Reklama

.

.

pondělí 3. října 2016

Ptejme se politiků na význam jejich slov


Jiří Jírovec
3. 10. 2016
 

Neurčitý začátek pohádek "Bylo nebylo…" lze pro potřeby politiků parafázovat na: "Řekl, neřekl…" Nejistota ohledně toho, co měl politik na mysli ochromuje media a to i v situacích, které přímo vybízejí ke zpochybnění vyřčeného.

Presidenta Zemana se media neptají, jak to myslel, když v rozhovoru pro Financial Times "[…] uvedl, že ekonomičtí migranti by se měli deportovat do „prázdných míst“ v severní Africe nebo na neobydlené řecké ostrovy (ZDE).

Možná tu pitomost řekl, možná ne, kdo se v něm vyzná. Od presidentů se ostatně velká moudra nečekají. Jenže ten náš je ekonom s červeným diplomem a jako takový by měl mozek přece jenom používat.

Zeman mluvil na Rhodosu o střetu civilizací. Spojení slov hodnoty, křesťanství a judaismus představuje dobrý základ pro politické heslo, ale to se nesmíme ptát, kteréže hodnoty to vlastně jsou.

Shromažďování (čti: koncentrace) nepohodlných lidí, jako způsob jejich ovládání, bylo použito naší civilizací již počátkem minulého století. Říkalo se tomu koncentrační tábory. (wikipedia) Arijská rasa tento název zdiskreditovala, když přišla na to, že se zkoncentrovaní dají zpopelnit, čímž se ušetří na jídle, vydělá na vlasech, zlatých zubech a majetku, který po internovaných někde leží.

Oddělovat hlavy od těl uměl již náš Mydlář. Podřezávat chřtán nepřítele i skaut Mašín a stínání hlav zmechanizovali v Evropě Francouzi a k dokonalosti přivedli naši milí sousedé.

Lecos z našich hodnot nezdůrazňujeme, třeba likvidaci severoamerických indiánů či nucenou ekonomickou migraci afrických černochů. Naší civilizaci je třeba připsat na vrub i nesčetné války a s nimi spojený vývoj zbraní. Mezi jiným napalm, atomové bomby, fosforové bomby a herbicidy. To vše ve jménu téhož boha.

Mezi nejvýznamnější "výdobytek" naší civilizace patří mechanismus, umožňující a případně i legalizující přesouvání bohatství od slabších k silnějším. Cožpak si naši sousedé bezostyšně neberou naše lékaře? My je pak bereme třeba Ukrajině.

Posouvat bohatství opačným směrem není příliš populární. Ekonoma Zemana bychom se měli ptát, co se s těmi lidmi na "prázdných místech" stane. Kolik jich bude a na co budou mít nárok? Napadlo ho, že prázdnota vhodná pro koncentrák může naplňovat rčení "It's the economy, stupid" - tedy, že tam není nic k obživě? Kdo to bude platit? Jak dlouho tam budou? A co školy a nemocnice? Nebude to jednou všechno daleko dražší než krematoria?

Mohli bychom pokračovat, ale zůstaňme u toho, že Zeman zjevně nezná tento Huntův zákon (ZDE): "Každá velká myšlenka má nevýhodu, která vyrovnává nebo překonává velikost myšlenky samé." Čeština to zjednodušuje: "V nejlepším případě nula od nuly pojde."

Ona to ale není zas taková sranda. Zemanův výrok lze totiž považovat za přímou podporu terorismu. Násilná internace za ostnatým drátem zrovna nevytváří kamarádské vztahy.

38 komentářů :

  1. Tak protizápadního pičuse (který aby toho nebylo málo emigroval do Kanada) kombinovaného s vítačem migrantů jsme tu ještě neměli. Děkujeme za rozšíření obzorů, Davide.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buď rád, že ty jsi jen prozápadní idiot, který čtenářům může nabídnout jen ubohé nadávky !!

      Vymazat
    2. A co bych ti ty tupane jako měl nabízet?
      A co ti nabízí Jírovec?
      A tobě ty vymaštěnče vážně nepřijde divné, že někdo dobrovolně emigruje na Západ a pak na něj zvrací tak jako to předvádí Jírovec?

