Reklama

.

.

středa 19. října 2016

Kdo tady lže ?​

Ludvík Smýkal
19. 10. 2016
"Informace", kterými jsou naši občané v současnosti zahlcováni ohledně letu prezidenta republiky do Bratislavy některými našimi politiky, odboráři a médii, včetně veřejnoprávní České televize, se stupňují. Vyvrcholily nedělním prohlášením Odborového svazu letových dispečerů CZTCA, ve kterém uvedli : "Státně důležitému letu CEF01 bylo umožněno pojíždět k vzletové a přistávací dráze okamžitě po žádosti posádky o pojíždění a následný vzlet byl povolen tak, aby nebyl narušena bezpečnost letového provozu", "Prohlášení tiskového mluvčího prezidenta České Republiky Jiřího Ovčáčka vnímáme jako lživá a účelová, poškozující dobrou profesní pověst řídících letového provozu České Republiky" zde .

Na jejich vyjádření navázal mluvčí Řízení letového provozu Richard Klíma vyjádřením, "že letadlo s českou delegací nebylo na pražském letišti žádným způsobem zdrženo a že při letu nepanovalo špatné počasí, zůstává v platnosti.“

Vše chce prověřit ministr dopravy Ťok a o výsledku šetření má 21. října 2016 informovat při přijetí u prezidenta Zemana zde.

Tolik prohlášení, jaká jsou ale fakta ?
Komunikace na frekvenci TWR :

- letu CAF001 (letadlo prezidenta ČR) byla v čase 10:41:58 předána instrukce "čekat před vstupem na dráhu kvůli letadlu TVS106 (letadlo společnosti Travel), protože to je už krátce před přistáním."
- letadlu TVS106 bylo v čase 10:42:06 uděleno povolení přistát.

Z této komunikace jednoznačně vyplývá, že letadlo prezidenta ĆR bylo zastaveno dříve, než bylo povoleno přistání letadla společnosti Travel.

Podrobnosti komunikace na frekvenci NWR jsou uvedeny zde.

Před letem "státně důležitém" (SD) má pouze přednost let na záchranu lidského života, let na ochranu vzdušného prostoru a letoun v nouzi. Dotčený letoun Travelu v žádném případě nebyl toto výjimkou a měl dostat pokyn k opakování přiblížení. Vše je jednoznačně stanoveno v příslušné směrnici...

Příčinou zřejmě byla špatná koordinace mezi APP (přibližovací služba, která povolila přiblížení letadla Travelu k letišti) a službou TWR (povoluje vlastní přistání).

Otázkou ovšem je, zda vše je "pouhým" lidským pochybením nebo zda tímto způsobem bylo prezidentu České republiky "naznačeno", že na "Letišti Václava Havla není "vítán".
Proč si "nekopnout" do prezidenta republiky, když je to pro mnohé naše politiky, média a občany přece tak "nóblesní".

46 komentářů :

  1. Lže Ovčáček tak jak jsme u něj již zvyklí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Než napíšete hloupost, přečtěte si laskavě fakta. Samozřejmě, když to vůbec zvládnete !

      Vymazat
    2. I u Tebe to kecání bývá pravidlem.V.J.Horák

      Vymazat
    3. Ulhaný anonym 19:14 zkouší naši nesmírnou trpělivost.

      Vymazat
    4. Stále kvoká, stále kvoká.

      Vymazat
    5. 19:14 Ovčáček nelže, jak jsme u něj již zvyklí. Na lži jme zvyklí u tebe.

      Vymazat
    6. světove agentury žasnou jak veleduležitou zpravu vyznamem daleko přesahujicim spřatelene galaxie visilala prvni ze fšech nejen co do počtu peněz a zaměstnancu čezka sračkobedna

      Vymazat
    7. 19:14 nerozumíš psanému textu typý havloide? Přečti si to ještě jednou a pomalu, aby to zachytil i ten jednobuněčný hnis co máš v té skořápce na krku.

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Vidím, že každý kdo má díru do prdele je tu po vzoru Ovčáčka odborníkem na pravidla letového provozu.
    Napřed nepřízeň počasí, pak spiknutí dispečerů... Všichni se vašemu blábolení už jen smějí, chudinkové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Kdo tady lže?" Určitě 19:29. Tvrdí, že se všichni smějí a to prohlašuji za prokazatelnou lež, protože já se nesměju.

