekneš mi urážky klidně do očí? Jsem pro! Napiš mi na radan.brus@seznam.cz kde se sejdeme. K této příležitosti přijedu v ČR kamkoliv. Rád to sem pak napíšu, s jakým chrabrým hrdinou jsem měl tu čest! Tak šup, dost žgryndů a do akce....

      Vymazat
    10. Běž do prdele blbečku a přepočítej si kolik bereš důchodu ve zlatě.
      Tahám 220 v deadliftu + 150 na benč. Sruloval bych tě během 5 sekund do ruličky. Po soudech se kvůli tobě ale potom tahat nehodlám. Tak čest.

      Vymazat
    11. 19:25 V USA je podle tebe 50000 Čechů. No, dejme tomu. U nás je zhruba 6000 Američanú s pobytem delším, než 12 měsíců. V poměru k velikosti obou zemí jich je u nás nesrovnatelně víc, než Čechů v USA. Podle tvé argumentace jsme tedy bohatější země, než USA. "To je ale záhada, viď?"

      Vymazat
    12. 23:28 Tak pozor, pán je kultůrista. To jsi měl říct hned. Mohli jsme si ušetřit zbytečnou námahu ti něco vysvětlovat. "Velké svaly malý (žádný) rozum značí."

      Vymazat
    13. 23:50

      Nejsem žádný kulturista, debile. Udržuju sílu, jezdím na horákovi, chodím na výšlapy do hor. Kvalitně jím. Ve zdravém těle zdravý duch. To tě neučili?
      A co ty mi chceš vysvětlovat Lojzo?

      Vymazat
    14. A k těm tvejm výplodům v 19:25 Debil -ita je lehká mentální retardace měřená v rozmezí IQ 50-69. Na psychologických vyšetřeních, potřebných v mé profesi, se pohybuji v rozmezí 123-128 bodů, takže tvoje diagnóza mé osoby to fakt nesedí.
      To je se jezdilo na koni a dnes autem nesnese srovnání že zlato bylo měnou a dnes jsme vyspělejší a platíme papírem, protože zlato je doslova stále celosvětovou měnou a tou nejkvalitnější.....ne jako kůň ,ten je fakt sto let za automobilem.....zlato za natiskaným papírem ne.....neboj časem v hyperinflaci-(ích) to sám pochopíš.
      Dál ti odpovídám ano, měny můžeš poměřovat i jinými komoditami, voto žádná....to jsi objevil Ameriku tyjo...a jsi poučil.....fakt,to ještě nikdy nikoho nenapadlo.
      A ano a ne - pokud klesla cena zlata v dolarech, tak ano v přepočtu na zlato zbohatli a ne, že by kvůli tomu byli pašáci.
      A pomotal jsi reálnou mzdu a něco, čemu říkáš síla měny, která se hledá nákupem v obchodě. Reálná mzda, právě vyjadřuje tu tvoji sílu měny. Reálná mzda je ekonomický termín, který vypovídá o skutečné hodnotě výdělků (mezd). Zatímco nominální mzda vyjadřuje peněžitou odměnu, reálná mzda vyjadřuje, co je možné si za takovou odměnu koupit. Tedy sílu ano, kupní sílu mezd, nebo měn a tedy kupní sílu třeba v koupi zlata. Nejlepšího výsledku dosáhneš obsáhnutím celého nákupního koše svých potřeb. Zlato jsem dal jen jako příklad. Nicméně ten koš se stále zdražuje.... NEJEN NOMINÁLNĚ, ALE I REÁLNĚ a vo tom tady mluvím.....v USA, Německu, Čechách, prakticky všude, nejde více, jinde méně, ale VŠUDE.
      A jestli dolar krachuje? No ano, podívej se kolik v průběhu let ztrácí kupní síly.....díky inflaci,což je narůstání měny v oběhu a průvodním jevem je ta ztráta. A jelikož FED, díky dohodě v Bretton Woods, chrlí dolar do celého světa jako celosvětovou rezervní měnu, tak nástup hyperinflace je o poznání delší, než tomu bylo v podobném duchu v historii jiných států , kdy se měna chrlila jen na podstatně menší území a tak to šlo fofrem.
      Tak dobrou ty moudro....