      Vymazat
    3. Ať to bylo tak, jak se píše, nebo jinak, lze z toho vyvodit jen jedno. Navržené řešení prezidentem je jediné možné. Ovšem, má to háček, který přehlédl i pan Jírovec v Kanadě. Pokud by jakákoliv zem, či vláda, opravdu něco s imigrací chtěla udělat, musela by se sběrná místa vytvořit, do nich soustředit, tedy koncentrovat, ty, kteří pojedou dál, směrem k jejich původním domovům. Je to jen nezbytné opatření a pokud prezident nespecifikoval co dál, domnívám se, že neměl na mysli drastická řešení, kteří mu někteří podsouvají v různých variantách. Ví se, zcela jistě, že se imigranti nekontrolovaně a hlavně bez registrací podivně ztrácejí v zemích kam přivandrovali, proto je navržené opatření rozumným řešením. Uvědomte si jednoduchý fakt. Každý kdo stojí u otevřeného okna nechce spáchat sebevraždu i když si to soused myslí a volá kvůli tomu policii. Přeji vám hezký den a logickou mysl. I do Kanady.

      Vymazat
  2. Problém je pane Jírovče, že "stěhování národů" také nevytváří kamarádské vztahy. Jsem i proti Vaší emigraci do Kanady, pokud nebyla skutečně vynucena perzekucí. "Opozice" si má řešit problémy doma, ne v cizině. PS. Byť jsem také uvažoval o emigraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To Vás šlechtí, že jste zůstal doma a ... bojoval(?). O jaké "opozici" ale mluvíte?

      Vymazat
    2. Pane Kopecký, od okupace v 68 jsem přestal volit a začal jezdit na demonstrace do Prahy nejméně dvakrát v roce. Ve "straně" jsem nebyl, nemusel jsem vystupovat. Udělat to 10% voličů, neměli jsme debilní formu komunismu jako předvoj k přechodu k ještě debilnějšímu kapitalizmu. Možná chyběli ti odvážní co emigrovali a to myslím upřímně.

      Vymazat
    3. Pane Povolny,
      uznávám, že jste byl opravdový hrdina.

      Vymazat
    4. Pane Kopecký, ne hrdina, jen svobodný občan ale dík.

      Vymazat
  3. U pana Jírovce obdivuji jeho osobní přístup/že nepapouškuje cizí názory/.Řekl bych, že to má v hlavě velmi dobře srovnané. Jinak si myslím ohledně uprchlíků. Že by se jim mělo pomáhat u nich doma. Tedy ne jednotlivě, ale celým státům, pokud se s nimi dá domluvit. A hlavně musí svět zastavit rozpínavost a nadvládu USA, které jsou příčinou všeho zla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě k té rozpínavosti: zapomněli jsme za čtvrtstoletí, že existoval v USA výbor, který určoval, které výrobky bude vůči socialistickým státům embargovat, aby je maximálně omezil v hospodářském životě . Například jednotlivé paměti
      jste si mohli dírou v železné oponě přivézt (Drážďany), ale exportní zakázku , např do Spojených Emirátů jste museli pokrýt přes zahraniční firmu (např. Rakousko) a programy pro řídící systémy elektrárny kompletovat až na místě montáže. Zaplacené krokovací kamery pro výrobu integrovaných obvodů byly orgány USA zabaveny bez náhrady. Koupily se pak přes jinou firmu, zaplatily znova a tak šel život až do převratu... dnes jsou to naši nejlepší spojenci...

      Vymazat
    2. Šmídle,
      Američani nemuseli nic embargovat, protože přitroublí komunisti stejně neměli devizy vůbec na nic. Neměli za co ze západu kupovat, hospodářství trpělo mimo tisíce jiných chorob chronickým nedostatkem deviz.

      Vymazat
    3. 0:40 Na fakta odpovídáte lživou floskulí. Nechtěl byste dělat novináře nebo politika? Máte jejich styl dobře odkoukaný.

      Vymazat
    4. 1:22

      Fakta vypadají poněkud jinak než blábolení sklerotického komouše.

      Že komoušská ČSSR neměla devizy ani na jižní ovoce, na hadry ze západu, léky, elektroniku, auta, vůbec na nic, obchody byly prázdné a po západním zboží v něm ani památky je prostě fakt. I na blbou dovolenou se muselo žádat mimo tisíce jiných věcí o "devizový příslib".

      Vymazat
    5. co to povidas obchody byly plne naseho kvalitniho zbozi smejdy ze zapadu nebyly potreba ze nnebylo jizni ovoce to nam nevadilo ja jsem v cssr zil tak nelzi a devizovy prislib zadna prekazka pust si ceskoslovensky filmovy tidenik tam je pravda jak se zilo v cssr

      Vymazat
    6. 9:05 Kde vidíte v příspěvku pana Šmída něco o embargu na spotřební zboží? Chápete vůbec, o čem psal? On o voze, vy jako obvykle o koze.