      Vymazat
    2. Po opětovném vrácení názvu letiště na Prahu-Ruzyně uděláme i v Letovém provozu pořádek. To by si chlapci a děvčata z letiště měli vrýt do paměti, aby pak nebyli nemile překvapení.

      Vymazat
  4. Protipresidentští fanatici !!! Uznejte již konečně, že jak vyplývá z článku bylo presidentovo letadlo opravdu úmyslně o osm sekund opožděno a pohřeb nebylo možné stihnout!!! Vždyť přece stačí jen trocha matematiky.

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to, že samotné Havlovo jméno dokáže způsobit lhavost zaměstnanců letíště. To je teda pořádná síla jeho "odkazu".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vždyť "Bombarďák" byl jeden z největších lhářů v české historii.

      Nevěříte? Tak si laskavě porovnejte všechno, co kdy řekl, se skutečností. A pak teprve něco machrujte.

      Vymazat
  6. to 19:29
    Pokud si myslíš, že svými kecy tady můžeš něco změnit, jseš ve velkém omylu, nezapomeň, že všechny tvé aktivity ještě více utvrzují zbytek diskutujících, že jseš jen provokatér a o to více věří třeba i té ruské propagandě. Je třeba hlavou myslet a ne prdět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už i novinky.cz a idnes.cz, na které se autor článku odkazuje, byly zahnuty do proruských webů ?

      Vymazat
    2. 19:50 Doporučuji Vám "naučit" se číst nebo navštívit očního lékaře. V uvedených faktech není o "zpoždění" letu ani slovo.....
      Informace o zpoždění letu se dozvíte, když si otevřete odkaz o komunikaci.

      Vymazat
    3. 21:06 Nebuďte hnidopich. Jedná se o zcela nicotný časový úsek.

      Vymazat
  7. Ale co, měli mu v tu chvíli povolit vzlet. Byl by dnes od něj pokoj.

    OdpovědětVymazat
  8. Kurva tak to mě poser. Tak to už je vážně vrchol demence, svět se v prdel obrací.
    Tak papaláši se drze rozčilují, že nedostali přednost před letadlem s obyčejnými lidmi. A jiní obyčejní lidé, místo aby ty papaláše poslali do hajzlu tak se jich ještě zastávají.
    No ale kdyby v tom letadle seděl třeba Sobotka tak by reakce místních debilů byla zcela opačná. Už ty křiváky dobře známe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:10 Vysvětlím ti to tvými slovy. Když se nějaký papaláš opozdí, tak mu debilové nadávají, co si to dovoluje. A když uplatní svojí přednost aby se neopozdil, tak mu stejní debilové nadávají, co si to dovoluje. To je klasický postup debilů, jako jsi ty.

      Vymazat
    2. Když se papaláš opozdí tak to není proto, že nedostal přednost, ale proto, že prostě nevyjel včas. Tak jako každý jiný člověk.
      Takovýho papalášskýho hujerskýho vlezdoprdelku jako jsi ty aby člověk pohledal.

      Vymazat
    3. 21:01 Zbytečné, "všeználky" 20:10 a 21:06 nemůžete přesvědčit. Ti přece mají, a budou mít, vždy tu svou "pravdu".

      Vymazat
  9. vsecky jednoduse povesit pro vystrahu a to okamzite

    OdpovědětVymazat
  10. Jiří Jírovec19. října 2016 23:44

    Pan Smýkal zjevně nemá příliš dobrou představu o řízení leteckého provozu (ŘLP). Jinak by nemohl svůj argument opřít o rozdíl několika málo sekund, o které byl presidentský speciál zastaven dřív než letadlo, které šlo na přstání dostalo povolení přistát.

    Přistávající letadlo dostává v určitém okamžiku instrukci "continue approach", to znamená, že může pokračovat v přistávacím manévru. Teprve v závěrečné fázi dostává konečné povolení přistát.

    Letadla, chystající se ke startu, dostávají instrukce, z které dráhy budou startovat a jak se k ní dostat. Na příjezdech ke startovací dráze jsou "holding points", tedy místa, kde musí letadlo zastavit, pokud to ŘLP nařídí.