      Vymazat
    15. Tak ještě musím reagovat na tvůj sebe-glorifikující příprc ve 23:28. To je hezké, že cvičíš a trpíš utkvělou představou mého srulování a obavy ze soudů. Jenže já ti ty jelítko neříkal, že se jdeme rvát. Já ti psal, že do očí by jsi mě neurážel. Za prvé by jsi pochopil, že mě nejde jen tak srulovat a zadruhé strach ze soudů, jak píšeš, by tě držel v mezích slušnosti. A jelikož já slušný jsem, tak by na silácké disciplíny ani nedošlo.....myslím, že mé tvrzení, že by jsi mi urážky do očí neřek, můžeme brát za prokázané......

      Vymazat
  12. 19:25
    Pepi, neber si to tak a nevyšiluj, pak ujíždíš, třeba s tím L.L. Bean. Nevím co jsi chtěl říct či dokázat s těmi "nadprůměrnými - cháchá!" značkami - Polo Ralph Lauren, Lacoste, na to jsem nepoukazoval a na to sere pes.

    To jsi zase ujel a odbočil od problému. Chtěl jsem, ať si vezmeš katalog třeba L.L.Bean před 10 lety a teď a porovnáš ceny u stejných produktů. Toť vše. Sám říkáš, cituji, "Měna je silná podle to kolik zboží si za ni koupíš v obchodě" - tehdy a teď. A zase vyšiluješ a překrucuješ, uhýbáš od problému a nedopovídáš na otázky. Najdi si graf Purchasing Value of the US Dollar over time, dejme tomu od r. 1980 do r. 2016 a pak machruj, mistře světa, který strávil 10 let v júesej!!! Big deal! Btw, co jsi tam dělal těch 10 let? Každý inteligentní člověk poznal po max. 2 letech co je ta svatyně svobody zač a kdo jí vládne, a ty jsi tam totálně zmagořil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lojzíku, šulinku,

      ty jsi ale před tím blábolil, že "za 10 let se ceny v USA zdvojnásobily". Tak co teď zase otravuješ s rokem 1980??? To je 10 let? Nebo 36 let je u tebe skoro to samé jako 10 let? Jsi magor?

      Dal jsem si do googlu to tvoje "Purchasing Value of the US Dollar over time". A hned první odkaz mi za posledních 10 let spočítal rozpětí 16% až 30%.
      https://www.measuringworth.com/uscompare/relativevalue.php
      Druhý odkaz mi spočítal 19%. Přesně jak jsem tvrdil.
      To je jako ten dvojnásobek debílku? Nebo jak jsi to myslel?

      Mr. Bean? Ty jsi se začal naparovat, že to není žádný Walmart ale cosi nóbl. A kde mám jako vzít jejich katalog z před 10 lety?
      A koho to vlastně zajímá? Amík utratí za hadry naprosté minimum svých přijmů. Největší položka je s náskokem bydlení.

      Do toho co jsem tam dělal je ti úplný hovno. Stejně bys všechno co bych napsal zpochybňoval, tak si naser.
      A zapracuj na základní matematice, ekonomii a dávej lepší odkazy ať nevypadáš jako úplný debil, Lojzíku.

      Vymazat
  13. 20:25
    Pepo, ty jsi fakt totální magor. Fakt nevím, co jsi tam v té emerice dělal, ale kdybys tam něco dokázal, tak by si tě tam nechali. Mám dojem, že ty tvoje překrucované odpovědi jsou možná spíše tím, že nerozumíš psanému textu. Vidím, že o Americe víš tak akorát to, co se ti hodí, jinak jsi totální vygum, už jenom proto, že kdybys věděl co je to L.L.Bean, tak neřekneš, že je to cosi nóbl, nebo tu pi.ovinu o naparování. Prostě, Pepi IBM Oracle, Vyskoč, jsi loser, který se ani neuchytil v té Americe, a to už něco znamená, a tak musíš tady dělat placeného pičuse. Just a loser, nothing but a loser, což vlastně tady zoufale a přesvědčivě dokazuješ pořád dokola. Co jsi v životě dokázal, že je u tebe každý imbecil, rudohnědý idiot, debil? Co si o sobě myslíš, ty loser a poslední ho.no u plotu, že si dovolíš nadávat lidem, proti kterým jsi ty, absolutní nulo, zoufalý loser? Jak to, že už tam nejsi zpátky, ty génie?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lojzíku, já jsem do USA neutíkal před zákonem, zlou ženou, věřiteli,..., začínat nový život. Já jsem tam letěl vydělat peníze, krom toho se naučit jazyk a něco poznat.