      Vymazat
  4. Pochopitelně po vyslechnutí záměrně provokativního výroku pana prezidenta inteligentního člověka napadne, proč tady vůbec jsou!? Potom existuje druhá skupina lidí a ti zjistí, že Miloš Zeman podporuje terorismus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se mi Zeman s něčím znelíbí, a to je dot často,
      představím si na místě prezidenta republliky Schwarcemberga.
      A má prominuto.

      Vymazat
  5. Pane Jírovče,
    se vši úctou k Vám -ale tentokrát Vašemu článku moc nerozumím...
    stejně Vás ale zdravím ;-)!
    jituš

    OdpovědětVymazat
  6. Jirovce, Kanadane, t.j. nejhloupejsi clanek, ktery jste kdy napsal !
    To neni clanek posrpnoveho emigranta, ale neo-liberalniho osla z Ottawy.

    Uvedomte si, ze t.j. nepratelska rasa a nikdo v Cesku NENI zodpovedny za jejich osud - Vy matko Terezo.

    Jsou to predatori, kteri nas zabiji, kdykoliv maji moznost.
    nick HONOLULU


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Right on Nick.

      Vymazat
    2. Jsou to predatori a proto i ve svich zemich musi byt vedeni diktatori,zadna demokracie v arabarne by neprezila.V EU se chovaj,jako ze jsou na pozvani a hoste politiku.Tak to i vypada !

      Vymazat
  7. pane Jírovče, až se mi z vás tentokrát udělalo zle.

    Plně souhlasím s názorem, co tu napsal nick HONOLULU, nebudu opakovat to samé.

    OdpovědětVymazat
  8. Pan Jírovec působí dojmem, že přesně ví, jak organizovanou invazi migrantů ze zemí 3. sv. vč. přimíchaných teroristů řešit Je ke škodě celé Evropy, že se s námi o své know-how zatím nepodělil. Pouhá kritika a odsudky vyjádření M. Zemana (a není to poprvé) nestačí. S některými názory M. Zemana rovněž nesouhlasím (např. přijetí EURa), jsem ale schopen to zdůvodnit. To u p. Jírovce postrádám. Mám proto tento návrh: p. Jírovec by měl navrhnout kanadské vládě, aby si všechny migranty převzala, kanadské území je dostatečně velké a dosud řídce osídlené. (na rozdíl od Evropy, kde by migranti museli být koncentrováni do několika ještě neosídlených míst). A kromě problému "kam s migranty" může takto vyřešit i výčitky svědomí obyvatel Kanady, jak špatně zacházeli s jejími původními obyvateli, tj. Indiány. (vítaná příležitost nést svůj díl historické viny). A pro případ takového postupu bych navrhoval p. Jírovce za (nejlépe vysokého) komisaře pro otázky migrace. Ovšem v Kanadě, nikoliv v ČR.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto to tak píše Pan Jírovec,ať utečence přijme Evropa a ne Kanada.
      Na teroristi se musí tak jak to dělají oni,žádné mazlení.

      Vymazat
  9. Pane Jirovce,jak jiz tady predeslal kolega nahore,opozice bojuje doma,ne v teplicku emigrace i kdyz verim,ze to nebyla prochazka ruzovou zahradou.Uzivejte si duchodu,ak jste si na nej vydelal a koukejte na deni z povzdali,my duchodci jsme jiz nepekspektivni skupina pro stat,ktery by se nas co nejrychleji chtel zbavit,aby ta almuzna,co nam vyplaci,padla do cerne diry statniho rozpoctu CR.

    OdpovědětVymazat
  10. Jiří Jírovec4. října 2016 8:39

    Napsal jsem, že Zeman pronesl vyrok, který nedává smysl, a mediím to je šumafuk. Dodal jsem k tomu, že naše civilizace vynalezla koncentráky a krematoria s náznakem, že takové řešení může přijít až se taková internace začne být příliš nákladná.

    Nemohu za to, že někteří lidé místo reakce na to, co je podstatné, napadají autora o němž stejně nic nevědí.

    Řešení je nevést války. Kousek nad mým článkem je korespondence Hilary, jak ji uveřejnily Wikileaks. Geopolitické hry, to je oč tu běží.