    Protože přistávající letadlo již bylo příliš blízko, dostal speciál pokyn, aby zastavil. Teprve, když je start možný, dostane startující letadlo pokyn "line-up runway XX".

    Přistávající letadlo tedy dostalo závěrečné povolení k přistání, když byl presidentský speciál zastaven a přistání bylo bezpečné.

    Je třeba vědět, že piloti letadla, které se chystá ke startu, musí zkontrolovat řadu parametrů a potvrdit věži, že jsou připraveni startovat. ŘLP dělá to, co v dané situaci odpovídá bezpečnostní předpisům.

    ŘLP nemá na zpoždění vinu. Ze záznamu vyplývá, že před dojezdem speciálu na "holding point" před ním žádné jiné startujcí letadlo nedostalo přednost.

    Místo toho, aby Hrad připustil, že přesun naplánovali nerealisticky, bude se takovou ptákovinou zabývat třeba ministr dopravy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:43 Máte ve všem pravdu, kromě tvrzení, že šlo "o několik málo sekund". Přistání civilního letadla a tudíž doba, po kterou byla dráha blokována, jistě trvalo déle. Pan Smýkal netvrdí, že nějaké letadlo dostalo přednost při startu, ale že před startem speciálu dostalo přednost přistávající civilní letadlo. Je to v článku zvýrazněno podtržením, kdyby jste to nemohl najít.

      Vymazat
    2. 1:06 Nemějte žádné obavy, 23:43 to jistě četl, ale proč by "nezamlžil" ... ? Dráha pro start speciálu měla být připravena již na začátku jeho pojíždění na start. A pan Jírovec to zřejmě dobře ví !

      Vymazat
    3. Ať se na mě zlobí kdo chce a jak chce. Já když jedu na něco důležitého, kde je začátek pevně dán raději vyrazím o 15 minut dříve, i když mám trasu zmapovanou. Ono by se prezidentu také nic nestalo, kdyby vyrazil dříve a v Bratislavě pár minut počkal. Když si vzpomenu jak prezidentská kolona jede obcí v poledne více jak 120 km/hod. a já dostanu na dálnici pokutu, že jsem překročil rychlost o 20 km/hod. je mi na blití.

      Vymazat
  11. Václav Lhavel, symbol lží a nenávisti.
    Zločinec, po kterém pojmenovali i letiště Ruzyně.
    "Komunisté vás budou strašit....":-D
    No, komáři měli jako obvykle pravdu, zatímco Lhavel ji jako obvykle neměl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně tak, stačí si přečíst jeho projevy a porovnat s realitou, kterou tu máme...

      Vymazat
  12. 23:44 Tvrzení, že "přistávající letadlo již bylo příliš blízko" moc neobstojí. Speciál jel ke vstupu na dráhu několik minut, ŘLP mělo jeho start předpokládat a uvolnit mu cestu....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby to jumbo to napralo do ovarova letadýlka, tak dodnes sbírají jeho ostatky po dráze a okolí (fuj to je ale představa).

      Vymazat
    2. Ty ses nám nějak rozkvokala, prodejná roztleskávačko z eskortní agentury Evropské hovnoty.

      Vymazat
  13. Ovar až tak nabitý program nemá, že klidně mohl být v Bratislavě den předem. Nechat si hodinu na cestu je něco neuvěřitelného. Navíc Ruzyň je v těchto časech přetížená, létá tam jedno letadlo za druhým, takže je fakt chupce řvát že ho zpozdili o pár minut.

    OdpovědětVymazat
  14. Prostě to byla obří sabotáž, spiknutí CIA, MI5 a Mossadu. Unesli dispečerům děti a ti tak byli přinuceni Zemana zpozdit. Cílem bylo aby se zemanovo letadlo srazilo s tím přistávajícím Travelem ale naštěstí jim to díky duchaplnému zásahu Ovčáčka nevyšlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0_25 a 0_38 kvokání teplých hvězd a rudohnědých pruhů slouhy.

      Vymazat
    2. Však se neboj! jednou se to vyšetří a pak půjdete hned ode mě z výslechárny do sekyrárny! Budou ostré břity gilotiny pak ty vaše vyžraný volata za svinskýho kvikotu přetínat jedno po druhym! Chycht!