      Zatímco ty jsi seděl doma za pecí v rodné vísce a nadával jsi jak ti všichni ubližují, jak za komančů bylo skvěle a dnes všechno stojí za hovno, jak za tvůj posraný život může tamten či onen, atd atd, tak mě se to všechno povedlo.

      Dnes mám lojzíku vyděláno, zainvestováno, splněno. A jsem relativně stále mlád zpět v naší krásné zemi ve které je mi dobře. Zoufalým debílkům s holou řití jako jsi ty, velebícím komouše, Rusko, Castra, blábolícím nesmysly o USA apod, se mohu jen od srdce smát. A mám přitom pocit zadostiučinění a spravedlnosti. Ale máš u mě malé plus za to, že "loser" píšeš jen s jedním "o" Idioti tvého kalibru ho píší se dvěma :-D

      Ne, každý u mě opravdu není debil, imbecil, idiot. Naopak, velká většina lidí které jsem poznal jsou dobří a někteří skvělí. Odpad tvého kalibru co žvaní podobné kraviny jako ty o věcech o kterých ví úplné hovno, má světonázor jako ty kdy nesnáší svobodu a demokracii a miluje totalitu ve všech formách, ale za rudohnědého idiota považuju.

      Vymazat
    2. 21:33 Skvělý návod, široce použitelný, hodný následování. Opravdu nejste demagog když předpokládáte, že to tak mohl udělat každý. Nebo alespoň část obyvatel, jen ti schopní a pracovití, řekněme 2 milióny.
      Pořád říkám, že máte podivně narušeno logiku. A vy to pokaždé jen potvrdíte.

      Vymazat
    3. 23:05

      Ne, každý opravdu nemůže odejít pracovat do zahraničí, každý nemůže odejít pracovat aspoň do Prahy, každý nemůže být špičkový sportovec, každý nemůže být úspěšný podnikatel, manažer, každý nemůže být softwarový inženýr, pilot atd atd.

      Ale KURVA každý může aspoň něco z toho! Každý se může aspoň o něco snažit, každý může být aspoň špičkový řemeslník-živnostník.

      Ale lidé jako vy nic neumí, o nic se nesnaží, jen nadáváte, pomlouváte, vymlouváte se na to či ono, pindáte kraviny, jste chytří jak rádia a skutek utek. A pak ze svých holých zadků které zákonitě díky svému přístupu a myšlení máte obviňujete toho či tamtoho.

      Vaše teorie o logice a demagogii si nechte, nikdo o ně nestojí. Napřed něco dokažte a pak budete mít autoritu rozdávat nějaká moudra.

      Vymazat
    4. 23:22 Vaše představy o mé osobě jsou stejně mylné, jako váš pohled na svět. Vy si prostě neumíte představit, že někdo úspěšný dokáže vidět bezperspektivnost dnešního režimu a stavu společnosti. Nebudu vám o sobě vyprávět, ale řemeslník-živnostník je pro mně cosi na úrovni "z nouze cnost" (nic proti nim). Zřejmě jste se nikdy nedostal do společnosti opravdu znalých, schopných a moudrých lidí, nad úrovní živnostníků a rychlokvašených zbohatlíků. Znáte jen dvě kategorie, proto každého "neživnostníka" automaticky zařadíte do skupiny "neschopných".
      Opravdu žasnu, jak můžete takto mluvit o lidech, o kterých nevíte vůbec nic. To také vypovídá o vaší omezenosti, nejen vaše názory.