    Válka v Sýrii vedla k odchodu nějakých 9 miliónů lidí z domovů. Z nich je šest nebo 7 miliónů v táborech v Turecku, Jordánsku a LIbanonu. Dodatečně byl plebsu předhozen výmysl o řízené migraci. Zástěrka, která zneviditelňuje válku a politici k ní tedy nemusejí zaujímat postoj. Mohou blábolit o ochraně vnějších hranic a případně žonglovat s polobonmoty o tom, že jsme k nám nikoho nezvali.

    Kanada letos přijímá asi 40,000 uprchlíků ze Sýrie. Není to kvůli rozloze a většímu počtu obyvatel. Je to výsledek jiné filosofie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:39 Máte, pane Jírovec, pravdu.
      Vždyť my,"plebs", nevíme, zda se tak jmenujete, žijete v Kanadě, sám píšete články, apod. ...
      Ve skutečnosti můžete být jedním z těch "bezejmených" pracovníků neziskových organizací, hlásajících tu "jinou filozofii", o které píšete. Mnohé "Vaše" názory tomu nasvědčují .....

      Vymazat
    2. (Anonymní 4.října 2016 9:56)

      Kdežto u Vás nejsou nejmenší pochyby
      1) o tom, jak se jmenujete
      2) o tom, kde žijete
      3) že nejste jedním z těch "bezejmenných" pracovníků ...

      Vymazat
    3. 10:06 Nejsou, já jsem jen ten "plebs" ...

      Vymazat
    4. (Anonymní 4.října 2016 11:34)
      Víte to jistě?

      Vymazat
    5. Hmmm,hezké pane Jírovec,ale to "zavádění ""demokracie" po celém světě dělá kdo?Kdo to léta žvaní a odstraníme v každém případě Asada,neboli ať to stojí třeba životy všech lidí(LIDÍ!) v Syrii.I blbeček ví,jak se žilo v Syrii před tím než světový četník("jsme výjimečný národ" jak NABUBŘELE ,HEZKY PO HITLEROVSKU PROHLÁSIL černý muslim,nositel Nobelovy ceny války,sídlící V Bílé Chatrči v hlavním městě Říše Zla!A to zavraždění prezidenta Iráku ,rabování a vraždění v něm,to jsou ty vaše(tedy i Vaše pane Jírovec)"HODNOTY"!VŽDYŤ IRÁK MĚL PŘECI ZBRANĚ HROMADNÉHO NIČENÍ...VY TO NEVÍTE pane Jírovec!Vždyť to přeci ten US blbeček ukazoval na snímcích i v OSN!A nechutně se chechtající Killary Hillary čumící na video jak vraždí terorističtí kamarádi toho vyjímečného národa Kadáffího proražením konečníku ocelovou tyčí(tak by měla skončit ta vyjímečná vyvolená a to do vražením do všech otvorů)...A co rozbití Jugoslávie,Vietnam...Korea....státy ve střední Americe......škoda slov!Ta říše zla musí být zničena,jinak život na planetě Země brzy zmizí,hlavně díky těmto nadlidem!A je připomenu rozbití Československa a jeho vyrabování a přeměnu na kolonii těch nadlidí z demokratického Západu...proto ty čtvrtinové zdejší platy(musíme být přeci levnou pracovní sílou pro jejich blahobyt,tedy i pro vás pane Jírove a osminové žebrácké důchody a aby to vydrželo co nejdéle tak se záměrně podhodnocuje Kč(ten kurz je výhodný přeci i pro vás osobně)!Takže pane Jírovec,ty muslimáky si živte,nelétejte do ČR na ošetření k lékařům,přispějte jim,tady děti u nás nemají na svačiny a důchodci na léky a žrádlo!Vaše ohleduplné kecy nás akorát tak serou!

      zločas(zlý čas)

      Vymazat
  11. Zeman má opravdu občas chvilky naprostého nemyšlení. Takovou blbost (tábory) vypustit, může opravdu jen on. Ale není náhodou, že de facto navrhuje zřizovat koncentráky, když největší koncentrák je pásmo Gaza jeho "milovaných" žiďáckých soukmenovců. Osvojili si nacistické metody?... Aby na to zase někdy nedojeli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:51 Jste duševně zcela zdráv ?
      Z hlouposti nebo za peníze, píšete nesmysly, které pan prezident nikdy neřekl.

      Vymazat
  12. Jírovče, Jírovče,
    buď jsi pod vlivem omamných látek nebo ti z té emigrace totálně jeblo. Jako chemik by ses měl, stejně jako Kalousek, raději držet chemie a necpat se do politiky.Ale pokud chceš za každou cenu zvracet na papír, tak se vrať do Blicích listů nebo odkud jsi přišel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba mu docházejí peníze a práce, jak je již všeobecně známo, je poslední zoufalý pokus, jak se uživit. Já se domnívám, že v neziskovce se dá slušně uživit, aniž byste musel vstávat ve čtyři ráno.