      Vymazat
  15. Nu, člověk jen zírá, z čeho už pražská kavárna a evropské hodnoty vaří své trapné útoky proti prezidentovi...
    Asi nám chtějí říct, že Zeman je moc špatný šofér, že nedokáže dojet na letiště včas a navíc tak špatný pilot, že nedokáže doletět včas ani z Ruzyně do Bratislavy.
    No uznejte kdo by ho měl příště volit, takové nemehlo..:-)
    Heriot.

    OdpovědětVymazat
  16. Ještě jednou si pořádně přečtěte časy komunikace s věží. Od přihlášení letadla do startu to trvalo jen 2:47. Ovar má být na letišti včas!

    10:41:51 CAF001 se přihlašuje na frekvenci TWR jako připravený ke vzletu.
    10:45:38 TWR uděluje CAF001 povolení ke startu (protože TVS106 dráhu právě uvolnilo)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čas 10:41:51 - přihlášení ke startu, uvedený v současné podobě článku idnes.cz je "podivný".

      10:35-10:42 pojíždění na vzletovou dráhu

      Zdroj: http://www.lidovky.cz/ovcacek-nechape-slova-a-neumi-pracovat-s-informacemi-rekl-mluvci-letoveho-provozu-gj5-/zpravy-domov.aspx?c=A161017_161238_ln_domov_rsa

      Vymazat
  17. proč mnoho povyku pro nic soudruch prasedident si asi nenatahl budik přestože věděl že rano jede na vylet ostatně nic by se nestalo kdyby tam nebyl pani velvysrankině klivie je přeci světově uznavana plačka ktera nesmi chybět na žadne takove party i tak by to bylo jeji prvni velke dilo za ktere z našich povinnych tato dojička stanich peněz zahrala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji, vraťte se do školy .....

      Vymazat
  18. Jiří Jírovec20. října 2016 8:22

    Pro 1:06 - pan Smýkal napsal: "Z této komunikace jednoznačně vyplývá, že letadlo prezidenta ČR bylo zastaveno dříve, než bylo povoleno přistání letadla společnosti Travel." Napsal jsem, že to bylo jen o několik sekund dřív. Podle záznamů šlo o 8 sekund.

    Doba mezi zastavením speciálu a opuštění dráhy přístávajícím letadlem byla 1 minuta 20 sekund. Speciál pak dostal povolení vjet na dráhu. Ve výchozí pozici pak zůstal ještě minutu a neprovedl tedy "immediate start". (http://zpravy.idnes.cz/ovcacek-haji-zemanuv-pozdni-prichod-na-pohreb-v-bratislave-pad-/domaci.aspx?c=A161017_103019_domaci_cen)

    ŘLP rozhodlo, že bylo bezpečnější zdržet speciál než nutit přistávající letadlo k manévru "go around".

    K pojezdu CAF001 se podle zmíněného zdroje speciál "přihlásil v 10:34:18 na frekvenci GND (GROUND). Ihned dostal povolení pojíždět k odletové dráze přes pojezdové dráhy P-L-F-E [...] GND pozastavuje ostatní pojíždějící letadla, aby dala CAF001 přednost. CAF001 dojede v čase 10:41:41 k dráze."

    Celková trasa pojezdu měla délku 3km. Letadlo po ní nemůže jet jako závodní auto.

    Je celkem jisté, že lidé odpovědní za plánování cesty odvedli špatnou práci. Samozřejmě to nedělá Zeman ani jeho mluvčí. Přažská kavárna by na presidenta neútočila, kdyby Hrad nevymýšlel trapné výmluvy.

    OdpovědětVymazat
  19. Ani jeden tady nemá pravdu.
    Letadlo připraveno,letci musí být v letadle o hodinu dříve,to není osobák,že se stačí podívat na olej a vodu.Každopádně o tom,že poletí prezident do Bratislavy,vědělo letiště dost dlouho na to,aby bylo všechno připraveno k jeho odletu.Mluvit tady o vteřinách je blbost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žabomyší válka.Zpozdil-nezpozdil, prezident vykonal co bylo nutné,žádoucí a moudré.

      Vymazat

Reklama