      "Vaše teorie o logice a demagogii si nechte, nikdo o ně nestojí. Napřed něco dokažte a pak budete mít autoritu rozdávat nějaká moudra."
      Asi si neuvědomujete, že zrovna tyto dvě věty jsou učebnicovou ukázkou nelogického tvrzení a demagogie. No nic, je to marný...

      Vymazat
    5. Demagog par excellence jste vy už tím, že jste mi podsouval, že dávám jakési návody kterými se má prej každý řídit.

      A nehrajte se na jakousi elitu. Schopný řemeslník je pro mě daleko víc než jakási společnost přemoudřelých žvanilů (kterým Zeman říká pražská kavárna)

      Znám opravdu 2 kategorie:
      1) Snaživí lidé v jakémkoli oboru
      2) Neschopní líní žvanilové s plnou hubou výmluv proč něco nejde a kdo za to může.
      Do které kategorie se řadíte vy?

      Jak to, že o vás nevím nic? Vím o vás přesně to co o sobě a vašem pohledu na svět napíšete.

      Vymazat
    6. 0:59 Jako nelze jet autem, které má zkrat v zapalování, tak nelze diskutovat s vámi, když máte zkrat v myšlení.

      Ten zkrat se projevuje tím, že každého, kdo má jiný názor než vy, automaticky považujete za neschopného, líného, chudého, komunistu, nacistu,..... To je pořádný šlus, odvodit z nesouhlasu s vámi představu o ubohém postavení oponenta. A není to zkrat jediný.

      Napsal jste: "Napřed něco dokažte a pak budete mít autoritu rozdávat nějaká moudra." Tak tady máte pár mouder o vás od autorit:

      „Hlupák má před moudrým člověkem velkou výhodu - je sám se sebou vždy spokojený.“– Napoleon Bonaparte

      „Moudrý člověk spatřuje před sebou nekonečnou oblast možného. Hlupák považuje za možné jen to, co je.“ – Denis Diderot

      „Hlupák je nebezpečný teprve ve chvíli, kdy si myslí, že je génius.“– František Vymazal

      „Současná společnost potřebuje lidi, kteří by jí dokázali vysvětlit, že svět není, jaký se jeví. Hlupákem ten, kdo to neví.“– Sebastián Wortys

      Vymazat
    7. Wortysi,

      to co tady předvádějí tvoji kolegové nejsou "jiné názory", nýbrž bohapusté, snadno vyvratitelné lži. Chápeš?

      Že Amíci vydělávají míň než v 70. letech, ať už nominálně či reálně je snadno vyvratitelná lež.
      Že se v USA za posledních 10 let zdvojnásobily ceny všeho je výmysl a lež.
      Atd atd.

      Nikdo z tvých kolegů není ochoten přijmout mnou DOKÁZANÁ FAKTA a i přesto si stále dál melou dokola ty jejich nesmysly vytažené ze zadku.

      A ty jsi se postavením na stranu těchto pohádkářů a lhářů aspoň zařadil.

      Vymazat
    8. Shrnutí diskuse pro ostatní čtenáře (ne pro 14:02, vy to díky podivným zkratům v myšlení nepochopíte nebo převrátíte). Článek se jmenuje
      "Robert Reich: Poselství PRACUJÍCÍM na SVÁTEK PRÁCE v USA". To znamená, že Reichl mluví právě a jen k účastníkům oslavy amerického "1.máje". Mluví o situaci PRÁVĚ A JEN této vrstvy lidí.
      Na to ho jistý "expert na Ameriku" prohlásí za lháře a dokazuje to statistikou, týkající se příjmů VŠECH obyvatel USA, včetně střední třídy, podnikatelů, bankéřů a miliardářů. Je to stejný nesmysl, jako kdyby prvomájový projev k pracujícím na Výstavišti někdo vztahoval i na Bakalu, Ritiga, Babiše atd. a horempádem dokazoval, že to není pravda, protože oni na tom až tak špatně nejsou. Takže problém není v článku, ale v neschopnosti chápat jeho kontext a souvislostí. Pochopit souvislosti ovšem vyžaduje logické myšlení, které je některým bohužel odepřeno. Při pochybnostech je třeba nepředpokládat svoji neomylnost, to je totiž vlastnost hlupáků (viz výše uvedené citáty autorit).