      Vymazat
  13. Bylo vyřčeno hodně názorů, některé jsou dosti zkreslující. Tak např. utečenecký tábor se nerovná koncentračnímu táboru. Z utečeneckého se vždy lze vrátit domů (třeba na dovolenou, jak to ti utečenci časti dělají), z koncentračního nikoliv. Utečenci jsou vesměs migranti táhnoucí do Evropy za příslibem bezpracného života. Namíchaní s teroristy. Utečenci utíkající před válkou utečou jen tak daleko, aby byli dočasně v bezpečí a aby se mohli vrátit domů co nejdříve. V Sýrii (stejně jako v Iráku) nejde přece o žádný boj mezi legitimní vládou a mezi opozicí, jestliže tzv. opozice se skládá z teroristů navezených do těchto zemí odjinud za účelem jejich zničení. Jestliže např. bojujeme proti Al-Kajdě v Afghánistánu, není jasné, proč proti ní nebojujeme např. v Sýrii, Jemenu či Iráku. (tam je to opozice)? Je to stejné, jako kdyby do ČR někdo navezl několik tisíc teroristů z Lybie a ze subsaharské Afriky, ti zde začali bojovat s našimi silovými složkami, pak to Západ začal vydávat za boj opozice za demokracii u nás, zřizoval zde bezletové zóny, začal nás (humanitárně a v zájmu naší ochrany) bombardovat atd. Vždyť to již známe.
    Řešení celé problematiky je třeba rozdělit do několika fází, a to:
    1/ zastavení stávající praxe organizování, plánování, financování a logistické podpory teroristů v jejich rozvratné a destruktivní činnosti ve stále vzrůstajícím počtu zemí světa ze strany Západu;
    2/ zjednat pořádek a obnovit ochranu hranic Evropy, a to v souladu s platnými zákony, a s jejich vynucováním v případě potřeby zbraní;
    3/ zjistit a zadržet všechny migranty, kteří vstoupili do Evropy nelegálně. A následně je vyhostit bez možnosti jejich návratu. A zde přichází na řadu úvaha, kam s nimi. (návrh prezidenta ČR je jasný, zatím nikdo neuvedl jiný, krom příp. negativního hodnocení jeho návrhů). Já jsem naopak navrhl v předchozím příspěvku p. Jírovcovi řešení, kterým by se proslavil v Kanadě a pomohl přitom Evropě.
    4/Začít poskytovat pomoc jednotlivým zemím 3. světa u nich doma,a to počínaje projekty na zavodňování, přes pomoc v oblasti zemědělství, výstavby základního zpracovatelského průmyslu atd. Zatím tuto pomoc v minulosti poskytovaly některým z těchto zemí (Iráku, Sýrii a Lybii) tzv. východoevropské země, do značné míry i ČR. Asi to Západu nevyhovovalo, neboť přesně tyto země napadl a zničil. I to stojí za přemýšlení ještě předtím, než někteří lidé začnou tláskat hlouposti. Nemá ale smysl, aby jedni budovali a další hned vzápětí ničili. Představa Západu je ovšem taková, že oni ekonomiku a infrastrukturu dané země zničí, pak to ale budou oni, kdo ji budou obnovovat a postižená země jim za to bude platit a stane se jejich vazalem. A mezitím zahyne několik milionů obyvatel postižené země (přiměřená vedlejší ztráta, není-liž pravda)? A Západ ji bude okrádat o surovinové bohatství.
    A teď se zamyslete nad tím, které z uvedených bodů jsme schopni V Evropě řešit nyní a jaký to bude mít efekt. Problém je v tom, že domy stavěné od 2. či 3. patra výše obvykle nic nevydrží, když nemají potřebné základy. Ty zatím sami nejsme schopni příliš řešit (viz bod 1/). Pokud ale máme zabránit blížící se katastrofě v Evropě, je třeba přestat slibovat migrantům ráj na zemi ještě za jejich života a být schopni pomoci skutečným utečencům na místech, kde to jde (ideálně nedaleko od jejich zemí, avšak v bezpečí). To vše za podmínky, že p. Jírovec neprosadí svoji představu o možném rozptýlení migrantů v Kanadě.

    OdpovědětVymazat

Reklama