      14:02 Nebudu se vyjadřovat k tomu, o čem jsem nemluvil. Ale ohledně vás si přece jen neodpustím poznámku. Docela mě převapilo, jak se v 0:59 distancujete od pražské kavárny. Vždyť vy přece máte stejný vztah k minulosti, k Rusku, k Ukrajině, nejspíš i k Tibetu a používáte stejně neurvalé způsoby. Vždycky jsem si myslel, že když něco bučí jako kráva, přežvykuje totéž co kráva, chová se jako kráva, tak že je to kráva. Po vašem vyjádření mě došlo, že to vlasně múže být i vůl. Vůl, kterým pro jeho tupost i krávy pohrdají.


      Vymazat
    9. Prosimtě ty už raději nic nepiš, ignorante. Zjisti si co je to "real median income" na který jsem dával odkazy, jak se zjišťuje a co znamená a pak se vrať do diskuse.
      To je jak v pomocné škole tady. Všichni se naparujete jak jste moudří ale přitom víte velké hovno a umíte si jen vymýšlet, lhát a plácat blbosti. Prej Bakala, Ritig, Babiš... No to je síla takový vůl.

      Vymazat
    10. 19:09 Já hned věděl, že to nepochopíte. Zodpovězte prosím jednoduchý dotaz s odpovědí ano - ne:

      Zjišťuje se vámi odkazováný reálný median příjmů JEN Z PŘÍJMŮ ÚČASTNÍKŮ SVÁTKU PRÁCE? To jest z příjmů jen těch, ke kterým a o kterých Reich mluvil?

      Pokud ne, tak je vaše obvinění Reicha řekněme neuvážené.

      Vymazat
    11. Zjišťuje se z přijmu ZAMĚSTNANCU. Ne Babišů, kellnerů, Rittigů,.... jak zcela mimozně plácáte výše. A není to průměr, ale medián, tzn přesně polovina zaměstnanců bere míň a polovina víc.

      A ten Reich jako dle vás rozdal na tom shromáždění dotazníky, spočítal si průměr mezd těch účastníků srovnal ho se mzdami které ti samí účastníci pobírali v roce 1970 a teprve na základě toho k nim začal mluvit? Člověče, vy jste opravdu úplný mimoň

      Vymazat
    12. 21:31 Vy jste zřejmě nikdy nebyl majitelem nebo šéfém firmy, když se domníváte, že si nevyplácejí plat (kvůli daňové optimalizaci) a nevykazují berňáku v daňovém přiznání všechny příjmy. Babišovy příjmy, včetně platů, jsou zveřejněny. (BTW o Kellnerovi jsem nemluvil, zase zkrat?)

      Tak poslední otázky, na které byste si měl odpovědět při hledání pravdy.
      Na Svátek práce chodí spíše zaměstnanci s příjmy pod nebo nad mediánem? Jak hluboko pod mediánem? Opravdu si myslíte, že bývalý ministr práce Reich o tom nemá dostatečný přehled? Nebo že má horší přehled, než vy? Myslíte, že by něco takového veřejně pronášel, kdyby ho Americká média a konkurenční Republikáni mohli tak snadno jako vy:) usvědčit ze lži?

      Podívejte se, kdo to Robert Reich je:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Reich
      Především pro vás platí, co jste sám napsal: "Napřed něco dokažte a pak budete mít autoritu rozdávat nějaká moudra."

      Už opravdu končím. Pokud jste to stále nepochopil, tak je to marný, je to marný...je to prostě marný.

      Vymazat
    13. Doplnění 22:28
      Jako ekonomický expert a znalec Ameriky máte zkrat i mezi pojmy Income a Salary. Vy jste se tu oháněl mediánem příjmů, což je všechno, co VŠICHNI, včetně miliardářů, vykazují v daňovém přiznání. Vaše tvrzení, že se to týká jen příjmů zaměstnanců, tedy platů, je naprostá lež. A Salary, neboli platy, je to, o čem mluvil Reich. To samozřejmě nic nemění na tom, co jsem dosud napsal.

      Vymazat
  14. Kluci NEHADEJTE se !
    V Detroitu jsem pracoval, stejne jako v Clevelandu, Pittsburqu, Seattlu a jinych povestnych mistech. Znam ty mesta dobre ! (V New Yorku take.)
    Prohlasuji zde, ze Amerika se NEDA generalizovat !

    Vase hadky nejsou konstruktivni !
    Zde jsou duvody ! NIKDO z vas nemuze vedet, jak se uchyti dokud to nezkusi.
    Lide jsou zde bohati a chudi, tlusti a tenci, skaredi a hezky. Amerika se meni kazdych 200-300 mil, nejen zemepisne, ale i ekonomicky.

    Cesi jsou houzevnati a pracoviti a vetsina se zde uchytne.
    To zalezi na tom co muzete nabidnou na pracovni trhu, cim jste.
    Je to fain zeme, ale definitivne MA dnes problemy, proto je chce Donald Trump resit.

    Naktera mista v Americe maji klic k vasemu srdci a jina mista vase srdce odmitne. Tam kde se citite dobre, tak mate automaticky uspech.

    Je to zame hracek ! (Auta, letadla, lode, motorky.)
    Techto hracek budete mit daleko vice nez v Evrope.

    Je to zeme nebezpecne prirody, exentrickeho pocasi a velkych vzdalenosti.

    Zensky jsou zde velmi hezke a nebo strasne skarede.
    Exoticke, dovadive, uzvanene, vychytrale, manipulativni, hrisne, rozmazlene a utracive..

    Nejvice ze vsech Cechu LHAL o Americe Vlasta Burian !

    On rikal : "Ze jsou zde slepice, co snazi vejce, jak cepice." 5x jsem projel Ameriku od rohu k rohu a ty
    slepice nemohu najit. Ale jinak vse negativni a POSITIVNI je pravda
    nick HONOLULU zpiva - "do Ameriky, jezdej tam parniky, kdyz prijedes pripada ti vsechno veliky " ! To je pravda.

    (Ted me zase vsichni zjebou, ale nevim proc.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvůj popis USA je excelentní a shoduje se s mojí představou. Jen kdyby ta mocenská klika neměla tak negativní globální přesah. A kluci nehádejte se.....no bylo by to fajn, jen je těžké nereagovat na urážky a demagogii. Zkus mi napsat do mejlu Ty, myslím že by to mohlo být plodné, než rušivého balastu jistých hulvátů. A Tvůj sloh poznám, takže se nebojím, že bych si psal s někým jiným. radan.brus@seznam.cz S pozdravem Brus

      Vymazat
  15. honolulu to Radan Brus, (6:31).
    Mocenska klika bude uz brzy vymenena , ale at uz bude ta pristi jaka-koliv, tak je velmi mala pravdepodobnost, ze s ni nekdy prijdes do styku.
    Osobni e-mail Ti nemohu dat, NEZNAM Te ! Doporucuji Ti svuj e-mail nezverejnovat.

    V pripade, ze chces zit nekdy v Americe, tak NEDELEJ nic dokud nebudou zmeneny immigracni zakony. Donald Trump o nich mluvil v Arizone 31.8... Je zde 11 millionu illegalnich immigrantu a vrazdi Americany. (Islam). Lide jsou VELMI nazlobeni.
    Tvuj vstup do Ameriky MUSI BYT LEGALNI, kvuli mnoha vecem.

    Trump NENI proti immigraci do Ameriky tech lidi, kteri jsou benefitem pro tuto zem. Pasacek koz ze Somalska je pritez pro Ameriku... Cesi, Nemci a jine evropske narody NIKDY pritezi nebyli.

    ZMENY budou velke a kazdy na ne ceka. Nevyhraje-li Trump volby, tak utec na Novy Zeland, protoze bude valka.

    Tato zeme ma povahu krasne zeny. Je lhostejna k uspechu i k neuspechu. Jeji zemepisne oblasti a psychologie lidi se meni. Meni se i zjev obyvatel a kuchyn.

    Napr. blondynky potkas Minnesote a Bruneteky New Mexicu.
    Americane jsou KAMARADSTI, ale musis umet s nimi komunikovat. (Cesky nerozumi ani slovo, a je to pro ne jazyk NEPRONIKNUTELNY.)

    V tuto dobu je zde mnoho veci, ktere delaji silne napeti mezi lidmi. Pockej jak to dopadne. 8. listopadu jsou posledni volby.
    20. ledna 2017. se Trump a jeho lide stehuji do Washingtonu a potom zacnou cistky... Dnes naznacil , ze Obamovi generalove v armade budou mit "proverky" a ty co Obama vyrazil se budou vracet.
    88 generalu se verejne pridalo k Trumpovi...Studuj zemepis at najdes tu oblast, ktera se ti libi. (Nejezdi na Floridu, kdyz rad lyzujes.)
    Mam Ameriku rad. Nechtel bych zit nekde jinde.
    nick HONOLULU - t.j. ten co vsem drasa nervy.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K Tvé první větě, že je pro mě malá pravděpodobnost, přijít s vládci USA do styku, tak jen uvedu, že jsem přišel do bezprostředního styku se všemi vládci a vladaři, kteří ČR navštívili během posledních dvou dekád. Mou profesi však tady nebudu blíže specifikovat.

      K emailu: Radan Brus je jen pseudonym a mejl, kterej jsem Ti zadal, používám jen k méně bezpečné komunikaci....taky Tě neznám, proto bych komunikoval přes speciálně oddělenou adresu k těmto účelům sloužící. No, popřemýšlej....postupně bychom mohli přejít v užší kontakt.....jsem blízko i u Zemana....

      Do USA a ani jinam bych se nestěhoval, jsem patriot.....možná někdy zavítám jen turisticky.

      Pokud se rozpoutá válka budu bojovat......Na N. Zéland pošlu snad jen rodinu....

      S pozdravem Brus

      Vymazat
  16. 21:33
    No tak, Pepi, tak zase jsi to po.al. Ale chápu tě Pepi, je fakt, že jsem nikdy nebyl v NY a na Long Island, ale v době kdy ty jsi hákoval za velkou vodou jako malíř pokojů jsem byl buď v Americe, nebo v UK nebo v Německu, spíše ale ještě předtím, kašpárku. No ale i tak jsem proti tobě pořád úplný žabař. Fakt je ten, že "netahám 220 v deadliftu + 150 na benč (když už tak na bench, machýrku), nepotřebuji schovávat komplexy za býčí šíji a na "horáku" taky nelítám. S těmi zoufalými debílky s holou řití (look who's talking!) se běž vycpat, to spíš sedí na tebe, i když máš "splněno". Mám taky "splněno" možná, že líp než ty. Akorát jsem si to tam srovnal v hlavě a ze skoro takové úrovně hňupa jako jsi pořád ty jsem se vrátil na úroveň normálně myslícího člověka, což o tobě, zakomplexovaný, nenávistný chudáku, nelze říct. Komouš jsem nikdy nebyl, ty tvoje opakující se žblebty jsou důkazem tvé omezenosti a ubohosti. And I bet I am much better off in terms of my command of the English language than you.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeš tady do klávesnice klepat co chceš, ale myšlením jsi klasický malý komunistický debílek, nenávidějící USA, západ, svobodu, demokracii, vzhlížející k totalitním a autoritářským režimům... Kape to jak sliz z každého písmenka které sem naklepeš.

      Vymýšlíš si a píšeš naprosté hovadiny, viz "zdvojnásobení cen za 10 let v USA", nebo že většinu US dluhu vlastní Čína, jen aby jsi mohl USA jakkoli očernit. Fakta neuznáváš, procenta počítat neumíš, odvoláváš se na odkazy které tvé bláboly samy vyvrací.

      Takto se neprezentuje a nepracuje s informacemi člověk "který si to srovnal v hlavě, je normálně myslící", ale blb, negramot.

      A proč jsi vlastně byl v USA, GB, Německu? Nebylo by ti líp v Rusku, Číně, Severní Korei, Venezuele, na Kubě? No prachy, svoboda, dobrá životní úroveň nesmrdí, viď? Akorát si sereš do huby, blbečku.

      Vymazat
    2. 10:03
      Až tě příště pustí ze záchytky ty chujmerovský syfilitický hovado,tak utíkej na letadlo do Fuckingtownu a přestaň pindat ty lejnolahvárenský hovadiny!!!!!

      Vymazat
  17. Panove !
    Me se stala v New Yorku jednou velmi zajimava vec.
    Posledni dobou si tou udalosti namaham mozek a nejsem stavu prijit k zadnemu zaveru. PORADTE !
    Vy, vsestrani odbornici na Ameriku poradte !

    Sel jsem jednou z prace po Madison Ave. a premyslel kam jit na jidlo.

    Kdyz jsem byl u zadnich vchodu do St. Patrick's Cathedral
    tak prijelo luxusni auto a z toho auta vyskocila
    CIPERNA , RYCHLA nevzhledna babka, ktera do me vrazila. Malem jsem ztratil rovnovahu.

    Podivala se na me prekvapenyma ocima a ja na ni v uzasu.
    TO BYLA MATKA TEREZA znama z TV, a medii !

    Me napadlo, ze tak specha do Cathedrali, aby OCESALA
    new yorske katoliky o penize, vyluxovala penezenku nasemu kardinalovi, ukradla kostelni kasu a utekla do Indie.

    Ona se zasmala a rekla mi nahlas : "ZE SE MYLIM" !

    Ona vedela, co si myslim. Ona umela cist moje myslenky.

    Potom v rychlosti vbehla do Cathedrali.

    Ptam se vas Cesi ! Predkladam vam dulezitou otazku !
    Jsem ted take SVATEJ, kdyz me sv. matka Tereza zaslapla na Madison Ave. ?
    Ano, mam dojem, ze jsem SVATEJ HONOLULU.
    Tereza Kesovia LJUDI rika, ze jsem. (Youtube)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:52 Je to jasné, nečetla tvoje myšlenky. Zasmála se, protože jsi zřejmě k smíchu nejen tady. A že se mýlíš VŽDYCKY je možná vidět už na první pohled.

      Vymazat
  18. 18:43 vzdyt Ty vubec NEUMIS cist, Ty osudem osizena vlez prdelko !
    Jasne jsem napsal, ze rekla : "ZE SE MYLIM".. !
    Kdyby jsi mel trochu inteligence, tak by Ti ta veta neusla. Vedel by jsi, ze to byla CARODEJNICE.
    Ty a cela Tvoje parta je v hlubokem intelektuanim upadku. (T.j. z jebacky v rodine.)
    Mam radary a vim vsechno.
    SVATEJ nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:33 Nějak se ti odlupuje falešná slupka nonšalance a vykukuje dost ošklivé, skutečné jádro.

      Vymazat
  19. 21:03 - na ohodnocovani a pusuzovani kohokoliv Ty a Tvoje parta ztratila kvalificaci - zdegenerovala.

    Zazadal jsem o praci uklizece v kavarne Slavia, abych mohl do vasich solnicek nasypat lexativ. Ten procisti a zbavi Te Tvych duchaplnosti. Snad z Tebe jeste neco bude.
    A ted se jdu podivat, co se deje v Brne.
    honolulu - budouci zamestnanec ve Slavii.

    OdpovědětVymazat
  20. Brus (21:19) povazuji Tvoje vety za kompliment.
    Vyrid panu presidentovi az ho potkas , ze jsem definitivne jeho supporter a ze hodnotim s obdivem, vse co dela pro Ceskou republiku a kolik urazek musi zkousnout od proticeskych zivocichu.
    Tak jako jsem kdysi psal Reaganovi o JAR, tak budu psat Trumpovi o vynikajicich vlastnostech ceskeho presidenta.
    Ruzumim mu ! Vim co dela a proc to dela.

    Pro nic jineho nemam kvalificaci a upotrebeni. Mam zvedavou povahu a procucham internet, ale o 70 % toho co najdu se nemohu vubec zminit.
    Tvoje veta, ze budes bojovat pro svoji zem, na me udelala silny dojem.
    To co pises jsem nasel teprve ted , tak promin, ze jsem odpovedel tak pozde.
    Preji ti uspech.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat

Reklama